[AB] Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.586 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:22

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

Omdat ik het de laatste tijd regelmatig in verschillende topics deze remote voorbij zie komen ben ik me gaan interesseren voor dit apparaatje. Ben nog niet helemaal overtuigd om hem aan te schaffen, dus wil wat meer informatie/ervaringen proberen te krijgen.
Ik zag dat er nog geen apart topic voor en ik denk dat dit wel handig is om tips&trucs met elkaar te delen, dus hierbij :)

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00145294.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/8061.jpg

Specificaties en verhaaltje

Vereisten
• Windows® 98, 2000, Me, XP • USB-draad
• USB-poort
• Internettoegang
• 10 MB vrije vasteschijfruimte
• 2 jaar garantie
• Macintosh-systeem
• Mac OS X 10.2 of later
• Cd-rom-drive
• 10 MB vrije vasteschijfruimte

In de doos zit:
• Installatie-cd
• Cd-rom-drive
• Installatiegids
• 4 AAA-batterijen
• Logitech® Harmony 525-afstandsbediening

Pricewatch, vanaf 50 euro momenteel

edit:
Mocht iemand nog mooie foto's hebben of andere nuttige dingen die aan de startpost moeten worden toegevoegd laat het even weten aub thildenbrant at gmail punt com of in dit topic

[ Voor 18% gewijzigd door PnD op 08-03-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17
Is het misschien een idee om dit topic wat algemener voor logitech-afstandsbedieningen te houden? Dus ook de Harmony 655, 675, 680, 688 en 885?

Ik overweeg ook al tijden zo'n universele afstandsbediening. Het zou bij mij dan alleen wel een 885 worden omdat ik de 5-serie en 6-serie qua design niet mooi vindt. :X (op plaatjes dan iig)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b1767e68b5eec5c9433c3a8f3066d497/full.jpg

Deze vind ik wel mooi, volledig zwart met enkel een zilveren rand er overheen. Scheelt hij in essentie zoveel van de 525 dat ze niet in hetzelfde topic zouden passen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:49

R-B

Blokkert

Cool,
handig topic..

Ik ben van plan namelijk de 525 te halen, ik vind dat de 8** niet meer functies heeft. Dus waarom die kopen? ;)
de 525 en 8** zijn idd het mooiste kwa design en ik vind de 8** redelijk duur t.w.v €150

Je kon toch elk (toegevoegt) apparaat ook gewoon apart "besturen" buiten een programma om he?

[ Voor 18% gewijzigd door R-B op 08-03-2006 12:55 ]

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik zit er zelf ook over te denken om deze te kopen. Had al een keer wat in het algemene ab topic gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 13:20

basz

Professioneel prutser

Heeft er iemand een foto van de 525 van hogere resolutie waarop je de opschriften van de knoppen kan lezen?
Ik ben ook van plan m aan te schaffen maar moet wel een serieuze verbetering zijn t.o.v. mediacenter remote... 8)

[ Voor 46% gewijzigd door basz op 08-03-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

iBasz schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:03:
Heeft er iemand een foto van de 525 van hogere resolutie waarop je de opschriften van de knoppen kan lezen?
Ik ben ook van plan m aan te schaffen maar moet wel een serieuze verbetering zijn t.o.v. mediacenter remote... 8)
Lol, hier word het een serieuze verbetering t.o.v 6 afstandsbedieningen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Laatst online: 14:21

aapelite

Do the kirby!

iBasz schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:03:
Geen foto maar ik heb hem hier al wel maanden liggen.

Bruikbare functie toetsen zijn:

De standaard media knoppen (FWD RWD PLAY STOP NEXT PREVIOUS REC PAUSE)

Daaronder een 6tal functie toetsen: (GUIDE INFO EXIT MENU MUTE PREV)

Daarna een getallen reeks zoals op je telefoon inclusief bepaalde letters erbij en onderaan een rode groene gele en blauwe knop.

In het midden zit een OK knop plus pijltjestoetsen en een volume en kanaal regeling.

Voor je media venter is hij opzich wel handig alleen zul je bepaalde functies zelf moeten programmeren waar jij het handig vindt (bv de groene knop onder het groene knopje of als functie in het display en dan een van de zijknoppen). Ook met andere knoppen is dit natuurlijk het geval, de MCE remote heeft gewoon meer knoppen, maar die zal je waarschijnlijk ook lang niet allemaal gebruiken.
R-B schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:53:

Je kon toch elk (toegevoegt) apparaat ook gewoon apart "besturen" buiten een programma om he?
Correct

Ik ben zelf al lange tijd een tevreden gebruiker van mijn 525. Hij is bijna ideaal ingesteld met alles, het kost als je alles ideaal wilt wel even wat tijd maar daarna is het heel handig.

[ Voor 14% gewijzigd door aapelite op 08-03-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:30
R-B schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:29:
[...]

Lol, hier word het een serieuze verbetering t.o.v 6 afstandsbedieningen :D
Met zes afstandsbedieningen is toch niets mis? :P. netjes op een rijtje op je salon-tafel oid.. :P

Ik vind die Logitech Harmony ab-s wel gaaf.. ga er zeker 1 kopen voor mijn htpc :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

SyS_ErroR schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:31:
[...]

Met zes afstandsbedieningen is toch niets mis? :P. netjes op een rijtje op je salon-tafel oid.. :P

Ik vind die Logitech Harmony ab-s wel gaaf.. ga er zeker 1 kopen voor mijn htpc :D
6 is mij teveel, en op elk apparataat moet ik wel iets instellen. Wil ik ook vanaf zijn :)
aapelite schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:30:
[...]

Geen foto maar ik heb hem hier al wel maanden liggen.

Bruikbare functie toetsen zijn:

De standaard media knoppen (FWD RWD PLAY STOP NEXT PREVIOUS REC PAUSE)

Daaronder een 6tal functie toetsen: (GUIDE INFO EXIT MENU MUTE PREV)

Daarna een getallen reeks zoals op je telefoon inclusief bepaalde letters erbij en onderaan een rode groene gele en blauwe knop.

In het midden zit een OK knop plus pijltjestoetsen en een volume en kanaal regeling.

Voor je media venter is hij opzich wel handig alleen zul je bepaalde functies zelf moeten programmeren waar jij het handig vindt (bv de groene knop onder het groene knopje of als functie in het display en dan een van de zijknoppen). Ook met andere knoppen is dit natuurlijk het geval, de MCE remote heeft gewoon meer knoppen, maar die zal je waarschijnlijk ook lang niet allemaal gebruiken.

[...]

