Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:06:
[...]
Ik werk met 7.0.2 software. Misschien beetje dom, maar kan je de stappen aangeven wat ik moet doen om bijv. van een activiteit DVD kijken, die extra selecteren HDMI1 moet toevoegen.
Je kan dit overigens alleen maar online doen of is er software om dit offline te kunnen doen?
Is er ook de mogelijkheid om uiteindelijk de volgorde van de commando's te zien? PowerToggle TV, slectie HDMI1, aanzet commando DVD etc. Als dat kan, hoe dan, ik kan het in iedergeval niet vinden.
Helaas kan je de volgorde niet kiezen voor de eerste twee/drie commandos, tenminste zo heb ik het ervaren (powertoggle komt altijd eerst). Dit is geen probleem want de remote onthoudt welke apparaten aanstaan en dit is dus enkel in het geval dat ze uitstaan.
Iig, ik ga eens proberen je erdoorheen te loodsen.
1. Start de software en log in. (de software werkt enkel online, komt door het gebruik van de database).
2. Klik op "settings" (of de nederlandse vertaling ervoor, ik gebruik engelse software en al mijn opties zijn engels) onder de activity "watch DVD"
3. Kies "Yes, these settings are correct, but I want to add more control of options and devices for this Activity". Klik op "next".
4. Nu krijg je een lijstje met gebruikte apparaten. Als het goed is je TV en dvdspeler en misschien je surround. Kijk of alle te gebruiken apparaten erbij staan, voeg toe indien nodig en klik op "save".
5. Nu krijg je vragen over de inputs en deze verschillen per apparaat en opstelling dus daar kan ik je niet veel mee helpen. Kies degene die naar jouw weten goed zijn (dus de DVD moet op DVD/CD input staan enzovoort). Als het goed staat klik "next".
6. Als je bij de instellingen voor je TV komt moet je even opletten. Als het goed is staat HDMI1 in de lijst van te kiezen inputs. Mocht dit niet zo zijn, dan heb je waarschijnlijk een fout gemaakt bij het invoeren van het typenumer van je TV. Is dit niet het geval, kan je nu HDMI1 toevoegen aan het lijstje
dmv van de "Adjust the inputs" knop. Voeg de desgewenste poort toe en selecteer deze uit het lijstje als je klaar bent. Klik op "next"
7. Nu kan je acties toevoegen mocht het vorige niet geholpen hebben. Je kan ze toevoegen bij aanzetten (boven) en uitzetten (onder). Je wilt dat de tv naar kanaal HDMI1 gaat, dus selecteer je TV uit de drop-down en klik op "add".
8. Hier zijn verschillende dingen te kiezen. Je wilt een commando sturen dus selecteer "Send this infrared command", kies het commando uit de dropdown (waarchijnlijk HDMI1 ofzo) en klik op next.
9. Je bent terug bij de actielijst en als het goed is staat je nieuwe commando onderaan. Voeg meer acties toe naar je wenst en klik op "save".
10. Je krijgt een samenvatting van alle acties. Kijk of ze kloppen en kies "Yes, these settings are correct." en druk op "next".
11. Werk jezelf terug naar het hoofdscherm en update je remote.
Nu zou het moeten werken. In geval van niet, bel dan even de helpdesk want eigenlijk kan ik je niet zo goed helpen zonder alles te weten.