Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

LoeiOrdinair schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:39:
Op mijn Mac wordt de Harmony 525 niet herkend. Ik krijg steeds de vraag of ik de AB wil aansluiten. Deze is toch echt aangesloten... De software is ook volledig up-to-date. bekend probleem? Doe ik iets fout?
Gaat het schermpje van de Harmony wel branden? Geeft de AB wel aan dat ie via USB is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:25

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

obsidian schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:55:
[...]

Gaat het schermpje van de Harmony wel branden? Geeft de AB wel aan dat ie via USB is aangesloten?
Ja dat wel, bij mijn collega deed ie het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
spaceboy schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:24:
[...]

Jah, you got a point. Maar misschien had iemand iets "slims" bedacht, weet ik veel, eerst op mute zetten en dan 1 keer volume verhogen, weet ik het... :-) Maar ok, ik zal die interval 's gaan instellen ja, da's wel 'n goeie.

Toch elke keer een drempel om die Harmony weer aan m'n pc te hangen... duurt zo lang allemaal. ;)
Wellicht is de volgende oplossing ook wat voor jou?

http://gathering.tweakers...message/27390991#27390991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Iemand al een handige manier gevonden om naar de radio te luisteren via een upc mediabox zonder de tv aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

lowfi schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:28:
Iemand al een handige manier gevonden om naar de radio te luisteren via een upc mediabox zonder de tv aan te zetten?
Ik ken de UPC Mediabox niet, maar heeft dat ding geen line-out ofzo? Die je dus op je versterker aan kunt sluiten? Zo werkt Digitenne wel namelijk. Als 'ie via de tv loopt dan kun je het schudden natuurlijk. :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
spaceboy schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:54:
[...]

Ik ken de UPC Mediabox niet, maar heeft dat ding geen line-out ofzo? Die je dus op je versterker aan kunt sluiten? Zo werkt Digitenne wel namelijk. Als 'ie via de tv loopt dan kun je het schudden natuurlijk. :)
Ik denk dat ie bedoelt dat ie van zender kan wisselen, zonder op z'n tv te hoeven kijken welke zender ie wil.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01
lowfi schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:28:
Nee, dat werkt voor geen meter. Of je moet uit je hoofd leren hoe je via het menu de digitale radio activeert en van zenders verandert zonder je TV aan te hebben. Mij lukt het in elk geval niet.

Ik gebruik de TV nu om een leuke zender op te zoeken, waarna de TV weer uitkan. Geluid gaat dan via de versterker.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik heb het nu zo:

Afbeeldingslocatie: http://idisk.mac.com/s.kuiper/Public/upcradio.png

maar ideaal is anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die pauses echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik weet dat het al meerdere malen aan de orde is geweest, maar het lijkt mij zo'n simpele toevoeging van een handige feature waar velen al om gevraagd hebben. En er was/is hier toch ook een Logitech medewerker actief? (iets met audi geloof ik)

Voeg nou even toe dat je ook de volgorde van devices kunt aanpassen! Met de activiteiten kan het al wel, dus de functionaliteit zit er mi. al in.
Ok, men behoort 'devices' in de optiek van Logitech niet echt te gebruiken, maar toch doet menigeen dat nog regelmatiog. Ik heb bijv. een tweetal devices die ik echt niet in een activity hoef, en zeker niet in het eerste scherm van de Harmony (waar er in mijn geval; 555, maar 4 in kunnen).
(Alfabetisch is het ook al niet, want zelfs als je de naam veranderd zodat ie achter in het alfabet voorkomt/verschijnt helpt niet............. :'( )

Logitech: luister naar je users!! :P :) :P

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 27-03-2008 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

spaceboy schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:46:
[...]

Ik ben nog op zoek naar een chique manier om volume van m'n tv op 0 te krijgen (niet "mute", want m'n Panasonic laat dan fulltime zo'n lelijk symbooltje zien). Heb nu een "custom step" gemaakt die 5x volume down doet. Maar echt netjes vind ik dat niet (plus, het duurt vrij lang). Iemand tips?
Bij bijna iedere activity is mijn 885 er ook mee bezig. Nadeel van het vooraf inprogrammeren is dat je de AB ook een 5-10 sec langer moet mikken op je apparatuur na het geven van het commando. Als je het weet is het geen probleem, maar vanavond mijn ouders op bezoek. Ga het dan maar eens uitleggen. Ik vond het ding al geniaal werken, maar m'n ouders daarentegen, zag het al heel snel aan hun reacties... Gevalletje verkeerd/te moeilijk geprogt dus ;)

Ik heb me overigens ook bezig gehouden met het inprogrammeren van het RAW commando, maar bij mij leek het erop dat het normale commando VolumeDown werd overschreven door het nieuwe commando; met als gevolg dat het volume te snel omlaag gaat als ik bij normaal gebruik het geluid een klein beetje zachter wil.
Hoe ik het heb opgelost;
-In die modi dat ik geen teletekst kijk heb ik de kleurenknop naast volumedown ingeteld als TV volumedown. Volume down van de 885 zelf stuurt in dat geval veelal de versterker aan.
Daarnaast heb ik ook een sequence ingesteld; "TV aan", waarbij de tv geactiveerd word door achter eenvolgens het "0" commando, "display" (0 verdwijnt uit beeld), en 3x volumedown.

Eigenlijk is het allemaal een lapmiddel. Schiet me net te binnen dat je het eventueel ook hardwarematig kan oplossen. Door het geluid van je DVD/mediaplayer/gameconsole niet aan te sluiten op je tv maar wel op je versterker, bespaar je je de moeite om het geluid zachter te zetten van die functie :P. (hier is het ook niet echt een optie, af en toe wil ik wel eens wat zien zonder mijn versterk aan te hoeven zetten of op een andere bron te zetten).
kaajee schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:50:
Ik weet dat het al meerdere malen aan de orde is geweest, maar het lijkt mij zo'n simpele toevoeging van een handige feature waar velen al om gevraagd hebben. En er was/is hier toch ook een Logitech medewerker actief? (iets met audi geloof ik)

Voeg nou even toe dat je ook de volgorde van devices kunt aanpassen! Met de activiteiten kan het al wel, dus de functionaliteit zit er mi. al in.
Ok, men behoort 'devices' in de optiek van Logitech niet echt te gebruiken, maar toch doet menigeen dat nog regelmatiog. Ik heb bijv. een tweetal devices die ik echt niet in een activity hoef, en zeker niet in het eerste scherm van de Harmony (waar er in mijn geval; 555, maar 4 in kunnen).
(Alfabetisch is het ook al niet, want zelfs als je de naam veranderd zodat ie achter in het alfabet voorkomt/verschijnt helpt niet............. :'( )

Logitech: luister naar je users!! :P :) :P
Dan wil ik ook nog wel wat aandragen; een verbeterde user interface voor de configuratie software. Deze vind ik nl letterlijk waar-de-loos! Een lompe schil gebouwd om een nog lompere web applicatie. Bouw zoiets geniaals als gmail, of google analytics, zodat je kunt werken met shortcuts en of middels ajax teschnieken verschillende modulles op hun plaats kan schuiven (van bijv items die gebruikt worden in het display), copy paste functie van knoppen van de ene activity naar de andere (vaker overlappen bepaalde activiteiten, zoals tv zachter, source A selecteren, maar ook een copy paste van device settings naar activity's. Een snellere update functie.
Meer gebruiksvriendelijkheid zorgt voor een veel prettigere omgang met het product. Nu is de drempel zelfs te hoog om de AB eenvoudiger en beter af te stellen. Slechte reclame voor je product ;).
vanaalten schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:44:
[...]

