Alleen de 510 is nieuw?Malarky schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:31:
De NIEUWE harmony's zijn er!!!!
http://www.logitech.com/i...en&page=1&filter=0&sort=5
Iemand?DeeJee schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:17:
Ik heb een tijdje de Harmony 885. Nu valt mij op dat het LCD scherm in de hoeken erg flets is. Iemand die ook dit probleem heeft?
Money for nothin' and your chicks for free
En dat is me toch een vernieuwing!!!!
(not)

OUD
Harmony® 525 Advanced Universal Remote
Harmony® 555 Advanced Universal Remote
Harmony® 785 Advanced Universal Remote
Harmony® 885 Advanced Universal Remote
Harmony® 895 Advanced Universal Remote
NIEUW
Harmony® 510 Advanced Universal Remote
Harmony® 550 Advanced Universal Remote
Harmony® 670 Advanced Universal Remote
Harmony® 880 Advanced Universal Remote
Harmony® 890 Advanced Universal Remote
Harmony® Advanced Universal Remote for Xbox 360
Of mis ik nu wat? (het moet tussen 5 en 6 vanmiddag op de site allemaal veranderd zijn, maargoed als iedereen dat al gezien had.
NIEUW
Of mis ik nu wat? (het moet tussen 5 en 6 vanmiddag op de site allemaal veranderd zijn, maargoed als iedereen dat al gezien had.
[ Voor 10% gewijzigd door Malarky op 27-09-2008 23:49 ]
Je zit nu op de Amerikaanse site te kijken, en daar hebben ze andere typenummers.Malarky schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:48:
OUD
NIEUW
Oftewel: de 890 is bij ons de 895.
Maargoed hij ziet er wel anders uit (qua designt) en de xbox versie hebben we ook niet, dus ik vroeg me af of dit hier ook niet te koop is (import)
[ Voor 26% gewijzigd door Malarky op 28-09-2008 08:53 ]
Verwijderd
Ik heb een Harmony One en helaas kan ik (nog) niet delen in het algemene enthousiasme. Het lukt niet goed om er een fatsoenlijk opererend ding van te maken. Als ik bijvoorbeeld teletekst wil kijken toggled hij de tv aan/uit.. Dus teletekst bekijken lukt alleen als de tv uit staat. Dat soort dingen.. maar ik geef toe - het zal ongetwijfeld aan mij liggen. Of is de "One" minder makkelijk dan die andere modellen?
Verwijderd
Is er iemand die mij een beetje op weg kan helpen?Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:08:
Ik zit nu al een tijdje te sjoemelen met mijn harmony 555, ik heb namelijk het probleem dat elke opdracht voor xbmc (op oude xbox)dubbel uitgevoerd wordt. In het begin had ik het zelfs dat hij het 3 keer uitvoerde, als ik bijvoorbeeld pijltje omhoog druk ging xbmc 3 plaatsen omhoog, nadat ik de herhaalinstelling op 0 had gezet ging xbmc nog maar 2 plaatsen omhoog. Het heeft dus wel effect gehad maar niet voldoende.
Ook heb ik de Inter-toetsvertraging en de Inter-apparaatvertraging aangepast maar dat heeft ook geen positief effect gehad. Ik kan vanaf hier ff niet vertellen op welke waarden ze nu staan.
Ik heb ook de handleiding van poeier gebruikt uit het xbmc topic. Maar ondanks dat ik de extender voor xbox aanvink blijft hij de wireless remote aangeven, wat uiteraard niet werkt.
Hebben jullie nog tips waarnaar ik kan kijken om het aan te passen?
Ik heb trouwens een originele xbox dvd kit
Ik kan je wel vertellen dat ik er ook last van heb, nu een paar keer opnieuw de functies geprogged te hebben, hebben de meeste toetsen nu wel een enkelvoudige aanslag. Maar het is wel nog een probleem dat de toetsen veel te langzaam werken bij de xbox, voor play/pause is het prima, maar om door de menu's te navigeren pak ik toch even mijn draadloze controller.
Verwijderd
Weet je toevallig op welke instellingen ze staan, nu ze wel enkelvoudig werken? En kan je die vertraging niet verbeteren door de Inter-toetsvertraging of de Inter-apparaatvertraging te verkleinen?sewer schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:17:
Ik kan je wel vertellen dat ik er ook last van heb, nu een paar keer opnieuw de functies geprogged te hebben, hebben de meeste toetsen nu wel een enkelvoudige aanslag. Maar het is wel nog een probleem dat de toetsen veel te langzaam werken bij de xbox, voor play/pause is het prima, maar om door de menu's te navigeren pak ik toch even mijn draadloze controller.
Ik geef mijzelf misschien antwoord, misschien moet ik die twee juist omhoog zetten om geen herhalingen meer te krijgen. Ga ik uitproberen!
De delays staan op 200 en 500 ms, volgens mij is dat gewoon de default.
Ik kan het in de programma niet meer zien, maar ik heb de toetsen 'raw' geleerd van de originele remote (er zijn verschillende remotes voor de xbox, de mijne komt niet overeen met die uit de database). Het lijkt een beetje random of hij ze enkelvoudig, dubbelvoudig of triple aanleert, dus wat ik gedaan heb is na elke iteratie opschrijven welke toetsen nog steeds niet goed waren, en die daarna weer opnieuw invoeren.
Koste wel een tijd, want zeker de helft van de toetsen gaan mis bij het leren
Die xbox is trouwens het enige apparaat waar ik zo'n moeite mee had, geen idee waarom eigenlijk.
Ik kan het in de programma niet meer zien, maar ik heb de toetsen 'raw' geleerd van de originele remote (er zijn verschillende remotes voor de xbox, de mijne komt niet overeen met die uit de database). Het lijkt een beetje random of hij ze enkelvoudig, dubbelvoudig of triple aanleert, dus wat ik gedaan heb is na elke iteratie opschrijven welke toetsen nog steeds niet goed waren, en die daarna weer opnieuw invoeren.
Koste wel een tijd, want zeker de helft van de toetsen gaan mis bij het leren
[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 30-09-2008 20:27 ]
Als je toetsen raw inleert is het logisch dat je problemen kan krijgen met het herhalen van commando's. In de raw mode zal de Harmony het IR signaal opnemen en precies zo terugspelen. Als je de toets bij het inleren dus te lang ingedrukt houdt krijg je herhalingen van het commando. Je kan daarom ook beter de gewone inleer modus gebruiken waarbij de Harmony het IR signaal herkent en als code opslaat.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
Ik heb een Harmony 1000 icm UPC HDTV en dus de Philips AB vervangen.. Ik bestuur alles perfect via de Logitech maar ik zie aan de linkerkant in mijn logitech schermpje een blauw, geel, rood en groene knop staan die niet actief zijn. Heb gezocht in de software maar kan nergens die snelkoppelingen toevoegen.. Iemand ervaring en hoe in te stellen dat er naast de cijfers om van kanaal te wisselen de knoppen gewoon werken??
Harmony 1000 werkt gewoon goed bij mij, inclusief de gekleurde knoppen.
Gewoon via de harmony wizzard ingesteld en het werkte.
Type nummer van de Philips HDDVR = DCR8111/03
Als je die invoerd werken de knoppen gewoon
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Ik heb mijn 525 alweer een paar jaartjes, maar de twee activity-knopjes rechts (naast het scherm) beginnen steeds slechter te reageren. Ik heb hem al eens opengehaald, maar kan er weinig aan zien. Is iemand bekend met een dergelijk probleem en een mogelijke oplossing?
PSN: Shiver23
Paar jaartjes al weer? Tijd voor vervanging wellicht.......Shiver23 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:56:
Ik heb mijn 525 alweer een paar jaartjes, maar de twee activity-knopjes rechts (naast het scherm) beginnen steeds slechter te reageren. Ik heb hem al eens opengehaald, maar kan er weinig aan zien. Is iemand bekend met een dergelijk probleem en een mogelijke oplossing?
Anders nog een poging met contactspray, wil ook nog wel eens helpen (baat het niet, schaadt het ook niet en zo wel: vervangen)
Verwijderd
Ik zie de kleurtjes van de buttons naast de cijfers staan maar ik kan ze niet indrukken. Als ik er met mijn vinger op druk wordt er ook geen infraroodopdracht verzonden. Het lijkt wel of ze gedeactiveerd zijn..Malignant schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:53:
Harmony 1000 werkt gewoon goed bij mij, inclusief de gekleurde knoppen.
Deze week een Logitech Harmony 1000 gekocht. Helaas nog niet tevreden mee, zie hieronder.
Als ik de batterij in de afstandbediening doe, geeft hij een fel witte achtergrond, ook de toetsen lichten blauw op. Verder echter niets, als ik hem laat connecten met de software, kan de software hem niet vinden.
Dus eigenlijk veel opgezocht in dit forum en andere fora over wat het probleem kan zijn, maar het lijkt erop dat ik de enige met het probleem ben. Wat ik vervolgens gedaan heb is de klantenservice gebeld, vervolgens 35 minuten gebeld met een aardige belgische man, verschillende dingen geprobeerd (zoals in safe mode opstarten en laten connecten) maar niets werkte. Toen werd ik doorverbonden met de Canadese afdeling, maar na ongeveer 10 minuten wachten bleek dat er geen medewerkers vrij waren, dus moest ik een voicemail inspreken waarin ik alles verteld heb, ook telnr achtergelaten en dergelijke.
