Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Ja
2. Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een weekje de Harmony One. Ik kan/hoef er maar 1 ding van zeggen: Top apparaat. Het instellen is nog handiger dan ik had gedacht dan het zou zijn.

Echt een aanrader hoewel de 4 kleuren knoppen ontbreken. Ook is het scherm met "slechts" 3 activities jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Ik ben van plan om een Harmony 525 of een Harmony 555 te kopen. Ik wil hem gaan gebruiken voor mijn pc, i.c.m. met Vista Media Center. Maar wat heb ik nodig om de afstandsbediening werkend te krijgen? Zo ver ik weet zit er geen ontvanger bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt het zelf al Coen: een ontvanger.
Is al eerder in dit topic besproken, dus moet je verder wel uit zien te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 16:08

gdl

Ik wilde jullie even laten weten dat ik de combinatie van Logitech Harmony 555, Antec Fusion behuizing (met iMon panel) en Media Portal nu naar tevredenheid heb werken. Ik heb hiervoor IR Server Suite geinstalleerd. Details kun je lezen op mijn HTPC Blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de Harmony One, naar alle tevredenheid, ik heb alleen nog even een vraagje of ik met de PC ontvanger daarna ook mediacenter kan aansturen met beeld op de harmony one zodat mijn tv uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:10:
Ik heb nu de Harmony One, naar alle tevredenheid, ik heb alleen nog even een vraagje of ik met de PC ontvanger daarna ook mediacenter kan aansturen met beeld op de harmony one zodat mijn tv uit kan.
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje..
Ik heb een Harmony 885 en een Harmony 1000...
De 1000 vind ik niet handig zappen dus heb ik me een 885 bijgekocht...
Ik heb alles zo ingesteld dat ik met de drukknoppen mijn apparaten kan bedienen en met de schermknoppen mijn versterker/tv/moodlights/mediaplayer kan op en afzetten.
Wat veel handiger werkt dan hun "activiteit" configuratie.

Alleen vroeg ik me af of ik ook de aan/uit knop kan toewijzen, ik vind nergens de knop in de harmony software... ook zie ik nergens de conficuratie om meerdere apparaten op/af te zetten met 1 knop (zoals op de 1000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Volgens mij is die powerknop ook alleen om alles in 1 keer uit te schakelen. Maar, ik kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dat klopt, met die power knop schakel je alles in een keer uit (wat op dat moment in die activity aan staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Ik neig naar de Harmony One, het enige wat me er steeds van weerhoudt is het ontbreken van de rood/groen/geel/blauw toetsen. Voor teletekst vind ik het nog geen ramp, maar voor het programmeren van m'n Guide+ HDD-recorder zijn die toetsen echt nodig... hoe lossen One-bezitters dit gebrek aan toetsen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
catchingfire schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:51:
Ik neig naar de Harmony One, het enige wat me er steeds van weerhoudt is het ontbreken van de rood/groen/geel/blauw toetsen. Voor teletekst vind ik het nog geen ramp, maar voor het programmeren van m'n Guide+ HDD-recorder zijn die toetsen echt nodig... hoe lossen One-bezitters dit gebrek aan toetsen op?
Bij de one zitten die teletext-knoppen in het schermpje. Ik ben met je eens dat fysieke knopjes hiervoor mooier waren geweest, maar met schermknoppen (inclusief duidelijke rood-groen-geel-blauwe icoontjes) lijkt het me het programmeren van de HDD recorder (Sony zeker? ;-) prima te doen. Wat mij meer tegenhoudt is het feit dat er maar drie activiteiten tegelijk in het schermpje kunnen. Dat hadden en ook zes kunnen zijn (of nog liever 8 zoals bij de 885). Ik wacht op een harmony two...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Leuke aanbieding voor de 525 gehad vandaag, ff mee gespeelt alles ingesteld maar om 1 of andere reden krijg ik de devices niet gesorteerd op de manier hoe dat ik dat wil. Iemand een idee hoe wel te realiseren?

edit-
Nog iets, als ik bv 2x achter elkaar op activiteit "TV kijken" druk schakelt hij in eens ext2 ipv 1 zoals ingesteld. is dat een config probleem?

[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 21-05-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

1) nee kan niet
2) jep, config probleem. Blijkbaar is een soort toggle-commando dat gestuurd wordt om de tv op de goede input te krijgen. Doe je dat twee keer, dan switcht ie dus. Maar waarom zou je er twee keer op willen drukken?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
catchingfire schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:51:
Je kan ontbrekende toetsen in het schermpje zetten. Je kan 3 activiteiten per scherm kwijt..... 3 op de volgende.... weer 3... etc. Ik snap niet dat men den dat zon probleem vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

schumi2004 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:34:

edit-
Nog iets, als ik bv 2x achter elkaar op activiteit "TV kijken" druk schakelt hij in eens ext2 ipv 1 zoals ingesteld. is dat een config probleem?
Hm dat is raar. Als ik nl de wizard volg dan vraagt de software me gewoon 'What input or channel does your Philips TV need to be on?'

En dan selecteer ik ext1. Dus als ik dan in principe 2x de activity Watch TV zou aanklikken springt ie niet over omdat ie alleen kijkt of ie al op ext1 staat.

