[AB] Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.900 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:30:
[...]
Via de cijfertoetsen reageerd de settop-box. Ben het met je eens dat je zou denken dat via de media button gewoon cijfercodes overgestuurd worden, maar helaas reageerd ie anders.
Vreemd he?

Werk jij ook met een settop-box of stuur je gewoon de tv aan met je media button?
Geen settop-box, maar een harddisk videorecorder. Vergelijkbare situatie: zenders schakelen doe ik dus op de HD-recorder.
Geen idee waar je het dan zou moeten zoeken. Misschien de helpdesk van Logitech bellen? (Je kan ze ook mailen, maar daar gaat -mijn ervaring- een paar dagen overheen en dan krijg je nog een niets-zeggend antwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Sinds een paar weken heb ik de 688. Koste me 60 euro incl verzenden. Ben er erg tevreden over, absoluut geen last van gekraak zoals ik over de 525 hoor. Ligt ook zeer goed in de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Beun_de_Haas schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:14:
Sinds een paar weken heb ik de 688. Koste me 60 euro incl verzenden.
Zo, dat is praktisch voor niks, waar haal je die vandaan?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Beun_de_Haas schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:14:
Sinds een paar weken heb ik de 688. Koste me 60 euro incl verzenden. Ben er erg tevreden over, absoluut geen last van gekraak zoals ik over de 525 hoor. Ligt ook zeer goed in de hand :)
Ja inderdaad, waar haal jij een 688 voor 60eu, daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. Hier is is toch nog echt minsten 93 eu...........
(je zult de 688 wel verward hebben met een 525 die haal je voor 6 tientjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de afstandsbediening net gekocht. Ga hem dalijk weer terug brengen.
Trage reactie via mijn dvd recorder (pioneer dvr 540)
En nog nooit zo'n gekraak gehoord als ik op een knop druk. Goedkoop ding.
Lijkt wel als ik mezelf op dun ijs bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:11:
Trage reactie via mijn dvd recorder (pioneer dvr 540)
Dat is aan te passen. Loopt loop troubleshoot maar eens door bij device setup in het programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje terug nieuwe pc samengesteld, en hoef nu nog maar één ding toe te voegen: een tv-kaart (met AB). Nu wilde ik een WinTV-PVR-500 MCE halen, en dan de OEM-versie, zodat ik niet dubbel betaal voor de afstandsbediening. Ik wil namelijk nog een Logitech Harmony (525) afstandsbediening erbij.
Maar nu heb ik begrepen dat er dus geen infrarood-kastje bij zit voor de pc, en vroeg me nu het volgende af:
Werken de de infrarood-dongles van bijvoorbeeld belkin of sweex oid ook met deze afstandsbediening (zodat ik Windows Media Centre kan bedienen)? Of is het toch verstandiger om de tv-kaart mét de afstandsbediening erbij te kopen, en vervolgens nog eens extra betalen voor de Logitech Harmony?
Beetje wazig dat logitech geen (losse) IR-ontvangers verkoopt voor hun afstandsbedieningen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:42:
Tijdje terug nieuwe pc samengesteld, en hoef nu nog maar één ding toe te voegen: een tv-kaart (met AB). Nu wilde ik een WinTV-PVR-500 MCE halen, en dan de OEM-versie, zodat ik niet dubbel betaal voor de afstandsbediening. Ik wil namelijk nog een Logitech Harmony (525) afstandsbediening erbij.
Maar nu heb ik begrepen dat er dus geen infrarood-kastje bij zit voor de pc, en vroeg me nu het volgende af:
Werken de de infrarood-dongles van bijvoorbeeld belkin of sweex oid ook met deze afstandsbediening (zodat ik Windows Media Centre kan bedienen)? Of is het toch verstandiger om de tv-kaart mét de afstandsbediening erbij te kopen, en vervolgens nog eens extra betalen voor de Logitech Harmony?
Beetje wazig dat logitech geen (losse) IR-ontvangers verkoopt voor hun afstandsbedieningen.
Alvast bedankt
Het is ook een vervangende afstandsbediening (ahw). Dus er wordt vanuit gegaan dat er een IR ontvanger aanwezig is. En dat is in 90?% van de gevallen natuurlijk ook zo (tv's, dvd's, vcr's hd-rec's, noem maar op.

Met die IR devices die jij noemt gaat het niet werken, dat zijn IrDA devices, is geen 'consumer ifrarood' . Dus je moet echt een IR ontvanger die MCE compatible is aanschaffen. Bij Paradigit verkopen ze een lossen ontvanger. Ook zou je er zelf één kunnen maken. Is hier ergens een draadje over. Dan moet je wel met bijv. Girder aan de slag. Die van MS werkt 'out of the box' vanzelfsprekend......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb hem ook gekocht...

Prima product op het eerste gezicht, alhoewel ik volgende dingen minder vond:
* constructie, ab kraakt als je op knopjes drukt.
* software wat erbij zit is uber traag. :/

Gaat dat kraken nog weg? Erger me er nu al aan... :/

[ Voor 12% gewijzigd door Harmen op 30-10-2006 22:31 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kaajee: bedankt voor je reply... Dan moet ik toch maar eens kijken wat ik doe, denk ff paradigit mailen (ontvanger vind ik nergens op de site) wat ie kost.
En anders toch maar tv-kaart met AB kopen, en nog die harmony los, kan ik die tweede ergens anders leggen, hoef helemaal niet meer op te staan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:56:
@Kaajee: bedankt voor je reply... Dan moet ik toch maar eens kijken wat ik doe, denk ff paradigit mailen (ontvanger vind ik nergens op de site) wat ie kost.
En anders toch maar tv-kaart met AB kopen, en nog die harmony los, kan ik die tweede ergens anders leggen, hoef helemaal niet meer op te staan >:)
hiero zonder ir-blaster
en met ir-blasters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
meendering schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:14:
Heb hem ook gekocht...

Prima product op het eerste gezicht, alhoewel ik volgende dingen minder vond:
* constructie, ab kraakt als je op knopjes drukt.
* software wat erbij zit is uber traag. :/

Gaat dat kraken nog weg? Erger me er nu al aan... :/
Neuh, kraken gaat niet weg.

En inderdaad helemaal voor USB verbinding is de software enorm traag, althans mn. het updaten elke keer als je even wat wilt testen .............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx, dat laat zich nog wel doen (had trouwens alle logische categorien gehad, behalve de muizen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Vanavond ga ik me een Harmony 525 halen, 'k ben het ook beu steeds tussen 5 verschillende AB's te wisselen. Na de topic eens te lezen verwacht ik er veel van, en natuurlijk ook veel gekraak.

Nu als je het toestel neer legt, en je pakt het na enkele minuten/uren/dagen weer op, gaat dan de verlichting aan van het toestel ? Of is dit alleen bij de duurdere modellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02
jverdeyen schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:41:
Vanavond ga ik me een Harmony 525 halen, 'k ben het ook beu steeds tussen 5 verschillende AB's te wisselen. Na de topic eens te lezen verwacht ik er veel van, en natuurlijk ook veel gekraak.

