[AB] Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.719 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 20:33
Zelfde TV, zelfde AB, mogelijk kan ik deze tip ook gebruiken..
Bij mij doet hij nu poweron en dan pc, wat soms de verkeerde ingang geeft, waarna ik help moet drukken. Dit heb jij zeker ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:24

Tead

nnb

Zijn er al mensen die een werkende Harmony 525 icm Windows Media Center? Ik heb mijn harmony een apparaat toegevoegd "WIndows Media Center" en gebruik een (homemade) USB IR ontvanger. Nu kan ik natuurlijk met een programma alles gaan instellen maar zal mooier zijn dat ie in 1 keer werkte.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 21:46

DyStiC

'Atta way, baby!

StanTheMan schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 00:09:
Zelfde TV, zelfde AB, mogelijk kan ik deze tip ook gebruiken..
Bij mij doet hij nu poweron en dan pc, wat soms de verkeerde ingang geeft, waarna ik help moet drukken. Dit heb jij zeker ook?
Nah, ik heb het gedeeltelijk verholpen. Je moet eerst de apparaat setup doen van de tv, dan bij de vraag hoe je de tv aan zet, moet je kiezen voor één knop voor het aanzetten en een andere knop voor het uitzetten. Dit in plaats van de standaard instelling; één knop voor zowel aan- als uitzetten (PowerToggle).
Dan geef je de infrarood opdracht om de tv in te schakelen (PowerOn) en voor het uitschakelen (PowerOff).

Nu zou ik bij Activities de tv liever gewoon laten inschakelen met InputPC, maar standaard schakeld hij al alle, bij de activitie betrokken, apparaten in. Maar dat is dus waarschijnlijk niet in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Tead schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 00:27:
Zijn er al mensen die een werkende Harmony 525 icm Windows Media Center? Ik heb mijn harmony een apparaat toegevoegd "WIndows Media Center" en gebruik een (homemade) USB IR ontvanger. Nu kan ik natuurlijk met een programma alles gaan instellen maar zal mooier zijn dat ie in 1 keer werkte.

Iemand?
Bij mij werkt hij gewoon icm MCE, inderdaad MS Media Center toegevoegd als apparaat. Dan is het een kwestie van de buttons mappen (volgens mij niet eens nodig want standaard staat dat al aardig goed) en het werkt.
Ik gebruik trouwens een Philips USB reciever, volgens mij net zoiets als de standaard MCE IR reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Ik heb overigens geen standaard activiteit aangemaakt voor mce, ik laat hem bijvoorbeeld niet mce aanzetten (ingesteld alsof die geen knop heeft om hem aan of uit te zetten), dit omdat de compu natuurlijk vaak al aanstaat.

Het enige wat mij dus niet goed zit is dat hij nogal eens op de verkeerde input springt omdat de pc knop niet enkel de pc ingang geeft, maar ook nog de component bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

StanTheMan schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 09:18:
Het enige wat mij dus niet goed zit is dat hij nogal eens op de verkeerde input springt omdat de pc knop niet enkel de pc ingang geeft, maar ook nog de component bij mij.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Iedere input heeft een andere (unieke) infrarood opdracht, ook al heeft de originele afstandsbediening niet voor iedere input een aparte knop er is wel degelijk een IR opdracht voor welke de tv herkend. Dus je hebt de opdracht 'InputPC' maar ook 'InputComponent'. Dit moet je trouwens bij Device-setup instellen om het in een Activitie goed werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Snap ik, maar als je iets op je component hebt aangesloten moet je maar eens proberen de pc knop van je originele afstandsbediening achter elkaar in te drukken, dan begrijp je wat ik bedoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49447

GroteBozewolf schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:43:

ik ben heel tevreden over deze AB. Er lukt me echter nog 1 ding niet:

Hoe kan ik de volgorde van de devices veranderen die er komen te staan als je op de knop "devices" duwt? Ik heb er bijvoorbeeld mijn Sony versterker bij staan, maar die gebruik ik nagenoeg niet, ik heb namelijk een Logitech z680 die ik voor mijn audio gebruik. De sony staat echter linksonderin de display, terwijl de logitech op de tweede pagina van de display staat. Dit wil ik graag omdraaien? Maar hoe?

Iemand enig idee?
Wel de volgorde van de knoppen per device (dat gaat via de knoppen configuratie per device), maar ik wil graag gewoon als ik op de "device"-knop heb gedrukt in het display:

Page1: DVD, TV, Z680, VCR
Page2: Tape, Sony

en NIET

Page1: DVD, TV, Sony, VCR
Page2: Z680, Tape

En die optie kan ik nergens vinden? Misschien dat je iets specifieker kunt zijn in waar ik het via de tool (of de member website) kan vinden?
ik loop hier ook tegenaan en ik kan geen optie vinden om dit te regelen, hoe hebben jullie dat gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is het ook mogelijk om bij gebruik van MCE de toetsen voor Subtitles en Language onder te brengen in deze afstandsbediening? Op de originele afstandsbediening van Microsoft zitten deze toetsen helaas niet en moet je telkens gebruik maken van sneltoetsen op een toetsenbord om wijzigingen aan te brengen.

(CTRL+U voor wijzigen van de ondertitels en CTRL+Shift+A om het audiospoor te wijzigen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
Anoniem: 49447 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 19:00:
ik loop hier ook tegenaan en ik kan geen optie vinden om dit te regelen, hoe hebben jullie dat gedaan
Ik heb de Logitech Tech Support gemaild en zij hebben met laten weten dat nog niet mogelijk is. Het zou kunnen zijn dat dat in de toekomst wel zo gaat zijn, maar niet op korte termijn.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

EdGnoj schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:11:
Is het ook mogelijk om bij gebruik van MCE de toetsen voor Subtitles en Language onder te brengen in deze afstandsbediening? Op de originele afstandsbediening van Microsoft zitten deze toetsen helaas niet en moet je telkens gebruik maken van sneltoetsen op een toetsenbord om wijzigingen aan te brengen.

(CTRL+U voor wijzigen van de ondertitels en CTRL+Shift+A om het audiospoor te wijzigen.)
Denk dat je dan toch Girder nodig hebt, aangezien je dan toetscombinaties kunt toewijzen aan ir-opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126488

weet iemand hoe ik de volgorde waarmee de remote de apparaten aanzet kan wijzigen als ik bijv activiteit DVD kijken druk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:14
Ik heb er volgens mij niks van gezien in dit topic.. maar kan ik mijn huidige xbox (de oude ) ook aansturen met deze afstandsbediening (ik heb de originele AB van microsoft + IR al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
m3gA schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:23:
Ik heb er volgens mij niks van gezien in dit topic.. maar kan ik mijn huidige xbox (de oude ) ook aansturen met deze afstandsbediening (ik heb de originele AB van microsoft + IR al)
Ja dat kan. Ik doe het ook, werkt prima.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
GroteBozewolf schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:32:
[...]

