Hij is wel erg soft in de hoeken!

...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ken je dit topic: Tiltshifting, hoe doe je dat? ?Charly schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:03:
De fotograaf had een lensbabie 2.0 in de aanbieding.
Tja, ik kan natuurlijk ook gewoon gaan tekenen of schilderen. Dan hoef ik die camera ook niet meer mee te zeulen...Maar das dan wel weer een andere hobby zal ik maar zeggen.Toff schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:53:
[...]
Ken je dit topic: Tiltshifting, hoe doe je dat? ?
Het effect wat je er nu mee bereikt lijkt imo erg op "aanpassen velddiepte" met PSP XI, wat als voordeel heeft dat je er, uitgaande van een goede foto, eindeloos mee kan prutsen vanachter je keyboard. De voordelen van digitaal gaan, zal ik maar zeggen.
Verwijderd
Het mooiste van een TS lens is dat je er ook scherpdiepte mee kan winnen. Dat lukt nog niet met photoshop. Vooral bij close-up en macrofotografie erg bruikbaar.Toff schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:53:
[...]
Ken je dit topic: Tiltshifting, hoe doe je dat? ?
Het effect wat je er nu mee bereikt lijkt imo erg op "aanpassen velddiepte" met PSP XI, wat als voordeel heeft dat je er, uitgaande van een goede foto, eindeloos mee kan prutsen vanachter je keyboard. De voordelen van digitaal gaan, zal ik maar zeggen.
nu vind ik toch dat je dit moet nuanceren, want je voegt er geen 'scherpte' mee toe, je verplaatst enkel het scherpte vlak, je kan het dus op andere plekken leggen, je kan 't op meerdere lagen leggen, maar echt toevoegen doe je niet, de onscherpte bij een TS werkt namelijk anders dan bij het out of focus zijn van de lens.Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:22:
[...]
Het mooiste van een TS lens is dat je er ook scherpdiepte mee kan winnen. Dat lukt nog niet met photoshop. Vooral bij close-up en macrofotografie erg bruikbaar.
Ook het natuurlijk perspectief wat je kan bereiken met een TS lens is erg bruikbaar zijn bij architectuur foto's. De toepassingen voor een TS lens kun je dus niet zomaar af doen met: "Ga maar in PS prutsen. Veel eenvoudiger".
|>
In de astronomie is dit al redelijk normaal, maar ik denk niet dat ik het nog ga meemaken in consumentencamera's.begintmeta schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:36:
Op een gegeven moment gebruiken we toch facetobjectieven en berekenen we het scherpe vlak achteraf...
Lightroom is geniaal. punt. De backend en de export toning af en toe wat minder, maar de frontend maakt dat dusdanig goed dat ik zweer bij het prog en echt niet anders meer wilRemy schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:25:
Als het goed is gaat de slogan mij helpen bergen foto's goed te verwerken enzo. Tot nu toe bevalt het best goed, en heb toch al aardig wat workflow/RAW progs gehad. Lekker spul dus
[afbeelding]
Verwijderd
leuk dingCharly schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:03:
De fotograaf had een lensbabie 2.0 in de aanbieding.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Capture NX is inderdaad een draak, echter krijg ik nergens de kleuren zo lekker uit als Capture NX. Lightroom is UI-wise fantastisch, maar de kleuren zijn een stuk fletser en wat ik ook probeer, ik krijg ze niet lekker.Remy schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:38:
Henk: tot zover heb ik er al een aardig aantal uren mee gewerkt, en ik heb ook ervaring met Capture (4.3 en NX 1.3) evenals RAWshooter essentials, Bibble Pro en C1. Ik moet zeggen dat Lightroom erg fijn werkt en vooral intuitief als je de procesgedachte door hebt: met Capture NX is dat nog steeds donders lastig.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
True that, zo ook met Canon DPP. Hoewel ik met LR bewerkingen neerzet die ik met DPP of NX verre van voor elkaar kreeg/krijg, en soms met photoshop CS 3 zelfs niet tevoorschijn tover. Het enige dat ik echt mis aan LR wat betreft photoshop-bewerkingen zijn dingen als het CS3 filter: lens correction, en de curves van CS3 zijn soms net wat fijner. Voor de rest is alles LR wat de klok slaat hier...Arfman schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:46:
[...]
