[AB] Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.905 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
toch ff een klein probleempje met mn 885 gevonden....
Als ik als activiteit dvd kies, schakelt de Home cinema set braaf naar dvd, cablebox gaat uit, maar de tv schakelt niet om naar het dvd kanaal (video4 in mijn geval).
Heb dit meerdere malen gerpobeerd met het aanleren via de oude AB en gewoon standaard via het logitech programma.
Met de help toets op de 885 wordt het wel opgelost, maar dit moet ik dan elke keer doen.
Leert dat ding er niks bij??

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
guido09 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:45:
toch ff een klein probleempje met mn 885 gevonden....
Als ik als activiteit dvd kies, schakelt de Home cinema set braaf naar dvd, cablebox gaat uit, maar de tv schakelt niet om naar het dvd kanaal (video4 in mijn geval).
Heb dit meerdere malen gerpobeerd met het aanleren via de oude AB en gewoon standaard via het logitech programma.
Met de help toets op de 885 wordt het wel opgelost, maar dit moet ik dan elke keer doen.
Leert dat ding er niks bij??
Ik denk dat je een time-out moet instellen voor het geven van het commando, ik heb dit zelf ook gehad met de 525 deze gaf 2 opvolgende commando's te snel door aan de TV waardoor het switchen naar de juiste input (AV2) niet doorkwam.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
_Diederik schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:57:
[...]

Ik denk dat je een time-out moet instellen voor het geven van het commando, ik heb dit zelf ook gehad met de 525 deze gaf 2 opvolgende commando's te snel door aan de TV waardoor het switchen naar de juiste input (AV2) niet doorkwam.
Zou kunnen, maar mijns inziens hoeft hij maar 1 signaal naar de tv te sturen.
Zal het toch eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
guido09 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:22:
[...]

Zou kunnen, maar mijns inziens hoeft hij maar 1 signaal naar de tv te sturen.
Zal het toch eens proberen.
Andere mogelijkheid is dat de AB niet 'weet' welke input er op dat moment actief is en van het verkeerde uitgaat. Als de input selectie opvolgend gaat zoals:
  • tuner
  • video1
  • video2
  • video3
  • video4
  • en weer naar tuner
De TV staat op tuner en moet naar 4 maar de AB 'denkt' dat hij op video1 staat dan komt hij uit op video3 in plaats van 4, met het indrukken van de help geeft de AB nog 1 maal change input en staat het wel goed.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog beter is het volgende:
Als je TV een apart IR signaal kent voor een bepaalde input, dan kan je beter dit gebruiken. Geen gezeik vervolgens met het doorlopen van verschillende inputs en onthouden van welke input hiervoor in gebruik was.
Mijn Samsung LCD TV ondersteunt dit.
Dit wordt binnen de Harmony configurator vaak "InputXxx" genoemd (dus InputDvd, InputVideo1, InputTV etc)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:58:
Als je TV een apart IR signaal kent voor een bepaalde input, dan kan je beter dit gebruiken. Geen gezeik vervolgens met het doorlopen van verschillende inputs en onthouden van welke input hiervoor in gebruik was.
Dit wordt binnen de Harmony configurator vaak "InputXxx" genoemd (dus InputDvd, InputVideo1, InputTV etc)
Klopt inderdaad, maar niet elke TV ondersteund dit.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een prachtige Harmony 525.

Voornamelijk aangeschaft zodat ik me Tv en Media portal kan bedienen.
Hiervoor was ik al in het bezit van een zelfgemaakte IR ontvanger en het programma Girder. Met een Plug-in voor Media portal zou ik prima instaat moeten zijn alle knoppen een fuctie tegeven.

Nu vroeg ik me af hoe zorg ik dat mijn Harmony wel voor elke knop netjes een andere IF code uitzend, ik heb namelijk een apperaat toegevoegt, gewoon microsoft geslecteerd en MCE als product nummer (zoals ik had gelezen dat iemand anders het gedaan had in dit topic) alleen toen ik de knoppen fucties ging geven bleek dat verschillende knoppen dezelfde code uitstralen zo geeft Girder aan dat zowel up als down 0210 en ook pauze heeft die code.

Het liefst zou ik hem dezelde codes meegeven als een MCE remote omdat dan Media portal hem zou moeten herkennen zonder tussenkomst van Girder

ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Sjezus... vandaag bij de MM zo'n 525 vast gehad. Nee, daar kan ik niet mee leven.
Damn, wat kraakt dat ding!!! Ik vond het echt enorm storend. Hebben ze dat allemaal, die Logitechs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:58:
Bij mij is de directe input voor Component 1 en 2 omgedraaid. Dus als ik het signaal voor component 2 stuur ze ie hem op component 1.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

UltraSub schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:22:
Sjezus... vandaag bij de MM zo'n 525 vast gehad. Nee, daar kan ik niet mee leven.
Damn, wat kraakt dat ding!!! Ik vond het echt enorm storend. Hebben ze dat allemaal, die Logitechs?
Met zoveel functionaliteit heb ik dat voor lief genomen. De duurdere modellen hebben dat niet, maar meer dan 100 euro voor een AB gaat mij gewoon te ver.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Mwah...dat kraken valt op ten duur wel mee. Dacht er in het beginne ook zo over, wen je aan. Heb deze AB nu een maand of 5 en ben er zeer tevreden mee. Vooral het gemak (nieuw recievertje, DVDplayer kabeltje eraan pluggen en in een no-time werkt alles weer.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn Samsung TV de juiste input te laten selecteren. Zelfde voor mijn surround set, iemand een tip, oplossing of idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvanCade schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:37:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn Samsung TV de juiste input te laten selecteren. Zelfde voor mijn surround set, iemand een tip, oplossing of idee?
Geef eens wat meer informatie, wat gaat er fout, in welke gevallen, is dit altijd of alleen als de TV uit standby moet komen etc.
Voeg anders eens na iedere opdracht een pauze in van 10 seconden, dan kan je meteen zien wanneer het misgaat (als het dan misgaat tenminste).

De meeste problemen worden veroorzaakt door de timings, dus de opdrachten die te snel achter elkaar komen en een apparaat wat uit standby moet komen kan vaak niet meteen opdrachten verwerken maar moet eerst opwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Ach..ik heb hem nu zowat een jaar enneh..dat kraken dat valt best mee :)
Als je dat niet wilt moet je gewoon een duurder model/ander duur merk kopen... voor deze prijs doet hij het perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
_Diederik schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:17:
[...]

Andere mogelijkheid is dat de AB niet 'weet' welke input er op dat moment actief is en van het verkeerde uitgaat. Als de input selectie opvolgend gaat zoals:
  • tuner
  • video1
  • video2
  • video3
  • video4
  • en weer naar tuner
De TV staat op tuner en moet naar 4 maar de AB 'denkt' dat hij op video1 staat dan komt hij uit op video3 in plaats van 4, met het indrukken van de help geeft de AB nog 1 maal change input en staat het wel goed.
Het vreemde is dat bij tv kijken de input op video 1 (op de tv heet dat AV1) staat.
En zodra ik dvd activiteit start, de tv blijft staan op video 1. Hij zou dan naar video 4 moeten springen.
Via de help gaat het dan wel goed. Maar daar leert dat ding niet van blijkbaar |:(
Start ik dan weer TV activiteit , dan gaat het wel goed. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of met de Harmony 895 de digitale tuner van KPN Digitenne (merk Samsung) en de afstandsbediening van PC zapper de bedienen zijn?
Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 17:02
Voor iedereen met de vraag "Werkt mijn apparaat X met Harmony?":
Voer de test drive uit:
  • Ga naar deze pagina
  • Next
  • Yes, I Agree
  • Voer dummy informatie in als login id
  • Next
  • Harmony 659/655, Next
  • Next
  • Kies je apparaattype en merk (klik op "Show More Devices" als het type er niet tussen staat)
  • Next
  • Kijk of je modelnummer er tussen staat

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Mr_Blobby schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:31:
Voor iedereen met de vraag "Werkt mijn apparaat X met Harmony?":
Voer de test drive uit:
  • Ga naar deze pagina
  • Next
  • Yes, I Agree
  • Voer dummy informatie in als login id
  • Next
  • Harmony 659/655, Next
  • Next
  • Kies je apparaattype en merk (klik op "Show More Devices" als het type er niet tussen staat)
  • Next
  • Kijk of je modelnummer er tussen staat
Goed advies!

En wellicht ten overvloede, maar het kan blijkbaar niet vaak genoeg gezegd worden:
In principe werken alle Harmony's met alle infrarood ontvangers en kunnen ze dus alle infrarood afstandsbedieningen vervangen!! (wellicht een zeldzame uitzondering (B&O?) daargelaten)

Als het al niet via de database van Logitech gaat heeft ie een leerfunctie nl.

