Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:10

Sandyman538

SandstorM [148839]

1475paul schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:26:
hallo
heb een sony av STR-DH100 en een harmony 895 als ik de av aanzet en te beginnen in tuner dan begint deze altijd eerst met am en ik wil beginnen in Fm
heb van alles geprobeerd maar lukt niet.
Als je de activiteit 'radio luisteren' start dan staat de tuner op am. Als je daarna met de 'help' knop de activiteit goed zet door te zeggen dat de tuner op fm staat, dan is het probleem niet opgelost? Anders zou je bij het begin van de activiteit kunnen zeggen:
- tuner aan
- fm selecteren
dan moet het altijd goed gaan. Je zegt dat je van alles geprobeerd hebt, kun je dat iets specifieker definieren?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Sandyman538 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:35:
[...]

Als je de activiteit 'radio luisteren' start dan staat de tuner op am. Als je daarna met de 'help' knop de activiteit goed zet door te zeggen dat de tuner op fm staat, dan is het probleem niet opgelost? Anders zou je bij het begin van de activiteit kunnen zeggen:
- tuner aan
- fm selecteren
dan moet het altijd goed gaan. Je zegt dat je van alles geprobeerd hebt, kun je dat iets specifieker definieren?
Hallo
heb de hlepdesk gebeld en alles is in orde
gewoon bij activiteit fmmode toevoegen
stom van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vorige week is de adapter van m'n laadstation doorgebrand. Contact gezocht met de helpdesk, en wat berichten heen en weer gestuurd. (ze stuurde me een faq toe hoe ik een garantie claim kon indienen, alleen dat knopje was niet te vinden in mijn account, dat teruggecommuniceerd, kreeg ik opnieuw die faq toegestuurd. Daarop geantwoord en toen snapten ze het eindelijk.) Krijg nu een nieuwe adapter toegestuurd. Wacht momenteel op de ontvangst, ben benieuwd :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook via internet een reactie gestuurd op het feit dat mijn batterij opzet. Mijn klepje ging niet meer dicht en hij laadt helemaal niet meer op. Ik krijg als het goed is een nieuwe batterij thuis gestuurd. Ze waren alleen niet op voorraad :S. Iemand enig idee hoelang dat gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Vandaag mijn logitech harmony one binnen gekregen, maar helaas was de verpakking beschadigd en de afstandsbediening rammelt bij bewegen alsof er iets los zit binnenin... Ik neem aan dat het rammelen niet hoort bij de One? Kan iemand dat even bevestigen? Dan gaat ie namelijk weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:30
witteveder schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:54:
Vandaag mijn logitech harmony one binnen gekregen, maar helaas was de verpakking beschadigd en de afstandsbediening rammelt bij bewegen alsof er iets los zit binnenin... Ik neem aan dat het rammelen niet hoort bij de One? Kan iemand dat even bevestigen? Dan gaat ie namelijk weer terug...
Dat rammelen kan de 'bewegingssensor' zijn die registreert of de remote beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Hij hoort zachtjes te rammelen, volgens mij is dat de bewegingssensor.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Xander schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:58:
Hij hoort zachtjes te rammelen, volgens mij is dat de bewegingssensor.
Nee echt? Het klinkt alsof er kleine stukjes plastic in de afstandsbediening zitten... zachte tikjes zeg maar, bij het schudden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Dat hij hoort te rammelen, wil natuurlijk niet zeggen dat jouw gerammel ook nog normaal is. ;) Moeilijk om op afstand te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Xander schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:13:
Dat hij hoort te rammelen, wil natuurlijk niet zeggen dat jouw gerammel ook nog normaal is. ;) Moeilijk om op afstand te beoordelen.
Klopt, blijft lastig...

Ik dacht eerst dat een of enkele knopjes van de a.b. 'los' zaten, daar leek het nog het meest op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs digitenne van KPN aangeschaft. Deze ook al toegevoegd aan mijn afstandsbediening en dit werkt prima. Echter mijn Joytech AV switch reageert op hetzelfde signaal als de Settopbox van KPN en vice versa waardoor sommige activiteiten niet goed meer werken. Is er een oplossing voor zo'n probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik had al een paar dagen dat de receiver soms niet meer aanging. Tijden lopen kloten met het verplaatsen van de IR oogjes die ik gebruik, hoop gevloek natuurlijk.. Wil ik gisteren de boel aanzetten valt de AB telkens halverwege het starten van de activiteit uit en gaat vervolgens weer aan. Voelde als een RMA aankomen maar nu heb ik er nieuwe batterijen inzitten en zijn ineens alle problemen weer verholpen.

Waarom zegt dat ding niet gewoon dat 'ie leeg is?! Weet voor de volgende keer in elk geval wat de symptomen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01
Heeft er iemand behoefte om de OP te updaten en over te nemen? Ik heb er volgens mij al een eeuw geen aandacht aan besteed en volg het topic liever dan er actief mee bezig te zijn. Laat het maar even weten, dan overleg ik met een mod om te kijken hoe we dat aan kunnen pakken. Misschien het handigste om een nieuw deel te openen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:14:
Ik heb onlangs digitenne van KPN aangeschaft. Deze ook al toegevoegd aan mijn afstandsbediening en dit werkt prima. Echter mijn Joytech AV switch reageert op hetzelfde signaal als de Settopbox van KPN en vice versa waardoor sommige activiteiten niet goed meer werken. Is er een oplossing voor zo'n probleem?
misschien contact opnemen met kpn/fabrikant, sommige settopboxen (o.a. humax) hebben een mogelijkheid om meerdere ir commando's te accepteren, maar dit moet ingesteld worden, vaak via een speciaal commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Je kunt tegenwoordig hier op t.net mede auteurs benoemen die interesse hebben om OP actiever bij te houden. Wat dat betreft is er dus geen noodzaak om een nieuw topic te openen ;).

Update van mijn helpdesk verhaal; doorgebrande adapter:
Heb een nieuwe binnengekregen, incl basisstation. Het laden werkt weer naar behoren.
Kwam echter achter een nieuw probleem. Die bewegingssensor reageert niet super meer. Alleen bij heel heftig bewegen gaat de display/verlichting aan. Daarnaast reageert de volume up knop ook niet super meer. Moet hem vaker wat harder en langer indrukken voordat ie reageert. Iemand anders hier ook dezelfde ervaringen met de 885?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi guys .... ik ook ben nu in het bezit van een 525 ... leuk ding maar ik heb wel een vraagje aan belgische leden met een BelgacomTV set-top box.

Ik had graag de Ch+ en CH- knoppen op de 525 geconfigureerd om te kunnen zappen op de BelgacomTV set-top-box.
Ik ben er .... ondanks en pak verwoede pogingen ... nog niet in geslaagd de 525 geconfigureerd te krijgen.
Als er iemand weet hoe .... graag wat tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als je de setop box toegevoegd hebt aan een activiteit moet dat zonder problemen kunnen. als je de configuratie van de activiteit aanpast krijg je op een gegeven moment de vraag welk apparaat je gebruikt om van kanaal te wisselen. Op dat punt zal je de setopbox moeten selecteren.

[ Voor 16% gewijzigd door Rupie op 04-02-2010 19:36 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
jules schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:00:
Je kunt tegenwoordig hier op t.net mede auteurs benoemen die interesse hebben om OP actiever bij te houden. Wat dat betreft is er dus geen noodzaak om een nieuw topic te openen ;).

