Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de Logitech Harmony 515 of 525 te halen.

Nu ben ik alleen aan het kijken of mijn Tv in de lijst van devices voor komt maar helaas.
De dvd-speler en JCV versterker staan er wel in. Tevens ook de UPC-dvr

Is het nu zo dat de tv helemaal niet aan de praat te krijgen is via de harmony ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:04:
Ik ben van plan om de Logitech Harmony 515 of 525 te halen.

Nu ben ik alleen aan het kijken of mijn Tv in de lijst van devices voor komt maar helaas.
De dvd-speler en JCV versterker staan er wel in. Tevens ook de UPC-dvr

Is het nu zo dat de tv helemaal niet aan de praat te krijgen is via de harmony ?
Nee, je kunt met de AB van TV de commando's leren.

Heb je zo'n exotische TV ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Voor de duizendste keer: elke apparaat dat origineel met een infrarode afstandsbediening bedient wordt (muv Bang&Olufsen) kan met een Harmony bedient worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm ja blijkbaar wel.

Of tenminste iig het merk komt niet voor.

Baird 47" Full hd (is de buitenkant... panel is LG/Philips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hoi allemaal, heb nu ook de Logitech 525.

Heb verder dit setje:

Philips 8404
Panasonic EH49 dvd speler
Onkyo sr507 versterker.

Ik heb 2 activiteiten ingesteld. 1 voor tv kijken en 1 voor dvd spelen (hdmi1).

Als ik nu op dvd spelen druk. Gaat netjes mijn versterker naar het goede kanaal en gaat de dvd speler aan.
Maar men tv gaat niet naar hdmi1 toe. Het lijkt net of die het commando "tv" van de philips AB krijgt want hij refreshed gewoon de zender.

Als ik van dvd spelen wer op tv kijken druk lijkt het wel of die een keer of 8 het commando verstuurd en telkens refresht de tv zender dus weer. Na de 8e x springt ook de versterker over naar de tv ingang.
Ik heb wel ingesteld dat men dvd speler automatisch uitgaat als die niet meer gebruikt wordt, misschien dat het daar iets mee te maken kan hebben :S

Iemand een idee ?

[edit]
alle settings en devices nog is toegevoegd en he werkt top !

[ Voor 4% gewijzigd door Mich op 05-12-2009 15:13 ]

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
hallo ik heb sinds kort een harmony one
als instellingen heb ik daar mijn z-5500 mijn htpc en mijn tv een samsung (LE-32A330J1)
Maar als ik bv een film aan het kijken ben en ik wil dan een film kijken dan druk ik op de acctiviteit film kijken
Maar dan gaat mijn tv uit (dit omdat mijn tv al aanstaat) hoe kan ik dit aanpassen?
Volgens mij is het iets met het commando Power on

[ Voor 7% gewijzigd door chimera2 op 10-12-2009 12:21 ]

• kaajee
Hoe heb je de tv aangekregen? Als dat niet met de Harmony gebeurt weet de Harmony niet dat je tv al aanstaat en zet ie em uit. Is al veel aan de orde geweest alhier, zoek maar eens........

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Ik heb een vraag over activiteiten. Als ik b.v. een activiteit heb ingesteld en selecteer deze activiteit dan duurt het erg lang voordat de apparaten aangaan. Dus eerst wordt de tv ingeschakeld, lang wachten, dan wordt de receiver ingeschakeld, lang wachten en dan pas wordt de xbox pas ingeschakeld. Welke vertragingstijd moet ik hier lager zetten?

• kaajee
laat maar

[ Voor 85% gewijzigd door kaajee op 10-12-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 14:35

GVR

Count_B schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:02:
Ik heb een vraag over activiteiten. Als ik b.v. een activiteit heb ingesteld en selecteer deze activiteit dan duurt het erg lang voordat de apparaten aangaan. Dus eerst wordt de tv ingeschakeld, lang wachten, dan wordt de receiver ingeschakeld, lang wachten en dan pas wordt de xbox pas ingeschakeld. Welke vertragingstijd moet ik hier lager zetten?
Goede vraag heb dit nog niet kunnen vinden. Kan wel per apparaat vertragingstijd instellen, maar dit is volgens mij de tijd waarin het apparaat kan reageren tussen 2 opdrachten. Maar het gaat nu dus om de vertraging tussen opdrachten binnen een activiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVR schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 00:19:
[...]

Goede vraag heb dit nog niet kunnen vinden. Kan wel per apparaat vertragingstijd instellen, maar dit is volgens mij de tijd waarin het apparaat kan reageren tussen 2 opdrachten. Maar het gaat nu dus om de vertraging tussen opdrachten binnen een activiteit
Als je de activiteiten sneller wilt doorlopen moet je juist de apparaat vertragingstijden aanpassen. Als deze scherp zijn ingesteld, zullen de functies van het apparaat sneller doorlopen worden en is de activiteit sneller gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVR schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 00:19:
[...]

Je kan per apparaat meerdere vertragingstijden instellen.
Een daar van is de tijd tussen het opstarten en de eerste opdracht.
Met een andere kan je de tijd tussen opdrachten van twee apparaten aanpassen.
De exacte benamingen en omschrijvingen weet ik niet meer uit mijn hoofd (al weer lang geleden dat ik iets heb aangepast op de AB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

Ik ben aan het kijken of ik mijn afstandbedieningen kan vervangen door de Harmony 555, nu is mij 1 ding niet helemaal duidelijk.
Ik weet dat je allemaal activiteiten in kunt stellen maar die vind ik minder belangrijk, belangrijker vind ik dat ik een device kan selecteren en dan de Harmony gewoon als ab van dat device kan gebruiken.
Net als de ouderwetste universele ab's waarbij je met een schakelaartje tv of dvd kiest, kan dit gewoon op de Harmony 555?
Dus letterlijk ieder device een naam geven en dan op de Harmony dat device selecteren en dan gewoon als gewone ab gebruiken.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 09:05

