Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

M@cer schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:20:
Ik wil helemaal niet terug naar analoge tv. Als ik op de teletekst knop van mijn tv druk tijdens het kijken naar DTV werkt de analoge Teletekst perfect.

Ik vergelijk het waarschijnlijk gewoon te veel met de pronto, waar je het scherm helemaal zelf in kan delen en overal je eigen opdrachten achter elke knop kan hangen. Daar had ik een scherm voor de digitale zenders en een knop voor de teletekst (even simpel gezegd), wanneer ik op de knop van teletekst drukte werd de teletekst geactiveerd (niets meer/niets minder) en sprong het scherm over naar de pagina waar de cijfers van de tv op stonden.
Wanneer ik klaar was met het kijken naar teletekst werd de teletekst gedeactiveerd en kwam ik weer terug op de pagina voor de DTV.

Het is gewoon lastig dat je voor elke activiteit perse de ingangen moet kiezen. De Harmony zal een perfect product zijn voor mensen die overstappen van 4 of meer AB's naar 1. Maar vanaf de Pronto richting Harmony is toch wel een hele grote stap achteruit.
Het moet mogelijk zijn om dichter in de buurt van de functionaliteit van de Pronto te komen als dat je nu zit. Het is in ieder geval prima mogelijk om een knop toe te wijzen die de teletekst kan aanzetten zonder van activiteit te switchen. Als je dat met een andere AB kan doen in de huidige activiteit, dan kan die code ook aan een knop gehangen worden.

Als ik je goed begrijp, wil je dat bepaalde knoppen (de cijfers) afhankelijk van of je net die teletekst knop hebt ingedrukt iets anders doet dan wanneer je teletekst niet aan hebt. Dus bijvoorbeeld de cijfers sturen je digitale decoder aan en als je teletekst heb ingedrukt, dat deze cijfers binnen dezelfde activiteit opeens de cijfers van je tv gaan nabootsen. Dat kan dan weer niet met een Harmony, denk ik. Alternatief is om de codes voor cijfers van teletekst apart te definieren en toe te voegen aan de activiteit, bijvoorbeeld in het display.

Je kunt dan zonder switchen teletekst kijken zoals jij het wilt, alleen moet je de alternatieve cijfertoetsen gebruiken omdat je de gewone cijfertoetsen al aan een andere functie hebt toegewezen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00

JME

zeg maar Jamie

MrScratch schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:59:
Alternatief is om de codes voor cijfers van teletekst apart te definieren en toe te voegen aan de activiteit, bijvoorbeeld in het display.
Is alleen niet zo relaxed als je tussen meerdere displaypagina's moet switchen om alle 10 cijfers te kunnen gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
blackburst schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:56:
Heb nu sinds het weekend 555, gebruik hem ook binnen Media Portal.
Voor sommige files word de MPC gestart, als ik wil stoppen, gaat de player niet exit, voorheen deed ik dit via keybord ( ALT+F4 ), hoe kan ik dit via Harmony realiseren, iemand suggestie ?
Heb de vraag ook binnen MP forum gesteld, maar nog geen respons.
Heb gebeld met Logitech, je kan van alles binnen Media Portal, ( omdat dat het een device is ), maar niet als er nog een externe player word geladen.
Waarvan acte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

JME schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:28:
[...]

Is alleen niet zo relaxed als je tussen meerdere displaypagina's moet switchen om alle 10 cijfers te kunnen gebruiken :+
Klopt, ben ik met je eens.

Ik bedacht echter nog een ander alternatief. Het aanmaken van een activiteit "teletekst kijken". Je maakt een activiteit aan die identiek is qua apparaten als het gewone tv kijken, maar je definieert dat als je die activiteit start dat er een custom actie wordt uitgevoerd en wel het signaal teletekst. Gevolg is dat alles aan blijft en op dezelfde inputs als in de vorige activiteit, maar je kunt in deze activiteit de knoppen van de cijfers aan iets anders (dus: de teletekst functie) toewijzen.

Bij het verlaten van de activiteit moet weer de actie teletekst uit worden uitgevoerd en ga je weer terug naar tv kijken.

Volgens mij moet dit perfect werkten. :D 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
Ik kreeg net een email van het harmony-forum, andere deze mail ook gehad, en mensen die deze problemen zelf herkennen.
Aan alle leden.

Op dit moment zijn er problemen met de software. Tijds instellingen kunnen veranderen, en er gaat zelfs de ronde dat er knoppen kunnen verdwijnen bij de activiteiten. Ons advies is om op dit moment je Harmony niet te updaten, voordat het probleem opgelost is.

Wil je op de hoogte blijven, houd dan dit topic in de gaten:
http://www.harmony-forum.nl/viewtopic.php?f=0&t=1122

Sorry voor de overlast, maar deze zullen door Logitech wel weer opgelost worden.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Barfman schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:37:
Ik kreeg net een email van het harmony-forum, andere deze mail ook gehad, en mensen die deze problemen zelf herkennen.

[...]
Mail ook gehad, dus maar niet geprobeerd of ik de problemen ook ga krijgen :+ Wacht nu gewoon af op een tegen bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54
Ik heb de mail ook gekregen. Ik heb voorgister de harmony van mijn zus geupdate en heb inderdaad de in de mail beschreven problemen gekregen. Haar apparaten reageren opeens dubbel op alle commando's.

Even afwachten dus hoe snel Logitech het probleem opgelost heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Baumans op 10-08-2008 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Vandaag is er een nieuwe remote software versie en firmware uitgekomen die de problemen verholpen hebben, bij mij werkt alles weer goed, en het lijkt er op dat alles zelfs wat sneller is geworden kwa reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:41
Heb nu alweer een tijdje de 525 AB en ben er tot nu toe tevreden over. Waar ik echter wel al een aantal malen tegenaan ben gelopen is dat in geval van activiteiten de ab niet zo lekker meer reageerd. Dit lijkt op een batterij probleem? al zou ik dit wel erg snel vinden.

Heb nu wel eens de situatie dat een apparaat binnen een activiteit niet reageerd. Bv wel de xbox360 en de onkyo, echter niet de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
Ik heb ook iets vreemd met mijn 895.
In principe werkt alles. Maar op het moment dat ik van TV kijken naar PS3 ga. Dan zet hij mijn receiver om en decoder uit. Dat gaat goed. Wil ik daarna weer TV kijken, dan zet hij wel mijn receiver om maar gaat mijn decoder niet aan. Het gebeurt alleen als ik dus van PS3 naar TV kijken gaan. Bij iemand bekend en toevallig een oplossing?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001

Christiano007

Ich bin der champion

Heb heel wat pagina's gelezen maar ik zie het er zo niet bij staan:

Is de 555 nou kwalitatief zoveel beter als de 525 dat het de meerprijs waard is, of valt dat eigenlijk best tegen?

En hoelang doe je gemiddeld met de batterijen ?

