[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste
Acties:
  • 66.143 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Hij is wel erg soft in de hoeken! 8)7

... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Charly schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:03:
De fotograaf had een lensbabie 2.0 in de aanbieding.
Ken je dit topic: Tiltshifting, hoe doe je dat? ?

Het effect wat je er nu mee bereikt lijkt imo erg op "aanpassen velddiepte" met PSP XI, wat als voordeel heeft dat je er, uitgaande van een goede foto, eindeloos mee kan prutsen vanachter je keyboard. De voordelen van digitaal gaan, zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
Toff schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:53:
[...]

Het effect wat je er nu mee bereikt lijkt imo erg op "aanpassen velddiepte" met PSP XI, wat als voordeel heeft dat je er, uitgaande van een goede foto, eindeloos mee kan prutsen vanachter je keyboard. De voordelen van digitaal gaan, zal ik maar zeggen.
Tja, ik kan natuurlijk ook gewoon gaan tekenen of schilderen. Dan hoef ik die camera ook niet meer mee te zeulen...Maar das dan wel weer een andere hobby zal ik maar zeggen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:53:
[...]

Het mooiste van een TS lens is dat je er ook scherpdiepte mee kan winnen. Dat lukt nog niet met photoshop. Vooral bij close-up en macrofotografie erg bruikbaar.

Ook het natuurlijk perspectief wat je kan bereiken met een TS lens is erg bruikbaar zijn bij architectuur foto's. De toepassingen voor een TS lens kun je dus niet zomaar af doen met: "Ga maar in PS prutsen. Veel eenvoudiger".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Nu worden mij woorden in de mond gelegd... Ik schreef dat het effect dat Charly hier laat zien goed na te bootsen is met een fotobewerkingsprogramma. Voor een goede TS lens is geen vervanging uiteraard, tenzij je een echte technische camera gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:22:
[...]

Het mooiste van een TS lens is dat je er ook scherpdiepte mee kan winnen. Dat lukt nog niet met photoshop. Vooral bij close-up en macrofotografie erg bruikbaar.

Ook het natuurlijk perspectief wat je kan bereiken met een TS lens is erg bruikbaar zijn bij architectuur foto's. De toepassingen voor een TS lens kun je dus niet zomaar af doen met: "Ga maar in PS prutsen. Veel eenvoudiger".
nu vind ik toch dat je dit moet nuanceren, want je voegt er geen 'scherpte' mee toe, je verplaatst enkel het scherpte vlak, je kan het dus op andere plekken leggen, je kan 't op meerdere lagen leggen, maar echt toevoegen doe je niet, de onscherpte bij een TS werkt namelijk anders dan bij het out of focus zijn van de lens.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Op een gegeven moment gebruiken we toch facetobjectieven en berekenen we het scherpe vlak achteraf... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
begintmeta schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:36:
Op een gegeven moment gebruiken we toch facetobjectieven en berekenen we het scherpe vlak achteraf... :|
In de astronomie is dit al redelijk normaal, maar ik denk niet dat ik het nog ga meemaken in consumentencamera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Als het goed is gaat de slogan mij helpen bergen foto's goed te verwerken enzo. Tot nu toe bevalt het best goed, en heb toch al aardig wat workflow/RAW progs gehad. Lekker spul dus :)

Afbeeldingslocatie: http://www.cameratown.com/assets/news/large/lightroom.jpg

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Remy schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:25:
Als het goed is gaat de slogan mij helpen bergen foto's goed te verwerken enzo. Tot nu toe bevalt het best goed, en heb toch al aardig wat workflow/RAW progs gehad. Lekker spul dus :)

[afbeelding]
Lightroom is geniaal. punt. De backend en de export toning af en toe wat minder, maar de frontend maakt dat dusdanig goed dat ik zweer bij het prog en echt niet anders meer wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk programma, maar ik vind 300 euro toch iets te gortig, dan blijf ik voorlopig wel RawShooter Essentials 2006 gebruiken, die doet ook wat ik ervan verwacht (RAW import en een flink aantal handige workflow opties).

Wel grappig trouwens, bij de Adobe Store is de download versie 5 euro duurder dan de box. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Henk: tot zover heb ik er al een aardig aantal uren mee gewerkt, en ik heb ook ervaring met Capture (4.3 en NX 1.3) evenals RAWshooter essentials, Bibble Pro en C1. Ik moet zeggen dat Lightroom erg fijn werkt en vooral intuitief als je de procesgedachte door hebt: met Capture NX is dat nog steeds donders lastig.

Afterlife: als ik me bedenk hoeveel tijd dit me gaat schelen van mijn kostbare (in betaalde danwel vrije tijd uit te drukken) uren, is 300 euro een schijntje bij wijze van spreken. Dat is echter persoonlijk natuurlijk, het blijft wel 300 euro. Maar als ik dat er heel snel weer uithaal door de snelheid en fijne nabewerkingen, zie ik dat zelf niet als te gortig :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Charly schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:03:
De fotograaf had een lensbabie 2.0 in de aanbieding.
leuk ding :Y) , ik heb hem ook.. maar dan wel 130,= voor betaald.. gebruik hem niet zo veel, moet het eigenlijk vaker doen. maar vind het resultaat erg geinig :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Remy schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:38:
Henk: tot zover heb ik er al een aardig aantal uren mee gewerkt, en ik heb ook ervaring met Capture (4.3 en NX 1.3) evenals RAWshooter essentials, Bibble Pro en C1. Ik moet zeggen dat Lightroom erg fijn werkt en vooral intuitief als je de procesgedachte door hebt: met Capture NX is dat nog steeds donders lastig.
Capture NX is inderdaad een draak, echter krijg ik nergens de kleuren zo lekker uit als Capture NX. Lightroom is UI-wise fantastisch, maar de kleuren zijn een stuk fletser en wat ik ook probeer, ik krijg ze niet lekker.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Arfman schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:46:
[...]