Capture NX is inderdaad een draak, echter krijg ik nergens de kleuren zo lekker uit als Capture NX. Lightroom is UI-wise fantastisch, maar de kleuren zijn een stuk fletser en wat ik ook probeer, ik krijg ze niet lekker.
Verwijderd
Daarom schiet ik dus als de omstandigheden het even toe laten jpegToff schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:49:
Als je bedenkt dat al je foto's door je bewerkingsprogramma gaan, je bekijkt de totale kosten van je gear en je kijkt hoeveel tijd je met nabewerken bezig bent, dan is je bewerkingsprogramma niet het meest voor de hand liggende "onderdeel" om op te bezuinigen. Of je het kan "doorbelasten" aan de klant (hoezo dan, kan je een toeslag "gebruik lightroom" in rekening brengen?) of niet zou mij niet uitmaken. Als het jouw programma is, dan is het een prima investering imo.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
* Henk agrees.Toff schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:49:
Als je bedenkt dat al je foto's door je bewerkingsprogramma gaan, je bekijkt de totale kosten van je gear en je kijkt hoeveel tijd je met nabewerken bezig bent, dan is je bewerkingsprogramma niet het meest voor de hand liggende "onderdeel" om op te bezuinigen. Of je het kan "doorbelasten" aan de klant (hoezo dan, kan je een toeslag "gebruik lightroom" in rekening brengen?) of niet zou mij niet uitmaken. Als het jouw programma is, dan is het een prima investering imo.
http://www.luminous-lands...es/dig-calib-profil.shtml ?Arfman schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:46:
[...]
Capture NX is inderdaad een draak, echter krijg ik nergens de kleuren zo lekker uit als Capture NX. Lightroom is UI-wise fantastisch, maar de kleuren zijn een stuk fletser en wat ik ook probeer, ik krijg ze niet lekker.
[ Voor 15% gewijzigd door Barrycade op 05-02-2008 13:35 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 13:53 ]
Verwijderd
Heb je een track&trace gekregen? Zo nee: ff bellen met Konijnenberg.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:52:
Volgens Konijnenberg is men bestelling al van 01/02 vertrokken, tot op heden niets ontvangen!
Nog mensen al langer op een levering moeten wachten vanaf Konijn?
Tot nu was dit altijd binnen de 24u…
Wat is de reden eigenlijk dat mensen in dit topic voornamelijk een Spider kopen ipv een Pantone? Soort ons kent ons?martijn_tje schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:21:
[...]
Daarom schiet ik dus als de omstandigheden het even toe laten jpeg(anders raw+jpeg). Nee nabewerken is niet echt mijn hobby.
Niet te min gaat m'n eerstvolgende foto gerelateerde uitgave zo'n spider calibratie apparaatje zijn. Ik heb nu het gevoel dat m'n TFT er wel erg ver naast zit.
RAWs vertalen naar RGB is toch juist alleen maar calibratie? Sensor space mappen naar een andere color space (waarschijnlijk naar XYZ en dan naar adobe/prophoto/srgb)littlejoannes schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:35:
Totaal offtopic:
maar zoijar: als je in het ene programma wel goede kleuren krijgt en in het ander niet, heeft dat niet meteen met eventuele callibratie te maken. Dat heeft te maken het programma de RAW's goed weet te vertalen.
[ Voor 8% gewijzigd door Zoijar op 05-02-2008 14:24 ]
Verwijderd
Verwijderd
Tweede reactie: Omg, leef ik nog?
Verwijderd
Gelukkig is de Lowepro Mini Trekker AW ook weer onderweg.Toff schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:05:
En toen was Jens z'n tasje ook alweer te klein.
