1. Ja
2. Ja
2. Ja
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
NeeVerwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:10:
Ik heb nu de Harmony One, naar alle tevredenheid, ik heb alleen nog even een vraagje of ik met de PC ontvanger daarna ook mediacenter kan aansturen met beeld op de harmony one zodat mijn tv uit kan.
Verwijderd
Bij de one zitten die teletext-knoppen in het schermpje. Ik ben met je eens dat fysieke knopjes hiervoor mooier waren geweest, maar met schermknoppen (inclusief duidelijke rood-groen-geel-blauwe icoontjes) lijkt het me het programmeren van de HDD recorder (Sony zeker? ;-) prima te doen. Wat mij meer tegenhoudt is het feit dat er maar drie activiteiten tegelijk in het schermpje kunnen. Dat hadden en ook zes kunnen zijn (of nog liever 8 zoals bij de 885). Ik wacht op een harmony two...catchingfire schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:51:
Ik neig naar de Harmony One, het enige wat me er steeds van weerhoudt is het ontbreken van de rood/groen/geel/blauw toetsen. Voor teletekst vind ik het nog geen ramp, maar voor het programmeren van m'n Guide+ HDD-recorder zijn die toetsen echt nodig... hoe lossen One-bezitters dit gebrek aan toetsen op?
[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 21-05-2008 22:36 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Je kan ontbrekende toetsen in het schermpje zetten. Je kan 3 activiteiten per scherm kwijt..... 3 op de volgende.... weer 3... etc. Ik snap niet dat men den dat zon probleem vindt.catchingfire schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:51:
Ik neig naar de Harmony One, het enige wat me er steeds van weerhoudt is het ontbreken van de rood/groen/geel/blauw toetsen. Voor teletekst vind ik het nog geen ramp, maar voor het programmeren van m'n Guide+ HDD-recorder zijn die toetsen echt nodig... hoe lossen One-bezitters dit gebrek aan toetsen op?
Hm dat is raar. Als ik nl de wizard volg dan vraagt de software me gewoon 'What input or channel does your Philips TV need to be on?'schumi2004 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:34:
edit-
Nog iets, als ik bv 2x achter elkaar op activiteit "TV kijken" druk schakelt hij in eens ext2 ipv 1 zoals ingesteld. is dat een config probleem?
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 15:13 ]
Verwijderd
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Komt me bekend voor. Kan ook niet meer zonder de Harmony One.LuNaTiC schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:21:
Hoe meer ik hem gebruik, hoe meer ik me afvraag hoe ik ooit zonder kon
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Verwijderd
Als ik vragen mag, watvoor setting had je nodig?Superdaantje schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:35:
[...]
Heb wel één keer de helpdesk nodig gehad om dat het ging om instellingen die met de software niet te maken zijn. De helpdesk wijzigd dit in de XML file.
Werkt gewoon. Wat wil je weten?Superdaantje schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:35:
[...]
Komt me bekend voor. Kan ook niet meer zonder de Harmony One.
Werkt allemaal erg lekker. Bedienen van de H/K Set en Ipod. Net toch maar besloten om een Mac Mini te bestelen om deze er ook mee te bedienen
Heb wel één keer de helpdesk nodig gehad om dat het ging om instellingen die met de software niet te maken zijn. De helpdesk wijzigd dit in de XML file.
Wat zijn jullie ervaringen met het bedienen van de Mac Mini en de harmony (One)
Nederlands is makkelijker als je denkt
Chris, ik heb een vergelijkbare setup als jij, en ik gebruik nu IR Server in combinatie met Media Portal en Imon software, en de Harmony 555. Voor details verwijs ik je graag naar mijn blog.Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:49:
Ik heb sinds een paar maanden de Harmony 555 en ik ben er zeer tevreden over, alleen heb ik een probleempje.
Ik heb sinds kort een mediacenter in mijn slaapkamer en die wil ik graag ook de software (Mediaportal, bekend op het forum) besturen met mijn afstandsbediening.
Ik heb al zitten klooien met de software, maar ik kom er toch niet uit. In mediaportal heb ik aangegeven dat ik een MCE afstands heb, dus daar ligt het niet aan.