Correct

Ik ben zelf al lange tijd een tevreden gebruiker van mijn 525. Hij is bijna ideaal ingesteld met alles, het kost als je alles ideaal wilt wel even wat tijd maar daarna is het heel handig.
Duidelijk antwoord :)

Hoeveel programma's kan je eigenlijk programmeren(Play DVD, Watch TV,Listen Radio etc..)? Op logitech site las ik 4 volgens mij. Maar dat is mij te weinig?

[ Voor 14% gewijzigd door R-B op 08-03-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

R-B schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:38:
[...]

6 is mij teveel, en op elk apparataat moet ik wel iets instellen. Wil ik ook vanaf zijn :)

[...]

Duidelijk antwoord :)

Hoeveel programma's kan je eigenlijk programmeren(Play DVD, Watch TV,Listen Radio etc..)? Op logitech site las ik 4 volgens mij. Maar dat is mij te weinig?
Ik heb er al 5 en dan zijn er nog 3 plekken over dus ik neem aan minimaal nog 3 erbij, misschien meer, ik dacht 12 oid volgens het boekje. Ik heb er nu iig voldoende, de belangrijkste 4 vooraan en minder vaak voorkomende dan op de volgende "pagina" .

@ hieronder

2 hele kleine minpuntjes tegenover heel veel grote pluspunten. Custom activities is inderdaad een aanrader, tenslotte weet je zelf het best wat je fijn vindt. Voor mensen die lui zijn of geen zin hebben in uitzoeken is de standaard configuratie opzich ook wel voldoende.

[ Voor 19% gewijzigd door aapelite op 08-03-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143561

Gebruik de 525 nu ook al een maand of 3.

Ik raad aan om "custom activities" te maken ipv de standaard voorziene. Kan je makkelijker tweaken.

2 minpuntjes:

- kraakt (net zoals alle Harmony AB)
- onozel rubbere klepje om de mini usb connector te beschermen op de meest onozele plaats (in het "zendbereik")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Anoniem: 143561 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:28:
Gebruik de 525 nu ook al een maand of 3.

Ik raad aan om "custom activities" te maken ipv de standaard voorziene. Kan je makkelijker tweaken.

2 minpuntjes:

- onozel rubbere klepje om de mini usb connector te beschermen op de meest onozele plaats (in het "zendbereik")
Kraakt?
Lol, standaard configuratie zuigt :D Custom owned :) Gaat niks boven eigen config :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:22

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
De behuizing is krakerig bedoelt ie neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vergeet ook de Harman/Kardon TC30 niet... De luxere versie van de 525...

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/TC30DramaE_060106.jpg
De constructie van de Harman Kardon TC30 is duidelijk veel beter. Zonder kraakjes en het toetsgevoel wanneer je een toets indrukt is veel degelijker.

Verder is het prijsverschil te verklaren door de volgende features die de TC30 meer heeft ten opzichte van de Harmony525:

Kleurendisplay (2 x zo groot als het monochrome display van de 525).
Display is beter afleesbaar.
Oplaadbare batterij ipv 4 aaa penlites waardoor de afstandsbediening beter in de hand ligt.
Basisstation om de remote op te laden. Tevens een vaste plek voor de remote zodat u hem minder snel kwijtraakt.
Mogelijkheid om 8 activiteiten in een keer op het display te tonen.
15 apparaten te programmeren ipv 12.
Mogelijkheid om een slideshow van afbeeldingen te tonen via het display (leuke feature)

Met vriendelijke groet,

Harman Consumer Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

MikeyMan schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:44:
Vergeet ook de Harman/Kardon TC30 niet... De luxere versie van de 525...

[afbeelding]

[...]
Wow die prijs |:(

Nee, zoveel heb ik er niet voor over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Och, de 895 kost ook dik 200 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 143561 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:28:
Mijn 885 kraakt helemaal niet :o

Ik heb de mijne nu 5 maanden in gebruik en nog steeds ben ik er helemaal tevreden over :)
Het enige waar ik tegenaan loop is dat mijn TV in standby moet staan. Als hij helemaal uit staat en ik zet hem aan met de knop op het toestel, dan staat hij al aan en moet ik hem dus eerst op standby zetten om hem vervolgens weer aan te kunnen zetten met de "watch TV" activity-toets.
Omdat ik zo zelden tv kijk, staat de tv eigenlijk altijd helemaal uit.

Als ik de activity zo zou aanpassen dat hij de tv eerst op standby zet, dan werkt de macro niet meer als de tv toevallig wel op standby staat (of als ik overschakel van de activity "watch DVD" naar "watch TV".

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

MikeyMan schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:52:
Och, de 895 kost ook dik 200 euro...
vind ik ook teveel ;) hoevel de 885 vanaf €150 is

/me heeft 2* 525 bestelt, 1 voor mij en 1 voor me ouders

[ Voor 16% gewijzigd door R-B op 08-03-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Laatst online: 25-04 14:09
De 525 is voor mij een geschenk uit de hemel.

Huisgenoot begijpt ook eindelijk hoe hij volume veranderd of DVD moet kijken (voorheen raakte hij in "paniek" als hij de 4 AB's (DVD, receiver, decoder en tv) zag).
En natuurlijk niet meer die rits AB's op tafel.

Is inderdaad wel even een avondje stoeien met de software, maar uiteindelijk heb je dan ook alle functies die de originele AB ook biedt.

Enige probleem waar ik tegen aan ben gelopen, en ik hoop dat 1 van jullie misschien weten wat dit is (support van Harmony kan je niet verwachten, er is alleen een telefoonnummer beschikbaar die niet werkt, telefoonnummer gekregen van Logitech support en zij wisten ook niet waarom het nummer niet werkt).
Bij het instellen van buttons bij de activity's heb ik het probleem dat ze instellingen van elkaar overnemen (de ene activity van de andere). Geef ik aan dat ik bij DVD kijken de volume knoppen de receiver aansturen, dan veranderd dat bij DTV kijken (tv via de decoder) ook terwijl ik dan juist de volume knoppen de decoder wil bedienen.

Beetje een vaag probleem, maar hier komen een hoop andere 525 bezitters voorbij die eventueel oplossing weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Erik070 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:28:

Huisgenoot begijpt ook eindelijk hoe hij volume veranderd of DVD moet kijken (voorheen raakte hij in "paniek" als hij de 4 AB's (DVD, receiver, decoder en tv) zag).

Is inderdaad wel even een avondje stoeien met de software, maar uiteindelijk heb je dan ook alle functies die de originele AB ook biedt.

Enige probleem waar ik tegen aan ben gelopen, en ik hoop dat 1 van jullie misschien weten wat dit is (support van Harmony kan je niet verwachten, er is alleen een telefoonnummer beschikbaar die niet werkt, telefoonnummer gekregen van Logitech support en zij wisten ook niet waarom het nummer niet werkt).
Bij het instellen van buttons bij de activity's heb ik het probleem dat ze instellingen van elkaar overnemen (de ene activity van de andere). Geef ik aan dat ik bij DVD kijken de volume knoppen de receiver aansturen, dan veranderd dat bij DTV kijken (tv via de decoder) ook terwijl ik dan juist de volume knoppen de decoder wil bedienen.