SeatRider

Hips don't lie

tismij schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:30:
Ik ben aan het kijken of ik mijn afstandbedieningen kan vervangen door de Harmony 555, nu is mij 1 ding niet helemaal duidelijk.
Ik weet dat je allemaal activiteiten in kunt stellen maar die vind ik minder belangrijk, belangrijker vind ik dat ik een device kan selecteren en dan de Harmony gewoon als ab van dat device kan gebruiken.
Net als de ouderwetste universele ab's waarbij je met een schakelaartje tv of dvd kiest, kan dit gewoon op de Harmony 555?
Dus letterlijk ieder device een naam geven en dan op de Harmony dat device selecteren en dan gewoon als gewone ab gebruiken.
Ja dat kan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:12

Sandyman538

SandstorM [148839]

Zoals hierboven al aangegeven, dat kan gewoon, maar daardoor mis je wel totaal de essentie en kracht van het harmony product imho.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:26
Yep, dat kan.
Dat is wel hardstikke zonde, het grootste voordeel mis je dan gewoon.
Het is vergelijkbaar met dat je een auto koopt, maar de motor niet gebruikt want 'je wilt alleen maar droog zitten' of zo.

Toegegeven, het is wat werk om je activiteiten helemaal 100% lekker werkend te krijgen (na de originele installatie/configuratie werkt het voor 95% OK), maar daarna wil je ook niets anders meer dan activiteiten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

ik laat geen enkel apparaat op standby staan dus activiteiten gebruiken lijkt me dan lastig maar ik ga het zeker proberen als ik hem heb.
Overigens nog adviezen of ik de 555 of de 555 refresh moet aanshaffen (zie geen verschil) ?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een jaartje nu de 885, en ik moet zeggen dat ding bevalt mij prima. Red levens als je 6 ABtjes hebt.

Maar ik zit nu tegen het volgende probleem aan te kijken. Soms weigert hij op te laden als ik hem in zijn (mooie) laadstation gooi. En moet ik of de batterij eruit halen of de stroom van de lader eraf halen.

Het leuke is dat de batterij dusdanig opgezwolle is dat ik met pijn en moeite het klepje open en dicht kan krijgen. Ik ga er toch niet vanuit dat dit de bedoeling is ?

Iemand dezelfde ervaring hiermee en wat moet ik hiermee doen, gewoon bij logitech aankloppen. Het bedrijf waar ik hem destijds besteld heb is tegenwoordig failliet (de bekende webwinkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

BlueKeenan schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:35:
Ik heb sinds een jaartje nu de 885, en ik moet zeggen dat ding bevalt mij prima. Red levens als je 6 ABtjes hebt.

Maar ik zit nu tegen het volgende probleem aan te kijken. Soms weigert hij op te laden als ik hem in zijn (mooie) laadstation gooi. En moet ik of de batterij eruit halen of de stroom van de lader eraf halen.

Het leuke is dat de batterij dusdanig opgezwolle is dat ik met pijn en moeite het klepje open en dicht kan krijgen. Ik ga er toch niet vanuit dat dit de bedoeling is ?

Iemand dezelfde ervaring hiermee en wat moet ik hiermee doen, gewoon bij logitech aankloppen. Het bedrijf waar ik hem destijds besteld heb is tegenwoordig failliet (de bekende webwinkel).
Contact opnemen met Logitech zelf, de mijne was ook kapot na 1 jaar, kreeg keurig een nieuwe thuis. Echt super goede service :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:12
Ik had al een tijd last met het laden van mijn 885.
Toevallig omdat ik vanwege mijn Ultimate Ears contact op moest nemen met Logitech ook even gekeken voor andere spullen (speakerset en de Harmony).
Daar stond na het invullen van de mail ook een aantal oplossingen.
Laat het gummetje op de contacten nu net gewerkt hebben.
Al een jaar problemen en het is eigenlijk gewoon een stom iets wat werkt.

Bij mij legde ik de AB op het laadstation waarna hij een aantal piepjes gaf om aan te geven dat er verbinding was en daarna direct niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer 1-2 jaar mijn Harmony One (een van mijn beste aankopen btw). Echter nu klikken de help/info/guide knoppen niet meer. Ze doen het nog wel maar ik moet hard duwen. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik neem aan dat deze remotes toch wel een langere levensduur hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 09:59:
Ik heb nu ongeveer 1-2 jaar mijn Harmony One (een van mijn beste aankopen btw). Echter nu klikken de help/info/guide knoppen niet meer. Ze doen het nog wel maar ik moet hard duwen. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik neem aan dat deze remotes toch wel een langere levensduur hebben?
Garantie?

Of is er iets overheen gegooid? Water of ander drinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik zie nu hierboven de Harmony 900, dat lijkt mij in de basis een Harmony One met RF. En teletekstknoppen (4 kleuren). Zou er een kans zijn dat Logitech een versie van de One hier uitbrengt met teletekstknoppen? RF heb ik niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tismij schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:57:
Overigens nog adviezen of ik de 555 of de 555 refresh moet aanshaffen (zie geen verschil) ?
Tja, hier loop ik ook tegen aan: wat is het verschil tussen de 555 en de 555 RF Refresh? Scheelt op pricewatch meteen 10 euro (49,95 ipv 59). Stom dat dat nergens te vinden is.

En waarom lees ik op de verschillende fora nauwelijks iets over de nieuwe 700? Omdat niemand die gebruikt (omdat ie net zo duur is als de One)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giem schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:19:
[...]

Garantie?