Bij mijn Devices op de logitech staat mijn mediacenter ook aangegeven, maar als ik de afstandsbediening dan probeer de bedienen, geeft hij op het schermpje van mijn Antec Fusion V2 (ingebouwd IR) not defined aan. Als software om mijn Fusion aan te sturen, gebruik ik Imon/Median.
Bij het programmeren van mijn afstandsbediening zegt hij ook dat ik 20 cm met het IR oogje van de orginele afstandsbediening moet zitten, maar dit snap ik niet echt
Herkent iemand dit probleem en weet hij een oplossing/tip?
Alvast hartstikke bedankt,
Chris
edit:
het lukt nu om Mediaportal voor een gedeelte te besturen, alleen kan ik nu op enter drukken en de pijltjes, voorderest werkt hij nog niet. In de Mediaportal software heb ik de mapping ingesteld, maar het lukt nog niet. Ik denk dat het probleem in de software van Logitech zit. Ik moet de afstandsbediening namelijk ''IR leren'', maar ik heb geen afstandsbediening bij mijn Fusion gekregen, dus kan ik hem er niet 20cm vandaan leggen
Verwijderd
Ik heb geprobeerd je advies op te volgen maar na het openschroven van 4 schroefjes (daar waar de batterijen zitten) krijg ik de bovenkant en onderkant nog niet los. Een klein gedeelte wel (daar waar de schroeven zaten) maar te weinig om bij de diverse contactpunten te komen. Of ik heb 2 linker handen of ik durf niet genoeg kracht te zettenGaryu schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:59:
@ma9ma: Even openmaken en de contactjes schoonpoetsen? Daarmee kan je evt. het knoppenprobleem oplossen
Als het de 525 betreft is het vrij makkelijk.ma9ma schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:20:
[...]
Ik heb geprobeerd je advies op te volgen maar na het openschroven van 4 schroefjes (daar waar de batterijen zitten) krijg ik de bovenkant en onderkant nog niet los. Een klein gedeelte wel (daar waar de schroeven zaten) maar te weinig om bij de diverse contactpunten te komen. Of ik heb 2 linker handen of ik durf niet genoeg kracht te zetten
Verwijderd
JAVerwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:48:
Ik heb veel interesse in de Harmony One maar vraag mij af of dit kan.
Mijn receiver heeft 3 HDMI aansluitingen. Op 1 zit de tv, op 2 de blueray speler en op 3 een HDMI-switch waaraan gekoppeld de PS3, de HD-speler en de DVD speler. Via de receiver gaat alles met HDMI-out naar de tv.
Kan ik met de Harmony One al deze apparaten makkelijk bedienen?
[ Voor 20% gewijzigd door Daan_ op 27-05-2008 19:16 ]
Gelukt, ik was wel goed op weg maar op een bepaald punt durfde ik niet meer kracht te geven omdat ik bang was dat er iets zou breken. Ging nu met wat meer kracht wel goed. Enige teleurstellende is dat het schoonmaken niets geholpen heeft. Die 4 blijft k*tten...schumi2004 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:14:
[...]
Als het de 525 betreft is het vrij makkelijk.
Hier kun je kijken of je apparaat al in de database staat. Als hij er in staat dan hoef je de Remote de functies niet te leren. (over het algemeen) Je kunt het ook proberen om een apparaat te pakken die veel op die van jouw lijkt kwa functies (bijvoorbeeld een type hoger of lager)daWeasel schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:57:
Ik kan via deze site : http://myremotesetup.com/...RelativePath=ProcSpice%2F er niet achter komen of mijn home cinema set van sony htd650ss compatible is. Ik ga er wel van uit alleen ik weet niet onder welk apparaat kopje ik moet zoeken? Iemand een idee?
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Ik heb de nieuwe HDTV-box van UPC met PVR en deze opnieuw in de remote opgevoerd. Door wat toetsen te zenden naar de remote heeft hij hem herkend en werkt alles perfect, ook de kleurtjes (blauwe knop gebruikt om een pvr-entry te verwijderen).Smarron schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 07:34:
[...]
Bedoel je de oude mediabox of de nieuwe HDTV-box ?
