Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet een antwoord?? :?

In bezit van logitech one over het algemeen goed tevreden over dit produkt.
Echter zit ik met het volgende:

Philips LCD
Philips BLU-RAY
Denon Avr
Pace UPC BOX

Zodra ik een van de apparaten via de funktie apparaten aanzet dan gaan hij gelijk aan,[geen problemen]
Zodra ik via de funktie mijn activiteiten bv tv wilt kijken dan duurt het nogal lang dat alles opstart.
Ook als ik de funktie DVD kijken selecteerd duurt het lang voordat alles het doet.

Is dit te verhelpen??
Nogmaals als ik het via de funktie apparaten doet geen probleem!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Jeroen
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 08:49
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:29:

Philips LCD
Philips BLU-RAY
Denon Avr
Pace UPC BOX

Zodra ik een van de apparaten via de funktie apparaten aanzet dan gaan hij gelijk aan,[geen problemen]
Zodra ik via de funktie mijn activiteiten bv tv wilt kijken dan duurt het nogal lang dat alles opstart.
Ook als ik de funktie DVD kijken selecteerd duurt het lang voordat alles het doet.

Is dit te verhelpen??
Waarschijnlijk heeft dit te maken met de ingestelde vertraging per apparaat. De harmony zorgt er dan voor dat de afstandsbediening niet te snel signalen achter elkaar uitzendt (hierdoor kunnen apparaten niet goed reageren).

Je kan proberen met deze vertragingstijden te proberen, maak hem een stuk lager en probeer of alles nog goed werkt, dan kan het nog wat korter, tot het niet meer werkt en dan moet je hem wat hoger zetten.

Je kan deze vertragingen instellen per apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Jeroen schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:48:
[...]

Waarschijnlijk heeft dit te maken met de ingestelde vertraging per apparaat. De harmony zorgt er dan voor dat de afstandsbediening niet te snel signalen achter elkaar uitzendt (hierdoor kunnen apparaten niet goed reageren).

Je kan proberen met deze vertragingstijden te proberen, maak hem een stuk lager en probeer of alles nog goed werkt, dan kan het nog wat korter, tot het niet meer werkt en dan moet je hem wat hoger zetten.

Je kan deze vertragingen instellen per apparaat.
Oke bedankt voor je snelle reactie ,ga het even uitproberen.
Ik neem aan dat je de vertraging van aanzetten bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Jeroen
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 08:49
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:09:
[...]

Oke bedankt voor je snelle reactie ,ga het even uitproberen.
Ik neem aan dat je de vertraging van aanzetten bedoelt.
Het kan de vertraging van het aanzetten zijn maar ook de tijd die de harmony vrij houdt tussen het uitzenden van infraroodsignalen. Deze instellingen staan in de software per apparaat op één pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Jeroen schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:22:
[...]

Het kan de vertraging van het aanzetten zijn maar ook de tijd die de harmony vrij houdt tussen het uitzenden van infraroodsignalen. Deze instellingen staan in de software per apparaat op één pagina.
Het is niet de vertraging van het aanzetten maak niets zoveel uit.
Ga ook nog wel die andere optie proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zoek naar een universele afstandsbediening. Ik begrijp dat bv met de Harmony 525 activiteiten kunnen worden ingesteld. Ik kan dan TV kijken door eerst de TV te laten inschakelen en vervolgens de Settop box voor digitale TV.

Kan ik bij een dergelijk combinatie ook instellen dat dan de Channel toetsen werken op de settop box en de volume toets op de TV?

Klopt het dat indien de TV al aan staat voor bv DVD kijken, en ik kies voor de activiteit TV kijken, dat dan de TV juist uit gaat en de settop box aan. M.a.w. de activities werken alleen indien alle betrokken apparaten uit staan?

Kan ik ook handmatig switchen tussen apparaten? Dus bijvoorbeeld de DVD speler kiezen en deze met de afstandsbediening handmatig aan zetten en bedienen zonder een activiteit aan te maken?

Tenslotte: Wat is wijsheid? Een 525 met display of een 300i zonder display maar wel meer knoppen?
Zo kun je bij de 300i rechtsreeks input sources kiezen met een knop. Ik neem aan dat je bij de 525 dan door diverse schermpjes moet scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:17:
Op zoek naar een universele afstandsbediening. Ik begrijp dat bv met de Harmony 525 activiteiten kunnen worden ingesteld. Ik kan dan TV kijken door eerst de TV te laten inschakelen en vervolgens de Settop box voor digitale TV.
jij kunt instellen dat als jij kiest voor 'tv kijken' dat dan de tv en de box aangaan inderdaad.
Kan ik bij een dergelijk combinatie ook instellen dat dan de Channel toetsen werken op de settop box en de volume toets op de TV?
ja, geen enkel probleem. Dit is zelfs het idee achter het werken met activiteiten.
Klopt het dat indien de TV al aan staat voor bv DVD kijken, en ik kies voor de activiteit TV kijken, dat dan de TV juist uit gaat en de settop box aan. M.a.w. de activities werken alleen indien alle betrokken apparaten uit staan?
nee, hij onthoud of apparaten aan of uit staan. In de situatie die jij schetst zal de tv naar de juist input springen, de dvd speler uitgaan en de box aan (tenminste, als je dit zelf zo instelt ;) je kunt er ook voor kiezen om alle apparaten aan te laten staan bijvoorbeeld)
Kan ik ook handmatig switchen tussen apparaten? Dus bijvoorbeeld de DVD speler kiezen en deze met de afstandsbediening handmatig aan zetten en bedienen zonder een activiteit aan te maken?
ja, je kan zowel activiteiten als apparaten instellen. Binnen een activiteit heb je de mogelijkheid om één van je apparaten te besturen, ongeacht of deze deel uit maakt van een activiteit.
Tenslotte: Wat is wijsheid? Een 525 met display of een 300i zonder display maar wel meer knoppen?
Zo kun je bij de 300i rechtsreeks input sources kiezen met een knop. Ik neem aan dat je bij de 525 dan door diverse schermpjes moet scrollen?
Dat is een persoonlijke. Zelf zou ik voor een schermpje gaan omdat je meerdere pagina's achter het schermpje kunt hangen als het ware en dus meerdere knoppen kwijt kunt. Het is hiermee wel zaak om de knoppen die je het meest gebruikt zoveel mogelijk op het 1e schermpje te zetten ;). Bij de 525 kun je volgens mij per schermpje 4 knoppen definieren, bij de wat duurdere modellen zijn het er meer. Ik geloof dat ik er bij mijn harmony 1000 per scherm 9 in kan stellen.

voor meer info kun je terecht in de pricewatch, een aantal antwoorden zal je wellicht ook kunnen halen uit mijn review van de 1000: productreview: Logitech Harmony 1000 Advanced Universal Remote review door Rupie

[ Voor 14% gewijzigd door Rupie op 22-04-2010 10:34 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdam1977
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 12:22
Ik ga binnenkort verhuizen en daar alles aan elkaar koppelen:
- TV
- Speakers/versterker
- PC (tbv MP3-collectie)
- Blu ray speler

Ook zal ik mijn TV aan het (bedrade) netwerk gaan koppelen.