Beetje een vaag probleem, maar hier komen een hoop andere 525 bezitters voorbij die eventueel oplossing weten.
Hm vreemd, ik heb een optie DVD kijken en TV kijken en bij tv kijken gebruik ik de speakers van de TV en bij DVD gebruik ik mn receiver. Dit gaat gewoon goed en zijn juist de dingen waar ik niets anders gedaan heb dan gewoon de apparaten aangegeven in de wizard en de juiste apparaten gekozen voor geluidsregeling. Ik heb er niet direct een oplossing voor behalve de wizard nog een keer te doorlopen en kijken of het dan wel goed gaat.

je kan btw mailen naar:

Harmony Support Team E-mail: CustomerService@HarmonyRemote.com

stond in mijn welkoms mail een hele tijd terug :)

[ Voor 6% gewijzigd door aapelite op 09-03-2006 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Dankjewel voor het email adres.

Had ook ervaren dat de wizard niet echt lekker liep, heb dus ook alles custom ingesteld. Maar ik ga gewoon de hele zooi opnieuw instellen en hopen dat het dan een keer goed gaat. Heb jij alles ingesteld via de software of via de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Erik070 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 02:07:
Dankjewel voor het email adres.

Had ook ervaren dat de wizard niet echt lekker liep, heb dus ook alles custom ingesteld. Maar ik ga gewoon de hele zooi opnieuw instellen en hopen dat het dan een keer goed gaat. Heb jij alles ingesteld via de software of via de website?
Ik heb gewoon de bijgeleverde software gebruikt die eigenlijk niet veel meer is dan een java browser. Toen ik hem net had heb ik niets gekloot met custom instellingen en gewoon de begin wizard doorlopen (hij begon meteen met vragen ipv naar menu te gaan). Toen ik klaar was deed alles het direct en ben ik gaanderweg dingen aan gaan passen omdat ik dat prettiger vond.

@ hieronder

Ik denk dat het wel meevalt, als je het merk en het type invoert zoekt ie iets wat er het meest op lijkt. Mocht hij het type niet kennen dat pakt hij iets universelers van dat merk. Meestal gebruiken ze binnen een merk voor de hoofdfuncties toch dezelfde infrarood code.

Over dat standby verhaal, inderdaad, als je bv tv aan het kijken bent moet je eerst die activity stoppen, Dan zet hij al de gebruikte apparaten op standby, daarna pas op DVD activity drukken en dan gaat de TV netjes aan inclusief alle andere apparaten, ook kan de TV meteen ingesteld worden op het goede input kanaal :)

[ Voor 31% gewijzigd door aapelite op 09-03-2006 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zit al een hele tijd te zoeken of ik ergens een overzicht kan vinden van alle ondersteunde merken en modellen die ondersteund worden. Ik heb een Aristona tv, Sony receiver en videorecorder (die zullen het probleem niet zijn) en een Targa dvd speler (Lidl). Van die laatste verwacht ik eigenlijk niet dat ie ondersteund gaat worden of valt dat wel mee?

En wat ik hier al eerder las. Stel je voor je programmeert 'DVD kijken', waarbij de tv door de AB uit stand-by wordt aangezet. Nu staat de tv al aan, de DVD speler niet en de receiver ook niet. Wat gebeurt er dan als je 'DVD kijken' drukt? Doet ie dan alles volgens schema en zet ie dan de tv weer in stand-by mode? (omdat ie al aanstond)

@ hierboven:
Je start dus altijd een activiteit en stopt hem weer (is dat nogmaals op de betreffende activity button drukken dan?). Hmm om dan zoals eerder beschreven een tv die volledig uit staat aan te zetten (bij ons staat ie nooit op standby eigenlijk), moet je dan dus eerst op de tv op de I/O knop drukken, dan gaat de tv volledig aan, dan de tv in standby zetten en dan de activity 'TV kijken' drukken. Klinkt omslachtig... :X

[ Voor 60% gewijzigd door hars73 op 09-03-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.
Je moet in de functie "behaviour of buttons" voor de respectievelijke activity het juiste device "koppelen" aan een bepaalde knop.

En sorry voor de verwarring, ik bedoelde inderdaad dat de 525 "kraakt" als je op de knopjes drukt.

Deelt niemand mijn mening over de ongelukkige plaatsing van de het rubbere flapje om de mini-usb conenctor te beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hars73

Als je werkt met discrete codes, dan kan je power off OF power on gebruiken op voorwaarde dat je toestel deze instructies begrijpt.

Ik heb standaard ingesteld dat het wisselen van activiteiten (je moet de activiteit niet stopzetten door ze terug te kiezen, overschakelen naar een andere activiteit heeft ook tot gevolg "actions on leave activity"... die je dan weer kan programmeren) niet tot gevolg heeft dat de active toestellen die niet met de discrete power instrucites overweg kunnen worden uitgeschakeld.

Als ik de 'powerknop' van de AB gebruik, worden alle toestellen in een keer uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Anoniem: 143561 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:59:
@hars73

Als je werkt met discrete codes, dan kan je power off OF power on gebruiken op voorwaarde dat je toestel deze instructies begrijpt.

Ik heb standaard ingesteld dat het wisselen van activiteiten (je moet de activiteit niet stopzetten door ze terug te kiezen, overschakelen naar een andere activiteit heeft ook tot gevolg "actions on leave activity"... die je dan weer kan programmeren) niet tot gevolg heeft dat de active toestellen die niet met de discrete power instrucites overweg kunnen worden uitgeschakeld.

Als ik de 'powerknop' van de AB gebruik, worden alle toestellen in een keer uitgeschakeld.
Okee, dus eigenlijk zijn er wel allerlei mogelijkheden om dit soort kleine dingetjes op te lossen. En veelgebruikte functies (zoals bijv. beeldformaat 16:9, 16:9 zoom, 4:3 op de tv en de subtitle knop voor de dvd-speler).. zijn die eenvoudig onder een bepaalde button te plaatsen?

Denk dat ik hem ook maar eens moet gaan aanschaffen... Mijn vriendin is nogal eens gefrustreerd aan het kijken hoe ze nu ook alweer een dvd-tje moet afspelen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan voor elke activity vier knoppen toewijzen voor verschillende toestellen actief in de activity via de 4 knopjes naast de LCD. Je kan dus bij "Kijk DVD" zetten bijvoorbeeld "aspect" (voor TV), "surround test" voor AV-amp, "ondertitels" voor DVD, ...

bovendien is elke andere knop ook per activity toewijsbaar.