Ja dat kan. Ik doe het ook, werkt prima.
:) dan ga ik er binnenkort ook maar eentje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik vind het echt een goede afstandsbediening op 1 ding na.

als ik het volume van mijn tv wil verhogen dan heeft de afstandsbediening een vertraging wat echt heel irritant is. de orginele afstands bediening van mijn samsung tv heeft dit niet. weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:14

silitek

Tubes Only

1dag in bezit van deze remote. Had alleen problemen met mijn M-VISION satellite reciever. Hij vond hem wel in de data-base maar deed helemaal niks. Gelukkig kan die zelfleren en werkt nu top. Achterlijk flapje voorop, dat leeft niet lang bij mij >:) ...als die een tijdje stil ligt en je pakt hem op brand spontaan de led-verlichting.

^^ Heb een Samsung LCD TV maar heb geen last van vertraging volume...
al met al tot nu toe...tevreden

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb het inmiddels opgelost je kan de vertraging in ms opgeven :) alleen wilt de afstandsbediening bij mij niks leren :/ hij reageert niet op het signaal van de orginele afstandsbediening (bij geeneen orginele afstandsbediening)

[ Voor 32% gewijzigd door Avvd op 08-05-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Op de logitech site zie ik ook nog de 555 staan. zover ik zie zijn de specificaties ongeveer hetzelfde op wat uiterlijke dingen na.. weet iemand het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Andere kleuren en 2 extra knoppen.
Er staat ook een nieuwe 785 bij. Ook erg mooi.
Hmm vind de 555 wel mooier dan de 525, behalve het oranje schermpje. Dat is echt geen gezicht.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/10861.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/10865.jpg

En de 785 (met laadstation):
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/10923.jpg

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98752

Hallo,

Ik heb gisteren de 525 besteld en ik denk dat ik er erg blij mee zal zijn. Weet iemand al hoelang batterijen meegaan in de ab? Ik zit te twijfelen of ik oplaadbare batterijen aan zal schaffen maar als de ab langer dan 1 jaar doet met een setje duracell, doe ik dat liever.

Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 20:06
Kun je met deze afstandsbediening het volgende doen:
  • TV kijken en bedienen; en dus zappen, teletekst etc.
  • TV kijkend; en dan als ik het volume harder/zachter wil zetten dat de AB dan automatisch het volume op de versterker regelt en niet de tv.
Dus zonder dat je eerst tv moet selecteren voor zappen en dan versterker selecteren voor volume?

Heeft iemand ervaringen met zowel deze Harmony 525 als de Philips SBCRU760? Ik twijfel tussen deze twee.
Kun je met de Philips bovenstaande doen?

[ Voor 5% gewijzigd door 652cc op 10-05-2006 12:00 ]

"Who are you to wave your finger?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

652cc schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:59:
Kun je met deze afstandsbediening het volgende doen:
  • TV kijken en bedienen; en dus zappen, teletekst etc.
  • TV kijkend; en dan als ik het volume harder/zachter wil zetten dat de AB dan automatisch het volume op de versterker regelt en niet de tv.
Dus zonder dat je eerst tv moet selecteren voor zappen en dan versterker selecteren voor volume?
Met de 525 lukt dit makkelijk, met behulp van zgn Activities kun je met als je zou willen iedere toets aan een ander apparaat kunnen toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Laatst online: 07-05 21:23
Ik heb een mobiele cooler (soort van airco achtig ding) en zo'n soort van klik-aan-klik-uit systeem om mijn licht te bedienen, dus alletwee met een AB. Kan de 525 hier ook mee omgaan?

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
zolang het met infrarood werkt kan je hem alles leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey,

Ik heb sinds vrijdag de 525. Wat me als eerst opviel is dat dat ie enorm kraakte in het begint. Gelukkig is dat snel overgegaan, waarschijnlijk moest de pakking nog wat aangeduwd worden.

Verder heb ik 2 vragen:

-Kan ik een infraroodsignaal een bepaalde tijd laten zenden. Mijn radio heeft een veel lager volume niveau nodig dan mijn dvdspeler. Ik wil dus dat bij het starten van de activiteit'radio luisteren' dat er 3 seconden vol- wordt verzonden en bij het eindigen bv 3 seconde vol+. Kan dat?

-Als je in het scherm een te lange omschrijving gebruikt, kun je alleen het begin lezen. Is het mogelijk om de rest ook te lezen of om de tekst te laten scrollen?

Hopelijk kan iemand mij antwoord geven op deze vragen, voor de rest ben ik tevreden over het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 23:18
Hoe klikken de knopjes van de harmony 525. Soft of alsof je een muis in handen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Max_size schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:13:
Hoe klikken de knopjes van de harmony 525. Soft of alsof je een muis in handen hebt?
beide, de knoppen voor volume en kanalen switchen zijn meer muisknoppen, de rest is soft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98752 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:11:
hey,

Ik heb sinds vrijdag de 525. Wat me als eerst opviel is dat dat ie enorm kraakte in het begint. Gelukkig is dat snel overgegaan, waarschijnlijk moest de pakking nog wat aangeduwd worden.

Verder heb ik 2 vragen:

-Kan ik een infraroodsignaal een bepaalde tijd laten zenden. Mijn radio heeft een veel lager volume niveau nodig dan mijn dvdspeler. Ik wil dus dat bij het starten van de activiteit'radio luisteren' dat er 3 seconden vol- wordt verzonden en bij het eindigen bv 3 seconde vol+. Kan dat?

-Als je in het scherm een te lange omschrijving gebruikt, kun je alleen het begin lezen. Is het mogelijk om de rest ook te lezen of om de tekst te laten scrollen?

Hopelijk kan iemand mij antwoord geven op deze vragen, voor de rest ben ik tevreden over het apparaat.
iemand een antwoord op mijn vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:44
Anoniem: 98752 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:51:
[...]
Wat die 3 seconden betreft: volgens mij kan dat niet. Wel denk ik dat simpelweg 15 maal volume-min kan doen.

Tekst scrollen? Kan volgens mij niet. Tekst aanpassen, dat kan weer wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
Anoniem: 98752 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:51:
[...]

Wat ik in een ander topic op GOT zag: Je moet de knop opnieuw laten instellen middels de leerfunctie. En dan bij het gebruiken van je originele remote icm de logitech de toets ook langer ingedrukt houden. Laat weten of dit gewerkt heeft als je wil.

Zelf heb ik sinds gisteren de 525. Prima apparaatje. Alleen de software (op pc) is rampzalig. Technisch wel goed maar ontzettend gebruikersonvriendelijk. Ik ben uren bezig geweest voordat al mijn apparaten goed werkten. De ene activiteit wil nogal eens instellingen van een andere activiteit overnemen waardoor je bij zappen op tv opeens naar dvd gaat etc. (dit werd hier of op een ander forum ook al eens gemeld)

De software (firmware) van de remote zelf is wel prima. De helpfunctie werkt ook perfect. Als een activity niet meteen goed werkt (tv spring niet naar juiste av kanaal bv) probeert ie van alles totdat het wel werkt en onthoudt dat voor de volgende keer!

Probleem is dat je via de software op je pc de remote maar voor zo'n 80% goed instelt dmv de wizzards en dat je voor de laatste 20% nog een paar uur aan het zweten bent.. ook omdat de software enorm traag werkt.
Ander klein probleempje is dat teletekst niet via de 'kijk tv' activiteit kan als je tv kijkt via een settop box die zelf geen teletekst heeft.
Je kunt de cijfertoetsen namelijk per activity maar eenmaal toewijzen (in dit geval dus al aan de settop box om te zappen). Geen groot probleem aangezien je met twee toetsdrukken naar je TV switched en daar naar hartelust kunt teleteksten.