Huh? Je hebt toch een 885? Die leg je toch standaard bij niet-gebruiken op het oplaadstation?
Op zich een mooie plek daarvoor, alleen wil ik dat laadstation wat mooier wegwerken da midden op tafel, daar waar ik hem het meeste gebruik/vandaan haal.
obsidian schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:15:
[...]

Nope, ik heb geen zin om mijn accu voortijdig te moeten vervangen :) Ook al zeggen ze dat ze er tegen kunnen, ik spreek uit ervaring dat het beter is om de accu eerst leeg te trekken voor je hem weer oplaad.
Precies. De Li-ions kunnen wel aardig wat hebben, maar veel continu laden is niet goed voor ze. Van vol tot een ongeveer halverwege leeg gebruiken en eens in de zo veel tijd hem echt helemaal leegtrekken is het beste dacht ik. Bij die ene keer in de zoveel tijd helemaal leeg gebruiken schijnt het veel langer te duren tov eentje die je altijd volledig leeg laat lopen, of eentje die altijd vol is en ligt te druppelladen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

[...]

Ik ben nog op zoek naar een chique manier om volume van m'n tv op 0 te krijgen (niet "mute", want m'n Panasonic laat dan fulltime zo'n lelijk symbooltje zien). Heb nu een "custom step" gemaakt die 5x volume down doet. Maar echt netjes vind ik dat niet (plus, het duurt vrij lang). Iemand tips?
Ik quote mezelf even en het is nog onwijs off-topic ook, maar misschien heeft iemand anders er wat aan. Ik kwam er gisteren via een vage posting op internet ergens erachter dat die Panasonic van mij (TH-42PV70) (en ongetwijfeld veel meer tv's) inderdaad dat MUTE-symbool laten zien. Maar die verdwijnt vanzelf! Dat duurt echter wel meer dan 10 seconden! Gratis tip! :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
UPC doos is erg traag bij het opvragen van menu/guide en dat soort dingen. Zonder pauze werkte het iig niet. Misschien kan het wel wat lager.

Ik heb nu voor mijn favoriete kanalen een sequence gemaakt en deze op het touchscreen gezet. Op deze manier hoeft de tv dus echt niet meer aan :D

* lowfi is blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:50

Pierre

Van nature lui!

Ik denk dat we Audi-Addict niet meer zien hier :( , die is een paar keer behoorlijk afgezeikt door een paar mensen.

Erg jammer die wist tenminste waar het over ging als je een probleem had met je AB.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mijn 695 is kapot. Hij wordt niet meer herkend. Wanneer ik hem aansluit krijg ik de melding dat er een unknown device is en dat het installeren mislukt is. Ook met andere usb kabeltjes, andere computer, nieuwe software bleef het probleem komen.

Na het bellen met de helpdesk kan ik alleen maar de eerdere ervaringen onderschrijven. Hier kunnen andere bedrijven van leren. Ik vind dat ik zeer prettig geholpen ben. Na wat troubleshooten samen met eerste en tweede lijns support zijn zij tot de conclusie gekomen dat de afstandsbediening inderdaad kapot was en binnenkort krijg ik een nieuwe opgestuurd :). Omdat ze de 695 niet meer hebben kon ik kiezen tussen de 525 en de 555.

Het is dat de componenten van de stereotoren van mijn ouders niet middels een afstandsbediening bediend kunnen worden, anders had ik er voor hun al lang een geregeld. Mijn vader vind het al lastig genoeg om te zappen met de schotel ontvanger, geluid te doen met die van de tv (wat dus vaak door elkaar loopt waardoor de tv bijna op stil staat en de decoder op overstuurd te hard)....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Ik weet niet welke panasonic je hebt, maar ik heb het opgelost via de hotelmode (groot panasonic topic)
Daar kan je instellen dat het initiele geluidsniveau 0 is en dat hij bijvoorbeeld standaard op AV2 moet staan. Werkt voor mij perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

tijsco schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:12:
[...]

Ik weet niet welke panasonic je hebt, maar ik heb het opgelost via de hotelmode (groot panasonic topic)
Daar kan je instellen dat het initiele geluidsniveau 0 is en dat hij bijvoorbeeld standaard op AV2 moet staan. Werkt voor mij perfect!
Ah, goeie tip. Die "hotel mode" kende ik nog niet, zal 't vanavond 's gaan testen! Maar probleem blijft dat ik voor de activiteit XBOX het geluid via m'n versterker wil laten lopen (en dus volume van tv uit), maar bij gewoon tv kijken wil ik gewoon m'n tv-audio.

Maar toch bedankt (ik heb 't voorlopig opgelost door tv op MUTE te zetten, dat icoontje verdwijnt na 15 seconden ofzo vanzelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:20:
[...]

Ik heb nu voor mijn favoriete kanalen een sequence gemaakt en deze op het touchscreen gezet. Op deze manier hoeft de tv dus echt niet meer aan :D

* lowfi is blij
Hey wat cool, wist niet dat je onder 1 knop een sequence kon plaatsen. ff zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat is eigenlijk ook wat je bij de Watch tv activity doet (Set Up Favorite Channels). Je kan hier alleen geen logos/plaatjes aan de knoppen toevoegen afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Wat zijn discrete RC codes eigenlijk, en heb ik hier wat aan bij het programmeren van mijn Harmony 785? Ik heb een remote die wel discrete codes heeft voor een aantal functionaliteiten waarvoor er geen specifieke knop op zit. Ik kan 'm dus niet via IR leren.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Vraagje:

ik heb een B&O Beovision MX 5500 TV en daarop met s-video apparatuur aangesloten. Om die ingang te kunnen kijken moet ik op de B&O afstandbediening met de knoppen shift en v.tape (na elkaar) schakelen.

Deze functie (vtape2 zeg maar) staat niet in de lijst van knoppen in de Harmony-database, dus ik heb deze er zelf in gezet.
Sinds 2 maanden werkt het echter niet meer en moet ik de B&O remote gebruiken om goed te schakelen.

