Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

kaajee schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:19:
Weet niet hoe je buitenlamp in elkaar steekt, maar als ie met een stekker ergens in zit, zou je daartussen een "Tuin stekkerdoos" kunnen plaatsen. Moet de afstand natuurlijk niet te groot zijn. En dan heb je icm met een One ook nog steeds een "Light-Manager" nodig natuurlijk.
[afbeelding]
Mijn buitenlamp gaat vanuit huis via een schakelaar aan.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Dan kun je ook met een "Mini inbouw dimmer/schakelaar" uit de voeten. Nog steeds icm een aansturing in de vorm van bijv. een JB Media LightManager.
Afbeeldingslocatie: http://www.gemakinhuis.nl/Upload/Producten/KlikAanKlikUit/Ontvanger/Klik_Aan_Klik_Uit_AWMR-210_280.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

kaajee schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:28:
Dan kun je ook met een "Mini inbouw dimmer/schakelaar" uit de voeten. Nog steeds icm een aansturing in de vorm van bijv. een JB Media LightManager.
[afbeelding]
Tnx, dat is wat ik zocht, nu alleen nog kijken of ik de one of de 895 ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Deze kan ook btw: Inbouw dimmer/schakelaar type ACM-300, max. 300 Watt
Afbeeldingslocatie: http://www.gemakinhuis.nl/Upload/Producten/KlikAanKlikUit/Ontvanger/Klik_Aan_Klik_Uit_ACM-300_280.jpg

En de afweging One of 895 moet je zelf maken. De Z-wave van de 895 zal je met deze combi's niet zo veel extra's geven; je gaat toch alleen maar IR gebruiken. Wellicht in de toekomst wel meer gebruik maken van Z-wave. Denk aan de gekleurde teletekst knopjes.

edit: Ook de bouwmarkten (Gamma) verkopen die meuk btw:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/klikaan.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 28-12-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

kaajee schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:37:
Deze kan ook btw: Inbouw dimmer/schakelaar type ACM-300, max. 300 Watt
[afbeelding]

En de afweging One of 895 moet je zelf maken. De Z-wave van de 895 zal je met deze combi's niet zo veel extra's geven; je gaat toch alleen maar IR gebruiken. Wellicht in de toekomst wel meer gebruik maken van Z-wave. Denk aan de gekleurde teletekst knopjes.

edit: Ook de bouwmarkten (Gamma) verkopen die meuk btw:
[afbeelding]
Wat ik bij de 895 handig vind is dat deze door muren en kastjes heen kan, hoef ik mijn apparatuur niet in het zicht te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dan snap je het nog steeds niet helemaal vrees ik van (sorry to say).
Lees nou eerst eens om te beginnen de topic start door.
Of meer specifiek bijv. deze post:
(hierin is helaas? in die 2! jaar niet zo veel veranderd)
kaajee schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:46:

De RF modellen van Logitech (895 & 1000) hebben dan welliswaar RF ondersteuning (naast IR eigenlijk?), echter dit gaat met het zgn. Z-wave protocol. Veel home automation setjes (lampen en schakelaars bedienen) werken met een ander protocol (soms X-10). Deze werken dus niet samen.....

Een oplossing kan zijn, als je X-10 apparaten wilt besturen: een Marmitek IR-naar-X10 converterkastje; IRRF7243.

Voor een oplossing voor het evt. aansturen van lampen etc. via je (IR) Logitech zou je eens kunnen kijken naar Light-Manager van jbmedia. Die werkt met infrarood.

De RF afstandsbedieningen van de klik-aan-klik-uit zetjes uit de bouwmarkten lijken heel moeilijk/niet te vervangen door een universele, deze schijnen niet gebruik te maken van 'standaarden'.
En standaard wordt de 895 níet met de RF extender geleverd (de iBood aanbieding wel, maar die is niet meer geldig). Dus zul je deze evt. weer apart moeten aanschaffen.

[ Voor 76% gewijzigd door kaajee op 28-12-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

kaajee schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:50:
Dan snap je het nog steeds niet helemaal vrees ik van (sorry to say).
Lees nou eerst eens om te beginnen de topic start door.
Of meer specifiek bijv. deze post:
(hierin is helaas? in die 2! jaar niet zo veel veranderd)

[...]

En standaard wordt de 895 níet met de RF extender geleverd (de iBood aanbieding wel, maar die is niet meer geldig). Dus zul je deze evt. weer apart moeten aanschaffen.
Dus je zou voor de one gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik zou voor een 515 (of een 525, de goedkoopste in ieder geval) gaan..............
Als het concept/principe je bevalt, verhuis je die 515 naar de slaapkamer/elders en dan eens rustig opnieuw kijken en 'aanvoelen' in een winkel bijv., etc.

[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 28-12-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

kaajee schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:10:
Ik zou voor een 515 (of een 525, de goedkoopste in ieder geval) gaan..............
Als het concept/principe je bevalt, verhuis je die 515 naar de slaapkamer/elders en dan eens rustig opnieuw kijken en 'aanvoelen' in een winkel bijv., etc.
Dat vind ik zonde van het geld, als ik er een koop wil ik het meteen goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 18:19
kaajee schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:50:

[...]

Wel? ;)
Ik heb mijn 895 gewoon in de winkel gekocht en in de originele verpakking zit gewoon een extender.
Zie bvb ook http://www.informatique.nl/406073/logitech-harmony-895.html en dan onderaan bij het kopje, wat zit er in de verpakking. Ook in diverse reviews in de pricewatch wordt de extender gewoon genoemd.

Dus wat racoon betreft, ja er zit een extender bij de 895 en ja je snapt het wel.
Met het gebruik van een 895 icm extender kan je inderdaad je apparaten bedienen door je meubilair heen.

Ik heb echter ook een vraag, heeft iemand de 895 met extender op een popcorn c-200 aan de praat gekregen?
ik heb een male - male 3.5mm snoertje van de extender naar de ir poort van de popcorn gedaan, maar ik krijg 0 reactie van de popcorn. :|

[ Voor 14% gewijzigd door Your Grandma op 28-12-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Zat net even op de logitech site te kijken en zag daar de 895 niet meer tussen staan, iemand een idee waar ik onliaijken welke apparaten er met de 895 werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Elke Harmony maakt gebruik van dezelfde database. Dus werkt je/een IR device met een 515,525, whatever, dat werkt ie ook met een 895. Bovendien kun je elke apparaat met infrarood (behalve B&O) gebruiken, vanwege de leerfunctie. Bij de 895 zullen er alleen wellicht een paar (schaarse) Z-wave apparaten tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Your Grandma schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:37:
[...]
.

Ik heb echter ook een vraag, heeft iemand de 895 met extender op een popcorn c-200 aan de praat gekregen?
ik heb een male - male 3.5mm snoertje van de extender naar de ir poort van de popcorn gedaan, maar ik krijg 0 reactie van de popcorn. :|
Je moet ook de meegeleverde kabel gebruiken, die hebben aan de ene kant een stekkertje (die gaat in de extender en aan de andere kant een IR oogje; die plak je voor het IR oogje van je c-200. Je kunt niet de ir poort/ingang van je popcorn gebruiken. Dat is propriety.
Echter de c-200 heeft geen ir (oogje) want die werkt met RF. Dus zul je eerst een IRK-200 moeten kopen.
(of wellicht werkt de/een JB Media LightManager ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Ik lees hierboven dat meer mensen last hebben van hetzelfde euvel dat ik heb: knoppen die gewoon niet meer reageren of je moet ze ontiegelijk ver indrukken en ook dan is suc6 niet verzekerd.
Weet iemand nog een handige oplossing hiervoor, behalve een andere te kopen? Want verder werkt(e) ie prettig. Apparaat is zo'n 3 jaar oud. Heb er in ieder geval voor de dvd/hdd-recorder maar weer de eigen AB bij gepakt.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
kaajee schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:22:
[...]

