[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste
Acties:
  • 66.147 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:01
dodge_911 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:28:
[...]

En hij had zeker hele goeie, doch iets duurdere non rechargeables die het heel goed deden zeker? Geloof me, op normale alkaline's betaal je je blauw aan setjes :)
haha inderdaad, ik kreeg er zelfs een setje bij, en ik heb verder verteld dat ik nog wel zou kijken.
Maar ik heb hier erg veel oplaadbare batterijen liggen.
Varta 1900 mAh, dit in verband het speel goed van mijn dochter ik heb nog zeker 4 reserve setjes liggen en die wil ik gaan toepassen met mijn flitser, nog niet geprobeerd maar dat geeft toch geen problemen of wel ?
want wat is nu het verschil precies ? voor de flitser ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 16:31
Ik zou me over die batterijen niet druk maken, rechargeables moeten het prima doen. Een alkaline batterij heeft een spanning van 1,5V als hij vol is, alleen neemt deze af naarmate de batterij leger wordt. Een NIMH of nicad heeft hier veel minder last van, deze geeft 1,2V als hij vol is maar deze spanning neemt pas af als hij bijna leeg is. De flitser zelf pompt deze spanning (4x1,2V) vrolijk op naar 300-600V(!), afhankelijk van de flitssterkte ed., natuurlijk zou dit iets sneller kunnen gaan bij 1,5V batterijspanning ipv 1,2V maar dan moet je die batterijen wel al vervangen voordat ze half leeg zijn. De eindspanning wordt normaliter electronisch geregeld dus voor de uiteindelijke flits zal de precieze batterijspanning geen invloed hebben. Maak trouwens ook niet zomaar een flitser open gezien de levensgevaarlijke spanningen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door base_ op 27-01-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon 2700 nimh's kopen, kostentechnisch natuurlijk veel interessanter en die verkoper moet je de volgende keer recht in z'n gezicht uitlachen.

Na iets minder dan 1.5 week vanuit Hong Kong (dus dat was een erg positieve ervaring) is m'n Aputure draadloze remote binnengekomen.

Bouw is prima evenals de werking, voor die +/- €18,- (incl. verzending) kan je daar absoluut geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Arie26 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:05:
Nu vertelde de verkoper mijn dat je voor een flitser het beste gewone batterijen kunt kopen in plaats van oplaadbare dit in verband met het voltage van gewone 1,5 Volt ten opzichte van 1,2 Volt oplaadbare.
Wat is hier precies van waar ? of wordt dan alleen de laad tijd iets langer
NiCad's geven een aantoonbare snellere laadtijd dan niet-oplaadbare batterijen (ze leveren een aanmerkelijk hogere stroom). eerder een voordeel dus, voor oplaadbare cellen. Geen idee of NiMH-cellen dat helemaal evenaren, maar "slecht" zijn ze pas als je flitser niet met lagere spanningen overweg kan, hetgeen ik onwaarschijnlijk acht, c.q. nog niet zelf heb ervaren. Een setje extra oplaatbare accu's in je zak scheelt gewoon een hoop pegels en milieuvervuiling AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

abrakadaver schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:21:
yeah m'n powermate is binnen!
[afbeelding]
en werkt gewoon goed met leopard :)
Erg cool ding, in acr en lightroom kan je mooi alle slidertjes snel en precies bedienen, met een klikje naar de volgende en lang inhouden 't bestand openen in photoshop.

Hoe 'voelt' die 18-55 IS tov de 18-55? Wat steviger of nog steeds zo ultralicht?
Inmiddels ook aangeschaft, zeker leuk. Ik kom er alleen niet achter hoe ik de powermate moet instellen om in develop mode de "sliders" kan laten sliden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:07
Bij een oplossing graag even laten weten in dit of het LR topic. Lijkt me een zeer leuke tool. Als het in de Develop module niet werkt dan heeft t geen zin voor mij.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mijn bestelling bij hvstar uit hong kong is binnen. In totaal heeft het nog geen 2 weken geduurd.
Pakket was goed verpakt. Op de envelop stond een waarde van $10 vermeld, waardoor er ook geen importheffing en btw bij kwam. _/-\o_

- Hoya 67mm UV(0) PRO1 Super HMC Multi-Coated Haze Filter

- Hoya 67mm PRO1 Super HMC Circular Polarizing Filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ben er al uit, toetsen combo toewijzen, wist alleen niet welke het was, nu wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

afstandsbediening :D

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
vandaag toegang tot het 2e deel van het 1e jaar FOAC verdient ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
verdiend...

feli btw

[ Voor 35% gewijzigd door simon op 29-01-2008 10:17 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvdKelen schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:55:
Mijn bestelling bij hvstar uit hong kong is binnen. In totaal heeft het nog geen 2 weken geduurd.
Pakket was goed verpakt. Op de envelop stond een waarde van $10 vermeld, waardoor er ook geen importheffing en btw bij kwam. _/-\o_
Ohhoooooooo, frauduleuze praktijken!!!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:35
Tja, moet je bij hun klagen, want je kan het nergens aangeven, ze doen het automatisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

wilmocs schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 00:46:
vandaag toegang tot het 2e deel van het 1e jaar FOAC verdient ;)
Eens met Simon, je bent goed bezig :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

MvdKelen schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:55:

- Hoya 67mm UV(0) PRO1 Super HMC Multi-Coated Haze Filter

- Hoya 67mm PRO1 Super HMC Circular Polarizing Filter
ook goede ervaringen met HV star.

