Is het nou zo dat je elke knop zijn eigen code kan geven zodat je in principe (bij wijze van ) al je remotes kunt bundelen tot een? Als ik het geluid volume wil veranderen moet ik namelijk mijn 5.1 ab gebruiken maar als ik wil zappen weer de tv ab etc.. als ik deze 2 er nu in zet.. kan ik ze dan tegelijkertijd gebruiken met dit apparaat (als in 2 buttons voor beide acties zonder te hoeven schakelen tussen menu's etc)
Dit is nou net de essentie van dit apparaat!Webgnome schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 00:05:
Is het nou zo dat je elke knop zijn eigen code kan geven zodat je in principe (bij wijze van ) al je remotes kunt bundelen tot een? Als ik het geluid volume wil veranderen moet ik namelijk mijn 5.1 ab gebruiken maar als ik wil zappen weer de tv ab etc.. als ik deze 2 er nu in zet.. kan ik ze dan tegelijkertijd gebruiken met dit apparaat (als in 2 buttons voor beide acties zonder te hoeven schakelen tussen menu's etc)
Wat ook kan is een serie van activiteiten onder een knop opnemen (zie paar posts terug); dus TV aan, Versterker aan en op juiste kanaal etc etc
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Verwijderd
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij kan je tegenwoordig een backup maken van je huidige instellingen van je remote. Het is wel een beetje ongelukkig verborgen. Ik heb zelf de 555.synthdood schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:02:
...
Als je nu wat gaat zitten rotzooien en uitproberen dan kan je dus helemaal opnieuw beginnen. Even terug naar een oudere versie van je instellingen is er niet bij.
...
Als je A zegt moet je ook B zeggen, hier hebben we weinig aan.......Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:48:
[...]
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij kan je tegenwoordig een backup maken van je huidige instellingen van je remote. Het is wel een beetje ongelukkig verborgen. Ik heb zelf de 555.
Ik doe het als volgt: je doet een update naar je remote via de webinterface. Dan komt IE op een gegeven moment met de download waarschuwing, maar in plaats van het bestandje te openen (met de 'lokale' harmony software) kies je er voor om het bestandje ergens op je PC op te slaan. Je hebt dan een 'Update.EZHex' bestandje. Je kunt deze hernoemen wat je wilt (datum of zo) en deze dubbelklikken opent de Harmony software en update je remote.......
Zo doe ik het inderdaad ook. Dan heb je in elk geval een bestandje waarmee je je remote kan programmeren. Dat is beter dan helemaal geen backup. Je kan echter niet dit bestandje weer terug uploaden naar de site, zodat je weer gewoon een oude config kan gaan editen.kaajee schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:10:
[...]
Als je A zegt moet je ook B zeggen, hier hebben we weinig aan.......![]()
Hoe dan?
Ik doe het als volgt: je doet een update naar je remote via de webinterface. Dan komt IE op een gegeven moment met de download waarschuwing, maar in plaats van het bestandje te openen (met de 'lokale' harmony software) kies je er voor om het bestandje ergens op je PC op te slaan. Je hebt dan een 'Update.EZHex' bestandje. Je kunt deze hernoemen wat je wilt (datum of zo) en deze dubbelklikken opent de Harmony software en update je remote.......
Klik bij het apparaat op meer opties.Robbie T schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:13:
Misschien dat iemand antwoord op mijn vraag heeft,
Ik heb een home cinema set van JBL.
Deze heeft op de afstandsbediening een knop voor het volgende hoofdstuk en een aparte knop voor doorspoelen. Nu is het echter zo dat als ik de knop voor doorspoelen 1x indruk dat hij dan met een snelheid van 4x gaat doorspoelen.
Bij 2x drukken 8x
bij 3x drukken 16x
en bij 4x drukken 32x.
Op de 525 is het echter zo dat als ik de doorspoelknop indruk hij meteen naar 32x doorspoelen gaat.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen? Zodat ik het net zo krijg als op de ab. van mijn jbl?
Klik op Los probleem op.
Klik op meer problemen oplossen.
Klik op Het lijkt alsof (mijn apparaat) niet alle opdrachten goed ontvangt.
Klik op Het apparaat reageert teveel op bepaalde opdrachten (bijvoorbeeld met 'volume omhoog' gaat het volume te snel omhoog).
En zet hier de waarde op 0 of 1, als het goed is werkt het nu beter.
Superbedankt voor deze reactie! Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht.Happy2000 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:20:
[...]
Klik bij het apparaat op meer opties.
Klik op Los probleem op.
Klik op Het apparaat reageert teveel op bepaalde opdrachten (bijvoorbeeld met 'volume omhoog' gaat het volume te snel omhoog).
Ga het zometeen meteen proberen
En er is een nieuwe versie van de software!
Wou net even de ab bijwerken en er werd een nieuwe versie gedownload.
Lijkt erop dat er weinig grote veranderingen zijn doorgevoerd. Alleen wat veranderingen in de manier waarop je door bepaalde schemen loopt. (Iets andere manier van categoriseren.
Wou net even de ab bijwerken en er werd een nieuwe versie gedownload.
Lijkt erop dat er weinig grote veranderingen zijn doorgevoerd. Alleen wat veranderingen in de manier waarop je door bepaalde schemen loopt. (Iets andere manier van categoriseren.
Dit werkte helaas niet.Happy2000 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:20:
[...]
Klik bij het apparaat op meer opties.
Klik op Los probleem op.
In elk geval bedankt!
Bedankt. Het is nu zo goed als opgelost.Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:20:
[...]
Je kan de 525 elke willekeurige code aanleren vanaf je orginele remote en deze toewijzen een een knop.
Had er zelf ook aan lopen denken, maar dacht van, nja hij spoelt wel gewoon door. Dus hij kent de code wel
Hier is ook wel weer een 'work around' voor. Geen nette, maar het werkt wel. Ik heb het ook.synthdood schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:53:
[...]
Zo doe ik het inderdaad ook. Dan heb je in elk geval een bestandje waarmee je je remote kan programmeren. Dat is beter dan helemaal geen backup. Je kan echter niet dit bestandje weer terug uploaden naar de site, zodat je weer gewoon een oude config kan gaan editen.
Je kan even bij Logitech vragen of ze een tweede account voor je willen aanmaken. Dit wordt dan een exacte kopie van je huidige/werkende account. Hier kun je dan mee klooien, experimenteren etc. Is het goed, dan doe je hetzelfde bij die andere account.
Nogmaals, verdient zeker geen schoonheidsprijs maar for the time being werkt het wel aardig.....
Is er toevallig ook een trucje om 1 apparaat gewoon aan te laten staan wanneer er op de off knop gedrukt word?
Ik zit hier namelijk met een digitale ontvanger die nogal vergeetachtig is wanneer ie uitgeschakeld word. Het kreng wil maar niet onthouden dat hij favorietenlijst 1 moet hebben wanneer ie aangeschakeld word in plaats van alle beschikbare zenders.
Zodra de decoder dus aan blijft heb ik dat probleem niet, probleem is echter wel dat mijn harmony (de etter die alles te goed doet
) dat dus niet snapt.
Digitale tv boxje moet dus altijd aanblijven no matter what (ik betaal toch all in
). Iemand een gouden tip?
Wel een grappig apparaat overigens, ff dvd activity aangemaakt, TV aan op ext2, AVR430 aan op ingang DVD, DVD speler aan en lade open gooien, ff dvd er in frotten, 1 druk op de knop en het licht gaat ook nog eens uit...... in 1 woord geweldig.
Heeft me 4 uur gekost om alles een klein beetje voor elkaar te krijgen maar als het werkt dan doet ie het goed ook. Kan ik morgen mooi ff posen als we een film avondje hebben, 1 druk op de knop en gaan met die banaan
Als het apparaat over een maand of wat nog bevalt maar eens kijken voor de 895.
Ik zit hier namelijk met een digitale ontvanger die nogal vergeetachtig is wanneer ie uitgeschakeld word. Het kreng wil maar niet onthouden dat hij favorietenlijst 1 moet hebben wanneer ie aangeschakeld word in plaats van alle beschikbare zenders.
Zodra de decoder dus aan blijft heb ik dat probleem niet, probleem is echter wel dat mijn harmony (de etter die alles te goed doet
Digitale tv boxje moet dus altijd aanblijven no matter what (ik betaal toch all in
Wel een grappig apparaat overigens, ff dvd activity aangemaakt, TV aan op ext2, AVR430 aan op ingang DVD, DVD speler aan en lade open gooien, ff dvd er in frotten, 1 druk op de knop en het licht gaat ook nog eens uit...... in 1 woord geweldig.