Je moet ook de meegeleverde kabel gebruiken, die hebben aan de ene kant een stekkertje (die gaat in de extender en aan de andere kant een IR oogje; die plak je voor het IR oogje van je c-200. Je kunt niet de ir poort/ingang van je popcorn gebruiken. Dat is propriety.
Echter de c-200 heeft geen ir (oogje) want die werkt met RF. Dus zul je eerst een IRK-200 moeten kopen.
(of wellicht werkt de/een JB Media LightManager ook)
Dat is nieuw voor mij.
Ik bedien namelijk ook een Marantz op deze manier.
Het enige verschil met de meegeleverde stekkertjes met zo'n ir ledje aan de andere kant, is dat ledje.
De ir-kit van popcorn is gewoon een snoertje met een ir oogje en een male 3,5mm stekkertje + een ir remote.
Er zijn ook handleidingen te vinden van mensen die zelf een ir-oogje klussen van een koptelefoon + een los ir-oogje en die in de ir poort van de popcorn steken.
Er lijkt mij dus geen verschil te zitten in: extender -> male -> ir led -> ir oogje popcorn -> ir poort popcorn
en extender -> male -> male -> ir poort popcorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Werken de afstandbedieningen ook op de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:07

Sandyman538

SandstorM [148839]

Worra schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:59:
Nee, niet out of de box, daar heb je dit apparaatje voor nodig. En misschien voortaan eerst even zoeken in het topic?

[ Voor 7% gewijzigd door Sandyman538 op 29-12-2009 11:04 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Niet zonder extra apparatuur, want de PS3 is BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Standaard niet maar het is wel mogelijk, moet je even kijken in Playstation 3 & Logitech Harmony goede tekst en uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your Grandma schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:37:
[...]

Wel? ;)
Ik heb mijn 895 gewoon in de winkel gekocht en in de originele verpakking zit gewoon een extender.
Zie bvb ook http://www.informatique.nl/406073/logitech-harmony-895.html en dan onderaan bij het kopje, wat zit er in de verpakking. Ook in diverse reviews in de pricewatch wordt de extender gewoon genoemd.

Dus wat racoon betreft, ja er zit een extender bij de 895 en ja je snapt het wel.
Met het gebruik van een 895 icm extender kan je inderdaad je apparaten bedienen door je meubilair heen.

Als je de extender + popcorn in een kastje heb staan dan adviseer ik je om het oogje vooral niet op de apparatuur te plaatsen, maar juist op de binnenkant van het deurtje. Hierdoor kan je met 1 oogje meerdere apparaten aansturen. En zoek je je ook niet iedere keer rot naar de exacte plek van het oogje ;-)

Maar als de popcorn 200 geen IR oog heeft en alleen RF dan werkt het niet natuurlijk. Overigens ook niet met de JB Media, die werkt voor 99,99% zeker op een andere frequentie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racoon schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:11:
Misschien handig om hier te vermelden maar de jb media pro versie is ook verkrijgbaar bij www.gemakinhuis.nl is een nederlandse site.
Ik heb mijn JB Media ook gekocht bij gemakinhuis.nl (http://www.gemakinhuis.nl/merken/jb-media) een ook wat Klik Aan Klik Uit modules (http://www.gemakinhuis.nl/merken/klikaanklikuit). Geen verzendkosten is voor de verandering ook wel eens prettig.

Er komt binnenkort ook een Mini uitvoering van de JB Media Light Manager Pro. De light manager Mini dus, beetje hetelfde als de Pro maar dan alleen voor KAKU schakelaars. En ook nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:17:
[...]

Als je de extender + popcorn in een kastje heb staan dan adviseer ik je om het oogje vooral niet op de apparatuur te plaatsen, maar juist op de binnenkant van het deurtje. Hierdoor kan je met 1 oogje meerdere apparaten aansturen. En zoek je je ook niet iedere keer rot naar de exacte plek van het oogje ;-)

Maar als de popcorn 200 geen IR oog heeft en alleen RF dan werkt het niet natuurlijk. Overigens ook niet met de JB Media, die werkt voor 99,99% zeker op een andere frequentie.
Als je deurtje niet te dicht op de voorkant van je apparatuur staat zou je het ir ledje op je deurtje kunnen plakken ja. Anders kan je beter de ledjes op je apparatuur plakken. Helemaal als je kastje hoogglans is, dan kan het signaal nog wel eens rond stuiteren en voor problemen zorgen.

Maar dat is het probleem niet, ik bedien al vlekkeloos de marantz, humax, en blu-ray speler. En de marantz niet met een ledje van logitech maar met een dit http://www.allekabels.nl/...14/Jack---Jack-Kabel.html van extender, in een ir poort op de marantz. Op die manier is het ledje van logitech overbodig en heb ik niet zo'n stomme plakker op de apparatuur. Dit wil ik ook op popcorn.

http://i219.photobucket.c...200-backpanel-antenna.jpg op deze foto zie je naast de hdmi uitgang een ir poortje zitten. Om de popcorn met ir te bedienen moet je daar normaal gesproken de IRK-200 voor hebben. Deze dus http://images.google.nl/i...fficial%26sa%3DG%26um%3D1 Dit is niets anders dan een 3,5mm jack met daaraan een ir oogje. Net als in je normale apparatuur dus. Hier zou je dan je ir-ledje van logitech op plakken die aan de extender zit.

De stap extender, ir ledje, ir-oogje, popcorn lijkt mij overbodig. Het ir-ledje van logitech zet elektrische singalen vanaf de extender om in ir. Het ir-oogje van de IRK-200 zet ir signalen weer om in elektrische signalen die vervolgens weer met een 3,5mm jack de popcorn ingaan. Beetje dubbel, daarom wil ik met een male male 3,5mm jack het ir-oogje en ir-ledje overslaan. Zoals eerder verteld werkt dit perfect op de marantz op de daarvoor bedoelde ir-ingang, maar niet op de popcorn. Nu is mijn vraag waarom niet en hoe krijg ik dit werkend? Dat moet toch kunnen? daar heb je die kit van popcorn niet voor nodig. helemaal niet als je deze zelf gekluste ontvangertjes ziet http://hackadaycom.files.wordpress.com/2009/10/ir_module.jpg Dit heeft dus niks met RF te maken.

Dus wie helpt mij uit de brand?