PC staat in aparte kamer, de rest staat in de woonkamer. Ik wil graag MP3's van mijn PC in de huiskamer afspelen. Het koppelen lijkt mij geen probleem.

Maar mijn vraag is: kun je met een Harmony (en zo ja, welke) ook daadwerkelijk je MP3's in/op het schermpje kiezen? Kan ik bijv. ook een nieuwe map MP3's laden, of moet ik dat alsnog via een beeldscherm (bijv TV of PC) blijven doen? En als ik een nummer skip, zie ik dan ook de titel van het volgende nummer in het beeldscherm of staat er puur 'next'?

Als ik ervoor kies om een Harmony aan te schaffen moet hij wat mij betreft wel aan deze functionaliteit voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amsterdam1977 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:48:
Maar mijn vraag is: kun je met een Harmony (en zo ja, welke) ook daadwerkelijk je MP3's in/op het schermpje kiezen? Kan ik bijv. ook een nieuwe map MP3's laden, of moet ik dat alsnog via een beeldscherm (bijv TV of PC) blijven doen? En als ik een nummer skip, zie ik dan ook de titel van het volgende nummer in het beeldscherm of staat er puur 'next'?

Als ik ervoor kies om een Harmony aan te schaffen moet hij wat mij betreft wel aan deze functionaliteit voldoen.
nee, je kunt niet op het schermpje van je harmony zien wat je op je pc uitvoert. als je wilt zien wat je doet zal je dit via een normaal scherm moeten doen. Ik denk niet dat er een afstandsbediening op de markt is in het segment van de harmony's die dit kan (ik vraag me af of dit uberhaupt bestaat, klinkt meer als een tabblad achtig iets).

In het scherm van de harmony zal je ook niet de titel zien en ook niet iets van 'next'. Je krijgt in die zin geen feedback van de afstandsbediening.

[ Voor 10% gewijzigd door Rupie op 22-04-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdam1977
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 12:22
Rupie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:54:
[...]

ik vraag me af of dit uberhaupt bestaat
Dan wil ik dus teveel, of heb ik een gat in de markt gevonden, tenzij de iPad hierop functionaliteit gaat bieden in de vorm van een app d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
moet je alleen nog een manier verzinnen waarop je je iPad jou tv signalen kan leren kennen et cetera ;) Vraag me ook af op welke manier dat allemaal moet communiceren zodat iedereen al zijn verschillende apparaten (die voornamelijk over IR et cetera zullen werken denk ik?) met 1 apparaat kan besturen wat ook nog eens feedback kan geven wat op het scherm getoond kan worden ;)

ik heb zo het idee dat zoiets wel eens een duur geintje kan worden

[ Voor 8% gewijzigd door Rupie op 22-04-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amsterdam1977 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:31:
[...]

Dan wil ik dus teveel, of heb ik een gat in de markt gevonden, tenzij de iPad hierop functionaliteit gaat bieden in de vorm van een app d:)b
Voor de IPod/IPhone is er al een app beschikbaar om ITunes op je PC te bedienen via WiFi, en dan zie je op je scherm ook welk nummer er afgespeeld wordt inclusief de album afbeelding. Deze app zal ook wel voor de IPad beschikbaar komen. Volgens mij bestaat er ook een app om winamp (of iets dergelijks) te bedienen via WiFi. Ik heb hier echter geen ervaring mee omdat ITunes voor mij prima voldoet.
Maar voor meer informatie moet je op een IPod/IPhone/IPad forum wezen, dit is een harmony forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een het een en ander te proberen met de vertragingen lukte het me nog steeds niet om de apparaten in de funktie activiteiten sneller te laten aangaan. :X
Omdat ik mijn tv altijd uitzet en niet op standby laat staan heb ik nu de vertraging bij het aanzetten van de TV op 0 gezet.
Wat ik hoopte te bereiken hiermee lukte ook nog, de apparaten in de funktie activiteiten gaan nu veel sneller aan. :*)
Misschien zijn er meer mensen dit dit probleem hebben en het op deze manier ook proberen ;)
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:29:

Philips LCD
Philips BLU-RAY
Denon Avr
Pace UPC BOX

Is dit te verhelpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:57
Ik heb een klein probleempje met mijn Harmony 525.
Soms werkt hij prima, maar soms schakelt hij de TV niet goed over van kanaal. Bijvoorbeeld. Vanochtend was ik TV aan het kijken op AV1. Mediabox aan, en de versterker op Analog. Ik wilde net even Battlefield gaan doen, daarvoor heb ik mijn Xbox nodig, TV op HDMI 1 en versterker op Optical. Xbox gaat aan, Mediabox gaat aan en versterker schakelt over naar Optical. Alleen mijn TV blijft op Analog.

Dit heb ik wel eens vaker, alleen kan het ook zijn dat het andersom is met mijn Versterker, dat hij op analog blijft.

Dit gaat allebei de kanten op, dus van Xbox naar TV kijken en van Tv kijken naar Xbox.

Gebeurt dit wel eens vaker bij jullie ? Zo ja, wat kan ik hier aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb een probleem met mijn 895, icm een windows xp machine.

Als ik een enkele versterker aanmaak in de software (nieuwste versie van Logitech) dan kan dat prima, maar als ik de afstandsbediening wil updaten wil hij per se de wireless extender updaten. Okay, maar daar zit het probleem in.

Dit gaat pas als ik de AB ook op de laptop aansluit (de wireless extender hangt niet aan de netspanning!) en dan stopt de synchronisatie op 7%.

"Stap mislukt Versie-informatie wordt gecontrleerd : waarschuwing deze update is mischien inet voor de afstandsbediening bedoeld - De gegevens zijn niet verzonden . Controle uw usb-draad en probeer het pnieuw.
Als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de klanten service."

