Nou na (heel) lang wikken en wegen is eindelijk de kogel door de kerk. Ik kon zelf niet kiezen dat heeft mijn vrouw voor me gedaan.
Ik vond de aanschafprijs namelijk erg hoog (circa 235 euris), maar vanmiddag stuurde m'n vrouw een mail waarin ze kort en bondig vertelde dat het nu maar eens klaar moest zijn en dat ze vanmiddag naar foto klein (niet professional in r'dam) ging en ze vroeg wat hij mocht kosten, nou ik zeg: maximaal 240 en ik dacht daarbij: nou dat krijgt ze nooit voor elkaar want die is toch veel duurder. Maar ik was wel van het gezeur af.
Aangekomen bij foto Klein zag ze daar een aanbieding: Canon Speedlite 430 EX van 369 voor 299, ze ging naar de verkoper en vroeg (smalend) ofdat dit om de 580 EX ging die er naast stond, de verkoper keek een beetje raar, maar ging toch de discussie aan over de prijs. Op een gegeven moment koste hij 269 waarbij we dan zomaar een setje gratis penlites kregen! Toen mijn vrouw zei dat ze het dan wel wilde doen als er dan maar wel een omnibounce bij zat, zei de verkoper dat die al ingebouwd zat. Waarop mijn vrouw zei: nou moet je goed luisteren ik neem dat ding mee voor 240 en anders ga ik hem wel bij een andere zaak halen. Ondertussen maakte ze aanstalten om te vertrekken en de verkoper riep haar terug met de mededeling dat hij (na zogenaamd nog wat gerekend te hebben) akkoord ging met het bedrag van 240 euro.
Peentje is nu heel trots op zijn vrouwtje, maar aangezien het een kerstkado betreft, mag ik alleen de handleiding bij me houden

. Uiteraard is de flitser wel eerst getest, en na ongeveer 5 foto's was ik al aardig onder de indruk).
Dusja nog een paar nachtjes geduld.
Je kunt ook denken van waarom heb je dat ding niet zelf gehaald? Maar ik gebruik mijn EOS 400d (naar alle tevredenheid overgens) alleen hobbymatig, echter voldeet de popup-flash echt niet meer.
Maar ik behoed mezelf graag voor impulsaankopen, waarmee je later niks meer doet, maar ik ben er wel van overtuigd (nu) dat dat met deze aankoop niet gaat gebeuren, wat een mooie (verlichte) achtergronden heb je toch met zo'n bouce flash zeg!!!!
Ik ga eerst lekker met de flitser aan de slag alvorens een omnibounce aan te schaffen, er zijn zat mensen die hem niet gebruiken, maar misschien raak ik er nog wel van overtuigd om een stuk plastic van twee tientjes aan te schaffen.
[
Voor 0% gewijzigd door
Peentje op 20-12-2007 18:50
. Reden: m = p ]