Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

en via Ebay heb ik samen met een collega deze besteld;
linkje
alleen was hij toen goedkoper (iets van 1 euro en 4 euro verzend kosten)
[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 07-12-2007 23:36 . Reden: Flinke formaat... URL van gemaakt ]
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
En zo wordt 'geroezemoes' ineens waarheid... We weten niet wat voor effect het heeft, dus heeft het gelijk gewoon maar geen effect? Misschien is de opbouw van de coatings anders of wordt er ander materiaal gebruikt, dat kan zomaar een heel fijn effect hebben.sOid schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:30:
[...]
Heeft Neo een keer antwoord op gegeven. Waarschijnlijk maakt het geen drol uit en is het marketinggezeur.
Vond dit doosje mooier
Bericht hierboven
Verwijderd
Ook via eBay? zoja bij welke verkoper heb jij m gekochtsOid schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:01:
[...]
Ach, gewoon zeggen dat je nieteens wist dat er verschil in zat.
Anyway, crosspost:
[afbeelding]
Maar dan 'n 77mm.
3 december vertrokken vanuit Hong Kong, vandaag binnen gekregen. Sneller dan veel post binnen Europa!
Nouja ik heb wel voorbeelden gezien met beide filters ook en ik heb weinig verschil kunnen ontdekken (overigens geen idee meer waar ik die voorbeelden heb gezien). En het prijsverschil is geloof ik 3 dollar ofzo (bij hvstar dan) dus het kan mijns inziens niets schokkends zijn.Floor-is schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:34:
[...]
En zo wordt 'geroezemoes' ineens waarheid... We weten niet wat voor effect het heeft, dus heeft het gelijk gewoon maar geen effect? Misschien is de opbouw van de coatings anders of wordt er ander materiaal gebruikt, dat kan zomaar een heel fijn effect hebben.
www.hvstar.net maar ze zijn bezig met de site veranderen (gok ik) dus eind volgende week pas weer online (was eerder nog vandaag, of nou, technisch gezien gisteren). Geloof dat ze wel een eBay account hebben ja.Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:53:
[...]
Ook via eBay? zoja bij welke verkoper heb jij m gekochtIk heb een Pro1 Digital filter besteld op 1 december maar helaas nog niet binnen
200 euro af van een nikon macro lens vind ik wel interessant. Ex verzenden dan nog wel maar goed.
Of ben ik verkeerd met deze vraag hier?

Sinds een paar dagen de MKI. Voordeelen tov. MKII is de metalen mount en de focusring is nog gewoon te gebruiken.
Uhm.... sinds wanneer heft ie een zoomringMeldor schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:48:
[afbeelding]
Sinds een paar dagen de MKI. Voordeelen tov. MKII is de metalen mount en de zoomring is nog gewoon te gebruiken.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Fuji F50fd als opvolger van m'n Ixus 430: deze was echt te traag zo langzaamaan. Had in eerste instantie de Ixus 870 IS gekozen, maar de F50 trok me toch net even meer. En de eerste indrukken zijn behoorlijk goed: extreem snel (voor een compact), prima scherm, fijne features en behoorlijke beeldkwaliteit
Vergeet niet dat er ook nog invoerbelasting bij komtlowfi schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:36:
Iemand bekend met deze ebay shop: http://stores.ebay.de/DigitalRev-Foto-Shop
200 euro af van een nikon macro lens vind ik wel interessant. Ex verzenden dan nog wel maar goed.
Of ben ik verkeerd met deze vraag hier?
net zoveel pixels als je D3, waarom nog die D3 vraag ik me dan afRemy schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:23:
[afbeelding]
Fuji F50fd als opvolger van m'n Ixus 430: deze was echt te traag zo langzaamaan. Had in eerste instantie de Ixus 870 IS gekozen, maar de F50 trok me toch net even meer. En de eerste indrukken zijn behoorlijk goed: extreem snel (voor een compact), prima scherm, fijne features en behoorlijke beeldkwaliteit
edit@hieronder: beetje zelfspot en medetweakers spot mag wel toch
[ Voor 17% gewijzigd door Nomad op 09-12-2007 22:58 ]
ik heb ergens het spot the sarcasm gevoel..Nomad schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:33:
begrijpelijk, en een flinke vakantie gepland met het geld wat je over houdt zodat je ook een mooie plek hebt om te fotograferen. Gelukkig is niet iedereen zo tech belust hierzo
|>
Verwijderd
Zelf voor de speedlite die 1 week voor de actie was aangekocht!
Dank u Canon :d

Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Me

Wat is m'n camera opeens klein in zo'n tas
Wel weer flink ruimte voor uitbreidingen in m'n lenzenarsenaal
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Daarnaast nog een mooie Crumpler tas gekregen (weet niet de precieze naam) maar met indeling van fotografiespullen onderin en normale spullen bovenin. Onderin kan ik mijn camera met lens + nog twee lensen kwijt dus superdesuper. Hierdoor altijd mijn cameraspullen bij me
Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /
beetje overbodig en shopreviews horen sowieso niet hier thuis-DG- schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:16:
[...]
Dat is niet een goede deal, als je het ziet en het niet zegt of niet terug brengt dan is het in feite stelen.![]()
/moraalridder
d40 en d40x vind ik niet zo spannend qua typenummer dus als er wat mee is en ze zeggen wat dan kun je altijd zeggen dat je dacht dat het een nieuwere revisie is ofzo. Dixons verdient echt geld zat hoor
[ Voor 18% gewijzigd door YellowCube op 12-12-2007 12:45 ]
De Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Photozone.de en SLRgear.com zijn er lovend over.
Ik gebruik mijn camera sporadisch, maar als ik een foto neem wil ik dat hij goed is. Door mijn sporadische gebruik vond (en vindt) ik een uitgave a la de 17-55IS of de 17-40l en zelfs de Sigma 17-70 niet verantwoord. In Hong Kong heb ik de lens voor 110,- euro op de kop kunnen tikken; geen geld dus.
Nu nog ff een paar leuke foto's maken
p.s. nog iemand mijn orginele kitlens 18-55 3.5-5.6 nodig?
Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag
Mwah. De vestiging in Almelo is laatst gesloten, zal vast niet komen doordat ze zoveel geld verdienden. Wel jammer, soms best leuke aanbiedingen en sowieso leuk om ff doorheen te lopen vond ik.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Anywayz, ik zit erover te twijfelen tussen een Canon 10-22mm en een Canon 15mm fisheye lens. Suggesties iemand?
[ Voor 57% gewijzigd door YellowCube op 12-12-2007 12:45 ]
Democratie kost een Fortuyn
Verwijderd
Appel en peer verhaaltje, wat wil je? De een is een fish eye en de ander is rectilinear.Edjaaah schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:31:
[...]
Anywayz, ik zit erover te twijfelen tussen een Canon 10-22mm en een Canon 15mm fisheye lens. Suggesties iemand?
Als je dat weet dan is de keuze ook makkelijk gemaakt. De 10-22 is gewoon héél erg goed en als je voor de fish eye wilt gaan dan schijnt de Sigma 15/2.8 een betere (en goedkopere) keuze te zijn.
De Tokina 12-24 is weer een alternatief voor de 10-22 maak optisch wel minder en de 2mm verschil is best groot. Ik kom van de 12-24 af en bij de 10-22 wil ik vaak soms nog wijder, tis erg leuk dat UWA gedoe.
Klinkt als een koopje! Laat hier eens horen hoe hij bevalt. In het wild zijn ze nog niet veel gespot.Alientrader schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:44:
Ik heb zojuist een van de meest besproken canon budget lens binnen gekregen uit Hong Kong.
De Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
[afbeelding]
Photozone.de en SLRgear.com zijn er lovend over.
Ik gebruik mijn camera sporadisch, maar als ik een foto neem wil ik dat hij goed is. Door mijn sporadische gebruik vond (en vindt) ik een uitgave a la de 17-55IS of de 17-40l en zelfs de Sigma 17-70 niet verantwoord. In Hong Kong heb ik de lens voor 110,- euro op de kop kunnen tikken; geen geld dus.
Nu nog ff een paar leuke foto's maken
p.s. nog iemand mijn orginele kitlens 18-55 3.5-5.6 nodig?
This footer is intentionally left blank