[ Voor 7% gewijzigd door Your Grandma op 30-12-2009 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hmm, vreemd! Je zou inderdaad zeggen dat het gewoon moet werken..? Zeker gezien het feit dat het ook met zo'n DIY oplossing gedaan kan worden.. Kan je verder niet helpen hiermee, maar vanuit common sense denk ik zeker dat dit moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vraagje ik heb een harmonu 895 als ik op de off knop druk gaat mijn ab niet uit, weet iemand hoe ik hem uit krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
AB gaat vanzelf uit. Kun je niet forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:36

BaT

kaajee schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:37:
Denk aan de gekleurde teletekst knopjes.
Dit hoor ik vaker mensen zeggen als 'nadeel' van de One... hoe vaak gebruik je ze dan eigenlijk, dat ze PERSEE hardware matig moeten zijn ? (ze zitten er nl gewoon op hoor (standaard), bij de One; maar dan via de touchscreen ipv gekleurde hardware matige knopjes, die flink zou afsteken bij het mooie strakke simpele zwart/wit design van de One..

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
BaT schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:53:
Dit hoor ik vaker mensen zeggen als 'nadeel' van de One... hoe vaak gebruik je ze dan eigenlijk, dat ze PERSEE hardware matig moeten zijn ? (ze zitten er nl gewoon op hoor (standaard), bij de One; maar dan via de touchscreen ipv gekleurde hardware matige knopjes, die flink zou afsteken bij het mooie strakke simpele zwart/wit design van de One..
De DVR van UPC bijvoorbeeld gebruikt de telekstknoppen best vaak. Natuurlijk voor teletekst, maar o.a. ook in de gids, bij het programmeren en voor het selecteren van favorieten. Het is dus erg prettig dat deze knoppen fysiek aanwezig zijn.
Bij de hele oude serie heeft Logitech een serie voor de US zonder teletekstknoppen en een europese met de knoppen. Ook bij de 700 en 900 zitten de knoppen erop. Onbegrijpelijk dus dat de knoppen bij de One zijn weggelaten, want ze hadden eenvoudig toegevoegd kunnen worden. Ik heb het gevoel dat Logitech geen zin had om een versie van de One speciaal voor Europa uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 13:57
BaT schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:53:
[...]

Natuurlijk hoeft geen ene knop PERSEE hardwarematig te zijn.
Maar op mijn Humax decoder/recorder maak ik ook veel gebruik van de 4 kleuren van de "teletekst" knoppen, en dan is het handig om ze hardwarematig op je Harmony te hebben. In de menu's van de Humax staan ze ook altijd in dezelfde volgorde naast elkaar, net zoals ze op de Harmony zijn uitgevoerd: je kan ze dus altijd snel vinden. In ieder geval sneller dan in in de Touchscreen waar ze niet alle vier naast elkaar kunnen worden weergegeven (maar naast en onder elkaar).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Moet je eens met een dreambox gaan werken, dan gebruik je de kleurenknoppen pas echt vaak. Nee, ik zou geen harmony willen waar die knoppen niet hardwarematig opzitten.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

OK rustig maar mensen... ik vroeg me het alleen maar af :P Ik gebruik ze zelf sporadisch alleen bij teletext (die ik ook maar sporadisch gebruik). Heb ze daarom zelf nog nooit gemist (als echte knoppen).

edit: Wat moet je zoal dan met bv een Dreambox doen met die knopjes ? Klinkt nogal overdramatised nl.

Ik gebruikt zelf alleen nog maar de touchscreen; laatste keer dat ik ook maar een hardware matige cijferknop heb gebruikt op m'n One om te zappen is alweer lang geleden; heerlijk dat je kan denken in zenders ipv nummer programmering.

[ Voor 48% gewijzigd door BaT op 30-12-2009 21:30 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
  • Laatst online: 09-09 23:14
Voor degene die nog op zoek zijn naar een harmony one. Bij alternate is nu een aanbieding. Je krijgt de One samen met de 525 voor €149,-.

http://www.alternate.nl/html/product/Afstandsbedieningen/Logitech/Harmony_ONE__+_525_Remote/-1083279/?

Zelf heb ik de 525 gehad en was daar zeer tevreden over. Echter is die door omstandig heden kapot. Dus nu opzoek naar een nieuwe. Zit alleen te twijfelen tussen bovenstaande aanbieding of toch voor de 785.

[ Voor 22% gewijzigd door neorider op 30-12-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:43:
[...]
probeer de source instellingen te veranderen van toggle (iedere keer op de source knop drukken totdat je het juiste kanaal hebt) in te stellen naar aparte knoppen (elke source heeft zijn eigen knop). dit doe je alsvolgt in de software:

aparaten -> instellingen van je tv -> ingangen aanpassen -> methode 2 (aparte knoppen) -> wizard afmaken en verder niets veranderen.

bij de meeste samsung tv's werkt dit gewoon omdat ze beide signalen accepteren. maar nu als je van activiteit veranderd ipv 5x hetzelfde IR signaal uit te zenden om de source 5x te wijzigen gaat hij direct in een keer naar de juiste source.
Ik heb hetzelfde geprobeerd.. maar ik heb een Philips TV. Helaas heb ik hetzelfde probleem.. switchen van activiteit zorgt ervoor dat de input selectie niet meer klopt. Dat toggelen werkt gewoon niet.. volgens mij varieert het ook hoeveel inputs mijn TV toont op het scherm. Hij loopt dan ook vrolijk van HDMI1 naar HDMI2 door, terwijl hij bij HDMI1 had moeten blijven. Terwijl als alles uitstaat en je kiest dan een activiteit, dan gaat het wel goed.

Nu schijnt het zo te zijn dat je wel directe input commando's naar een Philips TV kunt sturen (ik heb een Philips 32PFL7762D/12). Dit icm een Harmony 525.

Anyway.. als ik in de setup methode 2 doe, dan kan ik de wizard niet afmaken.. omdat ik dan de knoppen op de remote moet selecteren voor directe input maar die heb ik niet.

Wat nu?

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 30-12-2009 22:02 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

BaT schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:21:
edit: Wat moet je zoal dan met bv een Dreambox doen met die knopjes ? Klinkt nogal overdramatised nl.
Met het risico een beetje offtopic te gaan, maar...

Als je gewoon tv zit te kijken start je met rood een opname, met geel bedien je de timeshift en met blauw kun je diverse applicaties starten, bijvoorbeeld picture-in-picture. In PiP mode kun je met de kleuren switchen tussen de beide schermen, in welk scherm je wilt zappen, etcetera. In diverse dialogen bij bedienen van opnames of afspelen en dergelijke, zijn de verschillende keuzen met de kleuren te bedienen. Ze komen in elk scherm eigenlijk wel voor zowat.

