[AB] Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.861 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sucaba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10-2024
Anoniem: 81768 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:31:
mij harmony heeft t begeven, een van de activiteiten knoppen werkt niet meer :'(
Mocht je hem nog hebben dit euvel is vrij simpel te verhelpen.
De a.b. voorzichtig demonteren en ter hoogte van de toets de witte folie
met een mesje los werken, even schoonmaken met een wattenstaafje en
wat alcohol en weer monteren...

Suc6

Sucaba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556

Ik had nog een vraagje over deze AB:

Heb je per se die logitech software nodig? Ik heb niet de beschikking over een Windows PC(Heb linux), maar ben best bereid wat uitzoekwerk te verrichten, of het ding te laten leren aan de hand van de afstandsbedieningen van de aparaten die ik heb. Of mis je echt functionaliteit en configuratie opties als je die software niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-07 22:06
Anoniem: 31556 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:21:
Ik had nog een vraagje over deze AB:

Heb je per se die logitech software nodig? Ik heb niet de beschikking over een Windows PC(Heb linux), maar ben best bereid wat uitzoekwerk te verrichten, of het ding te laten leren aan de hand van de afstandsbedieningen van de aparaten die ik heb. Of mis je echt functionaliteit en configuratie opties als je die software niet gebruikt?
De software is voor alles noodzakelijk. Ook als je wilt inleren van andere afstandsbedieningen, alles loopt via dat (irritante) programma.

"Who are you to wave your finger?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 22:29
652cc schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:31:
[...]

De software is voor alles noodzakelijk. Ook als je wilt inleren van andere afstandsbedieningen, alles loopt via dat (irritante) programma.
Volgens mij loopt de software volledige via Java. Je kan vanaf de Harmony site de software laten installeren als ik het goed heb.

Alleen de driver weet ik niet zeker. Als je een driver kunt vinden die werkt, dan moet het volgens mij wel lukken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556

GroteBozewolf schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:43:
[...]

Volgens mij loopt de software volledige via Java. Je kan vanaf de Harmony site de software laten installeren als ik het goed heb.

Alleen de driver weet ik niet zeker. Als je een driver kunt vinden die werkt, dan moet het volgens mij wel lukken.
Dan moet ik dus een windows bak installeren, kan evt geregeld worden :)

Ik heb gelezen dat ie dus aan de hand van "activities" bepaalde apparaten aan of uit kan zetten oid. Nu heb ik ook een mediacenter die zichzelf uit standby haalt als ie gaat opnemen en weer in standby zet als ie klaar is. Ik ga zo vermoeden dat dit een probleem gaat geven.

Kan ie wel overweg met digitale tv ontvangers? (Samsung)

En ik heb op mn tv afstandsbediening een knop om de ingangen langs te lopen (Tuner, AV1, AV2, AV3, AV4), dat soort dingen gaat ie ook wel snappen?

En de activities zijn volledig vrij te definieren? Zo wil ik bijvoorbeeld een activity om tv te kijken via WIndows XP Mediacenter, en tv kijken via digitale tuner. Dit zijn twee verschillende sequences van toetsen die ik indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
>Kan ie wel overweg met digitale tv ontvangers? (Samsung)

Ja dat kan hij wel.

>En ik heb op mn tv afstandsbediening een knop om de ingangen langs te lopen (Tuner, AV1, AV2, >AV3, AV4), dat soort dingen gaat ie ook wel snappen?

Yep, dit heb ik ook bij mijn sony klvs32a10, maar met harmony kan ik nu rechtstreeks de ingang kiezen
nog makkelijker dan de originele ab.

>En de activities zijn volledig vrij te definieren? Zo wil ik bijvoorbeeld een activity om tv te kijken via >WIndows XP Mediacenter, en tv kijken via digitale tuner. Dit zijn twee verschillende sequences van >toetsen die ik indruk

Ja dit wil ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Voor de mensen die vinden dat de afstandbediening traag reageerd BV in menu's op en neer die kunnen dit eens proberen.

Klik bij het apparaat op meer opties.
Klik op Los probleem op.
Klik op meer problemen oplossen.
Klik op Het lijkt alsof (mijn apparaat) niet alle opdrachten goed ontvangt.
Klik op Het apparaat reageert teveel op bepaalde opdrachten (bijvoorbeeld met 'volume omhoog' gaat het volume te snel omhoog).
En zet hier de waarde op 0 of 1, nu reageerd de afstand bediening een heel stuk sneller, daarbuiten kun je nog de delay op 0 zetten zoals eerder in dit topic vermeld is.

Het blijkt namelijk dat als je een toets indruk de afstandbedieng meerdere keren een code zend per druk op de knop (standaard 3), je ziet dit ook als je een toets indruk op de afstandbediening aan het blauwe ligt hoelang dit blijft branden.
Maar omdat de afstandbediening de codes zo snel achter elkaar zend herkend het apparaat maar 1x de code, de andere 2 codes worden genegeerd.
Door de waarde te verlagen zend de afstandbedieng maar 1x de code en rageerd daarom weer sneller op de volgende toets druk.

Bij mij werkt de afstandbediening nu lekker vlot in menu's zoals de originele afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:54

The Zep Man

🏴‍☠️

-deleted-

[ Voor 98% gewijzigd door The Zep Man op 15-09-2006 18:14 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189975

Hoop dat jullie mij kunnen helpen! Krijg het niet voor elkaar om het volgende in te stellen:

Ik heb:
TV- JVC (HV284P40BV)
Digitale cable reciever - Panasonic (TV-DC40RD)

DVD recorder - Sony (RDR-HX710)
Reciever - Sony (STR-KS600P)

Hoe stel ik dit in mijn logitech harmony 525, ben al enkele uren aan het proberen maar kom er niet uit tijdens de wizard.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Ik ben eigenlijk meer geïnsteresseerd in de Logitech Harmony 895. Omdat deze met RF signalen werkt.

Dan kan ik gewoon alles in de kast laten zitten, en hoe ik deze alleen af et toe open te doen om een dvd te wisselen (en als ik de koeling niet in orde krijg ook als ik ga gamen).

Nu vraag ik me dus af hoe de 895 het RF signaal naar het IR signaal van de apparatuur zend... moet hij in line of sight staan, ofr kun je net als bij de MS remote werken met IR oogjes aan draadjes?

Google leverde niet veel info op.

edit:
Hmm in de handleiding staat dar er inderdaad 4 ir oogjes bijgeleverd worden
Link

[ Voor 15% gewijzigd door 911GT2 op 20-09-2006 09:56 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 189975 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:15:
Hoop dat jullie mij kunnen helpen! Krijg het niet voor elkaar om het volgende in te stellen:

Ik heb:
TV- JVC (HV284P40BV)
Digitale cable reciever - Panasonic (TV-DC40RD)

DVD recorder - Sony (RDR-HX710)
Reciever - Sony (STR-KS600P)

Hoe stel ik dit in mijn logitech harmony 525, ben al enkele uren aan het proberen maar kom er niet uit tijdens de wizard.
Ehh...wat is er precies onduidelijk. Je geeft bij het volgen van de wizard toch aan welke apparatuur je hebt?

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ok nu zit ik met het volgende probleem met de harmony 895

Kan hij RF en IR tegelijk verzenden. Want dan kan de receiver in de kast en de tv er gewoon op blijven staan zonder dat ik dan een IR ook naar de tv hoef te leggen.

Dus alle controlls via RF behalve de TV die dan iv IR is dat mogelijk?

TheVMaster schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:51:
[...]

Ehh...wat is er precies onduidelijk. Je geeft bij het volgen van de wizard toch aan welke apparatuur je hebt?
Ik weet dan niet welke apparatuur ik moet aanvinken, cdspeler, radio etc. Alles is geintegreerd, toch. Bij welke moet ik dit aangeven?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:46
Anoniem: 189975 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:50:
[...]
Ik weet dan niet welke apparatuur ik moet aanvinken, cdspeler, radio etc. Alles is geintegreerd, toch. Bij welke moet ik dit aangeven?
Ik snap nog steeds niet wat je probleem precies is.
De eerste stappen na het maken van een nieuw inlogaccount zijn volgens mij:
1) het aangeven van welke apparatuur je hebt. Kwestie van in de database laten zoeken naar de typenummers. Dit alles resulteert in een aantal devices binnen de Harmony software.
2) het definieeren van activiteiten. De Harmony software doet daarvoor al een leuke gok (als je een DVD-speler in de devices-lijst hebt zal 'watch a DVD' een van de activiteiten worden) en stelt enkel nog een paar vragen om het te verfijnen (geluid via TV of stereo, dat soort dingen).

Daarna in de afstandbediening uploaden en dan moet het al redelijk werken. Desgewenst kan je binnen de Harmony software de boel nog flink naar smaak aanpassen.

Wat bedoel je met 'alles is geintegreerd'? Je hebt toch een losse TV, DVD-speler, versterker en zo?

Wat is nou eigenlijk precies het probleem?

Anoniem: 190121

Sinds gisteren ben ik ook in bezit van de Harmony 525.