Of is er iets overheen gegooid? Water of ander drinken?
Nope er is niets vreemds mee gebeurd. Heeft iemand enig idee hoe ik dat ding open kan schroeven (kan er zelf maar 2 vinden) zodat ik zelf even kan kijken? Als ik mijn ab opstuur ben ik bang dat ik die een maandje ofzo kwijt ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Weet iemand hoe ik kan instellen dat ik het geluid regel via mijn Humax IRHD-5000C ipv Samsung TV of Logitech versterker? Krijg bij de wizard alleen de optie te kiezen voor de tv of versterker en niet de Humax box... Handmatig instellen wil ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

earthknake schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:36:
Weet iemand hoe ik kan instellen dat ik het geluid regel via mijn Humax IRHD-5000C ipv Samsung TV of Logitech versterker? Krijg bij de wizard alleen de optie te kiezen voor de tv of versterker en niet de Humax box... Handmatig instellen wil ook niet.
bij de knoppen instellingen van de activiteiten (niet in de wizard maar de instellingen van de individuele knoppen) de beide volumeknoppen instellen op humax en dan volume up en volume down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:48:
[...]

Nope er is niets vreemds mee gebeurd. Heeft iemand enig idee hoe ik dat ding open kan schroeven (kan er zelf maar 2 vinden) zodat ik zelf even kan kijken? Als ik mijn ab opstuur ben ik bang dat ik die een maandje ofzo kwijt ben...
Ja maar als je hem open maakt en verder stuk maakt heb je helemaal niks meer.. kan je hem beter een tijdje kwijt zijn lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 21:25
Ik ben sinds het weekend in het bezit van een 525 en loop al vast bij de installatie.... Ik ben de afstandsbediening van mijn pc aan het laten communiceren met de 525 en moet de knoppen indrukken. De Powertoggle en Channel Up gaan goed. Bij "nummer 1" krijg ik wel de melding "knop herkend" maar vervolgens gebeurt er niets. Hij loopt niet vast, maar zie wel het Vista circeltje rondom mijn cursor. Ik heb het nu op twee pc's geprobeerd, maar zonder resultaat. Iemand anders een suggestie?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Waarom selecteer je niet gewoon het Mediacenter als device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steefje schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:22:
Ik ben sinds het weekend in het bezit van een 525 en loop al vast bij de installatie.... Ik ben de afstandsbediening van mijn pc aan het laten communiceren met de 525 en moet de knoppen indrukken. De Powertoggle en Channel Up gaan goed. Bij "nummer 1" krijg ik wel de melding "knop herkend" maar vervolgens gebeurt er niets. Hij loopt niet vast, maar zie wel het Vista circeltje rondom mijn cursor. Ik heb het nu op twee pc's geprobeerd, maar zonder resultaat. Iemand anders een suggestie?
wat voor ontvanger gebruik je want 99% van alle afstandsbedieningen staan al in de database van logitech kun je deze niet gewoon selecteren ipv. moeilijk doen met de learning mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Hoe bedoel je met wat voor ontvanger ik gebruik?

Ik wil de Samsumg LE40A56A invoeren met de bijbehorende afstandsbediening, een vrij standaard model lijkt me. Via de software van Logitec moet ik aangeven welke diveces ik wil invoeren. Of is het ook mogelijk om de exacte device te selecteren en dan wordt het automatisch herkent zonder dat ik de Hamony iets moet leren?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:12
Je kunt als het goed is gewoon de exacte device invullen waardoor alle functies bekend zijn. Sterker nog, vaak komen er functies naar voren die je niet op je standaard afstandsbediening tegen komt.
Zo kunnen wij met onze Samsung ineens direct de HDMI enzovoorts kanalen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
En je schrijft eerst dat je je PC wilt kunnen bedienen en daarna heb je het over een LE40A56A, da's een TV. Twee verschillende devices dus......
Over welke gaat het nu?
Welke IR ontvanger gebruik je bij je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb sinds nu een jaar de Logitech Harmony 1000, ik heb hem in het begin geprobeerd al mijn apparaten te configureren. "benadrukt op geprobeerd" Nu ligt dat ding al bijna een jaar lang stof op te nemen.

De reden: Als ik mijn tv wil aanzetten, springt mijn pc uit. Wil ik mijn reciever aanzetten, springt mijn pc aan.
Wil ik mijn I-pod speakerkast aanzetten, zet ie mijn dvd speler aan enz.. enz..
Of dat ding spoort gewoon niet of ik weet het niet.

Iemand meer ervaring hiermee gehad? Ik heb de setup doorlopen, dat apparaat firmware geupdate en nog steeds blijft ie dat doen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:48:
[...]

Petje af voor de support van Logitech _/-\o_

"Het spijt ons te horen dat uw Harmony afstandsbediening defect is. Wij bieden u onze verontschuldigingen aan voor dit ongemak en willen u een gepaste oplossing ter beschikking stellen. Wij zullen u een nieuwe afstandsbediening toesturen."

"- U hoeft uw oorspronkelijke afstandsbediening niet terug te sturen. Wij vragen u enkel de volgende onderdelen van de afstandsbediening terug te sturen: de batterij, het batterijklepje en de AC-adapter van het laadstation."

Daar kunnen veel andere bedrijven wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
kaajee schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:18:
En je schrijft eerst dat je je PC wilt kunnen bedienen en daarna heb je het over een LE40A56A, da's een TV. Twee verschillende devices dus......
Over welke gaat het nu?
Welke IR ontvanger gebruik je bij je pc?
Ik heb het nergens over een tv meen ik.... Hij liep vast bij de installatie voor de tv. Op een of andere manier doet hij het nu wel...geen idee waarom...Pc is ook gelukt.

Hij wil alleen mijn xbox 360 nog niet aanzetten, daar moet ik nog ff induiken. Alle kanalen zet hij goed, maar daarna gaat mijn xbox niet aan.

Bij tv kijken zit ik nog met het probleem dat hij via mijn ziggo box start op het radio kanaal. Geen idee hoe ik het eraf ga krijgen..iemand suggestie.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:23:
[...]

Petje af voor de support van Logitech _/-\o_

"Het spijt ons te horen dat uw Harmony afstandsbediening defect is. Wij bieden u onze verontschuldigingen aan voor dit ongemak en willen u een gepaste oplossing ter beschikking stellen. Wij zullen u een nieuwe afstandsbediening toesturen."

