|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wil je je bevindingen even hier terugposten? Stond net zelf namelijk ook op het punt om de support te pestennero355 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:49:
PreciesZal support eens pesten dan... beetje jammer dat iemand dan de verkeerde commando's erin heeft gezet
Mijn setup: LG 32LC25R, Onkyo 5.1 Set, ASUS O!Play, UPC Mediabox
Het volgende is het geval: mijn TV wil niet naar het juiste kanaal schakelen wanneer ik een 'activity' selecteer. Wil ik dat mijn TV automatisch op HDMI input komt te staan, dan werkt dit niet. Hierbij heb ik een aantal instellingen via het Harmony menu geprobeerd, zonder succes.
Daarom heb ik bij de activiteiten nu geprogrammeerd dat, nadat de TV en andere benodigde apparaten aan staan, er 6x de knop 'InputNext' wordt ingegeven zodat de TV naar HDMI input gaat (het 6x indrukken van de knop 'InputNext' zorgt er voor dat deze op HDMI komt te staan.
Het probleem is nu dat bovenstaande niet consequent gaat. De TV staat altijd op AV1 en vanaf deze input is het dus 6x klikken om op HDMI te komen. De ene keer eindigt de TV echter op Component (5x klikken), dan weer op AV4 (4x klikken) en dan komt hij wel netjes op HDMI.
Het lijkt dus dat de Harmony niet consequent omspringt met de tijden tussen de klikken? Misschien is 2x te snel achter elkaar klikken voor de TV eigenlijk maar 1x en eindig ik daarom op Component of bijvoorbeeld AV4.
Hoe los ik dit op?
Je kan overigens gewoon zo'n actie aanmaken door aan te geven dat de televisie altijd op dezelfde input aanspringt...
- Mijn TV heeft geen individuele knop met de juiste input: ik heb enkel een 'Input' knop en die dien ik dan in te drukken om de volgende input te selecteren. 3x drukken geeft dus 3 inputs verder dan de huidige stand.
- Mijn TV reageert wel op de Harmony commando's als : Input AV1/ Input RGB of Input Component maar op het commando Input HDMI wordt niet gereageerd, dit is dus geen optie. De TV lijkt 'HDMI' niet te kennen?
- Als de ene keer via 6x InputNext de TV op RGB eindigt en de andere keer op Component en vervolgens op HDMI dan lijkt me toch echt dat er iets niet consequent is? Afstandbediening ligt overigens altijd op dezelfde plek.
ik had precies hetzelfde probleem.Aghanim schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:33:
Even aanvullend op jullie vragen:
- Mijn TV heeft geen individuele knop met de juiste input: ik heb enkel een 'Input' knop en die dien ik dan in te drukken om de volgende input te selecteren. 3x drukken geeft dus 3 inputs verder dan de huidige stand.
- Mijn TV reageert wel op de Harmony commando's als : Input AV1/ Input RGB of Input Component maar op het commando Input HDMI wordt niet gereageerd, dit is dus geen optie. De TV lijkt 'HDMI' niet te kennen?
- Als de ene keer via 6x InputNext de TV op RGB eindigt en de andere keer op Component en vervolgens op HDMI dan lijkt me toch echt dat er iets niet consequent is? Afstandbediening ligt overigens altijd op dezelfde plek.
Het toevoegen van een ander soort TV (in mijn geval een samsung, dus daar heb jij niet zoveel aan), loste het probleem op.
Heb jij toevallig JA geantwoord op de vraag of je TV een SCART aansluiting heeft
Lees dit eens door http://www.harmony-forum.nl/viewforum.php?f=116
en dan met name het eerste topic (nadat je scart hebt uigeschakeld).
Lukt het nog niet leg je probleem eens voor op het harmony forum http://www.harmony-forum.nl/index.php of neem eens contact op met de support desk
Thx! Ik ga het straks proberen!Grolsch schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:18:
[...]
ik had precies hetzelfde probleem.
Het toevoegen van een ander soort TV (in mijn geval een samsung, dus daar heb jij niet zoveel aan), loste het probleem op.
Heb jij toevallig JA geantwoord op de vraag of je TV een SCART aansluiting heeftDit moet je dus niet doen, omdat je direct ingangen moet gebruiken. Anders ff tv verwijderen, opnieuw toevoegen en NEE antwoorden op deze vraag.
Lees dit eens door http://www.harmony-forum.nl/viewforum.php?f=116
en dan met name het eerste topic (nadat je scart hebt uigeschakeld).
Lukt het nog niet leg je probleem eens voor op het harmony forum http://www.harmony-forum.nl/index.php of neem eens contact op met de support desk
Ik ondervind nu ook dit probleem. Gebruik een goedkoop Chinees usb ontvangertje met bijgeleverde afstandsbediening met mijn Asrock ION. Doet het prima en snel als ik deze in XBMC gebruik.Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:00:
Heb hem gekoppeld aan mijn Asrock Ion, met een dongle van een Trust Mediacenter Remote. Nu merk ik dat dit toch wat vertraging geeft, wat vrij hinderlijk is. Ditzelfde heb ik gemerkt toen ik hem aan een Eminent em7075 mediaspeler koppelde. Hij geeft toch wat vertraging, wat ik niet echt begrijp. Ik heb in het menu alle 'ms settings' teruggebracht naar 0 ms, maar toch blijft het vertraagd...Wat doe ik verkeerd? Overigens doet hij hetzelfde met mijn samsung tv. Maar daar heb ik de scroll optie niet echt nodig, dus hindert het me niet.
Als ik de codes echter aan de Harmony aanleer werken ze wel maar met vertraging. Al bij een redelijk kleine lijst van films/muziek ben je eeuwen bezig met het scrollen. Op het officiele forum loopt ook een thread maar Logitech schijnt het niet echt te boeien of het uberhaupt als een probleem te zien. Hoop dat er snel toch iets aan gedaan kan worden want anders zou ik alsnog een extra afstandsbediening erbij moeten houden alleen om door lijstjes te kunnen scrollen. Ik ga nog wat verder prutsen (leuk dat het updaten van de Harmony ook nog eens tergend langzaam gaat en je dus bij elk probeerseltje weer 5 minuten verder bent)...
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
Bump!Your Grandma schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:54:
[...]
...
Maar dat is het probleem niet, ik bedien al vlekkeloos de marantz, humax, en blu-ray speler. En de marantz niet met een ledje van logitech maar met een dit http://www.allekabels.nl/...14/Jack---Jack-Kabel.html van extender, in een ir poort op de marantz. Op die manier is het ledje van logitech overbodig en heb ik niet zo'n stomme plakker op de apparatuur. Dit wil ik ook op popcorn.
http://i219.photobucket.c...200-backpanel-antenna.jpg op deze foto zie je naast de hdmi uitgang een ir poortje zitten. Om de popcorn met ir te bedienen moet je daar normaal gesproken de IRK-200 voor hebben. Deze dus http://images.google.nl/i...fficial%26sa%3DG%26um%3D1 Dit is niets anders dan een 3,5mm jack met daaraan een ir oogje. Net als in je normale apparatuur dus. Hier zou je dan je ir-ledje van logitech op plakken die aan de extender zit.
