|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Thanks. Ik zocht de oplossing bij "Apparaten", maar ik moest dus bij "Activiteiten" wezen.Lt. Marx schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:17:
^^ Jep dat kan! En het is zelfs niet zo heel moeilijk om dat te regelen. Bij de tv kijken activiteit (gok ik) kies je knoppen aanpassen. Hier kan je vervolgens alle knoppen op de Harmony toewijzen aan welk commando dan ook.
Voor jou: Volume omhoog/omlaag --> Settop box --> Volume up/down (?)
Ik heb alles op de PC goed ingesteld, echter neemt de AB soms vreemde beslissingen.
Ik heb staan:
Philips 42PFL8404H
Humax IHDR-5050c
Philips DVP-5990
Harman/Kardon AVR-255
Vanochtend drukte ik op "TV kijken", en ging alles aan behalve de TV. TV handmatig aangezet. Vervolgens alles met de fysieke uitknop uitgezet (op de HELP knop kom ik hieronder terug). Dit ging goed.
Daarna drukte ik op "DVD kijken". De TV ging nu wel aan, echter blijft de DVD speler uit staan, en de AVR-255 gaat aan op Cable/SAT, in plaats van DVD. Wederom alles weer handmatig goed en aan -gezet.
Switchen van "TV kijken" naar "DVD kijken" gaat wel goed. De Humax gaat netjes uit, de AVR-255 springt op DVD, en de DVP-5990 gaat keurig aan.
Het probleem lijkt zich vooral voor te doen als ik een activiteit compleet uitschakel, en dan een andere activiteit weer inschakel. De AB lijkt wel "in de war" te zijn.
De HELP knop heb ik in bovenstaande gevallen tevens gebruikt, en dit werkte ook wel, echter ga ik er vanuit dat de Harmony hiervan "leert". Dit is dus niet het geval. Het probleem blijft bestaan.
Weet iemand hoe dit alles komt, en wat de oplossing kan zijn?
edit: Logitech support gebeld, en het schijnt te maken te hebben met EasyLink op de TV. Ik ga het vanavond eens proberen uit te zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 05-03-2010 10:48 ]
werkt niet perfect.... niet alle knoppen werken en de omhoog/omlaag/links/rechts knop functioneert als muis e.d.
Easylink is, dacht ik, de Philips versie van CEC, een systeem waarbij apparaten met elkaar kunnen communiceren (dus ook aan/uit zetten). Dat kan je Harmony dan wel in de war brengen, ja.bram1984 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:58:
[...]
edit: Logitech support gebeld, en het schijnt te maken te hebben met EasyLink op de TV. Ik ga het vanavond eens proberen uit te zetten.
Als je nog andere apparatuur hebt die via HDMI communiceren, dan wil je daar CEC misschien ook wel uit zetten.
Dit kun je allemaal toewijzen hoe je het zelf wilt even eventueel knoppen aanleren als je de originele afstandsbediening hebt.Dark0z schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:19:
[...]
werkt niet perfect.... niet alle knoppen werken en de omhoog/omlaag/links/rechts knop functioneert als muis e.d.
WTFDark0z schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:19:
Dit werkt zo bij mij i.c.m. MediaPortal en IR Server MCE aansturing 100% gelijk aan een MCE omgeving
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
BarryMel
Normaal kies je de apparaten en dan krijg je automatisch een riedel die je niet kunt wijzigen. Dit wil ik dus niet. Gewoon de apparaten kiezen en zelf die hele riedel instellen.
Is dat uberhaupt mogelijk?
Bijvoorbeeld het aan zetten van de tv enzovoorts.
Mijn HDI Dune 3.0 wanneer ik de schakelaar aan zet, start meteen op.
De Harmonie daarentegen zet deze "aan" waardoor de speler uit gaat.
Dat kan ik dus niet weghalen in de software van de Harmonie.
Zo kan ik eindelijk mijn digitale radio luisten (uit mijn UPC box) zonder dat mijn tv aan moet. Van een ander forum wat logotjes gehaald en deze gekoppeld aan de verschillende kanalen onder favorieten. Omdat de "TV/Radio" knop nog steeds niet werkt had ik wel enkele commando's in de macro moeten zetten zodat hij de digitale radio tuner selecteerd (Menu > toets rechts > Enter > Kies kanaal x )
Grote voordeel is dat vrouwlief het ook begrijpt
Staan de instelling voor de afstandsbediening wel goed op je xbox? Je kan maar 1 apparaat per knop bedienen. Dus volume op/neer bedient alleen volume op/neer voor je versterker OF voor je popcorn. Die twee kan je nooit tegelijkertijd aansturen. Of je moet zelf een makro aanmaken die 1 volume klik doet op het ene apparaat en dan een volume klik op het andere apparaat en die koppelen aan de volumeknoppen op je afstandsbediening. Maar dat gaat m.i. nooit goed werken.DarkShadow schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:40:
[...]
erg vreemd, heb het gewoon ingesteld op xbox360, maar hij doet werkelijk niets bij de xbox360.
Verder werkt de afstandbediening erg goed, maar af en toe is er wel een apparaat wat niet direct reageert. Hoe kan ik trouwens instellen dat ik bij de activiteit film kijken automatisch de popcornhour bedien (na alles aanzetten e.d.) en toch het volume tegelijkertijd regel via mijn receiver?
okay, dat ben ik met je eens, dat is inderdaad iets waar ik ook tegen aan loop met 1 activiteit voor TV kijken waar ik ook zo nu en dan mijn home cinema set aan wil hebben. maar niet altijd dus. Ik heb dit opgelost door gewoon nogmaal het commando te laten verzetten. Als ik de activiteit kies zet hij de set aan en tijdens het opstarten van de activiteit zet hij hem ook meteen weer uit. Niet ideaal maar het werkt welArunia schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:10:
Dat de software automatisch een aantal opdrachten instelt die je niet kunt wijzigen.
Bijvoorbeeld het aan zetten van de tv enzovoorts.
Mijn HDI Dune 3.0 wanneer ik de schakelaar aan zet, start meteen op.
De Harmonie daarentegen zet deze "aan" waardoor de speler uit gaat.
Dat kan ik dus niet weghalen in de software van de Harmonie.