en werkt gewoon goed met leopard
Erg cool ding, in acr en lightroom kan je mooi alle slidertjes snel en precies bedienen, met een klikje naar de volgende en lang inhouden 't bestand openen in photoshop.
Hoe 'voelt' die 18-55 IS tov de 18-55? Wat steviger of nog steeds zo ultralicht?
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Leopard moet ik dan weer missen helaas

[ Voor 35% gewijzigd door neographikal op 12-12-2007 16:26 ]
http://www.griffintechnology.com/products/powermate
Ik wil dit ding ook wel aanschaffen, lijkt mij super handig in LR!
Werkt echt fantastisch makkelijk... ik werk op een macbook en heb normaal geen muis eraan hangen als ik op de bank zit.. dit ding is erg relaxed voor de fijnafstemming wat met de touchpad soms lastiger is. Je kan de precisie/snelheid van 't verzetten van de sliders instellen enz. Hij is gewoon van stevig aluminium dus voelt echt goed aan en 't ziet er stoer uit. Dat laatste is natuurlijk het belangrijkste
Het lijkt me best prettig werken met de hoeveelheid pics die ik soms moet verwerken op een dag
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

En ook een Hoya polarisatiefiltertje. Heerlijk speelgoed
Verwijderd
Er zit een 45mm f/1.8 lens op (niet verwisselbaar), zelfontspanner, max sluitertijd is 1/500ste en hij ziet er nog super uit, helemaal schoon en amper slijtage.

This too shall pass
Die buis over de lens is om de zonnekap erop te schroeven, of als een adapter voor conversie (tele/macro) lenzen. In mijn geval om er een 58mm filtertje in te draaien.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:37:
Allebei gefeliciteerd hoor. Maar toch een beetje nieuwsgierig naar dat plaatje van die H3: waarom zit er nu zo'n 'buis' over de eigenlijke lens heen? Op dpreview zie ik dat de lens een vrij compacte diameter heeft, nu heb je een filter maatje 77 ofzo moeten kopen?
Hier nog een foto van de camera met conversieadapter, filter én zonnekap:

Edit:
De diameter van het eerste deel van de lens (telescoop) is niet veel kleiner in diameter dan de buis.
Ik heb de buis en het filtertje onder andere ter bescherming gemonteerd. Scheelt ook steeds het dopje op de lens klemmen, deze camera heeft geen systeem met lamellen die voor de lens schuiven bij uitschakelen.
[ Voor 19% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 12-12-2007 21:25 ]
Verwijderd
Leuke camera Sharky, maar tegenwoordig meer iets om aan je vintage apparatuur verzameling toe te voegen dan om echt te gebruiken. Een beetje digitale compact presteert tegenwoordig even goed als een budget meetzoeker van 40 jaar oud.Sharky schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:10:
Fujica Compact Deluxe meetzoeker. Ding is 40 jaar oud en tamelijk zeldzaam, voor een appel en een ei op de kop getikt.
Mocht je 'm echt willen gaan inzetten, check dan wel de afdichtingen van de achterwand: die zijn na zoveel jaar meestal redelijk verpulverd. Maar die afdichting kun je prima (laten) vervangen.
Het is ook absoluut een vintage-aankoop. Gewoon leuk voor erbij, beetje analoog schieten. Afdichtingen zijn helemaal in orde, heb ze toevallig net nog gecontroleerd. Kwam ook toevallig wat posts tegen op het rangefinderforum van de vorige eigenaar en daar stonden perfecte voorbeeldfoto's op.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:39:
[...]
Leuke camera Sharky, maar tegenwoordig meer iets om aan je vintage apparatuur verzameling toe te voegen dan om echt te gebruiken. Een beetje digitale compact presteert tegenwoordig even goed als een budget meetzoeker van 40 jaar oud.
Mocht je 'm echt willen gaan inzetten, check dan wel de afdichtingen van de achterwand: die zijn na zoveel jaar meestal redelijk verpulverd. Maar die afdichting kun je prima (laten) vervangen.
This too shall pass
Verwijderd
De UK zit keurig bij de EU aangesloten dus het lijkt mij vreemd als je uberhaupt extra kosten had gekregen.......abrakadaver schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:50:
35 euro incl verzenden van een of andere britse ebayverkoper. (oke, geen invoerbelasting betaald, hij had een waarde van 15 pond op het pakketje gezet)
Verwijderd
Ik wilde hetzelfde zeggen idd, extra kosten horen er niet bij vanuit de UK, of ie nou 15 pond erop schrijft of 25(0)..Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:08:
[...]
De UK zit keurig bij de EU aangesloten dus het lijkt mij vreemd als je uberhaupt extra kosten had gekregen.......
Maar veel plezier met de aankoop natuurlijk
Lowepro DryZone 200

