[AB] Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.729 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FireFly3k schreef op zondag 04 maart 2007 @ 14:04:
[...]

Ik heb hier sinds vrijdag een Harman Kardon TC30 (is ook gewoon een Logitech Harmony). Heb hier exact hetzelfde probleem, ik krijg met geen mogelijkheid de software aan de praat en zit er dus over na te denken om hem terug te brengen. Ik heb zowel de Logitech als de Harman Kardon software geprobeerd. Is er iemand die voor dit probleem een oplossing heeft?
Ik heb de 525 al veel langer en normaal werkt het super. Alleen vandaag niet.

Edit: Nu weer wel :*)

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
InZane schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:50:
[...]

Dat is nou precies de reden dat ik mijn 525 weg doe (anyone? :P ).
Ik word er echt gek van.. zo omslachtig allemaal. Doe mij maar lekker m'n originele AB's, gaat een stuk sneller. Als ik met die harmony ff simpel een stukje tv wil kijken ben ik gelijk 10 minuten verder.
10 minuten? Als jij alles goed hebt gezet, of ons laat helpen kan ik je garanderen dat de harmony sneller is dan al jouw AB's samen.

Dit zeg ik niet omdat ik voor Logitech werk, maar omdat ik weet dat het soms lastig kan zijn om met bepaalde tv's het goed in te stellen.

De bedoeling is dat je met een enkele knop alles aan laat gaan, de juiste ingang, kanaal, verlichting uit etc etc.

Bel gerust met onze helpdesk, het is een gratis nummer en wij kunnen dingen programmeren en "templates" laden voor bepaalde apparaten zodat alles goed werkt.
UltraSub schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:26:
Oei, dan ga ik die nu ook even proberen.

Het lijkt al iets beter te gaan, want mbv help kom ik er meestal. Echter zonder help knop kom ik er niet. Vwb de inputs van de tv, ik heb het vermoeden dat het automatisch schakelen naar de juiste input door de scart aansluiting roet in het eten gooit voor de 885. Vwb de inputs van de AVR130, het lijkt wel of soms gewoon geen output richting de receiver wordt gestuurd. Druk je op help, en het werkt meteen... Naja, over een paar uurtjes zal het mss beter gaan, maar eigenlijk moet ik me hier niet mee bezig houden, maar gaan leren voor mijn examen morgen :X :P
Neem even contact met ons op voor een goede afstelling voor jouw tv + avr. Wat je ook kunt doen is een extra input command toevoegen aan het einde van de activieit. Dan stuut hij deze altijd met een vertraging waardoor het nooit mis kan gaan.
_Diederik schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:48:
Ik kan ineens geen apparaten toevoegen, krijg de melding "Inhoud kan niet weergegeven worden".

Heb ik een probleem of logitech.

kan ze nu helaas niet bellen
Onze excuses hiervoor, wij hebben afgelopen weekend onderhoud gehad aan onze diensten/servers, dit moet nu als het goed is opgelost zijn.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64755

InZane schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:50:
[...]

Dat is nou precies de reden dat ik mijn 525 weg doe (anyone? :P ).
Ik word er echt gek van.. zo omslachtig allemaal. Doe mij maar lekker m'n originele AB's, gaat een stuk sneller. Als ik met die harmony ff simpel een stukje tv wil kijken ben ik gelijk 10 minuten verder.
ik wil hem wel kopen..!

Weet iemand trouwens of je met dit ding de tv aan kan zetten en meteen op HDMi kan zetten?(voor hd tv via de samsung hd decoder..)
Want nu zet ik de tv aan en moet ik eerst 6 ingangen af voordat ik de HDMI heb bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Dat moet werken, anders ze hebben een goede helpdesk (kost niets) _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-06 11:11
Anoniem: 64755 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:22:
[...]

ik wil hem wel kopen..!

Weet iemand trouwens of je met dit ding de tv aan kan zetten en meteen op HDMi kan zetten?(voor hd tv via de samsung hd decoder..)
Want nu zet ik de tv aan en moet ik eerst 6 ingangen af voordat ik de HDMI heb bereikt.
Ja gewoon een input kiezen bij activity 'TV Kijken', werkt hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Verdomme, wil ik mijn nieuwe PVR (Humax iPVR9200C) gaan instellen, krijg ik de meldingen "Cannot display content". Weer probleempjes met Logitech infrastructuur?
Gaat dit lang duren?

/edit
Werkt alweer.. :)

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 06-03-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53
never mind...

[ Voor 95% gewijzigd door InZane op 06-03-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:58:
Verdomme, wil ik mijn nieuwe PVR (Humax iPVR9200C) gaan instellen, krijg ik de meldingen "Cannot display content". Weer probleempjes met Logitech infrastructuur?
Gaat dit lang duren?

/edit
Ik moet nog een heleboel met de hand doen om de Humax aan de praat te krijgen.

rood/geel/groen/blauw knoppen zitten niet in de config en het exit commando van de harmony is het mute commando op de Humax.

Heb jij hier ook last van?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
UltraSub schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:58:
Gaat dit lang duren?

/edit
Zelfde probleem hier.
Probeer sinds lange tijd weer eens te kijken er wat veranderd/verbeterd is, maar het lukt me niet om apparaten toe te voegen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
_Diederik schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:27:
[...]

Ik moet nog een heleboel met de hand doen om de Humax aan de praat te krijgen.

rood/geel/groen/blauw knoppen zitten niet in de config en het exit commando van de harmony is het mute commando op de Humax.

Heb jij hier ook last van?
Yup. Net alles met de hand geleerd, en gesetupped :)
De Humax doet het nu, maar nu heb ik wéér ruzie met de inputselect van de tv. Als ik de tv voor de eerste keer aan moet, gaat het mis. Springt gewoon op kanaal 1, en veranderd verder geen inputs. Met de help werkt het iedere keer weer. Onthou dat dan ook stom ding!! :(
Als ik dat nou ook nog ff aan de gang krijg, ben ik heel blij..

/edit
Jezus... Ding werkt werkelijk voor geen meter. Volgens mij zit het probleem dus inderdaad in de TV. Heb al van alles geprobeerd, maar als de tv uit is geweest, is hij de draad kwijt.
Wat ik denk is dat zoals ik al eerder zei, de tv geen "tuner - input" heeft. Echter bij het instellen van power settings, wordt gevraagd of de tv terug keert naar een standaard input, of dat de oude input wordt onthouden. Nou, bij mij dus beide niet. Ja, hij gaat naar een standaard input. De tuner. Maar die staat dus niet in het lijstje wat ik kan kiezen. Zet ik hem in het lijstje, dan gaat het ook mis, want dan gaat hij te veel swappen...
Ik ga nog maar wat kloten, maar begin me be-hoor-lijk te ergeren.

