|>

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
|>
Verwijderd
Waarom dan? Die F100 is toch ook FF...Simon schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:21:
Gast.. ga eens vlot al je stuff verkopen zodat je een D3 kan kopen.

F5, F4, F100, F401sVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:30:
[...]
Waarom dan? Die F100 is toch ook FF...
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 14:32 ]
Verwijderd
En, lekker scherp op 2.8?Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:29:
Terug on-topic, gisteren ontvangen en hij doet 't perfect. Heb deze 70-200 2.8L (Non-IS) namelijk tweedehands kunnen kopen voor een mooie prijs.
Offtopic: toevallig uit R'dam gehaald?
Ik twijfel erg om m'n 2.8IS te vervangen door een 135/2, is een mooie combo met de 85/1.8 die ik al heb en het mindere gewicht zou ook een verademing zijn, ik kan er maar niet aan wennen (ah gossie
Feli! Blijft mooi spulVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:29:
Terug on-topic, gisteren ontvangen en hij doet 't perfect. Heb deze 70-200 2.8L (Non-IS) namelijk tweedehands kunnen kopen voor een mooie prijs.
[afbeelding]
Ik twijfel nog over een shootsac deze maand.. Wie weet...
Het ziet er naar uit dat ik iig een polaroid Instax 100 ga winnen op ebay vandaag.
|>
en lekker die 70-200 verkopen en een 135/2 voor terug kopen!!!
[ Voor 65% gewijzigd door simon op 07-11-2007 14:59 ]
|>
je weet trouwens dat een nieuwe Instax 200 in Nederland (incl. verzendkosten) goedkoper is? Maar waarom geen Polaroid? veel mooiere films wat mij betreft.
[ Voor 70% gewijzigd door simon op 07-11-2007 15:09 ]
|>

