[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 66.139 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Voor jouw wordt dat wel een heel duur grapje ja om je hele glazenwinkel in te wisselen als je een D300 wilt ;)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

qless

...vraag maar...

Chaser2600 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:40:

Zit er overigens aan te denken Aperture 2 aan te schaffen. Maar we hebben ook nog Lightroom. Iemand die hier een advies in kan geven?
Ik ken alleen LR en die heeft momenteel gewoon het grote voordeel dat er zowel Windows als Mac versie van is, dus grotere markt, dus meer boeken, plugins e.d. voor verkrijgbaar.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:37:
Voor jouw wordt dat wel een heel duur grapje ja om je hele glazenwinkel in te wisselen als je een D300 wilt ;)
Dat niet alleen, voordat hij canon had had hij nikon (d200), hij is nu juist een jaar geleden ofzo overgestapt ;)

Anyway, ik ben ook overstapper van nikon naar canon en zie de D300 uiteraard ook staan. Mja, mooie body, maar zo geweldig is die ook weer niet dat ik spijt heb gekregen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

't Zijn een beetje schommelingen vind ik. Het ene moment zet Nikon iets neer waar je als Canon-gebruiker van gaat kwijlen, het andere moment doet Canon weer een zet. Daarbij proberen ook fabrikanten als Sony (!) en Pentax mee te doen (vind Sony's offensief met de vele body's wel veelbelovend).
't Is daarnaast ook vooral een platform wat je kiest, welke lenzen heb ik nodig voor mijn gebruik en welke fabrikant maakt de meest geschikte lenzen voor mijn toepassing?

Verwijderd

Nomad schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:09:
[...]

Dat niet alleen, voordat hij canon had had hij nikon (d200), hij is nu juist een jaar geleden ofzo overgestapt ;)

Anyway, ik ben ook overstapper van nikon naar canon en zie de D300 uiteraard ook staan. Mja, mooie body, maar zo geweldig is die ook weer niet dat ik spijt heb gekregen.
Nee nee!! Stop de persen! Ik refereerde naar Yelowcube/Thundernet. Het moest 'ie' ipv 'ik' zijn!

Ik ben nu juist hartstikken tevreden 8)

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:04:
[afbeelding]

24 inch
2,4-GHz Intel
Core 2 Duo
2 GB geheugen
320-GB harde schijf1
8x dubbellaags SuperDrive
ATI Radeon HD 2600 PRO met 256 MB

+ Apple wireless keyboard en muis :)
Dat is like geen foto-apperatuur?

Bericht hierboven

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Floor-is schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:45:
[...]Dat is like geen foto-apperatuur?
misschien heeft ie hem wel alleen voor de iSight gekocht...

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik ben misschien wel iets te strikt als ik zeg "klein grut zoals UV-filters, omnibounces, batterijen en dat soort dingen horen niet in deze thread. Computers, harddisks, boeken, en dergelijke zijn gewoon geen fotoapperatuur."

Anders kan ik ook mijn externe disks, wacom, de nodige hubs, kabels nieuwe muis en dat soort gefrutsel hier neer kwakken. Hoewel ik die disk gebruik voor opslag van foto's, de wacom voor het bewerken van foto's, de kabels en hub om mijn disk/wacom/camera aan te sluiten, de muis om in photoshop te reutelen... Is het toch echt geen fotoapparatuur. ;)

Bericht hierboven

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51
UV-filters en zo lijkt me toch wel erg direct foto-apparatuur-gerelateerd? :)

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Floor-is schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:53:
Anders kan ik ook mijn externe disks, wacom, de nodige hubs, kabels nieuwe muis en dat soort gefrutsel hier neer kwakken.
het is niet de eerste keer dat je dat zegt, dus je wilt schijnbaar toch graag met ons delen dat je die spullen allemaal hebt :+

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Floor-is schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:53:
Ik ben misschien wel iets te strikt als ik zeg "klein grut zoals UV-filters, omnibounces, batterijen en dat soort dingen horen niet in deze thread. Computers, harddisks, boeken, en dergelijke zijn gewoon geen fotoapperatuur."

Anders kan ik ook mijn externe disks, wacom, de nodige hubs, kabels nieuwe muis en dat soort gefrutsel hier neer kwakken. Hoewel ik die disk gebruik voor opslag van foto's, de wacom voor het bewerken van foto's, de kabels en hub om mijn disk/wacom/camera aan te sluiten, de muis om in photoshop te reutelen... Is het toch echt geen fotoapparatuur. ;)
och dit is toch gewoon wat flauw geneuzel over gear? ik zou 't pas modden als 't de spui gaten uit loopt.. ik gebruik mijn iMac ook primary voor fotografie (en msn :p en films kijken)

|>

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
Na maaaaaaanden twijfelen heb ik toch een Nikon D3 aangekocht. Zaterdag mag ik hem afhalen :)
Nu nog proberen om mijn 17-55 F2.8 DX te verkopen, en ergens een 24-70 F2.8 in voorraad te vinden.

Frank Lenaerts

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

ThunderNet

Flits!

*O* Feli! Waar ga je 'm halen? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:46
Zo...die D3's beginnen al aardig binnen te druppelen...

