Nee dat heeft Wolf gedaan en ik heb voor 15 euro een prima printertje als backup mocht de 5300 het begeven tijdens een klus
Verwijderd
Beste aanschaf sinds tijden:

Lees- en beeldscherm brilletje. Ik heb best goede ogen voor m'n leeftijd (links +0.5, rechts -0.5), en de hersenen kunnen die afwijkingen prima corrigeren, maar dat werd ondertussen steeds krampachtiger.
Zo'n brilletje is dan een prima hulp, en ik kijk weer een stuk ontspannener naar m'n scherm en m'n afdrukken.

Lees- en beeldscherm brilletje. Ik heb best goede ogen voor m'n leeftijd (links +0.5, rechts -0.5), en de hersenen kunnen die afwijkingen prima corrigeren, maar dat werd ondertussen steeds krampachtiger.
Zo'n brilletje is dan een prima hulp, en ik kijk weer een stuk ontspannener naar m'n scherm en m'n afdrukken.
Euhm oude man... 
Dat is niet echt een stuk fotogerelateerde apparatuur wel?
Bericht hierboven
Hoe bevalt deze lens ten opzichte van de kitlens?Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:37:
Heb sinds woensdag deze:
[afbeelding]
Kon hem nog niet eerder laten zien, had nog geen tijd...Dus ook niet voor foto's. Volgende aankoop wordt een tas
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Gisteren een Canon EF 28mm f/1.8 USM gehaald
Heerlijk objectief!
Ook een productreview toegevoegd.
Ook een productreview toegevoegd.

[ Voor 27% gewijzigd door flo_ op 18-11-2007 19:07 ]
Verwijderd
In bestelling: Een Canon G9 voor erbij.............................
Van de week gekregen van een collega: een Vanguard VT-568 statief.
Hij had hem nog nooit gebruikt en zat jarenlang op zolder in de originele hoes. Ik ben er zeer blij mee. Oude degelijke kwaliteit.
Nadeel: hij's megazwaar voor onderweg.
Van de week gekregen van een collega: een Vanguard VT-568 statief.
Hij had hem nog nooit gebruikt en zat jarenlang op zolder in de originele hoes. Ik ben er zeer blij mee. Oude degelijke kwaliteit.
Nadeel: hij's megazwaar voor onderweg.
't heeft toch lenzenFloor-is schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:12:
Euhm oude man...
Na lang beraad een ThinkTank Airport International 

Heerlijk vergezocht. (tenminste voor mij als niet brildrager)
[ Voor 13% gewijzigd door SirNobax op 18-11-2007 21:45 ]
Pentaxiaan
Verwijderd
Pas op, he!
't Is een apparaat, en in mijn geval wel degelijk fotogerelateerd: 't dingetje helpt me ontzettend bij de nabewerking. Tijdens 't fotograferen heb je er helemaal niks aan, maar de workflow bestaat niet alleen uit schieten...Dat is niet echt een stuk fotogerelateerde apparatuur wel?
Edit: SirNobax, tot eergisteren was ik ook niet brildragend, maar op een gegeven moment worden je armen te kort en kan je scherm niet verder naar achteren zonder dat 'ie van 't bureau afkukelt. En dan scheelt zo'n ding een hoop.
Qua prijs zit 'ie helaas wel hoger dan de meeste lenzen die hier langskomen...
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 23:01 ]
Voelt "net echt" aan, dat ding, echt lekker, maar de meerwaarde tov de G7 kon ik niet ontdekken (tenzij je op dat grotere schermpje valt)? Nouja, voor een Nikonuser is het sowieso een stap vooruit.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:18:
In bestelling: Een Canon G9 voor erbij.............................
G9 heeft toch weer RAW?Toff schreef op maandag 19 november 2007 @ 01:14:
[...]
Voelt "net echt" aan, dat ding, echt lekker, maar de meerwaarde tov de G7 kon ik niet ontdekken (tenzij je op dat grotere schermpje valt)? Nouja, voor een Nikonuser is het sowieso een stap vooruit.Fijn apparaat, voor erbij.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
is ie bij nog meer mensen binnen? hier is ie nog niet namelijk
Zaterdag mijn nieuwe speeltje gehaald, de sigma 10-20mm. Dat is echt een leuke lens, hij niet normaal scherp (persoonlijke mening).

Maak nog al een foto's van object waar je gewoon weg niet de ruimte het om nog een stap naar achtere te doen en dan is deze lens echt een uitkomst. Heb nog even over de canon zitten denken maar deze was naar mijn mening meer waar voor je geld.

