Stond overigens ook al in de OP.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:24:
Ik heb zo een beetje begrepen dat een scart aansluiting wat een vijand is van de AB's van Harmony.
Maar je kan veel problemen oplossen op een online forum van harmony voor Nederland en België
KLIK HIER voor het Harmony-Forum.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Iemand ervaring mee? Ligt het er misschien aan dat het een Xbox 360 Elite is? Ik roep maar wat.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
verder qua instellingen niks veranderd voor de 360 omdat die gelijk goed werkte
misschien de puls tijd aanpassenspaceboy schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 07:42:
Ik BLIJF met m'n Xbox 360 icm Harmony 885 "stoeien". Aan gaat 'ie meestal wel als ik mijn activity Play Xbox 360 gebruik. Maar uit... not really. Dan moet ik op HELP drukken, dan vraagt 'ie een paar keer "Is the Xbox 360 off now?". En na 4x NO gaat 'ie opeens uit. Maar echt onthouden doet 'ie 't niet. Want de volgende keer moet dat gewoon weer.
Iemand ervaring mee? Ligt het er misschien aan dat het een Xbox 360 Elite is? Ik roep maar wat.
Niet direct een oplossing; maar het klopt dat na het gebruiken van de HELP knop/functie de dan ingevoerde settings, knop volgorde, whatever dit NIET bewaard word. Dat is geen bug, maar de bedoeling van Logitech......spaceboy schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 07:42:
Ik BLIJF met m'n Xbox 360 icm Harmony 885 "stoeien". Aan gaat 'ie meestal wel als ik mijn activity Play Xbox 360 gebruik. Maar uit... not really. Dan moet ik op HELP drukken, dan vraagt 'ie een paar keer "Is the Xbox 360 off now?". En na 4x NO gaat 'ie opeens uit. Maar echt onthouden doet 'ie 't niet. Want de volgende keer moet dat gewoon weer.
Je moet er dan dus alleen achter zien te komen wat de Harmony tijdens zo'n 'help sessie' wel (goed) doet en wat in je activity dus (nog) niet goed gaat........
Verwijderd
Als ie dan ook aangeeft wat je moet veranderenkaajee schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:39:
[...]
Niet direct een oplossing; maar het klopt dat na het gebruiken van de HELP knop/functie de dan ingevoerde settings, knop volgorde, whatever dit NIET bewaard word. Dat is geen bug, maar de bedoeling van Logitech......
Je moet er dan dus alleen achter zien te komen wat de Harmony tijdens zo'n 'help sessie' wel (goed) doet en wat in je activity dus (nog) niet goed gaat........

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Duurde even voor ik verbinding kreeg met de afstandbediening, maar na wat updates en paar keer het programma opnieuw starten werkt het uitstekend.
Instellen was bij mij een fluitje van een cent, apparaten en functies stonden mooi in de database. Activiteiten wijzigen en toevoegen werkt ook erg gemakkelijk.
Wel jammer dat het programma soms wat traag werkt omdat het programma via internet werkt.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Het probleem is dat de inputs maar deels direct aan te sturen zijn. Het lijstje met inputs is aan te passen, bij mij ziet het er zo uit, AV2 en component zijn dus het probleem.
- AV2 (geen commando voor)
- Component (geen commando voor)
- PC (InputPC)
- HDMI1 (InputHDMI1)
- HDMI2 (InputHDMI2)
- TV(Mode)
Daarom heb ik het nu opgelost door onder die twee activiteiten een knop toe te voegen die InputUPC en InputWii heet. Deze hebben respectievelijk de volgende sequences:
- InputPC => TvVideo => DirectionUP => DirectionUP => Select
- InputPC => TvVideo => DirectionUP => Select
Wat ik nu graag zou willen is deze sequences selecteren bij de input settings van mijn TV, maar dat lukt helaas niet aangezien sequences daar niet te kiezen zijn. Ik heb er ook aan gedacht om de IR commandos RAW te leren, maar ook dat is geen optie aangezien mijn originele AB geen commandos voor inputPC/hdmi heeft.
Ik heb het geprobeerd via de helpdesk maar het enige wat daar gebeurt is dat mijn setup verkloot wordt doordat een groot deel van mijn settings overschreven werden. Ze kwamen met 1 redelijke oplossing waarbij de "sequences" er zo uitzagen
- InputHDMI2 => TvVideo => TvVideo => TvVideo =>
- InputHDMI2 => TvVideo => TvVideo => TvVideo => TvVideo =>
Heeft iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen?
Verder komt er binnenkort een Popcornhour A-100. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik kon ze in de apparaten niet terugvinden
Je kunt het ook anders oplossen.tijsco schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 00:09:
Na lang tevreden te zijn geweest met een matige oplossing vind ik het nu toch tijd om het eens goed op te lossen. Ik krijg alles perfect ingesteld, behalve mijn panasonic 37pv70 plasma-tv.
Het probleem is dat de inputs maar deels direct aan te sturen zijn. Het lijstje met inputs is aan te passen, bij mij ziet het er zo uit, AV2 en component zijn dus het probleem.AV2 wordt alleen bij de activiteit Digitale TV kijken gebruikt en Component alleen bij de activiteit Wii.
- AV2 (geen commando voor)
- Component (geen commando voor)
- PC (InputPC)
- HDMI1 (InputHDMI1)
- HDMI2 (InputHDMI2)
- TV(Mode)
Daarom heb ik het nu opgelost door onder die twee activiteiten een knop toe te voegen die InputUPC en InputWii heet. Deze hebben respectievelijk de volgende sequences:Dit werkt voor mij perfect, alleen is het wel een extra handeling die je telkens moet doen en dus ook even uit moet leggen aan degenen die de AB gebruiken.
- InputPC => TvVideo => DirectionUP => DirectionUP => Select
- InputPC => TvVideo => DirectionUP => Select
Wat ik nu graag zou willen is deze sequences selecteren bij de input settings van mijn TV, maar dat lukt helaas niet aangezien sequences daar niet te kiezen zijn. Ik heb er ook aan gedacht om de IR commandos RAW te leren, maar ook dat is geen optie aangezien mijn originele AB geen commandos voor inputPC/hdmi heeft.
Ik heb het geprobeerd via de helpdesk maar het enige wat daar gebeurt is dat mijn setup verkloot wordt doordat een groot deel van mijn settings overschreven werden. Ze kwamen met 1 redelijke oplossing waarbij de "sequences" er zo uitzagenDat werkt opzich wel, maar dat heeft het grote nadeel dat elke keer van input gewisseld wordt, waardoor je dus een ander beeld tussendoor ziet (TV geeft altijd beeld). Verder is dit veel langzamer aangezien de inputdelays voor mijn tv groter zijn dan de inter-key delays.
- InputHDMI2 => TvVideo => TvVideo => TvVideo =>
- InputHDMI2 => TvVideo => TvVideo => TvVideo => TvVideo =>
Heeft iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen?
Verder komt er binnenkort een Popcornhour A-100. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik kon ze in de apparaten niet terugvinden
je gaat naar apparaten, selecteer bij de TV ingangen aanpassen.