Feli allemaal met de mooie aankopen!

Sowieso schrijf je zo!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

nadroJ schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:39:
Zo...die D3's beginnen al aardig binnen te druppelen...

Feli allemaal met de mooie aankopen!
de prijs begint ook te "dalen" 4250 ongeveer nu voor een D3 tegenover de 5000 introductrie prijs.

Zelfde voor de D300, die is nu 1580 tegenover de 1900 intro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
Thanks!
Er liggen er 2 opzij op www.digi2u.nl voor mij en een vriend. Heb aardig moeten zoeken, alvast hier in België zijn ze nergens leverbaar.

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

ThunderNet

Flits!

Catscratch schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:55:
Thanks!
Er liggen er 2 opzij op www.digi2u.nl voor mij en een vriend. Heb aardig moeten zoeken, alvast hier in België zijn ze nergens leverbaar.

[...]
Nette prijs! :)

Winkel waar ik 'm zou halen zou ze vandaag binnen krijgen.. Straks maar weer een mailtje aan wagen. Geen zin om eind voor niks te rijden.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35
Gisteren lag de SC-17 die ik via MP voor 18 euro had gevonden in de bus. Ding schijnt gebruikt te zijn maar ik kan het niet ontdekken. Even geprobeerd en de kabel doet 't prima. Nu alleen nog even nadenken of ik wat van die krullen eruit ga halen in wat heet water of niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.kirkphoto.com/shortcrd.jpg :9

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Vandaag het lampje maar eens gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://www.asha-es.com/images/sb-600%202.jpg

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

hoezo lampje? die kan lekker flitsen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Afbeeldingslocatie: http://www.nikonimaging.com/global/products/scanner/coolscan_4/img/pic_001.jpg

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Scanner voor negatieven, mooi ding.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik wil er ook nog een voor mijn MF-fotomateriaal, zit ivm kostenoverwegingen en de mogelijkheid groter materiaal te scannen aan een flatbed te denken (Epson V700/V750 b.v.)

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 22-02-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

Ja die Nikon negatiefscanners zijn inderdaad mooie dingen, m'n vader heeft er eentje en die bevalt 'm erg goed.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
Door opbouwende irritatie over mijn oude Canon S3is compact, moest ik over naar spiegelreflex voor mijn gevoel.

Het is even een zware uitgave, maar dan kan ik weer even ;)
  • Canon EOS 40D
  • Canon EF-S 17-85 F4/5.6 IS USM (als kitlens maar dan los gekocht)
  • Canon 511A accutje, kan natuurlijk niet zonder stroom komen te zitten
  • Lowepro Slingshot 100AW
  • Sandisk CF Ultra III 4GB
  • en last en least :P een Marumi 67mm UV filtertje
Ik ga maar eens even kijken wat ik hieruit kan halen :)

(en dan zijn ze nog zo aardig een extra bon te printen met de datum 3 maart O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 13:35
Marumi?? Tenzij die een grote sprong hebben gemaakt de laatste tijd is dit toch wel erg zonde van die 17-85. Als je dan toch van de UV filters bent koop dan een goede.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
Wijnands schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:37:
Marumi?? Tenzij die een grote sprong hebben gemaakt de laatste tijd is dit toch wel erg zonde van die 17-85. Als je dan toch van de UV filters bent koop dan een goede.
die gaat er ook alleen op als ik denk gekke dingen te gaan doen.
en ik ben nergens van want ik heb nooit een slr of dslr gehad ;)

[ Voor 8% gewijzigd door johnny.xxx op 22-02-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
johnny.xxx schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:38:
[...]

die gaat er ook alleen op als ik denk gekke dingen te gaan doen.
en ik ben nergens van want ik heb nooit een slr of dslr gehad ;)
Geef op zo'n bedrag in godsnaam twee tientjes uit voor een fatsoenlijk filter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
neographikal schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:41:
[...]

Geef op zo'n bedrag in godsnaam twee tientjes uit voor een fatsoenlijk filter :P
Gaat er komen, alleen de portomonee is niet oneindig diep :D
Het grootste gedeelte van de tijd zal er niets voor de lens zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
johnny.xxx schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:58:
[...]

Toch wel een zonnekap, mag ik hopen? Helpt minstens net zo goed tegen mechanische ellende als een filter, reduceert flare en contrastverlies en heeft optisch geen andere nadelen dan dat het er wat opvallend uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
Toff schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:20:
[...]

Toch wel een zonnekap, mag ik hopen? Helpt minstens net zo goed tegen mechanische ellende als een filter, reduceert flare en contrastverlies en heeft optisch geen andere nadelen dan dat het er wat opvallend uitziet.
nou dan gaat die samen aangeschaft worden met de filter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
MB-D80 battery pack voor mijn ook recent gekochte D80. Nu balanced mijn 70-200 wel iets beter :)
Prima gebouw!
Toch blijf ik het opvallend vinden dat er niet zo'n duidelijke 'focus-zone' op de verticale ontspanknop zit. Maargoed.

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-cameras.com/pic/300x300/24/86/nikon_d80_battery_grip.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Kwartjuh op 23-02-2008 09:12 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

johnny.xxx schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:58:
[...]