Daarenboven kan je terwijl je een activity actief heb, overschakelen op "Device" mode en kan je weer 4 nieuwe knoppen op de LCD zetten voor toestellen die al dan niet in de activity gebruikt worden...

Geen limiet aan de mogelijkheden dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 143561 op 09-03-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:44

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 143561 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:54:
[...]
Deelt niemand mijn mening over de ongelukkige plaatsing van de het rubbere flapje om de mini-usb conenctor te beschermen?
Ik deel je mening :) stom rubberen kapje :( Dat is gewoon zo'n 'ik-ga-snel-kapot-kapje'
Anoniem: 143561 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:09:
Je kan voor elke activity vier knoppen toewijzen voor verschillende toestellen actief in de activity via de 4 knopjes naast de LCD. Je kan dus bij "Kijk DVD" zetten bijvoorbeeld "aspect" (voor TV), "surround test" voor AV-amp, "ondertitels" voor DVD, ...

bovendien is elke andere knop ook per activity toewijsbaar.

Daarenboven kan je terwijl je een activity actief heb, overschakelen op "Device" mode en kan je weer 4 nieuwe knoppen op de LCD zetten voor toestellen die al dan niet in de activity gebruikt worden...

Geen limiet aan de mogelijkheden dus.
Als ik in Device mode mijn versterker selecteer heb ik 6 pagina's met 4 knoppen ;) Met de knoppen onder de display ga je dan naar de volgende/vorige pagina.
Overigens heb ik ook de volgorde van de buttons aangepast, want die was voor mij nogal onlogisch. Ook kun je de teksten in de display eenvoudig aanpassen (via je pc) ;)

Kortom : SUPERafstandsbediening. BTW na de laatste synch. heb ik alles in eens in het Nederlands ;)

[ Voor 64% gewijzigd door TheVMaster op 09-03-2006 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-04 09:47

Ik vond het ook een beetje vaag met het telefoonnummer .. eerst gaf die kerel van logitech support me een 0800 nummer - waar hij achteraf gezien een 00800 nummer bedoelde: 00800 2911 5055

Dit nummer is voor mij niet te bereiken via m'n mobiele telefoon, maar wel met een 'vaste' lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

TheVMaster schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:24:
Overigens heb ik ook de volgorde van de buttons aangepast, want die was voor mij nogal onlogisch. Ook kun je de teksten in de display eenvoudig aanpassen (via je pc) ;)
Heb jij nog een slimme manier om de volgorde te veranderen van deze buttons?

De enige manier die ik kan vinden is ze om te wisselen, maar dat is best omslachtig...

Voor mensen die zich afvragen of hun apparatuur in de database van Logitech staat:
http://members.harmonyrem...enu&AccountType=TestDrive

Hier kan je doen alsof je zo'n apparaat hebt en kijken of je apparatuur ertussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Sangroid schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:30:
[...]

Voor mensen die zich afvragen of hun apparatuur in de database van Logitech staat:
http://members.harmonyrem...enu&AccountType=TestDrive

Hier kan je doen alsof je zo'n apparaat hebt en kijken of je apparatuur ertussen staat.
Thanks!! Daar was ik naar op zoek! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb er nog niet echt naar gezocht, maar mss weet iemand onmiddellijk het antwoord: om mijn Pana vcr te programmeren (typenr niet bij de hand) moet je op de ori AB bijv "Time On" blijven indrukken om per 30 minuten te verspringen. Druk je efkes, dan verspring je met 1 minuut.

De Harmony die maakt momenteel alleen sprongetjes van 1 minuut, ongeacht of ik langer duw op de knop. Niet echt handig (zelfs onbruikbaar ;-)

Ik heb het originele commando aan de Harmony aangeleerd.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:39

SeatRider

Hips don't lie

PhoeniX- schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:51:
[...]

Ik vond het ook een beetje vaag met het telefoonnummer .. eerst gaf die kerel van logitech support me een 0800 nummer - waar hij achteraf gezien een 00800 nummer bedoelde: 00800 2911 5055

Dit nummer is voor mij niet te bereiken via m'n mobiele telefoon, maar wel met een 'vaste' lijn.
Lachen. Denk je dat je een gratis nummer belt, maar je belt gewoon naar het buitenland (00= buitenland)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben ook een tevreden gebruiker van de 525, al was het even wennen om alles binnen Activities te doen.
Er is alleen voor mij 1 groot nadeel: er is geen "uit"knop :?
De powerknop op de AB zorgt er altijd voor dat je een Activity afbreekt, dus werkt nooit als een power-knop. Ook als je naar een "Device" toegaat, zorgt de powerknop er alleen voor dat je die modus weer verlaat.
Ben ik de enige die dat een beetje vreemd vind?

[ Voor 4% gewijzigd door Exocet op 09-03-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-04 09:47
VisaRider schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:05:
Lachen. Denk je dat je een gratis nummer belt, maar je belt gewoon naar het buitenland (00= buitenland)
00800 is voor zover ik weet ook gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Exocet schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:12:
Ik ben ook een tevreden gebruiker van de 525, al was het even wennen om alles binnen Activities te doen.
Er is alleen voor mij 1 groot nadeel: er is geen "uit"knop :?
De powerknop op de AB zorgt er altijd voor dat je een Activity afbreekt, dus werkt nooit als een power-knop. Ook als je naar een "Device" toegaat, zorgt de powerknop er alleen voor dat je die modus weer verlaat.
Ben ik de enige die dat een beetje vreemd vind?
Nope, het systeem werkt nou eenmaal met activities waar je ook weer uit moet kunnen. Anders krijg je weer meerdere uitknoppen waardoor je het overzicht zou verliezen. ik heb gewoon de rode knop linksonder als uitknop bij apparaten ingesteld (bv voor mn tv als ik niet in een activity zit maar de tv wel aan heb). Werkt naar mijn mening verder perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

aapelite schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:03:
[...]
Nope, het systeem werkt nou eenmaal met activities waar je ook weer uit moet kunnen. Anders krijg je weer meerdere uitknoppen waardoor je het overzicht zou verliezen. ik heb gewoon de rode knop linksonder als uitknop bij apparaten ingesteld (bv voor mn tv als ik niet in een activity zit maar de tv wel aan heb). Werkt naar mijn mening verder perfect.
En toch lees ik ergens hierboven het volgende (dus het moet toch mogelijk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
hars73 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:14:
[...]