Mag ik vragen waarom je de Super HMC bestelde en niet de pro 1 digital? Ik heb de verschillen nooit kunnen ontdekken.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
SHMC hheft extra coating (en is dus duurder), dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 14:03
Zo, en nu kan ik dan eindelijk posten dat ik ook aan de digitale spiegelreflex ben. :)

- Canon 350D Body.
- Sigma 18-50mm lens.
- Sandisk Ultra II 1GB kaartje

Ik ben een zeer tevreden gebruiker!

Wel mis ik wat bereik, dat merk ik echt... ik ben daarom op zoek naar een goedkoop objectief, wat zo tussen de 100 en 200mm kan komen.

Ik heb een paar goedkope kandidaten op het oog:

- Canon EF 35 - 105mm f3.5 - 4.5
- Canon EF 80 - 200mm f4.5 - 5.6 (niet echt handig bereik vind ik)
- Sigma 28 - 200mm f3.8 - 5.6
- Tamron AF 55 - 200mm f4.0 - 5.6 (nieuw)

Ik weet nog niet wat het gaat worden, ik denk de sigma of de Tamron, zo op het oog lijkt de Sigma erg mooi!

Ach, we zien wel, eerst maar even experimenteren met de huidige setup... Dan over een tijdje ook maar een speedlite flitser aanschaffen, de flitser op de 350D vind ik niet zo super. :9

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:25:
Wel mis ik wat bereik, dat merk ik echt... ik ben daarom op zoek naar een goedkoop objectief, wat zo tussen de 100 en 200mm kan komen.
Feli! Eventuele vragen over Canon lenzen kun je hier stellen, of zoeken naar antwoorden.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:25:
Zo, en nu kan ik dan eindelijk posten dat ik ook aan de digitale spiegelreflex ben. :)
.....
Ik heb een paar goedkope kandidaten op het oog:

- Canon EF 35 - 105mm f3.5 - 4.5
- Canon EF 80 - 200mm f4.5 - 5.6 (niet echt handig bereik vind ik)
- Sigma 28 - 200mm f3.8 - 5.6
- Tamron AF 55 - 200mm f4.0 - 5.6 (nieuw)
.....
Kijk dan ook naar de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS (met image stabilizer.. wel handig bij zo'n zoombereik). Kost ongeveer 280 a 300 euro (via internet) en sluit mooi aan op je huidige kitlens.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend uitgeprobeerd en gisteren de knoop definitief doorgehakt, een 2e hands, 1,5 jaar oude Sigma AF 500/4.5 APO DG HSM.
Afbeeldingslocatie: http://www.bhphotovideo.com/images/largeimages/380705.jpg

Daarnaast nog een Wimberley P-50 QR plate en ik ben van plan om een Feisol CT-3371 carbon statief te bestellen aangezien mijn huidige toch echt te licht is en ik de Gitzo carbon serie te duur vind.
Afbeeldingslocatie: http://www.bhphotovideo.com/images/largeimages/205337.jpg

Mijn 500mm droom is vervuld nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tso, dat zijn de betere aankopen, zou je eens wat RAW's willen plaatsen tzt? Mag ik vragen wat zoiets tweedehands op moet brengen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
bombadil schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:16:
[...]
Mag ik vragen waarom je de Super HMC bestelde en niet de pro 1 digital? Ik heb de verschillen nooit kunnen ontdekken.
Zoals Fire69 al zegt, SHMC zou betere coating hebben.
En daarnaast roept iedereen hier op got dat bij filters op gaat, hoe duurder, hoe beter.
Gezien dat de Pro1 SHMC toch wat duurder is dan de pro1 digital, zou je er toch van uit gaan dat deze dan ook beter is.

Hierbij gelijk een nuttige toevoeging voor het topic

vandaag nieuw binnengekomen
- extra geheugen kaartje CF Ultra II 2 GB.
- Tamrac Velocity 8x camera tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:58:
Tso, dat zijn de betere aankopen, zou je eens wat RAW's willen plaatsen tzt? Mag ik vragen wat zoiets tweedehands op moet brengen? :)
Dit weekend zal ik hem het veld in nemen en dan kan ik daarna wel een paar RAW's plaatsen. 2e hands prijzen liggen vaak tussen de 2300 en 2800 euro, of soms nog hoger. Het is een lens die niet vaak 2e hands wordt aangeboden. De opstap naar een Nikkor AF-S 500/4.0 is voor velen te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:27:
[...]