De oude had ik exact toegevoegd op type, want er waren er 3 ofzo die erg op elkaar leken. Uiteraard de goede gepakt. De nieuwe box werkte eigenlijk exact hetzelfde als de oude box dus die heb ik niet eens aangepast.
rm -r *
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Verwijderd
Verwijderd
Ik denk dat je ipv Power On hebt gekozen voor Eject.MiskentTalent schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:01:
Als ik al een activity geactiveerd heb, en ik wil naar een volgende activity, dan gaat bv mijn laadje van de DVD speler open (zo heb ik hem geprogrammeerd) maar hij gaat ook weer dicht zonder dat ik daar een opdracht voor heb geprogrammeerd.
Dit doet ie niet wanneer ik nog geen activity heb gebruikt, dan is het goed.
Dus met andere woorden, ik heb een,
Activity met (DVD Kijken)
Activity met (Film Kijken)
maar als ik nou overschakel van dvd kijken, naar film kijken, gaat dus het laadje open, maar ook gelijk weer dicht (vreemd he ) wie heeft hier een oplossing voor
DVD HD Recorder = een Sony RDR-HX650 160GB hardeschijf)
Verwijderd
Ik heb deze microsoft remote en receiver.Mr_Blobby schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:00:
[...]
Je heb een stuk hardware nodig om de infrarood signalen op te ontvangen. Dat kan bijvoorbeeld een Microsoft Media Center remote controller en receiver zijn (zo'n €25). Als je meer wil bedienen dan alleen je Windows Media center of Media portal, dan heb je ook software nodig zoals HIP (gratis) of Girder (vanaf €50). Uitleg over deze software en hoe die met de Microsoft remote controller samenwerkt, staat op deze pagina.
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Basement Bios ---- Exo-S
Je moet ook niet proberen om muis en toetsenbord events te emuleren. Je stelt in MediaPortal in wat voor remote je gebruikt (meestal de microsoft MCE), je voegt in de Harmony de Microsoft Remote toe als device en dan werkt eigenlijk alles al in één keer.Mystikal schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:34:
Hmmm, ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld de Esc toets en de linker en rechtermuisknop te programmeren in mijn 885. Kan iemand mij een stap voor stap howto geven? Ik wil het gebruiken in combinatie met MediaPortal.
Hmmm okay, dat ga ik eens proberen! Bedankt!synthdood schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:15:
[...]
Je moet ook niet proberen om muis en toetsenbord events te emuleren. Je stelt in MediaPortal in wat voor remote je gebruikt (meestal de microsoft MCE), je voegt in de Harmony de Microsoft Remote toe als device en dan werkt eigenlijk alles al in één keer.
Basement Bios ---- Exo-S
Ik was eigenlijk op zoek naar een harmony One, maar dit is toch wel een mooie aanbieding.. Wat denken jullie, toch voor de ONE gaan (50,- duurder) of deze aanbieding scoren???
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
ik zit met exact hetzelfde vraagstuk...M@cer schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 07:59:
Ik was eigenlijk op zoek naar een harmony One, maar dit is toch wel een mooie aanbieding.. Wat denken jullie, toch voor de ONE gaan (50,- duurder) of deze aanbieding scoren???
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
en zo is het voorspeld!
Als toegevoegde waarde van de One zie ik op de logitech-vergelijk functie alleen dat de One een touch-screen heeft. Als groot nadeel zie ik weer dat de One maar drie "softkeys" op 't scherm kwijt kan, en de 885 zes acht.sander- schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:27:
Tja, het is maar net hoeveel waarde je hecht aan de nieuwe features van de One. Ik heb nu de H/K Versie van deze remotes en heb eigenlijk zoiets van: Ik wacht tot de one keer goedkoop in de aanbieding is, want dan ben ik gelijk weer helemaal bij.
Eh.... 6 softkeys op het scherm. 3 activiteiten per scherm.catchingfire schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:28:
[...]
Als toegevoegde waarde van de One zie ik op de logitech-vergelijk functie alleen dat de One een touch-screen heeft. Als groot nadeel zie ik weer dat de One maar drie "softkeys" op 't scherm kwijt kan, en de 885 zes.
