[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste
Acties:
  • 66.140 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Een 10D is wat trager en ouder, de 20D is al heel wat meer cam in die serie: dat is dan eigenlijk wel een aanrader als je een leuke digi EOS zoekt voor niet veul geld: en hij is ook weer niet gelijk enorm veel MP daarbovenop :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
20D is wel eeeeeeen hele slag beter qua AF en noise.. oja, ook qua snelheid. Het verschil tussen de 20D en 10D lijkt niet altijd even groot, maar is eigenlijk een behoorlijke generatiekloof. De 10D stamt uit de tijd dat 't nog wat meer in de kinderschoenen stond, de 20D was gewoon bigtime.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:48:
Ik ben van plan nieuwe (2de handse) apparatuur aan te schaffen.

Ik wil beginnen om met DSL fotograferen.Zit namelijk al tijden te klooien met compact cameratjes, maar ben daar helemaal klaar mee. Nu zat ik te kijken naar 2e handse Canon camera's zoals de 300d, 350d, 400d, 10d, 20d of zelfs een D60 (en dan niet die van Nikon). Allemaal Canon. Dit omdat mijn pa een paar hele vette lenzen heeft, die ik vast wel een keer mag gebruiken.

Ik weet uit ervaring dat de 'slechtste' camera in het rijtje, de 300d, al hele mooie foto's maakt, mits je een goede lens hebt. Voor rond de 300 euro heb je een camera met kitlens uit dit rijtje, op de 400d en 20d na dan. Ik weet alleen niet zo goed wat ik moet kiezen. Ben bang dat ik na een paar maanden al weer een betere wil halen. Of heb ik aan een 10 of 20d voorlopig echt wel even genoeg? Of zelfs een 300d! De megapixels boeien me totaal niet. 6Mp is voor mij voorlopig meer dan zat.
Wat voor vette lenzen hebben we het over? Dit is wel interessant i.v.m. je cropfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:48:
Ik ben van plan nieuwe (2de handse) apparatuur aan te schaffen.

Ik wil beginnen om met DSL fotograferen.Zit namelijk al tijden te klooien met compact cameratjes, maar ben daar helemaal klaar mee. Nu zat ik te kijken naar 2e handse Canon camera's zoals de 300d, 350d, 400d, 10d, 20d of zelfs een D60 (en dan niet die van Nikon). Allemaal Canon. Dit omdat mijn pa een paar hele vette lenzen heeft, die ik vast wel een keer mag gebruiken.

Ik weet uit ervaring dat de 'slechtste' camera in het rijtje, de 300d, al hele mooie foto's maakt, mits je een goede lens hebt. Voor rond de 300 euro heb je een camera met kitlens uit dit rijtje, op de 400d en 20d na dan. Ik weet alleen niet zo goed wat ik moet kiezen. Ben bang dat ik na een paar maanden al weer een betere wil halen. Of heb ik aan een 10 of 20d voorlopig echt wel even genoeg? Of zelfs een 300d! De megapixels boeien me totaal niet. 6Mp is voor mij voorlopig meer dan zat.
Zelf ga ik liever voor de grotere body's aangezien die gewoon 10 keer beter vast te houden zijn en je meer controls op de camera zelf hebt ipv. via menu's.
Dus dan is het rijtje D60, 10D of 20D.

De D60 is vind ik wel heel erg sloom. Die zou ik sowieso laten afvallen. Ook omdat je voor vrijwel hetzelfde geld een 10D hebt.

Een 10D is ook nog wel langzaam, maar het is nog net te doen (ik heb er zelf één trouwens). Hij is vooral langzaam als je een paar foto's achter elkaar hebt gemaakt en je wil ze terug kijken, dan duurt het zo 10 sec. voor er iets op je beeldscherm verschijnt.
Verder is de AF in lowlight niet super, het duurt soms te lang voordat die een goede focus heeft (maar dat kan ook deels aan je lens liggen). Dat ergert me soms nog het meest, vooral bij feestjes e.d. als je mensen aan het fotograferen bent.
Die hebben meestal niet veel zin om lang te wachten voor een foto. ;)
Qua ruis vind ik de 10D nog prima te doen t/m ISO1600.
Voor de AF en de snelheid zou ik wel graag een 20D hebben.

Over de 20D kan ik niet veel zeggen omdat ik daar te weinig foto's mee heb gemaakt, maar als je het geld ervoor over hebt is het wel een prima camera die ook nog een tijdje mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag m'n B+W MRC 67mm filter binnen :)

Toch wel fijn om eindelijk een filter op m'n 17-50 te hebben, dat ding gaat namelijk overal mee naartoe dus het was wel een must leek me zo :X

[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 13-02-2008 01:53 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

-DG- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:39:
[...]

Zelf ga ik liever voor de grotere body's aangezien die gewoon 10 keer beter vast te houden zijn en je meer controls op de camera zelf hebt ipv. via menu's.

De D60 is vind ik wel heel erg sloom. Die zou ik sowieso laten afvallen. Ook omdat je voor vrijwel hetzelfde geld een 10D hebt.

Een 10D is ook nog wel langzaam, maar het is nog net te doen (ik heb er zelf één trouwens). Hij is vooral langzaam als je een paar foto's achter elkaar hebt gemaakt en je wil ze terug kijken, dan duurt het zo 10 sec. voor er iets op je beeldscherm verschijnt.
Verder is de AF in lowlight niet super, het duurt soms te lang voordat die een goede focus heeft (maar dat kan ook deels aan je lens liggen). Dat ergert me soms nog het meest, vooral bij feestjes e.d. als je mensen aan het fotograferen bent.

Over de 20D kan ik niet veel zeggen omdat ik daar te weinig foto's mee heb gemaakt, maar als je het geld ervoor over hebt is het wel een prima camera die ook nog een tijdje mee kan.
Voor 400 euro pak je tegenwoordig een 20D, dan heb je gewoon een moderne sensor die nog even mee kan, een af waar je wat mee kan in het donker en lekker sneller respons.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Nomad schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:47:
[...]