Boardgegevens (welk board? ;)) 1.6.0
Firmware: 4.9

De software versie is 7.7.0 trouwens.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:20
Een vraagje aan mensen die de logitech harmony ps3 adapter hebben; Alles werkt perfect zoals het hoort. Alleen heb ik gemerk dat de PS3 wordt ingeschakeld als de ps3 adapter een tijd van de stroom is geweest en weer wordt ingeschakeld. Het lijkt dat hij een power-on signaal naar de PS3 stuurt in dat geval..
Dit is lastig aangezien al m'n apparatuur 's nachts van de spanning dmv 1 schakelaar.

Is dit normaal of toch te configureren via de Harmony One? Ter verduidelijking, de power-on wordt niet getriggerd door de One, hij gaat direct aan nadat alle apparatuur spanning krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:39
Ik denk niet dat je One hier iets mee kan. M'n vorige humax digitenne ontvanger had hetzelfde probleem bij inschakelen van de stroom. Als je PS3 een power on en power off commando accepteert (ipv power toggle) maakt het in principe niet zoveel uit toch? Het makkelijkste zal zijn om je ps3 elke keer handmatig uit te zetten, je moet immers ook de stroom handmatig aan zetten. Of de ps3 instellen om snel weer in standby te gaan (weet niet of dat uberhaupt kan hoor)??

Je zou eventueel een activiteit ('stroom aan') kunnen maken dat rekening houdt met de PS3 en bijv. alle apparatuur die vanzelf aan gaat op standby zet.

[ Voor 14% gewijzigd door Bulldock op 05-05-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inzake de Hramony One nog één puntje:

Omdat ik een probleem had met 2 en 3 cijferige kanalen voor de settop box van Xmsnet, heb ik de intertoetsvertraging verlaagd van 500 naar 200 ms. Dit voorkomt dat indien ik kanaal 23 wil hebben, het ding niet eerst op kanaal 2 en vervolgens op kanaal 3 schakelt.

Ik heb echter nog een klein probleem en dat is dat deze settop box slechts reageert indien ik er niet recht voor zit. De originele AB doet dat prima. Ik heb al de gevoeligheid opgevoerd van 3 naar 4, maar dat resulteert erin dat indien ik 1 kanlaal omhoog of omlaag wil, dat er steeds meteen 2 worden. Geen oplossing dus.

Iemand een idee hoe ik dit nog kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:23
Ik heb hier nu een nieuwe tv staan... en vroeg me af of er ook een mogelijkheid bestaat alle activiteiten van de vorige tv naar de nieuwe tv te kopieren met enkele muisklikken.

Of ben ik gewoon de lul en moet ik allemaal nieuwe activiteiten aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55
Volgens mij krijg je bij het toevoegen van je nieuwe tv de vraag of je de bestaande wil vervangen.
Daarmee pas je alle activiteiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dan nog zal je alle activiteiten even langs moeten lopen om te kijken of alle knoppen nog op de juiste plek staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Iemand toevallig een logitech rf extender over?

100 euro is met iets te :X

[ Voor 100% gewijzigd door Morpheusk op 11-05-2010 00:32 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
*grrr i.p.v. zoeken doe ik nieuw post* 2e x 8)7

[ Voor 79% gewijzigd door Morpheusk op 11-05-2010 00:29 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Ik word de afgelopen tijd een beetje gek van mijn Harmony 525.

De volgende apparaten heb ik:
Sony KDL40L4000
Sony DAV-DZ260 (zit op AV1)
Cisco 8445DVB (zit op HDMI 2)
Sony PS3 Slim (zit op HDMI 1)
Microsoft Xbox 360 (zit op component)
Nintendo Wii (zit op AV2)

Nu heb ik het volgende probleem: alle activiteiten werken goed behalve één, en laat dit nou juist de activiteit zijn die het meeste gebruikt wordt. Het probleem is, is wanneer ik de activiteit "TV kijken" kies, de activiteit nooit de juiste ingang kiest. Het lijkt als 2 signalen verstuurd worden (input op tv (dus digitaal of analoog) en volgende zender) terwijl er maar 1 signaal verstuurd moet worden (HDMI 2). Dit probleem komt voor wanneer de TV voor het eerst gebruikt wordt, of wanneer er al een andere activiteit heeft plaats gevonden.

Ik heb de instellingen lopen controleren van "TV kijken", maar ik zie nergens een fout. Tevens heb ik de vertraging aan gepast, maar dit heeft geen effect. Alle activiteiten doen het dus goed, behalve "TV kijken"

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Ik had ook een zelfde soort probleem met mijn Samsung TV en de 555, ik heb toen een support ticket aangemaakt, en hun hebben het voor me aangepast, nu werkt het 9 van de 10x wel goed (denk dat die laatste 10e keer meestal is omdat ik dan de ab niet lang genoeg richting de tv houd)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:42
Voor de mensen met een tc30 en die hem willen updaten. Ik kwam onderstaande post tegen en heb het geprobeerd het werk goed als je het in firefox doet, in IE krijg je een foutmelding.
GKCMilner,

I encountered the same problem today when trying to update my TC 30. I'm using version 5.1.4 as well and I too get a blank window when attempting to add a new device.

To work around the problem I went directly to the following website in a normal Firefox browser window (omit spaces in the following URL)
http : // members.harmonyremote.com

You have to login in twice, but once you do you should see the exact same interface that you would see in the harman/kardon TC30 software. Make the changes you need in your web browser and then log out. Then go back and re-run the harman/kardon TC30 software and update your remote. Detailed steps are below. Worked for me, hope it works for you too.

---

TO ADD A NEW DEVICE TO A harman/kardon TC30 Remote *

Open the following URL in a normal Firefox browser (omit spaces in the following URL)
http : // members.harmonyremote.com

When you see the first page that says "Software Update Available We have detected you are using a previous release of our client software. Please upgrade the software in order to make use of its enhanced features." you can just click the Next button.

The next screen should be a login screen. Enter the username and password you originally used when setting up your harman/kardon TC30 software.

Next you'll see another page that says "Software Update Available...". Just click next.

Next you should see the harman/kardon login page with the familiar blue background. Log in again with the username and password you originally used when setting up your harman/kardon TC30 software.

Once you're in, make any desired changes (i.e., add new devices).

When you're done, log out.

Re-run the harman/kardon TC30 software and update your remote.

