Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sondeer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-08 19:37
Ik heb net een paar dagen de goedkopste harmony in huis. (300i)
Voor die paar tientjes kon ik hem niet laten liggen.

Wou een harmony proberen omdat ik geen goede berichten over de sru/9320 hoor.
Tewijl ik altijd erg te spreken ben over de degelijkheid van philips.
Had voorheen de rc 4370 van philips. een zeer degelijke AB maar iniddels erg versleten.
en echt 10 miljoen keer gevallen.
Gebruik hem voor media center /tv /versterker.

Installatie is prima, erg simpel en overzichtelijk.
Maar, waar ik tegen aan loop, ik krijg het niet voor mekaar om zelf te kiezen onder welke device knop ik mijn apparaat wil hebben.

En ik vroeg mij af of het bij zijn duurdere broertjes wel mogenlijk is om keyboard aanslagen er in te programmeren.
zoals alt-TAB of ctrl/shft Q.
Wellicht heeft iemand hier, er ervaring mee.

Zag dat de one nu nog 120 euro was, dat is het overwegen wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Sondeer schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:57:
Ik heb net een paar dagen de goedkopste harmony in huis. (300i)
Voor die paar tientjes kon ik hem niet laten liggen.

Wou een harmony proberen omdat ik geen goede berichten over de sru/9320 hoor.
Tewijl ik altijd erg te spreken ben over de degelijkheid van philips.
Had voorheen de rc 4370 van philips. een zeer degelijke AB maar iniddels erg versleten.
en echt 10 miljoen keer gevallen.
Gebruik hem voor media center /tv /versterker.

Installatie is prima, erg simpel en overzichtelijk.
Maar, waar ik tegen aan loop, ik krijg het niet voor mekaar om zelf te kiezen onder welke device knop ik mijn apparaat wil hebben.

En ik vroeg mij af of het bij zijn duurdere broertjes wel mogenlijk is om keyboard aanslagen er in te programmeren.
zoals alt-TAB of ctrl/shft Q.
Wellicht heeft iemand hier, er ervaring mee.

Zag dat de one nu nog 120 euro was, dat is het overwegen wel waard.
je kan het media center toetsenbord toevoegen en hier staan het 1 en ander aan snel toetsen zoals alt tab en zo bij, dit is zeker met de one mogelijk, de 300 is volgens mij heel simpel waar je niet veel mee kan veranderen, maar dit weet ik niet zeker ik ken de 300 software niet, dit is de enige harmony met andere software

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Iemand hierboven had de waanzinnig fijne link met zender-icoontjes (voor o.a. mijn 900) gegeven (deze: http://www.iconharmony.co...user.index.page.IndexPage). Heeft iemand al een pagina gevonden waar mooie (gelijke) icoontjes van radiozenders te vinden zijn? Heb nu zelf wat gemaakt (178x110 pixels), maar dat is niet zo mooi als die link hierboven.

Wat ik zelf gefabriceerd heb is op dit moment deze set met zenders: klik hier voor de zipfile (maar da's alleen bijvoorbeeld 3FM, Qmusic, SlamFM, SkyRadio enzo, ik wil dus eigenlijk van die chique icoontjes a la hierboven...)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sondeer
Daar had ik nog niet aan gedacht.(het mce keyboard toevoegen)
Helaas bereik ik zo niet het beoogde resultaat.

Kan geen combinatie van toetsen onder 1 knop hangen.
het gaat per toets.

Binnenkort maar de one aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:30:
Heeft iemand al een pagina gevonden waar mooie (gelijke) icoontjes van radiozenders te vinden zijn?
Kijk eens op het Logitech Harmony Forum, daar is zeker genoeg te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:04:
[...]

Kijk eens op het Logitech Harmony Forum, daar is zeker genoeg te vinden :)
Jaaaa! Tof! Thanks!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:34

Pierre

Van nature lui!

Blaat 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Pierre op 20-06-2010 16:13 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Sondeer schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:35:
Daar had ik nog niet aan gedacht.(het mce keyboard toevoegen)
Helaas bereik ik zo niet het beoogde resultaat.

Kan geen combinatie van toetsen onder 1 knop hangen.
het gaat per toets.

Binnenkort maar de one aanschaffen.
Apparaat type: Computer -> Media Center PC
Fabrikant: Microsoft
Model: Windows Media Center SE

http://www.harmony-forum.nl/viewtopic.php?f=123&t=2557

die SE moet je dus invoeren, hier zijn wel de combinaties mee mogelijk

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Ik heb zelf nu al weer een tijdje de 885 maar de laaste tijd lijken met knopjes naar het scherm het niet zo lekker te doen.
Scherm licht wel op maar je ziet niet het icoontje van verstuurde IR in het beeld en het apparaat van toepassing doet z'n ding dus ook niet. Het probleem zit hem vooral in de onderste 4 knoppen (2 links / 2 rechts ;) )
Maar nu vraag ik me af of dit een bekender probleem is? (voordat ik de helpdesk er mee ga lastig vallen :P )

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sondeer
Barry, cheers :)

Idd wel combo's.( Windows media center SE)

Kan ik iig voorlopig vooruit met de 300i.

wat ik merk is dat ik regelmatig op OK druk ipv DOWN, of OK ipv LINKS
Het gedeelte met OK en de richting knopjes erom heen is net zo groot als een 1 euro munt
bij mijn oude philips was dat gedeelte zo groot als een 2 euro munt.
-Die was ook 2x goedkoper?

zo te zien op de pic's dit bij elke harmony zo.
behalve de 1100, maar die is mij echt veel te duur
ik wil net zo'n ding als op de 1100..(rondje met ok)

Komt er niet is een opvolger van de One?
Is toch alweer dik 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:01
Ik heb een vraag over de help functie van de 555. Elke keer als ik die moet gebruiken omdat er ergens iets fout gaat dan probeert de ab eerst zelf wat uit en vraagt dan of dit heeft geholpen. Het probleem is dat dit altijd de verkeerde oplossing is waardoor er dus nog meer fout ingesteld staat.
Is er een mogelijkheid dat als je op help drukt hij niet eerst zelf met een oplossing probeert te komen?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Arunia schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:48:
Mijn 885 is al van 28-03-07. Wat dat betreft lijkt het me sterk dat ze dan nog coulance leveren :P.
Duidelijk geen ervaring met de Logitech service :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Komt er niet is een opvolger van de One?
Is toch alweer dik 2 jaar oud.
Das een goeie, dat vraag ik me ook af!
De opvolger van de Harmony One zou i.m.h.o. in ieder geval voorzien moeten zijn van 'harde' Rood, Groen, Geel & Blauwe knop zoals de Harmony 900 (RF) dit heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door PaulX op 25-06-2010 12:47 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Arfman schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:14:
[...]