Update van mijn helpdesk verhaal; doorgebrande adapter:
Heb een nieuwe binnengekregen, incl basisstation. Het laden werkt weer naar behoren.
Kwam echter achter een nieuw probleem. Die bewegingssensor reageert niet super meer. Alleen bij heel heftig bewegen gaat de display/verlichting aan. Daarnaast reageert de volume up knop ook niet super meer. Moet hem vaker wat harder en langer indrukken voordat ie reageert. Iemand anders hier ook dezelfde ervaringen met de 885?
Bellen.. Heb ik ook gehad met een 895. Is gratis vervangen (zou ook nog eens er bij moeten komen dat ik moest betalen :P ). Neh, serieus, super service daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

UltraSub schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:05:
[...]

Bellen.. Heb ik ook gehad met een 895. Is gratis vervangen (zou ook nog eens er bij moeten komen dat ik moest betalen :P ). Neh, serieus, super service daar!
Haha, krijg ik dan net zoals de adapter ook gewoon een nieuwe toegestuurd zonder dat ik de oude retour moet sturen? Of sterker nog, het spul in tweevoud toegestuurd? :9 Heb ik meteen een tweede set voor in de slaapkamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:22
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:04:
Hoi guys .... ik ook ben nu in het bezit van een 525 ... leuk ding maar ik heb wel een vraagje aan belgische leden met een BelgacomTV set-top box.

Ik had graag de Ch+ en CH- knoppen op de 525 geconfigureerd om te kunnen zappen op de BelgacomTV set-top-box.
Ik ben er .... ondanks en pak verwoede pogingen ... nog niet in geslaagd de 525 geconfigureerd te krijgen.
Als er iemand weet hoe .... graag wat tips ;)
Ik vermoed dat je niet met activiteiten werkt. Voeg al je apparaten toe en maak dan activiteiten aan, dan pas merk je waar de kracht van deze afstandbediening zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:53:
[...]

Ik vermoed dat je niet met activiteiten werkt. Voeg al je apparaten toe en maak dan activiteiten aan, dan pas merk je waar de kracht van deze afstandbediening zit.
... toch wel .... maar die 2 functies krijg ik er ik .... niet direct ... in geprrogrammeerd.
Same op de stand Music op de box ... Digitaal radio luisteren en daar met dezelfde knoppen zappen lukt niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Heeft iemand de instellingen van een Harman Kardon HS-250 voor de Harmony One (of algemene instellingen) met geluid omhoog en omlaag? Bij mij reageert de HS-250 erg traag.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:21:
[...]

... toch wel .... maar die 2 functies krijg ik er ik .... niet direct ... in geprrogrammeerd.
Same op de stand Music op de box ... Digitaal radio luisteren en daar met dezelfde knoppen zappen lukt niet.
Heb je mijn tip een aantal reacties terug gezien? Je hebt het apparaat al wel toegevoegd aan de activiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
jules schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:00:
[...]

Haha, krijg ik dan net zoals de adapter ook gewoon een nieuwe toegestuurd zonder dat ik de oude retour moet sturen? Of sterker nog, het spul in tweevoud toegestuurd? :9 Heb ik meteen een tweede set voor in de slaapkamer :P
Hah.. Dát gaat dus niet werken :)
Ja, je krijgt gewoon een nieuwe opgestuurd. Maar de oude moet je officieel terugsturen. Doe je dat niet, ja, dan blijftie werken. Maar je kunt hem niet meer updaten. In de database wordt het serial van die AB (en evt extenders) blacklisted, is dus einde oefening en kun je niks meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23

Pierre

Van nature lui!

UltraSub schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:47:
[...]

Hah.. Dát gaat dus niet werken :)
Ja, je krijgt gewoon een nieuwe opgestuurd. Maar de oude moet je officieel terugsturen. Doe je dat niet, ja, dan blijftie werken. Maar je kunt hem niet meer updaten. In de database wordt het serial van die AB (en evt extenders) blacklisted, is dus einde oefening en kun je niks meer mee.
Waar jij die wijsheid vandaan haal weet ik niet, maar dat is dus onzin.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Pierre61 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:09:
[...]

Dat staat anders wel in de email die je van hun krijgt als je je harmony RMA stuurt. Ook vragen ze toch om de batterij + batterijklepje + adapter van het laadstation naar hun toe te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik kan je zeggen ik heb 14 maanden terug een RMA aangevraagd en hoefde niets retour te zenden.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rupie schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:36:
[...]

Heb je mijn tip een aantal reacties terug gezien? Je hebt het apparaat al wel toegevoegd aan de activiteit?
Ik heb de set-up nog eens doorlopen en idd gezien dat ik kanalen wil wisselen via de set-top box.
Alleen bij TV kijken ... bij muziek luisteren via de box krijg ik die optie niet om ook dit in te stellen.
Ik update de 525 maar toch willen de Ch up en down toetsen niet werken om de kanalen te wisselen bij het TV kijken.
De box reageerd er wel op ... maar doet er niks mee .... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb je de originele ab nog? dan kan je proberen om hem de commando's even opnieuw aan te leren, wellicht dat dat helpt.

bij muziek luisteren kan ik mij daar iets bij voorstellen omdat men bij de activiteit "radio luisteren" niet verwachten dat je van kanaal wil wisslen ofzo ;) maar dan zal je toch iets van een optie moeten krijgen om van zender te wisselen ofzo, die kreeg ik volgens mij wel toen ik radio luisteren via de setop box toe ging voegen. Als je wil kan ik wel even kijken hoe dat in mijn setup zit. stuur maar even een dm ofzo anders ben ik dat allang weer vergeten tegen de tijd dat ik thuis ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap toch iets niet goed hoor 8)7

Het zappen met de Ch + en - toetsen op de 525 lukt dus wel al ik eerst in Devices de settop box selecteer ..... maar als ik dan mijn volume wil regelen ... dan reageert mijn AV receiver er niet meer op .... het is dus ofwel het één of het ander.
Dat kan nu toch de bedoeling niet zijn toch ... kunnen die niet steeds samen bruikbaar blijven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09

fmb

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:03:
Ik snap toch iets niet goed hoor 8)7

Het zappen met de Ch + en - toetsen op de 525 lukt dus wel al ik eerst in Devices de settop box selecteer ..... maar als ik dan mijn volume wil regelen ... dan reageert mijn AV receiver er niet meer op .... het is dus ofwel het één of het ander.
Dat kan nu toch de bedoeling niet zijn toch ... kunnen die niet steeds samen bruikbaar blijven :?
Blijkbaar werken de knoppen van de apparaten dus wel als je een los apparaat selecteert. Als je echter met "device" een apparaat selecteert kun je logischerwijs nooit een ander apparaat bedienen.

Je kan alleen meerdere apparaten tegelijk bedienen als je een activiteit gekozen hebt op de afstandbediening. Als de software de knoppen voor een activiteit niet zelfstandig goed instelt, dan kun je handmatig de knoptoewijzingen voor een activiteit wijzigen in de logitech software.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:36
^^ met fmb.

Gebruik activiteiten. Dat is *de* kracht van de harmony remotes!
Als je het goed instelt heb je er heel veel plezier van en gebruik je de devices knop helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Pierre61 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:46:
Ik kan je zeggen ik heb 14 maanden terug een RMA aangevraagd en hoefde niets retour te zenden.
Om dan zo stellig te beweren dat wat iemand hier verteld onzin is gaat een beetje ver. Ik heb namelijk mijn Harmony One een paar weken geleden RMA gestuurd en er wordt nu wel gevraagd om deze attributen op te sturen. Aangezien ik zonder aandringen of iets dergelijks de AB terug kon sturen leek het mij wel zo netjes om gewoon aan hun verzoek te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:43:
^^ met fmb.

