Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Zojuist mailtje ontvangen van Sunnydeal:
Geachte heer, mevrouw,

Dank voor uw email.

Helaas is de Logitech Harmony One ( tijdelijk ) uitverkocht.

Wij verwachten op zeer korte termijn nieuwe voorraad te mogen ontvangen (mogelijk al vandaag 18/2, anders binnen 4 a 5 werkdagen )

Indien U zeker wilt zijn van ontvangst op korte termijn adviseer ik U te reserveren door uw bestelling te plaatsen.

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
En nu al weer reactie op mijn reactie:
Bedankt voor uw snelle reactie.

De enige vraag die mij nog rest is(uit gaande van tweakers.net bent u een nieuwe webshop?)

Hoe is het mogelijk dat u deze AB kan leveren voor 117 euro terwijl de rest van de prijzen meer bij 170 in de buurt liggen?

is de aftands bediening wel met Nederlandse handleiding/garantie?
wist dat ze toch geen nuttige info over het prijs verschil gingen vertellen maar toch ff vragen ;)
Geachte heer,

Wij zijn reeds 1,5 online, dus niet echt nieuw meer.

Volume inkoop doet de scherpste inkoopprijs maken.

Ja, Ned model.
zit er nu erg over te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41

TF

bla bla

ik blijf bij de 885, de One is wel flashy, maar ben niet zon touchscreen liefhebber. Vette vingers van de chips enzo ik zie het al voor me. Daarnaast is 89 euro meer dan genoeg voor een AB die 120 die je betaald voor de One biedt denk ik geen grote meerwaarde (voor mij dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
TF schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:05:
ik blijf bij de 885, de One is wel flashy, maar ben niet zon touchscreen liefhebber. Vette vingers van de chips enzo ik zie het al voor me. Daarnaast is 89 euro meer dan genoeg voor een AB die 120 die je betaald voor de One biedt denk ik geen grote meerwaarde (voor mij dan)
Ik ben juist weer erg pro touch, als zie ik idd wel de nadelen (bijvoorbeeld ipod touch is niet makkelijk in je zak bedienen zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

nevermind

[ Voor 95% gewijzigd door MetalfanBlackness op 18-02-2008 16:13 . Reden: Eerst lezen ]

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
joh al 3x gemeld ;)

ook 1 besteld, was telkens 3ab's bedienen toch redelijk zat (tv/versterker/360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ik heb de tc-30 verkocht en wacht nu op de 885, misschien lood om oud ijzer, in elk geval betere support van de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de Harmony (One) een Philips LivingColors lamp aan kunnen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:07:
Zou de Harmony (One) een Philips LivingColors lamp aan kunnen sturen?
De Philips LivingColors lamp werkt met een RF remote.........

(o ja, mocht je denken: "waarin geeft ie nou geen antwoord?"........het is wel GoT hè........... :P )

[ Voor 19% gewijzigd door kaajee op 19-02-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Wie intresse heeft voor de 895..............

V&A aangeboden: Harmony 895

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

waarom doe je hem weg. je hebt de mooiste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:39
Ik heven rondgeneusd op de website van logitech maar voor zover ik kon nagaan is er geen harmony met Bluetooth ondersteuning of wel ?
Dit ivm PS3 als blu-ray speler. Als ik een harmony aanschaf wordt het waarschijnlijk dan maar de 525 omdat ik er gewoonweg niet zo heel veel geld aan wil uitgeven omdat de AB hier bij het leven sneuvelen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik wil ook voor de 525 gaan. Is er een lijst te zien met daarin de apparaten (merk,type) die worden ondersteunt?

Ik heb namelijk een Sony 40w2000 tv icm een decoder van Casema. De Humax IR FOX C.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Elke harmony ondersteund dezelfde lijst met apparaaten. Wanneer het ding een normale AB heeft, zul je 'm met de Harmony ook aan de praat krijgen - in het ergste geval leer je 'm de originele AB.
De apparaten die jij noemt zullen ongetwijfeld al in de harmony DB staan.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Ik krijg maar iets niet voorelkaar

Ik gebruik mijn mac mini voor films. Ik heb hiervoor een activiteit gemaakt.