Nu als je het toestel neer legt, en je pakt het na enkele minuten/uren/dagen weer op, gaat dan de verlichting aan van het toestel ? Of is dit alleen bij de duurdere modellen ?
Ja. Deze functie werkt te goed zelfs, want ik hoef maar iets op de tafel te zetten waar de afstandsbediening op ligt, en de verlichting springt aan.
Nadat de verlichting is aangesprongen via de sensor, duurt het wel weer een hele poos voordat het toestel opnieuw reageert op de bewegingssensor. Zal er wel voor zijn om niet continue aan te staan als je de afstandsbediening de hele avond in je hand houd.

En als je een Harmony afstandsbediening wil hebben zonder gekraak moet je de duurdere 555 aanschaffen. De achterkant van dit toestel is van een steviger materiaal wat wel weer meer krasgevoelig is.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Het is niet alsof ik doof zal worden van het gekraak. Straks laat ik weten hoe erg het echt is :p
Wel een hippe functie zo'n motion sensor. Superhandig in het donker.
En de levensduur van de batterijen ? 1 maand, 2 maand ... ik gok op 5-6maand. :) iemand ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
Ben tot nu toe zeer tevreden over de 525. Technisch gewoon erg goed, en heel uitgebreid en goed te configureren. De activities werken perfect... Maar ik erger me toch wel erg aan het gekraak van dat ding, alleen daarom overweeg ik al een van de duurdere modellen nu, na een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mr_Blobby schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:13:
[...]
En als je een Harmony afstandsbediening wil hebben zonder gekraak moet je de duurdere 555 aanschaffen. De achterkant van dit toestel is van een steviger materiaal wat wel weer meer krasgevoelig is.
Weet je dat heel zeker??

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Ja. Ik heb de 525 en de 555 beiden in handen gehad in de Mediamarkt Utrecht zodat ik ze goed kon vergelijken. Ik ben voor de 525 gegaan omdat ik me niet echt kon storen aan het "gekraak".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:40

K-Jay

Klaas Jan

Mijn Activity "TV kijken" bestaat uit het aanzetten van de TV, de DVD-recorder en de receiver. Als ik de activity start gaat de TV meteen aan, de receiver ook, maar het duurt vaak ruim 30 seconden voordat de DVD-recorder aanspringt. Dat is vervelend, want het ding heeft daarna ook nog even tijd nodig om op te starten. Ik wil dus dat de DVD-recorder als eerste aangezet wordt.
Ik heb de receiver al uit de activity gehaald door hem gewoon aan te laten staan, maar dat helpt niet. Opnieuw configureren van de activity helpt ook niet. Ook wat zitten stoeien met delay times enzo, maar helaas. Iemand een idee?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Ik heb net een avondje Harmony 525 achter de rug.
Welk gekraak bedoelen jullie ? Er is helemaal niets storend.
De volledige setup, ben ik nu mee bezig. Niet zo eenvoudig maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hen gisteren bij de Mediamark de Logitech Harmony 525 gekocht.

Het configureren van de 525 via de pc is een mooie oplossing, jammer dat de Harmony Remote 7.0 software niet fatsoendelijk werkt.
De software werkt erg traag en verbreekt regelmatig de verbinding ( melding dat sessie verlopen is ).
Daarbij moest ik na het opslaan van de configuratie het programma afsluiten en dan opnieuw opstarten om de 525 te updaten ( anders bleef het programma minuten lang hangen bij "software bekijken"). Doordat bij iedere wijziging in het configuratiegedeelte opnieuw contact wordt gemaakt met de website is het programma bijna niet vooruit te branden. Het zou beter zijn geweest om alles in te stellen en pas op het einde de gegevens te synchroniseren met het internetaccount.
Hopelijk zal Logitech de software op dit gebied verbeteren, dit kan en moet beter.

Ik maak gebruik van een 10 jaar oude JVC AV-32wide tv, een JVC RX-5030BK reciever, een Sony DVP-NS355 dvd speler en een JVC XL-Z132 CD speler. De JVC's werden niet herkend, daarom de heb ik de door de software voorgestelde toestellen geaccepteerd. De Sony was wel bekend in de database. Daarnaast heb ik alle comando's van alle toestellen ( welke in het display worden weergegeven ) verwijderd.Dit was een hels karwei omdat je ieder commando apart moet selecteren en verwijderen. Daarna heb ik per toestel alleen de 4 belangrijkste ( meest gebruikte ) afwijkende toetsen geprogrameerd voor weergave in het display. Als je nu een divice kiest dan heb je altijd deze toetsen beschikbaar zonder de menu's te moeten doorzoeken.
Dit heb ik ook bij de activeties gedaan. Zo heb ik bij "een dvd bekijken" de toetsen "uitwerpen", "taal", "ondertitels" en "beeldformaat" als 4 direct zichtbare toetsen geconfigureerd. "Beeldformaat" is voor mij belangrijk omdat de tv niet automatisch omspringt bij wisselende beeldformaten. De eerste breedbeeld tv's hadden deze functie niet.
Op deze manier heb ik bij iedere activitie of divice maar 1 of 2 schermpjes in het display.
Wat heb je aan 20 schermpjes met comando's terwijl je 18 schermpje zelden of nooit gebruikt.

De Harmony 525 is door bovenstaande vereenvoudiging snel geaccepteerd door de overige gezinsleden. Vooral de activeties geven de Harmony een grote voorsprong op de orginele AB.
Mijn eerste ervaring met de 525 is dan ook zeer positief. Als Logitech nu nog de Remote Software verbeterd dan is het produkt helemaal af.

In eerste instantie had ik de phillips SRU 9600 willen kopen. Deze heeft een prachtige vormgeving en het draaiwieltje geeft een supersnelle toegang tot de verschillende toestellen. Het grote minpunt van de Phillips is dat je deze niet zelf kan configuren qua eksta knoppen met bijbehorende namen.
Zijn "maatkostuum" is te krap. Phillips had de configuratie flexibeler moeten maken.
Qua design moet de Harmony het afleggen tegen de Phillips, echter van de bijna onbeperkte mogelijkheden van de Harmony kan Phillips nog veel leren.

Ik heb dan ook geen spijt van mijn aankoop, sterker nog, ik zal hem iedereen aanraden.

Groetjes Nicci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb nu een aantal dagen ervaring met het kastje.
Moet zeggen dat het me prima bevalt.

Alleen heb ik soms dat hij de tv niet goed aanzet.
Heb een Panasonic tv, deze zet je aan door 2 sec op de powerknop te drukken.
De ene keer schakeld hij wel goed en de andere keer niet.
Dus moet ik de help functie gebruiken van de ab.
Iemand tips?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het volgende probleem, om mijn dvdspeler te kunnen zien moet ik de tv 2x channel up geven.ik heb dat als extra tv commando's in gebracht in die dvd activity. alleen als ik nu een andere activity start gaat de ab ook daar 2x channel up doen , wat nu net weer niet de bedoeling is? doe ik iets verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
kaajee schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:49:
[...]

Het is ook een vervangende afstandsbediening (ahw). Dus er wordt vanuit gegaan dat er een IR ontvanger aanwezig is. En dat is in 90?% van de gevallen natuurlijk ook zo (tv's, dvd's, vcr's hd-rec's, noem maar op.