Ik vind hem grandioos, binnen het uur alles aan de praat, dat is bij mij:

Een Samsung TV
Samsung digitale kabel-ontvanger
Sony receiver
LiteOn HD/DVD recorder

De eerste activiteit heet TV kijken (Tekst kun je zelf ingeven) en die doet:

1 TV aanzetten
2 TV op AV2 instellen
3 Samsung digitale ontvanger aanzetten (op TV ontvangst, niet radio)
4 Sony receiver aanzetten
5 Sony instellen op juiste stand (input/output)

Alles ging werkelijk in één keer probleemloos dankzij de duidelijke software, problemen? Ik zou het niet weten.....

En de power button (links bovenin) schakelt de hele zooi in één handeling uit.
I'am happy!! :)

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
TheSlider schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 13:55:
Misschien wat nuttige informatie voor mensen die twijfelen over de degelijkheid van de 525 of 555:

Ik heb in de winkel de Harmony 525 in mijn handen gehad, maar vond deze veel te gammel. In de lengterichting kun je de hele afstandsbediening torderen en het drukken op knoppen heeft al gauw een hoop gekraak tot gevolg (althans het model dat ik in mijn handen heb gehad). Deze viel dus af.

Daarna ben ik eens naar de Harmony 555 gaan kijken. Niet zozeer vanwege de extra knoppen, maar meer in de hoop dat ie degelijker was. Hij is een tijd later op de markt gekomen dus had ik de hoop dat Logitech wat gedaan aan de materialen ten opzichte van de 525. Ik kon nergens een winkel vinden die hem los had liggen en ook op Internet kon ik niets over de degelijkheid vinden.

Gisteren heb ik de gok maar gewaagd en de 555 gekocht. De gebruikte materialen zijn veel degelijker en voelen hoogwaardig aan (geen goedkoop plastic-achtig-gevoel). Er is geen enkel kraakje te horen en de afstandsbediening is niet te torderen en is dus veel steviger. Al met al ben ik dus blij met de aanschaf. Die extra 30 euro ten opzichte van de 525 zijn wat mij betreft zonder meer goed besteed.
Ik had hierop graag nog willen reageren.

volgens onderstaand site zit het verschil enkel in de 2 knopjes (mute en prev) die naar onder verhuisd zijn en vervangen door de knopjes "pcictures en sound". Verder zijn de knopjes ook van een ander materiaal. Bij de 525 zou dit een hard plastiek zijn, waardat het bij de 555 een zacht rubber is.

http://www.remotecentral....c-harmony/thread.cgi?4251

Dat zou het gekraak bij de 525 kunnen verklaren. Nu heb ik sinds gisteren de 525 gekocht en ook hier zitten de rubbere toetsen op. Dus geen last van gekraak bij mij.

Dus ik vraag me dan ook af of die 2 extra knopjes (want dat is dan uiteindelijk dan nog het enige verschil) die 30 euro meer waard zijn. Wat kan je daar zoal mee doen?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik lees toch wat tegenstrijdige berichten over de 525 icm Windows Media Center Edition (MCE). Ik ga er even vanuit dat ie in basis gewoon werkt, toch?

Is het zo dat de tekstfunctionaliteit (onder de nummerieke toetsen) ook gewoon werkt? Dit noemt men ook wel de Triple Tap of SMS methode, dus als je;
1x op de 2 toetst = 2
2x op de 2 toetst = a
3x op de 2 toetst = b
4x op de 2 toetst = c

etc.

Eigenlijk gaat die eerste regel niet op, want in 'tekst modus' begint ie juist vaak met meteen een letter, a.

Anyway, kan iemand bevestigen dat dit ook werkt? Ik gebruik deze functionaliteit nl. best veel, bijv. bij het opzoeken van artiesten etc.

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 21-09-2006 15:15 ]

Anoniem: 190121

Ik verbaas me ook over al dat gekraak. Bij mij kraakt hij niet en ja, hij ziet er niet super degelijk uit, maar ik was dan ook niet van plan hem als hamer in te zetten. 8)7

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:40

aapelite

Do the kirby!

kaajee schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:12:
Ik lees toch wat tegenstrijdige berichten over de 525 icm Windows Media Center Edition (MCE). Ik ga er even vanuit dat ie in basis gewoon werkt, toch?

Is het zo dat de tekstfunctionaliteit (onder de nummerieke toetsen) ook gewoon werkt? Dit noemt men ook wel de Triple Tap of SMS methode, dus als je;
1x op de 2 toetst = 2
2x op de 2 toetst = a
3x op de 2 toetst = b
4x op de 2 toetst = c

etc.

Eigenlijk gaat die eerste regel niet op, want in 'tekst modus' begint ie juist vaak met meteen een letter, a.

Anyway, kan iemand bevestigen dat dit ook werkt? Ik gebruik deze functionaliteit nl. best veel, bijv. bij het opzoeken van artiesten etc.
waar het mogelijk is in MCE zelf heb ik nog geen problemen ondervonden. Enige plek waar ik eht gebruikte was eigenlijk bij postcode invoeren waar het prima ging. Zal later vanavond kijken of ik iets meer voor je kan testen, maar in principe is de functionaliteit identiek aan de MCE remote van microsoft. (met alleen hier en daar iets minder/meer knoppen).

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Anoniem: 190121 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:20:
Ik verbaas me ook over al dat gekraak. Bij mij kraakt hij niet en ja, hij ziet er niet super degelijk uit, maar ik was dan ook niet van plan hem als hamer in te zetten. 8)7
Niet? Je kan er zelfs flesjes bier mee openmaken :P.

Maar de mijne kraakt alleen als ik hem tordeer over de gehele lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Hoe weet ik nou hoe de layout van de buttons in voor bijvoorbeeld MCE? Krijg ik een overzicht waar de button voor de gids zit, of moet ik dat allemaal handmatig in gaan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik heb een handleiding gevonden op het net, maar daaruit wordt niet helemaal (helemaal niet) duidelijk welke toetsen allemaal 'vrij' te programmeren zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~johonl/kj/dump/525.jpg
Zijn de toesten;
1 (activities)
2 (help)
3 (de '4' 'macro' toetsen)
4 (de 2 links/rechts toetsen)
5 (de 'glow' toets)
'vrij' te programeren? Maw kun je willkeurige commando's aan deze toetsen toekennen?
Er komen idd een paar toetsen te weinig icm met MCE. Ik wil graag evt. deze 5 ook gebruiken voor MCE functies.
thx

[ Voor 22% gewijzigd door kaajee op 22-09-2006 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Tja ik ga voor de grotere broer de 985, maar oko daar zal ik toch aan mijn vriendin uit moeten leggen welke knoopen ze in zal moeten drukken, voor de gids, live tv etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 13:31
Hallo,

ik heb sinds gister de Harmony 885 en aangezien hier geen topic over is vraag ik het maar hier.

ik heb een otic lcd tv, die van de belcompany. en ik heb mijn playstation op av5 aangesloten.
dus hij moet 5 keer het 'input verander signaal' sturen. Dit doet hij ook, (nog meer ir apperatuur in de kamer en daarvan knipperen ir ontvangst ledjes mee). Maar mijn tv blijft stug op av1 hangen. Dit ook als ik naar VGA input wil switchen (AV7) en als ik terug naar tv kijken wil. Hij schakeld telkens maximaal maar een AV kanaal verder

Mischien dat de signalen te snel opeenvolgend worden gestuurd, en dat mijn tv dat niet trekt. is die delay ergens te veranderen? en zijn er meer mensen die hiet last van hebben en dit hebben kunnen oplossen?

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

kaajee schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:35:
Ik heb een handleiding gevonden op het net, maar daaruit wordt niet helemaal (helemaal niet) duidelijk welke toetsen allemaal 'vrij' te programmeren zijn.
[afbeelding]
Zijn de toesten;
1 (activities)
2 (help)
3 (de '4' 'macro' toetsen)
4 (de 2 links/rechts toetsen)
5 (de 'glow' toets)
'vrij' te programeren? Maw kun je willkeurige commando's aan deze toetsen toekennen?
Er komen idd een paar toetsen te weinig icm met MCE. Ik wil graag evt. deze 5 ook gebruiken voor MCE functies.
thx
direct aan te sturen? alle 5 niet.
Echter functies die je niet aan toetsen toewijst kun je in het scherm opnemen. Je kunt er dan met de pijltjes doorheen bladeren en met de 4 toetsen die je bij 3 noemt selecteren.

Hier heb ik bijvoorbeeld 'my videos' en 'my music' staan voor mijn mediacenter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Iedereen is erg tevreden over de 525... dus ik wilde er eigenlijk ook 1tje aanschaffen.

Maar op internet vond ik ook dit model
http://www.logitech.com/i...CRID=2084,CONTENTID=11250

Mét knoppen voor m'n xbox 360. Het probleem is dat er geen duidelijk typenummer bij staat. Zoeken in de pricewatch o.i.d. is hierdoor niet mogelijk.

Heb zelf al gekeken bij andere aanbieders die de 525 en andere modellen hebben.. maar daar vind ik dit model niet.

Om hem nou via de site van logitech te bestelllen vind ik een beetje teveel van 't goede..