Voor 400 euro pak je tegenwoordig een 20D, dan heb je gewoon een moderne sensor die nog even mee kan, een af waar je wat mee kan in het donker en lekker sneller respons.
En, imho nog veel belangrijker dan welk bovengenoemd punt hierboven dan ook, hij ondersteunt EF-S glas, en de 10D doet dat níet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Nomad schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:47:
[...]

Ja, maar ik doe het alleen niet omdat ik het op het moment niet nodig heb en ik meestal prima uit de voeten kan met m'n 10D.
Verder koopt m'n werkgever binnenkort een 40D die ik voornamelijk ga gebruiken. Die kan ik voor privegebruik waar m'n 10D te kort schiet (dus lowlight) ook wel lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:48:
Een 10d of 20d is de betere camera dus? Je kan ze namelijk ongeveer voor dezelfde prijs halen...
ja de x0d serie is voelbaar wat beter dan de xx0d serie. Wel is immidels de 10d erg oud, een 20d is nog steeds erg leuk.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Henk schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:12:
[...]

En, imho nog veel belangrijker dan welk bovengenoemd punt hierboven dan ook, hij ondersteunt EF-S glas, en de 10D doet dat níet.
Inderdaad, goed punt.

Verwijderd

Fairy schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:53:
[...]

Wat voor vette lenzen hebben we het over? Dit is wel interessant i.v.m. je cropfactor.
Bijvoorbeeld de Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM (ø77mm). Toch wel een vette lens?

Verwijderd

-DG- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:39:
[...]

Dan weet ik genoeg. Dan wordt het gewoon een 20d. Ik irriteer me namelijk al snel aan dingen die niet snel gaan en waar ik dus op moet wachten. Maar eens opzoek naar een leuke 20d!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Net nog ff een sandisk 2G Extreme III CF en extra accu voor m'n D200 gehaald. Kan ik zaterdag weer knallen :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• -DG-
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:05:
[...]
Dan weet ik genoeg. Dan wordt het gewoon een 20d. Ik irriteer me namelijk al snel aan dingen die niet snel gaan en waar ik dus op moet wachten. Maar eens opzoek naar een leuke 20d!
Dan kun je inderdaad beter voor de 20D gaan. Let verder een beetje op met de lens die je erbij koopt. USM lenzen focussen bijv. veel sneller.

Verwijderd

[off topic]
@ Nostra: [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 2
[/off topic]

[on topic]
Nog even niets te melden, behalve dan wellicht dat ik het bijna voor elkaar heb dat ik een cadeautje ga krijgen, maar aangezien ik dat nog niet heb, is het ook niet echt on-topic.
[/on topic]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:03:
[...]

Bijvoorbeeld de Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM (ø77mm). Toch wel een vette lens?
Zo heel bijzonder is die niet hoor. Ja, het is wel een L, maar omdat het een superzoom is heb je niet de kwaliteit van bv. een 24-70 of 17-40. Erg lichtsterk is hij ook al niet, in ieder geval is het niet een lens waar ik een heel systeem op zou kopen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Canon EF 300 f/4 L IS USM lens
Canon BG-E2N grip (2 zware telelenzen dus nu ook 2 grips nodig)

Nog niet binnen, staat in bestelling. Dinsdag speciaal naar KE gereden vanuit A'dam, echter was de enige lens die er nog zou moeten zijn onvindbaar. Dus zonder deze lens toch een heerlijke zonnige dag lang rondgelopen in Diergaarde Blijdorp.

Geen idee of ik het passend in de tas kan krijgen. Die zit al aardig vol.

Edit: @-DG-: ik zag de doos daarvan, jemig wat is die groot. Als die koffer ook zo groot is, kun je beter de rest van gear daarin stoppen.

[ Voor 14% gewijzigd door ajhaverkamp op 14-02-2008 15:43 ]

This footer is intentionally left blank

• -DG-
ajhaverkamp schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:22:
Canon EF 300 f/4 L IS USM lens
Canon BG-E2N grip (2 zware telelenzen dus nu ook 2 grips nodig)

Nog niet binnen, staat in bestelling. Dinsdag speciaal naar KE gereden vanuit A'dam, echter was de enige lens die er nog zou moeten zijn onvindbaar. Dus zonder deze lens toch een heerlijke zonnige dag lang rondgelopen in Diergaarde Blijdorp.

Geen idee of ik het passend in de tas kan krijgen. Die zit al aardig vol.
Neem dan meteen een 300 2.8, dan krijg je er een koffertje bij. :+

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
Eerlijk gezegt doet die lens me nou net helemaal niks. (geen groothoek, niet lichtsterk aan de lange kant, te groot en zwaar voor een walkaround enz.)

Op crop veel practischer, prima presterend en iets (4x) goedkoper is nikon's 18-200 AF-S VR.

Het zijn in blijven beide (goede) superzooms dus een compromis tussen optische kwaliteit en bereik.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

[...]

Leuke allrounder, maar absoluut niet geschikt voor binnen, op crop geen groothoek, en zoals hierboven staat toch een superzoom met bijhorende compromissen. Ik kan me echt niet bedenken waarom er eigenlijk markt voor is. Voor de prijs van dit objectief koop je makkelijk 2 objectieven met een gelijk bereik waar de kwaliteit een stuk hoger is. Enige reden voor dit objectief is imo als je een allrounder nodig hebt in situaties waar je écht niet kunt wisselen (bergklimmen enzo).

Verwijderd

Vandaag opgehaald:

Canon EOS 40D
Canon EF 24-105mm F 4.0 L IS USM :9~
Canon EF 100-400mm F4.5-5.6 L IS USM
Sandisk CF 4096Mb Extreme IV
Lowepro Slingshot 300 AW
_/-\o_
Ben er super blij mee! :9

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:41:
Canon EOS 40D
Canon EF 24-105mm F 4.0 L IS USM :9~
Canon EF 100-400mm F4.5-5.6 L IS USM
Sandisk CF 4096Mb Extreme IV
Lowepro Slingshot 300 AW
Schiet je ook wel eens binnen?