Zulke filters overleven meetings niet overigens. :+

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.novita.ag/images/products/2406wd.jpg

Omdat ik het wachten op Apple zat ben en het vertrouwen door het uitblijven van een fix voor de iMac-schermen toch wel gedaald is: Novita 24" 1920x1200 MVA panel. Onbekend merk, maar wat ik heb gevonden zijn de ervaringen erg goed. 3 jaar pickup and return garantie :) Voor 350 euro wil ik wel een gokje wagen, als hij niet bevalt, dan gaat hij gewoon terug :) Daar hoort straks nog een nette configuratie bij, maar die komt met een paar weken wanneer de cpu die ik op het oog heb leverbaar is O-)

Ik heb een tijdje op die iMac kunnen werken en zo'n 24" panel is werkelijk geweldig in Lightroom. Bak-ken ruimte en genoeg ruimte voor de sliders (die kun je nog wat vergroten als je dat wilt). Ik hou op deze manier tov de iMac zelfs een behoorlijke bak met geld over, zelfs nadat ik een sloot met hardware tegen een minder efficient OS aan gooi. Ik ben benieuwd :)

[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 23-02-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Als je wilt kan je zelfs gewoon de iMac hardware kopen en een "hacked" versie van OS X op een normale PC zetten... Misschien niet de legaalste/beste methode maar als je windows echt beu bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Pat-Skim schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:29:
Als je wilt kan je zelfs gewoon de iMac hardware kopen en een "hacked" versie van OS X op een normale PC zetten... Misschien niet de legaalste/beste methode maar als je windows echt beu bent..
En met een bedrijf niet het slimste om te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Nomad schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:38:
[...]

En met een bedrijf niet het slimste om te doen ;)
Wist niet dat hij een bedrijf had... Dan zou ik het idd ook niet doen

maar weer ff verder met offtopic:

Waarom geen Powermac met een goed 24inch scherm..? Of moet het compact zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
powermac? of bedoel je macpro, macpro is behoorlijk prijzig, en als ie nog eens windows wil runnen heb je aan een powermac weinig

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:11:
[afbeelding]

Omdat ik het wachten op Apple zat ben en het vertrouwen door het uitblijven van een fix voor de iMac-schermen toch wel gedaald is: Novita 24" 1920x1200 MVA panel. Onbekend merk, maar wat ik heb gevonden zijn de ervaringen erg goed. 3 jaar pickup and return garantie :) Voor 350 euro wil ik wel een gokje wagen, als hij niet bevalt, dan gaat hij gewoon terug :) Daar hoort straks nog een nette configuratie bij, maar die komt met een paar weken wanneer de cpu die ik op het oog heb leverbaar is O-)
€ 350,- voor een 24" MVA is niet veel! :) Ik heb er zelf eentje van LG (was bijna 2x zo duur...) en in Lightroom en Photoshop vind ik het ook echt geweldig. :)

Het probleem van het hebben van zo'n groot scherm is alleen dat je je enorm gaat ergeren als je op je werk/school/studie op een 17" of zelfs 15" tftje moet werken. Tenenkrommend... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 22:36
30D + grip gekocht, had ik eerder moeten doen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Simon schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:26:
powermac? of bedoel je macpro, macpro is behoorlijk prijzig, en als ie nog eens windows wil runnen heb je aan een powermac weinig
ja sorry die bedoel ik :P... Leef nog in de tijd van PowerMac G4 en G5 (kenissen hebben die...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Feli Cyclonist! Prachtige aankoop! :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
neographikal schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:11:
[afbeelding]

Ik heb een tijdje op die iMac kunnen werken en zo'n 24" panel is werkelijk geweldig in Lightroom. Bak-ken ruimte en genoeg ruimte voor de sliders (die kun je nog wat vergroten als je dat wilt). Ik hou op deze manier tov de iMac zelfs een behoorlijke bak met geld over, zelfs nadat ik een sloot met hardware tegen een minder efficient OS aan gooi. Ik ben benieuwd :)
Wow, nice! laat over een tijdje effe je ervaringen weten, want ik zit al zo lang te dubben over een scherm, maar vind de huidige 24" mva schermen eigelijk veel te duur.
Is novita niet het huismerk van importeur mcdos ofzo?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet slecht, een niet-TN 24" scherm voor 350. Ben zeker benieuwd naar de kleuren. Misschien nog niet zo mooi als state of the art H-IPS, maar al wel 500% beter dan TN in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:32

iMars

Full time prutser

heb laatst een samsung 24" gezien, die kosten momenteel 360 (maar dan wel excl.btw.)...
ook erg mooie schermen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
webmail schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:35:
heb laatst een samsung 24" gezien, die kosten momenteel 360 (maar dan wel excl.btw.)...
ook erg mooie schermen.
Maar allemaal stuk voor stuk TN's en die zijn niet zo geschikt voor ons fotografiewerk :) Daarom de keuze voor dit MVA-scherm; het is wel een gok vanwege het merk, maar de wet koop op afstand geldt gewoon. Gezien de recensies die ik heb gevonden denk ik dat het wel goed zit :)
Pat-Skim schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:29:
Nope, dat gaat hem niet worden. Ik wil gewoon een bak die gaat als een raket zonder het gedonder als weer eens een updateje niet werkt.
abrakadaver schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:37:
[...]