Duidelijk geen ervaring met de Logitech service :)
haha, op zich wel hoor, maar ik ga er niet vanuit dat ze dat zouden doen.
Desalniettemin heb ik ze wel even gemailt.
Ben nog aan het wachten op antwoord. Ben benieuwd. En anders koop ik een keer een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
PaulX schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:41:
[...]

De opvolger van de Harmony One zou i.m.h.o. in ieder geval voorzien moeten zijn van 'harde' Rood, Groen, Geel & Blauwe knop zoals de Harmony 900 (RF) dit heeft.
Alle nieuwe harmonys hebben dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
PaulX schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:41:
[...]

Even een vraag hierover; ik zoek nog een IR ontvanger voor mij HTPC maar las toen dit en dacht : YES, eindelijk gewoon RF naar de PC via de harmony. Maar na een review te hebben gelezen leek dit slechts een RF->IR converter te zijn..toch ? Of kan deze remote ook geprogrammeerd worden om met andere RF dongles om te gaan ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Wie kan mij trouwens het principe van RF uitleggen? Het is vast heel simpel, maar goed... zie plaatje, dit is mijn situatie nu (met een Harmony 900):

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/tmp/rf.jpg

In mijn woonkamer heb ik mijn primary tv, PS3, versterker en UPC mediabox. De blauwe puntjes zijn de blaster (grote punt) en de kleintjes zijn die 2 extensions. In de woonkamer werkt dit perfect. In mijn slaapkamer heb ik ook een tv, ook aangesloten op mijn UPC mediabox. Heb hier al aparte activities voor aangemaakt en in principe werkt dit allemaal prima. Echterrrr.... regelmatig "pakt" de afstandbediening de besturing van de UPC mediabox vanuit de slaapkamer niet. Dan moet ik bijv. de Harmony 900 wat hoger houden, of richting de deur richten. RF gaat toch door muren heen? Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

Als ik 1 van die extensions in mijn slaapkamer neerleg? Is zo'n extensie juist om de Harmony 900 te "horen", of om een signaal door te zetten naar een van mijn devices? (ik heb die devices in een afgesloten kast, dus die RF gebruik ik wel voor mijn gevoel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Net antwoord gekregen van Logitech:
Bedankt dat u contact opneemt met de Harmony helpdesk.

Wij doen zelf helaas geen reparaties en ik kan u daarom ook niet aangeven hoeveel dit gaat kosten. U zou het kunnen proberen bij een elektronicazaak en kijken of zij u hierbij kunnen helpen.

Ik kan u in dit geval daardoor helaas niet verder helpen.

Excuses voor het ongemak en ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Niks dus. :|
Was wel via de site zelf. Maar kon ook niet echts iets kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:38
Ter info: morgenvroeg tussen 9 en 12 uur de harmony 700 voor 55 euro bij mediamarkt
http://www.mediamarkt.nl/...g&WT.ac=langste_dag+right
Ik denk dat ik de actie laat voor wat 't is. M'n 555 doet het nog goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie tip! Ik heb er nog net één weten te scoren vanochtend. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sondeer
heb mijn 300i nou 1 week maar ik blijf het een beetje kleine knopjes vinden.
en vrij onoverzichtelijk.

zag dat philips ook met een mooi nieuw abtje komt.
http://www.p4c.philips.co...=nl&scy=be&ctn=SRT8215/10

zo te zien stuk groter knoppen. en zoals philips zelf zegt: totale controle met 1 vinger.
:) dat geloof ik dus direct :)
ziet er wel erg gelikt uit.

helaas nog niet in NL webshops te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Sondeer schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:00:
heb mijn 300i nou 1 week maar ik blijf het een beetje kleine knopjes vinden.
en vrij onoverzichtelijk.

zag dat philips ook met een mooi nieuw abtje komt.
http://www.p4c.philips.co...=nl&scy=be&ctn=SRT8215/10

zo te zien stuk groter knoppen. en zoals philips zelf zegt: totale controle met 1 vinger.
:) dat geloof ik dus direct :)
ziet er wel erg gelikt uit.

helaas nog niet in NL webshops te vinden.
Lijkt verrekt veel op de 900. Die ik overigens voor mij nu al tot Aankoop Van 2010 heb uitgeroepen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sondeer
Dat vind ik juist niet.
Veel vierkanter

ik vind hem veel overzichtelijker/rustiger ogen.
en hij wordt 80 euro ofzo. (volgens mij een duitse web winkel)

echt wel dikke concurentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Sondeer schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:19:
Dat vind ik juist niet.
Veel vierkanter

ik vind hem veel overzichtelijker/rustiger ogen.
en hij wordt 80 euro ofzo. (volgens mij een duitse web winkel)

echt wel dikke concurentie
Ik wil niet zeuren op een apparaat wat ik niet gezien heb, maar ik zie om te beginnen al geen "kleuren" knopjes (geel, groen, rood, blauw). Die vind ik al onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sondeer
Ik wil ook niet zeuren.
Ik wil niet zeuren op een apparaat wat ik niet gezien heb, maar ik zie om te beginnen
dat is natuurlijk raar, je hebt hem wel gezien. :)

Maar juist die kleuren knoppen gebruik ik nooit.
en die zitten bij logitech idd wel goed onder de duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé guys,

ik probleempje met m'n One waar ik niet uitgeraak 8)7
Ik gebruik een settop-box van BelgacomTV .
Nu .... als ik de box op een zender wil switchen, en zender waarvan de nr. uit 2 (of eventueel meer cijfers bestaat) dan lukt dit prima met de "hard"-toetsen. Ik veronderstel dat de intertoetsvertraging van mijn box dus juist staat.
Raak ik nu een klikbaar zenderlogo aan ... ééntje waarvan het zendernr. uit 2 cijfers bestaat ... dan loopt het keer op keer mis. Het is alsof de intertoetsvertraging hier dan niet van toepassing is met als gevolg dat de One steeds te laat komt en de box van het éne naar het andere enkelnummerig kanaal switched.

