Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Nouja, geen ramp, ik gebruik hem toch alleen thuis, en heb ruimte genoeg om hem zelfs uitgeklapt te laten staan met de lampen er naast
Verwijderd

(bron: google) maar heb em net zo compleet met doos etc natuurlijk.
Kwam vandaag bij mij binnen.
nieuw/2e hands vanuit de UK
Iig was het een goeie deal, maar het is natuurlijk een apart verhaal..reden genoeg om hem wel goed te testen natuurlijk..Tot nu toe zeker oké bevonden
komt de Tamron 17-50 mét zonnekap of heb je die apart moeten bijkopen?
Die zat er bij, Sigma en Tamron doen niet zo lullig als Canon. Hoewel ik moet zeggen dat de Canon zonnekappen die we hier in huis hebben wat beter in elkaar zitten (vilt aan de binnenkant, klikken soepeler/fijner op de lens).highflyingf schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:46:
@Tarin:
komt de Tamron 17-50 mét zonnekap of heb je die apart moeten bijkopen?
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
Verwijderd
Ter vervanging van de kit lens van de 300D, en ik hoop er geen spijt van te krijgen.
ondanks de hoge F-waarde denk ik een mooi alternatief te hebben gevonden, misschien compenseert de IS iets voor de F.
De lens is bedoeld voor dagelijks gebruik, en zal waarschijnlijk niet gebruikt worden voor mij macro-hobby, daar flits ik flink bij, dus IS is niet zo nodig.
Overigens kan ik nergens vinden of IS nog positief of negatief effect heeft op flits-foto's, volgens mijn beredenering kan ik het het beste uit zetten, omdat het geen positief effect heeft.
Ook heeft het 0,0 effect op flitsfoto's omdat een flits zo kort duurt
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Tenzij je onderwerpen teveel bewegen, waardoor je korte sluitertijden moet gebruiken (1/500 of korter), is IS prima bruikbaar. Houd wel in gedachte dat IS zich, net als AF, moet instellen, Dit kost soms wat meer tijd, maar gelukkig kan je het ook uitschakelen. Als geld niet de doorslag geeft is mijn advies: IS kopen, het vergroot je mogelijkheden!qadn schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:11:
IS compenseer je je "F" waarde niet wel mee. (je kan alleen veel langere sluitertijden in de hand houden).
Ook heeft het 0,0 aantoonbaar effect op flitsfoto's omdat een flits zo kort duurt, maar een goede flitsfoto vooral veel "available light" laat zien, met een beetje flits
Ja ach, verschillende dingen eigenlijk; ring vs micro USM, geen rotating front element, 150 euro cashback, vast diafragma, kwaliteit en waardevast L-glas... ik heb nu 825 betaald, volgens mij kan ik er altijd nog makkelijk 700 voor terug krijgen. De specs kan je verder zelf ook wel vergelijken. Voornamelijk misschien wel omdat ik het kan betalen... Als ik nu die twee lenzen vergelijk zou ik het ook niet weten. Ja, de 70-300 IS is een stuk goedkoper en geeft denk ik een betere prijs/prestatie verhouding. Persoonlijk denk ik dat ik die 70-200 F/4 IS nog jaren in m'n tas heb, en daar ik me nu een beetje schuldig voel over die paar honderd euro, zal ik dat over een maand ook wel zijn vergeten. En dan heb ik een mooie lens. Of het het echt waard is? Ik weet het echt niet; soms denk ik achteraf sowieso dat ik belachelijk veel geld heb uitgegeven aan een camera. Soms zie ik echt weinig verschil in kwaliteit tussen fotos met een budget lens of compact camera en duur L-glas. Ja, als je 100% cropped en dan goed kijkt zie je wat verschillende pixels... meestal ziet niemand het verschil. Maarja, ik zou me er zelf aan storen. Als ik iets koop dan koop ik meestal liever de duurdere varianten. Bv, m'n laptop was ook 1650, daar had ik ook vast wel een variant op kunnen vinden voor minder. Dus ik zou niet te veel op mijn keuze afgaan. Maar die 70-200 is natuurlijk een uitstekende lens, niets dan goed over gehoord, en als ik het zo zie moet ik het daar mee eens zijn.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:02:
@ Zoijar: wat heeft voor jou de doorslag gegeven om toch de 70-200 F4IS aan te schaffen? Ben zelf nl nog in dubio over een upgrade vanaf mijn Sigma 70-300 APO, 70-200 F4IS is toch wel erg veel duurder dan 70-300 IS.