Zoals hierboven al gezegd heb jij het blijkbaar ergens voor elkaar gekregen om dat te togglen... kan dat niet veranderd worden bij jou ook dan?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik denk dat ik toch iets dieper in de config moet duiken doordat door verschillende settings hij mss de weg kwijt is nu.
Wat ik ook als probleem zie is volgende. heb eigen activiteit toegevoegd HDD kijken (samsung p850r) maar de remote gaat na het instellen van gewenste opstelling niet in "digitale decoder" mode.
Ik kan dus na dat ie het uitgevoerd heb de knoppen gebruiken zoals ze op de p850r horen te werken. moet dan eerst devices kiezen en dan de decoder.
Ook een config probleem of gaat dit niet anders?
Wat ik dus eigenlijk wil is dat de remote altijd op decoder springt na instellen (iig voor hdd kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:15

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik heb al vrij lang de Harmony 525 maar begin me nu een beetje te irriteren aan het ding. Ten eerste heb ik al geruime tijd last dat ik niet goed de volume van mijn JVC midisetje kan afstellen. Daar zit zo'n draaiknop op maar de stappen die de Harmony neemt zijn eigenlijk te groot. Ik kan het niet makkelijk uitleggen maar als je zon'n draaiknop de waarden 1 tot en mt 100 geeft lijkt het of na een Harmony input deze stappen per 7 of meer gaan. Subtiel geluid veranderen zit er dan niet in.

Nu kan dat ook komen dat bepaalde knoppen steeds slechter gaan werken. Ik moet nu al heel erg mijn best doen om bijvoorbeeld de 4 ingedrukt te krijgen. En met de algmene uit knop waarmee de TV, Midiset en decoder uitgezet / standby gezet wordt begint nu ook echt irritant te worden. Gisteren was ik bijna 5 minuten aan het stoeien voordat de knop inderdaad deed wat hij moet doen.

Hoewel hij al een tijdje meegaat (3 jaar?) ziet hij er nog goed uit en hebben wij er nooit rare dingen meegedaan. Maar 3 jaar garantie zal er wel niet op zitten ben ik bang. Sommige knoppen moet ik nu gewoon met mijn nagel / puntje van de vinger zo diep indrukken voordat ze werken dat ze soms blijven steken onder de AB omhulsel. Zijn er veel mensen die dit probleem ook hebben?

Nu ik tegen het euvel aanloop van niet werkende knoppen op de Harmony 525 ga ik zo langzamerhand maar eens kijken naar een opvolger. De opvolger gaat dan ook zeker geen 525 worden omdat ik over een tijdje niet weer tegen het knoppen-probleem aan wil lopen. Aan de plaatjes te zien kom ik dan automatisch uit bij de Harmony 885 terecht. Deze lijkt mij qua knoppen en bouw een stuk robuuster, maar ook weer duurder...

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

@schumi2004: Dat klinkt inderdaad als een configuratiefoutje. Je kan waarschijnlijk het beste de settings van de activiteit veranderen -> Customize Buttons en dan overal goeie devices selecteren.

@ma9ma: Even openmaken en de contactjes schoonpoetsen? Daarmee kan je evt. het knoppenprobleem oplossen

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Bij mij is het nog steeds zo dat de UPC mediabox vaak meerdere keren zapt als ik 1 keer op een knop op mijn 885 druk.
Ik heb de timings al aangepast en het is iets minder geworden.
Binnen een maand gaan we toch over op de mediabox met DVR, dus misschien is het dan wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Heb je al contact opgenomen met Logitech? Ik heb tot nu toe alleen amar zeer positieve ervaringen met hun garantie- en klachtenafhandeling.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren een Harmony One. Flink wat zitten stoeien met de instellingen maar nog lang niet naar tevredenheid. Gelukkig heb ik nog een maand de tijd om het te fixen. Anders kan hij gratis retour afzender naar meneer Logitec :)

Problemen :

*Teletekst kijken niet snel even met de knop, maar via Activiteiten > Teletekst.
*Als ik film ga kijken vanaf DVD, dan regelt de AB daarna het geluid van de tv ipv de versterker
*Op welk kanaal moet mijn Samsung LCD komen te staan voor normaal tv, tuner?
*Naam van activiteit wijzigen, was niet direct te vinden bij de instellingen
*Switchen tussen HD en DVD op mijn DVD HD recorder, nog geen manier gevonden
etc etc

Maar goed, even wat extra tijd investeren denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar maanden de Harmony 555 en ik ben er zeer tevreden over, alleen heb ik een probleempje.

Ik heb sinds kort een mediacenter in mijn slaapkamer en die wil ik graag ook de software (Mediaportal, bekend op het forum) besturen met mijn afstandsbediening.
Ik heb al zitten klooien met de software, maar ik kom er toch niet uit. In mediaportal heb ik aangegeven dat ik een MCE afstands heb, dus daar ligt het niet aan.

Bij mijn Devices op de logitech staat mijn mediacenter ook aangegeven, maar als ik de afstandsbediening dan probeer de bedienen, geeft hij op het schermpje van mijn Antec Fusion V2 (ingebouwd IR) not defined aan. Als software om mijn Fusion aan te sturen, gebruik ik Imon/Median.

Bij het programmeren van mijn afstandsbediening zegt hij ook dat ik 20 cm met het IR oogje van de orginele afstandsbediening moet zitten, maar dit snap ik niet echt :S

Herkent iemand dit probleem en weet hij een oplossing/tip?