Hoe los ik dit op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe lang hoort de batterij mee te gaan van de H 1000 voordat je em weer moet opladen? Bij mij is dat een week, erg kort imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:37:
hoe lang hoort de batterij mee te gaan van de H 1000 voordat je em weer moet opladen? Bij mij is dat een week, erg kort imo.
Mijn nieuwe 900 is na 2 weken leeg. Mijn 885 deed er rustig 2 maanden over voor hij leeg was...

Tja... dan leg ik 'm niet op tafel als ik naar bed ga, maar op de lader. Big deal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:37:
ligt echt heel erg aan je gebruik. Bij mij gaat hij de ene keer een week mee, de andere keer ruim 14 dagen. Als ik een keer een dag veel aan het zappen ben kan het ook maar een paar dagen zijn. Over het algemeen red ik een dag of 10. Een stuk minder dan toen hij nieuw was maar dat hou je toch. Net wat spaceboy zegt, zet hem op de lader als je naar bed gaat in plaats van hem op tafel te leggen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Arunia schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:32:
Net antwoord gekregen van Logitech:

[...]

Niks dus. :|
Was wel via de site zelf. Maar kon ook niet echts iets kiezen.
Zal ik het dan 1 keer voordoen?

"Beste Logitech,

sinds enkele weken heeft mijn Logitech Harmony <modelnummer> het volgende probleem: <insert probleem met duidelijke omschrijving en wat je allemaal al gedaan hebt>. Ik heb geprobeerd om via de webshop waar ik de afstandsbediening gekocht heb een oplossing te vinden, maar helaas konden zij me niet verder helpen. Kunt u misschien iets voor mij betekenen?

Vriendelijke groet,
Arunia"

Dit heeft er bij een speakerset, toetsenbord en muis voor gezorgd dat ik een mailtje terugkreeg mt instructies wat ik moest doen om een nieuwe te krijgen. Succes!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
haha, thanks. Ik ga het nog eens proberen met jouw mail. :D
Never hurts to try.

Maar goed, mijn vrouw neemt vaak contact op nadat ik het heb gedaan en die lukt dat soort dingen ook altijd meteen. >_< Zal wel aan mij liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:01
Slaapje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:46:
Ik heb een vraag over de help functie van de 555. Elke keer als ik die moet gebruiken omdat er ergens iets fout gaat dan probeert de ab eerst zelf wat uit en vraagt dan of dit heeft geholpen. Het probleem is dat dit altijd de verkeerde oplossing is waardoor er dus nog meer fout ingesteld staat.
Is er een mogelijkheid dat als je op help drukt hij niet eerst zelf met een oplossing probeert te komen?
Klein kickje omdat dit toch wel redelijk vervelend is.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Spam schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:15:
[...]

Even een vraag hierover; ik zoek nog een IR ontvanger voor mij HTPC maar las toen dit en dacht : YES, eindelijk gewoon RF naar de PC via de harmony. Maar na een review te hebben gelezen leek dit slechts een RF->IR converter te zijn..toch ? Of kan deze remote ook geprogrammeerd worden om met andere RF dongles om te gaan ?
En een klein kickje hierover omdat het impact heeft op een keuze voor een Harmony One of Harmony One 900.

De vraag is dus: is de harmony ook andere RF signalen aan te leren ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11-2019
Ik heb een nieuw kastje gekocht waar ik niet doorheen kan zappen dus nu moet ik een nieuwe afstandsbediening met RF. Dit moet toch een Harmony gaan worden aangezien ik die nu ook heb en hier zeeeeer tevreden over ben.

Ik twijfel tussen de Harmony 1000 en de 1100. Beide hebben toch RF? Ik vroeg me ook af of het mogelijk is om het ene apparaat met Infrarood te bedienen (bijv. de televisie) en het andere apparaat met RF (bijv. de DVD Speler)? Kan dit ook binnen 1 activiteit (bijv. DVD Kijken)? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Laatst online: 04-09 08:21
Arunia schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:16:
Vandaag erachter gekomen data de volume up van mijn 885 niet lekker meer werkt. Je moet hem hard indrukken. Eens kijken of er nog garantie op zit, maar verwacht dat die net verlopen is.
Als je er met Logitech er niet uitkomt, kun je altijd de remote open maken, en het knopje wat de problemen geeft bekijken. Meestal zitten er rubberen "voetjes" onder zo'n knopje. Dit rubber is geleidend, maar slijt na verloop van tijd waardoor het niet meer geleidend is. Als je het voetje wat versleten is weer geleidend maakt (met alufolie, geleidende lijm oid.) dan werkt de afstandsbediening meestal weer prima.

Logitech afstandsbedieningen zijn trouwens wel lastig uit elkaar te halen :)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

hhrulez23 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:59:
Ik heb een nieuw kastje gekocht waar ik niet doorheen kan zappen dus nu moet ik een nieuwe afstandsbediening met RF. Dit moet toch een Harmony gaan worden aangezien ik die nu ook heb en hier zeeeeer tevreden over ben.

Ik twijfel tussen de Harmony 1000 en de 1100. Beide hebben toch RF? Ik vroeg me ook af of het mogelijk is om het ene apparaat met Infrarood te bedienen (bijv. de televisie) en het andere apparaat met RF (bijv. de DVD Speler)? Kan dit ook binnen 1 activiteit (bijv. DVD Kijken)? Weet iemand dat?
de 1000 heeft geen RF, de 1100 wel. is misschien de 900 geen optie? ik heb de 1000 gehad, maar de 900 bevalt me 10x beter..