Maak nog al een foto's van object waar je gewoon weg niet de ruimte het om nog een stap naar achtere te doen en dan is deze lens echt een uitkomst. Heb nog even over de canon zitten denken maar deze was naar mijn mening meer waar voor je geld.
Verwijderd
Geloof me, i.c.m. de nu geldende cashback is de 10-22 erg interessant hoor, verder is het een topding, goed scherp wide open!TUX2K schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:19:
Zaterdag mijn nieuwe speeltje gehaald, de sigma 10-20mm. Dat is echt een leuke lens, hij niet normaal scherp (persoonlijke mening).
[afbeelding]
Verwijderd
Excusez les mots, maar die Canon is achterlijk goed of achterlijk goedkoop. (Als je vergelijkt met de Nikon lenzen in dit zoomgebied.)
n.b. is die Canon 10-22 nu wel of geen FF lens?
Hij is (natuurlijk) niet FF, dan zou hij pas achterlijk goedkoop zijn
(en waarschijnlijk minder goed ook
)
[ Voor 21% gewijzigd door Dannr op 19-11-2007 13:17 ]
In Nikontermen (ik denk even aan de 12-24): beide. Enige nadeel is de bouwkwaliteit, maar het ding is optisch top. Voor een 600 euro heb je er écht een ernstig goed ding aan zolang je er niet mee gaat zwemmenVerwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:16:
Excusez les mots, maar die Canon is achterlijk goed of achterlijk goedkoop. (Als je vergelijkt met de Nikon lenzen in dit zoomgebied.)
Eens... kwa beeldkwaliteit en focus snelheid kan die zich ruim meten met de 17-40L alleen de bouw niet (bouw is wel veel beter dan bijvoorbeeld kitlens of 50mm1.8II)
[ Voor 3% gewijzigd door qless op 19-11-2007 16:00 ]
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Is ook niet zo heel gek, de focusmotor én de lengte van het focuspad zijn ongeveer even lang, alleen is het glas in de 10-22 nog wat lichter, theoretisch zou hij dus zelfs sneller moeten zijnqless schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:59:
Eens... kwa beeldkwaliteit en focus snelheid kan die zich ruim meten met de 17-40L alleen de bouw niet (bouw is wel veel beter dan bijvoorbeeld kitlens of 50mm1.8II)
Bouwkwaliteit is overigens prima en met uv-filter gewoon intern focussend en/of zoomend (uv-filter even als frontelement gezien
Inmiddels sinds dit weekend een Nikon 85mm 1.8 Prime rijker,
en gelijk wat geprobeerd op Glow2007.
Was toch weer lekker, zo'n lichtsterk speeltje..... smaakt naar meer
en gelijk wat geprobeerd op Glow2007.
Was toch weer lekker, zo'n lichtsterk speeltje..... smaakt naar meer
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Weer eens tijd voor wat glaswerk en ouderwets apparatuur;
nieuwe aanwinst Leica M 90mm Summicron F2.0 Chrome uit '95

Kan niet wachten om hier eens mee te gaan schieten...
(verder een Leica M6 met daarnaast een 50mm Summilux F1.4)
nieuwe aanwinst Leica M 90mm Summicron F2.0 Chrome uit '95

Kan niet wachten om hier eens mee te gaan schieten...
(verder een Leica M6 met daarnaast een 50mm Summilux F1.4)
Sinds vandaag een 8GB CF Kaartje erbij...
Verwijderd
Omdat ik eindelijk mijn oude 17" crt wilde vervangen door een degelijk scherm:

De LG L245WP, een 24" MVA paneel op 1920x1200
Tering wat is dat ineens groot!!!
Nu nog een tftje vinden (eventueel 2de hands) voor ernaast, want dual monitor draaien met een tft + crt is ook niet alles...

