Heb nu 12 dagen geleden mail gestuurd naat Logitech, nog niks gehoord. Schiet lekker op, ik heb geen zin om te bellen, vind mail veel prettiger werken.
Ik kan je adviseren te bellen. Ik heb een Philips Ambilight full HD. Die heeft 3 HDMI ingangen en volgens logitech maar 2. Type doorgegeven, zij even wat nagekeken. Even 3 minuten wachtten. Mocht updaten en hij stond erbij.Sjah schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:14:
Heb nu 12 dagen geleden mail gestuurd naat Logitech, nog niks gehoord. Schiet lekker op, ik heb geen zin om te bellen, vind mail veel prettiger werken.
100 van de 100 punten voor de helpdesk.
Verwijderd
Ik werk ook liever met mail ja, maar de Harmony telefonische support is gewoon uitmuntent goed ja.
Nou, ik ben begonnen met het configureren van m'n 885. Ik had gedacht dat een courante Samsung LCD (LE37M86) toch wel volledig bedienbaar zou zijn... echter
- teletext beeindigen werkt niet (kan de TV/DTV knop niet vinden)
- een tv zendrer >9 selecteren werkt niet (kan de -/-- knop niet vinden)
... tegenvaller.
... tegenvaller.
De missende knoppen kan je gewoon inleren. Hoe je TV zenders selecteert kan je bij de instellingen van je TV in de Harmony PC applicatie veranderen. En anders bel je de helpdesk, dan is het zo gepiept.catchingfire schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:53:
Nou, ik ben begonnen met het configureren van m'n 885. Ik had gedacht dat een courante Samsung LCD (LE37M86) toch wel volledig bedienbaar zou zijn... echter
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Zou iemand met een harmony One iets voor mij willen controleren?
Is de infrarood module in de acherkant alleen om commando's te leren of stuurt die ook signaal uit als je op een willekeurige knop drukt om je apparaten te bedienen.
Als ik met een digicam de infraroodmodule bekijk en op een willekeurige knop druk dan doet de voorkant het wel maar de achterkant niet, commando's leren wil ook niet..
Ben bang dat die kapoet is..
Is de infrarood module in de acherkant alleen om commando's te leren of stuurt die ook signaal uit als je op een willekeurige knop drukt om je apparaten te bedienen.
Als ik met een digicam de infraroodmodule bekijk en op een willekeurige knop druk dan doet de voorkant het wel maar de achterkant niet, commando's leren wil ook niet..
Ben bang dat die kapoet is..
Ik zit nu te twijfelen tussen de 885 en de one nu de 885 bij de paradigit maar 80 euro kost. Ik heb nu eene 525 en die bevalt goed op de kwaliteit na (de knoppen werken tegenwoordig nog maar slecht). Wat rechtvaardigd bij de one de meerprijs van 60 euro behalve het touchscreen. Zit de 885 kwa degelijkheid goed in elkaar tegenvoer de 525?
Ik ga binnenkort samenwonen en heb echt geen zin in al die afstandsbedieningen op de tafel. Ik ben dus opzoek gegaan naar een all-in-one AB en kwam bij Logitech uit.
Ik moet er de volgende apparaten mee kunnen bedienen:
- Panasonic TH-42PX80
- Logitech Z-5500
- Samsung DCB-H360
- Microsoft Xbox360
- Sony PS3
Dit zijn geen onbekende merken voor zover ik weet dus dit zal niet zo'n probleem opleveren. Ik kwam via Kieskeurig uit bij de volgende AB's.
- Logitech Harmony 885 (€ 95,-)
- Logitech Harmony One (€ 131,-)
Die 130 euro is toch wel echt het maximale wat ik eraan uit wil geven, mijn vraag is dus eigenlijk wat de meerwaarde is van de Harmony One t.o.v. de 885? Zijn dat echt alleen de verlichte toetsen en het overdreven shiny model? Ik vind hem er een beetje te "slick" uitzien eigenlijk.
Zijn de apparaten die ik aangeef in elke functie te bedienen net als met de normale AB? Dus ook echt ALLE functies? En welke functies zijn bij de 360 en de PS3 te doen? Alleen als mediacenter denk ik?
- Panasonic TH-42PX80
- Logitech Z-5500
- Samsung DCB-H360
- Microsoft Xbox360
- Sony PS3
Dit zijn geen onbekende merken voor zover ik weet dus dit zal niet zo'n probleem opleveren. Ik kwam via Kieskeurig uit bij de volgende AB's.
- Logitech Harmony 885 (€ 95,-)
- Logitech Harmony One (€ 131,-)
Die 130 euro is toch wel echt het maximale wat ik eraan uit wil geven, mijn vraag is dus eigenlijk wat de meerwaarde is van de Harmony One t.o.v. de 885? Zijn dat echt alleen de verlichte toetsen en het overdreven shiny model? Ik vind hem er een beetje te "slick" uitzien eigenlijk.
Zijn de apparaten die ik aangeef in elke functie te bedienen net als met de normale AB? Dus ook echt ALLE functies? En welke functies zijn bij de 360 en de PS3 te doen? Alleen als mediacenter denk ik?
"ergonomie" van de one vind ik een stuk beter. De 885 ziet eruit als een sex toy waar bv volume up & down op zon soort halve maan zitten terwijl dat bij de one gewoon als een normale ab zit.
Wel ontbreekt het bij de One aan de 4 kleuren knoppen al kan je die wel op het scherm zetten.
Wel ontbreekt het bij de One aan de 4 kleuren knoppen al kan je die wel op het scherm zetten.
De PS3 heeft een bluetooth afstandsbediening, standaard kun je die dus niet bedienen met de Harmony. Ik weet wel dat er een 3rd party USB-infrarood ontvanger bestaat waarmee je de PS3 wel met een Harmony kan bedienen.StealthyPeanut schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:10:
- Panasonic TH-42PX80
- Logitech Z-5500
- Samsung DCB-H360
- Microsoft Xbox360
- Sony PS3
...
En welke functies zijn bij de 360 en de PS3 te doen? Alleen als mediacenter denk ik?
Meer info graag over die ontvangerSikkek schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:55:
[...]
De PS3 heeft een bluetooth afstandsbediening, standaard kun je die dus niet bedienen met de Harmony. Ik weet wel dat er een 3rd party USB-infrarood ontvanger bestaat waarmee je de PS3 wel met een Harmony kan bedienen.
Zelf eerst even wat moeite doen graag
(een search op ps3 in dit topic is toch niet te veel moeite?)
edit: kwam net deze tegen (IR ontvanger & remote voor de PS3), zou ook moeten werken lijkt me, 13,95 niet duur leek me......
[ Voor 19% gewijzigd door kaajee op 16-06-2008 22:24 ]
Ik ben een beetje aan het kijken naar een Harmoy 525. Ik heb al gelezen dat sommige dingen een 'sequence' kunnen uitvoeren, meerdere commando's na elkaar zegmaar. Kan de 525 dat ook? Want ik heb zegmaar niet echt een AB van 130 euro nodig
Het lijkt me vooral handig gezien ik 2 kastjes heb: een decoder voor digitenne, en de tv zelf. Meer heb ik eigenlijk niet nodig..
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Da's nou juist de hele 'truuk' van de Logitech Harmony's.......tdw schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:31:
Ik ben een beetje aan het kijken naar een Harmoy 525. Ik heb al gelezen dat sommige dingen een 'sequence' kunnen uitvoeren, meerdere commando's na elkaar zegmaar. Kan de 525 dat ook? Want ik heb zegmaar niet echt een AB van 130 euro nodigHet lijkt me vooral handig gezien ik 2 kastjes heb: een decoder voor digitenne, en de tv zelf. Meer heb ik eigenlijk niet nodig..
Ik zou zeggen: lees dit topic eens en verdiep je in de materie........
Ik heb nu ongeveer een week de Harmony 885 en het valt me toch niet mee.
Hiervoor had ik een Philips Pronto, maar jammer genoeg was deze kapot. De Pronto was misschien wel moeilijker in te stellen, maar je kon wel veel meer kanten op.
Ik ga zeker nog proberen om de 885 naar mijn hand te zetten..
Hiervoor had ik een Philips Pronto, maar jammer genoeg was deze kapot. De Pronto was misschien wel moeilijker in te stellen, maar je kon wel veel meer kanten op.
Ik ga zeker nog proberen om de 885 naar mijn hand te zetten..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Vandaag komt mijn Harmony 895 binnen.