Dus tot zover: Harmony 1000 nog niet werkend gezien, service doet er in ieder geval wel alles aan om hem toch werkend te krijgen. Wordt vervolgd.
Als ik de batterij in de afstandbediening doe, geeft hij een fel witte achtergrond, ook de toetsen lichten blauw op. Verder echter niets, als ik hem laat connecten met de software, kan de software hem niet vinden.
Dus eigenlijk veel opgezocht in dit forum en andere fora over wat het probleem kan zijn, maar het lijkt erop dat ik de enige met het probleem ben. Wat ik vervolgens gedaan heb is de klantenservice gebeld, vervolgens 35 minuten gebeld met een aardige belgische man, verschillende dingen geprobeerd (zoals in safe mode opstarten en laten connecten) maar niets werkte. Toen werd ik doorverbonden met de Canadese afdeling, maar na ongeveer 10 minuten wachten bleek dat er geen medewerkers vrij waren, dus moest ik een voicemail inspreken waarin ik alles verteld heb, ook telnr achtergelaten en dergelijke.
Dus tot zover: Harmony 1000 nog niet werkend gezien, service doet er in ieder geval wel alles aan om hem toch werkend te krijgen. Wordt vervolgd.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Lijkt me dus defect, ik zou geen dagen met een servicelijn bellen maar gewoon terug naar de winkel en direct een andere meenemen.evleerdam schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:29:
Deze week een Logitech Harmony 1000 gekocht. Helaas nog niet tevreden mee, zie hieronder.
Nadat de AB van mijn TV (Samsung LE32R81) is gestorven (vreemd genoeg vond het ding het niet leuk om door mijn bank geplet te worden...) ben ik in de markt voor een mooie Harmony. Voorlopig twijfel ik tussen de 555 en de 785, maar ik geloof dat daar qua functionaliteit weinig verschil tussen zit.
Mijn vraag is: de originele AB doet helemaal niets meer, dus ik zal het moeten doen met de database van Logitech. Mag ik er van uit gaan dat alle functies van de originele afstandsbediening in die database zitten? De standaardfuncties zitten natuurlijk ook op de AB's van wat andere apparaten, maar ik heb op dit moment bijvoorbeeld geen enkele manier om van bron te wisselen (ext-1, hdmi, pc, etc.) of de beeldscherminstellingen aan te passen (4:3/16:9 etc.). Als de Harmony dat blijkt niet automatisch te kunnen, kan ik 't hem ook niet leren.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Mijn vraag is: de originele AB doet helemaal niets meer, dus ik zal het moeten doen met de database van Logitech. Mag ik er van uit gaan dat alle functies van de originele afstandsbediening in die database zitten? De standaardfuncties zitten natuurlijk ook op de AB's van wat andere apparaten, maar ik heb op dit moment bijvoorbeeld geen enkele manier om van bron te wisselen (ext-1, hdmi, pc, etc.) of de beeldscherminstellingen aan te passen (4:3/16:9 etc.). Als de Harmony dat blijkt niet automatisch te kunnen, kan ik 't hem ook niet leren.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Ja, dat gaat prima werken. De hele LE32Rxx serie staat in de database van Logitech (heb zelf de LE32R72B in de slaapkamer hangen).
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dank je, dat stelt gerust. Ik ging er wel van uit dat de TV wel in de database zou staan, maar wist niet zeker of dan ook álle functies van de oorspronkelijke AB in die database zouden staan. Fijn om te horen dat dat wel zo is.Arfman schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:39:
Ja, dat gaat prima werken. De hele LE32Rxx serie staat in de database van Logitech (heb zelf de LE32R72B in de slaapkamer hangen).
Ik heb me ineens toch iets raars 
Al tijden een activity met een Wii er in staan, "Play Wii".
Ja, ik weet (uiteraard) dat het niet mogelijk is om de Wii aan en uit te zetten, maar toch is de Wii als device bekend in de 895. Ik pas vandaag even wat dingen aan zodat ik mijn tijdelijke Humax decoder via RF kan besturen, update de extender, update de AB, pats... error.. "Device Nintendo Wii is missing. Maybe you deleted it?".
Eh, nee dus. Device staat er gewoon. Device weg gegooid, activity weg gegooid. AB geupdate. Alles werkt. Wii als device opnieuw toegevoegd, activity gebouwd, zelfde error. Wii is missing. WTF??
Heb nu maar een custom activity gebouwd, zonder Wii. Doet het zelfde, maar goed. Why the error. En erger, waarom laat hij me eerst de extender updaten, zodat die vernaggeld is, als de AB niet goed gaat. Constateer dat dan van te voren!!
Ander probleempje waar ik dus vandaag tegen aan liep, of eigenlijk meer een vraag:
Is het mogelijk om voor custom activities andere logo's te kiezen? Nu krijg ik iedere keer het zelfde logo. Zo ja, waar doe ik dat in godsnaam?
Al tijden een activity met een Wii er in staan, "Play Wii".
Ja, ik weet (uiteraard) dat het niet mogelijk is om de Wii aan en uit te zetten, maar toch is de Wii als device bekend in de 895. Ik pas vandaag even wat dingen aan zodat ik mijn tijdelijke Humax decoder via RF kan besturen, update de extender, update de AB, pats... error.. "Device Nintendo Wii is missing. Maybe you deleted it?".
Eh, nee dus. Device staat er gewoon. Device weg gegooid, activity weg gegooid. AB geupdate. Alles werkt. Wii als device opnieuw toegevoegd, activity gebouwd, zelfde error. Wii is missing. WTF??
Heb nu maar een custom activity gebouwd, zonder Wii. Doet het zelfde, maar goed. Why the error. En erger, waarom laat hij me eerst de extender updaten, zodat die vernaggeld is, als de AB niet goed gaat. Constateer dat dan van te voren!!
Ander probleempje waar ik dus vandaag tegen aan liep, of eigenlijk meer een vraag:
Is het mogelijk om voor custom activities andere logo's te kiezen? Nu krijg ik iedere keer het zelfde logo. Zo ja, waar doe ik dat in godsnaam?
Was ook mijn gedachte, maar het bleek toch geen defect te zijn. Vandaag nog een keer geprobeerd om in safe mode op te starten en aan mijn computer te koppelen en toen lukte het wel. Het instellen ging vervolgens vrij snel voor mijn apparaten op mijn slaapkamer. Morgen maar eens testen op een iets ingewikkeldere set-up in de woonkamer.LDenninger schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:37:
[...]
Lijkt me dus defect, ik zou geen dagen met een servicelijn bellen maar gewoon terug naar de winkel en direct een andere meenemen.
Afgezien van het probleem aan het begin ben ik er nu toch wel erg tevreden mee.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Vreemd, ik krijg tijdens het updaten van mijn Harman/Kardon TC30 (nadat ik enkele nieuwe activiteiten en 1 nieuw device heb toegevoegd (en dus nieuwe activiteiten)) een error die zegt "Error sending data". Zowel op OS Windows Vista als OS Windows XP. Ook nadat ik software opnieuw heb geinstalleerd etc. Erg jammer tot op heden heeft het altijd zonder problemen gewerkt. Heb een e-mail gestuurt naar support, even afwachten dus. Oja, nieuwe device die ik heb toegevoegd is een Nintendo Wii (zou het daar aan liggen? Zou niet mogen - ook al is de activity niet afhanklijk van de device).

[ Voor 22% gewijzigd door W.Wezz op 05-10-2008 03:59 ]
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Ik heb precies hetzelfde probleem met m'n TC30! Voor het laatst had ik mijn TC30 begin dit jaar op de PC aangesloten, maar omdat ik een nieuw apparaat wilde configureren heb ik vandaag mijn TC30 weer eens aan mijn nieuwe laptop (met XP) gekoppeld.W.Wezz schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 03:50:
Vreemd, ik krijg tijdens het updaten van mijn Harman/Kardon TC30 (nadat ik enkele nieuwe activiteiten en 1 nieuw device heb toegevoegd (en dus nieuwe activiteiten)) een error die zegt "Error sending data". Zowel op OS Windows Vista als OS Windows XP. Ook nadat ik software opnieuw heb geinstalleerd etc. Erg jammer tot op heden heeft het altijd zonder problemen gewerkt. Heb een e-mail gestuurt naar support, even afwachten dus. Oja, nieuwe device die ik heb toegevoegd is een Nintendo Wii (zou het daar aan liggen? Zou niet mogen - ook al is de activity niet afhanklijk van de device).
[afbeelding]
Na installatie van de software werd er een update gedownload en na het aansluiten van de TC30 kreeg ik ook de "Error sending data" fout en bleef het programma wachten.
Mijn TC30 bevatte wel een Nintendo Wii (toeval?)
Als je een reaktie van HK gekregen hebt, hoor ik het graag.