[ Voor 34% gewijzigd door Christiano007 op 15-08-2008 17:21 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe (525) anderhalf jaar met een setje batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb nu een jaar of drie de 525 gehad en ik heb hem nu vervangen door de one omdat de 525 gewoon echt versleten was (knoppen werkten niet meer. Ik heb het gevoel dat bijvooorbeeld de one veel beter is kwa kwaliteit. Ik heb alleen de 555 nooit in mijn hand gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 525 is naar de slaapkamer verhuisd, in de huiskamer ligt nu een One.
Eerlijk gezegd is de 525 nog steeds in de goede staat als dat ze drie jaar geleden was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Mijn 525 is na 2 jaar intensief gebruik nu toch een beetje kapot aan het gaan. Knoppen moeten steeds harder worden ingedrukt en sommige knoppen doen het helemaal niet meer. Nu maar een 885 gekocht, lijkt wat robuuster te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Harmony One sinds vrijdag. Nu heb ik een activiteit "xbox spelen" maar als ik dan "tv kijken" wil doen (voor de tv ernaast) schakelt hij mijn lcd, xbox en versterker uit. Ik zie in de "tv kijken" activiteit wel staan "Anders - schakel alle andere apparaten uit" maar geen optie om deze regel weg te halen? Hoe laat ik mijn xbox e.d. aanstaan tijdens de tv kijk activiteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb net de 555 aangeschaft en de TV, digibox en Xbox ingesteld en werkt tot nu toe prima.

Maar hij begint al gelijk te zeiken om andere batterijen, zaten standaard 4 in en er zaten 4 extra bij, na die anderen erin gedaan te hebben blijft hij erom zeiken. Zal het nog lang duren voordat ik ze moet vervangen of? Ook rammelt er iets in de remote, of is dat normaal?

Ook doet de Glow knop niets, kan dit te maken hebben met de batterijen?

[ Voor 6% gewijzigd door Christiano007 op 16-08-2008 14:36 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:10:
Ik heb de Harmony One sinds vrijdag. Nu heb ik een activiteit "xbox spelen" maar als ik dan "tv kijken" wil doen (voor de tv ernaast) schakelt hij mijn lcd, xbox en versterker uit. Ik zie in de "tv kijken" activiteit wel staan "Anders - schakel alle andere apparaten uit" maar geen optie om deze regel weg te halen? Hoe laat ik mijn xbox e.d. aanstaan tijdens de tv kijk activiteit ?
Waarom zou je je XBOX aan willen laten als je TV kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Christiano007 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:35:
Ik heb net de 555 aangeschaft en de TV, digibox en Xbox ingesteld en werkt tot nu toe prima.

Maar hij begint al gelijk te zeiken om andere batterijen, zaten standaard 4 in en er zaten 4 extra bij, na die anderen erin gedaan te hebben blijft hij erom zeiken. Zal het nog lang duren voordat ik ze moet vervangen of? Ook rammelt er iets in de remote, of is dat normaal?

Ook doet de Glow knop niets, kan dit te maken hebben met de batterijen?
Ik had dat ook dat ik hem de eerste keer op mijn pc aansloot, daarna (3 maanden later) werkt die nog steeds met het eerste setje batterijen. Ik denk dat het gewoon een foutje is in de communicatie naar de software toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:14

Martijn02

/* No Comment */

Heb vandaag een Harmony 785 gekocht, Uit de verpakking gehaald, accu er in gedaan. Het scherm en de knoppen lichten vervolgens netjes op. Alleen het scherm blijft blauw, en geeft verder niets weer.

Heb vervolgens van de logitech site de Harmony software gedownload, en geinstaleerd, wat devices ingesteld, laten syncen met de remote. Vervolgens zegt de PC software iets als "Disconnect the remote and continue with the instructions on the remotes' screen" Alleen dat blijft dus continue blauw, en verder verschijnt er niets.

Verder geeft hij wel allerlij tekenen van leven (hij piept als ik hem op de lader leg, dubbelpiept als ik hem er weer af haal, licht en schermpje gaat aan als ik hem oppak) maar het schermpje blijft dus blauw.

Kan het zijn dat ik iets over het hoofd gezien gezien? of moet deze maandag retour winkel voor een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Martijn02 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:22:
Kan het zijn dat ik iets over het hoofd gezien gezien? of moet deze maandag retour winkel voor een nieuwe?
Ik heb ervaring met een 525 en 885 - van daaruit durf ik te zeggen dat het best waarschijnlijk is dat het display kapot is. Omruilen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn02 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:22:
Heb vandaag een Harmony 785 gekocht, Uit de verpakking gehaald, accu er in gedaan. Het scherm en de knoppen lichten vervolgens netjes op. Alleen het scherm blijft blauw, en geeft verder niets weer.

Heb vervolgens van de logitech site de Harmony software gedownload, en geinstaleerd, wat devices ingesteld, laten syncen met de remote. Vervolgens zegt de PC software iets als "Disconnect the remote and continue with the instructions on the remotes' screen" Alleen dat blijft dus continue blauw, en verder verschijnt er niets.

Verder geeft hij wel allerlij tekenen van leven (hij piept als ik hem op de lader leg, dubbelpiept als ik hem er weer af haal, licht en schermpje gaat aan als ik hem oppak) maar het schermpje blijft dus blauw.

Ik heb eerder ervaren dat NOD32 de communicatie tussen de software en remote kan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kwam net dit topic tegen: Logitech Harmony 895 RF Commando's leren
Is dat ondertussen al mogelijk?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Weet iemand hoe je de afbeeldingen bij de knoppen van de one aanpast?

Ik heb bijvoorbeeld een playstation 3 en dan zie je bij de eerste 4 knoppen echt een afbeelding (cirkel, driehoek, vierkantje, kruisje). Nu heb ik een ps3ir-pro en deze moet je dan toevoegen als console om de ps3 te bedienen, dit werkt ook allemaal goed alleen heb je dan die vier afbeeldingen niet meer als knoppen maar staat er gewoon in woorden circle, triangle etc.

Weet iemand uberhaupt hoe je de afbeeldingen ook van de activities aanpast?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:58
Blueone schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:04:
Weet iemand hoe je de afbeeldingen bij de knoppen van de one aanpast?

Ik heb bijvoorbeeld een playstation 3 en dan zie je bij de eerste 4 knoppen echt een afbeelding (cirkel, driehoek, vierkantje, kruisje). Nu heb ik een ps3ir-pro en deze moet je dan toevoegen als console om de ps3 te bedienen, dit werkt ook allemaal goed alleen heb je dan die vier afbeeldingen niet meer als knoppen maar staat er gewoon in woorden circle, triangle etc.

Weet iemand uberhaupt hoe je de afbeeldingen ook van de activities aanpast?
Naar mijn weten gaat dat (nog) niet. Probeer de knoppen eens te hernoemen naar de Nederlandse vertaling (dus circle wordt cirkel enz.).

Ik wilde zelf de tekst op de knop weghalen (afbeelding zegt immers meer als 1000 woorden), maar zodra ik deze wijzigde verdween de afbeelding. Toen ik de tekst weer exact hetzelfde invoerde verscheen de afbeelding weer. Zal wel een of andere automatische trigger in de One zitten waarop de afbeelding verschijnt.

Voor het aanpassen van de afbeeldingen bij de activiteit liggen al een aantal requests bij Logitech als ik een beetje rond lees op diverse fora. Maar of ze het ooit opnemen in de software?

Verwijderd

kan iemand kort uitleggen wat het verschil tussen de 555 en 525 is behalve de prijs? heb op de site van logitech gekeken maar wordt daar ook niks wijzer.

volgens de startpost is de 555 robuuster en onderstuent 3 apparaten meer. is dat alles?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 11:49 ]

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:47:
kan iemand kort uitleggen wat het verschil tussen de 555 en 525 is behalve de prijs? heb op de site van logitech gekeken maar wordt daar ook niks wijzer.

volgens de startpost is de 555 robuuster en onderstuent 3 apparaten meer. is dat alles?
Ja, en 2 extra knoppen: sound & picture. (en een andere kleur enzo)

• Avvd
  • Niet online
en een stuk robuurster!!!!

de 525 is niet zo heel degelijk (ik had hem 2 jaar gehad en toen deden de knoppen het niet goed meer)

Verwijderd

Blueone schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:07:
en een stuk robuurster!!!!

de 525 is niet zo heel degelijk (ik had hem 2 jaar gehad en toen deden de knoppen het niet goed meer)
ik zie nu dat informatique een aanbieding heeft voor de 555, prijsverschil met de 525 is er dus niet meer. maakt de keuze weer makkelijker ;)

• Avvd
  • Niet online
Domino schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 07:26:
[...]

Naar mijn weten gaat dat (nog) niet. Probeer de knoppen eens te hernoemen naar de Nederlandse vertaling (dus circle wordt cirkel enz.).

Ik wilde zelf de tekst op de knop weghalen (afbeelding zegt immers meer als 1000 woorden), maar zodra ik deze wijzigde verdween de afbeelding. Toen ik de tekst weer exact hetzelfde invoerde verscheen de afbeelding weer. Zal wel een of andere automatische trigger in de One zitten waarop de afbeelding verschijnt.

Voor het aanpassen van de afbeeldingen bij de activiteit liggen al een aantal requests bij Logitech als ik een beetje rond lees op diverse fora. Maar of ze het ooit opnemen in de software?
Als je de sony ps3 kiest dan zitten de afbeeldingen er wel in.

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:47:

Scherm is oranje i.p.v blauw.
Die sound en picture knoppen vind ik zelf echt heel erg fijn! Binnen een activity kan je dan de menu's gebruiken van verschillende apparaten, zonder eerst naar device mode te hoeven.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:58
Blueone schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:09:
[...]
Als je de sony ps3 kiest dan zitten de afbeeldingen er wel in.
Blijven die ook nog staan als je de button een andere naam geeft?

Ik had namelijk mijn decoder toegevoegd en kreeg ook de zogenaamde teletext knoppen (rood, groen, geel & blauw). Ook kregen de knoppen de titel red, green, enz. Op het moment dat ik deze van naam wijzigde verdween het plaatje als achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:15:
Kwam net dit topic tegen: Logitech Harmony 895 RF Commando's leren
Is dat ondertussen al mogelijk?
?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Kan je wel gaan lopen drammen....... :P Maar je antwoord staat toch gewoon in de TS?
-Ondersteunen de Harmony's ook RF-signalen?
-Ja, de 895 en 1000 i.c.m. de RF Wireless Extender, maar dit betreffen alleen Z-Wave signalen, dus helaas geen X10 wat een veelgebruikt protocol is bij o.a.aan/uit verlichting. ...............

-Is er dan helemaal geen mogelijkheid ?
-Jawel, middels een convertorkastje, maar dan nog is het geen 100% zekerheid dat dan wel alle signalen ondersteund worden. Er is een speciaal topic geopend waar dit 'probleem' wordt aangepakt: X10 en de Logitech Harmony serie
................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Euh jah ok :P
offtopic:
|:(

Maar had gehoopt dat een paar jaar na dat ene topic er wel ietwat verandering/vooruitgang was....

Wat is het bereik trouwens? Als ik mijn pc kan voorzien van een RF-ontvanger (om WinAmp te kunnen bedienen) kan ik dan door het hele huis de boel bedienen?

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 22-08-2008 14:56 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ook hier maar even: daar is ie weer!
Op iBood de Logitech Multimedia Remote Control Harmony 885 voor 79,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Jammer dat ie zo lelijk is (kwa vorm) anders had ik het wel overwogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Zojuist besteld...

Toevallig gisteren mijn afstandsbedieng van de TV stuk gegooid...komt nu mooi uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Ik zit er ook over te denken om nu maar een 885 te halen via IBOOD. Zit er al een tijdje over te denken om een universele afstandsbediening te kopen. Ik heb echter nog twee vraagjes; als iemand ze vandaag nog kan beantwoorden ben ik heel bij. :)

1. Als ik mn TV en HTPC aan heb staan en dan besluit op mn XBOX te willen spelen. Acties daarvoor zijn bijvoorbeeld: Switch TV naar juiste input, switch versterker naar juiste input, zet HTPC uit en zet XBOX aan. Kan dat dan met 1 druk op de knop (via een "Speel XBOX" activity ofzo)? Of gaat dat niet omdat ie "in de war" raakt omdat de TV en versterker al aan waren en ie die dan weer uit zet omdat het zo in de activity staat? Als dit niet werkt, hoe los je dat dan op?

2. Mijn TV switched van input door meerdere malen achter elkaar op een bepaalde knop te duwen. Een ander alternatief is één maal op die knop duwen en daarna met de cursor omhoog/omlaag de juiste input selecteren en dan de OK Knop. Bij beide manieren begint het menu met als input geselecteerd diegene die nu actief is (waar je nu naar kijkt). Je weet dus nooit van te voren hoe vaak je op de "switch input" of omhoog/omlaag knop moet duwen. Is er een manier om hier mee om te gaan in de verschillende activities?

Mijn dank is alvast groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
1. De Harmony (885) houdt bij met welke activiteit je bezig was en zal indien nodig apparaten aan- en/of uit schakelen. Dit gaat wel mis als je zelf met de hand apparaten in- of uitschakelt, maar dan druk je op de 'Help' knop en kun je alsnog apparaten aan- of uitschakelen.