Lowepro Mini Trekker
nog niet heel erg gevuld, maar langzamerhand komt er steeds meer bij
[ Voor 6% gewijzigd door L0we op 08-11-2007 10:07 ]
Verwijderd
Jah, hij's behoorlijk goed op f2.8!Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:48:
[...]
En, lekker scherp op 2.8?
Offtopic: toevallig uit R'dam gehaald?![]()
Ik twijfel erg om m'n 2.8IS te vervangen door een 135/2, is een mooie combo met de 85/1.8 die ik al heb en het mindere gewicht zou ook een verademing zijn, ik kan er maar niet aan wennen (ah gossie).
Heb hem overigens niet uit R'dam gehaald, nee.
fruitcake!Simon schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:53:
Ik twijfel nog over een shootsac deze maand.. Wie weet...
't is wel een beetje (een beetje? een beetje veel!) een chickbag, maar ik vind m eigelijk ook wel vet. En praktisch om uit te werken lijkt me.
Als je er eentje hebt mag je wel een reviewtje schrijven, want ik vind m eigelijk te duur om zo ff te kopen om te testen.
Daar heb ik ook al aan zitten denken: met een 1,4x zit je toch ongeveer aan 200mm f/2.8 en het 135mm brandpunt bevalt me wel op FF (85mm op crop). Daarnaast is 't wel echt een lekkere lens voor portretjes wanneer je een onrustige achtergrond hebt.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:48:
[...]
Ik twijfel erg om m'n 2.8IS te vervangen door een 135/2, is een mooie combo met de 85/1.8 die ik al heb en het mindere gewicht zou ook een verademing zijn, ik kan er maar niet aan wennen (ah gossie).
Misschien volgend jaar maar een keertje
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
maar koen, je weet toch, ik ben een hele geile chick! Hij is functioneel en doch fancy, je kan er mee over straat zonder als fotograaf op te vallen, dat is wel belangrijk. Reviewtje komt er als ik 'm koop aan. Wat ik er tot nu toe van heb gehoord is positief. Enige negatieve was productiefoutje bij 2 tassen, is opgelost..abrakadaver schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:09:
[...]
fruitcake!
't is wel een beetje (een beetje? een beetje veel!) een chickbag, maar ik vind m eigelijk ook wel vet. En praktisch om uit te werken lijkt me.
Als je er eentje hebt mag je wel een reviewtje schrijven, want ik vind m eigelijk te duur om zo ff te kopen om te testen.
|>
(en mn 17-70 proberen te verpatsen voor leuk bedrag)
Verwijderd
Precies, je 5D + 35/1.4 in je hand vallen dan gelukkig stukken minder opSimon schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:51:
[...]
maar koen, je weet toch, ik ben een hele geile chick! Hij is functioneel en doch fancy, je kan er mee over straat zonder als fotograaf op te vallen, dat is wel belangrijk. Reviewtje komt er als ik 'm koop aan. Wat ik er tot nu toe van heb gehoord is positief. Enige negatieve was productiefoutje bij 2 tassen, is opgelost..
|>
Verwijderd
Verwijderd
wat een ongelofelijke zaadsite is dat zeg. Zeg maar een slecht en onprettig provocatief aftreksel van The Best Page in the Universe. De laatste prikkelt tenminste op een prettige manier maar wat die stakker er allemaal op zet is echt niveauloos.Simon schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:53:
Teveel tele gepraat hiero: http://www.prime-junta.ne...photo_Is_For_Cowards.html
This too shall pass
Kun je dat normaal onderbouwen of voel je je persoonlijk aangevallen? Want hij heeft keihard gelijk. We kunnen denk ik hier: irc://irc.tweakers.net/fotografie beter verder pratenSharky schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:02:
[...]
wat een ongelofelijke zaadsite is dat zeg. Zeg maar een slecht en onprettig provocatief aftreksel van The Best Page in the Universe. De laatste prikkelt tenminste op een prettige manier maar wat die stakker er allemaal op zet is echt niveauloos.
[ Voor 7% gewijzigd door simon op 10-11-2007 14:27 ]
|>
heb geen irc aangezien ik het nooit gebruik. m'n laatste post in deze dan;Simon schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:26:
[...]
Kun je dat normaal onderbouwen of voel je je persoonlijk aangevallen? Want hij heeft keihard gelijk. We kunnen denk ik hier: irc://irc.tweakers.net/fotografie beter verder praten
ik voel me inderdaad persoonlijk aangevallen ja. Ik heb zelf een telelens en ik ben daar enorm blij mee, dat ding heeft legio toepassingen en is me al heel wat keren van pas gekomen tijdens reportages om het zo maar even te noemen.
Maar wat me vooral tegen de borst stuit is dat belerende, arrogante toontje waarmee hij alles stelt. Ik vind het enorm kinderlijk als je binnen iets creatiefs als fotografie waar in principe weinig gedefinieerd is tegen allemaal schenen gaat schoppen en met je zogenaamde wijsheid te koop loopt, eigenwijs zijn kan lastig zijn maar als je dan ook nog op z'n manier je mening als feit presenteert ben je imho kansloos bezig.
Maar goed, ik heb nooit goed tegen mensen gekund die binnen een bepaalde discipline een dwarse mening bedenken en dat dan zo provocerend mogelijk verkondigen. Beetje puberaal...
This too shall pass
[ Voor 94% gewijzigd door martijn_tje op 10-11-2007 17:39 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Ondanks dat dit een "instap-model" is, is het verschil al erg merkbaar!!
ofwel: het geld is goed gespendeerd, ik durf weer te photoshoppen en de foto's naar de centrales te verzenden... (en Profotonet.nl heeft aan mij een trouwe klant erbij gekregen, toppie service)
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

@Simon: das een tele ja
This too shall pass
Verwijderd
Praxis had van de week prachtige bodywarmers in de aanbieding die perfect zijn voor fotografie. 4 grote zakken voorop waar je mooi lenzen en andere gear in kwijt kunt. Een SB 600 past makkelijk in zo'n zak. Ook de tamron 17-50/2.8 vindt er zijn plekje. Verder zien ze er erg gaaf uit en zijn ze lekker warm en waterafstotend.
Heb me er 2 van meegenomen, een zwarte en een licht/donker bruine. Prijs 15,99 per stuk.
Ach ja als er af en toe leuk wijd spul voorbij komt, sharky, maakt 't me niet uitSharky schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:53:
m'n ef 70-200 2.8 is terug nadat het diafragma 2 weken voor de garantieafloop opeens stuk ging. Hij is 5 weken bij ETB geweest en vandaag kwam hij opeens onaangekondigd terug. Excuses voor het schenden van de topicregels maar ben uiteraard blij dat hij terug is.
[afbeelding]
@Simon: das een tele ja![]()
Shootsac gaat niet door, ding is niet waterdicht en verzendkosten 90 dollar. Helaas.
|>
Verwijderd
5 weken???Sharky schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:53:
m'n ef 70-200 2.8 is terug nadat het diafragma 2 weken voor de garantieafloop opeens stuk ging. Hij is 5 weken bij ETB geweest en vandaag kwam hij opeens onaangekondigd terug. Excuses voor het schenden van de topicregels maar ben uiteraard blij dat hij terug is.
[afbeelding]
@Simon: das een tele ja![]()