Dit weekend zal ik hem het veld in nemen en dan kan ik daarna wel een paar RAW's plaatsen. 2e hands prijzen liggen vaak tussen de 2300 en 2800 euro, of soms nog hoger. Het is een lens die niet vaak 2e hands wordt aangeboden. De opstap naar een Nikkor AF-S 500/4.0 is voor velen te groot.
Geen wonder, dat kreng is echt duur, in vergelijking met canon eveneens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MvdKelen schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:09:
[...]

- Tamrac Velocity 8x camera tas.
Mijn held! _o_
Wil je alsjeblieft wat foto's van dat ding plaatsen, zodat ik de werkelijke grootte kan inschatten? Ik vind alleen productfoto's...
En wat info over het gebruik en zo ook natuurlijk! :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:58:
[...]
Mijn held! _o_
Wil je alsjeblieft wat foto's van dat ding plaatsen, zodat ik de werkelijke grootte kan inschatten? Ik vind alleen productfoto's...
En wat info over het gebruik en zo ook natuurlijk! :*
Ik denk dat ik morgenavond wat foto's plaats (in het fototas topic dan).
Als je trouwens nog even geduld hebt, dan kun je hem 9 febr zelf bekijken op de meeting in Doel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MvdKelen schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:07:
[...]

Ik denk dat ik morgenavond wat foto's plaats (in het fototas topic dan).
Als je trouwens nog even geduld hebt, dan kun je hem 9 febr zelf bekijken op de meeting in Doel ;)
Da's het probleem juist, daartegen zou ik liefst al een nieuwe tas hebben.
Ik moet sowieso naar die winkel achter geheugen, anders moet ik 2 keer rijden. En Viper52b brengt me een lens mee, maar die past niet meer in mijn huidige tas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

aangezien mijn huidige toch echt te licht is en ik de Gitzo carbon serie te duur vind.
Nikonian, nog even een tip: kijk naar Benro voor het 'betaalbare' stevigere werk. De C-357 kan bv iets van 8 a 10kg aan zonder dat je gelijk 600 euro armer bent :) Konijnenberg heeft ze tegenwoordig in het assortiment ook.

Feli met de 500mm, mooi spul! :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:36:
[...]
Nikonian, nog even een tip: kijk naar Benro voor het 'betaalbare' stevigere werk. De C-357 kan bv iets van 8 a 10kg aan zonder dat je gelijk 600 euro armer bent :) Konijnenberg heeft ze tegenwoordig in het assortiment ook.

En de Benro balhoofden? Er circuleren nl. behoorlijk uiteenlopende verhalen rond (KS-2, welbekend verhaal, 2e generatie schijnt beter te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

net binnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.comercial-foto.com/cache/309ad141211c137d33c2e3160bdf08d4.jpg

Een Lowepro mini trekker classic :D en dat voor 50 euri nieuw ;)
Komt goed uit want ik heb vanmiddag m'n micro trekekr op de post gedaan voor een nieuw baasje :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vijftig euro is best netjes! Ga waarschijnlijk wat grotere van lowepro kopen, computrekker AW of minitrekker AW. Krijg mijn 400D+ grip en 70-200 L niet meer in de slingshot. Zonder grip ging het nét... :/

Waar had jij hem gehaald?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:58:
Vijftig euro is best netjes! Ga waarschijnlijk wat grotere van lowepro kopen, computrekker AW of minitrekker AW. Krijg mijn 400D+ grip en 70-200 L niet meer in de slingshot. Zonder grip ging het nét... :/

ik had een 400D met 70-200 bij mijn neef in een slingshot 200 geprobeerd, en ik vond het niet zo lekker passen. Zojuist in mijn tamrac velocity 8x geprobeerd. Dat ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvdKelen schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:20:
[...]

ik had een 400D met 70-200 bij mijn neef in een slingshot 200 geprobeerd, en ik vond het niet zo lekker passen. Zojuist in mijn tamrac velocity 8x geprobeerd. Dat ging goed.
Ik zei ook nét. :P Je kreeg met wat enige moeite de klep dicht, maar het paste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
Sinds vandaag eindelijk een witte rakker in de collectie, de F4 non IS (meer kreeg ik niet van de baas :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/cache/data_product_392_-1

En in bestelling een "upgrade"

Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/cache/data_product_22103_-1

*O* *O* , heerlijk begin van het jaar zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Net mijn Canon 430EX + Omnibounce binnen gekregen :> Flitser zelf was 228 euro, internationaal model maar dat maakt me niet uit, daarom was ie ook goedkoper. Nu nog een hoop oefenen :P

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
eerst mijn 350d + kitlens verkocht, daarna de 30D body gekocht (waar ik al een tijdje voor op de loer lag)

Afbeeldingslocatie: http://www.fotolooman.nl/catalog/images/30d-01.jpg

wát een verbetering in ergonomie en bediening...

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:36:
[...]