Soms heb je domweg een flitser nodig en dan is een 580 toch wel wat prettiger dan een 430, die mij kwa lichtopbrengst flink tegenviel. Maar het blijft natuurlijk een lapmiddel. Denk dat Henkert dat bedoelt?
[ Voor 6% gewijzigd door Spotter op 05-02-2008 17:03 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 05-02-2008 16:53 ]
He dat heb ik ook,Fire69 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:51:
Slingshot 200:
[afbeelding]
Sandisk Extreme III 4GB:
[afbeelding]
@Redhero: past die 580 niet makelijk in de Slingshot?
@Spotter: heb je nog iets aan extra douane-kosten moeten betalen?
www.weefab.com
Verwijderd
Leugenaar, die heb je (nog) niet!
Hm, die 70-200 zou ik later ook willen. Zal er dan maar direct een nieuwe tas bijrekenenVerwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:57:
@Fire69: Ja, de 580 wel, maar een 400D+grip+70-200 f4 L slikt de Slingshot 200 niet.
Zonder grip paste het net, was erg krap, maar het paste. Ben bang dat het nu wel wat te veel wordt voor de Slingshot.
Heb ik ook; vond ik tegenvallen... zakt vaak een poot in.Spotter schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:43:
En vandaag is er een doosje van B&H aangekomen:
*Joby Gorrillapod SLR-zoom
Verwijderd
Heb ik ook al een jaar, maar m'n Fuji S9500 is sneller met m'n 1 GB Ultra II
Hoeveel ben je nu uiteindelijk goedkoper uit dan wanneer je in Nederland zou hebben besteld als ik vragen mag?Spotter schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:02:
Douane... verzonden met UPS dus gewoon douanekosten en BTW moeten betalen (zoals verwacht). Alleen bij UPS kan je dit alleen Cash betalen als ze het afleveren dus het duurde een dagje langer aangezien ik verwacht had wel met plastic te kunnen betalen.
De Gorillapod is voornamelijk als flexibel, klein en licht statiefje tijdens het reizen, ik zie wel wat het wordt. De ballhead wilde ik sowieso voor een monopod.
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 22:44 ]
19sapphire schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:14:
maak er trouwens maar 20% belasting van.....
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
[ Voor 72% gewijzigd door sapphire op 05-02-2008 23:23 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door ThunderNet op 05-02-2008 23:37 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
Nee, je bent vergeten dat lenzen gewoon vrij zijn in te voeren, dus geen invoerrechten.Joove schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:27:
Je bent de invoerrechten vergeten van 6%, de btw wordt berekend over het totaal incl verzendkosten en de valutakoers is ook wat hoog, berekenning wordt dan:
($1650 * 1,06 + $70) * 1,19) / 1,45 = ± € 1500,- i.p.v. € 1390,-
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 23:38 ]
Verwijderd
Kan je 'm dan niet - gezien de internationale garantie - in Nederland laten fixen?neographikal schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:31:
Gewoon 25% erbij tellen, tres simple. En jezelf bedenken dat een rondje garantie erg duur is, zeker wanneer er nog een stofje in het objectief blijkt te zitten en hij nogmaals terug moet bijvoorbeeld.
Sorry, maar nee, verzendkosten tellen ook mee voor de BTW. Valt gewoon onder de toegevoegde waarde van een product in het buitenland.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:37:
Als je alles volgens het boekje doet wordt er 19% BTW geheven over het bedrag EXCLUSIEF
...
Hoe dat ik weet? Wel, het staat 1:1 op de site van de douane en ik heb wat ervaring(monitor van $310 van een particulier uit de USA via UPS (eindigd dus met TNT)) en een pakje van euclidcomputers.com met laptop + accu van ~$1500
Ligt aan de fabrikant, maar meestal niet nee. Canon biedt wel garantie op de onderdelen, maar niet op het arbeidsloon. Dat laatste is vrij rekbaar natuurlijk... Op zich ook niet gek, de lokale importeur heeft immers niks aan het product verdiend. Afaik biedt Nikon het ook niet aan - of het moet met de overgang van Inca naar Nikon GMBH veranderd zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:37:
[...]