- fujifilm finepix s6500fd
- 1 gig xD
- 2 setjes Hape 2600 Mah incl snellader
- Luxor tas
- Luxor Statief
- cardreader
- photoshop cs3
Kortom een leuk setje om te leren fotograferen en photoshoppen
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Voor fietsbanden geldt dat je eigenlijk juist geen 8 moet vouwen, maar een 8 met een extra rondje, dus drie cirkels. Wanneer je deze dan dichtvouwt zitten er geen knikken in de band, bij een 8 tordeert hij te sterk. Misschien is dat hier ook het probleem?_ferry_ schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:46:
Precies, en toen ik in een fietsenwinkel werkte deden we hetzelfde met fietsbanden. Maar het punt is dat hier behoorlijk wat spanning op staat, en de veren(ronde circel aan de zijkanten) plat zijn qua vorm, en dus niet torderen. Zwakste punt wordt dan het eindstukje wat makkelijk open buigt. Er moet dus een soort van in elkaar draai manier zijn waarbij de veer niet tordeert.
Nouja, geen ramp, ik gebruik hem toch alleen thuis, en heb ruimte genoeg om hem zelfs uitgeklapt te laten staan met de lampen er naast
Verwijderd
gfo schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:58:
Nog geen dlsr voor mij gezien ik eerst om moet zien te gaan met een normale degelijke digicam
[afbeelding]
- fujifilm finepix s6500fd
- 1 gig xD
- 2 setjes Hape 2600 Mah incl snellader
- Luxor tas
- Luxor Statief
- cardreader
- photoshop cs3
Kortom een leuk setje om te leren fotograferen en photoshoppen
En de S6500fd weegt een stuk minder dan een dSLR met lens vermoed ik. Zelf heb ik nog steeds een Vanguard AK2 statief (sporadisch gebruik): 30D + grip + 70-200 gaat er zonder problemen op.qadn schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:17:
aah zo'n statiefje heb ik eens een tijdje gehad (was gratis). Binnen een maand een poot eraf gebroken. Maarja is dan ook goedkoop en ik ben dan ook niet echt voorzichtig.
De S6500fd lijkt me een leuke camera hoor, mooie sensor (F30-achtig geloof ik) en een veelzijdige lens. Veel plezier ermee!
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 13:24 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zit net te kijken op die site. Zitten interessante dingen tussen.Wilko schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:31:
Remote shutter binnen van Dealextreme. Kosten: ± 3 euro, inclusief verzendkosten
Yep inderdaad. Binnenkort nog maar eens wat meuk bestellen (kabeltjes etc waar je hier in NL het 10-voudige voor betaalt).Herrick schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:45:
[...]
Zit net te kijken op die site. Zitten interessante dingen tussen.
Ik heb hem ook net besteld. Ben benieuwd wanneer ie geleverd wordt, of er een batterij bij zit, en of ie werkt met mijn D70Wilko schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:31:
Remote shutter binnen van Dealextreme. Kosten: ± 3 euro, inclusief verzendkosten

[ Voor 6% gewijzigd door Garyu op 30-11-2007 14:09 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik had 'm de 22e besteld, 25e shipped.Garyu schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:09:
[...]
Ik heb hem ook net besteld. Ben benieuwd wanneer ie geleverd wordt,
Yep.of er een batterij bij zit,
Volgens het blaadje dat erbij zit wel. Met de D50 doet hij het in ieder geval.en of ie werkt met mijn D70.
Ik had ook zoiets van: "ach, als het niks blijkt te zijn heb ik er iig niet veel voor betaald"Zoniet, dan toch weer 3 euro weggegooid

Superstatief, goede beweegbare kop. Zeer hoog statief, en ook zeer laag te maken. Zeer mooie functie is het afkoppelbare platform bovenop, zodat je je camera of kan switchen tussen portret of landschap. Of kan kantelen naar beneden toe.