Money for nothin' and your chicks for free
Mocht een en ander nog problemen opleveren kijk dan eens op mijn blog, waar ik mijn installation (mbv IR Server Suite) tot volle tevredenheid gebruikt.Mystikal schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 07:45:
[...]
Hmmm okay, dat ga ik eens proberen! Bedankt!
Met zoiets als http://www.quickspot.nl/m...ible-control-p-11344.html kun je dat wel oplossen. Overigens is het de eerste link van dat apparaat die ik tegenkom, dus kijk even naar alternatieven en prijzen als je het interessant vindt.Dr. Quipers schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:59:
Ik ben nieuw in dit Harmony afstandsbedieningen wereldje dus even een vraagje.
Mijn HIFI apparatuur staat achter gesloten kastjes en deze wil ik kunnen bedienen zonder een klepje van die kastjes open te moeten doen. Dan voldoet de 885 denk ik niet he? Dan heb ik de 895 nodig i.c.m. zon Wireless Extender?
Toch wel een groot verschil in prijs tussen de 885 en 895... Helemaal met die iBood actie... 80 vs. 200 euro..
PSN: Shiver23
Ik wou eerst ook de 885 toen hij in de aanbieding was bij ibood en ik ben blij dat ik dit niet heb gedaan. Allereerst is hij ondertussen al 3x voorbij gekomen. En ik heb thuis ook alles achter deurtjes staan. Dan kom je idd uit bij de 895. De RF functie werkt ideaal, je hoeft ook niet meer te richten ! Ik heb de 895 2e hands kunnen aanschaffen voor 150 euro. Het verschil is idd erg groot nu met deze aanbieding, je moet alleen voor jezelf bepalen of je voor de RF functie 120 euro over hebt. Verder zijn beide toestellen identiek meen ik (misschien miniscule verschillen)Dr. Quipers schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:59:
Mijn HIFI apparatuur staat achter gesloten kastjes en deze wil ik kunnen bedienen zonder een klepje van die kastjes open te moeten doen. Dan voldoet de 885 denk ik niet he? Dan heb ik de 895 nodig i.c.m. zon Wireless Extender?
Toch wel een groot verschil in prijs tussen de 885 en 895... Helemaal met die iBood actie... 80 vs. 200 euro..
Kun dit ook gebruiken met de Harmony One zodat je niet meer hoeft te richten ?Shiver23 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:17:
[...]
Met zoiets als http://www.quickspot.nl/m...ible-control-p-11344.html kun je dat wel oplossen. Overigens is het de eerste link van dat apparaat die ik tegenkom, dus kijk even naar alternatieven en prijzen als je het interessant vindt.
Staat in de OP: Logitech Harmony 895 RF signalenDr. Quipers schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:59:
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
[ Voor 31% gewijzigd door M a r c o op 04-06-2008 23:07 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Huh? er bestaat nog helemaal geen Harmony Two. Op het harmony-forum kom ik dan ook niets tegen.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:17:
Kijk op http://www.harmony-forum.nl/, daar is Leo al gebruiker van de nieuwe Two.
Verwijderd
Verwijderd
Kan iemand me vertellen hoe dat moet? Ik heb zelf namelijk sinds gisteren de Harmony One, maar ik kan niet uitvinden hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.jules schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 03:21:
* jules heeft eergisteren weer een aantal aanpassingen gedaan aan de 885, eigenlijk omdat het puur noodzakelijk was na aansluiting van een A/V switch. Meteen wat kleine minor "bugfixjes" opgelost en het geheel werkt weer een tikkie prettiger. Wel bizar eigenlijk, vanaf één AB met 1 druk op de knop 4 apparaten een opdracht versturen. DVD kijken? Pak de AB, druk de juiste activity in, leun achterover en 5 tellen later staat alles aan, DVD speler, A/V switch op juiste kanaal, TV aan en op juiste kanaal, volume van de tv helemaal geminimaliseerd, versterker op het juiste kanaal aan. Je drukt op play, DVD speler begint DVD af te spelen, je zet muziek harder/zachter van de versterker. Sub iets te hard? Geen probleem, zetten we die wat zachter... Klaar met kijken? Met 1 knop zet je alles ook weer uit.
