Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 18:36
Een Playstation 3 (PS3) is standaard niet te bedienen met de Logitech Harmony (LH) afstandbediening (AB). Als je toch een vervanger van je controller wilt zijn er drie mogelijkheden:
  1. Optie 1. AB op Radio Frequency (RF) werkt en met de PS3 kunnen praten.
  2. Optie 2. AB die via Infra Rood (IR) werkt en direct tegen een IR ontvanger praat die aangesloten is op de de USB poort van je PS3
  3. Optie 3. AB die een IR signaal omzetten naar RF en daarmee met de PS3 praten
Optie 1
Als je een extra AB niet erg vindt is dit een goede oplossing. De prijs ligt rond de € 40,-, maar aangezien de LH zo niet werkt en we juist van extra AB's willen is dit geen optie.

Voordeel
  • Prima oplossing
  • Goede prijzen (+- € 40,-)
Nadeel
  • Extra AB
Optie 2
Ook hierbij wordt een extra AB geleverd en een USB IR ontvanger. Het voordeel is dat de LH de extra AB kan vervangen. Het nadeel is dat het aan en uitzetten van de PS3 niet mogelijk is met een IR AB. De USB aansluiting geeft namelijk geen "stroom" als de PS3 uit staat

Voordeel
  • Goedkope oplossing (+- € 20,-)
  • LH kan de PS3 aansturen
Nadeel
  • Extra AB is vaak van slechte kwaliteit
  • Aanzetten van de PS3 is via LH niet mogelijk
Optie 3
Er zijn eigenlijk drie systemen voor in deze categorie:Voordelen
  • Alles is te bedienen met de LH!
  • Apparaat hoeft niet bij de PS3 te staan
Nadelen
  • Duurste oplossingen (+ USB adapter tussen de $90,- en $160,-)
  • Vaak beperkte voorraad
  • Ps3toothfairy kan niet worden voorzien van nieuwe firmware
LinksMijn vraag aan jullie, welke keuzen hebben jullie uiteindelijk gemaakt, en hoe bevalt dat. Ik heb voorlopig voor Optie 2 gekozen (Logic3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 17:07

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik snap niet waarom je een logic3 AB hebt gekocht...
Als je toch een extra AB wilt waarom kies je dan niet voor de originele 1st party hardware van sony zelf?

Er is een PS3 AB die werkt op Bluetooth, te verkrijgen overal rond de 30 euro? Of snap ik je niet goed?

edit.
Tevens gebruikt de originele PS3 AB geen USB poort en kan je WEL de PS3 aan en uit zetten.

Ow ik lees je bericht idd niet goed :P de LH vervangt dan de AB van de bijbehorende IR AB. Hoe doe je dit dan precies met LH instructies? Leer je die dan hangmatig? of herkent de LH software het product?

[ Voor 36% gewijzigd door Nohead op 05-01-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die PS3 AB werkt dan weer niet op de rest van de hardware die hij heeft staan neem ik aan?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Nohead schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:27:
Ik snap niet waarom je een logic3 AB hebt gekocht...
Als je toch een extra AB wilt waarom kies je dan niet voor de originele 1st party hardware van sony zelf?

Er is een PS3 AB die werkt op Bluetooth, te verkrijgen overal rond de 30 euro? Of snap ik je niet goed?

edit.
Tevens gebruikt de originele PS3 AB geen USB poort en kan je WEL de PS3 aan en uit zetten.

Ow ik lees je bericht idd niet goed :P de LH vervangt dan de AB van de bijbehorende IR AB. Hoe doe je dit dan precies met LH instructies? Leer je die dan hangmatig? of herkent de LH software het product?
Kan beide. Sommige IR AB's zitten standaard in de LH software, andere moet je zelf het één en ander leren. Ik ben vooral benieuwd naar wat collega ps3/lh gebruikers hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Ik heb een PS3IR-PRO icm een harmony en dat bevalt zeer goed. Elke functie die de originele Sony ab heeft zit ook in deze ir2bt converter.
Niet goedkoop, maar het werkt prima :) (en de firmware is te updaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
De extender zet RF signalen om naar IR en dit kan alleen met de Harmony 895 en 1000. Ideaal als je apparaten in een dichte kast wilt bedienen, maar je moet me even uitleggen hoe je een extender voor een ps3 gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-06 09:09

fmb

Ik gebruik met veel plezier de PS3 Toothfairy. De PS3 Toothfairy is ook opgenomen in de Logitech Harmony database. Ideaal, film kunnen kijken zonder de PS3 controller te hoeven pakken. _/-\o_

Installeren was een eitje (5 minuten werk), daarna geen omkijken meer naar. Heb 'm al een half jaar in gebruik.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:58

Sandyman538

SandstorM [148839]

fmb schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:11:
Ik gebruik met veel plezier de PS3 Toothfairy. De PS3 Toothfairy is ook opgenomen in de Logitech Harmony database. Ideaal, film kunnen kijken zonder de PS3 controller te hoeven pakken. _/-\o_

Installeren was een eitje (5 minuten werk), daarna geen omkijken meer naar. Heb 'm al een half jaar in gebruik.
En je hebt er dus nog geen problemen mee gehad dat de PS3 toothfairy niet is up te daten?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:03
Is de PS3IR-Pro ook ergens in Nederland te krijgen? Ik wil er wel eentje, maar de verzendkosten zijn vrij fors heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-06 13:35

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik heb een Nyko BluWave USB Dongle, de functies van de Afstandsbediening die hierbij geleverd is heb ik via de Harmony Software in mijn 555 geladen en zodoende heb ik de Nyko BluWave AB nog nooit gebruikt.