Dus ik druk op de juiste activiteit. De tv gaat aan, de radio gaat aan. Alles gaat naar de juiste ingang. Gaat allemaal goed. Maar ik de AB switch niet naar de juiste knopjes voor de macmini.

Ik moet de AB eerst op device:mac mini zetten om de film te starten en dan weer terug naar device:receiver om de juiste volume te kiezen.

In het programma kan ik de knopjes niet aanwijzen bij activiteiten. Wel bij devices.

Ik hoop dat de vraag duidelijk is ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
4POX schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 01:44:
Ik krijg maar iets niet voorelkaar

Ik gebruik mijn mac mini voor films. Ik heb hiervoor een activiteit gemaakt.

Dus ik druk op de juiste activiteit. De tv gaat aan, de radio gaat aan. Alles gaat naar de juiste ingang. Gaat allemaal goed. Maar ik de AB switch niet naar de juiste knopjes voor de macmini.

Ik moet de AB eerst op device:mac mini zetten om de film te starten en dan weer terug naar device:receiver om de juiste volume te kiezen.

In het programma kan ik de knopjes niet aanwijzen bij activiteiten. Wel bij devices.

Ik hoop dat de vraag duidelijk is ?
de vraag is redelijk duidelijk.

Lijkt erop dat je iets niet goed hebt ingesteld. Als de boel werkt bij het "device" mac-mini, dan moet je de knoppen aanpassen in de activiteit (dit kan wel, beter kijken ;) )

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ibood heeft mij gemeld dat de 885 eraan komt. Ik ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:58
ik heb hem binnen!! Nu maar kijken of ik hem goed aan het werk krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Heb de Harmony 555. Wat ik niet voor elkaar krijg, is wanneer de AB de eerste keer de activiteit 'tv-kijken" gebruikt niet naar HDMI1 gaat.

Volgens de help, komt dit doordat bij de eerste keer aanzetten van de tv (als het scherm koud is) tijd nodig bent om op te warmen en de actie 'zet tv op de juiste ingang' niet wordt uitvoerd. Klinkt logisch. Ik heb daarom een vertraging ingesteld van 5000 ms. Helaas was dit niet lang genoeg dus vervolgens naar 8000 ms gezet wat ook niet hielp (standaard 3000 ms geloof ik). Helaas mag dit allemaal niet baten.

Iemand een ander idee?

TV: Philips 37PFL7662 HDMI1
PS3 op HDMI2

[ Voor 3% gewijzigd door NRGetic op 22-02-2008 14:49 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 21:36

Garyu

WW

Een extra 'actie' toevoegen die nóg een keer naar HDMI1 schakelt? Dit werkt bij mijn versterker ook prima, hoewel het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn werkt het tenminste perfect zo.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb sinds net ook via iBood de Harmony 885 binnen. Wat een briljante setup. Ik sta versteld dat alles in 1x werkt. Alleen... m'n Xbox 360 reageert niet op ON/OFF. Iemand ervaring mee?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Laatst online: 13-09 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Ik zit eens naar de beschikbare foto's van de Harmony One te kijken, maar ik mis de vier gekleurde knopjes (o.a. gebruikt voor Teletekst) Zitten die knopjes er niet meer op? (zoals de onderste rij buttons op de 525) of zijn ze gecombineerd met andere knopjes?

Ik vind 't een mooi apparaat en een zeer geschikte opvolger voor m'n 525, maar deze buttons wil ik toch wel fysiek beschikbaar hebben. Gebruik 'm i.c.m een Dreambox waar je deze knoppen zeer veel gebruikt en wil de variable toetsen liever vrijhouden voor andere dingen. Mochten deze knoppen echt geschrapt zijn, dan toch maar eens kijken of ik een 785 kan scoren ergens.