De 24-105L is een mooie lens maar levert op crop helaas maar 37-38mm groothoek op. Voor een leuk landschapje of binnenshuis zou dat wel eens wat beperkend kunnen zijn.

Heb je in iedergeval weer iets voor op je wishlist ;) (bijvoorbeeld een 10-22 f/3.5-4.5 of 17-40 f/4)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

martijn_tje schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:46[/message]:
[...]

Schiet je ook wel eens binnen?

De 24-105L is een mooie lens maar levert op crop helaas maar 37-38mm groothoek op. Voor een leuk landschapje of binnenshuis zou dat wel eens wat beperkend kunnen zijn.

Heb je in iedergeval weer iets voor op je wishlist ;) (bijvoorbeeld een 10-22 f/3.5-4.5 of 17-40 f/4)
Zo gauw de 50mm 1.8 binnen is ook wat meer binnen en ben zeker van plan om een leuke groothoek aan te schaffen. Volg alle topics hierover op de voet :)

Maar ook op de wishlist staat een grip, flitser etc... maar centjes zijn momenteel effe op :o maar ga mij zeker met dit setje vermaken... " heerlijk buiten spelen " zeg maar ;)

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:03:
[...]
Maar ook op de wishlist staat een grip, flitser etc... maar centjes zijn momenteel effe op :o maar ga mij zeker met dit setje vermaken... " heerlijk buiten spelen " zeg maar ;)
Witte lenzen schreeuwen om een grip. Ze zijn meestal aardig zwaar (> 1 kg) en dan is een grip heerlijk. Dan kun je bv ook gewoon je pink kwijt op de grip ipv die zweeft onder de body.
Voor de rest is een grip ook erg handig bij het schieten in de portret stand, omdat je dan oa de extra sluiterknop kan gebruiken.
Maar je heb een mooie startset! Ga je geen spijt van krijgen.

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-08 16:27
Hong Kong heeft een mooie pakketje afgeleverd, een draadloze remote voor mijn EOS 400D, wat een mooie ding zeg, er zit zelfs een optie op om pas na 2 sec. af te drukken, echt super, nu nog wachten op degene met draad, we wachten af.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:21[/message]:
[...]

Witte lenzen schreeuwen om een grip. Ze zijn meestal aardig zwaar (> 1 kg) en dan is een grip heerlijk. Dan kun je bv ook gewoon je pink kwijt op de grip ipv die zweeft onder de body.
Voor de rest is een grip ook erg handig bij het schieten in de portret stand, omdat je dan oa de extra sluiterknop kan gebruiken.
Maar je heb een mooie startset! Ga je geen spijt van krijgen.
Thanx!! Dat denk ik ook niet... sta te trappelen om lekker plaatjes te schieten. :9~

Van het weekend wordt het weer wat beter en heb ik eindelijk de tijd om een lekker alles uit te proberen. Grip komt denk ik volgende week binnen bij de zaak waar ik hem wil kopen, ga hem dan effe uitproberen. Zeker met de 100-400 geen overbodige luxe denk ik.

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
4gb III erbij gehaald, en men 3e handstrap is ook weer binnen...

zou ik bijna me pakket inkt vergeten O-)

Verwijderd

3e handstrap?

Verwijderd

dit is echt te gek, wel een rip uit mijn lijf. Maar deze lens heb ik besteld. Nikkon 70-200 VR 2.8
Komt mss ook nog een 1.7 teleconverter bij. Totaal bereik is dan 510.

Afbeeldingslocatie: http://www.kenrockwell.com/nikon/images1/70-200-592.jpg

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

lekker hoor! Ik zou er ook wel eentje willen... HElaas heb ik totaal geen budget momenteel :P haha

Verwijderd

Leuke dingetjes Zapperdeflap en Menno32! Gaan jullie veel plezier aan beleven denk ik :)

Hebben jullie dat trouwens ook, dat als je naar sites van camera-shops, marktplaats fotografie gedeelte en dit topic kijkt, je enorm zin krijgt om je set te gaan verbeteren/uit te breiden? Ik ga mezelf trainen dat dus niet meer te vaak te gaan doen. Vanaf nu ga ik ''sparen'' :P Kan wel tipje van de sluier oplichten dat ik toch wat plannen heb om mijn sigma te gaan vervangen door een 24-70 of 17-55 ergens in de zomer. Maar eerst rijbewijs halen. :+

Verwijderd

Kopen/uitgeven is leuk, zeker , maar doe het verantwoord. Als je ervoor hebt gespaard is het leuker.
Vergeet ook niet gewoon te genieten van de luxe en spullen die je hebt....
En blijf voor ogen zien dat de "gear" niet de foto maken, maar de fotograaf.
Het komt wel de kwaliteit ten goede dat dan weer wel gelukkig :)

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:03:
dit is echt te gek, wel een rip uit mijn lijf. Maar deze lens heb ik besteld. Nikkon 70-200 VR 2.8
Komt mss ook nog een 1.7 teleconverter bij. Totaal bereik is dan 510.