Daar kosten de A.B's

525 > 99,95 (via PW 49,95)
Xbox360 > 129,-

Dat moet echt goedkoper kunnen. Kan iemand me helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 15:24
@ Mannes

Je kunt de delays bij Devices instellen (dus bij de losse componenten in de software), misschien dat daarmee het probleem verholpen is.

Verder is het zo dat tv op verschillende manieren switchen van inputs. De 1 doet dit doormiddel van 1 knop welke je herhaaldelijk moet indrukken om te bladeren door de inputs (als ik het goed begrijp jouw situatie) en de andere heeft voor elke input een aparte knop.
Bij het toevoegen van je tv aan de software vraagt hij dit ook. Als die delays niet werken kan je hier nog mee spelen, kan zijn dat dit verkeerd staat ingesteld.

Zelf heb ik ook een tv waarbij 1 knop zit voor de inputs, alleen viel mij op dat bij het toevoegen van mij tv aan de software er knoppen aanwezig waren die niet op de originele afstandsbediening zaten.
Onderandere een knop voor video1 t/m 4 en component en HDMI input (heb een crt tv van sony zonder component of hdmi).
Bij het testen van deze knoppen bleken video1 t/m 4 rechtstreekse knoppen voor de inputs van mijn tv (component en HDMI knopen deden natuurlijk niets :P ).
Blijkbaar kent mijn tv de signalen wel, alleen heb ik gewoon een beperkte AB erbij gekregen (misschien goedkoper model ofzo).
Zou dit ook even nakijken, je weet maar nooit.

offtopic:
Harmony 525 kicked nog steeds ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt hij doet het.
vanaalten schreef op donderdag 21 september 2006 @ 07:59:
[...]

Ik snap nog steeds niet wat je probleem precies is.
De eerste stappen na het maken van een nieuw inlogaccount zijn volgens mij:
1) het aangeven van welke apparatuur je hebt. Kwestie van in de database laten zoeken naar de typenummers. Dit alles resulteert in een aantal devices binnen de Harmony software.
2) het definieeren van activiteiten. De Harmony software doet daarvoor al een leuke gok (als je een DVD-speler in de devices-lijst hebt zal 'watch a DVD' een van de activiteiten worden) en stelt enkel nog een paar vragen om het te verfijnen (geluid via TV of stereo, dat soort dingen).

Daarna in de afstandbediening uploaden en dan moet het al redelijk werken. Desgewenst kan je binnen de Harmony software de boel nog flink naar smaak aanpassen.

Wat bedoel je met 'alles is geintegreerd'? Je hebt toch een losse TV, DVD-speler, versterker en zo?

Wat is nou eigenlijk precies het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

MyS

als je een laptop met infrarood ontvangen hebt, is het dan ook mogelijk om hier (evt. met behulp van extra software) je laptop mee te besturen, dus bijvoorbeeld play in mediacenter etc??

Anoniem: 82654

Hallo,
ik heb 2 vraagjes ivm deze afstandsbediening:
om door een menu te scrollen zou ik graag hebben dat zolang de 'up' knop ingedrukt is, het signaal steeds opnieuw blijft verstuurd worden. (nu moet ik steeds opnieuw drukken, wat traag werkt als je 20 items omhoog moet).
Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Is het ook mogelijk om afstandsbedieningsknoppen te 'mappen' aan toetsenbordknoppen?
Momenteel kijk ik met welke toetsenbordcode welke afstandsbedieningsknop overeenkomt. Wat omslachtig is, en bovendien kan ik om een of andere reden maar enkele knoppen gebruiken....

:)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

even een vraagje. Maken alle harmony's gebruik van dezelfde database waar de tv/radio/dvd/etc settings in staan voor het instellen van het juiste merk/type apparaat?
Is die database (zonder harmony) toegankelijk? wil namelijk wel eerst weten of al het spul wat hier staat ondersteund wordt.

en het belangrijkste: ondersteunen de harmonys de subtitle functie van dvdspeler AB's?

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 27-09-2006 19:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Heb al een tijdje de nieuwe software erop staan. Wat is er veranderd?
- Taal van de AB is nu ook in het Nederlands. (Wel wat vage vertalingen, maar is goed te doen)
- Ook met uitzetten kan je mbv de Help-wizzard apparaten uitzetten die niet mee uit gegaan zijn. Eindelijk :)
Verder niet echt veel verschil gemerkt.

PSN: Shiver23

• wols
bartgrefte schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:08:
even een vraagje. Maken alle harmony's gebruik van dezelfde database waar de tv/radio/dvd/etc settings in staan voor het instellen van het juiste merk/type apparaat?
Is die database (zonder harmony) toegankelijk? wil namelijk wel eerst weten of al het spul wat hier staat ondersteund wordt.

en het belangrijkste: ondersteunen de harmonys de subtitle functie van dvdspeler AB's?
Het is mogelijk via de logitech site een zogenaamde demo te doen. Hierin maak je eenvoudig een account aan waarin je de toestellen selecteerd die je hebt. Wanneer je dan je Harmony afstandsbediening gekocht hebt en de software geinstalleerd, kan je die account gebruiken en de instellingen uploaden naar je remote. Aanpassingen zijn achteraf nog altijd mogelijk.

http://members.harmonyrem...roduction/Intro_start.asp?

Als die er om een of andere reden niet in mocht staan, is het nog altijd mogelijk om de codes van je huidige afstandsbediening aan te leren.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wols schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:51:
[...]

Het is mogelijk via de logitech site een zogenaamde demo te doen. Hierin maak je eenvoudig een account aan waarin je de toestellen selecteerd die je hebt. Wanneer je dan je Harmony afstandsbediening gekocht hebt en de software geinstalleerd, kan je die account gebruiken en de instellingen uploaden naar je remote. Aanpassingen zijn achteraf nog altijd mogelijk.

http://members.harmonyrem...roduction/Intro_start.asp?

Als die er om een of andere reden niet in mocht staan, is het nog altijd mogelijk om de codes van je huidige afstandsbediening aan te leren.
die link geeft dit:

Possible Browser Problem

We have detected that you are using a browser which has not been fully tested for use with this web site. Some users may experience problems accessing some portions of the site with browsers other than those tested. This web site uses standard HTML, which should be compatible with all browsers. However, if you experience problems, try using one of the following browsers:

* Internet Explorer 6.0 or earlier
* Netscape Navigator 6.2 or earlier

We apologize for any inconvenience this may cause.
(site doet blijkbaar wel goed)
nóg een site die niet FF compatible is....

maar kan ik daar zien of al mijn spul compatible is met de harmony?
wacht ff, moet ineens software gaan installeren? (van die link) ik heb nog niet eens een harmony, die koop ik pas als ik zeker weet dat alles van hier er mee werkt

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 27-09-2006 21:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• wols
@ bartgrefte

nee, je hoeft nog geen software te installeren. Ik heb het een aantal weken geleden ook op die manier gedaan. Lukte perfect. Je zoekt gewoon volgens soort het desbetreffende toestel op. Ik bedien nu m'n pc en m'n reciever met een Harmony 525.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wols schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:15:
@ bartgrefte

nee, je hoeft nog geen software te installeren. Ik heb het een aantal weken geleden ook op die manier gedaan. Lukte perfect. Je zoekt gewoon volgens soort het desbetreffende toestel op. Ik bedien nu m'n pc en m'n reciever met een Harmony 525.
hmm, moet aanmeldings ID aanmaken. is dat normaal als ik alleen de database met ondersteunde hardware wil inzien?

Oscar Wilde

Anoniem: 48051

Graag nog een reactie op mijn vraag bovenaan pagina 10... :>

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Anoniem: 48051 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:45:
Graag nog een reactie op mijn vraag bovenaan pagina 10... :>
Lastig te vinden idd, ik heb de logitech inside (voor retailers) ook bekeken maar kan het niet direct vinden. Het is toch een product wat al langere tijd aangekondigd is. Misschien kan je ze logitech het beste even mailen en anders gewoon een lokale pc-winkel. die hebben misschien een handigere cathalogus en evt ook die van distri`s in NL.

• wols
bartgrefte schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:31:
[...]

hmm, moet aanmeldings ID aanmaken. is dat normaal als ik alleen de database met ondersteunde hardware wil inzien?
Ja dat is normaal. op die manier heb je al een account voor wanneer je een harmony zou kopen. De software werkt op dezelfde manier.

@ Pauluz

Ik heb zelf wat rond gekeken op online shops in België, Duitsland, Nederland en Frankrijk, maar op geen van allen heb ik de xbox versie van de harmony gezien. Mogelijk is die exclusief voorbehouden voor de verenigde staten.

[ Voor 24% gewijzigd door wols op 28-09-2006 10:01 ]

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Heb zelf de 885 en wat een geniaal (vrouwvriendelijk) apparaatje is het geworden... komt er binnenkort nog 1tje bij voor in de slaapkamer, de philips pronto pro kan de deur uit (voor die prijs koop ik 8 logitechs...) !

Deze plek is te koop.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wols schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:40:
[...]

Ja dat is normaal. op die manier heb je al een account voor wanneer je een harmony zou kopen. De software werkt op dezelfde manier.