Heeft me 4 uur gekost om alles een klein beetje voor elkaar te krijgen maar als het werkt dan doet ie het goed ook. Kan ik morgen mooi ff posen als we een film avondje hebben, 1 druk op de knop en gaan met die banaan
Als het apparaat over een maand of wat nog bevalt maar eens kijken voor de 895.
[ Voor 30% gewijzigd door R2D2 op 13-12-2006 05:19 ]
Welke knop gebruik je op de originele afstandsbediening om naar favorietenlijst 1 te gaan? Kan je die dan niet toevoegen bij de activity? Als dat geen optie is, heb je geen truc nodig om het apparaat altijd aan te laten staan. Je kan ergens bij de device settings aangeven hoe het apparaat moet worden in/uitgeschakeld. Daar kan je opgeven dat hat apparaat geen aan/uit knop heeft.Reind schreef op woensdag 13 december 2006 @ 05:11:
Is er toevallig ook een trucje om 1 apparaat gewoon aan te laten staan wanneer er op de off knop gedrukt word?
Een apparaat inruilen omdat het bevalt .....?Als het apparaat over een maand of wat nog bevalt maar eens kijken voor de 895.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Dat zit gewoon in de instellingen van het apparaat. Mijn Samsungdecoder gaat _NOOIT_ uit, precies om dezelfde redenen...Reind schreef op woensdag 13 december 2006 @ 05:11:
Dus, even naar de instellingen van je decoder kijken (iets met 'spanning') of zo.
Ik heb een probleem...
Bij al mijn Activities waarbij de TV gebruikt word gaat er iets mis. De TV gaat nooit aan of uit. Nu heb ik met het programma dit probleem zogenaamd opgelost maar het probleem blijft ook daarna aanwezig en is erg irritant, ik kan de tv wel aan doen via de HELP knop maar nu zit ik iedere keer alsnog een hoop knoppen in te drukken voordat alles goed en wel aan staat.
Ik heb de Harmony 525, een Mirai 32" LCD tv en de activities hebben ook nog een xbox360 erbij. Weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen?
Bij al mijn Activities waarbij de TV gebruikt word gaat er iets mis. De TV gaat nooit aan of uit. Nu heb ik met het programma dit probleem zogenaamd opgelost maar het probleem blijft ook daarna aanwezig en is erg irritant, ik kan de tv wel aan doen via de HELP knop maar nu zit ik iedere keer alsnog een hoop knoppen in te drukken voordat alles goed en wel aan staat.
Ik heb de Harmony 525, een Mirai 32" LCD tv en de activities hebben ook nog een xbox360 erbij. Weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen?
Wat voor televisie heb je, ik heb zelf een Sony TV, die gebruikt discrete code's. Echter ik kon 1 code niet opnieuw aanleren, gebeld met de Logitech Helpdesk, gisteren middag belde iemand terug en hij heeft mijn "knopje" geprogrammeerdkoentjek schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:48:
Ik heb een probleem...
Super helpdesk van Logitech.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik heb sinds gisteren de Harmony 785. Hij is heel erg gebruiksvriendelijk en het instellen ging snel, veel minder frustrerend en tijdrovend dan ik dacht. Ik denk dat ik nog wel een paar dagen bezig ben om het apparaat voor de volle 100 procent naar mijn wensen in te richten, maar ik kan er nu eigenlijk al alles mee wat ik wil.
Ik heb er alleen één raar probleem mee, als het ledje van de activities-knop brand, maakt ie een heel irritant hoog piepend/zoemend geluid. Je hoort het alleen in een stille kamer als ie vlak bij je ligt, en dat ledje gaat na 20 seconden weer uit, maar toch vind ik dat een afstandsbediening van meer dan €150 gewoon stil moet zijn. Als je 'm bij je oor houdt kan je het trouwens héél goed horen. Ook rammelt er iets boven in de afstandsbediening, dus dat wijst er volgens mij wel op dat er toch iets stuk is...
Dus ik ga 'm toch maar om laten ruilen, nou maar hopen dat de webshop niet gaat zeuren dat ze het zelf niet kunnen horen of zoiets...
Ik heb er alleen één raar probleem mee, als het ledje van de activities-knop brand, maakt ie een heel irritant hoog piepend/zoemend geluid. Je hoort het alleen in een stille kamer als ie vlak bij je ligt, en dat ledje gaat na 20 seconden weer uit, maar toch vind ik dat een afstandsbediening van meer dan €150 gewoon stil moet zijn. Als je 'm bij je oor houdt kan je het trouwens héél goed horen. Ook rammelt er iets boven in de afstandsbediening, dus dat wijst er volgens mij wel op dat er toch iets stuk is...
Dus ik ga 'm toch maar om laten ruilen, nou maar hopen dat de webshop niet gaat zeuren dat ze het zelf niet kunnen horen of zoiets...
Ik zit te denken over een Logitech AB, de 555. Nu ben ik ook in bezit van diversen klik aan klik uit modules.
Nu ben ik het volgende tegen gekomen op internet http://cms.jbmedia.de/ind...task=view&id=42&Itemid=35 heeft iemand hier toevallig ervaring mee of dit werkt met de klik-aan-klik-uit setjes van de Gamma op een Harmony 555? Of heeft iemand hier toevallig al een andere oplossing voor?
thx
Nu ben ik het volgende tegen gekomen op internet http://cms.jbmedia.de/ind...task=view&id=42&Itemid=35 heeft iemand hier toevallig ervaring mee of dit werkt met de klik-aan-klik-uit setjes van de Gamma op een Harmony 555? Of heeft iemand hier toevallig al een andere oplossing voor?
thx
Probeer de knop eens RAW aan te leren, dat hielp in het geval van mijn JVC tv..... dat etterding wilde ook niet doen wat de bedoeling was en na het RAW aanleren was het probleem opgelost.koentjek schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:48:
IDe TV gaat nooit aan of uit. Nu heb ik met het programma dit probleem zogenaamd opgelost maar het probleem blijft ook daarna aanwezig en is erg irritant, ik kan de tv wel aan doen via de HELP knop maar nu zit ik iedere keer alsnog een hoop knoppen in te drukken voordat alles goed en wel aan staat.
Ik heb hetzelfde met mijn 680.. Viel me voor het eerst een paar dagen geleden pas op en heb dat ding nu minstens een half jaar..Mikey5times schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:03:Ik heb er alleen één raar probleem mee, als het ledje van de activities-knop brand, maakt ie een heel irritant hoog piepend/zoemend geluid. Je hoort het alleen in een stille kamer als ie vlak bij je ligt, en dat ledje gaat na 20 seconden weer uit, maar toch vind ik dat een afstandsbediening van meer dan €150 gewoon stil moet zijn. Als je 'm bij je oor houdt kan je het trouwens héél goed horen.
Ik stoor me er verder niet aan trouwens..
Dat ziet er interessant uit. Die light-manager laat zich in elk geval wel bedienen door de Harmony 555, maar of je ook de klik-aan klik-uit ontvanger van de Gamma er mee kan aansturen is niet duidelijk. De ontvangers in hun online shop zien er in elk geval anders uit dan die Gamma dingen.beekware schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:09:
Ik zit te denken over een Logitech AB, de 555. Nu ben ik ook in bezit van diversen klik aan klik uit modules.
thx
Bedankt, dat ga ik maar eens opzoeken. Als dat niet werkt kan ik natuurlijk altijd nog een knop instellen als aan en uit knop.Reind schreef op maandag 18 december 2006 @ 02:57:
[...]
Probeer de knop eens RAW aan te leren, dat hielp in het geval van mijn JVC tv..... dat etterding wilde ook niet doen wat de bedoeling was en na het RAW aanleren was het probleem opgelost.
In principe moet elke infrarood afstandsbediening 'werken' (vervangen kunnen worden) met een willekeurige IR Logitech Harmony. Die Harmony heeft gewoon een leerfunctie voor infrarood. Dus elk ander apparaat dat IR commando's uitstuurt moet 'in' de Harmony te krijgen zijn. Simple as that, dus ook 1 of ander Gamma setje zolang het maar infrarood 'uitstuurt'......synthdood schreef op maandag 18 december 2006 @ 09:53:
[...]