[afbeelding]
Die van mij ga ik weer verkopen omdat ik 'm te weinig gebruik en het geld goed voor iets anders kan gebruiken :P Wel een monsterlijke lens. :)

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Redhero:

In periode 3 krijg je volgens mij de nabetaling van de winstuitkering bij je salaris ;) :+

Ja, en dat rijbewijs; inderdaad, per Kg gezien het duurste wat je koopt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:09:
Leuke dingetjes Zapperdeflap en Menno32! Gaan jullie veel plezier aan beleven denk ik :)

Hebben jullie dat trouwens ook, dat als je naar sites van camera-shops, marktplaats fotografie gedeelte en dit topic kijkt, je enorm zin krijgt om je set te gaan verbeteren/uit te breiden? .......
Altijd, het kriebelt enorm, maar mijn setje heeft al een flinke duit gekost en nu heb ik er gewoon effe geen geld meer voor. Maar de wishlist lijkt wel steeds groter te worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Ah, de 70-200VR. Dé lens die ik nog ooit graag zou willen hebben. Ik heb nu een Bigma, maar dat is voor autosport niet echt helemala je-van-het, alhoewel ik hem nog moet uitproberen met m'n nieuwe D80, misschien gaat dat beter. Binnenkort beginnen de rally's weer, dus kan ik weer bezig :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

B+W 77e circular polarizer
Afbeeldingslocatie: http://www.schneideroptics.com/Ecommerce/site/images/Photo2/65-062162.jpg
Nu die 70-200 2.8 VR nog en dan is de kit compleet

[ Voor 11% gewijzigd door BlaTieBla op 15-02-2008 18:58 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:54
Vandaag deze gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/Images/430EX_tcm16-321568.jpg
Canon Speedlight 430EX

En vorgie week deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/5371m.jpg
Tamrac 5371.
Precies groot genoeg voor mijn flitser, 350D met 28-105 erop, en los mijn kitlens en sigma 70-300. En wat losse rommel.

Kan voorlopig weer ff spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiriki schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:13:
Colorvision Spyder2 Pro is binnen :)

[afbeelding]

Vanavond eens even kijken of het een beetje wil werken.
2 weken geleden gekocht. Mijn lappie zat er niet ver naast maar mijn normale scherm wel. Al met al is duidelijk te zien wat ik de afgelopen tijd aan kleuren er naast heb gezeten.
Dat ding is wat mij betreft zijn centjes waard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:58:
[...]

Die van mij ga ik weer verkopen omdat ik 'm te weinig gebruik en het geld goed voor iets anders kan gebruiken :P Wel een monsterlijke lens. :)
U heeft mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Die hadden we samen moeten kopen, moet er ook nog wat hebben voordat ik op wintersport ga. Ik heb nu 2x 2GB extreme 4 maar dat is me nog iets te weinig. Dus ik wil er nog 4 GB (of misschien 8GB) bij kopen. Maarja, iemand die me kan vertellen of Extreme III vs IV een enorm verschil maakt? Of gaan jullie me allemaal doorverwijzen naar google/40D topic? :+ Want daar heb ik al wel zitten neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

ThunderNet

Flits!

Josh schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:08:
[...]

Die hadden we samen moeten kopen, moet er ook nog wat hebben voordat ik op wintersport ga. Ik heb nu 2x 2GB extreme 4 maar dat is me nog iets te weinig. Dus ik wil er nog 4 GB (of misschien 8GB) bij kopen. Maarja, iemand die me kan vertellen of Extreme III vs IV een enorm verschil maakt? Of gaan jullie me allemaal doorverwijzen naar google/40D topic? :+ Want daar heb ik al wel zitten neuzen.
Is de schrijfsnelheid van de 40D dan niet bekend? :)

:X Mijn nieuwe Extreme IV's liggen hier nog steeds in het doosje :X niet eens geprobeerd :+

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je zeggen dat er bij de Nikon D300 (ja, die ondersteund wél UDMA CF kaartjes) je met 6 a 8 frames per seconde met een Extreme III kaartje op JPEG Large Fine optimal quality (4 a 6 MB per file) op een krappe 6 fps tot de 22 plaatjes komt en met een Extreme IV wel gewoon de opgegeven 37 haalt :) . Zeker als je 8 fps schiet met een MB-D10 erbij maakt het dan flink uit hoeveel seconde je dan kan knallen voor hij inzakt.

Hoe het bij Canon zit weet ik niet, daar doe ik toch niet aan :P , al dacht ik dat de buffer wat groter was bij de 40D.

Bij de D300 van Nikon is het kaartje tot nog toe in alle gevallen de limit, niet de schrijfsnelheid van de camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Josh schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:08:
[...]

Ik gebruik zowel Extreme III als IV (beide 4 GB) in m'n 40D en ik heb nooit verschil ontdekt. "III" doet 20 MB/s, "IV" zou 40 MB/s doen, maar noch mij 40D noch mijn Sandisk "Extreme" USB 2.0 cardreader (haalt bij mij net geen 15 MB/sec) merkt het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Josh schiet RAW files, maar ik kan je verklappen dat het verschil tussen de Extreme III en de Extreme IV niet bizar groot is.

Wat ik wel merk is dat SD way sneller is dan CF in mijn camera. Daarom wil ik snellere CF kaarten, zodat ik niet zo overduidelijk merk dat mijn (Extreme IV) CF's trager zijn dan mijn (Extreme III) SD's. Nu heb ik wel een enorme berg opslag moet ik zeggen, 13GB aan CF en nog eens 8GB aan SD's...

Het is ook wel weer jammer dat CF/SD zo goedkoop is geworden, ik heb 5GB aan UltraII kaarten die ik eigenlijk nooit meer lijk te gebruiken :X

edit:
Had overigens nog een 4GB UltraII kaartje gekocht voor de persoon die vandaag mijn tas heeft gekocht. :-)

Heb vandaag deze besteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.travelizmo.com/archives/thinktank-airport-security-carry-on.jpg
ThinkTank Photo Airport Security. En het is echt een mega big-ass trolley voor cameraspullen. Helaas heb ik de inhoud zoals op de foto niet. ;)

Oh en heb ook een nieuw statiefgondel besteld voor mijn 70-200L IS f/2.8 en dat zijn achterlijk dure dingen :X

[ Voor 30% gewijzigd door Floor-is op 16-02-2008 02:56 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Floor-is schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 02:52:Het is ook wel weer jammer dat CF/SD zo goedkoop is geworden, ik heb 5GB aan UltraII kaarten die ik eigenlijk nooit meer lijk te gebruiken :X
LOL, ik betaalde ooit meer dan 300 gulden voor 64 MB Memorystick... Dat blijf je houden waarschijnlijk.
[afbeelding]
ThinkTank Photo Airport Security. En het is echt een mega big-ass trolley voor cameraspullen. Helaas heb ik de inhoud zoals op de foto niet. ;)
Dacht al, show-off...
Oh en heb ook een nieuw statiefgondel besteld voor mijn 70-200L IS f/2.8 en dat zijn achterlijk dure dingen :X
Ding is toch standaard? Ga je me nu echt vertellen dat je hem gesloopt hebt? Hoe krijg je dat nu voorelkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Floor-is schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 02:52:
[afbeelding]