En wellicht ook te overvloede: mijn advies: bel hun GRATIS helpdesk voor problemen waar je zlef niet uitkomt. Hij is gratis en de mensen zijn zeer bekwaam, als het hun tijdens je belletje niet lukt, verbinden ze je meteen door met de 2e lijn (in Canada, dus beter na 15:00 bellen) en als het dan niet lukt, kan het gewoon niet. Dat is beter, sneller, bevredigender dan hier posten en maar wachten en hopen dat hier iemand een antwoord weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

kaajee schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:55:
[...]

Goed advies!

En wellicht ten overvloede, maar het kan blijkbaar niet vaak genoeg gezegd worden:
In principe werken alle Harmony's met alle infrarood ontvangers en kunnen ze dus alle infrarood afstandsbedieningen vervangen!! (wellicht een zeldzame uitzondering (B&O?) daargelaten)

En wellicht ook te overvloede: mijn advies: bel hun GRATIS helpdesk voor problemen waar je zlef niet uitkomt. Hij is gratis en de mensen zijn zeer bekwaam, als het hun tijdens je belletje niet lukt, verbinden ze je meteen door met de 2e lijn (in Canada, dus beter na 15:00 bellen) en als het dan niet lukt, kan het gewoon niet. Dat is beter, sneller, bevredigender dan hier posten en maar wachten en hopen dat hier iemand een antwoord weet!
Hier sluit ik me dus helemaal bij aan, ik heb 2 keer gesproken met de helpdesk, en 1 keer heeft iemand vanuit Canada me perfect geholpen, echter grote klasse _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 13-09 12:57
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:12:
[...]

Geef eens wat meer informatie, wat gaat er fout, in welke gevallen, is dit altijd of alleen als de TV uit standby moet komen etc.
Voeg anders eens na iedere opdracht een pauze in van 10 seconden, dan kan je meteen zien wanneer het misgaat (als het dan misgaat tenminste).

De meeste problemen worden veroorzaakt door de timings, dus de opdrachten die te snel achter elkaar komen en een apparaat wat uit standby moet komen kan vaak niet meteen opdrachten verwerken maar moet eerst opwarmen.
Nou het zit zich in de input selecteren. Bij een delay van 10seconden gaat er helemaal niks aan. Bij de Samsung is de meest makkelijke manier om van ingang te verwisselen op "Source" te drukken. Nu werkt dat dus niet met de Harmony.

Maar ik ben erachter gekomen dat de Harmony, in tegenstelling tot de Samsung remote, wel direct naar Component ingang kan gaan met input Component 2. Sinds dien werkt het.

[ Voor 17% gewijzigd door AvanCade op 11-01-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

guido09 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:31:
[...]

Het vreemde is dat bij tv kijken de input op video 1 (op de tv heet dat AV1) staat.
En zodra ik dvd activiteit start, de tv blijft staan op video 1. Hij zou dan naar video 4 moeten springen.
Via de help gaat het dan wel goed. Maar daar leert dat ding niet van blijkbaar |:(
Start ik dan weer TV activiteit , dan gaat het wel goed. ;(
In dat geval lijkt het of de signalen te snel achter elkaar (of tegelijk) worden verstuurd. Probeer eens met de timings te pielen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, van mij dan nog ff een vraagje over het volgende, heb windows mce, en bedien deze met een Harmony (525). Nu vroeg ik het af of je op de een of andere manier kunt instellen dat je programma's (*.exe) of snelkoppelingen kunt openen, met een willekeurige knop van de afstandsbediening (bijvoorbeeld een 'custom-knop', die in het display weergegeven wordt).
Dit zou namelijk zeer handig zijn, zo zou ik namelijk mijn monitor op stand-by kunnen zetten met een druk op de knop (heb er namelijk soort van programma voor, en heb deze in de programma lijst van mce gekregen, maar wil het gewoon vanaf de afstandsbediening kunnen doen).

De vraag is dus of dit met de harmony-software, of andere software kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:04:
Dat kan met een programma dat "Girder" heet. Draait op je PC en vertaalt IR in allerlei commando's.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook een Samsung LCD TV en heb dezelfde problemen.

Wanneer ik "DVD kijken" aanklik, gaat de TV aan, DVD aan, 5.1 aan, maar wordt niet HDMI1 gekozen, ook niet na een grote pauze.
Was er ook al achter dat wanneer je "device TV" selecteerd je in 1 van de paina's HDMI1 vind en wanneer deze te selecteren gaat de TV inderdaad naar HDMI1.

Maar, hoe doe ik dit nu wanneer ik "DVD kijken" selecteer, hie kan ik er dan voor zorgen dat HDMI1 gekozen wordt???

Kan iemand mer daarbij helpen.
AvanCade schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:19:
[...]

Nou het zit zich in de input selecteren. Bij een delay van 10seconden gaat er helemaal niks aan. Bij de Samsung is de meest makkelijke manier om van ingang te verwisselen op "Source" te drukken. Nu werkt dat dus niet met de Harmony.

Maar ik ben erachter gekomen dat de Harmony, in tegenstelling tot de Samsung remote, wel direct naar Component ingang kan gaan met input Component 2. Sinds dien werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
Shiver23 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:25:
[...]

In dat geval lijkt het of de signalen te snel achter elkaar (of tegelijk) worden verstuurd. Probeer eens met de timings te pielen.
Heb al vanalles gerpobeerd, en toen maar de helpdesk gebeld.....
Jezusss he' , dat zoiets tegenwoordig nog bestaat, wat een service, ik stond (of zit) met mn oren te flapperen. Nu heb ik de afgelopen 15 jaar wel eens wat service/helpdesken aan de lijn gehad, maar die van logitech harmony steekt er toch met kop en schouders bovenuit wat betreft klantvriendelijkheid, behulpzaamheid etc etc. d:)b
Zelfs uit canada teruggebeld of het schikt als ik de nieuwe software zou willen proberen. Die gast had in zn vrije tijd aan mn instellingen wat veranderd en of ik het maar eens wou proberen, en voor de zekerheid belt ie maandag terug. _/-\o_

Ik denk dat ik op kassa ook nog ff een positieve reactie over logitech post. Mag ook wel eens vermeld worden vind ik.

[ Voor 0% gewijzigd door guido09 op 11-01-2007 23:26 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:23:
Heb zelf ook een Samsung LCD TV en heb dezelfde problemen.

Wanneer ik "DVD kijken" aanklik, gaat de TV aan, DVD aan, 5.1 aan, maar wordt niet HDMI1 gekozen, ook niet na een grote pauze.
Was er ook al achter dat wanneer je "device TV" selecteerd je in 1 van de paina's HDMI1 vind en wanneer deze te selecteren gaat de TV inderdaad naar HDMI1.

Maar, hoe doe ik dit nu wanneer ik "DVD kijken" selecteer, hie kan ik er dan voor zorgen dat HDMI1 gekozen wordt???

Kan iemand mer daarbij helpen.

[...]
Hmm, als het goed is zou je via de wizard voor de activity HDMI1 moeten kunnen selecteren als input optie en zou dat gelijk moeten werken. Anders kun je altijd nog het signaal voor HDMI1 nog een keertje erachter plakken via de activity settings in de extra opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:04:
Hmm, van mij dan nog ff een vraagje over het volgende, heb windows mce, en bedien deze met een Harmony (525). Nu vroeg ik het af of je op de een of andere manier kunt instellen dat je programma's (*.exe) of snelkoppelingen kunt openen, met een willekeurige knop van de afstandsbediening (bijvoorbeeld een 'custom-knop', die in het display weergegeven wordt).
Dit zou namelijk zeer handig zijn, zo zou ik namelijk mijn monitor op stand-by kunnen zetten met een druk op de knop (heb er namelijk soort van programma voor, en heb deze in de programma lijst van mce gekregen, maar wil het gewoon vanaf de afstandsbediening kunnen doen).