Met die IR devices die jij noemt gaat het niet werken, dat zijn IrDA devices, is geen 'consumer ifrarood' . Dus je moet echt een IR ontvanger die MCE compatible is aanschaffen. Bij Paradigit verkopen ze een lossen ontvanger. Ook zou je er zelf één kunnen maken. Is hier ergens een draadje over. Dan moet je wel met bijv. Girder aan de slag. Die van MS werkt 'out of the box' vanzelfsprekend......
Kaajee,
Heb je hier mischien nog wat meer informatie over? Ik zit met eenzelfde probleem. Wat je zegt is namelijk een beetje tegenstrijdig. Eerst heb je het over een 'MCE compatible' IR ontvangen. En daarna heb je het over 'zelf een maken'. Ik heb een Logitech Harmony 525, welke ik voornamelijk wil gaan gebruiken voor Media Portal of MCE (weet ik nog niet).
Bij mijn moederbord (ASUS) zit een USB IR ontvangertje. Deze zou ik graag willen gebruiken om de signalen van mijn Harmony op te vangen. Dit is vooralsnog niet gelukt. Ben bezig met verschillende tooltjes enzo. Eventueel heb ik nog een PCTV remote receiver (serial). Zou zoiets werken met een Harmony voor het aansturen van Media Portal / MCE? (en zo ja, hoe? ;) )

Alvast bedankt voor enige aanvullende info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 08:51

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Ik heb een probleempje met mijn harmony 525.
Ik ben in het bezit van een Samsung LCD tv LE32R41 met HDMI. Bij de activity DVD kijken werkt alles perfect, maar

De TV gaat niet op de HDMI input. Nu heeft de 525 er wel een code voor via het lcd menu op pagina 7.
Bij inputs van de TV maak ik een naam HDMI aan en koppel deze aan 'HDMI 1' uit de lijst. Bij watch DVD kies ik dan de input HDMI ik update de remote maar wederom gebeurt er niets. echter als ik hem dan weer handmatig invoer werkt het weer wel.

heeft er iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

meendering schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:13:
Heb nu een aantal dagen ervaring met het kastje.
Moet zeggen dat het me prima bevalt.

Alleen heb ik soms dat hij de tv niet goed aanzet.
Heb een Panasonic tv, deze zet je aan door 2 sec op de powerknop te drukken.
De ene keer schakeld hij wel goed en de andere keer niet.
Dus moet ik de help functie gebruiken van de ab.
Iemand tips?
Heeft niemand hetzelfde probleem?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 08:51

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

meendering schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:48:
[...]

Heeft niemand hetzelfde probleem?
Toch nog gevonden,
De delay time van de knoppen met een factor 10 verhoogd. de ingeving kwam dus te snel. Nu schoerf ik alles langzaam weer terug om niet een halve minuut met mijn hand omhoog te hoeven zitten.

Kan je de volgorde van commands ook instellen, mijn dvd doet er bijv even over om aan te gaan. tis niet vitaal maar leuk als mn remote getuned is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Dat punt is ook intressant.
Heb een Samsung tvhome kastje, die doet er 5sec over om beeld te geven.

Zal die geweldige software ff doorspitten. :X 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Harmen op 12-11-2006 15:21 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Is die HK TC30 ook ergens in NL te koop?
Iemand die al langduriger ervaring met dit AB'tje heeft? Want echt reviews, zoals bijvoorbeeld remotecentral.com die normaal heeft, zijn niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
raps schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:58:
[...]

Kaajee,
Heb je hier mischien nog wat meer informatie over? Ik zit met eenzelfde probleem. Wat je zegt is namelijk een beetje tegenstrijdig. Eerst heb je het over een 'MCE compatible' IR ontvangen. En daarna heb je het over 'zelf een maken'. Ik heb een Logitech Harmony 525, welke ik voornamelijk wil gaan gebruiken voor Media Portal of MCE (weet ik nog niet).
Bij mijn moederbord (ASUS) zit een USB IR ontvangertje. Deze zou ik graag willen gebruiken om de signalen van mijn Harmony op te vangen. Dit is vooralsnog niet gelukt. Ben bezig met verschillende tooltjes enzo. Eventueel heb ik nog een PCTV remote receiver (serial). Zou zoiets werken met een Harmony voor het aansturen van Media Portal / MCE? (en zo ja, hoe? ;) )

Alvast bedankt voor enige aanvullende info!
Ik weet niet welk moederbord (asus ?) je hebt en wat daar voor USB IR bijzit, iets meer info graag? Werkt dat ding met (asus) software?
Ik zeg niets tegestrijdigs hoor.
In het kort gaat het om het volgende: driver(s). Als je een driver hebt, of het nou voor een USB of serieel device is, kun je er wat mee doen (vaak). Soms kun je via Girder (bijv) iets doen of een plugin/driver krijgen

Als je de MS neemt, heb je drivers al in je OS zitten (XP) als je zelf é'n zou bouwen moet je ook de drivers habben/installeren vanzelfsprekend.....

De PCTV seriele heb ik ook gehad, die werkt prima onder Girder, dus dan kun je ook een 525 gaan gebruiken. Ik vond het echter irritant want hij stoorde met een andere remote....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

kaajee schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:41:
[...]

Ja inderdaad, waar haal jij een 688 voor 60eu, daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. Hier is is toch nog echt minsten 93 eu...........
(je zult de 688 wel verward hebben met een 525 die haal je voor 6 tientjes)
Nope, het was de laatste die ze hadden en de 525 die ik eigenlijk had besteld waren niet meer op voorraad. Mazzeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
DikkieDick schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:55:
Wie weet iemand van de deskundigen een oplossing voor mijn klein probleempje?

Ik heb bij alle devices de volumeknoppen voor harder en zachter aangeleerd dmv. gebruikmaking van de originele afstandsbediening van de receiver. Als ik dan de volumeknop voor bv. zachter ingedrukt houdt wordt het geluid bij alle apparaten ook continu zachter, alleen daar waar ik hem in heb geprogrammeerd bij de satellietontvanger niet. Daar moet ik per stap dat ie zachter of harder moet op de knop drukken. Da's toch wel irritant. En ik kan niet vinden waar het hem in zit. De waarde voor de instelling voor vertraging die je van 1 tot 5 kan zetten staat op 2, en dat is dezelfde waarde als bv. voor de tv. Het switchen van kanalen door de channelup/down knop ingedrukt te houden werkt wel 'normaal'.
De tijd tussen 2 opdrachten heb ik voor beide apparaten op 100ms staan, dus daar kan het hem ook niet in zitten.
Wat kan het verder nog zijn? Bij tv, dvd en hdd-recorder doet ie het wel zoals het moet qua volumeknoppen.
Al een tijdje geleden gevraagd. Niemand die me hier mee verder kan helpen?

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
DikkieDick schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:32:
[...]

Al een tijdje geleden gevraagd. Niemand die me hier mee verder kan helpen?
En je hebt zelfs na al die tijd (1,5 maand) niet de telefoon gepakt en het gratis: 0800-0226903 (de Logitech helpdesk, zeer bekwaam en behulpzaam) gebeld om ze het daar te vragen?

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag de 525 en het is een geweldig apparaat.
Alle eerder beschreven goede en slechte eigenschappen kloppen, behalve dan de software want die werkt bij mij als een zonnetje.