Ik had het al gezegd maar: Lekker tasje gast! Is hij van dezelfde kwaliteit als zijn kleinere broertje? Ik mag aannemen van wel. Heb je trouwens nog wel iets kleins om ff snel een body + lens in mee te nemen? Niet dat je overal je Airport mee heen zeult :D.
Toff schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 03:04:
[...]
Ding is toch standaard? Ga je me nu echt vertellen dat je hem gesloopt hebt? Hoe krijg je dat nu voorelkaar?
Jij kent Floris niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
De postbode heeft me zojuist - na bijna 2 jaar naar volle tevredenheid met de 350D te hebben geschoten - verblijd met:

Afbeeldingslocatie: http://www.digicamshop.be/images/product/image.php?id=52974&dimensionid=1&shopid=8

Afbeeldingslocatie: http://www.pictureline.com/images/large/CD1054_canon_battery_grip_bg_e2n.jpg

M'n 17-40 en 70-200 zijn vast heel blij met hun nieuwe pappie :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Toff schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 03:04:
[...]
LOL, ik betaalde ooit meer dan 300 gulden voor 64 MB Memorystick... Dat blijf je houden waarschijnlijk.
En eigenlijk wilde ik 2x4GB SD hebben, maar die hadden ze alleen in de UltraII-variant, welke toch wel een beetje traag is voor mijn gebruik.

Geheugenprijzen dalen zo lijkt het, maar feitelijk valt het wel mee: we krijgen weliswaar nieuwere technologie en meer effectief geheugen, maar het blijven net zoveel chipjes. ;)
[...]
Dacht al, show-off...
Zou het op zich geen straf vinden om met zo'n inhoud te kunnen werken hoor. O-)
Het was eigenlijk gewoon het beste plaatje dat ik vinden kon. :)
[...]
Ik heb een keer in een ietwat aangeschoten bui getracht het boutje helemaal los te draaien. Heb ontdekt dat dat kan zelfs, maar het moertje in de gondel zit niet vast: dat boutje krijg je dus nooit meer terug... Stomstomstom ik weet het, maarja het is nu eenmaal gebeurd. (Heb nog getracht de gondel open te maken, maar heb daar 2 schroevendraaiers op gesloopt en een schroefje op vernield...
Dus sjah als je dan een gondel wilt, moet je een nieuwe bestellen.
Josh schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:47:
[...]

Ik had het al gezegd maar: Lekker tasje gast! Is hij van dezelfde kwaliteit als zijn kleinere broertje? Ik mag aannemen van wel. Heb je trouwens nog wel iets kleins om ff snel een body + lens in mee te nemen? Niet dat je overal je Airport mee heen zeult :D.
Ik heb nog een LowePro DryZone waar ik nu even mee werk. Daar past (lang) niet alles in, maar voor nu voldoet het wel even, moet er wel een lens uitlaten helaas. Laat voorlopig daarom de 24-70 thuis, gezien ik die over het algemeen toch het minste gebruik.

De tas is van gelijke kwaliteit, maar een heel eind groter, maar ik heb hem nog niet binnen he. ;)
Er zijn nog grotere trolleys trouwens, van Tamrac bijvoorbeeld, maar groter dan dit wil ik echt niet. Heb dadelijk ruimte voor alle uitbreidingen die ik nog zou willen doen en kan dan mijn laptop nog kwijt en een stel laders en kabels enzo. :)

RoelJewel: mooie aankoop, echt een pracht van een camera. De grip erbij ga je zeker geen spijt van krijgen. Gefeliciteerd! :)

[ Voor 29% gewijzigd door Floor-is op 16-02-2008 15:54 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Tokina 12-24 voor m'n Canon 10D:
Afbeeldingslocatie: http://www.dphotojournal.com/images/tokina/tokina-12-24mm-f4-dx.jpg
Eigenlijk niet van mij (door m'n werkgever gekocht), maar wel helemaal voor mijn gebruik. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
sinds gisteren heb ben ik de eigenaar van een

"Canon EF-S 60mm F2.8 USM Macro"

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.co.uk/Images/ef-s%2060mm%20200_tcm14-270630.jpg

mijn huidige lijst;

Canon EOS kiss digital x
- Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF
- Canon EF-S 60mm F2.8 USM Macro
- Canon EF 50mm F/1.8 II
- B+W circular polarizer MRC 62mm
- B+W circular polarizer MRC 52mm
- Marumi UV Haze 62mm
- Canon BG-E3 Battery Grip
- Canon speedlite 430ex
- Sto-fen Omnibounce OBO-EW
- 6-link optics mr-6 (Canon/Pentax/Olympus/Nikon/Sony/Minolta IR remote controll)
- 8GB RiData
- 4 accu's
- Handstrap Type III
- cullmann tripod
- giottos rocket air blower