Ik ga de volgende apparaten besturen:
Sony KDL40X3500
Onkyo R605
Samsung H360
Sony PS3 (Weet dat dat niet standaard kan)
En in mijn slaapkamer
Philips CRT TV
Humax decoder
Volgens mij moet dat geen probleem zijn en icm die RF lijkt me verdomde handig om vanuit mijn slaapkamer vast de radio in de woonkamer aan te zetten
Heeft iemand trouwens ervaring met die Z-Wave technologie?
Ik ga de volgende apparaten besturen:
Sony KDL40X3500
Onkyo R605
Samsung H360
Sony PS3 (Weet dat dat niet standaard kan)
En in mijn slaapkamer
Philips CRT TV
Humax decoder
Volgens mij moet dat geen probleem zijn en icm die RF lijkt me verdomde handig om vanuit mijn slaapkamer vast de radio in de woonkamer aan te zetten
Heeft iemand trouwens ervaring met die Z-Wave technologie?
[ Voor 5% gewijzigd door ChiLLeR op 17-06-2008 09:25 ]
>> Signature?
Niet erg veel te melden, eigenlijk alleen dat ik toch wel erg nieuwsgierig geworden ben. Zit zelf nu een beetje te rond te kijken naar de 885.
Rare vind ik dat de 885 voor onder de €100 te koop is (pricewatch) en de 895 voor meer dan het dubbele? Volgens mij heeft deze toch alleen Z-wave meer? Dan richt ik liever dan dat ik het dubbele betaal...
Rare vind ik dat de 885 voor onder de €100 te koop is (pricewatch) en de 895 voor meer dan het dubbele? Volgens mij heeft deze toch alleen Z-wave meer? Dan richt ik liever dan dat ik het dubbele betaal...
Sinds kort heb ik een Harmony 525. Inmiddels ben ik er iig redelijk in geslaagd om het apparaat te programeren voor teletekst en tv kijken.
Als ik aan het knoeien geweest ben met de programmering, dan krijg ik een welkomschermpje wat je weg moet klikken. Als dat één keer gebeurt, tot daar aan toe. Maar elke keer dat de afstandsbediening wat langer niet is gebruikt, en je kiest voor de activiteit die je wilt gaan doen, komt dat rottige welkomschermpje weer terug, wat je weer helemaal moet door bladeren en uiteindelijk de vraag moet beantwoorden of je de assistent wil gebruiken. Ik heb in de software al geslecteerd om de assistent uit te schakelen, maar dat lijkt niet te werken.
Mis ik ergens iets? Of zit ik niet bij de juiste optie? Ik probeer het uit te schakelen in het zelfde scherm waar je voor de Help kunt kiezen uit Slim of Volledig. Of moet ik het ergens anders zoeken?
Als ik aan het knoeien geweest ben met de programmering, dan krijg ik een welkomschermpje wat je weg moet klikken. Als dat één keer gebeurt, tot daar aan toe. Maar elke keer dat de afstandsbediening wat langer niet is gebruikt, en je kiest voor de activiteit die je wilt gaan doen, komt dat rottige welkomschermpje weer terug, wat je weer helemaal moet door bladeren en uiteindelijk de vraag moet beantwoorden of je de assistent wil gebruiken. Ik heb in de software al geslecteerd om de assistent uit te schakelen, maar dat lijkt niet te werken.
Mis ik ergens iets? Of zit ik niet bij de juiste optie? Ik probeer het uit te schakelen in het zelfde scherm waar je voor de Help kunt kiezen uit Slim of Volledig. Of moet ik het ergens anders zoeken?
@pegasus: in dat scherm kan je de assistent inderdaad uitschakelen. Daarna moet je wel weer je AB updaten. Werkte prima bij mij.
Ik heb een Logitech Harmony One Adv. Heel fijn toestel en heel content van. Maar heb 1 vraag.
Mijn versterker (Philips FA-931) gaat alleen aan als ik de pwr toets 2 seconden inhoudt op mijn originele afstandbediening.
En als ik dus een activiteit aanmaak op de logitech afst. blijft deze het signaal niet lang genoeg duren.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Database van logitech verschillende pwr on functies getest.
- Signaal aangeleerd via de wizard. (maar deze is dan ook te kort)
- Singaal RAW aangeleerd. Maar als ik deze 2 seconden inhoudt zegt de wizard dat ik de toets minderlang moet inhouden en het signaal is dan ook weer te kort.
- Repeat in de wizard op 5 gezet maar is nog te kort.
- intertoets tijd op 0ms gezet ook niet geholpen.
Hebben jullie dit soms al meegemaakt ?
Heb nu gewoon een knop aangemaakt op het touchscreen en deze dan inhouden. Maar via een activiteit zou het pak makkelijker zijn.
Mijn versterker (Philips FA-931) gaat alleen aan als ik de pwr toets 2 seconden inhoudt op mijn originele afstandbediening.
En als ik dus een activiteit aanmaak op de logitech afst. blijft deze het signaal niet lang genoeg duren.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Database van logitech verschillende pwr on functies getest.
- Signaal aangeleerd via de wizard. (maar deze is dan ook te kort)
- Singaal RAW aangeleerd. Maar als ik deze 2 seconden inhoudt zegt de wizard dat ik de toets minderlang moet inhouden en het signaal is dan ook weer te kort.
- Repeat in de wizard op 5 gezet maar is nog te kort.
- intertoets tijd op 0ms gezet ook niet geholpen.
Heb nu gewoon een knop aangemaakt op het touchscreen en deze dan inhouden. Maar via een activiteit zou het pak makkelijker zijn.
euhm !!!
Het klinkt erg flauw maar ik meen het serieus, iig de volgende keer geen Philips meer kopen... Ik heb ook allemaal problemen met mijn Philips apparaten en ik koop dus ook nooit meer Philips.
Je kan ook de helpdesk (logitech) even bellen en hun het uitleggen. Philips lijkt me niet in deze geen speler, immers, hoe zij hun infrarood commando's sturen hoeven ze aan de rest van de wereld niet uit te leggen.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Hier staat toch een oplossing die lijkt te werken.......daar islijkt het wel gelukt.........Greggy schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:03:
Ik heb een Logitech Harmony One Adv. Heel fijn toestel en heel content van. Maar heb 1 vraag.
.............
Iets soortgelijks had ik met het uitzetten van een iPod, daar moet de pauze toets 4 seconden ingedrukt blijven. Oplossing: bel de helpdesk! Ze kunnen het in no time voor je oplossen, je hoeft dan alleen je AB te updaten en het werkt.Greggy schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:03:
Het welkomsscherm is gisteren verder weggebleven, dus misschien dat ik dat nu toch voor elkaar heb (ik weet nu iig dat ik op de goede plek zit).
Ander probleem: mijn tv is een Grundig, en voor de Harmony heb ik al eens een goedkope aftermarket RC gehad, met het zelfde euvel. Het signaal is te zwak. De stereo-installatie kan ik van 5 meter afstand nog bedienen, maar zeker overdag vertikt de Grundig TV het regelmatig, als die bediend moet worden door de Harmony. s'Avonds gaat het vaak stukken beter.
Momenteel heb ik er oplaadbare batterijen in zitten. Zou het helpen om normale batterijen te gebruiken? Het is 4,8V versus 6V, maar ik weet niet wat er intern eventueel gebeurt met het omzetten van spanningen.
Ander probleem: mijn tv is een Grundig, en voor de Harmony heb ik al eens een goedkope aftermarket RC gehad, met het zelfde euvel. Het signaal is te zwak. De stereo-installatie kan ik van 5 meter afstand nog bedienen, maar zeker overdag vertikt de Grundig TV het regelmatig, als die bediend moet worden door de Harmony. s'Avonds gaat het vaak stukken beter.
Momenteel heb ik er oplaadbare batterijen in zitten. Zou het helpen om normale batterijen te gebruiken? Het is 4,8V versus 6V, maar ik weet niet wat er intern eventueel gebeurt met het omzetten van spanningen.
Dat zal geen 'drol' uitmaken. Intern gaat de elektronica toch niet ineens op een hogere spanning oid. werken......pegagus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 07:58:
........
Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. En ze worden geleverd met std. alkaline batterijen (geen oplaadbare) dus ook de 'wissel' kan geen kwaad.