@ Pauluz

Ik heb zelf wat rond gekeken op online shops in België, Duitsland, Nederland en Frankrijk, maar op geen van allen heb ik de xbox versie van de harmony gezien. Mogelijk is die exclusief voorbehouden voor de verenigde staten.
leuk, me tv type staat er niet bij, video type ook niet en van me tuner staat het merk er niet eens tussen:

Als u afstandsbedieningen hebt voor deze apparaten, hebt u ze nu nodig.

# Apparaattype Fabrikant Modelnummer Voltooien
1 Tv Daewoo F14C4NT
2 VCR Aiwa FX970
3 Radiotuner Soundwave T-1300

stelletje grapjassen, en dat noemen ze universeel, de helft van het spul op mijn kamer werkt dus niet
al stond ik wel raar te kijken dat me audigy 2 zs platinum erbij stond.

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 28-09-2006 14:50 ]

Oscar Wilde

• kaajee
bartgrefte schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:46:
[...]

leuk, me tv type staat er niet bij, video type ook niet en van me tuner staat het merk er niet eens tussen:

Als u afstandsbedieningen hebt voor deze apparaten, hebt u ze nu nodig.

# Apparaattype Fabrikant Modelnummer Voltooien
1 Tv Daewoo F14C4NT
2 VCR Aiwa FX970
3 Radiotuner Soundwave T-1300

stelletje grapjassen
Die service daar is alleen maar extra (en voor luie mensen :P ).

Zoals al vele malen in dit topic staat: De remote kan ook leren!!!! Dus ALLE afstandsbedieningen van de hele wereld (behalve die van B&O) kun je erin krijgen.....
Dit betekent alleen maar dat die meuk van jou (nog) niet belend is in de Logitech database. Wees sportief, koop zo'n ding, laat em je huidige remotes leren en 'stop' ze ook in de Logitech database (zoals duizenden voor jou gedaan hebben) dan hebben anderen er straks/later wellicht ook wat aan (alhoewel........met jouw apparatuur...... :9 ).

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kaajee schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:52:
[...]

Die service daar is alleen maar extra (en voor luie mensen :P ).

Zoals al vele malen in dit topic staat: De remote kan ook leren!!!! Dus ALLE afstandsbedieningen van de hele wereld (behalve die van B&O) kun je erin krijgen.....
Dit betekent alleen maar dat die meuk van jou (nog) niet belend is in de Logitech database. Wees sportief, koop zo'n ding, laat em je huidige remotes leren en 'stop' ze ook in de Logitech database (zoals duizenden voor jou gedaan hebben) dan hebben anderen er straks/later wellicht ook wat aan (alhoewel........met jouw apparatuur...... :9 ).
kán ik doen :P , ma van tuner nie, heb der geen remote bij

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 18:53

EraZor

Don't mention the war

Je hebt een apparaat zonder AB en dan vind je 't raar dat een AB 't ding niet ondersteunt :?

vaagheid galore.....

Of ben je de ab kwijt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27

Exirion

Gadgetfetisjist

EraZor schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:20:
Je hebt een apparaat zonder AB en dan vind je 't raar dat een AB 't ding niet ondersteunt :?

vaagheid galore.....

Misschien heeft ie zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.eurocosm.com/Application/images/Bush-radio/TR130lg.jpg

Erg flauw idd dat een Logitech remote dat ding niet op afstand bestuurbaar kan maken :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 06:54
LoL. Ik denk ook niet dat ie het doet op mijn oude Philips buizenradio uit om en nabij 1960. ;-)

Mijn Harmony is gisteren geprobeerd te bezorgen. Was wel grappig. Er lagen 2 briefjes in de bus met overduidelijk hetzelfde handschrift. 1 dat ie een pakje niet had af kunnen leveren en het weer zou proberen de volgende werkdag tussen 12 en 18. En een briefje dat een pakketje was achtergelaten bij onze buren. Dus ik dacht dat moet de ab zijn, alhoewel op dit briefje geen afzender stond. De andere was van de winkel waar ik hem besteld had. Kwam de buurman 's avonds het pakketje afleveren, was het een enorme doos en ik zeg nog, daar zit mijn afstandsbediening in, maar was wel erg zwaar. Bleek het de HDD/DVD-recorder te zijn (zie het LiteOn-topic).

Als het mee zit komt ie vanmiddag. Hopen dat de pakketboer wel komt op een moment waarop iemand thuis is. Kan ik van het weekend er mee gaan stoeien.

Op de site van de week gekeken en alle apparaten die we hebben staan stonden in de database, alhoewel ik de vcr nog moet controleren, omdat ik daar niet het typenummer van uit het hoofd wist.

Zag hem eergisteren overigens voor het eerst in 'levende lijve' bij een lokale pc-boer. Ik vroeg hoe duur ie daar was. Zou ie 2 euro goedkoper zijn dan wat ik nu kwijt ben incl. verzendkosten.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb gisteren de 525 gehad van een vriend van me..werkt perfect, heb er al even mee zitten stoeien,
Gebruik m hier voor een Samsung LE32R41 LCD tv, Xbox 360, Pioneer DV-XV222 Cinema Set, Sony VCR en een Samsung DVB-T receiver.

Echter, als ik nu als activity instel dat ik de 360, TV, en receiver aan moet zetten doet hij dit niet zoals ik wil. De TV staat ingesteld dat hij naar Component moet inschakelen, maar die schakelt naar Ext2. De Xbox360 gaat netjes aan, en mn receiver ook, maar die gaat naar Line1, terwijl die staat ingesteld op Line2. Dit staat wel netjes door de software aangegegen (herkent gelukkig al mn apparaten).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

EraZor schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:20:

vaagheid galore.....

der hoort er wel een bij, maar m'n neef kennende (daar komt ding weg) is de ab allang kaduuk/verdwenen/uithetraamgevlogen oid...
Exirion schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:05:
[...]

Misschien heeft ie zoiets:

[afbeelding]

Erg flauw idd dat een Logitech remote dat ding niet op afstand bestuurbaar kan maken :+
eerder zoiets :P : linkje , wel ff naar beneeje scrollen voor pics.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57557

Na het lezen van deze thread besloten een harmony 525 aan te schaffen. Hier mijn ervaringen en aanvullingen. Allereerst prima tevreden met aanschaf. AB vind ik fraai vormgegeven en ligt goed in de hand.

Toetsen verlichtingt is aanraak gevoelig. Bewegen van AB zorgt ervoor dat verlichting aan gaat. LCD Display gaat naar verloop van tijd vanzelf uit en gaat (met verlichting) weer aan bij bewegen van AB. Het combineren van functies van meerdere afstandbedieningen is een uitkomst met "activities" Zo goed als alle knoppen zijn vrij toe te wijzen. In het display zijn knoppen toe te wijzen met een "eigen tekst", met 4 per pagina. Ik ben nog niet tegen een pagina limiet aan gelopen. De standaard programmering van mijn DVD recorder levererde al 22 pagina's op. De 525 is ook goed in staat commando's aan te leren die niet in de "on-line" data base staan.

Kraken herken ik. Dit wordt veroorzaakt door torderen van plastic "body". Heeft niets te maken met toetsen. Een metalen behuizing (harmony 555?) zal hier waarschijnlijk geen of minder last van hebben. Ik vind het niet storend. Het programmeren van de AB is helaas geen kinderspel. De standaard knoppen van de devices komen er vrij gemakkelijk met een wizzard in, maar het tunen en tweaken kost vanwege de niet zo ergonomische software wel de nodige uurtjes. De snelheid van de applicatie is overigens prima. Voordeel van deze web-applicatie is wel dat de configuratie on-line bij logitech wordt opgeslagen. Ik neem aan dat bij lege batterij hier eenvoudig de config weer in de AB geladen kan worden mocht ie deze kwijt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 15:36
ik heb een harmony 668 in mijn bezit. Deze heeft een aantal shortcut toetsen. Bijvoobreeld watchdvd en dan gooit hij de dvd, versterker en tv allemaal in 1x goed. dit werkt prima echter naar de lcd toe gooit hij een of andere raar commando erachteraan.
Wat gebeurt er:
Ik heb een panasonic LCD 32lx60f. Deze heeft een aantal seconde power signaal nodig voro deze aanspringt. Dit is met alle panasonic tvs het geval. Dit gaat goed. Hierna schakelt hij de dvd in, en dan de versterker. Dit gaat allemaal goed Echter nadat dit alles goed ingeschakelt is geeft hij nog een of ander signaal naar de tv toe. Waarvoor dit signaal is weet ik niet, er loopt dan namelijk net beeld op de tv. Echter zodra dit signaal is gegeven reageert de lcd nergens meer op. Hij komt op een ruisbeeld te staan. Je kan met de logithec dan niet meer switchen tussen de scarts/hdmi/component. De normale afstandsbediening is dan opeens ook nutteloos. Ik kan niet eens van TV naar AV of terug switchen. De tv ontvangt het signaal wel maar er gebeurd helemaal niets. Alles met betrekking tot dit soort functies is dood. Ik kan wel langs kanalen zappen. De enige manier op naar TV / AV te switchen is via de tiptoets boven op de tv. of door de tv uit te zetten en weer opnieuw in te schakelen. Het lijkt dus dat de logitech een of ander vreemd commenado geeft waarmee de tv niet overweg kan?