En hoe is de bouwkwaliteit van de Harmony One? Want de 525 is een drama...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Behalve het niet aan/uit krijgen van m'n Xbox 360 (met de Harmony 885) heb ik ook nog een probleem met m'n Digitenne kastje.

Wat ik graag wil is op het scherm een aantal voorkeur-zenders van radio-zenders. Met TV-zenders kan dat, maar met radio (Digitenne) niet?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
GVD zeg, ik na het doorlezen van dit topic helemaal enthousiast geworden over hoe deze remotes werken, dus ik vanmiddag een 525 gehaald, software geïnstalleerd, apparaten en activiteiten ingesteld enz wil ik alles naar de remote updaten, blijft ie hangen op 80% en geeft ie de volgende foutmelding:
Stap mislukt Regio wordt bijgewerkt : 0x10a00102 - De gegevens zijn niet verzonden. Controleer uw USB-draad en probeer het opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de klantendienst
Stap 2 van 4 Instellingen worden toegepast.

Onder status:

Services worden geïnitialiseerd
Gegevens over de eenheid worden opgehaald.
Logitech Harmony Remote Software-versie: 7.4.3
Hardwareversie: Board 2.5.0 (0xFF:0x12)
Firmwareversie: 2.6
Gegevens over de eenheid worden opgehaald. - Geslaagd
Versie-informatie wordt gecontroleerd
Versie-informatie wordt gecontroleerd - Geslaagd
De afstandsbediening wordt geactiveerd
De afstandsbediening wordt geactiveerd - Geslaagd
Afstandsbedieningsstatussen worden opgehaald
Afstandsbedieningsstatussen worden opgehaald - Geslaagd
Afstandsbedieningsgegevens worden naar het web geladen
De afstandsbediening wordt geïnitialiseerd. Een ogenblik geduld...
Afstandsbedieningsgegevens worden naar het web geladen - Geslaagd
Voltooid
Er wordt met uw Harmony-afstandsbediening gecommuniceerd.
Services worden geïnitialiseerd
Gegevens over de eenheid worden opgehaald.
Logitech Harmony Remote Software-versie: 7.4.3
Hardwareversie: Board 2.5.0 (0xFF:0x12)
Firmwareversie: 2.6
Gegevens over de eenheid worden opgehaald. - Geslaagd
Versie-informatie wordt gecontroleerd
Versie-informatie wordt gecontroleerd - Geslaagd
De afstandsbediening wordt geactiveerd
De afstandsbediening wordt geactiveerd - Geslaagd
Afstandsbedieningsstatussen worden opgehaald
Afstandsbedieningsstatussen worden opgehaald - Geslaagd
Afstandsbedieningsgegevens worden naar het web geladen
De afstandsbediening wordt geïnitialiseerd. Een ogenblik geduld...
Afstandsbedieningsgegevens worden naar het web geladen - Geslaagd
Bezig met uploaden...
Communicatie wordt gestart.
Communicatie wordt gestart. - Geslaagd
Tijd voor afstandsbedieningsupdate wordt geschat
Geschatte tijd voor afstandsbedieningsupdate: 1 minuten
Tijd voor afstandsbedieningsupdate wordt geschat - Geslaagd
Regio wordt bijgewerkt
Gegevens worden geladen: 1 poging(en)
Gegevens worden geladen: 2 poging(en)
Regio wordt bijgewerkt : 0x10a00102 - De gegevens zijn niet verzonden. Controleer uw USB-draad en probeer het opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de klantendienst
Voltooid
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y298/Myristate/FoutmeldingLogitech525.jpg

En de verbinding via USB is prima want hij herkent de remote gewoon normaal.

Als ik de remote loskoppel van de pc en op een knopje druk krijg ik 'configuration corrupted'.

Ik om 20:00 de helpdesk bellen, gesloten terwijl het bandje zegt tot 21:00 bereikbaar.

Erg knullig allemaal dit, ben ik niet van Logitech producten gewent!!!

Iemand hier die me advies kan geven want ik baal op dit moment flink dat ik 60 euro uitgeef en er niks mee kan.