De LG L245WP, een 24" MVA paneel op 1920x1200
Tering wat is dat ineens groot!!!
Nu nog een tftje vinden (eventueel 2de hands) voor ernaast, want dual monitor draaien met een tft + crt is ook niet alles...
Vanmiddag een grip opgehaald voor mijn 20d. Wat een grote camera wordt het ervan zeg! Maar ligt wel erg lekker in de hand. Staat alleen een beetje sneu met slechts een 50mm 1.8 erop... volgende aankoop: een teletoeter!
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Oh nee? Volgens mij wel hoor, je moet toch wel goed scherp kunnen zien in de verte, en je moet toch ook door de zoeker van je camera kunnen kijken en de camera instellen?Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:53:
't Is een apparaat, en in mijn geval wel degelijk fotogerelateerd: 't dingetje helpt me ontzettend bij de nabewerking. Tijdens 't fotograferen heb je er helemaal niks aan, maar de workflow bestaat niet alleen uit schieten...
Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.
Volgens mij echt een supertas, heb die van Floor-is gezien en die ziet er ook lekker stevig uit, goede ritsen ook en slim hoe die achter van die 'patches' vallen aan de binnenkant van de tas. Onwijs veel van die campartimentsscheiders en levenslang garantie ook, echt super. Slim ook hoe ze het formaat hebben afgestemd op wat je nog net in een vliegtuig mee kan nemen.Jeroennl schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:16:
Na lang beraad een ThinkTank Airport International
[afbeelding]
Nu heb ik zelf nog niet zoveel apparatuur dat ik een dergelijke tas daadwerkelijk nuttig gebruiken kan, maar als het zover is, dan is het zeker wel een optie.
[ Voor 46% gewijzigd door een moderator op 20-11-2007 22:48 . Reden: Wel ff mijn naam goed spellen ;) ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Vaak kijken mensen niet door hun bril door de zoeker, maar passen de zoeker aan (eventueel met extra hulpmiddelen).ibmos2warp schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:16:
[...]
Oh nee? Volgens mij wel hoor, je moet toch wel goed scherp kunnen zien in de verte, en je moet toch ook door de zoeker van je camera kunnen kijken en de camera instellen?![]()
The devil is in the details.
Na lang twijfelen en wikken en wegen en jullie bevragen ben ik er dan toch maar eens aan gaan staan.
Als het goed is morgen binnen:
(EOS 30D)
met:
(EF-S 17-85 IS)
Dank voor jullie adviezen, ik hoop hier veel plezier aan te beleven.
Edit: linkje rechtzetten
met:
Edit: linkje rechtzetten
[ Voor 15% gewijzigd door Brum op 22-11-2007 09:41 ]
30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP
Leuke set om mee te beginnen. Kun je nu financieel leeglopen op grip/flitser/lenzen/filters/tassen/geheugen/etcBrum schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:07:
Na lang twijfelen en wikken en wegen en jullie bevragen ben ik er dan toch maar eens aan gaan staan.
[afbeelding]
met:
[afbeelding]
This footer is intentionally left blank
Ssst.... mijn vriendin staat naast me 
Totaal was 930 EUR trouwens, dat gaf de doorslag, het verschil met de 40D werd niet meer te rechtvaardigen voor mij als beginner in dSLR.
Totaal was 930 EUR trouwens, dat gaf de doorslag, het verschil met de 40D werd niet meer te rechtvaardigen voor mij als beginner in dSLR.
[ Voor 63% gewijzigd door Brum op 22-11-2007 12:39 ]
Verwijderd
En jawel, mn Panasonic DMC-FZ8 is binnen. Eerste blik was is ie schattig klein
, het is net een mini DSLR
Het is een hele tijd geleden dat ik met een EVF gewerkt heb, man wat een verschil t.o.v. een jaar of 4 geleden
Deze is tenminste behoorlijk bruikbaar. Voor het macrowerk doe ik het lcd scherm wel aan, dan zie je iets beter qua scherpte.
Niet superkwaliteit bij zwak licht, maar dat wist ik van te voren; Maar gewoon op ISO 100 houden en een lange sluitertijd is acceptabel (uiteraard niet als je foto's maakt tijdens een feestje
)
ISO200 is ook prima, 400 is bruikbaar mits je in RAW schiet en zelf de noise reductie regelt, en alles daarboven lekker niet gebruiken.
Qua bediening is het wennen omdat ik een Nikon D70 gewend was, en de bedieningswieltjes mis, maar goed, Manual mode is prima te gebruiken met de joystick voor sluitersnelheid en het diafragma.
Toestel is lekker vlot (sneller dan ik had verwacht) dus dat valt allemaal mee.
Voor €239 absoluut een goede koop, morgen lekker verder spelen met daglicht, maar ik ben er alvast mee tevreden
En ja, er komt wel weer een DSLR, maar dat zien we volgend jaar wel weer.
Het is een hele tijd geleden dat ik met een EVF gewerkt heb, man wat een verschil t.o.v. een jaar of 4 geleden

Niet superkwaliteit bij zwak licht, maar dat wist ik van te voren; Maar gewoon op ISO 100 houden en een lange sluitertijd is acceptabel (uiteraard niet als je foto's maakt tijdens een feestje
ISO200 is ook prima, 400 is bruikbaar mits je in RAW schiet en zelf de noise reductie regelt, en alles daarboven lekker niet gebruiken.
Qua bediening is het wennen omdat ik een Nikon D70 gewend was, en de bedieningswieltjes mis, maar goed, Manual mode is prima te gebruiken met de joystick voor sluitersnelheid en het diafragma.
Toestel is lekker vlot (sneller dan ik had verwacht) dus dat valt allemaal mee.
Voor €239 absoluut een goede koop, morgen lekker verder spelen met daglicht, maar ik ben er alvast mee tevreden
En ja, er komt wel weer een DSLR, maar dat zien we volgend jaar wel weer.
edit:
hmm, iets uitgebreider geworden dan ik dacht
hmm, iets uitgebreider geworden dan ik dacht