"- U hoeft uw oorspronkelijke afstandsbediening niet terug te sturen. Wij vragen u enkel de volgende onderdelen van de afstandsbediening terug te sturen: de batterij, het batterijklepje en de AC-adapter van het laadstation."

Daar kunnen veel andere bedrijven wat van leren.
Dat is inderdaad heel erg netjes! Mag je wachten met opsturen tot je je nieuwe remote hebt, zodat je geen 'downtime' hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nee, zo werkt het in principe niet, eerst opsturen dan pas een nieuwe ontvangen. Helaas heeft de One geen losse batterijen, anders kun je je remote zonder klepje (en oplader) nog best even gebruiken totdat je de nieuwe ontvangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

kaajee schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:48:
Nee, zo werkt het in principe niet, eerst opsturen dan pas een nieuwe ontvangen. Helaas heeft de One geen losse batterijen, anders kun je je remote zonder klepje (en oplader) nog best even gebruiken totdat je de nieuwe ontvangen hebt.
Ik kan je dus zeggen dat het wel zo werkt, ik kreeg een nieuwe thuis. Daarna de oude retour.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:22:
Ik heb sinds nu een jaar de Logitech Harmony 1000, ik heb hem in het begin geprobeerd al mijn apparaten te configureren. "benadrukt op geprobeerd" Nu ligt dat ding al bijna een jaar lang stof op te nemen.

De reden: Als ik mijn tv wil aanzetten, springt mijn pc uit. Wil ik mijn reciever aanzetten, springt mijn pc aan.
Wil ik mijn I-pod speakerkast aanzetten, zet ie mijn dvd speler aan enz.. enz..
Of dat ding spoort gewoon niet of ik weet het niet.

Iemand meer ervaring hiermee gehad? Ik heb de setup doorlopen, dat apparaat firmware geupdate en nog steeds blijft ie dat doen.
Als de PC niet in de activiteit "TV kijken" is opgenomen en bij de PC niet aangegeven is dat hij altijd aan moet blijven dan zet de Harmony hem uit.
Daarnaast moet je apparaten waarvoor is aangegeven dat de Harmony hem aan en uit mag zetten niet zelf aan en uit zetten. Dan raakt de Harmony in de war en zet het apparaat, bij gebruik van power-toggle, aan i.p.v. uit en anders om. Wanneer het apparaat een power-on en een power-off functie heeft dan gaat het wel goed (als deze functies ook ingesteld staan bij het apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Sinds gisteren een Harmony 555, ziet er netjes uit en ik wil hem graag gaan instellen.
Helaas krijg ik de software niet geinstalleerd onder windows 7 x64 NL, ook niet als administrator of in compatibilitymode (XP of Vista).
Hij begint met installeren, vraagt netjes welke taal ik wil en dan bevriest de installatie, moet echt het proces killen om hem te stoppen (eerste keer zelf een complete windows crash).
De logitech site zegt dat de nieuwe versie ook voor windows 7 is maar blijkbaar niet voor windows 7 x64 :(

Iemand nog tips om het toch werkend te krijgen, kan mbv google niks vinden wat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 14:35

GVR

Ik heb de software van de harmony one gewoon kunnen installeren onder windows 7 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

GVR schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:04:
Ik heb de software van de harmony one gewoon kunnen installeren onder windows 7 x64
kan ik nog ergens oudere versies downloaden ms ligt het aan de nieuwe versie (ook al werkt de cd ook niet).
Krijg ook geen foutmeldingen dus kan niet echt verder zoeken.

Gevonden: nooit meer de locaties van je TEMP folders veranderen dan installeert hij namelijk niet. Na terugzetten van deze folders (environment variables) installeert hij perfect.

[ Voor 20% gewijzigd door tismij op 18-12-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Even laten weten dat de service van Logitech top is.
Heb een nieuwe TV en BD. Die kon ik niet lekker in een activiteit laten werken.
Wilde even per email weten wat ik moest doen.
Binnen 15 minuten had ik iemand aan de telefoon en dat gesprek duurde bijna 1 uur.
Er wordt verder gezocht om het op te lossen.
In één woord T O P I E ! ! !

_/-\o_

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xtr3me4me

Bel nou eens met Harmony. Bij mij ging ook van alles aan en uit als ik het niet wilde. Ze hebben gradioos veel geduld en rusten niet voordat het bij je werkt. Zorg dat alle je apparaten die je wilt gebruiken in de software staan vermeld en bel dan. Zorg ook dat de bijbehorende afstandbedieningen in de buurt liggen.
Alles werkt bij nu als een speer. Het is zonde als je zo'n app. een jaar in de kast laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Mijn probleem heb ik zelf verder opgelost. Het waren wel een aantal tips tijdens de hulp die mij op het spoor voor een oplossing brachten. Dit natuurlijk per mail aan Logitech doorgegeven.

Moest niet ergens regel 3 kiezen waar als voorbeeld mijn Samsung tv werd gebruikt.
Het ging wel met regel 2.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Wat zou een Reden zijn om een Logitech Harmony 1100 boven een Harmony 1000 te kiezen.

Ik lees dat het Software Matig is aangepast, maar hebben ze de nieuwe 1100 functies niet gewoon in de FirmWare van de 1000 geladen?

Ook lees ik:
Featuring fully redesigned software, the QVA resolution (320x240) 3.5-inch touch-sensitive screen the new Harmony allows users to select the commands they use most and put those features on the screen. If you love to watch movies, for example, and are always using the Play and Pause buttons, you can tell the Harmony 1100 to make those commands immediately available on the screen once you start your movie.
Compared to the Logitech Harmony 1000, Logitech's previous high-end touchscreen remote, the 1100 is definitely more polished. The black matte finish feels nicer in your hand, and the UI has prettier (and better laid out) icons. There's also slightly more customization options in the software program you use to customize the buttons compared to the 1000
Ik heb enkel ervaring met een Harmony 555 en een Harmony One, daar deze opzich vrij veel afwijken, zijn ze in de instellingen hetzelfde. Ik begrijp dat het "programmeren" van de 1000 / 1100 wat anders in z'n werk gaan, maar tussen 1000 en 1100 snap ik niet zo goed wat er anders is aan de indeling van een aantal knoppen.