Nu wilde ik vandaag het commando opnieuw inleren, maar ik krijg meteen bij het opstarten van de leerfunctie voor de B&O remote een melding dat het betreffende protocol niet ingeleerd kanworden.

Lijkt me vreemd aangezien ik eerder (jaar geleden of zo) het juiste commando er zelf in heb kunnen zetten. Het staat ook in mijn eigen database, maar het werkt niet meer...

Iemand tips? Bij de helpdesk konden ze me maandag pas verder helpen (tenmniste, dat hoop ik) op de 2e lijns support, maar wellicht heeft iemand hier nog een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:50

The Zep Man

🏴‍☠️

Bij iBOOD.nl bieden ze de Logitech Harmony 885 aan voor 90 euro. De minimale prijs in de pricewatch is 160 euro op het moment.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:07:
Bij iBOOD.nl bieden ze de Logitech Harmony 885 aan voor 90 euro. De minimale prijs in de pricewatch is 160 euro op het moment.
Zag hem ook staan. Heb 'm besteld, betaald, gaat er iets mis bij iBood waardoor m'n bestelling niet doorkomt! Waarschijnlijk server overbelast. Ik wacht het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Laatst online: 27-01-2023
Ook de 885 op iBood besteld. Had de 555 in bestelling staan, maar die gaat t nu dus niet meer worden voor dit geld :)

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
The Zep Man schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:07:
Heb 'm daar na lang twijfelen gekocht :). Heb een aantal maanden geleden een soortgelijke afstandsbediening van Harman-Kardon overwogen; was toen ongeveer 95 euro bij Raf. Te lang gewacht, want die zie ik daar nu niet meer staan... Nu deze 885 eens proberen :).

[ Voor 23% gewijzigd door RoelJewel op 10-04-2008 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt er iemand de Harmony 525 icm Mine/Interactieve Televisie van KPN?

Bij mij krijg ik het zappen tussen kanalen niet echt lekker afgestemd.
Vaak zapt de tuner al bij het invoeren van het eerste cijfer. Vooral als ik radio wil luisteren (kanalen 800 en hoger) duurt het me dan erg lang voordat ik _eindelijk_ op het juiste kanaal zit.

Bij wie werkt het wel goed en wat zijn dan je intervalinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Hopelijk staat er nog op na dat ik klaar ben op mn werk.
Vorige keer had ik hem besteld maar toen was ie uitverkocht. Had het geld wel overgemaakt maar hij was er blijkbaar al niet meer. Geld uiteraard netjes teruggestort gekregen maar helaas dus geen Harmony :P
Had liever een 895 gezien maar voor dit geld wil ik deze wel eerst even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:38:
Gebruikt er iemand de Harmony 525 icm Mine/Interactieve Televisie van KPN?

Bij mij krijg ik het zappen tussen kanalen niet echt lekker afgestemd.
Vaak zapt de tuner al bij het invoeren van het eerste cijfer. Vooral als ik radio wil luisteren (kanalen 800 en hoger) duurt het me dan erg lang voordat ik _eindelijk_ op het juiste kanaal zit.

Bij wie werkt het wel goed en wat zijn dan je intervalinstellingen?
Op harmony-forum.nl is daar net een vraag over geweest, misschien dat je dat kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

* floriske.nl heeft gisteren bij Azerty de 555 besteld voor 58,- inclusief verzendkosten, maar zag net de aanbieding van de 885 op iBOOD 8)7

Net toch de 885 op iBOOD ook maar besteld en dan maar kijken wat ik met de 555 doe, verkopen of gebruiken voor de slaapkamer o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
floriske.nl schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:00:
* floriske.nl heeft gisteren bij Azerty de 555 besteld voor 58,- inclusief verzendkosten, maar zag net de aanbieding van de 885 op iBOOD 8)7
Voglens de Wet Koop op Afstand heb je 7 dagen afkoelingsperiode, je kan dus gewoon de koop ongedaan maken (zonder reden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
floriske.nl schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:00:

Net toch de 885 op iBOOD ook maar besteld en dan maar kijken wat ik met de 555 doe, verkopen of gebruiken voor de slaapkamer o.i.d.
Terugsturen zonder reden zou geen enkel probleem moeten zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Kurios schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:02:
[...]

Voglens de Wet Koop op Afstand heb je 7 dagen afkoelingsperiode, je kan dus gewoon de koop ongedaan maken (zonder reden).
ik las het net ook op de site van Azerty inderdaad, thx voor de info!

Ik ben hier eigenlijk niet zo'n voorstander van aangezien ik mijn huiswerk dan maar beter had moeten doen, maar op het moment dat mijn iBOOD bestelling bevestigd is in plaats van "in behandeling" ga ik denk ik toch maar een mail sturen.

Aangezien mijn betaling bij Azerty nog niet binnen is probeer ik dit tijdig te doen voordat de 555 verzonden wordt, zodat zij ook geen verzendkosten hebben, wel zo fair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 558 is al gesneuveld.. :{ De 0 doet het niet meer, dus die heb ik maar even op het scherm erbij geprogged :) Nieuwe is onderweg, goede service weer van Logitech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:16

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Iemand nog meer problemen met de logitech software? Ik krijg geen verbinding met de harmony remote server, en kan ook geen verbinding maken met de contactsite :D :'(
Sta bijna op het punt de AB het raam uit te donderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriske.nl schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:23:
[...]
Aangezien mijn betaling bij Azerty nog niet binnen is probeer ik dit tijdig te doen voordat de 555 verzonden wordt, zodat zij ook geen verzendkosten hebben, wel zo fair.
Die verzendkosten (heen en terug) betaal jij anders gewoon hoor, je hoeft niets zielig voor hun te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evolnick schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:58:
[...]

Op harmony-forum.nl is daar net een vraag over geweest, misschien dat je dat kan helpen?
Dank je. De PVR opnieuw instellen op basis van het hierin genoemde apparaat heeft het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

HIDMAN-X schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:24:
Iemand nog meer problemen met de logitech software? Ik krijg geen verbinding met de harmony remote server, en kan ook geen verbinding maken met de contactsite :D :'(
Sta bijna op het punt de AB het raam uit te donderen.
Zeg effe waar je precies woont, dan zorg ik dat ik tegen die tijd buiten loop en dan vang ik hem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
spaceboy schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:40:
[...]

Zeg effe waar je precies woont, dan zorg ik dat ik tegen die tijd buiten loop en dan vang ik hem op.
Ben je al te laat hoor!! Is al een week geleden dat ie schreef, klaagde en gooide (en ik ving)............ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:38

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Naar een tijdje zoeken en lezen twijfel ik nu tussen deze twee.
De set zoals ik hem heb is van Harman Kardon AVR247,DVD37 en Ipod bridge. LCD is Samsung

Wat ik heb begrepen maakt de TC30 gebruik van de zelfde database als de 785? (om settings te uploaden van de diverse componenten)
Zover ik gelezen heb is de TC30 ook een Harmony? het logo staat immers op de remote
Als ik kijk bij supported products staat mijn DVD37 er niet tussen. Houdt dat in dat de remote ook handmatig ingesteld dient te worden voor de TC30?