De stap extender, ir ledje, ir-oogje, popcorn lijkt mij overbodig. Het ir-ledje van logitech zet elektrische singalen vanaf de extender om in ir. Het ir-oogje van de IRK-200 zet ir signalen weer om in elektrische signalen die vervolgens weer met een 3,5mm jack de popcorn ingaan. Beetje dubbel, daarom wil ik met een male male 3,5mm jack het ir-oogje en ir-ledje overslaan. Zoals eerder verteld werkt dit perfect op de marantz op de daarvoor bedoelde ir-ingang, maar niet op de popcorn. Nu is mijn vraag waarom niet en hoe krijg ik dit werkend? Dat moet toch kunnen? daar heb je die kit van popcorn niet voor nodig. helemaal niet als je deze zelf gekluste ontvangertjes ziet http://hackadaycom.files.wordpress.com/2009/10/ir_module.jpg Dit heeft dus niks met RF te maken.
Dus wie helpt mij uit de brand?
Ook zeer geinteresseerd! C-200 onderweg, en ik gebruik een 895 met extender.
Ook al gespeeld met de input delay functie, dat de harmony iets langer wacht tussen 2 opeenvolgende commando's? Dit was bij mijn philips tv het probleem. Ik stond ook de ene keer op ext 4 en dan weer op hdmi 2 omdat hij niet zo snel de commando's van de harmony kon verwerken. Toen ik de tussentijd had verandert tussen de commando's werkte het wel naar behoren en heb ik er nooit meer problemen mee.Aghanim schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:33:
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Bij werkt alles met oudere apparatuur goed maar bij mijn ouders gaat een en ander mis met nieuwere apparaten.
Ik heb 2 activiteiten ingesteld dvd kijken en tv kijken.
De activiteit tv kijken werkt. zet alles uit en dan ga ik de activiteit dvd kijken opzetten. deze werkt niet (tv staat op ander kanaal )dus met help zet ik alles goed. dvd kijken werkt. zet weer alles uit en start tv kijken weer. Hier staat ook weer de tv op een verkeerd kanaal. zet met de help alles goed. alles werkt weer. maar dan werkt dvd kijken weer niet.
Hoe kan het dat deze invloed hebben op elkaar???
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Maar goed. bij het inschakelen van een activiteit moet hij gewoon de commandos opvolgend lijkt me. Nu doet hij gewoon niets van er ingeprogrammeerd is.
Wel als het enkel bij die activiteit blijft maar niet als ik een andere activiteit start dan is alles weer ontregelt.
heb nu gezet dat hij met tvkijken naar hdmi 1 gaat. 1sec vertraging en dan terug narr hdmi 1 gaat en hij presteert het nog om een ander kanaal te kiezen.
Let wel: als ik slecht 1 activiteit gebruik dan gaat alles perfect. aan uit zetten geen probleem. Echter als alles uitzet en een andere activiteit opzet is die ontregel met de help zet ik deze goed. zet alles uit, start andere activiteit is deze weer ontregelt.
ok samenvatting van het verhaal. deze ab werkt alleen super met oude rotzooi!! (zo ff stoom afblazen)
[ Voor 103% gewijzigd door dread op 10-01-2010 14:01 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Het is op deze manier een beetje warrig verhaal wat ik niet kan volgen. Help is eigenlijk alleen bedoeld voor het goed krijgen van het ingang signaal van je tv bijvoorbeeld als hij een commando per ongeluk mist (er staat bijvoorbeeld iets voor het infrarood oogje). Dan kun je het goed zetten met help, maar dan moet in den beginne wel je activiteit kloppen. En ergens klopt die niet. Dus misschien moet je iets duidelijker je verhaal neerzetten. Je start tv activiteit op en daarna switch je naar dvd, wat staat er dan niet goed, het input signaal van je tv, de dvd speler staat niet aan of je digitale decoder voor het tv kijken gaat niet uit?dread schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:04:
Ik heb voor mijn ouders dezelfde 525 gekocht als voor mezelf.
Bij werkt alles met oudere apparatuur goed maar bij mijn ouders gaat een en ander mis met nieuwere apparaten.
Ik heb 2 activiteiten ingesteld dvd kijken en tv kijken.
De activiteit tv kijken werkt. zet alles uit en dan ga ik de activiteit dvd kijken opzetten. deze werkt niet (tv staat op ander kanaal )dus met help zet ik alles goed. dvd kijken werkt. zet weer alles uit en start tv kijken weer. Hier staat ook weer de tv op een verkeerd kanaal. zet met de help alles goed. alles werkt weer. maar dan werkt dvd kijken weer niet.
Hoe kan het dat deze invloed hebben op elkaar???
Ik vind het nog steeds een onduidelijk verhaal. Maar als ik het goed begrijp zet je de activiteit tv kijken aan en daarna zet je de activiteit weer uit. Dit werkt. Als je dan de activiteit dvd kijken opstart staat je tv op het verkeerde ingangsignaal? Maar je dvd speler staat wel aan?dread schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:41:
heb nu gezet dat hij met tvkijken naar hdmi 1 gaat. 1sec vertraging en dan terug narr hdmi 1 gaat en hij presteert het nog om een ander kanaal te kiezen.
Let wel: als ik slecht 1 activiteit gebruik dan gaat alles perfect. aan uit zetten geen probleem. Echter als alles uitzet en een andere activiteit opzet is die ontregel met de help zet ik deze goed. zet alles uit, start andere activiteit is deze weer ontregelt.
ok samenvatting van het verhaal. deze ab werkt alleen super met oude rotzooi!! (zo ff stoom afblazen)
Nogmaals, probeer iets duidelijker te schrijven, met punten, komma's en hoofdletters en probeer er een duidelijk verhaal van te maken. En dat deze ab alleen werkt met oude rotzooi is natuurlijk onzin, maar dat had je zelf ook wel begrepen.
[ Voor 29% gewijzigd door Sandyman538 op 10-01-2010 14:05 ]
aha van die help is al duidelijk dan, wist ik nietSandyman538 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:01:
[...]
Het is op deze manier een beetje warrig verhaal wat ik niet kan volgen. Help is eigenlijk alleen bedoeld voor het goed krijgen van het ingang signaal van je tv bijvoorbeeld als hij een commando per ongeluk mist (er staat bijvoorbeeld iets voor het infrarood oogje). Dan kun je het goed zetten met help, maar dan moet in den beginne wel je activiteit kloppen. En ergens klopt die niet. Dus misschien moet je iets duidelijker je verhaal neerzetten. Je start tv activiteit op en daarna switch je naar dvd, wat staat er dan niet goed, het input signaal van je tv, de dvd speler staat niet aan of je digitale decoder voor het tv kijken gaat niet uit?
ik start activiteit 1 op. (tvkijken) gaat helemaal perfect.
zet de activiteit uit;
ik start activiteit 2 dvd kijken en hij doet niet wat opgegeven is ( hij zet bijv niet het juiste kanaal aan. )
edit: Alle apparaten gaan wel aan.
edit 2: Heb alles erafgegooid en ben opnieuw begonnen.
De AB geconfigureerd voor zowel tv als dvd kijken.
Bij tvkijken ingesteld dat hij bij de LG Dvd en versterker op AUX opt moet gaan.
Dat deed de AB dus niet maar met help ingesteld dat hij naar AUX OPT met gaan. Heb de activiteit afgesloten en terug opgestart en nu is alles goed.
Als alles uitstond de activiteit dvd kijken opgestart. dvd gaat op het juiste kanaal staan maar de televisie niet.
Ik zet deze activiteit uit en start terug activiteit tv kijken aan. nu is hier gewoon alles ontregelt. Kanaal van de tv is niet juist en bij de vdv annex verster staat hij nog in dvd , ipv AUX OPT.
Dus als je een activiteit bekijkt is de andere ontregelt. Sry duidelijker kan ik het verhaal niet maken.
[ Voor 25% gewijzigd door dread op 10-01-2010 14:26 ]
Gokje: De eerste activiteit werkt goed omdat de TV toevallig op het goede kanaal aangaat, de andere activiteit werkt niet goed omdat de inschakelvertraging van de TV hoger is dan wat je ingesteld hebt in de afstandsbediening.dread schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:04:
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
zou zomaar kunnen ja. Waar kun je spelen met de inschakelvertraging? Ik heb een plek gevonden waar je miliseconden kan invullen maar dat is nadat de AB reeds commando's gegeven heeft. Eigelijk wil ik van in het begin alle in de hand hebben en instellen dat hij eerst dit moet doen en dan dat en welke tijd (inschakelvertraging) ermee gepaard gaat.Xander schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:20:
[...]
Gokje: De eerste activiteit werkt goed omdat de TV toevallig op het goede kanaal aangaat, de andere activiteit werkt niet goed omdat de inschakelvertraging van de TV hoger is dan wat je ingesteld hebt in de afstandsbediening.
Bij de snelheidsinstellingen van je apparaat:dread schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:29:
[...]
zou zomaar kunnen ja. Waar kun je spelen met de inschakelvertraging?

(Ja, de TV bij mijn ouders heeft 11,5 seconden nodig na het inschakelen voordat 'ie weer op een infraroodsignaaltje kan reageren

Nadat het 'aan'-commando verstuurt is? Ja, dat lijkt me ook wel handig...Ik heb een plek gevonden waar je miliseconden kan invullen maar dat is nadat de AB reeds commando's gegeven heeft.
Ik vind net dit:UltraSub schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:49:
[...]
Bump!
Ook zeer geinteresseerd! C-200 onderweg, en ik gebruik een 895 met extender.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=32897
Kan het zelf nog niet uit proberen, misschien iemand andersI used an old Hauppauge sensor as I have an old PVR-250 PC card lying around. My TV area has gone digital so I only use the 250 for analog recordings direct from a specific source now. Hence, no need for a remote control.
The cable has an IR sensor at one end and a 2.5mm stereo jack plug at the other. After much google searching I found that the pin out of the Hauppauge stereo plug is:
Base: Ground
Centre: Data
Tip: 5v
I cut off the 2.5mm plug and replaced it with a 3.5mm stereo plug I bought, carefully soldering the wires. Note that the pin connections for the C-200 3.5mm plug is different:
Base: Ground
Centre: 5v
Tip: Data
/edit
wat ik dus bedoel is dat daar de pin bezetting van de C200 staat. Als we nu de bezetting van de Harmony extender weten, kunnen we de extra ir ontvanger van de C200 weg laten en de extender middels een verloop direct op de C200 aansluiten.
/edit 2
hmm. Volgens mij heb ik hier de pinout van de extender gevonden
http://www.mythtv.org/wik...Harmony_Wireless_Extender
@Your Grandma;Connect the "base" of the 3.5mm plug to pin 5 (ground). Connect the middle of the 3.5mm plug as well if you're recycling a stereo plug.
Jij wilde dit ook zo aan de gang krijgen.. Kun je solderen? :-P
[ Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 10-01-2010 16:30 ]
-Een vriendin

-Een Logitech Z5500
-Een Samsung UE46B6000 LED TV
-Een MacMini
Praktische activiteiten die ik zal gebruiken:
-TV Kijken: TV aan op TV input, Z-5500 erbij op Optical In, en geluid op 'Movie' stand.
-Terwijl je TV kijkt de activiteit veranderen naar (bijvoorbeeld) iTunes activiteit: TV gaat op HDMI Input, Z-5500 input gaat op 'Stereo 1', geluidsstand op 'Music'.
-Je bedenkt dat je op de laptop gaat werken, dus kiest activiteit 'Laptop Airtunes' in: TV gaat uit, Z-5500 schakelt door naar Stereo2 input en blijft op 'Music' stand.
Ik hoop dus dat het echt dummy proof werkt. Dus dat wanneer je tussentijds de TV met de remote uitzet (dus niet via een activiteit) en vervolgens weer activiteit iTunes kiest: Dan onthoudt'ie dus dat de TV aangezet moet worden? Gaat dat allemaal probleemloos of zijn er haken en ogen of 'wistjedatjes' waar ik nog rekening mee moet houden?
Als je een apparaat tussentijds uitzet, onthoudt de remote dat niet. In- en uitschakelen van apparaten zou je aan de afstandsbediening zelf moeten overlaten. Alleen als de afstandsbediening van je TV aparte knoppen voor aan en uit heeft zou je het eventueel anders kunnen oplossen, door na het starten van de activiteit een extra aan-commando richting de TV te sturen o.i.d.Don_Gulio schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:07:
Dus dat wanneer je tussentijds de TV met de remote uitzet (dus niet via een activiteit) en vervolgens weer activiteit iTunes kiest: Dan onthoudt'ie dus dat de TV aangezet moet worden?
nog wat anders. het gebruik van de music setting in de z5500 is niet simpelweg in te stellen. de receiver kan alleen 'setting' veranderen door te schakelen tussen alle opties, 'music' of 'movie' 'stereo' '2xstereo' etc. zijn geen rechtstreekse opties. dit betekent niet dat het niet kan met de harmony, maar wel dat het wat complicaties heeft. jammer maar helaas. input kiezen kan volgens mij wel op die manier (ook met de diverse analoge inputs), althans dit zijn opties in de harmony software, of ze voor de 3 analoge inputs werken heb ik niet geprobeerd. ze werken iig voor analoog/optisch/coax
[ Voor 17% gewijzigd door Bulldock op 11-01-2010 00:35 ]
Nice!UltraSub schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:08:
[...]
Ik vind net dit:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=32897
[...]
Kan het zelf nog niet uit proberen, misschien iemand anders
/edit
wat ik dus bedoel is dat daar de pin bezetting van de C200 staat. Als we nu de bezetting van de Harmony extender weten, kunnen we de extra ir ontvanger van de C200 weg laten en de extender middels een verloop direct op de C200 aansluiten.
/edit 2
hmm. Volgens mij heb ik hier de pinout van de extender gevonden
http://www.mythtv.org/wik...Harmony_Wireless_Extender
[...]
@Your Grandma;
Jij wilde dit ook zo aan de gang krijgen.. Kun je solderen? :-P
Eindelijk iemand die het verhaaltje begrijpt
Die link had ik overigens al gevonden, daar had ik ook dat doe het zelf ir oogje gevonden.
Ook op het harmony forum snapte niemand nou eigenlijk wat ik wilde, maar dit biedt weer nieuwe kansen.
Solderen kan ik wel, maar helaas
Wie weet krijg je het dus nog eerder voor elkaar dan ik
[ Voor 5% gewijzigd door Your Grandma op 11-01-2010 09:11 ]
Ik wil het voornamelijk zo geregeld krijgen om twee redenen:Your Grandma schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:09:
[...]
Nice!![]()
Eindelijk iemand die het verhaaltje begrijpt
Die link had ik overigens al gevonden, daar had ik ook dat doe het zelf ir oogje gevonden.
Ook op het harmony forum snapte niemand nou eigenlijk wat ik wilde, maar dit biedt weer nieuwe kansen.
Solderen kan ik wel, maar helaasga ik vrijdag een maand op vakantie en heb ik deze week geen tijd.
Wie weet krijg je het dus nog eerder voor elkaar dan ik
- Het zal altijd reageren, en niet een IR'tje missen
- Ik blijf er bij dat van Harmony > Z-Wave > IR extra lag is in de commando's. Ik merkte duidelijk dat scrollen door lijsten langzamer/moeizamer werd toen ik gebruik ging maken van een extender. Ja, ik weet dat ik die waardes kan aanpassen, maar waar ik op doel is dat die waardes niet zouden moeten veranderen als ze werken voor een apparaat. Dus extender er bij, alles wordt net iets meer laggy.
Maar ik ben bang dat we het niet aan de gang kunnen krijgen als ik zo wat rond lees op het net, schijnt niet zó gemakkelijk te zijn. Heb zelf ook gigantisch weinig tijd, dus ik heb gewoon de IR ontvanger voor de C200 meebesteld voor de quick-n-dirty setup zodat de boel tenminste werkt en het vrouwtje niet gaat zeuren over extra AB's op tafel.
Er is echter 1 'probleem' en dat is het feit dat ik nog wel eens wil veranderen van activiteit. Bijvoorbeeld ik ga film kijken:
Activity = Watch Movie: Mediaplayer - TV - Amplifier staan aan
en vervolgens na de film TV wil kijken:
Activity = Watch TV: Sattelite - TV - Amplifier staan aan
Tot op heden is het mij nog niet gelukt om te switchen tussen deze activities zonder via de Power Off button eerst alle apparaten uit te zetten om vervolgens de activiteit Watch TV te kiezen en alles weer op te starten.
Is dit toch mogelijk of dient een gestarte activity altijd via Power Off beeindigd te worden alvorens een andere activity te starten?
Mijn 'workaround' is nu door middel van de 'InputNext' knoppen zowel de TV als Amplifier op het juiste kanaal voor de nieuwe activiteit te krijgen, echter mis ik op deze wijze de afstandbediening layout die normaal geladen wordt als ik Watch TV kies.
Heb natuurlijk een tv, daarnaast Digitenne kastje, DVD/versterker combo, mediaspeler en spelcomputers.
Daarmee doe ik ook wat jij wilt, geloof ik. Film kijken op dvd of mediaspeler, en daarna terug naar televisie. Geen probleem. Ik hoef niet eerst dingen uit te zetten om wat anders te starten.
Wat gaat er precies verkeerd, wanneer je van de ene activiteit naar de andere gaat?
Leeg - Sinds 20180907
Iemand die een mediacenter oid bedient met de Harmony One? En zou een officiele Microsoft/Philips IR ontvanger het beter doen dan een no-name?
Scrollen door lijsten is niet te doen zo, dus als ik de Harmony wil houden zal ik weer een draadloos toetsenbordje ofzo erbij moeten kopen
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
ik heb deze besteld om te gaan gebruiken icm met de harmony:
http://www.focalprice.com...B_IR_Receiver_Silver.html
AB + receiver werken prima, alleen is schijnbaar de combinatie Harmony + receiver het probleem. Ik meen toch gelezen te hebben dat er mensen zijn die hun mediacenter met de harmony bedienen dus het moet mogelijk zijn sneller te kunnen scrollen. Ik heb alle troubleshooting opties en settings geprobeerd maar niks helpt.
Voeg als apparaat "MicrosoftMCE Keyboard" eens toe en probeer het daar eens mee.MrData schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:32:
Dat is 'm ja, besteld bij DealExtreme.
AB + receiver werken prima, alleen is schijnbaar de combinatie Harmony + receiver het probleem. Ik meen toch gelezen te hebben dat er mensen zijn die hun mediacenter met de harmony bedienen dus het moet mogelijk zijn sneller te kunnen scrollen. Ik heb alle troubleshooting opties en settings geprobeerd maar niks helpt.
Ik kan daarmee razendsnel scrollen op mijn XBMC mediacenter en heb niets hoeven aan te passen wat betreft timings.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Sowieso moet ik de Harmony de codes aanleren van de originele AB, anders kan ik helemaal niks bedienen na het toevoegen van het apparaat in de Harmony software.
Welke IR ontvanger heb jij en moet jij alsnog de codes aanleren of werkt het meteen?
Ik begin nu toch te vermoeden dat het aan het IR oogje ligt, maar zouden daar echt verschillen in zitten...
Ik heb de originele Microsoft MCE ontvanger zoals deze.MrData schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:32:
...
Welke IR ontvanger heb jij en moet jij alsnog de codes aanleren of werkt het meteen?
...
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Ik heb min of meer hetzelfde probleem denk ik. Ik heb drie activities:Aghanim schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:11:
Ik begin de Harmony 515 aardig door te krijgen en heb het nu voor elkaar dat ik alle commando's kan doen met 1 afstandbediening zonder tussendoor toch nog even naar de 'oude' remote te grijpen.
Er is echter 1 'probleem' en dat is het feit dat ik nog wel eens wil veranderen van activiteit. Bijvoorbeeld ik ga film kijken:
Activity = Watch Movie: Mediaplayer - TV - Amplifier staan aan
en vervolgens na de film TV wil kijken:
Activity = Watch TV: Sattelite - TV - Amplifier staan aan
Tot op heden is het mij nog niet gelukt om te switchen tussen deze activities zonder via de Power Off button eerst alle apparaten uit te zetten om vervolgens de activiteit Watch TV te kiezen en alles weer op te starten.
Is dit toch mogelijk of dient een gestarte activity altijd via Power Off beeindigd te worden alvorens een andere activity te starten?
Mijn 'workaround' is nu door middel van de 'InputNext' knoppen zowel de TV als Amplifier op het juiste kanaal voor de nieuwe activiteit te krijgen, echter mis ik op deze wijze de afstandbediening layout die normaal geladen wordt als ik Watch TV kies.
TV kijken - alleen tv aan
DVD kijken - TV aan (EXT1), DVD-speler aan, receiver aan (DVD/LD)
Video kijken - TV aan (EXT2), HDX-1000 aan, receiver aan (DVD/LD)
Wanneer ik vanuit de begin stand (dus wanneer alle apparaten uitstaan) een activity activeer werkt het perfect. Wanneer ik echter van 'DVD kijken' schakel naar 'Video kijken' springt de TV niet naar het juiste ingangssignaal. Ik heb al diverse instellingen geprobeerd maar ik krijg het niet werkend.
Extra info:
TV - Philips 24PW6302
DVD speler - Pioneer DV-565
Receiver - Pioneer VSX-D811
Video speler - HDX1000 nmt
iemand een idee??
Dan met name eerst TV van EXT1 naar EXT2 en dan pas de HDX-1000 aan zetten.
Het kan zijn dat je TV een signaal op een ingang moet zien om die vast te houden.
Omzetten van inschakelvolgorde zou dan kunnen helpen.