Dan Methode 3
Daar kun je instellen welke AV kanalen je hebt (eventueel ook toevoegen) Dan krijg je de vraag of de tv kanalen overslaat die niet aangesloten zijn.
Probeer die es. Anders een andere methode selecteren.
Als de inputdelays van je tv groter zijn, dan kun je dat ook bij de instellingen van de tv instellen.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Nu kan ik nergens iets op iPod gebied vinden in de software (waarschijnlijk omdat de iPod standaard geen ab ondersteund), hoe hebben jullie dit gedaan? Heb nu ook een dock besteld, zou handig zijn als ik e.e.a. via de Harmony kon laten lopen, hier is immers wel een remote voor te krijgen.
Werk nu omslachtig door hem aan mijn Xbox te koppelen, maar voor wat muziek is het jammer van de energie (360 en m'n plasma aan zijn wat overdone voor een uurtje mp3 luisteren). Kan dan net zo goed de Mediacenter functie van de Xbox gebruiken.
Overigens zit ik nog een jaartje vast aan Playboy ... de 6 weken opzegtermijn zag ik te laat

Dus alsnog een prijzige 525 voor mij
[ Voor 14% gewijzigd door Speedy op 08-03-2008 19:02 ]
Gewoon zelf een activity maken zonder de wizzard (gaat wel via de wizzard, maar is minder jip en janneke) en dan zeggen dat je alleen je receiver aan wilt, en op welk kanaal hij moet komen te staan.
Tijd voor een nieuwe sig..
Ff bellen met de helpdesk, die kunnen jouw account 'kopieren' zodat je een 2e account krijgt met dezelfde settings...............Schweino schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:16:
Heb ook mijn 555 binnen van 1dayfly. Heb de instellingen van mijn 525 laten kopiëren naar de 555. Nu wil ik de 525 ook blijven gebruiken voor de slaapkamer. Moet ik dan een nieuwe account aanmaken, aangezien ik nergens de mogelijkheid kan vinden om een 2e harmony aan een en hetzelfde account te koppelen.
Kan ook! je kunt gewoon Mamitek X-10 via een IR-to-X10 converter aansturen. Gebruik ik zelf ook.jules schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 02:17:
Hmz, wel een interessant forum. Heb meteen maar een berichtje geplaatst. Ben wel benieuwd naar een domotica systeem die je vanaf je 885 kan aansturen.
Nope die wordt hier ook besproken, er zij nalleen nog weinig mensen die hem hebben...Dvamber schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:57:
is er ook een forum over de nieuwe Harony One? Die lijkt hier uit de boot te vallen, of vergis ik me?
Verwijderd
Bijvoorbeeld mijn Pioneer DVR-433H DVD/HD recorder heeft op zijn AB één knop voor switchen tussen bedienen van een DVD dan wel HD. Stel ik ga een activity 'DVD kijken' maken. Hoe zorg ik er dan voor dat de Harmony 555 wél naar DVD schakelt als de Pioneer op HD staat, maar dit uiteraard niet doet als de Pioneer al op DVD staat? In het laatste geval zou hij de Pioneer namenlijk switchen naar HD terwijl ik een DVD wil kijken.
Mijn media center zit in een lian-li v350 met 5,25 brackets aan de zijnkant, hier kan ik dus niks inbouwen omdat het dan out of sight is.
Misschien dat iemand van jullie dit probleem ook al heeft gehad.
Ik heb een tweede account voor m'n harmony die ik gebruik om dingen te testen. Daar heb ik jouw model even aan m'n configuratie toegevoegd en gekeken wat voor IR commando's de DVR-433H allemaal kent. Er zijn dedicated commando's voor HDD en DVD dus ik denk dat het wel goed zit :-)Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:35:
Sta op het punt de Harmony 555 aan te schaffen. Nog één punt waar ik onzeker over ben.
Bijvoorbeeld mijn Pioneer DVR-433H DVD/HD recorder heeft op zijn AB één knop voor switchen tussen bedienen van een DVD dan wel HD. Stel ik ga een activity 'DVD kijken' maken. Hoe zorg ik er dan voor dat de Harmony 555 wél naar DVD schakelt als de Pioneer op HD staat, maar dit uiteraard niet doet als de Pioneer al op DVD staat? In het laatste geval zou hij de Pioneer namenlijk switchen naar HD terwijl ik een DVD wil kijken.
Ik heb zelf overigens ook een 555 en daar ben ik heel tevreden mee
Mijn Phocus DVD/HDD recorder heeft ook zo'n functie waarbij ik kan switchen tussen DVD/CD en de interne HDD. Via de native knoppen op mijn 885 word hij niet ondersteund, wel kun je hem inprogrammeren onder één van de extra knoppen bij het scherm, of hem een willekeurige andere positie geven.Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:35:
Sta op het punt de Harmony 555 aan te schaffen. Nog één punt waar ik onzeker over ben.
sinds kort een harmony one in mijn bezit en heb na veel prutsen (die software is toch niet alles) nog enkele vragen:
1) Als ik de activiteit tv indrukken start dan gaat de afstandsbediening er altijd van uit dat mijn tv in stand by staat. Mijn tv toestel is echter het enige toetsel dat niet in standby staat en altijd manueel wordt ingeschakeld. Is het mogelijk om het aanzetten van het tv toestel te verwijderen (ook al is er dan niet echt sprake van een activiteit)?
2) Ik heb een alleenstaande harde schijf/mediaplayer van Packard Bell (store & play 3500), ik kan echter nergens het apparaat terugvinden, hebben jullie een idee waar ik moet zoeken (bestaat er bijvoorbeeld ook een database waarin je specifieker kunt zoeken (dus niet eerst type, merk, model, maar gewoon op merk en daar de modellen in overlopen?) Van deze mediaplayer heb ik een afstandsbediening, zijn er mogelijkheden om dit buiten de software om commando's te leren?
3) ook mijn ipod dock kan ik nergens terugvinden (tis een originele van apple), hebben jullie een idee.
Hier heb ik jammer genoeg geen apple remote van.
Waar ik mij voornamelijk aan stoor is dat men je opdringt van eerst een type te kiezen, ik zou liever de fabrikant kiezen en daarin doorlopen wat de mogelijkheden zijn.
Alvast bedankt
Dan moet je de 'Stroominstellingen aanpassen'. Hier kom je door naar 'Tabblad Apparaten' - 'Instellingen van je TV'. Hier moet je dan aageven dat je dit apparaat altijd aan wilt hebben staan.Ekfad schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:03:
1) Als ik de activiteit tv indrukken start dan gaat de afstandsbediening er altijd van uit dat mijn tv in stand by staat. Mijn tv toestel is echter het enige toetsel dat niet in standby staat en altijd manueel wordt ingeschakeld. Is het mogelijk om het aanzetten van het tv toestel te verwijderen (ook al is er dan niet echt sprake van een activiteit)?