Ik heb echter 1 probleem, de backlight (glow) gaat niet automatisch uit. ik heb de tijdsduur al gewijzigd, maar geen resultaat. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook de afstandsbediening gekocht maar nu moet ik in de wizard modelnummers invoeren maar op me tv staat dus werkelijk NERGENS mijn modelnummer en ook in de handleiding niet, wat nu ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:36:
Ik heb vandaag ook de afstandsbediening gekocht maar nu moet ik in de wizard modelnummers invoeren maar op me tv staat dus werkelijk NERGENS mijn modelnummer en ook in de handleiding niet, wat nu ?????
Voer het merk in, en achterop je tv staat ergens echt wel het type/modelnr. Anyway, meeste merken gebruiken grotendeels dezelfde signalen voor al hun tv`s dus je kan het gewoon zo proberen. Als hij met de ene niet werkt selecteer je gewoon weer een andere tv van dat merk en probeer je het opnieuw :)
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:25:
Alle eerder beschreven goede en slechte eigenschappen kloppen, behalve dan de software want die werkt bij mij als een zonnetje.

Ik heb echter 1 probleem, de backlight (glow) gaat niet automatisch uit. ik heb de tijdsduur al gewijzigd, maar geen resultaat. Heeft iemand een idee?
Vreemd, zou altijd automatisch uit moeten gaan. Misschien hij gewoon defect. Check even of je alle updates erop hebt staan. Het kan ook zijn dat hij non stop zendt om een of andere reden. Dat kan je met de nieuwste update zien aan het bovenste blauwe lampje onder activities. Als die brandt dan is hij bezig met iets verzenden.

[ Voor 38% gewijzigd door aapelite op 17-11-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar ik snap echt niks van dit ding.... :'(

Hoe krijg ik me tv geprogrammeerd, hoe kan ik verder spoelen op me dvd etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:09
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:18:
Sorry maar ik snap echt niks van dit ding.... :'(

Hoe krijg ik me tv geprogrammeerd, hoe kan ik verder spoelen op me dvd etc etc etc
Zou je niet eerst even de handleiding gaan lezen?

Ofwel: RTFM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aapelite schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:05
Vreemd, zou altijd automatisch uit moeten gaan. Misschien hij gewoon defect. Check even of je alle updates erop hebt staan. Het kan ook zijn dat hij non stop zendt om een of andere reden. Dat kan je met de nieuwste update zien aan het bovenste blauwe lampje onder activities. Als die brandt dan is hij bezig met iets verzenden.
Ik heb de laatste update en hij zendt geen signalen uit.
Het gekke is, ik lees hier in dit topic dat ie ook automatisch aan moet gaan, als je hem oppakt (in ieder geval na een paar uur). Klopt dat, want dat doet ie bij mij ook niet?
De backlight gaat aan als ik op een willekeurige toets druk en daarna nooit meer uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:21:
[...]

Ik heb de laatste update en hij zendt geen signalen uit.
Het gekke is, ik lees hier in dit topic dat ie ook automatisch aan moet gaan, als je hem oppakt (in ieder geval na een paar uur). Klopt dat, want dat doet ie bij mij ook niet?
De backlight gaat aan als ik op een willekeurige toets druk en daarna nooit meer uit.
Hij moet aangaan wanneer je hem oppakt en hij al enige tijd stil ligt. Hij is heel gevoellig dus een minimale trilling kan hem tussendoor aan hebben laten gaan. Dus dat ie niet altijd aangaat kan. Na het drukken op een knop moet hij hoe dan ook aan gaan, maar zeker niet aanblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Hoe zit dat nou precies met het kraken? Kraakt dat de ab altijd of alleen wanneer je de knoppen (hard) indrukt? De afstandsbediending die ik nu heb (degene die bij de H/K AVR 235 zat) kraakt ook enigszins al je 'm gebruikt, maar niet zo luid dat ik (of 'm vriendin) me d'r aan stoor.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

LordMorgoth schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:49:
Hoe zit dat nou precies met het kraken? Kraakt dat de ab altijd of alleen wanneer je de knoppen (hard) indrukt? De afstandsbediending die ik nu heb (degene die bij de H/K AVR 235 zat) kraakt ook enigszins al je 'm gebruikt, maar niet zo luid dat ik (of 'm vriendin) me d'r aan stoor.
Hij kraakt aardig, vooral als je knoppen bovenaan indrukt (waar de activities zitten). Ik hoorde het aan het begin even, merk het nu niet eens meer bewust op. Dus ernstig is het naar mijn mening niet en met mij wel meer mensen denk ik te zien aan de hoeveelheid die hem alsnog kochten ondanks het kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er inmiddels ook ene, maar om het storend te noemen, niet echt. Tuurlijk is het niet zoals het hoort, een product van 60 euro dat zo kraakt. Maar als ik knoppen induw kraakt het niet zo heel heftig, tis meer als je een op de behuizing van t ding zelf duwt, er in knijpt of het bovenste deel en onderste deel ten opzichte van elkaar probeert te draaien (dan kraakt ie heel erg :P). Maar gezien de mogelijkheden van t ding, is het niet dat ik er echt van wakker lig.
Ik ben iig zeer te spreken over het ding, 't enige nadeel was de software. Dit is web-based, en in het begin kreeg ik nog wel eens dat er een time-out optrad, maar eigenlijk was dat alleen de eerste dag. Nu werkt het eigenlijk altijd wel goed, al gebruik je het eigenlijk niet elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zit een beetje met een probleem.
Mijn tv wil niet op de goede input. :/

Op de orginele ab doe ik het volgende:
tv/av knop, en dan de gekleurde knoppen voor AV1/AV2/AV3

Krijg dit niet goed ingesteld in de software, iemand een goede tip?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik sta nu een beetje voor een dilemma, ik heb een nog geen jaar oude 525 waarvan het down-knopje van de pijltjes niet meer goed werkt, je moet echt hard drukken. Nu kan ik natuurlijk zelf even dat ding openmaken en de boel schoonmaken en waarschijnlijk is het dan opgelost.
Alleen is dan ook de garantie weg.
Iemand ervaring met de garantie? Kan ik nu gewoon naar de Mediamarkt en krijg ik een nieuwe of wordt het opsturen naar Logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
DRAFTER86 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:03:
Ik sta nu een beetje voor een dilemma, ik heb een nog geen jaar oude 525 waarvan het down-knopje van de pijltjes niet meer goed werkt, je moet echt hard drukken. Nu kan ik natuurlijk zelf even dat ding openmaken en de boel schoonmaken en waarschijnlijk is het dan opgelost.
Alleen is dan ook de garantie weg.
Iemand ervaring met de garantie? Kan ik nu gewoon naar de Mediamarkt en krijg ik een nieuwe of wordt het opsturen naar Logitech?
Als ik jou was zou ik contact opnemen met logitech, zij staan bekend om hun goede klantenservice. Ik had een logitech mx500 muis die het niet lekker meer deed, ik had hem al met een schroevendraaier aangevallen en wist daardoor ook wat het probleem was. Ik contact opnemen met logitech om dat onderdeel vervangen te krijgen maar die vent aan de telefoon zei: "ik heb niet gehoord dat jij de schroevendraaier heb gebruikt, stuur alleen het usb stekkertje op en je krijgt van mij een nieuwe mx518. Die laatste krijg je omdat de mx500 uit productie en uit het magazijn is".