Dat ziet er interessant uit. Die light-manager laat zich in elk geval wel bedienen door de Harmony 555, maar of je ook de klik-aan klik-uit ontvanger van de Gamma er mee kan aansturen is niet duidelijk. De ontvangers in hun online shop zien er in elk geval anders uit dan die Gamma dingen.
Dat begrijp helemaal. Aangezien de Gamma setjes gebruik maken van RF-signalen gaat dit niet werken met een Harmony 555. Vandaar mijn vraag of iemand hier als iets op gevonden heeft...kaajee schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:44:
[...]
In principe moet elke infrarood afstandsbediening 'werken' (vervangen kunnen worden) met een willekeurige IR Logitech Harmony. Die Harmony heeft gewoon een leerfunctie voor infrarood. Dus elk ander apparaat dat IR commando's uitstuurt moet 'in' de Harmony te krijgen zijn. Simple as that, dus ook 1 of ander Gamma setje zolang het maar infrarood 'uitstuurt'......
Vandaar het linkje naar http://cms.jbmedia.de/ind...task=view&id=42&Itemid=35. Michien dat iemand hier al ervaring mee heeft of een andere goede oplossing weet om lichten te kunnen aansturen.
[ Voor 14% gewijzigd door beekware op 18-12-2006 11:42 ]
Zijn er nog meer mensen die hun Harmony horen piepen/zoemen als ze 'm bij hun oor houden?Occy74 schreef op maandag 18 december 2006 @ 03:48:
Ik heb hetzelfde met mijn 680.. Viel me voor het eerst een paar dagen geleden pas op en heb dat ding nu minstens een half jaar..
Ik stoor me er verder niet aan trouwens..
Voorheen had ik de All-For-One Kameleon 10-in-1, maar omdat de knoppen voor zappen/volume/browse+ok een beetje ranzig in elkaar zat heb ik er eigenlijk maar weinig mee gedaan.
Sinds een tijdje zit ik te kijken naar de Harmony serie van Logitech en eigenlijk zou ik zelf gaan voor de 1000, maar m'n vriendin vind dat touchescreen maar niks (bang dat het snel stuk gaat e.d.). Dit kan ik me dan ook absoluut voorstellen.
Zij vond zelf de 885 heel erg mooi, dus hier ga ik dan ook voor. Nog even wachten tot mijn verjaardag en dan aanschaffen.
Ik hoor jullie over websites praten van Logitech, is dit de instellingen pagina voor je afstandsbediening? Ja. Is het makkelijk om je AB in te stellen via die site? Ja dus
Ik heb namelijk een televisie, Media center, DVD-speler, A/V kast voor Component/RGB en Versterker welke hierop moeten kunnen.
Daarnaast misschien nog zo'n infrarood stekker schakelaar voor bij wijze van met de kerst dat alle verlichting geschakeld kan worden en natuurlijk het treintje voor om de boom welke met IR wordt aangestuurd
.
Is het ook mogelijk om pauzes (verschillend aantal seconden) tussen verschillende stappen in macro's te zetten?
Ik hoop echt dat deze besturing beter werkt dan de All-in-one.
Over dat zoemen van de AB, de All-in-one had dit ook. Ik gok er eigenlijk op dat dit de wikkels van de spoel/spoelen zijn in de AB.
Ik ga nog even verder met lezen van dit draadje.
Sinds een tijdje zit ik te kijken naar de Harmony serie van Logitech en eigenlijk zou ik zelf gaan voor de 1000, maar m'n vriendin vind dat touchescreen maar niks (bang dat het snel stuk gaat e.d.). Dit kan ik me dan ook absoluut voorstellen.
Zij vond zelf de 885 heel erg mooi, dus hier ga ik dan ook voor. Nog even wachten tot mijn verjaardag en dan aanschaffen.
Ik hoor jullie over websites praten van Logitech, is dit de instellingen pagina voor je afstandsbediening? Ja. Is het makkelijk om je AB in te stellen via die site? Ja dus
Ik heb namelijk een televisie, Media center, DVD-speler, A/V kast voor Component/RGB en Versterker welke hierop moeten kunnen.
Daarnaast misschien nog zo'n infrarood stekker schakelaar voor bij wijze van met de kerst dat alle verlichting geschakeld kan worden en natuurlijk het treintje voor om de boom welke met IR wordt aangestuurd
Is het ook mogelijk om pauzes (verschillend aantal seconden) tussen verschillende stappen in macro's te zetten?
Ik hoop echt dat deze besturing beter werkt dan de All-in-one.
Over dat zoemen van de AB, de All-in-one had dit ook. Ik gok er eigenlijk op dat dit de wikkels van de spoel/spoelen zijn in de AB.
Ik ga nog even verder met lezen van dit draadje.
[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 18-12-2006 12:00 ]
Als ik het allemaal goed begrijp kan ik met zo'n Harmony elke toets vrij programmeren. Dus ik kan naast het standaard gebeuren (TV kijken, maar zappen via Dreambox en volume via de AV receiver), ook bepalen dat bv de rode toets de surround mode van mijn receiver omzet ipv de rode toets van de Dreambox (ik noem maar wat).
Op zich is dat helemaal goed, want dat is precies wat ik wil. Momenteel heb ik de oude z/w Philips Pronto, en dat is natuurlijk een genot omdat je echt alles zelf kunt bepalen. Een probleem (naast het formaat en gewicht; hoewel dat voor mij persoonlijk niet zo'n issue is) van touchscreen remotes is dat je altijd moet kijken waarop je drukt omdat je niets voelt. Vandaar dat ik mijn Pronto misschien wel wil inruilen voor een Harmony.
Waar ik op zich nog niet helemaal uit ben is het gebruik van macro's. Op de Pronto kan ik vrijwel onbeperkt macro's toewijzen aan willekeurige knoppen. Ik begrijp dat dat op de Harmony 'activities' heten. Klopt het dat je om te beginnen 4,6 of 8 activities hebt om je naar een bepaald apparaat (of activiteit) te sturen. Dat zijn dus de macro's? Als je in één activity zit, heb je wéér 4,6 of 8 activities om bepaalde dingen binnen die activity/apparaat te doen. Die activities zijn dus gekoppeld zijn aan dat touchscreentje bovenin. Ik kan dus niet een macro toewijzen aan een willekeurige knop?
Ik vind dat wel belangrijk om te weten, want dan kan ik mijn huidige Pronto setup gaan bekijken om te zien of ik dit makkelijk kan overzetten naar een Harmony setup.
Op zich is dat helemaal goed, want dat is precies wat ik wil. Momenteel heb ik de oude z/w Philips Pronto, en dat is natuurlijk een genot omdat je echt alles zelf kunt bepalen. Een probleem (naast het formaat en gewicht; hoewel dat voor mij persoonlijk niet zo'n issue is) van touchscreen remotes is dat je altijd moet kijken waarop je drukt omdat je niets voelt. Vandaar dat ik mijn Pronto misschien wel wil inruilen voor een Harmony.
Waar ik op zich nog niet helemaal uit ben is het gebruik van macro's. Op de Pronto kan ik vrijwel onbeperkt macro's toewijzen aan willekeurige knoppen. Ik begrijp dat dat op de Harmony 'activities' heten. Klopt het dat je om te beginnen 4,6 of 8 activities hebt om je naar een bepaald apparaat (of activiteit) te sturen. Dat zijn dus de macro's? Als je in één activity zit, heb je wéér 4,6 of 8 activities om bepaalde dingen binnen die activity/apparaat te doen. Die activities zijn dus gekoppeld zijn aan dat touchscreentje bovenin. Ik kan dus niet een macro toewijzen aan een willekeurige knop?