Ik heb meteen even een mail gewaagd naar Logitech. Wellicht dat ze me de reden kunnen vertellen.Rupie schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:20:
[...]
okay, dat ben ik met je eens, dat is inderdaad iets waar ik ook tegen aan loop met 1 activiteit voor TV kijken waar ik ook zo nu en dan mijn home cinema set aan wil hebben. maar niet altijd dus. Ik heb dit opgelost door gewoon nogmaal het commando te laten verzetten. Als ik de activiteit kies zet hij de set aan en tijdens het opstarten van de activiteit zet hij hem ook meteen weer uit. Niet ideaal maar het werkt wel
Verwijderd
Wat je moet doen is even kijken of jouw Dune het "Power On" en "Power Off" commando kent, of alleen "Power Toggle". Ieder apparaat kent Power Toggle, en die wordt dan ook standaard door de Logitech gepakt.Arunia schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:38:
[...]
Ik heb meteen even een mail gewaagd naar Logitech. Wellicht dat ze me de reden kunnen vertellen.
Nadeel van "Power Toggle" is dat het apparaat uitgaat als hij al aanstond, zoals jij nu hebt.
Als je in de Logitech software aan kunt geven dat je een aparte knop voor aan en uit hebt, dan zal je niet meer tegen dat probleem aanlopen.
Voorbeeldje: Mijn Samsung LE40A656 heeft een "Power Toggle" op de remote en op de voorzijde van de TV.
Hij kent wel een IR "Power Off" en "Power On" commando. Die staan ook in mijn Logitech software.
Daardoor gaat mijn TV uit als hij uit moet, en aan als hij aan moet.
Wat mij trouwens op valt, ik heb zelf ook een Samsung, maar dan een 40m86BD is dat wanneer ik de tv van een bepaald kanaal terug schakel naar bijvoorbeeld de tv, dat bij de volgende keer inschakelen voor bijvoorbeeld tv kijken deze terugschakeld naar het laatste kanaal.
Dat is best wel vervelend, maar een probleem in de tv denk ik.
Ik heb op dit moment een HTPC dat via de originele MCE AB werkt. Hierbij zit ook een IR oog etc.
Is het mogelijk dat ik de 900 alleen via de RF gebruik, en het IR oog weg haal. Dus dat er een RF ontvanger in bijv. een USB poort zit die de signalen van de 900 oppikt.
zoiets als dit:
http://www.automatedhome....Windows-Media-Centre.html
De settopbox van XMS, de Amino Aminet 130 reageert bij het inprogrammeren van de favorieten te traag op de kanaalkeuze-invoer. Bijvoorbeeld 168 wordt gekozen; het resultaat is dan 1 - de box schakelt dan naar kanaal 1, gekozen wordt dan 6 - 8, de box schakelt dan niet vreemd genoeg naar eerst 6, maar direct naar 68, dat kanaal wordt vervolgens niet gevonden (bestaat ook niet) en schakelt dan terug naar 1.
Ik heb geprobeerd de snelheidsinstellingen voor de toetsen aan te passen, maar ik heb gemerkt dat ik de instelling "intertoetsvertraging" wel kan wijzigen, maar niet de instelling "invoervertraging". Ik denk dat het daar mee te maken heb. Die laatste kan ik wel bijv. bij de TV veranderen. Die optie kan ik gewoon niet kiezen bij de settopbox. Hebben jullie een advies?
Maar goed, ik vind het al vervelend op het moment dat de stroom aan gaat dat dan de speler ook meteen aanschiet. Wellicht dat ik daar nog een feature request voor kan doen.
Verwijderd
Die vraag zou je dan eens bij Dune neer kunnen leggen. Het kan zijn dat ze de IR codes voor "Power On" en "Power Off" wel ondersteunen, maar nergens communiceren. Dan kan Logitech ze ook niet in de database opnemen.Arunia schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:02:
De Dune heeft jammer genoeg geen aan/uit, alleen de pwr toggle mogelijkheid. In ieder geval, volgens de originele AB en de Harmony software.
Maar goed, ik vind het al vervelend op het moment dat de stroom aan gaat dat dan de speler ook meteen aanschiet. Wellicht dat ik daar nog een feature request voor kan doen.
Als je de codes hebt en ze doorspeelt naar de Logitech Harmony helpdesk, dan kunnen ze ze er zo voor je inzetten.
Blijkbaar kijken ze van HDI (Dune) op dat forum. Dus heb daar wat requests neer geplet om te zien wat er gebeurd.
Zowel niet automagisch aan laten gaan wanneer de powerknop op het apparaat ingedrukt wordt en de power on/off functies.
Ik heb hetzelfde probleem. Vandaag contact gehad met de helpdesk. De intertoetsvertraging op "0"gezet, maar dat hielp niets. Probleem is nu naar 2e lijns en ze nemen nog contact met me op.Hassebassie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:02:
Ik heb een probleem met de Harmony One:
De settopbox van XMS, de Amino Aminet 130 reageert bij het inprogrammeren van de favorieten te traag op de kanaalkeuze-invoer. Bijvoorbeeld 168 wordt gekozen; het resultaat is dan 1 - de box schakelt dan naar kanaal 1, gekozen wordt dan 6 - 8, de box schakelt dan niet vreemd genoeg naar eerst 6, maar direct naar 68, dat kanaal wordt vervolgens niet gevonden (bestaat ook niet) en schakelt dan terug naar 1.
Ik heb geprobeerd de snelheidsinstellingen voor de toetsen aan te passen, maar ik heb gemerkt dat ik de instelling "intertoetsvertraging" wel kan wijzigen, maar niet de instelling "invoervertraging". Ik denk dat het daar mee te maken heb. Die laatste kan ik wel bijv. bij de TV veranderen. Die optie kan ik gewoon niet kiezen bij de settopbox. Hebben jullie een advies?
Inmiddels heb ik zelf nog wat lopen veranderen en het lijkt nu wel beter te werken.
Apparaten - setopbox - problemen oplossen - reageert teveel of niet altijd op sommige opdrachten:
instelling heb ik nu op 2 gezet (3 is default en op 4 ging het slechter).
Probeer maar of dit bij jou ook werkt.
ik heb namelijk gordijnen op afstandbediening , daar zit een knop open, dicht en stop op
dus ik zou graag een knop willen hebben die de gordijnen sluit en 3 seconden later het stop signaal stuurt zodat de gordijnen half open/dicht zijn.....