Alvast hartstikke bedankt,

Chris

edit:
het lukt nu om Mediaportal voor een gedeelte te besturen, alleen kan ik nu op enter drukken en de pijltjes, voorderest werkt hij nog niet. In de Mediaportal software heb ik de mapping ingesteld, maar het lukt nog niet. Ik denk dat het probleem in de software van Logitech zit. Ik moet de afstandsbediening namelijk ''IR leren'', maar ik heb geen afstandsbediening bij mijn Fusion gekregen, dus kan ik hem er niet 20cm vandaan leggen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

heb het gehele topic doorlezen, maar wat ik nu niet begrijp is of de RF extender van de harmony 895 zichtbaar moet geplaatst worden of mag deze ook gewoon in de kast geplaatst worden?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hoe meer ik hem gebruik, hoe meer ik me afvraag hoe ik ooit zonder kon :)

Enige jammere is dat er geen sleep timer opzit voor de off-button... dat zou het echt compleet maken voor mij.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:16

Daan_

Alles op zijn tijd !!

LuNaTiC schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:21:
Hoe meer ik hem gebruik, hoe meer ik me afvraag hoe ik ooit zonder kon :)
Komt me bekend voor. Kan ook niet meer zonder de Harmony One.
Werkt allemaal erg lekker. Bedienen van de H/K Set en Ipod. Net toch maar besloten om een Mac Mini te bestelen om deze er ook mee te bedienen :P

Heb wel één keer de helpdesk nodig gehad om dat het ging om instellingen die met de software niet te maken zijn. De helpdesk wijzigd dit in de XML file.

Wat zijn jullie ervaringen met het bedienen van de Mac Mini en de harmony (One)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdaantje schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:35:
[...]

Heb wel één keer de helpdesk nodig gehad om dat het ging om instellingen die met de software niet te maken zijn. De helpdesk wijzigd dit in de XML file.
Als ik vragen mag, watvoor setting had je nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Superdaantje schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:35:
[...]

Komt me bekend voor. Kan ook niet meer zonder de Harmony One.
Werkt allemaal erg lekker. Bedienen van de H/K Set en Ipod. Net toch maar besloten om een Mac Mini te bestelen om deze er ook mee te bedienen :P

Wat zijn jullie ervaringen met het bedienen van de Mac Mini en de harmony (One)
Werkt gewoon. Wat wil je weten?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

SeatRider schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:31:
[...]

Werkt gewoon. Wat wil je weten?
Ik weet dat het moet werken, het is immers IR ;)

Ben er al achter.. beste kan ik hem als Apple TV instellen en de knoppen naar mijn wens aanpassen ....

[ Voor 9% gewijzigd door Daan_ op 25-05-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl

gdl

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:49:
Ik heb sinds een paar maanden de Harmony 555 en ik ben er zeer tevreden over, alleen heb ik een probleempje.

Ik heb sinds kort een mediacenter in mijn slaapkamer en die wil ik graag ook de software (Mediaportal, bekend op het forum) besturen met mijn afstandsbediening.
Ik heb al zitten klooien met de software, maar ik kom er toch niet uit. In mediaportal heb ik aangegeven dat ik een MCE afstands heb, dus daar ligt het niet aan.

Bij mijn Devices op de logitech staat mijn mediacenter ook aangegeven, maar als ik de afstandsbediening dan probeer de bedienen, geeft hij op het schermpje van mijn Antec Fusion V2 (ingebouwd IR) not defined aan. Als software om mijn Fusion aan te sturen, gebruik ik Imon/Median.

Bij het programmeren van mijn afstandsbediening zegt hij ook dat ik 20 cm met het IR oogje van de orginele afstandsbediening moet zitten, maar dit snap ik niet echt :S

Herkent iemand dit probleem en weet hij een oplossing/tip?

Alvast hartstikke bedankt,

Chris

edit:
het lukt nu om Mediaportal voor een gedeelte te besturen, alleen kan ik nu op enter drukken en de pijltjes, voorderest werkt hij nog niet. In de Mediaportal software heb ik de mapping ingesteld, maar het lukt nog niet. Ik denk dat het probleem in de software van Logitech zit. Ik moet de afstandsbediening namelijk ''IR leren'', maar ik heb geen afstandsbediening bij mijn Fusion gekregen, dus kan ik hem er niet 20cm vandaan leggen
Chris, ik heb een vergelijkbare setup als jij, en ik gebruik nu IR Server in combinatie met Media Portal en Imon software, en de Harmony 555. Voor details verwijs ik je graag naar mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke informatieve blog heb je, maar ik heb een probleempje bij vraag 2.
Als ik C:\ProgramData in mijn Explorer invoer krijg ik een foutmelding ( Cannot find 'file:///C:/ProgramData'. Make sure the path or internet adress is correct.)

En ik krijg dan alsnog niet de hidden map Abstract remote maps te zien.

Ik gebruik windows XP, misschien dat dat meespeelt??

Herken je dit probleem en heb je er een oplossing voor??
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Garyu schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:59:
@ma9ma: Even openmaken en de contactjes schoonpoetsen? Daarmee kan je evt. het knoppenprobleem oplossen
Ik heb geprobeerd je advies op te volgen maar na het openschroven van 4 schroefjes (daar waar de batterijen zitten) krijg ik de bovenkant en onderkant nog niet los. Een klein gedeelte wel (daar waar de schroeven zaten) maar te weinig om bij de diverse contactpunten te komen. Of ik heb 2 linker handen of ik durf niet genoeg kracht te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ma9ma schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:20:
[...]