Dit kan alleen maar als je een 3rd party IR-handler hebt zoals bijvoorbeeld Girder en WinLIRC. Je kan MCE ook door Girder laten aansturen, en daarnaast je Harmony allerlei nieuwe/extra IR-commando's leren en deze binnen Girder koppelen aan een actie. Dit kan van alles zijn: van toetsaanslag, focus op bepaalde programma zetten, externe programma's starten tot alle verschillende mogelijkheden om Windows af te sluiten. Ook de muis kan je emuleren.
"Hoe maak ik extra IR-commando's?"
Je kan eventueel een oude afstandsbediening pakken waarop je huidige apparatuur niet reageerd. Deze gebruik je om je "MCE-device" (die je hebt aangemaakt in Harmony) uit te breiden voor wat betreft IR-commando's. Deze hang je bijv. vervolgens aan een activity. Je kan er je eigen label (=naampje) op plakken. Dit geldt voor zowel de label van het IR-commando als zijnde label voor activity waar je vervolgens dit IR commando gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt EiSl, das idd een goed idee. Gewoon ff een heel ander type apparaat erbij instellen, en dan in Girder dat instellen (heb dat programma inmiddels ook).
Had wel al eens van Girder gehoord via dit forum, maar hoe je dat dan met de Harmony kon controleren vatte ik nog niet helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Hmmm, heb even de laatste pagina's gelezen en denk dat ik ook die helpdesk maar eens ga bellen. Maar toch wil ik het hier ook proberen. Ik heb het volgende probleem:
Als ik de knoptoewijzingen in mijn activities wil aanpassen dan wordt die knoptoewijzing toegepast in ALLE activities. Zo wil ik bijvoorbeeld bij de "Watch TV" activiteit mijn TV aan- en uitzetten middels de stopknop. Maar als ik dit doe dan krijgt de stopknop in de "Watch DVD" activitity ook die functionaliteit.
Ik heb wat rond gezocht en ooit een topic gezien waar andere mensen ook dit probleem hadden. Dit zou toen in de update rond 30 november worden gefixt. Maar ik heb dit probleem nog steeds.

Ik heb de Harmony 525 al best lang en ben recentelijk van software versie 5 naar 7 gegaan. Eerst had ik na de auto-updates versie 7.2.0. maar na een reinstall heb ik nu versie 7.0.2. Maar het probleem heb ik nog steeds. Ook de online variant geeft me dit probleem.

Zijn er hier mensen bekend met dit probleem? En is er al een oplossing voor?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Deddiekoel schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:21:
Hmmm, heb even de laatste pagina's gelezen en denk dat ik ook die helpdesk maar eens ga bellen. Maar toch wil ik het hier ook proberen. Ik heb het volgende probleem:
Als ik de knoptoewijzingen in mijn activities wil aanpassen dan wordt die knoptoewijzing toegepast in ALLE activities. Zo wil ik bijvoorbeeld bij de "Watch TV" activiteit mijn TV aan- en uitzetten middels de stopknop. Maar als ik dit doe dan krijgt de stopknop in de "Watch DVD" activitity ook die functionaliteit.
Ik heb wat rond gezocht en ooit een topic gezien waar andere mensen ook dit probleem hadden. Dit zou toen in de update rond 30 november worden gefixt. Maar ik heb dit probleem nog steeds.

Ik heb de Harmony 525 al best lang en ben recentelijk van software versie 5 naar 7 gegaan. Eerst had ik na de auto-updates versie 7.2.0. maar na een reinstall heb ik nu versie 7.0.2. Maar het probleem heb ik nog steeds. Ook de online variant geeft me dit probleem.

Zijn er hier mensen bekend met dit probleem? En is er al een oplossing voor?
Huh, versie 7? Ik werk nog steeds met versie 5. Zal maar eens 7 uitproberen.

In ieder geval, de laatse versie is volgens mij 7.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:55:
[...]

Goed advies!

En wellicht ten overvloede:

De logitech Harmony 525 werkt niet met:

- apparaten die een High Frequency modulatie gebruiken (b.v. alle Bang & Olufsen vanaf 1986, Telefunken A9xxN series, sommige oudere Kenwood receivers, bepaalde Brionvega TV's, ..., etc)

- remotes die een carrierless high speed IRDA protocol gebruiken waaronder diverse Pace decoders

- Sony VisionTouch series

- decoders met high speed multi user protocollen welke door een aantal nieuwe PVR/decoders met interactieve games gebruikt worden

Wat ik leuk vind, mijn oude, in 1999 gekochte One For All URC-7560 kan al die bovenstaande probleemkinderen wel bedienen :)

Maar zolang je huidige en toekomstige apparatuur standaard IR protocolen gebruiken (dus met carriermodulatie, een niet al te snelle datatransmissie en geen hoge modulatie frequency), zal de Harmony 525 meestal naar behoren werken. Afgezien van de niet al te solide behuizing is dit best een leuke afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Heb net gebeld met de helpdesk en ben niet zo enthousiast als andere mensen hier.
Waar het op uit draaide was dat dit een "feature" was en dus zo moet werken.
Ik vind het dus vreselijk irritant. Ik wil namelijk de mogelijkheid om die normale knoppen in te richten per activity.
Werkt dit bij iedereen ook zo? Dus dat als je een knop toewijzing verandert dat dit voor alle activities is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L3TUC3 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 07:07:
[...]

Hmm, als het goed is zou je via de wizard voor de activity HDMI1 moeten kunnen selecteren als input optie en zou dat gelijk moeten werken. Anders kun je altijd nog het signaal voor HDMI1 nog een keertje erachter plakken via de activity settings in de extra opties.
Ik werk met 7.0.2 software. Misschien beetje dom, maar kan je de stappen aangeven wat ik moet doen om bijv. van een activiteit DVD kijken, die extra selecteren HDMI1 moet toevoegen.

Je kan dit overigens alleen maar online doen of is er software om dit offline te kunnen doen?

Is er ook de mogelijkheid om uiteindelijk de volgorde van de commando's te zien? PowerToggle TV, slectie HDMI1, aanzet commando DVD etc. Als dat kan, hoe dan, ik kan het in iedergeval niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
Iemand ervaring met de harmony 525 bedoeld voor de dreambox 7020 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Deddiekoel schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:55:
Heb net gebeld met de helpdesk en ben niet zo enthousiast als andere mensen hier.
Ik vind het dus vreselijk irritant. Ik wil namelijk de mogelijkheid om die normale knoppen in te richten per activity.
Werkt dit bij iedereen ook zo? Dus dat als je een knop toewijzing verandert dat dit voor alle activities is...
Ik heb precies hetzelfde probleem en ook al met de helpdesk hierover gebeld, het rare is is dat met de oude software dit wel kon maar na vele vragen van users hebben ze dit veranderd :(

Ik heb natuurlijk aangegeven dat het misschien een optie is om de users zelf te laten kiezen , dit zouden ze meenemen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:24:
Bedankt EiSl, das idd een goed idee. Gewoon ff een heel ander type apparaat erbij instellen, en dan in Girder dat instellen (heb dat programma inmiddels ook).
Had wel al eens van Girder gehoord via dit forum, maar hoe je dat dan met de Harmony kon controleren vatte ik nog niet helemaal :P
Thanks, maar ik bedoel eigenlijk net iets anders :)
Je maakt geen nieuw device aan (want je device = MCE), maar je breidt het aantal bekende IR commando's van dit device uit door deze te 'trainen' met extra nieuwe IR signalen uit bijvoorbeeld dus een alternative remote.
Je wilt denk ik namelijk wel de bestaande IR-commando's houden omdat hier oa de directe jumps staan naar My TV, My DVD, My etc etc.

In elk geval: veel plezier in het prutsen ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Jur schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:44:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem en ook al met de helpdesk hierover gebeld, het rare is is dat met de oude software dit wel kon maar na vele vragen van users hebben ze dit veranderd :(

Ik heb natuurlijk aangegeven dat het misschien een optie is om de users zelf te laten kiezen , dit zouden ze meenemen........
Leek mij ook de beste optie. Weet iemand waar ik Logitech/Harmony kan mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:06:
[...]

Ik werk met 7.0.2 software. Misschien beetje dom, maar kan je de stappen aangeven wat ik moet doen om bijv. van een activiteit DVD kijken, die extra selecteren HDMI1 moet toevoegen.

Je kan dit overigens alleen maar online doen of is er software om dit offline te kunnen doen?

Is er ook de mogelijkheid om uiteindelijk de volgorde van de commando's te zien? PowerToggle TV, slectie HDMI1, aanzet commando DVD etc. Als dat kan, hoe dan, ik kan het in iedergeval niet vinden.
Helaas kan je de volgorde niet kiezen voor de eerste twee/drie commandos, tenminste zo heb ik het ervaren (powertoggle komt altijd eerst). Dit is geen probleem want de remote onthoudt welke apparaten aanstaan en dit is dus enkel in het geval dat ze uitstaan.

Iig, ik ga eens proberen je erdoorheen te loodsen.