Weet iemand hoe ik dit laatste signaaltje uit de afstandsbediening kan programmeren? Deze functietoetsen worden namelijk vanzelf ingesteld als ik de setup doorloop. Alle apperatuur staat exact goed geprogrammeerd dus hier ligt het niet aan. Nu moet ik als ik alles inschakel de afstandsbediening snel wegdraaien voor dit laatste commando, beetje zonde van zo'n duur ding... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:46
Mijn Hatmony 525 is net besteld! Hoop dat ik m snel binnen heb, ben die 4 afstandbedieningen nu wel zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

thefox154 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 08:22:
ik heb een harmony 668 in mijn bezit. Deze heeft een aantal shortcut toetsen. Bijvoobreeld watchdvd en dan gooit hij de dvd, versterker en tv allemaal in 1x goed. dit werkt prima echter naar de lcd toe gooit hij een of andere raar commando erachteraan.
Wat gebeurt er:
Ik heb een panasonic LCD 32lx60f. Deze heeft een aantal seconde power signaal nodig voro deze aanspringt. Dit is met alle panasonic tvs het geval. Dit gaat goed. Hierna schakelt hij de dvd in, en dan de versterker. Dit gaat allemaal goed Echter nadat dit alles goed ingeschakelt is geeft hij nog een of ander signaal naar de tv toe. Waarvoor dit signaal is weet ik niet, er loopt dan namelijk net beeld op de tv. Echter zodra dit signaal is gegeven reageert de lcd nergens meer op. Hij komt op een ruisbeeld te staan. Je kan met de logithec dan niet meer switchen tussen de scarts/hdmi/component. De normale afstandsbediening is dan opeens ook nutteloos. Ik kan niet eens van TV naar AV of terug switchen. De tv ontvangt het signaal wel maar er gebeurd helemaal niets. Alles met betrekking tot dit soort functies is dood. Ik kan wel langs kanalen zappen. De enige manier op naar TV / AV te switchen is via de tiptoets boven op de tv. of door de tv uit te zetten en weer opnieuw in te schakelen. Het lijkt dus dat de logitech een of ander vreemd commenado geeft waarmee de tv niet overweg kan?

Weet iemand hoe ik dit laatste signaaltje uit de afstandsbediening kan programmeren? Deze functietoetsen worden namelijk vanzelf ingesteld als ik de setup doorloop. Alle apperatuur staat exact goed geprogrammeerd dus hier ligt het niet aan. Nu moet ik als ik alles inschakel de afstandsbediening snel wegdraaien voor dit laatste commando, beetje zonde van zo'n duur ding... :+
Ik zou stap voor stap steeds 1 apparaat eruit laten te beginnen met de laatste. Het hoeft niet dat het commando bedoeld is voor je TV maar hij ontvangt hem vanzelfsprekend wel en het lijkt voor hem misschien heel erg op een andere. Mocht het zo zijn dat het goed werkt na het weghalen van een apparaat is het misschien een optie om hem de commando`s van dat apparaat te leren via de learning port. Je hebt er nl waarschijnlijk geen last van bij het gebruik van je standaard remotes.

succes ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Ik heb hem vorige week dinsdag besteld, hij is donderdag geprobeerd af te leveren, maar er was niemand thuis. Ook vrijdag niet. Wel grappig dat dezelfde pakketbezorger donderdag een ander pakket bij de buren achterliet, maar voor deze moest getekend worden. Zaterdag hem maar op het postkantoor opgehaald. Werkelijk prima ding.
Blijkt dat de reguliere afstandsbedieningen meer functies in de Logitech-database hebben staan, dan wat ze kunnen. Zo heeft de VSX1015-AV-Receiver nog zo'n 32 bladzijden met opties voor het lcd-scherm, waarvan volgens mij de helft het niet doet of kan gaan doen.

Niet alle knoppen kloppen overigens. Vereist hier en daar nog wel wat aanpassing. Ben hem ook aan het finetunen. Voor channelup/down bij tv heb ik hem geleerd de knoppen van de satellietontvanger te gebruiken. Da's wel weer zo handig.

Wel nog een vraagje: is het mogelijk de volgorde van de apparaten te veranderen? Want nu staat bv. VCR op de 1e bladzijde en die gebruiken we nauwelijks. Ik heb het nog niet kunnen vinden vwb. verplaatsen van volgorde. VCR is wel als laatste toegevoegd.

Verder prima apparaat en binnenkort kan de collectie ab's ergens in een doos op zolder.
Met dank aan dit forum ben ik op deze ab gestuit.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
Exorcist schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:13:

Echter, als ik nu als activity instel dat ik de 360, TV, en receiver aan moet zetten doet hij dit niet zoals ik wil. De TV staat ingesteld dat hij naar Component moet inschakelen, maar die schakelt naar Ext2. De Xbox360 gaat netjes aan, en mn receiver ook, maar die gaat naar Line1, terwijl die staat ingesteld op Line2. Dit staat wel netjes door de software aangegegen (herkent gelukkig al mn apparaten).

Iemand enig idee?
Je kan bij de activiteiten, net zoals bij de afzonderlijke toestellen, uw toetsen programmeren. Je krijgt dan alle toestellen op een rij, en je moet dan gewoon selecteren welke toets bij welk toestel hoort.

Dus activiteiten - de activiteit vb tv kijken - Het gedrag van de knoppen wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[b][message=26524707,noline]wols schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:13
Ik had hierop graag nog willen reageren.

volgens onderstaand site zit het verschil enkel in de 2 knopjes (mute en prev) die naar onder verhuisd zijn en vervangen door de knopjes "pcictures en sound". Verder zijn de knopjes ook van een ander materiaal. Bij de 525 zou dit een hard plastiek zijn, waardat het bij de 555 een zacht rubber is.

http://www.remotecentral....c-harmony/thread.cgi?4251

Dat zou het gekraak bij de 525 kunnen verklaren. Nu heb ik sinds gisteren de 525 gekocht en ook hier zitten de rubbere toetsen op. Dus geen last van gekraak bij mij.

Dus ik vraag me dan ook af of die 2 extra knopjes (want dat is dan uiteindelijk dan nog het enige verschil) die 30 euro meer waard zijn. Wat kan je daar zoal mee doen?
Het kraken viel me eerlijk gezegd alleen op bij het indrukken van een van de 4 activiteit knoppen. Ik denk dat er geen verschil in materiaal van de knoppen zit. Intern en het materiaal van de achterkant zal toch wat verschillen, want dat blijkt uit de mate waarin de 525 te torderen is.

Wat betreft de Sound en Picture knoppen op de 555, ik gebruik ze niet. Het idee is dat ze een Sound en Picture mode toevoegen. Dus stel je zit in de activiteit "Watch TV" en je drukt op Sound dan verandert de activiteitnaam naar "Watch TV (Sound)" en voor de Sound mode kun je een andere indeling van alle knoppen instellen dan de default mode. Hetzelfde geldt voor Picture mode. In theorie heb je dus drie knoppen layouts en meer flexibiliteit.
De reden dat ik het niet gebruik is dat als je per ongeluk op Sound drukt, plotseling de functies van toetsen zouden kunnen veranderen. Je moet dan goed opletten of je niet per ongeluk de AB nog in Sound mode hebt staan bijvoorbeeld.
Als ik bepaalde functies niet kwijt kan in de standaard layout, dan voeg ik wel een custom button toe. De Sound en Picture knoppen zijn helaas niet te herprogrammeren voor iets anders dan een mode switch. Ik had dus liever twee extra knoppen die ik vrij kan toewijzen dan het hele mode gedoe.

Nu dan nog even kort mijn ervaringen tot nu toe:
Ik heb de 555 inmiddels een paar maanden en bevalt echt perfect. Het volledig configureren heeft een paar avonden gekost, maar ik heb nog niet 1 keer terug hoeven grijpen naar mijn oude AB's. Het is echt een verademing om nooit meer zelf het TV menu in te hoeven om bijvoorbeeld de TV speakers uit te schakelen (bij het luisteren via de receiver). Maar goed de positieve kanten kennen we allemaal wel, daarom tot slot nog een paar punten van kritiek:
  • De 'harde' knoppen (volume +/-, channel +/-) bevallen me niet echt. Ze hebben meer weerstand dan de 'softe' knoppen en maken een 'klik' geluid. In veel activeiten heb ik de '2' en '5' (of de 'play' en 'pause') geherprogrammeerd als volume control zodat ik die 'harde' knoppen niet hoef te gebruiken.
  • Het is jammer dat de activiteiten onderling afhankelijkheden hebben. Heb je 2 activiteiten die je receiver allebei als Sound device hebben, dan komen de geconfigureerde Sound buttons (inclusief custom buttons) terug bij beide activiteiten. Ik snap dat dit misschien makkelijker is qua configureren (omdat je niet dingen twee keer hoeft in te stellen), maar ik zou graag zien dat dit volledig flexibel wordt gemaakt zodat je per activiteit alles vrij kunt instellen.
  • Over de software is al veel gezegd. Ik werk alleen nog maar via de website, want dat werkt een stuk beter dan de Windows Client software. Sommige opties zitten wel erg goed verstopt. Zo kun je bijvoorbeeld de delay instellingen alleen veranderen door via de probleemoplosser een aantal vragen op de juiste manier te beantwoorden. Dit terwijl de delay instellingen essentieel zijn om de juiste feel/response te krijgen. Echter blijft de software toch bijzaak vind ik, want zodra je de AB eenmaal naar je zin geconfigureerd hebt dan heb je niks meer met de software te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
thefox154 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 08:22:
Wat gebeurt er:

Ik heb helaas geen oplossing, maar herken het wel. Bij mijn TV merk ik ook dat aan het eind van een activiteit (bijvoorbeeld "Watch TV" waarbij alleen de TV aan staat) de AB een signaal naar de TV stuurt. Het lampje van de TV licht dan even op, dus het is een signaal bestemd voor de TV, maar er gebeurt niets. Waarschijnlijk is het toch een of ander commando wat in jouw geval het probleem veroorzaakt en wat in mijn geval door mijn TV (Sony) genegeerd wordt.