Hier een willekeurig screenshot van internet van een dialoog op de dreambox met bovenin de kleuren: Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/5605/screenshot7wy2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

ik had een Sequence (Reeks) gemaakt onder een Activiteit die stond er afgelopen dagen ook gewoon, daar niets verwijderd of veranderd onder die activiteit en opeens was er een knop weg, ik in de software kijken en daar was de Sequence ook weg als knop maar ook de Sequence zelf moest ik opnieuw aanmaken ? iemand dit vaker mee gemaakt ?

o ja en weet iemand wat die Off knop links boven doet ? want als ik daar op druk waar ik ook in zit ik kan er niets mee uit zetten hij gaat er mee terug naar alle activiteiten ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

@ MrScratch; Ok duidelijk, ik kan me voorstellen dat mensen dan liever hardware knopjes willen gebruiken, echter is het ook een punt van gewenning. Ik ben zelf een vervent iPhone gebruiker met z'n onscreen keyboard(je), en de touchscreen knoppen op de One zijn prima 'blind' te gebruiken, aangezien het er maar 6 zijn opdezelfde grootte als waar het iPhone keyboardje 30 knoppen heeft.. Die na enige oefening ook zelfs praktisch blind te gebruiken zijn.
barrymel schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:51:
o ja en weet iemand wat die Off knop links boven doet ? want als ik daar op druk waar ik ook in zit ik kan er niets mee uit zetten hij gaat er mee terug naar alle activiteiten ?
Die Off knop is er om je ACTIVITEIT te stoppen; niet je selecteerde apparaat of zelfs TV. Wat ik heb gedaan : bij de 'devices' (dus niet bij de activities) die ik heb geprogrammeerd : bij allemaal links boven een 'Toggle On/Off' knop gemaakt. Zo heb je dus overal bij elk apparaat toch een uniforme Power Button; en als je helemaal klaar bent met je activiteit; druk je dus de daarvoor bestemde Off knop voor in!

[ Voor 44% gewijzigd door BaT op 31-12-2009 00:10 ]

Product Owner - Connec2

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Lethalis schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:55:
Ik heb hetzelfde geprobeerd.. maar ik heb een Philips TV. Helaas heb ik hetzelfde probleem.. switchen van activiteit zorgt ervoor dat de input selectie niet meer klopt. Dat toggelen werkt gewoon niet.. volgens mij varieert het ook hoeveel inputs mijn TV toont op het scherm. Hij loopt dan ook vrolijk van HDMI1 naar HDMI2 door, terwijl hij bij HDMI1 had moeten blijven. Terwijl als alles uitstaat en je kiest dan een activiteit, dan gaat het wel goed.

Nu schijnt het zo te zijn dat je wel directe input commando's naar een Philips TV kunt sturen (ik heb een Philips 32PFL7762D/12). Dit icm een Harmony 525.

Anyway.. als ik in de setup methode 2 doe, dan kan ik de wizard niet afmaken.. omdat ik dan de knoppen op de remote moet selecteren voor directe input maar die heb ik niet.

Wat nu?
Hier is het de 555 icm een Samsung TV. Deze staat juist met naam bij methode 3.

Heb toch ook gekozen voor de 2e methode. De knoppen hoeven niet fysiek op de AB te zitten.
Na de pagina met mogelijk ingangen en hun volgorde krijg je er een met die ingangen met elk een scroll-down menu. Je kunt nu uit een lijst kiezen welk commando het moet zijn.

Hier kwam ik achter toen de helpdesk mij vroeg om in de lijst op het schermpje die commando's als HDMI1 daar te testen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 00:30
Ik kwam er achter dat de versterkers ook aanspringen als ze alleen een input signaal krijgen. Wat ik nu dus heb gedaan is tegen de harmony software gezegd dat de versterkers altijd aanstaan. Daarnaast heb ik bij alle activiteiten met de versterkers gezegd dat als de activiteit afgesloten word, het commando "PowerOff" wordt gestuurd.

Alleen als je nu bv "CD Luisteren" kiest, dan springen ze alsnog bijde aan, omdat ze bijde CD als input hebben. Maarja daar valt wel mee te leven :P.

• Lethalis
  • Niet online
KroontjesPen schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:52:
[...]
Hier is het de 555 icm een Samsung TV. Deze staat juist met naam bij methode 3.

Heb toch ook gekozen voor de 2e methode. De knoppen hoeven niet fysiek op de AB te zitten.
Na de pagina met mogelijk ingangen en hun volgorde krijg je er een met die ingangen met elk een scroll-down menu. Je kunt nu uit een lijst kiezen welk commando het moet zijn.
Ja, maar wat moet ik daar dan kiezen? Want daar staan geen aparte commando's voor elke ingang op. Alleen AV en andere knoppen. En als je niks kiest, wil hij niet verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 31-12-2009 09:25 ]

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MrScratch schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:05:Met het risico een beetje offtopic te gaan, maar...

Als je gewoon tv zit te kijken start je met rood een opname, met geel bedien je de timeshift en met blauw kun je diverse applicaties starten, bijvoorbeeld picture-in-picture. In PiP mode kun je met de kleuren switchen tussen de beide schermen, in welk scherm je wilt zappen, etcetera. In diverse dialogen bij bedienen van opnames of afspelen en dergelijke, zijn de verschillende keuzen met de kleuren te bedienen. Ze komen in elk scherm eigenlijk wel voor zowat.

Hier een willekeurig screenshot van internet van een dialoog op de dreambox met bovenin de kleuren: [afbeelding]
Volgens mij ligt dat aan de software of Skin eventueel. Ik heb daar geen last van : Alleen de opname functie en alles wat ermee te maken heeft is erg "kleur knoppen gebonden" zeg maar.

Wat wel raar is : De EXIT knop wordt niet goed gekoppeld met de Harmony bij de laatste software en firmware update. Moet dit nog effe handmatig aanpassen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• KroontjesPen

KroontjesPen

Lethalis schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:24:
Ja, maar wat moet ik daar dan kiezen? Want daar staan geen aparte commando's voor elke ingang op. Alleen AV en andere knoppen. En als je niks kiest, wil hij niet verder.
Ingangen
Deze pagina laat het aantal ingangen zien. Je kan ze verplaatsen wat bij de 3e methode van belang is.
Helaas verschoof die lijst wanneer een HDMIx aansluiting actief werd.

""Knop" keuze"
Deze pagina komt daarna bij de keuze van de 2e methode.
Hoefde daar niets in aan te passen. Als je bij die drop-down menu's kijkt zie je wel al de ingangen staan.
Deze knoppen zitten niet op de originele ab. Ze zijn alleen via de 'Source" knop uit de lijst te plukken.

Dit is wel voor een Harmony 555 met een Samsung EU40B6000

Stem blanco!

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 09:26
Ter info: Bij Correct in Rotterdam is de Harmony 1100 nu te krijgen voor 300 euro.

Ik heb 'm vandaag binnen gekregen. Vooralsnog erg onder de indruk.

Een minpuntje: installatie op mijn macbook pro (mid 2009 versie) was een drama. De usb verbinding met de macbook werkte erg slecht. Op mijn pc met windows 7 ging het vlekkeloos.

• Lethalis
  • Niet online
KroontjesPen schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:57:
[...]

[afbeelding]
Deze pagina laat het aantal ingangen zien. Je kan ze verplaatsen wat bij de 3e methode van belang is.
Helaas verschoof die lijst wanneer een HDMIx aansluiting actief werd.

[afbeelding]
Deze pagina komt daarna bij de keuze van de 2e methode.
Hoefde daar niets in aan te passen. Als je bij die drop-down menu's kijkt zie je wel al de ingangen staan.
Deze knoppen zitten niet op de originele ab. Ze zijn alleen via de 'Source" knop uit de lijst te plukken.

Dit is wel voor een Harmony 555 met een Samsung EU40B6000
Mja, al die inputs krijg ik dus niet op screenshot 2. Wel ongeveer hetzelfde op screenshot 1.