Kan je 'm dan niet - gezien de internationale garantie - in Nederland laten fixen?
(Ik kan wel ruiken dat het antwoord 'nee' is.. ik wil eigenlijk weten waaróm)
[ Voor 32% gewijzigd door neographikal op 05-02-2008 23:43 ]
Verwijderd
Ja, dat kan wel.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:37:
[...]
Kan je 'm dan niet - gezien de internationale garantie - in Nederland laten fixen?
(Ik kan wel ruiken dat het antwoord 'nee' is.. ik wil eigenlijk weten waaróm)
Verwijderd
Leg mij dan eens uit waarom ik nog never (niet via FedEx noch via UPS/TNT) BTW heb moeten betalen over de verzendkosten...neographikal schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:41:
[...]
Sorry, maar nee, verzendkosten tellen ook mee voor de BTW. Valt gewoon onder de toegevoegde waarde van een product in het buitenland.
http://www.belastingdiens...emers/ondernemers-96.html
[ Voor 15% gewijzigd door TheRebell op 05-02-2008 23:45 ]
Mazzel. Ik heb ook meerdere keren ingevoerd en daar werd gewoon BTW over de verzendkosten gerekend. Zoals het hoort dusVerwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:43:
[...]
Leg mij dan eens uit waarom ik nog never (niet via FedEx noch via UPS/TNT) BTW heb moeten betalen over de verzendkosten...![]()
De dienst 'verzenden' voer je niet in, die gebruik je grotendeels voor de eigen landsgrens, dus is ook wel zo logisch dat je daar geen BTW op betaald.
Verwijderd
Verwijderd
Vergis je niet, sommige bedrijven (lees; voornamelijk ebayers cq ebay-shopjes) nemen het niet zo nauw.Niet de waarde wat erin zit + de verzendkosten voor dat pakket.
Tegen de regels van het verzendbedrijf? Zoals ik zei, sommige nemen het niet zo nauw..bovendien, is niet hun zorg wat jij moet afdragen aan de douane..er zijn er zeker tussen die zo'n instelling hebbenDoe je dat wel dan geef je meer op dan het waard is en dat gaat in tegen de regels van het verzendbedrijf.
Op zich mee eens..helaas blijkt de praktijk wel eens anders. En de link van neo naar de belastingdienst bevestigd dit..De dienst 'verzenden' voer je niet in, die gebruik je grotendeels voor de eigen landsgrens, dus is ook wel zo logisch dat je daar geen BTW op betaald.
Foutief dus, de waarde van de verzendkosten wordt normaliter op de bon gespecificeerd. Leuk dat je mazzel hebt gehad, maar that's all there is to it. De regels zijn nou eenmaal zo, hou er rekening mee als je importeert. Tres simple en moeilijker dan dat kan ik het verhaal niet maken.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:52:
Ja, en het is nu eenmaal ook zo dat ik nog never BTW over verzendkosten heb betaald uit een pakket vanuit het buitenland. Hangt er vanaf wat de verzender voor 'customs' value opgeeft. Je geeft de waarde van het pakket op als de waarde wat erin zit.
Het vormt wel degelijk onderdeel van de toegevoegde waarde van een product, anders had je het niet gehad. Wat het echter weer vreemd maakt is dat er op de pakketpost binnenland geen btw wordt geheven. Maar nogmaals: de regels zijn zo, wordt je niet aangeslagen, dan heb je mazzel.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:00:
Op zich mee eens..helaas blijkt de praktijk wel eens anders. En de link van neo naar de belastingdienst bevestigd dit..