Ik heb geprobeerd je advies op te volgen maar na het openschroven van 4 schroefjes (daar waar de batterijen zitten) krijg ik de bovenkant en onderkant nog niet los. Een klein gedeelte wel (daar waar de schroeven zaten) maar te weinig om bij de diverse contactpunten te komen. Of ik heb 2 linker handen of ik durf niet genoeg kracht te zetten ;)
Als het de 525 betreft is het vrij makkelijk.
Gebruik geen schroevendraaier (tenzij je kleine schade niet errug vindt)
Als 4 schroefjes los zijn, begin dan voorzichtig van onderaan (batterij kant) de zijkanten los te wippen (linker en rechterzijde) doe dit helemaal tot bovenaan.
Als hij dan bijna open is even aan de onderkant (batterij vakje) die ijzertjes eruit drukken (buitenste)
Paarse lensje zit van toetsengedeelte gezien aan de linker kant vast, omdraaien en voorzichtig lipje omhoogwippen.

En hij is helemaal open nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb veel interesse in de Harmony One maar vraag mij af of dit kan.
Mijn receiver heeft 3 HDMI aansluitingen. Op 1 zit de tv, op 2 de blueray speler en op 3 een HDMI-switch waaraan gekoppeld de PS3, de HD-speler en de DVD speler. Via de receiver gaat alles met HDMI-out naar de tv.
Kan ik met de Harmony One al deze apparaten makkelijk bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:48:
Ik heb veel interesse in de Harmony One maar vraag mij af of dit kan.
Mijn receiver heeft 3 HDMI aansluitingen. Op 1 zit de tv, op 2 de blueray speler en op 3 een HDMI-switch waaraan gekoppeld de PS3, de HD-speler en de DVD speler. Via de receiver gaat alles met HDMI-out naar de tv.
Kan ik met de Harmony One al deze apparaten makkelijk bedienen?
JA ;)
Je kunt de Harmony alles leren.

link om te cotroleren of je apparatuur in de database staat,
http://myremotesetup.com/...RelativePath=ProcSpice%2F

[ Voor 20% gewijzigd door Daan_ op 27-05-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

schumi2004 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:14:
[...]
Als het de 525 betreft is het vrij makkelijk.
Gelukt, ik was wel goed op weg maar op een bepaald punt durfde ik niet meer kracht te geven omdat ik bang was dat er iets zou breken. Ging nu met wat meer kracht wel goed. Enige teleurstellende is dat het schoonmaken niets geholpen heeft. Die 4 blijft k*tten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daWeasel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-11-2022
Ik kan via deze site : http://myremotesetup.com/...RelativePath=ProcSpice%2F er niet achter komen of mijn home cinema set van sony htd650ss compatible is. Ik ga er wel van uit alleen ik weet niet onder welk apparaat kopje ik moet zoeken? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elk IR ontvangend apparaat werkt, daarvoor hoef je niet op de site te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

daWeasel schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:57:
Ik kan via deze site : http://myremotesetup.com/...RelativePath=ProcSpice%2F er niet achter komen of mijn home cinema set van sony htd650ss compatible is. Ik ga er wel van uit alleen ik weet niet onder welk apparaat kopje ik moet zoeken? Iemand een idee?
Hier kun je kijken of je apparaat al in de database staat. Als hij er in staat dan hoef je de Remote de functies niet te leren. (over het algemeen) Je kunt het ook proberen om een apparaat te pakken die veel op die van jouw lijkt kwa functies (bijvoorbeeld een type hoger of lager)

Staat je apparaat er niet in dan kun doormidden van de Logitech software de Remote de functies leren. Als het maar een IR remote is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daWeasel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-11-2022
Weet ik, het gaat mij er om of mijn home cinema center in de database staat, ik ga er wel van uit. Dat wilde ik op die site checken. Alleen bij apparaten staat nergens een kopje voor een home cinema system, en aangezien ik aanneem dat meerder tweakers vast wel een cinema system hebben was ik benieuwd onder welk kopje ik moest zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Gewoon ff zoeken kijk anders eens bij mini systeem of onder DVD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48
Nou, heb net de 525 gehaald bij computerland, gelukkig maar 45 daar, want ik vind het eigenlijk weg gegooid geld. Misschien dat ik hem later fijn ga vinden, als ik nieuwe TV heb. Nu is de verpakking al helemaal naar de gal, dus kan moeilijk terug.

Wat is het probleem? Ik heb 4 apparaten, VHS van 11 jaar oud, en DVD van 1 jaar oud, die werken prima. Mijn 27 jaar oude Grundig kan die niet vinden in de database, ik heb een universele AB daarvoor, dus de originele heb ik niet meer, en Logitech komt dan met alternatieven die nergens op slaan. Waarom kan mijn 10 jaar oude universele Ab hem wel perfect aan, en deze "moeder aller universelen" kan er niks mee ?!

Tweede apparaat dat niet goed werkt, en waar ik van baal (want hiervoor kocht ik hem), is de Arcam Delta 290 versterker van 12 jaar oud. Hier heb ik ook geen AB van. Hij vindt hem in de Db, maar daar blijkt die 290 een AV-ontvanger te zijn, wat die gewoon niet IS!! Dus allerlei functies die ik niet heb komen er op de Harmony, en bronkeuze doet het niet erg fijn, en Volume doet het potverrr helemaal niet. :( :| :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De remote kan natuurlijk ook de buttons leren van je andere universele remote. Dat van de Arcam Delta 290 weet ik niet, maar de helpdesk van Logitech kan heel veel problemen oplossen. Wellicht die even proberen?

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, support lost dat wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

ralfbosz

xm create bosz -c

Smarron schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 07:34:
[...]
Bedoel je de oude mediabox of de nieuwe HDTV-box ?