1. Start de software en log in. (de software werkt enkel online, komt door het gebruik van de database).
2. Klik op "settings" (of de nederlandse vertaling ervoor, ik gebruik engelse software en al mijn opties zijn engels) onder de activity "watch DVD"
3. Kies "Yes, these settings are correct, but I want to add more control of options and devices for this Activity". Klik op "next".
4. Nu krijg je een lijstje met gebruikte apparaten. Als het goed is je TV en dvdspeler en misschien je surround. Kijk of alle te gebruiken apparaten erbij staan, voeg toe indien nodig en klik op "save".
5. Nu krijg je vragen over de inputs en deze verschillen per apparaat en opstelling dus daar kan ik je niet veel mee helpen. Kies degene die naar jouw weten goed zijn (dus de DVD moet op DVD/CD input staan enzovoort). Als het goed staat klik "next".
6. Als je bij de instellingen voor je TV komt moet je even opletten. Als het goed is staat HDMI1 in de lijst van te kiezen inputs. Mocht dit niet zo zijn, dan heb je waarschijnlijk een fout gemaakt bij het invoeren van het typenumer van je TV. Is dit niet het geval, kan je nu HDMI1 toevoegen aan het lijstje
dmv van de "Adjust the inputs" knop. Voeg de desgewenste poort toe en selecteer deze uit het lijstje als je klaar bent. Klik op "next"
7. Nu kan je acties toevoegen mocht het vorige niet geholpen hebben. Je kan ze toevoegen bij aanzetten (boven) en uitzetten (onder). Je wilt dat de tv naar kanaal HDMI1 gaat, dus selecteer je TV uit de drop-down en klik op "add".
8. Hier zijn verschillende dingen te kiezen. Je wilt een commando sturen dus selecteer "Send this infrared command", kies het commando uit de dropdown (waarchijnlijk HDMI1 ofzo) en klik op next.
9. Je bent terug bij de actielijst en als het goed is staat je nieuwe commando onderaan. Voeg meer acties toe naar je wenst en klik op "save".
10. Je krijgt een samenvatting van alle acties. Kijk of ze kloppen en kies "Yes, these settings are correct." en druk op "next".
11. Werk jezelf terug naar het hoofdscherm en update je remote.

Nu zou het moeten werken. In geval van niet, bel dan even de helpdesk want eigenlijk kan ik je niet zo goed helpen zonder alles te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een vraag die vast al eens behandeld is geweest:

Ik heb een Philips 32PF9641 LCD tv. Wanneer ik hem compleet uit heb staan (ik noem het voor het gemak even "met de grote knop") en ik zet hem aan met de grote knop dan gaat de televisie niet op standby, maar meteen compleet aan, en wanneer ik dan dus kies voor WATCH TV heb ik een uitdaging omdat ie dan de tv uitschakelt en de digitale UPC aanzet.

Is dit te omzeilen, zonder tegen het probleem aan te lopen dat ik de volgende keer toevallig wél de tv in standby modus heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:53:

Ik heb een Philips 32PF9641 LCD tv. Wanneer ik hem compleet uit heb staan (ik noem het voor het gemak even "met de grote knop") en ik zet hem aan met de grote knop dan gaat de televisie niet op standby, maar meteen compleet aan, en wanneer ik dan dus kies voor WATCH TV heb ik een uitdaging omdat ie dan de tv uitschakelt en de digitale UPC aanzet.

Is dit te omzeilen, zonder tegen het probleem aan te lopen dat ik de volgende keer toevallig wél de tv in standby modus heb staan?
Volgens mij is voor dit soort situaties de help knop uitgevonden.

Ik start zelf altijd eerst de activity en schakel daarna de stroom in bij apparaten die de standby overslaan.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Diederik schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:01:
[...]

Volgens mij is voor dit soort situaties de help knop uitgevonden.

Ik start zelf altijd eerst de activity en schakel daarna de stroom in bij apparaten die de standby overslaan.
Zonder de HELP knop zou het natuurlijk een stuk sneller gaan, dat wilde ik dus voorkomen, maar jouw oplossing... waarom kom ik er zelf niet op?!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:54:
[...]

Thanks, maar ik bedoel eigenlijk net iets anders :)
Je maakt geen nieuw device aan (want je device = MCE), maar je breidt het aantal bekende IR commando's van dit device uit door deze te 'trainen' met extra nieuwe IR signalen uit bijvoorbeeld dus een alternative remote.
Je wilt denk ik namelijk wel de bestaande IR-commando's houden omdat hier oa de directe jumps staan naar My TV, My DVD, My etc etc.

In elk geval: veel plezier in het prutsen ! :)
Nou, ik heb eens wat geprutst :P Allereerst was dat het ff zoeken, maar dat kwam doordat girder niet automatisch werkt met de ir-controller van mce. Ik had toen twee opties: een plugin die alle mce-afstandsbedieningsopdrachten inleest in girder, of een plugin met bijbehorende driver die ervoor zorgt dat de ir-controller van mce alles doorstuurt (dus ook andere afstandsbedieningen).
Dat laatste had ik dus nodig, maar, dan vervang je dus de standaard mce driver van de infraroodontvanger, en werken de toetsen voor mce niet meer... En dan kan ik dus al die opdrachten los gaan ingeven (meen namelijk dat al die opdrachten ook maar combinaties van toetsen zijn), en daar zie ik een beetje tegen op. Is er niet iemand die een gml-file heeft, met al die toetsen erin, of kan het ook op een andere manier.

Weet overigens niet of ik nu te ver off-topic ga, maar het heeft nog altijd wat met de Harmony-remote te maken :P Maja, het zou iig fijn zijn als ik het dus op de een of andere manier voor elkaar kan krijgen (als het echt niet anders kan, ga ik wel al die sneltoetsen uitzoeken, en in girder in programmeren...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Logitech Harmony 885 gekocht. Echter kom ik op ene groot probleem:

Nadat ik de software heb geinstaleerd, settings heb ingesteld, ging ik uploaden. Hier begon het ellende. Mijn staat nu alleen nog op "Go to website to update settings". Hij doet nu helemaal niks meer!

Firmware update, via de site update werkte allemaal niet. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 00:26:
Ik heb de Logitech Harmony 885 gekocht. Echter kom ik op ene groot probleem:

Nadat ik de software heb geinstaleerd, settings heb ingesteld, ging ik uploaden. Hier begon het ellende. Mijn staat nu alleen nog op "Go to website to update settings". Hij doet nu helemaal niks meer!

Firmware update, via de site update werkte allemaal niet. Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Sluit de software, herstart je computer, plug de ab in een andere USB poort etc.

Ik heb dit ook een keertje meegemaakt maar ging opeens weg nadat ik een paar dingen uit het bovenstaande had uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L3TUC3 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:38:
[...]

Helaas kan je de volgorde niet kiezen voor de eerste twee/drie commandos, tenminste zo heb ik het ervaren (powertoggle komt altijd eerst). Dit is geen probleem want de remote onthoudt welke apparaten aanstaan en dit is dus enkel in het geval dat ze uitstaan.

Iig, ik ga eens proberen je erdoorheen te loodsen.

1. Start de software en log in. (de software werkt enkel online, komt door het gebruik van de database).
2. Klik op "settings" (of de nederlandse vertaling ervoor, ik gebruik engelse software en al mijn opties zijn engels) onder de activity "watch DVD"
3. Kies "Yes, these settings are correct, but I want to add more control of options and devices for this Activity". Klik op "next".
4. Nu krijg je een lijstje met gebruikte apparaten. Als het goed is je TV en dvdspeler en misschien je surround. Kijk of alle te gebruiken apparaten erbij staan, voeg toe indien nodig en klik op "save".
5. Nu krijg je vragen over de inputs en deze verschillen per apparaat en opstelling dus daar kan ik je niet veel mee helpen. Kies degene die naar jouw weten goed zijn (dus de DVD moet op DVD/CD input staan enzovoort). Als het goed staat klik "next".
6. Als je bij de instellingen voor je TV komt moet je even opletten. Als het goed is staat HDMI1 in de lijst van te kiezen inputs. Mocht dit niet zo zijn, dan heb je waarschijnlijk een fout gemaakt bij het invoeren van het typenumer van je TV. Is dit niet het geval, kan je nu HDMI1 toevoegen aan het lijstje
dmv van de "Adjust the inputs" knop. Voeg de desgewenste poort toe en selecteer deze uit het lijstje als je klaar bent. Klik op "next"
7. Nu kan je acties toevoegen mocht het vorige niet geholpen hebben. Je kan ze toevoegen bij aanzetten (boven) en uitzetten (onder). Je wilt dat de tv naar kanaal HDMI1 gaat, dus selecteer je TV uit de drop-down en klik op "add".
8. Hier zijn verschillende dingen te kiezen. Je wilt een commando sturen dus selecteer "Send this infrared command", kies het commando uit de dropdown (waarchijnlijk HDMI1 ofzo) en klik op next.
9. Je bent terug bij de actielijst en als het goed is staat je nieuwe commando onderaan. Voeg meer acties toe naar je wenst en klik op "save".
10. Je krijgt een samenvatting van alle acties. Kijk of ze kloppen en kies "Yes, these settings are correct." en druk op "next".
11. Werk jezelf terug naar het hoofdscherm en update je remote.