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2021
Bassa is een EF 400 F5.6 L rijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keppie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 16:02
Vandaag een 40D opgehaalt + een 77mm B+W filter (omdat de andere kapot was :? ) giteren ook me gondel gerepareert omdat het wieltje eraf was gebroken, beetje seconden lijm en wat plamuur en ziet er kei gaaf uit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:49:
Ik heb een keer in een ietwat aangeschoten bui getracht het boutje helemaal los te draaien. Heb ontdekt dat dat kan zelfs, maar het moertje in de gondel zit niet vast: dat boutje krijg je dus nooit meer terug... Stomstomstom ik weet het, maarja het is nu eenmaal gebeurd. (Heb nog getracht de gondel open te maken, maar heb daar 2 schroevendraaiers op gesloopt en een schroefje op vernield...
Dus sjah als je dan een gondel wilt, moet je een nieuwe bestellen.
Die snap ik niet helemaal? Je krijgt het boutje er wel helemaal uit, maar niet meer terug? In de zin dat het moertje van het gat is weggeschoven of waar ik moet aan denken? Kun je hem met een paar magneetjes niet op zijn plaats krijgen en dan weer terugschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Floor-is schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:49:
RoelJewel: mooie aankoop, echt een pracht van een camera. De grip erbij ga je zeker geen spijt van krijgen. Gefeliciteerd! :)
Thnx! Ben er erg blij mee :). Duidelijk een stapje 'hoger' dan de 350D. En met die grip op de 40D zal 't hetzelfde gaan als bij m'n 350D: één keer eronder schroeven en daarna komt ie er nooit meer onderuit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Filters besteld en gehad :)

2x UV en 1x Polarisatiefilter
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2006/2273880207_9257bcc033_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenvandaal.nl/img/fs_cam_minitrekker.jpg

Lowepro Mini Trekker Classic :)
Heb ook nog een Toploader 65, maar die werd toch wat te klein. Zeker met het oog op een Canon 70-200 binnen een paar maanden. Zoiezo paste de 430EX al haast niet in het voorvak van de toploader..
Nu heb ik ruimte over :P

Heb nog goed zitten twijfelen tussen de trekker classic en de Slingshot 200, maar die viel me toch wat tegen.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Net officieel besteld *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/35/nikon-d3-dslr.jpg

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Patser :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit nu die opvolger van de D40x? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ja, dit is de D41x, hij heeft een gouden plaatje met FX erop, want een marketing term is. Maar wel een populair plaatje, gewilt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En 11,1 megapixels toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ja zoiets, veel meer zal het niet zijn, maar ook meer marketing, allemaal interpolatie shit enzo. Zit 2mp sensortje achter :P

Nee even serieus weer. Canon actie is misschien redelijk waarschijnlijk, doordat het al officieel te vinden is in frankrijk, duitsland en andere landen om ons heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vat ik even niet, ik had laatst gelezen dat je voor de D300 wilde gaan vanwege je DX glas......niettemin wel alvast gefeliciteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:50:
[...]

Die vat ik even niet, ik had laatst gelezen dat je voor de D300 wilde gaan vanwege je DX glas......niettemin wel alvast gefeliciteerd ;)
Welk DX glas? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:50:
[...]

dat was yellowcube :) denk ik, hoewel dondernetje ook wel heeft gezegd een D300 te willen...naja.

[ Voor 11% gewijzigd door Nomad op 18-02-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehhhhhhhhhhhhh shit, excusez moi Thundernet voor deze belediging!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Met waardebon van 800 euri's heb ik dit startsetje in m'n mandje zitten, nog 30 euro over. Suggesties welkom.
Canon EOS 400D Body
Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS
Canon EF 50mm F 1.8 II ø 52 mm
Canon RC-5
Sandisk CF 4096Mb Extreme III
Tiffen 58mm uv haze 1 filter

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AugmentoR schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:37:
Met waardebon van 800 euri's heb ik dit startsetje in m'n mandje zitten, nog 30 euro over. Suggesties welkom.
Canon EOS 400D Body
Canon RC-5
Mooie waardebon :) Je zou voor een Polarisatiefilter kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 07:31
Doe de Tiffen filter weg en stop die extra 30 euro in een beter filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Canon EOS 400D Body
Canon RC-5
Zal wel perse bij één winkel besteed moeten worden, gok ik?
Dan zou ik dat Tiffen-filter skippen (zoals hierboven al gezegd).
De overbekende batterygrip mis ik nog in 't lijstje. Zou ik absoluut niet meer willen missen (noch voorheen op m'n 350D, noch nu op m'n 40D). Een handstrap (Canon E1) vind ik persoonlijk ook errrug prettig, dus die zou je er nog bij kunnen nemen (mits je de grip neemt). Mocht je door bepaalde keuzes nog iets van je waardebon overhebben, kun je dat altijd met geheugenkaartjes vullen. Daarvan kun je m.i. niet snel genoeg hebben :).

[ Voor 9% gewijzigd door RoelJewel op 19-02-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:57:
Ehhhhhhhhhhhhh shit, excusez moi Thundernet voor deze belediging!!
Pardon? Ben je dan nu YellowCube weer aan het beledigen?

Misschien iets langer over je woorden nadenken dude ;)
ThomasW schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:39:
Doe de Tiffen filter weg en stop die extra 30 euro in een beter filter.
Agreed! (Ook al gebruik ik helemaal geen filters :P)

[ Voor 29% gewijzigd door Floor-is op 19-02-2008 00:07 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Floor-is schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:06:
[...]

Agreed! (Ook al gebruik ik helemaal geen filters :P)
Eindelijk een medestander. Weg met al die UV-filters op digicams, want iedere sensor heeft van huis uit een UV-filter ingebouwd! Kijk, als "bierfilter" of aan het strand, dan kan ik me voorstellen dat de minder hardboiled fotograaf een filtertje pakt, maar verder is het gewoon zelden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Toff schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 01:28:
[...]

Eindelijk een medestander. Weg met al die UV-filters op digicams, want iedere sensor heeft van huis uit een UV-filter ingebouwd! Kijk, als "bierfilter" of aan het strand, dan kan ik me voorstellen dat de minder hardboiled fotograaf een filtertje pakt, maar verder is het gewoon zelden nodig.
Dat UV-filter heeft in combinatie met het pola-filter anders wel m'n 17-40 gered toen die op ongelukkige wijze met de bovenkant van m'n monopod in aanraking kwam.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Canon EOS 400D Body
Canon RC-5
Ik zou die Canon RC-5 eruit laten. Da's weer 25€ extra, dan heb je nog 55€ over.
Die kan je dan gebruiken om een Hoya of B+W te kopen ipv die Tiffen :P

En die RC-5 vervang je door een mooi remoteje van bij DealExtreme.com voor 5€ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Toff schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 01:28:
[...]