Scherm 1 bij mij

Scherm 2 bij mij

[ Voor 10% gewijzigd door Lethalis op 31-12-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
Ik gebruik sinds kort de Harmony 555, waarmee ik onder andere een AC Ryan PlayOn!HD aanstuur. Het enige probleem zijn de direction (het OK knopje in het midden, met vervolgens 4 richting knopjes eromheen) knoppen waarme je door mapjes heen scrolt, up, left, right, down. Bij gebruik van de Harmony 555 wordt bij iedere klik een mapje overgeslagen; hij gaat dus default naar 2 mapjes verder. Bij oneven aantal mapjes kom je dus uiteindelijk wel bij het gewenste mapje terecht door de gehele hoofdmap te doorlopen, maar bij een even aantal mapjes is het dus onmogelijk om mapjes nr 2, 4, 6 ect te selecteren.

Heeft iemand anders ditzelfde probleem en is er een oplossing bekend? Ik heb reeds geprobeerd de direction knopjes van de AC Ryan afstandbeding te laten syncen met de Harmony (je kent dat wel, hou de ene afstandbediening 5 cm van de Harmony, via de UI van de Harmony software op de PC kun je dan sommige knoppen laten overeenkomen). Ook dit heeft niet geholpen... iemand een idee hoe dit te fixen is..?

(Ik heb dit probleem overigens alleen bij de AC Ryan, niet bij de TV )

Ander issue, maar minder erg: volume knopje ingedrukt houden werkt niet, voor omhoog en omlaag moet je dus meerdere klikjes geven ipv gewoon ingedrukt houden... hebben anderen hier ook 'last' van..? De volume knopjes van de afstandbedening van m'n Harman Kardon werkt nl wel gewoon zo, en das wel zo prettig....

[ Voor 20% gewijzigd door Illidan op 01-01-2010 12:22 ]

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Illidan schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 12:15:
Ik gebruik sinds kort de Harmony 555, waarmee ik onder andere een AC Ryan PlayOn!HD aanstuur. Het enige probleem zijn de direction (het OK knopje in het midden, met vervolgens 4 richting knopjes eromheen) knoppen waarme je door mapjes heen scrolt, up, left, right, down. Bij gebruik van de Harmony 555 wordt bij iedere klik een mapje overgeslagen; hij gaat dus default naar 2 mapjes verder. Bij oneven aantal mapjes kom je dus uiteindelijk wel bij het gewenste mapje terecht door de gehele hoofdmap te doorlopen, maar bij een even aantal mapjes is het dus onmogelijk om mapjes nr 2, 4, 6 ect te selecteren.

Heeft iemand anders ditzelfde probleem en is er een oplossing bekend? Ik heb reeds geprobeerd de direction knopjes van de AC Ryan afstandbeding te laten syncen met de Harmony (je kent dat wel, hou de ene afstandbediening 5 cm van de Harmony, via de UI van de Harmony software op de PC kun je dan sommige knoppen laten overeenkomen). Ook dit heeft niet geholpen... iemand een idee hoe dit te fixen is..?
Dit heeft te maken met de gevoeligheid die niet correct is.
In de Harmony software onder 'devices' (apparaten?) selecteer 'troubleshoot' (probleem oplossen?) en geef aan dat het apparaat te vaak (of te weinig) een optie selecteert.
Daarna kun je de waarde van de gevoeligheid aanpassen.
Standaard is deze aanpassing voor het hele apparaat, maar na wat (uitermate vervelend) zoekwerk in de menu-opties kun je deze waarde ook aanpassen voor het commando dat het probleem heeft.
Helaas moet je na iedere aanpassing de remote updaten, wat best tijdrovend is.
Na wat trial-and-error zal het apparaat wel goed werken.
Het zelfgeleerde commando wel ongedaan maken, want de standaard code is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Dan zou je dat verder het beste via de site kunnen mailen aan Logitech Lethalis.
Je zou zelf nog kunnen kijken of er onder device knop van je 525 bij TV die ingangen wel ziet staan wat waarschijnlijk niet zo is.

Heb dat ook gehad bij m'n oude DVD speler Illidan.
Door de pulstijd ervoor kleiner te maken was het probleem opgelost.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57
ik ben nu bezig m'n harmony te configureren, maar wat een verschrikkelijke baggersoftware wordt er geleverd bij deze afstandsbediening.

Opstarten van de applicatie duurt ca. 5 minuten voordat ik uberhaupt beeld heb, en het is me ooit eens gelukt een tv configuratie toe te voegen aan mijn afstandsbediening, maar kben nu al zeker 4 uur bezig m'n afstandsbediening te updaten, maar het werkt niet meer :(

blijft haken op 3%.

De afstandsbediening ziet er goed uit, maar het is lang geleden dat ik zulke slechte software heb gezien :r :r

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Het kan natuurlijk ook aan je systeem liggen...
Ik geef zondermeer toe dat die software onduidelijk, chaotisch en ongebruiksvriendelijk in elkaar zit - maar opstarten is toch wel binnen acceptabele tijd en ook het updaten van m'n remote doet 'ie best snel. Nooit problemen mee gehad en wat je hier beschrijft heb ik ook nog niet eerder gelezen.

Het is wat drastisch, maar: herinstalleer je PC eens en probeer het dan nog eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
kzal eens een andere laptop opscharrelen, net ff een uur laten updaten en dan krijg ik een time out waardoor ik opnieuw moet inloggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Bah. Ik kan mijn Harmony 515 opeens niet meer updaten. Hij blijft hangen bij 3% en doet na een half uur nog niets. Andere usb poort, Nod32 uit, windows firewall uit, via het web updaten, het mag allemaal niet baten. Ik krijg continu dit:
Services worden geïnitialiseerd
Gegevens over de eenheid worden opgehaald.
Logitech Harmony Remote Software-versie: 7.6.0
Hardwareversie: Board 1.0.0 (0xFF:0x12)
Firmwareversie: 3.4
Gegevens over de eenheid worden opgehaald. - Geslaagd
Versie-informatie wordt gecontroleerd
Versie-informatie wordt gecontroleerd - Geslaagd
De afstandsbediening wordt geactiveerd
De afstandsbediening wordt geactiveerd - Geslaagd
Afstandsbedieningsstatussen worden opgehaald
Afstandsbedieningsstatussen worden opgehaald - Geslaagd
Afstandsbedieningsgegevens worden naar het web geladen
De afstandsbediening wordt geïnitialiseerd. Een ogenblik geduld...
Afstandsbedieningsgegevens worden naar het web geladen - Geslaagd
Voltooid
Er wordt met uw Harmony-afstandsbediening gecommuniceerd.
En daar kapt hij. Lekker dan, heb dit ding net een week. Misschien zelfde probleem als bij Grolsch?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik heb dus precies hetzelfde op 2 verschillende laptops, wat is er aan de hand :?

bij mij gaat het in eerste instantie om mijn wireless extender, de AB is nog niet eens zo ver :)

[ Voor 38% gewijzigd door Grolsch op 01-01-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

ik heb inderdaad ook het probleem dat hij bij 3% blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dan zal er bij logitech wel iets niet werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

http://harmony-forum.nl/viewtopic.php?f=24&t=3094 nogmaals geprobeerd en zit al op 7%

[ Voor 27% gewijzigd door racoon op 01-01-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
bij mij blijft de software nog steeds op 3% haken, anders eens op een mensonvriendelijk tijdstip proberen, misschien dat de servers dan wat meer tijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Het is bij mij nu ook gelukt. Het duurde 20 minuten maar het is gelukt. Drukte bij de servers dus...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ben nu al 2 dagen bezig, maar geen succes to zover :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
Heren, thanx voor de tip!