Ik zou zeggen probeer via Logitech Harmony support meer te weten te komen. De experts daar moeten weten welk commando er verstuurd wordt. Misschien is het 1 van de standaardcommando's van de TV en dan is het alleen een kwestie van het opnieuw programmeren van dat commando zodat het niets uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

TheSlider schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:12:
[...]

Ik heb helaas geen oplossing, maar herken het wel. Bij mijn TV merk ik ook dat aan het eind van een activiteit (bijvoorbeeld "Watch TV" waarbij alleen de TV aan staat) de AB een signaal naar de TV stuurt. Het lampje van de TV licht dan even op, dus het is een signaal bestemd voor de TV, maar er gebeurt niets. Waarschijnlijk is het toch een of ander commando wat in jouw geval het probleem veroorzaakt en wat in mijn geval door mijn TV (Sony) genegeerd wordt.

Ik zou zeggen probeer via Logitech Harmony support meer te weten te komen. De experts daar moeten weten welk commando er verstuurd wordt. Misschien is het 1 van de standaardcommando's van de TV en dan is het alleen een kwestie van het opnieuw programmeren van dat commando zodat het niets uithaalt.
Dan zou je de tv opnieuw moeten programmeren aangezien die slechts reageert op bepaalde commando`s. Ik denk namelijk niet dat het signaal die de AB verzendt bestemd is voor de TV, maar de TV het idee krijgt van wel. Weinig aan te doen wat dat betreft.
Wat hij nog wel kan proberen is voor alle apparaten alternatieve powertoggle knoppen nemen. Ik heb voor veel apparaten namelijk een ON/OFF en een powertoggle staan en soms wel meer. Misschien zijn er meer dan 1 commando`s voor het apparaat dat het conflict veroorzaakt en kan hij het zo oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Hij is verstuurd :D
Zal m morgen wel binnen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768

weet iemand hoe je de volgorde van de commandos in het blauwe schermpje kan veranderen. De harmony lijkt ze automatisch te sorteren op apparaten.
Nu staan de commandos die ik vaak gebruik op verschillende paginas. Dit is niet handig, want dan zit je steeds door die paginas te scrollen wil je een simpele actie uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Anoniem: 81768 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 03:25:
weet iemand hoe je de volgorde van de commandos in het blauwe schermpje kan veranderen. De harmony lijkt ze automatisch te sorteren op apparaten.
Nu staan de commandos die ik vaak gebruik op verschillende paginas. Dit is niet handig, want dan zit je steeds door die paginas te scrollen wil je een simpele actie uitvoeren.
Bij de configuratie kan je de tekstregel leeg maken, dan worden die commando's niet opgenomen. Wat ik dan doe is commando's die ik het meest gebruik bovenaan zet (links de tekst en evt. nog aangepast en rechts de functie gekozen). Degene die ik toch wel wil en bovenin stonden, zet ik dan weer ergens halverwege of onderaan. Zo heb ik nu overal Aan/Uit als eerste optie, dus staat ie bij alle apparaten links boven in het lcd-schermpje.
Als je dan 'Gereed' doet heeft ie de volgorde aangepast.

En voor de AV-receiver heb ik het aantal pagina's inmiddels teruggebracht van 34 naar 28, maar daar kunnen nog wel een aantal functies uit, want die werken toch niet. Vreemd dat ie ze wel kent in de database van deze receiver.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

104831

Ik krijg dit dus niet voor elkaar. heb in het configuratie programma de custom buttons in de door mij gewenste volgorde gezet. Als ik dit vervolgens upload naar de remote staat het in een compleet andere volgorde. het lijkt er op dat devices bij elkaar komen te staan. terwijl ik graag een start scherm zou willen hebben met het meest gebruikte van verschillende devices bij elkaar.

ps. op het moment kan ik helemaal niet verbinding krijgen met logitech via het internet. "check my connection". maar die is goed (alles werkt verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 15:36
TheSlider schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:12:
[...]

ga ik doen, nog geen tijd voor gehad. K zal de reactie van die mensen hier wel even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Zo, ik weet wel dat het de grote broer is van, maar aangezien er geen appart topic voor is...

...Ik heb net de Harmony 895 besteld.

Hoop hem vrijdag binnen te hebben, eindelijk al mijn AB's weg en het kastje dicht! *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

911GT2 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:28:
Zo, ik weet wel dat het de grote broer is van, maar aangezien er geen appart topic voor is...

...Ik heb net de Harmony 895 besteld.

Hoop hem vrijdag binnen te hebben, eindelijk al mijn AB's weg en het kastje dicht! *O* *O*
En ik wacht op de Harmony 1000 :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Exirion schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:47:
[...]

Die is ook erg :9~ maar niet echt fool-proof ben ik bang. Mijn vriendin moet er ook mee overweg kunnen. Dat is ook de voornaamste reden dat ik niet de RC9800i van Phillips niet genomen heb. Dat en het gebrek aan RF control.

Daarnaast vond ik 400 euro voor een remote echt té gortig. :P

Ben wel benieuwd naar je ervaringen er mee... laat je hem uit de USA komen, want hier kan ik er nog niets over vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
104831 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:40:
[...]

Ik krijg dit dus niet voor elkaar. heb in het configuratie programma de custom buttons in de door mij gewenste volgorde gezet. Als ik dit vervolgens upload naar de remote staat het in een compleet andere volgorde. het lijkt er op dat devices bij elkaar komen te staan. terwijl ik graag een start scherm zou willen hebben met het meest gebruikte van verschillende devices bij elkaar.

ps. op het moment kan ik helemaal niet verbinding krijgen met logitech via het internet. "check my connection". maar die is goed (alles werkt verder).
Vreemd dat het niet werkt. En na de aanpassingen wel op Gereed geklikt? Of de Engelstalige variant?
En bij updaten van de ab ook de gedetailleerde status bekeken?

Aan de Logitech-site werd onderhoud gepleegd, ontdekte ik vanochtend toen ik hem nog een toets van de ab van de Medion HDD/DVD-recorder wilde aanleren die foutief in de database staat. Nu kon ik weer aanpassingen doen, alleen de bewuste toets niet, want ik zit op het werk en heb de ab'en niet bij me. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

911GT2 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:49:
Daarnaast vond ik 400 euro voor een remote echt té gortig. :P
Na een beetje zoeken al wat winkeltjes gevonden die 'm onder de 300 euro aanbieden, en dat is toch niet zo heel veel meer dan die andere high-end modellen van Logitech ;)
Ben wel benieuwd naar je ervaringen er mee... laat je hem uit de USA komen, want hier kan ik er nog niets over vinden :?
Back-order... hij is nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DikkieDick schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:29:
[...]

Bij de configuratie kan je de tekstregel leeg maken, dan worden die commando's niet opgenomen. Wat ik dan doe is commando's die ik het meest gebruik bovenaan zet (links de tekst en evt. nog aangepast en rechts de functie gekozen). Degene die ik toch wel wil en bovenin stonden, zet ik dan weer ergens halverwege of onderaan. Zo heb ik nu overal Aan/Uit als eerste optie, dus staat ie bij alle apparaten links boven in het lcd-schermpje.

En voor de AV-receiver heb ik het aantal pagina's inmiddels teruggebracht van 34 naar 28, maar daar kunnen nog wel een aantal functies uit, want die werken toch niet. Vreemd dat ie ze wel kent in de database van deze receiver.
ik snap je niet helemaal. Volgens mij bedoel je iets anders, want ik krijg het niet voor mekaar.
Als je naar activiteiten gaat en dan naar "gedrag van de knoppen wijzigen" gaat, kan jij dan de volgorde van de labels zelfs bepalen?

overigens vond ik de volgende tekst als je in dat scherm op help klikt
Tip:

Labels voor aangepaste knoppen worden per apparaat gegroepeerd weergegeven, en niet in de volgorde waarin u ze on line invoert.