Als je het goed instelt heb je er heel veel plezier van en gebruik je de devices knop helemaal niet meer.
Ik zal nog eens een poging ondernemen dan ... dit moet dus blijkbaar kunnen ... wat ik wel al veronderstelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 07:11:
[...]
Ik zal nog eens een poging ondernemen dan ... dit moet dus blijkbaar kunnen ... wat ik wel al veronderstelde ;)
Sterker nog, het is gewoon basisfunctionaliteit. Logitech heeft het niet anders bedoeld dan dat je met activiteiten zou werken, die 'device' knop is een onnodige extra. Niet voor niets krijg je bij eerste installatie de vraag om je apparatuur in te voeren waarna er standaard wat activiteiten aangemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt ... alles werkt nu zoals ik het wil .... vreemd dat ik over die instellingen heb heen gekeken 8)7
Ik heb nog 1 vraagje :?
Kan je de activities op één of andere manier blijvend op de display laten staan :?
Nu springt die blijkbaar na een tijdje op de specifieke instellingen van een een apparaat.

... en nu nog ooit eens uitdokteren wat ik allemaal met de 525 kan uithalen op mijn selfmade htpc op basis van een Antec Fusion Black case .... is voor later eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:50:
Het is gelukt ... alles werkt nu zoals ik het wil .... vreemd dat ik over die instellingen heb heen gekeken 8)7
Ik heb nog 1 vraagje :?
Kan je de activities op één of andere manier blijvend op de display laten staan :?
Nu springt die blijkbaar na een tijdje op de specifieke instellingen van een een apparaat.
Bij mij blijft hij gewoon op de activiteit staan als ik de ab een paar uur laat liggen hoor. volgens mij is het geen standaard functionaliteit om over te springen naar de settings van een specifiek apparaat hoor ;)
... en nu nog ooit eens uitdokteren wat ik allemaal met de 525 kan uithalen op mijn selfmade htpc op basis van een Antec Fusion Black case .... is voor later eens ;)
Heel veel, ik heb zelf een Microsoft ontvanger naast de standaard ontvanger van de Antec Fusion staan zodat ik de commando's van zowel MCE als de Antec Fusion naast elkaar kan gebruiken (ja, daar zit verschil in). De harmony software kent de Antec Fusion overigens gewoon dus die kan je zonder problemen toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Het zijn niet de instellingen van een apparaat,
maar extra knoppen/ functies voor de gekozen activiteit.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

vanaalten schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:43:
^^ met fmb.

idd, je moet werken met activiteiten.

Als je zo'n profiel aanmaakt, vraagt hij welk apparaat je gebruikt om het volume mee te regelen (receiver), waar je tv op moet staan (Hdmi1), waarmee je van kanalen zapt (decoder). De basisknoppen zijn dan al ingesteld. De volume toets regelt het volume via de receiver en als je wilt zappen dan zapt je (UPC/Ziggo/KPN) decoder een kanaal up. Mis je toetsen, dan maak je die aan via "activiteit" -> "knoppen aanpassen" -> "extra knoppen". Je kunt hier ook commando's inleren van je originele afstandsbediening of zelfs sequences aanmaken (voor zover jouw RC dit ondersteunt).

Op mijn Logitech Harmony 885 heb ik 2 sequences aangemaakt. Mijn Philips TV met Ambi-light heeft een lichtsensor die het omgevingslicht meet en hiermee de helderheid van het scherm automatisch aanpast. Soms gaat dat niet helemaal lekker en is het beeld te donker (overdag). Helaas is het aan/uit schakelen van deze sensor nogal wat stappen in het menu van de tv verstopt. Doffe ellende. Anyway, onder iedere activiteit heb ik 2 extra knoppen aangemaakt met elk de helft van de benodigde sequence. KnopA doet 6 handelingen in het menu van de TV, en als die klaar is druk ik op KnopB en die doet de volgende 6 handelingen in het menu van de TV en dan staat de sensor aan of uit.

Als je devices nog gebruikt omdat 1 van je apparaten niet goed staat of omdat je een handeling wil doen die onder je activiteit ontbreekt, dan moet je díe knop aanmaken onder je activiteit in kwestie en hoef je nooit weer terug naar devices.

Het is puzzelen, maar ik krijg hem nu zover dattie alles doet wat ik wil dattie doet! d:)b
Ik wil noooit weer anders. _o_ Eén RC per device is zo 1992 !

[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-02-2010 12:53 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Pierre61 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:09:
[...]

Die wijsheid haal ik uit ervaring. Ik dacht ook, stuur mooi niks op, heb ik een tweede.
Ja, die bleef werken. Maar zodra ik die AB wilde updaten kreeg ik mooi de melding dat het device blacklisted was in de database. Dus zeker geen onzin.

/edit
En om mijn argument kracht bij te zetten en je ongelijk te bewijzen (je begon zelf met alles in twijfel te trekken ;) ), heb ik even in mijn archive gezocht:
Dank u voor het contact opnemen met de Harmony Helpdesk betreffende uw Harmony afstandsbediening.

Het spijt mij te horen dat uw Harmony afstandsbediening defect is. Ik heb
het RMA nummer xxxxxxxxxxx toegewezen voor dit probleem.

Vervanging's Informatie :

Uw aanvraag is vanaf vandaag, 03/04/2008, in verwerking gegaan.
Het dossier nummer voor uw vervangende afstandsbediening is xxxxxxxxx.
Het zal tussen 7 en 10 werkdagen duren voordat de vervangende afstandsbediening bij u
bezorgd wordt.

Instructies voor het terug sturen van uw defecte afstandsbediening:

Wij vereisen van u om de batterij en de AC adapter naar ons terug te sturen via de gewone post.

Gelieve verstuur naar het volgende adres:

Logitech Europe SA

Rue du Sablon 2-4 RMA 080215-002493
1110 Morges
Switzerland

Onze excuses voor de ongemakken dat dit heeft veroorzaakt.

Gelieve op te merken dat uw oorspronkelijke defecte afstandsbediening is uitgeschakeld in ons systeem. U kan de afstandsbediening van nu af aan niet meer updaten. U kan wel de oorspronkelijke afstandsbediening nog gebruiken met de huidige configuratie tot u de nieuwe heeft ontvangen. Eenmaal dat u de nieuwe afstandsbediening heeft ontvangen, gelieve dan het PID onleesbaar te maken, en de oude afstandsbediening weg te werpen.

[ Voor 63% gewijzigd door UltraSub op 08-02-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

UltraSub schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:52:
Ik dacht ook, stuur mooi niks op, heb ik een tweede.
Ik dacht, ik stuur het wel op, want om het te houden is gewoon ronduit asociaal nadat je zo goed geholpen bent door een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Sandyman538 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:55:
[...]

Ik dacht, ik stuur het wel op, want om het te houden is gewoon ronduit asociaal nadat je zo goed geholpen bent door een bedrijf.
Beste Sandyman538,

Ik geloof je direct, echter ik heb een vervangende Harony gekregen en ik hoefde niets retour te sturen. Dat meen ik echt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Pierre61 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:52:
[...]

Beste Sandyman538,

Ik geloof je direct, echter ik heb een vervangende Harony gekregen en ik hoefde niets retour te sturen. Dat meen ik echt hoor.
Oh maar dat geloof ik ook wel hoor. Waarschijnlijk hebben ze recentelijk de procedure aangepast. Het ging me nu ook om de opmerking van UltraSub, daarom quote ik hem ook, aangezien hij, ondanks het verzoek van Logitech om het batterijklepje, de batterij en de adapter terug te sturen, moedwillig misbruik maakt van de goedheid van Logitech om hem een nieuw product op te sturen. Om dan je 'kapotte' product niet terug te sturen zodat je 'er mooi 2 hebt', is gewoon lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb me net een Harmony One aangeschaft en vind het best een leuk apparaat, moet nog wel veel instellen enzo maar op het eerste zicht lijk ie wel alles te kunnen wat moet, toch zit ik nog met een probleempje.

Als ik een activiteit maak "TV Kijken" en ik heb een receiver, een tv, en een settop-box. Dan geeft hij me de keuze om het volume te wijzigen via de receiver, of via de tv. Wat ik echter wil is dat de volumeknoppen de settop-box aansturen, ik wil namelijk dat die bepaald hoe luid alles staat, mijn tv en receiver moeten dus ongewijzigd blijven. Hoe doe ik dat?

De meegeleverde software had duidelijker gekund en toch meer opties kunnen toelaten, ietwat spijtig voor zulk een dure afstandsbediening maar ja...

Edit: OEPS! Gevonden, "knoppen aanpassen" dus! Moet misschien eens deftig slapen eerst :P

[ Voor 6% gewijzigd door Tunboy op 10-02-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09

fmb

Tunboy schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:06:
Edit: OEPS! Gevonden, "knoppen aanpassen" dus! Moet misschien eens deftig slapen eerst :P
Dat denk ik ook, want eenzelfde vraag is een paar dagen geleden gesteld, zie fmb in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal..."

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Valt de 555 ook uit te zetten. Of moet je hem gewoon neerleggen en gaat hij automatisch op non-actief ?

• UltraSub
Sandyman538 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:40:
[...]

Oh maar dat geloof ik ook wel hoor. Waarschijnlijk hebben ze recentelijk de procedure aangepast. Het ging me nu ook om de opmerking van UltraSub, daarom quote ik hem ook, aangezien hij, ondanks het verzoek van Logitech om het batterijklepje, de batterij en de adapter terug te sturen, moedwillig misbruik maakt van de goedheid van Logitech om hem een nieuw product op te sturen. Om dan je 'kapotte' product niet terug te sturen zodat je 'er mooi 2 hebt', is gewoon lomp.
Hey.. dat is ook zo. Heb je volledig gelijk in.
Maar het was in een moment. Ik heb die mail gehad, en daarin zeiden ze dat het spul onbruikbaar gemaakt zou worden. En dat wilde ik wel eens ff testen. En ja, dat was dus zo. Ik ben nog nooit zo lovend geweest over de support van een bedrijf, dus ja... wat kan ik er van zeggen. |:(
Dark0z schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:43:
Valt de 555 ook uit te zetten. Of moet je hem gewoon neerleggen en gaat hij automatisch op non-actief ?
die moet je, volgens mij zoals bij alle types, automatisch op non-actief laten gaan door hem te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ik wil ook zon ding :P
maaruh vraagje ,ik gebruik voor tv kijken 2 settop boxen,kan ik dan 2keer instellen "watch tv" de 1 met tuner1 en de ander met tuner 2 :?
hij moet dan ook een ander hdmi kanaal kiezen.
of is er een andere oplossing.
heb niks kunnen vinden hierover in dit topic

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
@erikdeperik
ja je kunt zelf de activiteiten (geschakelde commando's) zoals watch tv aanmaken naar eigen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Pascal.A schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:35:
@erikdeperik
ja je kunt zelf de activiteiten (geschakelde commando's) zoals watch tv aanmaken naar eigen keus.
tnx pascal,kan dit ook met de goedkoopste 525 ?

edit/ *O* gekocht

[ Voor 3% gewijzigd door erikdeperik op 17-02-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
erikdeperik schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:57:
[...]
tnx pascal,kan dit ook met de goedkoopste 525 ?
Ja.....ook daarmee kan het.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Mensen,

Ik heb nu al een tijdje een harmony one, zit alleen nog met 1 ding echt te stoeien. Mijn mediacenter (xbmc live) wil meestal niet in 1 keer aan. Uit is geen enkel probleem.

Aan de hand van de originele afstandbediening heb ik het idee dat je de powertoggle knop lang moet indrukken om te starten en met 1 druk sluit de pc al af. Is het ook mogelijk om deze timing in te stellen??

Ik heb al een soort workaround geprobeerd waarbij ik on en off 2 verschillende acties waarbij on 3x achter elkaar powertoggle krijgt aangewezen, maar dat helpt niet echt.

Edit: ondertussen is het gelukt, waarbij ik power on en off apart als RAW heb aangeleerd en waarbij ik on dus iets langer heb ingedrukt (te lang kon niet, zwak signaal). Ook heb ik die 3x achter elkaar erin laten staan voor de ON actie. Nu weer extra knoppen toevoegen in XBMC en het is helemaal perfect. :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Amelandbor op 17-02-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hmm, ik heb enige tijd geleden mijn oma (jaja) een 525 cadeau gedaan. Opzich werkt het allemaal heel redelijk en kan ze er goed mee uit de voeten, ik (zij) loop echter tegen één probleem aan. Zowel het radio als televisie signaal komt binnen via een Humax 5000c decoder (Ziggo) welke prima te bedienen is. Na een minuut of 2 radio luisteren gaat de humax echter een screensaver uitsturen wat tot gevolg heeft dat hij niet meer direct reageert op signalen van de AB. Als er dus nu voor bijv 'TV Kijken' wordt gekozen schakelt de decoder niet om naar TV maar blijft op radio staan... Door voor het wisselen van activites even een kanaal omhoog/laag te zappen is dit wel op te lossen, maar ideaal is dat natuurlijk niet!

Is er iemand bekend met dit 'probleem'? De screensaver is voor zover ik kan zien niet uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Laatst online: 06-09 06:43
Misschien kan je voor het wisselen van de activiteit eerst een andere actie selecteren. Neem aan dat ie een power on gebruikt om aangezet te worden, dus dan bij stroominstellingen power on eerst channel up en vervolgens power on instellen.

Ben nog maar een harmony noob maar misschien dat het werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dick schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:21:
Is er iemand bekend met dit 'probleem'?
Het 'probleem' zelf ken ik niet, maar je kan bij activiteiten ook commando's programmeren voor het einde van een activiteit. Je kan dan bij 'Radio luisteren' op nemen dat er van kanaal gewisseld wordt op het moment dat deze activiteit gestopt wordt. Deze actie wordt ook uitgevoerd bij het switchen naar 'TV kijken'. De decoder wordt dan niet uitgezet en jij (je oma) hoeft er niet aan te denken dat eerst van kanaal gewisseld moet worden.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 08:09:
[...]

Het 'probleem' zelf ken ik niet, maar je kan bij activiteiten ook commando's programmeren voor het einde van een activiteit. Je kan dan bij 'Radio luisteren' op nemen dat er van kanaal gewisseld wordt op het moment dat deze activiteit gestopt wordt. Deze actie wordt ook uitgevoerd bij het switchen naar 'TV kijken'. De decoder wordt dan niet uitgezet en jij (je oma) hoeft er niet aan te denken dat eerst van kanaal gewisseld moet worden.
Dat klinkt als een prima oplossing! Ga ik van de week direct eens proberen :)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
Ik heb de 525 aangeschaft en het werkt prachtig behalve met de xbox360.

Die gaat niet aan en ik kan hem er ook niet mee besturen. Best vreemd, had eigenlijk geen problemen met de xbox360 verwacht. Wat kan ik doen om het te veranderen?