Capture NX is inderdaad een draak, echter krijg ik nergens de kleuren zo lekker uit als Capture NX. Lightroom is UI-wise fantastisch, maar de kleuren zijn een stuk fletser en wat ik ook probeer, ik krijg ze niet lekker.
True that, zo ook met Canon DPP. Hoewel ik met LR bewerkingen neerzet die ik met DPP of NX verre van voor elkaar kreeg/krijg, en soms met photoshop CS 3 zelfs niet tevoorschijn tover. Het enige dat ik echt mis aan LR wat betreft photoshop-bewerkingen zijn dingen als het CS3 filter: lens correction, en de curves van CS3 zijn soms net wat fijner. Voor de rest is alles LR wat de klok slaat hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy, jij kunt die 300 euro doorbelasten aan de klant, bij mij komt 't uit m'n persoonlijke budget. En dan is 300 euro best wel veel...
Vandaar dat ik 't nog maar even houd bij RawShooter Essentials, The GIMP, en een ouwe PhotoShop 6 LE die bij m'n scanner geleverd werd.

/me vertikt 't om illegale versies te gebruiken. Ik verdien m'n brood met het schrijven van software, en gun anderen dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Als je bedenkt dat al je foto's door je bewerkingsprogramma gaan, je bekijkt de totale kosten van je gear en je kijkt hoeveel tijd je met nabewerken bezig bent, dan is je bewerkingsprogramma niet het meest voor de hand liggende "onderdeel" om op te bezuinigen. Of je het kan "doorbelasten" aan de klant (hoezo dan, kan je een toeslag "gebruik lightroom" in rekening brengen?) of niet zou mij niet uitmaken. Als het jouw programma is, dan is het een prima investering imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
Toff schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:49:
Als je bedenkt dat al je foto's door je bewerkingsprogramma gaan, je bekijkt de totale kosten van je gear en je kijkt hoeveel tijd je met nabewerken bezig bent, dan is je bewerkingsprogramma niet het meest voor de hand liggende "onderdeel" om op te bezuinigen. Of je het kan "doorbelasten" aan de klant (hoezo dan, kan je een toeslag "gebruik lightroom" in rekening brengen?) of niet zou mij niet uitmaken. Als het jouw programma is, dan is het een prima investering imo.
Daarom schiet ik dus als de omstandigheden het even toe laten jpeg ;) (anders raw+jpeg). Nee nabewerken is niet echt mijn hobby.

Niet te min gaat m'n eerstvolgende foto gerelateerde uitgave zo'n spider calibratie apparaatje zijn. Ik heb nu het gevoel dat m'n TFT er wel erg ver naast zit.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaaaaaaaaa ik heb alles illegaal (mag niet!!) en jaaaaaaaaaaa we gaan lekker weer ontopic :)

Gister bij KE m'n verjaardagscadeau besteld:

Manfrotto 055XB

("Built on the same ergonomically improved design as the 055XPROB, but without the horizontal centre column feature")
Afbeeldingslocatie: http://www.manfrotto.com/webdav/site/manfrotto/shared/_images/Manfrotto/product_images/zoom/055xb.jpg

en de

488RC4
Afbeeldingslocatie: http://www.manfrotto.com/webdav/site/manfrotto/shared/_images/Manfrotto/product_images/zoom/488RC4.jpg

Is al op de bus gedaan dus morgen komt ie binnen, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Toff schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:49:
* Henk agrees.

Verder niets toe te voegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Arfman schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:46:
[...]

http://www.luminous-lands...es/dig-calib-profil.shtml ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 11:47

Barrycade

Through the...

Totaal offtopic:
maar zoijar: als je in het ene programma wel goede kleuren krijgt en in het ander niet, heeft dat niet meteen met eventuele callibratie te maken. Dat heeft te maken het programma de RAW's goed weet te vertalen.

Capture NX weet uit Nikon NEF-jes gewoon betere kleuren te persen dan een programma van derden (LR bv).

En om het nog een beetje ontopic te houden: voor mijn verjaardag een Cokin setje gekregen met een gradient verloop. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Barrycade op 05-02-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Konijnenberg is men bestelling al van 01/02 vertrokken, tot op heden niets ontvangen!
Nog mensen al langer op een levering moeten wachten vanaf Konijn?
Tot nu was dit altijd binnen de 24u…

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:52:
Volgens Konijnenberg is men bestelling al van 01/02 vertrokken, tot op heden niets ontvangen!
Heb je een track&trace gekregen? Zo nee: ff bellen met Konijnenberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
martijn_tje schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:21:
[...]

Daarom schiet ik dus als de omstandigheden het even toe laten jpeg ;) (anders raw+jpeg). Nee nabewerken is niet echt mijn hobby.

Niet te min gaat m'n eerstvolgende foto gerelateerde uitgave zo'n spider calibratie apparaatje zijn. Ik heb nu het gevoel dat m'n TFT er wel erg ver naast zit.
Wat is de reden eigenlijk dat mensen in dit topic voornamelijk een Spider kopen ipv een Pantone? Soort ons kent ons?