Wow, nice! laat over een tijdje effe je ervaringen weten, want ik zit al zo lang te dubben over een scherm, maar vind de huidige 24" mva schermen eigelijk veel te duur.
Is novita niet het huismerk van importeur mcdos ofzo?
Ik kan het straks wel op de doos zien: mcdos plakt gewoon stickers :) Maar ik zal het laten weten als ik hem binnen heb :)
Simon schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:26:
Mja, nou, Windows willen draaien is een groot woord. Ik vind OS X werkelijk een prachtproduct, er is alleen niks voor mij beschikbaar waarop ik het kan draaien... iMac heeft te vaak een brak scherm, Mac Mini is me te licht en de Mac Pro is gruwelijk duur. Daarnaast is mijn vertrouwen in Apple als het hierom gaat behoorlijk weg.

Als ik zie hoe Lightroom op mijn laptop draait (Turion X2, 4GB), dan gaat een quadcore met 8GB en twee hd's (één voor OS + RAW's, de andere voor apps + LR DB) me meer power opleveren dan de iMac. Ben ik het design, stroomverbruik en OS X helaas kwijt. So be it, ik weiger 1700 euro te betalen voor een product wat niet aan mijn wensen voldoet :) Zo ben ik 700 minder kwijt, heb ik meer power en kan ik nog eens een spelletje gaan spelen ook :)

Anyway, die GGA komt met een week of twee. Eerst eens zien hoe het scherm voor LR enzo bevalt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 13:46
Nice neo! Ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen... ik hoor t wel. En ik dacht dat het met de schermen van de 24" iMac wel goed gesteld. Zeer spijtig dat dat een probleem moet zijn bij een verder pracht product. (typend van de mbp heerlijk)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webmail schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:35:
ook erg mooie schermen.
Vergelijk:

Samsung 245B:
Afbeeldingslocatie: http://img1.digitalversus.com/produits/36/2334/36_245_108.jpg

LG L245WP-BN (MVA panel):
Afbeeldingslocatie: http://img1.digitalversus.com/produits/35/1815/35_189_108.jpg

Kan niet anders zeggen dat ik de 245B afschuwelijk lelijk vind qua beeldkwaliteit. Heb er ook eentje zelf in het echt gezien, bah, om van te kotsen. Ik heb het niet voor elkaar gekregen het hele scherm in dezelfde kleur te kunnen zien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Laatst online: 03:03
Ok nu weer ontopic, we willen nieuwe foto apparatuur zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
SymenGT schreef op zondag 24 februari 2008 @ 00:27:
Ok nu weer ontopic, we willen nieuwe foto apparatuur zien. :)
Een D300 dan misschien? :)
Ik heb me zaterdag maar getrakteerd op een D300, die m'n bijna 4 jaar oude D70 gaat vervangen. Ik ben de D70 nog lang niet ontgroeid (blijft dan ook als back-up body), maar de grotere viewfinder, het 3" schermpje met betere inzoom-mogelijkheden maken het leven toch wel een stukje gemakkelijker.

Nu maar eens flink oefenen en de settings in al shooting/custom banks fine-tunen, zodat ik er van de zomer wat handiger mee ben, als ik in Maleisie zit :)

Alleen ik mag ook wel wat meer gaan fitnessen, want die D300 is toch wel wat zwaarder... zeker met m'n 70-200 eraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

eduardtee schreef op zondag 24 februari 2008 @ 01:49:
[...]

Een D300 dan misschien? :)
Ik heb me zaterdag maar getrakteerd op een D300, die m'n bijna 4 jaar oude D70 gaat vervangen. Ik ben de D70 nog lang niet ontgroeid (blijft dan ook als back-up body), maar de grotere viewfinder, het 3" schermpje met betere inzoom-mogelijkheden maken het leven toch wel een stukje gemakkelijker.

Nu maar eens flink oefenen en de settings in al shooting/custom banks fine-tunen, zodat ik er van de zomer wat handiger mee ben, als ik in Maleisie zit :)

Alleen ik mag ook wel wat meer gaan fitnessen, want die D300 is toch wel wat zwaarder... zeker met m'n 70-200 eraan...
Vergeet niet wat je er sensorwise en qua knoppen op de body op vooruit gaat! Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Josh schreef op zondag 24 februari 2008 @ 05:14:
[...]

Vergeet niet wat je er sensorwise en qua knoppen op de body op vooruit gaat! Gefeliciteerd!
Samen met de monsterlijke AF, snelheid etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Nikkor 35/2 :D
Afbeeldingslocatie: http://www.nikonusa.com/images/products/1923_180.jpg

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 20:12

Japie.G

Colour Classic

eerste uitbreiding op mijn 350d kit gekocht!

Een Canon Speedlite 430EX, via marktplaats. Wat een super aanwinst zeg! Binnenshuis maak je zelfs als noob echt veel betere foto's. Belichting veel mooier via plafond!!! Ben er echt superblij mee!