Ik vind dat wel belangrijk om te weten, want dan kan ik mijn huidige Pronto setup gaan bekijken om te zien of ik dit makkelijk kan overzetten naar een Harmony setup.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat zoemen hebben bijna alle apparaten met LCD en backlight. Mijn Pronto zoemt, mijn Psion 5MX zoemde ook. Alleen écht hoorbaar als je 'm naast je oor houdt. Niets schadelijks. Wat het precies is weet ik ook niet. Sommige exemplaren hebben het erger dan anderen.Arunia schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:54:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
De activities (lees: macro's) worden weergegeven op het display bovenaan de Harmony. In het display worden 4,6 of 8 activities weergegeven en er zitten evenveel knoppen naast het display om een activity te selecteren (dus geen toucscreen). Maar je kan met de 2 knoppen onder het display door verschillende pagina's met activities bladeren. Dus als er 4 activities in een display worden weergegeven, kan je met de knop rechtsonder het display de volgende 4 activities tonen en met de knop linksonder weer terug.mphilipp schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:11:...Ik begrijp dat dat op de Harmony 'activities' heten. Klopt het dat je om te beginnen 4,6 of 8 activities hebt om je naar een bepaald apparaat (of activiteit) te sturen. Dat zijn dus de macro's? Als je in één activity zit, heb je wéér 4,6 of 8 activities om bepaalde dingen binnen die activity/apparaat te doen. Die activities zijn dus gekoppeld zijn aan dat touchscreentje bovenin. Ik kan dus niet een macro toewijzen aan een willekeurige knop?
Er zijn dus veel meer activities te programmeren dan het aantal dat in een keer getoond kan worden. Het aantal activities zal wel begrensd zijn, maar daar loop je in de praktijk niet tegenaan. Je kan dus geen macro toekennen aan een willekeurige knop en activities zijn niet genest (dus geen activity binnen een activity).
Als je een activity hebt gekozen kan je wel functies van de apparaten die bij de activity horen en die je niet kwijt kan onder de standaard knoppen, onderbrengen in het display. Die functies kan je dan ook weer met de knoppen ernaast kiezen en met de knoppen eronder kan je door de pagina's met functies bladeren.
Thanks! Dat wilde ik even weten. Klinkt op zich wel interessant denk ik. Pronto is natuurlijk een superding, alleen hebben ze niet het eeuwige leven. Bovendien is een ab met 'echte' knoppen een stuk handiger. Ik zal eens gaan tellen hoeveel macro's ik per apparaat gebruik om te zien of ik mijn config makkelijk kan overzetten.Mr_Blobby schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:14:
[...]
De activities (lees: macro's) worden weergegeven op het display bovenaan de Harmony. In het display worden 4,6 of 8 activities weergegeven en er zitten evenveel knoppen naast het display om een activity te selecteren (dus geen toucscreen).
[knip]
Toch wel een soort Pronto-killer als ik het zo hoor...
Je kunt dus niet als je bv activity 'TV kijken' hebt gekozen een andere set activities laten zien? Dat zou wel weer jammer zijn.Je kan dus geen macro toekennen aan een willekeurige knop en activities zijn niet genest (dus geen activity binnen een activity).
[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 18-12-2006 13:41 ]
Nadeel van de 525 blijft dus wel dat je binnen een activity geen macro's kan hebben. Hoe het zit met geneste activities is me een raadsel. Heb gisteren wat zitten prutsen, maar geen oplossing gevonden.
Klopt...mphilipp schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:37:
[...]
Je kunt dus niet als je bv activity 'TV kijken' hebt gekozen een andere set activities laten zien? Dat zou wel weer jammer zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door K-Jay op 18-12-2006 13:46 ]
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Heb zelf wat home automation modules van Marmitek/X10, heb van het weekend een IR to X10 RF kastje besteld. Verzending verwacht ik deze week nog wel, kan ik van het weekend wel melden hoe goed dat werkt. X10 modules zijn er voor verschillend toepassingen, oa. ook om lichten aan te sturen.beekware schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:40:
[...]
Michien dat iemand hier al ervaring mee heeft of een andere goede oplossing weet om lichten te kunnen aansturen.
Hmm, als dat zo is wil ik 'm niet terugsturen. Hij bevalt heel erg goed, op het zoemen na dan.mphilipp schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:13:
Dat zoemen hebben bijna alle apparaten met LCD en backlight. Mijn Pronto zoemt, mijn Psion 5MX zoemde ook. Alleen écht hoorbaar als je 'm naast je oor houdt. Niets schadelijks. Wat het precies is weet ik ook niet. Sommige exemplaren hebben het erger dan anderen.
Heeft iemand een 785, of een andere harmony met lcd-kleurenscherm die niet hoorbaar zoemt als je 'm bij je oor houdt?
Als ze echt allemaal zoemen, dan houd ik deze gewoon.
Ik heb een 885, al driekwart jaar en het was mij nog nooit opgevallen, maar inderdaad: als de backlight aan is en ik hou 'm bij m'n oor, dan zoemt 'ie - beetje hoge pieptoon. Gaat de backlight uit, dan stopt het zoemen.Mikey5times schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:02:
[...]
Heeft iemand een 785, of een andere harmony met lcd-kleurenscherm die niet hoorbaar zoemt als je 'm bij je oor houdt?
Maar ik moet hem echt bij m'n oor houden, anders hoor ik het echt niet.
Heb een 525. Geen last van gezoem! Ook niet met back-light aan!
Zag wat vragen over levensduur batterijen. Ik heb de 525 op 27-5-2006 gekocht en begin deze maand hielden de batterijen er mee op. Reken dus op 5 tot 6 maanden.
Heb trouwens een klein probleempje waar ik maar niet uit kom: Als ik mijn beamer (Panasonic PT-AE900E) aanstuur via de 525 in een activity en ik gebruik de 'Help' knop op de AB dan wil hij mijn beamer uitschakelen. Dit kan ik alleen voorkomen door met de oorspronkelijke afstandsbediening het 'Cancel' commando door te geven. Iemand enig idee hoe ik dit conflict kan oplossen? Heb de hele thread al doorgelezen, maar kom niemand met hetzelfde probleem tegen.
Heb trouwens een klein probleempje waar ik maar niet uit kom: Als ik mijn beamer (Panasonic PT-AE900E) aanstuur via de 525 in een activity en ik gebruik de 'Help' knop op de AB dan wil hij mijn beamer uitschakelen. Dit kan ik alleen voorkomen door met de oorspronkelijke afstandsbediening het 'Cancel' commando door te geven. Iemand enig idee hoe ik dit conflict kan oplossen? Heb de hele thread al doorgelezen, maar kom niemand met hetzelfde probleem tegen.
Verwijderd
525 heeft geen kleurenscherm, maar piept ook niet... Mijn GSM heeft wel een kleurenscherm, maar die piept ook niet. Dus niet alle kleurenschermen piepen.
Dan kun je dus beter een 525 kopen, die kraakt als je hem aanraakt, maar piept iig niet. Moet zeggen dat dat kraken bij mij erg meevalt, en ik ben zelf normaal een enorme zeikbeer op dat gebied.
Dan kun je dus beter een 525 kopen, die kraakt als je hem aanraakt, maar piept iig niet. Moet zeggen dat dat kraken bij mij erg meevalt, en ik ben zelf normaal een enorme zeikbeer op dat gebied.
Nee, niet allemaal. Mijn PDA piept ook niet, maar het is wel een veelgehoorde klacht. Wie het weet mag het zeggen, maar het zal wel aan de technologie liggen. Backlight kan op een aantal manieren gedaan worden. Zou het te maken hebben met dimbare backlight? Dat heeft de Pronto en de Psion 5MX nl ook (beiden overigens mono).Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:01:
525 heeft geen kleurenscherm, maar piept ook niet... Mijn GSM heeft wel een kleurenscherm, maar die piept ook niet. Dus niet alle kleurenschermen piepen.
Houdt iedereen dat ding bij zijn oor of zo'w, mijn Harmony piept ook. Dat boeit me dus niet weet je, hij werkt en dat is genoeg.Mikey5times schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:02:
[...]
Hmm, als dat zo is wil ik 'm niet terugsturen. Hij bevalt heel erg goed, op het zoemen na dan.
Als ze echt allemaal zoemen, dan houd ik deze gewoon.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dan kan dus wel!!mphilipp schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:37:...............
Je kunt dus niet als je bv activity 'TV kijken' hebt gekozen een andere set activities laten zien? Dat zou wel weer jammer zijn............
Als je in 1 activity zit, kun je prima een andere activity starten en laten zien dus. Je drukt gewoon op de knop activities en je activities verschijnen en zijn gewoon weer kiesbaar.
vbld:
-activity1: tv kijken: tv gaat aan, gaat naar de juiste ingang. Toetsen zijn de tv toetsen (channel up/dwn, vol up/down etc.)
dan zit ik dus in deze activity, nu start ik:
activity2 Mediacenter: tv blijft aan (logisch), tv gaat naar extern kanaal waarop de MCE interface te zien is, MCE gaat naar 'hoofdmenu'. Toetsen zijn nu de MCE toetsen.
