idd, je moet werken met
activiteiten.
Als je zo'n profiel aanmaakt, vraagt hij welk apparaat je gebruikt om het volume mee te regelen (receiver), waar je tv op moet staan (Hdmi1), waarmee je van kanalen zapt (decoder). De basisknoppen zijn dan al ingesteld. De volume toets regelt het volume via de receiver en als je wilt zappen dan zapt je (UPC/Ziggo/KPN) decoder een kanaal up. Mis je toetsen, dan maak je die aan via "
activiteit" -> "
knoppen aanpassen" -> "
extra knoppen". Je kunt hier ook commando's inleren van je originele afstandsbediening of zelfs sequences aanmaken (voor zover jouw RC dit ondersteunt).
Op mijn Logitech Harmony 885 heb ik 2 sequences aangemaakt. Mijn Philips TV met Ambi-light heeft een lichtsensor die het omgevingslicht meet en hiermee de helderheid van het scherm automatisch aanpast. Soms gaat dat niet helemaal lekker en is het beeld te donker (overdag). Helaas is het aan/uit schakelen van deze sensor nogal wat stappen in het menu van de tv verstopt. Doffe ellende. Anyway, onder iedere
activiteit heb ik 2 extra knoppen aangemaakt met elk de helft van de benodigde sequence.
KnopA doet 6 handelingen in het menu van de TV, en als die klaar is druk ik op
KnopB en die doet de volgende 6 handelingen in het menu van de TV en dan staat de sensor aan of uit.
Als je
devices nog gebruikt omdat 1 van je apparaten niet goed staat of omdat je een handeling wil doen die onder je
activiteit ontbreekt, dan moet je díe knop aanmaken onder je activiteit in kwestie en hoef je nooit weer terug naar
devices.
Het is puzzelen, maar ik krijg hem nu zover dattie alles doet wat ik wil dattie doet!
Ik wil noooit weer anders.

Eén RC per device is zo 1992 !
[
Voor 15% gewijzigd door
Alfa Novanta op 08-02-2010 12:53
]