Aangezien de remote vanuit de winkel engels is (en hij bij regio problemen geeft) heb ik ook nog geprobeerd de software op engels zetten en dan updaten maar dat geeft hetzelfde probleem.

[edit]
En de firewall/antivirus (gebruik Antivir) staat uit. Gebruik XP

[edit2]
Nou ik geef het op, ik heb nu uren zitten kloten met dit KK ding, ik heb al safemode firmware update gedaan (batt eruit,powerknop ingedrukt houden en USB erin) wat overigens wel 'succesfull' geeft maar dan daarna blijft de remote corrupted aangeven

En met de gewone update blijft ie hangen op regio update.
Ik ga morgen die helpdesk wel bellen en anders breng ik m lekker terug naar de Dynabyte.

[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 22-02-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Bedankt voor je antwoord, helaas precies hetzelfde resultaat!

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y298/Myristate/logitechfout.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

ElayZ schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:44:

[afbeelding]
Misschien zinloos, maar heb je al geprobeerd om een andere USB-kabel te gebruiken, of een andere USB-poort? Heb je wellicht nog andere hardware aan USB hangen die je er even uit kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ik heb hem gisteren binnen gekregen, en alle apparaten draaide uit de data-base;
een sony db-930, een kiss 558, een een megadrive tv (ja, een enorm b-merk, ik was hoogst verbaasd dat ze die kende :P). Mijn pavilion dv9055 kent hij ook, en de B270r digi-tv receiver.

ideaal, in 15 minuten alles draaien! en zelfs mijn dochter van 4 weet nu al hoe het ding werkt, zo easy is het! echt top.
Het enige dat ik moest doen, was een extra stap voor de tv instellen, zodat deze weer uit de scart optie naar de normale tv stand gaat, want de remote zet hem steeds weer in scart, en de scart functie blijft "actief" wanneer de tv uitgaat. dus bij een tweede keer aanzetten, gaat hij van scart, door naar de scart 2.

ook dat was echter 2 minuten werk.

me happy!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik krijg alleen ECHT die Xbox 360 niet aan/uit. Met de gewone controller moet je ook "moeilijk" doen om 'm uit te zetten (die middelste knop 2 seconden ingedrukt houden, dan SHUTDOWN CONSOLE kiezen en nog 'n keer op 'n knop drukken).

Iemand ervaring met Xbox 360 + Harmony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09

fmb

spaceboy schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:52:
Ik krijg alleen ECHT die Xbox 360 niet aan/uit. Met de gewone controller moet je ook "moeilijk" doen om 'm uit te zetten (die middelste knop 2 seconden ingedrukt houden, dan SHUTDOWN CONSOLE kiezen en nog 'n keer op 'n knop drukken).
Maar is dit wel zo belangrijk?
Als je de Xbox 360 gebruikt, gebruik je toch ook de controller van de Xbox 360?
Of wil je alleen dvd's kijken?

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

fmb schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:03:
[...]

Maar is dit wel zo belangrijk?
Als je de Xbox 360 gebruikt, gebruik je toch ook de controller van de Xbox 360?
Of wil je alleen dvd's kijken?
Ja. Absoluut. Daar gebruik ik mijn Xbox op dit moment voor 95% van de gevallen voor.

Dus nu gebruik ik mijn Xbox 360 controller om 'm aan te zetten en met m'n Harmony doe ik de rest (dat is: in het menu navigeren naar VIDEOS en dan naar de juiste Divx-map op m'n Vista-pc browsen en aanklikken. Vervolgens kan ik rustig pauzeren, volume regelen, etc. Gaat allemaal prima. Maar dan moet ik 'm weer uitzetten met m'n Xbox controller. Dat is niet handig.

Als ik echt ga gamen pak ik alsnog wel m'n controller, maar da's dus maar in 5% van de gevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Garyu schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:01:
Een extra 'actie' toevoegen die nóg een keer naar HDMI1 schakelt? Dit werkt bij mijn versterker ook prima, hoewel het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn werkt het tenminste perfect zo.
Toch maar even de service desk van Logitech gebeld....
Bleek de firmware op de AB vermoedelijk niet helemaal lekker te zijn.
Nieuwe fw er op gezet en nu werkt mijn AB perfect...

Uitstekende service van Logitech _/-\o_ Ook op zaterdag :)

/edit is het trouwens mogelijk om bij een activiteit een apparaat (Tv of receiver) op een bepaald volume in stellen? Heb ik nog niet kunnen vinden (Harmony 555).

[ Voor 13% gewijzigd door NRGetic op 23-02-2008 11:36 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
NRGetic schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:33:
[...]

Toch maar even de service desk van Logitech gebeld....
Bleek de firmware op de AB vermoedelijk niet helemaal lekker te zijn.
Nieuwe fw er op gezet en nu werkt mijn AB perfect...

Uitstekende service van Logitech _/-\o_ Ook op zaterdag :)

/edit is het trouwens mogelijk om bij een activiteit een apparaat (Tv of receiver) op een bepaald volume in stellen? Heb ik nog niet kunnen vinden (Harmony 555).
Voor zover ik weet ondersteunen tv's en/of versterkers die functie niet. Dit ligt aan de tv, en niet de remote. je zou natuurlijk in een activiteit een aantal extra acties toe kunnen voegen, zoals mute en dan 10 volume oid als je het volume op 10 wilt hebben, maar of dit is wat je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21

[afbeelding]
Er is een "Safe Mode" waarin je de firmware kunt updaten. Dit zou je nog kunnen proberen.
Ik weet ff niet hoe je daar in komt, ik heb het hier voorbij zien komen, dus er moeten mensen zijn die weten hoe je daarin komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ey, interessant topic :D

Tijdje geleden vanwege een iBOOD aanbieding als eens naar de 525 gekeken. Daarna de MM binnen gewandeld om hem eens vast te houden. Uiteindelijk er toch niet voor gegaan. Vorige week was de 885 in de aanbieding op iBOOD, en omdat ik de 4-5 remotes wel zat was en dit een giga aanbod was (goedkoopste elders voor € 160 en bij iBOOD maar € 90,- lekker voor deze aanbieding gegaan.
Beestje gisteren ontvangen, eerste indruk is dat het een degelijke AB is. Degelijker dan ik uit verschillende reacties had gehaald. Verder ligt hij aardig in de hand. De nummerieke knoppies hadden op zich wel wat hoger geplaatst mogen worden, het onderste gedeelte van een abo gebruik ik altijd om de abo mee vast te houden ;) (ergonomische ontwerp fout). Aan de andere kant, anders word het ding ook wel weer erg groot met zo'n LCD scherm erop.

Nu nog ff de nieuwste drivers zoeken en de handel instellen. En dit draadje volgen voor nog leuke mogelijk extra features of aardige tips :)

Een detail kwa vormgeving vind ik overigens wel jammer, dat de USB poort aan de voorkant zit. Lijkt mij dat je het ding een enkele keer een update geeft en dat die optie verder niet zichtbaar hoeft te zijn. Lekker achter batterijklepje verbergen ofzo, of via het laadstation. Nu impliceert het dat je hem regelmatig moet updaten, terwijl Logitech beweerd dat het ding zéér eenvoudig in gebruik is (en dus ook in 1x in te stellen in mijn ogen).

[ Voor 18% gewijzigd door jules op 23-02-2008 17:07 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:44

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik heb gister de 525 gekocht nadat ik de Ibood-aanbieding misgelopen was :'( .
De basisinstelling was een fluitje van een cent, 10 min. incl. installatie van de software, dat viel me erg mee _/-\o_
Had een aantal activities ingesteld en die werkten allemaal perfect op de xbox activity na.
Ik gebruik de xbox (1) als mediacenter dus ik wil deze uiteraard ook met de AB bedienen.
Nu wil het feit dat XBMC prima werkt wanneer ik de xbox selecteer via devices maar wanneer ik de xbox selecteer via een activity dan zijn alle functies behalve 'Prev' uitgeschakeld.
Nu heb ik alles handmatig aan moeten vullen bij de Xbox activity, vind het gek dat dit niet correspondeert met de devices en dat het ook niet simpel te kopieren is. 8)7
Daarnaast waren er allerlei extra functies bijgeplaatst bij de tv en receiver die ze helemaal niet hebben.
Heb uiteindelijk toch nog 2-3 uur besteed aan het handmatig bijwerken van alle activities en devices.
Moet wel zeggen dat al het instelwerk wel z'n waarde bewezen heeft nu ik 5 ab's kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Nou ik heb zo'n beetje alles geprobeerd en ben er niet uitgekomen, ook niet met de medewerker van de hulplijn. Die heeft vervolgens contact opgenomen met het hoofdkantoor in Canada en die hebben mij zojuist terug gebeld. Erg netjes allemaal moet ik zeggen! Ze wilden me erg graag helpen maar ik was t gedoe zo zat dat ik vanmiddag de AB terug heb gebracht naar de Dynabyte, die overigens helemaal niet moeilijk deden en gaven mij direct een nieuwe mee. Ik ga nu de nieuwe maar proberen en ik ga er vanuit dat het echt een productie fout is geweest en dat deze het goed gaat doen...

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

ElayZ schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:52:
Nou ik heb zo'n beetje alles geprobeerd en ben er niet uitgekomen, ook niet met de medewerker van de hulplijn. Die heeft vervolgens contact opgenomen met het hoofdkantoor in Canada en die hebben mij zojuist terug gebeld. Erg netjes allemaal moet ik zeggen! Ze wilden me erg graag helpen maar ik was t gedoe zo zat dat ik vanmiddag de AB terug heb gebracht naar de Dynabyte, die overigens helemaal niet moeilijk deden en gaven mij direct een nieuwe mee. Ik ga nu de nieuwe maar proberen en ik ga er vanuit dat het echt een productie fout is geweest en dat deze het goed gaat doen...

Ben benieuwd!
Wat is de status? Of heb je je pc inclusief AB helemaal aan puin geslagen en kun je niet meer online nu? :P

Edit: en een kick, omdat ik graag mensen hoor met een Xbox 360 en hoe die in hun activities hebben aangezet dat de Xbox 360 aan wordt gezet. Als ik via Devices klik, kan ik 'm wel aanzetten met met m'n 885 namelijk.

Bij activities staat wel dat hij checkt dat de Xbox aanstaat, maar it ain't working!

[ Voor 15% gewijzigd door spaceboy op 23-02-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
spaceboy schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 23:36:
[...]

Wat is de status? Of heb je je pc inclusief AB helemaal aan puin geslagen en kun je niet meer online nu? :P

Edit: en een kick, omdat ik graag mensen hoor met een Xbox 360 en hoe die in hun activities hebben aangezet dat de Xbox 360 aan wordt gezet. Als ik via Devices klik, kan ik 'm wel aanzetten met met m'n 885 namelijk.

Bij activities staat wel dat hij checkt dat de Xbox aanstaat, maar it ain't working!
Ik heb hier de 360 prima werkend met mijn 525

Ik heb wel gigantisch lopen klooien met vertragingen aangezien mijn tv effe wat pause nodig had na het aanzetten :)

Ik geloof dat de 360 meteen werkte en ik daar niets aan heb hoeven veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

[afbeelding]
Ik heb afgelopen maand hetzelfde gehad.
Zie ook mijn reacties hier in het topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Yes. Ondertussen werkt de 885 ook perfect met m'n Xbox 360. Ik begin echt van dit apparaatje te houden! :)

Heb nog wel 1 probleem.

Heb voor mijn activity LISTEN TO RADIO nu aangezet dat m'n Digitenne box aan moet, op RADIO moet staan en m'n Receiver op de juist input. Gaat allemaal prima. Maar als ik vervolgens van kanaal wil wisselen (dat is channel up/down op de Digitenne box!) dan lijkt het of mijn Receiver "luistert" naar die commands (maar dat werkt natuurlijk niet, ik moet zappen op m'n Digitenne box). Hoe pas ik dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
spaceboy schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:18:
Yes. Ondertussen werkt de 885 ook perfect met m'n Xbox 360. Ik begin echt van dit apparaatje te houden! :)

Heb nog wel 1 probleem.

Heb voor mijn activity LISTEN TO RADIO nu aangezet dat m'n Digitenne box aan moet, op RADIO moet staan en m'n Receiver op de juist input. Gaat allemaal prima. Maar als ik vervolgens van kanaal wil wisselen (dat is channel up/down op de Digitenne box!) dan lijkt het of mijn Receiver "luistert" naar die commands (maar dat werkt natuurlijk niet, ik moet zappen op m'n Digitenne box). Hoe pas ik dat aan?
Je moet zelf even de buttons anders toekennen. Waarschijnlijk staan in je radio activity nu de chan+ en chan- knoppen naar de receiver gemapped i.p.v. naar de digitenne ontvanger. Is echt heel erg simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

synthdood schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:48:
[...]

Je moet zelf even de buttons anders toekennen. Waarschijnlijk staan in je radio activity nu de chan+ en chan- knoppen naar de receiver gemapped i.p.v. naar de digitenne ontvanger. Is echt heel erg simpel.
TOP! Thanks! Gelukt. Was inderdaad makkelijker dan ik dacht. Word nog niet zo wegwijs uit die software... Troubleshoot, Change Settings, Customize... activities, configuration, devices... zucht...

maar weer een probleem minder, gracias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hmm, inmiddels alweer een week geleden een call aangemaakt, en ik denk dat ik wel een nieuwe 895 krijg (tilt sensor gaar, slecht functionerende knoppen en laadt slecht), maar ik zou na een paar dagen wat horen. Tot nu toe nog steeds niets gehoord.. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Nou ik ben even bezig geweest met instellen van alles maar nu werkt ie echt super! Geen problemen met updaten meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:11
Ik heb ook gisteren de 885 van iBood gekregen. Op zich heb je heel snel je devices en activities erin zitten en werkt het redelijk goed, maar in het finetunen daarna gaat het meeste werk zitten. Heb daar nu toch al zeker 3 uurtjes mee gepield (8 devices, 4 activiteiten), maar op zich vind ik dat wel leuk werk. Hoef alleen nog maar de remote van de AV-receiver waar hij 11 pagina's (van 8 ) custom buttons heeft toegevoegd 8)7, eens kijken of ik dat tot max 3 kan terugbrengen.

Kwam eigenlijk maar 1 gebrek tegen, en dat is dat je de volgorde van je devices niet kan instellen. Hoop dat dat in een volgende versie er nog inkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

sewer schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:01:
Ik heb ook gisteren de 885 van iBood gekregen. Op zich heb je heel snel je devices en activities erin zitten en werkt het redelijk goed, maar in het finetunen daarna gaat het meeste werk zitten. Heb daar nu toch al zeker 3 uurtjes mee gepield (8 devices, 4 activiteiten), maar op zich vind ik dat wel leuk werk. Hoef alleen nog maar de remote van de AV-receiver waar hij 11 pagina's (van 8 ) custom buttons heeft toegevoegd 8)7, eens kijken of ik dat tot max 3 kan terugbrengen.

Kwam eigenlijk maar 1 gebrek tegen, en dat is dat je de volgorde van je devices niet kan instellen. Hoop dat dat in een volgende versie er nog inkomt :)
He dat kan wel, toch? Met die software (tenminste, ik heb de versie van internet geplukt) kun je de volgorde van devices instellen. Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09

fmb

spaceboy schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:18:
Dat ging over het aan- en utizetten toch?
Misschien handig om te beschrijven hoe je dit gedaan hebt voor mensen met hetzelfde probleem?

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
spaceboy schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:19:
[...]