Thnx, die 500mm was mijn absolute nr.1 op de wishlist :9 (die lijst is nu trouwens aardig leeg) Wat betreft de Benro, ik heb die wel overwogen maar uiteindelijk de knoop doorgehakt voor de Feisol CT-3371. Met de huidige dollar koers en inclusief importheffingen en BTW kom ik op ongeveer 325 euro uit. En dat voor een statief wat 12 kg aan kan, maar 2.2 kg weegt en vergelijkbaar is met de Gitzo 3540LS die dubbel zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Niet om het 1 of ander, maar je gear is niet zo enorm dat er nou een computrekker AW te pas aan moet komen, die is echt groot (als ik me goed herinner). Dat het niet past in een slingshot200, dat kan ik me voorstellen. Maar de 2 tassen die je opnoemt zijn wel meteeen enorm veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheizberd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 14:39
Heb de laaste tijd ook weer wat nieuwe fotospulletjes gekocht. Een Crumpler Pretty Boy XXL schoudertas, een Canon grip voor m'n EOS 400D en via Surfspot een legale versie van Lightroom (was de helft goedkoper dan normale winkelprijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn sig

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een waardige vervanger gekocht voor mijn Canon kitlens: Tamron 17-50 2.8 en een B+W UV filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:09:
Eindelijk een waardige vervanger gekocht voor mijn Canon kitlens: Tamron 17-50 2.8 en een B+W UV filter.
:+ Die lens heb ik zelf ook pas gekocht als vervanging van de kitlens.

Ik wilde hem dit weekend gaan uitproberen bij de carnavaloptocht. Alleen wordt deze mogelijk afgeblazen. Er is vandaag een grote schuur met daarin 12 carnavalswagens in rook opgegaan. :'(
Er stonden een stuk of 10 brandweerwagens om het vuur in bedwang te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
net men 580ex met succes gefixed :) en gelijk even een 430 besteld voor het geval dat dit soort dingen nog een keer gebeuren... (Steuterende 580ex, kapot voetje...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:21:
[...]

Niet om het 1 of ander, maar je gear is niet zo enorm dat er nou een computrekker AW te pas aan moet komen, die is echt groot (als ik me goed herinner). Dat het niet past in een slingshot200, dat kan ik me voorstellen. Maar de 2 tassen die je opnoemt zijn wel meteeen enorm veel groter.
Het wordt waarschijnlijk toch de minitrekker AW. Voor wat ik nu heb is het misschien nog wat groot, maar er komen snel al wat aankopen. Ik wil wel wat voorbereid zijn op de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvdKelen schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:27:
[...]

Ik wilde hem dit weekend gaan uitproberen bij de carnavaloptocht. Alleen wordt deze mogelijk afgeblazen. Er is vandaag een grote schuur met daarin 12 carnavalswagens in rook opgegaan. :'(
Overmorgen is het hier in Barcelona Carnaval, dus kun je het nog even over doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Oeh, nice! Dat zijn geen grapjes meer :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hey nog een, koel man :)

Niet vergeten je ervaringen in het D3-topic te posten, daar ga ik binnenkort ook eens wat ervaringen in zetten met de cam.

edit: en veel plezier ermee natuurlijk! Hoe kan ik dat nou vergeten 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Remy op 30-01-2008 18:56 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:34
Vandaag bezorgd per luchtpost: de remote control van Nikon, via een leuke prijs van DealExtreme....

Dankzij een tip van een mede-tweaker hier in dit topic!!
Origineel... en geen geld voor 12 USD incl P&P... :D :P

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MvdKelen schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:27:
[...]

Zonde, maar van die brand heb je ook mooie foto's gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Toff schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:56:
[...]

Zonde, maar van die brand heb je ook mooie foto's gemaakt?
whehehe :X :X

Ik nieuw? Een 72 mm lensdop, kwijt geraakt, oh een een jaar abo op yvi, vet magazine..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Simon schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:59:
[...]oh een een jaar abo op yvi, vet magazine..
leuk blad inderdaad, niet duur ook, ben alleen niet zo'n early adapter, dus kijk nog even de kat uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
mja ik zit nu dus met het probleem dat ik gewoon niet genoeg tijd heb om de p/f, yvi en de rest van mijn aangeschafte fotoboeken te lezen :X

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Simon schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:59:
[...]

whehehe :X :X

Ik nieuw? Een 72 mm lensdop, kwijt geraakt, oh een een jaar abo op yvi, vet magazine..
Niks mis met een goede reportage van een mooie fik toch?
Sneu van je lensdopje, was je plakkertje/draadje losgeraakt? :)
Magazine ken ik niet, vertel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Toff schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 00:10:
[...]Magazine ken ik niet, vertel?
nieuw kunstmagazine wat per issue om één thema gaat, deze keer is dat borders, volgende keer consumption (waar ik mijn twijfels over heb, maar hopelijk verrassen ze me positief).

Simon, minder hier je tijd verdoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

zoals iedereen nu toch ook maar
Afbeeldingslocatie: http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/nikkoresources/50mmnikkor/NikkorAF50mmf18s.jpg
gisteren om 17:30 besteld, zojuist om 13:30 bezorgd...nice!