Of is dit te offtopic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

littlejoannes schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:35:
Totaal offtopic:
maar zoijar: als je in het ene programma wel goede kleuren krijgt en in het ander niet, heeft dat niet meteen met eventuele callibratie te maken. Dat heeft te maken het programma de RAW's goed weet te vertalen.
RAWs vertalen naar RGB is toch juist alleen maar calibratie? Sensor space mappen naar een andere color space (waarschijnlijk naar XYZ en dan naar adobe/prophoto/srgb)

(het omgekeerde van display calibratie, waar je RGB (XYZ) mapped naar display phosphor space)

[ Voor 8% gewijzigd door Zoijar op 05-02-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo blij als een kind, maar ik schaam me er niet voor, want de postbode bracht hier zonet dit fanstastische ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.the-digital-picture.com/Images/Pic/Canon-580EX-II-Speedlite-Flash.jpg

Eerste reactie: WOOOT, hij is er!
Tweede reactie: Omg, leef ik nog?
Derde reactie: Wat een_ontzettend_gaaf ding! ;)

Jullie begrijpen dat ik even heel blij ben, laat maar even, gaat wel over. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou veel plezier ermee hoor.
Tweede reactie: Omg, leef ik nog?
:?
'k Weet niet, een flitser is best een leuk en handig apparaat, maar hecht er niet té veel waarde aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
En toen was Jens z'n tasje ook alweer te klein. :)

Soms heb je domweg een flitser nodig en dan is een 580 toch wel wat prettiger dan een 430, die mij kwa lichtopbrengst flink tegenviel. Maar het blijft natuurlijk een lapmiddel. Denk dat Henkert dat bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:05:
En toen was Jens z'n tasje ook alweer te klein. :)

Soms heb je domweg een flitser nodig en dan is een 580 toch wel wat prettiger dan een 430, die mij kwa lichtopbrengst flink tegenviel. Maar het blijft natuurlijk een lapmiddel. Denk dat Henkert dat bedoelt?
Gelukkig is de Lowepro Mini Trekker AW ook weer onderweg. :) Gaat snel op deze manier, heb de slingshot maar een keer of 3 'kunnen' gebruiken...

De extreme vrolijkheid is nu weer gaan liggen hoor, ondanks dat het een mooi ding is. Ik kan niet wachten tot mijn batterijen zijn opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Net nieuw binnen:
- Speedlite 430EX
Voorlopig genoeg licht voor op mijn 400D.
- Canon 50mm 1.8
Eerste indrukkken: goedkoop plastic, slechte bouw.
Scherpe foto's.

En toen was mijn tas (crumpler daily XS) ook te klein.
Maarja, ik hoef toch niet altijd alle apparatuur met me mee te sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

En vandaag is er een doosje van B&H aangekomen:
Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/2046/aankopenpw8.jpg

*Canon EF-S 10-22 f/3.5-4.5 USM
*Joby Gorrillapod SLR-zoom
*Manfrotto 486RC2 ballhead
*VisibleDust Arctic butterfly 700
*Sandisk Extreme III 4GB CF
*2x Sandisk Extreme III 4GB SD (voor een maat)
*Tamron 77mm lensdop
*Sensor Swabs (waren op, just in case)

Laat dat goede weer maar komen :D

[ Voor 6% gewijzigd door Spotter op 05-02-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Slingshot 200:
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-cameras.com/pic/300x300/08/78/lowepro_slingshot_200_aw_bag_1962.jpg

Sandisk Extreme III 4GB:
Afbeeldingslocatie: http://www.pixelmania.nl/content/images/overige/pxm-extreme3cf4gb.jpg

@Redhero: past die 580 niet makelijk in de Slingshot?
@Spotter: heb je nog iets aan extra douane-kosten moeten betalen?

[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 05-02-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 21:20

Soul__assasin

de Belbelg

Fire69 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:51:
Slingshot 200:
[afbeelding]

Sandisk Extreme III 4GB:
[afbeelding]

@Redhero: past die 580 niet makelijk in de Slingshot?
@Spotter: heb je nog iets aan extra douane-kosten moeten betalen?
He dat heb ik ook,

Afbeeldingslocatie: http://www.pixelmania.nl/content/images/overige/pxm-extreme3cf4gb.jpg

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fire69: Ja, de 580 wel, maar een 400D+grip+70-200 f4 L slikt de Slingshot 200 niet.

Zonder grip paste het net, was erg krap, maar het paste. Ben bang dat het nu wel wat te veel wordt voor de Slingshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:35
Leugenaar, die heb je (nog) niet! :P
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:57:
@Fire69: Ja, de 580 wel, maar een 400D+grip+70-200 f4 L slikt de Slingshot 200 niet.

Zonder grip paste het net, was erg krap, maar het paste. Ben bang dat het nu wel wat te veel wordt voor de Slingshot.
Hm, die 70-200 zou ik later ook willen. Zal er dan maar direct een nieuwe tas bijrekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Spotter schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:43:
En vandaag is er een doosje van B&H aangekomen:
*Joby Gorrillapod SLR-zoom
Heb ik ook; vond ik tegenvallen... zakt vaak een poot in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

sapphire

Die-hard pruts0r

Spotter....ik ben ook wel benieuwd hoe dat met douane gegaan is ed :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Douane... verzonden met UPS dus gewoon douanekosten en BTW moeten betalen (zoals verwacht). Alleen bij UPS kan je dit alleen Cash betalen als ze het afleveren dus het duurde een dagje langer aangezien ik verwacht had wel met plastic te kunnen betalen.

De Gorillapod is voornamelijk als flexibel, klein en licht statiefje tijdens het reizen, ik zie wel wat het wordt. De ballhead wilde ik sowieso voor een monopod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook al een jaar, maar m'n Fuji S9500 is sneller met m'n 1 GB Ultra II :X

Maar straks D300, duszz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Spotter schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:02:
Douane... verzonden met UPS dus gewoon douanekosten en BTW moeten betalen (zoals verwacht). Alleen bij UPS kan je dit alleen Cash betalen als ze het afleveren dus het duurde een dagje langer aangezien ik verwacht had wel met plastic te kunnen betalen.