Kun je in de instellingen van de Harmony het signaal niet opvoeren voor de TV?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Die standaard batterijen liggen al in de milieubak, omdat ik het idee had dat die ook leeg waren. Ik ga nog wel een nieuw pakje dure batterijen kopen en hopen dat het wat helpt.
Gisterenmiddag in een vlaag van verstandsverbijstering de rc eens op het raam gericht, en wat blijkt: dan werkt die wel goed.
Nu heb ik één keer met het aanleren van functies de melding gehad dat het signaal van de orginele rc zwak was. Zou het zo zijn dat de Grundig als het ware wordt verblind door het ir-signaal van de Harmony?
Iig heb ik nu een werkende rc, al is het een beetje raar om steeds onder de juiste hoek op het raam te moeten richten, om te TV te bedienen.

Nu heb ik één keer met het aanleren van functies de melding gehad dat het signaal van de orginele rc zwak was. Zou het zo zijn dat de Grundig als het ware wordt verblind door het ir-signaal van de Harmony?
Iig heb ik nu een werkende rc, al is het een beetje raar om steeds onder de juiste hoek op het raam te moeten richten, om te TV te bedienen.
Verwijderd
Weet iemand wat ik kan doen aan het probleem dat mijn harmony one, naar de verkeerde hdm ingang gaat. Bij dvd kijken gaat hij naar hdmi 2 en dat moet 1 zijn, maar ik krijg hem hier niet op. Iemand advies?
Verwijderd
Heb geen binding met de volgende website maar plaats het omdat de prijs wel nice is volgens mij:
http://1dayfly.nl/
Logitech Harmony 555 universele afstandsbediening 45,-
Thanks voor de tip! Ik was al van plan er 1 te bestellen, de timing hiervan is perfect, dus gelijk maar gedaan!Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:43:
Heb geen binding met de volgende website maar plaats het omdat de prijs wel nice is volgens mij:
Mijn 525 gebruik ik sinds een halfjaar niet meer. Verlichting gaat niet meer uit, dus de batterijen zijn na een goed dagje leeg. Firmware-update heeft volgens mij niet geholpen.
Ik had ergens gelezen dat dit een bekend probleem was, maar ik kan niet meer terugvinden waar?
Ik had ergens gelezen dat dit een bekend probleem was, maar ik kan niet meer terugvinden waar?
Dit had ik met mijn 1e TC-30 ook. De verlichting kon wel uit, maar dat moest ik handmatig doen met de knop. Omgeruild en nu geen probleem meer.Exorcist schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:13:
Mijn 525 gebruik ik sinds een halfjaar niet meer. Verlichting gaat niet meer uit, dus de batterijen zijn na een goed dagje leeg. Firmware-update heeft volgens mij niet geholpen.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
..
[ Voor 98% gewijzigd door Koffie op 23-06-2008 10:05 ]
Tijd voor een nieuwe sig..
Hmm. Nou ja, omruilen heb ik weinig zin in..Dan maar knopje gebruiken, als ik m nog gebruik. Soms istie niet zo handig namelijk, en gebruik ik liever een AB van het desbetreffende apparaat.Smarron schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:29:
[...]
Dit had ik met mijn 1e TC-30 ook. De verlichting kon wel uit, maar dat moest ik handmatig doen met de knop. Omgeruild en nu geen probleem meer.
Je weet dat Logitech een prima service heeft op hun internetpagina? Goede kans dat je gewoon een nieuwe krijgt als je ze mailt via hun custhelp support formulier.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
* Neejoh is nu ook trotse bezitter van een Logitech Harmony 885! *
Voor €75,- excl. (incl. €89,25) bij de Office Centre in Leeuwarden. Voor die €10 rij ik niet op en neer naar een Paradigit!
Eerste ervaringen zijn goed. Software is duidelijk (soms een beetje té... wizards maken het alleen maar moeilijker
) en heb een aantal apparaten goed kunnen vinden:
Iemand verder ervaring met het gebruik van de infrarood poort op de laptop? Het zou toch mogelijk moeten zijn om hiermee VLC (of een andere player) aan te sturen? Dat zou helemaal relaxed zijn, vanuit bed films kijken op een luie zondag morgen
Voor €75,- excl. (incl. €89,25) bij de Office Centre in Leeuwarden. Voor die €10 rij ik niet op en neer naar een Paradigit!
Eerste ervaringen zijn goed. Software is duidelijk (soms een beetje té... wizards maken het alleen maar moeilijker
- Samsung LE32R51b (tv)
- Pioneer VSX-810S (receiver)
- X360 (gameconsole / DVD)
Iemand verder ervaring met het gebruik van de infrarood poort op de laptop? Het zou toch mogelijk moeten zijn om hiermee VLC (of een andere player) aan te sturen? Dat zou helemaal relaxed zijn, vanuit bed films kijken op een luie zondag morgen
Ben bezig met de 525 om alles in te stellen, moet je echt dat ding alles "leren"?
Elect a clown, expect a circus.
Alle UPC ir codes zijn het zelfde dus je kan gewoon UPC opzoeken en dan mediabox kiezen.Neejoh schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:05:
* Neejoh is nu ook trotse bezitter van een Logitech Harmony 885! *
Eerste ervaringen zijn goed. Software is duidelijk (soms een beetje té... wizards maken het alleen maar moeilijker) en heb een aantal apparaten goed kunnen vinden:
Nu moet ik alleen nog even het typenummer van m'n UPC HD tvtuner opzoeken en ik ben klaar om te gaan.
- Samsung LE32R51b (tv)
- Pioneer VSX-810S (receiver)
- X360 (gameconsole / DVD)
Verwijderd
Ik kan het volgende niet vinden. Ik heb sinds een tijdje ook zo een Harmony remote 525, alleen ik vind het niet zo een goed apparaat. Behoorlijk omslachtig allemaal, veel lastiger als ik gewent ben en had gehoopt.
Namelijk ik gebruik bepaalde opties meer als andere, maar dan moet ik eerst door 12 pagina's aan functies voor ik bevoorbeeld wat kan kiezen (dit is met mijn versterker) kan je het niet op een bepaalde manier ordenen ? dat je functies op een pagina zet, zodat de vaker gebruikte onderdelen meer "vooraan" zitten ? daarnaast ik kan mijn TV niet uitzetten ermee (Philips 72cm CRT ding) dan moet ik op "help" drukken, en gaat hij dingen vragen en als hij bij TV aankomt zet hij hem wel uit. hij KAN het dus wel alleen hij doet het niet
Namelijk ik gebruik bepaalde opties meer als andere, maar dan moet ik eerst door 12 pagina's aan functies voor ik bevoorbeeld wat kan kiezen (dit is met mijn versterker) kan je het niet op een bepaalde manier ordenen ? dat je functies op een pagina zet, zodat de vaker gebruikte onderdelen meer "vooraan" zitten ? daarnaast ik kan mijn TV niet uitzetten ermee (Philips 72cm CRT ding) dan moet ik op "help" drukken, en gaat hij dingen vragen en als hij bij TV aankomt zet hij hem wel uit. hij KAN het dus wel alleen hij doet het niet
Dat kan wel, dat je op de eerste pagina alle belangrijke dingen zet, kan je doen bij knoppen aanpassen geloof ikVerwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:19:
Ik kan het volgende niet vinden. Ik heb sinds een tijdje ook zo een Harmony remote 525, alleen ik vind het niet zo een goed apparaat. Behoorlijk omslachtig allemaal, veel lastiger als ik gewent ben en had gehoopt.
Namelijk ik gebruik bepaalde opties meer als andere, maar dan moet ik eerst door 12 pagina's aan functies voor ik bevoorbeeld wat kan kiezen (dit is met mijn versterker) kan je het niet op een bepaalde manier ordenen ? dat je functies op een pagina zet, zodat de vaker gebruikte onderdelen meer "vooraan" zitten ?
Nu weet ik niet hoe dit moet bij de 525, maar via het programma van Logitech kun je zo goed als alle apparatuur naar je Harmony uploaden? Dan hoef je zelf zo goed als niets te doen.
newbie vraag wellicht maar kan je al die assistenten en hulp dingen ook uitzetten?
Nee joh! Gewoon opgeven welke apparaten je hebt en dan heb je alle codes. Alleen als je een functie mist of een apparaat hebt wat niet in de database van Logitech voorkomt moet je 'leren'. Dat zal echter niet snel gebeuren. Die database is echt enorm groot! Zo'n beetje elk denkbaar apparaat staat erin..Slasher schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:04:
Ben bezig met de 525 om alles in te stellen, moet je echt dat ding alles "leren"?