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Nerpissad schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:25:
[...]

de 1000 heeft geen RF, de 1100 wel. is misschien de 900 geen optie? ik heb de 1000 gehad, maar de 900 bevalt me 10x beter..
http://www.logitech.com/n...ersal_remotes/devices/378

er staat daar dat die RF voor de 890, 1000 en 1100 is dus dan heeft de 1000 toch wel RF ?

ik heb zelf de One en de 900 maar ik vind de One een stuk fijner werken, de 900 is een beetje erg langzaam vergeleken met de One en je kan met de One Makro's toevoegen en de 900 niet

en om bij de vraag van hhrulez23 terug te komen, je kan bij de 900 opgeven welk apparaat je via de RF wil laten gaan en welke je via infrarood wil laten gaan, ik neem aan dat het bij de 1000 en 1100 ook zo gaat ?

[ Voor 15% gewijzigd door barrymel op 30-06-2010 13:36 ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
Nerpissad schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:25:
[...]

De 900 is misschien inderdaad ook wel een optie.... Hier zitten ook al ontvangers bij die RF omzetten naar IR. Bij de 1100 moet ik die nog weer los kopen.... Ik zou ook graag de verlichting willen regelen met mijn Harmony (ook een van de redenen om voor RF te kiezen). Weten jullie welke merken er werken met een 900? Iemand ervaring met verlichting en een Harmony 900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

hhrulez23 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:34:
[...]

De 900 is misschien inderdaad ook wel een optie.... Hier zitten ook al ontvangers bij die RF omzetten naar IR. Bij de 1100 moet ik die nog weer los kopen.... Ik zou ook graag de verlichting willen regelen met mijn Harmony (ook een van de redenen om voor RF te kiezen). Weten jullie welke merken er werken met een 900? Iemand ervaring met verlichting en een Harmony 900?
ik gebruik de Light Manager Pro met mijn 900 en One werkt echt perfect, met de One vind ik het zelf fijner werken omdat daar de macro's gebruikt kunnen worden dus als je op pauze drukt dat het afspelen op pauze gaat en de verlichting aan gaat en als je op play drukt verlichting uit en afspelen maar weer :)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

hhrulez23 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:34:
[...]

ik heb van die cheap-ass RF verlichtingsdingetjes die toevallig niet werken met m'n 900, het makkelijkst is het om eventjes de database op de logitech-site te raadplegen of jouw merk/type wordt ondersteund.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:13
Slaapje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:46:
In de software, instellingen/display, staat assistent voor ab uit en help-systeem op slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

is het mogelijk om dit http://www.vego.nl/marmit.../marmitek_powermid_xl.htm via de harmony one te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Zoek even (om te beginnen in dit topic) joh! Alleen maar "powermid" invullen rechtsboven, heb je je antwoord veel sneller dan een vraag typen en vervolgens wachten op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
barrymel schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:31:
[...]

ik gebruik de Light Manager Pro met mijn 900 en One werkt echt perfect, met de One vind ik het zelf fijner werken omdat daar de macro's gebruikt kunnen worden dus als je op pauze drukt dat het afspelen op pauze gaat en de verlichting aan gaat en als je op play drukt verlichting uit en afspelen maar weer :)
Is inderdaad wel optie om het zo te doen. Ga binnenkort maar eens langs bij Wifimedia om even wat informatie te vragen over de 900 en de 1100..... Bedankt voor allemaal voor alle info _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 15:22
Ik heb een nieuwe Harmony One gekocht, en hij wil niet opladen, ik zal proberen om de afstandsbediening aan de lader te leggen vanavond. Maar ik vind het raar dat 'ie geen oplaad tegen geeft, dit zou toch wel moeten?

EDIT: ben dus terug naar de winkel geweest, en 'm daar laten testen, afstandsbediening was dus stuk, immidels een nieuwe meegekregen.

[ Voor 24% gewijzigd door Tp21 op 07-07-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Net viel tijdens het bijwerken van mijn Harmony One internet weg. Geen probleem dacht ik, even opnieuw bijwerken en het werkt weer. Helaas: bijwerken is succesvol, maar in het schermpje blijft de melding 'Go to Website to update settings' staan.

Ik heb de afstandsbediening ook in safe mode gezet (batterij eruit en weer erin met power-knop ingedrukt) en geprobeerd om deze bij te werken, dat eindige in een melding in de software dat de versies niet compatible zijn met elkaar.

Iemand een idee hoe ik hem weer aan de praat krijg? :?

WTF: ik installeer het spul op een andere laptop en kan hem wel werkend krijgen. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 09-07-2010 17:20 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 15:21
Sinds enkele dagen doet het display van mijn Harmony 895 het niet meer. Het display licht wel op maar de tekst en incoontjes worden niet getoond. De toetsen werken wel gewoon. Na een firmware upgrade was het probleem nog steeds niet opgelost. Daarna even de helpdesk van Logitech gebeld. Ook de eerste lijn van de helpdesk konden het probleem niet verhelpen en ze moesten overleggen met de 2e lijn maar dat kon enkele dagen duren.

Binnen 6 uur had ik een mailtje van de tweede lijn dat ze helaas het probleem niet kunnen verhelpen. Ook is de garantie periode van 2 jaar ruimschoots verlopen (januari 2007 aangeschaft). Om het leed toch te verzachten boden ze aan dat ik eenmalig een willekeurig product uit de webshop mag uitzoeken met 50% korting. Zojuist een Harmony 900 besteld voor 149 euro. Hulde voor Logitech! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flare-be
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07-2022
Ik heb mij een Harmony 650 gekocht voor XBMC aan te sturen op mijn Antec Fusion Remote (ingebouwde IR). Zit alleen met het probleem dat hij het niet naar behoren doet... Ik heb al vanalles geprobeerd (via iMon software & Harmony software) en gezocht maar steeds is er wel een probleem (delay of knoppen die niet werken). Ik raak er maar niet aan uit hoe ik de afstandsbediening het beste en gemakkelijkste instel.

Kan iemand mij hier toevallig mee helpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Heb sinds vandaag een Harmony One in huis.
Ik moet zeggen dat het wel een net en degelijk apparaatje is.

Echter vind ik sommige 'beperkingen' omtrend het instellen van macro's maar erg vaag.

Als ik bijvoorbeeld een macro activeer (maakt niet uit welke) laat het scherm ook altijd een standaard menu zien met knoppen die ik misschien helemaal niet wil hebben.
Nu heb ik dus de menu's aangepast (wanneer er word gekozen bij Apparaten op de afst. bediening) echter lijkt dit voor de macro's niet te kunnen.

Iemand een idee of dit gaat? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Op PriceX staat een Logitech Harmony 2.2. Dat is toch hetzelfde als een Harmony One? :? (De prijs is overigens 106,90 euro; is niet duur.)

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 14-07-2010 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

pven schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:17:
Op PriceX staat een Logitech Harmony 2.2. Dat is toch hetzelfde als een Harmony One? :? (De prijs is overigens 106,90 euro; is niet duur.)
Ja dat wil ik even zeker weten voordat ik die bestel. Kan iemand dat bevestigen :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als je bv bij Mycom kijkt dan noemen ze deze de Harmony One 2,2" ; moet dus wel dezelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

pven schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:52:
Als je bv bij Mycom kijkt dan noemen ze deze de Harmony One 2,2" ; moet dus wel dezelfde zijn.
Ja net gebeld met PriceX, hij kijkt ff in het magazijn en gaat me zo mailen. Ben benieuwd...

[edit]

Het betreft inderdaad de One.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 14-07-2010 11:30 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 11-09 17:26
Wirf schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:08:
[...]

Als je er met Logitech er niet uitkomt, kun je altijd de remote open maken, en het knopje wat de problemen geeft bekijken. Meestal zitten er rubberen "voetjes" onder zo'n knopje. Dit rubber is geleidend, maar slijt na verloop van tijd waardoor het niet meer geleidend is. Als je het voetje wat versleten is weer geleidend maakt (met alufolie, geleidende lijm oid.) dan werkt de afstandsbediening meestal weer prima.

Logitech afstandsbedieningen zijn trouwens wel lastig uit elkaar te halen :)
ipv met folie en lijm klooien.. gewoon ontvetter en een (oude ;) )tandenborstel gebruiken.
Bij mij gaat me volume knop ook wat minder soepel dus binnenkort ook eens me 885 openen. Zover ik weet heb ik eens een filmpje gezien dan het vooral geklikt zit met heel erg makkelijk afbrekende plastic lipjes :/
Maar dat heb ik allemaal wel vaker mee gemaakt :)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik een paar dagen geleden mijn remote heb geupdate (895 advance + extender) en de firmware heb geupdate (omdat de remote de extender anders niet meer kon vinden) is de afstandbediening al na 1 dag leeg, terwijl ik er eerst minimaal wel een week mee kon doen.

Enig idee welke settings dit zou kunnen veroorzaken? Ik heb de verlichting al terug gebracht naar 5 seconden maar dat hielp ook niet (en voorheen had ik deze optie ook aan en op default staan)

En nee, ik gebruik hem niet 7x zo veel als voorheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
hhrulez23 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:59:
Heb je echt RF nodig? Ik heb ooit een afstandbediening extender (goedkoper kon ik niet vinden) gekocht, dat werkt prima met mijn Harmony. Het enige nadeel is dat de ontvanger wat aan de maat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Ik heb een probleempje met de Harmony One. Ok. misschien niet de Harmony, maar met de TV. Bij het aanzetten van mijn apparaten (tv, decoder/PS3/Xbox360, receiver) is de TV te langzaam bij het switchen naar de juist input. Na het inschakelen duurt het namelijk lang voordat de tv reageert op een tweede opdracht.

Ik weet dat de opstartvertraging van de TV kan worden ingesteld in de Harmony software. Maar ik vind een vertraging van 4 seconden net wat te lang.

Ik heb al geprobeerd de tv in te schakelen met knopopdrachten als inputhdmi, inputcomponent, maar juist deze werken niet om de tv in te schakelen. Vreemd, want met de vergelijkbare opdrachten voor VGA en EXT1 werkt dit weer wel.

Heeft iemand een alternatief om het geheel redelijk snel en zonder gemiste opdrachten uit te voeren?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:17
Bij mij duurt het meer dan 10 seconden vanuit nul-stand voordat alles aan is, dus snap je probleem van 4 seconden wachten niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Kan iemand mij vertellen of the Harmony One allemaal zachte knopjes heeft? En dan voornamelijk de volume en kanaal +/- knoppen.
Op de foto glimt het zo en lijkt het van hard plastic te zijn.

Heb nu een 785 welke het aan het begeven is en wil graag eentje die niet irritant klikt bij zappen of volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
jongetje schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:18:
Bij mij duurt het meer dan 10 seconden vanuit nul-stand voordat alles aan is, dus snap je probleem van 4 seconden wachten niet zo.
Ok...
Sillymidget schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:27:
Kan iemand mij vertellen of the Harmony One allemaal zachte knopjes heeft? En dan voornamelijk de volume en kanaal +/- knoppen.
Op de foto glimt het zo en lijkt het van hard plastic te zijn.

Heb nu een 785 welke het aan het begeven is en wil graag eentje die niet irritant klikt bij zappen of volume.
Ik heb een harmony 525 gehad en de volumeknoppen lijken me vergelijkbaar met die van de jouwe. Hoewel de knoppen van de One van hard plastic zijn, klikken ze lang zo hard niet als die van de 525.

[ Voor 53% gewijzigd door PjotrStroganov op 25-07-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

De Harmony One heeft harde knoppen. Maar als je er op drukt klikt hij niet. Je hoort een zachte tik, verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Ik heb er dus een Eminent EM 7080 bij gekocht, maar nu kom ik HDMI poorten te kort :(

Nu kan ik wel een HDMI switch kopen, maar hoe kom ik erachter dat deze werkt met m'n harmony ?