Nog geen reactie, maar zal wel maandag/dinsdag wel komen denk ik? Voeg me maar even toe aan MSN wesselwes [at] hotmail .com. Ook vandaag heb ik nog steeds dit probleem - erg vervelend voor mijn vriendin die niet weet hoe de losse afstandsbedieningen werken-.E_RaZoR schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:49:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem met m'n TC30! Voor het laatst had ik mijn TC30 begin dit jaar op de PC aangesloten, maar omdat ik een nieuw apparaat wilde configureren heb ik vandaag mijn TC30 weer eens aan mijn nieuwe laptop (met XP) gekoppeld.
Na installatie van de software werd er een update gedownload en na het aansluiten van de TC30 kreeg ik ook de "Error sending data" fout en bleef het programma wachten.
Mijn TC30 bevatte wel een Nintendo Wii (toeval?)
Als je een reaktie van HK gekregen hebt, hoor ik het graag.
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Met de oudere versie van de Harman/Kardon software kan ik blijkbaar wel de remote updaten
. Weer helemaal tevreden dus.
Hoe doe je dat dan, want als ik een oudere versie van deze software installeer gaat hij gelijk de software updaten voordat ik de remote kan instellen/updaten.W.Wezz schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:02:
Met de oudere versie van de Harman/Kardon software kan ik blijkbaar wel de remote updaten. Weer helemaal tevreden dus.
Jammer dat de klantenservice van HK zo slecht/traag is in vergelijking met die van Logitech. Ik heb al eerder enkele weken moeten wachten vordat ik geholpen werd door HK.
Eh...........wellicht er voor zorgen dat ie NIET kán updaten? Stekkertje van je modem/ethernet er even uithalen oidEdGnoj schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:19:
[...]
Hoe doe je dat dan, want als ik een oudere versie van deze software installeer gaat hij gelijk de software updaten voordat ik de remote kan instellen/updaten.
......
De klantenservice van HK is opgeheven enkele weken terug nadat HK is overgenomen en bij de Harman Group is toegevoegd. Er wordt dus helemaal geen support meer gegeven aan HK TC30 producten. De TC30 wordt ook niet meer geproduceert door HK. Heb ik me laten vertellen door de NL distributeur van HK.EdGnoj schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:19:
[...]
Hoe doe je dat dan, want als ik een oudere versie van deze software installeer gaat hij gelijk de software updaten voordat ik de remote kan instellen/updaten.
Jammer dat de klantenservice van HK zo slecht/traag is in vergelijking met die van Logitech. Ik heb al eerder enkele weken moeten wachten vordat ik geholpen werd door HK.
PS: Bij mij ging de software niet direct updaten, na de setup moet je gewoon "vorige" kiezen want je wilt niet een nieuw account aanmaken ed. Vervolgens log je in op je bestaande account (zodat de update procedure niet wordt doorlopen) en kan je de remote weer updaten.
Neuh, zo simpel is het niet. Zodra je de spoftware hebt geïnstalleerd met uitgeschakelde verbinding komt hij gelijk met een foutmelding dat hij geen contact kan maken met het internet. Vervolgens kom je in een wizzard terecht die probeert de verbinding te herstellen. Als je de wizzard onderbreekt stopt het programma.kaajee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:27:
[...]
Eh...........wellicht er voor zorgen dat ie NIET kán updaten? Stekkertje van je modem/ethernet er even uithalen oid
Zou ik misschien een te oude versie hebben? Ik heb versie 5.1.4 en deze vereist tijdens de installatie ervan een internetverbinding.
[ Voor 10% gewijzigd door EdGnoj op 08-10-2008 12:47 ]
Ik zal mijn versie uploaden naar mijn webserver en de link hier posten, enig geduld aub. Die versie heb ik geinstalleerd zonder update`s etc en zie mijn vorige post! Je moet namelijk wanneer de software is geinstalleerd bij de eerste stap links onderin op "vorige" of "annuleren" drukken. Vervolgens kom je in het inlog scherm en kan je gebruik maken van de "oude" software.EdGnoj schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:39:
[...]
Neuh, zo simpel is het niet. Zodra je de spoftware hebt geïnstalleerd met uitgeschakelde verbinding komt hij gelijk met een foutmelding dat hij geen contact kan maken met het internet. Vervolgens kom je in een wizzard terecht die probeert de verbinding te herstellen. Als je de wizzard onderbreekt stopt het programma.
Zou ik misschien een te oude versie hebben? Ik heb versie 5.1.4 en deze vereist tijdens de installatie ervan een internetverbinding.
EDIT; ik gebruik ook versie 5.1.4 en die zou dus gewoon moeten werken!
[ Voor 3% gewijzigd door W.Wezz op 08-10-2008 16:01 ]
Na vele lovende reviews ook maar een 785 besteld. eindelijk verlost van 5 AB's! ben erg benieuwd! heb wel een hele vage dvd speler, eens kijken of die werkt
Als je de originele remote van die DVD (nog) hebt, krijg je het altijd werkend!Jabba schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:02:
Na vele lovende reviews ook maar een 785 besteld. eindelijk verlost van 5 AB's! ben erg benieuwd! heb wel een hele vage dvd speler, eens kijken of die werkt
Zou je dat even uit willen leggen? Hangt toch af of de database de DVD speler herkent (database van de logitech software) of...?kaajee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:11:
[...]
Als je de originele remote van die DVD (nog) hebt, krijg je het altijd werkend!
Bij mijn TC30 had ik het zelfde probleem.Shiver23 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:56:
Heb hem toen uit elkaar gehaald. Onder het knopje heb je een rond bol plaatje welke weer een soort plakband overheen heeft.
Gewoon deze plaatje optillen (met de punt van een stanley mesje bv) en dan kun je zien dat de contacten onder deze plaatje helemaal zijn aangeslagen.
Ik heb toen alles met het zelfde mesje schoongemaakt en nu werkt het weer perfect
Het enige wat ik nu af en toe heb is dat de backlite niet vanzelf uitgaat.Moet dan zelf deze uitzetten.
Om dan de volgende keer wel weer goed te werken.
Ben nog niet achtergekomen waarom dit gebeurt
Hoe dan? Want ik heb de met mijn HUMAX 5000c dat deze niet uit/aan gaat, al weer terug gehangen aan de software om reactietijden etc te veranderen maar zonder resultaat. Elke keer moet er nu Help gekozen worden en dan gaat de TC30 alle apparaten langs en moet je kiezen voor Yes/No et cetera maar dat blijf ik herhalen. Uiteindelijk gaat de Humax dus wel aan/uit.lowfi schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:01:
je kan ir codes leren
Dat heeft weer niets met 'het leren van IR codes' te maken. Gewoon je activities nog eens goed nalopen.....W.Wezz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:15:
[...]
Hoe dan? Want ik heb de met mijn HUMAX 5000c dat deze niet uit/aan gaat, al weer terug gehangen aan de software om reactietijden etc te veranderen maar zonder resultaat. Elke keer moet er nu Help gekozen worden en dan gaat de TC30 alle apparaten langs en moet je kiezen voor Yes/No et cetera maar dat blijf ik herhalen. Uiteindelijk gaat de Humax dus wel aan/uit.
Het blijkt dat de Harmony prima in staat is je Humax uit te zetten, dus er zit iets fout/niet lekker in je activity....
[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 09-10-2008 23:43 ]
Mijn 785 werkt eigenlijk prima, alleen als ik in het menu ga van mijn UPC HD DVR kom ik er niet meer uit? normaal zou je dan op de upc knop drukken maar hoe doe ik dat nu?
Bij mijn 885 was dit standaard de 'Prev' knop. Voor het gemak heb ik de 'Exit' knop dezelfde functie gegeven.Jabba schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:23:
Mijn 785 werkt eigenlijk prima, alleen als ik in het menu ga van mijn UPC HD DVR kom ik er niet meer uit? normaal zou je dan op de upc knop drukken maar hoe doe ik dat nu?
Ik heb ook een probleem met het aanzetten van de Humax 5000c.
Zowel met een TC30 als een One gaat de humax bij de eerste activiteit niet aan. Dan moet ik via de help knop de decoder aanzetten. Hierna functioneer het zonder problemen.
iemand een idee?
Zowel met een TC30 als een One gaat de humax bij de eerste activiteit niet aan. Dan moet ik via de help knop de decoder aanzetten. Hierna functioneer het zonder problemen.
iemand een idee?
Als ik het goed begrijp heeft elk modern moederbord een IR kanaal (kan er niks over op de desbetreffende site vinden. Ikzelf wil bijvoorbeeld de Asus P5QL-E en de Harmony One kopen. Ook al lig ik op mijn bed een 3 tal meters er vanaf gaat het signaal dwars door mijn computer kast heen en hoef ik niet onder mijn bureau te richten?
Nee dat gaat niet, dat is nl. IrDA, zoek bijv. maar eens op irda in dit topic.Malarky schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:50:
Als ik het goed begrijp heeft elk modern moederbord een IR kanaal (kan er niks over op de desbetreffende site vinden. Ikzelf wil bijvoorbeeld de Asus P5QL-E en de Harmony One kopen. Ook al lig ik op mijn bed een 3 tal meters er vanaf gaat het signaal dwars door mijn computer kast heen en hoef ik niet onder mijn bureau te richten?