Nu goed aan het oefenen slaan om de fijne kneepjes van flitsfotografie onder de knie te krijgen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Japie.G op 24-02-2008 21:50 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/uploaded/31617_1ff0ab44.jpg
Samsung 226BW :)

Wat een verschil zeg, als je van een 2 jaar oude 17" Philips met 8ms komt. en het staat super op je bureau :9
Morgen komt de Colorvision Spyder 2 Express binnen, zodat ik daarmee mijn monitor kan calibreren. Ben benieuwd hoeveel verschil dat gaat maken, maar het beeld is nu al mooi en een stuk scherper.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Sorry dat ik het zeg, maar da's echt een prutscherm als je foto's wilt gaan bewerken. Er zit een TN-scherm in en die zijn niet alleen niet lekker kleurecht, ze hebben bovendien nogal last van wat hier al omschreven staat: Verwijderd in "[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur ..."

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Vrees dat ik het eens met Floor moet zijn, met name op de grotere maten breedbeeld zijn TN-schermen niet je-van-het. Dan krijg je al snel last van de kleuren die veranderen wat erg lastig is voor het consistent bewerken van je foto's (ik heb ervaring, ik heb atm 2x17" Iiyama TN's. Gelukkig varieert de verticale hoek bij mijn schermen niet zo, maar met name op mijn laptop ervaar ik dit als een flink probleem).

Vandaar dat ik voor een MVA-scherm ben gaan shoppen (350 eur). Ben benieuwd wat die doet qua helderheidsverdeling :) Als die niet goed is, dan moet er maar een duurder scherm komen, maar voor fotografie ben ik het met Floor eens: TN is geen porum. Dan maar liever een kleiner scherm zonder TN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad.

Welk een paar duizend euro aan fotoapparatuur als ik je sig zo zie en dan te beroerd om effe honderd euro meer te betalen voor een fatsoenlijke monitor. :/

En je vooral blijven afvragen waarom de prints er nou altijd anders uitzien :+

Ik maak foto's om ze later nog een keer te kunnen zien op fatsoenlijke kwaliteit zonder ze te hoeven printen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Paar duizend euro zie ik anders niet in zijn sig... Verder ben ik het uiteraard wel eens met iedereen, ik vind bewerken van foto's zo ongeveer net zo leuk als foto's maken, ik zou dus ook die 100? euro extra uitgeven.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Laatst online: 13-12-2023
Na mijn recente aankoop van een Nikon D70 met een 28-80mm lens miste ik toch wat bereik.

Dus vanaf eind deze week ben ik in het bezit van een Sigma 75-300mm F4-5.6 D APO Makro :)

*O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ach, ik heb een aantal van deze monitoren gecalibreerd en getest met een eye1 pro van de zaak, en ze zijn beter te calibreren dan de nieuwe cinema displays van apple met een gemiddelde delta e van 1.5 tegenover 2 op de apples. Het ging dan wel om "S" panelen, bij de "A" panelen schijnt blauw teveel aanwezig te zijn.

Inkijkhoek is dan bij de apples wel weer een stuk beter, dus als je niet altijd recht voor je scherm zit kan dit een issue worden.

Zo heel slecht zijn ze niet, en voor het geld is het wel zo'n beetje de beste op dat gebied die je kan krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Magic op 25-02-2008 21:37 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als je je scherm goed calibreert kun je met een TN paneel toch ook wel redelijke resultaten krijgen neem ik aan? (ik zeg ook redelijk, de duurdere panelen zullen allicht beter zijn)

Zelf heb ik een samsung 206 BW. Ik zit er aan te denken binnenkort misschien een spyder 2 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik vind dit scherm zoiezo een hele vooruitgang. Zo erg ben ik toch niet bezig met bewerken, moet het allemaal nog onder de knie krijgen maar je moet ergens beginnen :) Eerst maar is kijken hoe dit verloopt.

Verder lopen de meningen uiteen.. de 1 vind het scherm niks om mee te werken, andere reviews spreken weer vol lof.

En idd met die paar duizend euro in mn sig valt het wel mee. Zit net boven de duizend maargoed.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik had even een nulletje te weinig gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

M a r c o schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:45:
Als je je scherm goed calibreert kun je met een TN paneel toch ook wel redelijke resultaten krijgen neem ik aan? (ik zeg ook redelijk, de duurdere panelen zullen allicht beter zijn)
Bij ons op de zaak is een twee maanden oude TFT ook eruit geschopt, plaatsgemaakt voor een ander scherm met beter panel. Viel niet goed mee te werken, ook niet na calibratie.
Ik heb iig altijd dure schermen gehad, je doet er toch lang mee en is z'n geld zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Tom schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:28:
[...]

Bij ons op de zaak is een twee maanden oude TFT ook eruit geschopt, plaatsgemaakt voor een ander scherm met beter panel. Viel niet goed mee te werken, ook niet na calibratie.
Ik heb iig altijd dure schermen gehad, je doet er toch lang mee en is z'n geld zeker waard.
ja oke, maar ik had mn scherm al toen ik nog amper met fotografie begon een jaar geleden. En ik ga hem nou ook niet gelijk vervangen. Ik heb nog genoeg andere dingen waar ik nog geld aan wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
In eerste instantie was ik naar een compact aan het kijken, maar omdat ik na veel lezen op dpreview zoveel las over compromis mbt functionaliteit/opties vs lenskwaliteit huiverde ik om er zomaar weer een te halen.