[ Voor 26% gewijzigd door bonzz.netninja op 31-01-2008 14:06 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Parle85 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 23:21:
eerst mijn 350d + kitlens verkocht, daarna de 30D body gekocht (waar ik al een tijdje voor op de loer lag)

[afbeelding]

wát een verbetering in ergonomie en bediening...
Flapstaart man, mooie cam!!!! ;) Leuk prijsje ook he, vooral die euro deed t hem! :*)

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 21:55
Zojuist aangeschaft:

Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM
Afbeeldingslocatie: http://www.cameraland.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/large/cr0109.jpg

Dit weekend maar wat plaatjes schieten.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 16:22

ThunderNet

Flits!

2x
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Sandisk-CF-Extreme4-4Gb.jpg

Ter voorbereiding van...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.....een D3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

O-) correct O-)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de komende carnaval wat beter goede foto's te maken heb ik mijn standaard uitrusting vernvangen en uitgebreid met het volgende:

een andere lens inplaats van de Kitlens een Sigma 17-70mm
[afbeelding]

een flister van CullMan D4500
[afbeelding]

Nu vertelde de verkoper mijn dat je voor een flitser het beste gewone batterijen kunt kopen in plaats van oplaadbare dit in verband met het voltage van gewone 1,5 Volt ten opzichte van 1,2 Volt oplaadbare.
Wat is hier precies van waar ? of wordt dan alleen de laad tijd iets langer
Niet met het laatste punt eens. De flitser trekt een flinke stroom tijdens het opladen. Ga je alkaline batterijen flink belasten, dan zakt de spanning in als een kaartenhuis (ver onder de 1,2 Volt). Conclusie; bij stroomvretende applicatie's zijn oplaadbare Ni-MH accu's beter.
Kijk anders eens in de handleiding van de Nikon SB800 flitser: bij opgegeven laadtijden door Nikon liggen met Ni-MH en ook met Ni-Cd een heel stuk lager dan met alkaline of lithium!

Zelf net gekocht:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=STRK:MEWA:IT&ih=003

Onder de streep zit ie met verzendkosten en woekerachtige wisselkoers van paypal net onder de 1500 euro, als ik het Nederlandse netsnoer voor de lader wat ik nog moet kopen meetel; net iets boven de 1500 :+

Nu nog een lens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Om de komende carnaval wat beter goede foto's te maken heb ik mijn standaard uitrusting vernvangen en uitgebreid met het volgende:

een andere lens inplaats van de Kitlens een Sigma 17-70mm
[afbeelding]
Nou nu carnaval (bijna?) afgelopen is ben ik benieuwd hoe deze lens bevallen is... Ik zie deze toch wel als de optimale vervanger voor de EOS-kitlens op mijn 350D!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
AJ1815 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:59:
[...]

Nou nu carnaval (bijna?) afgelopen is ben ik benieuwd hoe deze lens bevallen is... Ik zie deze toch wel als de optimale vervanger voor de EOS-kitlens op mijn 350D!!!
afgelopen?? Het begint pas dit weekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Laatst online: 09-09 14:25
Om dan ook maar een duit in het zakje te doen:

Net als Arie26 wilde ik een nieuwe standaard lens, en die moest er voor carnaval zijn. En het is net als Arie26 de Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO geworden:
Afbeeldingslocatie: http://www.sigma-benelux.nl/uploaded_data/lens/photo/photo_17_70_28_45.jpg

En om niet tekort te komen tijdens de optocht, een D-BG2 grip erbij (de 2e accu had ik al):
Afbeeldingslocatie: http://www.pentax.de/images/products/photo/de/Batteriegriff%20D-BG2/DBG20_gross.jpg

En eigenlijk zal het wel in het Centrale Tassentopic horen, waar het ook staat, maar het is ook nieuw...
Een Lowepro Fastpack 350 (zwart):
Afbeeldingslocatie: http://www.newsfix.de/news/693/img/52400_img.jpg

Binnenkort komt er dan nog:
  • Een Metz 48-AF1 flitser + omnibounce
  • Een IR afstandsbediening
  • Een statief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Laatst online: 00:52

Marc H

- - Is wakker - -

Afbeeldingslocatie: http://www.usa.canon.com/app/images/speedlite/580EX_II/580exii_586x225.gif

Canon 580 EX II
Ik heb hem nu een week, gebruikte eerst een Metz 54MZ3, maar deze is toch echt een stuk fijner. Mag ook wel voor die prijs... Je koopt voor hetzelfde geld een 350D

Afbeeldingslocatie: http://sigmaphoto.com/images/LensesImage/87_small.jpg

Sigma APO MACRO 180mm F3.5 EX DG IF HSM

Tweedehans gekocht voor 450 euro. Een paar krasjes aan de buitenkant maar optisch 100% lens is echt gruwelijk scherp :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Ik zie steeds meer mensen voor die Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO gaan. Dat is dus toch een van de mooiste/beste/prijsbewuste vervangers van je kitlens. Zeker in het geval je andere lens een Sigma 70-300mm is, is het echt een hele mooie aanvulling.