Het meeste werk zal zitten in het handig indelen van de schermpjes in de activiteiten. Bij de eerste keer instellen zal de wizard een flink aantal basisfuncties in het schermpje zetten, maar het is heel goed mogelijk dat het voor jou handiger is om het anders in te delen: veel gebruikte opties in het eerste schermpje, ongebruikte opties weghalen aof achteraan zetten, etc.
Dat kan:Slasher schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:02:
newbie vraag wellicht maar kan je al die assistenten en hulp dingen ook uitzetten?
My Remote Preferences -> Settings -> Remote assistant off en On-remote Help system op Smart zetten.
Wat je kan doen is een functie aanleren aan de harmony die de TV uitzet.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:19:
daarnaast ik kan mijn TV niet uitzetten ermee (Philips 72cm CRT ding) dan moet ik op "help" drukken, en gaat hij dingen vragen en als hij bij TV aankomt zet hij hem wel uit. hij KAN het dus wel alleen hij doet het niet
Ik heb voor 2 dingen dat ding laten leren. Maar wellicht ging het fout omdat ik niet de AB heb geupdate, en direct ging proberen.synthdood schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:56:
[...]
Nee joh! Gewoon opgeven welke apparaten je hebt en dan heb je alle codes. Alleen als je een functie mist of een apparaat hebt wat niet in de database van Logitech voorkomt moet je 'leren'. Dat zal echter niet snel gebeuren. Die database is echt enorm groot! Zo'n beetje elk denkbaar apparaat staat erin..
Het meeste werk zal zitten in het handig indelen van de schermpjes in de activiteiten. Bij de eerste keer instellen zal de wizard een flink aantal basisfuncties in het schermpje zetten, maar het is heel goed mogelijk dat het voor jou handiger is om het anders in te delen: veel gebruikte opties in het eerste schermpje, ongebruikte opties weghalen aof achteraan zetten, etc.
Ik heb nu handmatig dat ding laten leren. Kan je ook dat leren weet terugzetten op "database" niveau?
[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 25-06-2008 10:20 ]
Ja schitterend. M'n courante Samsung LCD staat erin... maar je kunt teletext niet uitzetten, je kunt niet een voorkeuzezender >9 selecteren, ... en de software is zo tergend traag dat het nodige itereren na het proberen van mogelijke oplossingen je zo hele weekenden gaat kosten.synthdood schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:56:
Nee joh! Gewoon opgeven welke apparaten je hebt en dan heb je alle codes. Alleen als je een functie mist of een apparaat hebt wat niet in de database van Logitech voorkomt moet je 'leren'. Dat zal echter niet snel gebeuren. Die database is echt enorm groot! Zo'n beetje elk denkbaar apparaat staat erin..
Ik heb mijn harmony met courante Samsung LCD en alle andere apparatuur geconfigureerd in 2 uurtjes, waarbij het grootste deel van de tijd ging zitten in: Hey dit wil ik net ff mooier, of: "Dit knopje wil ik op de volgende bladzijde" etc... Krijg het gevoel dat jij denkt dat een dergelijke oplossing helemaal out-of-the-box werkt, wat natuurlijk niet kan.catchingfire schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:13:
[...]
Ja schitterend. M'n courante Samsung LCD staat erin... maar je kunt teletext niet uitzetten, je kunt niet een voorkeuzezender >9 selecteren, ... en de software is zo tergend traag dat het nodige itereren na het proberen van mogelijke oplossingen je zo hele weekenden gaat kosten.
Het kost inderdaad een paar uurtjes om hem helemaal naar je smaak te configgen, maar daarna is het helemaal top.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het gaat bij mij om de Samsung LE37M86. Kijk, dat er functies "mooier" gemaakt kunnen worden, da's prima. Maar triviale dingen als "teletext uit" en de "-/--" knop op m'n Samsung LCD (om dus voorkeuzezenders >9 direct te selecteren, achterlijk overigens dat 2x snel op bijv "3" niet het effect heeft dat je naar voorkeuzezender "33" gaat) er niet standaard in zitten vind ik vrij storend. Teletext uitzetten door de TV uit en weer aan te zetten vind ik geen optie.sander- schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:49:
Ik heb mijn harmony met courante Samsung LCD en alle andere apparatuur geconfigureerd in 2 uurtjes, waarbij het grootste deel van de tijd ging zitten in: Hey dit wil ik net ff mooier, of: "Dit knopje wil ik op de volgende bladzijde" etc... Krijg het gevoel dat jij denkt dat een dergelijke oplossing helemaal out-of-the-box werkt, wat natuurlijk niet kan.
Ik vind dat je ook een beetje doordraaft hoor.......catchingfire schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:07:
[...]
Het gaat bij mij om de Samsung LE37M86. Kijk, dat er functies "mooier" gemaakt kunnen worden, da's prima. Maar triviale dingen als "teletext uit" en de "-/--" knop op m'n Samsung LCD (om dus voorkeuzezenders >9 direct te selecteren, achterlijk overigens dat 2x snel op bijv "3" niet het effect heeft dat je naar voorkeuzezender "33" gaat) er niet standaard in zitten vind ik vrij storend. Teletext uitzetten door de TV uit en weer aan te zetten vind ik geen optie.
Anders neem je toch je originele Samsung remote? Die werkt wel zoals je wilt waarschijnlijk........
En buiten dit; alles wat jij wilt is gewoon te doen hoor.......ok kost wellicht wat meer moeite maar dat is éénmalig en daar is het ook een 'universele' voor. Die moet op alles werken, niet alleen jouw apparaten.......
Wil jij zeggen dat je een LE37 hebt en een analoog signaal kijkt?

Ik vind het met het doordraven wel meevallen. Ik kan me de frustratie wel voorstellen, maar je moet zeker niet het bijltje er bij neergooien: Terug naar de originele AB is natuurlijk geen optie, daar koop je tenslotte geen Harmony voor. Even de ontbrekende kopjes (Teletext uit en -/--) inleren of de helpdesk bellen en klaar is kees.kaajee schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:26:
[...]
Ik vind dat je ook een beetje doordraaft hoor.......
Anders neem je toch je originele Samsung remote? Die werkt wel zoals je wilt waarschijnlijk........
En buiten dit; alles wat jij wilt is gewoon te doen hoor.......ok kost wellicht wat meer moeite maar dat is éénmalig en daar is het ook een 'universele' voor. Die moet op alles werken, niet alleen jouw apparaten.......
De Harmony is een enorm veelzijdig apparaat en het is bewonderingswaardig dat ie standaard al met zoveel devices overweg kan. Dat er af en toe een functie ontbreekt moeten we geen drama van maken. Het is uiteindelijk altijd oplosbaar. Ik heb hier problemen voorbij zien komen waarbij ik zelf dacht dat het niet zou lukken, maar met hulp van de helpdesk zijn uiteindelijk zelfs de meest complexe situaties opgelost.
Ja inderdaad, het is volkomen normaal dat triviale functies van mainstream apparaten ontbreken in de geweldige dbase van logitech.kaajee schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:26:
Ik vind dat je ook een beetje doordraaft hoor.......
Die werkt prima ja. Maar ik heb juist die Harmony gekocht om van ~5 -> 1 remote te convergeren.Anders neem je toch je originele Samsung remote? Die werkt wel zoals je wilt waarschijnlijk........
Ja, maar was het idee van die "dbase van apparaten" niet dat je gewoon kon zeggen "ik heb apparaat xyz" en dat dan gewoon alle veelgebruikte functies meteen geprogrammeerd zouden zijn?En buiten dit; alles wat jij wilt is gewoon te doen hoor.......ok kost wellicht wat meer moeite maar dat is éénmalig en daar is het ook een 'universele' voor. Die moet op alles werken, niet alleen jouw apparaten.......
Helaas nog wel ja... ik heb Ziggo en wil een HD-PVR met HDMI. Kun jij die leveren?Arfman schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:27:
Wil jij zeggen dat je een LE37 hebt en een analoog signaal kijkt?
Gelukkig nog iemand die het met me eens issynthdood schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:33:
Ik vind het met het doordraven wel meevallen. Ik kan me de frustratie wel voorstellen, maar je moet zeker niet het bijltje er bij neergooien: Terug naar de originele AB is natuurlijk geen optie, daar koop je tenslotte geen Harmony voor. Even de ontbrekende kopjes (Teletext uit en -/--) inleren of de helpdesk bellen en klaar is kees.