Of jij moet wat anders bedoelen met 'een IR kanaal' maar ik zou niet weten wat dan......
(grappige is ook nog eens dat idd de meeste moederborden een IrDA mogelijkheid hebben, behalve de door jou aangehaalde Asus P5QL-E)
Nee had het woordje maar van Internet. Maar goed wat ik dus wilde is (mijn gehele nieuwe pc moet ik nog aanschaffen en ook mijn afstandbediening) met de Logitech One vanuit mijn bed door mijn film- en muziek collectie gaan (en natuurlijk afspelen) welke staat in bijvoorbeeld het programma MediaPortal (ik dacht gelezen te hebben dat dit programma ook erg goed overweg kan met remote controls). Als ik dan klaar ben wil ik met 1 druk op de knop mijn scherm (Syncmaster 225mw (deze heeft zeker infrarood (of hoe dat ook weet) want er zit nu zo een standaard Samsung afstandsbediening bij)) en mijn computer in standby gooien. maar dat zou ik dus beter een ander P45 moederbord kunnen nemen of heb je dan ook een slecht signaal? Want jij zei hier:
Dat zou betekenen dat ik best dit moederbord kan nemen en dan een stickie of kaartje erbij moet nemen voor het goede infrarood signaal?Ok, er zijn wel mensen die via IrDA hun computer op (redelijke) afstand bedienen, maar soepel gaat het niet.......sterk af te raden dus.....
Koop gewoon een Microsoft USB Infrarood receiver. Die is in het leven geroepen bij de introductie van Windows Media Center Edition. Daardoor redelijk ver verspreid en dus goede ondersteuning. Zowel met originele driver (die standaard in Windows zit) als met alternatieve drivers. Dan ben je klaar, heb je gewoon 'consumenten infrarood, geen IrDA (met alle nadelen die daarbij horen), is veel makkelijker. Kost je hooguit 2 tientjes ben je van een hoop gedoe af.Malarky schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:25:
Nee had het woordje maar van Internet. Maar goed wat ik dus wilde is (mijn gehele nieuwe pc moet ik nog aanschaffen en ook mijn afstandbediening) met de Logitech One vanuit mijn bed door mijn film- en muziek collectie gaan (en natuurlijk afspelen) welke staat in bijvoorbeeld het programma MediaPortal (ik dacht gelezen te hebben dat dit programma ook erg goed overweg kan met remote controls). Als ik dan klaar ben wil ik met 1 druk op de knop mijn scherm (Syncmaster 225mw (deze heeft zeker infrarood (of hoe dat ook weet) want er zit nu zo een standaard Samsung afstandsbediening bij)) en mijn computer in standby gooien. maar dat zou ik dus beter een ander P45 moederbord kunnen nemen of heb je dan ook een slecht signaal? Want jij zei hier:
[...]
Dat zou betekenen dat ik best dit moederbord kan nemen en dan een stickie of kaartje erbij moet nemen voor het goede infrarood signaal?
Heeft er iemand ervaring met een losse IR/USB receiver, waarbij ik de functionaliteit van de hierboven door Kaajee genoemde MS MCE Remote heb, maar zonder dat ik de afstandsbediening zelf erbij hoef te bestellen? Deze zou namelijk toch meteen in de prullebak verdwijnen aangezien ik de PC met mijn Harmony wil aansturen.
Dus is zo'n USB receiver van MS ergens los te bestellen? Of anders een vergelijkbare met dezelfde functionaliteit (evt. i.c.m. Girder?)
Dus is zo'n USB receiver van MS ergens los te bestellen? Of anders een vergelijkbare met dezelfde functionaliteit (evt. i.c.m. Girder?)
Science is stranger than fiction
Dat heb ik ook maar ik zal die activity nog wel even opnieuw een keer instellen. Misschien lost dat het probleem op.Domino schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:59:
Ik heb ook een probleem met het aanzetten van de Humax 5000c.
iemand een idee?
Er zijn schemaatjes in omloop om er zelf één te maken. Je hebt dan echter een aparte (betaalde?) driver nodig. En je moet solderen......Harmani schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 02:25:
Heeft er iemand ervaring met een losse IR/USB receiver, waarbij ik de functionaliteit van de hierboven door Kaajee genoemde MS MCE Remote heb, maar zonder dat ik de afstandsbediening zelf erbij hoef te bestellen? Deze zou namelijk toch meteen in de prullebak verdwijnen aangezien ik de PC met mijn Harmony wil aansturen.
Je kunt ook een seriële versie maken, die is eenvoudiger dan de USB en je hebt geen driver nodig. Wel een seriële poort en nog steeds een tukje software en je moet nog steeds solderen.
Ik zou niet moeilijk doen en die 2 tientjes er aan besteden. Ok, dan heb je wellicht een remote 'te veel', maar wel nog een handige backup als je Harmony het begeeft.
Paradigit (ea.?) verkocht/verkoopt ook de receiver los/apart, maar die is/was dan net zo duur als mét remote......
Hebben mensen ervaring met de Denon programmeerbare afstandsbediening RC-7000CI
http://www.lookenlisten.nl/artikel.asp?artid=1854
Ben al geruime tijd op zoek naar een universele afstandbediening. Nu lees ik veel goede verhalen over de Harmony afstandsbedieningen, maar de Denon afstandsbediening lijkt me ook wel wat.
http://www.lookenlisten.nl/artikel.asp?artid=1854
Ben al geruime tijd op zoek naar een universele afstandbediening. Nu lees ik veel goede verhalen over de Harmony afstandsbedieningen, maar de Denon afstandsbediening lijkt me ook wel wat.
Bij de shop waar ik van plan was te bestellen zag ik voor een een tientje goedkoper deze Philips IR Receiver (schijnt ook infrarood te kunnen sturen, zijn broertje de Windows Vista Snowflake OVU411000/00 kan dat dan niet)

Windows VistaBeanbag OVU412000/00
- Receiving IR (carrier freq 30kHz to 60kHZ)
- Incorporates Microsoft recommended RC6 IR protocol
- Learning IR
- Support carrier frequencies from 30kHz to 100kHZ
- Transmitting IR (Emitting)
- Supports carrier frequencies from 30kHZ to 100kHZ
- Supports 2 independent IR emitters
- Send and receive IR simultaneously
- System
- WLP Windows Vista Premium ready
- Resume from Standby (S1, S3)
- USB 2.0 (full speed) compliant
- Microsoft emulator device compliant
- Works with Windows Vista inbox
Is dat nu beter en uitgebreider dan die van Microsoft (hij is in ieder geval goedkoper en een backup afstandbediening heb ik niet nodig, die van mijn scherm heb ik ook al). Ten tweede kan ik dan met mijn Logitech Haromony One wel ten alle tijden mijn SyncMaster225mw uit zetten of heb ik daar ook wat aparts voor nodig (of gaat de losse receiver misschien in de weg zitten). Ten slotte spreek die Philips receiver alleen over windows vista, wilde zelf Windows XP PRO gebruiken (met programma's (en mogelijk drivers) ik neem aan dat dan ook werkt dan?)

Windows VistaBeanbag OVU412000/00
- Receiving IR (carrier freq 30kHz to 60kHZ)
- Incorporates Microsoft recommended RC6 IR protocol
- Learning IR
- Support carrier frequencies from 30kHz to 100kHZ
- Transmitting IR (Emitting)
- Supports carrier frequencies from 30kHZ to 100kHZ
- Supports 2 independent IR emitters
- Send and receive IR simultaneously
- System
- WLP Windows Vista Premium ready
- Resume from Standby (S1, S3)
- USB 2.0 (full speed) compliant
- Microsoft emulator device compliant
- Works with Windows Vista inbox
Is dat nu beter en uitgebreider dan die van Microsoft (hij is in ieder geval goedkoper en een backup afstandbediening heb ik niet nodig, die van mijn scherm heb ik ook al). Ten tweede kan ik dan met mijn Logitech Haromony One wel ten alle tijden mijn SyncMaster225mw uit zetten of heb ik daar ook wat aparts voor nodig (of gaat de losse receiver misschien in de weg zitten). Ten slotte spreek die Philips receiver alleen over windows vista, wilde zelf Windows XP PRO gebruiken (met programma's (en mogelijk drivers) ik neem aan dat dan ook werkt dan?)
Update. Toch maar geprobeerd en na een worstering met de AB om hem uberhaupt zonder al teveel schade uit elkaar te krijgen heb ik toch maar wat contactspray er overheen gedaan. Omdat het van die klikcontacten zijn had ik niet echt een effect verwacht, maar gelukkig doen ze het nu wel beter.kaajee schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:21:
[...]
Paar jaartjes al weer? Tijd voor vervanging wellicht.......