Op dezelfde wijze kun je dus een activity (macro?) maken die geen andere apparaten bedient, maar binnen hetzelfde apparaat een bepaalde actie doet. Bijv. in de activity tv-kijken een activity maken en starten die teletekst start en naar een bep. teletekst pagina gaat.
(is trouwens ook al eerder in dit topic aan de orde geweest.......hier en verder....
Verwijderd
zo ik heb net een 525 gekocht ... op eerste gezicht bevalt hij prima.. alleen pakt hij mijn pioneer vsx 808 RDS systeem niet goed,
als ik dvd kijken instel schakelt hij keurig tv aan op goede kanaal, dvd speler gaat aan . maar de receiver schakelt hij op radio ipv dvd ... maar eens uitvogelen hoe dat recht moet , heb het idee dat hij mijn receiver niet helemaal kent maar door elkaar gooit,
ik heb remot control 7 gedownload. alleen die time out van de site gaat wel heel erg snel,
wat ik me afvroeg .. kan je de software niet offline gebruiken !
als ik dvd kijken instel schakelt hij keurig tv aan op goede kanaal, dvd speler gaat aan . maar de receiver schakelt hij op radio ipv dvd ... maar eens uitvogelen hoe dat recht moet , heb het idee dat hij mijn receiver niet helemaal kent maar door elkaar gooit,
ik heb remot control 7 gedownload. alleen die time out van de site gaat wel heel erg snel,
Nee.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:42:
..........
Verwijderd
hmm jammer. zo het probleem van dat de versterker niet op de goede input staat is half opgelost, als ik help intoets op de afstandsbediening , vraagt hij of alles goed staat.. tv gaat goed, dvd staat goed, versterker aan... beantwoord ik met ja .. en dan in het schermpje
staat aan.. ja / nee maar wat staat er aan laat hij in het lcd scherm niet zien... hoe kan ik dat zien ?
als ik dan een paar keer op nee druk komt hij vanzelf bij de input van dvd en dan zeg ik ja.. en zegt hij is het probleem opgelost... ik zeg ja.. en voila klaar..
maar als ik vervolgens bv de input op cd zet.. hem uit doe en zeg dvd kijken .. komt hij weer niet goed terecht.. ...raar
staat aan.. ja / nee maar wat staat er aan laat hij in het lcd scherm niet zien... hoe kan ik dat zien ?
als ik dan een paar keer op nee druk komt hij vanzelf bij de input van dvd en dan zeg ik ja.. en zegt hij is het probleem opgelost... ik zeg ja.. en voila klaar..
maar als ik vervolgens bv de input op cd zet.. hem uit doe en zeg dvd kijken .. komt hij weer niet goed terecht.. ...raar
Dat je niet alles op ke LCD kunt lezen ligt aan de NL vertaling, slordig. Als je hem (tijdelijk) op engels zet krijg je wel alles te zien.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:29:
hmm jammer. zo het probleem van dat de versterker niet op de goede input staat is half opgelost, als ik help intoets op de afstandsbediening , vraagt hij of alles goed staat.. tv gaat goed, dvd staat goed, versterker aan... beantwoord ik met ja .. en dan in het schermpje
Met de help werkt het idd (vaak) wel, maar dit is (bewust) geen permanente oplossing. Je moet hem/het daarna toch echt in de software aanpassen en dan met een update permanent maken......
Verwijderd
ah . oke .. dan maar in het nederlands.. maar een goede handleiding.. zou niet overbodig geweest zijn, met tips en trucs.. is er een forum behalve deze dan.. die specifiek er over gaat ? met klooien kom je er wel maar ...echt overzichtelijk vindt ik het niet
Handleiding idd marginaal, maar.................hun helpdesk is echt super! En gratis! Gewoon meteen bellen, niet te veel zelf klooien, forum kan, maar opschrijven/omschrijven is lastiger dan vertellen......on the fly wordt het opgelost........Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:01:
ah . oke .. dan maar in het nederlands.. maar een goede handleiding.. zou niet overbodig geweest zijn, met tips en trucs.. is er een forum behalve deze dan.. die specifiek er over gaat ? met klooien kom je er wel maar ...echt overzichtelijk vindt ik het niet
Nou, net de 525 besteld. En gelijk een voor mijn schoonouders... die zitten ook altijd te pielen met 5 ABs. Kan ik mooi met de kerst
dat ding voor ze gaan instellen
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Verwijderd
ah mooi, kan je me helpen aan het telefoon nummer , dan ga ik van de week eens bellen
Gratis....dat het nog bestaat in deze wereld....
mmm mischien staat het wel ergens maar ben wat gaartjes van het werken 11 uur achtereen is ook niet alles
mmm mischien staat het wel ergens maar ben wat gaartjes van het werken 11 uur achtereen is ook niet alles
Maar is het dan ook zo dat zodra je 'TV kijken' kiest, de activities die ik dan voor tijdens het TV kijken heb gemaakt getoond worden, of blijft dat schermpje altijd hetzelfde en moet ik met de up/down knopjes door de beschikbare activities wandelen?kaajee schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:15:
[...]
Dan kan dus wel!!
Als je in 1 activity zit, kun je prima een andere activity starten en laten zien dus. Je drukt gewoon op de knop activities en je activities verschijnen en zijn gewoon weer kiesbaar.
Ik zal het wat concreter maken: mijn Dreambox heeft een teletext functie. Dat is echter niet zomaar 1 toets indrukken, maar ik moet eerst geel indrukken en dan uit de lijst met plugins teletext kiezen (ook voor de uitgebreide EPG). Dus als macro: geel-down-down-ok.
Met de Pronto is dat dus 1 toets. Ik zou dat met een Harmony ook onder 1 toets willen, en dat zou dan onder de activities moeten. Vraag is dan of ik eerst door de lijst van activities moet bladeren of dat ie verschijnt als een van de specifieke TV activiteiten als ik naar TV schakel.
Zag ik, maar daarin werd mijn vraag niet beantwoord.(is trouwens ook al eerder in dit topic aan de orde geweest.......
Luilak!!Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:48:
ah mooi, kan je me helpen aan het telefoon nummer , dan ga ik van de week eens bellen![]()
0800 0226903 (09:00-21:00!! & za 10:-18:00!!)
Als he neit lukt of uitkomt, bellen zij je terug wanneer het jou uitkomt (echt waar!!)
Nee het verschijnt niet als een specifieke activity bij het tv kijken want activities zij niet genest. Je kan wel een activity "TV kijken" en een activity "Teletekst kijken" maken. Die staan dan in het display naast elkaar. Bij het maken van een activity vraagt de wizard altijd eerst welke apparaten gebruikt worden voor de activity. Je kan dan bij beide activities opgeven dat ze de tv en de dreambox gebruiken. Wanneer je dan één van deze twee activities kiest, zal de Harmony allebei de apparaten inschakelen. Je kan per activity opgeven welke extra knoppen moeten worden ingedrukt na het inschakelen van de apparaten van de desbetreffende activity. Bij de activty "Teletekst kijken" kan je dus geel-down-down-ok toevoegen.mphilipp schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:53:
[...]
Maar is het dan ook zo dat zodra je 'TV kijken' kiest, de activities die ik dan voor tijdens het TV kijken heb gemaakt getoond worden, of blijft dat schermpje altijd hetzelfde en moet ik met de up/down knopjes door de beschikbare activities wandelen?
Ik zal het wat concreter maken: mijn Dreambox heeft een teletext functie. Dat is echter niet zomaar 1 toets indrukken, maar ik moet eerst geel indrukken en dan uit de lijst met plugins teletext kiezen (ook voor de uitgebreide EPG). Dus als macro: geel-down-down-ok.
Met de Pronto is dat dus 1 toets. Ik zou dat met een Harmony ook onder 1 toets willen, en dat zou dan onder de activities moeten. Vraag is dan of ik eerst door de lijst van activities moet bladeren of dat ie verschijnt als een van de specifieke TV activiteiten als ik naar TV schakel....
Stel je hebt dan gekozen voor de activity "TV kijken", dan zal de Harmony de tv en dreambox hebben ingeschakeld. Wanneer je dan teletekst wil kijken, druk je op de grote "Activity" toets bovenaan (om de lijst van activities te krijgen) en dan kies je voor de activity "Teletekst kijken". De Harmony weet dan dat de tv en dreambox al aanstaan (van de vorige activity) en zal ze dus niet extra inschakelen. De Harmony zal wel de extra geel-down-down-ok toetsen verzenden. Je hebt dan dus het effect bereikt dat je wil hebben.