Edit:
De mx518 is qua mogelijkheden een stuk beter dus bij mij kan logitech niet meer stuk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door EnsconcE op 18-11-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb gister ook de 525 gekocht voor mijn mediapc met mediaportal. Nu heb ik alleen geen infrarood reciever. Welke kan ik daar het beste voor kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij paradigit heb ik de mijne (na een tip van iemand hier :P) gekocht. Kost zo'n 17,50 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een idee hoe ik mijn probleem kan oplossen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 02:16:
Bij paradigit heb ik de mijne (na een tip van iemand hier :P) gekocht. Kost zo'n 17,50 euro...
Oke welke is dat precies? en kun je die ook gebruiken i.c.m Mediaportal, want dat is voor mij het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze... Ze hebben ook ene van 22,50, maar ik weet neit wat het verschil tussen die twee is.

Mediaportal, wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:08:
Ik heb deze... Ze hebben ook ene van 22,50, maar ik weet neit wat het verschil tussen die twee is.

Mediaportal, wat bedoel je daarmee?
Mediaportal is een software programma wat lijkt op windows mce. Die reciever die jij bedoeld is dat niet de reciever die ook orgineel bij de afstandsbediening van windows mce word meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Harmen schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:48:
Iemand een idee hoe ik mijn probleem kan oplossen?
Het werkt dus ook niet als je die geavanceerde setup doorloopt waarin je precies aangeeft hoe je TV van input wisselt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Harmen schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 10:31:
Zit een beetje met een probleem.
Mijn tv wil niet op de goede input. :/

Op de orginele ab doe ik het volgende:
tv/av knop, en dan de gekleurde knoppen voor AV1/AV2/AV3

Krijg dit niet goed ingesteld in de software, iemand een goede tip?
Tot waar gaat het goed met de Harmony dan? De tv/av knop doet ie wel? En daarna gaat het mis?
Je kan natuurlijk altijd, in een activiteit nog een paar handmatige IR commondo's sturen.
Dus in jou geval zou het er iets als dit uit komen te zien:
-zet TV aan
-stuur IR commando: TV/AV (gaat naar TV/AV)
-stuur IR commando: 'gekleurde knop' (gaat naar juiste input)

DIt kan bij aangepaste acties: voer deze acties uit bij het starten van de actitvieit.
Daar staan nu een aantal acties als het goed is en daar kun je een actie toevoegen voor je TV.
(heet: Verstuur deze infraroodopdracht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, omdat ik geen ir reciever had heb ik nu even een x10 reciever van een Medion pc geleend. Samen met de harmony wil ik nu dit werkend gaan maken in mediaportal of urberhaupt in windows. Hoe stel ik dit in godsnaam in?

Ik heb al een computer toegevoegd als mediapc zoals hier verderop staat beschreven. maar hij reageert nergens op..!?!?

Kan de Harmony wel samen werken met een x10 receiver van Medion?? iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je toegevoegd? Je moet namelijk idd een computer (media center pc) toevoegen, en kies je als fabrikant 'Microsoft', en vervolgens als model 'Windows XP Media Center Edition 2005' kiezen. Als het goed is zou ie dan sowieso moeten werken, mits de ontvanger werkt uiteraard.
Overigens, wordt je ontvanger herkend door windows? Als t goed is worden allerlei apparaten gevonden als je hem insteekt (in mijn geval een ir-ontvanger, 2 toetsenborden en een muis...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:38:
Wat heb je toegevoegd? Je moet namelijk idd een computer (media center pc) toevoegen, en kies je als fabrikant 'Microsoft', en vervolgens als model 'Windows XP Media Center Edition 2005' kiezen. Als het goed is zou ie dan sowieso moeten werken, mits de ontvanger werkt uiteraard.
Overigens, wordt je ontvanger herkend door windows? Als t goed is worden allerlei apparaten gevonden als je hem insteekt (in mijn geval een ir-ontvanger, 2 toetsenborden en een muis...).
Hij heeft toch geen 'Windows XP Media Center Edition 2005', atlhans zeker niet als 'device/apparaat' Dus die moet ie helemaal niet toevoegen.
Hij moet als device/apparaat dat x10 ding toevoegen. En inderdaad eerst zorgen dat dat x10 ding onder windows gewoon werkt, herkend wordt etc.....

Maar is dat x10 ding geen RF ontvanger? Dan gaat ie nl. idd niet met de Harmony werken nee, want die is IR......Als ie ook IR kan ontvangen zou het moeten werken, maar dan dus die/een x10 als device/apparaat toevoegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij hoeft toch volgens mij ook niet per se mediacenter daarvoor te hebben, volgens mij als je hem zou instellen op mediacenter zou hij iig gewoon mediaplayer kunnen bedienen. Zoja, dan weet hij of de afstandsbediening werkt icm de ontvanger, en dan kan ie proberen of hij hem in Mediaportal aan de gang krijgt.

Overigens las ik ergens dat die X10 idd RF is, dus dat kan verklaren waarom ie het niet deed. Ben nu zelf ff dat mediaportal aan het downloaden, maar ik ga ervan uit dat het gewoon werkt, Logitech Harmony + mediaportal. Zodra ik het getest hebt, hoor je meer ;)

Edit: ik heb het ff getest, werkt perfect in mediaportal, het enige wat mij niet lukte was mediaportal ermee starten, maja, dat ligt denk ik eraanaan het feit dat ik ook nog mediacenter erop heb staan. En omdat ik niet veel ermee geprobeerd heb (je kunt alle knoppen en afstandsbedieningen nog binnen het programma instellen), want ik vind het niet zo prettig werken, ondanks dat het er erg 'mediacenter' uit ziet...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry jongens, ik was er idd er al achter dat de x10 RF is en dat werkt idd niet met de IR harmony 525. Maar met de afstandsbedining van medion werkt het perfect. Ik hoop dat de harmony met een ir ontvanger net zo snel reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je (de vaaker hoge) standaard-vertragingen goed instelt, dan is ie snel. Sterker nog, ik hoef zelfs neit op het kastje te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

kaajee schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:28:
[...]

Tot waar gaat het goed met de Harmony dan? De tv/av knop doet ie wel? En daarna gaat het mis?
Je kan natuurlijk altijd, in een activiteit nog een paar handmatige IR commondo's sturen.
Dus in jou geval zou het er iets als dit uit komen te zien:
-zet TV aan
-stuur IR commando: TV/AV (gaat naar TV/AV)
-stuur IR commando: 'gekleurde knop' (gaat naar juiste input)

DIt kan bij aangepaste acties: voer deze acties uit bij het starten van de actitvieit.
Daar staan nu een aantal acties als het goed is en daar kun je een actie toevoegen voor je TV.
(heet: Verstuur deze infraroodopdracht)
De ene keer springt hij op AV2S, terwijl hij op AV2 moet staan.
AV2S geeft zwart/wit beeld door.

Zal nog eens kijken.... heb het als volgt staan:
TV > aan
TV > AV2
AV2 > AV2mode Normal
Tvhome > aan

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:25:

Ik heb de helpdesk van Logitech gemaild en werd later netjes teruggebeld. Ik had mijn mobiel niet bij me en werd toen weer netjes gemaild wanneer ze opnieuw konden bellen.
Toen ze mij eindelijk konden bereiken (bij elke andere helpdesk is het andersom) werd mij door een zeer vriendelijke medewerker verteld dat er een nieuwe afstandsbediening zou worden opgestuurd.
Na 2 dagen had ik die al binnen en die werkt perfect!!!!