Ik ben al met al erg tevreden met deze remote. Doet het (na wat uurtjes zweten) perfect en ziet er netjes uit. Een heel grote verbetering t.o.v. mijn vorige universal remote (first gen Kameleon)
Hij herkende al mijn apparaten en heb vooralsnog geen toetsen hoeven te 'leren'.
En dat voor maar zo'n 50 euro nieuw!

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179317

Weet iemand of het mogelijk meer ir commando's op een toets te zetten?
Ik zit te denken om in het lcd een programma lijst aan te maken voor veel bekeken zenders.
leek mij wel grappig. Maar dan moet ik wel meer dan 1 commando kunnen toekennen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101411

Ik heb deze AB vandaag binnegekregen, echt geweldige vervanging, eindelijk weer ruimte op de tafel.

Nu zit ik nog met 1 ding, ik heb ingesteld dat als ik op 'Watch DVD' druk dat de receiver aangaat, tv op AV1 en dvd speler aangaat. Ook heb ik 30x ingesteld 'Volume Down', nu gaat die elke keer 1 signaal zenden van Volume down, is het mogelijk om die 30 signalen in 1x te sturen zodat het veel sneller gaat?

BVD,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:58
Mocht iemand interesse hebben, ik heb er nog eentje liggen. Wordt niet gebruikt vanwege een te wisselende opstelling. Dan staat de digitale ontvanger weer bij de ene tv en visa versa. Geldt ook voor geluidssetje. Is paar keer gebruikt maar nu niet meer.

Ik kan hem mee nemen naar eindhoven (zit daar op de uni). Verder is via post ook geen probleem. Prijs nader overeen te komen.

Mail: info [at] driekes [puntje] nl

(Mocht dit niet in dit topic horen verwijder het dan maar. Mij leek het wel zo makkelijk omdat het in dit topic pas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:27
Heb 'm ook vandaag maar eens gehaald na het horen van vele positieve ervaringen. Moet zeggen dat ie top is. Kan er nu al 10 apparaten probleemloos mee bedienen.

MCE (e.a.) bedienen op de laptop lijkt echter niet te lukken. Heb een Fujitsu-Siemens Amilo M1437G en de bijbehorende afstandsbediening kan de 525 niet die dingen leren die nodig zijn om MCE te bedienen.

Iemand een tip hoe ik dit goed kan instellen?

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 101411 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:12:
Ik heb deze AB vandaag binnegekregen, echt geweldige vervanging, eindelijk weer ruimte op de tafel.

Nu zit ik nog met 1 ding, ik heb ingesteld dat als ik op 'Watch DVD' druk dat de receiver aangaat, tv op AV1 en dvd speler aangaat. Ook heb ik 30x ingesteld 'Volume Down', nu gaat die elke keer 1 signaal zenden van Volume down, is het mogelijk om die 30 signalen in 1x te sturen zodat het veel sneller gaat?

BVD,
Dát voor zover ik weet niet. (wist ook nog niet dat je 30 keer achter elkaar eenzelfde commando automatisch kon sturen.. niet nodig gehad en natuurlijk de handleiding niet gelezen :+ )

Wat ik wél weet is dat je het aantal miliseconden tussen de commando's die de remote naar het apparaat stuurt kunt instellen. Ik denk, dat als je dat een stuk lager zet, het wel al een stuk sneller zal gaan.
Overigens niet te verwarren met aantal ms opwarmtijd van het betreffende device (bij mij sprong hij na aanzetten niet naar het goede AV kanaal. na verhoging van aantal ms wachttijd wel) en het aantal ms dat gewacht moet worden na veranderen van input op het betreffende device. (ja.. da's allemaal in te stellen. je moet in het startmenu van de logitech software dan niet naar activity gaan maar naar devices. dan kun je voor al je apparaten de ms-instellingen wijzigen)

Laat je hier even weten of het wat geholpen heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door Hyp Hyper op 16-06-2006 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
DT-PiSanG schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 01:06:
Heb 'm ook vandaag maar eens gehaald na het horen van vele positieve ervaringen. Moet zeggen dat ie top is. Kan er nu al 10 apparaten probleemloos mee bedienen.

MCE (e.a.) bedienen op de laptop lijkt echter niet te lukken. Heb een Fujitsu-Siemens Amilo M1437G en de bijbehorende afstandsbediening kan de 525 niet die dingen leren die nodig zijn om MCE te bedienen.

Iemand een tip hoe ik dit goed kan instellen?
Is dat misschien geen infrarood remote? Er zijn bepaalde standaarden (met radiogolfjes of zo) die de Harmony niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101411

Hyp Hyper schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 07:58:
[...]

Dát voor zover ik weet niet. (wist ook nog niet dat je 30 keer achter elkaar eenzelfde commando automatisch kon sturen.. niet nodig gehad en natuurlijk de handleiding niet gelezen :+ )

Wat ik wél weet is dat je het aantal miliseconden tussen de commando's die de remote naar het apparaat stuurt kunt instellen. Ik denk, dat als je dat een stuk lager zet, het wel al een stuk sneller zal gaan.
Overigens niet te verwarren met aantal ms opwarmtijd van het betreffende device (bij mij sprong hij na aanzetten niet naar het goede AV kanaal. na verhoging van aantal ms wachttijd wel) en het aantal ms dat gewacht moet worden na veranderen van input op het betreffende device. (ja.. da's allemaal in te stellen. je moet in het startmenu van de logitech software dan niet naar activity gaan maar naar devices. dan kun je voor al je apparaten de ms-instellingen wijzigen)

Laat je hier even weten of het wat geholpen heeft?
Het heeft geholpen, gaat al stuk sneller :) bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Hyp Hyper schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 08:01:
[...]

Is dat misschien geen infrarood remote? Er zijn bepaalde standaarden (met radiogolfjes of zo) die de Harmony niet aankan.
Dit dacht ik ook in eerste instantie. Als ik de Harmony de toetsen leer die op de laptop-afstandsbediening staan dan begrijpt ie ze wel. Dus het is niet onmogelijk.. moet alleen even de juiste instellingen weten te vinden (wat tot op heden niet echt lukt).

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 20:17
InZane schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:09:
Ik heb er afgelopen zaterdag ook eentje aangeschaft, maar ik ben bang dat ik een kapot exemplaar heb gekregen ;(

De remote wordt wel herkend door windows, maar het is me nog niet gelukt om een verbinding te krijgen via de logitech software. Die blijft maar roepen dat ik m'n remote moet aansluiten. Op het lcd scherm staat wel keurig 'USB CONNECTED'.