Weet iemand of de 525 of 555 nog ergens bij de mediamarkt te krijgen zijn? Ik heb zojuist mijn 525 bij de MM in Enschede geruild voor een tegoedbon, er werkte een knopje niet meer en ze hadden enkel nog een paar Harmony's van 250,-...
Kun je de mm niet even bellen? Geen idee of dit kan bij de MediaMarktDRAFTER86 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:06:
Weet iemand of de 525 of 555 nog ergens bij de mediamarkt te krijgen zijn? Ik heb zojuist mijn 525 bij de MM in Enschede geruild voor een tegoedbon, er werkte een knopje niet meer en ze hadden enkel nog een paar Harmony's van 250,-...
Wat is het verschil tussen de 525 en de 555? ik heb dit nergens kunnen vinden, op got op de search en het overige internet. Iemand enig idee?
Ik hoor van verschillende kanten dat hij wat steviger is, minder gekraak vooral. Verder heb je 2 knopjes extra :-)keesheid schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:06:
[...]
Kun je de mm niet even bellen? Geen idee of dit kan bij de MediaMarkt
Wat is het verschil tussen de 525 en de 555? ik heb dit nergens kunnen vinden, op got op de search en het overige internet. Iemand enig idee?
Ach als ze alleen de 525 hebben maakt het me ook geen barst uit, maar iets meer degelijkheid kan nooit kwaad.
En bellen zal ik morgen even doen, is inderdaad net zo makkelijk
[ Voor 5% gewijzigd door DRAFTER86 op 19-12-2006 20:12 ]
Thanx! Ik denk dat ik genoeg weet. Volgens mij kan die Harmony ook wel wat ik wil. Nou nog kiezen... Op eBay staan ook de grotere Pronto's te koop (nog wel de z/w maar dan met meer hard buttons) en die zijn ook wel erg mooi en handig...Mr_Blobby schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 08:48:
[...]
Nee het verschijnt niet als een specifieke activity bij het tv kijken want activities zij niet genest. Je kan wel een activity "TV kijken" en een activity "Teletekst kijken" maken.
[knip]
De Harmony weet dan dat de tv en dreambox al aanstaan (van de vorige activity) en zal ze dus niet extra inschakelen. De Harmony zal wel de extra geel-down-down-ok toetsen verzenden. Je hebt dan dus het effect bereikt dat je wil hebben.Ook kan je totaal andere functies onderbrengen onder de knoppen bij beide activities.
Ik heb zelf een Philips Pronto voor beneden en het is echt een wereldapparaat. Nu ga ik boven over op Digitenne dus daar wil ik ook een all-in-one AB. Ik denk dat dat de 525 wordt. Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de 525 en 555?
Ik heb al een paar pagina's terug gelezen, maar niks gevonden.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Paar pagina's terug gelezen?!?! Staat hier 2 posts boven!!M@cer schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:07:
Ik heb zelf een Philips Pronto voor beneden en het is echt een wereldapparaat. Nu ga ik boven over op Digitenne dus daar wil ik ook een all-in-one AB. Ik denk dat dat de 525 wordt. Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de 525 en 555?
Ik ben een enorme sukkel...
3 pagina's gelezen, maar net laatste posts gemist.. Excuus.
Ik zag trouwens de Harman Kardon TC30 bij een USA shop, dan zou die voor 129 euro binnen zijn. Ook best intressant (zeker in combinatie met mijn HK set)

3 pagina's gelezen, maar net laatste posts gemist.. Excuus.
Ik zag trouwens de Harman Kardon TC30 bij een USA shop, dan zou die voor 129 euro binnen zijn. Ook best intressant (zeker in combinatie met mijn HK set)
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Hmm zojuist weer bij de MM hier in Enschede geweest, morgen krijgen ze weer 525's binnen. Alleen kosten ze nu 70/80 euro 
Ik heb mijn vorige voor 57,- gekocht. Ik geloof dat dat wel vanwege de laagste prijs garantie was ofzo.
Maar eens even zoeken naar goedkopere winkels in de buurt.

Ik heb mijn vorige voor 57,- gekocht. Ik geloof dat dat wel vanwege de laagste prijs garantie was ofzo.
Maar eens even zoeken naar goedkopere winkels in de buurt.
56 euro bij Salland Automatisering... net besteld maar nog niet binnen daar geloof ik
Verwijderd
Klein probleem:
Ik heb voor act "TV kijken" de "video" toetsen ingesteld voor mijn TV menu.
Nu volgen deze instellingen ook bij de act "DVD kijken", maw: pause, play,... veranderen het menu op TV.
Ik vind maw niet hoe je toetsencode voor de verschillende activiteiten gescheiden kunt houden (als ik ze bij één act verander, veranderen ze bij allemaal).
Nu volgen deze instellingen ook bij de act "DVD kijken", maw: pause, play,... veranderen het menu op TV.
Ik vind maw niet hoe je toetsencode voor de verschillende activiteiten gescheiden kunt houden (als ik ze bij één act verander, veranderen ze bij allemaal).
Dit is ook voor mij een probleem, het blijkt (na vele posts te hebben gelezen op remotecentral) dat in de oude software dit wel kon maar na vele vragen van users hebben ze dit dus gekoppeldVerwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:55:
Klein probleem:
Ik heb hierover logitech gebeld met de vraag of dit anders kan (dat je zelf kan bepalen of deze koppeling wel of niet aanstaat).
Ook heb ik een reorder button gevraagd voor de devices.
Als iedereen nu even belt
Verwijderd
Jur,
Ik denk dat het probleem opgelost is: ik maak een nieuwe algemene utility, koppel daaraan de apparaten, programmeer alle knoppeks, en... ze worden niet overgenomen.
Ietske meer werk, maar 't werkt.
Groetjes, Filip
Ik denk dat het probleem opgelost is: ik maak een nieuwe algemene utility, koppel daaraan de apparaten, programmeer alle knoppeks, en... ze worden niet overgenomen.
Ietske meer werk, maar 't werkt.
Groetjes, Filip
Mmm ik heb de 785 en met de generic activity kan ik geen favorite channels doen ,wat weer erg jammer is omdat ik dan de leuke icoontjes niet op het display kan laten zien.
Weet misschien iemand ook of het mogelijk is om de plaatjes van de activities te veranderen, wanneer ik nl allemaal generic activities maak hebben ze allemaal hetzelfde icoontje.
Weet misschien iemand ook of het mogelijk is om de plaatjes van de activities te veranderen, wanneer ik nl allemaal generic activities maak hebben ze allemaal hetzelfde icoontje.
Ik heb sinds vandaag de harmony, werkt erg prettig.
Ondersteund alle devices hier in huis, zelfs een oude sterio met AB (welke ik persoonlijk nooit gehad heb) kan hij bedienen.
Ik heb hier ook een UPC DVR staan, deze staat ook netjes in de DB van logitech alleen werken de gekleurde knoppen niet. Meer mensen die hier last van hebben of dit weten op te lossen?
Ondersteund alle devices hier in huis, zelfs een oude sterio met AB (welke ik persoonlijk nooit gehad heb) kan hij bedienen.
Ik heb hier ook een UPC DVR staan, deze staat ook netjes in de DB van logitech alleen werken de gekleurde knoppen niet. Meer mensen die hier last van hebben of dit weten op te lossen?
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Zelf de knop programmeren met behulp van de oude afstandbediening? Zo heb ik het bij een aantal apparaten moeten doen waarbij een knop niet correct werkte.mrfatmen schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:00:
Meer mensen die hier last van hebben of dit weten op te lossen?