Of kon je de xbox360 enkel aanzetten via IR of bluetooth?

[ Voor 11% gewijzigd door DarkShadow op 18-02-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkShadow schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 22:33:

Die gaat niet aan en ik kan hem er ook niet mee besturen. Best vreemd, had eigenlijk geen problemen met de xbox360 verwacht. Wat kan ik doen om het te veranderen?

volgens mij werkt de xbox360 via IR. hij reageert op geen enkel commando?
Volgens het 525 topic zou het wel moeten werken in ieder geval ;)
[AB] Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

[ Voor 29% gewijzigd door Rupie op 19-02-2010 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
heb mn 525 redelijk werkend nu,
een probleem,hoe kan ik zorgen dat hij mn mediacenter start (ik gebruik nu met de mce remote de groene knop om mediaportal te starten)
ik heb alleen deze mogelijkheden
Ik wil dit apparaat altijd aan laten staan
Ik wil dit apparaat uitzetten wanneer het niet in gebruik is
Er zijn geen aan/uit-knoppen op mijn huidige afstandsbediening voor mijn Media Portal MediaPortal Media Center-pc.
ik zie geen mogelijkheid "ik wil dit apparaat aanzetten"
ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd(dont shoot me)
de actievieteit moet worden > tv op hdmi3>2 seconde wachten(als dat kan)>de groene knop drukken om mp te starten.
:/
edit/ik heb uiteraard de ab geleerd dat de groene knop "power on "is van mn mediacenter

[ Voor 6% gewijzigd door erikdeperik op 19-02-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
DarkShadow schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 22:33:

Een 360 werkt ook gewoon via IR (zie de origineel te verkrijgen xbox 360 afstandsbedieningen). Je probeert te vragen of het enkel via RF en Bluetooth werkt neem ik aan?

Ik heb op mijn 525 ook mijn 360 ingesteld en dat werkt prima. Aan/Uit zetten, eject, navigeren, DVD functies etc ect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
erikdeperik schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:49:
ik zie geen mogelijkheid "ik wil dit apparaat aanzetten"
Indien je kiest voor "Ik wil dit apparaat uitzetten wanneer het niet in gebruik is", zet de afstandsbediening het apparaat automatisch aan wanneer je de activiteit start. Let wel: Het apparaat. Als je de standaard Microsoft MCE-instellingen gebruikt hebt start 'ie dan dus je PC op, en sluit 'ie de PC weer af bij het verlaten van de activiteit. Als je dat niet wilt moet je "Ik wil dit apparaat altijd aan laten staan" kiezen.
ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd(dont shoot me)
de actievieteit moet worden > tv op hdmi3>2 seconde wachten(als dat kan)>de groene knop drukken om mp te starten.
:/
Je kunt handmatig een commando laten sturen na het starten van een activiteit. Klik bij de activiteit op Instellingen > De instellingen voor deze activiteit bekijken > Ja, maar ik wil meer controle en voeg wanneer je bij "Controleer de acties voor uw activiteit TV Kijken" bent aangekomen een actie toe, de groene knop in dit geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Xander schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:54:
[...]

Indien je kiest voor "Ik wil dit apparaat uitzetten wanneer het niet in gebruik is", zet de afstandsbediening het apparaat automatisch aan wanneer je de activiteit start. Let wel: Het apparaat. Als je de standaard Microsoft MCE-instellingen gebruikt hebt start 'ie dan dus je PC op, en sluit 'ie de PC weer af bij het verlaten van de activiteit. Als je dat niet wilt moet je "Ik wil dit apparaat altijd aan laten staan" kiezen.

[...]

Je kunt handmatig een commando laten sturen na het starten van een activiteit. Klik bij de activiteit op Instellingen > De instellingen voor deze activiteit bekijken > Ja, maar ik wil meer controle en voeg wanneer je bij "Controleer de acties voor uw activiteit TV Kijken" bent aangekomen een actie toe, de groene knop in dit geval...
ik ben een heel eind verder _/-\o_
alleen die vertraging lukt niet,
ik heb die actie toegevoegd 5 seconde vertraging,maar hij start meteen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~seijs22/logitech..jpg
ik denk dat de volgorde verkeerd is.
1 tv is aan
2 mediacenter is aan
3 mediacenter power on met vertraging oid
eigenlijk moet stap 2 en stap 3 omdraaien
denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
erikdeperik schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:19:
[...]

ik ben een heel eind verder _/-\o_
alleen die vertraging lukt niet,
ik heb die actie toegevoegd 5 seconde vertraging,maar hij start meteen.
Hij start meteen? En dat werkt? Waarom wil je dan die vertraging? :?
Je hebt nu alleen een vertraging toegevoegd, niet het commando dat er achteraan moet komen... :?
ik denk dat de volgorde verkeerd is.
1 tv is aan
2 mediacenter is aan
3 mediacenter power on met vertraging oid
eigenlijk moet stap 2 en stap 3 omdraaien
denk ik
Sorry, maar ik snap er even niets meer van. Wat je daar beschrijft komt niet echt overeen met je plaatje. Hij doet nu:
1: tv aan (neem ik aan, dat zie je pas een scherm eerder)
2: mediacenter aan (neem ik aan... en moet dat wel? staat je PC niet gewoon al aan bij het starten van de activiteit?)
3: Media Portal Media Center-PC op Tuner (waarom moet dat?)
4: AAA Generic Projector op HDMI3
5: Pauzeren

En waarom heb je eigenlijk twee verschillende Media-center PC's toegevoegd? "Media Portal Media Center-PC" en "Media Center-pc"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Xander schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:31:
[...]

Hij start meteen? En dat werkt? Waarom wil je dan die vertraging? :?

[...]

Je hebt nu alleen een vertraging toegevoegd, niet het commando dat er achteraan moet komen... :?

[...]

Sorry, maar ik snap er even niets meer van. Wat je daar beschrijft komt niet echt overeen met je plaatje. Hij doet nu:
1: tv aan (neem ik aan, dat zie je pas een scherm eerder)
2: mediacenter aan (neem ik aan... en moet dat wel? staat je PC niet gewoon al aan bij het starten van de activiteit?)
3: Media Portal Media Center-PC op Tuner (waarom moet dat?)
4: AAA Generic Projector op HDMI3
5: Pauzeren

En waarom heb je eigenlijk twee verschillende Media-center PC's toegevoegd? "Media Portal Media Center-PC" en "Media Center-pc"?
uitleg>mediacenter staat al aan idd,maar hij moet mediaportal starten(dit doe ik normaal met de groene knop van mijn mce remote en dat werkt gewoon [irserversuite])
mediacenter is de naam van het apparaat zoals ik hem heb toegevoegd.en media portal is hoe ik de activiteit genoemd heb.
ik gebruik een hdmi switch voor mijn tv ,als hij naar de mediacenter(is gewoon mijn pc) schakeld duurt het 2 seconde voor dat windows(dus ook mp) de tv weer ziet.
dus als ik mp start vind hij maar een beeldscherm (de monitor),omdat die andere (tv) nog niet gevonden is.
het gevolg is dat mp op mijn monitor opstart ipv mijn tv.
tot zover de uitleg :P
zou het een oplossing zijn om de knop raw te leren<2 seconde niks drukken en daarna de startknop drukken>of werkt dat niet zo.
iig bedankt voor het meedenken :)
edit/dus na die 5 sec moet ie power on doen
zo ook toegevoegd bij die actie
heb het nog een keer gechecked>
1deze ir opdracht verzenden[power on]
2 deze opdracht vertragen met[5000ms]
3 op dit kanaal instellen[blanco gelaten]
btw waarom hij op tuner staat,omdat die andere opties nvt zijn