Verwijderd
net m'n 70-200 f4L binnen. Drie letters: P R O
wat een vette lens, geweldige autofocus (was alleen de 350d kitlens gewend) en zeer scherp. Helemaal ingezoomd is het wel ff wennen qua trillingen, maar dat zal wel wennen. Helaas is het een beetje te donker om hem goed te kunnen testen, hoewel ik nu wel even wat foto's van de maan kan maken. Maar ik denk niet dat 'ie teleur zal stellen als ik hem morgen test. Dank aan alle adviezen/reviews/meningen over deze en andere telelenzen, waardoor dit mijn uiteindelijke keuze werd. Pro.
wat een vette lens, geweldige autofocus (was alleen de 350d kitlens gewend) en zeer scherp. Helemaal ingezoomd is het wel ff wennen qua trillingen, maar dat zal wel wennen. Helaas is het een beetje te donker om hem goed te kunnen testen, hoewel ik nu wel even wat foto's van de maan kan maken. Maar ik denk niet dat 'ie teleur zal stellen als ik hem morgen test. Dank aan alle adviezen/reviews/meningen over deze en andere telelenzen, waardoor dit mijn uiteindelijke keuze werd. Pro.
Alleen wat toebehoren voor me 350d deze keer.
2x accu : NB2L
1x batterygrip merk Delta,voorzien van alle knopjes, wat een verademing is dat :

1x handstrap
III: Meer een handschoen, groter oppervlak, meer stelmogelijkheden; camera zit echt vast aan je hand. Gemaakt van soepel leer met luxe uitstraling en snelsluiting.
Dit idee, alleen dan wel wat subtieler.

Nu nog een externe flitser, knappe zoom-lens en een aparte groothoek. Of te wel, genoeg wensen nog.
2x accu : NB2L
1x batterygrip merk Delta,voorzien van alle knopjes, wat een verademing is dat :

1x handstrap
III: Meer een handschoen, groter oppervlak, meer stelmogelijkheden; camera zit echt vast aan je hand. Gemaakt van soepel leer met luxe uitstraling en snelsluiting.
Dit idee, alleen dan wel wat subtieler.

Nu nog een externe flitser, knappe zoom-lens en een aparte groothoek. Of te wel, genoeg wensen nog.
"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"
en dan koop je er een handstrap bij waardoor je niet meer bij die knopjes kanRedScorpion schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:21:
voorzien van alle knopjes, wat een verademing is dat :
enerzijds kan ik me wel voorstellen dat zo'n handstrap prettig is, maar anderzijds beperkt het wel je bewegingsvrijheid.
valt reuze mee, ik heb ook een handstrap en een battery grip en persoonlijk vind ik de handgrip te groot om echt lekker mee te werkenlateef schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:46:
[...]
en dan koop je er een handstrap bij waardoor je niet meer bij die knopjes kan![]()
enerzijds kan ik me wel voorstellen dat zo'n handstrap prettig is, maar anderzijds beperkt het wel je bewegingsvrijheid.
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Dat ding hierboven vind ik achterlijk groot, en ziet er ook niet echt comfortabel uit tussen duim en wijsvinger.

Dat probleem had ik dus ook. Ik kan niet meer normaal bij de sluiterknop. >_<
Daar ga ik nog eens wat op proberen te verzinnen. Alleen nog geen idee wat.
Daar ga ik nog eens wat op proberen te verzinnen. Alleen nog geen idee wat.
Zul je geen spijt van krijgen. Zit er langs de baan op Schiphol en Zandvoort bijna altijd op. Zit nu op zo'n 4500 foto's en vind het een erg fijne lens. Wat ben je er uiteindelijk voor kwijt?Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:48:
vandaag een pakje uit HK gekregen:
AF-S Nikkor 70-300 vr:
[afbeelding]
Mijn nieuwe apparatuur is een YXTM Grip voor een d70s met electrical shutter cable. ongeveer €55,- inclusief verzending vanuit HK. Ligt erg prettig in de hand. Over de kwaliteit moet ik zeggen dat deze me meeviel. Voelt solide aan.

*empty*
J0YR1D3R schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:50:
[...]
Zit er langs de baan op Schiphol en Zandvoort bijna altijd op.
offtopic:
Zit hij lekker?
Zit hij lekker?
Mn pa heeft hem ook, erg fijne lens!
Na lang wikken en wegen:

24" met 2.4Ghz. Van de week even 4GB bestellen. Nu hopen dat ik er inderdaad 4-5 jaar plezier aan ga beleven

24" met 2.4Ghz. Van de week even 4GB bestellen. Nu hopen dat ik er inderdaad 4-5 jaar plezier aan ga beleven
Gisteren binnen gekomen (24", 2.4GHz, 1GB, 320GB):

zelf meteen 4GB in gegooid.
Nu nog een FW800 1TB schijfje.....