De Gorillapod is voornamelijk als flexibel, klein en licht statiefje tijdens het reizen, ik zie wel wat het wordt. De ballhead wilde ik sowieso voor een monopod.
Hoeveel ben je nu uiteindelijk goedkoper uit dan wanneer je in Nederland zou hebben besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik je een voorbeeldje mag geven:

Nikon AF-S 70-200 f./2.8 VR ED IF (etc. etc)

In Nederland kost die € 1750

Bij B+H en Adorama kost diezelfde lens circa $ 1650

BTW erbij: 1,19 * 1650 = 1963,50
verzendkosten erbij: $2030
beetje in klaringskosten etc.
Totaal: $2050

Omgerekend blijft het nog onder de € 1390

Vind ik toch niet slecht :)

Met mijn laptop heb ik 500 euro bespaard, circa 25% ofzo.

Als je de imported versie pakt ben je nog iets goedkoper uit. Garantie is toch 1 jaar wereldwijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

maak er trouwens maar 20% belasting van.....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

ThunderNet

Flits!

sapphire schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:14:
maak er trouwens maar 20% belasting van.....
19

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

gelijk...ik dacht dat eht vanaf 1 januari 20% was.....

Maar dat scheelt veel zeg om zo'n lens bij H&B te kopen :|

[ Voor 72% gewijzigd door sapphire op 05-02-2008 23:23 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas vanaf 2009

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17
Je bent de invoerrechten vergeten van 6%, de btw wordt berekend over het totaal incl verzendkosten en de valutakoers is ook wat hoog, berekenning wordt dan:
($1650 * 1,06 + $70) * 1,19) / 1,45 = ± € 1500,- i.p.v. € 1390,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet altijd goedkoper hoor, maar bij sommige producten van sommige merken wel. En de 70-200 van Nikon valt daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gewoon 25% erbij tellen, tres simple. En jezelf bedenken dat een rondje garantie erg duur is, zeker wanneer er nog een stofje in het objectief blijkt te zitten en hij nogmaals terug moet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Jup... Garantie bij Nikon is geldig in de EU. Dus elk EU land kun je zonder problemen een lens uit over laten komen. Echter zijn de prijzen over de hele EU redelijk gelijk... :P In zwitserland vallen de prijzen wel mooi laag uit, maar zit je dus weer met die garantie.
Uiteindelijk heb je wel een voordeel, maar het is nooit een groot voordeel. Ik vind het een groter voordeel dat ik spul uit nederland terug naar de winkel kan gaan om iemand over de balie te trekken als het niet goed gaat.

Ohjah :P de 35 f/2 is een lief lensje :D

[ Voor 4% gewijzigd door ThunderNet op 05-02-2008 23:37 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joove schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:27:
Je bent de invoerrechten vergeten van 6%, de btw wordt berekend over het totaal incl verzendkosten en de valutakoers is ook wat hoog, berekenning wordt dan:
($1650 * 1,06 + $70) * 1,19) / 1,45 = ± € 1500,- i.p.v. € 1390,-
Nee, je bent vergeten dat lenzen gewoon vrij zijn in te voeren, dus geen invoerrechten.

Zeg, wat is dat hier zeg, bij de laptopstopics zit ook al iederen te zeuren over invoerrechten naast de BTW.

Als je alles volgens het boekje doet wordt er 19% BTW geheven over het bedrag EXCLUSIEF verzendkosten en komt er nog iets van een tientje bij voor UPS/FedEx/TNT (waarbij FedEx het sneller en goedkoper doet dan TNT en zonder pakketje openen) als vergoeding voor het werk dat ze hebben gedaan met betrekking tot het aangeven bij de douane en het voorschieten van de BTW.

Hoe dat ik weet? Wel, het staat 1:1 op de site van de douane en ik heb wat ervaring O-) (monitor van $310 van een particulier uit de USA via UPS (eindigd dus met TNT)) en een pakje van euclidcomputers.com met laptop + accu van ~$1500

$90 en $125 verzendkosten, als daar BTW overheen was gegaan had ik dat wel gemerkt hoor ;)

Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar ik weet wel dat het in de praktijk niet zo is zoals jij het zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:31:
Gewoon 25% erbij tellen, tres simple. En jezelf bedenken dat een rondje garantie erg duur is, zeker wanneer er nog een stofje in het objectief blijkt te zitten en hij nogmaals terug moet bijvoorbeeld.
Kan je 'm dan niet - gezien de internationale garantie - in Nederland laten fixen?

(Ik kan wel ruiken dat het antwoord 'nee' is.. ik wil eigenlijk weten waaróm :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:37:
Als je alles volgens het boekje doet wordt er 19% BTW geheven over het bedrag EXCLUSIEF
...
Hoe dat ik weet? Wel, het staat 1:1 op de site van de douane en ik heb wat ervaring O-) (monitor van $310 van een particulier uit de USA via UPS (eindigd dus met TNT)) en een pakje van euclidcomputers.com met laptop + accu van ~$1500
Sorry, maar nee, verzendkosten tellen ook mee voor de BTW. Valt gewoon onder de toegevoegde waarde van een product in het buitenland.

http://www.belastingdiens...emers/ondernemers-96.html
[...]

Kan je 'm dan niet - gezien de internationale garantie - in Nederland laten fixen?

(Ik kan wel ruiken dat het antwoord 'nee' is.. ik wil eigenlijk weten waaróm :+ )
Ligt aan de fabrikant, maar meestal niet nee. Canon biedt wel garantie op de onderdelen, maar niet op het arbeidsloon. Dat laatste is vrij rekbaar natuurlijk... Op zich ook niet gek, de lokale importeur heeft immers niks aan het product verdiend. Afaik biedt Nikon het ook niet aan - of het moet met de overgang van Inca naar Nikon GMBH veranderd zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door neographikal op 05-02-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja, dat kan wel.