Mocht iemand foto's hiervan willen zien, maak ik ze met liefde
[ Voor 27% gewijzigd door jeroenzelle op 30-11-2007 15:53 ]
Morgen maar eens mee gaan spelen.

Ik had de 23ste besteld, maar kreeg een mailtje dat het nog niet verzonden kon wordenWilko schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:19:
[...]
Ik had 'm de 22e besteld, 25e shipped.
[...]
Maar... vandaag mailtje gehad dat alles onverweg is!
Hoop dat het ook maar 5 dagen duurt vooraleer het pakje toekomt (met IR- en kabel-AB en screen-protector)!

Zo te zien is ie in trek, maar het ziet er ook erg goed uit!! ding slurpt licht, en dat heb ik wel nodig om lekkere foto's te maken als ik met de drive-in op pad ben!
zover was ik nog niet
nette lens
17-50/f2.8 iddPat-Skim schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:38:
[...]
zover was ik nog niet... en zie nu net een vaag stukie v/d 50 helemaal onderaan staan
![]()
nette lens
zat nog te twijfelen tussen deze en de canon 17-85 IS, maar deze heeft 2.8 over het hele bereik, dat sprak me wel erg aan, dan maar geen IS!
morgen even flink testen, eerst sinterklaasfeest op het werk, in smiddags een presentatie/meeting/beurs iets over dj spul
Yep, dat is het begin van het eindeRob Z schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:03:
70-200/F4 zonder IS
[afbeelding]
Ja, ook ik ben voorgoed verpest vanaf nu
Dat was mijn allereerste lens en ik heb het geweten ook

[ Voor 12% gewijzigd door simon op 01-12-2007 00:49 ]
|>
vetel? uiteraard wel balen maar ben wel benieuwd naar de achtergrondSimon schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:49:
Okey.. nu na enorm veel irritatie met een nep grip maar een echte gekocht, moet nog wel aankomenGruwelijk duur ding zeg
Dus heb je Canon? Koop gewoon een Canon grip..
|>

voor buiten de deur waar het koud is aan de handjes! Toch nauwkeurige bediening en beetje warme handjes
This too shall pass
Waar zijn ze zo goedkoop dan, ik zoek ze ook nog namelijkPat-Skim schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:40:
niet geheel fotografie apparatuur maar wel toebehoren:
[afbeelding]
voor buiten de deur waar het koud is aan de handjes! Toch nauwkeurige bediening en beetje warme handjes... En voor 3,95 kan het bijna geen miskoop zijn :)!
edit:Laat maar, ik zie al waar de link van je plaatje vandaan komt en heb het dus al gevonden
edit2: zijn dit ze? http://www.dogfunk.com/do...eo-Fingerless-Gloves.html
want die zijn stinkend duur eigenlijk.....kan je even een directe link geven anders?
[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 01-12-2007 12:19 ]
daar had ik ze niet vandaanNomad schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:15:
[...]
Waar zijn ze zo goedkoop dan, ik zoek ze ook nog namelijk
edit:Laat maar, ik zie al waar de link van je plaatje vandaan komt en heb het dus al gevonden
ok thnx, dan ga ik ze even niet via internet kopenPat-Skim schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:17:
[...]
daar had ik ze niet vandaan... Maar goed
... Bij mij kwamen ze bij het lokale "Skater/Punker"Emo" shopje vandaan
Verwijderd
Zomaar nieuwsgierig, ik heb immers geen Canon (5D), maar wat ga je dan nu met die andere grip doen? Kan je die nog retourneren naar de ebay gebruiker waar je hem van hebt? Of wordt het een gevalletje doorverkopen ?Simon schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:24:
Nou, op mijn Canon EOS 5D kun je gewoon Canon grips kopen. Maar die kosten 200 euro!!! Dus ik dacht, weetje, probeer 't via ebay, dus een YXTM grip gekocht. Wat een grafding zeg. Batterij houder zuigt, hij sluit niet stevig aan, en hij geeft heel vaak batterij leeg. Nu moet ik voor een klus de boel tethered schieten, en dat kan niet als hij de batterij op leeg geeft..
Dus heb je Canon? Koop gewoon een Canon grip..
Man ik wil nieuwe spulletjes!
Bericht hierboven
|>

De Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Verwijderd

Canon 50mm f/1.8

Sigma 10-20mm F4-5.6 EX
Visible Dust Arctic Butterfly
Verwijderd
Voor het iets serieuzere flitswerk
2x 400Ws Linkstar kop

2x

Een 60x90 softbox

Een 140 cm Octa

Een softflood reflector

En een trigger

Ik heb er nog niet veel mee kunnen spelen, maar de eerste indrukken zijn erg goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 23:53 ]

Yep, kirk/markins/RRS en consorten zijn wel de top op dat gebied. Maar aan de andere kant is het wel een lange termijn investering, afgezien van de L-brackets dan...Fire69 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:25:
Ik was even aan't kijken bij Kirkphoto voor een Ball head, quick release en L-bracket, maar dat komt me bijna even duur uit als mijn 400D
Verwijderd

en:

En etuitje om wat kleine meuk in te ordenen en een neophrene neckstrap, biede meer dan welkom
(Ik ben echt onwijs blij met mijn vriendin, dus eigenlijk niet, maar toch...)
[ Voor 42% gewijzigd door Floor-is op 06-12-2007 18:31 . Reden: Zo haal ik ff twee merken door elkaar :o ]
Bericht hierboven
Voor erbij dus meer ?Floor-is schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:58:
Heb je een rollei van je vriendin gehad?Doe mij zo'n vriendin!!
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Lekker ruime tas
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
nee die strap alleenFloor-is schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:58:
Heb je een rollei van je vriendin gehad?Doe mij zo'n vriendin!!
Maar toch hou ik dr hoor als je het neit erg vind (en anders ook )
crumpler pb backpack xl:

flitsertje (430EX) + 4x 2700 mAh GP

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Had wel een beetje verwacht dat je enkel een strap had gehad, leek me dat je anders wel heel blij zou zijn gaan doen over de camerasapphire schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:16:
[...]
nee die strap alleen
Maar toch hou ik dr hoor als je het neit erg vind (en anders ook )
Mijn vriendin zou ik ook niet inruilen, ik krijg allemaal kleertjes van d'r namelijk en dat zou ik toch gaan missen. (Haarzelf ook denk ik wel
Bericht hierboven
maar kijk jij nu naar het zelfde plaatje als ik? want het plaatje wat ik zie, is geen Rollei, maar een Leica (digilux 2?) en ik kan me niet voorstellen dat jij daar zo enthousiast van wordt...Floor-is schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:35:
Had wel een beetje verwacht dat je enkel een strap had gehad, leek me dat je anders wel heel blij zou zijn gaan doen over de camera
En, zit dat wat lekker, die topjes en mini-rokjes en zo?Floor-is schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:35:
[...]
ik krijg allemaal kleertjes van d'r namelijk en dat zou ik toch gaan missen.
[..]
In de spiegel-DG- schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:30:
[...]
Waar kun je die linkshandige camera kopen?
Mijn 'nieuwe' aanwinst: tweedehands 20D, nu nog een leuke tweedehands sigma 17-70 erbij

hij zit lekker heParle85 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:07:
ook wat nieuwe spulletjes:
crumpler pb backpack xl:
[afbeelding]
flitsertje (430EX) + 4x 2700 mAh GP
[afbeelding]
ik heb de PB en ex430 ook, met beide ben ik nogsteeds heel erg happy !
Waar (en voor hoeveel) heb je die gekocht als ik vragen mag?Herrick schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:30:
2 x BP511 (nep) accu voor mijn 20D.
[afbeelding]
Zal wel bij zo'n soort winkel zijn geweest:Izign schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:23:
[...]
Waar (en voor hoeveel) heb je die gekocht als ik vragen mag?
Aq4u Heb hier tijdje geleden EN-EL3's besteld voor mn D50, doen het prima. Hier kosten ze 10.95.
€ 21,- (incl. verzenden) bij aq4u.nlIzign schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:23:
[...]
Waar (en voor hoeveel) heb je die gekocht als ik vragen mag?
*schaam* Dus inderdaad Leicalateef schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:42:
[...]
maar kijk jij nu naar het zelfde plaatje als ik? want het plaatje wat ik zie, is geen Rollei, maar een Leica (digilux 2?) en ik kan me niet voorstellen dat jij daar zo enthousiast van wordt...