Harmony 785 (prijs 119 +10 verzendkosten)
Harmony One (prijs 139 +8 verzendkosten)
Harman Kardon TC30 (prijs 139 geen verzendkosten winkel zit hierom de hoek)

[ Voor 171% gewijzigd door Daan_ op 20-04-2008 18:13 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Superdaantje schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:04:
Naar een tijdje zoeken en lezen twijfel ik nu tussen deze twee.
De set zoals ik hem heb is van Harman Kardon AVR247,DVD37 en Ipod bridge. LCD is Samsung

Wat ik heb begrepen maakt de TC30 gebruik van de zelfde database als de 785? (om settings te uploaden van de diverse componenten)
Zover ik gelezen heb is de TC30 ook een Harmony? het logo staat immers op de remote
Als ik kijk bij supported products staat mijn DVD37 er niet tussen. Houdt dat in dat de remote ook handmatig ingesteld dient te worden voor de TC30?

Harmony 785 (prijs 119 +10 verzendkosten)
Harmony One (prijs 139 +8 verzendkosten)
Harman Kardon TC30 (prijs 139 geen verzendkosten winkel zit hierom de hoek)
Ik zou de One nemen.......(betere/fijnere toetsen oa.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zou persoonlijk ook voor de One gaan, de andere 2 modellen zijn ouder, de One is net nieuw en zal dus langer gesupport worden en biedt weer wat leuke nieuwigheidjes tov de andere 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

One!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou nu in ieder geval geen TC30 meer nemen, en wel om het simpele feit dat je bij eventuele problemen geen beroep meer kunt doen op de Logitech helpdesk.
Grootste nadeel van de one vind ik dat je te weinig keuzemogelijkheden in je touchscreen hebt. (volgens mij slechts 3) waardoor je continue moet switchen tussen de verschillende schermen. Ik heb persoonlijk liever 8 keuzemogelijkheden tegelijk op m'n scherm.

In een langere ondersteuning van de One geloof ik niet, want alle harmony's worden nog steeds ondersteund, ook de oudere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27
Superdaantje schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:04:
Vergeet die lijst met "supported products". Elke Harmony ondersteunt elk IR bestuurbaar apparaat (tenzij je een apparaat hebt dat een heel, heel uitzonderlijk IR protocol praat). Die DVD37 staat vast wel in de database, en al staat ie dat niet, dan kan je 'm eenvoudig zelf inleren. Ik heb voor de Harmony twee andere "universele" ABs gehad, en alle beperkingen die je normaal hebt met z'n ding gelden gewoon niet voor de Harmony.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
EdGnoj schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:51:
Ik zou nu in ieder geval geen TC30 meer nemen, en wel om het simpele feit dat je bij eventuele problemen geen beroep meer kunt doen op de Logitech helpdesk.
Grootste nadeel van de one vind ik dat je te weinig keuzemogelijkheden in je touchscreen hebt. (volgens mij slechts 3) waardoor je continue moet switchen tussen de verschillende schermen. Ik heb persoonlijk liever 8 keuzemogelijkheden tegelijk op m'n scherm.

In een langere ondersteuning van de One geloof ik niet, want alle harmony's worden nog steeds ondersteund, ook de oudere versies.
Wat je 10x in een uur doet? Als ik tv ga kijken dan druk ik 1x die toets en ben ik vervolgens 2 uur verder. Denk je zo vaak tussen activities te wisselen? De 895 en alle andere behalve de One en 525/555/785 hebben waardeloze knoppen layout imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:00:
[...]

Die verzendkosten (heen en terug) betaal jij anders gewoon hoor, je hoeft niets zielig voor hun te vinden ;)
Dat klopt niet helemaal wat je daar zegt, want als ik de order annuleer boekt Azerty het gehele betaalde bedrag (dus ook de verzenkosten die zij al wel gemaakt hebben) retour.

Maar goed, ik was nog op tijd met annuleren en zoals ik van Azerty gewend ben zonder problemen.
Het pakket is nog net op tijd uit de distributie gehaald en het overgemaakte bedrag was binnen enkele dagen teruggestort _/-\o_

Ik heb mijn bij iBOOD bestelde Harmony 885 inmiddels binnen en wat mij direct opviel was dat de indeling van de remote veranderd is en zelfs anders is dan op de afbeeldingen op de site van logitech.

De page up en page down toetsen (onder de navigatietoetsen) hebben namelijk plaats gemaakt voor de vier kleurentoetsen voor o.a. teletekst.
Afbeeldingslocatie: http://www.muizenshop.nl/layout/media/601-800/627_5_image.jpg
Wellicht hier allang bekend, maar het viel me gewoon op.

Page up en down zijn nu helemaal niet meer aanwezig op de remote, maar dit is niet zo'n ramp, ik heb ze gewoon onder de display toetsen geprogrammeerd (eerder moest dit met de teletekst knoppen en dat waren er 4, page up en page down zijn er maar 2, dus toch weer 2 extra knoppen te programmeren in het display)

Wat betreft mijn ervaringen met de remote tot nu toe:

Mijn oude sony RM-AV2000 kan in de verste verte niet tippen aan de harmony! Macro's (in activities) werken veel beter, alles is veel overzichtelijker en geen irritant piepende backlight meer ;)

Alleen niet alle knoppen van mijn UPC Mediabox DVR waren standaard geprogrammeerd en moesten dus nog handmatig toegevoegd worden ("UPC" knop moest zelfs nog geleerd worden terwijl deze toch best belangrijk is).
Geen echte ramp, maar gewoon wat meer werk.

En mijn sony HDD-DVD recorder wordt standaard opgesplits in twee activities, PVR en DVD. In mijn ogen niet echt nodig, zeker niet omdat wij inmiddels de Mediabox gebruiken voor opnames, en ik ga deze dan ook zelf samenvoegen in 1.
Dit is iets persoonlijks en natuurlijk niet echt als nadeel te bestempelen.

Wat me wel tegen valt is de software, de uitgebreide mogelijkheden zijn in mijn ogen iets te ver weg verstopt, waardoor wisselen tussen verschillende geavanceerde mogelijkheden tijdens het programmeren wat teveel stappen kost in mijn ogen.

Maar ik heb dan ook bij mijn vorige werkgevers geautomatiseerde (Crestron) AV systemen geprogrammeerd en denk dat daardoor mijn eisen misschien net iets verder gaan dan die van een ander.

Verder niets dan lof! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 21-04-2008 14:54 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
floriske.nl schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:28:
[...]