zelf meteen 4GB in gegooid.
Nu nog een FW800 1TB schijfje.....
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Apple Mouse zuigt overigens.....
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
neographikal schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:22:
Na lang wikken en wegen:
[afbeelding]
/me droomt van een 24" iMac...
Neo en blatie, gefeli 
Vorige week zo'n nieuwe iMac mogen installeren, wat een ongelooflijk beregeil apparaatje is dat zeg..
Vorige week zo'n nieuwe iMac mogen installeren, wat een ongelooflijk beregeil apparaatje is dat zeg..
Gefeliciteerd..Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:48:
vandaag een pakje uit HK gekregen:
AF-S Nikkor 70-300 vr:
Via e-bay en geen invoerrechten hoeven betalen ?
dat hangt natuurlijk helemaal van je eigen eisen af, maar ik denk dat je daarvoor al wel een nieuwe wilt.neographikal schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:22:
Nu hopen dat ik er inderdaad 4-5 jaar plezier aan ga beleven
edoch, gefeliciteerd.
Dat ding is rijp om er linea recta met een shovel overheen te gaan als 'ie uit de doos komt. Zo goed als het toetsenbord is, zo bagger is die muis. Ongelofelijk dat ze dat voor dit geld niet fiksen, maarja. Ik heb gelukkig een Wacom
Ik heb hier heel lang over nagedacht, ik heb nooit zoveel geld aan een computer uit willen geven. Maar wat het is: OS X blijft eigenlijk wel draaien, die nieuwe draait zelfs op de oude G4'tjes van vijf jaar terug nog soepeltjes (try that with Vistalateef schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:07:
[...]
dat hangt natuurlijk helemaal van je eigen eisen af, maar ik denk dat je daarvoor al wel een nieuwe wilt.
edoch, gefeliciteerd.

Tja, ik zal van 8 naar 12/16mpix gaan. Dat doet die Core2 alsnog met twee vingers in de neus
[ Voor 56% gewijzigd door neographikal op 23-11-2007 18:10 ]
Go Neo, toch de knoop doorgehakt
Gaan jullie allebei veel plezier aan hebben
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Gisteren besteld, net afgeleverd:
Canon EF-S 60 mm f/2.8 Macro USM + orginele zonnekap (Hoya Pro1 UV is ondertussen ook onderweg vanuit Hong-Kong)

Spyder2Express, kijken wat we daarmee kunnen doen

Grr, kijken hoe ik dat in mijn sig krijg, hmm blijkbaar is 2 regels niet de limiet
Canon EF-S 60 mm f/2.8 Macro USM + orginele zonnekap (Hoya Pro1 UV is ondertussen ook onderweg vanuit Hong-Kong)