[ Voor 29% gewijzigd door neographikal op 06-02-2008 00:06 ]
Brood voer ik ook niet in, maar bij de bakker betaal ik wel BTW... Kan best zijn dat de bakker zijn meel importeert. Bij inkoop betaalt hij BTW over de waarde van het meel. Na het bakken betaal ik de bakker voor het brood, inclusief BTW. De bakker betaalt aan de belastingdienst het verschil tussen wat de klanten aan BTW betalen en wat hij over zijn grondstoffen aan BTW heeft betaald, de "toegevoegde waarde". Een lens in Nederland is voor mij waardevoller dan een lens in de USA. Ik betaal er dus meer voor hier, en er wordt dientengevolge meer BTW afgedragen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:43:
[...]
De dienst 'verzenden' voer je niet in, die gebruik je grotendeels voor de eigen landsgrens, dus is ook wel zo logisch dat je daar geen BTW op betaald.
Verwijderd
Verwijderd
Wat ik me nu afvraag is of je bij deze goedkope flash trigger nu ook ETTL hebt?Erasmo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:35:
Nou nog wachten tot mijn camera terug is dan kan ik ze uitproberen
Verwijderd
NeeVerwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:21:
[...]
Wat ik me nu afvraag is of je bij deze goedkope flash trigger nu ook ETTL hebt?
Zelfs met een handstrap is het lastig fotograferen met lensdop erop...Erasmo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:35:
[afbeelding]
Nou nog wachten tot mijn camera terug is dan kan ik ze uitproberen
30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP
De douane is echt niet gek. Natuurlijk zal er wel eens een duur filter doorheen slippen, met een opgegeven waarde van een goedkoper exemplaar, maar de kans op zo'n mazzeltje wordt minder naarmate de waarde van het produkt stijgt.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 01:15:
Die eBay bedrijfjes zetten er juist een lagere waarde op, zodat hun klanten minder belasting hoeven te betalen!
@Toff; het BTW percentage voor een lens uit NL of een lens uit de USA is hetzelfde. Maar je betaald gewoon meer van alles in aboslute zin in Nederland. Als ik op een NL lens 1 jaar garantie krijg en op een USA lens 1 jaar garantie dan haal ik mooi die USA lens en houd ik die 350 euro in m'n zak en koop daar leuk een Nikon SB800 flitser uit Frankrijk (wederom met internationale Nikon garantie) voor, nog dubbel setje Ni-Mh's voor die flitser en een NC filter als lensbescherming.
Maar je staat natuurlijk vrij om die 350 euro meer te betalen ter bevordering van onze nationale economie en vooral de kas van Nikon
Als je goed kijkt, zie je dat er een gaatje in die dop zit: "pinhole" fotografie...Brum schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:11:
[...]
Zelfs met een handstrap is het lastig fotograferen met lensdop erop...
Ah, ja, nu zie ik het. Ze bedenken me toch wat zeg... alle high- en low-tech in zo'n reclame afbeeldingkje...Toff schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:17:
[...]
Als je goed kijkt, zie je dat er een gaatje in die dop zit: "pinhole" fotografie...
Verwijderd
OhjaToff schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:15:
[...]
De douane is echt niet gek. Natuurlijk zal er wel eens een duur filter doorheen slippen, met een opgegeven waarde van een goedkoper exemplaar, maar de kans op zo'n mazzeltje wordt minder naarmate de waarde van het produkt stijgt.
Het percentage is geliijk, maar de waarde waarover het berekend wordt is hoger, waardoor je terecht meer betaalt.
Ja, minder betalen, dat willen we allemaal, maar dat geld voor Nikonspul hou ik sowieso in mijn zak.
Verwijderd
Nog niks, en ook geen reacties op mijn vraag of ze konden nakijken waar de levering zat.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:52:
Volgens Konijnenberg is men bestelling al van 01/02 vertrokken, tot op heden niets ontvangen!
Nog mensen al langer op een levering moeten wachten vanaf Konijn?
Tot nu was dit altijd binnen de 24u…
Mijn 70-200 2.8L was door konijn op een verkeerd adres afgeleverd, dus ik zou eens bellen jaVerwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:50:
[...]