* I got the idea for this from the Concordance project, which is cross-platform software for programming Logitech Harmony remotes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit al eens gepost geweest hier.. maar ik ga echt geen 150 pagina's doorlopen :P

Dus...

Ik heb sinds kort de Logitech Harmony 515.
Al mijn activiteiten/apparaten perfect ingesteld..
Maar soms komt het nog weleens voor dat ik voor een bepaalde functie even naar het gewenste apparaat moet switchen (dus op de devices knop drukken).
Maar als ik dit eenmaal heb gedaan, kan ik niet meer terug naar mijn huidige activiteit!
Ik kan wel terug naar de activiteit, maar dan door ze opnieuw te activeren...

Weet iemand een manier om terug te gaan naar de huidige activiteit, zonder ze opnieuw te activeren?

Ik dank u! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 21:57
Twee keer 'devices' indrukken, of (weet ik niet zeker) twee keer 'activities' indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Twee keer 'Activities' inderdaad :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vanaalten, CodeCaster:

hahaha, zoo simpel?!

Ik dank jullie zeer! :D

Heb het ook even getest, en zowel Devices als Activities 2x indrukken werkt! >:) :P

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Gebruikt iemand hier een samsung tv voor analoge tv? Mijn harmony wil hier niet automagisch naar toe schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lowfi schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:54:
Gebruikt iemand hier een samsung tv voor analoge tv? Mijn harmony wil hier niet automagisch naar toe schakelen.
Werkt bij mij zonder problemen, al is het wel een wat oudere samsung tv. Alle settings van de TV goed staan in de harmony software? Juiste inputs en volgorde et cetera?
Wat gebeurd er als je van een andere activiteit naar analoog schakelt? Springt hij er voorbij of doet hij helemaal niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Schakelen naar bv hmdi gaat goed. Als ik activiteit "tv kijken" start krijg ik op het scherm een rood "tv" input melding (?) maar hij blijft vervolgens op bv hdmi staan. Druk ik daarna zelf op input tv op de afstandsbediening dan schakelt hij wel.

Ook als alles uitstaat en ik start een activiteit voor de eerste keer dan gaat het schakelen vaak fout. Ik heb al meerdere input delays gekozen.

Het gaat om een samsung le22b451 tvtje zo uit mijn hoofd.

[ Voor 19% gewijzigd door lowfi op 26-05-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doet hij dat met de originele afstandsbediening wel goed dan? Het klinkt namelijk meer als een probleem met je tv als ik het zo hoor namelijk. Test even of je oude ab het wel doet zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Logitech 1100 heeft een vreselijk irritant probleem dat namelijk niet hij niet altijd het scherm uitschakelt na de periode die ik heb ingesteld en dus blijft het scherm continue branden en dan is de accu zo leeg...

Heb hem al ge-reset en voorzien van de laatste updates maar het probleem blijft.
Soms gaat het dagen goed en dan weer dagen niet echt freaking weird...

Iemand een idee ?

En waar ik wellicht over heen kijk.... maar is er een mogelijkheid om de icoontjes per apparaat zelf te organiseren zodat bv de meeste gebruikte iconen bij elkaar liggen, Ik wet dat je een hoop kan doen met activiteiten maar dat gaat me zelfs op de 1100 vaak te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:15:
Mijn Logitech 1100 heeft een vreselijk irritant probleem dat namelijk niet hij niet altijd het scherm uitschakelt na de periode die ik heb ingesteld en dus blijft het scherm continue branden en dan is de accu zo leeg...

Heb hem al ge-reset en voorzien van de laatste updates maar het probleem blijft.
Soms gaat het dagen goed en dan weer dagen niet echt freaking weird...

Iemand een idee ?

En waar ik wellicht over heen kijk.... maar is er een mogelijkheid om de icoontjes per apparaat zelf te organiseren zodat bv de meeste gebruikte iconen bij elkaar liggen, Ik wet dat je een hoop kan doen met activiteiten maar dat gaat me zelfs op de 1100 vaak te traag.
Heb je toevallig het geluid van de Ab op mute staan? Zo ja, haal hem daar eens van af en zet het volume minimaal. Geloof het of niet, maar bij de 1000 zorgt het muten van het geluid ervoor dat de remote niet meer op standby gaat.
Daarnaast heeft mijn 1000 er ook wel eens last van, het helpt meestal om hem op de standaard te zetten hoe gek dat ook klinkt.

En over de icoontjes: je kunt de volgorde toch bepalen? dan kun je ze toch ook per apparaat bij elkaar zetten? of begrijp ik je vraag nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep de geluid stond op Mute , staat nu op "heel zacht" :)

En je hebt helemaal gelijk ik heb daar finaal overheen gekeken, je kan inderdaad ook de iconen op het scherm zelf in een bepaalde volgorde zetten..

Bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben wel benieuwd of het nu merkbaar beter gaat met de standby nu je het geluid van mute afgehaald hebt. Zou je over een tijdje je conclusie eens willen plaatsen? Ben namelijk wel benieuwd of het nou echt daar aan ligt of dat het iets is wat ik mijzelf ingebeeld heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Rupie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:49:
Doet hij dat met de originele afstandsbediening wel goed dan? Het klinkt namelijk meer als een probleem met je tv als ik het zo hoor namelijk. Test even of je oude ab het wel doet zou ik zeggen.
Ik ben weer verder. Ik gebruik niet de aanbevolen inputselectie voor samsung tv (omdat die zuigt). Hij gaat nu wel naar de goede input. Ik vind alleen dat ik "bootup tijd" van de tv zo hoog moet zetten. 9000ms

Op mijn pioneer plasma is dat de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, nog even een klein probleempje melden van mijn Harmony 515... :)

Alles staat uit.. Ik kies de Activiteit 'PS3'.. Tv, ps3 en home cinema gaan aan..
Alles goed dus..
Als ik dan handmatig bij Devices de Tv uitzet, en de PS3 laat draaien op de achtergrond, kan ik daarna de Tv NIET meer aanzetten met de Harmony...!
Als ik dit probeer, zie ik dat de Tv signaal krijgt, maar hij springt niet aan..
Ik moet dan eerst alles uitzetten, en vervolgens weer een Activiteit kiezen...

Mijn vraag is dus: kan ik tijdens een Activiteit geen afzonderlijke (andere) apparaten bedienen(aan- en uitzetten)??