De harmony zal dan niet de powertoggle versturen naar je tv.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 10-03-2008 21:51 ]
Versterker Arcam Arcam 290
Staat in de database
Verwijderd
Ja klopt, de overige apparaten zijn zeker geen probleem. Logitech heeft een database met 250.000 apparaten..!!! En daar zitten alle huidige apparaten wel in.Sjah schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:45:
Ik zit ook een Harmony te overwegen.... Nu vroeg ik me af staat mijn versterker uit 1996 in de database van hun? Het is een Arcam 290,nog altijd een ding dat muzikaal makkelijk meekan, die ik helaas zonder de bijbehorende ab kocht, puur om destijds geld te besparen, altijd een beetje spijt van gehad. Ga ik de volumeknop en de inputselector nu kunnen aansturen? Verder wil ik hem gebruiken voor een panasonic tv, een onkyo dvd, en de upc mediabox, maar ik denk dat dat zo mainstream is, daar verwacht ik geen problemen mee.
En anders kan je alles "learnen" vanaf de originele afstandbediening, maar zoals sledge al schreef, er staan echt onvoorstelbaar veel apparaten in de databse van logitech en de kans dat jouw apparaat er niet tussenstaat is erg klein.Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:25:
[...]
Ja klopt, de overige apparaten zijn zeker geen probleem. Logitech heeft een database met 250.000 apparaten..!!! En daar zitten alle huidige apparaten wel in.
Dat gaat een beetje lastig als ie de originele AB niet heeft zoals hij aan geeft. Maar gelukkig staat ie in de database ;>synthdood schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:59:
[...]
En anders kan je alles "learnen" vanaf de originele afstandbediening, maar zoals sledge al schreef, er staan echt onvoorstelbaar veel apparaten in de databse van logitech en de kans dat jouw apparaat er niet tussenstaat is erg klein.
kan je die database dan buiten het programma om raadplegen want ik weet niet goed hoe ik mijn harde schijf (media player) moet toevoegen?
Ok, bedankt! probeer ik vanavond onmiddellijk!evolnick schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:58:
[...]
Dan moet je de 'Stroominstellingen aanpassen'. Hier kom je door naar 'Tabblad Apparaten' - 'Instellingen van je TV'. Hier moet je dan aageven dat je dit apparaat altijd aan wilt hebben staan.
De harmony zal dan niet de powertoggle versturen naar je tv.
Mijn TV wordt geschakeld naar "PC" wanneer ik mijn media center wil gebruiken en gaat keurig naar component wanneer ik op de 360 wil gamen. Echter wanneer ik een DVD wil kijken, doe ik dat ook op mijn mediacenter en wordt mijn TV normaal gesproken op "PC" gezet.
Dit laatste gebeurt ook wanneer ik uit de activiteit Media Center kom en wordt mijn TV dus op "PC" gezet terwijl deze dat al staat. Het resultaat is dat mijn TV overschakeld naar de voorlaatste gekozen ingangsbron. Is dit te voorkomen?
Dat kan inderdaad, maar dan heb ik voor InputPC, InputHDMI1, InputHDMI2 en InputTV ook een sequence en dat wil ik juist niet.cypher21 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:53:
[...]
Je kunt het ook anders oplossen.
je gaat naar apparaten, selecteer bij de TV ingangen aanpassen.
Dan Methode 3
Daar kun je instellen welke AV kanalen je hebt (eventueel ook toevoegen) Dan krijg je de vraag of de tv kanalen overslaat die niet aangesloten zijn.
Probeer die es. Anders een andere methode selecteren.
Het probleem is niet dat ze te groot ingesteld staan, het probleem is juist dat ze daadwerkelijk groot zijn.Als de inputdelays van je tv groter zijn, dan kun je dat ook bij de instellingen van de tv instellen.
Ik vind het toch wel echt heel irritant dat ik een sequence wel onder een knopje bij een activiteit kan stoppen, maar dat ik die vervolgens niet kan gebruiken om een apparaat automatisch van input te laten wisselen.
Van de helpdesk krijg je vervolgens leuk zoiets te horen (Tweede e-mail):
Vervolgens passen ze heel mijn setup aan, waardoor ik een deel van mijn instellingen kwijt raak en vragen of ik het nog een keer wil proberen. Het enige wat ze hoeven te doen is een commando toevoegen aan mijn TV dat de voorheen beschreven sequence uitvoert en het werkt perfect. Helaas is dat blijkbaar te ingewikkeld dus moeten ze een "script schrijven" om het op te lossen.De afstandsbediening is een activiteiten afstandsbediening die is ontworpen om u apparaten te bedienen via de activiteiten.
Device mode is een optie om opdrachten te testen die u eventueel wilt programmeren voor u activiteiten.
Voor Panasonic TV's moeten wij een speciaal script schrijven waar de klant geen toegang tot heeft.
Wij hebben uw account nogmaals gewijzigd gebaseerd op de informatie die wij hier beschikbaar hebben. Kan u de Harmony afstandsbediening updaten en testen of nu alles correct werkt? Het is normaal dat u voor de eerst 3-4 activiteiten help moet gebruiken om de Harmony te synchroniseren met uw toestellen. Nadien zou wel activiteiten moeten kunnen wisselen zonder Help te moeten gebruiken.
Als ze nu gewoon onder het device aanleren van commandos ook sequences zouden ondersteunen zou heel de discussie niet nodig zijn

Verwijderd
Helaas stond deze Ranex RX 2585 niet in de database en met Learning lukte het niet. Ik zie ook geen donker semi-transparant plastic gedeelte op de AB. Houdt dit dan in dat het werkt dmv RF ipv infarood?
meestal werken die dingen idd met RF en niet infrarood. Hetzelfde "probleem" had ik ook met de AB van mijn gashaardVerwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:49:
Gisteren een Harmony 525 gekocht. Nou had ik gehoopt om naast m'n TV, Xbox 360 en kabel decoder, ook mijn "lichtschakelaars" (setje van 3 stopcontact doosjes met een afstandsbediening van de blokker, aangesloten op 2 staande lampen) op aan te sluiten.
Helaas stond deze Ranex RX 2585 niet in de database en met Learning lukte het niet. Ik zie ook geen donker semi-transparant plastic gedeelte op de AB. Houdt dit dan in dat het werkt dmv RF ipv infarood?
Alle klik-aan/klik-uit achtige systemen werken met RF en gebruiken met een eigen protocol. Ze werken alleen met hun eigen afstandbediening en zijn verder comaptible met niets. Het enige voordeel is wel dat ze relatief goedkoop zijn.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:49:
Gisteren een Harmony 525 gekocht. Nou had ik gehoopt om naast m'n TV, Xbox 360 en kabel decoder, ook mijn "lichtschakelaars" (setje van 3 stopcontact doosjes met een afstandsbediening van de blokker, aangesloten op 2 staande lampen) op aan te sluiten.
Als je verlichting wilt bedienen met een Harmony zijn er eigenlijk maar twee echte mogelijkheden:
- ZWave modules en een 895 (die spreekt zwave)
- X10 modules en een IR/X10 kastje. Dat kan je met elke harmony bedienen.