Ik heb mijn bij iBOOD bestelde Harmony 885 inmiddels binnen en wat mij direct opviel was dat de indeling van de remote veranderd is en zelfs anders is dan op de afbeeldingen op de site van logitech.

De page up en page down toetsen (onder de navigatietoetsen) hebben namelijk plaats gemaakt voor de vier kleurentoetsen voor o.a. teletekst.
[afbeelding]
Wellicht hier allang bekend, maar het viel me gewoon op.
Is dat niet het verschil tussen een Amerikaanse en Europese versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

RoelJewel schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:31:
[...]

Is dat niet het verschil tussen een Amerikaanse en Europese versie?
Nope, de amerikaanse versie heeft namelijk ook een ander typenummer dan de europese, namelijk 880 en op mijn verpakking staat toch echt 885.

edit:
rechtstreeks linkje naar de amerikaanse site http://www.logitech.com/i...otes/devices/372&cl=us,en

[ Voor 33% gewijzigd door floriske.nl op 21-04-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Bedankt voor jullie reacties. Heb vanochtend de Harmany One besteld
Leek er op dat de database een update heeft gehad de DVD37 staat er nu tussen met groen vinkje ;-)

Ben dan ook erg benieuwd hoe het instellen me gaat bevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Ik ben sinds een tijdje in het bezit van de harmony525. Een perfect ding, niks op aan te merken. Alleen een klein minpuntje,er zit wel iets vertraging in de bediening. Is daar iets aan te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

crimescene schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:38:
Ik ben sinds een tijdje in het bezit van de harmony525. Een perfect ding, niks op aan te merken. Alleen een klein minpuntje,er zit wel iets vertraging in de bediening. Is daar iets aan te doen??
Lees het topic eens door zou ik zeggen; je kunt per apparaat de delay in milliseconden instellen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
De harmony 525 is binnenkort 40 euro bij mycom trouwens. 45 doet ie in de PW ex verzenden.

Denk dat ik die aanschaf voor de slaapkamer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
SeatRider schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:49:
[...]

Lees het topic eens door zou ik zeggen; je kunt per apparaat de delay in milliseconden instellen.
Ik was iets te snel met vragen ja. Ben er al achtergekomen. Heb ze nu op 0 sec. gezet. Werkt veel lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

* floriske.nl heeft net nog even zitten spelen en heeft nog een fikse aanmerking op de software!

Ok, in 99% van de gevallen zal je gebruik maken van activities, maar om dan maar gewoon een puinhoop van de device libraries te maken vind ik toch wel slecht!

Er is namelijk geen enkel apparaat dat ik toegevoegd heb waarvan onder "devices" de knoppen correct zijn.

Vrijwel alle apparaten bevatten na toevoegen een overvloed aan knoppen die de apparaten niet eens hebben/herkennen 8)7

Bij mijn receiver bijvoorbeeld zitten zeker 20 knoppen waar mijn receiver helemaal geen gebruik van maakt (ik heb bijv. 8 inputs en er staan er zeker 15 in de lijst), ook bij mijn TV, CD, DVD/HDD zitten knoppen waarvan ik me afvraag waarom ze er in godsnaam in zitten.

Volgens mij wordt er in de library niet specifiek gezocht naar het typenummer, maar gewoonweg op merk en soort apparaat: "Ohw, het is een sony CD speler? Boeit ons niks of het een wisselaar is of wat dan ook, we pleuren er gewoon alle mogelijke knoppen in en dan zit de goeie er zeker tussen :S"
Wat moet ik bij een simpele CD speler met "Disc 1 t/m 10" knoppen etc. :?

* floriske.nl zit er zwaar aan te denken om alle originele afstandbedieningen er bij te pakken en zelf alle apparaten te leren, maar dat wordt me eigenlijk toch iets té gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 16:24

JME

zeg maar Jamie

Wat je niet gebruikt kun je toch verwijderen? Je gaat waarschijnlijk toch de volgorde van de knoppen willen aanpassen, kun je er meteen een handvol deleten. Dat is allicht minder werk dan commando voor commando opnieuw aanleren. Liever teveel dan te weinig. Ik snap niet zo goed wat het probleem is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

JME schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:50:
Wat je niet gebruikt kun je toch verwijderen? Je gaat waarschijnlijk toch de volgorde van de knoppen willen aanpassen, kun je er meteen een handvol deleten. Dat is allicht minder werk dan commando voor commando opnieuw aanleren. Liever teveel dan te weinig. Ik snap niet zo goed wat het probleem is :?
Wat bijvoorbeeld het probleem is dat er op pagina 2 t/m 7 zoveel nutteloze ongebruikte knoppen staan dat ik de wel bruikbare knoppen die op pagina 8 staan één voor één 5, 6 of zelfs 7 pagina's omhoog moet gaan zitten klikken, stap voor stap, voor ik hem op de juist plek heb.

Dan is het bij bijvoorbeeld mijn receiver minder werk om alles opnieuw te doen dan door een jungle van functies te gaan zitten neuzen, waarvan sommigen ook nog eens net anders benoemd zijn en het hierdoor niet altijd duidelijk is of het apparaat ze ondersteund, en ze 1 voor 1 te verwijderen of 8 pagina's omhoog te zetten :S

Edit:

Ter info:

Mijn originele receiver remote bevat bijvoorbeld zo'n 45 knoppen, terwijl de logitech software er in totaal 85 (pagina's en harde toetsen opgeteld) aan vast knoopt :X
Waarvan ook nog eens belangrijke zaken als audio instellingen op pagina 7 en 8 staan :'(

[ Voor 27% gewijzigd door floriske.nl op 21-04-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat fabrikanten van een serie een instap, midrange en high end versie maakt. Waarschijnlijk gebruikt Logitech dan de laatste voor elk apparaat uit een serie. Het zou anders te duur zijn als ze elk apparaat moeten aanschaffen [denk ik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

OMG wat is die software om je remote mee te configureren brak.
Ik krijg het niet eens voor elkaar om een account aan te maken omdat ik niet voorbij die Tutorial kan komen die ik nog niet eens wil zien. Als ik op 'Skip tutorial' of 'Next' klik gebeurt er gewoon niets meer... :'(

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

lowfi schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:50:
De harmony 525 is binnenkort 40 euro bij mycom trouwens. 45 doet ie in de PW ex verzenden.

