Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Dit is toch wel weer van de gekke dat het allemaal zo onduidelijk moet.

Is de BTW nu per 1 januari 2008 19 of 20%? Ik heb de belastingdienst gebeld en zij zeiden dat dit nog 19% is vooralsnog. Alleen ik kan helaas niet zoveel waarde hechten aan hun uitspraken omdat de meeste mensen van toeten nog blazen weten.

http://www.elsevierfiscaa...hoog-naar-20-procent.html
http://www.overgeld.nl/nieuws/2089735/BTW_naar_20_.html

Die vertellen me toch anders, of zouden ze per 1 april ofzo het invoeren?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Er heerst nogal wat verwarring over het btw-tarief in 2008. Alle aankondigingen die allemaal vlak voor het nieuwe jaar op ons worden afgevuurd hebben geleid tot grote verwarring. Voor de duidelijkheid: het btw-tarief in 2008 blijft gewoon 19%. Het kabinet heeft besloten om pas per 1 januari 2009 het btw-tarief te verhogen naar 20%.
http://www.startbedrijf.n...008-veel-onduidelijkheden

2009 dus pas, dit jaar nog gewoon 19% :)

http://www.google.nl/search?q=btw+verhoging+2008+2009

Geeft genoeg pagina's die dit aangeven :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sick Nick op 03-01-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dit is inderdaad waardeloos gecommuniceerd. Ik had het uitstel wel opgevangen maar nog steeds veel mensen die dit niet wisten. Goed, als het wel omhoog gegaan was, had je dat wel geweten door advertenties en acties enzo, maar netjes van de overheid vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik sluit me aan bij de "1 januari 2009".

Even offtopic: de BTW levert de overheid nu al net zo veel op als de inkomstenbelasting! Die "ene procent" geeft de overheid dus een enorme bak extra geld, en kost dat de burgers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die bak geld is maar tijdelijk: tot de CAO's e.d. weer hogere lonen geëist hebben vanwege gestegen prijzen / compensatie koopkracht, de prijzen stijgen, de overheid als groot-afnemer (zowel van mensen als goederen) uiteindelijk dus weer meer moet betalen, en ze met die grotere bak geld weer precies konden als wat ze nu kunnen :+

Verschil met de euro is dat bij ons de inflatie naar verhouding wellicht iets oploopt met uiteindelijk een betere koopkracht binnen europa - MAAR een slechtere concurrentiepositie.
Afijn... Ze hebben nog een jaar de tijd om er nog eens over na te denken, en anders is het wel populair het bij het volgende kabinet weer terug te draaien. Dwaal ik af...? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
De BTW wordt ook niet verhoogd om meer belasting te krijgen maar om deze te harmoniseren met de rest van Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LauPro schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:32:
De BTW wordt ook niet verhoogd om meer belasting te krijgen maar om deze te harmoniseren met de rest van Europa.
gaaf zeg, doen ze dat tegenwoordig ook al?

straks eens bellen wanneer de BPM geharmoniseerd wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:59

Qwerty-273

Meukposter

Pfff, ik betaal hier al sinds jaar en dag 22 % btw :|
Die ene procent die je omhoog gaat in nl is ook ter verwaalozen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:58
De BTW gaat ruim 5 procent (of 1 procentpunt :Y)) omhoog, vind ik vrij fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Asteroid9

General Failure

Qwerty-273 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:51:
Neem de rest van het Nederlandse fiscale stelsel er ook even bij (inkomstenbelasting, BPM, accijnzen)
Dan wil ik je nog wel eens horen over die lullige 20% BTW... ;)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:33:
De EU wil dat wel graag van NL. Imo schiet het niks op: dat gat wat er valt wordt dan toch wel weer op een andere manier ergens binnengehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
[...]
Als ik het goed heb word op 1 februari de eerste stap genomen. Alleen gebeurt het geleidelijk, als in een keer alle BPM wordt afgeschaft gaat iedere dealer met een beetje voorraad gebruikte auto's failliet...

Overigens begreep ik dat er milieubelasting bijkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door Free rider op 03-01-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Bij mijn weten wordt zelfs de BPM komende 4 jaar afgeschaft en komt daar een andere belasting onder het mom van milieuheffing ofzoiets ervoor terug die.. even hoog is. Met als gevolg dat importeren nog altijd zo populair blijft. Overigens is dit enkel schadelijk voor de Nederlandse autoverkopers, buitenlandse verkopers blijven in een deuk liggen en het aantal 3e handjes steigt hier gestaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

LauPro schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:32:
Mooie grap ja.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet ik ook allemaal wel. ik wilde alleen maar zeggen dat dat hele harmoniseer-verhaal gewoon onzin is, want als het den haag geld kost ipv oplevert trekken ze zich er ineens niets van aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
[...]

gaaf zeg, doen ze dat tegenwoordig ook al?