Wachten tot zaterdag tot ik 'm om kan ruilen.. grr.. Had ook nog eens het laatste exemplaar. Zal wel ff gaan duren voordat ik een nieuwe heb ben ik bang.
Ik heb EXACT hetzelfde probleem op mijn 895. Heb inmiddels 2 computers geprobeerd (waarvan 1 helemaal kaal, zonder Norton, etc.), diverse USB poorten, 2 kabels, etc. De display zegt: USB connected, WIndows zegt: new hardware installed and ready to use. Geen uittroeptekens bij de drivers. De software die ik gebruik heb ik gedownload van de site (5.2.0). Iemand enige tips? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
tslh schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:54:
[...]

Ik heb EXACT hetzelfde probleem op mijn 895. Heb inmiddels 2 computers geprobeerd (waarvan 1 helemaal kaal, zonder Norton, etc.), diverse USB poorten, 2 kabels, etc. De display zegt: USB connected, WIndows zegt: new hardware installed and ready to use. Geen uittroeptekens bij de drivers. De software die ik gebruik heb ik gedownload van de site (5.2.0). Iemand enige tips? :'(
Op het moment dat ie verbinding zoekt maar geen verbinding maakt moet je hem eens in een andere USB-poort pluggen. Heb dit probleem ook af en toe. Dan switch ik van USB-poort en vindt ie opeens wel een verbinding (de Harmony-software even opnieuw opstarten (gehele proces sluiten) wil ook wel eens helpen).

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb de 525 ook sinds vandaag en hij werkt prima. Heb alleen nog een probleem dat de tv niet juist schakeld bij het aanzetten, even uitzoeken. Maar zo na de wizard gaat het best wel goed.

FF over die 555 en de 525, ik was bij de mediamarkt en daar lagen ze allebei. De 525 kostte 68 Euro en de 555 kostte 129 euro!!!!!!! Op de verpakking stond geen info over verschillen dus iemand even aangesproken en de website opgehaald. Blijkt dus idd alleen de kleuren wat anders te zijn en twee extra's buttons te zijn toegevoegd....

Ze hadden ook de 895, maar met zijn prijskaartje van 195 euro en vreemde looks liet ik hem wijselijk liggen.

Nu ik thuis ben zie ik op de logitech website pas die 785 en die vindt ik toch wel interessanter....maar voorlopig even spelen met de 525, dan verpatsen aan m'n ouders en dan de 785 :+ .

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is die 555 niet wat degelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768

Kan je ook aangeven dat hij een knop langer moet indrukken, want op een andere manier gaat mijn tv niet aan. Als ik op de activity "Watch TV" druk dan drukt hij zeg maar 1x op de "Aan" toets, terwijl hij deze juist wat langer ingedrukt moet houden voordat mijn tv aanspringt. Maar ik kan niet vinden hoe ik dat voor elkaar krijg.
Zelf de commando leren door op mijn eigen afstandsbediening de "Aan" knop langer ingedrukt te houden werkt niet, hij blijft de knop maar 1x indrukken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

MikeyMan schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 00:26:
Is die 555 niet wat degelijker?
Hij zag er EXACT hetzelfde uit, ook qua materiaal (had wel iets sjieker kleurtje). Enigste directe verschil waren twee extra knopjes en de verlichting welke oranje was. Ook op de website worden exact dezelfde specificaties gegeven.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niemand een oplossing voor mijn bovenstaand probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Anoniem: 81768 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:32:
niemand een oplossing voor mijn bovenstaand probleem?
Ik heb exact het zelfde probleem. Ik doe het nu even met een omweg. Ik klik na alles aanstaat op devices en dan op tv en dan houd ik de 1 toets lang in geduwd. Het is erg zonde dat hij niet mee aangaat. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Thomasje schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:42:
[...]
Ik heb exact het zelfde probleem. Ik doe het nu even met een omweg. Ik klik na alles aanstaat op devices en dan op tv en dan houd ik de 1 toets lang in geduwd. Het is erg zonde dat hij niet mee aangaat. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het ook graag.
Gewoon even bellen met de helpdesk van logitech. Daar zitten behulpzame mensen die echt met je meedenken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
EdGnoj schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:24:
[...]
Gewoon even bellen met de helpdesk van logitech. Daar zitten behulpzame mensen die echt met je meedenken. 8)
Uhuh... yeah, right...
Nou ja, ik heb geen ervaring met de telefonische helpdesk, maar afgelopen zondag per 'mail' (via de harmony-applicatie) een vraag aan support gesteld en er nog geen antwoord op gekregen.

Edit: tja, dat bedacht ik mij net een seconde na op 'verstuur' gedrukt te hebben. Ik had voor m'n support-vraag twee plaatjes op m'n webserver gezet en daar naar gerefereerd in m'n vraag aan Logitech. Zie zojuist in m'n webserver logfile dat 'men' om 16:30 die plaatjes bekeken heeft, dus misschien dat er nog een antwoord komt.

[ Voor 29% gewijzigd door vanaalten op 29-06-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Ik heb een maand geleden de stoute schoenen aangetrokken en met de gratis (ook nederlandstalige)helpdesk in Canada gebeld. Ik heb uiteindelijk DRIE!!! uren met een helpdesker gesproken, die net zo lang doorging tot mijn probleem was opgelost (instellingsprobleem met mijn Acer-TV).

Ook heeft men mij tweemaal teruggebeld om verder te zoeken naar de oplosing van mijn probleem. Gewoon doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thomasje schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:42:
[...]

ik heb de oplossing gevonden. Je kan de commands ook raw aanleren aan de harmony.

Dit heb ik in de help gevonden, werkt perfect :)
My Device won’t recognize the commands I have taught to the remote. How do I teach it in RAW format?

To teach commands for your Device that did not work properly in normal mode:

1. Click Devices in the home page.

2. Click the appropriate device.

3. Select Learn Infrared Commands.

4. Click Custom at the bottom of the page. The page will reload.

5. Select the boxes for commands you would like to teach, and click Learn Selected as Raw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
EdGnoj schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:41:
[...]
Ik heb een maand geleden de stoute schoenen aangetrokken en met de gratis (ook nederlandstalige)helpdesk in Canada gebeld. Ik heb uiteindelijk DRIE!!! uren met een helpdesker gesproken, die net zo lang doorging tot mijn probleem was opgelost (instellingsprobleem met mijn Acer-TV).

Ook heeft men mij tweemaal teruggebeld om verder te zoeken naar de oplosing van mijn probleem. Gewoon doen dus.
Uiteindelijk heb ik op internet ergens een workaround voor m'n probleem gevonden. Voor de geinteresseerden:

Ik had een aantal custom commands die ik per activiteit in het LCD-scherm wilde hebben. Bijvoorbeeld bij de activiteit 'TV kijken via PVR' wilde ik een paar extra knoppen voor de TV en een paar extra knoppen voor de harddisk recorder in het LCD-scherm. Helaas zorgt de harmony software ervoor dat de volgorde veranderd wordt (gesorteerd op device), wat niet was wat ik wilde.

Workaround: via 'learn IR commands' de functies voor de TV leren bij de harddisk recorder. Daarna waren alle extra knoppen die ik in het LCD-scherm wilde hebben beschikbaar bij het device harddisk recorder.