Denk dat ik die aanschaf voor de slaapkamer :Y)
Ik ben juist van de 525 naar een 885 overgestapt in de slaapkamer.
In de woonkamer had ik al een 885, en op de slaapkamer dus een 525.
Wat mij echter vreselijk stoorde was het vreten van batterijen, en geen automatische oplichting van de glow bij beweging.
De 525 gaat hele rare dingen doen als de batterij op is, en dat is juist altijd als je nog nat en naakt van het douchen bent en in bed TV wil kijken :)
De 885 waarschuwd van te voren dat hij bijna op is, en dan kun je er nog gewoon mee zappen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

@floriske.nl
Haal de eerste pagina met knoppen weg die je niet wilt gebruiken en kopieer daar de knoppen die je wel wilt. Vervolgens delete je de rest en je bent klaar. Even werk, maar eenmalig en sneller dan de remote te leren.
De standaard template van mijn AVR had ook 13 pagina's met functies. Schrok ik ff van. Op een gegeven moment maar gewoon gaan deleten en de eerste 2 pagina's opnieuw invoeren. Is even werk, maar dan heb je ook wat. De software verdient niet de schoonheidsprijs, maar het werkt wel.

@MeAngry
Kan het zijn dat de Logitech software nog geen toegang heeft door jouw firewall?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Koffie schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 07:45:
[...]

Ik ben juist van de 525 naar een 885 overgestapt in de slaapkamer.
In de woonkamer had ik al een 885, en op de slaapkamer dus een 525.
Wat mij echter vreselijk stoorde was het vreten van batterijen, en geen automatische oplichting van de glow bij beweging.
De 525 gaat hele rare dingen doen als de batterij op is, en dat is juist altijd als je nog nat en naakt van het douchen bent en in bed TV wil kijken :)
De 885 waarschuwd van te voren dat hij bijna op is, en dan kun je er nog gewoon mee zappen.
De 885 is 160 euro zolgens PW. Dat is deze aanbieding 4x over de kop :P (en meer dan wat ik voor mijn One hebt betaald) Maar de 525 is dus een onding? Ook voor 40 euro?

Ik heb nu een tv en decoder in de slaapkamer. De UPC AB is op zich een universele AB maar ik vind het een erg onhandig ding (0 knop tegen de guide knop aan bv GRRRR :@ ). En om de timer aan te zetten heb ik nog steeds de tv ab nodig. Etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De 525 doet exact hetzelfde als de 885, alleen kun je de 885 op een oplader leggen, en verlicht hij de AB bij beweging.
De 525 kon ik voor 35,- dooverkopen, en de 885 kon ik bij iBood voor 90,- krijgen. Dus de keuze was voor mij snel gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voor E40 is de 525 echt geen miskoop. het is een ideaal instap model om te kijken of de harmony aanpak eigenlijk wel bij je past. (some love it, some hate it). Zorg gewoon dat je oplaadbare batterijen hebt en dat je ze op tijd oplaad (en eventueel de originele afstandsbedieningen ergens bewaard zodat je deze kunt gebruiken zolang de batterijen opladen). Voor de 'glow' is ook wel een knopje.

Ikzelf heb de 585. Deze is bijna hetzelfde, alleen heeft deze een paar extra knoppen, en licht deze wel op zodra ik hem oppak.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

-blegh- nieuwe pagina en zo.

[ Voor 85% gewijzigd door Garyu op 22-04-2008 09:59 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@floriske.nl
I second. wat een drama in de toetsenpagina's. Het onderhoud ervan zou een normale feature moeten zijn ipv wat basale edit mogelijkheden.
Ik gebruik de activities maar spaarzaam. Alleen voor tv kijken eigenlijk. surround receiver aan bij tv kijken is een keuze die ik niet vast wil zetten bv. Dan wissel ik even naar devices, receiver om in het woud van opties rond te dolen om vervolgens op te staan en zelf maar aan de knoppen van de receiver te zitten.

over de 525, ik had vorige week problemen met de ab, signaal werd zwakker. 10 minuten later kwam er een batterij melding op het schermpje met een piep, een dag later de melding dat ze op waren. Oplaadbare batterijen erin en het werkt weer goed.
De glow werkt bij mij wel alhoewel niet altijd. Ik schrik nu soms als het licht aan gaat als ik de tafel aanstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaat mijn slaapkamer 525 ook gewoon glowen als ik dat ding oppak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

arnob schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:11:
@floriske.nl
I second. wat een drama in de toetsenpagina's. Het onderhoud ervan zou een normale feature moeten zijn ipv wat basale edit mogelijkheden.
Ik gebruik de activities maar spaarzaam. Alleen voor tv kijken eigenlijk. surround receiver aan bij tv kijken is een keuze die ik niet vast wil zetten bv. Dan wissel ik even naar devices, receiver om in het woud van opties rond te dolen om vervolgens op te staan en zelf maar aan de knoppen van de receiver te zitten.
Ehm... je kunt toch gewoon bij de activity van tv kijken een custom button maken die je receiver bedient. Dat is de truc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 14:13
Heb mijn Harmony One vandaag binnen en het is een pracht ding.
Enigste probleem wat ik er nu mee heb is dat het niet de component kanaal wil kiezen voor mijn xbox 360 icm met BenQ DV 3750 dus dat wordt gewoon ouderwets prutsen met software totdat het wel gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
bjwild schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:09:
Heb mijn Harmony One vandaag binnen en het is een pracht ding.
Enigste probleem wat ik er nu mee heb is dat het niet de component kanaal wil kiezen voor mijn xbox 360 icm met BenQ DV 3750 dus dat wordt gewoon ouderwets prutsen met software totdat het wel gaat lukken.
Dat probleem heb ik met mijn DVI/HDMI kanaal. In de software kan ik er 3 kiezen, maar geen van allen werken. De learn-functie werkt ook niet, want mijn originele AB heeft geen aparte knop puur voor die input. Ik heb wel een multimediaknop welke switcht tussen component, DVI/HDMI en RGB. Nu moet ik 2x klikken om hem op DVI/HDMI te krijgen.

De rest van de inputs (AV 1 t/m4, RGB, Component) werken wel gewoon als ik die instel. Beetje vreemd dus. Ik heb overigens een LG 42PC1RR en een HK TC30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op woensdag 23 april 2008 @ 07:36:
[...]
Nu moet ik 2x klikken om hem op DVI/HDMI te krijgen.
Volgens mij kun je instellen dat je Harmony dat voor jou doet.

edit: sorry, lees net dat je heen HK hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:01:
[...]