[ Voor 7% gewijzigd door erikdeperik op 19-02-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
erikdeperik schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:10:
[...]

uitleg>mediacenter staat al aan idd,maar hij moet mediaportal starten(dit doe ik normaal met de groene knop van mijn mce remote en dat werkt gewoon [irserversuite])
Ja, dus stel je bij de stroominstellingen van het apparaat "Ik wil dit apparaat altijd aan laten staan" in. Het aan en uitzetten van je mediacenter-PC wil je immers niet aan je afstandsbediening overlaten.
mediacenter is de naam van het apparaat zoals ik hem heb toegevoegd.en media portal is hoe ik de activiteit genoemd heb.
Volgens je screenshotje heb je toch echt twee apparaten...
ik gebruik een hdmi switch voor mijn tv ,als hij naar de mediacenter(is gewoon mijn pc) schakeld duurt het 2 seconde voor dat windows(dus ook mp) de tv weer ziet.
dus als ik mp start vind hij maar een beeldscherm (de monitor),omdat die andere (tv) nog niet gevonden is.
het gevolg is dat mp op mijn monitor opstart ipv mijn tv.
tot zover de uitleg :P
Ok. Die vertraging heb je al, je hoeft nu alleen nog maar in diezelfde rij een extra commando toe te voegen: de groene knop. Dat samen met die aangepaste stroominstellingen zou gewoon moeten werken.
zou het een oplossing zijn om de knop raw te leren<2 seconde niks drukken en daarna de startknop drukken>of werkt dat niet zo.
Dat zal niet gaan werken, die 2 seconden negeert 'ie waarschijnlijk gewoon. En daarnaast is het ook helemaal nergens voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
je bent wel snel :P
ik was nog aan het edit-en
ik ga het proberen wat je voorstelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
erikdeperik schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:10:
edit/dus na die 5 sec moet ie power on doen
zo ook toegevoegd bij die actie
heb het nog een keer gechecked>
1deze ir opdracht verzenden[power on]
2 deze opdracht vertragen met\[5000ms]
3 op dit kanaal instellen[blanco gelaten]
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bhMDXYVrcBiyydaSl56n27WK/full.png

Zie jij hetzelfde venstertje als ik daar? :P

Jij hebt daar ook radiobuttons? Je kiest dan voor óf het verzenden van een infraroodcommando óf een vertraging. Wil je eerst een vertraging, en dan pas het infraroodcommando verzenden, zul je 2 acties moeten toevoegen. Ik vind helemaal nergens "Deze opdracht vertragen met ...". In jouw screenshot heb je enkel een vertraging, er wordt verder geen commando verstuurd.
btw waarom hij op tuner staat,omdat die andere opties nvt zijn
Heb je deze optie dan niet?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h6QwNbuqTrphAUJqtDPV8flW/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
die optie heb ik idd niet volgens mij(zo ff checken.
ik heb nu dit
  • AAA Generic Projector AAA Generic Projector is aan
  • Media Portal Media Center-pc Media Portal Media Center-pc is aan
  • Anders Alle andere apparaten zijn uit
  • Media Portal Media Center-pc Media Portal Media Center-pc is ingesteld op 'Tuner'
  • AAA Generic Projector AAA Generic Projector is ingesteld op 'hdmi 3'
  • Media Portal Media Center-pc De afstandsbediening pauzeert 10000 milliseconden
  • Media Portal Media Center-pc "PowerOn" (opdracht) wordt verzonden naar Media Portal Media Center-pc
maar helaas hij start mp nog steeds meteen op zonder vertraging :|
edit/die naam is idd wel verwarrend

[ Voor 5% gewijzigd door erikdeperik op 19-02-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
erikdeperik schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:56:
die optie heb ik idd niet volgens mij(zo ff checken.
Anders misschien het apparaat vervangen door de "Microsoft Media Center-pc"? Die heeft die optie iig wel, en je gebruikte toch al de Microsoft MCE-remote?
ik heb nu dit
  • AAA Generic Projector AAA Generic Projector is aan
  • Media Portal Media Center-pc Media Portal Media Center-pc is aan
  • Anders Alle andere apparaten zijn uit
  • Media Portal Media Center-pc Media Portal Media Center-pc is ingesteld op 'Tuner'
  • AAA Generic Projector AAA Generic Projector is ingesteld op 'hdmi 3'
  • Media Portal Media Center-pc De afstandsbediening pauzeert 10000 milliseconden
  • Media Portal Media Center-pc "PowerOn" (opdracht) wordt verzonden naar Media Portal Media Center-pc
maar helaas hij start mp nog steeds meteen op zonder vertraging :|
edit/die naam is idd wel verwarrend
Wellicht dat dat "Tuner" commando Media Portal ook laat opstarten? Je hebt ondertussen ook wel de stroominstellingen aangepast trouwens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
yup.
ik ben inmiddels iets wijzer.
als de tv al op hdmi 3 staat en ik schakel die activiteit in,dan schakelt hji opnieuw hdmi 3 en start mp met 10 seconde vertraging op (op het juiste scherm)
echter staat hij op een hdmi 1 of 2 en start dan de activiteit in dan > schakeld hij naar hdmi 3 en start mp meteen op :X en staat hij op mn monitor.

maar ik schei er voor vanavond mee uit.
ik ga morgen nog eens die activiteit opnieuw maken en idd die microsoft mediacenter instelling proberen.
iig hartstikke bedank voor je hulp d:)b

edit/ben het hele weekeind weg ,dus dat word maandag verder klooien
als ik nou dat hdmi signaal kan faken op de pc is het probleem opgelost denk ik :/

[ Voor 12% gewijzigd door erikdeperik op 20-02-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Heb net m'n Harmony One weer helemaal zitten configureren. Had m'n setup behoorlijk aangepast, dus nu kan ik weer van 5 afstandsbediening terug naar 3. Heb ook alles uberduidelijk naamgegeven en alle overbodige knoppen weggehaald zodat de vrouw het ook snapt ;)

Heb nu de Harmony One voor alle IR apparatuur, een iPod Touch voor iTunes en Windows Media Center en een no-name RF powersocket remote voor m'n eindtrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03
Ik had een probleem met mijn 895 (aangeschaft op iBood achter in december vorig jaar).
Het knopje rechtsboven van de activiteiten deed het niet, of je moest hem heel hard indrukken.

Deze klacht gemeld bij logitech, en nu krijg ik een nieuwe AB toegestuurd.
Maar omdat de 895 uit productie is, krijg ik een 900 opgestuurd.

Die zit er wel gelikter uit als de 895!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Pascal.A schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:25:
Zijn er mensen met ervaring met het gebruiken van een marmitek powermid om het IR signaal van de harmony om te zetten in RF? Ik zoek de goedkoopste manier om met de 555 ook mijn klik-aan-klik-uit systeem (KAKU) te bedienen.
Heb 't nu zelf geprobeerd met een "AV Master 200 Remote Control Signal Extender" van Conrad Duitsland. Gekocht via ebay voor 8,50 incl. verzenden. Doet het prima. Ik heb twee 'ouderwetse' KAKU schakelaars, waarvan 1x dimmer en 1x standaard, met een YCT-100 afstandsbediening. In de logitech software heb ik als fabrikant 'Intertechno' gekozen (ipv KAKU), model is gewoon YCT-100. Deze ondersteunt echter niet de volledige reeks van A tot P (1t/m16), maar A 1t/m16 en B-C-D 1t/m4. Toch nog keus genoeg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik gebruik een 'Marmitek PowerMid XS Extra IR-ontvanger' (b.v. bij Conrad NL) en dat werkt ook prima hier. Ik gebruik dezelfde instellingen als Pascal.A (Intertechno YCT-100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goede oplossing om eventueel verlichting te schakelen.