Nog niks, en ook geen reacties op mijn vraag of ze konden nakijken waar de levering zat.
Morgen is bellen, want dit is ni meer normaal!
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Er zal maar een Nikoniaan op dat adres wonen, krijg je een vet mooie lens is het de verkeerde mountNomad schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:34:
[...]
Mijn 70-200 2.8L was door konijn op een verkeerd adres afgeleverd, dus ik zou eens bellen ja....
Bij mij was het ook de verkeerde postcodevandijk schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:41:
Konijn was mijn spullen ook al eens een keer kwijt doordat ze de verkeerde postcode op de doos geplakt hadden![]()
Da's niet grappig als je iets een week voor je vakantie bestelt.
Verwijderd
Dat is ook wel toevallig dan lijkt me? Of heeft Konijn een verkeerd adres uit hun systeem geplukt? Als er iets met huisnummer of postcode is misgegaan, dan is het opzich wel toevallig dat een random iemand ook wat daar had besteldNomad schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:25:
De man die mijn pakketje kreeg had wel wat bij konijn besteld (een filter)
Verkeerde uit het systeem geplukt natuurlijk, niet helemaal random gebeurd verwacht ikVerwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:46:
[...]
Dat is ook wel toevallig dan lijkt me? Of heeft Konijn een verkeerd adres uit hun systeem geplukt? Als er iets met huisnummer of postcode is misgegaan, dan is het opzich wel toevallig dat een random iemand ook wat daar had besteldGrappig.
/me wacht nog op wat nieuws
Dan moet je natuurlijk wel je sig aanpassenVerwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:23:
Vandaag heb ik dan toch een Nikon d80 + 18-70 lensje gekocht. Echt super blij mee!
Living the American Dream
Verwijderd
das dan ook wel weer waar. Ik sta wel versteld van de verschillen.. ben nog steeds enorm blij!Stampertje schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:33:
[...]
Dan moet je natuurlijk wel je sig aanpassen
Verwijderd
In het kort: konijn is de laatste tijd lekker bezig met verzendenVerwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:15:
Mijn levering (Sigma 10mm fish) zat dus bij een nabij gelegen firma. Gelukkig hadden ze dit mooi aan de kant gezet.
Het label van Konijn was bijna onleesbaar, chauffeur is niet zo veel te verwijten.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
hier staat een hoop uitgelegd over geotaggen en de apparaten die daarvoor geschikt zijn.Magic schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:30:
Hoe werkt zo'n apparaat icm RAW files? Het zou super zijn als zo'n ding een beetje in mijn lightroom-raw-workflow te passen is.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Hé, ik "moet" ook zo'n ding!Henk schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:35:
Tijdje geleden dat ik hier mocht postenMaar dan nu toch:
[afbeelding]
Klikbaar voor productinfo
Als het goed is over een week geleverd, nou dondert dat me weinig, als hij er maar voor de 23e is. Wintersport met zo'n ding moet gewoon erg leuk zijn. Precies zien waar en wanneer je geweest bent, op welke piste en welke lift, ís al leuk, en dan links en rechts ook nog een fotootje gelinkt, al dan niet uit een GSM, is helemaal grappig
Ik laat meer weten als ik hem binnen heb
Hét voordeel voor mij was dat hij op AA's werkt. Waar ik normaal _zweer_ bij accu's, vond ik het bij dit apparaat een groot pluspunt dat hij op één AA circa 24u werkt. Zeker als ik straks ga skiën zijn accu's nogal wat sneller leeg door de kou, en als ik dan elke dag een AA'tje wissel, of desnoods 2x per dag op de piste als het ding het op lijkt te geven, ben ik er iig zeker van dat ik constant blijf loggen. Het ding heeft plenty geheugen en een goede gps tracker, is benaderbaar via USB. helaas geen mac support, maar dat zit er hier de komende 1,5 jaar toch nog niet in, plus dat je dan via een windows virtualisatie je gegevens alsnog binnen kunt sleuren, dus zo'n ramp is dat ook weer nietWilko schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:33:
[...]