BarryMel
Wellicht dat er een handigere oplossing is. Geen idee of je onder de knoppen dit kunt doen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
ja dat dat kon wist ik, maar ik zou graag een knop onder een al bestaande activiteit maken.....Arunia schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:46:
Je stuurt eerst het signaal om ze open te laten gaan wanneer je de activiteit drukt, daarna kun je een pauze instellen van 3 seconden en het stop signaal.
Wellicht dat er een handigere oplossing is. Geen idee of je onder de knoppen dit kunt doen.
BarryMel
Ik heb je oplossing geprobeerd, maar het werkt niet. Ik denk toch dat het te maken heeft met de invoervertraging. Die kan wel bij de TV, maar niet bij de Settopbox worden ingesteld. Ik heb de helpdesk gemaild. Als zij een oplossing hebben, laat ik het weten. Bedankt voor de moeite!lethargy schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:19:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Vandaag contact gehad met de helpdesk. De intertoetsvertraging op "0"gezet, maar dat hielp niets. Probleem is nu naar 2e lijns en ze nemen nog contact met me op.
Inmiddels heb ik zelf nog wat lopen veranderen en het lijkt nu wel beter te werken.
Apparaten - setopbox - problemen oplossen - reageert teveel of niet altijd op sommige opdrachten:
instelling heb ik nu op 2 gezet (3 is default en op 4 ging het slechter).
Probeer maar of dit bij jou ook werkt.
Ik bedenk me net iets aangezien ik gisteren op zoek ben geweest om mijn probleem op te lossen (Voor de Dune is er een hex code om aan of uit in te stellen. Dus dat is wel mooi. Kon alleen niet vinden waar ik die code in kan vullen (iemand een idee?barrymel schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:54:
[...]
ja dat dat kon wist ik, maar ik zou graag een knop onder een al bestaande activiteit maken.....
Je kunt de Harmony een infrarood string aanleren.
Wat als je nu gewoon tijdens het leren 3 seconden die knop ingedrukt houdt wanneer de Harmony leert?
Geen idee of die erin zou trappen, maar wellicht dat het werkt.
Verwijderd
Je kunt zelf niet die HEX codes invullen, dat moet je de mensen van Logitech laten doen.Arunia schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:42:
[...]
Ik bedenk me net iets aangezien ik gisteren op zoek ben geweest om mijn probleem op te lossen (Voor de Dune is er een hex code om aan of uit in te stellen. Dus dat is wel mooi. Kon alleen niet vinden waar ik die code in kan vullen (iemand een idee?)).
Via je software even een support aanvraag versturen en de HEX codes erin zetten, voor welk apparaat in je profiel het is en welke functies er aan de HEX codes hangen.
Dan zetten ze het voor je in je profiel.
Dat lijkt me niet. Hij neemt niet raw alle signalen op gedurende een X aantal seconden, hij detecteert slechts de IR frequentie, die hij dan opslaat.Arunia schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:42:
[...]
Je kunt de Harmony een infrarood string aanleren.
Wat als je nu gewoon tijdens het leren 3 seconden die knop ingedrukt houdt wanneer de Harmony leert?
Geen idee of die erin zou trappen, maar wellicht dat het werkt.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Inmiddels volgende mail terug van de helpdesk:Hassebassie schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:32:
[...]
Ik heb je oplossing geprobeerd, maar het werkt niet. Ik denk toch dat het te maken heeft met de invoervertraging. Die kan wel bij de TV, maar niet bij de Settopbox worden ingesteld. Ik heb de helpdesk gemaild. Als zij een oplossing hebben, laat ik het weten. Bedankt voor de moeite!
Wij hebben wijzigingen gemaakt in uw account op basis van de informatie waarover we beschikken. Gelieve uw Harmony afstandsbediening te updaten en te testen of het schakelen van de favoriete kanalen nu wel goed werkt. Na een update is het normaal dat u voor de eerste 3 tot 4 activiteiten 'Help' moet gebruiken om de Harmony te synchroniseren met uw apparaten. Doorloop de vragen van 'Help' totdat de apparaten correct zijn ingesteld voor de gekozen activiteit. Vervolgens kunt u een nieuwe activiteit starten. Na het synchroniseren zouden de volgende activiteiten moeten functioneren zonder dat u 'Help' moet gebruiken.
Het werkt nu wel beter maar nog niet 100%.
Hmm, volgens mij is dat ook zo'n beetje de normale prijs bij de MM/Saturn? De 525 is overigens wel echt een prima ding, alle Harmony functies en eenvoudig bedienbaar. Persoonlijk zie ik het touchscreen van de One nog steeds niet zo zitten...Schweino schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:55:
Vandaag plofte de V&D prijzencircus folder op de mat en ze hebben nu een Harmony 525 in de aanbieding voor 39,99 euro. Best nette prijs voor een niet-webwinkel lijkt me.
Vanaf wanneer is die actie geldig? Kan het niet op hun website vinden.Schweino schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:55:
Vandaag plofte de V&D prijzencircus folder op de mat en ze hebben nu een Harmony 525 in de aanbieding voor 39,99 euro. Best nette prijs voor een niet-webwinkel lijkt me.
Brammel schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 07:47:
[...]
Vanaf wanneer is die actie geldig? Kan het niet op hun website vinden.
Donderdag 25 maart start het V&D Prijzencircus! ...
Leeg - Sinds 20180907
De helpdesk heeft mijn instellingen veranderd, maar het heeft niet echt geholpen. Ik wacht de oplossing van de 2e lijnshulp af. Ik zal daar ook de resultaten van melden.lethargy schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:19:
Ik kan niet achterhalen wat er nu precies veranderd is. Als de amino net aan is en nog koud, dan doet ie het af en toe nog niet goed. Na een paar minuten als de amino warm is dan zapt ie wel goed.
Nu heb ik een aantal activiteiten aangemaakt, bijv Tv en Mediaspeler.