Beide opties werken goed en bieden veel mogelijkheden tot uitbreiden, maar ze zijn ook allebei een stuk duurder dan de Gamma/Lidl/Blokker oplossingen. Zowel de X10 als de ZWave modules zijn prijzig en een Harmony 895 is natuurlijk ook niet echt een koopje...
Verwijderd
Edit: gevonden
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 15:39 ]
Mijn spullen heb ik bij http://www.elekhomica.nl gehaald.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:59:
Waar kun je die X10 modules en/of IR/X10 kastjes kopen?
Edit: aha ik zie dat je die ook al hebt gevonden :-)
Ik heb in de woonkamer en keuken zo'n beetje alles remote (zelfs de verlichting in de afzuigkap). Alleen nog 1 lamp boven de tafel en wat lampen boven het aanrecht gaan met een gewone schakelaar, zodat je in het donker ook nog zonder afstandbediening ouderwets iets aan kan doen. Met een CM11 module is het hele zaakje ook geprogrammeerd (X10 modules communiceren met elkaar via het lichtnet). Als ik 's ochtends m'n bed uit moet gaat er een lamp branden in de slaapkamer. Die gaat na een half uurtje weer uit en tegen de tijd dat ik de badkamer uitkom brandt er licht in de woonkamer en keuken, wat weer auotmatisch uitgaat als ik de deur uitga. 's Avonds gaat de verlichting in de afzuigkap en de woonkamer aan wanneer het begint te schemeren (het schema past zich automatisch aan aan de jaargetijden) en weer uit om een uur of 12. Erg handig allemaal!
Hoewel ik zoiets al lang van plan was, was er een inbraakpoging nodig om tot actie over te gaan (Ik heb ze op heterdaad betrapt terwijl ze bezig waren met een koevoet m'n keukenraam te forceren... klooktzakken!) . Ik wil dus dat er ook het één en ander gaat branden als ik niet thuis ben. Zo'n donker huis is wel heel erg aantrekkelijk voor inbrekers. De hele handel draait nu ruim een jaar en ik moet zeggen dat het erg prettig is. Ik doe bijna geen lamp meer handmatig aan en uit. Als je de boel een beetje handig instelt dan brandt er precies licht waar en wanneer je het nodig hebt. Ik had met kerst zelfs de kerstboom erop staan en binnenkort komt er een nieuw zonnescherm en die ga ik ook op X10 zetten. Als je thuis een servertje hebt draaien kan je de CM11 daar op aansluiten en dan kan je met een pakket zoals Homeseer nog veel verder gaan met automatiseren en het geheel is dan ook via het web te bedienen. Ik heb nu een bewakingscamera en verlichting allemaal via het web toegankelijk. Er is niets grappiger dan vanaf je werk een lamp thuis aan of uit doen terwijl je via de camera de verbazing van je vriendin kan zien
Verwijderd
Hij praat niet over klikaanklikuit, maar Ranex.synthdood schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:37:
[...]
Alle klik-aan/klik-uit achtige systemen werken met RF en gebruiken met een eigen protocol. Ze werken alleen met hun eigen afstandbediening en zijn verder comaptible met niets. Het enige voordeel is wel dat ze relatief goedkoop zijn.
Als je verlichting wilt bedienen met een Harmony zijn er eigenlijk maar twee echte mogelijkheden:
- ZWave modules en een 895 (die spreekt zwave)
- X10 modules en een IR/X10 kastje. Dat kan je met elke harmony bedienen.
Beide opties werken goed en bieden veel mogelijkheden tot uitbreiden, maar ze zijn ook allebei een stuk duurder dan de Gamma/Lidl/Blokker oplossingen. Zowel de X10 als de ZWave modules zijn prijzig en een Harmony 895 is natuurlijk ook niet echt een koopje...
Overigens is klikaanklikuit prima te bedienen via een Powermid XS.
Lampen bedien ik dus zo met de harmony. Ook heb ik bij activiteiten TV en DVD kijken het beamerscherm automatisch naar beneden en omhoog als ik de boel uit zet
[...]
Leuk verhaal, dat wil ik dus ook in mijn nieuwe huis. Alleen wat is jouw keuze geweest om voor X10 te kiezen en niet Z-Wave?
Ik hb dan toch een vraagje m.b.t. de Powermid's. Wat moet ik nou kopen om m'n Harmony te laten werken met de kaku? Een losse zender of een complete set?Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:20:
[...]
Hij praat niet over klikaanklikuit, maar Ranex.
Lampen bedien ik dus zo met de harmony. Ook heb ik bij activiteiten TV en DVD kijken het beamerscherm automatisch naar beneden en omhoog als ik de boel uit zet
En waar kun je die dingen goedkoop krijgen? Zat nu op een prijs van 35 euro.
Hiervoor is de Vraag & Aanbod in het leven geroepenJME schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 07:37:
Weet niet of dit soort berichten hier mag, maar ik heb hier nog wel een compleet setje (zender en ontvanger) PowerMid XL liggen waar ik wel vanaf wil. Slechts enkele maanden oud, maar mijn plasma tv verstoort het ir-signaal teveel, zodat ie te vaak hapert bij m'n kaku's. Voor 25 piek mag je de complete set hebben (kun je ook nog eens spelen met de oorspronkelijke bedoeling van die dingen).
Dat van die Powermid wist ik nietVerwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:20:
[...]
Hij praat niet over klikaanklikuit, maar Ranex.

We dwalen een beetje af, dit is tenslotte een Harmony topic, maar vooruit:FSharky schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:28:
[quote]synthdood schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:46:
[...]
Leuk verhaal, dat wil ik dus ook in mijn nieuwe huis. Alleen wat is jouw keuze geweest om voor X10 te kiezen en niet Z-Wave?
De keuze voor X10 had voornamelijk te maken met de verkrijgbaarheid van modules op het moment dat ik de spullen ging kopen. Mijn systeem is gecombineerd met een volledig draadloos alarmsysteem. De controller voor het alarm is tevens de ontvanger voor de X10 afstandbedieningen en het alarm kan, als er alarm is, één van de X10 lampen inschakelen. Met de X10 afstandbedieningen kan ik dus ook het alarm bedienen. Voor zover ik weet bestaat dit (nog) niet voor ZWave. Als ik opnieuw voor de keuze stond zou ik misschien wel Zwave nemen. Dat is toch wel een nieuwere techniek met, in potentie, meer mogelijkheden. Het is alleen zo jammer dat er zo weinig van te koop is en dat het erg duur is allemaal. Ik vind het ook wel jammer dat zowel X10 als ZWave spullen allemaal zo ontiegelijk lelijk zijn, maar ja dat verandert misschien ook wel een keer. Het wordt hoog tijd dat er wat meer fabrikanten van dat spul komen.
Als ik het goed heb gelezen stuur je met je AB een signaal naar de extender, deze zet het om naar IR en stuurt het weer verder.
Nou staat al mijn apparatuur in een TV-meubel wat 3 gescheiden compartimenten en in alle 3 staat natuurlijk apparatuur wat bediend moet worden met de 895. Omdat de extender het signaal omzet naar IR neem ik aan dat de extender in de richting van je apparatuur moet zenden? Dus heb ik een probleem als ik mn spullen in verschillende compartimenten heb zitten?
Verwijderd
In het pakket van de 895 zitten oa: RF-extender + 4 dubbele IR-zenders.
Het dubbele betekend dat er 2 zenders aan het eind van elk snoer zitten.
Vanaf de RF extender kan je dus 4 verschilende snoeren met IR zenders naar je compartimenten laten lopen. In jouw geval zal 3 snoeren genoeg zijn.
Aangezien de snoeren van 1 plek komen, de extender, moet je wel de mogelijkheid hebben om die snoeren naar de 3 verschillende compartimenten te laten lopen
Vannacht hele nacht laten draaien, maar vanochtend nog niets.
Iemand een idee waar dat door komt?
(Het is zowel met de CD als met de gedownloade software)
Edit:
De temp-directory stond op een andere locatie. Dit aangepast naar origineel en het werkt prima
[ Voor 18% gewijzigd door Bertus op 16-03-2008 09:01 ]
Heeft ook een computer!
Hallo. Ik ben nog steeds aan het 'prutsen' met de Harmony One (niet zo veel tijd jammer genoeg) en zit nu met het volgende probleem. Ik heb de directe inputs voor HDMI1, HDMI2 en TV. Jammer genoeg gebruik ik ook vaak de componentingang, hiervoor moet ik in het menu selecteren.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik in de instellingen zowel van de directe inputs kan gebruik maken en bovendien de componentingang kan gebruiken via de andere functie?
Vb;
Dvd kijk ik via HDMI1, in de activiteit kies ik dan ook als directe ingang HDMI1 via directe input
HDD bekijk ik via component en kan ik dus niet onmiddellijk via een directe input kiezen, blijkbaar laat de software van Logitech mij niet toe om een menukeuze te combineren met directe inputs (het is ofwel met directe inputs werken, ofwel via een menukeuze ...)
Is er hier een oplossing voor (ik heb een panasonic 42PV70)?
Ik zou zeggen: Probeer eens te bellen met de logitech servicedesk. Dit is gratis en uit eigen ervaring weet ik dat ze prima helpen.Ekfad schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:59:
Ook hier even volgende vraag stellen
Hallo. Ik ben nog steeds aan het 'prutsen' met de Harmony One (niet zo veel tijd jammer genoeg) en zit nu met het volgende probleem. Ik heb de directe inputs voor HDMI1, HDMI2 en TV. Jammer genoeg gebruik ik ook vaak de componentingang, hiervoor moet ik in het menu selecteren.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik in de instellingen zowel van de directe inputs kan gebruik maken en bovendien de componentingang kan gebruiken via de andere functie?
Vb;
Dvd kijk ik via HDMI1, in de activiteit kies ik dan ook als directe ingang HDMI1 via directe input
HDD bekijk ik via component en kan ik dus niet onmiddellijk via een directe input kiezen, blijkbaar laat de software van Logitech mij niet toe om een menukeuze te combineren met directe inputs (het is ofwel met directe inputs werken, ofwel via een menukeuze ...)
Verwijderd
ELKE IR afstandsbediening is te clonen.marvlems schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:49:
Weet iemand of met de Logitech Harmony 555 ook de Popcornhour unit te bedienen is?
Is geen knop, ook niet op een/de computer, maar een functie die ja aan een knop koppelt. Moet je dus in je PC instellen; energiebeheer - wat moet er gebeuren als ik de powerknop indruk? sleep in jou geval........obsidian schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:35:
Weet iemand of het mogelijk is om naast de power off voor een media center pc ook nog een sleep knop te programmeren? Ik kwam hem niet tegen in de lijst van commando's. Ook de originele AB heeft dat niet maar ik zou dat wel makkelijk vinden, dan kan ik hem op standby zetten als ik nog wat wil opnemen ofzo.
Ja dat weet ik, maar ik wil ze beide, dus ik wil met één knop de sleep en met een andere knop de on/off kunnen bedienen. Afhankelijk van het feit of ik nog wat op moet nemen of niet.kaajee schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:01:
[...]
Is geen knop, ook niet op een/de computer, maar een functie die ja aan een knop koppelt. Moet je dus in je PC instellen; energiebeheer - wat moet er gebeuren als ik de powerknop indruk? sleep in jou geval........
Ik wil net zoiets gaan doen. Ik wil een apart code om de mediacenter aan te zetten en een aparte code om 'm weer uit te zetten. Het power commando wat je standaard hebt laat ik dan vanuit mediaportal het systeem in hibernate zetten en voor het aanzetten gebruik ik dan een code van een ander device wat verder nergens anders voor wordt gebruikt (desnoods learn ik iets van één of andere, oude, afstandbediening.... any IR code will do) Die nieuwe code learn ik dan vervolgens in de IR ontvanger in m'n mediacenter en die wordt gebruikt om de PC aan te zetten. Nou is de IR ontvanger in mijn Dign kast een IRTrans type en die kan je in principe elke IR code aanleren. Om dat met de standaard MCE ontvanger te doen heb je wellicht iets als Girder nodig.obsidian schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:23:
[...]
Ja dat weet ik, maar ik wil ze beide, dus ik wil met één knop de sleep en met een andere knop de on/off kunnen bedienen. Afhankelijk van het feit of ik nog wat op moet nemen of niet.
Wat ik probeer te bereiken is dat de PC wel aangaat zodra ik de Mediacenter activity kies, maar niet uitgaat als je van activity switcht of op de powerknop van de harmony drukt. (Ik wil 'm heel bewust met de hand uitzetten ) Onbegrijpelijk dat de standaard MCE remote codes geen dedicated powerOn en powerOff kennen. Togglecodes zijn altijd heel vervelend en dat had microsoft beter moeten weten.
Maar dat heeft (dus) niets met de Harmony als zodanig te maken, maar alles met je pc. Je computer heeft toch ook maar 1 aan/uit toets? Die kun je in de software van je pc configureren; aan/uit, hibernate, standby, whatever. Maar altijd maar 1 functie.obsidian schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:23:
[...]
Ja dat weet ik, maar ik wil ze beide, dus ik wil met één knop de sleep en met een andere knop de on/off kunnen bedienen. Afhankelijk van het feit of ik nog wat op moet nemen of niet.
je moet het dus in je PC zoeken, eerst zorgen dat die beide kan en dan kijken of je er een IR commando op los kunt laten.......
De harmony's kent verschillende modi van hoe je ingangen/sources moet instellen. Via sources/bron ingang selecteren via 1 toggle knop, via een menu structuur, iedere ingang direct een knop of wellicht nog eentje die ik vergeten ben. Daarnaast kun je zelf ook een sequence instellen van verschillende combinaties totdat je je uiteindelijke ingang geselecteerd hebt.Ekfad schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:59:
Ook hier even volgende vraag stellen
Vb;
Maar goed, wat nu te doen? Er zijn verschillende opties;
- Zoals ie nu staat ingesteld (via bron ingang toggle) + een sequence instellen dat ie via het menu de juiste ingang kiest
- de harmony aanleren dat ie de bron ingang/source alleen via het menu kan instellen (mits alle bron ingangen via het menu in te stellen zijn.