En toch lees ik ergens hierboven het volgende (dus het moet toch mogelijk zijn)

[...]
Denk dat dat komt doordat de Activity dan wordt verlaten, en je daarvoor kunt instellen dat je dan de apparaten wilt uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 22:58

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Psies Exocet, je kan idd zeggen wat er met de apparaten in een Activity moet gebeuren als je deze Activity verlaat.
Ik heb ingesteld dat ie die apparaten dan moet uitzetten.
Dus, ga ik van 'Watch a DVD' naar 'Watch TV', dan wordt mn DVDspeler en mn versterker uitgezet.
Mn TV stond al aan, en blijf aan.
Druk daarna op de OFF-knop, dan gaat alsnog de TV uit.
Werkt prima :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Sangroid schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:30:
[...]

Heb jij nog een slimme manier om de volgorde te veranderen van deze buttons?

De enige manier die ik kan vinden is ze om te wisselen, maar dat is best omslachtig...
Ehh....nou ehh..ja en nee. Ik heb het via de applicatie gedaan, maar dan moet ik dus via een soort lijst van opties alle functies van plaats laten veranderen. Het is een soort van html form, dus best veel werk...niet gewoon drag-and-drop enzo :(

Als ze daar nog wat beters op kunnen verzinnen.....ze mogen van mij })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

als ik zo lees, ben ik wel even bezig met het juist instellen van de AB

Mijne komt als meezit morgen binnen, maar heb pas dinsdag tijd om in te stellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
GVfB> wat bedoel je precies met "juiste device koppelen aan de knop".

Ik heb in een activity bijvoorbeeld de TV, decoder en receiver. Bij behaviour of buttons kan je kiezen welke actie er ondernomen moet worden als je volume up indrukt; ik kan dan volume up van tv, decoder of receiver aangeven, en kies dan dus voor decoder. Bij de activity DVD kijken veranderd de software ook de actie die wordt ondernomen als ik volume up indruk en aangezien ik geen decoder gebruik bij dvd kijken kan ik ineens geen volume meer wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

TheVMaster schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:07:
[...]

Ehh....nou ehh..ja en nee. Ik heb het via de applicatie gedaan, maar dan moet ik dus via een soort lijst van opties alle functies van plaats laten veranderen. Het is een soort van html form, dus best veel werk...niet gewoon drag-and-drop enzo :(

Als ze daar nog wat beters op kunnen verzinnen.....ze mogen van mij })
Ah, precies, jij bent op dezelfde manier als ik bezig geweest. Errug omslachtig. Heb nog wel even zitten kijken in de installatiedirectory (voor een config-file/ini-file), maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Sjammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Het is inderdaad allemaal erg omslachtig. Maar dat maakt de pret van de afstand bediening er niet minder om! Ik heb sinds gister een Harmony 885! En het bevalt uitstekend, maar dat is pas nadat je de hidden treasures hebt gevonden :P (zag namelijk de heletijd de devices knopje over het hoofd, dus dacht dat activities het enige was om je apparatuur aan te sturen).

Is het mogelijk om het geluid van je TV zachter te zetten als je Watch DVD indrukt? Zoja, enig idee waar je dat moet instellen? Thx!

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Sangroid schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:05:
[...]

Ah, precies, jij bent op dezelfde manier als ik bezig geweest. Errug omslachtig. Heb nog wel even zitten kijken in de installatiedirectory (voor een config-file/ini-file), maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Sjammer....
Ik heb ontdekt dat als ik via de harmony remote website de ab configureer hij een bestand wil downloaden (met de settings) ik zal eens proberen dit bestand te openen (volgens mij is dat gewoon een xml ofzo) misschien dat je hem dan eenvoudiger kunt bewerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 18:03
Anoniem: 143561 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:55:
Heb er nog niet echt naar gezocht, maar mss weet iemand onmiddellijk het antwoord: om mijn Pana vcr te programmeren (typenr niet bij de hand) moet je op de ori AB bijv "Time On" blijven indrukken om per 30 minuten te verspringen. Druk je efkes, dan verspring je met 1 minuut.

De Harmony die maakt momenteel alleen sprongetjes van 1 minuut, ongeacht of ik langer duw op de knop. Niet echt handig (zelfs onbruikbaar ;-)

Ik heb het originele commando aan de Harmony aangeleerd.

Iemand een idee?
maak een nieuw commando aan en doe 'RAW' inleren vanaf je originele afstandsbediening. Hou dan de originele knop van je afstandsbediening zolang in als het duurt om 30min te verspringen. Als je nu dat nieuwe commando verstuurt dan zou het goed moeten gaan.

Heb ik ook gedaan bij een panasonic tv van mijn ouders. Om die aan/uit te zetten moet je de power knop >1 sec ingedrukt houden. Dus heb ik die raw geprogrammeerd en bij het inleren op de originele afstandsbediening de knop 1 sec ingehouden. werkt SUPER!

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Arx schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:31:

Is het mogelijk om het geluid van je TV zachter te zetten als je Watch DVD indrukt? Zoja, enig idee waar je dat moet instellen? Thx!
Als het goed is kan je bij de activity "watch DVD" de buttons aanpassen. Kies "Change the behavior of buttons" en daar kan je aangeven welk apparaat op welke knop moet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

TheVMaster schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:46:
[...]

Ik heb ontdekt dat als ik via de harmony remote website de ab configureer hij een bestand wil downloaden (met de settings) ik zal eens proberen dit bestand te openen (volgens mij is dat gewoon een xml ofzo) misschien dat je hem dan eenvoudiger kunt bewerken :)
Ah ja, dat is mij ook eens opgevallen. Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Arx schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:31:
Ja, dat kan. Zit hem in het toekennen van extra acties aan je Activiteit.

Verder ligt het in ieder geval aan je tv. Op mijn Sony tv kan ik 'mute' aanzetten, maar dan zie je dat de hele tijd in beeld staan. Da's niks.

Verderop in het configuratiemenu van de Sony tv kan je, na een heleboel toetsindrukken, de speakers uitschakelen. Ik heb geprobeerd dat te bewerkstellingen op de 525, maar de timing klopte niet, halverwege mijn 'toetsindrukken' stopt hij.

Nu heb ik effe geen zin meer om nog eens een poging te wagen, maar dat ga ik zeker nog eens proberen, gewoon omdat HET KAN!. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door NaN op 10-03-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

jaaa, mijn 525 is ook binnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.corazong.com/harmony/IMG_1308.jpg

Vanavond aan de bak met instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 21:06

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Hmm, ik heb mijn 525 inmiddels vanaf de kerst. Perfect ding alleen vind ik hem nogal breekbaar, heb nu al één van de functie knoppen die erg slecht reageerd, je moet echt met je tweede hand de knop indrukken ipv met dezelfde als waar je de remote vast hebt. Ben alleen benieuwd of dat onder garantie zou vallen aangezien je net zal zien dan hun het geen defect vinden :( Garantie loopt trouwens via de leverancier en niet rechtstreeks bij Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

hmm, ik zit met een klein probleem

Ik heb een Pioneer A/V Receiver en een Pioneer (Stereo) versterker

Alleen die 2 zitten op exact dezelfde frequentie kwa infrarood. Dus als ik voor receiver "DVD" wil hebben en voor Versterker "Tuner" gaan ze beiden op Tuner! Ook met volume is exact zelfde. Wil ik versterker harder gaat alles harder :X

Iemand oplossing misschien voor dit probleem :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe doe je dat met de originele afstandsbedieningen dan? Zelfde probleem toch, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

MikeyMan schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:10:
Hoe doe je dat met de originele afstandsbedieningen dan? Zelfde probleem toch, neem ik aan?
ja, alleen weet iemand hoe ik dit kan omzeilen?
of zal ik echt de (stereo) versterker handmatig meoten bedienen?