Hierbij mijn complimenten voor de perfecte service van Logitech en voor de helpdesk _/-\o_ . Na alle nare ervaringen met andere helpdesks (b.v. Het Net) wil ik dit nu toch ook wel eens kwijt!!!!

En o ja, ik zou nu na een week niet meer weten hoe ik zonder deze afstandsbediening zou moeten. Wat een ongelooflijk handig ding!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 08:39:
[...]
......
Hierbij mijn complimenten voor de perfecte service van Logitech en voor de helpdesk _/-\o_ . Na alle nare ervaringen met andere helpdesks (b.v. Het Net) wil ik dit nu toch ook wel eens kwijt!!!!
......
Absoluut mee eens!!! Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt!! Wat een service....

Wat ik ook zo grappig vindt: aan het einde van het gespek bedanken zij jou voor het bellen met de helpdesk....... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 15:38

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb gister ook een 525 gekocht. Ik heb 1 vraag: is het ook mogelijk om teletekst te bekijken wanneer een Panasonic decoder aan staat? ik heb een knop toegewezen voor teletekst, maar als ik die indruk en op de nummer-toetsen druk, veranderd het kanaal van de decoder. het lukt wel wanneer ik een activity toewijs met alleen de tv, dus zonder de decoder.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

Flyby_Wire schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:02:
Ik heb gister ook een 525 gekocht. Ik heb 1 vraag: is het ook mogelijk om teletekst te bekijken wanneer een Panasonic decoder aan staat? ik heb een knop toegewezen voor teletekst, maar als ik die indruk en op de nummer-toetsen druk, veranderd het kanaal van de decoder. het lukt wel wanneer ik een activity toewijs met alleen de tv, dus zonder de decoder.
Dat kan helaas niet, want je hebt de cijfers nodig voor je decoder. Je zult dan even snel naar je devices moeten switchen om daar je TV te bedienen en teletekst te gaan gebruiken.

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 15:38

Distortion

Bottle to Throttle

AIKANE schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 15:26:
[...]

Dat kan helaas niet, want je hebt de cijfers nodig voor je decoder. Je zult dan even snel naar je devices moeten switchen om daar je TV te bedienen en teletekst te gaan gebruiken.
Bedankt. volgens mij zit er idd niks anders op.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Flyby_Wire schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:02:
Of je maakt een Activity: 'teletekst kijken', die kan dan weer een boel dingen 'automatisch' voor je doen/schakelen. Een activity in een actitvity gaat prima......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Zit er geen teletekst op de decoder? Zo doe ik het met de samsung decoder. Met een van die kleurknoppen roep ik teletekst op en dan kun je de nummers gebruiken voor pagina's. Hoef ik de activity "digi-tv kijken" niet voor uit

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Al enige tijd is bij mij bij het starten van een activity de laatste regel in het display weggevallen. Vroeger stond er iets van "Activiteit wordt gestart, houdt de afstandbediening op uw systeem gericht", nu staat er "Activiteit wordt gestart, houdt de afstandbediening". Updaten via software helpt niet. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, is bij mij al vanaf begin. Is volgens mij gewoon omdat het niet op het scherm past (doordat de Engelse tekst korter is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een recap van dit topic, graag:

525: goede AB, maar kraakt, en toetsen zijn niet even robust?
555: zelfde als de 525 maar steviger, en gemiddeld 30 euro duurder?

De 785 vind ik persoonlijk weer te duur.
Nog alternatieven binnen de Logitech Harmony reeks die niet te duur (max 150 euries) zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
525/555 Hoelang gaan die vier batterijen mee in de praktijk?
Voordeel van de 7/8 serie lijkt me toch wel het docking station....
(uiteraard gezocht in dit topic maar niet gevonden)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:24:

Nog alternatieven binnen de Logitech Harmony reeks die niet te duur (max 150 euries) zijn?
Eh, pricewatch wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:24:

Heb zelf de 555.
Deze oogt/voelt ook een stuk luxer en degelijker dan de 525. De body heeft een beetje rubberachtige look/feeling en kraken? Niets van te merken. De 525 is de goedkoopste instap en daarbij is de body dus ook van goedkoper plastic. Ik had begrepen dat de 555 uit een alu of magnesium behuizing gegoten is.
Al met al: wat een cultuurverschil qua afstandbedienings gebruik. Echt veel beter. Ik bedien: Philips DVD, marantz SR-5200, HTPC en Samsung LE-32M51 en alles gaat perfect. Ook het activity gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:54:
[...]
....Ook het activity gebruik.
Ook? :P
Daar gaat het nou juist allemaal om! Dat is ook de filosofie van Logitech. Alles met de activities doen eigenlijk. Ik gebruik de knop devices dan iegenlij kook nooit. Alles vanuit activities. Een activity starten vanuit een al draaiende activty gaat dan ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
kaajee schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:31:
[...]
Ook? :P
Daar gaat het nou juist allemaal om! Dat is ook de filosofie van Logitech. Alles met de activities doen eigenlijk. Ik gebruik de knop devices dan iegenlij kook nooit. Alles vanuit activities. Een activity starten vanuit een al draaiende activty gaat dan ook prima!
Wat bedoel je precies met "een activity starten vanuit een al draaiende activity"? Je schakelt dan toch gewoon van de ene activity naar een andere? Of kan je binnen een activity ook nog een soort macro toekennen aan een knop? Dan wil ik graag weten hoe je dat doet ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Mr_Blobby schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:45:
[...]
Wat bedoel je precies met "een activity starten vanuit een al draaiende activity"? Je schakelt dan toch gewoon van de ene activity naar een andere? Of kan je binnen een activity ook nog een soort macro toekennen aan een knop? Dan wil ik graag weten hoe je dat doet ... :P
Nee je schakelt idd wel van activity naar activity, maar de Harmony onthoud wel welke toestellen er dan aanstaan en dus uit moeten en weet ook dat ie dan naar een andere ingang moet bijv. Maar dit kan dus heel ander 'gedrag' zijn dan wanneer je diezelfde activity vanuit alles-uit stand uitvoerd......

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Ik wil ook wel weten hoe je een macro programmeert! Maar volgens mij kan dat gewoon niet, en dat vind ik best wel een minpunt. Mijn 5 euro Aldi universal remote kan het zelfs...

• kaajee
K-Jay schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:04:
Ik wil ook wel weten hoe je een macro programmeert! Maar volgens mij kan dat gewoon niet, en dat vind ik best wel een minpunt. Mijn 5 euro Aldi universal remote kan het zelfs...
Macro, Activity, what's in the name..... :9
Je kunt voor 'je macro' toch gewoon een activity maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:37:
[...]

Macro, Activity, what's in the name..... :9
Je kunt voor 'je macro' toch gewoon een activity maken?
Inderdaad. En je kan ze zelfs nesten, al heb ik dat niet nodig gehad. Dit is te doen door z.g. 'dummy' device aan te maken (meende ik te hebben begrepen).