Anders nog een poging met contactspray, wil ook nog wel eens helpen (baat het niet, schaadt het ook niet en zo wel: vervangen)
[afbeelding]
PSN: Shiver23
Dit/dat (de OVU412000) ís de/een MS receiver. Dit is de Vista opvolger van deze:Malarky schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:11:
Bij de shop waar ik van plan was te bestellen zag ik voor een een tientje goedkoper deze Philips IR Receiver (schijnt ook infrarood te kunnen sturen, zijn broertje de Windows Vista Snowflake OVU411000/00 kan dat dan niet)
...............
heel verhaal
..............

Heeft wel wat moeilijkheden onder XP heb ik begrepen........dus ff checken of proberen..........
edit: zie oa hier
[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 13-10-2008 17:43 ]
Vind de Philips mooier, maar goed hier word beweerd dat het niet werkt onder XP SP3 met MediaPortal (welke ik wilde gebruiken). Vind het wel vreemd dat er niet zoals bij de bluetooth, usb stickies zijn (die bluetooth zijn al 2 voor een tientje te vinden). Word het toch maar dat ding van Microsoft. BTW nee dit is de Vista opvolger van Microsoft. Dat betekent dat de shop waar ik bestel helemaal geen XP receiver heb, misschien ga ik uit nood toch maar Vista installeren (en dan even met vlite wat eruit halen)
[ Voor 24% gewijzigd door Malarky op 13-10-2008 17:57 ]
Hoe zetten jullie de PlayStation 3 uit, ik heb nu een Nyko Blu-Wave gekocht, deze schiet tekort in het inschakelen van de PS3 (wegens de USB poorten welke in StandBy modus niet ingeschakeld zijn).
Echter is het uitschakelen wel een mogelijkheid, nu weet ik dat uitschakelen met de controller geschied via "Enkele Seconde Indrukken PS-Knop -> X -> X" is dit de manier die jullie aanhouden of schakelen jullie de Console op een andere manier uit.
Hoe houdt je de PS-Knop trouwens ingedrukt op een Harmony, de Harmony stuurt toch een eenmalige impuls of helpt indrukken van de "standaard" ingestelde PS-Knop toch om het directe menu te activeren, eenmalig indrukken zorgt ervoor dat of de status, of bij inGame gebruik de complete XMB omhoog komt.
Edit: De Nyko Blu-Wave beschikt niet over een PS-Knop
Echter is het uitschakelen wel een mogelijkheid, nu weet ik dat uitschakelen met de controller geschied via "Enkele Seconde Indrukken PS-Knop -> X -> X" is dit de manier die jullie aanhouden of schakelen jullie de Console op een andere manier uit.
Hoe houdt je de PS-Knop trouwens ingedrukt op een Harmony, de Harmony stuurt toch een eenmalige impuls of helpt indrukken van de "standaard" ingestelde PS-Knop toch om het directe menu te activeren, eenmalig indrukken zorgt ervoor dat of de status, of bij inGame gebruik de complete XMB omhoog komt.
Edit: De Nyko Blu-Wave beschikt niet over een PS-Knop
[ Voor 3% gewijzigd door JunkieXP op 19-10-2008 14:04 ]
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Hoe kom jij erbij dat dát de opvolger is?Malarky schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:46:
Vind de Philips mooier, maar goed hier word beweerd dat het niet werkt onder XP SP3 met MediaPortal (welke ik wilde gebruiken). Vind het wel vreemd dat er niet zoals bij de bluetooth, usb stickies zijn (die bluetooth zijn al 2 voor een tientje te vinden). Word het toch maar dat ding van Microsoft. BTW nee dit is de Vista opvolger van Microsoft. Dat betekent dat de shop waar ik bestel helemaal geen XP receiver heb, misschien ga ik uit nood toch maar Vista installeren (en dan even met vlite wat eruit halen)
Dat ronde/witte Philips ding is de nieuwste en dat is de 'Vista' variant (vandaar dat ie ook niet/slecht onder XP werkt).
Dat zwarte 'platte' ding is de eerste MCE receiver en dus een ouder type, deze werkt zeker onder zowel XP als Vista.
En 2 tientjes? Dat kost toch ook een MCE receiver (en dan krijg je er nog een remote bij ook!!).
Bovendien: Bluetooth is wat breder/ruimer verspreid dat consumenten IR via een PC. Dus is het een 'schaarser' product, wat het automatisch duurder en moeilijker verkrijgbaar maakt.
Dus je moet op zoek naar dat zwarte platte USB 'ding', die werkt zowel onder XP als Vista, zit je dus altijd goed. Die koop je, zoals gezegd, dus voor minder dan 2 tientjes.
Ik denk dat dat de opvolger is omdat de MICROSOFT/A90-00017 juist voor Windows Vista is en MCE (daarom vraag ik me af of die nog wel onder XP werkt, de oude inderdaad wel maar die verkopen ze niet in de shop waar ik bestel (en verzendkosten zijn ook weer zo een tientje). En het lijkt me inderdaad waarschijnlijk dat de Remote Control Windows Vista van Microsoft de opvolger is van de vorige Microsoft dan dat eentje van een heel ander merk dat is, namelijk Philips. (Bovendien kijk de layout de Vista opvolger van Microsoft is precies hetzelfde zo wat als die van XP,
Ps. Die van XP waar jij naar linkt is al nergens meer leverbaar (klik maar door in de pricewatch). Dus ik lijk zowiesow met een probleem te zitten. Een Infrarood USB dinges voor de old skool XP word al bijna onmogelijk. en is dit BTW dezelfde infrarood als in je moederbord tegenwoordig als snel zit, dus dat IR waar je niks mee kan
Ps. Die van XP waar jij naar linkt is al nergens meer leverbaar (klik maar door in de pricewatch). Dus ik lijk zowiesow met een probleem te zitten. Een Infrarood USB dinges voor de old skool XP word al bijna onmogelijk. en is dit BTW dezelfde infrarood als in je moederbord tegenwoordig als snel zit, dus dat IR waar je niks mee kan
[ Voor 30% gewijzigd door Malarky op 14-10-2008 17:31 ]
Ik zit er aan te denken om een universele AB te gaan kopen en wil de volgende apparaten mee bedienen:
Denon AVR3808
Pioneer BDP-LX71
Toshiba 47Z3030
Samsung DCB-H360RS
Sony RDR-HX750S
Klik-aan-klik-uit verlichting dimmer systeem (geen prio)
Ik zit te denken aan de:
Logitech Harmony one
Logitech Harmony 1000
Denon RC-7000CI + RC-7001RCI
Wat zijn jullie ervaringen / adviezen met een van deze remotes
Denon AVR3808
Pioneer BDP-LX71
Toshiba 47Z3030
Samsung DCB-H360RS
Sony RDR-HX750S
Ik zit te denken aan de:
Logitech Harmony one
Logitech Harmony 1000
Tot die conclusie kwam ik net ookMalarky schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:23:
Ps. Die van XP waar jij naar linkt is al nergens meer leverbaar (klik maar door in de pricewatch). Dus ik lijk zowiesow met een probleem te zitten.
Wie kent er een alternatief? Dus een USB<>IR ontvanger met dezelfde functionaliteit als een MCE Remote?
Ik heb hier nog een AB + IR-ontvanger liggen, die ooit eens is bijgeleverd bij een HP computer type XPC RC01 (wordt ook bij 1 type ASUS tv-kaart geleverd). Maar dat ding is echt waardeloos, hij wordt door XP herkent als HID-device en stuurt dus keyboard-shortcuts door. (Crlt+P ipv Play enzo)
Science is stranger than fiction
Tot welke (voorlopige) conclusie kom je zelf na het lezen van dit topic, of alleen na het lezen van de topicstart? (mn. mbt tot het klik-aan-klik-uit)AleSyS schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:36:
Ik zit er aan te denken om een universele AB te gaan kopen en wil de volgende apparaten mee bedienen:
Denon AVR3808
Pioneer BDP-LX71
Toshiba 47Z3030
Samsung DCB-H360RS
Sony RDR-HX750S
Ik zit te denken aan de:
Logitech Harmony one
Logitech Harmony 1000
En wat zijn je overwegingen na het lezen hiervan?
Ik kan die Conrad link niet openen, maar als er maar iets instaat over IrDA dan zit je 'verkeerd'.....Malarky schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:23:
Ik denk dat dat de opvolger is omdat de MICROSOFT/A90-00017 juist voor Windows Vista is en MCE (daarom vraag ik me af of die nog wel onder XP werkt, de oude inderdaad wel maar die verkopen ze niet in de shop waar ik bestel (en verzendkosten zijn ook weer zo een tientje). En het lijkt me inderdaad waarschijnlijk dat de Remote Control Windows Vista van Microsoft de opvolger is van de vorige Microsoft dan dat eentje van een heel ander merk dat is, namelijk Philips. (Bovendien kijk de layout de Vista opvolger van Microsoft is precies hetzelfde zo wat als die van XP,
En trust me, ik loop al wat langer mee in MCE wereld, dat zwarte, platte ding is het oude setje en dat ronde ding is het nwe. (Vista) setje. En idd. zal dat zwarte zetje lastig te krijgen zijn. Tweedehands eens speuren?