Als je zo veel apparaten ondersteunt als een Harmony dan is dat niet te voorkomen.catchingfire schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:59:
[...]
Ja inderdaad, het is volkomen normaal dat triviale functies van mainstream apparaten ontbreken in de geweldige dbase van logitech.
Dat hangt er een beetje vanaf. Ze zullen allereerst jouw account aanpassen (lijkt me ook het belangrijkste). Als het echt een bug/probleem van een bepaald device in de database is zullen ze die ook updaten. Maar als je de telefoon had gepakt ipv weer te posten was het nu al opgelost geweest.Gelukkig nog iemand die het met me eens is. Hoe gaat dat dan met dat opbellen? Fixen ze in mijn "account" bepaalde dingen zodat alleen mijn remote die functies heeft, of passen ze het betreffende device aan in hun superdbase zodat ook anderen daar profijt van hebben?
Stefimke loopt waarschijnlijk als een van de weinigen tegen dit probleem aan, omdat veruit de meeste mensen met een deftige TV digitaal kijken, en bij mijn digitale ontvangers (beide toevallig ook van Samsung) staat teletekst netjes op de 1e pagina. Zo niet? Dan stel je het even in.
Ik vind dat jullie wel erg op de man kunnen spelen zeg. stefimke koopt een dure AB en ik kan z'n frustratie best voorstellen. Toen ik voor het eerst m'n 885 ging configureren heb ik ook flink zitten vloeken. De mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos, maar de software is gewoon !@# en onder Mac OS X Leopard zelfs geheel onbruikbaar.Arfman schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:32:
Stefimke loopt waarschijnlijk als een van de weinigen tegen dit probleem aan, omdat veruit de meeste mensen met een deftige TV digitaal kijken, en bij mijn digitale ontvangers (beide toevallig ook van Samsung) staat teletekst netjes op de 1e pagina. Zo niet? Dan stel je het even in.
Z'n Samsung LE37M86 zou sowieso gewoon meercijferige zendernummers moeten kunnen gebruiken. En even for the record, als je via DVB-T digitale televisie kijkt via de ingebouwde Conax-poort, dan kun je ook gewoon zappen op je TV-set hoor.
Daarnaast, als iemand analoog zou willen kijken doet diegene dat toch lekker, ik snap niet waarom dat erbij getrokken moet worden. Analoog is prut op een LCD ja, dus?
Dus kunnen we weer gewoon lekker discussieren over de fijne afstandsbedieningen, de !@#$%-software en elkaar helpen?
Overigens kun je de manier waarop je AB zenders doorgeeft instellen bij de instellingen van je TV in de Logitech software. Als het goed is worden die wijzigingen op den duur ook opgenomen in de algemene database.
Tesla Model Y RWD (2024)
Kijk en zo is het! We zijn hier om elkaar te helpen.--MeAngry-- schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:14:
[...]
Ik vind dat jullie wel erg op de man kunnen spelen zeg. stefimke koopt een dure AB en ik kan z'n frustratie best voorstellen. Toen ik voor het eerst m'n 885 ging configureren heb ik ook flink zitten vloeken.
Mijn excuses als het op de man af was, zo had ik het niet bedoeld--MeAngry-- schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:14:
[...]
Ik vind dat jullie wel erg op de man kunnen spelen zeg. stefimke koopt een dure AB en ik kan z'n frustratie best voorstellen. Toen ik voor het eerst m'n 885 ging configureren heb ik ook flink zitten vloeken. De mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos, maar de software is gewoon !@# en onder Mac OS X Leopard zelfs geheel onbruikbaar.
Het kan ook allemaal wel, alleen moet je even doorbijten. Het is nu eenmaal niet plug and play, alhoewel ik moet zeggen dat Logitech het best goed voor elkaar heeft. Ik stuur er een TV, Xbox 360, Xbox 1, PS2, Samsung DCB-360R kabelontvanger en Pioneer DVD recorder mee aan. Dat werkte allemaal bijna perfect out of the box, hooguit wat knoppen en macro's verplaatsen, meer niet.Z'n Samsung LE37M86 zou sowieso gewoon meercijferige zendernummers moeten kunnen gebruiken. En even for the record, als je via DVB-T digitale televisie kijkt via de ingebouwde Conax-poort, dan kun je ook gewoon zappen op je TV-set hoor.
Daarnaast, als iemand analoog zou willen kijken doet diegene dat toch lekker, ik snap niet waarom dat erbij getrokken moet worden. Analoog is prut op een LCD ja, dus?
En dat van het analoge signaal haalde ik erbij omdat niet veel mensen dat zullen doen, en Logitech daar dus minder prioriteit aan zal geven.
Ik zal hier ook eens mijn ervaringen neerzetten met mijn eigen harmony remote 525.
De apparaten die ik ermee aanstuur zijn:
Voor het opnemen via de LiteOn heb ik de kleurknoppen gekoppeld bij de activiteit Opnemen aan wat knoppen van de LiteOn omdat deze niet in de standaard harmony-layout zitten zoals bijvoorbeeld de edit-knop en het schakelen van hdd naar dvd en visa versa.
De Nintendo Wii en de LiteOn LVW-5045GDL zijn allebei aangesloten op de component ingangen van de Onkyo TX-SR600E en vanaf daar naar de component ingang van de TV. Ook dit werkt allemaal goed.
De Samsung Decoder is aangesloten via HDMI naar de TV en Optical naar de Versterker. Ook dit werkt brilliant.
Het enige probleempje wat ik nu nog lijk te hebben is dat soms de Tuner van de versterker ook de band (am/fm) schakelt. Maar dit is zeer onregelmatig.
De batterijen gaan bij mij best lang mee, vaak toch wel zo'n 4 maanden. Al met al vind ik dit echt een top apparaat. Heb zelf veel in de "geavanceerde" instellingen aangepast om het helemaal naar mijn smaak te krijgen.
Tevens wil ik nog even een compliment maken naar William en Paikan van de helpdesk. Die jongens doen echt een werk en nemen het allemaal erg serieus.
Als er mensen zijn die graag wat hulp willen wil ik die graag geven.
De apparaten die ik ermee aanstuur zijn:
- Onkyo TX-SR600E
- LiteOn LVW-5045GDL
- Samsung LE32R82
- Samsung DCB-H360RA
- Nintendo Wii (Alleen toegevoegd zodat ik er een activitei aan kan koppelen, niet om te bedienen)
- TV Kijken
- Surround TV
- DVD Kijken
- Opnemen
- FM Radio Luisteren
- Game Spelen
Voor het opnemen via de LiteOn heb ik de kleurknoppen gekoppeld bij de activiteit Opnemen aan wat knoppen van de LiteOn omdat deze niet in de standaard harmony-layout zitten zoals bijvoorbeeld de edit-knop en het schakelen van hdd naar dvd en visa versa.
De Nintendo Wii en de LiteOn LVW-5045GDL zijn allebei aangesloten op de component ingangen van de Onkyo TX-SR600E en vanaf daar naar de component ingang van de TV. Ook dit werkt allemaal goed.
De Samsung Decoder is aangesloten via HDMI naar de TV en Optical naar de Versterker. Ook dit werkt brilliant.
Het enige probleempje wat ik nu nog lijk te hebben is dat soms de Tuner van de versterker ook de band (am/fm) schakelt. Maar dit is zeer onregelmatig.
De batterijen gaan bij mij best lang mee, vaak toch wel zo'n 4 maanden. Al met al vind ik dit echt een top apparaat. Heb zelf veel in de "geavanceerde" instellingen aangepast om het helemaal naar mijn smaak te krijgen.
Tevens wil ik nog even een compliment maken naar William en Paikan van de helpdesk. Die jongens doen echt een werk en nemen het allemaal erg serieus.
Als er mensen zijn die graag wat hulp willen wil ik die graag geven.