Bij mijn 18-70 uit HongKong zat netjes een 'Nikon 1 year international warranty card'

En het Nikon servicecentrum uit Beverwijk staat er ook op.

Dus ik snap niet wat er tegen is. Koop je in NL; heb je 1 jaar garantie, koop je elders heb je 1 jaar garantie. Waarom dan zoveel extra betalen terwijl je niks extra's krijgt? :?

Pin me er niet op vast dat er bij alle Nikon lenzen zo'n internationale garantiekaart zit, maar als dat bij een duf 18-70 lensje al zit, zal dat ook wel bij de dure 2.8 lenzen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:41:
[...]

Sorry, maar nee, verzendkosten tellen ook mee voor de BTW. Valt gewoon onder de toegevoegde waarde van een product in het buitenland.

http://www.belastingdiens...emers/ondernemers-96.html
Leg mij dan eens uit waarom ik nog never (niet via FedEx noch via UPS/TNT) BTW heb moeten betalen over de verzendkosten... :?

De dienst 'verzenden' voer je niet in, die gebruik je grotendeels voor de eigen landsgrens, dus is ook wel zo logisch dat je daar geen BTW op betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 22:24
hoe doe je dat nu met garantie als je wat bij B&H bestelt? Buiten de EU gekocht heb je hier toch geen garantie? (ooit eens ergens iemand zien zeggen).

edit: oke laat maar, ik loop achter met tikken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door TheRebell op 05-02-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:43:
[...]

Leg mij dan eens uit waarom ik nog never (niet via FedEx noch via UPS/TNT) BTW heb moeten betalen over de verzendkosten... :?

De dienst 'verzenden' voer je niet in, die gebruik je grotendeels voor de eigen landsgrens, dus is ook wel zo logisch dat je daar geen BTW op betaald.
Mazzel. Ik heb ook meerdere keren ingevoerd en daar werd gewoon BTW over de verzendkosten gerekend. Zoals het hoort dus :)

Over verzendkosten betaal je gewoon BTW, dat staat ook bij de belastingdienst zo op de website. Nu kun je daar leuke argumenten op loslaten (waar ik het overigens niet geheel mee eens ben), maar het is nou eenmaal zo. Niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en het is nu eenmaal ook zo dat ik nog never BTW over verzendkosten heb betaald uit een pakket vanuit het buitenland. Hangt er vanaf wat de verzender voor 'customs' value opgeeft. Je geeft de waarde van het pakket op als de waarde wat erin zit. Niet de waarde wat erin zit + de verzendkosten voor dat pakket 8)7 . Doe je dat wel dan geef je meer op dan het waard is en dat gaat in tegen de regels van het verzendbedrijf.

Enfin, al ga je uit van het doemdenken dat ze wel BTW rekenen op de verzendkosten (wat bij mij dus nog nooit gebeurd is) dan scheelt dat maarliefst weer 19% van $65 = $12,35 = € 8,33 8)7 B)

Maar het gaat natuurlijk om het principe of het wel of niet zo is, agree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ jcjc-en-nog-meer-v's-en-c's : Hij heeft wel een punt, maar uit mijn ervaring heb jij ook gelijk. Bij invoeren heb ik ook gewoon BTW + invoer over de verzendkosten betaald, en het veiligst als je eraan gaat rekenen is dan ook, om dit ook te doen. Ben je uiteindelijk minder kwijt, kan je het altijd nog afschuiven op mazzel, boffen en klaar ben je ermee. Reken je minder dan is het misschien een teleurstelling als je eens meer kwijt bent dan ingecalculeerd..

ik zal het gauw eens narekenen, krijg een dezer dagen hopelijk wat uit Hong Kong, dus dan kan ik het nog eens bekijken.
Mijn vorige order van buiten de EU, via UPS, was iig zoals door neo hierboven omschreven.
Niet de waarde wat erin zit + de verzendkosten voor dat pakket.
Vergis je niet, sommige bedrijven (lees; voornamelijk ebayers cq ebay-shopjes) nemen het niet zo nauw.
Doe je dat wel dan geef je meer op dan het waard is en dat gaat in tegen de regels van het verzendbedrijf.
Tegen de regels van het verzendbedrijf? Zoals ik zei, sommige nemen het niet zo nauw..bovendien, is niet hun zorg wat jij moet afdragen aan de douane..er zijn er zeker tussen die zo'n instelling hebben :) En dat zal je ook wel horen als je dit soort bedrijven gaat mailen nadat je, naar jouw mening, teveel hebt moeten betalen aan de douane :)
Op zich mee eens..helaas blijkt de praktijk wel eens anders. En de link van neo naar de belastingdienst bevestigd dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:52:
Ja, en het is nu eenmaal ook zo dat ik nog never BTW over verzendkosten heb betaald uit een pakket vanuit het buitenland. Hangt er vanaf wat de verzender voor 'customs' value opgeeft. Je geeft de waarde van het pakket op als de waarde wat erin zit.
Foutief dus, de waarde van de verzendkosten wordt normaliter op de bon gespecificeerd. Leuk dat je mazzel hebt gehad, maar that's all there is to it. De regels zijn nou eenmaal zo, hou er rekening mee als je importeert. Tres simple en moeilijker dan dat kan ik het verhaal niet maken.
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:00:
Op zich mee eens..helaas blijkt de praktijk wel eens anders. En de link van neo naar de belastingdienst bevestigd dit..
Het vormt wel degelijk onderdeel van de toegevoegde waarde van een product, anders had je het niet gehad. Wat het echter weer vreemd maakt is dat er op de pakketpost binnenland geen btw wordt geheven. Maar nogmaals: de regels zijn zo, wordt je niet aangeslagen, dan heb je mazzel.