Of als je via devices de versterker wil bedienen pakt hij natuurlijk de receiver mee op aantal punten.. Volume etc

Ook zo grappig natuurlijk: Als ik tv wil kijken moeten versterker en receiver allebij aan, oftewel 2x commando "On" oftewel -> OFF

Ik zal echt versterker buiten heel veel dingen om moeten doen :(

[ Voor 36% gewijzigd door R-B op 11-03-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, dan gaat het dus gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

MikeyMan schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:20:
Mjah, dan gaat het dus gewoon niet...
helaas ja, moet dan op andere manieren doen.. iig handmatig aantal dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

R-B schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:10:
[...]

helaas ja, moet dan op andere manieren doen.. iig handmatig aantal dingen
denk dat ik echt de versterker volledig uit alle programmeringen moet zetten. Want in combi met receiver werkt het echt niet zo als het moet :X

Verder tot nu toe:
Ideaal ding! Werkt echt perfect. Moet alleen nog echt fijnafstellen alles maar dat komt wel

[ Voor 15% gewijzigd door R-B op 12-03-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

kick? Dood topic :/

Ik heb een probleem, me ouders hebben nu ook zo een ab. Alleen ik krijg hem niet goed ingestelt met de TV? (Finlux LCD2630TN)

Alles word goed ingestelt (receiver, digitale setup box) maar de TV springt niet over naar het goede kanaal op de tv (TV, Scart1, Scart2, Scart3, DVI, ETC..)

Hij doet het niet, heb al tig dingen geprobeert. Vertraging van IR commando van 10 sec werkt zelfs niet. Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
gaat hij dan naar de verkeerde input? Had ik ook last van, om 1 of andere rede dacht de 525 dat ie nog een input verder moest (originele AB had 1 knop om te wisselen tussen inputs).

Gelukkig wist de Harmony database de ir-codes voor de individuele inputs.
(in de wizard "review the settings of this activity" aan gegeven dat de tv niet naar een bepaalde bron hoeft te switchen en aan het eind een extra handeling toevoegen, in dit geval de ir-code voor de betreffende input).

Ik hoop dat je hiermee verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb gisteren eens zo'n 525 vastgehouden, maar dat ding is mij toch echt te fragiel/gammel... Dat wordt hem dus zeker weten niet...
Nu nog eens kijken waar ik zo'n Harman/kardon kan betasten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Erik070 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 02:19:
gaat hij dan naar de verkeerde input? Had ik ook last van, om 1 of andere rede dacht de 525 dat ie nog een input verder moest (originele AB had 1 knop om te wisselen tussen inputs).

Gelukkig wist de Harmony database de ir-codes voor de individuele inputs.
(in de wizard "review the settings of this activity" aan gegeven dat de tv niet naar een bepaalde bron hoeft te switchen en aan het eind een extra handeling toevoegen, in dit geval de ir-code voor de betreffende input).

Ik hoop dat je hiermee verder komt.
volg je niet helemaal

tv niet naar een bepaalde bron hoeft te switchen

Dan doet hij nog niiks? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Misschien een hele domme vraag maar kan je nu ook de frequentie van die afstandbediening voor stopcontacten inprogrammeren ( of beter laten leren)? Als dat kan, dan zou dat ideaal zijn.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Als je de X10 spul bedoelt, geen probleem, mits je de X10 IR receiver hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door Arx op 24-03-2006 20:26 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Nee, zo'n standaard ding van de gamma. verpakkein van drie "stopcontacten" en 1 afstandsbediening. Tegenwoordig overal te krijgen voor weinig (iets van 20 euro dacht ik)
Ik heb geen idee met welk signaal die afstandsbediening werkt. Je kunt er in totaal 5 stopcontacten mee aansturen en kunt kiezen uit 5 kanalen.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Dat klinkt als het werkt met een radio frequentie en dat zit er niet op. Als het wel met IR werkt, dan kun je de ab de commando's later leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:02

dread

Sluwe vlaming

heb er een gekocht en hij doet de job op een ding na.

als ik hem op tv heb staan wil ik gewoon het geluid via mijn av kunnen bedienen zonder via devices om te schakelen naar av.

hoe doe je dat in godsnaam :)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

In je setup vertellen dat je het geluid via de AVR wilt bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ben er blij mee alleen mijn tv werd standaard niet ondersteund vestel 7212
en oh wat haaaat ik die klote slome software die erbij zit..het lijkt wel alsof ik via bbs een site bezoek.
goed alles werkt nu redelijk, mis alleen nog een teletekst knop voor de tv maar goed.
en nog 1 luxe probleempje, ik moet naar mijn versterker lopen om hem op external decoder te zetten als ik dvd kijk, maar ja dat had ik ook al met de ori ab..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb de Harmony 525 vorige week een dag of 2-3 in huis gehad. Werkte super, echt een hele mooie AB, maar hij kan niet overweg met MCE, dus hij viel voor mij af. In de winkel had ik dat nog gevraagd, maar het verhaaltje van de verkoper "hij kan met alles op IR overweg, want hij kan de signalen leren" was niet waar.

Nu heb ik een Harmony 895, compleet de andere kant van de range, maar hij bevalt echt _geweldig_.

Dus om een lang verhaal kort te maken: 525 is geweldig voor al je apparatuur, maar jammer dat hij niet met MCE overweg kan :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 19:17
Ik snap alleen even niet waarom de 525 niet met MCE overweg kan? Hij kán toch alle IR signalen leren als je de originele MCE remote er tegenover legt...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Grrrrrene schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:08:
Ik heb de Harmony 525 vorige week een dag of 2-3 in huis gehad. Werkte super, echt een hele mooie AB, maar hij kan niet overweg met MCE, dus hij viel voor mij af. In de winkel had ik dat nog gevraagd, maar het verhaaltje van de verkoper "hij kan met alles op IR overweg, want hij kan de signalen leren" was niet waar.

Nu heb ik een Harmony 895, compleet de andere kant van de range, maar hij bevalt echt _geweldig_.