Fire69 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:55:
[...]
En, zit dat wat lekker, die topjes en mini-rokjes en zo?
Ze werkt bij een bedrijf waar men ook mannenkleding importeert en verkoopt.
Bericht hierboven
Verwijderd
Wat is er dan zo slecht aan Marumi? gebruik m'n kitlens vrij weinig en merk niet echt dat de kleuren flets zijn ofzoVerwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:14:
Zie ik daar een Marumi UV-filter op je 18-55??? Direct erafhalen of vervangen door een beter filter! Zelfs je kitlens verdient beter...
En ik heb ook die Crumpler PB XL

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Nep BP-511 accu voor mijn 30D:

En een Hoya Pro1 digital filter voor op mijn 17-85iS:

Die laatste ter bescherming, die eerste voor als de originele accu ooit leeg gaat (wat gaat dat ding lang mee zeg, vergeleken met mijn compact cam.)
30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP
Canon EF 24-70mm F 2.8 L USM + EW-83F

Metz Mecablitz 36 AF-4 Canon
Naneu Pro Alpha Camo Desert

De mag mijn EOS 350d, mijn 70-200 f4 L, en die 10Gb aan CF vervolledigen. Nu is mijn budget echt op. Het enige waar ik nog misschien in zal investeren is een UV filtertje om de lens te beschermen.
Vanwaar de nep flitser en wel echte lens?SIMPY.be schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:40:
Bestelling geplaats, hopelijk levering in de loop van volgende week:
[afbeelding]
[afbeelding]
.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Mocht ik het budget wel voor handen hebben, zou ik natuurlijk een goede Canon lampje kopen, maar dat is er dus niet
Ik kan nu al wat beginnen te expirimenteren met flitsfotografie, mocht ik dan toch nog erg ontevreden zijn, dan kan ik nog steeds upgraden. Die flits kost me nu ook geen eeuwigheid.
Bij lenzen heb ik toch al het volgende geleerd: Goedkoop is duurkoop. Dus wik en weeg ik eerst heel wat af, wat er op neer komt dat ik spaar tot ik een L kan betalen.
[ Voor 33% gewijzigd door SIMPY.be op 06-12-2007 21:55 ]
Als ik buiten zou fotograferen, in daglicht en al, dan had mijn lenzencollectie er waarschijnlijk toch anders uitgezien dan het nu doet. Je past die immers aan op je gebruik. (Een 15fish is buiten niet altijd even handig, een 70-200 waarschijnlijk veel te kort etc. etc.)
Bericht hierboven
Meestal zat ik moet die lens tussen de 28 en 55. En miste ik wat tele bereik. Dus heb ik een telezoom objectief gekocht, de 70-200 f4 L. Een lens waar ik nog steeds super tevreden over ben. Daarom denk ik dat de 28-70 het beste is om aan te vullen (en niet meer groothoek). De f2.8 zal ervoor zorgen dat ik in slechtere lichtomstandigheden ook nog foto's kan nemen. Later zal wss toch nog een nieuw body volgen waar de crop factor minder zal zijn, dan zullen deze lenzen meer tot hun recht komen...
Op dit moment twijfel ik zelf tussen de 24-70 f2.8 L en de 70-200 F2.8 L IS. Klein prijsverschil, en ik wil ze toch uiteindelijk beide hebben, maar ik weet niet welke eerst... Maar dat komt nog wel
Hij is heerlijk, alleen fotospul is er lastig uit te halen as er een flaptop in zit. Dat is het enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen vindensapphire schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:06:
[...]
hij zit lekker he
ik heb de PB en ex430 ook, met beide ben ik nogsteeds heel erg happy !
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
met die 24-70mm schiet ik ook als ik de canon hier in huis gebruik (5D), wat een heerlijke lens is dat! + het maakt een prachtcombinatie samen met de 70-200/2.8SIMPY.be schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:40:
Bestelling geplaats, hopelijk levering in de loop van volgende week:
[afbeelding]
[afbeelding]
Naneu Pro Alpha Camo Desert
[afbeelding]
De mag mijn EOS 350d, mijn 70-200 f4 L, en die 10Gb aan CF vervolledigen. Nu is mijn budget echt op. Het enige waar ik nog misschien in zal investeren is een UV filtertje om de lens te beschermen.
gefeliciteerd! je gaat er veel plezier van hebben
Verwijderd
Maak maar 's een tegenlichtopname, liefst 1 met en 1 zonder die Marumi. Zeker weten dat je dat filter daarna alleen maar bij bv. motorcross opnames of zo (om de modder op te vangen) zult gebruiken...Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:14:
Wat is er dan zo slecht aan Marumi? gebruik m'n kitlens vrij weinig en merk niet echt dat de kleuren flets zijn ofzo
Verwijderd
Nep flitser???qless schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:46:
Vanwaar de nep flitser en wel echte lens?
Metz is al enkele decennia gespecialiseerd in het maken van hoogwaardige flitsers. In de jaren 70/80 was een Metz 60 CT-1 ongeveer standaard voor elke professionele reportage-fotograaf.
Daarna kregen ze 't wat moeilijk omdat ieder cameramerk met z'n eigen proprietary TTL protocol kwam, en Metz dus moest reverse engineeren, maar daar zijn ze ondertussen verdraaide goed in geworden. En hun flitsers zijn nog steeds van top klasse.
/me is nog steeds gelukkig met z'n 45 CL-4 'nep' flitser!
Verwijderd
Mss toch maar is beginnen sparen voor een lichtsterke zoom!