Ben 't nu aan 't uittesten, maar ook bij mij blijft 't updaten naar de 555 haken op 3%, denk dat er dus tijdelijk iets mis is bij Logitech.. dan maar morgen wederom een poging wagen.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

$#@!$#@!$@#@!

Harmony voor m'n ouders aangeschaft, vanavond wilde ik hem instellen, hangen op 3%. Had een netbookje bij me, terwijl ik normaal altijd de "gewone" laptop gebruik. Ik denk: daar ligt het aan, dus ik naar huis gereden, andere laptop opgehaald, weer geen succes. Gaan zoeken, kom je erachter dat de boel bij Logitech platligt. Nu kan ik dus weer een avond bij m'n ouders gaan zitten omdat voor elkaar te boksen, maar wie zegt dat het dan wel werkt?

Slecht van Logitech dat het platligt en nog slechter dat ze dat niet even ergens duidelijk kenbaar maken in de software. Het kreng vereist al een internetconnectie, doe dan even een popupje met "er zijn problemen, we zijn ermee bezig". Had mij 2 ritjes en een hoop frustratie gescheeld.

/rant

Verder een geweldig apparaat, wil nooit meer zonder.
(tenzij de backend eruit ligt)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
Same here :(
Even me 895 uittesten zit er niet in.

Technical Difficulties - Updating past 3%
http://forums.logitech.co...dating-past-3/td-p/415084

[ Voor 25% gewijzigd door Pascal op 02-01-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gebeurt wel vaker helaas in het weekend :/ Week of 3 terug kreeg ik mijn MCE Remote niet toegevoegd, omdat de boel schlomo ging => 3 dagen later vloog ik alle menutjes door 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja, volgens Logitech werkt het nu weer .. maar nu heb ik er niets meer aan. Jammer.

Vraag me wel af: wat gebeurt er als Logitech failliet zou gaan? Zal waarschijnlijk niet snel gebeuren, maar dan zit je dus met een dure AB die in principe waardeloos is op het moment dat er iets aangepast moet worden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Arfman schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:16:
Tja, volgens Logitech werkt het nu weer .. maar nu heb ik er niets meer aan. Jammer.

Vraag me wel af: wat gebeurt er als Logitech failliet zou gaan? Zal waarschijnlijk niet snel gebeuren, maar dan zit je dus met een dure AB die in principe waardeloos is op het moment dat er iets aangepast moet worden.
Dan wordt Logitech waarschijnlijk overgenomen door een ander bedrijf, zij het in aparte delen.

Ze staan toch wel redelijk in de markt met hun eigen producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 18:55
Arfman schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:16:
Vraag me wel af: wat gebeurt er als Logitech failliet zou gaan?
:')
Wat als Microsoft failliet gaat? Zit je dan met je Windhoos PC. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
het leek even te werken vanochtend, maar nu krijg ik die rottige applicatie weer niet opgestart.

Voor de 3e dag bezig de software normaal aan het draaien te krijgen :(

M'n tv verspringt niet van kanaal (HDMI>ext2 bijv.) en m'n extender doet noet niet wat ik wil.

[ Voor 22% gewijzigd door Grolsch op 02-01-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn Harmony 515 de juiste input en soundfield pakt van mijn home cinema(dav-s888) .

Probleem: activiteit "xbox" moet het beeld op Video 2 en soundfield op Game. Het probleem is dat die S888 alleen kan "scrollen" tussen a, het videokanaal en b, soundfield. Als ik het inprogrammeer "zapt" hij gewoon 1 videokanaal en soundfield kanaal verder... Soms eindig ik dus op a, geen beeld vanwege het videokanaal en b, staat ie op n-surround of iets dergelijks.

Ben wel blij dat ik niet een remote van 270 euri heb gekocht want ik kan maar niet begrijpen hoe ik het ooit in zou moeten stellen. Uiteindelijk moet ik zelf het soundfield instellen en soms het videkanaal. :'( Wie heeft de gouden tip? Hoe doen jullie dat met scroll-only instellingen? Die harmony kan niet ruiken welke soundinstelling current is. Dus je kan ook niet zeggen "zap" even 3 instellingen verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
scorelord schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:51:
Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn Harmony 515 de juiste input en soundfield pakt van mijn home cinema(dav-s888) .

Probleem: activiteit "xbox" moet het beeld op Video 2 en soundfield op Game. Het probleem is dat die S888 alleen kan "scrollen" tussen a, het videokanaal en b, soundfield. Als ik het inprogrammeer "zapt" hij gewoon 1 videokanaal en soundfield kanaal verder... Soms eindig ik dus op a, geen beeld vanwege het videokanaal en b, staat ie op n-surround of iets dergelijks.

Ben wel blij dat ik niet een remote van 270 euri heb gekocht want ik kan maar niet begrijpen hoe ik het ooit in zou moeten stellen. Uiteindelijk moet ik zelf het soundfield instellen en soms het videkanaal. :'( Wie heeft de gouden tip? Hoe doen jullie dat met scroll-only instellingen? Die harmony kan niet ruiken welke soundinstelling current is. Dus je kan ook niet zeggen "zap" even 3 instellingen verder...
Bij kanalen kan je het vaak instellen zodat hij weet welke opties hij langs moet scrollen.
Dan wordt er per activiteit exact het juiste aantal keer gescrolld.
Mits je alles goed instelt uiteraard.

Voor zo'n soundfield zou ik het niet weten. Als dat niet op eenzelfde manier kan moet je inderdaad zorgen dat de afstandsbediening aan het begin van een bepaalde instelling kan uit gaan.
Wat je dan zou kunnen doen is zorgen dat je met zelfgemaakte opdrachten zorgt dat hij aan het einde van een activiteit het soundfield weer op een standaard waarde instelt.
Zodra je dan een nieuwe activiteit kiest kan je vanuit die standaard waarde tellen en zou je altijd goed uit moeten komen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Grolsch schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:12:
het leek even te werken vanochtend, maar nu krijg ik die rottige applicatie weer niet opgestart.

Voor de 3e dag bezig de software normaal aan het draaien te krijgen :(
Hmm vreemd, ik kon vanmiddag gewoon mn AB updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hier ook de harmony bijna perfect werken. 3 probleempjes die ik sofar ben tegengekomen:

1. Mijn kabelontvanger samsung h380r kan je ook uitzetten door tweemaal op power off te drukken, dan wordt de energiezuinige stand geactiveerd die ik eigenlijk standaard wil gebruiken als power off. Maar het lijkt me niet echt te lukken met de software

2. Mijn Popcornhour (PCH-A110) start direct een video bestand als ik op film kijken druk. Ik snap alleen niet zo goed waarom. Wellicht heeft het iets te maken met dat harmony vind dat de PCH op 'tuner' gezet moet worden? edit: Er wordt door de harmony one eenmaal op de enter toets gedrukt als ik op video kijken druk. Nog steeds geen idee waarom.