Mijn idee precies!
Zolang landen anders in elkaar steken, met een andere samenstelling van beroepsbevolking, salarissen en ook een andere inrichting met totaal andere (huizen)prijzen, slaat harmonisatie van belastingtarieven nergens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Qwerty-273 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:51:
Mensen staken voor een paar procent en dit kost je bijna een procent koopkracht, dus zo lullig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:32:
[...]
Mensen staken voor een paar procent en dit kost je bijna een procent koopkracht, dus zo lullig is het niet.
Het is natuurlijk een ander verhaal wanneer ondernemingen de winsten naar zichzelf toeschuiven over de rug van de werknemers dan dat er in dit geval gewoon een maatschappelijk belang is. Dat geld wat vrij komt is voor de korte termijn natuurlijk, maar dan wil niet zeggen dat een aantal korte termijn problemen niet kunnen worden opgelost.

Tja en afschaffing BPM. Dit is gewoon politiek besloten. Waarom start je geen politieke partij op?
• Schaf BPM af
• Verdubbel de brandstofprijzen en investeer met dat geld in duurzame energieopwekking
• Zet de maximumsnelheid op snelwegen 's nachts op 180 KM/u

Ik doe mee :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoewel van mij de BPM ook wel geharmoniseerd mag worden, was ik niet degene die daar over begon. Punt twee kan ik me helemaal niet in vinden, geef eerst kwartje van Kok maar terug (belofte maakt schuld) en maximum snelheid verhogen naar 180 ´s nachts lijkt mij overdreven. Wellicht wat flexibiliseren, dus als weer het toelaat ´s nachts 140, kan ik nog wel inkomen.

Politieke partij oprichten komt meer bij kijken, dan een paar kroegstandpunten innemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:11:
Hoewel van mij de BPM ook wel geharmoniseerd mag worden, was ik niet degene die daar over begon. Punt twee kan ik me helemaal niet in vinden, geef eerst kwartje van Kok maar terug (belofte maakt schuld) en maximum snelheid verhogen naar 180 ´s nachts lijkt mij overdreven. Wellicht wat flexibiliseren, dus als weer het toelaat ´s nachts 140, kan ik nog wel inkomen.

Politieke partij oprichten komt meer bij kijken, dan een paar kroegstandpunten innemen ;)
Ah, vandaar dat de PVV een 'beweging' is en geen politieke partij.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:11:
Hoewel van mij de BPM ook wel geharmoniseerd mag worden, was ik niet degene die daar over begon.
Nederland is een drukbevolkt land en niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld Duitsland. De kosten aan ons wegennet en ondersteunende diensten zijn relatief gezien dus ook hoger omdat het zwaarder belast wordt.
Punt twee kan ik me helemaal niet in vinden, geef eerst kwartje van Kok maar terug (belofte maakt schuld)
Er is nu al een begrotingstekort in principe dus ik vraag me af waar je dat geld vandaan wil halen.
en maximum snelheid verhogen naar 180 ´s nachts lijkt mij overdreven. Wellicht wat flexibiliseren, dus als weer het toelaat ´s nachts 140, kan ik nog wel inkomen.
Het blijft een maximumsnelheid geen minimum, het gaat erom dat 's nachts alle snelwegen praktisch leeg zijn. Gewoon belachelijk dat je 120 mag op een vrijwel lege 5baans weg.
True, maar er zit wel een verschil tussen structureel zeiken en oplossingen aandragen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

LauPro schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:54:
True, maar er zit wel een verschil tussen structureel zeiken en oplossing aandragen ;) .
Is dat voor mij persoonlijk of een opmerking in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Algemeen natuurlijk, al hoewel je nick wel uitdagend is :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Worden ook nooooooit opmerkingen over gemaakt ;)

Maar goed, ik draag mijn steentje wel bij, als het op de klaagcultuur in Nederland aankomt, maar daar waar mogelijk draag ik ook zeker mijn ideeën aan over hoe het opgelost kan worden!
Pagina: 1