Zelf werk ik vooral met programmeren van de 555 via de website, en niet de bijgeleverde configuratie software. Bepaalde zaken zijn iets makkelijker te vinden/bereiken met de website versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch vorige week de 785 gekocht, vanwege:
- accu (+ oplader) ipv batterijen
- kleurenscherm
- meerdere activiteiten

Vooral de accu t.o.v. de batterijen was een belangrijk argument. Binnen de kortste keren heb je al meer geld uitgegeven aan batterijen.. en zo wordt de 525 of de 555 toch duurder dan de 785.

Ik ben zaterdagavond een uurtje of 3 bezig geweest om alles op de website in te stellen en te testen, en bijna alles werkt nu zoals het zou moeten. Alle apparaatfuncties van de 6 apparaten die ik heb staan, werden direct herkend. De website is ook niet heel erg moeilijk, en de wizards helpen je goed op weg.

Ik ben dus (voor nu) een tevreden klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een H525 voor m'n pa gekocht, alleen krijg ik onze Loewe Auro 8116 DT niet goed ingesteld. Ik heb hem toegevoegd als Minisysteem (dvd, cd, radio). Ik wil als ik Tv ga kijken, dat het geluid via de Auro geregeld wordt. Alleen blijft de ingang op Radio staan. Via de help functie kwam ik ook niet echt verder. Iemands ervaring met de Auro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:55:
Ik heb een H525 voor m'n pa gekocht, alleen krijg ik onze Loewe Auro 8116 DT niet goed ingesteld. Ik heb hem toegevoegd als Minisysteem (dvd, cd, radio). Ik wil als ik Tv ga kijken, dat het geluid via de Auro geregeld wordt. Alleen blijft de ingang op Radio staan. Via de help functie kwam ik ook niet echt verder. Iemands ervaring met de Auro?
Joh, dit is zo lastig voor ons (op afstand).
Ik zou gewoon even de logitech helpdesk bellen, die loodsen je er zo doorheen......veel sneller ook.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:09:
[...]

Joh, dit is zo lastig voor ons (op afstand).
Ik zou gewoon even de logitech helpdesk bellen, die loodsen je er zo doorheen......veel sneller ook.....
Gister had ik een e-mail verstuurd, werd vandaag terug gebeld. Perfecte support gekregen. Nu werkt alles perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Middag... Heb de 525 nu ook 2 dagen in mijn bezit en ben tot nu toe erg tevreden over de ab maar ik zit nog met 2 probleempjes :(

1. De activiteiten "TV kijken" & "DVD kijken" werken perfect en de TV schakelt naar het juiste ingangskanaal. Zodra ik de activiteit "Xbox 360" start dan gaat alles netjes aan maar de TV schakelt niet naar de Component-ingang zoals aangegeven in de activiteit. Als ik dan via Device --> TV --> Input Component 1 selecteer dan gaat ie weer wel naar de juiste ingang. Zou dit kunnen komen omdat de TV + DVD-speler via SCART zijn aangesloten??

2. Ik maak bij de Xbox gebruik van Transcode360 en daarvoor moet je dus op de X (blauwe knop) van de controller drukken om het menu binnen te gaan. Ik heb deze 4 knoppen op de ab geprogrammeerd onder de 4 teletekst-knoppen (zijn toch dezelfde kleur) alleen lijkt dit niet te werken.

Iemand een idee hoe deze 2 problemen op te lossen zijn?

Heb voor probleem 1 trouwens zo'n beetje alle mogelijke instellingen al geprobeerd waaronder de ingangen hernoemen.

[ Voor 3% gewijzigd door -Leon- op 09-12-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 12-09 15:19
Ik heb de afstandsbediening gister ook gekocht. (De 525).
Zoals al eerder opgemerkt bij de software. Als je internetverbinding goed is, is er niks aan de hand. mocht dit op de een of andere reden wat minder zijn heb je al snel een probleem.

Snap niet dat ze er niet een "normale"applicatie bij hebben geleverd die eens in de zoveel tijd, of als je daar om vraagt een update van internet haalt.

Ben er nog niet helemaal tevreden over.
De ene keer schakelt hij bijvoorbeeld wel over naar het goede ingangssignaal op de tv en de andere keer weer niet. Best vervelend.

Tevens heb ik mijn laptop aangesloten via een audio kabeltje op de AUX ingang van mijn JBL Dsc1000 home cinema set.

Ik heb een activity aangemaakt "Laptop geluid" en vervolgens gezegd dat als ik die activity selecteer dat ik dan wil dat hij mijn home cinema inschakelt op aux, en vervolgens verder niks doet. Ik kan echter daarna niet met de normale toetsen het geluid harder of zachter zetten.

De gebruiksaanwijzing die erbij werd geleverd vind ik ook erg matig.
Een blaadje met daarin een quick-set-up en dat was het.

Ben nu al redelijk wat aan het kloten geweest met de ab, maar hij doet nog steeds niet helemal wat ik wil.

Heb besloten dat ik nu alle activity's eens ga verwijderen en dan eerst eens alle toetsen via RAW ga aanleren. Daarna de activity's weer instellen. Hopelijk werkt dat beter.

Heb nu inmiddels alle activiteiten verwijderd en de activiteit DVD kijken opnieuw toegevoegd. Werkt nu perfect! In een woord grandioos! (Heb eerst ingesteld dat die de tv en home cinema aan moet zetten op goede kanaal, en toen eerst uitproberen. Hierna stap voor stap controls toegevoegd)

Heb dit ook gedaan voor het laptop geluid en dit werkt ook perfect!

[ Voor 24% gewijzigd door Robbie T op 10-12-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Laatst online: 12-09 18:31

Daklem

Audio Nerd

Ik vindt de nieuwe Harmony 1000 met touchscreen wel erg gaaf!

Zeker hierbij een IR ontvanger kopen die je aansluit op je apparatuur en je kan zonder te richten gebruik maken ervan. Dat is wel super! :)

Weet iemand wanneer deze in de verkoop gaat? Ik kan er niets over terug vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

linkje?

Op de site van Logitech kan ik er niks van terug vinden.
Nevermind, ik heb 'm al gevonden:

http://www.logitech.com/i...,contentid=12498#Overview

[ Voor 32% gewijzigd door LordMorgoth op 11-12-2006 09:12 ]

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Daklem schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:41:
Ik vindt de nieuwe Harmony 1000 met touchscreen wel erg gaaf!

Zeker hierbij een IR ontvanger kopen die je aansluit op je apparatuur en je kan zonder te richten gebruik maken ervan. Dat is wel super! :)

Weet iemand wanneer deze in de verkoop gaat? Ik kan er niets over terug vinden helaas.
Ik vind em heel duur (399,- eu) voor wat ie (extra) biedt. Hij heeft eigenlijk alleen als extra een kleuren tft touchscreen en rf (naast ir).

Realiseer je wel dat het nog steeds een 'one way' systeem is. De remote kan alleen maar verzenden en niet ontvangen. Op die functionaliteit zit ik nou nog steeds te wachten. Dat het apparaat ook signalen/gegevens terugstuurt naar m'n remote. De Pronto van Philips kan dit en ook een PDA met WiFi uitrusten met de juiste software......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:37:
525/555 Hoelang gaan die vier batterijen mee in de praktijk?
Voordeel van de 7/8 serie lijkt me toch wel het docking station....
(uiteraard gezocht in dit topic maar niet gevonden)
Nog iemand met een ervaring over battery life?