3. Mijn panasonic plasma 42pz80 gaat niet aan uit standby omdat de lengte van het signaal te kort is. Hiervoor heb ik al de klantenservice gemaild. Nu nog even wachten...

[ Voor 20% gewijzigd door LtMarx op 03-01-2010 11:08 . Reden: iets meer info vergaard ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik kreeg vanochtend opeens dit emailtje van Logitech:
Dank u voor het kiezen voor de Harmony unversele afstandsbediening. Op vrijdag 1 januari 2010 hebben we problemen ondervonden waardoor uwHarmony stopt met updaten op 3%. Dit probleemis opgelost en u zou nu een update kunnen uitvoeren met uw Harmonyafstandsbediening. Om uw afstandsbediening te updaten, dient u de volgende stappen tenemen: 1) Log in op uw Harmony account2) Klik op 'Afstandsbediening update'. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak dat dit veroorzaakt heeft. Het ondersteuningsteam van de Harmony
Wel netjes. Blij dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:05
Probeer nu al een uurtje lang om te updaten, maar geen succes... blijft hangen op 0%
Software werkt verder wel goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Bulldock op 03-01-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gisteren de AB van m'n ouders weten te updaten, en alles werkt perfect (zoals ik gewend ben van deze AB's). Erg grappig als mensen voor het eerst de kracht van een Harmony zien, alsof ze water zien branden :P

" .. maar .. maar .. hoe weet hij dan welke ingang hij moet kiezen?"

" .. en hoe weet hij dan dat het geluid met de versterker gaat en de kanalen met de kabeldecoder?"

Het is bijna zwarte magie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:25
hallo,

ik ben sinds gistermiddag in bezit van de logitech harmony. Werkt echt geweldig en is wat ikervan verwachtte. Nu zit ik alleen nog met een vraagje. Is het mogelijk om de logo's van de tv-zenders in de ab te zetten? Dat er i.p.v. Ned 1,Ned2 en dergelijke de logo's staan.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Lees hier en daar over lamme knopjes. Heb er zelf ook enigszins last van met de 785. Iemand hier al iets voor gevonden of geprobeert dit onder de garantie te laten maken. Mijn 1 jaar garantie is al voorbij, maar de knoppen behoren wel langer te werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

homemix25 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:35:
hallo,

ik ben sinds gistermiddag in bezit van de logitech harmony. Werkt echt geweldig en is wat ikervan verwachtte. Nu zit ik alleen nog met een vraagje. Is het mogelijk om de logo's van de tv-zenders in de ab te zetten? Dat er i.p.v. Ned 1,Ned2 en dergelijke de logo's staan.
Ja dat kan, dit bedoel je waarschijnlijk klik.
Welke Harmony heb je.

[ Voor 12% gewijzigd door Pierre op 03-01-2010 13:01 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik krijg nu alles voor elkaar behalve het selecteren van de juiste input (HDMI)

component, ext1, ext2 gaat perfect, maar hdmi niet.

Ook de knop input>hdmi doet als enige niets (dat zal het probleem ook wel zijn)

Ondertussen 20 keer de wizards doorlopen maar ik kom er (nog)niet uit.

Wat trouwens erg irritant is dat je elke keer de extender moet aansluiten om een kleine wijziging op je AB door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

homemix25 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:35:
hallo,

Linkje hoe je logo's instelt. En hier vind je allemaal zenderlogo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:46

dj_dysaster

Stoom \o/

Ik heb sinds kort ook een harmony ONE en ben er erg blij mee. Nu zit ik echt met een probleem.

Als ik schakel tussen activiteiten moet er geschakelt worden tussen verschillende ingangen op mijn jvc tv (E2 voor satteliet, E4 voor HTPC, E3 voor Xbox). Nu roept de afstandsbediening een lijst op en scrolt hier doorheen en selecteerd een input. Dit gaat echter vaak fout en is met de help knop niet echt op te lossen.

Nu zag ik echter als ik op mn harmony de tv oproep en door het beeldscherm blader dat er knoppen zijn met E2 E3 etc. Deze werken prima en zonder dat menu op de roepen, het kan dus kennelijk direct (mijn originele remote kon dit niet). Ook kan ik met zo`n knop de tv aanzetten en hem direct naar het juiste kanaal laten gaan.

Wat wil ik: Als ik op een activiteit klik dat de harmony niet apart de tv aanzet, het menu in gaat en een ingang selecteerd maar dat hij direct het commando E4 geeft (als voorbeeld) en dat zo de tv aangaat en naar het juiste kanaal springt.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ja, je kunt signalen laten sturen na het opstarten van de activiteit. Hiervoor kies je, in de software op je PC/Mac, bij de activiteit voor > Settings > Review the settings for this Activity > Yes, but I want to add more control of options and devices for this Activity.

Dan krijg je de standaard stappen weer te zien, maar op het laatste scherm kun je zeggen dat hij bij het opstarten (of afsluiten) van de activiteit nog een extra signaal moet uitsturen. Hier kun je dan opgeven dat hij nog een keer E2 of E3 moet roepen zodat je zeker weet dat het goed staat. Op deze manier gaat hij het wél eerst proberen met het lijstje, maar heb je daarna altijd de achtervang met het directe commando.

Hoe je het doorlopen van het lijstje weg zou moeten halen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Kun je niet ff quoten, anders moet iedereen weer registreren daar.... :)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:53
Je kunt iig aangeven dat er aparte knoppen voor de inputs zijn bij de apparaatsetup, dan ben je van dat lijstje af.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:46

dj_dysaster

Stoom \o/

Dat topic bracht me al in de goede richting, bedankt daarvoor. Na wat rommelen met de aan en uit stellingen (mn remote heeft 1 knop maar kennelijk zijn er 2 apparte aan en uit commando`s) zijn de problemen opgelost.

Bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

bornin7ty2 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:36:
[...]

Kun je niet ff quoten, anders moet iedereen weer registreren daar.... :)
Is eigenlijk een must see forum voor harmony gebruikers, maar dat terzijde. Het is gewoon niet te kopieren op een manier zodat het verhaal duidelijk blijft. Staan veel plaatjes bij. En zoals gezegd, als je een harmony hebt moet je eigenlijk een keer dat forum doorgebladert hebben, heel veel tips en tricks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:05
Ik heb een 555 en ben redelijk tevreden over het apparaat zelf. Echter, het zappen/bladeren op mijn humax 5000 hd decoder mag van mij wat beter. In bijvoorbeeld de gids van de decoder kan ik 3x heel snel drukken en verandert de decoder maar 1 positie omlaag. Met de orginele afstandsbediening ga ik in hetzelfde tempo wel 3x omlaag. Als ik langzaam achter elkaar de knoppen op de harmony in druk, lukt het wel. Ga ik qua snelheid ergens tussen langzaam en heel snel in zitten, dan is er een 'lag': de afstandsbediening geeft dan nog signalen door terwijl ik al gestopt ben met het invoeren. Ik heb de intertoets en interapparaat vertraging op 0 staan.
Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Volgens mij hou je dat, ik krijg 'm ook niet zo snel als de originele afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Ik heb een 555 en nu een probleem met een activiteit.
Voor deze activiteit moet de AB eerst de DVD Recorder aanzetten, om vervolgens naar de juiste ingang te gaan (HDMI2).
Maar nu gaat de AB eerst naar HDMI2, er is geen signaal en gaat ie verder zoeken, en dan zet ie de DVD Recorder pas aan.. :(
De volgorde van opstarten staat ook al goed..
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:51
Heeft iemand enig idee of de Logitech Harmony IR extender al in Nederland verkrijgbaar is?