Gaat dus op mijn wish-lijst als vervanger voor de kitlens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJ1815 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:54:
Ik zie steeds meer mensen voor die Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO gaan. Dat is dus toch een van de mooiste/beste/prijsbewuste vervangers van je kitlens. Zeker in het geval je andere lens een Sigma 70-300mm is, is het echt een hele mooie aanvulling.

Gaat dus op mijn wish-lijst als vervanger voor de kitlens!
Ik heb de Sigma 70-300 APO DG lens ook gehad, maar ik heb de lens na 5 maanden van ellende maar weer verkocht.
Als kitlens vervanger heb ik deze week gekozen voor de Tamron 17-50, en ik ben er bijzonder content mee tot zo ver.
De Sigma 17-70 heb ik ook overwogen, maar ik had meer gevoel bij de Tamron (wellicht door mijn ervaring met de 70-300.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 16:01

Garyu

WW

Hmm, is al vaker besproken in de verschillende objectieven topics. Ik ben na lang wikken en wegen toch voor de Tamron 17-50 gegaan. Het scheelt je 20mm die je toch niet mist, maar je krijgt er 2.8 over het hele bereik voor terug en een geweldige scherpte en contrast.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:04:
Hmm, is al vaker besproken in de verschillende objectieven topics. Ik ben na lang wikken en wegen toch voor de Tamron 17-50 gegaan. Het scheelt je 20mm die je toch niet mist, maar je krijgt er 2.8 over het hele bereik voor terug en een geweldige scherpte en contrast.
volledig eens met ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Laatst online: 09-09 14:25
Ik miste die afstand dus wel, zelfs met mijn kitlens, de 18-55.

Ik heb er zelf een Tamron 70-300 bovenop, dus ik denk dat dit een goede combinatie is.
Ik heb nog getwijfeld over een Sigma 24-70mm 2.8, maar dan mis je toch teveel mm aan de onderkant.

Ik denk dat beide lenzen prima zijn (krijgen bijvoorbeeld beiden een 8.9 op fredmiranda.com) en dat het een kwestie van smaak is. Daarbij is de Tamron ook nog eens € 50,- duurder (300-350 euro).

Ik heb de 17-70 nog niet goed kunnen testen (nog geen 24u in bezit), dus over contrast en scherpte kan ik er niet zoveel over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

Zojuist binnengekomen, mijn nieuwe statief. Een manfrotto 190X Pro B met een 804RC2 kop:
Afbeeldingslocatie: http://www.missnumerique.com/images/produits/large/190XPROB_804RC2_a.jpg

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
[img]nou, ik ook dan maar om mijn beginners setje een beetje te promoten:

Een canon eos 20D en een sigma tamron 55-200mm als showmodel gekocht bij de MM voor een kleine 500 eu.
Meer heb ik eigenlijk ook niet te besteden, maar ik wilde wel erg graag een D-Slr.
Afbeeldingslocatie: http://www.megafoto.cz/images/tamron_55_200.jpg
Misschien niet nieuw, maar wel een leuk ding: een vanguard MG4 statiefje
die m'n vader nog eens voor de videocamera (!) had gekocht :9
Afbeeldingslocatie: http://www.overlandphoto.com/photos/vanmg4.jpg

Nou mis ik een beetje groothoek bereik, maar daar vinden we wel een ander (budget) lensje voor.
Niet de allerbeste apparatuur, maar ik vind het wel een fijn beginners setje, zeker ook gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

deugtniet schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:37:
[img]nou, ik ook dan maar om mijn beginners setje een beetje te promoten:

Een canon eos 20D en een sigma 55-200mm als showmodel gekocht bij de MM voor een kleine 500 eu.
Meer heb ik eigenlijk ook niet te besteden, maar ik wilde wel erg graag een D-Slr.
[afbeelding]
Misschien niet nieuw, maar wel een leuk ding: een vanguard MG4 statiefje
die m'n vader nog eens voor de videocamera (!) had gekocht :9
[afbeelding]

Nou mis ik een beetje groothoek bereik, maar daar vinden we wel een ander (budget) lensje voor.
Niet de allerbeste apparatuur, maar ik vind het wel een fijn beginners setje, zeker ook gezien de prijs.
Sigma lens? Je plaatje is een Tamron.....
Misschien een tweede hands kitlensje scoren? Een Canon 18-55, die zijn voldoende te vinden overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
sorry, tamron.... ik haal die merken de hele tijd door elkaar.....

Hoop nu niet dat ik al mijn krediet heb verspild op dit forum :P

Ik weet eigenlijk niet precies of ik die kitlens nou zo graag wil.... Ik denk dat ik de iets betere Sigma 18-50mm wil, of als ik nog een beetje in het weekend werk een veel betere * Canon 17-40mm F/4L USM Tamron SP 17-35mm wil. Maar ik vraag me ook weleens af wat de meerwaarde nou eigenlijk is.
Wat raden jullie aan?

[ Voor 55% gewijzigd door deugtniet op 01-02-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34

Tarin

Just plain weird.

Tamron 17-50/2.8 :). Maar goed, ik kan niet in je portemonee/op je loonstrookje kijken.