Nikon D80
Pssst. Vrij handelsverkeer binnen de EUabrakadaver schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:50:
35 euro incl verzenden van een of andere britse ebayverkoper. (oke, geen invoerbelasting betaald, hij had een waarde van 15 pond op het pakketje gezet)
edit: meh, spuitelf
Ik heb deze laatst binnen gekregen!

Eerste Domke tas (F-802) en bevalt me prima. De insert hadden ze niet maar wordt kosteloos nagestuurd vanuit Canada
Als je 't met een toetscombinatie kan dan kan 't ook hiermee, je koppelt namelijk gewoon toetscombo's aan de bewegingen van 't ding.neographikal schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:55:
Maar hoe moet ik me de werking voorstellen: draai, tik op de knop voor de volgende slider, etc? Kun je ook nog een slider terug en hoe kom je naar de volgende foto?
Het lijkt me best prettig werken met de hoeveelheid pics die ik soms moet verwerken op een dag
Naast draaien kan je ook nog de knop inhouden en draaien (dus daar zou je evt de volgende/vorige foto aan kunnen hangen).
Er zijn in totaal dus 6 acties:
draai links
draai rechts
knop indrukken
knop lang indrukken
knop ingedrukt en draai links
knop ingedrukt en draai rechts
Als je een (andere) low-cost manier zoekt om veel zelf toewijsbare knoppen aan je pc te hangen kan ik je ook de Nostromo N52(te) van Belkin aanraden. Een reut toetsen, met shift-functies (elke knop is 4 keer toewijsbaar), waar je allemaal een toetsaanslag/muisklik/scrollbeweging of een macro van aanslagen (met timing als je wil) aan kan hangen. Ik gebruik hem vooral voor repetitieve taken in Photoshop (een stapel scans linksom/rechtsom draaien, croppen, helderheid/contrast aanpassen, opslaan zonder het menu in te hoeven).

Ik heb de oudere (niet-te, zonder blauwe verlichting helaas
[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 13-12-2007 11:08 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Zo heb ik deze van Compaq:Tarin schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:05:
Hm, het is een hip apparaat, maar ik denk ik het even bij mijn verzameling exotische invoerapparatuur houd.
Als je een (andere) low-cost manier zoekt om veel zelf toewijsbare knoppen aan je pc te hangen kan ik je ook de Nostromo N52(te) van Belkin aanraden. Een reut toetsen, met shift-functies, waar je allemaal een toetsaanslag/muisklik/scrollbeweging of een macro van aanslagen (met timing als je wil) aan kan hangen. Ik gebruik hem vooral voor repetitieve taken in Photoshop (een stapel scans linksom/rechtsom draaien, croppen, helderheid/contrast aanpassen, opslaan zonder het menu in te hoeven).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
De mijne staat al een paar jaar stof te happenMagic schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:00:
Ik zie het nut er ook wel van in, is hij ook ergens in nederland te verkrijgen? (heb geen creditcard)