De activiteit starten gaat prima, maar ik heb dan geen toegang tot de knoppen die ik voor het device in het bovenste schermpje heb laten plaatsen. Om daar gebruik van te maken moet ik dus eerst het device handmatig selecteren
Daarnaast heb ik de controls van mijn mediaspeler aangepast (acryan), maar als ik de activiteit start is die wijziging niet doorgevoerd, dat is enkel het geval als ik ook hier weer het device handmatig selecteer.
Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, of zie ik iets over het hoofd. Kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven ? Tnx !
Wat betreft de aanpassing van je knoppen is het hetzelfde verhaal. Die staat al in de activiteit opgeslagen dus moet je ook daar nog even updaten (al probeert hij dat volgens mij normaal wel automatisch te doen).
Instellen op activiteitniveau dus.
Alles gaat perfect, maar er is 1 probleem.
Als ik mijn PVR (Cisco HD DVR van UPC) en TV aanzet (LG50PS3000) dan klopt de volgorde van aanzetten, ware het niet dat de PVR nogal wat tijd nodig lijkt te hebben voor het inschakelsignaal, waardoor de TV de PVR als het ware inhaalt.
Geen man overboord, maar als de TV reeds een HDMI kanaal heeft geactiveerd en het signaal moet nog komen, dan zal de TV niet meer opnieuw syncen met de HDMI ingang en blijft de tv melden: geen signaal.
Hoe is er een pauze te implementeren hiertussen? of de PVR sneller te laten reageren? (staat al op 0 ms)
Als ik de UPC AB pak, dan reageert de PVR onmiddelijk op de UPC knop, maar bij het inschakelen via de Harmony duurt het 10 seconden voordat de LED van de PVR groen wordt.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Het maakt namelijk geen bal uit of ik eerst de tv laat inschakelen of eerst de PVR.
Het duurt precies 10 seconden voordat de PVR inschakeld.
je zou voor de zekerheid nog even kunnen proberen op je harmony het commando te laten leren van de originele ab om te zien of dat verschil maakt.paQ schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:59:
Sja volgens mij is het echt een volgorde issue.
Het maakt namelijk geen bal uit of ik eerst de tv laat inschakelen of eerst de PVR.
volgens mij kun je toch gewoon de volgorde van de apparaten in de activiteit veranderen en pauzes inlassen, of eventueel opstartvertraging instellen???paQ schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:59:
Sja volgens mij is het echt een volgorde issue.
EN ik kan alles willekeurig erachter plakken, maar niet dáár dan de volgorde van aanpassen.
Volgorde van apparaten:
Activiteit > Instellingen >
- Controleer de volgorde waarin apparaten worden ingeschakeld.
Opstartvertraging:
Apparaat > Instellingen >
- De vertragingen aanpassen (snelheidsinstellingen) >
- Vertraging bij aanzetten:
Extra pauze toevoegen:
- De instellingen voor deze activiteit bekijken >
- Ja, maar ik wil meer controle over opties en apparaten voor deze activiteit toevoegen. >
- (doorlopen tot) Controleer de acties voor uw activiteit TV Kijken >
- Actie toevoegen voor [...] >
- Deze infraroodvertraging verzenden:
Zijn dit opties voor de 555? (ergo, misschien meeropties bij ander type?)Pascal.A schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:42:
Misschien begrijp ik het probleem niet helemaal, maar toch even voor de duidelijkheid:
Volgorde van apparaten:
Opstartvertraging:
Apparaat > Instellingen >
Extra pauze toevoegen:
- Ja, maar ik wil meer controle over opties en apparaten voor deze activiteit toevoegen. >
zie je dat er per apparaat settings zijn, het knopje 'settings'. Ditzelfde kun je vinden per activiteit.
Volgorde van apparaten:
Bij de gebruikte Activiteit > Instellingen > (dit is dus per activiteit in te stellen)
Opstartvertraging:
Bij de gebruikte Apparaten > Instellingen > (dit is dus per apparaat in te stellen)
Extra pauze toevoegen:
Activiteit > Instellingen > (dit is dus per activiteit in te stellen)
[ Voor 72% gewijzigd door Rupie op 23-03-2010 14:59 ]
Maar ik kan wel kiezen voor geavanceerde instellingen. Op den duur kom je dan ook opstartvertraging tegen.
Heb nu de pvr op 0 gezet, en de tv op 1500 ms.
Nu startte er helemaal niets op
uitgezet, 1 minuut gewacht en aangezet.
De tv gaat onmiddelijk weer aan, en 2 - 3 seconden daarna de PVR.
Komt totaal niet overeen met de instellingen, maar het werkt nu iig wel
Gisteren bericht ontvangen van de 2e lijnshelpdesk. Ze hebben mijn instellingen weer veranderd. Deze vandaag gedownload naar mijn Harmony One: het werkt uitstekend. Prima werk, Logitech! Alleen jammer dat ik zelf de instellingen niet kan veranderen. Wie weet voor een volgende keer.Hassebassie schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:57:
[...]
De helpdesk heeft mijn instellingen veranderd, maar het heeft niet echt geholpen. Ik wacht de oplossing van de 2e lijnshulp af. Ik zal daar ook de resultaten van melden.
Is dit ergens te forceren ofzo? Of gaat het gewoon niet?
Digitaal kan het wel (via de settop box en dan over de receiver). Het nadeel is dan alleen dat je tv aan moet staan (bij mij omdat mijn settop box niet via toslink verbonden is met de receiver). Ik heb gewoon een 2e tv kijken activiteit aangemaakt en het zo ingesteld dat de settop box op 'radio' moet staan en dan knoppencombinatie's aanmaken voor je verschillende digitale radiozenders. Daar kun je dan wel weer een radiologo op plakken.Tunboy schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:28:
Ik vind de favoriete kanalen (met logo) wel leuk bij tv kijken, maar ik zou dit ook willen voor analoog (via settopbox) EN digitaal (via receiver) naar de radio luisteren, maar bij deze activiteiten krijg ik helemaal geen optie "favoriete kanalen instellen".
Is dit ergens te forceren ofzo? Of gaat het gewoon niet?
Om gewoon een fm kanaal uit de lucht te plukken en dat je receiver af laten spelen is mij nog niet gelukt (om daar de plaatjes bij te krijgen).
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Bij mij heeft de 2e lijnshelpdesk ook voor de oplossing gezorgd. Inderdaad wel jammer dat ze er niet bij zeggen wat er precies is veranderd,Hassebassie schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:44:
[...]