Daarnaast kun je eventueel nog een knop de functie geven waarmee je tussen je sources kan togglen of via het menu alsnog een andere source kan selecteren, in het geval er iets mis mocht zijn gegaan.
Nou, mijn (bedraad) Logitech toetsenbord heeft wel degelijk een extra sleep toets, dus ik hoopte eigenlijk dat je het via de Harmony ook zou kunnen doen. Of iig dat iemand het al eens gedaan heeft...kaajee schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:04:
[...]
Maar dat heeft (dus) niets met de Harmony als zodanig te maken, maar alles met je pc. Je computer heeft toch ook maar 1 aan/uit toets? Die kun je in de software van je pc configureren; aan/uit, hibernate, standby, whatever. Maar altijd maar 1 functie.
je moet het dus in je PC zoeken, eerst zorgen dat die beide kan en dan kijken of je er een IR commando op los kunt laten.......
Het is dus niet zoals een toetsenbord dat ie via USB etc alles maar kan sturen wat in de driver gebakken zit.
Jazeker, ik gebruik 'em ook voor de PCH. Staat zelfs in de Harmony Database voorgedefinieerd (Media Center PC -> Syabas)marvlems schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:49:
Weet iemand of met de Logitech Harmony 555 ook de Popcornhour unit te bedienen is?
Ik denk, als ik je verhaal snap, dat je gewoon een IR ontvanger voor je PC moet aanschaffen. De MS MCE usb IR ontvanger lijkt me dan het meest handig.......(minder dan 2 tientjes)spaceboy schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:23:
Beetje offtopic misschien, maar ik heb 'n Harmony 885 en een pc die ik als mediacenter gebruik voor de slaapkamer-tv. Wat is een goedkope chique oplossing om met die Harmony de pc te bedienen? Is er een of andere unit die ik in m'n pc kan bouwen? Of gaat dat echt honderden euro's kosten?
Je heb een stuk hardware nodig om de infrarood signalen op te ontvangen. Dat kan bijvoorbeeld een Microsoft Media Center remote controller en receiver zijn (zo'n €25). Als je meer wil bedienen dan alleen je Windows Media center of Media portal, dan heb je ook software nodig zoals HIP (gratis) of Girder (vanaf €50). Uitleg over deze software en hoe die met de Microsoft remote controller samenwerkt, staat op deze pagina.spaceboy schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:23:
Beetje offtopic misschien, maar ik heb 'n Harmony 885 en een pc die ik als mediacenter gebruik voor de slaapkamer-tv. Wat is een goedkope chique oplossing om met die Harmony de pc te bedienen? Is er een of andere unit die ik in m'n pc kan bouwen? Of gaat dat echt honderden euro's kosten?
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Ja dat weet ik allemaal al welsander- schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:24:
Volgens mij snap je het principe niet helemaal. De Harmony kent helemala niks, de harmony neemt alleen maar 1op1 ir commando's over van de orginele apparaten. Je moet er dus eerst voor zorgen dat je je pc een ir commando leert waarmee hij in slaapstand gaat. Daar zijn verschillende ir programma's voor etc. Zodra je pc dat ir commando kent, leer je dat ook aan je harmony en klaar is kees.
Het is dus niet zoals een toetsenbord dat ie via USB etc alles maar kan sturen wat in de driver gebakken zit.
Nee dan weet je het niet allemaal!! En had sander- toch gelijk.............obsidian schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:15:
[...]
Ja dat weet ik allemaal al welMaar ik heb zelf ook het commando moeten "maken" om de PC aan en uit te kunnen zetten via de remote icm het ir oog van mijn kast. Ik had gehoopt dat iemand ook de werkwijze zou weten om het IR commando te maken om naast de on/off ook een sleep toe te voegen
Hoe heb jij dan zgn. het commando 'gemaakt' om je pc uit te zetten?
Ik heb de handleiding gevolgd van mijn kastkaajee schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:26:
[...]
Nee dan weet je het niet allemaal!! En had sander- toch gelijk.............
Hoe heb jij dan zgn. het commando 'gemaakt' om je pc uit te zetten?
Ik moet helemaal niets! Ik heb geen problemen, weet bovendien niet eens welke kast je hebt, dus als ik je al zou willen helpen................obsidian schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:11:
[...]
Ik heb de handleiding gevolgd van mijn kastDe VFD van de OrigenAE kasten kunnen de kasten via de IR aan en uitzetten... Maar dat commando moet je de PC wel "leren". Als je wilt weten hoe dat moet, dan moet je even op hun site kijken.
Maar nu zeg je het toch zelf al: het heeft dus niets met de Harmony te maken, maar alles met jouw kast of liever, zoals je zelf zegt; de VFD van je (onbekende) kast.
Als die het sleep commando niet kent en ook niet zal kennen kan je Harmony dat ook niet 'overnemen'.
Je zult, zoals gezegd, idd best met 'tussen programmaatje' het sleep commando aan je/een IR receiver kunnen koppelen en zodoende ook met de Harmony je pc in standby kunt laten gaan.
Het commando om bijv. XP in standby te laten gaan is: rundll32 powrprof.dll,SetSuspendState
Dat koppel je aan een 'ir-key' in bijv. Girder, 'koppel' je Harmony dit commando, klaar is kees.
We zijn weer lekker vriendelijk tegen elkaar zo vroegkaajee schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:11:
[...]
Ik moet helemaal niets! Ik heb geen problemen, weet bovendien niet eens welke kast je hebt, dus als ik je al zou willen helpen................
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dude, wat is jouw probleem man? Mijn specs staan in mijn sig en het is al verschillende keren in het topic gezegd dat ik een OrigenAE H6 heb, en als je dat niet weet kan je het gewoon even vragen... Geen reden om zo te gaan doen hoor... En de handleiding op de OrigenAE site is voor alle kasten hetzelfde aangezien ze voor de meeste kasten dezelfde VFD gebruiken.kaajee schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:11:
[...]
Ik moet helemaal niets! Ik heb geen problemen, weet bovendien niet eens welke kast je hebt, dus als ik je al zou willen helpen................
Maar nu zeg je het toch zelf al: het heeft dus niets met de Harmony te maken, maar alles met jouw kast of liever, zoals je zelf zegt; de VFD van je (onbekende) kast.
Als die het sleep commando niet kent en ook niet zal kennen kan je Harmony dat ook niet 'overnemen'.
Ik gebruik de software die bij de VFD zat, dat is IRTRANS. En daarmee kan je een commando aanmaken die de on/off knop gebruikt van de remote. Maar die heeft dus maar 1 commando, en ik heb er twee nodig.Je zult, zoals gezegd, idd best met 'tussen programmaatje' het sleep commando aan je/een IR receiver kunnen koppelen en zodoende ook met de Harmony je pc in standby kunt laten gaan.
Het commando om bijv. XP in standby te laten gaan is: rundll32 powrprof.dll,SetSuspendState
Dat koppel je aan een 'ir-key' in bijv. Girder, 'koppel' je Harmony dit commando, klaar is kees.
Dude, ik heb geen probleem. Jij zegt in je eerdere post: "Als je wilt weten hoe dat moet, dan moet je even op hun site kijken".obsidian schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:04:
[...]
Dude, wat is jouw probleem man? Mijn specs staan in mijn sig en het is al verschillende keren in het topic gezegd dat ik een OrigenAE H6 heb, en als je dat niet weet kan je het gewoon even vragen... Geen reden om zo te gaan doen hoor... En de handleiding op de OrigenAE site is voor alle kasten hetzelfde aangezien ze voor de meeste kasten dezelfde VFD gebruiken.
En daarop zeg ik dat ik helemaal niets moet. Jij wilt wat, ik wil je best helpen, maar dan moet je mij van de juiste info voorzien. Ik ga dan niet nog eens allerlei toeren uithalen om achter bepaalde zaken te komen. Zo zie ik bijv. helemaal geen handleiding waarin staat hoe je dat in die VFD zou moeten instellen. En ga ik ook niet teruglezen om erachter te komen wat jij precies hebt. Als jij wil dat mensen je helpen moet je ze van de juiste info voorzien. Dat zou in dit geval kunnen zijn een linkje naar de bewuste manual.
[...]
Dan kan het dus waarschijnlijk niet met die software hè. Vandaar dat 2 mensen ook al aanraadden om eens naar andere proggies te kijken. Dus helpen willen we je best......Alleen al het feit dat ik reageer betekent toch al dat ik je probeer te helpen?obsidian schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:04:
Ik gebruik de software die bij de VFD zat, dat is IRTRANS. En daarmee kan je een commando aanmaken die de on/off knop gebruikt van de remote. Maar die heeft dus maar 1 commando, en ik heb er twee nodig.
Wellicht praktischer: waarom kies je niet gewoon voor óf aan/uit functionaliteit óf standby-functionaliteit? Dan heb je aan 1 functie/knop genoeg. Standby is toch ook uit ahw? Start ie ook nog eens veel sneller op.....
Enfin, alles werkt nu goed, ben ondertussen wel al wat verder en heb terug enkele kleine problemen gevonden. Mijn HDD schijf (pakard bell) reageert traag op de commando's en sommige commando's die werden aangeleerd via de afstandsbediening komen gewoonweg niet door.
Is de leerfunctie van de harmony beperkt of zou hij sowieso alle 'raw' commando's moeten leren?
En hoe zorg ik er voor dat de reactiesnelheid iets hoger ligt?
alvast bedankt
Verwijderd
Jij had toch een probleem met de 42pv70 en selecteren van inputs? Ik worstel met hetzelfde probleem, hoe heeft die helpdesk het voor jou opgelost?Ekfad schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:50:
Ik moet zeggen, die Logitech support is echt wel top, zat ik zo'n 2 a 3 weken te prutsen, lost die gast het op in zo'n 4 minuten! lol
Yep, dat had ik idd en hoe hij het gedaan heeft kan ik echt niet zeggen. Je hebt geen zicht op de veranderingen die ze doorvoeren op jouw account.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:37:
[...]
Jij had toch een probleem met de 42pv70 en selecteren van inputs? Ik worstel met hetzelfde probleem, hoe heeft die helpdesk het voor jou opgelost?
Maar als je belt stellen ze enkele vragen en is het probleem in 1,2,3 opgelost. Nu werkt het perfect, het enige wat ik wel moet doen bij het gebruik van deze instellingen is een beetje wachten (het ingeven en doorlopen van het selectiemenu's duurt langer dan als je het manueel zou doen).
Binnen een uurtje had ik al mijn apparatuur erin. Alles stond fijn in de database. Marantz versterker en DVD speler, Panasonic Plasma, Samsung digitale kabeldecoder met HDD en de Popcorn Hour Media Player. Daarna de rest van de avond tweaken om de diverse opties op de goede plek te krijgen.
Moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben door de 785. Werking is zeer intuitief en apparaten worden perfect aangestuurd. Eindelijk een AB die m'n schoonouders ook gaan begrijpen, ook handig.
Software zou wellicht iets overzichtelijker kunnen worden opgebouwd, maar dan moeten ze denk ik vanaf de grond af weer gaan coden. Het heeft in ieder geval prima voorzien in mijn behoefte. Nu maar es kijken welke kleine aanpassingen we in de loop der tijd gaan doen door gebruikservaringen.
Aanrader voor iedereen die meer dan 2 AB's op tafel heeft liggen!
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
2-3 AB's zijn nog wel te doen, maar met meer begint het wel vervelend te worden. Daarnaast vind ik de aanschafprijs van een gemiddelde Harmony toch wel stevig.roma0803 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:02:
Aanrader voor iedereen die meer dan 2 AB's op tafel heeft liggen!
Ik gebruik mijn 885 nu bijna een 2 maanden geloof ik, ben er best tevreden mee. Hij behoeft nog steeds wat tweaks, maar ben tot op heden te lui geweest om het te veranderen. Vrijdag een A/V (scart) switch met AB ontvangen, het ritsje AV (audio video) apparatuur in mijn kast werd wat veel met maar 1 scart aansluiting op mijn TV. Met deze switch erbij moet ik hem nu wel weer opnieuw gaan programmeren
[ Voor 84% gewijzigd door Schweino op 23-03-2008 10:48 ]
Eens kijken of ik nu wel antwoord krijg...Saeverix schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:19:
Al iemand ervaring met de Logitech Harmony One? Ik ben nu namelijk in het bezit van de Harmony 525, maar ben er nog steeds niet tevreden over. En dan heb ik het over gebruiksgemak.
Neem bijvoorbeeld de volume/kanaal toetsen (en het OK knop gedeelte). Die zijn van hard plastic en drukken soms erg lastig in...
Mijn vraag is hoe de toesten van de Harmony One zijn... Zijn dat allemaal van die zachte rubberen toetsen? Want als dat zo is dan ga ik binnenkort ook een Harmony One aanschaffen.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Verwijderd
Mij is het uiteindelijk gelukt zonder de helpdesk. Dat heb ik gedaan door de inputs van de TV zo in te stellen dat elke input een eigen commando heeft. Dat is niet waar, maar dat komt het dichtst in de buurt. Vervolgens heb ik de lijst met inputs exact gelijk gemaakt met hoe het in de TV is en daar de commandos aan gekoppeld. In mijn geval is dat:Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:37:
[...]
Jij had toch een probleem met de 42pv70 en selecteren van inputs? Ik worstel met hetzelfde probleem, hoe heeft die helpdesk het voor jou opgelost?