Volgens mij kun je hem beter op de site bestellen waar Macstuff naar doorlinkt voor informatie, daar is hij maar $36Rob Z schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:11:
[...]
De mijne staat al een paar jaar stof te happenen komt van Macstuff in Enschede. (het ding was wel leuk voor video-editing als jog-wheel)
Als klein jongetje werd ik al geconfronteerd met de camera van mijn opa en vond ik het apparaat machtig interessant.
Nu ik zelf met mijn 400d loop te pielen moest ik weer aan die camera denken. Mijn opa is nu al 12 jaar dood en mijn moeder wilde zijn camera zut afgelopen zomer eigenlijk weggooien. Gelukkig heeft ze dan niet gedaan.
Nu heb ik in mijn bezit:

Een Pentax Asahi SP1000
Met:
Takumar SMC 55/2.0
Pentacon 50/1.8
Panagor 135/2.0
+ 11 filmrolletjes!
Erg leuk om mee te spelen.
Net een converter gekocht zodat ik deze m42 lezen ook op mijn 400d kan schroeven..
Canon EOS 400D + Sigma 17-70
Verwijderd
This too shall pass
Juist wel \o/ geeft leuke effectenSharky schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:03:
Als die rolletjes ook meer dan 12 jaar oud zijn betwijfel ik of die nog heel bruikbaar zijn, maar verder leuk om zoiets te erven! Is weer 's wat anders dan digitaal knallen...

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Heb er geen ervaring mee, maffe kleuren ofzo die je dan krijgt?
This too shall pass
Verwijderd
Foto's > Verwijderd in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3"

Superrrrlekkerrrrr
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
But why? (Ik heb ook een DryZone)aeoluswmd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:14:
Een nieuwe tas.
Lowepro DryZone 200
[afbeelding]
Bericht hierboven
gewoon lekker qadn negerenKwintessens schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:24:
Ben er erg blij mee inderdaad. Dus vandaar mijn hangende 'r'. Zal me verder inhouden.
|>
Als kitlens de 12-60mm en als tweedehandsje de 40-150 mm (oude versie).Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:08:
Nou, gefeliciteerd hoor! Welke lens/ lenzen heb je erbij?
nieuw van konijn:

Verwijderd
Een 5x zoom als kitlens? Gewaagd van Olympus! (vergelijkbaar met een 18-90mm op 1.5x crop, Canonians mogen 't zelf uitrekenenKwintessens schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:42:
Als kitlens de 12-60mm en als tweedehandsje de 40-150 mm (oude versie).
De non-IS als ik het goed zie? Puik ding, scherper dan die met IS (en die's heerlijk scherp). Feli!Nomad schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 22:33:
moest er eens van komen, kogel door de kerk enzo:
nieuw van konijn:
[afbeelding]
Bericht hierboven
De sensors die Oly in z'n camera's stopt zijn niet helemaal om te rekenen naar 35mm, wegens 3:4 verhouding, maar ze hebben ongeveer een cropfactor van 2x, dus 24-120 in dit geval, en omdat de lenzen best wel specifiek gebouwd zijn voor het systeem (volgens mij was ook een van de voordelen van het four-thirds-systeem zoals dat op het moment toegepast wordt dat er minder glas nodig is) gaat het niet lukken om ze op een 1.5/1.6x crop-body te schroeven.Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 01:14:
[...]vergelijkbaar met een 18-90mm op 1.5x crop, Canonians mogen 't zelf uitrekenen). [...]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
ThnxFloor-is schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 01:20:
[...]
De non-IS als ik het goed zie? Puik ding, scherper dan die met IS (en die's heerlijk scherp). Feli!