@ Simon: $90 verzendkosten? Zijn ze niet via een of andere Ebay winkel te verkrijgen?
|>
Hele leuke dag gehad bij Konijnenberg, nog even op de beurs gestruind.. het was wel druk, maar het wachten was de moeite waard!

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz
Nikon D1

Nikon 18-35 f/3.5-4.5

Smegma 28-200

Nikon SB-25
[ Voor 3% gewijzigd door ThunderNet op 11-11-2007 13:12 ]
ik had de lens teruggestuurd naar de winkel waar ik hem naartoe heb gestuurd, toen kreeg ik een brief terug dat het 4-8 weken kon duren. Toen heb ik verder niet meer naar omgekeken, zou wel zien wanneer ik hem terug zou krijgen...Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:16:
[...]
5 weken???Schandalig, en je bent geeneens op de hoogte van de ontwikkelingen gehouden?
This too shall pass
|>
JupSimon schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:33:
Eindelijk een werkende D1 gekocht, bart?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Er gaan er straks weer een hoop weg denk ikAbbadon schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:57:
Denk je dat je nu wel genoeg Nikon's hebt of maak ik nu een domme opmerking?
Wel een groot verschil in scherpte met mijn Sigma 18-125 mm 3.5-5.6 lensje, in het voordeel van de Canon. Ben blij!
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Slingshot rule, heb er niks anders over te zeggen.qtee schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:46:
Van de week kwam mijn Slingshot 200 AW aan, lijkt wel een prima tas (ik houd niet zo van schoudertassen). En gisteravond kreeg ik van mijn ouders als verjaardagscadeau een Canon 50 mm 1.8 II, die ze (via internet!) hadden besteld voor mij!
Wel een groot verschil in scherpte met mijn Sigma 18-125 mm 3.5-5.6 lensje, in het voordeel van de Canon. Ben blij!
Ben ook sinds kort eigenaar van deze heerlijk tas, mijn tevens net aangeschafte Canon 70-300 IS past er met gemak in.
Ik heb nog niet zo veel spul, maar ga waarschijnlijk toch voor de 300AW.
Die Smegma heb ik ookThunderNet schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:12:
Naja... laatste keer deze maand
Nikon D1
Nikon 18-35 f/3.5-4.5
Smegma 28-200
[afbeelding]
Nikon SB-25
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Dat wordt een nieuwe camera halen?
Fotograaf wordt door golf van pier geslagen
Deze fotograaf stond op de pier bij Wijk aan Zee (Noordkant IJmuiden) en werd door golf geschept. De fotograaf had niks, maar z’n camera is kopje onder geweest.

Bron:
http://www.nufoto.nl/2007...r-golf-van-pier-geslagen/
Zo te zien is het een D2? Lijkt het wel sterk op iig. Dus goed gesealde body.
Niet onmogelijk dat de camera het overleefd heeft dus.
Dit valt m.i. gewoon onder het kopje 'verwijtbaar gedrag'.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Hangt van de verzekering af. Bij de NOS assurantien kun je je bijv. ook laten verzekeren bij landmolest. Dat hoef je bij je normale verzekering echt niet te proberenralpje schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:00:
Al kun je je afvragen of een verzekering zoiets dekt; met weer zoals de afgelopen dagen is de pier gewoon netjes met een hek afgesloten en is het volgens mij zelfs officieel verboden om op de pier te komen.
Dit valt m.i. gewoon onder het kopje 'verwijtbaar gedrag'.
[ Voor 51% gewijzigd door vandijk op 12-11-2007 21:17 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Verwijderd
Paar filters uit Hong-Kong 72mm UV, 77mm UV, 77mm Pola, Paar step up ringen uit Hong-Kong (67->77, 72->77)
Magiccleanerpendinggeval en een tiffen filter houder. Die is best handig voor de step-up ringen.