- Nikon AF-S 70-300VR

- Nikon AF 50mm 1.8d

- Slingshot 200
- 2 extra batterijen
Nog een paar wensen die in de loop van de maand werkelijkheid moeten worden.. Nikon SB-600 / Extra geheugen / Filters
Ben nu 3 maanden bezig met DSLR fotografie, maar dit is best een dure hobby
[ Voor 20% gewijzigd door M@cer op 07-12-2007 11:23 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
De opmerking "nep" was niet bedoeld om Metz belachelijk te maken ofzo, alleen om te benadrukken dat het geen merk-eigen-flitser was...no flame intented...Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 03:29:
[...]
Nep flitser???
Metz is al enkele decennia gespecialiseerd in het maken van hoogwaardige flitsers. In de jaren 70/80 was een Metz 60 CT-1 ongeveer standaard voor elke professionele reportage-fotograaf.
Daarna kregen ze 't wat moeilijk omdat ieder cameramerk met z'n eigen proprietary TTL protocol kwam, en Metz dus moest reverse engineeren, maar daar zijn ze ondertussen verdraaide goed in geworden. En hun flitsers zijn nog steeds van top klasse.
/me is nog steeds gelukkig met z'n 45 CL-4 'nep' flitser!
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Nee, dit heet een bodemloze putM@cer schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:22:
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
haha idd! Er is altijd nog wel iets dat je wilt hebben om één of andere specifieke reden
Bij welke Ebay verkoper heb je die lenzen besteld?M@cer schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:22:
Afgelopen week een deel van mijn 13e maand uitgegeven op Ebay.. Het volgende is allemaal binnen gekomen voor mijn D80..![]()
![]()
[afbeelding]
- Nikon AF-S 70-300VR
[afbeelding]
- Nikon AF 50mm 1.8d
[afbeelding]
- Slingshot 200
- 2 extra batterijen
Nog een paar wensen die in de loop van de maand werkelijkheid moeten worden.. Nikon SB-600 / Extra geheugen / Filters
Verwijderd
Jaja , eindelijk was het dan zover.
De kogel was door de kerk en vanochtend ging ik op weg naar de plaatselijke dixons om op de aanbieding in te gaan met de Nikon d40 + 18-55 kit + 55-200 + tas voor €650.
Op zich al een mooie aanbieding, maar toen de verkoper van achter kwam met de spullen viel mij op dat hij de d40X kit had gepakt en niet de gewone d40. Wel sloeg hij de prijs van €650 aan.
Ik heb dus gewoon een d40x + 18-55 + 55-200 + tas voor €650.
Toch geen verkeerde deal denk ik zo.
Ga zo maar eens even wat plaatjes schieten.
Dat is niet een goede deal, als je het ziet en het niet zegt of niet terug brengt dan is het in feite stelen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:46:
Crosspost:
Jaja , eindelijk was het dan zover.
De kogel was door de kerk en vanochtend ging ik op weg naar de plaatselijke dixons om op de aanbieding in te gaan met de Nikon d40 + 18-55 kit + 55-200 + tas voor €650.
Op zich al een mooie aanbieding, maar toen de verkoper van achter kwam met de spullen viel mij op dat hij de d40X kit had gepakt en niet de gewone d40. Wel sloeg hij de prijs van €650 aan.
Ik heb dus gewoon een d40x + 18-55 + 55-200 + tas voor €650.
Toch geen verkeerde deal denk ik zo.
Ga zo maar eens even wat plaatjes schieten.