Verder gaat dit nogal offtopic...

[ Voor 29% gewijzigd door neographikal op 06-02-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:43:
[...]

Brood voer ik ook niet in, maar bij de bakker betaal ik wel BTW... Kan best zijn dat de bakker zijn meel importeert. Bij inkoop betaalt hij BTW over de waarde van het meel. Na het bakken betaal ik de bakker voor het brood, inclusief BTW. De bakker betaalt aan de belastingdienst het verschil tussen wat de klanten aan BTW betalen en wat hij over zijn grondstoffen aan BTW heeft betaald, de "toegevoegde waarde". Een lens in Nederland is voor mij waardevoller dan een lens in de USA. Ik betaal er dus meer voor hier, en er wordt dientengevolge meer BTW afgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die eBay bedrijfjes zetten er juist een lagere waarde op, zodat hun klanten minder belasting hoeven te betalen!

@Toff; het BTW percentage voor een lens uit NL of een lens uit de USA is hetzelfde. Maar je betaald gewoon meer van alles in aboslute zin in Nederland. Als ik op een NL lens 1 jaar garantie krijg en op een USA lens 1 jaar garantie dan haal ik mooi die USA lens en houd ik die 350 euro in m'n zak en koop daar leuk een Nikon SB800 flitser uit Frankrijk (wederom met internationale Nikon garantie) voor, nog dubbel setje Ni-Mh's voor die flitser en een NC filter als lensbescherming.

Maar je staat natuurlijk vrij om die 350 euro meer te betalen ter bevordering van onze nationale economie en vooral de kas van Nikon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetinfinity.com/image.php?productid=16448

&

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetinfinity.com/image.php?productid=16766

Nou nog wachten tot mijn camera terug is dan kan ik ze uitproberen :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:35:
Wat ik me nu afvraag is of je bij deze goedkope flash trigger nu ook ETTL hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:21:
[...]

Wat ik me nu afvraag is of je bij deze goedkope flash trigger nu ook ETTL hebt?
Nee :) Een flits die je handmatig kunt instellen (flitssterkte) is dus wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-09 16:40
Erasmo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:35:
[afbeelding]

Zelfs met een handstrap is het lastig fotograferen met lensdop erop... 8)7

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 01:15:
Die eBay bedrijfjes zetten er juist een lagere waarde op, zodat hun klanten minder belasting hoeven te betalen!

@Toff; het BTW percentage voor een lens uit NL of een lens uit de USA is hetzelfde. Maar je betaald gewoon meer van alles in aboslute zin in Nederland. Als ik op een NL lens 1 jaar garantie krijg en op een USA lens 1 jaar garantie dan haal ik mooi die USA lens en houd ik die 350 euro in m'n zak en koop daar leuk een Nikon SB800 flitser uit Frankrijk (wederom met internationale Nikon garantie) voor, nog dubbel setje Ni-Mh's voor die flitser en een NC filter als lensbescherming.

Maar je staat natuurlijk vrij om die 350 euro meer te betalen ter bevordering van onze nationale economie en vooral de kas van Nikon :+
De douane is echt niet gek. Natuurlijk zal er wel eens een duur filter doorheen slippen, met een opgegeven waarde van een goedkoper exemplaar, maar de kans op zo'n mazzeltje wordt minder naarmate de waarde van het produkt stijgt.

Het percentage is geliijk, maar de waarde waarover het berekend wordt is hoger, waardoor je terecht meer betaalt.

Ja, minder betalen, dat willen we allemaal, maar dat geld voor Nikonspul hou ik sowieso in mijn zak. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Brum schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:11:
[...]
Zelfs met een handstrap is het lastig fotograferen met lensdop erop... 8)7
Als je goed kijkt, zie je dat er een gaatje in die dop zit: "pinhole" fotografie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
Toff schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:17:
[...]

Als je goed kijkt, zie je dat er een gaatje in die dop zit: "pinhole" fotografie...
Ah, ja, nu zie ik het. Ze bedenken me toch wat zeg... alle high- en low-tech in zo'n reclame afbeeldingkje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:15:
[...]

De douane is echt niet gek. Natuurlijk zal er wel eens een duur filter doorheen slippen, met een opgegeven waarde van een goedkoper exemplaar, maar de kans op zo'n mazzeltje wordt minder naarmate de waarde van het produkt stijgt.

Het percentage is geliijk, maar de waarde waarover het berekend wordt is hoger, waardoor je terecht meer betaalt.

Ja, minder betalen, dat willen we allemaal, maar dat geld voor Nikonspul hou ik sowieso in mijn zak. O-)
Ohja

En jij gelooft dat de douane elk pakket gaat open maken en de bijbehorende waarde opzoeken. Geen hond die er naar fluit als de verzender van een Nikon 70-200VR er $1050 ipv $1600 opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
Ik ben geen jurist, maar weet wel dat jij als koper verplicht bent aangifte te doen (daarvoor kun je ook een koeriersbedrijf machtigen). Het doen van een onjuiste aangifte is een strafbaar feit. Nu weet ik niet hoe het zit in geval van dat de verzender een foutief bedrag opgeeft en jij claimt er niets van te weten.

Zoals je zegt zal de douane vast niet ieder pakket open maken, even goed, zonder moraalridder te willen spelen, zijn er natuurlijk regels voor die natuurlijk ook gelden als je een keer niet wordt gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:52:
Nog niks, en ook geen reacties op mijn vraag of ze konden nakijken waar de levering zat.
Morgen is bellen, want dit is ni meer normaal! :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:50:
[...]