Nu het ding nog beheersen vóór de Kerst
join the club, ga je veel plezier van hebben.
This too shall pass
Keuze tussen de 30D en 70-200 4L, maar aangezien ik nog geen tele heb en dus ook niet gebruik maar een keer uitproberen ipv gelijk kopen
2e hands 30D met grip geworden dus (met batterij'tjes) (en 4800 clicks):

(zonder kitlens
Maakt soms wel eens een foto ...
de 12-60 is een soort van nieuwe versie van de 14-54. aan beide kanten net wat meer bereik, lichtsterkte is vergelijkbaar (2.8-4.0, een derde stopje aan het lange eind meer) en de nieuwe Supersonic Wave Drive motor waardoor de lens op de E-3 's werelds snelste autofocus heeft. Optisch presteert hij ook iets beter dan de 14-54, maar dat mag ook allemaal wel, want met 900 euro is hij bijna twee keer zo duur als de 14-54.Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 01:14:
[...]
Een 5x zoom als kitlens? Gewaagd van Olympus! (vergelijkbaar met een 18-90mm op 1.5x crop, Canonians mogen 't zelf uitrekenen). Ik had verwacht dat ze op de E-3 eerder zouden komen met een nieuwe versie van de 14-54 of zo...
maar kwintessens, gefeliciteerd!
This too shall pass
Verwijderd
De verhoudingen tussen sensoren/filmformaten zijn prima om te rekenen, maakt niet uit of 't four-thirds, APS-C, 6x6cm, 6x4.5cm, 4x5", etc. betreft. Het gaat om de diagonaal.Tarin schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 08:09:
De sensors die Oly in z'n camera's stopt zijn niet helemaal om te rekenen naar 35mm, wegens 3:4 verhouding, maar ze hebben ongeveer een cropfactor van 2x, dus 28-120 in dit geval, en omdat de lenzen best wel specifiek gebouwd zijn voor het systeem (volgens mij was ook een van de voordelen van het four-thirds-systeem zoals dat op het moment toegepast wordt dat er minder glas nodig is) gaat het niet lukken om ze op een 1.5/1.6x crop-body te schroeven.
En dat een 4:3 lens niet op een APS-C camera gaat werken lijkt me nogal logisch, net als dat een kleinbeeld lens niet handig is op bv. een Hasselblad.
Je bent me voor met reageren.lateef schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:43:
[...]
de 12-60 is een soort van nieuwe versie van de 14-54. aan beide kanten net wat meer bereik, lichtsterkte is vergelijkbaar (2.8-4.0, een derde stopje aan het lange eind meer) en de nieuwe Supersonic Wave Drive motor waardoor de lens op de E-3 's werelds snelste autofocus heeft. Optisch presteert hij ook iets beter dan de 14-54, maar dat mag ook allemaal wel, want met 900 euro is hij bijna twee keer zo duur als de 14-54.
maar kwintessens, gefeliciteerd!
Ruis bij hogere iso's valt trouwens erg mee, moet ik zeggen. Is niet slechter dan de Canon 400D die ik hiervoor had. (Ik schiet alleen raw, zeg ik er maar even bij, jpg's heb ik nog niet bekeken.)
Auto focus is precies en snel, maar eerlijk gezegd had ik al geen problemen met de 400D. Wat ik er wel echt goed aan vind, is dat elk scherpstelpunt een dubbele kruissensor heeft, ook is de verdeling van de punten in de zoeker erg goed. Toch wat praktischer dan bij de 400D (volgens mij heeft 40D dezelfde layout als de 400D, maar wel allemaal kruissensoren.)
Lateef, bedankt voor je felicitaties