/moraalridder
Idd! Jij dief!! Nu hoop ik maar dat je bon klopt met wat je hebt, anders heb je nog problemen met garantie ook nog-DG- schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:16:
[...]
Dat is niet een goede deal, als je het ziet en het niet zegt of niet terug brengt dan is het in feite stelen.![]()
/moraalridder
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Ach, gewoon zeggen dat je nieteens wist dat er verschil in zat.bonzz.netninja schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:36:
[...]
Idd! Jij dief!! Nu hoop ik maar dat je bon klopt met wat je hebt, anders heb je nog problemen met garantie ook nog
Anyway, crosspost:

Maar dan 'n 77mm.
3 december vertrokken vanuit Hong Kong, vandaag binnen gekregen. Sneller dan veel post binnen Europa!
Achja, neemt nog niet weg dat je gewoon wel (al wetende) zo'n winkel een paar honderd euro onterecht afhandig hebt gemaakt. Dan kun je het misschien aan de winkel proberen uit te leggen, maar probeer het jezelf eens uit te leggen.sOid schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:01:
[...]
Ach, gewoon zeggen dat je nieteens wist dat er verschil in zat.
Ik heb jaren in een winkel gewerkt als bijbaan, en zoiets levert je enorm gezeik op. Gelukkig kwam het zelden voor (bij mij nooit geloof ik), en als een klant terugkomt dan is dat gewoon eerlijk en netjes en geef je vaak nog een klein presentje.
Geen deal, maar een steal... ;-)
Ja true, ik keur 't ook niet goed hoor. Denk dat ik er zelf wel wat van had gezegd.Brum schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:32:
[...]
Achja, neemt nog niet weg dat je gewoon wel (al wetende) zo'n winkel een paar honderd euro onterecht afhandig hebt gemaakt. Dan kun je het misschien aan de winkel proberen uit te leggen, maar probeer het jezelf eens uit te leggen.
Ik heb jaren in een winkel gewerkt als bijbaan, en zoiets levert je enorm gezeik op. Gelukkig kwam het zelden voor (bij mij nooit geloof ik), en als een klant terugkomt dan is dat gewoon eerlijk en netjes en geef je vaak nog een klein presentje.
Nu maar even back on topic. Weet jij wat het verschil is tussen die filter die jij hebt binnengekregen (SuperHMC-Pro1) en degene die ik heb besteld (Pro1 Digital)? Vraag me nu wel af of ik wel het goede filter heb besteld...Anyway, crosspost:
[afbeelding]
Maar dan 'n 77mm.
3 december vertrokken vanuit Hong Kong, vandaag binnen gekregen. Sneller dan veel post binnen Europa!
Heeft Neo een keer antwoord op gegeven. Waarschijnlijk maakt het geen drol uit en is het marketinggezeur.Brum schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:22:
[...]
Nu maar even back on topic. Weet jij wat het verschil is tussen die filter die jij hebt binnengekregen (SuperHMC-Pro1) en degene die ik heb besteld (Pro1 Digital)? Vraag me nu wel af of ik wel het goede filter heb besteld...
Vond dit doosje mooier
Dit topic is gesloten.