Gisteren bericht ontvangen van de 2e lijnshelpdesk. Ze hebben mijn instellingen weer veranderd. Deze vandaag gedownload naar mijn Harmony One: het werkt uitstekend. Prima werk, Logitech! Alleen jammer dat ik zelf de instellingen niet kan veranderen. Wie weet voor een volgende keer.
Duizend maal dank voor deze gouden tip. Ik ga een 'vals' apparaat (projector die ik niet echt heb) toevoegen aan mijn aparaten en deze het "beeld" van de settop-box laten tonen bij radio spelen. Zo heb ik de mogelijkheid WEL met favoriete kanalen te werken, maar hoeft mijn ECHTE tv toch niet aan te staan... Beetje omslachtig maar het zou wel moeten werken:-)Sandyman538 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:19:
[...]
Digitaal kan het wel (via de settop box en dan over de receiver). Het nadeel is dan alleen dat je tv aan moet staan (bij mij omdat mijn settop box niet via toslink verbonden is met de receiver). Ik heb gewoon een 2e tv kijken activiteit aangemaakt en het zo ingesteld dat de settop box op 'radio' moet staan en dan knoppencombinatie's aanmaken voor je verschillende digitale radiozenders. Daar kun je dan wel weer een radiologo op plakken.
Om gewoon een fm kanaal uit de lucht te plukken en dat je receiver af laten spelen is mij nog niet gelukt (om daar de plaatjes bij te krijgen).
Verwijderd
Dat werkt ook. Gewoon een dummy TV (of projector) opvoeren en een activiteit "TV kijken" toevoegen en deze hernoemen naar "Radio luisteren". Voor de dummy TV kan je elk merk en type gebruiken zolang de signalen voor de dummy TV maar niet gelijk zijn aan de signalen van je echte TV. Of het selecteren van zenders werkt hangt af van de receiver. Deze moet zenders kunnen selecteren met de nummertoetsen (kanaal nummers / voorkeur nummers). Ik kan op deze manier digitaal radio luisteren zonder dat de TV aan staat.Tunboy schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:44:
[...]
Duizend maal dank voor deze gouden tip. Ik ga een 'vals' apparaat (projector die ik niet echt heb) toevoegen aan mijn aparaten en deze het "beeld" van de settop-box laten tonen bij radio spelen. Zo heb ik de mogelijkheid WEL met favoriete kanalen te werken, maar hoeft mijn ECHTE tv toch niet aan te staan... Beetje omslachtig maar het zou wel moeten werken:-)
(Is in een van de voorgaande 146 pagina's al eens vermeld
M.a.w.
Actie: TV Kijken is gestart
- PVR inschakelen
- TV inschakelen
als ik nu bijv met film kijken het surround systeem wil inschakelen dat er dan een knop is met een nieuwe additionele actie:
- AV receiver inschakelen
- Video 4
- OPT1
zoiets?
en bij uitshckalen alles uit.
Kan ik het niet als softbutton toevoegen?
Zo wil je op het moment dat je receiver aanstaat neem ik aan dat de volume knoppen op je AB het volume van je receiver regelen. Dat gebeurt met een macro softbutton niet. En wel als je een activiteit aanmaakt.
En een activiteit is toch eigenlijk een softbutton?
TV en PVR schakelen dan niet uit bij het omschakelen neem ik aan?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik heb dit bij de receiver (Denon AVR 3802) en bij de IPTV decoder (Amino AmiNET 130).
De receiver heeft gescheiden aan/uit IR commando's, maar de decoder niet, dus die schakel ik net zo hard weer uit als ik de activiteit start.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Hier had ik ook last van, misschien moet je wat met de timing van de devices spelen.Bor de Wollef schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:12:
Ik heb een harmony 555. Wat mij opvalt is dat het beestje echt regelmatig gewoon traag is. Zeker wanneer je een activiveit start waar een paar apparaten bij aangeschakeld moeten worden. De eerste toetsen die je indrukt worden soms een tijdje later achter elkaar afgespeeld.

Of via de troubleshoot wizard aangeven dat de boel traag reageert en dan deze setting aanpassen:

alleen nu ontdek ik een nieuw probleempje met een specifieke setting in de Receiver (AVR235 van HK)
De PVR is aangesloten via OPT1, de HD speler OPT2.
Hij toggelt niet automatisch tussen die twee ingangen. Hij raakt confuus en gooit hem op Analoog. Na uitschakelen pakt ie wel weer automatisch de OPT welke ik het laatst gebruikt had.
Probleem is dat de digitale toegangen los staan van de ingangen van de AVR. MAW, op elke willekeurige input kun je de digitale ingangen selecteren. Dat doe je danwel op de AVR zelf door digital input te kiezen en dan te bladeren, of via de remote. Maar ook dan is het digital select en dan up of down en bevestigen.
Wat is nou de beste manier om dit in te stellen en te zorgen dat het switchen tussen activiteiten ook altijd de juiste ingangen selecteert?
edit:
anders opgelost:
Ik heb TV kijken aan Video 3 gehangen (uiteraard geen tulpstekkers op Video 3) en eenmalig OPT1 geselecteerd.
Aan de PVR hangt nu Video 4 (ook geen stkkers in Video 4) en eenmalig op OPT2 gezet.
that's it
[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 28-03-2010 16:38 ]
Verwijderd
Op vele fora heb ik goede dingen gelezen, maar op cnet.com werd deze ab enorm afgekraakt omdat hij geen macro's in een activiteit ondersteund (jaja, heb me ingelezen
Omdat het toch veel geld is heb ik ook gekeken naar de Harmony One icm. een Piramid. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ?
Ik vind dat de programeersoftware nog steeds maar erg matig werkt, hoewel ik er dit weekend achter kwam dat je nu ook via een browser kan werken en dat dit een stuk sneller werkt.
Waar ik nog steeds mee stoei (en meer mensen als ik dat zo lees) is dat er bij bepaalde apparaten van bepaalde activiteiten uitgegaan wordt. Meestal is dit geen probleem, behalve bij complexe apparaten als een NMT (zoals een Popcornhour C-200 of HTPC).
Weet iemand hoe je hier een beetje omheen kan werken? Bij mijn NMT geeft de harmony bijv. standaard het commando om met afspelen te starten, wat ik vrijwel nooit wil.