Wellicht kun je eens zoeken naar alternatieve drivers voor dat (nieuwe) witte, ronde ding. Ik weet dat er voor die 'oude' zwarte een alternatief in omloop is.
Dit is dus de 'oude' (die wel prima werkt in zowel XP als Vista):

En dit is de 'nieuwe' die problemen schijnt te hebben onder XP:

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 14-10-2008 21:45 ]
Ik twijfel zelf tussen de Logitech Harmony 1000 en Denon RC-7000CI + RC-7001RCI. De Denon RC-7000CI + RC-7001RCI vanwege de Denon 3808 receiver die ik al heb en de vanwege hooh gadget gehalte en tv logo's e.d.kaajee schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:37:
[...]
Tot welke (voorlopige) conclusie kom je zelf na het lezen van dit topic, of alleen na het lezen van de topicstart? (mn. mbt tot het klik-aan-klik-uit)
En wat zijn je overwegingen na het lezen hiervan?
Qua klik-aan-klik-uit boeit het me niet echt meer
Helaas akn ik nergens ervaringen vinden mbt Denon remote
Als het je om het hoge gadget gehalte gaat en de prijs niet uitmaakt zou ik voor het Denon setje gaan..........AleSyS schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:03:
[...]
Ik twijfel zelf tussen de Logitech Harmony 1000 en Denon RC-7000CI + RC-7001RCI. De Denon RC-7000CI + RC-7001RCI vanwege de Denon 3808 receiver die ik al heb en de vanwege hooh gadget gehalte en tv logo's e.d.
.............
Ik bedoelde meer de Harmony 1000 voor hoge gadget gehalte / tv logo's e.d.kaajee schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:06:
[...]
Als het je om het hoge gadget gehalte gaat en de prijs niet uitmaakt zou ik voor het Denon setje gaan..........
En de denon omdat ik al een denon receiver heb.
Bij de harmony 1000 heb je natuurlijk veel meer mogelijkheden...maar bijv activities zal ik zelf nooit gaan gebruiken. Mij gaat het er om dan de functionaliteiten van alle apparatuur makkelijk te bedienen is vanuit een remote. Overigens zou ik het lastig vinden als je per apparaat 2 of meerdere tabbladen heb. Volgens mij heb je dat met name met de harmonies
Als je, na het lezen van dit topic en het 'doorhebben' van de Harmony activities, niet van plan bent om activities te gaan gebruiken zou ik een Harmony helemaal niet overwegen. Dat is nou feitelijk het hele principe van de Harmony's! Dus ga maar voor de Denon........
Afgelopen maandag de Harmony One besteld. Zal mij benieuwen hoe die met mijn Sony KDL40W2000, XBox met XBMC, Logitech Z5450 en Samsung Ziggo kastje omgaat.
Al mensen hier die een IR --> BT setje hebben voor de Ps3? Zo ja, welke is het meest geschikt? Of is er een andere/ betere oplossing om de PS3 te bedienen?
Al mensen hier die een IR --> BT setje hebben voor de Ps3? Zo ja, welke is het meest geschikt? Of is er een andere/ betere oplossing om de PS3 te bedienen?
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Verwijderd
Ik heb zelf een Harmony 1000 en werkt inmiddels perfect icm Klik-aan-klik-uit.
Ik gebruik een Marmitek Powermid XS en de logitech ir-extender.
Dus, LH1000 ingesteld dat hij via RF de extender aanstuurd, deze zet de RF signalen om in IR. De Powermid zet dit IR weer in in een Rf signaal waarmee de K-A-K-U overweg kunnen. Alles in de kastjes met de deurjes dicht, niet meer richten en toch alles bedienen vanaf mn bank.
Het is dat ik er ook van hou te sporten, maar anders zou ik nooit meer van de bank komen.
Ik gebruik een Marmitek Powermid XS en de logitech ir-extender.
Dus, LH1000 ingesteld dat hij via RF de extender aanstuurd, deze zet de RF signalen om in IR. De Powermid zet dit IR weer in in een Rf signaal waarmee de K-A-K-U overweg kunnen. Alles in de kastjes met de deurjes dicht, niet meer richten en toch alles bedienen vanaf mn bank.
Het is dat ik er ook van hou te sporten, maar anders zou ik nooit meer van de bank komen.
Ik heb een Logic3 dongle en die werkt wel, maar het gaat allemaal heel traag, de functies zijn erg beperkt en aan/uitschakelen kan gewoon niet met zo'n ding, omdat de PS3 dat niet ondersteunt. Stel je er dus niet te veel van voor.Al mensen hier die een IR --> BT setje hebben voor de Ps3? Zo ja, welke is het meest geschikt? Of is er een andere/ betere oplossing om de PS3 te bedienen?
Ik gebruik de Harmony vooral om via de Activities de PS3 aan en uit te zetten en de receiver-ingang te switchen, en pak dan al gauw de gamecontroller om de PS3 te bedienen. Hoef je ook niet meer te richten.
Hier legt een Russische moderator uit hoe je de Philips OVU412000/00 onder XP (MCE 32bit - zal dus ook wel xp pro zijn) werkend krijgt. Vertaling is ook niet alles, maar ik zal eens kijken wat hij precies beweert en als het erg geloofwaardig is zal ik maar tot de aanschaf overgaan (misschien nog eerst is vragen op msfn). Ik had al gelezen (en gecontroleerd) dat als je SP3 XP gebruikt die hotfix rollup voor ontvangers er al in zit, dus dat is in ieder geval een must.
Na nog een paar keer goed gelezen te hebben zie ik dat er dus eerst een andere driver (voor de ITE Remote Controller) geinstalleerd wordt en daarna pas de driver voor de externe IR ontvanger (Dat dat is dus de MCE Replacement Driver van Aaron, ook staat daar een MCE Replacement Plugin voor MediaPortal van Aaron). Het gaat daarbij om de driver voor de Asus A7S Notebook. Betekent dat ik toch een Asus P5 moederbord moet nemen met een ITE Remote Controller (en dat zou dan het gewone infrarood zijn)?
@Harmani: op MediaPortal doorklikken en op de links die ik gaf zijn vele gebruiksers-ervaringen over mensen die remotes onder XP gebruiken (met Girder, HIP of MediaPortal). Ik zie daar ook door de vele bomen het bos niet meer zal het allemaal gaan lezen. Alleen begrijp ik dat van die ITE Remote Controller niet.
Na nog een paar keer goed gelezen te hebben zie ik dat er dus eerst een andere driver (voor de ITE Remote Controller) geinstalleerd wordt en daarna pas de driver voor de externe IR ontvanger (Dat dat is dus de MCE Replacement Driver van Aaron, ook staat daar een MCE Replacement Plugin voor MediaPortal van Aaron). Het gaat daarbij om de driver voor de Asus A7S Notebook. Betekent dat ik toch een Asus P5 moederbord moet nemen met een ITE Remote Controller (en dat zou dan het gewone infrarood zijn)?
@Harmani: op MediaPortal doorklikken en op de links die ik gaf zijn vele gebruiksers-ervaringen over mensen die remotes onder XP gebruiken (met Girder, HIP of MediaPortal). Ik zie daar ook door de vele bomen het bos niet meer zal het allemaal gaan lezen. Alleen begrijp ik dat van die ITE Remote Controller niet.
[ Voor 77% gewijzigd door Malarky op 17-10-2008 22:49 ]
Zojuist de Nyko BluWave binnengekregen, het ding kost zo'n €22,- en ondersteunt alle functies van Officiële Controller van de PS3.Vince22 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:31:
Ik ga ehm dadelijk aansluiten en mijn Harmony 555 Configureren, laat morgen weten hoe het bevalt, het klopt idd wel dat aanzetten geen optie is, dit omdat de USB poorten niet van stroom worden voorzien wanneer de PS3 op standby staat.
Wellicht kun je kijken naar dure oplossingen (tegen de €100,-) zoals:
a. PS3ToothFairy
b. IR2BT
c. PS3IR-Pro
Over optie a. weet ik niet al te veel. Van optie b. weet ik dat deze niet aan de PC gehangen kan worden, zodoende kan de firmware niet geupgrade worden, het nadeel hiervan is dat Sony het ooit geflikt heeft om de BlueTooth Codes om te gooien waardoor het apparaat niet meer werkte, je moest het apparaat vervolgens tegen hoge kosten terugsturen zodat hij geupdate werd voor je, optie c. kon wel geupgrade worden.
Ik heb inmiddels wat nieuwe kabels gekocht en alles opnieuw aangesloten en dus mijn Harmony 555 opnieuw ingericht.
Ik heb een:
- Aristona TV
- Sony receiver/versterker
- Samsung decoder
- Xbox mediacenter
- Targa dvd speler
Ik heb in de huidige setup alle apparatuur via de versterker laten lopen en op die manier loopt er uiteindelijk maar 1 videosignaal naar de tv via de EXT2 ingang. Op zich zou ik dus eigenlijk nooit de channel van de tv hoeven te wijzigen, want als de tv uitgaat en weer opnieuw aangaat, start ie weer op het kanaal waarmee ie uit is gegaan.