2. De Harmony kan bij de meeste apparaten meer functies aansturen en op een andere manier dan er geboden worden op de standaard afstandbediening. Soms gaat dit via commando's die niet op de standaard AB zitten en soms door meerdere stappen uit te voeren. In de regel is er altijd wel iemand met een zelfde apparaat die dit al uitgezocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Thanks voor je snelle reactie. Issue 1 zit wel goed dan. Wat issue 2 betreft ik heb ondertussen zelf ook nog wat verder zitten rond googlen en zie meerdere mensen praten over aparte commando's voor de diverse Sony TV's dus ik ga er maar van uit dat het bij mijn type ook het geval zal zijn.

Ik ga hem maar gewoon bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Hier ook een 885 besteld via iBood. Heb nu een 525 en die doet het nog prima, maar de build quality is niet echt je-van-het en de toetsdelay is soms echt irritant, ik heb begrepen dat je die van "hogere" modellen veel korter kunt zetten (en ja, ik heb geprobeerd om dat in de software van de 525 te doen, werkt niet).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:15
Heb gisteren ook maar eens een 525 aangeschaft bij de Mediamarkt, na alle lovende woorden over de Harmony. Na een eerste setup en wat finetunen werkt alles voor 90%, ik ga ervanuit met nog wat tijd erin stoppen 100%.

Nog een vraagje: ik heb onlangs bij de Gamma twee goedkope setjes gehaald om mijn lampen aan en uit te kunnen schakelen (ELRO AB440 serie). Deze wil ik uiteraard ook met mijn Harmony gaan schakelen. Nu lees ik overal dat ik daar bv de Powermid XS voor zou kunnen gaan gebruiken.

Echter, ik kom nergens info tegen over de combinatie Powermids en de AB440 (wel over Powermid en KAKU bijvoorbeeld). Weet iemand of de door mij geschetste combinatie gaat werken? Of, als het niet direct werkt, ik de IR-zender (of RF ontvanger, 't is maar hoe je het bekijkt :)) kan gebruiken om mijn Harmony het RF signaal van de AB440 te leren? Zet de Powermid alle RF-signalen om naar IR, of alleen RF-signalen die door een andere Powermid zijn uitgezonden?

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joop schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:10:
Ik zit er ook over te denken om nu maar een 885 te halen via IBOOD. Zit er al een tijdje over te denken om een universele afstandsbediening te kopen. Ik heb echter nog twee vraagjes; als iemand ze vandaag nog kan beantwoorden ben ik heel bij. :)

1. Als ik mn TV en HTPC aan heb staan en dan besluit op mn XBOX te willen spelen. Acties daarvoor zijn bijvoorbeeld: Switch TV naar juiste input, switch versterker naar juiste input, zet HTPC uit en zet XBOX aan. Kan dat dan met 1 druk op de knop (via een "Speel XBOX" activity ofzo)? Of gaat dat niet omdat ie "in de war" raakt omdat de TV en versterker al aan waren en ie die dan weer uit zet omdat het zo in de activity staat? Als dit niet werkt, hoe los je dat dan op?

2. Mijn TV switched van input door meerdere malen achter elkaar op een bepaalde knop te duwen. Een ander alternatief is één maal op die knop duwen en daarna met de cursor omhoog/omlaag de juiste input selecteren en dan de OK Knop. Bij beide manieren begint het menu met als input geselecteerd diegene die nu actief is (waar je nu naar kijkt). Je weet dus nooit van te voren hoe vaak je op de "switch input" of omhoog/omlaag knop moet duwen. Is er een manier om hier mee om te gaan in de verschillende activities?

Mijn dank is alvast groot!
puntje 2 : dit zou je wel verwachten en is zeker een feature van de 555, echter ik krijg het maar niet goed werkend. er wordt wel een x aantal keer de inputnext verzonden om op de juiste input te belanden, echter dit lijkt behoorlijk willekeurig en komt bijna nooit op de goede input. ik heb een philips 37pfl3522 tv.
volgens logitech zijn er ook commando's (inputavX) voor de directe input keuze van mijn tv beschikbaar, echter die van logitech werken niet op mijn tv. mijn afstandsbediening heeft ook geen knoppen voor directe input keuze (dus learn werkt ook niet). als je dit topic zo doorleest of zoekt dan zie je dat hier heel veel problemen mee zijn, jammer dat zoiets essentieels niet goed werkt.

als ik het niet aan de praat krijg gaat dit spul retour :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 16:55
Wat betreft het draadloos aansturen van verlichting met de 895, heeft er al iemand deze producten geprobeerd? Dit is het enige dat ik heb kunnen vinden op de Z-wave website aan producten die geschikt zouden zijn voor de europese markt. Hiermee zou je dus je verlichting direct aan kunnen sturen (aan uit + dimmen), ik durf alleen gezien de prijs de gok niet te wagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Exyge schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:04:
Wat betreft het draadloos aansturen van verlichting met de 895, heeft er al iemand deze producten geprobeerd? Dit is het enige dat ik heb kunnen vinden op de Z-wave website aan producten die geschikt zouden zijn voor de europese markt. Hiermee zou je dus je verlichting direct aan kunnen sturen (aan uit + dimmen), ik durf alleen gezien de prijs de gok niet te wagen :).
Antwoord staat toch ook op die site waar je die producten gevonden hebt?
Bijvoorbeeld als je aldaar hun info over de Harmony 895 bekijkt:
De Harmony 895 is compatible met Z-Wave en X10 huisautomatisering. Voor gebruik met X10 heeft u een EH-IR7243IR MiniController nodig.
En hier een mooi pdf-je met hun uitleg

(antwoord is dus: ja!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:03:
[...]
...........
volgens logitech zijn er ook commando's (inputavX) voor de directe input keuze van mijn tv beschikbaar, echter die van logitech werken niet op mijn tv. mijn afstandsbediening heeft ook geen knoppen voor directe input keuze (dus learn werkt ook niet). als je dit topic zo doorleest of zoekt dan zie je dat hier heel veel problemen mee zijn, jammer dat zoiets essentieels niet goed werkt.

mi. eerder een manco/beperking van jou tv dan van de Logitech, maar evengoed jammer als het niet werkt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
[...]

puntje 2 : dit zou je wel verwachten en is zeker een feature van de 555, echter ik krijg het maar niet goed werkend. er wordt wel een x aantal keer de inputnext verzonden om op de juiste input te belanden, echter dit lijkt behoorlijk willekeurig en komt bijna nooit op de goede input. ik heb een philips 37pfl3522 tv.

Nu is het wel zo dat de ene tv wel directe commando's voor elke input heeft en een ander weer niet.
Mijn TV heeft ze ook niet op de originele AB, maar via mijn 785 kan ik wel directe inputs kiezen.

Het is dus niet gezegd dat elke tv dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb nu voor mijn swartz (ir van ab naar bluetooth voor ps3) ook de afbeeldingen erin zitten (driehoekje, cirkel etc). Een medewerker van harmony heeft voor mij de ir commando's van de swartz overgezet naar de ps3 waardoor je de afbeeldingen blijft houden, misschien een tip voor mensen die hier ook mee zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big_Tower schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:26:
[...]

Nu is het wel zo dat de ene tv wel directe commando's voor elke input heeft en een ander weer niet.
Mijn TV heeft ze ook niet op de originele AB, maar via mijn 785 kan ik wel directe inputs kiezen.

Het is dus niet gezegd dat elke tv dat heeft.
nee maar je verwacht wel dat die goed in het tv profiel van logitech staan. als ik mijn tv kies als device toevoeg worden deze commandos aan mij beschikbaar gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
[...]
Heb je helpdesk al gebeld? Die kunnen je meestal snel en efficiënt helpen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Verwijderd

Het viel me vandaag op dat m'n 885 lawaai maakt. Zowel de ab als het laadstation..
IS dat bij iedereen zo ? De ab geeft een zachte pieptoon, het laadstation geef een licht gezoem dat soms onderbroken wordt.

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 01:57:
Het viel me vandaag op dat m'n 885 lawaai maakt. Zowel de ab als het laadstation..
IS dat bij iedereen zo ? De ab geeft een zachte pieptoon, het laadstation geef een licht gezoem dat soms onderbroken wordt.
Hoor je wel vaker van sommige gebruikers, zie dit topic, zoekterm piep en het vorige topic.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Dat is voor zover ik weet de trafo (transformator) die je hoort. Alle apparaten maken geluid.
Als het harder wordt, dan is het zo dat de lijm over de wikkels los aan het laten is, maar dit kan geen kwaad.

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:07
Na dit forum te hebben gelezen is er één ding me nog niet duidelijk, ik gebruik een hdd dvd recorder en deze heeft een menu guideplus+ is het mogelijk om dit menu aan te spreken via een logitech harmony ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@Nicklazz: ik wil een auto kopen, maar een ding is me nog niet duidelijk. In mijn dorp staat een witte pomp, kan ik daar ook tanken? 8)7 Als die dvd recorder met infrarood wordt aangestuurd, kan je 'm met de Harmony bedienen. Ik snap niet wat die guideplus+ daarmee te maken heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door RichieB op 29-08-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
RichieB schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:09:
@Nicklazz: ik wil een auto kopen, maar een ding is me nog niet duidelijk. In mijn dorp staat een witte pomp, kan ik daar ook tanken? 8)7 Als die dvd recorder met infrarood wordt aangestuurd, kan je 'm met de Harmony bedienen. Ik snap niet wat die guideplus+ daarmee te maken heeft.
Omdat als ik het goed voor heb ondersteunen niet alle harmony's teletekst functie, ik stelde enkel de vraag of er toevallig iemand wist dat je deze functie kon programmeren zodat ik deze kan aanspreken. Ik vraag me af wat voor nut het telkens heeft om iemand in het belachelijke te trekken, want dat is wat sommige hier onder ons wel eens doen. Het kan goed zijn dat dit als een nutteloze vraag overkomt maar wees dan zo wijs en laat het naast je liggen en reageer dan ook niet. Alvast bedankt om er moeite in de stoppen.

[ Voor 18% gewijzigd door Nicklazzz op 29-08-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nicklazzz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:49:
[...]

Omdat als ik het goed voor heb ondersteunen niet alle harmony's teletekst functie, ik stelde enkel de vraag of er toevallig iemand wist dat je deze functie kon programmeren zodat ik deze kan aanspreken. Ik vraag me af wat voor nut het telkens heeft om iemand in het belachelijke te trekken, want dat is wat sommige hier onder ons wel eens doen. Het kan goed zijn dat dit als een nutteloze vraag overkomt maar wees dan zo wijs en laat het naast je liggen en reageer dan ook niet. Alvast bedankt om er moeite in de stoppen.
Dan heb je het niet helemaal goed begrepen. Een Harmony kan ALLES wat de originele remote ook kan en wat het device aan opties heef (soms kan ie zelfs meer).
Ook teletekst kan ie feilloos. Wat jij gelezen hebt is teletekst van een ander apparaat (bijv. een digitale decoder) en dat dan vervolgens willen bedienen als ware het teletekst van de tv. Is wat lastiger, maar kan ook prima met een Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
kaajee schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:10:
[...]

Dan heb je het niet helemaal goed begrepen. Een Harmony kan ALLES wat de originele remote ook kan en wat het device aan opties heef (soms kan ie zelfs meer).
Ook teletekst kan ie feilloos. Wat jij gelezen hebt is teletekst van een ander apparaat (bijv. een digitale decoder) en dat dan vervolgens willen bedienen als ware het teletekst van de tv. Is wat lastiger, maar kan ook prima met een Harmony.
Bedankt, dit is het gene wat ik nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Volgende keer niet zo snel je geflamed voelen. RichieB zal nu echt niet zitten te denken 'zo heb ik die jongen even lekker in het belachelijke getrokken!' (klinkt smerig btw). Doordat mensen vaak geen topics of manuals doorlezen is het vrij lastig om altijd op elke simpele vraag uitgebreid te gaan reageren.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Dank je DaTiezl. :) Het Harmony concept is kennelijk nogal lastig te begrijpen, ook al is het hier al honderd keer uitgelegd. Ik ben ondertussen de "ondersteunt hij ook apparaat XYZ" vragen wel gewend. (Ja, hij ondersteunt elk apparaat dat je met IR kan aansturen.) Maar de vraag of hij ook een bepaald onderdeel in het menu van je apparaat ondersteunt is echt waanzin. Een Harmony kan gewoon 100% van je huidige AB overnemen en voegt als extra het activiteiten concept toe. Dat werkt ook echt super, en als het eenmaal gebruikt wil je nooit meer terug. Sommige zaken (zoals teletekst via je TV als je digitale TV kijkt) vergen wat meer werk vanuit een activiteit, maar als het je niet zint kan je altijd gewoon devices gebuiken en heb je gewoon een imitatie van je originele AB in handen.

[ Voor 36% gewijzigd door RichieB op 29-08-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:44
Hoi Mensen,

Ik heb een logitech harmony 555 waarmee ik m'n blu-ray speler, xbox 360 en TV bedien, en nu wil ik ook bepaalde functies van mijn PC bedienen met de harmony. Nou weet ik dat het mogelijk moet zijn, alleen hoe langer ik zoek hoe minder ik begin te snappen van HOE het zou moeten kunnen. Wat ik feitelijk wil is heel simpel; een device toevoegen in m'n harmony en daarmee wil ik Windows Media Player kunnen pauzeren en weer kunnen laten afspelen. Ik heb mijn geluid en beeld van de PC via HDMI naar de TV lopen, alles werkt, behalve de afstandsbediening dus.