Het nadeel staat precies in de post onder je:
RoelJewel schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:43:
[...]

Dat UV-filter heeft in combinatie met het pola-filter anders wel m'n 17-40 gered toen die op ongelukkige wijze met de bovenkant van m'n monopod in aanraking kwam.....
Nu ben ik niet de allervoorzichtigste als het op mijn spullen aankomt, maar in de afgelopen 6-7 jaar heb ik geen enkel incident gehad waarbij een UV-filter van toegevoegde waarde had kunnen zijn. Ik heb meerdere keren een lens laten vallen, dan was het ofwel nog prima ofwel over met de lens (vaker prima dan over, in een ration 6:1 ofzo) en dat laten vallen was vaak mijn eigen schuld ook nog.

Voor mij is de keuze om geen filters te gebruiken met name gebaseerd op die paar keer dat ik het wel deed en reflecties kreeg. Reflecties waardoor ik hele delen van een shoot als onbruikbaar moest bestempelen en mijn opdrachtgever er niet bepaald vrolijker op werd. Dan dus geen filter, iets meer risico, maar da's zo gering.
Tuurlijk als je in een club/disco/zwarte cross staat krijg je bier over je camera (en meer ook :X), maar met een beetje serieuzere spullen heb je hier nagenoeg geen last van, even frontelement schoonmaken, occulair schoonmaken en je kunt weer verder. Thuis geef je de cam dan een grondige wasbeurt. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 23:14

sapphire

Die-hard pruts0r

ik schroef ook altijd standaard een (goed) uv filter op m'n lenzen. Alleen Voor m'n tamron 17-50 had ik er pas na een paar maanden 1 opzitten, daardoor heb ik goed kunnen kijken waneer eht nu echt nodig was en soms is eht handig en soms neit...
Daarom kun je ze er ook op of afschroeven :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik zal wel de enige zijn, maar mijn uv filters hebben me al een paar keer gered. Zo duidelijk zelfs dat ik binnenkort een nieuw filter moet aanschaffen, omdat hier nogal wat putjes en krasjes in zitten. Waar ze vandaan komen is me niet altijd duidelijk, met uitzondering van een paar dronken mensen die met horloges, telefoons en andere rotzooi tegen mijn camera aankwamen.
Flares heb ik niet veel last van eigenlijk, maar zal het in mijn database nog eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt er dan ook aan dat jij wellicht op ander plekken schiet ;)

Ik kom in ieder geval geen dronkenlappen tegen tijdens het fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:52:
Dat ligt er dan ook aan dat jij wellicht op ander plekken schiet ;)

Ik kom in ieder geval geen dronkenlappen tegen tijdens het fotograferen.
Ik ook niet, maar wel zand, gaas, kindervingers, etc. Voor mij reden genoeg om wel UV filters te gebruiken al bescherming. Negatieve gevolgen van dat gebruik zijn minimaal. Slechts 1x meegemaakt dat de 10-22 ging flaren, echter zag ik dat meteen in de zoeker. Hand gebruiken om een stukje zon af te dekken, schuin voor de camera, klaar.

Deze discussie wordt ook periodiek gevoerd waarbij iedereen zijn/haar standpunt gaat verdedigen. Het is gewoon een persoonlijk iets. Doe lekker waar je goed bij voelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Welkom bij de club :Y)

En veel plezier ermee natuurlijk, dat moet niet vergeten worden te zeggen! :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05-2024
Gisteren het volgende binnen gekregen:
Nikon D80 Body
lensje: Nikkor 18-200 VRII
Afstandbediening: JJC Remote cord MR-G
Flitser: Nikon SB600
zonnekapje: Hama rubberen zonnekap
kaartje: Sandisk 4g SDHC kaartje
tasje: Crumpler The Daily Sixhundred XL Dull Black/Steel Grey
en een statiefje om eerst mee te oefenen: Hama Star 63

En blij dat ik ben :)

Vrijdag ga ik naar berlijn, dat wordt al veel schieten

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Leknaas: heb ervaring met een D80 body, je 18-200, je flitser, je statief en je tas en val alle kan ik zeggen, goede keus :)
Gefeliciteerd en veel plezier ermee. Ik vond de D80 icm een sb-600 leuk speelwerk iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1032/store.apple.com/Catalog/belfl/Images/imac/img/product-24in.jpg

24 inch
2,4-GHz Intel
Core 2 Duo
2 GB geheugen
320-GB harde schijf1
8x dubbellaags SuperDrive
ATI Radeon HD 2600 PRO met 256 MB

+ Apple wireless keyboard en muis :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Feli! Mooie aankoop man... alleen zo'n mini wireless keyboard icm de 24 inch vind ik geen pan :D Neemt niets weg van de heerlijke werking en het mooie design.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-09 16:40
Echt een mooie machine, congrats!

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadroJ schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:20:
Feli! Mooie aankoop man... alleen zo'n mini wireless keyboard icm de 24 inch vind ik geen pan :D Neemt niets weg van de heerlijke werking en het mooie design.
Tis idd jammer dat ze het normale keyboard niet wireless gemaakt hebben…
Wou het gewoon zonder draad, en van Apple, we zien wel wat het geeft in gebruik.

Ik verwacht wel dat lightroom hiermee vlotjes zal werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Leknaas schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:52:
Gisteren het volgende binnen gekregen:
Nikon D80 Body
lensje: Nikkor 18-200 VRII
Afstandbediening: JJC Remote cord MR-G
Flitser: Nikon SB600
zonnekapje: Hama rubberen zonnekap
kaartje: Sandisk 4g SDHC kaartje
tasje: Crumpler The Daily Sixhundred XL Dull Black/Steel Grey
en een statiefje om eerst mee te oefenen: Hama Star 63

En blij dat ik ben :)

Vrijdag ga ik naar berlijn, dat wordt al veel schieten
Zo'n grote tas voor alleen de D80+18-200 en sb-600... dan zal die zeeën van ruimte hebben :D. heb de zelfde tas en bij mij past allles er nog "ruim" in :D.

