Het moet mogelijk zijn om dichter in de buurt van de functionaliteit van de Pronto te komen als dat je nu zit. Het is in ieder geval prima mogelijk om een knop toe te wijzen die de teletekst kan aanzetten zonder van activiteit te switchen. Als je dat met een andere AB kan doen in de huidige activiteit, dan kan die code ook aan een knop gehangen worden.M@cer schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:20:
Ik wil helemaal niet terug naar analoge tv. Als ik op de teletekst knop van mijn tv druk tijdens het kijken naar DTV werkt de analoge Teletekst perfect.
Ik vergelijk het waarschijnlijk gewoon te veel met de pronto, waar je het scherm helemaal zelf in kan delen en overal je eigen opdrachten achter elke knop kan hangen. Daar had ik een scherm voor de digitale zenders en een knop voor de teletekst (even simpel gezegd), wanneer ik op de knop van teletekst drukte werd de teletekst geactiveerd (niets meer/niets minder) en sprong het scherm over naar de pagina waar de cijfers van de tv op stonden.
Wanneer ik klaar was met het kijken naar teletekst werd de teletekst gedeactiveerd en kwam ik weer terug op de pagina voor de DTV.
Het is gewoon lastig dat je voor elke activiteit perse de ingangen moet kiezen. De Harmony zal een perfect product zijn voor mensen die overstappen van 4 of meer AB's naar 1. Maar vanaf de Pronto richting Harmony is toch wel een hele grote stap achteruit.
Als ik je goed begrijp, wil je dat bepaalde knoppen (de cijfers) afhankelijk van of je net die teletekst knop hebt ingedrukt iets anders doet dan wanneer je teletekst niet aan hebt. Dus bijvoorbeeld de cijfers sturen je digitale decoder aan en als je teletekst heb ingedrukt, dat deze cijfers binnen dezelfde activiteit opeens de cijfers van je tv gaan nabootsen. Dat kan dan weer niet met een Harmony, denk ik. Alternatief is om de codes voor cijfers van teletekst apart te definieren en toe te voegen aan de activiteit, bijvoorbeeld in het display.
Je kunt dan zonder switchen teletekst kijken zoals jij het wilt, alleen moet je de alternatieve cijfertoetsen gebruiken omdat je de gewone cijfertoetsen al aan een andere functie hebt toegewezen.
Look behind you! A three headed monkey!