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rupie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:03:
Ben wel benieuwd of het nu merkbaar beter gaat met de standby nu je het geluid van mute afgehaald hebt. Zou je over een tijdje je conclusie eens willen plaatsen? Ben namelijk wel benieuwd of het nou echt daar aan ligt of dat het iets is wat ik mijzelf ingebeeld heb ;)
Tot nu toe gaat tie goed maw hij gaat nu steeds uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

ik heb net de harmony 900 binnen die mijn 1000 vervangt. eindelijk weer een AB die aanvoelt als een AB.
ik dacht dat het wel classy was om een 1000 te hebben, maar daar ben ik behoorlijk van terug gekomen.
die 1000 was niet helemaal wat ik er van verwachtte, reageerde traag, touchscreen was te ongevoelig.
afijn, de 1000 is verkocht en de 900 heeft nu al van 'm gewonnen.

wel gek trouwens dat mijn watch TV activiteit schijnbaar automatisch alle commands voor mijn UPC mediabox aan mijn HTPC toekent. die heb ik allemaal handmatig moeten omzetten...
maar goed, dit is m'n 3e harmony alweer dus ik ben redelijk bedreven in het programmeren ervan.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:18:

Alles staat uit.. Ik kies de Activiteit 'PS3'.. Tv, ps3 en home cinema gaan aan..
Alles goed dus..
Als ik dan handmatig bij Devices de Tv uitzet, en de PS3 laat draaien op de achtergrond, kan ik daarna de Tv NIET meer aanzetten met de Harmony...!
Als ik dit probeer, zie ik dat de Tv signaal krijgt, maar hij springt niet aan..

Mijn vraag is dus: kan ik tijdens een Activiteit geen afzonderlijke (andere) apparaten bedienen(aan- en uitzetten)??
dat kan zonder problemen normaal gesproken. Kijk even welke functie gedefinieerd is voor de knop die je indrukt om het apparaat weer in te schakelen. Is daar niet toevallig ' power off' enkel aan gekoppeld? Beschik je over een aparte 'power on' of 'power togle' die je aan die knop kunt hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:18:

Alles goed dus..

Antwoord op je vraag is dat dit wel kan maar dat de activiteit hier niets van weet en dus nog denkt dat je tv nog aanstaat. Als je je PS3 aan wilt laten staan en je tv uit zul je hiervoor een activiteit moeten maken die dit doet.

Dus dit is volkomen logisch dat de harmony dit doet.

[ Voor 0% gewijzigd door jongetje op 28-05-2010 09:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas het op "Niet mute" zetten heeft niet geholpen...

Vandaag wil die weer niet uit gaan maar blijft het scherm steeds maar branden

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jongetje

Ok, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb besloten ook maar eens zo'n Harmony aan te schaffen. Weet alleen nog niet echt welke. Ik heb op het moment 4 remotes. Waar van ik er 3 heel veel gebruik. Ik heb al gezocht in de Database van ze en zag dat mijn apparaten er wel gewoon tussen stonden. Ik zit te denken aan een 525.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het verschil tussen de Harmony 515 en de 510, anders dan het prijsverschil (~70EUR)??

de 510: http://www.logitech.com/e...rsal_remotes/devices/4738
de 515 vind ik niet meer op de site van Logitech....?

Maar je kan met beide 5 apparaten bedienen.. de hele afstandsbediening ziet er hetzelfde uit, alleen de kleur hier en daar wat anders.. knoppen precies hetzelfde..

Het enige wat ik kan opmerken is het prijsverschil (515=~30EUR,, 510=~99USD), en de kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
  • Laatst online: 13-09 18:58
Ik heb sinds vandaag de one, wat een super ding is dat.
Even mijn situatie. UPC mediabox en Analoog

Maar nu wil ik favorieten toevoegen dit gaat allemaal goed bij de upc mediabox maar nu wil ik er ook nog een anologe favoriet aan toevoegen maar hoe doe ik dit.Want ik kan alleen maar de zenders van UPC kiezen (digitaal) maar niet voor analoog. Weet iemand hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:06

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Hier 2 TV activiteiten gemaakt master_JE.
Een voor Digitaal en een voor Analoog voor als de UPCbox er uit ligt.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Logitech Harmony 300i, alles werkt behalve dat hij de UPC DVR Mediabox niet aan kan zetten. Iemand suggesties? Zou ook wel fijn dat deze zou werken ondre de knop "watch tv". Handmatig is: tv opstarten, wachten totdat deze speelt, box aanzetten en dan neemt tv automatisch de poort (scart) over. (tv is een samsung 37UEB6000). Is dit in te regelen? Zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De UPC boxen zijn meestal aan te zetten via de knop 'UPC', werkt dat ook niet?

Je zou een hele ruime vertraging in kunnen bouwen zodat de remote een aantal seconden wacht met het aanzetten van de box. Zelf zou ik er denk ik eerder voor kiezen om de volgende activiteit te maken:

- tv opstarten
- tv naar juiste input (scart)
- upc box aan

op deze manier hoeft je tv niet automatisch naar de juiste input te springen en hoef je dus ook niet te wachten tot de tv helemaal opgestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27
Bij mij werkt het gewoon met de 885, UPC DVR en Samsung tv.
De tv gaat aan, schiet naar het juiste kanaal, dan gaat de box ondertussen ook aan en draait alles.
De UPC box schiet aan dmv de UPC knop. Volgens mij kun je hem daarna uitzetten met de powerknop op de AB. Je hebt dus geen switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

ik heb mijn harmony (900) ingestelt dat hij een ChannelUp commando verstuurd bij het aanzetten. werkt prima voor mij.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
ik ben van plan een mediacenter aan te schaffen. nu wil ik de bedienen met de harmony one. Weet iemand wat ik daarvoor nodig heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in principe alleen een ir receiver (als die niet in je mediacenter zelf zit). Ik heb zelf een usb microsoft geval en die werkt prima. En dan afhafhankelijk van de gekozen software (MCE, XMBX, et cetera) een apparaat toevoegen aan je harmony. Bij MCE moet je bijvoorbeeld een tivo 'microsoft media center' (of iets dergelijks) toevoegen en het werkt als een zonnetje.

[ Voor 6% gewijzigd door Rupie op 04-06-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
heb je misschien even een linkje welke dat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas maakt microsoft deze niet meer. er is heel even een tijdje geweest dat phillips een alternatief voor 10 euri had maar deze is ook niet meer te krijgen. enige wat nu nog een goede IR ontvanger compatible met e-home (microsoft protocol voor afstandsbedieningen) is deze hauppauge set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Via DealExtreme.com is vast ook wel wat te krijgen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
master_JE, ik heb de philips waar rebelangel66 naar linkt (pricewatch: Philips OVU412000 USB IR-Receiver). Ik zie ze nog af en toe voorbij komen in de V&A, als ik jou was zou ik dat eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
master_JE schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:34:
ik ben van plan een mediacenter aan te schaffen. nu wil ik de bedienen met de harmony one. Weet iemand wat ik daarvoor nodig heb??
Pascal.A schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:29:
[...]