Desondanks gaat Logitech dit hopelijk corrigeren in de software, dat sorteren slaat nergens op i.m.h.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:38

The Zep Man

🏴‍☠️

Vraagje:

In welk formaat kan je het infrarood protocol/toetsen omschrijven in de Logitech software? Kan dit handmatig, a la (Win)LIRC (protocol-based of raw code)?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 19:46

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ook ik heb maar eens zo'n leuk speelgoedje gekocht. De ab zelf vind ik geweldig, maar die sofware die erbij zit, ik vind het serieus diep triest. Bereikbaarheid 0,0 en het is zelfs zo erg dat ik mijn 8 jaar oude downloadsoftware weer van stal moest halen om mijn specifieke file van die logitech website weg te trekken... Serieus, ben nu al meer dan een uur bezig om één klein wijzegingetje door te voeren.

Mensen een idee hoe ik die ***** software sneller krijg?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Je ziet dat de remote bijna alles kan, maar dat het een ramp is uit te zoeken hoe je het instelt en dat je in het begin echt dagen bezig bent voordat alles goed werkt.

Áls alles dan uiteindelijk ingesteld is, is het wel een superding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Nou nou,

Ik loop al sinds zaterdag ermee te spelen, maar die F*cking website wordt alleen maar slomer lijkt het. Ik ben serieus al 10 minuten bezig, om alleen een apparaat te verwijderen. Ook constant time-outs ed. Weet iemand of je ook kan connecten naar een nederlandse website ofzo, want dit is kijken naar gras wat aan het groeien is....... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:22
Er zit toch ook een CD bij? Is ook ranzig, maar niet zo langzaam als de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Sparhawk schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:55:
Nou nou,

Ik loop al sinds zaterdag ermee te spelen, maar die F*cking website wordt alleen maar slomer lijkt het. Ik ben serieus al 10 minuten bezig, om alleen een apparaat te verwijderen. Ook constant time-outs ed. Weet iemand of je ook kan connecten naar een nederlandse website ofzo, want dit is kijken naar gras wat aan het groeien is....... :'(
Vreemd.. dat probleem heb ik nooit gehad. Ik neem aan dat je de applicatie gebruikt die weer gebruik maakt van de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
heb ook zo'n mooi apparaatje.
Maar moet tot op hede zeggen dat ik niet veel last heb van een trage applicatie (blank hout>klop klop).
Maar heb wel een "probleempje" .
Mijn harman kardon versterker en dvd speler zitten op elkaar aangesloten.Waarmee ik bedoel.Dat de stekken van mijn DVD speler achter in mijn versterker zit.Dus als versterker helemaal uit staat, dan staat dvd speler ook helemaal uit.
Maar het geval is, als ik een DVD aan het kijken was, en daarna alles uit wil zetten, dan schakelt dus ook alles meteen uit.En dit terwijl meestal de DVD speler iets meer tijd nodig heeft om netjes good bey enz te zeggen.
Hoe is het mogelijk dat ik kan instellen dat: hij eerst de dvd speler uit laat zetten, (dus een seconde of 5 a 10 wacht) en daarna pas versterker ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:58
Je kan bij elk device een delay instellen. Je zou de inter device delay van je dvd speler lekker lang kunnen maken zodat hij even wacht met het uitschakelen van je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:24

Blamm

Niet meer Smart

Erik070 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:32:
Je kan bij elk device een delay instellen. Je zou de inter device delay van je dvd speler lekker lang kunnen maken zodat hij even wacht met het uitschakelen van je receiver.
maar dan moet je je remote toch wel 10 sec lang op je apparaten gericht houden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Razorfist schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:55:
[...]

maar dan moet je je remote toch wel 10 sec lang op je apparaten gericht houden? ;)
Bij mij bereikt hij alle apparaten ook als ie gewoon op de tafel ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:08:
[...]

Bij mij bereikt hij alle apparaten ook als ie gewoon op de tafel ligt..
Sterker nog, ik moet echt m'n best doen wil ik ervoor zorgen dat de infrarood de apparaten niet bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Exocet schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:09:
[...]

Sterker nog, ik moet echt m'n best doen wil ik ervoor zorgen dat de infrarood de apparaten niet bereikt.
Klopt.. achter de bank gaan liggen of zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176280

Ik moet zeggen; erg handig apparaat. Alleen heb ik het volgende probleem. Wanneer ik van zender wil wisselen (via channel up) gaat hij bijv. van 2 naar 4 of van 5 naar 7. Hij slaat dus telkens een of meerdere zenders over. Iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 176280 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 17:42:
Ik moet zeggen; erg handig apparaat. Alleen heb ik het volgende probleem. Wanneer ik van zender wil wisselen (via channel up) gaat hij bijv. van 2 naar 4 of van 5 naar 7. Hij slaat dus telkens een of meerdere zenders over. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Lijkt alsof hij het signaal te lang/teveel stuurt. Als het niet aan jouw vingers ligt zou je kunnen proberen die toetsen 'raw' aan te leren via je oude afstandsbediening zoals een stukje hierboven aangegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Hyp Hyper schreef op maandag 10 juli 2006 @ 09:29:
[...]

Lijkt alsof hij het signaal te lang/teveel stuurt. Als het niet aan jouw vingers ligt zou je kunnen proberen die toetsen 'raw' aan te leren via je oude afstandsbediening zoals een stukje hierboven aangegeven wordt.
Daar heb je een leuke probleem wizard voor. Hier kun je aangeven dat een toestel (TV) te goed of teslecht reageerd.

Maneman: Waarschijnlijk heb je dat probleem ook met het volume als je die van de tv gebreukt. ik zou zeggen even in de probleem wizard kijken

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 13:18
sinds maandag ook in bezit van dit mooie apparaat :)
moet nog wel hoop instellen en priegelen ermee maar mn 1e indruk is erg positief (cker als ik kijk naar de prijs)

tot heden nog niet veel gemerkt van de trage software..ik ben erger gewend van java applicaties ;)

wel apart dat voor mn tv er heel veel opties inzitten die helemaal niet werken (komt zo uit de database..) dat word dus nog wel even een hoop opties eruit ''slopen'' ;)

al met al tot heden een tevreden persoon :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Grr, helft van het bericht kwijt, vandaar de aanvulling.

Het weekeinde dat ik het ding kocht, bleek het internet ergens niet echt ok te zijn, en daarom was de software zo enorm traag, omdat de server waar alle info vandaan gehaald wordt in amerika staat. Later die week nog eens bezig geweest en toen ging alles wel redelijk vloeiend.

Hoe langer ik dit apparaat heb, hoe beter ik hem begin te waarderen, echt heel geniaal apparaat. Zoals ook al eerder gezegd werd, het duurt ff voordat je hem goed hebt ingesteld, maar als dat eenmaal het geval is..... _/-\o_ _/-\o_

Oftwel, slechte start gehad maar geniaal apparaat :)
yonexfreak schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:52:
wel apart dat voor mn tv er heel veel opties inzitten die helemaal niet werken (komt zo uit de database..) dat word dus nog wel even een hoop opties eruit ''slopen'' ;)

al met al tot heden een tevreden persoon :)
Ik heb het idee dat die database alles opslaat wat mensen er "custom" extra in proggen. Ik heb bijvoorbeeld voor mijn DVD speler ook een extra knop toegevoegd, te weten de aspect van de TV. is erg makkelijk als je tussendoor nog even naar de tv wil swichen. Al dat soort knoppen worden volgens mij standaard opgeslagen, en dat is ongeveer het enige minpuntje wat ik kan ontdekken.