[ Voor 10% gewijzigd door SneezyThunder91 op 26-06-2008 09:26 ]
Dat heb ik af en toe ook als ik via de Harmony m'n Onkyo TX-SR703 bedien. Ik denk dat het wellicht een beetje aan Onkyo ligt. De IR code om 'm op radio te zetten is vermoedelijk dezelfde als de code waarmee je tussen AM/FM schakelt. Als de receiver toevallig al op radio staat en je kiest dan op de Harmony de activity "Listen to radio" dan schakelt ie over naar AM.Arbeider schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:24:
Ik heb hier momenteel bijna geen last meer van omdat ik nu de activiteit op basis van apparaten heb gekozen en daar heb ik gekozen voor FM Radio. Nu is het dus echt heel sporadisch. Zal nog eens kijken wat er gebeurt als hij al op radio staat en ik doe dan naar Radio luisteren.synthdood schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:22:
[...]
Dat heb ik af en toe ook als ik via de Harmony m'n Onkyo TX-SR703 bedien. Ik denk dat het wellicht een beetje aan Onkyo ligt. De IR code om 'm op radio te zetten is vermoedelijk dezelfde als de code waarmee je tussen AM/FM schakelt. Als de receiver toevallig al op radio staat en je kiest dan op de Harmony de activity "Listen to radio" dan schakelt ie over naar AM.
ik vind het inderdaad soms wel vervelend dat je perse een apparaat moet toevoegen om een activiteit te kunnen maken.
Ik had een PS3 toegevoegd om daar een activiteit voor te maken.
Alleen blijkbaar gebruikt hij voor de PS3 IR codes die je dan met een PS2 IR USB ontvanger kunt ontvangen.
Gevolg is dus, dat als ik mijn PS3 activiteit start, dat hij mijn PS2 aanzet
.
Om dit ongedaan te maken, heb ik de PS3 maar veranderd in een PS1 voor die activiteit.
Ik had een PS3 toegevoegd om daar een activiteit voor te maken.
Alleen blijkbaar gebruikt hij voor de PS3 IR codes die je dan met een PS2 IR USB ontvanger kunt ontvangen.
Gevolg is dus, dat als ik mijn PS3 activiteit start, dat hij mijn PS2 aanzet

Om dit ongedaan te maken, heb ik de PS3 maar veranderd in een PS1 voor die activiteit.
Vandaag mijn harmony 555 ingesteld, mooi apparaat maar zo ontzettend jammer dat je niet zelf een script kan typen.
Zoiets als dit (ook al zou het in werkelijkheid tien keer ingewikkelder zijn) zou toch geweldig zijn:
Dan zou je opeens 10x meer flexibiliteit hebben. (zoals de select button automatisch na veranderen van source, op mijn TV is dat een menutje dat pas schakelt na Enter)
Wat irritant is, is dat de afstands soms in TV-HDMI modus staat terwijl ik analoge TV zenders aan het kijken ben. Dat gebeurt als ik gewoon een zender omhoog zap terwijl ik in HDMI modus zit, dan schakelt mijn TV automatisch naar analoog tv signaal zonder dat de AB dit door heeft. Ook iets wat je prima met een knop zou kunnen instellen. Dit soort dingen kun je niet zelf instellen, je moet dan de zenderknoppen in het HDMI profiel disablen om dit probleem te voorkomen.
Voor de rest heb ik niets te klagen. De software die erbij zit werkt intuïtief, enige wat er mijns inziens ontbreekt is een soort van advanced user modus met scriptmogelijkheden ed.
Dat de harman kardon minder krakerig zou aanvoelen kan natuurlijk, maar ik kan geen krakend geluid vinden in de harmony 555
De afwerking is degelijk, knoppen reageren goed, model is 'slank' en toch ligt hij goed in de hand, voelt solide aan. De achterkant is gemaakt van, of gecoat met, een soort hard erg hard rubber. Dat betekent dat het een 'stroeve' achterkant is zodat de AB niet over de tafel glijd.
Zoiets als dit (ook al zou het in werkelijkheid tien keer ingewikkelder zijn) zou toch geweldig zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| IR(TV,Source) Sleep(200) IR(TV,Down) Sleep(100) IR(TV,Down) Sleep(100) IR(TV,Select) IR(Radio,AUX) Sleep(300) IR(TV,Aspect) IR(TV,Aspect) IR(TV,Aspect) IR(TV,Select) |
Dan zou je opeens 10x meer flexibiliteit hebben. (zoals de select button automatisch na veranderen van source, op mijn TV is dat een menutje dat pas schakelt na Enter)
Wat irritant is, is dat de afstands soms in TV-HDMI modus staat terwijl ik analoge TV zenders aan het kijken ben. Dat gebeurt als ik gewoon een zender omhoog zap terwijl ik in HDMI modus zit, dan schakelt mijn TV automatisch naar analoog tv signaal zonder dat de AB dit door heeft. Ook iets wat je prima met een knop zou kunnen instellen. Dit soort dingen kun je niet zelf instellen, je moet dan de zenderknoppen in het HDMI profiel disablen om dit probleem te voorkomen.
Voor de rest heb ik niets te klagen. De software die erbij zit werkt intuïtief, enige wat er mijns inziens ontbreekt is een soort van advanced user modus met scriptmogelijkheden ed.
Dat de harman kardon minder krakerig zou aanvoelen kan natuurlijk, maar ik kan geen krakend geluid vinden in de harmony 555
[ Voor 76% gewijzigd door JasperE op 26-06-2008 21:44 ]
Je hebt op de AB Standaard Knoppen en Extra knoppen, maar hoe switch je tussen die twee, het is me wel een paar keer gelukt maar hoe weet ik niet meer.
Maar zoiets als jij hier schetst kan toch gewoon?JasperE schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:33:
Vandaag mijn harmony 555 ingesteld, mooi apparaat maar zo ontzettend jammer dat je niet zelf een script kan typen.
Zoiets als dit (ook al zou het in werkelijkheid tien keer ingewikkelder zijn) zou toch geweldig zijn:code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 IR(TV,Source) Sleep(200) IR(TV,Down) Sleep(100) IR(TV,Down) Sleep(100) IR(TV,Select) IR(Radio,AUX) Sleep(300) IR(TV,Aspect) IR(TV,Aspect) IR(TV,Aspect) IR(TV,Select)
.........
Is in feite hetzelfde als wat ik heb als ik een dvd wil kijken via m'n mediacenter:
in leken code, de gebeurtenissen die optreden/de harmony moet uitvoeren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| -tv aan -home cinemaset aan -home cin -tv naar extern1 -tv naar extern2 -tv naar extern3 (het externe kanaal waar m'n HTPC op zit) -tv volume down -tv volume down -tv volume down -tv volume down -tv volume down ....... -etc (om volume tv naar 0 te krijgen, want geen geluid via tv) -home cinemaset aan -home cinemaset naar digitale input/aux. -htpc naar MyDVD -htpc naar play |
en voila.....
En ditzelfde kun je ook doen om in menuutjes van je tv te komen enzo desnoods mbv RAW commando's als pijtje up & down.....
Verwijderd
Vandaag heb ik dan ook eindelijk mijn harmony 555 binnen gekregen. Instellen via de bijgeleverde software viel mij 100 punten mee.
Ik hem bij 1dayfly besteld. Wat mij opvalt aan de afstandsbediening is, er zit geen dopje op de usb aansluiting. Is dit normaal?
Daarnaast gaat de afstandsbediening niet in stand by (als dat al mogelijk is).
De verlichting gaat wel uit, maar de tekst blijft zichtbaar. Is dit niet aan te passen? Het lijkt mij dat de batterijen nu sneller leeg zijn..
Daarnaast nog, als ik hem op mijn cdspeler heb ingesteld, kan ik de volume van m'n receiver niet meer regelen via de afstandsbediening. Dan moet ik eerst weer via devices hem selecteren. Is dit allemaal nog in te stellen?
Dit werkt blijkbaar wel als je geen apparaat hebt geselecteerd via Devices.
Ik hem bij 1dayfly besteld. Wat mij opvalt aan de afstandsbediening is, er zit geen dopje op de usb aansluiting. Is dit normaal?
De verlichting gaat wel uit, maar de tekst blijft zichtbaar. Is dit niet aan te passen? Het lijkt mij dat de batterijen nu sneller leeg zijn..
Daarnaast nog, als ik hem op mijn cdspeler heb ingesteld, kan ik de volume van m'n receiver niet meer regelen via de afstandsbediening. Dan moet ik eerst weer via devices hem selecteren. Is dit allemaal nog in te stellen?
Dit werkt blijkbaar wel als je geen apparaat hebt geselecteerd via Devices.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 14:54 ]
1. Dopje zit er niet bij. (tenminste ook niet bij mijn 525)Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:37:
Vandaag heb ik dan ook eindelijk mijn harmony 555 binnen gekregen. Instellen via de bijgeleverde software viel mij 100 punten mee.