Toen zag ik ineens deze camera voor een zacht prijsje liggen, en kon ik toch nog eindelijk eens een keer aan een DSLR wagen. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Zo veel beter dan een compact (iig de gene die ik in mijn handen heb gehad).

Hoewel het soms even puzzelen is, maakt dat het er niet minder leuk om.

Nu nog alleen een goeie zoomlens erbij zien te verzinnen die niet zo erg duur is...

Maar dit is 'm dus, de Nikon D40 *O* :
Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~vinnie/GoT/NikonD40.jpg

En later nog snel een SanDisk Extreme III 1GB SD kaartje gehaald, omdat die oude die hier nog lag verschrrrrrrikkelijk traag is (<5MB/s)
Afbeeldingslocatie: http://nl.sandisk.com/Assets/Products/130/extreme3-sd-1gb.jpg

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Vinnie schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:12:
Nu nog alleen een goeie zoomlens erbij zien te verzinnen die niet zo erg duur is...

Maar dit is 'm dus, de Nikon D40 *O* :
[afbeelding]
Je hebt er toch een zoomlens op zitten zo te zien? ;) Als ik me niet vergis een 18-55?

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 25-02-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Jah, ok. Maar is dat niet iets van 0.3x? :P Ik zat oa te kijken bij 55-200 of 70-300... maar daar moet ik nog even naar kijken wat verstandig is. iig is de kitlens ook niet slecht hoor.
Klein beetje zoom, en wat grote hoek om dat ene beetje meer toch op de plaat te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver

Zelf heb ik een samsung 206 BW. Ik zit er aan te denken binnenkort misschien een spyder 2 te halen.
Schermpje van m'n macbook is goed werkbaar, je moet er alleen wel een beetje recht voor zitten.
Gewoon met zo'n spidertje gecalibreerd en dat valt me niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Je krijgt zelfs vrij goede resultaten, probleem is alleen dat je er perfect voor moet zitten. Helderheid/kleur die varieert per verticale kijkhoek ervaar ik als een killer voor mijn consistentie qua werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doelt denk ik op meer tele. Een beetje compactcamera kom je al mee tot de 200 (vergeleken met DX format) (zonder digitale zoom - dat bestaat imo niet, dat is gewoon croppen en extrapoleren o.i.d.).

Keuze genoeg in redelijk goedkope teleobjectieven in ieder geval. Maar de kwaliteit gaat meestal wel weer omhoog als je meer betaald. Nu nog een minimumkwaliteit vaststellen voor jezelf. :+

Mooie camera trouwens. Alleen wel jammer dat 'ie geen AF motor heeft, maar dat 'probleem' wordt steeds kleiner dankzij steeds meer AF-S / HSM / etc lenzen :D

Maar nu heb je tenminste het idee dat je iets vast hebt tov een compact camera'tje :)

Mijn prachtige Nikon AH-4 Handstrap is ook al weer een weekje binnen, maar helemaal happy ben ik nog niet. Ik heb alleen nog een D300 body, (nog :> ) geen grip. En met handstrap alleen op de body wordt je hand zeg maar te hoog gedrukt als je hem een beetje strak aantrekt en krijg je heel snel zere handen als je nog wat knopjes in wilt drukken op de achterkant. Zodra ik weer een lading pegels heb maar eens een grip kopen dan :) (en flitser uiteraard, anders verschuift het zwaartepunt te veel naar onderen :+ ).

Sorry voor de overload aan smilie's

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Daar doelde ik inderdaad op. Ik moet nog een beetje deze termen in m'n hoofd stampen :+
Voor de goedkoopste telelensjes ga ik sowieso niet voor, want dan kun je bijna net zo goed blijven bij compact; zo ook met die zogenaamde 'superzoom' objectieven.

Dat er geen AF-motor in de body zit vindt ik niet eens zo erg. Gewoon iets om rekening mee te houden.

En qua formaat had ik bij mijn laatste compact sowieso een SLR-like geval omdat dat lekker vastpakt.

Qua nieuwe lens zal het prolly iets worden in de trand van een
pricewatch: Nikon (Nikkor) AF-S DX 55-200mm f/4-5.6 VR ED (ø52mm) ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Indd, vorig jaar waren er nog een stuk minder leuke betaalbare lenzen met hsm. Nu nog een paar goedkope primes erbij met af-s/hsm en 't is gewoon een volwaardig platform (net als destijds de cropfactor in 't begin weinig aanbod had, met name aan de groothoekkant).
Hoewel die sigma 30mm eigelijk best een cool ding is met een D40x... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, nu nog een AF-S fisheye : B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Die nieuwe sigma fisheyes van 10mm en 4,5mm hebben beide hsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
neographikal schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:34:
[...]
Je krijgt zelfs vrij goede resultaten, probleem is alleen dat je er perfect voor moet zitten. Helderheid/kleur die varieert per verticale kijkhoek ervaar ik als een killer voor mijn consistentie qua werken.
Ik zit redelijk recht voor mijn scherm, dus normaal merk ik weinig van die veranderende helderheid enzo. Als ik trouwens echt op regelmatige basis opdrachtwerk zou doen zoals jou dan had ik ook wel een ander scherm gekocht.
Bij mij is het maar voor de hobby.