De oude had ik exact toegevoegd op type, want er waren er 3 ofzo die erg op elkaar leken. Uiteraard de goede gepakt. De nieuwe box werkte eigenlijk exact hetzelfde als de oude box dus die heb ik niet eens aangepast. :)
Ik heb de nieuwe HDTV-box van UPC met PVR en deze opnieuw in de remote opgevoerd. Door wat toetsen te zenden naar de remote heeft hij hem herkend en werkt alles perfect, ook de kleurtjes (blauwe knop gebruikt om een pvr-entry te verwijderen).

Had vorige week wat ruzie met de software, hij wilde mijn remote niet updaten. Maar nu alles weer prima en kan de nieuwe AB van UPC alweer de kast in. De oude nog wel even terugzoeken om met het oude kastje terug te sturen :).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ff over met die oude universele programmeren: ik heb daar wel even een begin mee gemaakt, maar ging moeilijk en je moest veel functies doen. Kan je het ook met 3 toetsen af, en doet de rest het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Als ik al een activity geactiveerd heb, en ik wil naar een volgende activity, dan gaat bv mijn laadje van de DVD speler open (zo heb ik hem geprogrammeerd) maar hij gaat ook weer dicht zonder dat ik daar een opdracht voor heb geprogrammeerd.
Dit doet ie niet wanneer ik nog geen activity heb gebruikt, dan is het goed.
Dus met andere woorden, ik heb een,

Activity met (DVD Kijken)
Activity met (Film Kijken)

maar als ik nou overschakel van dvd kijken, naar film kijken, gaat dus het laadje open, maar ook gelijk weer dicht (vreemd he ) wie heeft hier een oplossing voor

DVD HD Recorder = een Sony RDR-HX650 160GB hardeschijf)

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil met mijn Harmony one PowerDVD, NeroShowtime en Zoomplayer kunnen bedienen.
Gaat dat zo ja hoe moet ik dat doen? Ik heb Vista MCE + afstandsbediening IR. M'n pc (hp m9080) heeft een ingebouwde IR ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiskentTalent schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:01:
Als ik al een activity geactiveerd heb, en ik wil naar een volgende activity, dan gaat bv mijn laadje van de DVD speler open (zo heb ik hem geprogrammeerd) maar hij gaat ook weer dicht zonder dat ik daar een opdracht voor heb geprogrammeerd.
Dit doet ie niet wanneer ik nog geen activity heb gebruikt, dan is het goed.
Dus met andere woorden, ik heb een,

Activity met (DVD Kijken)
Activity met (Film Kijken)

maar als ik nou overschakel van dvd kijken, naar film kijken, gaat dus het laadje open, maar ook gelijk weer dicht (vreemd he ) wie heeft hier een oplossing voor

DVD HD Recorder = een Sony RDR-HX650 160GB hardeschijf)
Ik denk dat je ipv Power On hebt gekozen voor Eject.
Activiteit DVD Kijken beëindingen -> Eject (gaat open)
Activiteit Film Kijken starten -> Eject (gaat dicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Harmony Forum Nederland heeft sinds februari 2008 een ander internet adres.
Voor al je vragen of problemen, met je Harmony AB, kun je ook bij ons terecht.
Vele nieuwe downloads, zoals achtergronden en zender logo's.
Ook voor de Harmony One.

www.harmony-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Laatst online: 30-08 15:22
Mr_Blobby schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:00:
[...]
Je heb een stuk hardware nodig om de infrarood signalen op te ontvangen. Dat kan bijvoorbeeld een Microsoft Media Center remote controller en receiver zijn (zo'n €25). Als je meer wil bedienen dan alleen je Windows Media center of Media portal, dan heb je ook software nodig zoals HIP (gratis) of Girder (vanaf €50). Uitleg over deze software en hoe die met de Microsoft remote controller samenwerkt, staat op deze pagina.
Ik heb deze microsoft remote en receiver.
Kent de logitech database deze functies of moet ik het zelf programmeren.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:14

Mystikal

It never hurts to help!

Hmmm, ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld de Esc toets en de linker en rechtermuisknop te programmeren in mijn 885. Kan iemand mij een stap voor stap howto geven? Ik wil het gebruiken in combinatie met MediaPortal.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Mystikal schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:34:
Hmmm, ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld de Esc toets en de linker en rechtermuisknop te programmeren in mijn 885. Kan iemand mij een stap voor stap howto geven? Ik wil het gebruiken in combinatie met MediaPortal.
Je moet ook niet proberen om muis en toetsenbord events te emuleren. Je stelt in MediaPortal in wat voor remote je gebruikt (meestal de microsoft MCE), je voegt in de Harmony de Microsoft Remote toe als device en dan werkt eigenlijk alles al in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
www.ibood.com
Harmony 885 voor 80 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

synthdood schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:15:
[...]

Je moet ook niet proberen om muis en toetsenbord events te emuleren. Je stelt in MediaPortal in wat voor remote je gebruikt (meestal de microsoft MCE), je voegt in de Harmony de Microsoft Remote toe als device en dan werkt eigenlijk alles al in één keer.
Hmmm okay, dat ga ik eens proberen! Bedankt!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik was eigenlijk op zoek naar een harmony One, maar dit is toch wel een mooie aanbieding.. Wat denken jullie, toch voor de ONE gaan (50,- duurder) of deze aanbieding scoren???