Nu zou het moeten werken. In geval van niet, bel dan even de helpdesk want eigenlijk kan ik je niet zo goed helpen zonder alles te weten.
Dank je wel voor je antwoord, was niet doorgegaan bij OPSLAAN.

Heb uiteindelijk het werkend, heb andere optie gekozen voor selectie ingangen en kon daar een commando ingeven. Dit commando stond onder device TV en hete HDMI1. Hiermee ga je direct naar de HDMI1 ingang, i.p.v. je 4 keer op source moet drukken om hier te komen. Wanneer ik dit geinstalleerd heb, gaat alles wel goed. Dit is nog beter, is een functie die de originele AB niet eens ondersteund.

Heb nog andere vraag. Is het mogelijk om een backup te maken van je huidige configuratie?

Had per ongeluk een commando welke in de database stond overschreven met een zelfgeleerd commando via de AB. Helaas was dit een functie die de originele AB niet heeft en kan niet vinden hoe dit commando weer op database te krijgen i.p.v. geleerd via originele AB. Heb uiteindelijk device TV weggegooid en op nieuw aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, bedankt voor de tip. Ga ik vanavond even proberen.
L3TUC3 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:07:
[...]

Sluit de software, herstart je computer, plug de ab in een andere USB poort etc.

Ik heb dit ook een keertje meegemaakt maar ging opeens weg nadat ik een paar dingen uit het bovenstaande had uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudi schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:15:
Hmm, bovengenoemde optie werkt zo te zien niet bij de 525? Hier is dus geen optie om favoriete-kanalen op toetsen voor te programmeren?
Via RAW kun je bijvoorbeeld '2' '0' leren (dus twee toetsdrukken achter elkaar)
en die kun je onder bijvoorbeeld 'RTL 4' in je schermpje zetten,
zodat je met 1 druk op de 'RTL 4' knop naar kanaal 20 schakelt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L3TUC3 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:07:
[...]

Ik heb het net geprobeerd, maar het werkt niet. Ik heb op alle 4 de poorten geprobeerd en een paar keer opnieuw opgestart. Maar werkt niet. Heeft iemand nog een andere tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

deblaauwesigaar schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:34:
Iemand ervaring met de harmony 525 bedoeld voor de dreambox 7020 ?
Ik heb de 555 en gebruik em op de dreambox 7020, geen enkel probleem, je kan in de menu's en overal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Deddiekoel schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:55:
ik had daar ook last van tot ik een reset gaf, alle apparaten verwijdered en de firmware opnieuw erop gezet en werkt weer super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

markmg schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:20:
[...]
ik had daar ook last van tot ik een reset gaf, alle apparaten verwijdered en de firmware opnieuw erop gezet en werkt weer super
Hmmm, daar wilde ik ook gaan doen. Maar vond het toch wel een risico. Vanavond maar eens aan gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:06:
[...]

Via RAW kun je bijvoorbeeld '2' '0' leren (dus twee toetsdrukken achter elkaar)
en die kun je onder bijvoorbeeld 'RTL 4' in je schermpje zetten,
zodat je met 1 druk op de 'RTL 4' knop naar kanaal 20 schakelt.....
Bij mijn weten is het niet mogelijk om meerdere toetsdrukken in RAW aan te leren (but please correct me if I am wrong). Het zou wel mooi zijn, want dat zou het meteen mogelijk maken om macro's in te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmg schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:20:
[...]

Ik heb de mijne sinds een week, en moest ook gelijk opnieuw firmware erop
zetten volgens de software, en ik ken dit probleem ook niet.

Een gecustomizede-button heeft alleen de functie die hij zou moeten
hebben in de activiteit die daarbij hoort. Daarbuiten heeft hij geen of
een andere functie op mijn remote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik heb een Harmony 785, ben er erg tevreden over. Echter ik heb een vraag, als ik in de software favorieten aanmaak dan kan ik 4 pagina's van 6 favorieten maken. Zo gezegd zo gedaan, simpel zou je zeggen.

Maar wat zie ik in mijn display onder favorieten op 1 pagina, daar staan er dus 8 ipv 6 8)7

Heeft iemand een idee hoe dat mogelijk is, ik krijg het dus niet voor elkaar.

Misschien kan iemand me helpen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre61 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:15:
Ik heb een Harmony 785, ben er erg tevreden over. Echter ik heb een vraag, als ik in de software favorieten aanmaak dan kan ik 4 pagina's van 6 favorieten maken. Zo gezegd zo gedaan, simpel zou je zeggen.

Maar wat zie ik in mijn display onder favorieten op 1 pagina, daar staan er dus 8 ipv 6 8)7

Heeft iemand een idee hoe dat mogelijk is, ik krijg het dus niet voor elkaar.

Misschien kan iemand me helpen.
Dit lijkt me typisch iets voor de Logitech Helpdesk. Kijk een paar reacties terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27
We hebben een media kast met een aantal spelcomputers, televisie (einde van het jaar HD), Surroundset en DVD speler en een AV controller kastje zodat alles op één aansluiting gezet kan worden. Daarnaast een grote stekkerdoos waar alles op het electranet staat aangesloten. Nu ben ik eens wezen zoeken naar die schakeldozen met afstandsbediening om zo alles makkelijk uit te kunnen schakelen.
deze heb ik tot nog toe alleen met RF gezien.
Nu zit ik er dus over te denken om toch maar de 895 ipv de 885 aan te schaffen. Weet iemand of het mogelijk is om RF signalen aan te leren ipv dat hij infrarood via RF naar het RF kastje van Logitech stuurt en deze dan omzet in infrarood.
Overigens het laatste zou ook niet zo'n probleem zijn mits ik natuurlijk een infrarood versie van het schakelkastje kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

Jur schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:44:
[...]

Ik heb de 525 ook sinds kort. Grappig dat ik mij ook aan dit irriteer en me al af vroeg of het niet anders kon. Zal ook maar's Logitech mailen ;)

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

JinZa schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:14:
[...]

Ik heb de 525 ook sinds kort. Grappig dat ik mij ook aan dit irriteer en me al af vroeg of het niet anders kon. Zal ook maar's Logitech mailen ;)
Hmmm, jij hebt dus ook dit probleem. Dan heeft helemaal opnieuw beginnen voor mij ook weinig zin denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 20:59
Arunia schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:06:
We hebben een media kast met een aantal spelcomputers, televisie (einde van het jaar HD), Surroundset en DVD speler en een AV controller kastje zodat alles op één aansluiting gezet kan worden. Daarnaast een grote stekkerdoos waar alles op het electranet staat aangesloten. Nu ben ik eens wezen zoeken naar die schakeldozen met afstandsbediening om zo alles makkelijk uit te kunnen schakelen.
deze heb ik tot nog toe alleen met RF gezien.
Nu zit ik er dus over te denken om toch maar de 895 ipv de 885 aan te schaffen. Weet iemand of het mogelijk is om RF signalen aan te leren ipv dat hij infrarood via RF naar het RF kastje van Logitech stuurt en deze dan omzet in infrarood.
Overigens het laatste zou ook niet zo'n probleem zijn mits ik natuurlijk een infrarood versie van het schakelkastje kan vinden.
Het RF gedeelte van de 895 zend uit op de Z-Wave frequentie (868Mhz), welke nog vrij nieuw is en al helemaal in Nederland.
Er zijn dan ook heel weinig modules cq plug-in wcd's the verkrijgen voor Z-Wave, hier kun je wat spullen voor de Z-Wave frequentie vinden.
Wil je bv het "oude" HF/RF spul gebruiken zoals X10 of S10 (433Mhz) of je hebt het nog in huis liggen dan raad ik je toch een IR naar X10 converter te kopen, en dan zal de keus voor een 885 beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:53:

Je kan ook aangeven dattie niet alle andere apparaten uitzet. Dat zou je aan moeten passen..

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Atomic-NI schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:53:
[...]
Wil je bv het "oude" HF/RF spul gebruiken zoals X10 of S10 (433Mhz) of je hebt het nog in huis liggen dan raad ik je toch een IR naar X10 converter te kopen, en dan zal de keus voor een 885 beter zijn.
Lijkt me ook goedkoper.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Atomic-NI schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:53:
[...]

Het RF gedeelte van de 895 zend uit op de Z-Wave frequentie (868Mhz), welke nog vrij nieuw is en al helemaal in Nederland.
Er zijn dan ook heel weinig modules cq plug-in wcd's the verkrijgen voor Z-Wave, hier kun je wat spullen voor de Z-Wave frequentie vinden.
Ok, dan weet ik genoeg. Ga nog verzinnen hoe ik het uit ga rollen, maar denk dat ik dan in iedergeval voor de 885 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Arunia schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:24:
[...]