Hé, ik "moet" ook zo'n ding!
Hoe verhoudt dit ding zich t.o.v. "gewone" GPS-ontvangers met logging?
[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 07-02-2008 09:43 ]
Als ik het topic zo doorkijk staat er maar heel weinig info over raw bestanden, ik zie wel iets over NEF bestanden maar daar heb ik als Canon gebruiker niet veel aan.ikmattie schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:31:
[...]
hier staat een hoop uitgelegd over geotaggen en de apparaten die daarvoor geschikt zijn.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Waarom zou je er software bij kopen? Of denk ik nu te simpel met GPS Dinkie aansluiten op cam en klaar?Henk schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:43:
[...]
@Thundernet: het is dus geen tracer, maar een logger. Dus kan je idd gps-gegevens in je exif plempen. Maar voor wintersport is het zien op welke piste je stond ook wel erg leuk
Ik moet trouwens nog even kijken of ik die 'pro' software er bij koop, want volgens mij zitten daar nou niet echt features in die mijn freeware progsels niet kunnen
In de topicstart staat duidelijk dat ik CR2's heb getagged. Maar die discussie graag in dát topicMagic schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:44:
[...]
Als ik het topic zo doorkijk staat er maar heel weinig info over raw bestanden, ik zie wel iets over NEF bestanden maar daar heb ik als Canon gebruiker niet veel aan.
Daarbij heb ik ook liever niet dat hij in mijn RAW bestanden zelf gaat vrotten. XMP is wel prima.
Dit ding sluit je dus niet op je cam aan, maar steek je gewoon los in je zak. GPS gegevens in de EXIF link je later door te synchroniseren a.d.v. de tijd. Staat óók in het geotag topicThunderNet schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:45:
[...]
Waarom zou je er software bij kopen? Of denk ik nu te simpel met GPS Dinkie aansluiten op cam en klaar?Waar ik tussen de foto's door ben geweest kan me eigenlijk niet zo veel schelen namelijk.
[ Voor 34% gewijzigd door Henk op 07-02-2008 09:50 ]
Wat lastig jaHenk schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:49:
[...]
Dit ding sluit je dus niet op je cam aan, maar steek je gewoon los in je zak. GPS gegevens in de EXIF link je later door te synchroniseren a.d.v. de tijd. Lees anders het Geotag topic eens door
en zet de discussie daar dan ook even voortHenk schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:49:
[...]
Dit ding sluit je dus niet op je cam aan, maar steek je gewoon los in je zak. GPS gegevens in de EXIF link je later door te synchroniseren a.d.v. de tijd. Lees anders het Geotag topic eens door
[ Voor 61% gewijzigd door YellowCube op 07-02-2008 09:50 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[ Voor 24% gewijzigd door X-DraGoN op 07-02-2008 09:57 ]
Ook heeft gekochtHenk schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:35:
Tijdje geleden dat ik hier mocht postenMaar dan nu toch:
[afbeelding]
Klikbaar voor productinfo
Als het goed is over een week geleverd, nou dondert dat me weinig, als hij er maar voor de 23e is. Wintersport met zo'n ding moet gewoon erg leuk zijn. Precies zien waar en wanneer je geweest bent, op welke piste en welke lift, ís al leuk, en dan links en rechts ook nog een fotootje gelinkt, al dan niet uit een GSM, is helemaal grappig
Ik laat meer weten als ik hem binnen heb
Ik ben wel benieuwd.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:51:
Ik heb m'n Zenitar Fish-Eye na anderhalve week binnen
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb m gekocht via eBay van verkoper HartbleiOptic voor EUR 135 (incl verzendkosten)
De bouwkwaliteit is erg goed alleen dat manual focus moet ik wel een klein beetje aan wennen... meer ervaringen post ik later wel in het Canon Objectieven topic
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq