Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
/edit,
ik zie net in het topic dat de contactjes vies kunnne zijn. Ga dat vanavond eens proberen.
[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 04-07-2008 08:42 ]
Ik heb hier ook last van gehad. Mijn 885 was nog geen 2 maanden oud. Zonder probleem een nieuwe ontvangen van Logitech. Hoefde alleen de accu en de oplader terug te sturen, nadat ik de nieuwe 885 had ontvangen.Arunia schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 08:41:
De lader bij mijn 885 werkt niet zo lekker meer. Hij piept ook niet en het lijkt alsof hij niet zo'n goed contact meer maakt.
Erg goeie service.
Op mijn originele afstandbediening moet ik eerst op -/-- drukken en hierna op bijvoorbeeld 1 + 2 voor kanaal 12.
Hoe krijg ik dit ingesteld? Nu behandeld hij dit als kanaal 1 en daarna kanaal 2.
Moet je altijd op -/-- drukken. Of eenmalig en dat hij dan op -- blijft staan? En vanaf dan kun je misschien de <10 kanalen met "01", "02" etc selecteren. Anders kun je die -/-- instellen op je Harmony. Sowieso kun je dat doen als sequence.polleke schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:00:
Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik kom er niet uit. Ik wil kanalen hoger dan 9 eenvoudig selecteren vanaf mijn favoriete kanalen.
Op mijn originele afstandbediening moet ik eerst op -/-- drukken en hierna op bijvoorbeeld 1 + 2 voor kanaal 12.
Hoe krijg ik dit ingesteld? Nu behandeld hij dit als kanaal 1 en daarna kanaal 2.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Iemand een tip?
Same here met een 885. Favoriet 12 gaat naar kanaal 2.polleke schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:00:
Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik kom er niet uit. Ik wil kanalen hoger dan 9 eenvoudig selecteren vanaf mijn favoriete kanalen.
Zie mijn uitleg hier.polleke schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 23:01:
Eenmalig en dan blijft ie op -- staan. Ik heb net even gekeken maar ik komt er zo 123 niet uit hoe ik dit signaal kan sturen als ik de tv aanzet. Ik heb een aanpassing gedaan bij de stroominstellingen dat er twee commando's nodig zijn om de tv aan te zetten maar dit werkt niet.
Iemand een tip?
Heb gisteren nog naar de afstandsbediening gekeken, maar ook op de originele afstandsbediening kan ik deze functionaliteit op dezelfde wijze benaderen. De double digit knop zit er wel op, echter gebruikte ik in het verleden zelfden.catchingfire schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:16:
[...]
Ow? Dan heb jij een andere originele afstandsbediening dan ik heb. Wil ik kanaal 14 dan moet ik 'm op "double digit" zetten (als ie daar nog niet op stond). Ik kan helaas geen 1 en dan 4 sequentieel indrukken om bij 14 te komen.
De "double digit" (-/--) functie heb ik ondertussen gevonden in de Harmony, het is de veelzeggende functie "Greater100".
[...]
Mogelijk dat de tv bij ons thuis toch anders is ingestelt als jou exemplaar? Het begint er in ieder geval wel op te lijken.
Maar ook vind ik het heel jammer dat ik hier een paar uur heb moeten lezen om tot mijn beslissing te komen haha.
Ik heb nu gekozen voor de Harmony 555 puur vanwege de prijs. De 525 is iets ouder en dat maakt voor mij dan de keuze gemakkelijk.
We hebben thuis:
- Pioneer 7.1 Reciever
- Pioneer DVD Speler
- Sony 40V3000 Full HD TV
- Samsung Hd Decoder met Ziggo (multikabel)
- Phillips videorecorder (jaja die bestaan nog)
- Playstation 3
- Pioneer CDwisselaar
Heb net de nieuwste software al gedownload.
Morgen of overmorgen maar aan de slag met het apparaat.
Zijn er nog tips op voorhand die ik moet weten?
Ik hou het hier in de gaten want als ik het zo lees zal ik ook wel een beetje moeite hebben met het handmatig inprogrameren maar dat zien we dan wel weer.. eerst zelf maar eens uitvissen allemaal.
De reden waarom je zo'n ding koopt is natuurlijk al die AB's die rondslingeren en kapot gaan. En niet te vergeten dat slome lelijke Abtje wat de Samsung Decoder heeft.
Nou ben benieuwd

Iemand overigens nog een tip hoe ik de toetsdelay van mijn 525 zo kort mogelijk kan zetten? Heb de delay in de software al op 0 gezet, maar dat helpt niet.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Nou heb ik sinds vandaag het volgende probleem.
Activities knop werkt niet
Ik heb van alles geprobeerd. Accu er uit. Opnieuw aan de PC gehangen. Aan de ladder gehangen.
Niets helpt.
Kan wel apparaten zelf aansturen, maar als ik bv nu TV kijk via de digitale ontvanger, dan kan ik het geluid van TV weer niet bedienen
Merkte wel als ik de OFF knop (links boven) druk de TV dan uitgaat maar ik dan wel in het menu ACTIVITES kom
Iemand enig idee of mn remote gewoon overleden is??? Verder doet hij het gewiin goed, alleen dat knop werkt niet.
Ook al een firmware upgrade gedaan? Ook al is er wellicht geen nieuwere versie, dan toch de firmware eens opnieuw 'laden'.........seninha schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:35:
Ik heb zelf een Harman Kardon TC30.
Nou heb ik sinds vandaag het volgende probleem.
Activities knop werkt niet![]()
Ik heb van alles geprobeerd. Accu er uit. Opnieuw aan de PC gehangen. Aan de ladder gehangen.
Niets helpt.
Kan wel apparaten zelf aansturen, maar als ik bv nu TV kijk via de digitale ontvanger, dan kan ik het geluid van TV weer niet bedienen![]()
Merkte wel als ik de OFF knop (links boven) druk de TV dan uitgaat maar ik dan wel in het menu ACTIVITES kom![]()
Iemand enig idee of mn remote gewoon overleden is??? Verder doet hij het gewiin goed, alleen dat knop werkt niet.
Misschien kun je de contactjes reinigen?
Ja klopt, binnen 45 minuten alles afgesteld en gefinetuned, alle knopjes op de juiste pagina's. al met al 1 uur en alles werkt vlekkeloosArfman schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:59:
Het is vrij simpel: [..]
Zodra ik via de OFF knop in de activities kam dan zij deze gewoon aan te spreken.Daaroim dacht ik ook dat het aan de knop moet liggen.JME schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:56:
Als je via de OFF-knop in het activities-scherm komt, werken dan de activities wel gewoon als je ze aanroept? Als alles gewoon werkt behalve één knop, dan zit het er dik in dat gewoon die ene knop geen contact meer maakt als je hem indrukt. Een hardwareprobleem lijkt me dan waarschijnlijker dan een softwareprobleem.
Misschien kun je de contactjes reinigen?
Krijg alleen de remote niet uit elkaar
Ik heb al twee schroefjes bij de accu losgemaakt maar verder zijn beiden delen aan elkaar geklikt.
Ben bang om iets kapot te trekken tijdens het demonteren
Waarom stuur je dat ding niet gewoon terug?? De kans dat je het zelf kan oplossen lijkt me niet zo groot en voor je garantie is het ook het beste om ´m niet zelf te openen.seninha schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:33:
[...]
Zodra ik via de OFF knop in de activities kam dan zij deze gewoon aan te spreken.Daaroim dacht ik ook dat het aan de knop moet liggen.
Krijg alleen de remote niet uit elkaar![]()
Ik heb al twee schroefjes bij de accu losgemaakt maar verder zijn beiden delen aan elkaar geklikt.
Ben bang om iets kapot te trekken tijdens het demonteren
Welnee, je kan de software via het mac adres van je Harmony je account laten resetten.Arfman schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:59:
TIP: vergeet NIET je username/wachtwoord, kun je alles opnieuw doen na een reinstall van je PC
ik heb hem even uit elkaar gehaald en toen ben ik alles een beetje gaan onderzoeken.
Metale plaatjes waar alle knoppen op drukken zijn een beetje bol. Daardoor hoor je deze ook klikken.
Deze plaatjes,kwam ik na veel kijken en proberen er achter
Daaronder zag ik dat het contact er onder helemaal groen aangeslagen was
Geen idee hoe dat kan.
FF met een mesje schoongemaakt (je komt er moeilijk bij) en toen werkte het knop voor Activities als van oud.
Dat ik de remote niet uit elkaar kreeg was omdat in de accu ruimte 2 schroefjes onder het type sticker verstopt zijn
Ik ben weer blij
Verwijderd
Heb hetzelfde probleem. Is hier een oplossing voor? (software=laatste versie, MBP is van de laatste generatie). Op advies van Logitech ook zonder batterijen geprobeerd, helpt niets. In systeemprofiel van de Macbook Pro wordt de Harmony trouwens wel herkend alleen de software van Logitech denkt dat er geen Harmony is aangesloten.LoeiOrdinair schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:39:
Op mijn Mac wordt de Harmony 525 niet herkend. Ik krijg steeds de vraag of ik de AB wil aansluiten. Deze is toch echt aangesloten... De software is ook volledig up-to-date. bekend probleem? Doe ik iets fout?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2008 10:12 ]
Verwijderd
Staat allemaal uit. Heb dezelfde remote nu op een Vista laptop geprobeerd, daar werkt ie gewoon. Het heeft dus te maken met de combinatie Macbook Pro en de software van Logitech. Vrees dat ik de remote ga terugbrengen want heb hier in huis alleen Apple.Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:20:
Zet je antivirus en firewall ff uit, dat wil welleens helpen.
Zou je toch aanraden om het instellen eenmalig via een (leen) wintel laptop te doen. Als ie eenmaal goed staat, heb je je computer nooit meer nodig, en je weet qua remote niet wat je mistVerwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:45:
[...]
Staat allemaal uit. Heb dezelfde remote nu op een Vista laptop geprobeerd, daar werkt ie gewoon. Het heeft dus te maken met de combinatie Macbook Pro en de software van Logitech. Vrees dat ik de remote ga terugbrengen want heb hier in huis alleen Appel.
Moet je alleen geen nieuwe audio/videoapparatuur aan gaan schaffen
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Verwijderd
Dat is een optie inderdaad. Het gaat om een stuk of 6 a 7 apparaten. Als ik daar de codes van heb, heb ik de software niet meer nodig? Ook niet voor wijzigen van die activities?Sparhawk schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:47:
[...]
Zou je toch aanraden om het instellen eenmalig via een (leen) wintel laptop te doen. Als ie eenmaal goed staat, heb je je computer nooit meer nodig, en je weet qua remote niet wat je mist
Moet je alleen geen nieuwe audio/videoapparatuur aan gaan schaffen
Je hebt de software wel degelijk nodig, voor alle wijzigingen. Op de Harmony zelf kan je helemaal niets instellen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:20:
[...]
Dat is een optie inderdaad. Het gaat om een stuk of 6 a 7 apparaten. Als ik daar de codes van heb, heb ik de software niet meer nodig? Ook niet voor wijzigen van die activities?
Ik snap echter niet zo goed waarom er een probleem is. Het zou ook op een Mac goed moeten werken.
Tenzij je dus niets meer hoeft te wijzigen. Ik heb de mijne in de eerste week ingesteld en een beetje gefinetuned en sinds dien heb ik er nooit meer wat aan gedaan, dus ook de software nooit meer nodig gehad...........synthdood schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:51:
[...]
Je hebt de software wel degelijk nodig, voor alle wijzigingen. Op de Harmony zelf kan je helemaal niets instellen.
........
Ik zit toch nog regelmatig te finetunen, maar ja, je bent een tweakert of niet ;-)kaajee schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:17:
[...]
Tenzij je dus niets meer hoeft te wijzigen. Ik heb de mijne in de eerste week ingesteld en een beetje gefinetuned en sinds dien heb ik er nooit meer wat aan gedaan, dus ook de software nooit meer nodig gehad...........
offtopic: Een tweakert is aan het tweaken en dat vind ik wat anders dan finetunen.......synthdood schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:44:
[...]
Ik zit toch nog regelmatig te finetunen, maar ja, je bent een tweakert of niet ;-)
<miereneukstand on>kaajee schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:51:
[...]
offtopic: Een tweakert is aan het tweaken en dat vind ik wat anders dan finetunen.......Of zoals in mijn geval; een consumenten device instellen dat ie goed werkt en er ver geen omkijken meer naar hebben....
De letterlijke vertaling van tweaken = fijn afstellen = finetunen :-)
</miereneukstand off>
Het kan best zijn dat alle functies na één of twee keer wel in je Harmony zitten en wanneer je alleen wil kunnen zappen dan ben je inderdaad snel klaar, maar de indeling van functies in de pagina's wil ik nog wel 's aanpassen om dingen handiger te maken. Vooral bij wat ingewikkelder activities zoals een Mediacenter (waarbij ik zowel geluid van de TV als van de 5.1 set wil kunnen regelen, het menu van TV en HTPC en Receiver moet kunnen bedienen, verlichting aansturen) blijkt dat een andere indeling van het schermpje handiger is. Voortschrijdende inzichten zullen we maar zeggen.
Daarom schreef ik ook: 'dat vind ik' = persoonlijke meningsynthdood schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:13:
[...]
<miereneukstand on>
De letterlijke vertaling van tweaken = fijn afstellen = finetunen :-)
</miereneukstand off>
...........
En 'voortschrijdende inzichten' kan inderdaad, maar dat hoeft niet iedereen te willen, en anders kun je vast nog wel een keertje bij die Windows PC om bij te stellen. Even gedurende je eerste gebruik opschrijven wat je anders wenst........
En tuurlijk moet het op een mac ook goed werken, maar bij vragensteller toch blijkbaar niet.
[ Voor 33% gewijzigd door kaajee op 16-07-2008 14:10 ]
Werkt prima op een Apple. Draai nu zelf Mac OS X 10.5.4 en heb geen problemen. Wellicht handig om aan te geven wat voor OS welke versie van Logitech. Wat exact het probleem is etc etc.... terug brengen is kiezen voor de weg van de minste weerstandVerwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:45:
[...]
Staat allemaal uit. Heb dezelfde remote nu op een Vista laptop geprobeerd, daar werkt ie gewoon. Het heeft dus te maken met de combinatie Macbook Pro en de software van Logitech. Vrees dat ik de remote ga terugbrengen want heb hier in huis alleen Apple.
Tevens heeft de Harmony een goede helpdesk en nog eens gratis ook.
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Heel even kort getest (was ff wat klusjes aan het doen, maar je wilt toch even spelen he

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Het gaat om de MBP nieuwste generatie (februari 2008) met OS X 10.5.4. Logitech Harmony 525 met meest recente software van logitech.com (maar ook de eerdere op cd meegeleverde versie werkt niet). Firewall aan/uit maakt niet uit. USB poort wisselen maakt ook niet uit, op alle USB poorten werkt het niet en andere apparaten werken wel op die USB poorten. Na opstarten logitech softwarte wordt gevraagd de Harmony aan te sluiten. Als ik dit doe staat op het schermpje van de Harmony dat ie is aangesloten maar de software blijft vragen om de Hamrnony aan te sluiten. In systeembeheer van de Macbook zie ik staan dat de Harmony wel degelijk herkend wordt door de Macbook Pro. Batterij uit de Harmony halen en dan aansluiten is advies van Logitech maar dat helpt niks. Dus het blijft een raar verhaal.Superdaantje schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:48:
[...]
Werkt prima op een Apple. Draai nu zelf Mac OS X 10.5.4 en heb geen problemen. Wellicht handig om aan te geven wat voor OS welke versie van Logitech. Wat exact het probleem is etc etc.... terug brengen is kiezen voor de weg van de minste weerstand
Tevens heeft de Harmony een goede helpdesk en nog eens gratis ook.
Verwijderd
Als het via de software niet werkt, zou je het nog eens via deze website kunnen proberen. Dat gaat ook nog eens veel sneller dan bij de trage software
Ik weet verder niets van Apple, maar vreemd dat het bij anderen wel lijkt te werken en bij jou niet.
Maar goed, ik heb hem net voor m'n ouders besteld.
Grappig. Ik heb hem nu ook net voor mijn ouders besteld. Mijn moeder kwam niet meer uit alle afstandbedieningen en ook mijn vader niet meer.Neejoh schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:43:
Alweer inderdaadVolgens mij komt hij daar maandelijks voor die prijs voorbij.
Maar goed, ik heb hem net voor m'n ouders besteld.
Ze zaten laatst namelijk DVD te kijken op stereo geluid terwijl het echt toch mooier klikt met 5,1 inch surround setting.
Dit kwam daardoor me vader daarvoor een CD had geluisterd op de Blue-Ray DVD speler.
Ik ben zeer benieuwd hoeveel makkelijker alles word.
[ Voor 45% gewijzigd door joke_name op 19-07-2008 14:24 ]
Verwijderd
Nou, er was hier dus in maart 1 ander persoon met hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:39:
@ bert-nl:
Als het via de software niet werkt, zou je het nog eens via deze website kunnen proberen. Dat gaat ook nog eens veel sneller dan bij de trage software
Ik weet verder niets van Apple, maar vreemd dat het bij anderen wel lijkt te werken en bij jou niet.
Heb het via die site geprobeerd maar ook dan herkent de (door de site geinstalleerde) software de remote niet.
Heb nu Logitech gemaild. Moet wel snel gaan werken want anders gaat ie terug binnen termijn 14 dagen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 15:14 ]
Een beller is sneller. Zoals al vaak gemeld, Harmony heeft een van de weinige helpdesks waar je snel vakkundige mensen aan de lijn krijgt.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:11:
[...]
Heb nu Logitech gemaild. Moet wel snel gaan werken want anders gaat ie terug binnen termijn 14 dagen.
Verwijderd
Heb al direct een mail terug dat ik kan bellen met vermelding incidentnummer, krijg ik direct 2e lijnssupport. Zal ik morgen doen.RichieB schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:09:
[...]
Een beller is sneller. Zoals al vaak gemeld, Harmony heeft een van de weinige helpdesks waar je snel vakkundige mensen aan de lijn krijgt.
Alle bekende trucs uitgehaald; firmware update(incl.safemode), instellingen opnieuw geupdate, batterijen vervangen, maar helaas.
Verder doet ie het wel, maar display blijft leeg, ook met opstarten en aansluiten via usb.
Maar even eem mailtje naar logitech.
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Wat moet ik mij voorstellen bij een 5,1 inch surround setting?joke_name schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:23:
Ze zaten laatst namelijk DVD te kijken op stereo geluid terwijl het echt toch mooier klikt met 5,1 inch surround setting.
Ben een heel eind gekomen met finetunen alleen heb ik één klein probleempje.
Als ik mijn Philips HTR-5000 versterker van mijn surround set harder of zachter zet gaat het volume steeds in stapjes van 2 omhoog of omlaag.
Ik heb al met de timing zitten spelen maar krijg het er niet uit.
Iemand een idee?
Verwijderd
1 Wanneer ik van bijvoorbeeld TV Kijken naar Recorded TV kijken op het Media Centre, dan doet de Harmony de TV uit, terwijl die aan moet blijven staan voor de volgende activiteit. Hetzelfde geldt voor het mediacentre. Wanneer ik van Muziek luisteren (op het mediacentre) naar Recorded TV (wederom het mediacentre) ga, dan gaan de TV en het Mediacentre uit.
2 Wanneer ik (vanuit de stand alles uit) naar Recorded TV ga, dan gaat alles goed. Lastig is alleen dat de afstandsbediening eindigt in de TV stand, en dus handmatig eerst via devices MediaCentre moet kiezen om die te kunnen bedienen.
Hou aub rekening met mijn tere ziel wanneer het antwoord voor de hand ligt.
Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117
2: je moet in de Recorded TV activiteit de knoppen zo zetten dat ze handig zijn, in dit geval je MediaCentre knoppen onder de meeste toetsen. Het is niet de bedoeling dat je via devices je MediaCentre bedient. (Devices gebruik ik zelf alleen een enkele keer dat ik iets wil doen waar ik bij een activiteit geen rekening heb gehouden, en dus ook geen knoppen voor heb gedefinieerd.)
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Verwijderd
Probleem oplossen bij je Phillips kiezen.Hutspot schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:42:
Gisteren mijn Harmony 885 gekocht en 's avonds meteen zitten klooien natuurlijk.
Ben een heel eind gekomen met finetunen alleen heb ik één klein probleempje.
Als ik mijn Philips HTR-5000 versterker van mijn surround set harder of zachter zet gaat het volume steeds in stapjes van 2 omhoog of omlaag.
Ik heb al met de timing zitten spelen maar krijg het er niet uit.
Iemand een idee?
Philips reageert teveel of niet altijd op sommige opdrachten.
Standaard waarde is 3
Verlagen naar b.v. 2 of 1.
Verwijderd
De setup nog een keer uitvoeren, denk dat je wat verkeerd hebt ingeveven.Hans C schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:19:
Vorige week de Harmony 785 gekocht en nog maar deels tevreden. Dat komt waarschijnlijk door mijzelf, want er treden een aantal zaken op die ik onprettig vind. Dit topic is inmiddels 66 pagina's groot. Ik heb niet alles gelezen, maar zeker een flink deel. Ik hoop dan ook dat jullie het antwoord kennen op de volgende vragen:
1 Wanneer ik van bijvoorbeeld TV Kijken naar Recorded TV kijken op het Media Centre, dan doet de Harmony de TV uit, terwijl die aan moet blijven staan voor de volgende activiteit. Hetzelfde geldt voor het mediacentre. Wanneer ik van Muziek luisteren (op het mediacentre) naar Recorded TV (wederom het mediacentre) ga, dan gaan de TV en het Mediacentre uit.
2 Wanneer ik (vanuit de stand alles uit) naar Recorded TV ga, dan gaat alles goed. Lastig is alleen dat de afstandsbediening eindigt in de TV stand, en dus handmatig eerst via devices MediaCentre moet kiezen om die te kunnen bedienen.
Hou aub rekening met mijn tere ziel wanneer het antwoord voor de hand ligt.
TV-Instellingen
Set-up voor dit apparaat opnieuw uitvoeren
Ik wil dit apparaat uitzetten wanneer het niet in gebruik is
Een knop op de afstandsbediening voor aanzetten, en een andere knop voor uitzetten
Ik heb de oorspronkelijke afstandsbediening niet, maar weet welke opdrachten gebruikt worden:
Hier de PowerON inzetten.Volgende
En dan hier PowerOff.
Het geheel verder doorlopen.
Nu nog even bij de Activieiten controleren:
Instellingen - Opties wijzigen
Niet-gebruikte apparaten uitzetten
Hier op UIT zetten.
Ergonomisch lijkt het me niet zo'n fijne afstandsbediening: volgens mij moet je de ab met twee handen oppakken/gebruiken en kan je moelijk op de tast het touch-screen bedienen.Smarron schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 01:15:
Dikke aanbieding bij iBood!
[afbeelding]
Prijs: € 199,95
De goedkoopste in de pricewatch staat op € 264,-
Hebben mensen ervaring met deze Harmony 1000?
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Harmony One heeft ook geen ZWave. Ook geen gewone RF trouwens.GUZA schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:13:
en geen z wave technologie met deze toch en met de 895 weer wel
Ik heb het al vaker gezegd, volgens mij zit er een nieuw model aan te komen. Zal vast wel Harmony Two gaan heten. Het feit dat de gangbare modellen (525/555/885/895/1000) momenteel overal voor een habbekrats in de uitverkoop zijn lijkt me een duidelijk teken dat er iets staat aan te komen.
De Harmony One is een prachtig apparaat, maar hij is domweg niet compleet. Het ding heeft minder mogelijkheden dan de 885/895 en zelfs minder dan de 555. De markt voor Harmony achtige apparaten is groot en Logitech doet dan ook hele goede zaken met deze gadgets! De goede omzetcijfers van het afgelopen jaar zijn zelfs voor een groot deel door de harmony veroorzaakt. Het kan niet anders dan dat er een nieuw model komt wat is gepositioneerd boven de One. Ik zit in elk geval met smart te wachten...

*insert signature here
in de Pers stond hij vandaag ook voor 199,95Smarron schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 01:15:
Dikke aanbieding bij iBood!
[afbeelding]
Prijs: € 199,95
De goedkoopste in de pricewatch staat op € 264,-
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
[/quote]
Die 785 zal daar niet meer worden aangeboden denk ik
Ga ik proberen, dank je wel.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:45:
[...]
De setup nog een keer uitvoeren, denk dat je wat verkeerd hebt ingeveven.
TV-Instellingen
Set-up voor dit apparaat opnieuw uitvoeren
Ik wil dit apparaat uitzetten wanneer het niet in gebruik is
Een knop op de afstandsbediening voor aanzetten, en een andere knop voor uitzetten
Ik heb de oorspronkelijke afstandsbediening niet, maar weet welke opdrachten gebruikt worden:
Hier de PowerON inzetten.Volgende
En dan hier PowerOff.
Het geheel verder doorlopen.
Nu nog even bij de Activieiten controleren:
Instellingen - Opties wijzigen
Niet-gebruikte apparaten uitzetten
Hier op UIT zetten.
Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117
Tja. Ik moet zeggen... ik vind die iBood er ook mooi uitzien, maar ik heb nu een paar maanden die 885 en ik vind 'm gewoon echt he-le-maal gaaf. Ik zou zelfs zeggen "perfect", maar als het ECHT perfect moest zijn had ik de knoppen ietsje groter gewild. Ik zou zeggen: wacht op een 885-iBood.Sprincky schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:58:
Ik zit te twijfelen tussen de 785 de 885 en de TC-30 van HK. De TC-30 is nog moeilijk te verkrijgen plus de support van HK laat veel te wensen over dus die valt eigenlijk af. Kost momenteel ook 129 euro bij RAF terwijl die lang 99 heeft gekost. Duidelijk gevalletje van vraag en aanbod...Dan blijven de 885 en de 785 over, kwa prijs ontlopen ze zich niet zo veel al is de 885 over het algemeen iets duurder. Kwa functionaliteit zijn ze toch zowat gelijk als ik me niet vergis.
Wie kan mij nu het laatste beetje twijfel wegnemen voor welke dat ik het beste kan gaan. Het moet ook leuk blijven kwa prijs natuurlijk en een 895 of 1000 is gewoon too mutch.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Heb je het nu over de One of over de 1000?GUZA schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:13:
en geen z wave technologie met deze toch en met de 895 weer wel
De 1000 heeft ook Z-wave.
Hopen dat die nieuwe naast Z-wave dan ook X-10 krijgt.synthdood schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:48:
[...]
Ik heb het al vaker gezegd, volgens mij zit er een nieuw model aan te komen. Zal vast wel Harmony Two gaan heten. Het feit dat de gangbare modellen (525/555/885/895/1000) momenteel overal voor een habbekrats in de uitverkoop zijn lijkt me een duidelijk teken dat er iets staat aan te komen.
[ Voor 49% gewijzigd door yzf1kr op 25-07-2008 11:25 ]
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Dat zou mooi zijn, maar ik betwijfel het. ZWave en X10 zijn concurrerende technieken waarbij ZWave eigenlijk veel moderner en beter is. Jammer dat er in nederland zo weinig ZWave spul te koop is. Ik heb m'n huis ook vol hangen met X10 en heb net een IR-X10 interface besteld zodat ik de X10 modules ook (gewoon via IR) met m'n Harmony kan bedienen.yzf1kr schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:24:
Hopen dat die nieuwe naast Z-wave dan ook X-10 krijgt.
Nogal offtopic, maar ik verbaas me erover dat er niet veel meer leveranciers zijn op domotica gebied. Daar ligt volgens mij nog een grote markt open. Aangezien er nu eigenlijk maar 1 serieuze fabrikant is voor X10 en idem voor ZWave blijft dat spul veel te duur en breekt het niet echt door. De controllers en afstandbedieningen zien er bovendien ook erg slecht uit. Het wordt tijd dat daar een chinese fabrikant op inspringt.
Wat bedoel je met "geen gewone RF" en welke mindere mogelijkheden hebben we het precies over. Ik stond op het punt een harmony one aan te schaffen.synthdood schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:48:
[...]
Harmony One heeft ook geen ZWave. Ook geen gewone RF trouwens.
De Harmony One is een prachtig apparaat, maar hij is domweg niet compleet. Het ding heeft minder mogelijkheden dan de 885/895 en zelfs minder dan de 555.
alvast bedankt..
SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3
Nou geen RF dus (uberhaupt geen 'radio' technologie, alleen maar infrarood dus) en de One heet minder activities standaard in beeld, onder de knop zal ik maar zeggen.......('slechts' 3)rusteloos schreef op zondag 27 juli 2008 @ 13:21:
[...]
Wat bedoel je met "geen gewone RF" en welke mindere mogelijkheden hebben we het precies over. Ik stond op het punt een harmony one aan te schaffen.
alvast bedankt..
Als ik de helpdesk hierover bel, ga ik daar nog wat gedaan krijgen of kan ik maar beter meteen een nieuwe aanschaffen? Als ik een nieuwe moet, heb ik denk ik toch liever een ander model. Denk dat ik dan maar voor de 885 ga. Hopelijk heeft deze een wat robuustere materialen en gaat hij langer mee dan mijn huidige.
Look behind you! A three headed monkey!
Ik heb vanavond wat activiteiten wat geherprogrammeerd en ik moet zeggen dat de snelheid van het programma een stuk hoger ligt vergeleken met een paar maand terug.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Look behind you! A three headed monkey!
Scherp opgemerkt! Ik heb mijn 885 een paar maanden geleden via iBood gekocht. Ik heb die met 4 kleurtjes.MrScratch schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:37:
Ik zit nu dus naar een nieuwe harmony te kijken, maar als ik naar de 885 op harmonyremote.com kijk, zie ik in het midden knoppen voor rood, groen, geel, blauw. In de openingspost staat echter een plaatje van de 885 waar deze knoppen er niet zitten, maar 2 knoppen met een pijl erop. Is er een verandering geweest? Ik wil namelijk erg graag die kleurknoppen hebben, aangezien ik die nogal eens gebruik bij mijn PVR en met teletekst.
Wat ik me afvroeg, dit klinkt misschien stom, als het mogelijk is om de video (JVC) te blijven programmeren? Nergens ben ik zo een dergelijke vraag tegen gekomen en ik dacht zo ik vuur ze hier maar even af
Nu nog even volhouden voor ik de harmony heb
Als je gewoon een menu op de VCR doorloopt kan dit uiteraard wel gewoon met de Harmony.
Tijd voor een nieuwe sig..
Als ik wat ervaring heb met het toestelletje zal ik hier es mijn bevindigen zetten.
Voor sommige files word de MPC gestart, als ik wil stoppen, gaat de player niet exit, voorheen deed ik dit via keybord ( ALT+F4 ), hoe kan ik dit via Harmony realiseren, iemand suggestie ?
Heb de vraag ook binnen MP forum gesteld, maar nog geen respons.
Ziet er alvast een mooi apparaatje uit. Vanavond vriendin maar even in de steek laten en de afstandsbediening instellen
Die Harmony's kunnen veel. Maar een vriendin zit nog niet in de database. Ik zoek nog de settings voor deze remote:destroyernr1 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:12:
De Harmony 555 is aangekomen!
Ziet er alvast een mooi apparaatje uit. Vanavond vriendin maar even in de steek laten en de afstandsbediening instellen

(sorry, flauw)
Zou ik niet doen. Ik kan me zo voorstellen dat zij ook nog wel een apparaat heeft wat met IR werkt, kun je die meteen meenemen......destroyernr1 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:12:
...... Vanavond vriendin maar even in de steek laten en de afstandsbediening instellen
(sorry ook flauw, is niet eens IR volgens mij.............)
[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 04-08-2008 17:40 ]

Ik vraag me wel af waarom er 4 batterijen al in de remote zitten en je deze direct moet vervangen met de nieuwe batterijen die in de verpakking zitten...What a waste...

Oh ja, da's wel slim. Dan doe je haar in de "learn-mode".destroyernr1 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:00:
Ik zal om zeker te zijn toch maar vragen of ze me wat wil 'helpen' met de remote. Zo heeft ze de keuze maar ik denk niet dat ze zal willen
![]()
Ik vraag me wel af waarom er 4 batterijen al in de remote zitten en je deze direct moet vervangen met de nieuwe batterijen die in de verpakking zitten...What a waste...
En die 4 batterijen: heb je niet een gebruikte unit?
Leuk speelgoed, maar ook veel pruts en speel werk voordat hij goed staat.
Nu kan ik een bepaalde optie niet vinden, ik kan wel een berg favoriete kanalen toevoegen, met mooie logos er bij, maar mijn remote start altijd met het normale cijfer scherm op.
Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat hij bij het opstarten meteen naar de favorieten gaat?
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Hiervoor had ik een Philips Pronto (jammer genoeg stuk) en zodra ik weer geld heb komt deze snel weer in huis. Het installeren was hier misschien wel lastig, maar in een Pronto kan je echt alles programmeren zoals jij wilt.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lijkt me meer een 'maandag-ochtend' gevalletje en een kwestie van retourneren naar Logitech. Krijg je per omgaande een andere/nieuwe.......M@cer schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:44:
Ik heb de Harmony 885 nu ongeveer een maand in gebruik en ik vind het werkelijk een drama. Echt mijn grootste miskoop van de afgelopen 3 jaar. Knoppen die niet reageren, macro's die niet werken, slechte ontvangst.
...........
bv. Ik heb DTV van UPC, maar teletekst wil ik gewoon via de normale analoge kabel bekijken (is immers beter/sneller). Ik wil in dat geval binnen het systeem van tv kijken boven in het scherm een knop die overschakelt naar teletekst. Zodra ik deze knop indruk wil ik kunnen aangeven dat de cijfertoetsen nu werken voor mijn televisie ipv het UPC kastje.
Bij de pronto was dit geen probleem, maar bij de Harmony krijg ik dit niet voor elkaar. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
[ Voor 100% gewijzigd door Avvd op 05-08-2008 11:39 ]
Is toch gewoon een kwestie van een activity erbij maken?M@cer schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 07:32:
Het werkt allemaal wel, maar niet zoals ik gewend was op mijn Pronto.. Ik vind het hele concept van de Harmony gewoon heel slecht uitgewerkt.
bv. Ik heb DTV van UPC, maar teletekst wil ik gewoon via de normale analoge kabel bekijken (is immers beter/sneller). Ik wil in dat geval binnen het systeem van tv kijken boven in het scherm een knop die overschakelt naar teletekst. Zodra ik deze knop indruk wil ik kunnen aangeven dat de cijfertoetsen nu werken voor mijn televisie ipv het UPC kastje.
Bij de pronto was dit geen probleem, maar bij de Harmony krijg ik dit niet voor elkaar. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
(jip-janneke uitleg)
1-ga naar gewone tv (tuner) weergave (ipv DTV box)
2-schakel teletekst in
3-neem bediening/knoppen tv
klaar is kees
weer terug naar UPC-DTV:
1-schakel teletekst uit
2-ga naar extern kanaal
3-neem bediening/knoppen DTV box
Dit is natuurlijk wanneer je beide devices er goed in hebt staan.
Heb hem ook via iBood gekregen, maar die optie bestaat helaas niet voor de 1000. Ik heb zelf een klein probleempje met een Philips LCD tv (inputs selecteren is daar een crime), maar verder werkt ie perfect.yzf1kr schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:39:
Ik heb de Harmony 1000 via Ibood besteld en vandaag binnen gekregen.
Leuk speelgoed, maar ook veel pruts en speel werk voordat hij goed staat.