2. Je kan ergens wel de verlichtings tijd instellen, zodat hij maar een paar sec. blijft branden. De tekst blijft dan wel gewoon leesbaar.
Hij gaat wel instandby, maar weet zo niet hoelang het duurt. Maar als ik 's ochtends kijk, dan is ie in standby, en naar een klein tikje is ie al weer aan (lees zeer gevoelig).
De bijgeleverde software heeft inderdaad veel mogelijkheden ik ben er zeker niet ontevreden over. Maar bijvoorbeeld de actie "IR(TV,Select)" na "-tv naar extern 3" is niet met de bijgeleverde software te realiseren (althans niet via de activities knop).kaajee schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:14:
[...]
Maar zoiets als jij hier schetst kan toch gewoon?
Is in feite hetzelfde als wat ik heb als ik een dvd wil kijken via m'n mediacenter:
in leken code, de gebeurtenissen die optreden/de harmony moet uitvoeren:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 -tv aan -home cinemaset aan -home cin -tv naar extern1 -tv naar extern2 -tv naar extern3 (het externe kanaal waar m'n HTPC op zit) -tv volume down -tv volume down -tv volume down -tv volume down -tv volume down ....... -etc (om volume tv naar 0 te krijgen, want geen geluid via tv) -home cinemaset aan -home cinemaset naar digitale input/aux. -htpc naar MyDVD -htpc naar play
en voila.....
En ditzelfde kun je ook doen om in menuutjes van je tv te komen enzo desnoods mbv RAW commando's als pijtje up & down.....
Met de sleep timings in een eigen script zou je bovendien de scripts qua snelheid precies op je tv kunnen tweaken/tunen, sommige menu's oproepen of responsietijden op bepaalde knoppen duren net iets langer dan andere menu's.
Wat ik overigens ook nog mis zijn herstelpunten en meerdere configuraties in de harmony computersoftware die tegelijkertijd bewaard kunnen worden en naar keuze naar de AB geupload kunnen worden.
[ Voor 8% gewijzigd door JasperE op 27-06-2008 20:34 ]
na 2 uur. Staat in de handleiding.stimpyrulez schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:47:
[...]
2. Je kan ergens wel de verlichtings tijd instellen, zodat hij maar een paar sec. blijft branden. De tekst blijft dan wel gewoon leesbaar.
Hij gaat wel instandby, maar weet zo niet hoelang het duurt. Maar als ik 's ochtends kijk, dan is ie in standby, en naar een klein tikje is ie al weer aan (lees zeer gevoelig).
Als hij dan weer bewogen wordt, dan gaat hij weer aan en gaat de verlichting ook gelijk aan.
Deze is onderdaad zeer gevoelig.
Zojuist in mijn handen gestaan met de Harmony 525. Het produkt ziet er goed uit maar toch heb ik nog twijfels.
Ervaringen met ab's zijn niet zo goed, maar waren dat over het algemeen tientjes produkten.
Binnen de diverse topics kom ik vaak de term macro tegen. Wordt deze alleen maar gebruikt voor het instellen van activiteiten?
Zou zelf al erg blij zijn als de diverse ab's de deur uit kunnen (afgezien van de ps3) en alle apparaten indivueel kan beanderen. Is dit ook mogelijk of moet dit altijd via een activiteit worden ingevoerd?
Ervaringen met ab's zijn niet zo goed, maar waren dat over het algemeen tientjes produkten.
Binnen de diverse topics kom ik vaak de term macro tegen. Wordt deze alleen maar gebruikt voor het instellen van activiteiten?
Zou zelf al erg blij zijn als de diverse ab's de deur uit kunnen (afgezien van de ps3) en alle apparaten indivueel kan beanderen. Is dit ook mogelijk of moet dit altijd via een activiteit worden ingevoerd?
Nee hoor, kan allemaal wat je zegt.......wat ik alleen niet snap; waarom verdiep je je niet even in de materie door bijv. dit topic (een beetje) te lezen........dan had je dit al lang geweten........Henkje.doc schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:05:
Zojuist in mijn handen gestaan met de Harmony 525. Het produkt ziet er goed uit maar toch heb ik nog twijfels.
Ok dank voor je reactie en je hebt inderdaad gelijk: Ik ga eerst de voorgaande topics nog eens nalezen.kaajee schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:34:
[...]
Nee hoor, kan allemaal wat je zegt.......wat ik alleen niet snap; waarom verdiep je je niet even in de materie door bijv. dit topic (een beetje) te lezen........dan had je dit al lang geweten........
Ik heb bewust gekozen om de vraagstelling algemeen te houden en niet direct te gaan verwijzen naar versterker x in combinatie met tv y.
stimpyrulez schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:47:
[...]
Daar even de vraag over. Het apparaat (de 525 in ieder geval) gaat na 2 uur in de zgn 'deep-sleep-modus'. Alleen dan is de motion sensor actief: pak je het apparaat op dat floept de verlichting aan. erg coolM a r c o schreef op maandag 30 juni 2008 @ 08:59:
[...]
na 2 uur. Staat in de handleiding.
Als hij dan weer bewogen wordt, dan gaat hij weer aan en gaat de verlichting ook gelijk aan.
Deze is onderdaad zeer gevoelig.
'k Snap alleen niet waarom deze motion sensor ook niet gewoon altijd werkt. Juist als je er veel mee bezig bent pak je het apparaat veel op en zou het handig zijn dat de backlight ook automagisch aanfloept. Het is ook niet met de software instelbaar

Iemand die weer of die toch niet op een of andere wijze mogelijk is?
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Volgens mij is dat model-afhankelijk. Mijn 885 doet dat wel. Dus als ik 'm oppak dan gaat de verlichting aan.dirkjesdirk schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:27:
'k Snap alleen niet waarom deze motion sensor ook niet gewoon altijd werkt. Juist als je er veel mee bezig bent pak je het apparaat veel op en zou het handig zijn dat de backlight ook automagisch aanfloept. Het is ook niet met de software instelbaar![]()
Iemand die weer of die toch niet op een of andere wijze mogelijk is?
Ik heb een Remote 785 en die gaat ook aan zodra ik hem oppak, en weer uit na geloof 2 minDmitri schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:53:
[...]
Volgens mij is dat model-afhankelijk. Mijn 885 doet dat wel. Dus als ik 'm oppak dan gaat de verlichting aan.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Misschien dat alleen de AB's met touchscreen dat dan doen? De 555 licht ook alleen op na meerdere uren stil te hebben gelegen.
Gistermiddag de Harmony 525 gekocht. En op 1 na alle apparaten werden netjes herkend in de database. Vanmiddag aan de slag om de receiver netjes in te richten conform alle uitgangen.
Zelfs een eerste poging gedaan om het laatste device (subwoofer) toe te voegen. Via IR leren kwam ik ver, maar het ging blijkbaar te goed voor 1e avond
Mijn eerste indruk en ervaring (al is dat niet zo heel veel) is positief.
Zag een aantal pagina's terug iemand met een Samsung LE37M86 met een paar probleempjes. Deze heb ik niet ervaren (of ik heb eromheen geklikt)
Zelfs een eerste poging gedaan om het laatste device (subwoofer) toe te voegen. Via IR leren kwam ik ver, maar het ging blijkbaar te goed voor 1e avond
Mijn eerste indruk en ervaring (al is dat niet zo heel veel) is positief.
Zag een aantal pagina's terug iemand met een Samsung LE37M86 met een paar probleempjes. Deze heb ik niet ervaren (of ik heb eromheen geklikt)
Dat was ik! Dus jij hebt zowaar de mogelijkheid om teletext te starten en te be-eindigen? En om bijvoorbeeld voorkeuzezender 14 te selecteren zonder omhoog te zappen tot 14?Henkje.doc schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 07:50:
Wat is precies de apparaat-string die je hebt ingevuld voor je tv?
Kun je die functies niet aanleren met de originele afstandsbediening? Als hij in de normale leerfunctie het teletekst en -/-- commando nog steeds niet pakt kun je altijd nog rechtsonder op CUSTOM klikken en dan in RAW mode aanleren.catchingfire schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:50:
[...]
Dat was ik! Dus jij hebt zowaar de mogelijkheid om teletext te starten en te be-eindigen? En om bijvoorbeeld voorkeuzezender 14 te selecteren zonder omhoog te zappen tot 14?