[ Voor 68% gewijzigd door Tarin op 01-02-2008 16:21 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
nou, loonstrookje heb ik niet echt... en portomonee wel, maar dat is voor later ;)
Het is voor mij erg lang doorsparen, (ben nog middelbare scholier) en een part-time baan gaat niet echt goed met topsport (minstens 5 keer per week) dus ik moet het hier en daar bijverdienen met rare baantjes als doosjes vouwen, en oppassen. Verdient goed, maar is verre van een vaste bron.
Daarom heb ik mijzelf voorgenomen om een 50mm prime te kopen voor low-light en een groothoek, weet nog niet precies welke, maar ik wil eigenlijk niet over de 300 eu heen. Want 2 maanden al mijn geld aan die dingen besteden is voor mij niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

deugtniet schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:30:
nou, loonstrookje heb ik niet echt... en portomonee wel, maar dat is voor later ;)
Het is voor mij erg lang doorsparen, (ben nog middelbare scholier) en een part-time baan gaat niet echt goed met topsport (minstens 5 keer per week) dus ik moet het hier en daar bijverdienen met rare baantjes als doosjes vouwen, en oppassen. Verdient goed, maar is verre van een vaste bron.
Daarom heb ik mijzelf voorgenomen om een 50mm prime te kopen voor low-light en een groothoek, weet nog niet precies welke, maar ik wil eigenlijk niet over de 300 eu heen. Want 2 maanden al mijn geld aan die dingen besteden is voor mij niet echt een optie.
Check dit topic. Voor alle je vragen en zoekacties over lenzen voor Canon camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
kitlensje voor een paar tientjes op de kop tikken. 50mm 1.8 prime erbij en voorlopig hier lekker mee gaan schieten.

Hier kun je voorlopig prima mee aan de gang. De echte lenzen kun je dan altijd later nog kopen als het geld minder een probleem is.
Ik heb nu een jaar met een dubbelzoom kit (canon 18-55 en 55-200) gewerkt voordat ik nieuwe lenzen kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
MvdKelen schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:35:
kitlensje voor een paar tientjes op de kop tikken. 50mm 1.8 prime erbij en voorlopig hier lekker mee gaan schieten.
Voor weinig geld heb je dan een mooi setje. Voor budget shoppers zeker goede keuzes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ik zou liever voor een 18-55 gaan. Een 50/1.8 is leuk voor het low-light werk, maar op crop wel een beetje te lang voor veel dingen. Niettemin gebruik ik 'm vrij regelmatig, maar ik moet er niet aan denken dat het m'n kortste lens zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Dat wordt toch ook gezegd: een kitlensje (paar tientjes) en die 50mm prima voor 85 euro?

Maar volgens mij kunnen we deze discussie beter verder voeren in het canon-objectieven topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
*offtopic* sjezus wat geven jullie snelle replies

ontopic Ok ik denk dan dat ik gewoon een kitlensje neem. bedankt daarvoor.

@ajhaverkamp
sorry voor de slowchat en de lichtelijke offtopic vraagjes en bedankt voor de links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
AJ1815 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:45:
Dat wordt toch ook gezegd: een kitlensje (paar tientjes) en die 50mm prima voor 85 euro?
Ja, en ik zeg: als je één van beiden moet kiezen, ivm budget, zou ik die kitlens nemen en niet de 50mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de lens is geworden:

Afbeeldingslocatie: http://photozone.de/images/8Reviews/lenses/nikkor_1870_3545/lens.jpg

Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5

Redenen:

Betere bouwkwaliteit dan de 18-55 en 18-135 lenzen

Focusafstand is af te lezen itt de 18-55

Geen zoomcreep zoals de Sigma 18-70 F/2.8-4.5

Zonnekap en tasje meegeleverd itt de 18-55 lenzen

Zeer waarschijnlijk makkelijk te verkopen in familie mocht ik binnenkort overstappen naar een Nikon AF-S 16-85 VR

Echte AF-S met M/A mode, wat de 18-55 en 18-135 missen.

Merkeigen Nikon

Prijs; inclusief verzenden, Nikon 7 jaar internationale garantie en een of ander crappy 'gift' UV filter, vanuit HongKong nog steeds 'maar' 140 GBP.

Ik weet dat het hij wide open op 18 mm en 70 mm tegenvalt en dat de zoomring niet lineair is, maar er was niet veel meer over na de aanschaf van een D300 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

ja das een apart verhaal....
Er stond een advertentie op marktplaats van zo'n foto winkel die marktplaats als advertentie ruimte gebruiken. Meestal hebben die bieden uitstaan maar deze niet....dus ik dacht ik probeer het gewoon. Dus ik 50 euro geboden ipv van de vraagprijs (69), en een paar dagen later kreeg ik een mailtje dat ze voor 50+6,50 euro verzendkosten de tas zouden opsturen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 14-09 16:01

Garyu

WW

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:12:
En de lens is geworden:

Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5
...
Had je die niet via Marktplaats etc. goedkoper kunnen krijgen? Je hebt dan misschien minder garantie, maar wel direct het apparaat in bezit, minder gedoe met douane en dergelijke en veel minder verzendtijd/kosten?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 20:34
@jcvjcvjcv: die 18-70 mm heb ik hier nog liggen, en was voor schappelijker prijsje wel te bekrijgen ;)
reden van verkoop: werk nu met lichtsterker alternatief...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

beetje mosterd na de maaltijd jongens. Dit heeft voor hem natuurlijk nu geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik zie doen de 18-70 lensjes tweehands net zo veel als nieuw uit Hong Kong :?