Eerste ervaring met die pen: makkelijk vasthouden. Werkt prettig, totdat er iets goed vastzit, maar daar hebben we nog wel pecpads of een lensdoekje voor.

Hoekzoeker rijker, voor 30 euro. Leuk voor straatwerk.
|>
Waar? En deze is voor de 5D? Klinkt ook als een leuk speeltje bij macro foto's (maar dan op een 20D/30D).Simon schreef op woensdag 14 november 2007 @ 08:04:
[afbeelding]
Hoekzoeker rijker, voor 30 euro. Leuk voor straatwerk.
This footer is intentionally left blank
|>

Vandaag een Domke F-5XB gekregen. Lekker handzaam. Mijn 40D+17-40L past daar netjes in en dan is er nog ruimte voor een extra lens of flitser.
|>
Ik moet zeggen dat als je de lens niet los haalt van de body de ruimte voor een extra lens erg beperkt is, een flitser zal nog wel gaan. De tas is in ieder geval stevig in elkaar gezet met duurzame stof en netjes afgewerkt.Simon schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:41:
Serieus? Die wil ik dus ook. Maar volgens een vriend van me was te klein..
Bovendien lijkt het wel alsof iedereen met een Crumpler Pretty Boy rondloopt.
|>
INderdaad,vervelend dat iedereen tegenwoordig met crumplertassen loopt, ook de crumplerwinkels schieten de grond uit... 6 jaar geleden had ik nog een beetje een niet-mainstream tasMeldor schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:18:
[...]
Ik moet zeggen dat als je de lens niet los haalt van de body de ruimte voor een extra lens erg beperkt is, een flitser zal nog wel gaan. De tas is in ieder geval stevig in elkaar gezet met duurzame stof en netjes afgewerkt.
Bovendien lijkt het wel alsof iedereen met een Crumpler Pretty Boy rondloopt.Dan is Domke een mooi alternatief
Heeft iemand eigenlijk al en E-3 bekeken?
Die lens pen dingen werden op de konijnenberg beurs in de snoepbak gegooid, Originele Nikon's. Heb er uiteindelijk 4 meegenomen voor niksVerwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 07:54:
Maandag binnen:
Paar filters uit Hong-Kong 72mm UV, 77mm UV, 77mm Pola, Paar step up ringen uit Hong-Kong (67->77, 72->77)
Magiccleanerpendinggeval en een tiffen filter houder. Die is best handig voor de step-up ringen.
[afbeelding]
Eerste ervaring met die pen: makkelijk vasthouden. Werkt prettig, totdat er iets goed vastzit, maar daar hebben we nog wel pecpads of een lensdoekje voor.
inderdaad, je ziet duidelijk een verschuiving van lowepro => crumplerbegintmeta schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:36:
[...]
INderdaad,vervelend dat iedereen tegenwoordig met crumplertassen loopt, ook de crumplerwinkels schieten de grond uit... 6 jaar geleden had ik nog een beetje een niet-mainstream tas![]()
![]()
Heeft iemand eigenlijk al en E-3 bekeken?
Gelukkig heb ik een karachi outpost, die zie je niet zo vaak.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik kreeg hem ooit gratis bij een Hvstar.net bestelling, later kreeg ik een keertje een SDHC USB lezertje voor niks.Fairy schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:47:
[...]
Die lens pen dingen werden op de konijnenberg beurs in de snoepbak gegooid, Originele Nikon's. Heb er uiteindelijk 4 meegenomen voor niks(wat kosten die dingen eigenlijk in de winkel?)
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Verwijderd

Kon hem nog niet eerder laten zien, had nog geen tijd...Dus ook niet voor foto's. Volgende aankoop wordt een tas
Bij mij ook, alleen jammer genoeg heeft m'n Nikon D40 er geen aansluiting voor