Spyder2Express, kijken wat we daarmee kunnen doen

Grr, kijken hoe ik dat in mijn sig krijg, hmm blijkbaar is 2 regels niet de limiet
[ Voor 4% gewijzigd door ajhaverkamp op 23-11-2007 18:48 ]
Mooi spul allemaal!
Hier is mijn 30D +17-85 binnen gekregen, even laden en dan mooi klooien. Ziet er allemaal goed uit, het spul.
Hier is mijn 30D +17-85 binnen gekregen, even laden en dan mooi klooien. Ziet er allemaal goed uit, het spul.
Verwijderd
Inderdaad via ebay en minder invoerrechten hoeven te betalen dan normaal...fotojunk schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:39:
[...]
Gefeliciteerd..
Via e-bay en geen invoerrechten hoeven betalen ?
* qless is zwaar jaloers, maar wel meteen nieuwe beta tester voor mac versie van LRuploadneographikal schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:22:
Na lang wikken en wegen:
[afbeelding]
Waar bestellen jullie uit Hong Kong? Scheelt dat veel en is dat lastig?
Je zit met je invoer, garantie en btw. Vaak niet de moeite waard, met name bij third party zou ik het nóóit doen. Teveel kwaliteitscontroleproblemen. Eén keer terugsturen en weg is je winst, met name als hij op de terugweg ook weer door de douane wordt gepakt.
inderdaad, OS X draait nog uitstekend op een vijf jaar oude G4, CS3 echter een stuk minder. en ik ben er inmiddels wel achtergekomen dat het financieel aantrekkelijker is om Adobe's software updates bij te houden. en tegen de tijd dat CS5 uitkomt, waarvan ik verwacht dat dat binnen vier jaar gebeurt, zal je Mac waarschijnlijk ook wel aan een hardware update toe zijn.neographikal schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:07:
Maar wat het is: OS X blijft eigenlijk wel draaien, die nieuwe draait zelfs op de oude G4'tjes van vijf jaar terug nog soepeltjes (try that with Vista).
als je er voor kiest om geen software updates te doen, dan zal je het wat langer uit kunnen zingen en zal je Mac nog uitstekend blijven functioneren. Maar de volgende hard- en software update die je dan moet doen, is dan wel een redelijk dure...
Als je iets terugstuurt naar het land van herkomst ivm garantie en je krijgt vervolgens het apparaat terug (of een vervanger) dan hoef je niet opnieuw invoerrechten te betalen. Dat is in principe natuurlijk alleen zo als je de eerste keer wel invoerrechten hebt betaald. Ik weet niet of de douane zo ver gaat dat ze dat dan gaan controleren.Eén keer terugsturen en weg is je winst, met name als hij op de terugweg ook weer door de douane wordt gepakt.
Het nadeel is wel dat je op de terugweg eerst een uitvoeraangifte moet laten maken; dit aangiftenummer heb je weer nodig bij het laten maken van de invoeraangifte. Dat betekent dat je iemand daar voor moet betalen en het is natuurlijk ongetwijfeld meer gedoe dan gewoon op de post gooien en kijken wat er gebeurd.
Maar het is dus niet zo dat de douane op extra invoerrechten uit is als er spullen heen en weer worden gestuurd voor garantie
Verwijderd
Je kunt ook bezwaar maken toch? Als je dan laat zien dat je het de vorige keer betaald hebt en kunt 'bewijzen' dat het een reparatieartikel is, dan moet het toch wel lukken om geen 2e keer voor hetzelfde item invoerrechten (+BTW?) te betalen?!
Desondanks is het wel veel gedoe als er idd wat mis is en kun je beter service hier ergens hebben.
Desondanks is het wel veel gedoe als er idd wat mis is en kun je beter service hier ergens hebben.
Gisteren de Minolta 24-105/3.5-4.5 D binnen gekregen vanuit UK.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Goeie keuze!neographikal schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:22:
Na lang wikken en wegen:
[afbeelding]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Meestal is het zo dat men het doet omdat er geen invoerrechten betaald worden. Anders loont vaak het verschil al helemaal de moeite niet meerJeroenE schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 03:39:
[...]
Als je iets terugstuurt naar het land van herkomst ivm garantie en je krijgt vervolgens het apparaat terug (of een vervanger) dan hoef je niet opnieuw invoerrechten te betalen. Dat is in principe natuurlijk alleen zo als je de eerste keer wel invoerrechten hebt betaald. Ik weet niet of de douane zo ver gaat dat ze dat dan gaan controleren.
Thanks
Klopt, maar zoveel zwaarder wordt het niet meer vermoed ik. De rek is er qua resolutie een beetje uit aan het gaan. Eerst verdubbelde het aantal megapixels per camerageneratie, dat is nu allang niet meer het geval. Zoveel trager is CS3 bijv ook niet tov CS2, dus ach, ik denk dat ik het áárdig lang uit kan zingen. Vroeger moest ik veel regelmatiger upgraden dan wat ik de afgelopen jaren heb gedaan. Ik vermoed zelf dat die trent zich door zal zetten, zeker aangezien ik al tijden niet meer gamelateef schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 01:24:
[...]
inderdaad, OS X draait nog uitstekend op een vijf jaar oude G4, CS3 echter een stuk minder. en ik ben er inmiddels wel achtergekomen dat het financieel aantrekkelijker is om Adobe's software updates bij te houden. en tegen de tijd dat CS5 uitkomt, waarvan ik verwacht dat dat binnen vier jaar gebeurt, zal je Mac waarschijnlijk ook wel aan een hardware update toe zijn.
als je er voor kiest om geen software updates te doen, dan zal je het wat langer uit kunnen zingen en zal je Mac nog uitstekend blijven functioneren. Maar de volgende hard- en software update die je dan moet doen, is dan wel een redelijk dure...
[ Voor 53% gewijzigd door neographikal op 24-11-2007 13:51 ]
Verwijderd
Ouwe troep in een koffer gekocht! inclusief pentax spotmatic, super-takumar 55/2, meyer 300/4.5 (Afschuwelijk lelijk om te zien... vind ik dan weer erg mooi
), diverse randapparatuurtjes, filtertjes etc. Voor een appel en een ei. Vooral de super-takumar presteerd goed op m'n 20d, alleen teveel contrast. Bovendien is dit voor mij standaardlens nummer 5 en spiegelreflex nummer 4, maar je bent verslingerd aan ouwe zooi of niet
... ga maar eens een vitrinekast zoeken ...

... ga maar eens een vitrinekast zoeken ...
Verwijderd
Dankje, ik weet het. Is inderdaad het eerste waar je naar moet kijken bij aanschaf!neographikal schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:01:
Goed opletten op schimmel met die oude spullen!
Canon 2x II Extender