Er zitten vier penlites in maar hoelang gaan die mee? Half jaartje?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Spyro_the_Dragon schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:43:
[...]

Nog iemand met een ervaring over battery life?

Er zitten vier penlites in maar hoelang gaan die mee? Half jaartje?
Uiteraard afhankelijk van gebruik maar ALS ze leeg zijn dan ben je ERG blijf met de software waar al je instellingen in staan :) Effe nieuwe batterijen erin, aan je PC hangen en je ab updaten en je kan weer verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Het geeft toch wel een kick als je alles instelt en het vervolgens uitprobeert en alles werkt.

- TV aan.
- Home Cinema systeem aan.
- Tv op de goede ingang.
- Home Cinema systeem op het de ingang.
- DVD lade open.
- 15 seconden wachten.
- DVD lade sluiten.
- Play

En dat allemaal met 1 druk op de knop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
-Leon- schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:52:
[...]

Uiteraard afhankelijk van gebruik maar ALS ze leeg zijn dan ben je ERG blijf met de software waar al je instellingen in staan :) Effe nieuwe batterijen erin, aan je PC hangen en je ab updaten en je kan weer verder....
Dat is zeker een pre.... maar hoe lang heb JIJ met je eerste setje gedaan? Een week, een maand of een half jaar? Hoef het niet precies te weten maar een indicatie zou wel lekker zijn.

Zit nl nog te twijfelen tussen de 525 en een duurdere met dockingstation. Gaan de batterijen een half jaar mee dan wordt het de 525, maar redt ie het maar een week op batterijen dan wordt het een ander verhaal...
Robbie T schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:08:
Het geeft toch wel een kick als je alles instelt en het vervolgens uitprobeert en alles werkt.

----

En dat allemaal met 1 druk op de knop!
Nou wil ik m zeker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je daarop je keuze maakt, neem dan liever de 555 ipv 525. Die oogt veel beter/luxer en is ook uit metaal getrokken ipv plastic (met rubberachtige coating).
Dus keuze maken tussen docking versie of 555 (en niet 525).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Spyro_the_Dragon schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:20:
[...]

Dat is zeker een pre.... maar hoe lang heb JIJ met je eerste setje gedaan? Een week, een maand of een half jaar? Hoef het niet precies te weten maar een indicatie zou wel lekker zijn.

Zit nl nog te twijfelen tussen de 525 en een duurdere met dockingstation. Gaan de batterijen een half jaar mee dan wordt het de 525, maar redt ie het maar een week op batterijen dan wordt het een ander verhaal...

[...]

Nou wil ik m zeker _/-\o_
Batterijen gaan hier een maand of 4 mee denk ik. Soms misschien meer, ligt eraan welke batterijen er in huis zijn :P

[ Voor 5% gewijzigd door aapelite op 11-12-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik heb zelf nu ruim een half jaar een Harmony 555 en ben er redelijk tevreden mee. Van kraken heb ik helemaal geen last. De 555 zit mooi en degelijk in elkaar en de achterkant heeft inderdaad een rubberachtige afwerking. Dat hebben ze bij Logitech heel goed gedaan. De batterijen gaan bij mij overigens een maand of 4 mee en dat is bij redelijk intensief gebruik. Niet slecht dus. Ik vind het wel jammer dat sommige toetsjes van die harde klik toetsen zijn. Het liefst had ik alle toetsen van het zachtere materiaal en zonder klik gehad (zoals de play/pause/forward/rewind). Ook de Volume up/down en channel up/down hadden wel iets prominenter mogen zijn. Het zijn tenslotte de meest gebruikte toetsen. Nu zijn ze wat aan de kleine kant en ze liggen ook wat te diep naar mijn smaak.

De software is helaas waardeloos. Zonder internet is het ding niet te programmeren. Je bent nu wel erg afhankelijk van de logitech site. Wie garandeert mij dat de members.harmony site de komende jaren blijft bestaan? Het feit dat je voor de eenvoudigste aanpassing door een hele wizard heen moet irriteert me mateloos. Als iemand weet hoe het bestandsformaat in elkaar zit van het bestandje wat de online versie downloadt, dan bouw ik er wel een fatsoenlijke applicatie omheen. Dan hoef je alleen nog maar de online versie te gebruiken als je een nieuwe code moet inleren of apparaten/codes uit de database van logitech nodig hebt. Eigenlijk zou Logitech moeten zorgen voor een goede offline tool. Ik zou het ook prettig vinden om verschillende setups te kunnen maken, die ik onafhankelijk van elkaar kan bewaren. Als je nu wat gaat zitten rotzooien en uitproberen dan kan je dus helemaal opnieuw beginnen. Even terug naar een oudere versie van je instellingen is er niet bij.

Als ik van logitech de opdracht zou krijgen om van de 555 een ideale AB te maken dan zou ik:
- Goede offline software maken!
- Alleen zachte, klikloze toetsen gebruiken.
- Volume en Channel toetsen iets groter en hoger maken.
- De cijfer toetsen groter maken.

Ondanks de verbeterpunten heb ik wel elke dag veel plezier van deze prachtige afstandbediening.

Als ik de tijd kan vinden, dan maak ik wel even een mockup applicatie van hoe ik vind dat de software eruit zou horen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Laatst online: 12-09 18:31

Daklem

Audio Nerd

kaajee schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:50:
[...]

Ik vind em heel duur (399,- eu) voor wat ie (extra) biedt. Hij heeft eigenlijk alleen als extra een kleuren tft touchscreen en rf (naast ir).

Realiseer je wel dat het nog steeds een 'one way' systeem is. De remote kan alleen maar verzenden en niet ontvangen. Op die functionaliteit zit ik nou nog steeds te wachten. Dat het apparaat ook signalen/gegevens terugstuurt naar m'n remote. De Pronto van Philips kan dit en ook een PDA met WiFi uitrusten met de juiste software......
Klopt, maar het RF systeem is juist een pre voor me. Dat is juist de reden waarom ik hem zo interessant vindt.

Ik heb hem al op internet gezien voor 285 euro. Dat vind ik een acceptabel bedrag. Zeker gezien het feit dat je voor de 895 (ook RF) al 220 betaalt. Dan heb ik die 65 euro meer er graag voor over, want dit ding is wel degelijk veel gaver!!

ook in zijn klasse waar hij mee moet concurreren vindt ik hem goedkoop. Een pronto van Philips is duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Misschien dat iemand antwoord op mijn vraag heeft,

Ik heb een home cinema set van JBL.
Deze heeft op de afstandsbediening een knop voor het volgende hoofdstuk en een aparte knop voor doorspoelen. Nu is het echter zo dat als ik de knop voor doorspoelen 1x indruk dat hij dan met een snelheid van 4x gaat doorspoelen.

Bij 2x drukken 8x
bij 3x drukken 16x
en bij 4x drukken 32x.

Op de 525 is het echter zo dat als ik de doorspoelknop indruk hij meteen naar 32x doorspoelen gaat.

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen? Zodat ik het net zo krijg als op de ab. van mijn jbl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de 525 is het echter zo dat als ik de doorspoelknop indruk hij meteen naar 32x doorspoelen gaat.

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen? Zodat ik het net zo krijg als op de ab. van mijn jbl?
Je kan de 525 elke willekeurige code aanleren vanaf je orginele remote en deze toewijzen een een knop.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.