Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

SeatRider schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:38:
[...]

Hm, dit verbaast mij eigenlijk. Altijd gedacht dat de 900 een luxere uitvoering is, waarom zou ie dan slechter zijn? En wat bedoel je met makro's toevoegen? Iets anders dan Activities neem ik aan?
een makro bedoel ik mee dat je op play drukt dat er play gestuurd wordt en ook een signaal om de verlichting uit te zetten bijvoorbeeld of mijn beamer moet je 2 keer op power drukken om hem uit te zetten, dit kan je in een makro zetten dat als je op beamer uit drukt dat hij 2 keer power stuurt

de 900 moet luxer zijn maar ik vind de One toch een stuk fijner, naast die makro's vind ik de 900 echt veel te langzaam reageren

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Wel een beetje lame dat ik niet kan stemmen in de poll dat ik een Harmony One heb... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik heb een vraagje over de Harmony software. We maken gebruik van een Omnimount Power55 ophangbeugel voor de televisie en de Harmony 885

Zodra ik de activiteit "TV kijken" start, zal de beugel zichzelf automatisch naar de juiste positie bewegen. Als ik nu een andere activiteit start, waarbij ook gebruik wordt gemaakt van de televisie, zoals bijvoorbeeld HTPC, krijgt de beugel eerst te horen dat hij naar zijn begin positie toe moet, om vervolgens een tel later te horen dat hij naar zijn "TV kijken" positie moet gaan.

Kan ik ergens in de software instellen, dat wanneer de televisie niet uitgaat, de afstandbediening niet het commando "Home" aan de ophangbeugel hoeft te geven. Dus een soort conditie aan het wel of niet doorgeven van een bepaald commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Lt-Crash schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:53:
Ik heb een vraagje over de Harmony software. We maken gebruik van een Omnimount Power55 ophangbeugel voor de televisie en de Harmony 885

Zodra ik de activiteit "TV kijken" start, zal de beugel zichzelf automatisch naar de juiste positie bewegen. Als ik nu een andere activiteit start, waarbij ook gebruik wordt gemaakt van de televisie, zoals bijvoorbeeld HTPC, krijgt de beugel eerst te horen dat hij naar zijn begin positie toe moet, om vervolgens een tel later te horen dat hij naar zijn "TV kijken" positie moet gaan.

Kan ik ergens in de software instellen, dat wanneer de televisie niet uitgaat, de afstandbediening niet het commando "Home" aan de ophangbeugel hoeft te geven. Dus een soort conditie aan het wel of niet doorgeven van een bepaald commando.
Heb je bij de activiteiten -> instellingen -> opties wijzigen -> Niet-gebruikte apparaten uitzetten uitgevinkt? Het lijkt me dat het home commando gelijk is aan uit.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
PjotrStroganov schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:44:
[...]

Heb je bij de activiteiten -> instellingen -> opties wijzigen -> Niet-gebruikte apparaten uitzetten uitgevinkt? Het lijkt me dat het home commando gelijk is aan uit.
De wandbeugel kan niet aan of uit. "home" is gewoon de beginstand van de beugel, dus plat tegen de muur. Als de activiteit wordt gestart, heb ik er ingesteld dat het commando "memory 1" naar de beugel wordt verstuurd en als de activiteit wordt afgesloten "home".

Eigenlijk wil ik deze commando's koppelen aan het inschakelen van de televisie (memory 1) en het uitschakelen van de televisie (home). De bedoeling is dus wanneer ik tussen activiteiten wissel, waarbij de televisie ingeschakeld blijft, er geen commando naar de beugel verstuurd wordt of het commando "memory 1".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Ik heb de software nog even nagekeken, maar dat lijkt me niet mogelijk.

Niet een oplossing, maar een suggestie. Misschien heb je dit allang gedaan: als je de afsluitopdracht Home per macro verwijdert, en bij als je tv-gerelateerde activiteiten een knop (een fysieke of op het scherm) programmeert als de Home-knop, ben je met maar één extra handeling klaar. Als je wilt afsluiten druk je eerst home in en drukt op de volgende activiteit of uit-knop.