@Bor de Wollef
Timings is het magische woord. Veel infrarood ontvangers blokkeren een korte tijd nadat ze een commando hebben ontvangen. Dat hoeft niet eens een commando te zijn dat voor dit apparaat bedoeld is. Ik meen dat mijn receiver daar bijv. last van heeft. Er moet dan een iets langere pauze ingesteld worden tussen het versturen van verschillende commando's.
Wat het bij jouw overigens waarschijnlijk het geval is, is dat de timing die instelt hoelang de harmony wacht met het versturen van een commando voor een volgend apparaat, erg lang staat. Volgens mij staat die standaard op 1500ms (1,5s) en als je dan 3 of 4 apparaten in wil schakelen, duurt het minimaal 4,5 tot 6 seconden voor alles is afgewerkt, en dat kan als erg lang voelen. Daarnaast buffert de harmony de knoppen, dus zodra de IR-transmitter weer beschikbaar is, worden de ingedrukte knoppen als nog verzonden.
Als het goed is kan je instellen dat het display aangeeft dat de Harmony nog bezig is met het starten van een activiteit. Zolang dat display actief is, kan je nog niks anders.
Tenzij je ergens op een wiki de optimale timings voor jouw apparatuur kan vinden, zit er niks anders op dan met een laptop op schoot verschillende instellingen proberen. Ik ben daar wel een paar avonden mee bezig geweest, zeker met m'n receiver, die er vrij lang over doet om aan te springen, en in die tijd negeert hij alle andere commandos.
Wat overigens ook helpt in de (gevoels)snelheid, is de volgorde zo veranderen dat het traagste apparaat als eerste aangezet wordt. In de tijd dat die nog bezig is, kunnen namelijk de andere apparaten ook ingeschakeld worden.
Bij mij kost overigens het selecteren van de juiste input op m'n receiver het meeste tijd om goed te krijgen... Ik kan niet rechtstreeks naar een bepaalde input springen, maar moet roteren tot dat de goede voorbij komt. Dit leverde ook nogal wat hoofdbrekers op... Het gebeurde zeker in het begin dat de receiver nog weleens een stap miste, en dus op de verkeerde input uitkwam... Waar ik mijn receiver van kocht, had ook een harmony liggen, en die de hoop zelfs opgegeven.
@JanMetDeBaard
Een Harmony is zeker het geld waard, maar of het prijsverschil van een 900 t.o.v. de One het RF-gedeelte waard is... Ik vind persoonlijk €120 verschil in adviesprijs nogal fors... Voor veel minder kan je namelijk ook een IR-exteder kopen. De Piramid is vooral bedoeld om vanaf grote afstand apparatuur te kunnen bedienen, bijv. vanuit een andere ruimte. Als dat niet nodig is, kan je ook voor een Marmitek Invisible Control gaan bijv.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb omdat m'n 895 defect was een 900 retour gestuurd gekregen, en ben er ERG tevreden over.Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:49:
Met de vooruitzichten op verhuizing, en daarbij een nieuw tv meubel, ben ik gaan zoeken naar een ab die apparaten achter kastjes kan bedienen. Hierbij kwam ik uit op de Harmony 900. Ik heb hiervoor nog geen universal remote gehad dus ben benieuwd naar de meningen van mensen die al een 900 hebben
Op vele fora heb ik goede dingen gelezen, maar op cnet.com werd deze ab enorm afgekraakt omdat hij geen macro's in een activiteit ondersteund (jaja, heb me ingelezen), en de support enorm slecht was (in Amerika dan, hier op tweakers las ik dat de Nederlandse support erg goed is voor de Harmony).
Omdat het toch veel geld is heb ik ook gekeken naar de Harmony One icm. een Piramid. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ?
Het klikt en voelt allemaal net wat lekkerder dan de 895.
Ook de reactiesnelheid voelt beter.
Ik kan er alles mee bedienen wat ik wil (TV>HUMAX ontvanger>CD-DVD geluidsset>XBOX 360>Mediaspeler.
Ook de extender werkt perfect (achter de gesloten kastjes).
Ik vind de adviesprijs wel enorm hoog
pricewatch: Logitech Harmony 900
Ik heb via ibood de 895 gekocht voor 100 EUR, en dat wil nog wel
Snap nog steeds niet waarom mensen dat uitgeven terwijl een 525 of een 555 (zoals ik heb) precies hetzelfde kunnen. Je hebt dan geen kleurendisplay maar ik ga er toch niet naar staren.
Logitech gemaild, maar nog geen antwoord. Bestel sowieso denk ook maar op DX een nokia-immitatie accu. Die past er ook in, maar schijnt niet te laden. Maar dat modificeer ik wel even denk, volgens mij een kwestie van contactje op de juiste plek.
[ Voor 5% gewijzigd door _ferry_ op 31-03-2010 13:23 ]
Iemand hier trouwens met een Samsung Tv en hiermee analoge tv kijkt? Ik heb input "TV" gekozen hiervoor maar het schakelen hiernaar toe gaat vaak fout terwijl wisselen tussen andere inputs zoals HDMI etc wel goed gaat. Naar mijn idee is het dus niet de delay van de inputs?
Verwijderd
Met zo'n IR extender moet je nog steeds richten op de ontvanger. Ik heb nu de pech dat er (vanuit mijn favoriete plek op de bank
En het gaat natuurlijk ook om het gadget gehalte. Ik vind de One en de 900 erg mooi, maar de 1000 en 1100 zijn iets over de top voor me, dan moet ik gelijk aan MTV Cribs denken

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 14:54 ]
nieuws: Logitech breidt Harmony-reeks uit met budgetremote
Waar voorheen een softwarepakket moest worden geïnstalleerd, is de nieuwe remote via een webinterface in te stellen. Ook de bestaande modellen zouden binnenkort met dit systeem geprogrammeerd kunnen worden.
[ Voor 67% gewijzigd door MrAcid op 31-03-2010 16:45 ]
Verwijderd
Maak activiteiten aan (en lees de handleiding).Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:12:
Hoe stel ik mijn 525 in zodat ik niet telkens moet switchen van devices om het volume van mijn TV te regelen?