Maar nou heb ik dus van voren geen idee wat ik aan hardware moet kopen om dat signaal van de harmony naar de PC te sturen en hoe ik dan de harmony moet programmeren om het goede signaal (afspelen/pauzeren) naar m'n PC gestuurd te krijgen. Kan iemand mij een link of een hint geven naar een plek waar dit concreet beschreven staat? Van daar uit wil ik wel weer verder zoeken maar ik ben nu echt de weg kwijt, ik weet echt niet meer waar ik naar moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Een Microsoft USB IR ontvanger bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.ca/skuimages/large/M17-7900T-main.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Kaajee,

Weet je soms hoe ik een knop zou kunnen toevoegen gelinkt aan my tv series in mediaportal?
Andere opties zoals muziek, videos zijn standaard.

thx

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Sabelhout schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:26:
-knip-
Nog een vraagje: ik heb onlangs bij de Gamma twee goedkope setjes gehaald om mijn lampen aan en uit te kunnen schakelen (ELRO AB440 serie). Deze wil ik uiteraard ook met mijn Harmony gaan schakelen. Nu lees ik overal dat ik daar bv de Powermid XS voor zou kunnen gaan gebruiken.

Echter, ik kom nergens info tegen over de combinatie Powermids en de AB440 (wel over Powermid en KAKU bijvoorbeeld). Weet iemand of de door mij geschetste combinatie gaat werken? Of, als het niet direct werkt, ik de IR-zender (of RF ontvanger, 't is maar hoe je het bekijkt :)) kan gebruiken om mijn Harmony het RF signaal van de AB440 te leren? Zet de Powermid alle RF-signalen om naar IR, of alleen RF-signalen die door een andere Powermid zijn uitgezonden?
Ik heb zelf de powermid xs (conrad) icm elro ab600 (praxis) en dat werkt goed. Het enige nadeel van die powermid is dat je nogal recht er op moet richten wil hij reageren op de ab. Check anders even of je ab440 setje op 433,92MHz werkt en dan zou het toch goed moeten zijn.

Dat idee om met een rf ontvanger/ir zender de codering aan te leren is wel een interessante, omdat ik zelf nog zit met mijn kingpin projectiescherm die ook via rf werkt. Overigens gok ik dat alleen signalen op de 433,92MHz dan omgezet worden naar ir.
Blueone schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:13:
ik heb nu voor mijn swartz (ir van ab naar bluetooth voor ps3) ook de afbeeldingen erin zitten (driehoekje, cirkel etc). Een medewerker van harmony heeft voor mij de ir commando's van de swartz overgezet naar de ps3 waardoor je de afbeeldingen blijft houden, misschien een tip voor mensen die hier ook mee zitten.
Waar krijg je die afbeeldingen dan te zien, in de velden/buttons waar normaal alleen tekst kan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCFreak schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:19:
[...]

Dat idee om met een rf ontvanger/ir zender de codering aan te leren is wel een interessante, omdat ik zelf nog zit met mijn kingpin projectiescherm die ook via rf werkt. Overigens gok ik dat alleen signalen op de 433,92MHz dan omgezet worden naar ir.
Ik heb een Projecta scherm en daar een KAKU rolluik RF op gezet. Mijn Powermid XS zorgt voor de omzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
DCFreak schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:19:
[...]

Ik heb zelf de powermid xs (conrad) icm elro ab600 (praxis) en dat werkt goed. Het enige nadeel van die powermid is dat je nogal recht er op moet richten wil hij reageren op de ab. Check anders even of je ab440 setje op 433,92MHz werkt en dan zou het toch goed moeten zijn.

[...]

Waar krijg je die afbeeldingen dan te zien, in de velden/buttons waar normaal alleen tekst kan staan?
Inmiddels ben ik erachter dat een Logitech Harmony i.c.m. Powermid XS en Elro AB400 niet werkt. Was in de veronderstelling de Harmony middels de Powermid XS IR-zender de RF-signalen van de Elro te leren, maar dan geeft de Harmony aan geen correct IR-signaal te ontvangen...

Heb dus via de KAKU-site uit de opruiming maar wat schakelaars gekocht, nu nog wachten tot ze binnenkomen.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:03:
[...]

Ik heb een Projecta scherm en daar een KAKU rolluik RF op gezet. Mijn Powermid XS zorgt voor de omzetting.
Ik heb naar die KAKU rolluik schakelaar zitten kijken, maar ik kon er niet achterkomen of er ook een stop functie op zit. Misschien kan jij mij dat vertellen?
Sabelhout schreef op woensdag 03 september 2008 @ 07:58:
[...]

Inmiddels ben ik erachter dat een Logitech Harmony i.c.m. Powermid XS en Elro AB400 niet werkt. Was in de veronderstelling de Harmony middels de Powermid XS IR-zender de RF-signalen van de Elro te leren, maar dan geeft de Harmony aan geen correct IR-signaal te ontvangen...

Heb dus via de KAKU-site uit de opruiming maar wat schakelaars gekocht, nu nog wachten tot ze binnenkomen.
Waarschijnlijk een stomme opmerking van mij, maar je hebt het toch wel getest met de "standaard" apparaat instelling van de harmony voor KAKU en compatible? (merk: Intertechno en type YCT-100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCFreak schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:42:
[...]

Ik heb naar die KAKU rolluik schakelaar zitten kijken, maar ik kon er niet achterkomen of er ook een stop functie op zit. Misschien kan jij mij dat vertellen?
Ja, als je tijdens naar beneden rollen op "naar-boven" toetst stopt ze. Dit geld ook als ze naar boven rolt en je op "naar-beneden" toetst.

• Sabelhout
DCFreak schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:42:
[...]

Waarschijnlijk een stomme opmerking van mij, maar je hebt het toch wel getest met de "standaard" apparaat instelling van de harmony voor KAKU en compatible? (merk: Intertechno en type YCT-100)
Uiteraard, uiteraard! Ben zelfs zover te gaan alle knoppen van de YCT-100 toe te wijzen aan de afstandsbediening en ze allemaal te proberen... Helaas zonder reactie van de verlichting :(

Denk dat het komt doordat het AB400 spul 32 "huiskanalen" en 4 "apparaatkanalen" kent (dus met 5 dipswitches stel je het huiskanaal in, en met 4 andere het apparaat), terwijl het KAKU spul met A1, A2, B4 etc werkt.

Vond 't alleen vreemd dat ik de Harmony de signalen niet aan kon leren ;(

.....

Verwijderd

ivm de logitech 895, deze gebruikt RF, weet iemand welke frequentie dit gebruikt en of het schadelijk is voor gezondheid?

Verwijderd

Als het schadelijk zou zijn zou het toch niet verkocht mogen worden :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:17:
[...]