Binnenkort ben ik jarig, misschien mn ouders eens wijzen op een leuke aanbieding van kamera-express voor een spyder 2 :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
neographikal schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:03:

Vandaar dat ik voor een MVA-scherm ben gaan shoppen (350 eur). Ben benieuwd wat die doet qua helderheidsverdeling :)\
Kun je ons helpen bij de zoektocht naar MVA schermen? In de pricewatch van tweakers staan er niet zoveel. Waar heb je jouw scherm gekocht en is hij al binnen? Ik ben benieuwd naar de foto's!

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Eusebius schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:24:
[...]

Kun je ons helpen bij de zoektocht naar MVA schermen? In de pricewatch van tweakers staan er niet zoveel. Waar heb je jouw scherm gekocht en is hij al binnen? Ik ben benieuwd naar de foto's!
Helaas helaas, hij staat in bestelling, kan nog een week duren vrees ik :) Zodra ik hem binnen heb post ik hier de ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik heb zelf een Samsung 214T trouwens (PVA), die is echt behoorlijk goed. Als ik zo bij samsung kijk moet je ook als fotograaf natuurlijk wel voor de colorgamut lijn gaan, of de pro lijn, zoals de XL24 of 245T. In ieder geval eentje met een 178 graden kijkhoek ipv 160, dat zijn meestal hun PVA schermen.

(en anders eens een kijkje bij Eizo nemen, zoals de Eizo CG241W, als je 1800 euro over hebt)

[ Voor 13% gewijzigd door Zoijar op 26-02-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Voor €330 heb je een Dell 2007WFP met S-IPS paneel, dat is volgens mij ook goed geschikt voor grafisch werk :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 215TW van Samsung en de kleuren spatten er bij wijze van spreken van af.

Besparen op je tft scherm is m.i. zonde aangezien je er elke dag achter zit. Je koopt toch ook geen gare lcd tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een 215TW, daar zit inderdaad geen TN-paneel in, heb ik expliciet naar gekeken toen ik destijds mezelf wilde trakteren op een groter LCD-scherm. Games reviews zijn meestal niet zo enthousiast over dit paneel vanwege de input-lag, maar als je vooral foto's bewerkt heb je daar geen last van ;)

214T moet ook goed zijn inderdaad, was mij toen net ff te duur..

Ahum, verder zelf geen nieuwe fotoapparatuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:04:
Voor €330 heb je een Dell 2007WFP met S-IPS paneel, dat is volgens mij ook goed geschikt voor grafisch werk :)
Mja, maar ik vind die 20"-ers te klein / te lage resolutie hebben voor fotografisch werk op een breedbeeld. Van een foto die genomen is in portretstand blijft echt heel weinig over. 1920x1200 geeft je een zee van ruimte met landscape shots, veel ruimte voor grotere sliders, net voldoende ruimte voor portretstandfoto's en een fullhd scherm. Dat laatste is toch ook wel érg leuk.

Daarnaast multitask ik erg veel waardoor ik veel oppervlakte nodig heb. Vaak heb ik zowel Word als Visio/FF open staan om aan documenten te werken. Ik heb nu 2x17" staan en dat gaat dan precies, ik heb zelfs wat marge over voor twee applicaties. Een 1920x1200 geeft dan precies de goede verhoudingen en sinds ik het progseltje Gridmove heb ontdekt is een groot scherm ook onder Windows eindelijk fatsoenlijk te benutten :)

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 26-02-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik heb dan die samsung 206BW 20" breedbeeld, en daarnaast nog een 17" Neovo F417 staan.
Ook erg handig om secundaire schermen naar toe te gooien.

Daarnaast zijn 17" normaal en 20" wide bijna exact hetzelfde van hoogte

[ Voor 20% gewijzigd door M a r c o op 26-02-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:20:
[...]

(...)
Een 1920x1200 geeft dan precies de goede verhoudingen en sinds ik het progseltje Gridmove heb ontdekt is een groot scherm ook onder Windows eindelijk fatsoenlijk te benutten :)
:? Met de nVidia drivers kun je je scherm ook gewoon in hokjes opdelen etc. :?

Overigens hier twee Dell 2007FP monitoren en 1 Samsung 204T. Alledrie 1600x1200. Twee keer S-IPS, 1 keer S-PVA (en dat zuigt tov IPS, en dan hebben we het nog geen eens over de enorme inputlag, wat S-PVA ongeschikt maakt voor fps games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 14:00

njh

Net mijn nieuwe Crumpler Match Maker binnen :*)

Wat een gave tas!

Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/product_line_files/573%23VIEW400x400_1/file1159986183.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
njh schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:40:

Wat een gave tas!