Iemand ervaring met zowel de 1000 als de 1100 en wat een reden kan zijn om de €100,- duurdere 1100 boven de 1000 te verkiezen?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
hallo
heb harmony 895 hoe kun je zonder de batterij er uit te halen deze laten heropstarten?
hoe doe je dat?

• kaajee
via usb aan je pc hangen en een firmware update doen.........

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
kaajee schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:52:
via usb aan je pc hangen en een firmware update doen.........
neen
kan ik hen zonder aan de usb of batterij uithalen heropstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Klopt het dat de 515 niet 'uit' kan? Dat wil zeggen als ik op de Power Off knop druk gaat de AB niet uit. Enkel een batterij eruit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja, dat klopt. Overigens heb ik nog nooit een afstandsbediening gezien of gehad die je 'uit' kon zetten of zette jij je (vorige) remotes voordat je de Harmony had wel uit?

[ Voor 27% gewijzigd door kaajee op 26-12-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Het scherm gaat vanzelf uit en verder is er toch geen stand-by ofzo?

Nadat mijn harmony 1000 de geest had gegeven heb ik van de week een One aangeschaft en ik moet zeggen dat deze véél beter bevalt. Hij reageert echt heel veel sneller en een AB met de vorm van een AB is toch een stuk handiger dan zo'n vierkant geval.

Naast de traagheid van de 1000 ergerde ik me na een tijdje toch wel aan het feit dat je de 1000 niet echt makkelijk met 1 hand kunt bedienen.
Ik heb de goedkopere modellen ook vast gehad maar die missen toch net de afwerking van de Harmony 1, en de touchscreen natuurlijk. Dit is overigens mijn 3e harmony in 4 jaar, ik heb ook al een 885 versleten dus ik hoop wel dat deze wat langer heel blijft.
Ben er wel weer heel blij mee. Als je een harmony gewent bent zijn 3 AB's op tafel nóg irritanter!!!

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Logitech Harmony 895 voor €109,95 bij iBood vandaag :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

bornin7ty2 schreef op zondag 27 december 2009 @ 00:07:
Dit is overigens mijn 3e harmony in 4 jaar, ik heb ook al een 885 versleten dus ik hoop wel dat deze wat langer heel blijft.
Wat doe jij met die dingen? ik heb al 3 jaar een 555 en die functioneert nog prima, en vertoont ook nog geen gebreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Zerveza schreef op zondag 27 december 2009 @ 08:55:
[...]

Wat doe jij met die dingen? ik heb al 3 jaar een 555 en die functioneert nog prima, en vertoont ook nog geen gebreken.
De 885 was wat te vaak gevallen en de bij de 1000 reageerde op een gegeven moment het touchscreen niet meer. Hoe dat komt weet ik niet.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 20:46
Ik heb de AB op ibood net gekocht. Elke keer moet ik klooien met 3 AB's. Hopelijk kan ik de Mediabox van UPC zonder problemen ermee bedienen. Heb al gelezen dat het mogelijk moet zijn.
Tis alsnog veel geld, meer dan 100 euro voor een AB. Hopelijk krijg ik er geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

technoaddict schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:51:
Hopelijk kan ik de Mediabox van UPC zonder problemen ermee bedienen. Heb al gelezen dat het mogelijk moet zijn.
Je kan die UPC box er mee bedienen, alleen blijft die box een klote ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Hoe werkt die rf extender eigenlijk precies van de 895? Moet je altijd via RF of is dat niet persee nodig?

Eigenlijk wou ik de one aanschaffen maar de 895 is nu in de aanbieding bij ibood en nu begin ik toch te twijfelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dracula op 27-12-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kaajee schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:41:
Ja, dat klopt. Overigens heb ik nog nooit een afstandsbediening gezien of gehad die je 'uit' kon zetten of zette jij je (vorige) remotes voordat je de Harmony had wel uit?
Nee, deze hadden echter geen LCD scherm. Ondanks dat dit weinig energie kost, geeft het mij als gebruiker toch het gevoel dat mijn apparaat leeg loopt omdat het niet uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:55

reiker

dan jij!

Dracula schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:39:
Hoe werkt die rf extender eigenlijk precies van de 895? Moet je altijd via RF of is dat niet persee nodig?

Eigenlijk wou ik de one aanschaffen maar de 895 is nu in de aanbieding bij ibood en nu begin ik toch te twijfelen.
Nee, je hoeft niet via RF. De Harmony zendt gewoon een signaal uit via zowel RF als IR; dus je hoeft niet per sé de extender te gebruiken. Het idee is dat je met de extender je Harmony óók kunt inzetten voor apparaten die niet via IR bereikbaar zijn; die bijvoorbeeld achter een deurtje zitten, of in een andere ruimte staan (zonder een line of sight). Maar het gebruik van de extender is dus niet noodzakelijk. :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin

Ik heb ook getwijfeld of ik mijn One terug moet brengen (heb m pas 3 dagen) en deze aanbieding pakken. Maar voor de 3 tientjes verschil doe ik het toch maar niet. De 895 is echt al een veel ouder model dan de one en ik vrees dat die dan ook een stuk trager is, net als de 1000.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Mijn 525 zet mijn tv heel vaak op de verkeerde kanaal, vooral als ik van 1 activiteit naar een ander ga.
Dit heb ik altijd gehad, hoe ik hem ook instel.
Ik heb een samsung le86m37 tv en blijkbaar is het vaker met een samsung tv.

Is hier al een oplossiing voor, of zou ik toch de helpknpp moeten gebruiken (wat ik echt kut vind, vooral als andere mensen hem gebruiken en niet weten hoe die werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 05:30
mdj84nl schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:34:
Mijn 525 zet mijn tv heel vaak op de verkeerde kanaal, vooral als ik van 1 activiteit naar een ander ga.