/edit
Het lijkt allemaal te werken!!! :)
Heb tuner toegevoegd als input, en ding verteld dat na een power-off altijd wordt terug gekeerd naar de tuner input. Nog niet te vroeg juichen, maar alles lijkt in orde nu!

[ Voor 68% gewijzigd door UltraSub op 06-03-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Ik heb net een nieuw account aagemaakt, hij vindt de Harmony en vervolgens kom ik niet verder dan:

Inhoud kan niet weergegeven worden.

Klik op 'Next' om verder te gaan.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sja, het lijkt er op dat hun servers redelijk wat problemen hebben.
Kan niet anders zeggen als; blijf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203076

Ik geloof dat ze behoorlijk wat problemen hebben, als ik mijn remote aansluit en de software opstart zie ik in de setup's hele andere knoppen dan dat er op mijn remote gezet zijn. Het lijkt wel of er voor een deel de standaard waardes voor de apparaten geladen worden.
Ik hoop wel dat dit opgelost gaat worden anders kan ik bijna weer helemaal opnieuw beginnen met fine-tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mwoaaah, backupje terug en klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UltraSub schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:18:
Mwoaaah, backupje terug en klaar ;)
En hoe maak je dan een backup??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

104831

Anoniem: 203076 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:07:
[...]

En hoe maak je dan een backup??
Precies daar ben ik ook benieuwd naar. Voor zover ik weet staat al jou data bij Logitech op de servers. Als ze nog eens ooit besluiten dat het tijd wordt dat mensen een nieuwe type moeten kopen hoeven ze alleen de servers uit te zetten en alle 525's zijn niet meer te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5760

Ik zeg het nog maar eens: de hepldesk van Logitech is fenomenaal. Medewerkers die ECHT iets snappen van hun eigen produkten. Je komt het nooit tegen, maar deze gasten zijn zowaar erg hulpvaardig en technisch onderlegd.

Als je je probleem uitlegt, praten ze je er door heen of schrijven zelfs een aangepaste setup voor je die je via je online account kunt downloaden. Ik heb ze een keer nodig gehad voor een Harmony 895 probleempje en viel zowat van mijn stoel van deze service. En ze hebben ook nog eens een gratis nummer. Wat wil een mens nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik bedoelde een backup terug zetten op de servers van Logitech ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik krijg bij 1 van mijn 8 activities steeds de bekende "inhoud kan niet weergegeven worden" melding. Best irritant, maar de rest werkt gewoon. Ik hoop dat ze die servers snel weer op orde hebben.

Ik wil nog wel even kwijt dat hoewel ik er in het begin over viel dat mijn harmony 785 lichtjes zoemt/piept, ik er toch wel super tevreden over ben. Dat zoemen merk je in de praktijk sowieso niet.

Maar het is echt een verademing om alles met 1 afstandsbediening te kunnen bedienen, helemaal naar jouw wensen ingericht. Het voelt ook gewoon alsof je 1 apparaat bedient, in plaats van 3. Een wereld van verschil.

Echt heel erg handig dus! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb een "probleem". Als activiteit heb ik bijv. Play Xbox360.
Mn LCD gaat aan, mn versterker, en Xbox. Kanaal gaat naar Component.
Nu heb ik echter sinds kort, op mijn component ingang een Joytech AV-245C, omdat mn Wii ook component is aangesloten. Nu heb ik dat ding toegevoegd als thuisapparatuur, omdat ik nergens echt een optie vond om zo'n app. toe te voegen.

Nu krijg ik het echter niet voor elkaar om dat ding aan te laten gaan bij het kiezen van Xbox360. Iemand die ook een Control Center heeft en dit toe heeft gepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik de software op mijn PC opstart (versie 7.0.2.) zie ik de setup zoals ie goed is.
Als ik echter de webapplicatie opstart via: http://members.harmonyremote.com/ dan komt deze niet overeen zoals de setup in de software op mijn PC.

Deze 2 zouden toch gelijk moeten lopen en de data op dezelfde server hebben moeten staan?

Volgens mij maakte het vroegah niet uit welke van de 2 je gebruikte en was je data altijd beschikbaar via beide wegen 8)7

Weet iemand hoe het zit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Je kunt ook prima een (soort van) backup lokaal hebben hoor!!
Je doet net alsof je je remote wil gaan updaten, via de Logitech webinterface. Je sluit alleen je remote niet aan. Op een gegeven moment wil ie je remote updaten, dat gaat dan natuurlijk niet, en dan kies je ervoor om het bestand dat ie eigenlijk naar je remote wil sturen op te slaan.
Je krijgt dan (ergens lokaal, in de gekozen folder) een bestandje Update.EZHex, deze kun je evt. hernoemen en is later ten alle tijde weer te gebruiken. Dubbel klikken en de (lokale) Logitech applicatie wordt gestart en hij gaat je remote updaten/voorzien van deze settings.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Laatst online: 02-06 19:18

Eijkb

Zo.

Is er ergens een lijst met welke apparaten de Harmony kan aansturen? Ik heb zelf een Denon AVR 3802 versterker en daar is de afstandsbediening van kapot. Wellicht is een Harmony een oplossing, maar ik kan dus nergens een lijst vinden waarop staat dat het apparaat al dan niet aangestuurd kan worden. De leerfunctie kan ik niet gebruiken, daar dus de originele afstandsbediening kapot is.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 15:53
http://members.harmonyrem...kageId=&PackageReturnUrl=
Maak hier even een Test account aan, dan kun je kijken of je apparatuur er in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203076 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:36:
Als ik de software op mijn PC opstart (versie 7.0.2.) zie ik de setup zoals ie goed is.
Als ik echter de webapplicatie opstart via: http://members.harmonyremote.com/ dan komt deze niet overeen zoals de setup in de software op mijn PC.
Ik heb het probleem al gevonden en lijkt mij een fout in de web-interface, ik heb dit ook even gemeld bij Logitech maar daar werd een beetje laconiek gedaan en er zou wel een melding gedaan worden naar Canada. Als ze het daar belangrijk genoeg vonden zou het misschien wel aangepast worden.

Het probleem is als volgt, als je op deze wijze je knoppen wil bekijken komt het niet overeen met de software:
-log in in de web-interface
-kies Buttons and Menus
-selecteer een activiteit (bij mij TV kijken)
-kies Additional buttons
dan krijg ik dus de verkeerde knoppen te zien, ik heb 4 pagina's met in totaal 14 knoppen gemaakt maar ik zie op deze manier maar 3 knoppen en dit zijn ook niet de juiste (oude data die daar staat)

Als ik echter dit doe:
-kies More options
-kies Customize (bij mij bij de activiteit TV kijken)
-kies change the behavior of Buttons
-kies Additional buttons
dan gaat het wel goed en krijg ik ook de knoppen te zien die ook in de lokale applicatie te zien zijn.