Ik ben dus vanaf volgende week in het bezit van een Harmony 900.
Dan heb ik dus deze nodig: Marmitek PowerMid XS Extra IR-ontvanger conrad nummer 45542 8A a 25.99

Afbeeldingslocatie: http://images.conrad.com/m/0000_0999/0400/0450/0455/045542_BB_00_FB.EPS.jpg

En een aantal klik aan/ klik uit schakelaars, bijvoorbeeld deze? Stekkerdoos schakelaar type AC-1000, max. 1000 Watt

Afbeeldingslocatie: http://www.klikaanklikuit.nl/img.asp?f=kaku_ac-1000_125x98_front&type=x&x=500

Als ik dat dus heb, kan ik dmv een harmony de lampen schakelen :?

[edit]

voor de duidelijkheid.
De KIKU schakelaars gebruiken ook een RF signaal, maar dat is een ander RF signaal dan de harmony 900 standaard in huis heeft.

Dat kastje van conrad wordt bedient DMV IR signaal, en zet deze om naar een begrijpbaar KIKU RF signaal.

Snap ik het zo goed :?

[ Voor 18% gewijzigd door Grolsch op 22-02-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
In principe wel. Ik weet alleen niet of het met de ac-1000 ook werkt. Er schijnt verschil in te zitten las ik op het harmony forum, zelfs tussen zelfde model. Met een JB media classic heb je volgens dat forum meer zekerheid dat het werkt, maar betaal je ook aanzienlijk meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Bulldock op 22-02-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
En gisteren al m'n nieuwe Harmony 900 ontvangen zie: Grolsch in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal..."

Wat een genot tov de 895, hij ziet er veel gelikter uit, en de "blasters" werken perfect.

Moest ik bij m'n 895 bij elke stomme update van m'n AB elke keer de blaster aansluiten dmv een usb kabel aan m'n laptop, dat hoeft met de 900 niet meer!

De AB kan de blaster updaten zonder kabels en laptops! echt een top product tot zover!

Top service logitech, ga zo door d:)b _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 24-02-2010 16:44 ]

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:22

Marc H

- - Is wakker - -

Ik heb sinds kort een Harmony one, en wij zijn nog geen vriendjes....

Het zal heus wel een fijn ding zijn, maar ik kan er nog niet echt mee overweg.

Ik heb de volgende apparaten:
TV (HDMI, op versterker)
Versterker
Blu-ray (HDMI, op versterker)
HTPC (HDMI, op versterker
Werk/game PC. (optisch op versterker)

Als ik achter mijn werk PC zit, wil ik wel eens muziek afspelen en dat doe ik via de versterker op mijn home cinema set, dat klinkt fijner als de 2 creative boxjes die ik alleen voor gamen gebruik

Ik wil dus een actie toevoegen om mijn versterker eventueel aan te zetten, en daarna de optische ingang te selecteren op mijn versterker. Meer niet. volume regel ik wel via de applicatie op mijn desktop. Maar als ik een actie wil aanmaken voor muziek luisteren krijg ik steeds die htpc voorgeschoteld als bron. En dat ding wil ik nou net uit laten.

Hoe kan ik deze actie aanmaken?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• vanaalten
Marc H schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 00:35:
Als ik achter mijn werk PC zit, wil ik wel eens muziek afspelen en dat doe ik via de versterker op mijn home cinema set, dat klinkt fijner als de 2 creative boxjes die ik alleen voor gamen gebruik

Ik wil dus een actie toevoegen om mijn versterker eventueel aan te zetten, en daarna de optische ingang te selecteren op mijn versterker. Meer niet. volume regel ik wel via de applicatie op mijn desktop. Maar als ik een actie wil aanmaken voor muziek luisteren krijg ik steeds die htpc voorgeschoteld als bron. En dat ding wil ik nou net uit laten.

Je wilt een bepaald soort activiteit aanmaken (muziek luisteren) en daar hoort nou eenmaal een bron bij. De software laat jou zien welke bronnen je gedefinieerd hebt voor dat soort activiteiten - en dat is dus alleen die HTPC.
Ik denk dat de makkelijkste aanpak is om je PC toe te voegen als bron (en dat is het in feite ook!), door 'm bijvoorbeeld als tweede HTPC (en dat is het in feite ook...) toe te voegen aan de bronnenlijst van de software.

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik heb een logitech harmony 555. Nu wil ik werken met Mediaportal. Op dit moment kan ik Mediaportal wel aansturen maar niet perfect. Dvd's selecteren gaat nu net zoals met de muis. Het liefst wil ik dat als ik 1 knop indruk dat het menu 1 item omhoog gaat.

Weet iemand toevallig een guide zodat je de 555 perfect kan instellen voor MediaPortal?

• Bulldock
Marc H schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 00:35:

Hiervoor is het makkelijkste om een 'utility' aan te maken, een activiteit met een zelfgekozen functie.
Ik gebruik het bijvoorbeeld om mijn tv op DVI te zetten als ik 'm als pc monitor gebruik.
  • Activiteit aanmaken
  • Nee - voeg handmatig een activiteit toe aan mijn set-up.
  • Utility
  • proces verder doorlopen
Dark0z schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:47:
Ik heb een logitech harmony 555. Nu wil ik werken met Mediaportal. Op dit moment kan ik Mediaportal wel aansturen maar niet perfect. Dvd's selecteren gaat nu net zoals met de muis. Het liefst wil ik dat als ik 1 knop indruk dat het menu 1 item omhoog gaat.

Weet iemand toevallig een guide zodat je de 555 perfect kan instellen voor MediaPortal?
Lijkt me dat je bij apparaten en/of activiteiten (ligt eraan welke van de 2 je gebruikt) de knoppen moet aanpassen zodat de 'omhoog' knop niet meer 'mouseup' (oid) is maar 'directionup' (oid). En hetzelfde voor de omlaag/links/rechts knoppen.

[ Voor 29% gewijzigd door Bulldock op 25-02-2010 09:16 ]

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:35

GVR

Vandaag is door een logitech-supportmedewerker een aanpassing gedaan in de instellingen van de harmony one, de ontvangst van de upc hd box is stukkkken beter geworden, superservice! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:22

Marc H

- - Is wakker - -

Pascal.A schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:12:
[...]

Hiervoor is het makkelijkste om een 'utility' aan te maken, een activiteit met een zelfgekozen functie.
Ik gebruik het bijvoorbeeld om mijn tv op DVI te zetten als ik 'm als pc monitor gebruik.
  • Activiteit aanmaken
  • Nee - voeg handmatig een activiteit toe aan mijn set-up.
  • Utility
  • proces verder doorlopen
*O* *O* *O*

TNX :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

GVR schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:19:
Vandaag is door een logitech-supportmedewerker een aanpassing gedaan in de instellingen van de harmony one, de ontvangst van de upc hd box is stukkkken beter geworden, superservice! :D
Care to share de aanpassing met ons? (niet dat ik problemen ervaar met de UPC HD box, anders dan dat de respons op de invoer bijna een seconde vertraagd is...)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:35

GVR

HIj heeft niet verteld wat de aanpassingen zijn, zou hem dat wel even kunnen vragen natuurlijk ;)
*edit*, response op invoer een seconde vertraagd, dat is bij mij niet het geval, wellicht valt er bij jou ook nog iets te optimaliseren dan in de instellingen.