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
M@cer schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 07:59:
Ik was eigenlijk op zoek naar een harmony One, maar dit is toch wel een mooie aanbieding.. Wat denken jullie, toch voor de ONE gaan (50,- duurder) of deze aanbieding scoren???
ik zit met exact hetzelfde vraagstuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tja, het is maar net hoeveel waarde je hecht aan de nieuwe features van de One. Ik heb nu de H/K Versie van deze remotes en heb eigenlijk zoiets van: Ik wacht tot de one keer goedkoop in de aanbieding is, want dan ben ik gelijk weer helemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 00:24
Aangezien ik bang ben dat de 885 op ibood toch snel uitverkocht is ben ik toch maar voor de 885 gegaan..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Toch maar een 885 besteld op iBood. Wilde eigenlijk voor een 555 gaan, maar voor €30 meer wil ik wel zo'n fancy kleurenschermpje. Gisteren kwam onze digitale ontvanger binnen, en mn vriendin vond het nu al een drama met 2 afstandsbedieningen, en dan is mn speakerset nog niet eens aangesloten. De ibood kwam dus precies op het goede moment :). Ben benieuwd wanneer ie binnenkomt :).

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
sander- schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:27:
Tja, het is maar net hoeveel waarde je hecht aan de nieuwe features van de One. Ik heb nu de H/K Versie van deze remotes en heb eigenlijk zoiets van: Ik wacht tot de one keer goedkoop in de aanbieding is, want dan ben ik gelijk weer helemaal bij.
Als toegevoegde waarde van de One zie ik op de logitech-vergelijk functie alleen dat de One een touch-screen heeft. Als groot nadeel zie ik weer dat de One maar drie "softkeys" op 't scherm kwijt kan, en de 885 zes acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb Zaterdag een email gestuurd aan Logitech support, over mijn Arcam versterker, maar nog niks gehoord... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ze beter bellen, krijg je meteen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
catchingfire schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:28:
[...]

Als toegevoegde waarde van de One zie ik op de logitech-vergelijk functie alleen dat de One een touch-screen heeft. Als groot nadeel zie ik weer dat de One maar drie "softkeys" op 't scherm kwijt kan, en de 885 zes.
Eh.... 6 softkeys op het scherm. 3 activiteiten per scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb vandaag de 885 via iBoot besteld. Ik ben erg benieuwd. Ik hoor er veel positieve dingen over.
Nu maar hopen dat iBoot snel levert :)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl

gdl

Mystikal schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 07:45:
[...]

Hmmm okay, dat ga ik eens proberen! Bedankt!
Mocht een en ander nog problemen opleveren kijk dan eens op mijn blog, waar ik mijn installation (mbv IR Server Suite) tot volle tevredenheid gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik ben nieuw in dit Harmony afstandsbedieningen wereldje dus even een vraagje.

Mijn HIFI apparatuur staat achter gesloten kastjes en deze wil ik kunnen bedienen zonder een klepje van die kastjes open te moeten doen. Dan voldoet de 885 denk ik niet he? Dan heb ik de 895 nodig i.c.m. zon Wireless Extender?

Toch wel een groot verschil in prijs tussen de 885 en 895... Helemaal met die iBood actie... 80 vs. 200 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Dr. Quipers schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:59:

Mijn HIFI apparatuur staat achter gesloten kastjes en deze wil ik kunnen bedienen zonder een klepje van die kastjes open te moeten doen. Dan voldoet de 885 denk ik niet he? Dan heb ik de 895 nodig i.c.m. zon Wireless Extender?

Toch wel een groot verschil in prijs tussen de 885 en 895... Helemaal met die iBood actie... 80 vs. 200 euro..
Met zoiets als http://www.quickspot.nl/m...ible-control-p-11344.html kun je dat wel oplossen. Overigens is het de eerste link van dat apparaat die ik tegenkom, dus kijk even naar alternatieven en prijzen als je het interessant vindt.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19

Ik wou eerst ook de 885 toen hij in de aanbieding was bij ibood en ik ben blij dat ik dit niet heb gedaan. Allereerst is hij ondertussen al 3x voorbij gekomen. En ik heb thuis ook alles achter deurtjes staan. Dan kom je idd uit bij de 895. De RF functie werkt ideaal, je hoeft ook niet meer te richten ! Ik heb de 895 2e hands kunnen aanschaffen voor 150 euro. Het verschil is idd erg groot nu met deze aanbieding, je moet alleen voor jezelf bepalen of je voor de RF functie 120 euro over hebt. Verder zijn beide toestellen identiek meen ik (misschien miniscule verschillen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 23:08
Shiver23 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:17:
[...]

Met zoiets als http://www.quickspot.nl/m...ible-control-p-11344.html kun je dat wel oplossen. Overigens is het de eerste link van dat apparaat die ik tegenkom, dus kijk even naar alternatieven en prijzen als je het interessant vindt.
Kun dit ook gebruiken met de Harmony One zodat je niet meer hoeft te richten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Staat in de OP: Logitech Harmony 895 RF signalen

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een harmony 555.
Ik wilde mijn PS3 toevoegen als apparaat. Ik weet dat ik die zo niet kan bedienen,
maar de software van logitech wil toch een apparaat hebben om een activiteit te kunnen in stellen.
Ik heb dus de PS3 aangemaakt, welke ook als zodanig herkent werd door de software, aangezien hij een help pagina weergaf over de PS3.

Ik test mijn activiteit, om te kijken of mijn TV en AVR goed ingesteld worden, gaat ineens mijn PS2 aan 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:21
was de ps3 niet via bluetooth en dus neit te bedienen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
dat klopt, maar ik moest iets aanmaken om de activiteit te kunnen maken om de andere apparaten te bedienen om de PS3 weer te geven.
Maar blijkbaar stuurt hij dan IR signalen uit voor wie er een PS2 IR USB reciever aan hangt. Daardoor denk ik dat hij mn PS2 aanzette.