Het is dus even oppassen op welke wijze je je configuratie aanpast in de web-interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb mijn 555 vandaag ontvangen en ik moet zeggen dat hij me erg tegenvalt op het gebied van afleesbaarheid. Als wat oudere tweaker (nou ja, ik ben nog maar 47 jaar) kan ik de letters van het display eigenlijk niet aflezen. Het contrast tussen de grijze letters en het duistere oranjekleurige verlichte scherm is veel te gering. Daarnaast zijn de displayletters ook nog erg klein, maar vooral ook dun uitgevoerd, hetgeen de problematische afleesbaarheid nog meer versterkt.

Misschien is het een idee voor Logitech om een remote te ontwerpen voor de wat oudere en/of met mindere ogen bedeelde medemens.

Qua functionaliteit zijn het overigens wel uitstekende apparaten. Dat dan weer wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211800

Ik heb nu reeds een week de 555. De eerste (grove) installatie ging vrij snel en gemakkelijk. Ben nu al een poosje bezig met de wat meer gedetailleerde configuratie. De Harmony 555 doet exact datgene waar hij voor gemaakt is, nl. vervanging van alle in gebruik zijnde AB's en stuurt ook nog eens alle opdrachten naar de juiste apparaten. Alleen met m'n LCD (Toshiba 32WL66) had ie wat moeite om de juiste ingangen te kiezen. De Toshiba heeft nl. geen directe ingang knoppen maar werkt met een schermmenu. De 555 onthoudt echter de volgorde van de ingangen en dan gaat het in de praktijk goed. Ook de beide knoppen (Picture en Sound) zijn erg praktisch. Je kunt hier nl. weer afzonderlijke standaard- en extra knoppen toevoegen, eventueel van andere apparaten. Echt een belangrijk voordeel t.o.v. de 525 en hij is ook van betere materialen "gebouwd".
Een verdere pluspunt is de helpdesk. Je wordt hier goed geholpen en dit alles niet onder tijdsdruk en ook nog gratis. Een nadeel (van zowel de 525 als de 555) vind ik, zijn zgn. harde knoppen (o.a. vol. en ch.)
Tenslotte nog iets over de software. Deze werkt echt voor geen meter en is veel te traag. Ook zijn er regelmatig problemen. Op dit moment (vrijdag) is het niet mogelijk voor één of meerdere apparaten de knoppen aan te passen. Je krijgt dan "Inhoud van deze pagina kan niet worden weergegeven"!!
In ieder geval vanmorgen even de helpdesk gebeld waar men mij mededeelde, dat er (weer) een software probleem is en hier wordt aan gewerkt.

------------
Toshiba 32WL66, Onkyo AV-receiver DS696, Pioneer DVD-rec.433H, Humax5400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211923

kaajee schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:58:
Je kunt ook prima een (soort van) backup lokaal hebben hoor!!
Je doet net alsof je je remote wil gaan updaten, via de Logitech webinterface. Je sluit alleen je remote niet aan. Op een gegeven moment wil ie je remote updaten, dat gaat dan natuurlijk niet, en dan kies je ervoor om het bestand dat ie eigenlijk naar je remote wil sturen op te slaan.
Je krijgt dan (ergens lokaal, in de gekozen folder) een bestandje Update.EZHex, deze kun je evt. hernoemen en is later ten alle tijde weer te gebruiken. Dubbel klikken en de (lokale) Logitech applicatie wordt gestart en hij gaat je remote updaten/voorzien van deze settings.........
Ik heb dit uitgetest, maar krijg geen melding dat ik iets op kan slaan.
Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211923 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:37:
[...]

Is volgens mij niet mogelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211923 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:37:
[...]

Kijk even bovenin in je scherm of het downloaden niet geblokkeerd wordt, er staat waarschijnlijk:
Het downloaden van bestanden van deze website wordt om beveiligsredenen geblokkeerd etc. Klik met de rechtermuisknop op die regel en kies voor bestand downloaden.

Even een aanvulling
LET OP: Zorg er wel voor dat je NIET in het allereerste scherm na het inloggen op de knop UPDATE MY REMOTE klikt maar eerst kiest voor de knop MORE OPTIONS en dan linksboven in het volgende scherm, waar je devices en activities staan, de link UPDATE MY REMOTE
That should do the trick!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 203076 op 10-03-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry maar de knop "more options" kan ik nergens vinden.
Ik heb de software : Logitech Harmony Remote Software (7.0.2)
Is er nog andere software waar dit wel staat?

Alvast bedankt,
Jos

Ik heb net begrepen dat ik het via de website moet doen, niet via de bijgeleverde software.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 211923 op 10-03-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211923 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:52:
Ik heb net begrepen dat ik het via de website moet doen, niet via de bijgeleverde software.
Ja via deze website: http://members.harmonyremote.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hartelijk dank ! Nu is het duidelijk :*)

/edit/
Helaas, als je dit bestand aanklikt, start er toch een internetverbinding op, waardoor je gegevens toch van de centrale Logitech server worden gehaald.
Deze staan dus niet in dat kleine .EZHex bestand.
Als je je internetverbinding nl uitschakelt, krijg je allerlei foutmeldingen.
Maar evengoed bedankt.

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 211923 op 10-03-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het updaten van de software, zowel via het web als via de bijgeleverde software, loopt op dit moment weer voor geen meter. Het is allemaal ontzettend traag en regelmatig de bekende vermelding "dat deze inhoud niet kan worden weergegeven".

Het wordt nu echt tijd dat Logitech in actie komt anders is de lol er snel af.
Het invoeren van wijzigingen en/of nieuwe gegevens naar de Harmony heeft op deze manier geen enkele zin!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211895

R-B schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:48:
[...]

Wow die prijs |:(

Nee, zoveel heb ik er niet voor over!
Uhh, zoals elders gemeld. EUR 99 bij RAF in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:25
Anoniem: 211895 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:47:
[...]

Uhh, zoals elders gemeld. EUR 99 bij RAF in Amsterdam.
Pssst, je bent een jaartje te laat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marco schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:05:
[...]

Pssst, je bent een jaartje te laat. ;)
Weet ik inmiddels ook wel, maar er nog steeds mensen die twee maanden geleden nog EUR 160 hebben betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Anoniem: 211895 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:47:
[...]

Weet ik inmiddels ook wel, maar er nog steeds mensen die twee maanden geleden nog EUR 160 hebben betaald.
Ik heb er niets voor betaald, was een relatie geschenk _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pierre61 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:24:
[...]

Tja hier kan ik alleen maar zeggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Pierre61 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:24:
[...]
Ach, je kunt het slechter treffen. Sommige mensen moeten naar de dokter met hun relatiegeschenk... ;)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik heb nog een digitale video-camera.
Dit is een Sony DCR-HC16E. Is het mogelijk om deze toe te voegen aan de AB?

Ik zou namelijk niet weten in welke categorie ik deze toe moet voegen.
Het is wel mogelijk om deze met een aditioneel aan te schaffen AB te bedienen.
Ook heeft deze camera een IR sensor.

Misschien dat iemand dit al eerder geprobeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Big_Tower schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:54:
Ik heb nog een digitale video-camera.
Dit is een Sony DCR-HC16E. Is het mogelijk om deze toe te voegen aan de AB?

Ik zou namelijk niet weten in welke categorie ik deze toe moet voegen.
Het is wel mogelijk om deze met een aditioneel aan te schaffen AB te bedienen.
Ook heeft deze camera een IR sensor.

Misschien dat iemand dit al eerder geprobeerd heeft.
Het apparaat (Sony DCR-HC16E) is niet opgenomen in de datebase van Logitech. Je kunt het opnemen in een categorie die er op lijkt (bv. DVD of VCR) en vervolgens laat je de codes leren door de Logitech AB. Ik ga er vanuit dat je een (IR) AB hebt bij je Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Anoniem: 211800 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:38:
[...]

Het apparaat (Sony DCR-HC16E) is niet opgenomen in de datebase van Logitech. Je kunt het opnemen in een categorie die er op lijkt (bv. DVD of VCR) en vervolgens laat je de codes leren door de Logitech AB. Ik ga er vanuit dat je een (IR) AB hebt bij je Sony.
Ik heb dus nu geen AB voor de Sony Camera. Dit was indertijd een optie waarvoor je zoals bij sony gebruikelijk redelijk diep voor in de buidel moest tasten. Vandaar dat ik het nu dus wil proberen met mijn Universele AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

Big_Tower schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:49:
[...]

Ik heb dus nu geen AB voor de Sony Camera. Dit was indertijd een optie waarvoor je zoals bij sony gebruikelijk redelijk diep voor in de buidel moest tasten. Vandaar dat ik het nu dus wil proberen met mijn Universele AB.
Hmm... maakt het wel wat lastiger.
Je beste optie is om ergens z'n AB in bruikleen te krijgen zodat je de commando's kunt leren, en deze vervolgens dan beschikbaar kunt maken bij Logitech. Dan hebben anderen er ook weer plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ik heb de Logitech Harmony 555 in bestelling staan voor €73.
Ben benieuwd wanneer ik deze op kan halen.
Aangezien 5 a 6 afstandbedieningen wel wat veel van het goede wordt.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Electra schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:35:
Ik heb de Logitech Harmony 555 in bestelling staan voor €73.
Ben benieuwd wanneer ik deze op kan halen.
Aangezien 5 a 6 afstandbedieningen wel wat veel van het goede wordt.
Goeie keus. Heeft toch ten opzichte van de 525 een aantal praktische mogelijkheden meer door toevoeging van de knoppen Sound en Picture. Ook zit de 555 beter in elkaar door gebruik van betere materialen (kraakt niet).
In de Sound en Picture modus zit op dit moment een bug in de software. Hij neemt bepaalde functies onjuist over en zet de functies ook door elkaar. Ook lopen de gegevens van de Sound en Picture knop (nog) niet synchroon met de display gegevens van de 555.
Begin april komt er een update van de software.
Deze informatie heb ik van een service ingeneer van Logitech uit Toronto (Canada).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
Anoniem: 211800 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:48:
[...]
In de Sound en Picture modus zit op dit moment een bug in de software. Hij neemt bepaalde functies onjuist over en zet de functies ook door elkaar. Ook lopen de gegevens van de Sound en Picture knop (nog) niet synchroon met de display gegevens van de 555.
Begin april komt er een update van de software.
Deze informatie heb ik van een service ingeneer van Logitech uit Toronto (Canada).
Dat is goed nieuws! Ik heb zelf een 555 en zit ook tegen die sound en picture bug aan te hikken. Deze knoppen zijn momenteel eigenlijk onbruikbaar. In de logitech support forums wordt er ook over geklaagd. Ik weet dat er Logitech mensen actief zijn in hun eigen support forums. Het zou toch een kleine moeite zijn dat ze even melden dat het probleem bekend is en dat er aan een oplossing wordt gewerkt. Dat scheelt een hoop frustratie bij mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 20:12
Je moet behoorlijk wat geduld hebben en goed kunnen nadenken. Naar mijn idee is dit geen afstandsbediening voor je opa zeg maar.

Het instellen vond ik zelf nogal omslachtig. Vooral om bepaalde opties te vinden omdat er veel verschillende menu's zijn. Maar als je redelijk wat geprutst hebt en het logitech programma/website onder de knie hebt kun je leuke dingen doen. Zo heb ik nu verschillende activiteiten ingesteld die 4 apparaten aanzetten en de juiste ingangen/uitgangen activeren. Scheelt enorme frustraties die je normaal zou hebben met 4 afstandsbedieningen.

Zoals ik al zei, een beetje lastig in het begin maar het resultaat is geweldig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb een vraagje over de 895;
Kan deze met de mini ontvanger (is volgens mij bijgeleverd) het beeld van de UPC decoder naar een andere tv versturen?
Is deze dan dus vergelijkbaar met bestaande systemen van bijv. Marmitek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tooooony schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:24:
Kan deze met de mini ontvanger (is volgens mij bijgeleverd) het beeld van de UPC decoder naar een andere tv versturen?
Als je met de mini-ontvanger de RF-IR converter bedoeld, dan is deze niet bijgeleverd!!
Met de converter zou het moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Tooooony schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:24:
Met die converter kan je natuurlijk nooit beeld versturen.
Het enige waar dat ding voor bedoeld is, is om IR-apparaten die bijvoorbeeld in een kastje staan via RF te kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de Harmony 555 nu bijna 3 weken in gebruik. De afgelopen weken ben ik redelijk intensief met het programmeren bezig geweest om hem zo optimaal mogelijk te benutten. Naast het programmeren wordt hij uiteraard ook gebruikt waar hij voor gemaakt is (tv/DVD kijken, "zappen" ed.)
Hij geeft nu in het display aan de batterijen moeten worden vervangen!!
Dit betekent dus dat (bij intensief gebruik) de batterijen na ongeveer 2 1/2 week helemaal leeg zijn.
Opgemerkt wordt dat ik met de nieuwe bijgeleverde batterijen ben begonnen na de reeds in de batterij-houder geplaatste batterijen te hebben verwijderd.
Ik denk dat ik nu maar overstap op oplaadbare batterijen.
Ik heb nog overwogen om over te stappen naar de 785 maar deze mist voor mij de belangrijke knoppen Picture en Sound. Deze kan echter wel in een cradle worden opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

Anoniem: 211800 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:56:
Ik heb de Harmony 555 nu bijna 3 weken in gebruik. De afgelopen weken ben ik redelijk intensief met het programmeren bezig geweest om hem zo optimaal mogelijk te benutten. Naast het programmeren wordt hij uiteraard ook gebruikt waar hij voor gemaakt is (tv/DVD kijken, "zappen" ed.)
Hij geeft nu in het display aan de batterijen moeten worden vervangen!!
Dit betekent dus dat (bij intensief gebruik) de batterijen na ongeveer 2 1/2 week helemaal leeg zijn.
Moeten wel bijna brakke batterijen geweest zijn, want ik gebruik hem nu al 2 maanden (met de bijgeleverde batterijen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronniez
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 14:17
Anoniem: 203076 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:19:
[...]

Ik heb het probleem al gevonden en lijkt mij een fout in de web-interface, ik heb dit ook even gemeld bij Logitech maar daar werd een beetje laconiek gedaan en er zou wel een melding gedaan worden naar Canada. Als ze het daar belangrijk genoeg vonden zou het misschien wel aangepast worden.

Het probleem is als volgt, als je op deze wijze je knoppen wil bekijken komt het niet overeen met de software:
-kies Buttons and Menus
-selecteer een activiteit (bij mij TV kijken)
-kies Additional buttons
dan krijg ik dus de verkeerde knoppen te zien, ik heb 4 pagina's met in totaal 14 knoppen gemaakt maar ik zie op deze manier maar 3 knoppen en dit zijn ook niet de juiste (oude data die daar staat)

Als ik echter dit doe:
-kies More options
-kies Customize (bij mij bij de activiteit TV kijken)
-kies change the behavior of Buttons
-kies Additional buttons
dan gaat het wel goed en krijg ik ook de knoppen te zien die ook in de lokale applicatie te zien zijn.

Het is dus even oppassen op welke wijze je je configuratie aanpast in de web-interface
ik had hetzelfde probleem maar echter met de lokale applicatie

de ene keer had ik de menus van mogelijkheid 1, de andere keer van mogelijkheid 2
het lijkt erop dat hij dit alleen doet bij activiteiten die je nog niet zelf hebt aangepast

een ander ding wat ik ontdekt heb is dat de additionele buttons maar 1x hetzelfde commando kunnen bevatten.

ga je dus bovenin wat toevoegen wat toevallig onderin gebruikt wordt dan laat hij de toegevoegde items bovenin weg.
het makkelijkste is om gewoon eerst alle additionele buttons te wissen(nadat je getest hebt wat ze doen) dan de remote te updaten en daarna alles weer neer te zetten zoals je het hebben wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212939

Afgelopen zaterdag de Harmony remote 525 gekocht. Ik weet niet of dit klopt, maar in de verpakking zat alleen een simpele uitvouwbare gebruikershandleiding en 8 (!!!???) batterijen, 4 in de ab en 4 nieuw, en uiteraard de software. Meteen op de comp geinstalleerd en aan de slag gegaan. We kwamen niet in een soort van "HOME" scherm, maar meteen in "apparaat toevoegen". We zijn dit gaan doen, maar na gestoeid te hebben, werkte het allemaal niet. Na enige uren nog geen resultaat maar zagen toen dat er op de software een gebruikershandleiding bij zat. Dit konden we niet weten omdat we direct in apparaat toevoegen terecht kwamen, de uitvouwbare gebruikershandleiding werden we ook niet wijzer van. (wij hebben ook het idee dat we een soort van 2e handsje hebben gekocht in de winkel). Maar goed, inmiddels waren we in alle staten. Na enkele uren dat ding aan de kant "gegooid" en verder met de ab van de HUMAX, wat bleek....dit werkte niet meer!!! We hadden geen beeld meer of wel beeld/maar geen geluid. Ook deze ab maar weer aan de kant "gegooid"en verder met de ab van de tv, wat bleek...ook dit werkte niet meer!!! Dan maar alle stekkers er uit, werkte nog niet...nog meer stekkers er uit...paar minuten wachten...het werkte weer.
Maar, de volgende ochtend hetzelfde probleem en vandaag dus weer......!!!! Onze apparaten reageren niet meer op hun eigen ab. Het kan toch niet zo zijn, dat nu alles kapot of in de war is.....!!!!
Ow ja, tv is 3 weken oud en de HUMAX ook afgelopen zaterdag gekocht. Ik word gek van die 525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat ligt dus echt niet aan de 525. Die doet namelijk he-le-maal niks met de originele AB's. Dat zou mooi worden. Ik denk dat jij een heel ander probleem hebt.... Geen idee wat, maar ik zou het zeker niet toeschrijven aan de 525.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 08:27

aapelite

Do the kirby!

Anoniem: 212939 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:29:
Afgelopen zaterdag de Harmony remote 525 gekocht. Ik weet niet of dit klopt, maar in de verpakking zat alleen een simpele uitvouwbare gebruikershandleiding en 8 (!!!???) batterijen, 4 in de ab en 4 nieuw, en uiteraard de software. Meteen op de comp geinstalleerd en aan de slag gegaan. We kwamen niet in een soort van "HOME" scherm, maar meteen in "apparaat toevoegen". We zijn dit gaan doen, maar na gestoeid te hebben, werkte het allemaal niet. Na enige uren nog geen resultaat maar zagen toen dat er op de software een gebruikershandleiding bij zat. Dit konden we niet weten omdat we direct in apparaat toevoegen terecht kwamen, de uitvouwbare gebruikershandleiding werden we ook niet wijzer van. (wij hebben ook het idee dat we een soort van 2e handsje hebben gekocht in de winkel). Maar goed, inmiddels waren we in alle staten. Na enkele uren dat ding aan de kant "gegooid" en verder met de ab van de HUMAX, wat bleek....dit werkte niet meer!!! We hadden geen beeld meer of wel beeld/maar geen geluid. Ook deze ab maar weer aan de kant "gegooid"en verder met de ab van de tv, wat bleek...ook dit werkte niet meer!!! Dan maar alle stekkers er uit, werkte nog niet...nog meer stekkers er uit...paar minuten wachten...het werkte weer.
Maar, de volgende ochtend hetzelfde probleem en vandaag dus weer......!!!! Onze apparaten reageren niet meer op hun eigen ab. Het kan toch niet zo zijn, dat nu alles kapot of in de war is.....!!!!
Ow ja, tv is 3 weken oud en de HUMAX ook afgelopen zaterdag gekocht. Ik word gek van die 525
De 525 doet niets met je apparaten. Dus wat betreft je dingen is er iets anders aan de hand. DIe 8 batterijen klopt prima. Als je ergens goed gelezen had, had je geweten dat ze aanraden de batterijen die erin zitten direct te vervangen omdat die erin zitten voor de winkel demo en al vrij ver op kunnen zijn. Het klopt dus allemaal prima.