Ik zit aan deze te denken:

http://kabeltje.com/ultra...dmi-13-switch-p-1995.html

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Grolsch schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:57:
Ik heb er dus een Eminent EM 7080 bij gekocht, maar nu kom ik HDMI poorten te kort :(

Nu kan ik wel een HDMI switch kopen, maar hoe kom ik erachter dat deze werkt met m'n harmony ?

Ik zit aan deze te denken:

http://kabeltje.com/ultra...dmi-13-switch-p-1995.html
Anders leer je hem toch met de leer functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
daar heb ik geen ervaring mee, werkt dat vlekkeloos dan :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Is het volgende mogelijk met de harmony one:

Alleen de volume knoppen voor de home cinema (dvd) set gebruiken en de rest van de knoppen de TV.
Via de touchscreen eventueel kunnen schakelen naar: upc, mediaplayer, dvd speler.

Ik heb de volgende setup:
- Samsung LCD tv
- Samsung home cinema set (DVD speler + subwoofer + 2 speakers)
- Eminent 7080 media player
- UPC box

Door de eminent ben ik mijn HDMI CEC "kwijt", zelfde probleem als hier: Verwijderd in "[Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT" uiteindelijke uitleg: hier en hier

Het zou dus ideaal zijn als ik dus met de volume knoppen voor de home cinema set gebruik en de rest voor de tv / upc / mediaplayer .... alvast mijn dank!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ja hoor geen probleem. Je maakt een activiteit aan zoals bijvoorbeeld "film kijken"

Bij mij wordt dan de tv aan gezet, mijn stereo, de popcorn (Mediaplayer)
Volume is voor de stereo (Geluid tv wordt ook automatisch uitgezet door een extra optie)
Rest van de knoppen is verdeelt over de popcorn en de stereo. Je kan alle knoppen zelf instellen per activiteit.

Als ik daarna op de activiteit "tv kijken" druk, gaat de popcorn uit, de tv blijft aan want de afstandsbediening weet al dat deze aanstaat. Het kastje voor digitenne gaat aan, de stereo gaat uit. De tv wordt op de goede ingang gezet. Volume bestuurdt nu de tv, zender op en neer bestuurd het kastje voor digitenne enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ja, is mogelijk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
@Hurricane & kaajee

pheew ... thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

Sinds kort ben ik in bezit van de Marmitek IR control pro. Hierop kan je de (bijgeleverde) IR leds aansluiten, maar het schijnt ook mogelijk te zijn om op de jack-uitgangen een kabeltje aan te sluiten met aan de andere zijde een 2.5mm mono jack plug.

Hierover heb ik een vraag. Kan ik deze kabel zonder problemen aansluiten op de PS3 harmony extender (IR naar bluetooth converter)? Deze heeft hier volgens mij een ingang voor, maar er staat niets over in de handleiding.

Zelfde vraag voor mijn andere apparaat met een dergelijk ingang, een Rotel RSX-1550.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Ben nu ook bezitter van de Harmony One. Leuk apparaat en ook de software die bijgeleverd wordt is best goed (niet super, want het is soms erg traag en kan geen verbinding krijgen met de Logitech servers: time outs).

Merk wel dat het even zoeken is icm mijn Samsung LCD. Die doet er best lang over om op te starten, en de delay vinden waarmee naar de goede source geschakeld wordt is wat lastig. Zal uiteindelijk op een seconde of 14 uitkomen denk ik. Verder werken de activiteiten nu al prima. Voor mijn popcornhour moest ik nog wat knoppen handmatig aanpassen (source, pageup en pagedown, return) maar daarna werkte dan ook alles perfect!

Nu nog wat logo's erin gooien voor favorieten en ik ben klaar :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
edit: laat maar de AB werkt!!! (UPC, mediaplayer, DVD speler en TV worden tot nu toe perfect geschakeld)
Nu nog 2 activiteiten (XBOX360 en Wii)

@04:47 :')

[ Voor 85% gewijzigd door guardian-spirit op 31-07-2010 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb hier de Logitech Harmony 515.
Alles perfect ingesteld, maar één functie weet ik niet hoe ik moet toevoegen:

Als ik tv kijk (met digicorder), en ik wil naar 'Mijn opnames', dan moet ik eerst naar Tv-theek, dan 4x omhoog, en dan op Ok klikken.

Kan ik deze 6 opdrachten in één keer laten uitvoeren als ik op een knop druk?

Ik weet niet direct waar ik dit kan instellen..

EDIT: heb het al gevonden ('Reeks toevoegen'), alleen moet ik de invoervertraging nog wat regelen, want de afstandsbediening is iets te snel...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greggy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 15:05
Ik probeer al sinds enkele dagen de harmony software op te starten en ik krijg steeds de melding dat er onderhoudswerkzaamheden zijn. Zijn er nog mensen die hier last van hebben ?

Ik heb ook nog wat opgezocht op het logitech forum en kwam de volgende link tegen:

http://forums.logitech.co...nance-message/td-p/468841

Iemand misschien meer informatie ?

Site is juist terug online zie ik. False alarm :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Greggy op 03-08-2010 13:13 ]

euhm !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:24:
Hallo,

Als ik tv kijk (met digicorder), en ik wil naar 'Mijn opnames', dan moet ik eerst naar Tv-theek, dan 4x omhoog, en dan op Ok klikken.

EDIT: heb het al gevonden ('Reeks toevoegen'), alleen moet ik de invoervertraging nog wat regelen, want de afstandsbediening is iets te snel...
Als dit de Cisco Interactieve ontvanger van Ziggo is heb je ook een knop "bibliotheek" die je kunt toewijzen aan je display (staat er standaard in). veel handiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Greggy schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:17:
Ik probeer al sinds enkele dagen de harmony software op te starten en ik krijg steeds de melding dat er onderhoudswerkzaamheden zijn. Zijn er nog mensen die hier last van hebben ?

Ik heb ook nog wat opgezocht op het logitech forum en kwam de volgende link tegen:

http://forums.logitech.co...nance-message/td-p/468841

Iemand misschien meer informatie ?
Gisteren avond heb ik nog ingelogd, het inloggen duurde trouwens wel lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

Pegasus81 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:08:
[..]