Ja, als je tijdens naar beneden rollen op "naar-boven" toetst stopt ze. Dit geld ook als ze naar boven rolt en je op "naar-beneden" toetst.
Niet helemaal waar; als mijn zonnescherm naar beneden gaat moet ik nog een keer op de knop voor naar beneden drukken, dan stopt deze. Zou ik op de knop voor naar boven drukken, gaat het zonnescherm direct weer naar boven.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:02:
ivm de logitech 895, deze gebruikt RF, weet iemand welke frequentie dit gebruikt en of het schadelijk is voor gezondheid?
RF = Radio Frequency.
Lekker, als 3FM je hersenpan beschadigd ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me nu afvraag bij deze AB's..
- mijn Samsung TV kan niet in 1x op bijv het HDMI2 kanaal. Kan die remote dat wel regelen of gaat hij ze 1 voor 1 af dan als ik een HDMI bron aanroep?
- Mijn apparatuur staat niet op 1 plek, dan loop je dus het risico dat de AB niet alles kan bereiken neem ik aan? Of werkt het zo goed dat het geen probleem is? Het staat 2 meter uit elkaar op een afstand van 3 meter met de AB zeg maar.

Ik krijg een beetje een mediacenter gevoel van deze apparaten.. ziet er allemaal top uit, maar als je het dan thuis hebt is het eigenlijk niks (net als media center dus) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:24:
Wat ik me nu afvraag bij deze AB's..
- mijn Samsung TV kan niet in 1x op bijv het HDMI2 kanaal. Kan die remote dat wel regelen of gaat hij ze 1 voor 1 af dan als ik een HDMI bron aanroep?
- Mijn apparatuur staat niet op 1 plek, dan loop je dus het risico dat de AB niet alles kan bereiken neem ik aan? Of werkt het zo goed dat het geen probleem is? Het staat 2 meter uit elkaar op een afstand van 3 meter met de AB zeg maar.

Ik krijg een beetje een mediacenter gevoel van deze apparaten.. ziet er allemaal top uit, maar als je het dan thuis hebt is het eigenlijk niks (net als media center dus) :P
ja, (sommige tv's in 1x en anders loopt ie ze automatisch langs) en ja (wellicht toch een beetje richten, de mijne doet het beter dan de originele ab). Is ook al voorbij gekomen in dit of een ouder Hamrony topic btw

En je wilt een universele ab of je wilt het niet (en met 4? verschillende blijven klooien). Keus is aan jou......je hoeft em niet te kopen.........

ps wel zonde dat je niets hebt aan je mediacenter en er wel geld aan uitgegeven hebt.......

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 05-09-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:31:
[...]

ja, (sommige tv's in 1x en anders loopt ie ze automatisch langs) en ja (wellicht toch een beetje richten, de mijne doet het beter dan de originele ab). Is ook al voorbij gekomen in dit of een ouder Hamrony topic btw

En je wilt een universele ab of je wilt het niet (en met 4? verschillende blijven klooien). Keus is aan jou......je hoeft em niet te kopen.........

ps wel zonde dat je niets hebt aan je mediacenter en er wel geld aan uitgegeven hebt.......
Ah ok. Ja ik doel op mediacenter omdat daar alles wel werkt in de ideale wereld, maar eenmaal bij je thuis is een matroska afspelen toch nog niet zo snel gedaan (bijv). Kortom, dat lees je ook veel bij deze AB's. Het concept is fantastisch, maar ik ben bang dat als ik er eentje heb straks dat dan weer net niet alles werkt weet je wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

UltraSub schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 07:40:
[...]

RF = Radio Frequency.
Lekker, als 3FM je hersenpan beschadigd ;) :P
Ik heb dat idee af en toe wel als ik er naar luister

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
is het mogelijk om met deze remotes via software....mbv de pijltjes de muiscursor na te bootsen en met 2 toetsen de linker cq rechtermuisknop na te bootsen?

Wil graag de 885 gaan kopen, maar zou handig zijn als dit daarop kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Vinzzz243 schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:58:
is het mogelijk om met deze remotes via software....mbv de pijltjes de muiscursor na te bootsen en met 2 toetsen de linker cq rechtermuisknop na te bootsen?

Wil graag de 885 gaan kopen, maar zou handig zijn als dit daarop kon...
Met het programma HIP is dat mogelijk. In Mr_Blobby in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal..." staat beschreven waar je HIP kan vinden en wat je nog meer nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneuterveuter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 13:15
Heb sinds gisteren de Harmony One (was kort in prijs verlaagd bij 4Launch: €106,- :*) ). Erg onder de indruk van het apparaat, had zoiets al veel langer moeten hebben ipv 5 losse AB's.

Wat ik me afvraag: als ik de Harmony Remote software bijvoorbeeld op m'n werk installeer, inlog, aanpassingen maak aan de config, kan ik deze dan thuis weer met de Harmony syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Sneuterveuter schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:50:
Heb sinds gisteren de Harmony One (was kort in prijs verlaagd bij 4Launch: €106,- :*) ). Erg onder de indruk van het apparaat, had zoiets al veel langer moeten hebben ipv 5 losse AB's.

Wat ik me afvraag: als ik de Harmony Remote software bijvoorbeeld op m'n werk installeer, inlog, aanpassingen maak aan de config, kan ik deze dan thuis weer met de Harmony syncen?
Je instellingen worden onder je account opgeslagen in een database bij Logitech....

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Inmiddels gebruik ik alweer een half jaar de Harmony 525, maar ik blijf toch steeds weer prettige nieuwe dingen ontdekken. Zo heb ik bij de laatste wijziging ervoor gezorgd dat het bij het schakelen naar het juiste kanaal, m'n Xbox 360 ook meteen opstart. :)

• kaajee
MartijnGizmo schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:49:
Inmiddels gebruik ik alweer een half jaar de Harmony 525, maar ik blijf toch steeds weer prettige nieuwe dingen ontdekken. Zo heb ik bij de laatste wijziging ervoor gezorgd dat het bij het schakelen naar het juiste kanaal, m'n Xbox 360 ook meteen opstart. :)
De Logitech redenering zal net andersom zijn: 'als ik m'n Xbox opstart gaat m'n tv naar het juiste kanaal', maar het gaat om het principe en dat is nou idd juist wat die Harmony's aantrekkelijk maakt

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Het jammere is dat ik de input-kanalen van mijn huidige home-cinema-set alleen kan wisselen, niet specifiek kan kiezen. Daarom gaat het soms de mis in als ik gewoon activities aanmaak. Inmiddels wil mijn HTPC op een normale manier op standby en staat de home-cinema-set op de shortlist om vervangen te worden door een fatsoenlijke receiver, dus dan ga ik me er toch maar weer eens aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Ik heb mijn Logitech 785 al +/- 8 maanden en het is gewoon en pracht apparaat :9~

Graag wilde ik hier laten weten dat de helpdesk en de service van Logitech gewoon geweldig is.
Zo had ik een week geleden een knop op mijn AB die niet goed meer werkte.
Na contact te hebben genomen, enz...
Is de nieuwe AB na 3 dagen al in mijn bus beland :)

Verwijderd

Moest je de oude AB retour sturen?