Verder heb ik een diepgewortelde hekel aan marktplaats. Je bent er eeuwig aan het zoeken, het staat vol met advertentie's van reeds verkochtte artikelen en het percentage oplichters is er volgens mij ook veel hoger.

Eigen vervoer is een beetje lastig en als ik een tweedehands koop wil je hem wel eerst zien.

Dat ik hem dan eerder in m'n bezit hebt maakt me ook weinig uit, de body zelf laat ook nog op zich wachten dus al met al heb ik de lens alsnog op tijd binnen.

Als de douane niks doet ben ik voor € 192 klaar. Er zijn vast wel mensen die meer voor je 18-70 willen geven ;)

En er zit nog een of ander 67 mm UV filter bij 'bonus gift'. Zal wel een of ander prutding zijn, maar we zullen zien :z

Heb al een trackingnumber van FedEx :) (geen UPS gelukkig :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Laatst online: 20-08 19:29
Als vervanger van mijn kitlens 18-135mm de Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF gekocht.
Tot nu toe wat test foto's gemaakt en wat een wereld van verschil:

Afbeeldingslocatie: http://www.the-digital-picture.com/Images/Other/Tamron-28-75mm-F-2.8-XR-Di-Lens-Cap.jpg

En voor mijn Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro een B+W UV MRC filter gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://camera4all.nl/images/B&W%20Nahlinse%20+2%20(NL%202)%2055%20E.bmp

Nog op m'n verlanglijstje: Die stomme en niet goed presterende Hama UV 67mm vervangen door 1 van B+W MRC UV en tevens nog een B+W polarisatie filter 67mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[oops, dubbelpost, ik moet meer F5'en]

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Een 35 f/2 :) en m'n sig is nu ineens heel leeg :P
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Nikon_35F2D.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door ThunderNet op 02-02-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderNet schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:06:
[afbeelding]
Ga je vast veel plezier aan beleven! :)

Maare, heb je al je 6 oude rotte body's verkocht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

jup :P en 2 lenzen en een flitser :+
Ben er alleen nog niet overuit of ik D200 ook de deur ga wijzen of niet :)

[ Voor 51% gewijzigd door ThunderNet op 02-02-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderNet schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:06:
[afbeelding]
Topding, 90% van de tijd op m'n D200 gebruikt.

Maarre, heb je die oude bodies ooit gebruikt of was dat een gevalletje van met winst doorverkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Heb er geen winst op gemaakt.. F5 heb ik wel gebruikt, rest was meer verzamelen :) Maar ze stonden hier maar op de plank te niksen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stevig statief en idem balhoofd :)

Feisol CT-3371
Afbeeldingslocatie: http://www.iphotohk.com/shop/v2/images/3371m.jpg

Arca Swiss Z1

Afbeeldingslocatie: http://www.birdforum.net/reviews/data/19/arcaswissz1sp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
De fotograaf had een lensbabie 2.0 in de aanbieding.

Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/iit/images/products/normal/821/product-746821.jpg

Geen autofocus, geen diafragma (die bepaal je door er metalen ringetjes in te leggen!) en eigenlijk maar goed voor één 'truukje'.
Maar nu lag er dus een in de etalage voor net geen 70 euro (afgeprijsd van 130), dus wou ik het ding wel even proberen. De verkoper beaamde dat de oorspronkelijke prijs aan de hoge kant is en vertelde dat ze daarom uit het assortiment gingen. Maar dat het op zich een leuk stukje speelgoed is.
Enfin, gekocht, ff uitgeprobeerd... En ik moet zeggen, het werkt eigenlijk best prima! Je kan twee vingers om de rand van de lens drukken en daarmee 'sturen' terwijl je met je andere hand de camera bedient.

Je moet alleen goed je sluitertijd in de gaten houden, want het is dus vrij tricky om hem goed stil te houden.

Testkiekjes:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.nl/willem2k/R6RnQcp51WI/AAAAAAAAAmA/KUjNkEpO0iM/s800/CRW_7166.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.nl/willem2k/R6XDOcp51bI/AAAAAAAAAnY/It1r8UbJxsY/s800/CRW_7184.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Charly op 03-02-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Laatst online: 13-09 12:01
Gister een MB D200 besteld.
Afbeeldingslocatie: http://www.microglobe.co.uk/catalog/images/nikon_mbd200.jpg

iDeal doet ff moeilijk qua betaling.. volgensmij ligt de boel er daar uit ofzo.. Maandag ff betalen en dinsdag hopelijk binnen. *O*

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.