Nikon D40x Kit. 18-55mm 1:3.5 - 5.6

Nikon DX 55-200mm 1:4 - 5.6

Sandisk SD Extreme III 2GB

Crumpler tas. (VAE151BV)
Ben overal heel blij mee, moet alleen even wennen aan de tas. Deze gaat namelijk verticaal open in het midden.
En nu maar de camera leren kennen, * Griffin heeft nog een lange weg te gaan
Verwijderd

bewust gekozen voor de goedkope versie, ik weet namelijk nog niet of ik het bereik wat vind en dan zou het onzin zijn om meteen zoveel geld uit te geven.
Vind het sowieso vaker maar een beetje overdreven met die lenzen, heb met de kitlens supergoede foto's gemaakt en zelfs 1ste prijzen (en geld!) mee gewonnen!
Binnekort eens met de lens op stap!
Gefeli met je aanschaf.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:21:
vorige week aangekomen van konijnenberg:
[afbeelding]
bewust gekozen voor de goedkope versie, ik weet namelijk nog niet of ik het bereik wat vind en dan zou het onzin zijn om meteen zoveel geld uit te geven.
Vind het sowieso vaker maar een beetje overdreven met die lenzen, heb met de kitlens supergoede foto's gemaakt en zelfs 1ste prijzen (en geld!) mee gewonnen!
Het was verdomme ook wel een keer tijdNomad schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 22:33:
nieuw van konijn:
[afbeelding]
Helemaal om te rekenen zijn ze IMHO niet, tenslotte kun je voor het maken van panoramafoto's wellicht beter een panoramaformaat camera kopen of voor het maken van vierkante foto's een toestel met een vierkant filmformaat/sensor. Anders zul je altijd moeten croppen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:52:
[...]
De verhoudingen tussen sensoren/filmformaten zijn prima om te rekenen, maakt niet uit of 't four-thirds, APS-C, 6x6cm, 6x4.5cm, 4x5", etc. betreft. Het gaat om de diagonaal.
...
Verwijderd
Kortom: om het maar gelijk goed te doen een....

....aangeschaft.
Dat ding is dus écht scherp, geeft lekkere kleuren en een nog betere bokeh. Een beetje lang maar al met al valt mij dat toch nog reuze mee.
ja, het was even een zware bevalling inderdaad. durfde het amper te postenHenk schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:54:
[...]
Het was verdomme ook wel een keer tijdcongrats dude.
defect en sirius, prettige aanschaffen moet ik zeggen
[ Voor 14% gewijzigd door Nomad op 17-12-2007 23:18 ]
Heeft even geduurd, kost een keer slikken en daarna veel plezier ervan hebben. Congrats!Nomad schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 22:33:
nieuw van konijn:
[afbeelding]
Feli met deze bijzonder mooie lensVerwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:40:
De 70-200/2.8IS van de hand gedaan, ik ga weer lekker terug naar primes, bevalt mij toch beter.
Kortom: om het maar gelijk goed te doen een....
[afbeelding]
....aangeschaft.
Dat ding is dus écht scherp, geeft lekkere kleuren en een nog betere bokeh. Een beetje lang maar al met al valt mij dat toch nog reuze mee.
dank jeNomad schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:17:
[...]
defect en sirius, prettige aanschaffen moet ik zeggen...ook jullie gefeli
Ga je plezier aan hebben !Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:21:
vorige week aangekomen van konijnenberg:
[afbeelding]
Ik heb ze ook voor men KM 5D.
Helemaal inzoomen, en dan lichtkapje op, geeft je echt wel een lens om U tegen te zeggen, geeft veel gapende monden
En ze schiet nog mooie plaatjes ook.
-| Hit it i would ! |-
Verwijderd
Ik ken extremere voorbeeldengeeft je echt wel een lens om U tegen te zeggen, geeft veel gapende monden
Verwijderd
Jeetje wat is iedereen vriendelijk de laatste tijdNomad schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:17:
[...]
ja, het was even een zware bevalling inderdaad. durfde het amper te posten.
defect en sirius, prettige aanschaffen moet ik zeggen...ook jullie gefeli
Dank je man, jij (en de anderen) natuurlijk ook!
En, hoe bevalt je 70-200 t.o.v. je Sigma?
Dit topic is gesloten.