Is hier al een oplossiing voor, of zou ik toch de helpknpp moeten gebruiken (wat ik echt kut vind, vooral als andere mensen hem gebruiken en niet weten hoe die werkt)
Ik had daar ook last van met mijn TV (ook een Samsung). Ik heb toen een vertraging ingesteld, dat kan heel eenvoudig in de software (eventueel met knopje problemen oplossen) en nu heb ik er nooit meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Aghanim schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:59:
[...]

Nee, deze hadden echter geen LCD scherm. Ondanks dat dit weinig energie kost, geeft het mij als gebruiker toch het gevoel dat mijn apparaat leeg loopt omdat het niet uit staat.
Ach hij zal wellicht iets minder lang met de batterijen doen dan je oude remote, maar een (dubbel) setje oplaadbare batterijen brengt uitkomst.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdj84nl schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:34:

probeer de source instellingen te veranderen van toggle (iedere keer op de source knop drukken totdat je het juiste kanaal hebt) in te stellen naar aparte knoppen (elke source heeft zijn eigen knop). dit doe je alsvolgt in de software:

aparaten -> instellingen van je tv -> ingangen aanpassen -> methode 2 (aparte knoppen) -> wizard afmaken en verder niets veranderen.

bij de meeste samsung tv's werkt dit gewoon omdat ze beide signalen accepteren. maar nu als je van activiteit veranderd ipv 5x hetzelfde IR signaal uit te zenden om de source 5x te wijzigen gaat hij direct in een keer naar de juiste source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:45
ik heb zojuist ook de 895 gekocht via ibood.

Ik heb dus ook m'n xbox/dvd speler etc. achter een kast deur staan.
Moet ik dan die extender ook achter de kast deur verstoppen?

En zijn er verlichting dimmers welke wel standaard werken met de 895 :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Het idee achter RF of Z-wave is nou net dat je geen zichtverbinding nodig hebt, dus kun je die extender overal kunt plaatsen.

En licht/schakelmodules met Z-wave zijn er (nog) niet zo veel maar zijn wel te googlen bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 11:11

racoon

mooowwww

Ik ben van plan de harmony one te kopen, welke klik aan klik uit sets kan ik hiermee bedienen, of is er een andere afstandsbediening beter voor de klik aan klik uit systemen?

Wil dus mijn tv, dvd speler en radio\cd set en de lampen met de ab kunnen bedienen, dus welke afstandsbediening en lampenset werken samen?

Dus de stekkers van mijn lampen wil ik in een stekkerdoos doen, en dan via de ab de lampen aan uit en dimmen.

[ Voor 15% gewijzigd door racoon op 27-12-2009 16:29 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:34

BaT

racoon schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:13:
Ik ben van plan de harmony one te kopen, welke klik aan klik uit sets kan ik hiermee bedienen, of is er een andere afstandsbediening beter voor de klik aan klik uit systemen?

Wil dus mijn tv, dvd speler en radio\cd set en de lampen met de ab kunnen bedienen, dus welke afstandsbediening en lampenset werken samen?
Bij mijn weten werken alle klik aan klik uit sets (heb er zelf eentje bij de Aldi gehaald ooit voor twee tientjes, veel goedkoper dan dat worden die setjes volgens mij niet) met radio ipv infra rood (je moet die (simpele) setjes ook hardware matig meestal op een bepaalde 'frequentie' zetten; ipv dat je er met de remote op moet 'mikken' ala IR).

The Harmony One kan dus alleen IR en gaat hoogstwaarschijnlijk (=zeker weten) niet werken met de klik aan klik uit set die jij hebt....

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

@BaT ik heb nog geen klik aan klik uit en ab, wil dit gaan aanschaffen en vroeg me af welke ab ik moet nemen en welke klik klik uit set of ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Hmz, waarom is die 895 nu te koop op Ibood terwijl er een veel nieuwere versie, de Harmony one, voor iets meer te koop is? Snap die prijsverhouding niet helemaal. Adviesprijs 895 meer dan 300 euro. Wat moet de adviesprijs van de One dan wel niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adviesprijzen van logitech moet je altijd met een grote lading zout nemen. ze zijn meestal 2x de verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
I know, maar als je in het forum van Ibood kijk zijn er echt veel mensen die gebruik maken van deze aanbieding. Maar dan zou je je toch af kunnen vragen waarom al die mensen niet voor 15 euro meer de One kopen toch?

In de pricewatch van Tweakers is de 895 ook zelfs iets duurder dan de One.

[ Voor 15% gewijzigd door technoaddict op 27-12-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

technoaddict schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:08:
I know, maar als je in het forum van Ibood kijk zijn er echt veel mensen die gebruik maken van deze aanbieding. Maar dan zou je je toch af kunnen vragen waarom al die mensen niet voor 15 euro meer de One kopen toch?

In de pricewatch van Tweakers is de 895 ook zelfs iets duurder dan de One.
Ik baal er persoonlijk een beetje van dat ik de aanbieding nu pas zag, en hij al uitverkocht is. Ik zou altijd de 895 verkiezen boven de One, om 1 reden, namelijk dat de One geen teletekst (4 kleuren) toetsen heeft. Daarbij is RF natuurlijk altijd mooi meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Thanks voor de reacties, heb de harmony one vandaag gekocht, wat een genot zeg alles met 1 afstandsbediening. Had ik jaren eerder moeten doen. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
technoaddict schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:40:
Hmz, waarom is die 895 nu te koop op Ibood terwijl er een veel nieuwere versie, de Harmony one, voor iets meer te koop is? Snap die prijsverhouding niet helemaal. Adviesprijs 895 meer dan 300 euro. Wat moet de adviesprijs van de One dan wel niet zijn?
Bovendien krijgkreeg je bij de ibood aanbieding een RF Wireless Extender (en 4 dual IR emitters/blasters) extra en die kost je anders apart ook nog eens $99 (advies prijs). Het is dus echt wel een goeie aanbieding. Mits je zo'n extender wilt gebruiken.
Daarbij komt dat de One eigenlijk een mindere variant is, aangezien die alleen maar infrarood kan.