[ Voor 33% gewijzigd door Sparhawk op 14-07-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Sparhawk schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:57:
Ik heb het idee dat die database alles opslaat wat mensen er "custom" extra in proggen. Ik heb bijvoorbeeld voor mijn DVD speler ook een extra knop toegevoegd, te weten de aspect van de TV. is erg makkelijk als je tussendoor nog even naar de tv wil swichen. Al dat soort knoppen worden volgens mij standaard opgeslagen, en dat is ongeveer het enige minpuntje wat ik kan ontdekken.
Nee, dat is het volgens mij niet: bij mij staan onder device 'TV' ook veel meer functies gedefinieerd dan dat m'n TV aan kan. Bijvoorbeeld functies voor picture-in-picture - heeft m'n TV toch echt niet! Ook functies voor directe input-selectie, heeft 'ie (helaas!) ook niet.

Het lijkt er meer op dat ze bij mijn TV (een ouwe Philips) gewoon alle functies die de hele familie van die TV kent er in gezet hebben.

Desondanks: prima afstandbediening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
vanaalten schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 12:19:
[...]

Nee, dat is het volgens mij niet: bij mij staan onder device 'TV' ook veel meer functies gedefinieerd dan dat m'n TV aan kan. Bijvoorbeeld functies voor picture-in-picture - heeft m'n TV toch echt niet! Ook functies voor directe input-selectie, heeft 'ie (helaas!) ook niet.

Het lijkt er meer op dat ze bij mijn TV (een ouwe Philips) gewoon alle functies die de hele familie van die TV kent er in gezet hebben.

De afstandsbedieningen verschillen ook per land/regio, denk ik. Voor mijn LG kent de Harmony wel alle knopjes maar vaak onder heel andere namen. Even zoeken dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanaalten schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 12:19:
[...]

dat had ik ook met mijn oude tv. Bij mijn nieuwe lcd zijn de functies echter wel perfect toegewezen.
Bij oude tvs hebben ze dan iid alle functies erin gezet, misschien omdat ze geen specifieke info konden krijgen?
Gelukkig kan je alles zelf aanpassen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:07

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik ben geinteresseerd geraakt in deze afstandsbediening, maar ik wilde nog wel even weten of je er een command voor maakt dat deze met de xbox 360 werkt. Dus dat ik die afstandsbediening dan niet nodig heb en alles gewoon via de harmony gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 07:59

Hak

Ik heb een Philips/Aristona DVD speler waarbij je om vooruit te spoelen de "next" knop een paar seconden ingedrukt moet houden (superirritant!!!).

Kan je de Harmony zo instellen dat gewoon het ffwd knopje wel gewoon gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:39

aapelite

Do the kirby!

Fab1Man schreef op zondag 16 juli 2006 @ 20:16:
Ik ben geinteresseerd geraakt in deze afstandsbediening, maar ik wilde nog wel even weten of je er een command voor maakt dat deze met de xbox 360 werkt. Dus dat ik die afstandsbediening dan niet nodig heb en alles gewoon via de harmony gaat.
Is er gewoon, ik kon mn gewone xbox ook besturen met de harmony, en ik zag gisteren bij wat configureren dat de xbox 360 gewoon is toegevoegd en je zelfs een optie hebt tussen een gewone console (nintendo xbox ps2) en de xbox 360. Daarnaast is er ook een harmony 525 achtig model speciaal voor de 360, met wat extra knoppen er op.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/12266.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hak schreef op zondag 16 juli 2006 @ 20:43:
Ik heb een Philips/Aristona DVD speler waarbij je om vooruit te spoelen de "next" knop een paar seconden ingedrukt moet houden (superirritant!!!).

Kan je de Harmony zo instellen dat gewoon het ffwd knopje wel gewoon gebruikt kan worden?
ja dat kan wel, moet je dan waarschijnlijk RAW aanleren.
Ik had dat ook met de aan knop van mijn tv, moest ook langer ingedrukt worden. Ik heb dat RAW aangeleerd, dus dan moet je de originele AB richten op de harmony en dan de gewenste knop zo lang als nodig indrukken en de harmony kopieert de commando :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien wat nuttige informatie voor mensen die twijfelen over de degelijkheid van de 525 of 555:

Ik heb in de winkel de Harmony 525 in mijn handen gehad, maar vond deze veel te gammel. In de lengterichting kun je de hele afstandsbediening torderen en het drukken op knoppen heeft al gauw een hoop gekraak tot gevolg (althans het model dat ik in mijn handen heb gehad). Deze viel dus af.

Daarna ben ik eens naar de Harmony 555 gaan kijken. Niet zozeer vanwege de extra knoppen, maar meer in de hoop dat ie degelijker was. Hij is een tijd later op de markt gekomen dus had ik de hoop dat Logitech wat gedaan aan de materialen ten opzichte van de 525. Ik kon nergens een winkel vinden die hem los had liggen en ook op Internet kon ik niets over de degelijkheid vinden.

Gisteren heb ik de gok maar gewaagd en de 555 gekocht. De gebruikte materialen zijn veel degelijker en voelen hoogwaardig aan (geen goedkoop plastic-achtig-gevoel). Er is geen enkel kraakje te horen en de afstandsbediening is niet te torderen en is dus veel steviger. Al met al ben ik dus blij met de aanschaf. Die extra 30 euro ten opzichte van de 525 zijn wat mij betreft zonder meer goed besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13897

Ik heb sinds een paar dagen de 680, op zich een heel mooi dingetje en ik begin hem aardig door te krijgen... Alleen heb ook ik het probleem dat knoppen toewijzingen in 1 activiteit steeds overgenomen worden door een andere activiteit.

Zo wil ik bijvoorbeeld als ik tv kijk de rewind, previous, next en forward knoppen voor teletekst doeleinden gebruiken maar als ik dvd kijk voor de desbetreffende dvd functies. Alleen staan ze dan in de dvd-kijk aktiviteit daarnaast dan ook als die teletekst-doeleinden. Verwijder ik dat in de dvd-kijk aktiviteit dan worden deze ook verwijderd in de tv-kijk aktiviteit...

Het handige van die aktiviteiten leek me juist dat je knoppen voor verschillende functies in verschillende situaties kan gebruiken maar dat is dus niet helemaal zo? Ik zag dat deze vraag in het begin van dit topic ook gesteld werd maar of ik snap het antwoord niet helemaal of het is niet helemaal een antwoord op de vraag maar meer een 'work-around' of alternatief...?