Het enige dat je nog moet doen is de bijgeleverde software draaien, een wizard doen waarin je al je apparaten rustig toevoegd en dan kan je al meteen testen. Het eventueel fine tunen en combineren kost nog het meeste tijd, maar het laten werken met je apparaten alleen is een zogehete "walk in the park".

Mocht het nog niet lukken, bel de vriendelijke mensen van de helpdesk van Logitech, het liefst zonder hun product direct slecht te noemen ed. Het hoort snel naar behoren te werken, maar het kan altijd voorkomen dat je een defecte gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212939 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:29:
...Ow ja, tv is 3 weken oud en de HUMAX ook afgelopen zaterdag gekocht. Ik word gek van die 525
Misschien wat minder op internet lezen en wat meer handleidingen lezen???
Ken je de uitdrukking RTFM 8)7 ? (geldt zowel voor TV, Humax als Harmony!)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 203076 op 19-03-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212939

Anoniem: 203076 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:23:
[...]

Misschien wat minder op internet lezen en wat meer handleidingen lezen???
Ken je de uitdrukking RTFM 8)7 ? (geldt zowel voor TV, Humax als Harmony!)
Jemig ik vraag alleen iets......omdat ik het niet snap!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Wat is eigenlijk de oorzaak van het niet goed door kunnen scrollen in het schermpje van een 555?
Als ik met de 555 bezig ben (heb 'm net een paar dagen dus ben nog druk bezig het apparaat te ontdekken) en ik druk bijv op de HELP knop, wordt het LCD scherm gevuld met tekst die op de volgende pagina door zou moeten lopen. Er staat dus rechtsonderin het bekende >>>> symbool.
Ik druk dan op de knop die daarvoor bedoeld is, maar het scherm dat dan verschijnt gaat niet verder met de regel, maar met een nieuw scherm.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Kensei schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:45:
Wat is eigenlijk de oorzaak van het niet goed door kunnen scrollen in het schermpje van een 555?
Als ik met de 555 bezig ben (heb 'm net een paar dagen dus ben nog druk bezig het apparaat te ontdekken) en ik druk bijv op de HELP knop, wordt het LCD scherm gevuld met tekst die op de volgende pagina door zou moeten lopen. Er staat dus rechtsonderin het bekende >>>> symbool.
Ik druk dan op de knop die daarvoor bedoeld is, maar het scherm dat dan verschijnt gaat niet verder met de regel, maar met een nieuw scherm.
Weet je zeker dat je op het juiste knopje drukt? Je hebt de knopjes naast het display en de knopjes onder het display. Ik vergis me ook nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp eigenlijk niet wat je precies bedoeld. Als je op de help toetst drukt dan krijg je normaal de tekst "Is het probleem hiermee opgelost"? Vervolgens kunt je met de onderste harde toetsen links en rechts naast het schermpje ja of nee indrukken.
In welke gevallen krijg jij dan meer tekst in het schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik heb dit ook (525) en het ligt aan de Nederlandse taal, vertaling. Kies als test maar eens voor Engels in je setup/webinterface als default taal. Dan zul je zien dat er wel volledige (leesbare) zinnen staan.
De NL zinnen zijn gewoon te lang ahw.....heel knullig idd......
Ik heb dit ook al aan Logitech gemeld, ze zouden er aan denken, maar is (blijkbaar) nog steeds niet gefixt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaajee schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:01:
[...]

Ik heb dit ook (525) en het ligt aan de Nederlandse taal, vertaling. Kies als test maar eens voor Engels in je setup/webinterface als default taal. Dan zul je zien dat er wel volledige (leesbare) zinnen staan.
De NL zinnen zijn gewoon te lang ahw.....heel knullig idd......
Ik heb dit ook al aan Logitech gemeld, ze zouden er aan denken, maar is (blijkbaar) nog steeds niet gefixt....
Dit bedoelt Kensei niet. Hij heeft het over de helptoets. In alle andere gevallen klopt jouw verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Anoniem: 211800 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:20:
[...]

Dit bedoelt Kensei niet. Hij heeft het over de helptoets. In alle andere gevallen klopt jouw verhaal.
Volgens mij bedoelt hij de interactieve helpfunctie.
Op een moment dat je een activity opstart staat er in het scherm 'de harmony denkt dat alle apparaten aanstaan' of iets dergelijks, en dan valt er inderdaad een gedeelte van de tekst weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Klopt. Het gaat om de tekst die verschijnt als ik de HELP-toets gebruik. Dan begint er een zin die normaal eindigt. De volgende zin begint met "Staan" en dan verwacht je met de >>> naar de volgende pagina te kunnen om de rest v/d tekst te kunnen lezen. Maar die tekst is er dus niet meer.

Of na het aanpassen van de instellingen:
"... sommige apparaten nog aan, druk dan nu >>>>" en dan komt er geen vervolg pagina :(

Is dat een bug die reeds bekend is?

[ Voor 16% gewijzigd door Tallguy op 22-03-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Kensei schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:04:
Klopt. Het gaat om de tekst die verschijnt als ik de HELP-toets gebruik. Dan begint er een zin die normaal eindigt. De volgende zin begint met "Staan" en dan verwacht je met de >>> naar de volgende pagina te kunnen om de rest v/d tekst te kunnen lezen. Maar die tekst is er dus niet meer.

Of na het aanpassen van de instellingen:
"... sommige apparaten nog aan, druk dan nu >>>>" en dan komt er geen vervolg pagina :(

Is dat een bug die reeds bekend is?
Dat zeg ik dus!!

Probeer de UK taal maar eens, dan zul je zien dat er wel een volledige zin staat. Er is geen 'volgende pagina' nl. Het hoort gewoon (net als in het Engels) in 1 zin te passen. Dat doet het dus niet in het NL, vandaar......
En ja die bug is dus bekend......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

.

[ Voor 181% gewijzigd door Tallguy op 22-03-2007 16:33 . Reden: overbodig. Antwoord had je al gegeven :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaajee schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:23:
[...]

Dat zeg ik dus!!