Beter laat dan nooit. Heb 'm zojuist ook ingesteld en ga 'm later testen. Bedankt voor de tip.
Voor mensen die dus willen weten hoe ze hun PC (goedkoop) met de harmony kunnen bedienen:
Deze afstandsbediening + usb IR receiver aanschaffen (het gaat om de usb ir receiver):
PC DVD TV Multimedia Remote Control USB IR Receiver
[afbeelding]
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14380
http://www.focalprice.com/detail_HR022S.html
In de harmony software toevoegen: Computer > Media Center PC > Chinavision > CVSB-983

Tip: voor geavanceerde acties (voor bijv. de Hotkeys) kijk naar het programma hotkeyz: http://www.skynergy.com/hotkeyz.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Van begin af aan dat ik een Harmony One heb, heeft de Harmony soms moeite om de TV op het juiste binnenkomende signaal te krijgen. Ik heb een Panasonic TV en een digitaalTV-kastje. Als ik de activiteit 'TV kijken' selecteer dan wordt de TV aan gezet, wordt het binnenkomende signaal op TV gezet en met twee automatische klikjes wordt het signaal dan naar AV1 verandert (tot zover klopt het). Echter: soms wordt er te vaak 'geklikt' en dan eindigt het binnenkomende signaal op de component-ingang. Uiteraard heb ik wat zitten spelen, maar dan raak ik alleen maar verder van huis.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je eens proberen om de AV bronnen die je niet gebruikt bij je Panasonic Tv uit te schakelen.
Zo heb ik op mijn Panasonic Tv de volgende bronnen die ik niet gebruik uitgezet, component en Hdmi 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:43
Gistermiddag eindelijk mn cisco 8455dvb van ziggo ontvangen. Nu heeft mijn tv maar 1 hdmi uitgang waar nu een ps3 op aangesloten is. Ik ga zometeen een logitech harmony 525 kopen alleen welke "cheap ass" hdmi switch wordt door de harmony 525 ondersteund??
En werkt het feilloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
pven schreef op zondag 06 juni 2010 @ 09:18:
Van begin af aan dat ik een Harmony One heb, heeft de Harmony soms moeite om de TV op het juiste binnenkomende signaal te krijgen. Ik heb een Panasonic TV en een digitaalTV-kastje. Als ik de activiteit 'TV kijken' selecteer dan wordt de TV aan gezet, wordt het binnenkomende signaal op TV gezet en met twee automatische klikjes wordt het signaal dan naar AV1 verandert (tot zover klopt het). Echter: soms wordt er te vaak 'geklikt' en dan eindigt het binnenkomende signaal op de component-ingang. Uiteraard heb ik wat zitten spelen, maar dan raak ik alleen maar verder van huis.

Weet je zeker dat de tv geen directe commando´s ondersteunt voor de diverse inputkanalen? Mijn tv heeft namelijk geen knoppen voor bijv. dvi of scart op de originele afstandsbediening, ik moest ze altijd in een keuzelijst selecteren. Maar de tv ondersteunt deze commandos wel en de logitech harmony software weet welke dit zijn. Hier kwam ik achter omdat de software deze commandos vermeld in de lijst van commandos die standaard zijn voor mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje guys,

ik ben veranderd van plasma scherm.
Van een Panasonic 42" PX80E naar een 46" P46G20 overgeschakeld.
Hoe kan je de tv in de software vervangen op een simpele manier.
Nu zitten de instellingen van de PX80E nog in mijn 525 welke eigenlijk prima werken ... nog geen dingen ontdekt die niet werken.
Maar toch zou ik het tv model willen veranderen zonder dat mijn activities helemaal opnieuw te moeten instellen ... snappie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Fijn… op de nieuwe remotes vond logitech het kennelijk makkerlijker om micro usb ipv mini usb te gebruiken. Weer een appart kabeltje erbij :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb sinds kort een gesloten tv kast. Kan ik ook een goedkopere afstandsbediening gebruiken (harmony) en een IR extender? Of is dat alleen mogelijk met de vele duurdere Z-wave variant?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 09:51:
Misschien kan je eens proberen om de AV bronnen die je niet gebruikt bij je Panasonic Tv uit te schakelen.
Zo heb ik op mijn Panasonic Tv de volgende bronnen die ik niet gebruik uitgezet, component en Hdmi 3.
Die optie heb ik volgens mij niet, maar ik ga er wel naar kijken. :)
Pascal.A schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:08:
[...]

Weet je zeker dat de tv geen directe commando´s ondersteunt voor de diverse inputkanalen? Mijn tv heeft namelijk geen knoppen voor bijv. dvi of scart op de originele afstandsbediening, ik moest ze altijd in een keuzelijst selecteren. Maar de tv ondersteunt deze commandos wel en de logitech harmony software weet welke dit zijn. Hier kwam ik achter omdat de software deze commandos vermeld in de lijst van commandos die standaard zijn voor mijn tv.
Rechtstreeks HDMI selecteren zit erin, maar veel meer ook niet. Je moet altijd via een menutje naar de juiste bron. Ik heb al naar het menu in de Harmony gekeken, daar zitten wel die opties in maar de TV reageert er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@Kecin: Ik doe dat ook met een Harmony 555 en een IR extender en dat werkt perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 08-06-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

MrAcid schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:07:
@Kecin: Ik doe dat ook met een Harmony 555 en een IR extender en dat werkt perfect.
Ik lees overal over een RF-IR extender, de 555 ondersteund toch geen RF?
Of kijk ik nu naar het verkeerde product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Kecin schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:19:
[...]
Ik lees overal over een RF-IR extender, de 555 ondersteund toch geen RF?
Of kijk ik nu naar het verkeerde product?
RF-IR is inderdaad weer wat anders. Die heb je niet nodig met de 555. Gewoon een IR extender.
Verschil tussen deze dingen is dat een IR extender in het zicht moet staan waar je dan je remote op mikt, en een RF extender kan die gewoon uit het zicht staan, in bijvoorbeeld het kastje, waarna hij het signaal omzet naar IR wat ie af geeft aan het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

DyStiC schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:22:
[...]