Verder een heel leuk ding en eindelijk een afstandsbediening die ECHT al mijn apparaten kan besturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Anoniem: 13897 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 01:41:
Het handige van die aktiviteiten leek me juist dat je knoppen voor verschillende functies in verschillende situaties kan gebruiken maar dat is dus niet helemaal zo? Ik zag dat deze vraag in het begin van dit topic ook gesteld werd maar of ik snap het antwoord niet helemaal of het is niet helemaal een antwoord op de vraag maar meer een 'work-around' of alternatief...?
Dat kan zeker wel..
De acitvity-wizzard denkt téveel voor jou.. Als je na eenmaal doorlopen van die wizzard in het hoofdmenu kiest voor devices ipv activities kun je per device de knoptoewijzigingen wijzigen hoe jij dat wil. En dan geldt het wél alleen voor het device wat je op dat moment gekozen hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 05-05 19:50
Ik heb inmiddels ook een Harmony 525 aangeschaft. Eindelijk heb ik het zover dat hij zo ongeveer doet wat ik wil :) Ik heb alleen een aantal problemen met het schakelen van input. Mijn xbox 360 is aangesloten via component op mijn TV. Alleen heb ik op mijn afstandsbediening geen mogelijkheid om direct naar component te schakelen alleen via de knop input een aantal keer achter elkaar in te drukken. Ik heb nogal wat mogelijkheden dus daarom wil ik dat hij direct naar component gaat. Ik heb geprobeerd om het commando InputComponent1 aan te leren dan schakelt mijn tv wel naar Component maar krijg ik geen beeld :( Video 1,2,3 moest ik aanpassen naar AV1, AV2, AV3 anders gaven die knoppen ook geen kick. Me dvdspeler had ik aangesloten via HDMI ook inputHDMI pakt hij niet en zodoende heb ik mijn dvd-speler maar via AV gezet. Dus geen HDMI upscaling. Dat ziet er toch net wat beter uit. (scherpte, kleur) Volgens mij gebruikt LG aparte infrarood codes maar hoe kom ik daarachter met slechts een 'next input' op mijn tv afstandbediening.

Ik wil dus graag direct schakelen naar component of hdmi via een bijbehorend infrarood commando. De standaard InputComponent1 (schakelt wel maar geeft geen beeld) werkt dus niet en InputHDMI schakelt niet eens. Ik heb een LG 32LP1R LCD TV. Ik kan het commando dus niet via de afstandsbediening van mijn tv aanleren omdat daar geen directe knoppen voor zijn.

Mocht ik alles nog eens werkend krijgen zoals ik het wil dan zal ik nog een review schrijven voor degene die nog twijfelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even uit me hoofd, want heb de software dit moment niet op me pc.
Je moet volgens mij naar devices en dan naar "change input"
Daar kan je kiezen hoe je tv schakelt door de verschillende inputs.
Mijn tv schakelt ook met 1 knop door alle inputs. Dus steeds inputnext. Je kunt dit kiezen in de software. Dan moet je nog even in het lijstje de volgorde en eventueel de namen veranderen zoals deze op je tv is.
Het werkt wel redelijk bij mij. Alleen wilt hij soms wel eens vergeten waar de tv als laatst op stond toen hij uit ging. Als je hem dan weer aandoet en hem op component wilt hebben dan wil hij nog wel eens te vaak op inputnext drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Bij mijn LG (plasma) kun je gewoon via de wizzard (van de harmony) kiezen welke input je wil hebben inclusief de component (die ik ook voor mijn xbox 360 gebruik) ingang.

Ik kan dus per activity kiezen welke op input (AV1, AV2, AV3, component etc.) de tv moet en dat werkt perfect..

Misschien nog eens de wizzard doorlopen? Heb je wel de juiste tv geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
Ja ik heb de juiste tv geselecteerd maar via de wizard geeft hij niet eens de juiste inputs aan. Video 1 ipv AV1, geen tuner, svideo av4, hdmi dtv etc. en dat zit er wel allemaal op. Moet ik gewoon heel dat lijstje welke op mijn tv wordt weergegeven invoeren in de software? en welk commando gebruik je dan voor av1 want daar vraagt hij dan vervolgens om inputvideo1? of gewoon bij elke input inputnext?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184056

kun je met de harmony 525 standaard ook je menu van de tv regelen zodat je dus nieuwe zenders kunt toevoegen en de bv kleurinstelling kunt regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184056 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:01:
kun je met de harmony 525 standaard ook je menu van de tv regelen zodat je dus nieuwe zenders kunt toevoegen en de bv kleurinstelling kunt regelen?
ja hij kan vrijwel alles
et36s schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:04:
Ja ik heb de juiste tv geselecteerd maar via de wizard geeft hij niet eens de juiste inputs aan. Video 1 ipv AV1, geen tuner, svideo av4, hdmi dtv etc. en dat zit er wel allemaal op. Moet ik gewoon heel dat lijstje welke op mijn tv wordt weergegeven invoeren in de software? en welk commando gebruik je dan voor av1 want daar vraagt hij dan vervolgens om inputvideo1? of gewoon bij elke input inputnext?
Ja je kunt dat lijste naar wens veranderen.
En als jouw tv maar met 1 knop cycled door alle input, dan moet je iid "inputnext" aangeven.
Als jouw tv rechtstreeks naar een input kan gaan(aparte knoppen voor av1/2/hdmi etc.) dan moet je die specifieke commando aangeven, staat deze niet in het lijstje kan je die handmatig toevoegen.
In het begin van deze wizzard vraagt hij al hoe jouw tv cycled door de input, daar moet je de juiste kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
Ja ok daar ben ik achter. Hij schakelt nu wel maar bij S-Video of na een paar schakelingen stopt hij. Heb jij toevallig ook aan de inputdelays gesleuteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
et36s schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:22:
Ja ok daar ben ik achter. Hij schakelt nu wel maar bij S-Video of na een paar schakelingen stopt hij. Heb jij toevallig ook aan de inputdelays gesleuteld?
Zo te zien moet je inderdaad de delay vergroten..
Zet die eerst eens (erg) hoog en als dat werkt verklein je hem zover mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mij harmony heeft t begeven, een van de activiteiten knoppen werkt niet meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:47
ik kon geen algemeen hamrony topic vinden dus stel even mijn vraag hier.

Hoe is de ervaring met de logitech 688?? Ikzie deze niet meer op de site van logitech terug komen. Vond deze, zeker in het zwart, erg mooi.Wil heb gebruiken voor de sat, lcd, dvd en versterker. Xbox is mooi meegenomen maar geen pré. Iemand wat ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Laatst online: 13-05 19:48
net even contact gehad met logitech support. de xbox variant komt voorlopig niet naar Europa...
Helaas is deze afstandsbediening niet verkrijgbaar op de Europese markt. Ook is er geen indicatie dat deze spoedig op de Europese markt zal verschijnen
Maar de 525 werkt dus wel prima met de Xbox 360, dus ook gewoon voor play, pause, ffwd, subtitles,etc ?

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb sinds gisteren ook een Harmony 525, wat een heerlijke ab zeg.
zit alleen ook met het input probleem, krijg het niet voor elkaar,

Mijn situatie is als volgt, ik heb een Samsung LE32R51 televisie, op de originele afstandsbediening switch ik met 1 knop tussen Component/Ext1/Ext2/Svideo, en ik heb voor TV een aparte knop.

Wanneer ik de input delay op 3000 zet, en Component OF InputComponent intik als input voor bijvoorbeeld de xbox activiteit, dan switcht hij niet naar de component input. Met de help knop kom ik er ook niet.