Hierover heb ik een vraag. Kan ik deze kabel zonder problemen aansluiten op de PS3 harmony extender (IR naar bluetooth converter)? Deze heeft hier volgens mij een ingang voor, maar er staat niets over in de handleiding.

Zelfde vraag voor mijn andere apparaat met een dergelijk ingang, een Rotel RSX-1550.
Iemand een idee?

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:38
Ik ben van plan om mijn cisco decoder in m'n tv meubel te doen en de lade te sluiten. Alleen dan kan ik hem niet meer bedienen. Een optie is het aansluiten van een IR oog (omdat deze minder zichtbaar is) Iemand hier enige ervaring(en) mee en/of nog andere suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Eskiya schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 03:22:
Ik ben van plan om mijn cisco decoder in m'n tv meubel te doen en de lade te sluiten. Alleen dan kan ik hem niet meer bedienen. Een optie is het aansluiten van een IR oog (omdat deze minder zichtbaar is) Iemand hier enige ervaring(en) mee en/of nog andere suggesties
Als dit de cisco decoder is van Ziggo van zou ik ten ten zeerste afraden, deze decoder wordt erg warm (ook in standby) en gaat je veel problemen met crashes en misschien wel defecte hardware opleveren.

Ik ben zo-ie-zo niet ovor elektronica in afgesloten ruimtes maar een apparaat wat in standby meer dan 17Watt gebruikt is daar echt niet voor geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:38
Voor de geïnteresseerden: Logitech Harmony 555 voor 40 euro ex btw bij de makro (tot morgen 8? uur)
inclusief verzenden + btw 53 euro.

http://www.makrodagdeal.n...Dagtopper/Products/274833

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:24:
Hallo,

als je op 'menu' drukt moet je maar een paar keer drukken om bij je opnames te komen, werkt iets sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
ik weet niet of ik de vraag hier op de juiste plek stel maar ik probeer het toch.
Ik heb al enige tijd de logitech 885.

Nu wel ik een nieuwe audio meubel aanschaffen waar al mijn apparatuur inpast maar dan met gesloten kasten.
Ik zit te denken om een Marmitek IR control 8 te kopen om al mijn apparatuur met gesloten deuren te laten werken.

Echter vraag ik me af of deze een dubbel signaal aan kan van de Logitech. Als ik nu zeg dvd kijken zet die men dvd speler, versterker en tv aan maar lukt het hem dan ook? De tv en een dvd speler bijv zal geen probleem zijn omdat de Marmitek dan maar 1 apparaat hoeft aan te sturen maar tegelijk die dvd en versterker aansturen. Kan die dat ook.
Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Vassie18 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:24:
ik weet niet of ik de vraag hier op de juiste plek stel maar ik probeer het toch.
Ik heb al enige tijd de logitech 885.

Nu wel ik een nieuwe audio meubel aanschaffen waar al mijn apparatuur inpast maar dan met gesloten kasten.
Ik zit te denken om een Marmitek IR control 8 te kopen om al mijn apparatuur met gesloten deuren te laten werken.

Echter vraag ik me af of deze een dubbel signaal aan kan van de Logitech. Als ik nu zeg dvd kijken zet die men dvd speler, versterker en tv aan maar lukt het hem dan ook? De tv en een dvd speler bijv zal geen probleem zijn omdat de Marmitek dan maar 1 apparaat hoeft aan te sturen maar tegelijk die dvd en versterker aansturen. Kan die dat ook.
Heeft iemand enig idee?
Ik neem aan dat de Marmitek de signalen 1 op 1 doorstuurt. En aangezien de remote de verschillende signalen achter elkaar uitzendt, zal de marimek dit ook doen. Dus ik ga ervan uit dat de dvd speler en versterker beide reageren op het signaal dat voor hun bestemd zijn.

Ik ben hier gewoon aan het redeneren. Iemand met die er verstand van heeft zal dit hopelijk bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

barrymel schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:34:
[...]
ik heb zelf de One en de 900 maar ik vind de One een stuk fijner werken, de 900 is een beetje erg langzaam vergeleken met de One en je kan met de One Makro's toevoegen en de 900 niet
Hm, dit verbaast mij eigenlijk. Altijd gedacht dat de 900 een luxere uitvoering is, waarom zou ie dan slechter zijn? En wat bedoel je met makro's toevoegen? Iets anders dan Activities neem ik aan?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

SeatRider schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:38:
[...]

Hm, dit verbaast mij eigenlijk. Altijd gedacht dat de 900 een luxere uitvoering is, waarom zou ie dan slechter zijn? En wat bedoel je met makro's toevoegen? Iets anders dan Activities neem ik aan?
een makro bedoel ik mee dat je op play drukt dat er play gestuurd wordt en ook een signaal om de verlichting uit te zetten bijvoorbeeld of mijn beamer moet je 2 keer op power drukken om hem uit te zetten, dit kan je in een makro zetten dat als je op beamer uit drukt dat hij 2 keer power stuurt

de 900 moet luxer zijn maar ik vind de One toch een stuk fijner, naast die makro's vind ik de 900 echt veel te langzaam reageren

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Wel een beetje lame dat ik niet kan stemmen in de poll dat ik een Harmony One heb... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik heb een vraagje over de Harmony software. We maken gebruik van een Omnimount Power55 ophangbeugel voor de televisie en de Harmony 885

Zodra ik de activiteit "TV kijken" start, zal de beugel zichzelf automatisch naar de juiste positie bewegen. Als ik nu een andere activiteit start, waarbij ook gebruik wordt gemaakt van de televisie, zoals bijvoorbeeld HTPC, krijgt de beugel eerst te horen dat hij naar zijn begin positie toe moet, om vervolgens een tel later te horen dat hij naar zijn "TV kijken" positie moet gaan.