Maar op dit moment zijn al mijn activiteiten zo geprogrammeerd dat ze de tv op EXT2 zetten (en dit doet ie door hem op channel 0 te zetten en dan 2x een InputNext te geven, dan staat ie op EXT2). Op zich geen probleem, maar het zijn wel onnodige handelingen. En zeker bij het overschakelen van TV kijken naar bijv. dvd kijken, springt ie naar kanaal 0 en doet ie 2x een InputNext en staat ie weer op het kanaal, waarop ie al eerder stond.
Nu kan ik alleen bij de activity 'Utility' aangeven dat ik de tv GEEN inputchannel moet laten kiezen. Bij de overige activities (dvd kijken, tv kijken etc) moet ik verplicht een kanaal aangeven en heb ik niet de keus om geen inputchannel in te stellen. Is hier wat aan te doen?
[EDIT 1 dag later] Ik had deze vraag ook bij de helpdesk neergelegd en wat denk je.. databasescript van de tv is aangepast, ik moest even updaten en ja hoor.. werkt als een trein!
Ik heb een:
- Aristona TV
- Sony receiver/versterker
- Samsung decoder
- Xbox mediacenter
- Targa dvd speler
Ik heb in de huidige setup alle apparatuur via de versterker laten lopen en op die manier loopt er uiteindelijk maar 1 videosignaal naar de tv via de EXT2 ingang. Op zich zou ik dus eigenlijk nooit de channel van de tv hoeven te wijzigen, want als de tv uitgaat en weer opnieuw aangaat, start ie weer op het kanaal waarmee ie uit is gegaan.
Maar op dit moment zijn al mijn activiteiten zo geprogrammeerd dat ze de tv op EXT2 zetten (en dit doet ie door hem op channel 0 te zetten en dan 2x een InputNext te geven, dan staat ie op EXT2). Op zich geen probleem, maar het zijn wel onnodige handelingen. En zeker bij het overschakelen van TV kijken naar bijv. dvd kijken, springt ie naar kanaal 0 en doet ie 2x een InputNext en staat ie weer op het kanaal, waarop ie al eerder stond.
Nu kan ik alleen bij de activity 'Utility' aangeven dat ik de tv GEEN inputchannel moet laten kiezen. Bij de overige activities (dvd kijken, tv kijken etc) moet ik verplicht een kanaal aangeven en heb ik niet de keus om geen inputchannel in te stellen. Is hier wat aan te doen?
[EDIT 1 dag later] Ik had deze vraag ook bij de helpdesk neergelegd en wat denk je.. databasescript van de tv is aangepast, ik moest even updaten en ja hoor.. werkt als een trein!
[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 20-10-2008 23:26 ]
Zoals met alles is de Harmony 555 ook een fractie trager in het besturen van mijn Nyko Blu-Wave InfraRed USB Dongle voor de PlayStation 3.
Ik heb inmiddels een aantal DVD's er mee gekeken en het is enigszins jammer dat je Subtitles en Audio Streams via het onScreen Menu moet wijzigen. Tevens bepaalt de Dongle met enige regelmaat dat hij Controller 1 is, dit is simpel op te lossen door je daadwerkelijke controller opnieuw in te stellen maar is toch een lichtelijk min puntje, Echter vind ik het verder Prima werken en heb dan ook geen miskoop gedaan.
Het enige nadeel vind ik dat in tegenstelling tot wat ik dacht, er geen PS-Knop op zit, nou weet ik dat al had deze erop gezeten, ik had mijn PS3 er nooit mee kunnen inschakelen gezien de USB module in StandBy Modus gewoon niet actief is, maar toch mis je deze PS-Knop ook wanneer de Console al aanstaat.
Zo kan je tijdens het luisteren van Muziek gewoon alle overige functies van het Menu bekijken, echter dien je hiervoor de PS-Knop in te drukken welke niet beschikbaar is.
Of hij de volle €20,49 waard is kan ik niet oordelen, ik ging er vanuit dat er een PS-Knop op zat, en het ontbreken van deze was toch een domper. Toch zou ik het apparaat zo weer kopen gezien de echte IR2BT oplossingen vooralsnog te duur zijn, ik vind het een ideale (tussen) oplossing.
Ik heb inmiddels een aantal DVD's er mee gekeken en het is enigszins jammer dat je Subtitles en Audio Streams via het onScreen Menu moet wijzigen. Tevens bepaalt de Dongle met enige regelmaat dat hij Controller 1 is, dit is simpel op te lossen door je daadwerkelijke controller opnieuw in te stellen maar is toch een lichtelijk min puntje, Echter vind ik het verder Prima werken en heb dan ook geen miskoop gedaan.
Het enige nadeel vind ik dat in tegenstelling tot wat ik dacht, er geen PS-Knop op zit, nou weet ik dat al had deze erop gezeten, ik had mijn PS3 er nooit mee kunnen inschakelen gezien de USB module in StandBy Modus gewoon niet actief is, maar toch mis je deze PS-Knop ook wanneer de Console al aanstaat.
Zo kan je tijdens het luisteren van Muziek gewoon alle overige functies van het Menu bekijken, echter dien je hiervoor de PS-Knop in te drukken welke niet beschikbaar is.
Of hij de volle €20,49 waard is kan ik niet oordelen, ik ging er vanuit dat er een PS-Knop op zat, en het ontbreken van deze was toch een domper. Toch zou ik het apparaat zo weer kopen gezien de echte IR2BT oplossingen vooralsnog te duur zijn, ik vind het een ideale (tussen) oplossing.
Is het mogelijk om met een je Harmony de snelheid van je fans (die op je MB aangesloten zijn) op afstand te besturen en dan bedoel ik al gebruik makend van een programma of tool (dus geen fancontroller)
Ik ken de programma's maar ik heb nergens op Internet wat gevonden over een plugin van welk programma dan ook wat fan control aan je Universal kan geven, iemand wel?
Dan ken je de "programma's" dus niet........Girder nestelt zich ahw tussen je remote receiver en elk willekeurig programma. Dus in jou geval tussen je remote-receiver en bijvoorbeeld Speedfan.
[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 20-10-2008 23:10 ]
Ik heb een viertal activities in gebruik:
- Watch TV
- Music
- Video
- Xbox360
Music en video zijn in essentie hetzelfde, ze schakelen naar m'n HTPC. Als ik echter van TV naar HTPC schakel (en vice versa) gaan de tv en receiver uit en daarna weer aan. Bij het schakelen tussen Xbox en tv blijft de boel wel gewoon aanstaan. Iemand misschien een idee wat ik nog zou kunnen proberen? Ik kom er zelf even niet meer uit.
- Watch TV
- Music
- Video
- Xbox360
Music en video zijn in essentie hetzelfde, ze schakelen naar m'n HTPC. Als ik echter van TV naar HTPC schakel (en vice versa) gaan de tv en receiver uit en daarna weer aan. Bij het schakelen tussen Xbox en tv blijft de boel wel gewoon aanstaan. Iemand misschien een idee wat ik nog zou kunnen proberen? Ik kom er zelf even niet meer uit.

Ik heb zelf de PS3IR-PRO en dat ding doet alles wat je ervan mag verwachten; alle functies die de originele BT AB van sony heeft zitten er in. Het navigeren door de XMB bijvoorbeeld om de PS3 uit te schakelen zit als macro ingebouwd, waardoor een enkel IR commando door de harmony voldoende is om de PS3 uit te schakelen (je hoeft dus niet lang te richten). Tevens is het IR oog zeer gevoelig waardoor je sowieso niet echt hoeft te 'richten'.Vince22 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:31:
Het eerste nadeel is natuurlijk de prijs, $100 + verzendkosten en dan moet je er zelf nog een (usb) voeding bij kopen

Het tweede nadeel is dat hij niet correct werkt icm een Japanse PS3 omdat daar de functie van de X en de O omgewisseld zijn, en de ingebouwde macro houdt daar geen rekening mee.
Dank voor de antwoorden allen! Wat een geld zeg, $100 om je PS te bedienen op de goeie manier (met aan/uit). Als ik dan nu de controller moet vastpakken om em aan te zetten, dan gebruik ik em ook wel voor de blurays. Ik wacht wel op een goedkope oplossing.
Trouwens ben super tevreden met m'n "One". Superdesign, werkt perfect, alleen met XBMC heb ik nog steeds de bekende vertraging, welke uitleg ik ook probeer... Nu vakantie dus heb tijd om het uit te zoeken
Trouwens ben super tevreden met m'n "One". Superdesign, werkt perfect, alleen met XBMC heb ik nog steeds de bekende vertraging, welke uitleg ik ook probeer... Nu vakantie dus heb tijd om het uit te zoeken
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
ik heb een probleem met mijn Hormony 525.
ik heb sinds deze week een denon avr3808 en heb mijn harmony dus opnieuw aan de computer gehangen om mijn versterker te veranderen. sindsdien heb ik het probleem dat mijn tv niet goed aan of uit gaat.Terwijl ik dit vroeger wel goed werkend had. Het lampje van mijn tv gaat wel knipperen dat hij signaal ontvangt maar hij gaat niet uit. Bij de officiële afstandsbediening moet ik mijn aan/uit knop een aantal seconden ingedrukt houden om hem aan te krijgen.