Nog niks, en ook geen reacties op mijn vraag of ze konden nakijken waar de levering zat.
Morgen is bellen, want dit is ni meer normaal! :s
Mijn 70-200 2.8L was door konijn op een verkeerd adres afgeleverd, dus ik zou eens bellen ja :P....

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
Konijn was mijn spullen ook al eens een keer kwijt doordat ze de verkeerde postcode op de doos geplakt hadden 8)7
Da's niet grappig als je iets een week voor je vakantie bestelt.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nomad schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:34:
[...]

Mijn 70-200 2.8L was door konijn op een verkeerd adres afgeleverd, dus ik zou eens bellen ja :P....
Er zal maar een Nikoniaan op dat adres wonen, krijg je een vet mooie lens is het de verkeerde mount :D

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

vandijk schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:41:
Konijn was mijn spullen ook al eens een keer kwijt doordat ze de verkeerde postcode op de doos geplakt hadden 8)7
Da's niet grappig als je iets een week voor je vakantie bestelt.
Bij mij was het ook de verkeerde postcode :S, terwijl ik goed in het systeem sta verder.

De man die mijn pakketje kreeg had wel wat bij konijn besteld (een filter) en was al verbaasd over de grootte en gewicht van de doos. Toen hij mijn factuur zag wist hij zeker dat het niet voor hem was :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:25:

De man die mijn pakketje kreeg had wel wat bij konijn besteld (een filter)
Dat is ook wel toevallig dan lijkt me? Of heeft Konijn een verkeerd adres uit hun systeem geplukt? Als er iets met huisnummer of postcode is misgegaan, dan is het opzich wel toevallig dat een random iemand ook wat daar had besteld :) Grappig.

/me wacht nog op wat nieuws O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:46:
[...]

Dat is ook wel toevallig dan lijkt me? Of heeft Konijn een verkeerd adres uit hun systeem geplukt? Als er iets met huisnummer of postcode is misgegaan, dan is het opzich wel toevallig dat een random iemand ook wat daar had besteld :) Grappig.

/me wacht nog op wat nieuws O-)
Verkeerde uit het systeem geplukt natuurlijk, niet helemaal random gebeurd verwacht ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik dan toch een Nikon d80 + 18-70 lensje gekocht :). Echt super blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:23:
Vandaag heb ik dan toch een Nikon d80 + 18-70 lensje gekocht :). Echt super blij mee!
Dan moet je natuurlijk wel je sig aanpassen ;)

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stampertje schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:33:
[...]

Dan moet je natuurlijk wel je sig aanpassen ;)
das dan ook wel weer waar. Ik sta wel versteld van de verschillen.. ben nog steeds enorm blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn levering (Sigma 10mm fish) zat dus bij een nabij gelegen firma. Gelukkig hadden ze dit mooi aan de kant gezet.
Het label van Konijn was bijna onleesbaar, chauffeur is niet zo veel te verwijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:15:
Mijn levering (Sigma 10mm fish) zat dus bij een nabij gelegen firma. Gelukkig hadden ze dit mooi aan de kant gezet.
Het label van Konijn was bijna onleesbaar, chauffeur is niet zo veel te verwijten.
In het kort: konijn is de laatste tijd lekker bezig met verzenden :'( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

Modbreak:kan het weer wat meer over nieuwe apparatuur gaan (liefst met dozijnen kijk-hier-sta-ik-met-m'n-nieuwe-camera-bij-de-Grand-Canyon-foto's zodat we allemaal van afgunst en jaloezie kunnen overlopen) en wat minder over BTW, douane en leveringsproblemen?
Dank

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Tijdje geleden dat ik hier mocht posten :+ Maar dan nu toch:

Afbeeldingslocatie: http://www.gisteq.com/images/DPL700_225%20copy.jpg
Klikbaar voor productinfo

Als het goed is over een week geleverd, nou dondert dat me weinig, als hij er maar voor de 23e is. Wintersport met zo'n ding moet gewoon erg leuk zijn. Precies zien waar en wanneer je geweest bent, op welke piste en welke lift, ís al leuk, en dan links en rechts ook nog een fotootje gelinkt, al dan niet uit een GSM, is helemaal grappig :)

Ik laat meer weten als ik hem binnen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Oeh!
Leuk dingetje, GPS-tracking en Geotagging is tof :)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Hoe werkt zo'n apparaat icm RAW files? Het zou super zijn als zo'n ding een beetje in mijn lightroom-raw-workflow te passen is.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

:P Zelf lijkt me zo'n ding ook wel tof.. Ik zou 'm alleen wel ombouwen dan :P tracking hoeft ie van mij niet te doen namelijk, puur z'n locaties in de exif rammen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:00
Magic schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:30:
Hoe werkt zo'n apparaat icm RAW files? Het zou super zijn als zo'n ding een beetje in mijn lightroom-raw-workflow te passen is.
hier staat een hoop uitgelegd over geotaggen en de apparaten die daarvoor geschikt zijn.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Henk schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:35:

[afbeelding]

Als het goed is over een week geleverd, nou dondert dat me weinig, als hij er maar voor de 23e is. Wintersport met zo'n ding moet gewoon erg leuk zijn. Precies zien waar en wanneer je geweest bent, op welke piste en welke lift, ís al leuk, en dan links en rechts ook nog een fotootje gelinkt, al dan niet uit een GSM, is helemaal grappig :)

Hé, ik "moet" ook zo'n ding! :P
Hoe verhoudt dit ding zich t.o.v. "gewone" GPS-ontvangers met logging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Wilko schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:33:
[...]