Het vreemde is alleen, als ik naar devices ga op de AB en dan naar TV, en daar op InputComponent klik, dan ga ik wel naar de Component output.
Hetzelfde geldt voor TV kijken... als ik naar devices ga, en naar InputAntenna, dan gaat m'n TV naar 'TV'. Maar wanneer ik bij de TV kijken activiteit InputAntenna invul, doet hij helemaal niks.
Verder werkt alles perfect, maar ik krijg dit nog niet voor elkaar. Ook heb ik geprobeerd InputNext in te vullen maar ook dan gebeurd er helemaal niks met m'n televisie.

Ook heb ik aan mijn computer een IR ontvanger hangen, voor media center. Ik wil hem echter gebruiken voor MediaPlayer of iTunes, omdat ik media center via m'n xbox360 gebruik. Hoe stel ik dit nu in? Ik heb geprobeerd een PC toe te voegen bij devices maar ik kom dan niet echt uit de activiteiten.... is dit uberhaupt wel mogelijk?

Mijn totale activiteiten situatie is als volgt (misschien handig om te weten voor mijn laatste vraag):

Computer met IR ontvanger (werkt niet)
- windows mediaplayer en iTunes bedienen

TV (pakt de juiste input niet)
- tv kijken

Xbox 360 (werkt!)
- gamen, media center

AV Receiver (werkt!)
- radio, en het geluid van tv kijken/gamen/computer/etc

Edit;

ik ben er nu achter dat via de computer in ieder geval alles gewoon werkt, wanneer ik via HTPC/MediaCenter iets instel. Probleem is echter dat dat ook voor mijn xbox 360 nodig is, en ingesteld is. Wanneer ik nu dus soms een film op pauze zet op mijn xbox360 in media center, gaat iTunes ook op pauze op de PC.

[ Voor 20% gewijzigd door TangLeFuzZ op 17-08-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 15:30
ik heb even rondgekeken maar ik kan nog iets niet vinden. Kun je met dit apparaat ook je pc/laptop aansturen in die zin dat je er bijvoorbeeld Winamp mee kan starten en besturen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:15

K-Jay

Klaas Jan

Webgnome schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:48:
ik heb even rondgekeken maar ik kan nog iets niet vinden. Kun je met dit apparaat ook je pc/laptop aansturen in die zin dat je er bijvoorbeeld Winamp mee kan starten en besturen?
Uiteraard. Moet je alleen wel een ontvanger hebben, of, leuker nog, maken: Infrarood-ontvanger zelf maken Deel 2 :)

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
K-Jay schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 08:44:
[...]

Uiteraard. Moet je alleen wel een ontvanger hebben, of, leuker nog, maken: Infrarood-ontvanger zelf maken Deel 2 :)
ik neem aan dat je zo'n ontvanger ook gewoon kunt kopen? Volgens de guides van die USb controller heb je namelijk ook even een paralelle poort nodig voor het flashen ..en die zit nu net niet op mijn laptop :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
K-Jay schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 08:44:
[...]

Hoe kun je een programmastarten dan? En kun je eigen commands toevoegen zoals Alt-TAB?

Ik kan nu wel m'n pc bedienen, via Media Center Device, maar ik kan alleen de media knoppen gebruiken en in windows moet de focus wel op het media programma staan, anders werkt het allemaal niet. (daarom wil ik graag kunnen alt-tabben met het ding... :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:15

K-Jay

Klaas Jan

Webgnome schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 09:35:
[...]
ik neem aan dat je zo'n ontvanger ook gewoon kunt kopen? Volgens de guides van die USb controller heb je namelijk ook even een paralelle poort nodig voor het flashen ..en die zit nu net niet op mijn laptop :P
Je kunt ze ook kopen, staat wel ergens in dat topic. Edit: Hier dus :)
TangLeFuzZ schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 09:59:
[...]
Hoe kun je een programmastarten dan? En kun je eigen commands toevoegen zoals Alt-TAB?
[..]
Kan allemaal, lees het topic maar even door :)

[ Voor 30% gewijzigd door K-Jay op 21-08-2006 10:51 ]

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
K-Jay schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:49:
[...]

Je kunt ze ook kopen, staat wel ergens in dat topic. Edit: Hier dus :)

[...]

Kan allemaal, lees het topic maar even door :)
kan dat ook in nederland?

Edit:

Ja kan . Ik vond vandaag de Multimedia Remote Control NB-5100p. Ik heb deze direct besteld en ga die is uitproberen.

[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 21-08-2006 21:48 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:38

The Zep Man

🏴‍☠️

Voor de geïnteresseerden: er is een nieuwe versie beschikbaar van de Logitech Harmony client. Deze versie (7.0.1.3) kan hier voor Windows opgehaald worden. Het lijkt alsof de interface van de client sneller reageert met deze versie. Echter kan het ook zo zijn dat ze de servers bij Logitech een upgrade hebben gegeven. ;)

[edit]
OK, ook voor die één of twee Mac OS X-gebruikers:

Download voor de Harmony 360, Harmony 880, Harmony 885, Harmony 880 Pro, 500 series, 600 series en 700 series.

Download voor de Harmony 890, Harmony 890 Pro en Harmony 895.

[ Voor 35% gewijzigd door The Zep Man op 02-09-2006 14:32 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Laatst online: 19-05 19:50
Ik heb de Harmony 525 aangeschaft. De wizard werkt heel gemakkelijk, maar ik heb echter nog 1 probleempje met instellen.
Als ik 'watch tv' of 'watch dvd' indruk dan schakelt de AB. alles perfect in. Als ik echter al een actie uitvoer (bv. tv kijken) en ik wil een andere actie uivoeren (bv. dvd kijken) dan schakelt de AB. mijn tv niet op het goede kanaal! Dit is dus alleen het geval als de tv aanstaat.
Zijn er meer mensen met dit probleem??

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb 't al geregeld! Ik heb een tv waarmee je door de ingangskanalen moet 'bladeren'. Ik had in de software van de tv 'channeldown' ipv 'input toggle' ingesteld!! Dus de remote kwam nooit op de goede ingang uit natuurlijk! Nu heb ik alles perfect geregeld! Echt ideaal ding!!

[ Voor 32% gewijzigd door PcFer op 02-09-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:46
Ik heb de 525 vanmiddag ook maar even bij de Mediamarkt gehaald voor 59 euro. Super apparaat. Op de satelietontvanger na werkte alles in 1 keer. Sommige knoppen op de satelietontvanger werkten niet na het starten van de activiteit 'TV kijken'.

Mijn satelietontvanger heeft ook een ingebouwde tv-gids (van Canal Digitaal). Zelfs daar kon ik gelijk na het instellen inkomen met de knop 'Guide'. Het enigste wat ik de Harmony heb moeten leren is de knop '+'. Daarmee kan ik tijdens het tv kijken meer info over een programma opvragen. Nadat ik dat hem geleerd heb staat die er nu netjes in het scherm bij. Super.

Het enigste wat ik met de hand moet doen is de TV aanzetten, omdat ik die nooit in standby heb staan. Maar da's persoonlijk. Die heb ik nooit op standby staan i.v.m. brand en stroomverbruik.

Dus, hulde aan de Harmony 525... _/-\o_ _/-\o_
Heb nu 1 afstandsbediening ipv 4.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.