Wat moet ik veranderen om dit weer werkend te krijgen ?
mijn tv is een pansonic 42pz80.
ik heb sinds deze week een denon avr3808 en heb mijn harmony dus opnieuw aan de computer gehangen om mijn versterker te veranderen. sindsdien heb ik het probleem dat mijn tv niet goed aan of uit gaat.Terwijl ik dit vroeger wel goed werkend had. Het lampje van mijn tv gaat wel knipperen dat hij signaal ontvangt maar hij gaat niet uit. Bij de officiële afstandsbediening moet ik mijn aan/uit knop een aantal seconden ingedrukt houden om hem aan te krijgen.
Wat moet ik veranderen om dit weer werkend te krijgen ?
mijn tv is een pansonic 42pz80.
Ik zou even de helpdesk bellen, dan is het zo in orde!
Inderdaad, ik had hetzelfde probleem (ander model Pana)... Helpdesk bellen, en je krijgt een update waarmee alles wel goed werkt..Sikkek schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:12:
Ik zou even de helpdesk bellen, dan is het zo in orde!
Net nóg maar een keer alles nagelopen en een update voor de tv-bediening binnengehaald, en zowaar, het werkt nu goed.MartijnGizmo schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:43:
Ik heb een viertal activities in gebruik:
- Watch TV
- Music
- Video
- Xbox360

heb even gebeld maar ze konden het hier niet zo vinden.jvalks schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:16:
[...]
Inderdaad, ik had hetzelfde probleem (ander model Pana)... Helpdesk bellen, en je krijgt een update waarmee alles wel goed werkt..
ze gingen een mailtje sturen naar het hoofdkantoor in Canada en ik zou een update krijgen binnen enkele dagen. Ben benieuwd
Eendagsknaller bij 4Launch, de Harmony 1000 voor €195: http://www.4launch.nl/shop/product/023554/
-- Edit: en vandaag, donderdag dus, een Harmony 555 voor €40 bij IBood
-- Edit: en vandaag, donderdag dus, een Harmony 555 voor €40 bij IBood
[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 23-10-2008 01:51 ]
Vandaag bij iBOOD:

▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Dat zei ik twee posts naar boven ook al hoor
Oeps.Wildfire schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:05:
[...]
Dat zei ik twee posts naar boven ook al hoor

▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Verwijderd
Ik heb even een vraagje over Harmony 1000, het wordt helaas niet echt duidelijk gemaakt op de Logitech site, maar is de 1000 nou geschikt voor XP/Vista MCE? Volgens mij wordt er namelijk geen IR ontvanger meegeleverd en zou je eventueel met iedere willekeurige ontvanger kunnen werken. Of moet je bijvoorbeeld een CheapAss gemote nemen om de functies te laten leren?
Ik hoor graag van jullie kenners.
Ik snap het niet helemaal.....of jij snapt het principe niet helemaalVerwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:57:
Ik heb even een vraagje over Harmony 1000, het wordt helaas niet echt duidelijk gemaakt op de Logitech site, maar is de 1000 nou geschikt voor XP/Vista MCE? Volgens mij wordt er namelijk geen IR ontvanger meegeleverd en zou je eventueel met iedere willekeurige ontvanger kunnen werken. Of moet je bijvoorbeeld een CheapAss gemote nemen om de functies te laten leren?
De remote zelf heeft niets met welk besturingssysteem dan ook te maken. Is gewoon een apparaat dat je huidige remotes vervangt. De/je huidige remotes horen ergens bij; bijvoorbeeld bij je TV, receiver, wat dan ook. Die apparaten beschikken allemaal over een IR ontvanger (anders hoort/heb je er ook geen remote bij.....
Om de Harmony's in te kunnen stellen, te kunnen laten werken heb je echter een PC nodig. Daar wordt dan software op geïnstalleerd waarmee je de Harmony kunt configureren. Die software is beschikbaar voor alle gangbare besturingssystemen (Windows XP en Vista, Apple).
Als jij dus ook je/een computer wilt kunnen bedienen met een Harmony dien je er eerst voor te zorgen dat ook dit apparaat beschikt over een infrarood ontvanger. Dan kun je vervolgens je PC gaan bedienen. Dus er moet ahw een infrarood oogje op/aan je computer gehangen/gemaakt worden, net als bij je dvd speler/tv/receiver dus.
Deze infrarood ontvanger heeft in principe weer weinig te maken met een CheapAss remote waar jij het over hebt. Je moet dus eerst zorgen dat je een infrarood ontvanger bij je pc krijgt (meestal komen deze wel samen met een bijbehorende remote control, de daadwerkelijk afstandsbediening).
Kort: je hebt hardware en software. Hardwarematig is een Harmony in beginsel niet geschikt voor een computer want die beschikt in de regel niet standaard over een (consumer) infrarood ontvanger.
Softwarematig is de Harmony juist geschikt voor een computer, want je hebt software nodig om hem in te kunnen stellen.
Jij haalt hardware en software door elkaar.
Eén ding; koop niet een IrDA compatible device, dat werkt niet of heel matig. Zie verder de rest van dit topic.......
[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 23-10-2008 11:26 ]
Ik heb gisteren mijn Logitech Harmony One ontvangen. Als ik hem lichtjes in mijn hand schud hoor ik iets rammelen, van binnenuit. Is dat iets wat andere bezittersn ook hebben of zou ik hem beter terug kunnen sturen? Hij werkt wel, maar ik ga me er mogelijk aan irriteren op den duur. En jah ik heb zoveel geld voor dit product betaald dan wil je geen rammelding.
Dit 'rammelen' (licht tikken?) is gewoon de tiltsensor voor het activeren van de verlichting. Mijn 885's hebben dit ook en het is dus niets om je zorgen over te maken.
Ah, mijn 885 heeft dat idd ook, maar ik dacht ook altijd dat er een los klein stukje plastic ofzo inzat. Maar dit zou het natuurlijk wel verklaren
Ik weet niet wat het is,maar omdat ik mn Xbox via HDMI aangesloten heb wilde ik dus mn Harman kardon Remote updaten.
Software geinstalleerd (Vista PC) en remote via USB aangesloten.
Vista ziet de remote,maar op de een of ander manier kan ik dus via de software niets updaten.
Volgens mij ziet deze de remote gewoon niet. Erg vaag.
Software geinstalleerd (Vista PC) en remote via USB aangesloten.
Vista ziet de remote,maar op de een of ander manier kan ik dus via de software niets updaten.
Volgens mij ziet deze de remote gewoon niet. Erg vaag.
Ook trotse bezitter van de 555 
Ben er erg blij mee, heb hem vrijwel helemaal goed ingesteld, op 1 dingetje na waar ik onderhand echt gek van wordt.
Ik heb deze apparaten:
Tv;
HTPC;
Home Theater Set (is receiver van mijn HTPC (digital) en TV (via de SCART)).
Als alle apparaten uit staan en ik druk op HTPC kijken gaan zoals bedoeld alle apparaten aan, alle ingangen gaan goed staan behalve mijn Tv, die springt terug naar Ext2 waar mijn receiver is aangesloten. Dit doordat mijn TV (samsung LE40A656) dus detecteert dat een SCART apparaat aan gaat en daar hopt hij dus vrolijk heen.
Nu heb ik al geprobeerd met die problemen oplossen functie het eea te veranderen (vertragingen mee gerommeld, opstartvolgorde van apparatuur veranderd) maar ik ben gewoon aan het einde van mijn latijn.
Iemand van jullie een idee om:
OF het overspringen door SCART uit te schakelen,
OF dit te fixen?
Mij lijkt het toch niet dat ik de enige ben met dit probleem
Ben er erg blij mee, heb hem vrijwel helemaal goed ingesteld, op 1 dingetje na waar ik onderhand echt gek van wordt.
Ik heb deze apparaten:
Tv;
HTPC;
Home Theater Set (is receiver van mijn HTPC (digital) en TV (via de SCART)).
Als alle apparaten uit staan en ik druk op HTPC kijken gaan zoals bedoeld alle apparaten aan, alle ingangen gaan goed staan behalve mijn Tv, die springt terug naar Ext2 waar mijn receiver is aangesloten. Dit doordat mijn TV (samsung LE40A656) dus detecteert dat een SCART apparaat aan gaat en daar hopt hij dus vrolijk heen.
Nu heb ik al geprobeerd met die problemen oplossen functie het eea te veranderen (vertragingen mee gerommeld, opstartvolgorde van apparatuur veranderd) maar ik ben gewoon aan het einde van mijn latijn.
Iemand van jullie een idee om:
OF het overspringen door SCART uit te schakelen,
OF dit te fixen?
Mij lijkt het toch niet dat ik de enige ben met dit probleem
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
@LiquidT_NL: je kan toch gewoon aan de activiteit voor je HTPC een vertraging opnemen en dan het commando om je TV op de juiste input te zetten? Overigens is het gebruik van SCART bij een LE40A656 wel een beetje jammer. Heb je geen component of HDMI op je HTS?
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Dit topic is gesloten.