The devil is in the details.
Verwijderd
En tevreden?? Ziet er goed uit voor dat geld toch?! :-)
En voor mensen die er nog geen hebben.. Er is er een te koop van een D40 eigenaar ;-)
Als je foto's hebt, wil je er enkele posten? Ik heb dezelfde lens, en zou graag even willen vergelijken (want die van mij heeft een focus-probleem denk ik :: ( )Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:37:
Heb sinds woensdag deze:
[afbeelding]
Kon hem nog niet eerder laten zien, had nog geen tijd...Dus ook niet voor foto's. Volgende aankoop wordt een tas
Verwijderd
Zoeken op lens, evt. camera, resolutie, focal length, diafragma...
www.pbase.com

Elacin Exinore FlexComfort ER met ER25's.
Heeft in mijn geval álles met fotografie te maken
[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 16-11-2007 19:49 ]
slim, heeel slim. Ik neem aan dat je veel partyfotografie oid doet? ER25 is namelijk behoorlijk fors anders. Ik gebruik ER15's voor bandjes en dat is wat mij betreft prima.Henk schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:48:
[afbeelding]
Elacin Exinore FlexComfort ER met ER25's.
Heeft in mijn geval álles met fotografie te makenGeen gekut meer met stomme wegwerpdoppen \o/
Verwijderd

En natuurlijk oplader,omnibounce en batterijen. Maar dat is niet interessant om te melden. Deze jongen is zeer gelukkig
Exactly, de demping kan me eigenlijk niet genoeg zijnSpotter schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:22:
[...]
slim, heeel slim. Ik neem aan dat je veel partyfotografie oid doet? ER25 is namelijk behoorlijk fors anders. Ik gebruik ER15's voor bandjes en dat is wat mij betreft prima.
Die omnibounce ga je weinig gebruiken denkVerwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:26:
[afbeelding]
En natuurlijk oplader,omnibounce en batterijen. Maar dat is niet interessant om te melden. Deze jongen is zeer gelukkig.
Verwijderd
Was ik sowieso niet echt van plan maar stel datHenk schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:30:
[...]
Exactly, de demping kan me eigenlijk niet genoeg zijn
[...]
Die omnibounce ga je weinig gebruiken denk
ow, ik ken het hoor, ik bneem dat ding ook altijd mee, maar om er vervolgens geen zak mee te doen. dar verschilt ook weer van flash tot flash, want bijvoorbeeld mijn sb800 schoot ik niet zonder, en ik hoor ook nogal wat 430ex users zweren bij dat plastic kapje...Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:19:
[...]
Was ik sowieso niet echt van plan maar stel dat
Had ook maar een 'nepper' gekocht op ebay, was toen (jaar terug) 8 euro met verzenden... Maar het kan geen kwaad om er 1 te hebben.

Verschil? Best wel ja
Overigens stond deze niet op voorraad bij FK, en de lichttent die ik besteld had wel, maar die stond nu juist op nalevering (waren dus zo vriendelijk geweest om deze toch alvast op te sturen, en de tent later)

Manfrotto 175F klem voor flitser. Mooi degelijk met vrij strakke veer.
En even rondkijken bij Konijn natuurlijk
(per auto fijner bereikbaar ook sinds de verlenging van de A35)
Ook voor bands vind ik de ER25 nog aan de lichte kant. Ik zou liever richting de 35dB gaan eigenlijkSpotter schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:22:
[...]
slim, heeel slim. Ik neem aan dat je veel partyfotografie oid doet? ER25 is namelijk behoorlijk fors anders. Ik gebruik ER15's voor bandjes en dat is wat mij betreft prima.
Fair enough, ik gebruik ze bij bandjes meestal als ik licht/geluid doeneographikal schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:10:
[...]
Ook voor bands vind ik de ER25 nog aan de lichte kant.
Bij concerten wil het geluid nog wel harder staan soms: 115dB is geen uitzondering en dan zit je met de 25dB krap aan (90dB+ geeft gehoorbeschadigingen).
Bericht hierboven
Verwijderd
Je hebt een gratis printer bij je inkt gekregen bedoel je?neographikal schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:46:
[afbeelding]
Pixma IP4200 als backup voor m'n 5300
Dit topic is gesloten.