Ok, dan weet ik genoeg. Ga nog verzinnen hoe ik het uit ga rollen, maar denk dat ik dan in iedergeval voor de 885 ga.
Nou jha ik zat met hetzelfde dillema als jou, wou de 885 maar de 895 met zijn hf naar ir extender er standaard bij en dus ook in de toekomst de mogelijkheid om Z-Wave modules eraan te koppelen hebben me bewogen om toch voor de 895 te gaan.
Het scheelt uiteindelijk 70 euro, maar daar krijg je wel de extender vor terug, welke het mogelijk maakt om je apparatuur evt in een kast/meubel te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ga er van uit dat het overgrote deel van de apparaten toch gebruik maakt van infrarood. Denk dat ik mijn keus toch bij de 885 hou. Hooguit zou die extender handig zijn voor de schakelbare stekkerdoos (zit dan net buiten het zicht en later achter een mediakast), maar zelfs dat is op te lossen door iets van een glasvezeldraad op een tactische locatie te plaatsen. Eens vragen hoe mijn schoonvader dit ookalweer had gedaan.

Alhoewel als natuurlijk de AV schakelmodule in de kast achter dichte deurtjes komt, is de extender wel weer makkelijk. *zucht*, wat een dilemma.

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 24-01-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Atomic-NI schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:10:
[...]

Nou jha ik zat met hetzelfde dillema als jou, wou de 885 maar de 895 met zijn hf naar ir extender er standaard bij en dus ook in de toekomst de mogelijkheid om Z-Wave modules eraan te koppelen hebben me bewogen om toch voor de 895 te gaan.
Het scheelt uiteindelijk 70 euro, maar daar krijg je wel de extender vor terug, welke het mogelijk maakt om je apparatuur evt in een kast/meubel te zetten.
Ik meen dat die extender van logitech ook appart verkrijgbaar is. Dus je zou die ook achteraf kunnen bijkopen als je ze ooit echt nodig mocht hebben.

http://www.logitech.com/i...CRID=2084,CONTENTID=11039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Zou je ook met de Harmony serie het volume 'automatisch' kunnen laten aanpassen?
vbld: in een activity waarin mijn pc gebruikt wordt moet het volume een flink stuk omhoog aangezien de output van m'n 'pvr-pc' een stuk lager is en het geluid dus zachter dan bij 'gewoon tv kijken'.
Als ik nu van activity 'pvr-pc' naar 'tv kijken' ga, staat het volume van de tv dus aardig hard. Zou mooi zijn dat ie tijdens die activity wissel meteen het geluid een stuk lager kan zetten. (en weer hoger als de activity 'pvr-pc' weer gestart wordt)

Zoiets soortgelijks heb ik met m'n media center; daar wil het eigenlijk het geluid altijd op 0 hebben. (niet gedempt, want dan krijg je dat in beeld te zien, gewoon geluid level van MCE op 0). Deze is aangesloten via S/PDIF op een receiver dus daar wordt het volume geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
wols schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:30:
[...]

Ik meen dat die extender van logitech ook appart verkrijgbaar is. Dus je zou die ook achteraf kunnen bijkopen als je ze ooit echt nodig mocht hebben.

http://www.logitech.com/i...CRID=2084,CONTENTID=11039
Dan zou de 885 ook RF uit moeten zenden, maar niet met de extender geleverd worden.
Denk dat echt alleen de 895 RF uit zend en je dus extra extenders kunt kopen om met dezelfde afstandbediening meerdere plekken kunt bedienen.
Bijvoorbeeld 2 kastjes met daarin apparatuur. Je kunt dan 2 extenders nemen en zo beide kastjes zonder problemen de apparatuur daarin besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Arunia schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:17:
[...]

Dan zou de 885 ook RF uit moeten zenden, maar niet met de extender geleverd worden.
Denk dat echt alleen de 895 RF uit zend en je dus extra extenders kunt kopen om met dezelfde afstandbediening meerdere plekken kunt bedienen.
Bijvoorbeeld 2 kastjes met daarin apparatuur. Je kunt dan 2 extenders nemen en zo beide kastjes zonder problemen de apparatuur daarin besturen.
IDD alleen de 895 zend RF/HF uit, en is dus de los verkijgbare RF/HF to IR converter handig voor apparatuur op ook andere plekken of als de 1e vol zit (dacht dat er 5 IR apparaten op 1 converter/extender kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:46:
Zou je ook met de Harmony serie het volume 'automatisch' kunnen laten aanpassen?
vbld: in een activity waarin mijn pc gebruikt wordt moet het volume een flink stuk omhoog aangezien de output van m'n 'pvr-pc' een stuk lager is en het geluid dus zachter dan bij 'gewoon tv kijken'.
Als ik nu van activity 'pvr-pc' naar 'tv kijken' ga, staat het volume van de tv dus aardig hard. Zou mooi zijn dat ie tijdens die activity wissel meteen het geluid een stuk lager kan zetten. (en weer hoger als de activity 'pvr-pc' weer gestart wordt)

Zoiets soortgelijks heb ik met m'n media center; daar wil het eigenlijk het geluid altijd op 0 hebben. (niet gedempt, want dan krijg je dat in beeld te zien, gewoon geluid level van MCE op 0). Deze is aangesloten via S/PDIF op een receiver dus daar wordt het volume geregeld.
Wat je zou kunnen doen is de 'Watch TV' activity uitbreiden met een aantal volume commando's (dus altijd e.g. 5x Vol.Down IR commando sturen). Dit moet mij geen probleem lijken. Hetzelfde dus voor andere activities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Was het nou de Harmony 525 waarvan de glow-verlichting
vanzelf aanging bij het oppakken of was dat een ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Opa_vertelt schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:27:
Was het nou de Harmony 525 waarvan de glow-verlichting
vanzelf aanging bij het oppakken of was dat een ander model?
Harmony 525 heeft het iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ga strakjes de 885 bestellen.
Alleen aangezien ik vorig jaar van AllforOne de Kameleon 10in1 gekocht heb en er eigenlijk niet zo tevreden over ben (wat gammele volume/kanaal knopjes), ben ik toch wat huiverig om de Harmony aan te schaffen.
Wat mij het meeste trekt aan de Harmony zijn de activities.
Is er een mogelijkheid om van te voren in de database bij Logitech te kijken of de apparaten die ik heb ook in de lijst staan?
Kun je bij de database (als je je Harmony hebt gekocht) zoeken op apparaat nummer? Dus niet dat je tig codes af hoeft te gaan om uiteindelijk misschien de juiste code te vinden.
Als je bijvoorbeeld DVD kijkt met de activity, is het dan mogelijk om de rest van de toetsen voor heen en terug spoelen DVD speler en volume van de versterker in te stellen?

Ik ga nu even kijken op de Logitech site om te zien wat het verschil is tussen de goedkopere versies en de 885.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Kan je met de Harmony 655 eigenlijk ook je computer besturen? Als je een IR ontvanger hebt natuurlijk. Volgens mij moet het wel lukken met Girder oid maar ik kan het niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Arunia schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:43:
Ik ga strakjes de 885 bestellen.
Alleen aangezien ik vorig jaar van AllforOne de Kameleon 10in1 gekocht heb en er eigenlijk niet zo tevreden over ben (wat gammele volume/kanaal knopjes), ben ik toch wat huiverig om de Harmony aan te schaffen.
Wat mij het meeste trekt aan de Harmony zijn de activities.
Is er een mogelijkheid om van te voren in de database bij Logitech te kijken of de apparaten die ik heb ook in de lijst staan?
Kun je bij de database (als je je Harmony hebt gekocht) zoeken op apparaat nummer? Dus niet dat je tig codes af hoeft te gaan om uiteindelijk misschien de juiste code te vinden.
Ja, en ja. Zie: mijn vorige post.
Als je bijvoorbeeld DVD kijkt met de activity, is het dan mogelijk om de rest van de toetsen voor heen en terug spoelen DVD speler en volume van de versterker in te stellen?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Admiral Freebee schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:47:
Kan je met de Harmony 655 eigenlijk ook je computer besturen? Als je een IR ontvanger hebt natuurlijk. Volgens mij moet het wel lukken met Girder oid maar ik kan het niet testen.
Ja dat kan. Ik heb zelf een IR ontvanger en afstandsbediening die was meegeleverd met mijn Pinnacle tv-kaart. De originele afstandsbediening is vervangen door de Harmony, en met de IR ontvanger en Girder kan ik van alles op de computer met de Harmony besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Heb nu een weekje de 555 in huis. Tot nu toe bevalt ie prima. In iedergeval een solide (bijna zwaar) apparaat. Geen gekraak. Daarom heb ik ook de 555 besteld. Voor 25,= meer een apparaat wat goed aanvoelt vind ik een prima investering.