Probeer de UK taal maar eens, dan zul je zien dat er wel een volledige zin staat. Er is geen 'volgende pagina' nl. Het hoort gewoon (net als in het Engels) in 1 zin te passen. Dat doet het dus niet in het NL, vandaar......
En ja die bug is dus bekend......
Ik heb in de instellingen voor de afstandsbediening (555) de Assistent voor AB op "uit" gezet. De help op het scherm op "slim" en de schermactiviteit etc. op "verbergen". Dan heb je er geen last van en het werkt goed. Deze bug in de taalinstelling zal niet worden aangepast. Er zit wel een bug en de Picture en Sound knop (op de Harmony 555). Deze update hiervoor is essentieel anders had ik net zo goed de 525 kunnen kopen. Deze zal vandaag (donderdag) of eind april middels een update van de software worden verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is inmiddels een software update voor de Harmony (versie 7.2.1).
De belangrijkste update zou voor mij een aanpassing van de knoppen Picture en Sound (555) zijn.
Ga ik de komende dagen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Mijn software is net idd aangepast naar 7.2.1
Ik heb de 525.
Ik kan op de Logitech site niet zo gauw vinden wat de veranderingen zijn.
Kan iemand me hiermee helpen?
Zijn er voor de 525 ook dingen aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gister ook de 525 gehaald bij de Office Centre voor maar € 46 incl. btw. Niet duur volgens mij :)

Het is n verjaardagscadeau voor mn pa dus heb m nog niet geprobeerd, dat zal a.s. donderdag komen.

Ik lees alleen toch wel wisselende verhalen over het batterij-gebruik ? De één doet er een kleine 3 week mee en de ander een dikke 3 maand ? Ligt dit puur aan de gebruikte batterijen of is het echt een energie-slurper ? Hij zal hier niet bijzonder intensief gebruikt worden, gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ik ga er toch ook maar is 1 aanschaffen..waarom dalen die krengen niet in prijs joh, jaar geleden kostte ze ook 50 eurie :(

Wat heeft de 555 voor toegevoegde tov de 525? Behalve een mooier design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PnD schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:37:
Ik ga er toch ook maar is 1 aanschaffen..waarom dalen die krengen niet in prijs joh, jaar geleden kostte ze ook 50 eurie :(

Wat heeft de 555 voor toegevoegde tov de 525? Behalve een mooier design
De gebruikte materialen zijn van een betere kwaliteit.
Verder heeft de 555 een Sound- en Picture knop. Met deze beide knoppen heb je gemakkelijk toegang tot de knoppen van je Receiver en TV zonder van activiteit te wisselen. Hij kost niet zoveel meer en de kwaliteit en extras is dan mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 211800 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:14:
[...]

Verder heeft de 555 een Sound- en Picture knop.
Die knoppen die (nog) niet goed werken......lees maar eens in deze thread....
Anoniem: 211800 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:14:Met deze beide knoppen heb je gemakkelijk toegang tot de knoppen van je Receiver en TV zonder van activiteit te wisselen.
Daar gebruik je toch gewoon de knop: devices voor? Heb je ook alle knoppen van andere apparatuur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 16:42
Ben in het bezit van een harmony remote 885.
kan ik met deze remote controller mijn xbox aan/uit zetten.

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
limboconnect schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:08:
Ben in het bezit van een harmony remote 885.
kan ik met deze remote controller mijn xbox aan/uit zetten.

thanx
Als je die remote toch al hebt; probeer het even. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 16:42
Marco schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:06:
[...]

Als je die remote toch al hebt; probeer het even. :?
hehe grapjas..

tuurlijk heb ik dat al gedaan nu de hamvraag wat moet er veranderd worden in de xbox zodat dit
werkt?

Ik heb namenlijk te horen gekregen dat er dan wat gesoldeerd moet worden voor deze optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-06 11:11
De 525 werkt zonder aanpassingen op de xbox 360.

Neem aan dat de combinatie 885/xbox dan ook wel moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 09:39
limboconnect schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:18:
[...]

hehe grapjas..

tuurlijk heb ik dat al gedaan nu de hamvraag wat moet er veranderd worden in de xbox zodat dit
werkt?

Ik heb namenlijk te horen gekregen dat er dan wat gesoldeerd moet worden voor deze optie?
Voor deze optie moet je een XIR in je Xbox plaatsen. Hier kun je meer lezen over wat het is en er een bestellen. Als je zelf iets meer kennis hebt van elektronica moet het niet moeilijk zijn er zelf één te brouwen. Zelf heb ik de XIR easy kit daar besteld ;) .

Je kunt dan je Xbox aanzetten door op de display knop te drukken en uitzetten met de 0. Ontzettend handig voor luie mensen zoals ik.

Sinds donderdag heb ik de Harmony 895 in huis, leuk apparaat en handig dat het kast deurtje nu dicht kan zijn als ik mijn apparaten wil bedienen.
De software vind ik echter wel zeer beperkt of onoverzichtelijk. Is het bijvoorbeeld mogelijk macro's te maken buiten activities om? De software werkt ook nog eens vrij langzaam omdat het web+java? gebaseerd is, dit vertraagd dus ook als je de software nog moet leren kennen.
Wat me ook op de zenuwen werkte is dat je voor iedere kleine verandering zowel de remote als de RF extender moet updaten. Iedere keer als ik nu dus iets ga proberen gooi ik eerst die RF extender uit mijn apparaten zodat ik die pas aan hoef te sluiten zodra alles naar tevredenheid is ingesteld.

Verder is het apparaat zeer degelijk, ligt lekker in de hand en het ruimt lekker op. Onderzijde TV meubel dicht, en overtollige afstandbedieningen de kast in. Al met al ben ik tevreden met het apparaat, alleen met de software moet ik nog vertrouwd raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik heb een 885, en heb de 360 in een activity zitten. Werkt per-fect. Gaat gewoon aan en uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 09:39
UltraSub schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:59:
Ik heb een 885, en heb de 360 in een activity zitten. Werkt per-fect. Gaat gewoon aan en uit ;)
Ik heb het dan ook over de Xbox (1) en niet over de 360. De Xbox is de perfecte media machine die alleen het op afstand aan en uitzetten miste ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor vragen, antwoorden, suggesties ed. zie ook het speciale Logitech Harmony forum:
http://harmony.multiforum.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Anoniem: 211800 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:14:
[...]

Verder heeft de 555 een Sound- en Picture knop. Met deze beide knoppen heb je gemakkelijk toegang tot de knoppen van je Receiver en TV zonder van activiteit te wisselen. Hij kost niet zoveel meer en de kwaliteit en extras is dan mooi meegenomen.
Mijn bedoeling van de Harmony is eigenlijk het volgende.

TV stand:
- Een macro knop waarmee ik mijn TV en receiver aan/uit zet
- Volume knoppen bedienen het volume van mijn receiver en niet van mijn TV

Dit is toch mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
PnD schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:46:
[...]

TV stand:

Dit is toch mogelijk?
Daar zijn die dingen speciaal voor gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PnD schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:46:
[...]