Dus om een lang verhaal kort te maken: 525 is geweldig voor al je apparatuur, maar jammer dat hij niet met MCE overweg kan :)
Hmm..hier werkt hij perfect met MCE (wel via de Extender/XBOX 360) :) maar ehh..werkt perfectos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:18

Wallie

Herr

Grrrrrene schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:08:

Werkt bij mij ook gewoon met MCE hoor... :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
'k moet wel zeggen dat ik nu niet meer zonder een universele afstandsbediening als de Harmony kan.

offtopic:
Volgens mij wordt er binnenkort bij TrosRadar aandacht aan universe afstandsbedieningen besteedt, ik kreeg namelijk een uitnodiging voor een onderzoek van het Radar Testpanel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 11:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Even een vraagje, ik heb een MCE remote van Philips (zeg maar een kopie van de Microsoft versie) met een IR receiver voor de USB poort, kan ik deze receiver ook gewoon gebruiken om de Harmony te laten werken met MCE? En werkt de 525 standaard 'out of the box' al goed met MCE of moet je het ding alle trucjes leren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Het instellen van MCE is best simpel.

Je moet een apparaat toevoegen en daarin aangeven dat het een PC is.
Als merk kies je Micrsoft en als type MCE.

Gebruik het zelf met Mediaportal (soort MCE kloonprogramma) en het werkte prima zonder iets te hebben veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:20
Ik heb er afgelopen zaterdag ook eentje aangeschaft, maar ik ben bang dat ik een kapot exemplaar heb gekregen ;(

De remote wordt wel herkend door windows, maar het is me nog niet gelukt om een verbinding te krijgen via de logitech software. Die blijft maar roepen dat ik m'n remote moet aansluiten. Op het lcd scherm staat wel keurig 'USB CONNECTED'.

Wachten tot zaterdag tot ik 'm om kan ruilen.. grr.. Had ook nog eens het laatste exemplaar. Zal wel ff gaan duren voordat ik een nieuwe heb ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@InZane... heb ik ook gehad hoor... bleek niets mis met de AB, alleen een crappy installatiesysteem.

Haal eens de recentste drivers van de site en volg de aanwijzingen nauwgezet... ik heb er ook enkele malen over gedaan, en ben toch niet zo een leek in computerdingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:20
Anoniem: 143561 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:23:
@InZane... heb ik ook gehad hoor... bleek niets mis met de AB, alleen een crappy installatiesysteem.

Haal eens de recentste drivers van de site en volg de aanwijzingen nauwgezet... ik heb er ook enkele malen over gedaan, en ben toch niet zo een leek in computerdingen 8)7
Het is idd inmiddels gelukt.

Volgende probleem is dat ik geen devices toe kan voegen.
Kies merk -> Next -> Kies model -> Next -> Foutmelding (unable to display page ofzo) :?

Ze stellen wel m'n geduld op de proef :/

Hm en nu ligt het hele systeem eruit:
Routine System Maintenance

Thank you for visiting the Logitech Harmony Member website, we are presently performing system maintenance. Please try again later.

Copyright - 2005 Logitech Harmony Remote.

[ Voor 20% gewijzigd door InZane op 05-04-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49728

ik heb ook al een maand of drie de Harmony 525. De software vind ik niet bepaald relaxed werken, maar het apparaat zelf echt grandioos. Ik vind hem best (tot nu toe) stevig, en geeft nauwelijks problemen. Inderdaad, hij kraakt een beetje. Maar, ook al misschien niet van toepassing, in het kader van "kraakijs is geen breekijs" maak ik me daar niet zo druk om... :/

Wat mij wel opviel is dat als ik hem oppak de verlichting gaat branden. Is dit een undocumented feature (ik kan het niet vinden) of een los contactje? Hij doet dit ook als hij op de tafel ligt en de kat springt op de tafel (bijvoorbeeld). Erg gevoelig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 49728 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:18:
ik heb ook al een maand of drie de Harmony 525. De software vind ik niet bepaald relaxed werken, maar het apparaat zelf echt grandioos. Ik vind hem best (tot nu toe) stevig, en geeft nauwelijks problemen. Inderdaad, hij kraakt een beetje. Maar, ook al misschien niet van toepassing, in het kader van "kraakijs is geen breekijs" maak ik me daar niet zo druk om... :/

Wat mij wel opviel is dat als ik hem oppak de verlichting gaat branden. Is dit een undocumented feature (ik kan het niet vinden) of een los contactje? Hij doet dit ook als hij op de tafel ligt en de kat springt op de tafel (bijvoorbeeld). Erg gevoelig dus.
Dit is eh...normaal :) heb ik ook. Hij reageert zodra je in de buurt komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
ik ben heel tevreden over deze AB. Er lukt me echter nog 1 ding niet:

Hoe kan ik de volgorde van de devices veranderen die er komen te staan als je op de knop "devices" duwt? Ik heb er bijvoorbeeld mijn Sony versterker bij staan, maar die gebruik ik nagenoeg niet, ik heb namelijk een Logitech z680 die ik voor mijn audio gebruik. De sony staat echter linksonderin de display, terwijl de logitech op de tweede pagina van de display staat. Dit wil ik graag omdraaien? Maar hoe?

Iemand enig idee?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GroteBozewolf schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:36:

Hoe kan ik de volgorde van de devices veranderen die er komen te staan als je op de knop "devices" duwt? Ik heb er bijvoorbeeld mijn Sony versterker bij staan, maar die gebruik ik nagenoeg niet, ik heb namelijk een Logitech z680 die ik voor mijn audio gebruik. De sony staat echter linksonderin de display, terwijl de logitech op de tweede pagina van de display staat. Dit wil ik graag omdraaien? Maar hoe?

Iemand enig idee?
Via de configtool op de pc kun je de volgorde aanpassen :) ik heb dat ook zo gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
TheVMaster schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:20:
[...]
Via de configtool op de pc kun je de volgorde aanpassen :) ik heb dat ook zo gedaan ;)
Wel de volgorde van de knoppen per device (dat gaat via de knoppen configuratie per device), maar ik wil graag gewoon als ik op de "device"-knop het gedrukt in het display:

Page1: DVD, TV, Z680, VCR
Page2: Tape, Sony

en NIET

Page1: DVD, TV, Sony, VCR
Page2: Z680, Tape

En die optie kan ik nergens vinden? Misschien dat je iets specifieker kunt zijn in waar ik het via de tool (of de member website) kan vinden?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114119

Weet toevallig iemand hier waar je de speciale xbox 360 versie van de harmony 525 kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Laatst online: 27-04 22:49
weet iemand of je de snelheid waarmee de afstandbediening zijn signalen overzend verhoogt kan worden, want bij mijn tv moet je nog al snel achter elkaar op bepaalde knoppen drukken om het beeldformaat aan te passen en daar is deze net te traag voor. Gaat om een Philips 28PW8608.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
E_razor_2 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:07:
weet iemand of je de snelheid waarmee de afstandbediening zijn signalen overzend verhoogt kan worden, want bij mijn tv moet je nog al snel achter elkaar op bepaalde knoppen drukken om het beeldformaat aan te passen en daar is deze net te traag voor. Gaat om een Philips 28PW8608.
Login op de applicatie -> bij de TV click "More Options" -> Adjust the delays (speed settings) -> inter-key delay

Deze kan je op 0 ms zetten. Dat heb ik ook voor mijn Philips TV. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Laatst online: 27-04 22:49
GroteBozewolf schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:32:
[...]