In mijn eerdere post heb ik al gezegd dat je bij de instellingen van je TV in de Harmony software kunt instellen hoe je TV omgaat met zenders wisselen.catchingfire schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:50:
[...]
Dat was ik! Dus jij hebt zowaar de mogelijkheid om teletext te starten en te be-eindigen? En om bijvoorbeeld voorkeuzezender 14 te selecteren zonder omhoog te zappen tot 14?
Tesla Model Y RWD (2024)
Heeft iemand wel eens geprobeert om de ab van de UPC media box normaal aan de praat te krijgen op een Harmony, ik krijg het niet voor elkaar

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 01-07-2008 10:16 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik heb als apparaatstring ingevoerd LE37M86 en kan opdezelfde wijze mijn zenders selecteren als op de originele samsung afstandsbediening. Dus wil ik kanaal 14 dan toets ik in 1 en dan 4.catchingfire schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:50:
[...]
Nadeeltje wat ik op de tv heb (maar dat is dus offtopic) is dat ik bij bv 8 eerst een 8 moet doen, maar dat vindt ik zelf niet zo'n bezwaar.
Maak gebruik van de logitech software 7.43 (geupgrade vanaf de originele cdrom met 7.3)
Teletekst heb ik gsiteren via een activiteit weten te benaderen en kan ik dus ook als activiteit opstarten en afsluiten, al is het me gisteren ook gelukt via een andere wijze, maar was overall onder de indruk van het apparaat dat ik niet geheel meer weet hoe...
De Harman/Kardon TC30 heeft geen touch screen en licht ook altijd op als je hem oppakt. Kan zijn dat deze feature een kleine verbetering is die HK heeft doorgevoerd in de Harmony, al dacht ik dat ze de basis van Logitech 1 op 1 hadden overgenomen.JasperE schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:13:
Misschien dat alleen de AB's met touchscreen dat dan doen? De 555 licht ook alleen op na meerdere uren stil te hebben gelegen.
Ik heb een uurtje gezocht in de ultra-trage Harmony-software maar ik kan deze instelling niet vinden... heb je nog een hint?--MeAngry-- schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:59:
In mijn eerdere post heb ik al gezegd dat je bij de instellingen van je TV in de Harmony software kunt instellen hoe je TV omgaat met zenders wisselen.Er zit daar een modus bij die speciaal voor Samsung TV's is.
Ow? Dan heb jij een andere originele afstandsbediening dan ik heb. Wil ik kanaal 14 dan moet ik 'm op "double digit" zetten (als ie daar nog niet op stond). Ik kan helaas geen 1 en dan 4 sequentieel indrukken om bij 14 te komen.Henkje.doc schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:33:
Ik heb als apparaatstring ingevoerd LE37M86 en kan opdezelfde wijze mijn zenders selecteren als op de originele samsung afstandsbediening. Dus wil ik kanaal 14 dan toets ik in 1 en dan 4.
De "double digit" (-/--) functie heb ik ondertussen gevonden in de Harmony, het is de veelzeggende functie "Greater100".
? Hoe bedoel je?Nadeeltje wat ik op de tv heb (maar dat is dus offtopic) is dat ik bij bv 8 eerst een 8 moet doen, maar dat vindt ik zelf niet zo'n bezwaar.
Teletext uitzetten werkt nog steeds niet, op de originele remote moet ik om dat voor elkaar te krijgen de TV/DTV toets indrukken, die kan ik echter niet vinden in het Harmony profile. Er zit wel een activiteit "Teletext" onder de softkeys maar geen "einde teletext". Ik kan nog eens proberen deze toets te leren.Teletekst heb ik gsiteren via een activiteit weten te benaderen en kan ik dus ook als activiteit opstarten en afsluiten, al is het me gisteren ook gelukt via een andere wijze, maar was overall onder de indruk van het apparaat dat ik niet geheel meer weet hoe...
Als je een toets niet kan vinden, dan leer je 'm toch in? Ik snap echt niet waarom stefimke zo'n problemen heeft met z'n Harmony.
De instellingen voor het kiezen van TV zenders vind ik zo:
Devices -> TV -> Settings -> Re-do setup for this device -> heleboel keer Next -> How do you select channels with your original remote?
Voor mijn Samsung LE40F71 heb ik 'm op "Number(s) only" staan (maar ik gebruik de TV tuner nooit, dus geen idee of dat klopt).
De instellingen voor het kiezen van TV zenders vind ik zo:
Devices -> TV -> Settings -> Re-do setup for this device -> heleboel keer Next -> How do you select channels with your original remote?
Voor mijn Samsung LE40F71 heb ik 'm op "Number(s) only" staan (maar ik gebruik de TV tuner nooit, dus geen idee of dat klopt).
Gisteren de complete Onkyo 605 instellingen en alle randapparatuur in de harmony gestopt. Werkt uitstekend 1 druk op de knop en alles springt op de juiste stand aan.
Wel opletten dat er niet 1 apparaat aanstaat
maar ook daarvoor zal wel een truukje zijn.
Wat ik in mijn vorige post bedoelde met kanaal 8 bereiken was verkeerd omschreven. Ik bedoelde natuurlijk: eerst een 0 en dan een 8. Daarna springt hij naar 8.
Teletekst uitzeten kan ik via de activiteit en ja daar is iets voor te zeggen: 1. het werk. 2 het werk omslachtig en een los knopje zou mooier zijn.
Nu alleen nog de subwoofer van het merk Skytronic
Wel opletten dat er niet 1 apparaat aanstaat
Wat ik in mijn vorige post bedoelde met kanaal 8 bereiken was verkeerd omschreven. Ik bedoelde natuurlijk: eerst een 0 en dan een 8. Daarna springt hij naar 8.
Teletekst uitzeten kan ik via de activiteit en ja daar is iets voor te zeggen: 1. het werk. 2 het werk omslachtig en een los knopje zou mooier zijn.
Nu alleen nog de subwoofer van het merk Skytronic
Kun je, om uit Teletext te komen, niet de "Exit" knop gebruiken op de Harmony?
Tuurlijk wel. Die kun je toch gewoon programmeren? Bij MIJ werkt dat in elk geval. (Digitenne kastje)Arfman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:07:
Kun je, om uit Teletext te komen, niet de "Exit" knop gebruiken op de Harmony?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Kan deze niet vinden in de harmonysynthdood schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:15:
[...]
Je moet ook niet proberen om muis en toetsenbord events te emuleren. Je stelt in MediaPortal in wat voor remote je gebruikt (meestal de microsoft MCE), je voegt in de Harmony de Microsoft Remote toe als device en dan werkt eigenlijk alles al in één keer.
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Ik heb de 885. Is allemaal nog wel even wennen.
Teletekst wil me maar niet lukken om aan te krijgen.
Ik heb een Samsung 360 receiver, een Panasonic 46PZ85 plasma en een Onkyo 603 AV-receiver.
Probleem is dat hij bij de teletekst van de receiver nog om een soort "ok" (dut) vraagt. Deze knop werkt alleen niet op de afstandbediening.
Mocht het niet mogelijk zijn dan wil ik teletekst wel via de tv. Als iemand me maar kan vertellen hoe ik teletekst krijg.
Nu ontdek ik nog een probleempje. Mijn dvd-recorder (Panasonic EH55) heeft een knop "direct navigator, waarmee je direct naar alle opgenomen beeldschermpjes gaat. Deze knop zit niet op de Logitech. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Alvast bedankt!
Teletekst wil me maar niet lukken om aan te krijgen.
Ik heb een Samsung 360 receiver, een Panasonic 46PZ85 plasma en een Onkyo 603 AV-receiver.
Probleem is dat hij bij de teletekst van de receiver nog om een soort "ok" (dut) vraagt. Deze knop werkt alleen niet op de afstandbediening.
Mocht het niet mogelijk zijn dan wil ik teletekst wel via de tv. Als iemand me maar kan vertellen hoe ik teletekst krijg.
Nu ontdek ik nog een probleempje. Mijn dvd-recorder (Panasonic EH55) heeft een knop "direct navigator, waarmee je direct naar alle opgenomen beeldschermpjes gaat. Deze knop zit niet op de Logitech. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Alvast bedankt!
[ Voor 19% gewijzigd door kakels op 04-07-2008 00:01 ]
Dit topic is gesloten.