[ Voor 30% gewijzigd door kaajee op 27-12-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
kaajee schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:50:
[...]

Bovendien krijgkreeg je bij de ibood aanbieding een RF Wireless Extender (en 4 dual IR emitters/blasters) extra en die kost je anders apart ook nog eens $99 (advies prijs). Het is dus echt wel een goeie aanbieding. Mits je zo'n extender wilt gebruiken.
Daarbij komt dat de One eigenlijk een mindere variant is, aangezien die alleen maar infrarood kan.
Oke, dat maakt het duidelijk. Aan de andere kant, ik heb alle apparaten in mijn gezichtsveld staan. IR zou voldoende moeten zijn. Maar goed, je weet maar nooit wat er in de toekomst gebeurd. Misschien heb ik het dan wel nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
En voor de mensen die zich afvragen of je nou wel of niet je (Gamma) licht setje kunt bedienen.......

Neem even de moeite je enigszins in de materie/Harmony te verdiepen, door bijv. te zoeken in dit topic of op z'n minst de topic start te lezen. Daar staat het haarfijn uitgelegd (tipje: Ondersteunen de Harmony's ook RF-signalen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 14-09 22:41
Ik heb sinds vandaag een werkende Harmony One in huis. Eerste gekregen van de Kerstman. Die had echter een batterijdeksel dat er steeds vanaf viel en binnenin rammelde een onderdeeltje door de behuizing. Vandaag terug om te ruilen. In de winkel batterijdeksel gechecked en geen rammeltjes. Thuis aangekomen, uitgepakt, batterij erin en ....niks. Batterij leeg denk je. Op de lader en wat zegt ie: batterij vol. Weer een kneus, nu start ie niet op.
Weer terug naar de winkel en een nieuwe gehaald. Kreeg al bijna koffie ;)
De derde maar gelijk uitgeprobeerd in de winkel en die werkt gelukkig wel.

Desondanks, na wat spelen ermee en mijn apparaten ingesteld, slechts 1 conclusie: wat een super apparaat. Ben er blij mee. Ik hoop alleen dat de eerste twee miskleunen geen voorbode zijn van verdere hardware problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Masimo schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:37:
Ik heb sinds vandaag een werkende Harmony One in huis. Eerste gekregen van de Kerstman. Die had echter een batterijdeksel dat er steeds vanaf viel en binnenin rammelde een onderdeeltje door de behuizing. Vandaag terug om te ruilen. In de winkel batterijdeksel gechecked en geen rammeltjes. Thuis aangekomen, uitgepakt, batterij erin en ....niks. Batterij leeg denk je. Op de lader en wat zegt ie: batterij vol. Weer een kneus, nu start ie niet op.
Weer terug naar de winkel en een nieuwe gehaald. Kreeg al bijna koffie ;)
De derde maar gelijk uitgeprobeerd in de winkel en die werkt gelukkig wel.

Desondanks, na wat spelen ermee en mijn apparaten ingesteld, slechts 1 conclusie: wat een super apparaat. Ben er blij mee. Ik hoop alleen dat de eerste twee miskleunen geen voorbode zijn van verdere hardware problemen
Ik heb er vanmiddag ook 1 gekocht, werkt perfect alleen heb ik ook een rammel er in.... ik dacht dat het hoorde , ik dacht dat het die censor was die de beweging voelt als je um oppakt maar hij hoort dus niet te rammelen ? lijkt op soort bewegings balletje zeg maar...

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 14-09 22:41
barrymel schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:15:
[...]

Ik heb er vanmiddag ook 1 gekocht, werkt perfect alleen heb ik ook een rammel er in.... ik dacht dat het hoorde , ik dacht dat het die censor was die de beweging voelt als je um oppakt maar hij hoort dus niet te rammelen ? lijkt op soort bewegings balletje zeg maar...
Net nog even de nieuwe erbij gehaald. Er is inderdaad een lichte rammel hoorbaar. Waarschijnlijk dus van de "sensor".
Maar het is wel een ander rammeltje dan die eerste van mij had. Daar hoorde je gewoon iets door de behuizing vallen. Is misschien een losgeraakt weerstandje of condensatortje geweest. Of het stukje plastic dat het dekseltje op zijn plek moest houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:34

BaT

racoon schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:44:
@BaT ik heb nog geen klik aan klik uit en ab, wil dit gaan aanschaffen en vroeg me af welke ab ik moet nemen en welke klik klik uit set of ander merk.
Voor een klik aan klik uit set; wil je toch echt niet voor IR gaan (als dat al bestaat); aangezien die dingen meestal achter hoekjes/banken etc weg worden gewerkt. Dus ga er van uit; dat als je een setje haalt ; dat dat via Radio (oid) gaat. Zo kan je je lichten bedienen zonder dat je hoeft te mikken... wat door bovengenoemde argument heel fijn is. In dat geval; zou je dus geen Harmony One moeten aanschaffen. Welke (Logitech) AB's verder wel of niet werken met die setjes weet ik zelf niet; heb me er verder niet echt veel in verdiept.

Schijnt wel dat dat Z-Wave (wat ook door kastjes heen gaat) van Logitech, in de meeste gevallen niet compatible is met dat soort lichtsets (is een andere draadloze standaard). Misschien dat je dus kan zoeken op een lichtset die dat eventueel ondersteund; of gewoon een andere merk universele AB.
barrymel schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:15:
[...]

Masimo schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:40:
[...]