- AV2 (geen commando)
- Component (geen commando)
- PC (InputPC)
- HDMI1 (InputHDMI1)
- HDMI2 (InputHDMI2)
- TV(Mode)
- Voor Component: InputPC => TvVideo => DirectionUP => Select
- Voor AV2:InputPC => TvVideo => DirectionUP => DirectionUP => Select
[ Voor 6% gewijzigd door E.Greidanus op 25-03-2008 12:19 ]
Geen!E.Greidanus schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:13:
Iemand een idee welke irda ontvanger ik onder Vista X64 Ultimate kan gebruiken voor de Harmony 525 ? het gaat om het gebruik voor Windows Media Center. Had een YPU105 (http://www.yagoda.nl/irda...arood-adapter-p-2433.html) besteld, maar deze werkt niet en wanneer ik hem eruit haal ligt Vista zelfs op zijn gat !!! Zijn ook geen nieuwe drivers voor te vinden
Zoek anders voor de grap eens op irda in dit topic.........kleine moeite, groot plezier, voor zowel jou als andere lezers......
Het instellen vond ik letterlijk waardeloos. Maar nu het eenmaal (bijna goed) ingesteld staat is het een genot om er m'n apparatuur mee te bedienen.
Hoe lang doet de batterij het bij anderen eigenlijk? In mijn eerste week hing ie dagelijks enkele keren aan m'n laptop, hij was toen ook binnen een week weer leeg. Maar nu heb ik hem een aantal weken niet meer geupdate, tot eergisteren, en tot die tijd geen melding gehad dat ie leeg was. Behalve net na de 2e of 3e update...
Huh? Je hebt toch een 885? Die leg je toch standaard bij niet-gebruiken op het oplaadstation?jules schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 03:21:
Hoe lang doet de batterij het bij anderen eigenlijk? In mijn eerste week hing ie dagelijks enkele keren aan m'n laptop, hij was toen ook binnen een week weer leeg. Maar nu heb ik hem een aantal weken niet meer geupdate, tot eergisteren, en tot die tijd geen melding gehad dat ie leeg was. Behalve net na de 2e of 3e update...
Verder heb ik (ook een 885) geen idee hoe lang de batterij mee gaat. Niet echt bijzonder lang, volgens mij is 'ie bij een week niet gebruiken (en niet op de oplader) al leeg.
(en als je na een verhuizing met de AB een week in een verhuisdoos merkt dat 'ie leeg is, *dan* pas merk je hoe je niet meer zonder die Harmony kan...
Die mening deel ik met jou ja. Het is een ramp om alles te krijgen zoals je wilt. Daar ben je echt wel een paar uurtjes mee zoet. Ik heb ook alle overbodige zooi eruit gegooid. Niks meer 5 pagina's met commando's die je toch nooit gebruikt. Hooguit twee bladzijdes en dan nog maar halfvol.jules schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 03:21:
Het instellen vond ik letterlijk waardeloos. Maar nu het eenmaal (bijna goed) ingesteld staat is het een genot om er m'n apparatuur mee te bedienen.
Volgens mij kan ik toch wel minimaal een week doen zonder op te laden.Hoe lang doet de batterij het bij anderen eigenlijk? In mijn eerste week hing ie dagelijks enkele keren aan m'n laptop, hij was toen ook binnen een week weer leeg. Maar nu heb ik hem een aantal weken niet meer geupdate, tot eergisteren, en tot die tijd geen melding gehad dat ie leeg was. Behalve net na de 2e of 3e update...
Nope, ik heb geen zin om mijn accu voortijdig te moeten vervangenvanaalten schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:44:
Huh? Je hebt toch een 885? Die leg je toch standaard bij niet-gebruiken op het oplaadstation?
Ik doe er een kleine maand mee en gebruik hem toch dagelijks.vanaalten schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 07:44:
[...]
Huh? Je hebt toch een 885? Die leg je toch standaard bij niet-gebruiken op het oplaadstation?
Verder heb ik (ook een 885) geen idee hoe lang de batterij mee gaat. Niet echt bijzonder lang, volgens mij is 'ie bij een week niet gebruiken (en niet op de oplader) al leeg.
(en als je na een verhuizing met de AB een week in een verhuisdoos merkt dat 'ie leeg is, *dan* pas merk je hoe je niet meer zonder die Harmony kan...)
Gerloof dat die na 2uur gebruik wel van 3 streepjes terug springt naar 1 streepje maar daar doet die het vrij lang mee. Heb de AB nu alweer iets langer als een half jaar.
[ Voor 12% gewijzigd door Vassie18 op 26-03-2008 09:37 ]
Ik ben nog op zoek naar een chique manier om volume van m'n tv op 0 te krijgen (niet "mute", want m'n Panasonic laat dan fulltime zo'n lelijk symbooltje zien). Heb nu een "custom step" gemaakt die 5x volume down doet. Maar echt netjes vind ik dat niet (plus, het duurt vrij lang). Iemand tips?jules schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 03:21:
<knip>
DVD kijken? Pak de AB, druk de juiste activity in, leun achterover en 5 tellen later staat alles aan, DVD speler, A/V switch op juiste kanaal, TV aan en op juiste kanaal, volume van de tv helemaal geminimaliseerd, versterker op het juiste kanaal aan. Je drukt op play, DVD speler begint DVD af te spelen, je zet muziek harder/zachter van de versterker. Sub iets te hard? Geen probleem, zetten we die wat zachter... Klaar met kijken? Met 1 knop zet je alles ook weer uit.
<knip>
Nee, kan niet anders, tijd/interval (veel) korter instellen om de snelheid voor de actie te verhogen.spaceboy schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:46:
[...]
Ik ben nog op zoek naar een chique manier om volume van m'n tv op 0 te krijgen (niet "mute", want m'n Panasonic laat dan fulltime zo'n lelijk symbooltje zien). Heb nu een "custom step" gemaakt die 5x volume down doet. Maar echt netjes vind ik dat niet (plus, het duurt vrij lang). Iemand tips?
Is toch eigenlijk ook wel logisch? De Harmony is niet 1 of ander wonder apparaat die ineens extra functies aan je tv kan toevoegen.........
De functionaliteit die jij zoekt zit niet standaard in je TV (in geen enkele tv volgens mij, ja, zoiets heet MUTE) en dus kun je het ook NOOIT ineens wél middels een remote/Harmony wel doen!
Jah, you got a point. Maar misschien had iemand iets "slims" bedacht, weet ik veel, eerst op mute zetten en dan 1 keer volume verhogen, weet ik het... :-) Maar ok, ik zal die interval 's gaan instellen ja, da's wel 'n goeie.kaajee schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:59:
[...]
Nee, kan niet anders, tijd/interval (veel) korter instellen om de snelheid voor de actie te verhogen.
Is toch eigenlijk ook wel logisch? De Harmony is niet 1 of ander wonder apparaat die ineens extra functies aan je tv kan toevoegen.........
De functionaliteit die jij zoekt zit niet standaard in je TV (in geen enkele tv volgens mij, ja, zoiets heet MUTE) en dus kun je het ook NOOIT ineens wél middels een remote/Harmony wel doen!
Toch elke keer een drempel om die Harmony weer aan m'n pc te hangen... duurt zo lang allemaal.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.