@ Mannes
Je kunt de delays bij Devices instellen (dus bij de losse componenten in de software), misschien dat daarmee het probleem verholpen is.
Verder is het zo dat tv op verschillende manieren switchen van inputs. De 1 doet dit doormiddel van 1 knop welke je herhaaldelijk moet indrukken om te bladeren door de inputs (als ik het goed begrijp jouw situatie) en de andere heeft voor elke input een aparte knop.
Bij het toevoegen van je tv aan de software vraagt hij dit ook. Als die delays niet werken kan je hier nog mee spelen, kan zijn dat dit verkeerd staat ingesteld.
Zelf heb ik ook een tv waarbij 1 knop zit voor de inputs, alleen viel mij op dat bij het toevoegen van mij tv aan de software er knoppen aanwezig waren die niet op de originele afstandsbediening zaten.
Onderandere een knop voor video1 t/m 4 en component en HDMI input (heb een crt tv van sony zonder component of hdmi).
Bij het testen van deze knoppen bleken video1 t/m 4 rechtstreekse knoppen voor de inputs van mijn tv (component en HDMI knopen deden natuurlijk niets

).
Blijkbaar kent mijn tv de signalen wel, alleen heb ik gewoon een beperkte AB erbij gekregen (misschien goedkoper model ofzo).
Zou dit ook even nakijken, je weet maar nooit.
offtopic:
Harmony 525 kicked nog steeds ass