Wanneer u bijvoorbeeld: 'Eject' voor de dvd, 'SoundField' voor de ontvanger en vervolgens 'Angle' voor de dvd toevoegt, wordt dit op de afstandsbediening weergegeven als 'Eject', 'Angle' en dan 'SoundField': de dvd-opdrachten staan bij elkaar.
volgens mij heeft logitech het zo bedoeld ook, maar dat is best wel lomp ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Anoniem: 81768 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:48:
[...]

ik snap je niet helemaal. Volgens mij bedoel je iets anders, want ik krijg het niet voor mekaar.
Als je naar activiteiten gaat en dan naar "gedrag van de knoppen wijzigen" gaat, kan jij dan de volgorde van de labels zelfs bepalen?

overigens vond ik de volgende tekst als je in dat scherm op help klikt

[...]

volgens mij heeft logitech het zo bedoeld ook, maar dat is best wel lomp ;(

Ik bedoelde bij Voorkeuren voor Afstandsbediening en dan bij apparaatmodi aanpassen het gewenste apparaat kiezen en dan bij de aangepaste knoppen de tekst weghalen voor opties die je niet nodig hebt of vervangen. Met Activiteiten heb ik me nog niet veel beziggehouden.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Ik heb de 525 binnen gekegen en gelijk ingestelt... alles werkt perfect, moets even een paar knopjes instellen maar dat maakt niet uit.

Gebuik:
- Digital tv tuner
- Z-5500 speakers
- philips tv uit 1999 ofzo
- xbox 360

het instellen koste een kwartiertje.. Ben er nu al erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Wie weet iemand van de deskundigen een oplossing voor mijn klein probleempje?

Ik heb bij alle devices de volumeknoppen voor harder en zachter aangeleerd dmv. gebruikmaking van de originele afstandsbediening van de receiver. Als ik dan de volumeknop voor bv. zachter ingedrukt houdt wordt het geluid bij alle apparaten ook continu zachter, alleen daar waar ik hem in heb geprogrammeerd bij de satellietontvanger niet. Daar moet ik per stap dat ie zachter of harder moet op de knop drukken. Da's toch wel irritant. En ik kan niet vinden waar het hem in zit. De waarde voor de instelling voor vertraging die je van 1 tot 5 kan zetten staat op 2, en dat is dezelfde waarde als bv. voor de tv. Het switchen van kanalen door de channelup/down knop ingedrukt te houden werkt wel 'normaal'.
De tijd tussen 2 opdrachten heb ik voor beide apparaten op 100ms staan, dus daar kan het hem ook niet in zitten.
Wat kan het verder nog zijn? Bij tv, dvd en hdd-recorder doet ie het wel zoals het moet qua volumeknoppen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 18:53

EraZor

Don't mention the war

rimave schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:34:
Ik heb de 525 vanmiddag ook maar even bij de Mediamarkt gehaald voor 59 euro. Super apparaat. Op de satelietontvanger na werkte alles in 1 keer. Sommige knoppen op de satelietontvanger werkten niet na het starten van de activiteit 'TV kijken'.

Mijn satelietontvanger heeft ook een ingebouwde tv-gids (van Canal Digitaal). Zelfs daar kon ik gelijk na het instellen inkomen met de knop 'Guide'. Het enigste wat ik de Harmony heb moeten leren is de knop '+'. Daarmee kan ik tijdens het tv kijken meer info over een programma opvragen. Nadat ik dat hem geleerd heb staat die er nu netjes in het scherm bij. Super.

Het enigste wat ik met de hand moet doen is de TV aanzetten, omdat ik die nooit in standby heb staan. Maar da's persoonlijk. Die heb ik nooit op standby staan i.v.m. brand en stroomverbruik.

Dus, hulde aan de Harmony 525... _/-\o_ _/-\o_
Heb nu 1 afstandsbediening ipv 4.
Hmm da's vage shit: was gisteren bij de MM in Utrecht en daar was de 525 79 euro... werd me ff wat te gortig, eigenlijk: ga 'm maar even on-line bestellen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Gaat de ab (525) automatisch uit na een tijdje? ik heb m nog niet uit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
koentjek schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:54:
Gaat de ab (525) automatisch uit na een tijdje? ik heb m nog niet uit gezien.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Niet uit, niet bij mij iig, het backlight dimt wel automagisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
Bij mij valt die wel uit, maar daarvoor moet je een aantal uren geduld hebben. Ik weet niet hoelang het duurt, maar als ik s'avonds tv of een film gekeken heb (via pc), dan is die s'morgens uit zolang je die niet oppakt of tegen het bureau stoot (waar die opligt).

Blacklight dimt vrij vlug, maar dat is geloof ik in te stellen via de harmony software (5 tot 30 seconden)

[ Voor 17% gewijzigd door wols op 08-10-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Exirion schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:47:
[...]

de 1000? da's haast geen AB meer te noemen.... en daarbij, $500 ?!?!, da's beetje errug veel. Volgens mij is niemand zo gek, of wel :P

wat heeft dat ding voor voordelen tov de 5** en 8** serie?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vandaag heb ook ik een Harmony 525 AB gekocht!
Wat een mooi apparaat! Ligt lekker in de hand en laat zich prettig bedienen!
Mij lukt alleen iets niet:

Ik heb een Samsung 40R51 LCD tv
Ik heb een UPC mediabox (het zilvere model)

Ik heb dit via de software ook aangegeven, je moet nml invoeren welk type apparaat je hebt en software zoekt dan in zijn database naar het meest overeenkomende model, mij upc mediabox noemt ie dan ook als type 'Mediabox'.

Ik wil dus als ik op de activiteit 'TV kijken' druk dat mijn TV opstart en op av1 springt en mijn UPC box aanspringt en als ik dan zap dat dit uiteraard ook via de mediabox gedaan wordt.
Het werkt echter niet! Mijn tv springt mooi aan, maar de mediabox reageert helemaal niet, die gaat niet aan. Ook niet als ik op de AB via 'devices' de mediabox rechtstreeks probeer te bedienen.
Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Owkay, ik heb het toch ontdekt. Als ik als merk 'UPC' selecteer werkt het niet, als ik als merk Thomson selecteer (waar de upc boxen eigenlijk van zijn) werkt het wel... opgelost dus!

Echter volgende:

Ik las in dit topic iets over dat de verlichting automatisch gaat branden als je de AB oppakt (bewegingssensor). Maar de mijne doet dit niet? Ik moet gewoon zelf op de 'GLOW' knop drukken wil ik verlichting hebben. Is de mijne stuk? Of is dit in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pas als hij helemaal uit is wat wel een paar uur duurt, dan gaat springt hij weer aan als je hem aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Anoniem: 81768 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:31:
pas als hij helemaal uit is wat wel een paar uur duurt, dan gaat springt hij weer aan als je hem aanraakt.
Ooh dus het is niet dat de verlichting gaat branden als je hem oppakt?
Enkel dat het lcd displaytje uit gaat naa verloop van tijd en dit automatisch weer inschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180464

Hallo,

ik overweeg me een Harmony 525 te kopen, om te overvloed aan AB's hier wat te verbinderen.
Ik heb nu een AB van:
- Samsung LE32R72
- Samsung Digitale TV Decoder
- Toshiba DVD speler
- Asus remote van men P5W-DH moederbord. (infrarood)

Iemand enig idee of die 525 ook die asus remote kan vervangen?

Als er nog dingen zijn waar ik op moet letten / rekening mee moet houden, laat me het gerust weten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87303

Heeft iemand al ervaring met de pilips SRU9600/10 t.o.v. de logitech 525.
Ik heb een Samsung lcd een kenwood surround set KRF-5050d een pioneer DV 454 en een Topfield Sat ontvanger TF 5000 PVR.
Dus veel verschillende apparaten zal de logitech 525 dit zonder problemen aankunnen. :? :?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:39
Anoniem: 180464 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:51:
Iemand enig idee of die 525 ook die asus remote kan vervangen?
Dat kan sowieso, als 'ie niet in de standaard database zit kun je altijd nog de IR signalen opnemen om ze zelf onder een willekeurige knop te programmeren. Daar kun je dan weer acties mee maken en heb je alsnog een volwaardig apparaat, kost alleen wat meer moeite als een standaard apparaat downloaden en instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 87303 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:00:
Heeft iemand al ervaring met de pilips SRU9600/10 t.o.v. de logitech 525.
Ik heb een Samsung lcd een kenwood surround set KRF-5050d een pioneer DV 454 en een Topfield Sat ontvanger TF 5000 PVR.
Dus veel verschillende apparaten zal de logitech 525 dit zonder problemen aankunnen. :? :?

BVD
Maar dat staat toch gewoon op de Logitech site bij de 525? Als je de aanschaf van een Harmony overweegt mag je toch in ieder geval verwachten dat je dit soort basiskennis weet of anders zelf even opsnort op de site van Logitech, sorry hoor...... |:(

For your information: "De Harmony 525 geeft u volledige bediening van 15 apparaten"
Dus je kunt je buren er ook nog wel bij nemen........ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

104831

Ik wil een tweede configuratie helemaal opnieuw beginnen. Moet ik dan een tweede account aanmaken ofzo. wil namelijk die eerste (voorlopig) nog ff houden.