Hoe zit het eigenlijk met de te programmeren knoppen op de 555? Ik heb 2 extra knoppen. Sound & Picture maar kan deze in de software eigenlijk niet terugvinden. Ik zou hier eigenlijk zoom (tv) en audio (dvd) onder willen zetten.
Iemand gelukt?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:58:
[...]
Ja dat kan. Ik heb zelf een IR ontvanger en afstandsbediening die was meegeleverd met mijn Pinnacle tv-kaart. De originele afstandsbediening is vervangen door de Harmony, en met de IR ontvanger en Girder kan ik van alles op de computer met de Harmony besturen.
Geweldig, bedankt! :) Misschien ook maar eens een IR ontvanger regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
Admiral Freebee schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:47:
Ik heb zelf onlangs een Media Center afstandbediening+ontvanger gekocht, de afstandbediening in een la gegooid, in de Harmony eenvoudig een Media Center PC activity toegevoegd en klaar. Dus ja, dat werkt al een speer!

Ik gebruik zelf overigens mediaportal i.p.v. MCE. Dat is open source freeware en speelt, met de juiste codecs uiteraard, alles af wat ik er tegenaan gooi. Ook alle mogelijke varianten van ape en flac en ogg en divx en xvid en ts streams en h264 etc, etc. (in tegenstelling tot Microsoft Media Center waar ik alleen maar gedoe mee heb). Het is een open systeem en er worden dan ook hele leuke plugins voor gemaakt. Zo kan je bijvoorbeeld heel makkelijk naar uitzendinggemist kijken, alsof al die programma's op je eigen HDD recorder staan. Toffe shit, dit is de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Deddiekoel schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:34:
[...]

Harmony 525 heeft het iig wel.
Dan is de mijne (die ik gisteravond heb gekocht) dus kapot :(
(of moet je het ergens aanzetten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Opa_vertelt schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:23:
[...]
Dan is de mijne (die ik gisteravond heb gekocht) dus kapot :(
(of moet je het ergens aanzetten?)
Licht het display wel op met de "Glow" knop?
Daarnaast is de bewegingssensor naar mijn idee te gevoelig ingesteld. Ik hoef bij wijze van spreken er maar naar te kijken en het display licht op. Nadat de bewegingssensor het display heeft doen oplichten, duurt het heel lang voordat de beweginssensor weer opnieuw het display laat oplichten. Het is dus niet zo dat bij elke beweging het display opnieuw oplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
thanks voor de informatie, ik had dat gedeelte nog niet gezien.
Ook thanks voor de uitleg.
Wat is de dummy informatie om in te loggen? Ik kan alleen maar een account aanmaken.
Nvm, gewoon account aanmaken en gaan met die banaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 26-01-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Opa_vertelt: de verlichting gaat alleen aan, zodra je Harmony op standby is gegaan (dus display uit). Als ie dan beweging detecteert, dan springt het display met verlichting aan. Dit is idd erg gevoelig, meestal als ik de deur open maak, dan springt de verlichting al aan, of als ik mijn voet op de grond zet, misschien iets te gevoelig idd. :P

Ik ga van het weekend een soort van converter maken, welke bepaalde infrarood-opdrachten (van uiteindelijk de Harmony 525) die de pc binnenkrijgt omzet naar rf-signaal, zodat mijn klik-aan-klik-uit ontvanger aan of uitgaan. Ga dit doen d.m.v. een oude afstandsbediening van dit setje, wat transistors, ledjes, weerstanden en wat software (girder en een zelfgeschreven programma om de printerpoort te bedienen). Geloof dat dit soort geintjes ook kant-en-klaar te koop zijn, maar deze zijn vrij duur. En dit is uiteraard leuker.

Zodra het werkt dan post ik het hier uiteraard ergens op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Niet online
MrDry schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:59:
Hoe zit het eigenlijk met de te programmeren knoppen op de 555? Ik heb 2 extra knoppen. Sound & Picture maar kan deze in de software eigenlijk niet terugvinden. Ik zou hier eigenlijk zoom (tv) en audio (dvd) onder willen zetten.
Iemand gelukt?
De Sound en Picture knoppen zijn helaas niet te herprogrammeren voor een bepaalde functie (zou ik wel graag willen trouwens). Het werkt namelijk als volgt: zodra je op bijvoorbeeld Sound drukt zit je in "Sound mode" van de huidige activity of device mode. In deze mode kun je alle overige programmeerbare toetsen anders programmeren dan in de default activity of device mode. Hetzelfde geldt voor de Picture knop. In de software kun je bij de toets toewijzingen voor elke activity en elk device dit apart instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

@ Mr_Blobby & karl-e:

De glow knop werkt prima, de hele afstandsbediening werkt eigenlijk super.
Ben er echt heel erg tevreden mee. Er zijn echter 3 vreemde dingen aan..

..hij kraakt niet (ik lees dat ze dat namelijk nogal doen)
..hij detecteert geen beweging (zelfs niet met flink shudden)
..hij gaat (volgens mij) nooit in standby-stand

Vaag zeg. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat in standby gaan duurt erg lang (weet niet precies hoelang, maar denk zeker wel een half uur ofzo). Maar zodra hij ook maar een kleine beweging voelt, wordt die stand-by natuurlijk weer een (ik noem dus maar wat) half uur uitgesteld.
Eigenlijk moet je je dat maar eens bekijken als je 's morgens opstaat, leg m ergens hem dan wel ergens 's nachts trillingsvrij neer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Voor zover staan al mijn apparaten in de lijst van Logitech.
De TV heb ik nog niet kunnen bekijken, maar schijnbaar was ik al te ver door de test heen om nog terug te kunnen gaan.
Als iemand zin heeft (geen verplichting natuurlijk), zou deze dan kunnen kijken voor mij of de Philips 25pt8703 (gewone televisie) in de lijst van TV's staat?
Zo ja, dan ga ik de Harmony meteen bestellen.

Ik weet dat ik een nieuw account aan zou kunnen maken, maar vind het ook weer zoiets om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 21:57
Arunia schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:53:
Als iemand zin heeft (geen verplichting natuurlijk), zou deze dan kunnen kijken voor mij of de Philips 25pt8703 (gewone televisie) in de lijst van TV's staat?
Zoals ik verwachtte: de 25PT8703 staat er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Arunia schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:53:
Als er één Philips TV in staat, staan ze er eigenlijk allemaal in, want Philips gebruikt voor al z'n TV's (alle apparaten eigenlijk) dezelfde ab codes (RC5, aangevuld met RC6). Dat is een standaard protocol voor Philips apparatuur. Erg handig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
vanaalten schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:24:
[...]

Zoals ik verwachtte: de 25PT8703 staat er gewoon bij.
Thanks voor het kijken. Dan ga ik de afstandsbediening zometeen bestellen (nergens voor een redelijke prijs direct te krijgen (130 voor de 885 vond ik redelijk), dus moet minimaal 10 dagen wachten).
Als er één Philips TV in staat, staan ze er eigenlijk allemaal in, want Philips gebruikt voor al z'n TV's (alle apparaten eigenlijk) dezelfde ab codes (RC5, aangevuld met RC6). Dat is een standaard protocol voor Philips apparatuur. Erg handig.
Dat zei mijn schoonvader ook altijd. Maar wilde er toch zeker van zijn dat alle functies dan te gebruiken zijn. Thanks voor de uitleg in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

TheSlider schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:47:
[...]

De Sound en Picture knoppen zijn helaas niet te herprogrammeren voor een bepaalde functie (zou ik wel graag willen trouwens). Het werkt namelijk als volgt: zodra je op bijvoorbeeld Sound drukt zit je in "Sound mode" van de huidige activity of device mode. In deze mode kun je alle overige programmeerbare toetsen anders programmeren dan in de default activity of device mode. Hetzelfde geldt voor de Picture knop. In de software kun je bij de toets toewijzingen voor elke activity en elk device dit apart instellen.
Hmmm...das jammer.

En als ik het zo zie is het ook niet mogelijk om per activiteit andere acties onder de sound en picture knoppen te zetten. Zo te zien komen ze bij elke activiteit weer terug... :?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik wil huidige configuratie backup'en is dat mogelijk, of moet ik een ander account aanmaken op de website(software), er functioneert namelijk eea niet echt goed. Ik wil dus de firmware er opnieuw opzetten.