Nu kan ik een bepaalde optie niet vinden, ik kan wel een berg favoriete kanalen toevoegen, met mooie logos er bij, maar mijn remote start altijd met het normale cijfer scherm op.
Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat hij bij het opstarten meteen naar de favorieten gaat?
Edit: Misschien weet iemand dat hier wel. Ik heb op m'n tv ook een Xbox 360 aangesloten. Als ik de televisie beëindig op de "tv-stand" (dmv de uitknop op de remote) en ik vervolgens "Watch TV" aantik, schakelt hij de TV aan en staat hij nog op de laatste stand, de "tv-stand". (Ik heb ook in de software aangegeven dat hij bij inschakelen naar de laatst gebruikte stand gaat) Echter, er komt nog een keer een commando dat hij naar de tv-stand moet schakelen, waardoor mijn beeld weer even knippert (omdat hij van tv-stand naar tv-stand gaat, onnodig dus). M'n remote lijkt dus niet de laatste stand te herinneren, weet iemand een oplossing?
[ Voor 45% gewijzigd door Slofsky op 05-08-2008 11:03 ]
Wat je wilt en wat je opschrijft als oplossingsrichting is niet helemaal hetzelfde. De meest gekozen oplossing is het aanmaken van een aparte Activity "teletext gebruiken" zoals hierboven al door kaajee is aangegeven. Belangrijk is namelijk dat je niet alleen de nummerknoppen omzet van decoder naar TV, maar ook de TV op analoog kijken instelt. Anders krijg je grote problemen met je teletext-weergave.M@cer schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 07:32:
Teletext op je TV is inderdaad sneller en beter dan via je decoder, teletext op je decoder zuigt. Probleem is alleen dat de teletext op je TV dermate geavanceerd is tegenwoordig, dat er tientallen (zo niet honderden) pagina's in het TV-geheugen worden opgeslagen, zodat die direct beschikbaar zijn zodra je teletext inschakelt. Maar nu ga jij TV kijken via je decoder. En je gaat zappen. Je TV blijft dan wel de hele tijd op hetzelfde kanaal staan (het inputkanaal voor je decoder) en heeft niet in de gaten dat er van kanaal wordt gewisseld. Dat betekent dat de teletextpagina's die voortdurend worden opgeslagen opeens van verschillende kanalen komen. Daarmee wordt jouw teletextbeleving een complete puinhoop.
Het mooiste zou zijn als je een Activity "teletext gebruiken" kon aanmaken die niet alleen overschakelt naar analoge TV, maar ook meteen naar het juiste kanaal waar je digitaal naar aan het kijken was. Helaas is dat onmogelijk. De beste benadering die op dit moment mogelijk is, is de oplossing die kaajee geeft. De handigste oplossing is je neerleggen bij de beperkingen van je decoder. En de allermooiste oplossing zou een decoder met een fatsoenlijke teletext-unit zijn, maar die moet ik nog tegenkomen...
Ik vergelijk het waarschijnlijk gewoon te veel met de pronto, waar je het scherm helemaal zelf in kan delen en overal je eigen opdrachten achter elke knop kan hangen. Daar had ik een scherm voor de digitale zenders en een knop voor de teletekst (even simpel gezegd), wanneer ik op de knop van teletekst drukte werd de teletekst geactiveerd (niets meer/niets minder) en sprong het scherm over naar de pagina waar de cijfers van de tv op stonden.
Wanneer ik klaar was met het kijken naar teletekst werd de teletekst gedeactiveerd en kwam ik weer terug op de pagina voor de DTV.
Het is gewoon lastig dat je voor elke activiteit perse de ingangen moet kiezen. De Harmony zal een perfect product zijn voor mensen die overstappen van 4 of meer AB's naar 1. Maar vanaf de Pronto richting Harmony is toch wel een hele grote stap achteruit.
Je hoeft niet de functies te gebruiken die het programma je voor schotelt. Je kan ook raw codes programmeren, met andere woorden: alles kan.
Weet iemand wat de harmony one bij de media markt kost?
[ Voor 11% gewijzigd door Avvd op 05-08-2008 11:40 ]
Nee geen gebruikte unit wat ik dan wel gezien had op de verpakking was een demo plakkertje met een pijltje naar de Activities button.spaceboy schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:03:
[...]
En die 4 batterijen: heb je niet een gebruikte unit?
Dus die batterijen zullen er in gezeten hebben voor die demo. Dus houd ik die batterijen nog, ze zullen nog wel een eindje meegaan
Zodra ik tijd heb ga ik eens kijken wat ik verder nog kan instellen met die software, gisteren niet veel tijd gehad, broer schoonzus en kindjes zijn langs gekomen en dan maar beslist om sangria te drinken
Ben dit topic even doorgestruind voor een oplossing, maar heb niet iets bevredigends kunnen vinden. Is er nou een pasklare oplossing om een 37PV70 van Panasonic aan te zetten met je Harmony?
Edit:
Never mind. Na herhaaldelijke pogingen 'm de commando's in RAW format te leren is het gelukt. Wel vreemd dat ie ze ineens kwijt was

[ Voor 11% gewijzigd door roma0803 op 05-08-2008 20:41 ]
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Dit topic is gesloten.