Volgens mij kun je instellen dat je Harmony dat voor jou doet.

edit: sorry, lees net dat je heen HK hebt.
Moet ook met mijn HK lukken, sequences enzo zijn ook in te stellen, maar daar heb ik nog geen tijd in gestopt. Op mijn werk-laptop kan ik de HK-software helaas niet installeren en mijn PC staat niet in de buurt van mijn TV. Elke keer op en neer lopen voor het updaten, wijzigen en testen is niet echt motiverend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2023
Ik heb een Harmony 885 en alles doet het perfect, behalve de de kleurknoppen van mijn upc mediabox. Ik heb al van alles geprobeerd: raw commands, verschillende devices (dci-52upc, dci-52upc02, upc mediabox) en allemaal het zelfde probleem, nogal irritant aangezien je die kleurtjes vaak nodig hebt op de mediabox. Ik heb trouwens de zwarte variant van de mediabox (dci-52upc02). Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
narcan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:54:
Ik heb een Harmony 885 en alles doet het perfect, behalve de de kleurknoppen van mijn upc mediabox. Ik heb al van alles geprobeerd: raw commands, verschillende devices (dci-52upc, dci-52upc02, upc mediabox) en allemaal het zelfde probleem, nogal irritant aangezien je die kleurtjes vaak nodig hebt op de mediabox. Ik heb trouwens de zwarte variant van de mediabox (dci-52upc02). Ik hoop dat iemand een oplossing weet.
Ik heb de zwarte mediabox ook gehad (Nu een HDTV-box) en op mijn TC30 werkten de kleuren wel goed. Ik heb ze ook niet eens via Ir gedaan, maar gewoon uit het beschikbare menu van het device. Werkte met de zwarte box en nu ook met de nieuwe.

Heb je Ir al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narcan
Smarron schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:10:
[...]
Ik heb de zwarte mediabox ook gehad (Nu een HDTV-box) en op mijn TC30 werkten de kleuren wel goed. Ik heb ze ook niet eens via Ir gedaan, maar gewoon uit het beschikbare menu van het device. Werkte met de zwarte box en nu ook met de nieuwe.

Ja, heb alle mogelijkheden geprobeerd, de vooraf ingestelde commando's en ook learn en learn raw, geen resultaat helaas.

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, heb alle mogelijkheden geprobeerd, de vooraf ingestelde commando's en ook learn en learn raw, geen resultaat helaas.
Helpdesk ookal gebeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik maak gebruik van een 895 met een RF extender. De RF extender ligt in een hoog glans gespoten dressoir. Alles werkt perfect, maar ik zie dat meerdere commands meerdere keren worden uitgevoerd. Is met name bij channel up/down zeer irritant, dat betekend zappen met 3 zenders tegelijk. Ik heb het idee dat dit veroorzaakt wordt door de hoogglans, waardoor de IR signalen alle kanten op bouncen. Nu heb ik middels troubleshoot al voor het betreffende device de gevoeligheid omlaag gegooid naar 0, wat het enigszins verbeterd, maar het is nog steeds dramatisch.
Voor ik een hoogglans meubel had, werkte alles perfect. Nu is het echt ernstig, en onbruikbaar. Iemand met tips?
Zelf denk ik er over om op mijn digitale decoder, waar ik op zap, dan maar een IR-oogje te plakken (blegh), en die niet meer over alle channels te laten stralen. De rest van de apparatuur heeft er minder last van. Maar dan kijk ik tegen dat oogje aan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Laatst online: 13-09 21:28
UltraSub schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:37:
Alles werkt perfect, maar ik zie dat meerdere commands meerdere keren worden uitgevoerd.
De Harmony staat standaard ingesteld op 3x herhalen van het commando. Via de applicatie kun je per device instellen hoe vaak het herhalen moet gebeuren (ergens onder troubleshooting, device responds to much to commands of zoiets). Als je dit verlaagt naar 1 of 0 keer herhalen, is het probleem waarschijnlijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Smarron schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:10:
[...]

Hoe heb jij die mediabox ingevoerd? Gewoon als Upc - mediabox? Of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narcan
Nee ga ik maar eens doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
lowfi schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:01:
[...]

Hoe heb jij die mediabox ingevoerd? Gewoon als Upc - mediabox? Of iets anders?
Bedoel je de oude mediabox of de nieuwe HDTV-box ?

De oude had ik exact toegevoegd op type, want er waren er 3 ofzo die erg op elkaar leken. Uiteraard de goede gepakt. De nieuwe box werkte eigenlijk exact hetzelfde als de oude box dus die heb ik niet eens aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sikkek schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:28:
[...]

De Harmony staat standaard ingesteld op 3x herhalen van het commando. Via de applicatie kun je per device instellen hoe vaak het herhalen moet gebeuren (ergens onder troubleshooting, device responds to much to commands of zoiets). Als je dit verlaagt naar 1 of 0 keer herhalen, is het probleem waarschijnlijk weg.
Nope, dat heb ik dus al gedaan. Is íets verbeterd.
UltraSub schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:37:
Nu heb ik middels troubleshoot al voor het betreffende device de gevoeligheid omlaag gegooid naar 0, wat het enigszins verbeterd, maar het is nog steeds dramatisch.
Maar dit is duidelijk niet het probleem/oorzaak. Zit hem echt in het bouncen van IR signalen door de hoogglans. Dit gebruik ik voor de tv overigens in mijn voordeel. Daar zit een IR oogje achter de tv, omlaag gericht. Die kan never nooit niet aan de voorkant van de tv stralen. Toch werkt het. Waarom? Het oogje straalt omlaag op hoogglans, en straalt terug langs de tv omhoog. Daar is dus goed te zien hoe erg het probleem is ín de kast, waar ook nog eens van alle kanten hoogglans is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Kan iemand bevestigen dat het up-glowen van de 525 bij beweging een echte feature is en niet, net zoals bij mijn Nokia, een random iets wat toevallig met stoten wordt geassocieerd?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn 525 doet dat ook als ik hem oppak, maar ook als ik tegen de bank/tafel stoot waar hij op dat moment op ligt. Ik denk dat het een feature is die altijd handig is gebleken.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Laatst online: 13-09 21:31
@UltraSub
Ik had een soortgelijk probleem maar door het aanpassen van de vertragingen bij de apparaatopties (in mijn geval van default naar 500) was bij het probleem verdwenen.

Heb jij de vertragingen al aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ook al mee gespeeld. Geen merkbare verbetering. Heb zowel 0 vertraging, als 500 geprobeerd, nogo.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een harmony 885 maar heb een probleem met items "aanklikken" in MediaPortal als ik in Music een album (map) wil selecteren slaat hij steeds 1 album over is er een manier om dit aan te passen?