Login op de applicatie -> bij de TV click "More Options" -> Adjust the delays (speed settings) -> inter-key delay

Deze kan je op 0 ms zetten. Dat heb ik ook voor mijn Philips TV. Werkt prima.
OK bedankt is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
GroteBozewolf schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:36:

Iemand enig idee?
Wel de volgorde van de knoppen per device (dat gaat via de knoppen configuratie per device), maar ik wil graag gewoon als ik op de "device"-knop heb gedrukt in het display:

Page1: DVD, TV, Z680, VCR
Page2: Tape, Sony

en NIET

Page1: DVD, TV, Sony, VCR
Page2: Z680, Tape

En die optie kan ik nergens vinden? Misschien dat je iets specifieker kunt zijn in waar ik het via de tool (of de member website) kan vinden?
Ik herhaal niet graag posts, maar heeft er iemand toevallig een idee om mijn probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:58
Is dat niet de volgorde waarin jij de devices in de AB hebt geklopt?
Dat is bij mij namelijk wel het geval.

Dan is het een kwestie van leegmaken en alles opnieuw toevoegen in de gewenste volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Domino schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:03:
Is dat niet de volgorde waarin jij de devices in de AB hebt geklopt?
Dat is bij mij namelijk wel het geval.

Dan is het een kwestie van leegmaken en alles opnieuw toevoegen in de gewenste volgorde.
Nee, mijn Sony versterker heb ik als laatste ingevoerd. Ik heb zelfs geprobeerd om ze te renamen naar

1 TV
2 VCR
3 Logitech
4 Xbox
5 Sony

maar ook dat maakt niet uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 08:38
Vraagje... ik gebruik deze remote nu voor 2 dingen:
- tv besturen
- mediacenter PC besturen

Die 2e werkt via een LiveDrive van Creative. Opzich werkt dat prima, ik heb een Creative Live Drive toegevoegd als device, die wordt blijkbaar netjes gevonden in de database. Maar nu wil ik een "Watch DVD" activiteit toevoegen waarin de TV naar het AV kanaal springt en de PC het liefste meteen m'n DVD programma start, dat kan via de IR software van Creative met een paar commando's.

Probleem: bij het toevoegen van de "watch DVD" activiteit begint de softeware te zeuren dat ik geen apparaten heb om DVD mee te spelen. De Creative staat blijkbaar niet als DVD afspeel apparaat in de database. Hoe krijg ik dit nu toch werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 13:05
iCe01 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:19:
Vraagje... ik gebruik deze remote nu voor 2 dingen:
- tv besturen
- mediacenter PC besturen

Die 2e werkt via een LiveDrive van Creative. Opzich werkt dat prima, ik heb een Creative Live Drive toegevoegd als device, die wordt blijkbaar netjes gevonden in de database. Maar nu wil ik een "Watch DVD" activiteit toevoegen waarin de TV naar het AV kanaal springt en de PC het liefste meteen m'n DVD programma start, dat kan via de IR software van Creative met een paar commando's.

Probleem: bij het toevoegen van de "watch DVD" activiteit begint de softeware te zeuren dat ik geen apparaten heb om DVD mee te spelen. De Creative staat blijkbaar niet als DVD afspeel apparaat in de database. Hoe krijg ik dit nu toch werkend?
Mailtje naar Logitech sturen, zodat ze hun database aanpassen.

... nee, ik heb geen idee hoe goed hun service is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
vanaalten schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:09:
[...]

Mailtje naar Logitech sturen, zodat ze hun database aanpassen.

... nee, ik heb geen idee hoe goed hun service is!
Is al gebeurd, maar ik ben ongeduldig :) Een werkdag wachten betekend door dat konijn ineens 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114119

Anoniem: 114119 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 03:43:
Weet toevallig iemand hier waar je de speciale xbox 360 versie van de harmony 525 kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-04 16:52
iCe01 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:59:
[...]

Is al gebeurd, maar ik ben ongeduldig :) Een werkdag wachten betekend door dat konijn ineens 3 dagen.
Je kunt zelf een custom activity aanmaken:
add activity-> No, manual.. -> utility
Daar kun je alles zelf instellen en daarna Watch DVD noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 23:53
heb deze remote van de week in me handen gehad. Erg mooi design! heb hem besteld en kan niet wachten totdat ik hem heb,

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
ustinov schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:26:
[...]

Je kunt zelf een custom activity aanmaken:
add activity-> No, manual.. -> utility
Daar kun je alles zelf instellen en daarna Watch DVD noemen.
Als ze dat nou "customized activity" of iets dergelijks hadden genoemd, had ik dat waarschijnlijk zelf wel gevonden. De gebruikersvriendelijkheid van die software is echt HEEL veel te zoeken (doe toevallig zelf studies naar gebruikersvriendelijkheid ;) )! Annyway: bedankt, dat werkt inderdaad goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-04 19:09
Ik deel je mening ook, maar ik irriteer me er verder niet aan ofzo. Beetje opmerkelijke plek, maar zit niet echt in de pad. Ik vind dat ie mega goed z'n signalen doorstuurt. Richten is totaal overbodig geworden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
robvanpraat schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:42:
[...]

... Ik vind dat ie mega goed z'n signalen doorstuurt. Richten is totaal overbodig geworden :D
Dat is inderdaad fantastisch!
Die infrarood laat zich door niets of niemand tegenhouden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 21:06

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik heb een probleempje bij het aanmaken van een Activiteit, ik wil namelijk iets instellen zodat ik m'n HTPC kan gebruiken om een film te kijken, dus reciever gaat aan en knoppen worden toegewezen aan MCE, echter ik zou graag willen dat m'n tv niet met PowerOn opdracht word ingeschakeld maar met InputPC. Met InputPC gaat de tv namelijk ook aan en direct op de PC input. Dit betekend dat mocht de tv al aanstaan (manual) dan sprint hij gewoon naar de PC input.
Ik krijg dit echter met geen mogelijheid aangepast, want standaard zet hij de opdrachten om de apparaten in te schakelen al in de lijst, welke niet aan te passen zijn.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.