[ Voor 8% gewijzigd door PjotrStroganov op 13-08-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Lt-Crash schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:13:
[...]

De wandbeugel kan niet aan of uit. "home" is gewoon de beginstand van de beugel, dus plat tegen de muur. Als de activiteit wordt gestart, heb ik er ingesteld dat het commando "memory 1" naar de beugel wordt verstuurd en als de activiteit wordt afgesloten "home".

Eigenlijk wil ik deze commando's koppelen aan het inschakelen van de televisie (memory 1) en het uitschakelen van de televisie (home). De bedoeling is dus wanneer ik tussen activiteiten wissel, waarbij de televisie ingeschakeld blijft, er geen commando naar de beugel verstuurd wordt of het commando "memory 1".
De oplossing die ik kan verzinnen is dat je doet of de beugel wel aan en uit kan. Het aan commando vul je met memory 1 en uit met home. Vervolgens stel je bij alle activiteiten waarin je de beugel op stand memory 1 wilt hebben in dat de beugel een apparaat is dat aan dient te staan.

Op deze wijze zal de harmony weten dat indien je van de ene naar de andere activiteit schakelt waarbij je bij allebei de stand memory 1 wilt hebben dat de beugel aan moet blijven en zal hij dus niet opnieuw het uit signaal (home) en daarna het aan signaal (memory 1) afgeven, maar niets doen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
kipusoep schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:45:
Wel een beetje lame dat ik niet kan stemmen in de poll dat ik een Harmony One heb... :?
Die topicstart is (minstens) twee jaar oud en de topicstarter heeft er blijkbaar geen zin in om deze actueel te houden. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Never mind

[ Voor 97% gewijzigd door PjotrStroganov op 14-08-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01
pven schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:52:
[...]

Die topicstart is (minstens) twee jaar oud en de topicstarter heeft er blijkbaar geen zin in om deze actueel te houden. ;)
Klopt, en ik heb al een paar keer gevraagd of iemand het over wilde nemen, maar daar leek geen animo voor.

Dus, anyone? :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ok, de eerstvolgende die post is de vrijwilliger voor de nieuwe TS :D

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik ben niet de eerstvolgende vrijwilliger (ik ben pas sinds gister een harmony-gebruiker, al had ik het jaren erder moeten doen), maar ik wil wel even melden dat ik ontzettend verrast ben door de linuxsoftware waarmee de afstandbediening geupdate kan worden. Geen gekl*t met Wine, gewoon via website config aanpassen en dan updaten... like a charm!

[ Voor 14% gewijzigd door Mar2zz op 15-08-2010 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Mar2zz: maak jij even een nieuwe topicstart aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Man, ik heb veel te weinig verstand van Harmony's. Ik heb een 525 afgelopen donderdag besteld, gister gekregen. Ik weet niets over de windowssoftware omdat ik linuxgebruiker ben. Kan de huidige topicstart niet gewoon gecopypaste worden?

Mijn eerste berichtje ooit in dit topic hier en dan gelijk misbruik maken... foei, en dat noemt zich leraar...

Ik heb vanavond wel even tijd om een nieuw topic te starten, maar zijn er ook vrijwillige medeauteurs die wat over de windowssoftware kunnen schrijven, dan gooi ik er even een linuxhandleiding bij in. Ik ga ervan uit dat de huidige topicstart gecopyd kan worden? Dan hoef ik niet al die ploaties enzo erbij te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

tuurlijk! en misschien beetje actualiseren, en er zijn vast wel vrijwillige medeauteurs aan te wijzen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hier dan maar: Al moet ik er nog mee aan de slag, heb nog maar 2 dingen toevoegd, maar ik weet niet hoe ik hem opsla om te editten voor publishing (zoals bij reviews).

[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2]//1281882832

en wil je gelijk ff de topictitel aanpassen haha

[ Voor 8% gewijzigd door Mar2zz op 15-08-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]