Just my 2 cents.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Ik ben bang dat dat het probleem niet is. Ik kan elke ingang selecteren (EXT1, EXT2, enz) daarbij maakt het niet uit of er uberhaupt een apparaat aangesloten is en of de apparaten welke wel aangesloten zijn aan staan.KroontjesPen schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:22:
Wat gebeurt er The big J als je zelf met je oude AB's van DVD naar Video gaat.
Dan met name eerst TV van EXT1 naar EXT2 en dan pas de HDX-1000 aan zetten.
Het kan zijn dat je TV een signaal op een ingang moet zien om die vast te houden.
Omzetten van inschakelvolgorde zou dan kunnen helpen.
Just my 2 cents.
Ik bedenk net wel iets anders. Mijn DVD speler is dmv een scartkabel aangesloten. Als ik mijn DVD speler aanzet springt de TV automatisch op EXT1. Als ik hem weer uit zet springt hij terug naar het kanaal waarop hij stond. Nu is het misschien zo dat als ik schakel tussen 'DVD kijken' en 'Video kijken' de tv bij het uitschakelen van de DVD-speler eerst terug springt naar een ander ingangskanaal en vervolgens de Harmony gaat schakelen naar EXT2. Dit doet hij door een x aantal keer het 'input-next' signaal te zenden. Als het beginkanaal dus anders is dan de Harmony denkt komt hij verkeerd uit. Hmmm, vanavond even uitproberen. Dat was het dus ook niet
het switchen tussen activiteiten loopt niet echt lekker. van alles al getest....
maar nu zat ik te denken aan een workaround. is het mogelijk om van activiteit te veranderen zonder dat de remote een signaal uitzend voor het aan/uit etc? dus gewoon de layout van je remote te wijzigen door een andere activiteit te kiezen.
ik heb een Harmony 785
meestal hou ik mijn hand gewoon over de remote heen zodat het signaal de apparaten niet bereikthousekamp schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:44:
ik zit min of meer met hetzelfde probleem als hierboven beschreven door The Big J en XeNeRgY.
het switchen tussen activiteiten loopt niet echt lekker. van alles al getest....
maar nu zat ik te denken aan een workaround. is het mogelijk om van activiteit te veranderen zonder dat de remote een signaal uitzend voor het aan/uit etc? dus gewoon de layout van je remote te wijzigen door een andere activiteit te kiezen.
ik heb een Harmony 785
ik heb het nu voor elkaar dat de activiteiten netjes schakelen tussen elkaar. alleen het geluid van TV blijft nog aan terwijl ik bij de activiteit alleen geluid wil horen van mijn Home theather set. moet dan dus maar ff handmatig het geluid dimmen.
maar ik kwam nog wat tegen over het aan/uit zetten van de apparatuur. in eerste instantie ging mijn UPC-box en TV niet uit of aan als ik een andere activiteit koos. wat blijkt, ik had er ooit eens voor gekozen om de UPC-box en TV altijd aan te laten staan. dus dat de Harmony niet het desbetreffende apparaat aan/uit mocht zetten. dit kan je per apparaat aangeven.
- ga naar Apparaatopties (bijvoorbeeld van je TV)
- kies de 2e optie genaamd Stroominstellingen aanpassen
- kies vervolgens 'ik wil dit apparaat altijd aan laten staan' zodat de Harmony niet meer bij activiteiten aan of uit zet
ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar het zou moeten werken. heb namelijk geen zin om nu de Harmony doet wat ik wil, weer alle instellingen te vernaggelen
het enigste wat ik nu nog doe is de Harmony software deinstalleren van mijn PC, en de data-kabel uit het raam. moet er nu echt met mijn poten afblijven
[ Voor 5% gewijzigd door Campo di Casa op 15-01-2010 09:53 ]
En voor jou laatste puntje mbt het geluid: kwestie van het commando mute tv o.i.d. toevoegen aan de activiteit

- De eerste keer dat ik mijn Logitech heb ingesteld was ALLES maar dan ook ALLES gewoon goed ingesteld.
- 2 of 3 keer hierna ook.
- Bij de laatste 2 keer moest ik ineens voor apparaten die het prima doen/deden toch effe met de originele remote het een en ander instellen opnieuw
Knoppen die de verkeerde functie hebben, activities die niet kloppen, zelfs nu ineens een probleem met een activity starten die al geactiveerd was. Vroeger starte die gewoon overnieuw en nu niet meer...
Moet echt eens een avondje ofzo hier aandacht aan besteden
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
first off, wat dat geluid betreft... idd kan je een mute commando geven maar dan heb ik zo'n lelijk icoontje van een speaker met een streep er doorheen links onder in mijn beeld zitten. not nice imoRupie schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:46:
ik ben het niet helemaal met die oplossing eens eigenlijkvolgens mij kan je namelijk alleen een knop maken om een apparaat aan of uit te zetten als je dat apparaat toevoegd aan de activiteit. In dat geval zal je dus voor al je activiteiten alle apparaten toe moeten voegen
![]()
En voor jou laatste puntje mbt het geluid: kwestie van het commando mute tv o.i.d. toevoegen aan de activiteit
en nu die workaround;
misschien was het niet helemaal duidelijk, maar de bedoeling is dus te switchen van activiteiten zonder dat de Harmony een apparaat uit of aan zet, of het kanaal van je TV veranderd (mss kan je dat wel meenemen maar nu ff niet van belang.)
- eerst geef je bij elk apparaat aan dat deze altijd aan moet blijven staan. (zie eerdere post)
- vervolgens maak je een activiteit aan bijvoorbeeld voor TV kijken, en je geeft (optie) NIET aan dat de Harmony de desbetreffende apparatuur die je gebruikt voor het TV kijken uit moet zetten.
- voeg in de activiteit TV kijken bij extra knoppen, de knoppen voor aan/uit voor je TV en bijvoorbeeld decoder.
- maak vervolgens nog een activiteit aan voor bijvoorbeeld DVD kijken, en geef hierbij de apparatuur op die je mss gaat gebruiken hiervoor. (TV, DVD speler, Home cinema)
- voeg hier ook weer wat extra knoppen bij voor het aan/uit zetten van het apparatuur wat je in die activiteit gebruikt.
als je dus nu TV hebt gekeken, en een DVD wilt opzetten, druk je bijvoorbeeld eerst je decoder uit (om energie te besparen

zal niet zeggen dat het flawless is, maar als workaround kan het best werken.
anders kan je altijd nog apparatuur kopen wat 100% Harmony proof is
[ Voor 203% gewijzigd door Rupie op 15-01-2010 14:05 . Reden: had niet goed gelezen ]
[ Voor 14% gewijzigd door Bulldock op 16-01-2010 09:52 ]
Belangrijkste verschillwn zijn volgens mij:Pascal.A schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 09:52:
ik heb zelf de 555 destijds gekocht omdat die op voorraad was. een 515 of een 525 zou ik anders voor hebben gekozen. Nu is familie ook aan het kijken naar zo'n afstandsbediening. Wat heeft de 555 dat de andere 2 niet hebben? Ik weet het max. aantal apparaten is hoger, en het uiterlijk is anders maar verder? De 555 gaat bijv. vanzelf uit of standby, doen die anderen dat ook?
* De 555 ziet er anders uit.
* De 555 heeft een picture en sound knop waarmee in het LCD display eigen knoppen geprogammeerd kunnen worden (hier ben ik zelf erg blij mee).
Ik heb zelf de 555, een vriend van mij de 525; beide gaan "aan" als je ze na een tijd pakt (of ernaartoe loopt).