Tweedehands voor een mooi prijsje

Tweedehands voor een mooi prijsje
Canon EF 17-40 mm f/4.0 L USM
Mooie lens voelt goed aan. Het is alleen nog steeds zo dat ik zelf de foto moet maken.
Mooie lens voelt goed aan. Het is alleen nog steeds zo dat ik zelf de foto moet maken.
Canon EF 50mm f/1.8 II
Eerste lens die ik gekocht heb, om wat meer lichtsterkte te hebben, en voor het geld kon ik het niet laten. (student, dus meer kon der nog ff niet van af
)
Eerste lens die ik gekocht heb, om wat meer lichtsterkte te hebben, en voor het geld kon ik het niet laten. (student, dus meer kon der nog ff niet van af
Je kan dat (voor zover ik weet) alleen bewijzen door de uitveraangifte te laten zien. Hoe wil je anders bewijzen dat het artikel in Nederland is geweest en weer is teruggestuurd? Met een track en trace nummer van een pakketje kan je niet bewijzen wat er in zat.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 09:45:
Je kunt ook bezwaar maken toch? Als je dan laat zien dat je het de vorige keer betaald hebt en kunt 'bewijzen' dat het een reparatieartikel is, dan moet het toch wel lukken om geen 2e keer voor hetzelfde item invoerrechten (+BTW?) te betalen?!
@neographikal:
Ik snap dat het vaak gedaan wordt om de invoerrechten te ontlopen (of in ieder geval de gok te nemen). Maar desondanks kan het toch nog lucratief zijn (zeker als je elders in US$ kan betalen nu de euro bijna anderhalve dollar waard is). In het verleden heb ik regelmatig boeken 'geimporteerd'. Dat was inclusief verzendkosten, toeslagen etc toch nog voordeliger dan het bij de boekhandel om de hoek te doen. En toen was de dollar veel meer waard dan nu
Om het een beetje goed te maken: gisteren een Canon A720IS gekocht.
Sinds zaterdag heb ik een 20D naast mijn 350D staan.
Verwijderd
Nog maar 4 SLRs?Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:00:
Ouwe troep in een koffer gekocht! inclusief pentax spotmatic, super-takumar 55/2, meyer 300/4.5 (Afschuwelijk lelijk om te zien... vind ik dan weer erg mooi), diverse randapparatuurtjes, filtertjes etc. Voor een appel en een ei. Vooral de super-takumar presteerd goed op m'n 20d, alleen teveel contrast. Bovendien is dit voor mij standaardlens nummer 5 en spiegelreflex nummer 4, maar je bent verslingerd aan ouwe zooi of niet
Die 55mm auto- en super-takumars zijn idd nogal analytisch (dat had Nikon in die tijd ook), maar door z'n diafragma met 9 lamellen had 'ie wel een erg mooi bokeh.
Wat voor Spotmatic heb je overigens gescoord? Enne... wil je 'm weer kwijt?
/me heeft al een SV (zie plaatje) en een SP

Verwijderd
De F, en ja.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:57:
[...]
Nog maar 4 SLRs?![]()
Die 55mm auto- en super-takumars zijn idd nogal analytisch (dat had Nikon in die tijd ook), maar door z'n diafragma met 9 lamellen had 'ie wel een erg mooi bokeh.
Wat voor Spotmatic heb je overigens gescoord? Enne... wil je 'm weer kwijt?
/me heeft al een SV (zie plaatje) en een SP
[afbeelding]
Ik vrees echter dat er geen batterijen meer voor te vinden zijn. De bokeh is inderdaad fenomenaal, vooral die van mijn 50/1.4 super tak. Maar dat had vooral ook te maken met het lensontwerp in het objectief. zie de quote:
[/quote] All these lenses are classic Planar designs, as are more or less every fast 50mm except for the Leica M lens, which is an idiosyncratic design unique to Leica; but where most makers have economized by making the surfaces between the fourth and fifth elements flat, Pentax has always stuck with the original design and used cemented spherical surfaces there. Aside from being more expensive to manufacture, this results in a lens that is slightly less sharp at infinity in the plane of focus, but that has better off-axis aberration correction and thus, better bokeh or blur.[quote]
Tip van flip: Lijm de kabel aan de grip vast nu die nog contact maaktMR_VIPER schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:36:
Mijn nieuwe apparatuur is een YXTM Grip voor een d70s met electrical shutter cable. ongeveer €55,- inclusief verzending vanuit HK. Ligt erg prettig in de hand. Over de kwaliteit moet ik zeggen dat deze me meeviel. Voelt solide aan.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Nou zijn er ook geen importheffingen voor boeken en is het btw tarief nog 6% geloof ik, dat maakt het ook al snel gunstiger als je een goedkope boekenzending gebruikt.JeroenE schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:14:
[...]
...
In het verleden heb ik regelmatig boeken 'geimporteerd'. Dat was inclusief verzendkosten, toeslagen etc toch nog voordeliger dan het bij de boekhandel om de hoek te doen.
...
Voor batterijproblemen zijn vaak wel oplossingen te tweaken afaik, adapters voor zilveroxide of zink-lucht batterijen bestaan of zijn te maken, je kunt een bijna-passende batterij gebruiken en de belichting compenseren of je kunt de meter soms anders calibreren. Soms zijn lichtsensoren natuurlijk "versleten"

Galatijd
Vandaag maar een nieuw eyecupje gehaald voor de 400d. Die was er op 1 of andere manier afgegaan, en was ik kwijt. Wel dom dat die zo makkelijk eraf schiet, maargoed.
En toen ik toch aan het shoppen was heb ik me maar een Stofen Omnibouncer voor de 430EX gehaald. Altijd handig voor de komende feestjes
En toen ik toch aan het shoppen was heb ik me maar een Stofen Omnibouncer voor de 430EX gehaald. Altijd handig voor de komende feestjes
Ook pas nog een nieuw eyecupje gekocht voor m'n D50.. Oude was ergens in september al kwijtgeraaktTranceSetter schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:00:
Vandaag maar een nieuw eyecupje gehaald voor de 400d. Die was er op 1 of andere manier afgegaan, en was ik kwijt. Wel dom dat die zo makkelijk eraf schiet, maargoed.
Ook ik heb weer wat geld mogen uitgeven 
Canon Handstrap E-1