TV stand:

Dit is toch mogelijk?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 211800 op 26-03-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met TV stand bedoel je TV (apparaat) of de activiteit?
Als je alles goed hebt ingesteld gebruik je de volumeknoppen alleen van je receiver zoals jij dat wilt.
Je TV en receiver aan en uitzetten (gelijtijdig neem ik aan) zul je binnen één of twee (hangt er een beetje vanaf of je receiver een aparte aan en uit knop heeft) activiteiten moeten realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ik bedoel de TV stand op je afstandsbediening. Je kan toch zelf knoppen indelen, dus je kan in de TV stand ook het volume van je receiver aansturen als je dat instelt?

Hoeveel knoppen kun je hem aanleren en wisselen etc.? Mijn medion universele had maar beperkt geheugen, hoe zit dat met de harmony 525/555?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
PnD schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 07:43:
Ik bedoel de TV stand op je afstandsbediening. Je kan toch zelf knoppen indelen, dus je kan in de TV stand ook het volume van je receiver aansturen als je dat instelt?

Hoeveel knoppen kun je hem aanleren en wisselen etc.? Mijn medion universele had maar beperkt geheugen, hoe zit dat met de harmony 525/555?
Zoals ik al zei: wat jij wil kan. :)

Een Harmony werkt niet zozeer met apparaten, maar met activiteiten.
De activiteit 'TV kijken' bijvoorbeeld houdt in dat je zapt op je TV, maar het volume regelt op je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PnD schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 07:43:

In principe is het apparaat TV bedoeld om de functies van je TV te bedienen. Alle knoppen van de originele AB zijn hierin opgenomen (dus ook volume knoppen van je TV). Indien jij in de TV modus het volume van je receiver wilt bedienen dan zul je in het knoppenbestand van je TV de volume knoppen (en eventuele mute knop) van je receiver hierin moeten opnemen. Dit doe je dus met de functie leren. Zelf heb ik dit ook zo ingesteld.
Het geheugen is zat voldoende om er alles mee te doen wat jij wilt. Ik heb ook al redelijk wat gestoeid met de 555 zonder last te krijgen van geheugenbeperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Dankjewel jankees107, dat wilde ik graag weten. Nu maar eens kijken of er nog ergens een goedkope 525 of 555 te vinden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Anoniem: 211800 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:04:
[...]

In principe is het apparaat TV bedoeld om de functies van je TV te bedienen. Alle knoppen van de originele AB zijn hierin opgenomen (dus ook volume knoppen van je TV). Indien jij in de TV modus het volume van je receiver wilt bedienen dan zul je in het knoppenbestand van je TV de volume knoppen (en eventuele mute knop) van je receiver hierin moeten opnemen. Dit doe je dus met de functie leren. Zelf heb ik dit ook zo ingesteld.
Het geheugen is zat voldoende om er alles mee te doen wat jij wilt. Ik heb ook al redelijk wat gestoeid met de 555 zonder last te krijgen van geheugenbeperking.
No offence, maar dan ben ik bang dat jij de bedoeling van de Harmony niet helemaal begrepen hebt.
Het is natuurlijk een beetje omslachtig om in device-mode de knoppen andere functies te laten leren, terwijl de activity-mode hier speciaal voor gemaakt.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik jouw bericht helemaal verkeerd begrijp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Als je je receiver ook al 'in de harmony hebt zitten' hoef je helemaal niets meer te laten aanleren. Die IR commando's kent de Harmony dan toch al?

Je moet ze dan alleen even in de (juiste) activiteit plaatsen, dus dan verandert bijv. de volume knoppen van tv-toestel-volume naar receiver-toestel-volume.

Als je uberhaupt al IR commando's moet gaan aanleren (de meeste zijn aanwezig), dan hoef je dat ten alle tijde maar éénmalig te doen. Nogmaals, dan zitten ze in je Harmony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marco schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:15:
[...]

No offence, maar dan ben ik bang dat jij de bedoeling van de Harmony niet helemaal begrepen hebt.
Het is natuurlijk een beetje omslachtig om in device-mode de knoppen andere functies te laten leren, terwijl de activity-mode hier speciaal voor gemaakt.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik jouw bericht helemaal verkeerd begrijp. ;)
Ik begrijp de bedoeling van de Harmony best. Maar je wilt toch ook wel eens naar een apparaat zonder van activiteit te wisselen. Je weet, dat als je van activiteit wisselt de apparaten die niet worden gebruikt uit worden gezet en dat is lastig. Ik gebruik mijn LCD scherm alleen maar als monitor en mijn receiver regelt de volume van alle apparaten, ook in de devices. Alle overige knoppen in devices laat ik ongemoeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaajee schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:49:
Als je je receiver ook al 'in de harmony hebt zitten' hoef je helemaal niets meer te laten aanleren. Die IR commando's kent de Harmony dan toch al?

Je moet ze dan alleen even in de (juiste) activiteit plaatsen, dus dan verandert bijv. de volume knoppen van tv-toestel-volume naar receiver-toestel-volume.

Als je uberhaupt al IR commando's moet gaan aanleren (de meeste zijn aanwezig), dan hoef je dat ten alle tijde maar éénmalig te doen. Nogmaals, dan zitten ze in je Harmony!
Je hebt helemaal gelijk. Alleen er was een vraag in dit forum of de volume knoppen van je receiver in bv. de device TV konden worden gebruikt. Welnu, dit kan dus als je dit wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PnD schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:03:
Dankjewel jankees107, dat wilde ik graag weten. Nu maar eens kijken of er nog ergens een goedkope 525 of 555 te vinden is :)
Jammer PnD. Ik had er nog eentje voor je in de aanbieding (555). Helaas net verkocht.
Niet dat het apparaat slecht is (de materialen zijn in ieder geval beter dan die van de 525). Maar de 785 spreekt mij meer aan. Deze heeft een cradle en ik heb toch het idee dat als je de 525/555 intensief gebruikt de batterijen vrij snel leeg zijn.
Het voordeel van de 555 (t.o.v. alle andere Harmony's) is dat deze een Sound en Picture knop heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Anoniem: 211800 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:50:
[...]
Het voordeel van de 555 (t.o.v. alle andere Harmony's) is dat deze een Sound en Picture knop heeft.
... Die het met de huidige software versie dus NIET doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Heb er 1 voor 55 euro incl. verzenden via marktplaats dus wel een goede koop ivm winkel 69 + verzendkosten..

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

synthdood schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:04:
[...]

... Die het met de huidige software versie dus NIET doen!
Jij hebt vast en zeker geen 555. NIET doen betekent helemaal niets.
Dat is niet correct. Er zit inderdaad een bug in de software en daar wordt aan gewerkt. Eind april bij de volgende update werkt het.
De Sound en Picture knoppen zijn desondanks WEL te grbuiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PnD schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:42:
Heb er 1 voor 55 euro incl. verzenden via marktplaats dus wel een goede koop ivm winkel 69 + verzendkosten..

Ben benieuwd :)
Toch niet vandaag? Heb hem via Marktplaats voor € 55,-- verkocht.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.