Verwijderd
Wow jij bent al even behulpzaam als de handleiding zelf. In de handleiding staat anders niet veel uitleg over activiteiten aanmaken. Er staat enkel dat je activiteiten moet aanmaken.jongetje schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:25:
[...]
Maak activiteiten aan (en lees de handleiding).
Kijk hier: http://www.lmgtfy.com/?q=...ny+activiteiten+aanmaken+Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:36:
Wow jij bent al even behulpzaam als de handleiding zelf. In de handleiding staat anders niet veel uitleg over activiteiten aanmaken. Er staat enkel dat je activiteiten moet aanmaken.

Ben het eens met MrAcid, het wijst voor zich als je eenmaal begint.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Verwijderd
Deze heb ik toegevoegd aan mijn Harmony One en een activiteit aangemaakt.
Opzich werkt alles, de overige apparatuur gaat uit wanneer ik de activiteit start en de knoppen van de JBL-AB zijn allemaal terug te vinden op de Harmony.
Er is één knop op de AB met een dubbel functie. als ik hem kort indruk werkt hij als play/pause en wanneer ik hem 2 seconden indruk gaat de iPod uit. Ook dit werkt op de Harmony.
Nu wil ik bij het beëindigen van de activiteit de iPod uit laten zetten en daar heb ik een probleem.
Ik heb geprobeerd met een sequence van 5x play/pause het effect te bereiken, maar onder een knop heeft dit niet het gewenste effect dus bij het afsluiten zal dit ook wel niet werken.
Ook heb ik geprobeerd de Harmony een nieuw commando te leren maar dan geeft hij aan dat er een zwak IR signaal is en dat ik de knop korter moet indrukken. Wat dus niet de bedoeling is.
En ik wil ook niet alle commando's langer laten duren want dan raak ik de play/pause functie kwijt.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Mijn afstandsbediening van mijn TV (geen Harmony, maar van het TV merk zelf) heeft het voor de tweede keer begeven. Mijn TV is dus onhandelbaar zonder remote (helaas).
Ik moet dus op zoek naar een nieuwe afstandsbediening.
Nu zat ik te kijken naar een Harmony, maar er zijn zoveel verschillende modellen die allemaal in dezelfde prijsklasse zitten...
Ik heb in het lijstje van Logitech gekeken als mijn apparaten ondersteund worden die ik heb, en dat worden ze
Budget is toch wel rond de 40 euro.
Importeren vanuit buitenland indien goedkoper is gewenst
Alvast bedankt.
Voor 40 euro moet je de 525 wel kunnen krijgen. Je kunt er alleen de wii in ieder geval niet mee aansturen en ook de PS3 werkt niet out of the box met de harmony, daar zul je wel een Logitech harmony PS3 adapter voor moeten kopen die ook rond de 35 euro zit ().Dennis Lammers schreef op donderdag 08 april 2010 @ 18:02:
Ik heb in het lijstje van Logitech gekeken als mijn apparaten ondersteund worden die ik heb, en dat worden zeOp mijn kamer staat een laptop, tv, PS3, X360, Wii. Dus dat zijn minimaal 5 apparaten. Ik zag dat de 300i binnenkort uitkomt (budgetmodel). Is dat een goed begin of kan ik beter kiezen voor een 525 of 555?
Budget is toch wel rond de 40 euro.
Importeren vanuit buitenland indien goedkoper is gewenst
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ik wil een activiteit aanmaken voor mijn AV reciever. Maar als ik naar "Activiteiten / activiteit toevoegen" ga, dan MOET ik een apparaat toevoegen. Ik kan niet een activiteit maken voor apparaten die ik al heb...
En met activiteit bedoel ik een touchscreen knop, gekoppeld aan het uitschakelen en inschakelen van apparaten en kanalen.
iemand?
het gaat over een Harmony ONE>
Of je maakt een "utility" aan....
[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 08-04-2010 18:32 ]
FreeReef.nl
Bij een activiteit kun je knoppen aan verschillende apparaten toewijzen. Bijvoorbeeld. je maakt een activiteit TV met AV versterker en daar stel je in dat het volume door de versterker geregeld wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:36:
[...]
Wow jij bent al even behulpzaam als de handleiding zelf. In de handleiding staat anders niet veel uitleg over activiteiten aanmaken. Er staat enkel dat je activiteiten moet aanmaken.
Verwijderd
Ben sinds kort in bezit van de harmony one en ben op deze site terecht gekomen wat een boel info zeg.
Nu heb ik zelf een probleem wat ik niet heb kunnen vinden tussen alle vragen of niet goed gekeken het zijn ook zoveel paginas.
Als ik de activiteit dvd kijken aanzet gaat alles goed aan[tv-surround-dvd].Als ik de film geken hebt en wil dan gewoon tv kijken zet ik hem op activiteit tv kijken de tv blijft aan en de upc box gaat ook gewoon aan maar de dvd speler en mijn surroundset gaan niet uit terwijl deze niet voor deze activiteit opgenomen zijn.
Nu kan ik wel de dvd en surroundset apart uitzetten via apparaten en dan gaan ze ook wel uit maar als ik dan via de afstandbediening op de knop uitzetten drukt dan gaan de tv en upc uit maar dan gaan de dvd en surround weer aan?
Het heeft misschien te maken met een instelling en ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe ik dit moet doen
Ga vanaf nu de berrichten maar bijhouden.
Activiteit Tv kijken > Instellingen > Opties wijzigen > Niet gebruikte apparaten uizetten [x] Uitzetten
Dit is overigens de standaard instellingen, dus die zou eigenlijk al goed moeten staan....
Zorg er wel voor dat bij de activiteit tv kijken je surroundset en dvd speler niet in de lijst staan van gebruikte apparaten.
Als ik ze vergelijk dan zie ik geen verschillen in de mogelijkheden.
Kan iemand mij vertellen wat het daadwerkelijke verschil tussen beide afstandbiedingen is?
Zoekactie op "refresh" in: [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2]Eskiya schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:21:
Ik wil de Logitech Harmony 525 kopen maar op Pricewatch zie ik dat er een normale 525 en een 525 (refresh) is. Klik.
Als ik ze vergelijk dan zie ik geen verschillen in de mogelijkheden.
Kan iemand mij vertellen wat het daadwerkelijke verschil tussen beide afstandbiedingen is?