Kijk zelf ook naar:
http://iconfessimageek.co...2/harmony555-386x1024.jpg
http://www.vmart.pk/main/images/harmony%20525.jpg
Of er in max. aantal apparaten verschil zit, weet ik niet. Dat kun je vast zelf op de website van Logitech vinden.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Ik heb me niet helemaal verdiept in de discussie, dus sorry als dit een spuit-elf reactie is.housekamp schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:35:
[...]
first off, wat dat geluid betreft... idd kan je een mute commando geven maar dan heb ik zo'n lelijk icoontje van een speaker met een streep er doorheen links onder in mijn beeld zitten. not nice imoSecond, ik kan wel een commando -10 voor het volume geven maar dat duurt me dan te lang, en het houdt de rest van alle commando's op. het blijft een batch wat je Harmony afwerkt.
etc
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
spuit-elf! spuit-elf! spuit-elf! spuit-elf!spaceboy schreef op zondag 17 januari 2010 @ 08:29:
[...]
Ik heb me niet helemaal verdiept in de discussie, dus sorry als dit een spuit-elf reactie is.Maar ik zie iets over 'n lelijk mute-icoontje. Heb je toevallig 'n Panasonic tv? Ik heb hier namelijk aan 't begin ook mee lopen klooien, maar dat icoontje verdwijnt vanzelf he? Duurt alleen wel bizar lang (15 seconden ofzo?)...
nee tis geen Panasonic maar ein Grundig. En dat mute-icoontje blijft gewoon hardnekkig onder in de hoek zitten. Het is opzich niet zo'n ramp. als ik van activiteit geswitched ben kies ik gewoon ff de layout van mijn TV remote, en zet het volume lager.
wat ik wel vaag vind is dat bij het veranderen van de externe kanalen op je TV, je een menu te zien krijgt met alle externe bronnen. TV kijken doe je op de 2e positie, en het HDMI zit op de 8e plek. normaal doe ik altijd 2 stapjes naar boven (handmatig) om het HDMI kanaal te kiezen. Maar de Harmony schijnt alleen maar naar beneden te kunnen want die kiest voor de 6 stappen naar beneden. weet iemand of je dit kan veranderen? scheelt toch weer een paar seconden.
Ik heb de PS3 extender gekocht. Nu ging dat de eerste dagen gewoon perfect!
Maar sinds een paar dagen wanneer ik kies voor de activiteit TV kijken, springt de PS3 ook aan. Erg vervelend, want dan heb ik ook geen geluid meer op de tv.
Meer mensen die dit probleem hebben (gehad) en hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik krijg het het niet voor elkaar.
Even voor de beeldvorming:
Ziggo humax scart gaat prima op video 1 en video 2
Home-Cinema gaat prima op video1 en video 3 (zijkant)
Het is ontstaan nadat ik een logitech harmony het videokanaal s-video/vdideo2 heb laten kiezen. Of gepruts met "Selecteer de afstandsbedieningsknoppen waarop u drukt om naar elke ingang te gaan." in stand "Methode 2: Selecteer deze methode als de afstandsbediening knoppen met labels als VIDEO 1, VIDEO 2 heeft, en als elke knop een uniek label voor de broningang op het scherm weergeeft."
Broningang AV2 "SetInputType AV2" is ie nu. (heb misschien geprutst met SetInputType AV2S, of InputVideo2) Snap het niet meer
//edit: opgelost. Heb de knop AV2 (die ik op de oorspronkelijke afstandsbediening niet heb) tijdelijk geprogrammeerd tot SetAV2InputAV2 (dus niet AV2S)
[ Voor 6% gewijzigd door scorelord op 17-01-2010 15:45 ]
Heb de pc remote ook geprobeerd. Werkt voor mij over het algemeen prima, met uitzondering van het snel signalen achter elkaar versturen. Heb ook het idee dat bepaalde toetsen op de harmony langzamer zijn dan andere. Maar voor mij snel genoeg in winxp (geen media center software). Met het programma hotkeyz heb ik nog wat trucks uitgehaald (soort van macros voor dingen die ik vaak doe en normaal gesproken toetsenbord moet pakken of veel muis-acties moet maken). Jammer genoeg is de remote beperkt in het aantal gecombineerde acties (vb. control + alt + f1), maar voor die 5 euro ...MrData schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:21:
Ja dan zou ik een wat meer officiele MS/HP/Philips ontvanger moeten vinden, met het risico dat het nog niet werkt..maarja dit is ook geen doen. Je zou toch zeggen dat zo'n IR ontvangertje alleen maar het signaal opvangt en weer doorstuurt en dat er onderling geen verschillen zouden moeten optreden.
Ja, maar het snel achter elkaar signalen versturen is juist wat zo belangrijk is als je door lange lijsten moet scrollen. Bij elke klik een 0,3 seconde vertraging is niet te doen. Snap er nog steeds geen zak van, want het IR ontvangertje is wel in staat veel commando's te ontvangen, en de harmony kan ze ook snel genoeg uitzenden, bijvoorbeeld als ik een 360 ermee bedien.Pascal.A schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:25:
[...]
Heb de pc remote ook geprobeerd. Werkt voor mij over het algemeen prima, met uitzondering van het snel signalen achter elkaar versturen. Heb ook het idee dat bepaalde toetsen op de harmony langzamer zijn dan andere. Maar voor mij snel genoeg in winxp (geen media center software). Met het programma hotkeyz heb ik nog wat trucks uitgehaald (soort van macros voor dingen die ik vaak doe en normaal gesproken toetsenbord moet pakken of veel muis-acties moet maken). Jammer genoeg is de remote beperkt in het aantal gecombineerde acties (vb. control + alt + f1), maar voor die 5 euro ...
Denk dat de enige manier is om dit op te lossen toch een duurdere ontvanger ergens vandaan te halen..
Verwijderd
Ook al komt het vaker voor, ik zou er geen risico mee nemen. Li-Ion accu's kunnen best link zijn, je herinnert je vast nog wel nieuwsberichten over ontploffende mobieltjes en laptops enzo?
Ik zou die accu niet meer gebruiken. Garantie claimen dus.
Is er ook een risico met (niet)oplaadbare AA's van een willekeurig merk?
[ Voor 45% gewijzigd door Bulldock op 17-01-2010 21:41 ]
Ik vraag het me af. Ik schreef al dat ik het vermoeden had dat bepaalde knoppen sneller waren dan anderen. Ik heb de channel knoppen geprogrammeerd als page up en page down. Zojuist kwam ik erachter dat de page down (Ch.-) snel het commando verstuurd en ook ingehouden kan worden waarbij het commando nog sneller verstuurd word. Page up (Ch. +) gaat echter tergend traag en heeft een grote 'lag'. Misschien dat ik het page up signaal niet goed heb gekopieerd naar de harmony bij de eerste setup (zal het morgen opnieuw doen).MrData schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:02:
[...]
Denk dat de enige manier is om dit op te lossen toch een duurdere ontvanger ergens vandaan te halen..
EDIT: Het opnieuw aanleren van dat specifieke commando heeft het probleem opgelost. Page up gaat ook zeer soepel nu. Ik denk dat we kunnen concluderen dat de originele pc remote niet altijd even correct de signalen doorstuurt en het aanleren van de harmony moet heel nauwkeurig gebeuren. Ik weet niet precies welke invoer het best werkt, ik probeer de eerste keer wat langer en de verificatie heel kort de toets in te drukken.