Anyway nette set gozer zal je wel plezier mee hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
Nomad schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:03:
Leknaas: heb ervaring met een D80 body, je 18-200, je flitser, je statief en je tas en val alle kan ik zeggen, goede keus :)
Gefeliciteerd en veel plezier ermee. Ik vond de D80 icm een sb-600 leuk speelwerk iig :)
denk dat ik alleen nog zo'n diffuser ben vergeten voor op de flitser, nu is het gewoon een heldere flits.
Statief moet ik nog uitproberen, heb maar eerst een goedkoop ding gehaald, eerst even kijken hoe vaak ik 'm werkelijk gebruik. Als de plastic kop is versleten ben ik denk ik wel toe aan een duurdere :)

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:04:
[afbeelding]

24 inch
2,4-GHz Intel
Core 2 Duo
2 GB geheugen
320-GB harde schijf1
8x dubbellaags SuperDrive
ATI Radeon HD 2600 PRO met 256 MB

+ Apple wireless keyboard en muis :)
Goede shit! :9 Als ik je twee tips mag geven: scherm goed bekijken en stamp er in godsnaam gelijk 4GB in voor die 70 euro die het kost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
Pat-Skim schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:51:
[...]

Zo'n grote tas voor alleen de D80+18-200 en sb-600... dan zal die zeeën van ruimte hebben :D. heb de zelfde tas en bij mij past allles er nog "ruim" in :D.

Anyway nette set gozer zal je wel plezier mee hebben :D
Dankjewel, tas is idd supergroot, maar ik ga binnenkort naar berlijn en neem ook mijn 17" laptop mee... Dus dat is wel handig, verder dacht ik: "als we een dag gaan wandelen kun je alles in de tas doen: eten, drinken, extra trui, en natuurlijk de D80 met accesoires in aparte vakjes.

En genoeg ruimte voor eventuele extra objectieven in de toekomst. :)

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Leknaas schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:51:
[...]

denk dat ik alleen nog zo'n diffuser ben vergeten voor op de flitser, nu is het gewoon een heldere flits.
Statief moet ik nog uitproberen, heb maar eerst een goedkoop ding gehaald, eerst even kijken hoe vaak ik 'm werkelijk gebruik. Als de plastic kop is versleten ben ik denk ik wel toe aan een duurdere :)
Statief is best te doen, niet voor het zware tele werk, maar hij is licht en dat is wel fijn. Ik kan er prima shots mee maken, icm MLU en draadontspanner en 17-50 of 10-20 achtige lens :).

en koop eerst nog even geen omnibounce en probeer het eerst zo. Ik had vroeger altijd omnibounce erop, maar zit nu al weer maanden in de tas.

[ Voor 10% gewijzigd door Nomad op 20-02-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:53
Een BG-E2 grip voor mijn 20D. Toch wel fijner met wat zwaardere lenzen en een flitser. Bovendien miste ik het portretstand knopje.

[ Voor 63% gewijzigd door wisselwerking op 20-02-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Leknaas schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:54:
[...]

Dankjewel, tas is idd supergroot, maar ik ga binnenkort naar berlijn en neem ook mijn 17" laptop mee... Dus dat is wel handig, verder dacht ik: "als we een dag gaan wandelen kun je alles in de tas doen: eten, drinken, extra trui, en natuurlijk de D80 met accesoires in aparte vakjes.

En genoeg ruimte voor eventuele extra objectieven in de toekomst. :)
oehh ik hoop niet dat je een al te grote 17" heb want mijn 15.4" past er maar "net" in met nog een cm speling ofzo... En idd je kan er echt ZO veel in proppen... Kijk wel uit dat het niet te zwaar wordt na een tijdje, iets waar ik last van kreeg (7-10kg aan één schouder is niet echt lekker gedurende een hele dag wandelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
Pat-Skim schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:27:
[...]

oehh ik hoop niet dat je een al te grote 17" heb want mijn 15.4" past er maar "net" in met nog een cm speling ofzo... En idd je kan er echt ZO veel in proppen... Kijk wel uit dat het niet te zwaar wordt na een tijdje, iets waar ik last van kreeg (7-10kg aan één schouder is niet echt lekker gedurende een hele dag wandelen).
hmm, moet ik dat maar eens proberen, in de omschrijving stond dat er wel een 17" in zou passen... Komt wel goed denk ik, ik heb nu ook een tas van crumpler waar alleen maar mijn laptop in past.
Verder hang ik zo'n tas nooit om een schouder maar schuin over mijn lichaam (theoretisch gezien nog steeds maar een schouder, maar ik vind het qua gevoel veel uitmaken).
Maar inderdaad een zware tas voor een dag is niet echt lekker lopen.

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Ik neem aan dat crumpler voor een 17" steeds de zelfde maten neem dus zou het moeten passen denk ik... Maar goed idd af en toe gewoon ff wisselen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin vorige week een (2ehans) lowepro mini trekker AW.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/vergroting/17101.jpg

om mijn (toen nog niet in bezig) canon 70-200 F4 L (ook tweedehands)

Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/vergroting/15368.jpg

Super lens

Me = happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
heb mijn D50 verwisseld voor een D200
en maar meteen de 50mm 1.4 meegenomen die ik nu naast de 18-200 VR gebruik.
ik kom de weekenden wel weer door ;-)

Zit er overigens aan te denken Aperture 2 aan te schaffen. Maar we hebben ook nog Lightroom. Iemand die hier een advies in kan geven?

En ik zoek nog een mooie tas voor bovenstaande. Maar ik zal me daarvoor eens in het tassen topic verdiepen.

[ Voor 16% gewijzigd door AP3X op 20-02-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:06:
[...]

Pardon? Ben je dan nu YellowCube weer aan het beledigen?

Misschien iets langer over je woorden nadenken dude ;)
Moet ik ie maar niet voor de D300 gaan :P
Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.