Verder heb ik bij mijn HTPC met Hauppauge remote vaak last dat commando's dubbel gaan, Als ik pijltje omlaag doe verspringt hij 2 plaatsen. Heb al alles opnieuw infrarood gelearnd vanaf de orginele remote.
Heb ook met de Timmings zitten klooien maar geen soelaas. Over de timming settings heb ik ook wat vragen.

Power On Delay: (de tijd die het apparaat nodig heeft na het aanzetten voordat het verdere command's kan verwerken)

Inter-key Delay: (tijd tussen verschillende elkaar opvolgende command's)

Input Delay: (???)

Inter-Device Delay: (???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
104831 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:23:
....
Verder heb ik bij mijn HTPC met Hauppauge remote vaak last dat commando's dubbel gaan, Als ik pijltje omlaag doe verspringt hij 2 plaatsen. Heb al alles opnieuw infrarood gelearnd vanaf de orginele remote.
Heb ook met de Timmings zitten klooien maar geen soelaas. ..

Power On Delay: (de tijd die het apparaat nodig heeft na het aanzetten voordat het verdere command's kan verwerken)
.)
Klik bij het apparaat op meer opties.
Klik op Los probleem op.
Klik op meer problemen oplossen.
Klik op Het lijkt alsof (mijn apparaat) niet alle opdrachten goed ontvangt.
Klik op Het apparaat reageert teveel op bepaalde opdrachten (bijvoorbeeld met 'volume omhoog' gaat het volume te snel omhoog).
En zet hier de waarde op 0 of 1 en het moet nu beter gaan.

Ik heb hem bij alle apparaten op 0 gezet, nu reageerd de afstandbediening veel sneller en zend niet meerdere keren de zelfde code uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Happy2000 op 12-10-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:20
Misschien een stomme vraag, maar ik kom er niet echt uit. Ik wil graag voor mn tv-kijk activity een directe-link naar een bepaald kanaal (603) in het schermpje, van mijn 525. Maar aangezien dit niet met 1 knop/commando kan, kom ik er niet echt uit. Dus hoe maak ik een soort van macro'tje, die een 6, een 0 en een 3 achter elkaar zend, of kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157915

ik las in een ander draadje de onderstaande opmerking.
MrJT schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:41:
IAls je dan de media knop indrukt, veranderd het schermpje in een lijstje met tv kanalen. Hierbij komt het kleurenschermpje echt in actie, ik heb namelijk van alle bekende tv kanalen van internet het tekentje geript, en met photoshop mooi op formaat gebracht. Zodat je dus op het knopje naast het tekentje kan drukken, om naar het betreffende kanaal te gaan. Geinteresseerden voor de verzameling plaatjes van de televisiezenders kunnen me mailen op ...
Heb sinds kort ook de harmony 885 (met een knopje media).
Echter is me bovenstaande nog niet gelukt. Kan iemand me misschien vertellen waar ik dit kan instellen in de harmony remote software (versie 7.01) :P

Alvast dank _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Abbadon op 02-09-2011 10:10 . Reden: mailadres verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Anoniem: 157915 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:40:
Heb sinds kort ook de harmony 885 (met een knopje media).
De 885 is geweldig, heb ook een 525 maar de 885 komt degelijker over, ziet er beter uit, ligt lekkerder in de hand en heeft meer knoppen naast het display!
Echter is me bovenstaande nog niet gelukt. Kan iemand me misschien vertellen waar ik dit kan instellen in de harmony remote software (versie 7.01) :P
Die plaatjes zijn activiteit gebonden en ook alleen als de activiteit het toestaat (TV kijken, PVR kijken...).
Ga naar 'activities ---> watch TV ---> set up favorite channels'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
vanaalten schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:05:
[...]

De 885 is geweldig, heb ook een 525 maar de 885 komt degelijker over, ziet er beter uit, ligt lekkerder in de hand en heeft meer knoppen naast het display!
Maar voor de prijs van één 885 koop je drie 525's, nou dan weet ik het wel........maar goed ieder z'n vrije keus en prioriteiten.......

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 25-10-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanaalten schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:05:
[...]

[...]

Die plaatjes zijn activiteit gebonden en ook alleen als de activiteit het toestaat (TV kijken, PVR kijken...).
Ga naar 'activities ---> watch TV ---> set up favorite channels'
Toevallig kwam ik er gisteren achter, maar toch nog heel veel dank :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:20
Hmm, bovengenoemde optie werkt zo te zien niet bij de 525? Hier is dus geen optie om favoriete-kanalen op toetsen voor te programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Rudi schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:15:
Hmm, bovengenoemde optie werkt zo te zien niet bij de 525? Hier is dus geen optie om favoriete-kanalen op toetsen voor te programmeren?
Inderdaad. Nou gaat het hier niet zozeer om favoriete kanalen, maar op de 885 zit een 'media' toets. Je krijgt op het display dan 8 tekeningen te zien die bij die 8 knoppen naast het display horen. Je kan dan een zendernummer aan zo'n tekening koppelen en dus naar een zender overschakelen door zo'n tekeningetje te kiezen.

Ofwel, ik heb 8 tekeningetjes met de logo's van m'n favoriete zenders daarop ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Is er eigenlijk al iemand geweest die de Logitech Software dusdanig 'bewerkt' heeft dat het bijv. niet per se online meer hoeft? Of dat je lokaal een soort van backup van je settings kunt maken?
Ik ben nu een bveetje aan het stoeien met de 525, maar zou een soort snapshot van m'n huidige settings willen maken om vervolgens weer verder te kunen klooien.....
Wil ik wel weer terug kunnen naar het huidieg punt.....(soort systeem herstelpunt ahw).

En sowieso lijkt het me een lekker idee dat ik ook de settings lokaal heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanaalten schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:41:
[...]

Inderdaad. Nou gaat het hier niet zozeer om favoriete kanalen, maar op de 885 zit een 'media' toets. Je krijgt op het display dan 8 tekeningen te zien die bij die 8 knoppen naast het display horen. Je kan dan een zendernummer aan zo'n tekening koppelen en dus naar een zender overschakelen door zo'n tekeningetje te kiezen.

Ofwel, ik heb 8 tekeningetjes met de logo's van m'n favoriete zenders daarop ingesteld.
Ik dacht het goed werkend te hebben maar helaas blijkt het niet helemaal zo te zijn :-(
Als ik namelijk kies voor de acctiviteit "Digitaal TV Kijken" dan schakeld de TV aan, Digitale Settop gaat aan en lijkt alles goed te werken. Kanaal wisselen gebeurd op de digitale settop en volume harder / zachter gebeurd op de tv. Dit is precies zoals ik het wil.
Druk ik nu echter op de media button en kies ik voor een van de favorieten zenders dan probeerd de harmony te wisselen van kanaal op de TV ipv op de digitale settop :-(

Iemand een idee hoe ik de Harmony duidelijk maak dat ik de zenders bedoel van de digitale setttop?

@vanaalten - zoals jij het beschrijft met die plaatjes zo wilde ik het ook gaan doen, COOLE optie B-) *O* (nu alleen nog goed werkende krijgen bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Anoniem: 157915 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:11:
[...]
Als ik namelijk kies voor de acctiviteit "Digitaal TV Kijken" dan schakeld de TV aan, Digitale Settop gaat aan en lijkt alles goed te werken. Kanaal wisselen gebeurd op de digitale settop en volume harder / zachter gebeurd op de tv. Dit is precies zoals ik het wil.
Druk ik nu echter op de media button en kies ik voor een van de favorieten zenders dan probeerd de harmony te wisselen van kanaal op de TV ipv op de digitale settop :-(
Als je gewoon de cijfertoetsen op de afstandbediening gebruikt, reageert dan de TV of de settop-box daarop? Lijkt mij dat via die media-button er gewoon cijfercodes overgestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ik heb al weer een maandje een 895, maar wanneer op ik de activiteit game spelen druk schakelt hij niet naar de goede uitgang van mijn TV.

Dus dan loop ik die help-functie door en dan past hij het aan. Maar hij slaat het niet op, want devolgende keer doet hij weer precies hetzelfde.

Is er een manier om hem die instelling te laten onthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanaalten schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:33:
[...]

Als je gewoon de cijfertoetsen op de afstandbediening gebruikt, reageert dan de TV of de settop-box daarop? Lijkt mij dat via die media-button er gewoon cijfercodes overgestuurd worden.
Via de cijfertoetsen reageerd de settop-box. Ben het met je eens dat je zou denken dat via de media button gewoon cijfercodes overgestuurd worden, maar helaas reageerd ie anders.
Vreemd he?

Werk jij ook met een settop-box of stuur je gewoon de tv aan met je media button?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

911GT2 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:54:
Ik heb al weer een maandje een 895, maar wanneer op ik de activiteit game spelen druk schakelt hij niet naar de goede uitgang van mijn TV.

Dus dan loop ik die help-functie door en dan past hij het aan. Maar hij slaat het niet op, want devolgende keer doet hij weer precies hetzelfde.

Is er een manier om hem die instelling te laten onthouden?
ik stel altijd alles in via de software op mijn pc en dan onthoudt hij het wel.
misschien moet je het ook opnieuw instellen via de software of heb je dat al een keer gedaan?
suc6
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.