[ Voor 22% gewijzigd door Bulldock op 18-01-2010 16:38 ]
Logitech EMEA Support:
Logitech kent maar een versie van de Harmony525 en dat is de 'Advanced Universal Remote Harmony525'.
De 'normale' en de 'refresh' versies worden hoogstwaarschijnlijk door de leverancier zelf hernoemd.
je zou er voor kunnen kiezen om de tv in eerste instantie op dezelfde input te laten staan op het moment dat je voor een activiteit kiest om vervolgens laterij tijdens het opstarten de opdrachten te geven om het menu te openen, 2x omhoog en okay of iets in die geest.housekamp schreef op zondag 17 januari 2010 @ 09:02:
[...]
wat ik wel vaag vind is dat bij het veranderen van de externe kanalen op je TV, je een menu te zien krijgt met alle externe bronnen. TV kijken doe je op de 2e positie, en het HDMI zit op de 8e plek. normaal doe ik altijd 2 stapjes naar boven (handmatig) om het HDMI kanaal te kiezen. Maar de Harmony schijnt alleen maar naar beneden te kunnen want die kiest voor de 6 stappen naar beneden. weet iemand of je dit kan veranderen? scheelt toch weer een paar seconden.
Ik heb beide versies:Syzzer schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:13:
Voor de geïnteresseerden, ik vroeg me af wat het verschil tussen de gewone en 'refresh' versie is, zoals deze in de pricewatch te vinden zijn. Op het web kon ik niet vinden, dus heb ik Logitech gemaild. Zij gaven het volgende antwoord:
[...]
Het oude model heeft een bescherm klepje over usb aansluiting en kraakt meer. Dat laatste zou ook aan het exemplaar kunnen liggen. Verder heb ik geen verschillen ontdekt.
dat kan ik v/d week wel eens proberen met een proef activiteitje... laat het wel ff weten of het gelukt isRupie schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:44:
[...]
je zou er voor kunnen kiezen om de tv in eerste instantie op dezelfde input te laten staan op het moment dat je voor een activiteit kiest om vervolgens laterij tijdens het opstarten de opdrachten te geven om het menu te openen, 2x omhoog en okay of iets in die geest.
Is het dus mogelijk om op de One te programmeren dat het volume naar nul moet worden gezet? Eventueel dat het VolumeDown-signaal voor 3-5 seconden verzonden wordt? Ik ben al even in het topic aan het graven geweest, maar kan niet direct een mede-slachtoffer vinden
[ Voor 7% gewijzigd door Bastiaan op 21-01-2010 14:54 ]
ik kwam er achter dat de radio-knop op de UPC remote ook niet werkt, dus heb ik een aantal stappen handmatig moeten toevoegen:
- druk op menu
- wacht 2 sec.
- druk op Direction Right
- druk op OK
heeft iemand wellicht een eenvoudiger manier om dit in te stellen?
Wanneer ik dat inprogrammeer daalt het volume met 1. Als het volume op 20 staat, is dat best een eind voordat 'ie op nul staat. Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik 20x deze ene sequence moet laten lopen (los van het feit dat 20x achter elkaar niet eens kan).MrAcid schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:12:
Je kunt zelf een sequence maken en die laten draaien bij het starten van een activiteit?
[ Voor 27% gewijzigd door Bulldock op 21-01-2010 17:29 ]
ik weet het niet zeker, maar had ergens eens iets gelezen over dat je een +10 / -10 commando kan meegeven. weet alleen niet meer in welk forum ik dat had gelezen...Bastiaan schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:03:
[...]
Wanneer ik dat inprogrammeer daalt het volume met 1. Als het volume op 20 staat, is dat best een eind voordat 'ie op nul staat. Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik 20x deze ene sequence moet laten lopen (los van het feit dat 20x achter elkaar niet eens kan).
Open de Logitech Harmony Software.Bastiaan schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:03:
[...]
Wanneer ik dat inprogrammeer daalt het volume met 1. Als het volume op 20 staat, is dat best een eind voordat 'ie op nul staat. Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik 20x deze ene sequence moet laten lopen (los van het feit dat 20x achter elkaar niet eens kan).
Druk bij de activiteit die je wilt aanpassen op settings.
Review the settings for this activity > Yes, but I want to add more control > Save > Paar keer op Next (zonder dat je wat aan hoeft te passen).
Dan komt er aan het eind eens scherm met Custom Actions. Daar kun je actions ingeven voor het starten van de activiteit. Daar kun je dan het volume naar beneden doen (1x). Je voegt 20, 30, 50 van die acties toe en het werkt.
Eenvoudiger is om te kijken of je het standaardvolume van je TV niet gewoon naar 0 kunt zetten. Bij mijn Panasonic kan dat via het service menu.
Eh, dat zal waarschijnlijk prima werken. Het IR-signaal van de Harmony laten omzetten naar RF met zo'n powermid-kastje, en ergens anders het RF-signaal weer laten omzetten naar IR door het andere powermid-kastje.Pascal.A schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:25:
Zijn er mensen met ervaring met het gebruiken van een marmitek powermid om het IR signaal van de harmony om te zetten in RF?
Maar dat kan niet! Zo'n powermid is absoluut niet bedoelt om RF-apparaten mee te bedienen, het is een IR-verlenging over RF, en niet meer dan dat. 't is niet zo dat je dan ineens je klik-aan-klik-uit schakelaars kunt bedienen, je auto kunt openen of je eigen radio station kunt opzetten...Ik zoek de goedkoopste manier om met de 555 ook mijn klik-aan-klik-uit systeem te bedienen.
Kijk liever eens naar de JB Media Light Manager Classic of JB Media Light Manager Pro. Dat zijn bij mijn weten de enige producten die kunnen bereiken wat jij wilt.
Van het harmony-forum:Xander schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:58:
Maar dat kan niet! Zo'n powermid is absoluut niet bedoelt om RF-apparaten mee te bedienen, het is een IR-verlenging over RF, en niet meer dan dat. 't is niet zo dat je dan ineens je klik-aan-klik-uit schakelaars kunt bedienen, je auto kunt openen of je eigen radio station kunt opzetten...
http://harmony-forum.nl/downloads/domotica/domotica.pdfPowerMid van Marmitek:
Dit apparaatje bevat geen enkele intelligentie en doet niets meer (en niets minder) dan wat hij 'ziet' aan infrarood signaal 1-op-1 weer uit te zenden op 433.92 Mhz. Dit is toevallig eveneens de frequentie
waar KAKU op werkt. De PowerMid's worden a.h.w. misbruikt voor dit doeleind. De Harmony zendt
de IR codes. De PowerMid zet over naar RF. Goedkoop maar werkt, hoewel er soms wel eens een
commando gemist wordt. Alle intvangen IR (Dis ook van verlichting, andere AB's, zonlicht, etc. )
worden eveneens als vervuiling uitgezonden op RF. Samenvattend: Het werkt meestal en is zeer
goedkoop.
Ah, dan weet jij al meer dan ik.Pascal.A schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:49:
[...]