Net nog even de nieuwe erbij gehaald. Er is inderdaad een lichte rammel hoorbaar. Waarschijnlijk dus van de "sensor".
Maar het is wel een ander rammeltje dan die eerste van mij had. Daar hoorde je gewoon iets door de behuizing vallen. Is misschien een losgeraakt weerstandje of condensatortje geweest. Of het stukje plastic dat het dekseltje op zijn plek moest houden.
Dat gerammel HOORT! Dat is Logitech's manier van motion detection... dat de AB dus verlicht als je hem oppakt... beetje kneutige manier vind ik zelf voor een AB van rond de 100 euro... maar ja.
Philips had iets veel beters daarvoor in hun (duurdere) uni AB's; die had gewoon door hoe schuin je hem hield; en liet dan de backlighting oplichten. Wat iets eleganter is; dan dat goedkope gerammel... ach ja; ik kan er mee leven :P

[ Voor 37% gewijzigd door BaT op 28-12-2009 00:58 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 10:04
Dankzij de iBood ben ik wat gaan researchen achter deze remotes en wil ik er wel een, helaas was ibood al uitverkocht.

Maar buiten een touchscreen heeft de One toch niets meer te bieden dan oudere modellen?
Verder had ik ook wel interesse in de 900 maar ik hoor er niet veel goed over. RF ontvangst enz, trager, geen macros, en natuurlijk de prijs...

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik zou gewoon eens 'instappen' met een 555. Daar kun je feitelijk alles al mee. Mocht je in de toekomst toch graag een touch screen willen, kun je dat tegen die tijd altijd nog doen. Ik mis zelf geen enkele functionaliteit aan de 555 (ik stuur er 5 apparaten mee aan met diverse 'activiteiten' geprogrammeerd).

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dan zou ik nog eerder (als instap) de 515 nemen, die kan (nagenoeg) hetzelfde en is voor 3 tientjes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vraagje ik wil de jb media kopen met klik aan klik uit, adviseren jullie daarbij de one of de 895?

Kwa budget maakt het niet uit, alleen kan de 895 door kastjes en muren heen en de one niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een harmony 525 gekocht maar vind het scherm erg onduidelijk, is dit in te stellen of een andere kopen? en als dat moet welke dan de harmony one? is die duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
en definieer "onduidelijk" eens..........
in principe is er niets in te stellen aan het scherm, alleen de tijdsduur dat ie uit gaat.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:26:
en definieer "onduidelijk" eens..........
in principe is er niets in te stellen aan het scherm, alleen de tijdsduur dat ie uit gaat.......
ik bedoel slecht leesbaar ook met verlichting aan zwarte letters op redelijk donker blauw scherm is ddardoor moeilijk leesbaar (niet alleen door mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

kaajee schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:41:
Dan zou ik nog eerder (als instap) de 515 nemen, die kan (nagenoeg) hetzelfde en is voor 3 tientjes verkrijgbaar.
Ah ok, die ken ik niet eens :) de 555 heb ik destijds voor 34,95 bij Paradigit vandaan, was dat zeker een aanbieding of zo?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

racoon schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:13:

Dus de stekkers van mijn lampen wil ik in een stekkerdoos doen, en dan via de ab de lampen aan uit en dimmen.
Ik gebruik hiervoor een jb media extender.
technoaddict schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:40:
Omdat de 895 meer kan dan de one is hij duurder (RF).
racoon schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:50:
Vraagje ik wil de jb media kopen met klik aan klik uit, adviseren jullie daarbij de one of de 895?

Kwa budget maakt het niet uit, alleen kan de 895 door kastjes en muren heen en de one niet.
Zelf heb ik de light manager pro (linkje) in combinatie met de one en dat werkt super. Zelf vind ik de one er mooier uit zien (en ten tijde dat ik hem kocht was hij ook een stuk goedkoper) dan de 895.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik ga voor de 895 daar zit een infra rood extender bij en deze kan zeker weten met de jb media en klik aan klik uit mijn lampen bedienen, alleen nog even uitzoeken hoe ik mijn buitenlamp kan bedienen, of weet iemand dat?

[ Voor 76% gewijzigd door racoon op 28-12-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:45
kaajee schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:04:
Het idee achter RF of Z-wave is nou net dat je geen zichtverbinding nodig hebt, dus kun je die extender overal kunt plaatsen.

En licht/schakelmodules met Z-wave zijn er (nog) niet zo veel maar zijn wel te googlen bijv.
Ik dacht dus dat zo'n extender een omvormer was van RF naar IR.
Dus dat het extender kastje in de kast moest, en dat je dmv RF het kastje bedient :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja dat is ie ook en dat kan ook. Maar je kunt die extender ook best buiten je/een kastje zetten. Alleen is dat minder logisch want waarom neem je anders een (RF) extender? Bovendien gaan er vanuit/vanaf die extender IR kabeltjes naar de apparaten die met IR bediend moeten worden. De zgn. IR extensions (of ir blaster) kabeltjes. Die zenden vanaf de extender een IR signaaltje via dat draadje naar een IR zendertje. Dat zendertje plak je voor het IR ontvanger oogje van het betreffende apparaat (receiver/computer/dvd speler/tv/whatever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

racoon schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:21:
Ik ga voor de 895 daar zit een infra rood extender bij en deze kan zeker weten met de jb media en klik aan klik uit mijn lampen bedienen, alleen nog even uitzoeken hoe ik mijn buitenlamp kan bedienen, of weet iemand dat?
Het kan dus ook zeker met de one.

Power socket adapter outdoor zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Misschien handig om hier te vermelden maar de jb media pro versie is ook verkrijgbaar bij www.gemakinhuis.nl is een nederlandse site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Weet niet hoe je buitenlamp in elkaar steekt, maar als ie met een stekker ergens in zit, zou je daartussen een "Tuin stekkerdoos" kunnen plaatsen. Moet de afstand natuurlijk niet te groot zijn. En dan heb je icm met een One ook nog steeds een "Light-Manager" nodig natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.gemakinhuis.nl/Upload/Producten/KlikAanKlikUit/Ontvanger/Klik_Aan_Klik_Uit_AGDR-300_280.jpg
Pagina: 1 ... 33 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.