En weet iemand hoe ik als ik DVD ga kijken het geluid van mijn Sony TV in 1 keer op 0 krijgen, als ik op mute druk dan krijg ik een speakertje links onder in beeld en dat is erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Niet online
Pierre61 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:34:
En weet iemand hoe ik als ik DVD ga kijken het geluid van mijn Sony TV in 1 keer op 0 krijgen, als ik op mute druk dan krijg ik een speakertje links onder in beeld en dat is erg irritant.
Ik heb uiteindelijk een nieuw RAW commando ingeleerd waarbij ik de volume omlaag knop een tijdje ingedrukt hou. Dit komt overeen met ongeveer 10 volume stappen omlaag op mijn Sony TV. Aangezien ik het volume nooit hoger dan 28 heb, heb ik 3 keer die RAW opdracht bij het begin van de DVD activiteit toegevoegd.

Aan het eind van de DVD activiteit heb ik dan een soort gelijk iets met 2 keer een RAW opdracht voor volume omhoog, zodat het volume na het DVD kijken weer netjes op 20 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

TheSlider schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:35:
[...]

Ik heb uiteindelijk een nieuw RAW commando ingeleerd waarbij ik de volume omlaag knop een tijdje ingedrukt hou. Dit komt overeen met ongeveer 10 volume stappen omlaag op mijn Sony TV. Aangezien ik het volume nooit hoger dan 28 heb, heb ik 3 keer die RAW opdracht bij het begin van de DVD activiteit toegevoegd.

Aan het eind van de DVD activiteit heb ik dan een soort gelijk iets met 2 keer een RAW opdracht voor volume omhoog, zodat het volume na het DVD kijken weer netjes op 20 staat.
Oke, misschien een gekke vraag maar waar plaats ik dit RAW commando voor mijn DVD activiteit 8)7 . En natuurlijk hoe krijg ik hem aan het einde van de activiteit, als ik dat weet dan ben ik al geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Niet online
Pierre61 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:40:
[...]

Oke, misschien een gekke vraag maar waar plaats ik dit RAW commando voor mijn DVD activiteit 8)7 . En natuurlijk hoe krijg ik hem aan het einde van de activiteit, als ik dat weet dan ben ik al geholpen :)
Eerst moet je bij de instellingen van de TV (bij devices) het RAW commando aanleren:
- Kies "more options" bij je Sony TV
- Kies "learn infrared commands"
- Kies helemaal onderaan "Learn new command"
- Leer nu eerst het RAW commando in voor volume omlaag (het handigste is om met de Sony afstandsbediening op de TV te richten, houdt de onderkant van de logitech er schuin voor en bedien de TV zoals je wilt (knop een bepaalde tijd ingedrukt houden)). Geef de nieuwe commando's een eigen naam zodat je ze zometeen weer terug vindt.
- Doe hetzelfde nog eens voor volume omhoog

Ga vervolgens naar de custom instellingen van je DVD activity:
- Kies "Customize" bij je DVD activity
- Kies "Run the setup wizard again"
- Kies een paar keer "Next" totdat je drie opties krijgt, kies daar "Yes, but I want to add more control of options and devices for this Activity"
- Kies weer een paar keer "Next", totdat je bij "When you enter this Activity, these devices are turned on and the following actions occur:" komt.
- Nu kun je het gecreerde RAW commando voor volume omlaag toevoegen in het bovenste deel (when the activity starts) en het RAW commando voor volume omhoog in het onderste deel (when the activity stops).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Ik probeer hetzelfde alleen dan voor een Philips tv dat het volume totaal omlaag gaat als ik dvd wil gaan kijken zonder het mute logo te zien.

Maar ik gebruikt de 895 en software 7.02, klopt het dat ik alles 2 keer moet aanleren als een soort verificatie? Want als ik een normale enkele toets wil aanleren moet ik dat altijd 2 keer doen voordat hij het geleerd heeft.

Ten 2e wat dus ook aan punt 1 kan liggen, ik krijg het niet voor elkaar om het aan te leren als ik de volume knop voor enkele secondes vasthoud, want ik moet het 2 keer doen en dat kan dus haast niet indentiek worden.

Ik krijg namelijk ook deze error te zien:
WARNINGP: The infrared recorded may be too long for the Logitech Harmony Remote web site to analyze it successfully. Try holding down the key for less time.

Wat ik dus dan probeer is Learn IR command, dan 25 keer op de volume omlaag knop drukken en dan voor de 2e keer weer.........lukt nog steeds niet.

Help ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door Atomic-NI op 27-01-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Niet online
Atomic-NI schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:47:
Maar ik gebruikt de 895 en software 7.02, klopt het dat ik alles 2 keer moet aanleren als een soort verificatie?
Het is voor mij alweer meer dan een half jaar terug, dus ik weet niet zeker of ik het ook 2 keer moest aanleren.
Atomic-NI schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:47:
Ik krijg namelijk ook deze error te zien:
WARNINGP: The infrared recorded may be too long for the Logitech Harmony Remote web site to analyze it successfully. Try holding down the key for less time.

Wat ik dus dan probeer is Learn IR command, dan 25 keer op de volume omlaag knop drukken en dan voor de 2e keer weer.........lukt nog steeds niet.
Nu je het zegt van die warning begint me weer wat te dagen. Dit had ik dus ook. Er zit een maximum aan de lengte van een RAW commando. Om die reden heb ik dus RAW commando's aangeleerd van +10 volume en -10 volume. De tijd hiervoor viel voor mij nog net binnen de toegestane lengte.

Door bij de activities dan 2 of 3 keer de RAW commando's toe te voegen heb je nog steeds het gewenste effect van bijvoorbeeld -30 of +20 volume.

25 keer volume up aanleren in RAW mode werkt niet, omdat je jammer genoeg maar 1 toets aanslag kan aanleren. Je zou wel 25 keer volume up kunnen toevoegen aan je activity start of end, maar door de pauzes tussen het versturen van de IR commando's zou dit erg lang duren. RAW aanleren is dus een betrouwbaarder en snellere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
OK ik heb dus een 5 maal volume down kunnen aanleren (RAW) jij zegt dus als ik die niet 1 keer maar meerdere keren aan het einde van een activity zet moet het wel lukken............tis een idee ja, ik ga het morgen proberen.

Nu rest me alleen nog de discrete codes om via 1 knop/sturing direct naar het ext1 of tuner/tv kanaal te schaken ipv een hele lijst door te laten scrollen wat erg lang duurt (tv, ext1, ext2, ext3, dvi-i, side)

Gaat hierbij om de Philips 42PF9966/12, heb zelf nog niets kunnen vinden misschien iemand die het weet of een andere oplossing ervoor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

TheSlider schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:14:
[...]

Eerst moet je bij de instellingen van de TV (bij devices) het RAW commando aanleren:
- Kies "more options" bij je Sony TV
- Kies "learn infrared commands"
- Kies helemaal onderaan "Learn new command"
- Leer nu eerst het RAW commando in voor volume omlaag (het handigste is om met de Sony afstandsbediening op de TV te richten, houdt de onderkant van de logitech er schuin voor en bedien de TV zoals je wilt (knop een bepaalde tijd ingedrukt houden)). Geef de nieuwe commando's een eigen naam zodat je ze zometeen weer terug vindt.
- Doe hetzelfde nog eens voor volume omhoog

Ga vervolgens naar de custom instellingen van je DVD activity:
- Kies "Customize" bij je DVD activity
- Kies "Run the setup wizard again"
- Kies een paar keer "Next" totdat je drie opties krijgt, kies daar "Yes, but I want to add more control of options and devices for this Activity"
- Kies weer een paar keer "Next", totdat je bij "When you enter this Activity, these devices are turned on and the following actions occur:" komt.
- Nu kun je het gecreerde RAW commando voor volume omlaag toevoegen in het bovenste deel (when the activity starts) en het RAW commando voor volume omhoog in het onderste deel (when the activity stops).

Succes!
Het werkt, thanks voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb de Logitech Harmony 885 besteld, deze heeft nog een levertijd van minimaal 10-12 dagen.
Wel grappig dat we afgelopen weekend film wilde kijken en mijn vriendin maar meteen even alle afstandsbediening aangeeft omdat zij niet weet wat ze allemaal moet instellen.
Dus mijn reactie natuurlijk dat het met die Harmony gewoon 1 druk op de knop is. :+
Kan niet wachten totdat ik deze uit kan gaan proberen. Weet haast wel zeker dat dit vele malen lekkerder gaat werken dan de Kameleon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 10:47

KroeT

[...]

Mijn oude Philips 25PV7505 heeft volgens mij geen manier om tussen inputs te switchen ander dan ChannelDown. Ik heb via Devices alle opties met Input op 525 geprobeerd, maar niets werkt. Heb dus nu een soort macro gemaakt om de TV op kanaal 0 te zetten en daarna twee keer ChannelDown, maar ideaal is anders. Zou hier een mooiere oplossing voor zijn?

Ik heb 'm overigens net gekocht en ben bijzonder tevreden :)

Peace is not simply the absence of war.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.