Nu heb ik hem maar als PS1 ingesteld met als naam PS3.

probleem nu is alleen nog dat mn tv niet naar de hdmi toe wil gaan. Nog maar even wat spelen dan.

Edit: Gelukt. Ik had het wisselen van AV kanalen op mijn philips 26PFL3312 op mode 1 staan, en dit moest mode 3 zijn. Althans, dat neem ik aan aangezien het nu wel werkt.

Ik moet zeggen, als het eenmaal ingesteld is, werkt het goed, maar ik denk dat de gemiddelde leek die zo'n ding bij de media markt ziet en denkt, he dat is handig, toch moeite zal hebben om het goed in te stellen.

[ Voor 31% gewijzigd door M a r c o op 04-06-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De opkomende Harmony Two zal RF ondersteunen.
Volgens mij doet de Harmony 1000 dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Harmony Two???
nog niet van gehoord, en kan er zo gauw ook niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk op http://www.harmony-forum.nl/, daar is Leo al gebruiker van de nieuwe Two.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Gister bij iBood ook uiteindelijk een Harmony besteld. O+
Zag op de site van Logitecht dat de Wii ook ondersteund wordt. Wat moet ik me hierbij voorstellen? (stond helaas geen overige info bij...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01
Ik heb hem toegevoegd, maar ik kreeg de melding dat er geen functionaliteit in zat.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:17:
Kijk op http://www.harmony-forum.nl/, daar is Leo al gebruiker van de nieuwe Two.
Huh? er bestaat nog helemaal geen Harmony Two. Op het harmony-forum kom ik dan ook niets tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een UPC Mediabox met DVR, die ik gebruik i.c.m. Harmony 895. Als ik via de IR extender via OK een nieuw kanaal wil kiezen verspringt ie 3x. Response staat op 0 en probleem blijft, kan ik de gevoeligheid nog lager zetten of weet iemand een andere oplossing. (weet niet of dit UPC-specifiek is, probleem komt vast ook voor met andere apparaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 03:21:
* jules heeft eergisteren weer een aantal aanpassingen gedaan aan de 885, eigenlijk omdat het puur noodzakelijk was na aansluiting van een A/V switch. Meteen wat kleine minor "bugfixjes" opgelost en het geheel werkt weer een tikkie prettiger. Wel bizar eigenlijk, vanaf één AB met 1 druk op de knop 4 apparaten een opdracht versturen. DVD kijken? Pak de AB, druk de juiste activity in, leun achterover en 5 tellen later staat alles aan, DVD speler, A/V switch op juiste kanaal, TV aan en op juiste kanaal, volume van de tv helemaal geminimaliseerd, versterker op het juiste kanaal aan. Je drukt op play, DVD speler begint DVD af te spelen, je zet muziek harder/zachter van de versterker. Sub iets te hard? Geen probleem, zetten we die wat zachter... Klaar met kijken? Met 1 knop zet je alles ook weer uit.
Kan iemand me vertellen hoe dat moet? Ik heb zelf namelijk sinds gisteren de Harmony One, maar ik kan niet uitvinden hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:17

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:16:
[...]

Kan iemand me vertellen hoe dat moet? Ik heb zelf namelijk sinds gisteren de Harmony One, maar ik kan niet uitvinden hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. :)
Ik vermoed dat hij mute van de tv gebruikt.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 19:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Of gewoon voldoende 'volume down' zenden zodat je zeker weet dat hij op 0 staat :P

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
osxy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 07:04:
Ik vermoed dat hij mute van de tv gebruikt.
Bij sommige TV's krijg je dan continu het mute-icoontje on-screen.. da's niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:39:
Of gewoon voldoende 'volume down' zenden zodat je zeker weet dat hij op 0 staat :P
Hmm, ik heb nog niet gevonden hoe ik een dergelijke actie kan toevoegen. Ik kan wel standaarddingen als aan/uit en uitgang en zo voor elkaar krijgen, maar dat is simpel omdat de software daar zelf naar vraagt.

Ik heb wel zitten te zoeken hoe ik gewoon een 'los' commando toe kan voegen, maar dat heb ik vooralsnog niet voor elkaar gekregen.

Wat ik dus bv heb is:

TV aan
TV op ingang X
Versterker aan
Versterker op ingang X
Decoder aan
Decoder op Tuner

Op deze manier heb ik natuurlijk mijn apparaten wel aan staan, echter, op het moment dat ik geluid krijg via de versterker wil ik het liefste dat de tv het geluid helemaal uit zet. Ik wil dat niet doen met de 'sound mute' optie, want dan heb ik steeds dat icoontje in beeld staan. Als het volume van de tv bv op 11 staat, dan wil k dat hij dat terug brengt naar 0.

Ik heb alleen geen idee hoe een dergelijke actie toe moet voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Soms kan je een tv in hotel mode zetten. Waarmee je oa het initiële geluid op nul zet. Jouw tv + hotel mode in google werkt denk ik wel ;)

Mijn tv onthoudt de laatst gebruikte volume stand na uitzetten gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

catchingfire schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:02:
[...]

Bij sommige TV's krijg je dan continu het mute-icoontje on-screen.. da's niet fijn.
Dat dacht ik ook, bij mijn Panasonic (TH42-PV70). Maar dat duurt gewoon gruwelijk lang (echt 15 seconden ofzo), maar uiteindelijk verdwijnt hij bij mij wel. Dus wellicht gratis tip dit... :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

offtopic:
Even een crosspost, stond in verkeerde topic
quote:
-Leon- schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:29:
[...]