Heeft iemand al ervaring met deze add-on voor FireFox
Yep. Die add-on moet je zeker gebruiken. Het zijn maar een paar kleine aanpassingen, maar die maken het leven een stuk makkelijker. Om te beginnen heb je op de startpagina dan al meteen een link naar de button-assigment pagina's voor alle devices en alle activities zodat je niet eerste door een aantal zinloze wizard keuzes heen hoeft, maar het handigtste is wel de mogelijkheid om de custom button assignments (van de knopjes bij het display) omhoog en omlaag te verplaatsen. Op die manier is het heel eenvoudig geworden om even snel een functie op de juiste plek toe te voegen of om een aantal knopjes op een logische manier bij elkaar te krijgen zonder dat je voor elke eenvoudige aanpassing alles opnieuw hoeft te gaan instellen. Eigenlijk is het onbegrijpelijk dat dit soort basic functionaliteit niet zit ingebouwd in de Logitech tool/site.Pierre61 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:13:
Heeft iemand al ervaring met deze add-on voor FireFox
Ik zit nog steeds te hopen op een fatsoenlijke offline tool (of iemand die het bestandsformaat hacked, dan maak ik zelf die software wel. Je bent tenslotte programmeur of je bent het niet
Aangezien mijn afstandsbedieningen behoorlijk stuk zijn, ben ik van plan ook zoiets als dit te halen.
Nu heb ik een vraag.
Kan je met dit apparaat ook de Panasonic digitale tv decoder van @home/Tvhome aansturen?
.
Bedankt.
Nu heb ik een vraag.
Kan je met dit apparaat ook de Panasonic digitale tv decoder van @home/Tvhome aansturen?
Dat is hem
Bedankt.
[ Voor 30% gewijzigd door Kecin op 28-12-2006 21:19 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Als het de TU-DC40RD is dan kan het.Kecin schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:49:
Aangezien mijn afstandsbedieningen behoorlijk stuk zijn, ben ik van plan ook zoiets als dit te halen.
Nu heb ik een vraag.
Sowieso kan het. Je kunt er alles op ir mee bedienen, vraag is alleen of het betreffende apparaat in de database van de Harmony zit, of dat je 'm alle commando's moet aanleren dmv de oorspronkelijke afstandsbediening.
Nomen nescio
Ik heb wat favoriete tv zenders geprogrammeerd, echter sommige zenders staan op bv kanaal 13, hoe programmeer ik die in mijn Harmony 785.
Misschien dat jullie het weten
Is inmiddels opgelost, er bleek een foutje in de software te zitten bij Logitech, gisteravond ben ik vanuit Canada terug gebeld door een medewerker, die ontdekte de fout in het system. En heeft eea globaal aangepastPierre61 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:50:
Ik heb wat favoriete tv zenders geprogrammeerd, echter sommige zenders staan op bv kanaal 13, hoe programmeer ik die in mijn Harmony 785.
Vraagje: is het mogelijk om een apparaat uit te sluiten van de PowerOff knop? Ik heb er namelijk ook een MCE computer achter zitten die altijd aan moet blijven staan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ja dit kan je instellen bij de activity optiesalexbl69 schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:29:
Vraagje: is het mogelijk om een apparaat uit te sluiten van de PowerOff knop? Ik heb er namelijk ook een MCE computer achter zitten die altijd aan moet blijven staan.
Waar dan? Onder het tabblad 'Activiteiten' heb ik alleen 'Activiteit toevoegen' en 'Volgorde van activiteiten wijzigen'. En verder uiteraard de door mij gemaakte activiteiten.mrfatmen schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:31:
[...]
Ja dit kan je instellen bij de activity opties
Heb ook de diverse instellingen al bekeken, maar niets gevonden.
In een bepaalde activiteit kun je aangeven dat alle niet gebruikte apparatuur uitgezet moet worden.
Hierop kun je in alle activiteiten een uitzondering maken.
Hierop kun je in alle activiteiten een uitzondering maken.
Sorry zat verkeerd te kijken.
Apparaten -> MCE instellingen -> stroominstellingen aanpassen -> apparaat altijd aan laten staan.
en hij zal niet meer uit moeten gaan.
Apparaten -> MCE instellingen -> stroominstellingen aanpassen -> apparaat altijd aan laten staan.
Thanks !mrfatmen schreef op maandag 01 januari 2007 @ 12:56:
Sorry zat verkeerd te kijken.
Verwijderd
Heb een vraagje.
Heb nu dus 5afstand bedieningen 3stuks weet ik zeker dat deze remote het kan aansturen.
Maar nu heb ik de volgende 2dingen ook die ik er graag mee wil aansturen:
Kan hij de apple remote taak overnemen ?
En kan hij een klikaanklikuit systeem besturen (licht aan en uit via remote)
Weet iemand of dat hiermee kan?
Heb nu dus 5afstand bedieningen 3stuks weet ik zeker dat deze remote het kan aansturen.
Maar nu heb ik de volgende 2dingen ook die ik er graag mee wil aansturen:
Kan hij de apple remote taak overnemen ?
En kan hij een klikaanklikuit systeem besturen (licht aan en uit via remote)
Weet iemand of dat hiermee kan?
Is de apple remote voor een ipod dock? Indien ja, dan ja. Ik heb zelf een ipod dock en de 525 kan die aansturen. Klikaanklikuit is volgens mij RF en niet infrarood, dus dat gaat dan niet werken.
Look behind you! A three headed monkey!
Er zijn apparaten die infrarood>RF kunnen doen voor jeMrScratch schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:17:
Is de apple remote voor een ipod dock? Indien ja, dan ja. Ik heb zelf een ipod dock en de 525 kan die aansturen. Klikaanklikuit is volgens mij RF en niet infrarood, dus dat gaat dan niet werken.
Verwijderd
heeft er iemand hier ervaring met de ab uit elkaar halen.... ?
bij mij doet 1 knop het niet meer (de ronde knop in het midden, richting naar beneden doet nix meer andere richtingen wel).
Misschien zit er iets klem in de knop of is het vies....
bij mij doet 1 knop het niet meer (de ronde knop in het midden, richting naar beneden doet nix meer andere richtingen wel).
Misschien zit er iets klem in de knop of is het vies....
Heb nu 1 uurtje de 885 en kan al niet meer zonder.
Wat een geweldig ding en zooo easy te installeren.... had ik veel eerder moeten kopen.
Gebruik hem nu voor een lcd-tv, sttop box en een home cinema set mee te bedienen.
Een aanrader!!
Wat een geweldig ding en zooo easy te installeren.... had ik veel eerder moeten kopen.
Gebruik hem nu voor een lcd-tv, sttop box en een home cinema set mee te bedienen.
Een aanrader!!
been there, done that, bought the T-shirt
Heb een klein probleempje
Ik heb de Harmony 525, ben er erg tevreden mee.
Maar nu maakt mijn tv gebruik van 5 kleur knoppen,
aangezien de Harmony er maar 4 heeft mis ik de witte.
Ik weet dat je een onbekend commando kan toevoegen.
Probleem is echter dat hiervoor de originele afstandsbediening voor nodig is,
laat die nou net overleden zijn
(tevens ook de rede waarom ik de 525 gekocht heb)
Weet iemand misschien hoe ik dit missende commando kan toevoegen.
Het gaat hier om een Sony KV-M1450D
laat die nou net overleden zijn

Als ik jouw was dan belde ik met Logitech zelf, kost niets en de service is super.blue-gene schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:09:
laat die nou net overleden zijn(tevens ook de rede waarom ik de 525 gekocht heb)
Verwijderd
Als je naar het device Sony KV-M1450D gaat en dan de AB bekijkt zie je toch de toewijzing per knop en een pull-down menuutje?blue-gene schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:09:
laat die nou net overleden zijn(tevens ook de rede waarom ik de 525 gekocht heb)
Kies dan b.v. op de AB de toets met het sterretje of een andere nog niet gebruikte knop en als het goed is kan je dan in het pull-down menu de juiste knop kiezen, mits de Harmony 525 je Sony herkent, maar dat denk ik wel want voor de rest werkt alles toch?
Waarvoor dient de witte knop? Welke functie zit hierachter, dat maakt het zoeken wat makkelijker.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 15:28 ]
Ik zal ze morgen even bellen.Pierre61 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:07:
[...]
Als ik jouw was dan belde ik met Logitech zelf, kost niets en de service is super.
Het probleem is dus dat die 'witte knop' niet in het pull-down menu zit,Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:17:
[...]
Als je naar het device Sony KV-M1450D gaat en dan de AB bekijkt zie je toch de toewijzing per knop en een pull-down menuutje?
Kies dan b.v. op de AB de toets met het sterretje of een andere nog niet gebruikte knop en als het goed is kan je dan in het pull-down menu de juiste knop kiezen, mits de Harmony 525 je Sony herkent, maar dat denk ik wel want voor de rest werkt alles toch?