[afbeelding]
Heb hem zelf ook en is inderdaad gaaf, Alleen blijf ik bij iedere uitbreiding weer pielen om alle vakjes goed te krijgen. Lijkt wel of die schotjes gemaakt zijn om alleen op die plaats te zitten waar ze al zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:54:
[...]

Overigens hier twee Dell 2007FP monitoren en 1 Samsung 204T. Alledrie 1600x1200. Twee keer S-IPS, 1 keer S-PVA (en dat zuigt tov IPS, en dan hebben we het nog geen eens over de enorme inputlag, wat S-PVA ongeschikt maakt voor fps games).
Ik heb ook een Dell 2007FP, mooi schermpje :Y . Ook gekocht omdat het een S-IPS is en het bevalt me prima qua kleuren enz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Niet online
TranceSetter schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:55:
[...]

Heb hem zelf ook en is inderdaad gaaf, Alleen blijf ik bij iedere uitbreiding weer pielen om alle vakjes goed te krijgen. Lijkt wel of die schotjes gemaakt zijn om alleen op die plaats te zitten waar ze al zitten.
Die ervaring heb ik idd ook, plus dat m'n MacBook Pro 15" er niet in past :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:54:
[...]
Kan goed hoor, ik draai alleen geen Nvidia drivers - nog niet tenminste :P Er komt binnen nu en twee weken een nieuw moederbord, 8GB RAM, 24" scherm, Geforce 9600GT en zodra hij leverbaar is een Intel Core2 Q9300 quadcorecpu aan.

Voorlopig, Spyder2 eruit, Spyder3 Pro erin:

Afbeeldingslocatie: http://www.digiklix.de/wp-content/uploads/2007/10/s3elite_02_side_med.jpg

Geen gepruts met multimonitor meer. Prima :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 GB Ram :o

Weet niet of het bij de nieuwere drivers nog werkt. Heb het idee dat sinds dat controlpanel verplicht is bij nVidia er een hele hoop functie's zijn verdwenen. Ik draai nog op de oude stijl drivers met mijn 7900 GTX. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

njh schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:40:

Wat een gave tas!

[afbeelding]
Ga er wel vanuit dat je wel bij 1 merk inhoud blijft ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
8GB ram is wel erg lekker ja. Ben ook van plan om zoiets neer te gaan zetten, welk scherm weet ik nog niet (neig naar een Dell UltraSharp 2407WFP-HC), maar dat het er komt is zeker.

Enne meteen maar de beste Spyder? Is er zoveel verschil met de Pro-versie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb de Pro besteld, niet de duurste :) Die 8GB is vrij simpel: ik weet dat LR er niet direct gebruik van kan en zal maken, maar LR maakt intensief gebruik van z'n database en de previews. Hoe meer RAM, hoe meer disk cache, hoe minder HD I/O. Dat is met een grote database toch wel de grootste performancekiller :) Zo'n monster van een processor is leuk, maar hij moet ook aan het werk worden gehouden :) Zo past de gehele lrcat en een flinke zooi previews in het RAM-geheugen en dat scheelt een hoop :)

Met wat efficient shoppen heb ik straks voor 1K een grof snelle PC voor dit werk. Mogelijk dat ik het budget licht naar boven bij moet stellen als het scherm niet goed blijkt te zijn, maar daar ga ik voorlopig niet van uit, gezien alle positieve reviews :)

[ Voor 30% gewijzigd door neographikal op 26-02-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
neographikal schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:15:
Ik heb de Pro besteld, niet de duurste :) Die 8GB is vrij simpel: ik weet dat LR er niet direct gebruik van kan en zal maken, maar LR maakt intensief gebruik van z'n database en de previews. Hoe meer RAM, hoe meer disk cache, hoe minder HD I/O. Dat is met een grote database toch wel de grootste performancekiller :) Zo'n monster van een processor is leuk, maar hij moet ook aan het werk worden gehouden :) Zo past de gehele lrcat en een flinke zooi previews in het RAM-geheugen en dat scheelt een hoop :)

Met wat efficient shoppen heb ik straks voor 1K een grof snelle PC voor dit werk. Mogelijk dat ik het budget licht naar boven bij moet stellen als het scherm niet goed blijkt te zijn, maar daar ga ik voorlopig niet van uit, gezien alle positieve reviews :)
Welk scherm had je in gedachten als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

nice, 8gb is wel erg ruim :P (vergeet niet 64-bit versie te installeren, anders heb je er geen reet aan)

wat bied die spyder3 meer tegenover spyder2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hij zou wat accurater moeten zijn en de lichtomstandigheden mee moeten nemen. Dat geloof ik eigenlijk allemaal wel - die omstandigheden veranderen toch continue. Waar het mij meer om te doen is, is dat ik meerdere monitoren aan een systeem kan kalibreren zonder gehack of geneuzel met het omwisselen van de primaire monitor in Windows.

Er komt trouwens - god bewaar me, maar het werkt goed voor LR en de Officemeuk die ik gebruik - Vista x64 op. Die maakt gebruik van het geheugen en wonder boven wonder trek ik onder Vista x64 op mijn Turion X2 beide cores wél vol met één export. Dat is me onder XP en OS X nog niet gelukt.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.