Kan ik ergens in de software instellen, dat wanneer de televisie niet uitgaat, de afstandbediening niet het commando "Home" aan de ophangbeugel hoeft te geven. Dus een soort conditie aan het wel of niet doorgeven van een bepaald commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Lt-Crash schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:53:
Ik heb een vraagje over de Harmony software. We maken gebruik van een Omnimount Power55 ophangbeugel voor de televisie en de Harmony 885

Zodra ik de activiteit "TV kijken" start, zal de beugel zichzelf automatisch naar de juiste positie bewegen. Als ik nu een andere activiteit start, waarbij ook gebruik wordt gemaakt van de televisie, zoals bijvoorbeeld HTPC, krijgt de beugel eerst te horen dat hij naar zijn begin positie toe moet, om vervolgens een tel later te horen dat hij naar zijn "TV kijken" positie moet gaan.

Kan ik ergens in de software instellen, dat wanneer de televisie niet uitgaat, de afstandbediening niet het commando "Home" aan de ophangbeugel hoeft te geven. Dus een soort conditie aan het wel of niet doorgeven van een bepaald commando.
Heb je bij de activiteiten -> instellingen -> opties wijzigen -> Niet-gebruikte apparaten uitzetten uitgevinkt? Het lijkt me dat het home commando gelijk is aan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
PjotrStroganov schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:44:
[...]

Heb je bij de activiteiten -> instellingen -> opties wijzigen -> Niet-gebruikte apparaten uitzetten uitgevinkt? Het lijkt me dat het home commando gelijk is aan uit.
De wandbeugel kan niet aan of uit. "home" is gewoon de beginstand van de beugel, dus plat tegen de muur. Als de activiteit wordt gestart, heb ik er ingesteld dat het commando "memory 1" naar de beugel wordt verstuurd en als de activiteit wordt afgesloten "home".

Eigenlijk wil ik deze commando's koppelen aan het inschakelen van de televisie (memory 1) en het uitschakelen van de televisie (home). De bedoeling is dus wanneer ik tussen activiteiten wissel, waarbij de televisie ingeschakeld blijft, er geen commando naar de beugel verstuurd wordt of het commando "memory 1".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Ik heb de software nog even nagekeken, maar dat lijkt me niet mogelijk.

Niet een oplossing, maar een suggestie. Misschien heb je dit allang gedaan: als je de afsluitopdracht Home per macro verwijdert, en bij als je tv-gerelateerde activiteiten een knop (een fysieke of op het scherm) programmeert als de Home-knop, ben je met maar één extra handeling klaar. Als je wilt afsluiten druk je eerst home in en drukt op de volgende activiteit of uit-knop.

[ Voor 8% gewijzigd door PjotrStroganov op 13-08-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Lt-Crash schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:13:
[...]

De wandbeugel kan niet aan of uit. "home" is gewoon de beginstand van de beugel, dus plat tegen de muur. Als de activiteit wordt gestart, heb ik er ingesteld dat het commando "memory 1" naar de beugel wordt verstuurd en als de activiteit wordt afgesloten "home".

Eigenlijk wil ik deze commando's koppelen aan het inschakelen van de televisie (memory 1) en het uitschakelen van de televisie (home). De bedoeling is dus wanneer ik tussen activiteiten wissel, waarbij de televisie ingeschakeld blijft, er geen commando naar de beugel verstuurd wordt of het commando "memory 1".
De oplossing die ik kan verzinnen is dat je doet of de beugel wel aan en uit kan. Het aan commando vul je met memory 1 en uit met home. Vervolgens stel je bij alle activiteiten waarin je de beugel op stand memory 1 wilt hebben in dat de beugel een apparaat is dat aan dient te staan.

Op deze wijze zal de harmony weten dat indien je van de ene naar de andere activiteit schakelt waarbij je bij allebei de stand memory 1 wilt hebben dat de beugel aan moet blijven en zal hij dus niet opnieuw het uit signaal (home) en daarna het aan signaal (memory 1) afgeven, maar niets doen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
kipusoep schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:45:
Wel een beetje lame dat ik niet kan stemmen in de poll dat ik een Harmony One heb... :?
Die topicstart is (minstens) twee jaar oud en de topicstarter heeft er blijkbaar geen zin in om deze actueel te houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Never mind

[ Voor 97% gewijzigd door PjotrStroganov op 14-08-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01
pven schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:52:
[...]

Die topicstart is (minstens) twee jaar oud en de topicstarter heeft er blijkbaar geen zin in om deze actueel te houden. ;)
Klopt, en ik heb al een paar keer gevraagd of iemand het over wilde nemen, maar daar leek geen animo voor.

Dus, anyone? :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ok, de eerstvolgende die post is de vrijwilliger voor de nieuwe TS :D

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik ben niet de eerstvolgende vrijwilliger (ik ben pas sinds gister een harmony-gebruiker, al had ik het jaren erder moeten doen), maar ik wil wel even melden dat ik ontzettend verrast ben door de linuxsoftware waarmee de afstandbediening geupdate kan worden. Geen gekl*t met Wine, gewoon via website config aanpassen en dan updaten... like a charm!

[ Voor 14% gewijzigd door Mar2zz op 15-08-2010 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Mar2zz: maak jij even een nieuwe topicstart aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Man, ik heb veel te weinig verstand van Harmony's. Ik heb een 525 afgelopen donderdag besteld, gister gekregen. Ik weet niets over de windowssoftware omdat ik linuxgebruiker ben. Kan de huidige topicstart niet gewoon gecopypaste worden?

Mijn eerste berichtje ooit in dit topic hier en dan gelijk misbruik maken... foei, en dat noemt zich leraar...

Ik heb vanavond wel even tijd om een nieuw topic te starten, maar zijn er ook vrijwillige medeauteurs die wat over de windowssoftware kunnen schrijven, dan gooi ik er even een linuxhandleiding bij in. Ik ga ervan uit dat de huidige topicstart gecopyd kan worden? Dan hoef ik niet al die ploaties enzo erbij te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

tuurlijk! en misschien beetje actualiseren, en er zijn vast wel vrijwillige medeauteurs aan te wijzen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hier dan maar: Al moet ik er nog mee aan de slag, heb nog maar 2 dingen toevoegd, maar ik weet niet hoe ik hem opsla om te editten voor publishing (zoals bij reviews).

[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2]//1281882832

en wil je gelijk ff de topictitel aanpassen haha

[ Voor 8% gewijzigd door Mar2zz op 15-08-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]