Wat ik jammer vind is dat deze de Controller Emuleert en niet de BlueTooth PS3 Afstandsbediening en natuurlijk het niet in kunnen schakelen van de Console.

Mijn conclusie is dan ook dat het prima voldoet als tussenoplossing maar wellicht dat ik op de lange termijn (wanneer de IR2BT oplossingen betaalbaar worden) toch overstap op een IR2BT apparaatje.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124776

DCFreak schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:56:
Ik heb een PS3IR-PRO icm een harmony en dat bevalt zeer goed. Elke functie die de originele Sony ab heeft zit ook in deze ir2bt converter.
Niet goedkoop, maar het werkt prima :) (en de firmware is te updaten).
Heb je dat ding uit de states laten overkomen? Moest je toen nog extra invoerrechten betalen ofzo? Hoe duur was tie uiteindelijk voor jou? In euro's? En ben je nog steeds tevreden?

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 124776 op 17-02-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 14:51

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik gebruik zelf IR4PS3, in feite niets minder of meer dan kastje met daarin:
  • een printje dat ir signalen kan ontvangen en knopjes indrukken kan simuleren
  • de print uit de originele BT afstandsbediening voor de PS3
  • een flatribbon kabel die beiden verbind
Het IR4PS3 profiel voor Logitech Harmony afstandsbedieningen bestaat gewoon en bedienen van de PS3, inclusief het aanzetten kan ik nu via de Logitech doen. Helaas heeft de maker geen website en kun je hem alleen via e-mail benaderen om het kastje te bestellen. Iets wat ik dus vorig jaar in november heb gedaan en tot nu toe nog geen spijt van heb gehad.

Voor meer informatie: http://www.remotecentral....ll_function_ir_remote.htm
Let wel, bovenstaande link beschrijft een allereerste versie, waarbij er eigenlijk alleen een infrarood oog aan de originele afstandsbediening is toegevoegd.

Docje:
http://www.skips-world.co...ews_q1_09/Ir4Ps3_rev3.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door Ralph Smeets op 17-02-2009 16:43 ]

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Anoniem: 124776 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:21:
[...]
Heb je dat ding uit de states laten overkomen? Moest je toen nog extra invoerrechten betalen ofzo? Hoe duur was tie uiteindelijk voor jou? In euro's? En ben je nog steeds tevreden?
Ik moest het even opzoeken, maar idd uit Amerika laten opsturen.

Prijs PS3IR-PRO : $100
Verzendkosten : $ 24
Invoerheffing : EUR 23,32

Totale kosten in euro's: 104,81 (wisselkoers van paypal medio Augustus 2008) . Ik ben nog steeds tevreden, het ding blijft gewoon werken en ik heb hem nog niet hoeven updaten oid. Er is inmiddels wel een update beschikbaar geloof ik, maar het werkt al prima voor mij :)

Oja.. ik gebruik hem icm een Harmony1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129099

Er komt een officiële uitbreidingsmodule voor de Logitech harmony's afstandsbedieningen. Dan kan je de PS3 bedienen met de harmony.

Zie
http://blog.logitech.com/...mony-ps3-blu-ray-control/

Zie ook (daar is het gesignaleerd)
http://www.harmony-forum....?f=34&t=2086&p=9661#p9661

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 129099 op 24-03-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 17:13
Goed nieuws Rosiba. Hoop dat die module ook werkt om de Wii aan te zetten. Maar dat lijkt mij wel.

Cool :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 00:16
Er is een officiële Logitech adapter verschenen voor de Playstation 3, zie ook de blog van Logitech en een linkje naar Amazon.

Afbeeldingslocatie: http://www.avblog.nl/wp-content/uploads/2009/03/logitech-ps3-adapter.jpg

Ik vind $60 voor een dergelijke oplossing echter fors aan de prijs. Tevens verzenden ze niet naar Nederland, dus vangen wij vooralsnog even achter het net. Heeft iemand een idee wanneer deze ook voor Nederland beschikbaar worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287058

Ik zie 'm nu ook staan op de nederlandse site van logitech. Kan 'm alleen niet vinden bij retailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:35
In de pricwath is deze te vinden voor ongeveer 3 tientjes. Iemand hier ervaring mee? Werkt het (goed)? en kun je hiermee ook je PS3 aan en uitzetten met je harmony? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:17
Heb zojuist mijn review afgerond:

productreview: Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 review door Webgnome

Om even samen te vatten. Ja hij werkt naar verwachting en is zeer simpel in gebruik.

[ Voor 16% gewijzigd door Webgnome op 22-07-2009 18:40 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:35
THnx! Nja, de prijs en de hele installatie met logitech houdt mij tegen. En natuurlijk de stroomkabel waar ik geen ruimte voor heb :/
Misschien pak ik wel een PS3 ab als het uitkomt. Even afwachten wanneer me home cinema binnenkomt :)

Thnx! :D
Pagina: 1