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/3274/png/24595.1.0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Pino112 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:03:
Ik heb een 555 en nu een probleem met een activiteit.
Voor deze activiteit moet de AB eerst de DVD Recorder aanzetten, om vervolgens naar de juiste ingang te gaan (HDMI2).
Maar nu gaat de AB eerst naar HDMI2, er is geen signaal en gaat ie verder zoeken, en dan zet ie de DVD Recorder pas aan.. :(
De volgorde van opstarten staat ook al goed..
Iemand tips?
Yup, dat had ik dus ook.

Bij het toevoegen van je TV moet je bij de vraag of je SCART gebruikt altijd nee antwoorden (ook al gebruik je scart).

Vervolgens moet je dan de directe ingangen gebruiken zoals hier beschreven:

http://www.harmony-forum.nl/viewtopic.php?f=116&t=1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flatwhite schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:14:
Heeft iemand enig idee of de Logitech Harmony IR extender al in Nederland verkrijgbaar is?

[afbeelding]
Op het blog van Logitech staat dat deze (vooralsnog) niet leverbaar zal zijn in Europa helaas....

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Rupie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 08:30:
[...]

Op het blog van Logitech staat dat deze (vooralsnog) niet leverbaar zal zijn in Europa helaas....
Gelukkig zijn dit soort apparaten ook te koop bij andere merken en deze werken ook prima. Er is geen reden waarom een IR-extender per se van Logitech moet zijn. Ik gebruik er al jaren een van Marmitek met mijn Harmony 885. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:51
MrScratch schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:54:
[...]

Gelukkig zijn dit soort apparaten ook te koop bij andere merken en deze werken ook prima. Er is geen reden waarom een IR-extender per se van Logitech moet zijn. Ik gebruik er al jaren een van Marmitek met mijn Harmony 885. Geen enkel probleem.
Heb je een linkje voor me? O-) Gevonden!

Welke gebruik jij? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Flatwhite op 05-01-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Flatwhite schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:51:
[...]

Heb je een linkje voor me? O-) Gevonden!

Welke gebruik jij? :)
Ik gebruik de marmitek invisible control. Is een redelijk onopvallend kastje, vandaar dat ik die gekozen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Sinds gisteren werkt de instelling van m'n 515 niet meer lekker.
Ik heb het idee dat de Power Toggle van m'n tv omgedraaid is. Want als ik nu een activiteit start, blijft m'n tv uit. Als ik vervolgens op de 515 knop afsluiten druk, dan gaat alles uit én m'n tv aan :D

Ik gok dat m'n vriendin (of ikzelf) per ongeluk op wat verkeerds in het Help menutje heeft gedrukt. Bv bij zo'n vraag als "staat de tv nu aan" op nee; en dat de 515 toen maar besloot dat signaal om te draaien ofzo...

Voordat ik nu teveel moeite ga doen, kan ik ook op alleen de afstandbediening makkelijk de boel weer omdraaien? Bijvoorbeeld door weer zoiets dergelijks in het Help menu te doorlopen...?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Eh ja? Zet de activiteit aan en druk op Help? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Maar het gaat nu wel voor alle activiteiten fout...

Kan het ook wel gewoon proberen. Maar ben niet echt bekend met de helpfunctie
Wilde t toch even navragen, voordat ik ga prutsen en t helemaal niet meer werkt

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu ongeveer een maandje de Harmony One, en moet zeggen dat ik, ondanks dat ik nog niet alles gekoppeld heb, er toch tevreden over ben.

Het enige wat mij niet lekker zit is het volgende ;

Heb hem gekoppeld aan mijn Asrock Ion, met een dongle van een Trust Mediacenter Remote. Nu merk ik dat dit toch wat vertraging geeft, wat vrij hinderlijk is. Ditzelfde heb ik gemerkt toen ik hem aan een Eminent em7075 mediaspeler koppelde. Hij geeft toch wat vertraging, wat ik niet echt begrijp. Ik heb in het menu alle 'ms settings' teruggebracht naar 0 ms, maar toch blijft het vertraagd...Wat doe ik verkeerd? Overigens doet hij hetzelfde met mijn samsung tv. Maar daar heb ik de scroll optie niet echt nodig, dus hindert het me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Chillz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:55:

De helpfunctie is juist voor zoiets. Als de activiteit eerst wel goed werkte kun je met de helpfunctie juist weer je AB op het goede pad krijgen. Anders blijft hij nu elke keer verkeerd schakelen omdat volgens de AB je tv uit of juist aan staat. Als je dat verhelpt door op 'help' te drukken en dan uiteindelijk weer de juiste setup krijgt (tv aan, receiver aan en alles op het juiste kanaal), dan weet de harmony dat ook weer zodat hij in het vervolg wel de juiste inputs geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

:( Ik snap er geen kont meer van ...

Ik probeer een 555 met een Canon 400D te laten praten, maar het werkt gewoon niet !!
- 350D (zoals in het voorbeeld) werkt niet...
- 50/50D werkt niet...
- 400D dus ook niet :/
- Google heeft het over iets anders of wil me nieuwe shops leren kennen zoals gewoonlijk ... zucht!

Is er iemand die dit werkend heeft gekregen ?! Kan er eventueel iemand een Canon RC-1 of RC-5 inleren + uploaden naar de database ?

Oplossingen zijn welkom _O_ Ik wil gewoon een foto kunnen nemen op afstand verdorie :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chillz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:55:

uhmm... volgens mij is het probleem ook opgelost als je de TV dan even handmatig aanzet als de activiteit begonnen is maar de tv staat uit. De Harmony denkt namelijk dat je tv aanstaat terwijl hij uit staat. Als je er dus 1x de tv aanzet op het moment dat de Harmony denkt dat hij aanstaat werkt alles weer zoals de Harmony verwacht dat het werkt.
nero355 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:53:
:( Ik snap er geen kont meer van ...

Ik probeer een 555 met een Canon 400D te laten praten, maar het werkt gewoon niet !!
- 350D (zoals in het voorbeeld) werkt niet...
- 50/50D werkt niet...
- 400D dus ook niet :/
- Google heeft het over iets anders of wil me nieuwe shops leren kennen zoals gewoonlijk ... zucht!

Is er iemand die dit werkend heeft gekregen ?! Kan er eventueel iemand een Canon RC-1 of RC-5 inleren + uploaden naar de database ?

Oplossingen zijn welkom _O_ Ik wil gewoon een foto kunnen nemen op afstand verdorie :|
Als ik jou was zou ik even via het programma waar je de Harmony instelt (ben de naam ff kwijt) contact opnemen met support. De keer dat ik er gebruik van gemaakt heb was mijn probleem met een paar uurtjes opgelost! Enige wat ik hoefde te doen was de AB updaten, support had mijn settings in de database zo aangepast dat alles werkte.

[ Voor 42% gewijzigd door Rupie op 06-01-2010 09:49 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

De Canons staan gewoon in de database.
Home Automation => Home Appliance => Canon => EOS-50
Pagina: 1 ... 34 ... 40 Laatste