Ik vermoed dat hij mute van de tv gebruikt.Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:16:
[...]
Kan iemand me vertellen hoe dat moet? Ik heb zelf namelijk sinds gisteren de Harmony One, maar ik kan niet uitvinden hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Tijd voor een nieuwe sig..
Bij sommige TV's krijg je dan continu het mute-icoontje on-screen.. da's niet fijn.osxy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 07:04:
Ik vermoed dat hij mute van de tv gebruikt.
Verwijderd
Hmm, ik heb nog niet gevonden hoe ik een dergelijke actie kan toevoegen. Ik kan wel standaarddingen als aan/uit en uitgang en zo voor elkaar krijgen, maar dat is simpel omdat de software daar zelf naar vraagt.Koffie schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:39:
Of gewoon voldoende 'volume down' zenden zodat je zeker weet dat hij op 0 staat
Dat dacht ik ook, bij mijn Panasonic (TH42-PV70). Maar dat duurt gewoon gruwelijk lang (echt 15 seconden ofzo), maar uiteindelijk verdwijnt hij bij mij wel. Dus wellicht gratis tip dit...catchingfire schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:02:
[...]
Bij sommige TV's krijg je dan continu het mute-icoontje on-screen.. da's niet fijn.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Precies gedaan zoals hierboven beschreven. Helaas werkt het niet i.c.m. met mijn Antec Fusion V2 en mijn Harmony 885.quote:
-Leon- schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:29:
[...]
Ik heb even gekeken in mijn instellingen van de Harmony en ik gebruik de volgende instellingen:
Heb een activiteit aangemaakt "HTPC starten". Hiermee gaan mijn TV & Receiver aan. MediaPortal als apparaat geadd, en ingesteld op 'Home'.
Vervolgens onder 'knoppen aanpassen' (van die activiteit) de volgende instellingen voor de rode/groene/gele/blauwe knoppen:
Teletekst rood MediaPortal Red(rood)
Teletekst groen MediaPortal Green(Groen)
etc.
Verder in MP config een vinkje gezet dat ik MCE Remote gebruik en toen werkte alles perfect.
Misschien kan je d'r wat mee.
Nou, dat kan wel, maar het zit best wel goed verstopt:Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:16:
Hmm, ik heb nog niet gevonden hoe ik een dergelijke actie kan toevoegen. Ik kan wel standaarddingen als aan/uit en uitgang en zo voor elkaar krijgen, maar dat is simpel omdat de software daar zelf naar vraagt.
Ik heb wel zitten te zoeken hoe ik gewoon een 'los' commando toe kan voegen, maar dat heb ik vooralsnog niet voor elkaar gekregen.
Die aanbieding is alweer afgelopen hoor, en je weet nooit wanneer ie terugkomt.kakels schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:53:
Jemig. Ik wilde net de "one" kopen, maar door de goedkope aanbieding bij iBood begin ik toch weer te twijfelen om de 885 te halen.
Heeft iemand ze beide wel eens gebruikt?
Welke van deze 2 raden jullie aan?
Idd, iBood is een dagactie site. Ze verkopen elke dag slechts 1 artikel, wat dan ook alleen die dag te koop is, en zolang de voorraad strekt. Er wordt nooit vooraf aangekondigd wat er te koop zal zijn.obsidian schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:15:
[...]
Die aanbieding is alweer afgelopen hoor, en je weet nooit wanneer ie terugkomt.
Ik zie de 525 bij de aanbiedingen voor € 39 staan daar. Niet € 30jochie79 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:47:
Vandaag bij 4Launch de Logitech Harmony Remote 525 voor maar €30,- (€37,50 incl verzendkosten)
En de Logitech Harmony Remote 885 voor €95,-
Klopt, nu wel, was €30,- ook volgens de eendagsknaller mail van 4Launch, ik heb 'm 2 uur geleden nog voor €30,- kunnen bestellen.M a r c o schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:24:
[...]
Ik zie de 525 bij de aanbiedingen voor € 39 staan daar. Niet € 30
Basement Bios ---- Exo-S
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq