Heb inmiddels mijn 885 ook werkende, maar de weg ernaar toe is waardeloos te noemen. Te beginnen met de installatie software. Je moet online zijn om hem in te kunnen stellen, als je te lang wacht in een bepaald scherm word je uitgelogd. En dan heb je pech, want dan ben je al je settings kwijt. Als je 2-3 pagina's van de extra buttons van een apparaat of een activity wil instellen zit je er zo aan. Mijn TV heeft opeens allemaal extra knoppen gekregen die niet werken.
Mijn oude tv word niet herkend, evenals mijn wat minder oude video recorder. Van de oude tv heb ik een half werkende AB, van de vcr heb ik geen AB. Nu zou je zeggen, je probeert hem dan bij te leren met de beschikbare AB, maar helaas, buiten de nummerieke toetsen ziet ie de rest van de functies niet. Daarnaast is het ding zo erg op leeftijd, dat de harmony de AB niet ondersteund met z'n 12 voorkeuze zenders. Denk dat ik de +, 0 en de E maar als 10, 11 en 12 ga instellen.
Magoed, het instellen verder.. Na een paar keer zo'n time-out voor me kiezen gehad te hebben dacht ik dat ik hem helemaal geconfigureerd had. Dus uploaden die hap. Blijkt ie 90% van wat ik had ingesteld toch nog kwijt te zijn

. 2 uur werk voor niks geweest! En ik word echt helemaal gek van die wizards. Wizards zijn voor n00bs die niet te veel willen veranderen en niet te veel info tegelijkertijd op een scherm aankunnen. Maar als het eenmaal mis gaat, dan blijf je die freaking wizards doorlopen totdat je ze echt giga moe bent. Wat echt prachtig zou zijn als je bepaalde instellingen die je hebt gemaakt bij activity 1, dat je die ook mee kan kopiëren naar activity 2. Maar helaas, die optie mist dus. Ik gebruik bijv de Logitech Z-5400 als "versterker" van mijn DVD/HDD recorder en voor mijn Freecom MediaPlayer 350 WLAN. Bij het bekijken/beluisteren van een DVD/CD wil ik dezelfde extra knoppen instellen als bij bijv de activity naar digitale media kijken/luisteren van de MediaPlayer. Zou handig zijn als bepaalde knoppen op vaste plekken komen (Sounds FX kunnen veranderen naar muziek/film settings, sub kunnen plussen of minnen), TV kunnen aanzetten/uitzetten, standaard naar kanaal 0 kunnen gaan en de 0 laten verdwijnen uit beeld.
Daarnaast wil ik de verschillende apparaten ook nog eens los kunnen aan en uitzetten tijdens een activity, omdat bijv de MediaPlayer wel eens vastloopt, of bij het luisteren naar mp3's of CD's ik lang niet altijd de TV aan wil laten staan.
Wat ik ook erg jammer vind is de mogelijkheid om hem vanaf de AB zelf in te stellen. Je hebt nu echt een computer nodig + internet om hem in te stellen. Ook voor een kleine verandering om bijv de bewegingssensor aan/uit te zetten.
Op het moment heb ik nog steeds de oude AB's naast me liggen ter backup omdat nog niet alles goed ingesteld is.
Om mijn post niet geheel negatief te verzanden, áls het eenmaal goed staat ingesteld, dan werkt ie wel relaxt! Je hoeft hem geeneens te mikken. Als aankomend industrieel product ontwerpen vind ik dit product wel echt iets voor de toekomst, alleen zitten er nog veels te veel haken en ogen aan om het grote publiek erin geïnteresseerd te raken. Het is de complete denkwijze die je moet veranderen. ipv Naar de juiste AB te grijpen en daarvan een knopje in te drukken, moet je nu gaan denken; "wat ga ik doen" aan de hand daarvan activeer je een activity. Het komt er op neer dat als je je AB's op een plankje zou lijmen;
je een knoppenpaneeltje hebt, iets voor de knoppenfreaks/veel eisende mensen, terwijl je met de logitech harmony het geheel in een moderner jasje steekt en via menuutjes en wizards te werk gaat. Zolang de hoofd en of veel gebruikte opties makkelijk te bereiken zijn heb ik er iig geen problemen mee.