[ Voor 45% gewijzigd door GVR op 26-02-2010 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
Schweino schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:52:
[...]

Een 360 werkt ook gewoon via IR (zie de origineel te verkrijgen xbox 360 afstandsbedieningen). Je probeert te vragen of het enkel via RF en Bluetooth werkt neem ik aan?

Ik heb op mijn 525 ook mijn 360 ingesteld en dat werkt prima. Aan/Uit zetten, eject, navigeren, DVD functies etc ect
erg vreemd, heb het gewoon ingesteld op xbox360, maar hij doet werkelijk niets bij de xbox360.

Verder werkt de afstandbediening erg goed, maar af en toe is er wel een apparaat wat niet direct reageert. Hoe kan ik trouwens instellen dat ik bij de activiteit film kijken automatisch de popcornhour bedien (na alles aanzetten e.d.) en toch het volume tegelijkertijd regel via mijn receiver?

[ Voor 22% gewijzigd door DarkShadow op 27-02-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:28
GVR schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:43:
HIj heeft niet verteld wat de aanpassingen zijn, zou hem dat wel even kunnen vragen natuurlijk ;)
*edit*, response op invoer een seconde vertraagd, dat is bij mij niet het geval, wellicht valt er bij jou ook nog iets te optimaliseren dan in de instellingen.
Ik heb ook een dikke vertraging als ik de mediabox wil aan zetten.
Hij zet eerst de TV aan, wat binnen een miliseconde gebeurd, maar dan moet ik echter de Harmony 985 zo'n 5 seconden op de mediabox gericht houden voordat hij de mediabox aan zet. Best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
DarkShadow schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:40:
[...]
erg vreemd, heb het gewoon ingesteld op xbox360, maar hij doet werkelijk niets bij de xbox360.
Zeker weten dat je de keys goed hebt staan bij de activiteit? Selecteer anders via 'devices' op de afstandsbediening de xbox.
DarkShadow schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:40:
Verder werkt de afstandbediening erg goed, maar af en toe is er wel een apparaat wat niet direct reageert. Hoe kan ik trouwens instellen dat ik bij de activiteit film kijken automatisch de popcornhour bedien (na alles aanzetten e.d.) en toch het volume tegelijkertijd regel via mijn receiver?
Als je zorgt dat alle apparaten die je nodigt hebt geselecteerd zijn bij het maken van de activiteit dan wordt er in de wizard gevraagd met welk apparaat je de volume wilt regelen. Anders kun je altijd nog handmatig de knoppen aanpassen van de activiteit (let op: er is een verschil tussen activiteit en apparaat instellingen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Pascal.A schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:17:
[...]

Heb 't nu zelf geprobeerd met een "AV Master 200 Remote Control Signal Extender" van Conrad Duitsland. Gekocht via ebay voor 8,50 incl. verzenden. ......
Kan je mij misschien een linkje sturen van de Ebay verkoper, want ik zoek me een ongeluk en kan 'm nergens vinden. Zeker niet voor de prijs die jij noemt. En daarvoor kan ik zo'n handig setje zeker niet laten liggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
XeNoBiTe schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:59:
[...]

Kan je mij misschien een linkje sturen van de Ebay verkoper, want ik zoek me een ongeluk en kan 'm nergens vinden. Zeker niet voor de prijs die jij noemt. En daarvoor kan ik zo'n handig setje zeker niet laten liggen :D
Was een 2de hands particuliere verkoop, dus daar heb je weinig aan. Meeste kans heb je door op ebay te zoeken naar 'powermid' of wat creatieve zoektermen zoals 'ir verlangerung'. Voorbeeld:
http://cgi.ebay.de/IR-Ver...3%B6r?hash=item27af94b242
http://cgi.ebay.de/Powerm...%A4te?hash=item4a9ed92065

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor die prijs kon het ook niet anders. Dank voor de tip, ga eens even de bekende sites afstruinen.

Overigens meer on-topic kan ik melden dat ik zeer tevreden met de Harmony One. Enige tijd in gebruik en vrijwel alles werkt naar behoren. Enige problemen waar ik nog tegenaan loop, is de bediening van XBMC. Het bedienen daarvan loopt nu vrijwel vlekkeloos, maar door het aanpassen van de register bestand kan ik iTunes niet meer bedienen :(. Momenteel niet zoveel tijd om daar onderzoek naar te doen, maar ongetwijfeld is ook voor dat probleem weer een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
Even een linkje naar een ander topic:

Als je geen versterker met HDMI hebt of wil kopen (bijvoorbeeld genoemde Onkyo), dan kun je inderdaad gewoon 'een' speakersetje uit de pricewatch op de optische uitgang van je moederbord pluggen. Daar heb je geen receiver voor nodig, omdat deze bij pc speakersets al is ingebouwd (vaak in de sub). Redelijke setjes kosten ergens tussen de €60 en €260. Draadloze boxen achter is volgens mij in deze categorie niet te krijgen.

Als je de tv niet aan wil hebben voor de bediening, zou je met een disply in je behuizing kunnen werken, maar ik heb geen idee wat je voor behuizing hebt.
Verder begrijp ik dat het met een Logitech Harmony ook kan, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Is het idd mogelijk om met een logitech harmony te kiezen welke playlist je wilt afspelen? Of heb je daar echt een Squeezebox™ Touch voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Je kunt met een Harmony hetzelfde als met andere IR-afstandsbedieningen. Vast ook wel een playlist selecteren dus, maar niet zonder op het scherm van je PC te kijken. Je ziet op het scherm van de afstandsbediening enkel de voorgedefinieerde knoppen.

[ Voor 20% gewijzigd door Xander op 28-02-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Xander schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:58:
Je kunt met een Harmony hetzelfde als met andere IR-afstandsbedieningen. Vast ook wel een playlist selecteren dus, maar niet zonder op het scherm van je PC te kijken. Je ziet op het scherm van de afstandsbediening enkel de voorgedefinieerde knoppen.
Als je een playlist verbindt aan een sneltoets dan is het geen probleem om het met een afstandsbediening te starten, zeker niet met behulp van bijv. een programma als hotkeyz. (dit programma is echt een aanrader om wat geavanceerdere acties te programmeren voor bepaalde toetsen/toetscombinaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
nieuws: Logitech introduceert nieuwe Harmony-afstandsbedieningen

leuke voor je update van je -toch al mooie- starttopic =]

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat een lelijke dingen..? Ik zou lekker voor een 555 gaan als instapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb gisteren de One voor mijn verjaardag gekregen, en ik heb een vraagje.

Is het mogelijk om het volume van mijn Humax IHDR5050c te bedienen met de fysieke volumeknop op de Harmony? Hij doet het nu namelijk alleen via het touch screen, terwijl mijn versterker (H/K) wel gewoon reageert op de fysieke volumeknop.

Ik heb al een uurtje zitten kloten met dat programma maar wellicht zie ik iets over het hoofd.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Jep dat kan! En het is zelfs niet zo heel moeilijk om dat te regelen. Bij de tv kijken activiteit (gok ik :) ) kies je knoppen aanpassen. Hier kan je vervolgens alle knoppen op de Harmony toewijzen aan welk commando dan ook.

Voor jou: Volume omhoog/omlaag --> Settop box --> Volume up/down (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Weet iemand of er een guide is voor de harmony 555 om hem goed te laten werken met mediaportal? Ik kom er zelf niet 1,2,3 uit
Pagina: 1 ... 36 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.