Voorbeeldje :

item 1
item 2 <-- deze slaat hij dus over
item 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tijgert schreef op zondag 27 april 2008 @ 04:32:
Kan iemand bevestigen dat het up-glowen van de 525 bij beweging een echte feature is en niet, net zoals bij mijn Nokia, een random iets wat toevallig met stoten wordt geassocieerd?
Het is een feature welke alleen in werking treed wanneer de AB in 'diepe slaap' is.
Na (meen ik) 2 uur gaat hij in een soort standby. Wanneer je hem dan oppakt, zal op oplichten.
Als je echter 10 minuten nadat je 'm gebruikt hebt weer oppakt, zal hij niet automatisch (zoals de 885) oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een week de 1000, bevalt me goed i.c.m. een mediaportal, onkyo dvd speler, onkyo AV receiver tx900, cd speler yamaha ( herkende die niet zonder hulp helpdesk, probeer wat dat betreft wat uit met de naam van je apparaat als die niet meteen herkend wordt, mijn cdx700 werkt prima op basis van de cd-700, alle functies zijn aanwezig), humax kabel/casema harddisk recorder, pioneer dvd recorder, sanyo Z5 beamer.
Installeren viel niet helemaal mee, maar ben stap voor stap verder gekomen door gewoon simpel te beginnen met radio instellen, als laatste heb ik de media portal instellingen voor elkaar gekregen. Kostte me een uurtje of 10, maar nu draait alles perfect. Ik ga net zo lang door tot ik echt geen andere AB's meer nodig heb. Denk dat het moet lukken, zeker met een paar zwave modules erbij.

Minpuntjes: als je een vrouw hebt zoals de mijne wordt het waarschijnlijk nooit wat met zo'n ding. Zij zet de TV beneden met de 525 nog handmatig uit, dus de volgende keer wil ze TV gaan kijken en dan werkt het dus niet. De 525 denkt dan dat hij nog aanstaat.
Misschien moet ik boven, om zulke dingen te voorkomen, nog een zwave module gaan gebruiken die, zodra ik de boel helemaal wil afsluiten, gewoon de spanning van alle apparaten uit doet. Gaan ook mijn eindtrappen van denon meteen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

Mystikal

It never hurts to help!

Kan iemand mij op weg helpen met mediaportal en de 885. Wat moet ik precies kiezen om ervoor te zorgen dat ik ook gewoon een esc knop heb die ik kan gebruiken. Maar ook de rechtermuisknop. Ik snap het nog niet helemaal.

[edit] hmm ik zie nu pas dat je media portal kan kiezen als 'hardware'. Dat zal een en ander kunnen oplossen. Ik ga weer verder vogelen..

[ Voor 24% gewijzigd door Mystikal op 29-04-2008 18:22 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54
Ik heb sinds dinsdag de Harmony 885. Wat is het toch een geniaal apparaat. Kan nu mooi 5 afstandsbedieningen in de kast leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Iemand hier ervaring met concordance onder linux? Hiermee zou configuratie onder linux mogelijk moeten zijn.
Ik krijg het echter niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 15:27
Het kostte wat moeite om te vinden, maar concordance is hier. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 16:08

gdl

Mystikal schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 18:09:
Kan iemand mij op weg helpen met mediaportal en de 885. Wat moet ik precies kiezen om ervoor te zorgen dat ik ook gewoon een esc knop heb die ik kan gebruiken. Maar ook de rechtermuisknop. Ik snap het nog niet helemaal.

[edit] hmm ik zie nu pas dat je media portal kan kiezen als 'hardware'. Dat zal een en ander kunnen oplossen. Ik ga weer verder vogelen..
Ik ben ook aan het worstellen met Media Portal en een Logitech Harmony 555. Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd, maar ik kom er nog niet echt uit. Overigens weet ik ook niet hoe een "echte" MCE remote werkt met Media Portal, dwz welke toetsen wat bewerkstelligen. Problemen die ik heb zijn oa. als de TV in full screen staat kom ik niet meer terug in het Media Portal Menu. Via het toetsenbord gaat dit feilloos m.b.v. de ESC key, maar waar vind ik die op mijn Harmony 555?

Hou me aub op de hoogte van je progress en de instellingen die jij (of andere) hebben gebruikt!

Een verslag van mijn worstelingen kun je vinden op mijn HTPC Blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Sinds een week in het bezit van een 885. Waar ik nog tegen aan loop is dat ik een activiteit "popcorn" heb aangemaakt, waarbij mijn tv naar de juiste externe uitgang gaat, versterker aangaat en de popcorn (mediatank) aangaat. Probleem is dat ik de popcorn niet kan bedienen als ik deze activiteit heb uitgevoerd, ik moet dus via devices de mediatank kiezen, dit moet toch in de activiteit verwerkt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 15:49
Als je in de applicatie bij je 'popcorn' activiteit op 'customize buttons' klikt, staan dan wel al die commando's van de device 'mediatank' gekoppeld aan de knopjes?

[ Voor 57% gewijzigd door sewer op 04-05-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baca schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:48:
Sinds een week in het bezit van een 885. Waar ik nog tegen aan loop is dat ik een activiteit "popcorn" heb aangemaakt, waarbij mijn tv naar de juiste externe uitgang gaat, versterker aangaat en de popcorn (mediatank) aangaat. Probleem is dat ik de popcorn niet kan bedienen als ik deze activiteit heb uitgevoerd, ik moet dus via devices de mediatank kiezen, dit moet toch in de activiteit verwerkt kunnen worden?
Heb je je Popcornhour wel als Media Center PC -> Syabas toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
@sewer nee alle buttons zijn leeg
@ tweakernick ja ik heb m zo toegevoegd, ik heb nu de belangrijkste knoppen handmatig toegevoegd, dus het is min of meer opgelost. Het is blijkbaar zo dat als je handmatig een activiteit aanmaakt er geen afstandbedieningfuncties worden ingesteld (ergens wel logisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ben nu zo'n twee weken in bezit van een Harmony One. Moet zeggen bevalt erg goed vooral het touch screen.

Enige wat ik niet krijg ingesteld is bij me Samsung LCD. de activiteit waar je je zender logo's kunt instellen. Als ik in deze activiteit kies voor zender 10 dan kom ik uit bij zender 0 bij 11 kom ik uit bij 1 etc

Heb al wat gespeeld met de apparaat sterkte ingesteld van nul t/m vijf. Tevens heeft de helpdesk al drie keer aanpassingen gedaan zonder resultaat. Helaas was ik niet thuis op moment dat ze me belde.

Iemand een idee?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baca schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:04:
Het is blijkbaar zo dat als je handmatig een activiteit aanmaakt er geen afstandbedieningfuncties worden ingesteld (ergens wel logisch).
Ah shit, daar liep ik ook een keer tegenaan met een ander apparaat. Snapte ook niet waarom de knoppen ontbraken. Nu snap ik het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Even wat vraagjes waar ik geen 100% antwoord op heb gehad:

1.
Is er Uerberhaupt een mogelijkheid om de aan/uit knop van de AB aan te wijzen als aan/uit knop van een apparaat? Ik weet dat als je een device auto laat programmeren uit de database de aan/uit knop alleen voor de AB werkt, maar wat als je nou zelf van een andere AB alle knoppen 'leert' in de Logitech AB, kan je de aan/uit knop dan wel programmeren?

2.
Als je een device leert aan de AB via de database, kan je willekeurige knoppen van dat device dan nog herleren/aanwijzen? (bijvoorbeeld als ik een functie op een andere knop zou willen hebben).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Pagina: 1 ... 14 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.