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik heb hetzelfde gehad. Hoefde alleen het klepje van het accuvak en de stekker van het oplaadstation terug te sturen per gewone post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Big_Tower schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:38:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad. Hoefde alleen het klepje van het accuvak en de stekker van het oplaadstation terug te sturen per gewone post.
Ik heb net hetzelfde moeten doen, toch een mooie service van Logitech :9~
Hier kunnen vele anderen nog wat van leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu al een tijdje te sjoemelen met mijn harmony 555, ik heb namelijk het probleem dat elke opdracht voor xbmc (op oude xbox)dubbel uitgevoerd wordt. In het begin had ik het zelfs dat hij het 3 keer uitvoerde, als ik bijvoorbeeld pijltje omhoog druk ging xbmc 3 plaatsen omhoog, nadat ik de herhaalinstelling op 0 had gezet ging xbmc nog maar 2 plaatsen omhoog. Het heeft dus wel effect gehad maar niet voldoende.

Ook heb ik de Inter-toetsvertraging en de Inter-apparaatvertraging aangepast maar dat heeft ook geen positief effect gehad. Ik kan vanaf hier ff niet vertellen op welke waarden ze nu staan.

Ik heb ook de handleiding van poeier gebruikt uit het xbmc topic. Maar ondanks dat ik de extender voor xbox aanvink blijft hij de wireless remote aangeven, wat uiteraard niet werkt.

Hebben jullie nog tips waarnaar ik kan kijken om het aan te passen?
Ik heb trouwens een originele xbox dvd kit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

IK heb al een tijdje de Logitech Harmony 525. Werkt uiteraard prima met alles wat ik heb, echter heb ik met de UPC DVR het volgende probleem:

Op willekeurige tijstippen zapt deze ipv 1 zender meteen heel veel zenders verder. Net alsof ie blijft hangen ofzo. Mijn ouders hebben dezelfde combi en hetzelfde probleem.

Nu schijnt (gevonden op internet na zoeken) datje ergens een instelling moet veranderen, maar ik kan er niet achter komen welke. Nu zullen er best mensen zijn met dezelfde combi die mij vast kunnen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:55
Ik heb sinds enige tijd alweer de Harmony ONE naar alle tevredenheid.

Maar sinds 2 weken ongeveer begint deze kuren te vertonen. Soms slaat hij op tilt tijdens het zappen op mijn tv (dat doe ik het meest dus zal daar ook wel het snelst optreden) en dan blijft hij vliegensvlug alle zenders langszappen. En ook reboot hij erg vaak de afstandsbediening als ik alleen maar een knop indruk om bijv het geluid harder te zetten. Firmware upgrade en instellingen opnieuw inladen heb ik al geprobeerd en verhelpt niks.

Maar ik heb nu dus wel het telefoonnummer van de harmony support voor nederland gevonden maar wat kan ik verwachten? Ik weet van speakersetjes dat je deze onklaar moet makenen een nieuwe krijgt. Is dit met de harmony ook zo? want missen kan ik hem niet aangezien ik van veel dingen de originele AB niet meer heb.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Mirage schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:42:
Ik heb sinds enige tijd alweer de Harmony ONE naar alle tevredenheid.

Maar sinds 2 weken ongeveer begint deze kuren te vertonen. Soms slaat hij op tilt tijdens het zappen op mijn tv (dat doe ik het meest dus zal daar ook wel het snelst optreden) en dan blijft hij vliegensvlug alle zenders langszappen. En ook reboot hij erg vaak de afstandsbediening als ik alleen maar een knop indruk om bijv het geluid harder te zetten. Firmware upgrade en instellingen opnieuw inladen heb ik al geprobeerd en verhelpt niks.

Maar ik heb nu dus wel het telefoonnummer van de harmony support voor nederland gevonden maar wat kan ik verwachten? Ik weet van speakersetjes dat je deze onklaar moet makenen een nieuwe krijgt. Is dit met de harmony ook zo? want missen kan ik hem niet aangezien ik van veel dingen de originele AB niet meer heb.
Neem even de moeite je in dit topic te verdiepen voordat je je probleem/vraag lukraak neerkwakt!! Ajb zeg!!

Nota bene 4!! posts hierboven (dus nog zelfs p deze pagina) worden 4 posts aan jouw probleem besteed...........

Verwijderd

LWaS schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:54:
IK heb al een tijdje de Logitech Harmony 525. Werkt uiteraard prima met alles wat ik heb, echter heb ik met de UPC DVR het volgende probleem:

Op willekeurige tijstippen zapt deze ipv 1 zender meteen heel veel zenders verder. Net alsof ie blijft hangen ofzo. Mijn ouders hebben dezelfde combi en hetzelfde probleem.

Nu schijnt (gevonden op internet na zoeken) datje ergens een instelling moet veranderen, maar ik kan er niet achter komen welke. Nu zullen er best mensen zijn met dezelfde combi die mij vast kunnen helpen...
Met de originele afstandsbediening van UPC had ik heel vaak hetzelfde probleem. Heel erg irritant. Je kan er geen pijl op trekken maar het ding scrolled af en toe ineens heel veel zenders af. Natuurlijk altijd tot zo'n infokanaal zodat je weer moet wachten of op de UPC-knop moet drukken.
Mijn vermoeden was dat het aan het batterijnivo van de ab ligt of aan het niet direct richten op de ir ontvanger van de PVR. Zeker weten doe ik dat echter niet.
Ik gebruik tegenwoordig een Harmony 1000 met wireless extender en bedien zo mn UPC PVR die lekker in t apparatuurkastje zit naar alle tevredenheid. Geen gescroll meer en mn favoriete zenders onder handbereik.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:42:
[...]

Met de originele afstandsbediening van UPC had ik heel vaak hetzelfde probleem. Heel erg irritant. Je kan er geen pijl op trekken maar het ding scrolled af en toe ineens heel veel zenders af. Natuurlijk altijd tot zo'n infokanaal zodat je weer moet wachten of op de UPC-knop moet drukken.
Mijn vermoeden was dat het aan het batterijnivo van de ab ligt of aan het niet direct richten op de ir ontvanger van de PVR. Zeker weten doe ik dat echter niet.
Ik gebruik tegenwoordig een Harmony 1000 met wireless extender en bedien zo mn UPC PVR die lekker in t apparatuurkastje zit naar alle tevredenheid. Geen gescroll meer en mn favoriete zenders onder handbereik.
Ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt, ik krijg het niet voor elkaar

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb een tijdje de Harmony 885. Nu valt mij op dat het LCD scherm in de hoeken erg flets is. Iemand die ook dit probleem heeft?

Money for nothin' and your chicks for free

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Medetweakers:)

Ik zit er serieus over te denken om de Hormony 1000 te kopen. Wat ik me afvraag is of deze ook mijn ab van Klik-aan-klik-uit kan vervangen. Voor zover ik weet werkt deze via een ander signaal dan IR en alles wat ik in de reviews lees wordt via IR aangestuurd.

Iemand enig idee? Thanks alvast.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dit had je al gelezen? ;)

[ Voor 65% gewijzigd door MartijnGizmo op 27-09-2008 12:12 ]

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:19

Malarky

Wils voor wat ieder