RF-IR is inderdaad weer wat anders. Die heb je niet nodig met de 555. Gewoon een IR extender.
Verschil tussen deze dingen is dat een IR extender in het zicht moet staan waar je dan je remote op mikt, en een RF extender kan die gewoon uit het zicht staan, in bijvoorbeeld het kastje, waarna hij het signaal omzet naar IR wat ie af geeft aan het apparaat.
Oke bedankt.
Kan ik zoiets bij de lokale mediamarkt halen? Soort van vaderdag cadeau namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:43
Gisteren de Harmony 525 gekocht, maar hij kan vandaag weer terug, omdat hij het niet doet. -(
Meteen nadat ik de 4e batterij in had gedaan begon de AB zoemend te piepen (alsof er lucht ontsnapt). en gelijk daarna viel de display uit en bleef ie zoemen.

Ik vond de bouw/kwaliteit van de 525 erg bagger. Hij voelt niet solide aan. Is dit bij alle Harmony's zo? want als dat zo is vraag ik m'n geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien in Hotel Mode de Pana bij het aanschakelen vast naar een bepaalde ingang laten schakelen ... in jouw geval dus AV1 ?
Om je een voorbeeld te geven .... ik heb een Pana-plasma en een BelgacomTV-box die op hdmi2 is aangesloten.
Als ik mijn TV aanschakel dan staat ie hierdoor meteen op ingang hdmi2.
In de TS van de Panasonic P8,80,800,850 series zie je hoe het moet ;)
[Plasma] Panasonic 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 5

Misschien biedt dit wel een oplossing voor jou ;)
Je zal wel je activity dan ook wat moeten aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb al 'n tijdje een 885 en zit nu toch wel te twijfelen om een 1100 te gaan halen.
Maar ik heb 2 vragen:

1. Is het de moeite? Iemand met hands-on ervaring met de 1100?
2. Ik las ergens dat je geen sequences meer kunt programmeren met de 1100? Dat heb ik wel nodig (omdat ik bijvoorbeeld moet kunnen zappen naar tv-zenders van meer dan 1 cijfer...).

Thanks!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

spaceboy schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:32:
Ik heb al 'n tijdje een 885 en zit nu toch wel te twijfelen om een 1100 te gaan halen.
Maar ik heb 2 vragen:

1. Is het de moeite? Iemand met hands-on ervaring met de 1100?
2. Ik las ergens dat je geen sequences meer kunt programmeren met de 1100? Dat heb ik wel nodig (omdat ik bijvoorbeeld moet kunnen zappen naar tv-zenders van meer dan 1 cijfer...).

Thanks!
voordat je overstapt zou je toch goed na moeten denken of je wel een AB wilt die je niet eenvoudig met één hand kunt bedienen. ik heb eerst een 555 gehad, maar ben toen overgestapt naar een 1000. na driekwart jaar ben ik weer "teruggegaan" naar de 900 omdat ik en m'n vriendin het niet prettig vonden om te zappen met twee handen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en mbt je 2e vraag: je kunt gewoon een rits favoriete kanalen instellen, ik zou persoonlijk niet weten waarom je daarvoor een sequence zou willen programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17

Ikzelf heb in mijn Panasonic TV gewoon via de "hotel mode" het opstartkanaal standaard juist gezet, en dan in de harmony software gewoon gezegd dat hij niets moet aanpassen (denk, maar is een tijdje geleden, dat dat was door uit te leggen dat hij op dat kanaal opstartte). Werkt perfect, en is foolproof (even if it's a bit of a hack).

(in de gelinkte thread staan nog een paar andere oplossingen voor hetzelfde probleem, bij de weg).

[ Voor 4% gewijzigd door DexterBelgium op 09-06-2010 17:42 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Heb net mijn Harmony 555 binnen, werkt perfect.

Maar er is nog 1 afstandsbediening die ik eruit wil knallen en dat is die van mijn Aten HDMI switch.
Die staat natuurlijk niet in het rijtje van apparaten, kan ik zoiets wel toevoegen? En heeft iemand ervaring met dat ding en een Harmony?

Ik laat mijn vraag staan voor mogelijke volgenden, maar wel al gevonden.
Dat ding staat er wel in en wel onder versterkers en dan als keuze iets van audio/video schakelaar

[ Voor 23% gewijzigd door maartend op 09-06-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

maartend schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:47:
Heb net mijn Harmony 555 binnen, werkt perfect.

Maar er is nog 1 afstandsbediening die ik eruit wil knallen en dat is die van mijn Aten HDMI switch.
Die staat natuurlijk niet in het rijtje van apparaten, kan ik zoiets wel toevoegen? En heeft iemand ervaring met dat ding en een Harmony?

Ik laat mijn vraag staan voor mogelijke volgenden, maar wel al gevonden.
Dat ding staat er wel in en wel onder versterkers en dan als keuze iets van audio/video schakelaar
En anders (als ie niet in de database staat) had je hem natuurlijk de IR codes van die afstandbediening zelf kunnen leren. Zie verder de help, voor hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Die hotel-mode voor mijn Panasonic werkt idd prima. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:04

_Apache_

For life.

In de TS zie ik weinig terugkomen over de 650, op internet zie ik overwegend positieve review over deze AB. Icm met een aanbieding die ik ben tegengekomen waardoor deze AB voor 6 en half tientje over de toonbank gaat.

Mijn vraag is,

Is dit een goede remote om TV (Sony Bravia), Decoder (tele2 digitale tv) en Antec Fusion (HTPC) te bedienen? Is hier dan nog een ontvanger bij nodig? Van wat ik zelf kan vinden is dat niet zo nodig
De verschillende AB's word nu een beetje zat, zo een remote zou echt uitkomst bieden.
De limiet van de 650 om maar met 5 apparaten te verbinden is overkoombaar, heb er nu 3 en verwacht er op korte termijn geen bij te krijgen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Nerpissad schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:15:
[...]

voordat je overstapt zou je toch goed na moeten denken of je wel een AB wilt die je niet eenvoudig met één hand kunt bedienen. ik heb eerst een 555 gehad, maar ben toen overgestapt naar een 1000. na driekwart jaar ben ik weer "teruggegaan" naar de 900 omdat ik en m'n vriendin het niet prettig vonden om te zappen met twee handen.
Ik ben al overtuigd. Heb er geen 300 euro voor over. Ik blijf wel bij m'n ouwe...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

I changed my mind... :) Heb gisteren de 900 besteld. Toch wel beter, die RF... moet nu toch wel moeilijk pointen...