Laatste reactie van Logitech:
Syzzer in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal..."
Kortom: geen verschil behalve misschien de verpakking.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Merk alleen dat ik me inmiddels begin te ergeren aan één klein dingetje
Situatie:
TV : Samsung LE32s81b (niet het nieuwste op het gebied van lcd, maar hij doet zijn werk)
Geluid: extern middels oud JVC setje, type weet ik zo niet. ook niet relevant voor mijn issue
Beeld: Middels zon standaard box (humax) van Ziggo.
Probleem:
Heb een activiteit voor "tv kijken", deze houdt in:
Tv aanzetten -> Humax aan -> geluid aan en op juiste instelling zetten.
Dit werkt 100% naar behoren. Echter:
In de volgorde wil de Harmony activiteit eerst mijn tv aanzetten. Deze tv doet ongeveer een seconde of 5 a 7 over fysiek opstarten.
Met als gevolg dat ik nog 5 a 7 seconden op de apparatuur aan het richten ben voordat de humax en de jvc set aanspringen.
Heb al geprobeerd deze volgorde te veranderen echter, hij blijft steevast eerst mijn TV aan willen zetten.
Heb min of meer begrepen dat dit komt omdat de boel middels Scart is aangesloten op mijn TV
Klopt dit en kan ik dit eventueel omzijlen zodat de de humax en de jvc eerst (of in ieder geval tegelijk met de tv) aangaan?
Kun je hier iets meer over vertellen Deepbass? Hoe werkt dat met deze browser?deepbass909 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:34:
Ik gebruik inmiddels al zo'n 2 jaar de H/K TC 30 (een Harmony-versie speciaal voor Harman/Kardon).
Ik vind dat de programeersoftware nog steeds maar erg matig werkt, hoewel ik er dit weekend achter kwam dat je nu ook via een browser kan werken en dat dit een stuk sneller werkt.
Is het nodig hier een tweede account voor aan te maken?
ja je moet een 2e account aanmaken hier voorMikeyMan schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:28:
Iemand enig idee hoe de software omgaat met twee afstandsbedieningen?
Is het nodig hier een tweede account voor aan te maken?
BarryMel
Hij zet eerst netjes de tv en versterker aan en schakelt de versterker naar VIDEO 3 (TV) input. Vervolgens schakelt hij de tv naar InputTV, maar omdat de TV nog niet klaar is verwerkt hij dit niet en blijft de TV op Component staan. Dit is natuurlijk vervelend, want de remote moet juist het nogmaals moeten schakelen doen.
Middels heb ik dit verholpen door een delay van 5 sec in te stellen en vervolgens nog een keer het commando InputTV te geven. Echter vraag ik me af of er geen andere oplossing is. Bij de instelling van m'n TV staat wel aangegeven dat er een opstarttijd van 8000 ms is, hierdoor verwacht ik toch dat hij pas na 8 sec de TV naar InputTV schakelt, maar blijkbaar houdt hij hier geen rekening mee.
Weet iemand wellicht waar dit aan ligt en of er een oplossing is naast het invoeren van die extra commando's?
Alvast bedankt!
EDIT: Ook het schakelen naar VIDEO 3 (van bijvoorbeeld TUNER) laat de versterker nu achterwege...nog meer commando's invoeren dus.
[ Voor 5% gewijzigd door Mythx op 15-04-2010 18:30 ]
Verwijderd
Ik heb ook sinds een paar dagen een Logitech Harmony en dan wel de 555 uitvoering. Het grootste nadeel vond ik dat het geen loading dock had, maar hij kost dan ook bijna de helft minder dan de geen met (€51). Ik gebruik hem i.c.m.
- Onkyo Hts3200 (5.1 home theater)
- Lg 32lg3200 (Lcd)
- Eminent 7080 (Mediaspeler)
- Samsung Smt-6010E (Tele2 decoder)
- Xbox 360 (Game console)
Ik moet zeggen het was nou niet bepaald plug & play en heb toch wel een hele middag er over gedaan om alles in te stellen hoe ik dat wil. Wat ik heb ingesteld met elkaar is,
Tv kijken: Lcd aan > Switch ch AV1 > Samsung decoder aan
Video kijken: Lcd aan > Lcd switch ch Hdmi 1 > Eminent aan > Onkyo aan > Onkyo switch ch CD
Xbox spelen: Lcd aan > Lcd switch ch Hdmi 2 > Onkyo aan > Onkyo switch ch CBL/SAT
Radio luisteren: Onkyo aan> Onkyo switch ch FM 1
Computer geluid: Onkyo aan > Onkyo switch ch DVD/BD
Nou ziet dit er op het eerst gezicht niet zo indrukwekkend uit, gewoon simpel wat commando's achter elkaar instellen. En dat ook nog is via een (vind ik) handige wizard. Toch kwam ik wat problemen tegen. Zoals ik had ingesteld dat de AB van mij LG enkel één knop had om aan/uit te zetten. Toch als je dit aanklik dan gaat hij wel aan maar niet uit met de zelfde knop

Nu even over de vertraging tijden, die moesten wel iets hoger bij mij. Vertraging bij aanzetten staat normaal op 5000ms (5sec) en ik had 13000 nodig. Anders switch hij niet van een ander kanaal als hij toevallig nog op een andere staat. Ook mijn Onkyo moest ik wat vertagen, de vertraging bij opstarten staat normaal op (ik meen) 1000ms en mijne moest op 2000ms staan anders switch hij (zoals bij de tv) niet naar een ander kanaal als die nog op een ander kanaal staat ingesteld.
Ook heb ik begrepen dat de AB pas na ongeveer 20 minuten helemaal uitschakelt overigens stopt de led lampjes wel na ongeveer 20 sec. Maar het lcd display blijft tekst laten zien, alleen dan zonder licht. Dit vind ik wel jammer van mij mocht het lcd schermpje wel wat eerder uitgaan desnoods na 10 minuten.
Over het algemeen ben ik wel zeer tevreden over de AB en voor ruim €50 vind ik hem ook zeker niet te duur voor al zijn functies. (MS xbox AB kost al 30 euro) Dit is mijn ervaring met het apparaat, als je nog vragen heb kan je die natuurlijk stellen
Dit topic is gesloten.