Canon Battery Grip BG-E3

En last but not least: Canon 50mm 1.8 II

Ben weer een blij mens
Canon Handstrap E-1

Canon Battery Grip BG-E3

En last but not least: Canon 50mm 1.8 II

Ben weer een blij mens
Verwijderd
Altijd handigneographikal schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:14:
[afbeelding]
[afbeelding]
GalatijdOverigens besteld bij Konijn vanwege de torenhoge verzendkosten bij FotoSG met doeken...
Hoe bevalt jou de kwaliteit van die achtergrond support? Is dat nog een beetje stevig, of gaat het al gauw doorzakken op volle breedte?

Voor de:

Soepbord maakt de set aardig compleet zo (nu nog een fish).
[ Voor 3% gewijzigd door Nik op 27-11-2007 19:51 ]
Zodra ik hem binnen heb hoor je het van meVerwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:37:
[...]
Altijd handigIk ben ook een beetje aan het speuren naar een hippe flits-uitrusting.
Hoe bevalt jou de kwaliteit van die achtergrond support? Is dat nog een beetje stevig, of gaat het al gauw doorzakken op volle breedte?
Vandaag binnen:
- Canon 430ex flitser
- Colorvision Spyder2express beeldscherm calibratie geval
- Canon 430ex flitser
- Colorvision Spyder2express beeldscherm calibratie geval
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Na weken (of is het al maanden?) twijfelen en denken "f*** best duur" heb ik toch eindelijk de knoop maar doorgehakt... en een Canon 70-200 F/4 IS gekocht
Nu nog een Gretag MacBeth color checker chart...
Je bedoelt de calibratietool of zo'n checkered kleurenkaart? (En waarom de Gretag en niet een Colorvision als je voor de calibratie gaat? Zo'n enorm verschil zit er niet in het resultaat, wel in de prijs over het algemeen
)
Bericht hierboven
Sinds gisteravond hoor ik nu ook bij de dSLR club
Mijn eerste dSLR camera

Mijn eerste dSLR camera

Om m'n camera te calibreren, maar dat heeft geen haast. Ik he b voor m'n werk soms kleurechte (?) foto's nodig. Bijvoorbeeld als je een render wilt vergelijken met de echte scene op perceptueel niveau. Waar ziet de gebruiker nou echt verschil in foto-realistische computer grapgics? Wat je dan kan doen is de camera positie exact meten met een calibratie patroon, vanuit die hoek de scene renderen, en dat vergelijken met je sRGB computer output. Maar dan moet je camera wel exact sRGB registreren. Dat is waar een extra foto van de color checker chart er bij komt kijken. (bijkomstig is het ook wel leuk als in gewone foto's je kleuren kloppen, maar minder belangrijk)Floor-is schreef op woensdag 28 november 2007 @ 03:27:
Je bedoelt de calibratietool of zo'n checkered kleurenkaart? (En waarom de Gretag en niet een Colorvision als je voor de calibratie gaat? Zo'n enorm verschil zit er niet in het resultaat, wel in de prijs over het algemeen)
Een andere applicatie is het calibreren van multi-projector systemen. Als je met twee projectoren een beeld wilt maken, dan zie je een naad lopen vanwege de dubbele lichtopbrengst waar ze overlappen, en de verminderde lichtopbrengst naar mate de hoeken groter worden. Dat kan je automatisch compenseren als je met een camera foto's van het projectiescherm maakt... maar dan moeten wel je foto's goed zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Zoijar op 28-11-2007 10:40 ]
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen, is echt een lekkere pretlens!
Verwijderd
Dat kan ik alleen maar beamen, al vele mooie platen mee geschoten!
@ Zoijar: wat heeft voor jou de doorslag gegeven om toch de 70-200 F4IS aan te schaffen? Ben zelf nl nog in dubio over een upgrade vanaf mijn Sigma 70-300 APO, 70-200 F4IS is toch wel erg veel duurder dan 70-300 IS.
@ Zoijar: wat heeft voor jou de doorslag gegeven om toch de 70-200 F4IS aan te schaffen? Ben zelf nl nog in dubio over een upgrade vanaf mijn Sigma 70-300 APO, 70-200 F4IS is toch wel erg veel duurder dan 70-300 IS.

Van 60x60x60cm.
Komt uit een rond zakje van zo'n 25cm diameter. En is onmogelijk om er weer in terug te krijgen.
Gelezen
Maar wonderbaarlijk gaan ze bij de lastige stappen opeens over op een reflector, ik snap nu waarom
Lijkt me net zoals die zonneschermpjes voor in de auto toch? Cirkel plooien tot een 8 en dan dubbelvouwen?
Dit topic is gesloten.