[ Voor 15% gewijzigd door teacher op 15-06-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Mijn LCD schermpje van m'n 555 is kapot...... :'(

Althans, beetje apart eigenlijk. Hij licht nog wel oranje op als je een activiteit kiest (of op 'Glow') drukt, maar er is geen letter meer te lezen. Begon al wat te haperen, toen dacht is; ik gooi er eens een update overheen en ook weer een update van de bedieningssoftware, maar nu is er helemaal niets meer op het schermpje te krijgen. :'(
('T is dat ik weet, war welke activiteit staat, ik kan de boel nog aan/uit krijgen/bedienen, maar werkbaar is het eigenlijk niet)

Zou hier nog iets aan te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

knip

[ Voor 98% gewijzigd door teacher op 15-06-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:29:
Zou hier nog iets aan te doen zijn?
Valt het niet onder de garantie?

Volgens het burgerlijk wetboek is de garantie termijn afhankelijk van de verwachte levensduur van het betreffende onderdeel. Het lijkt mij dat een schermpje toch minstens 3 jaar mee moet gaan. Uiteraard onder de conditie dat de AB normaal gebruikt is (dus geen al te grote gebruik schade, zoals krassen, vertoont) en niet te vaak gevallen is (geen breukje intern).
En je hoort dan deze garantie bij de verkopende partij te claimen en niet bij de fabrikant.
Hoewel het soms sneller en makkelijker is om bij de fabrikant (Logitech in dit geval) te claimen, alleen ben je dan bij het opsturen zelf verantwoordelijk voor verlies en/of transport schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou gewoon even contact opnemen met Logitech zelf, mijn ervaring is dat de service bij Logitech aardig goed voor elkaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

spaceboy schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:26:
I changed my mind... :) Heb gisteren de 900 besteld. Toch wel beter, die RF... moet nu toch wel moeilijk pointen...
goede keuze! tot nu toe zeer tevreden met de 900, hij reageert veel sneller (snappier) dan de 1000 en ligt, zoals ik al zei, veel prettiger in de hand.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 525 vervangen door een Harmony One .... toch wel een deftige verbetering als je het mij vraagt.
Eén ding ben ik wel nog aan het uitzoeken .... voor de gein .... hoe je eigenlijk de zenderlogo's op het schermpje kan krijgen :?
Kan er iemand zeggen hoe je dit voor elkaar krijgt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Rechtsboven is een invulvakje, daar staat 'zoeken' al ingevuld, als je daar nou eens bijv. 'logo' invult en dan zoekt binnen dit topic heb je binnen 30 seconden je antwoord. Is vele malen sneller dan je hele vraag typen.........(en dan moet je nog eens wachten op een evt. antwoord ook, daar heb je al helemaal geen invloed op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maaaaarr....

Wordt het, na 3 jaar, niet eens tijd voor een deel 3? Met opgepoetste topicstart?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Cool! Bij deze alvast gebookmarked voor mijn 900 die deze week nog bezorgd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb sinds 3 dagen een Harmony 525. Wat werkt dit briljant, het ding lijkt altijd wel bereik te hebben, enorm snel.
1 ding krijg ik alleen niet goed, als ik schakel van digitale decoder (hdmi) naar xbox (component) dan gaat die naar ext1 :(. Van component naar HDMI gaat wel goed :).

Makkelijk in te stellen, werkt perfect met mijn Cisco DVR, Xbox, Samsung tv, Sony versterker en LG blu-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kecin schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:32:
Heb sinds 3 dagen een Harmony 525. Wat werkt dit briljant, het ding lijkt altijd wel bereik te hebben, enorm snel.
1 ding krijg ik alleen niet goed, als ik schakel van digitale decoder (hdmi) naar xbox (component) dan gaat die naar ext1 :(. Van component naar HDMI gaat wel goed :).
Dan moet je even nakijken of je de settings van de activiteit goed hebt staan (staat die bij xbox op component) en of je de settings van je tv goed hebt staan (worden niet gebruikte inputs overgeslagen, staan de inputs op de juiste volgorde et cetera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Laatst online: 31-08 16:13
ik moet zeggen ik heb de remote nu bijna anderhalf jaar en wat een aankoop, superfijne en weg al die afstandbedieningen.

[ Voor 36% gewijzigd door __Kevind__ op 16-06-2010 11:52 ]

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Iemand de nieuwe lichting harmonys al geprobeerd? Ben met name nieuwsgierig over de batterijduur, de schermpjes en de stevigheid. Mijn 555 bevalt me goed, maar ik gebruik vrijwel uitsluitend de zachte toetsen omdat die simpelweg veel fijner zijn en geen irritante klik hebben. Dat heeft het belangrijke centrale deel op de remote dus wel.

Omdat de nieuwe "budget' serie, 600/650/700, volgens mij alleen maar van die zachte toetsen heeft dacht ik erover om over te stappen hierop.

Overigens zag ik dat de 700 maar 6, en de 600 maar 5 apparaten ondersteunt terwijl de 555 er 15 doet... wat een belachelijk verschil... (hoe gaat dat trouwens met overzetten van de software indien je meer apparaten hebt?)

[ Voor 6% gewijzigd door Bulldock op 16-06-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik ben van een 555 naar een 600 gegaan. Ik gebruik deze in de slaapkamer waar ik drie apparaten heb (tv,squeezebox,mediaplayer) dat er dus maar 5 apparaten worden ondersteunt is voor mij geen probleem. De knoppenindeling is logischer (hetzelfde als de One die ik in de woonkamer gebruik), de knoppen voelen beter en de backlight gaat tenminste wel aan als je hem oppakt.

Vooral de betere indeling van de knoppen was een reden voor mij om over te stappen. Nooit kapot geweest van die rare volume/channel knopjes oa op de 555.

Nadelen zijn wat mij betreft de micro ipv mini usb aansluiting en nog steeds de software. Heb hem te kort (2 weken) om iets nuttigs te kunnen vertellen over de batterijduur. Maar als je dat belangrijk vind kan je denk ik het beste een harmony kopen met een oplaadstation.

Overzetten van de ene naar de andere harmony gaat niet helemaal vlekkeloos. Zo waren bij mij de additional/custom (??) knoppen verdwenen.

[ Voor 7% gewijzigd door lowfi op 16-06-2010 15:13 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.