Ik heb even gekeken in mijn instellingen van de Harmony en ik gebruik de volgende instellingen:

Heb een activiteit aangemaakt "HTPC starten". Hiermee gaan mijn TV & Receiver aan. MediaPortal als apparaat geadd, en ingesteld op 'Home'.

Vervolgens onder 'knoppen aanpassen' (van die activiteit) de volgende instellingen voor de rode/groene/gele/blauwe knoppen:

Teletekst rood MediaPortal Red(rood)
Teletekst groen MediaPortal Green(Groen)
etc.

Verder in MP config een vinkje gezet dat ik MCE Remote gebruik en toen werkte alles perfect.
Misschien kan je d'r wat mee.
Precies gedaan zoals hierboven beschreven. Helaas werkt het niet i.c.m. met mijn Antec Fusion V2 en mijn Harmony 885.
Ik kan alleen de pijltjes toetsen en de OK button gebruiken, bij andere commando's geeft de Fusion op het schermpje de melding "not defined command" en gebeurt er verder niets...
Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:16:
Hmm, ik heb nog niet gevonden hoe ik een dergelijke actie kan toevoegen. Ik kan wel standaarddingen als aan/uit en uitgang en zo voor elkaar krijgen, maar dat is simpel omdat de software daar zelf naar vraagt.

Ik heb wel zitten te zoeken hoe ik gewoon een 'los' commando toe kan voegen, maar dat heb ik vooralsnog niet voor elkaar gekregen.
Nou, dat kan wel, maar het zit best wel goed verstopt:

Eerst moet je een Activity maken/aanpassen. Hierbij moet je kiezen voor de optie 'Review the settings for this Activity' en vervolgens voor de optie 'Yes, but I want to add more control of options and devices for this Activity.' Daarna moet je een paar keer op 'Next' drukken en vervolgens kom je bij een scherm met de tekst 'Please review the actions for your Watch TV Activity:'. Hier kun je een aantal akties toevoegen aan het starten van de Activity. Bij mij staat daar inderdaad 10 keer 'VolumeDown' om de tv stil te krijgen.

PS. Misschien kan dit ook handiger, maar ik ben al blij als ik eindelijk een optie heb gevonden in dit niet geheel gebruiksvriendelijke programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Jemig. Ik wilde net de "one" kopen, maar door de goedkope aanbieding bij iBood begin ik toch weer te twijfelen om de 885 te halen.

Heeft iemand ze beide wel eens gebruikt?

Welke van deze 2 raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:21
Hmz vreemd probleem met m'n 885
Heb de software geinstalleerd op mn mac, start het op en dan vraagt hij om de afstandsbediening aan te sluiten.
Doe dit en klik op OK maar hij blijft maar om de remote vragen..iemand bekend met dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, hier moest ik NOD32 tijdelijk uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

kakels schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:53:
Jemig. Ik wilde net de "one" kopen, maar door de goedkope aanbieding bij iBood begin ik toch weer te twijfelen om de 885 te halen.

Heeft iemand ze beide wel eens gebruikt?

Welke van deze 2 raden jullie aan?
Die aanbieding is alweer afgelopen hoor, en je weet nooit wanneer ie terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
obsidian schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:15:
[...]

Die aanbieding is alweer afgelopen hoor, en je weet nooit wanneer ie terugkomt.
Idd, iBood is een dagactie site. Ze verkopen elke dag slechts 1 artikel, wat dan ook alleen die dag te koop is, en zolang de voorraad strekt. Er wordt nooit vooraf aangekondigd wat er te koop zal zijn.
De harmony 885 is nu wel al 2 keer in 2 maanden ofzo voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:51
Vandaag bij 4Launch de Logitech Harmony Remote 525 voor maar €30,- (€37,50 incl verzendkosten)

En de Logitech Harmony Remote 885 voor €95,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
jochie79 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:47:
Vandaag bij 4Launch de Logitech Harmony Remote 525 voor maar €30,- (€37,50 incl verzendkosten)

En de Logitech Harmony Remote 885 voor €95,-
Ik zie de 525 bij de aanbiedingen voor € 39 staan daar. Niet € 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:51
M a r c o schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:24:
[...]

Ik zie de 525 bij de aanbiedingen voor € 39 staan daar. Niet € 30
Klopt, nu wel, was €30,- ook volgens de eendagsknaller mail van 4Launch, ik heb 'm 2 uur geleden nog voor €30,- kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Och, ik had mijn 555 voor € 35 op marktplaats.
In nieuwstaat. Zelfs de originele verpakking zat er nog bij.
Komisch om te zien dat er nu nog mensen € 40 bieden op een 525 op marktplaats.
Ik denk dat ik met mijn 555 wel een goeie deal had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

pfff eindelijk mijn harmont remote goed kunnen programmeren voor de TH-42PY700. Het wilde maar niet lukken met de ingangen. Gisteren 1,5 uur met Canada in gesprek geweest. Konden het ook niet oplossen. Vandaag ben ik teruggebeld en is er de volgende oplossing (door mij aangedragen).
-Via Hotelmode alle niet actieve ingangen verwijderd. Dwz alleen HDMI1 (computer) en HDMI2 (digitale tv) laten staan. De ingang (analoge) tv kan niet verwijderd worden. Daarnaast laten opstarten op HDMI2 (via hotelmode).
-Logitech heeft vervolgens de ab geprogrammeert met discrete codes.

Eindelijk doet tie wat ik wil... Nu mijn volgende projectje Mediaportal goed geconfigger krijgen voor de remote.

[/crosspost]

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1 ... 15 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.