Waarvoor dient de witte knop? Welke functie zit hierachter, dat maakt het zoeken wat makkelijker.
de harmony ondersteunt voor zover ik weet de rest van mn Sony wel want de rest werk idd gewoon.
De witte knop is één van de kleur toetsen,
In het menu op de tv moet je een optie selecteren door op een kleurtoets te klikken
nu moet ik de optie hebben die achter de witte toets zit.
Vandaag toevallig de Harmony 720 binnengehaald (stond in de uitverkoop bij de groothandel) en ingesteld. Ik kan bijna niet geloven dat ik zonder zo'n ding kon, het maakt alles zo gemakkelijk. Nooit meer met kanalen hannessen en afstandbedieningen goochelen. Gewoon op een knop drukken en waarempel het werkt! Ik was eerst sceptisch of het wel zou werken maar ik kan ze nu alleen maar aanraden.
Ik vindt het echt een topproduct, mooi LCDschermpje en veel keuzes en mogelijkheden om hem in te stellen zoals je zelf wilt.
Ik heb nu vijf activities, DVD kijken, TV kijken (HDTV icm kabel en entertainmentcenter), PS2 spelen (geluid via entertainment) en CD luisteren en radio luisteren. En het werkt nog allemaal! Ik ga er denk ik een voor mn pa kopen want die heeft er ook nog een PVR aanhangen en die wordt al niet goed van al die afstandbedieningen.
Topding.
Ik vindt het echt een topproduct, mooi LCDschermpje en veel keuzes en mogelijkheden om hem in te stellen zoals je zelf wilt.
Ik heb nu vijf activities, DVD kijken, TV kijken (HDTV icm kabel en entertainmentcenter), PS2 spelen (geluid via entertainment) en CD luisteren en radio luisteren. En het werkt nog allemaal! Ik ga er denk ik een voor mn pa kopen want die heeft er ook nog een PVR aanhangen en die wordt al niet goed van al die afstandbedieningen.
Topding.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
eensch. Heb er oudejaarsavond twee (type 525) gekregen: een voor schoonouders en een voor mezelf.L3TUC3 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 02:49:
Vandaag toevallig de Harmony 720 binnengehaald (stond in de uitverkoop bij de groothandel) en ingesteld. Ik kan bijna niet geloven dat ik zonder zo'n ding kon, het maakt alles zo gemakkelijk. Nooit meer met kanalen hannessen en afstandbedieningen goochelen. Gewoon op een knop drukken en waarempel het werkt! Ik was eerst sceptisch of het wel zou werken maar ik kan ze nu alleen maar aanraden.
Topding.
Die voor mijn schoonouders was in 30 minuutjes ingesteld naar wens. (receiver, TV, settop voor digitale tv, DVD)
Die voor mijzelf max 20 minuten mee bezig geweest. (receiver, TV, PS2, CD, DVD, VCR)
Nog paar kleine issues (input op TV wordt niet goed op EXT2 gezet; TV komt niet uit standby by act. TV en wel bij act. DVD....), maar dat komt later wel....
Verwijderd
Ik dacht dat dit een probleem ging worden maar het werkt prima..
Xp pro sp2 met media portal erop onder bediening van een harmony 525 op de ehome ir van mce ^^
Xp pro sp2 met media portal erop onder bediening van een harmony 525 op de ehome ir van mce ^^
Verwijderd
Deze 720 is dit een Amerikaans model? Zitten hier ook de gekleurde teletekst toetsen op?L3TUC3 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 02:49:
Vandaag toevallig de Harmony 720 binnengehaald (stond in de uitverkoop bij de groothandel) en ingesteld.
Edit: Laat maar, ik heb het al gezien, is model zonder de 4 gekleurde teletekst toetsen (maar wel erg mooi!).
Wat was de prijs en waar te koop?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 22:07 ]
Verwijderd
Vaak zit dit in de timing van de opdrachten. Dat de TV niet op de juiste EXT komt, is dit altijd of alleen als hij uit de standby moet komen?Spyro_the_Dragon schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:35:
[...]
Nog paar kleine issues (input op TV wordt niet goed op EXT2 gezet; TV komt niet uit standby by act. TV en wel bij act. DVD....), maar dat komt later wel....
Een beetje spelen met de timings doet wonderen, vooral bij het uit de standby komen kan je vaak beter even een pauze inlassen om het apparaat op te laten warmen.
Thks, was mijn vermoeden ook. Net eea gewijzigd en voila het werkt al OK.Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:42:
[...]
Vaak zit dit in de timing van de opdrachten. Dat de TV niet op de juiste EXT komt, is dit altijd of alleen als hij uit de standby moet komen?
Een beetje spelen met de timings doet wonderen, vooral bij het uit de standby komen kan je vaak beter even een pauze inlassen om het apparaat op te laten warmen.
Ben nu bezig met het tweaken van de DVD. Die komt ook niet uit standby en ik moet de knop op het ding zelf indrukken (en dat willen we uiteraard niet). Dit komt denk ik omdat de originele afstandbediening hem enkel kan uitzetten en m aanzet dmv van andere toetsen.Spyro_the_Dragon schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:35:
[...]
Soms doet ie het wel en soms niet.
Kheb m voor $170 bij de Costco gehaald (ik woon in de VS). Ik geloof dat ik toevallig een partij tegenkwam die eigenlijk voor kerst in de schappen had moeten liggen.Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:39:
[...]
Deze 720 is dit een Amerikaans model? Zitten hier ook de gekleurde teletekst toetsen op?
Edit: Laat maar, ik heb het al gezien, is model zonder de 4 gekleurde teletekst toetsen (maar wel erg mooi!).
Wat was de prijs en waar te koop?
[ Voor 31% gewijzigd door L3TUC3 op 08-01-2007 22:41 ]
Toetsen aanleren en handmatig in activity zetten?L3TUC3 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:38:
[...]
Ben nu bezig met het tweaken van de DVD. Die komt ook niet uit standby en ik moet de knop op het ding zelf indrukken (en dat willen we uiteraard niet). Dit komt denk ik omdat de originele afstandbediening hem enkel kan uitzetten en m aanzet dmv van andere toetsen.
Soms doet ie het wel en soms niet.
[...]
Tja, dat is dus het maffe. De toetsen die ik normaal gebruik voor het aanzetten zijn namelijk de directe inputknoppen en die staan er gewoon tussen, maar werken dus niet als het apparaat op stand-by staat (terwijl het wel zou moeten werken via de devices knop want ze doen precies hetzelfde als de originele AB).Spyro_the_Dragon schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:50:
[...]
Toetsen aanleren en handmatig in activity zetten?
Ik ga er nog wat mee pielen en zien wat er gebeurt voordat ik de helpdesk bel.
Edit: Huh? Het wordt steeds mooier, soms doet ie het wel en soms niet. Als ik m aan wil hebben en ik druk op de activity TV kijken of DVD kijken gaat ie meestal niet aan, en via de device knop "inputTV" ook niet, maar als ik dan iets bij de TV ga pielen en ik ga terug naar de DVD device knoppen accepteert hij het signaal weer wel?
Beetje maf.
[ Voor 29% gewijzigd door L3TUC3 op 09-01-2007 01:58 ]
Ik ben inmiddels voor mijzelf en een aantal familieleden diverse typen Harmony in handen gehad (525/885/895). Het werkt allemaal prachtig. Maar één ding vind ik wel jammer; zelfs bij de allerduurste typen vind ik de knopjes zo fragiel. Je mist bij het indrukken vaak het 'klik' gevoel en af en toe ben ik bang dat ze er bij te hard drukken zo uit kunnen vallen.
De kwalitatief beste afstandsbedieningen die ik ooit heb gezien zijn die van Philips. Die dingen lijken van staal gemaakt en maken een enorm degelijke indruk (en zijn dat ook). Waarom kan Logitech voor een veelvoud van de prijs van de Philips geen degelijker apparaat maken?
De kwalitatief beste afstandsbedieningen die ik ooit heb gezien zijn die van Philips. Die dingen lijken van staal gemaakt en maken een enorm degelijke indruk (en zijn dat ook). Waarom kan Logitech voor een veelvoud van de prijs van de Philips geen degelijker apparaat maken?
Moet je aan Logitech vragen...alexbl69 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:05:
Waarom kan Logitech voor een veelvoud van de prijs van de Philips geen degelijker apparaat maken?
Dit topic is gesloten.