Van het harmony-forum:
[...]
http://harmony-forum.nl/downloads/domotica/domotica.pdf
Ik heb het aan de gang met een One, zoals gezegd werkt het maar ik weet niet of het ideaal is. Af en toe pakt ie een commando niet en ik heb het idee dat je ook niet te snel commando's achter elkaar moet sturen. Ik heb een testlampje staan en een paar dagen geleden stond het lampje 's ochtends aan terwijl hij de avond ervoor toch echt uit stond.Pascal.A schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:12:
Ik wil niet zeggen dat die methode werkt. Mijn vraag was of mensen daar ervaring mee hebben. Ik lees tegenstrijdige verhalen en daarom vroeg ik me af of je bekend was hiermee.
Ik weet niet in hoeverre het JBMedia apparaat daar beter mee omgaat, maar de classic versie is al iets van 80 euro dus ik bestel 'm ook niet om even te testen.
Ik ben ook wel benieuwd, het zou zonde zijn van de ~30 euro als ik het ga proberen. Dus eerst wat zekerheidPascal.A schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:12:
Ik wil niet zeggen dat die methode werkt. Mijn vraag was of mensen daar ervaring mee hebben. Ik lees tegenstrijdige verhalen en daarom vroeg ik me af of je bekend was hiermee.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik mag graag op de bank al tv kijkend in slaap vallen en mag van mij alles uit. Iemand een idee?
Non taken
@mrdata: heb je m'n post nog gelezen mbt de usb receiver? heb 'm toch redelijk soepel werkend gekregen: Pascal.A in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal..."
Hmm, je edit had ik nog niet gezien. Het gaat mij meer om de DirectionLeft/right/up/down knoppen, maar ik ga er weer mee stoeien, bedanktPascal.A schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:45:
ik hou denk ik de marmitek PowerMid even in de gaten, misschien dat ik 'm tweedehands kan kopen.
@mrdata: heb je m'n post nog gelezen mbt de usb receiver? heb 'm toch redelijk soepel werkend gekregen: Pascal.A in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal..."
Lijkt mij ook handig. Probleem is dat bij 60min de AB op alle apparaten gericht moet staan. Valt de AB achter een kussen dan ben je dus de sjaak….bornin7ty2 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:06:
Kan zijn dat ik er overheen kijk maar wat ik mis in het hele Harmony verhaal is een timer functie zodat je in kan stellen dattie bijv. over 60 minuten alles uitschakelt.
Ik mag graag op de bank al tv kijkend in slaap vallen en mag van mij alles uit. Iemand een idee?
Ik las iets over de OVU-4120, maar iemand kreeg daarmee de harmony niet aan de praat. Verder kon ik geen andere mogelijkheden vinden tussen de pricewatch
[ Voor 35% gewijzigd door AOC op 22-01-2010 13:34 ]
uhhmm.. een ir receiver aansluiten op je htpc?Dark0z schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:30:
Weet iemand hoe ik deze Logitech Harmony advanced kan laten werken met mijn HTPC? Deze afstand heeft geen bluetooth. HOe kan ik dit oplossen?
Ik las iets over de OVU-4120, maar iemand kreeg daarmee de harmony niet aan de praat. Verder kon ik geen andere mogelijkheden vinden tussen de pricewatch
Nouja zeg schiet mij maar lekPascal.A schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:45:

Bij het zoeken op Amazon naar een ander remote ontvangertje kwam ik ons ABtje tegen. Even in de reviews kijken en iemand meld dat je hem kan aanmelden als een Chinavision CVSB-983.
Gedaan, en nu werken de knoppen veel sneller in XMBC. Iets trager dan met de originele AB, maar het is nu zeker werkbaar.
Wat ik niet begrijp is dat de codes die je de Harmony aanleert (al dan niet RAW) langzamer werken dan deze codes uit de database.
Maargoed, wellicht handig voor mensen die voor $10 bezorgd uit het verre Oosten nog een manier zoeken om hun HTPC met hun Harmony te kunnen bedienen
Inderdaad. Updaten duurt een minuut of 4 bij mij. En als je gewoon even goed nadenkt voordat je hem update dan hoef je hem ook niet telkens te updaten. In het begin is het even spelen, maar als je hem 1x goed instelt dan hoef je het nooit meer te doen.MrData schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:59:
Kan zijn dat de server van Logitech traag is. Ik had in eerste instantie een andere USB kabel gebruikt waardoor de boel ook niet lekker ging, toen de bijgeleverde kabel gebruikt en toen geen problemen meer. Het updaten duurt dan nog erg lang, maar er valt mee te werken.
Als ik nu kleine dingen wil veranderen in schema's en activiteiten, dan sla ik die op in mijn hoofd en dan voer ik ze allemaal na een paar weken in 1x door.
Beter laat dan nooit. Heb 'm zojuist ook ingesteld en ga 'm later testen. Bedankt voor de tip.MrData schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:36:
[...]
Bij het zoeken op Amazon naar een ander remote ontvangertje kwam ik ons ABtje tegen. Even in de reviews kijken en iemand meld dat je hem kan aanmelden als een Chinavision CVSB-983.
Voor mensen die dus willen weten hoe ze hun PC (goedkoop) met de harmony kunnen bedienen:
Deze afstandsbediening + usb IR receiver aanschaffen (het gaat om de usb ir receiver):
PC DVD TV Multimedia Remote Control USB IR Receiver

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14380
http://www.focalprice.com/detail_HR022S.html
In de harmony software toevoegen: Computer > Media Center PC > Chinavision > CVSB-983
Tip: voor geavanceerde acties (voor bijv. de Hotkeys) kijk naar het programma hotkeyz: http://www.skynergy.com/hotkeyz.html
heb een sony av STR-DH100 en een harmony 895 als ik de av aanzet en te beginnen in tuner dan begint deze altijd eerst met am en ik wil beginnen in Fm
heb van alles geprobeerd maar lukt niet.
nog goedkoper :Pascal.A schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:29:
[...]
Beter laat dan nooit. Heb 'm zojuist ook ingesteld en ga 'm later testen. Bedankt voor de tip.
Voor mensen die dus willen weten hoe ze hun PC (goedkoop) met de harmony kunnen bedienen:
Deze afstandsbediening + usb IR receiver aanschaffen (het gaat om de usb ir receiver):
PC DVD TV Multimedia Remote Control USB IR Receiver
[afbeelding]
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14380
http://www.focalprice.com/detail_HR022S.html
In de harmony software toevoegen: Computer > Media Center PC > Chinavision > CVSB-983
Tip: voor geavanceerde acties (voor bijv. de Hotkeys) kijk naar het programma hotkeyz: http://www.skynergy.com/hotkeyz.html
http://www.informatique.n...vu412000-ir-receiver.html
is de standaard IR poort voor de Windows MediaCenter IR6 afstandbedieningen, gewoon zoeken naar MediaCenter Afstandbediening in de Harmony software en klaar
BarryMel
Dat lijkt me dan een instelling van je receiver zelf. Als het via je originele AB wel werkt moet je even het signaal leren met de software.1475paul schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:26:
hallo
heb een sony av STR-DH100 en een harmony 895 als ik de av aanzet en te beginnen in tuner dan begint deze altijd eerst met am en ik wil beginnen in Fm
heb van alles geprobeerd maar lukt niet.
Voor het aanzetten gebruik ik het upc commando wat prima werkt, maar als de ab een beetje anders is gericht dan springt de PVR box al niet aan, best irritant.
Dit topic is gesloten.