Hé, ik "moet" ook zo'n ding! :P
Hoe verhoudt dit ding zich t.o.v. "gewone" GPS-ontvangers met logging?
Hét voordeel voor mij was dat hij op AA's werkt. Waar ik normaal _zweer_ bij accu's, vond ik het bij dit apparaat een groot pluspunt dat hij op één AA circa 24u werkt. Zeker als ik straks ga skiën zijn accu's nogal wat sneller leeg door de kou, en als ik dan elke dag een AA'tje wissel, of desnoods 2x per dag op de piste als het ding het op lijkt te geven, ben ik er iig zeker van dat ik constant blijf loggen. Het ding heeft plenty geheugen en een goede gps tracker, is benaderbaar via USB. helaas geen mac support, maar dat zit er hier de komende 1,5 jaar toch nog niet in, plus dat je dan via een windows virtualisatie je gegevens alsnog binnen kunt sleuren, dus zo'n ramp is dat ook weer niet :+

@Thundernet: het is dus geen tracer, maar een logger. Dus kan je idd gps-gegevens in je exif plempen. Maar voor wintersport is het zien op welke piste je stond ook wel erg leuk :+

Ik moet trouwens nog even kijken of ik die 'pro' software er bij koop, want volgens mij zitten daar nou niet echt features in die mijn freeware progsels niet kunnen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 07-02-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ikmattie schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:31:
[...]

hier staat een hoop uitgelegd over geotaggen en de apparaten die daarvoor geschikt zijn.
Als ik het topic zo doorkijk staat er maar heel weinig info over raw bestanden, ik zie wel iets over NEF bestanden maar daar heb ik als Canon gebruiker niet veel aan.

Daarbij heb ik ook liever niet dat hij in mijn RAW bestanden zelf gaat vrotten. XMP is wel prima.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Henk schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:43:
[...]
@Thundernet: het is dus geen tracer, maar een logger. Dus kan je idd gps-gegevens in je exif plempen. Maar voor wintersport is het zien op welke piste je stond ook wel erg leuk :+

Ik moet trouwens nog even kijken of ik die 'pro' software er bij koop, want volgens mij zitten daar nou niet echt features in die mijn freeware progsels niet kunnen :P
Waarom zou je er software bij kopen? Of denk ik nu te simpel met GPS Dinkie aansluiten op cam en klaar? :P Waar ik tussen de foto's door ben geweest kan me eigenlijk niet zo veel schelen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Magic schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:44:
[...]

Als ik het topic zo doorkijk staat er maar heel weinig info over raw bestanden, ik zie wel iets over NEF bestanden maar daar heb ik als Canon gebruiker niet veel aan.

Daarbij heb ik ook liever niet dat hij in mijn RAW bestanden zelf gaat vrotten. XMP is wel prima.
In de topicstart staat duidelijk dat ik CR2's heb getagged. Maar die discussie graag in dát topic ;)
ThunderNet schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:45:
[...]

Waarom zou je er software bij kopen? Of denk ik nu te simpel met GPS Dinkie aansluiten op cam en klaar? :P Waar ik tussen de foto's door ben geweest kan me eigenlijk niet zo veel schelen namelijk.
Dit ding sluit je dus niet op je cam aan, maar steek je gewoon los in je zak. GPS gegevens in de EXIF link je later door te synchroniseren a.d.v. de tijd. Staat óók in het geotag topic :)

[ Voor 34% gewijzigd door Henk op 07-02-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Henk schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:49:
[...]
Dit ding sluit je dus niet op je cam aan, maar steek je gewoon los in je zak. GPS gegevens in de EXIF link je later door te synchroniseren a.d.v. de tijd. Lees anders het Geotag topic eens door :+
Wat lastig ja :P Als dat ding alleen later kan syncen hoeft het niet zo voor mij denk ik :) Eentje rechtstreeks aan cam lijkt me veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

Henk schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:49:
[...]

Dit ding sluit je dus niet op je cam aan, maar steek je gewoon los in je zak. GPS gegevens in de EXIF link je later door te synchroniseren a.d.v. de tijd. Lees anders het Geotag topic eens door :+
en zet de discussie daar dan ook even voort :)

erg leuk spul overigens...ga er ook eens naar kijken.

[ Voor 61% gewijzigd door YellowCube op 07-02-2008 09:50 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:30
een Nikon D40 met een standaard 18-55 lens, natuurlijk heb ik er ook ineens een 4 GD SD-HC kaartje bij en een lens beschermer (ik wil alleen nog een goede draagtas, iemand suggesties?
ik had hiervoor een klein toestelleke en dees vant toch veel beter mee, kwaliteit van de foto's is SUPER.

voorbeelden van foto's : http://picasaweb.google.com/fxp.xdragon/

[ Voor 24% gewijzigd door X-DraGoN op 07-02-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 17:49
Henk schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:35:

[afbeelding]

Ook heeft gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n Zenitar Fish-Eye na anderhalve week binnen *O*
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2064/2249482590_262c7f8dc0.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2177/2248686229_1b706d026b.jpg?v=0

Heb m gekocht via eBay van verkoper HartbleiOptic voor EUR 135 (incl verzendkosten) ;)
De bouwkwaliteit is erg goed alleen dat manual focus moet ik wel een klein beetje aan wennen... meer ervaringen post ik later wel in het Canon Objectieven topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:51:
Ik heb m'n Zenitar Fish-Eye na anderhalve week binnen *O*
[afbeelding]

[afbeelding]

Heb m gekocht via eBay van verkoper HartbleiOptic voor EUR 135 (incl verzendkosten) ;)
De bouwkwaliteit is erg goed alleen dat manual focus moet ik wel een klein beetje aan wennen... meer ervaringen post ik later wel in het Canon Objectieven topic :)
Ik ben wel benieuwd.
Het lijkt een goedkope oplossing voor iemand die wel eens met een fish eye wil experimenteren zonder er een kapitaal aan uit te geven.
Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.