He dat kan wel, toch? Met die software (tenminste, ik heb de versie van internet geplukt) kun je de volgorde van devices instellen. Of bedoel je wat anders?
Nee, dat is precies wat ik bedoel. Bij activities zie ik een mooie knop 're-order activities', bij devices niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:29

JME

zeg maar Jamie

sewer schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:34:
Bij activities zie ik een mooie knop 're-order activities', bij devices niet :?
Dat is al eerder in dit topic aan de orde geweest. Logitech geeft zelf aan dat hun afstandbedieningen "activity based" zijn en dat ze daarom maar beperkte functionaliteit voor devices leveren. Het is dus een bewuste keuze van Logitech om ons te ontmoedigen de devices functionaliteit te gebruiken. Logitech vindt dat we maar moeten leren de activities meer op waarde te schatten. Mijns inziens een enigszins arrogante instelling, maar dat schijn je je als leverancier van deze dingen te kunnen permitteren :X
Verder niets dan lof voor de Harmony's overigens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb inmiddels mijn 885 ook werkende, maar de weg ernaar toe is waardeloos te noemen. Te beginnen met de installatie software. Je moet online zijn om hem in te kunnen stellen, als je te lang wacht in een bepaald scherm word je uitgelogd. En dan heb je pech, want dan ben je al je settings kwijt. Als je 2-3 pagina's van de extra buttons van een apparaat of een activity wil instellen zit je er zo aan. Mijn TV heeft opeens allemaal extra knoppen gekregen die niet werken.

Mijn oude tv word niet herkend, evenals mijn wat minder oude video recorder. Van de oude tv heb ik een half werkende AB, van de vcr heb ik geen AB. Nu zou je zeggen, je probeert hem dan bij te leren met de beschikbare AB, maar helaas, buiten de nummerieke toetsen ziet ie de rest van de functies niet. Daarnaast is het ding zo erg op leeftijd, dat de harmony de AB niet ondersteund met z'n 12 voorkeuze zenders. Denk dat ik de +, 0 en de E maar als 10, 11 en 12 ga instellen.

Magoed, het instellen verder.. Na een paar keer zo'n time-out voor me kiezen gehad te hebben dacht ik dat ik hem helemaal geconfigureerd had. Dus uploaden die hap. Blijkt ie 90% van wat ik had ingesteld toch nog kwijt te zijn :(. 2 uur werk voor niks geweest! En ik word echt helemaal gek van die wizards. Wizards zijn voor n00bs die niet te veel willen veranderen en niet te veel info tegelijkertijd op een scherm aankunnen. Maar als het eenmaal mis gaat, dan blijf je die freaking wizards doorlopen totdat je ze echt giga moe bent. Wat echt prachtig zou zijn als je bepaalde instellingen die je hebt gemaakt bij activity 1, dat je die ook mee kan kopiëren naar activity 2. Maar helaas, die optie mist dus. Ik gebruik bijv de Logitech Z-5400 als "versterker" van mijn DVD/HDD recorder en voor mijn Freecom MediaPlayer 350 WLAN. Bij het bekijken/beluisteren van een DVD/CD wil ik dezelfde extra knoppen instellen als bij bijv de activity naar digitale media kijken/luisteren van de MediaPlayer. Zou handig zijn als bepaalde knoppen op vaste plekken komen (Sounds FX kunnen veranderen naar muziek/film settings, sub kunnen plussen of minnen), TV kunnen aanzetten/uitzetten, standaard naar kanaal 0 kunnen gaan en de 0 laten verdwijnen uit beeld.
Daarnaast wil ik de verschillende apparaten ook nog eens los kunnen aan en uitzetten tijdens een activity, omdat bijv de MediaPlayer wel eens vastloopt, of bij het luisteren naar mp3's of CD's ik lang niet altijd de TV aan wil laten staan.

Wat ik ook erg jammer vind is de mogelijkheid om hem vanaf de AB zelf in te stellen. Je hebt nu echt een computer nodig + internet om hem in te stellen. Ook voor een kleine verandering om bijv de bewegingssensor aan/uit te zetten.

Op het moment heb ik nog steeds de oude AB's naast me liggen ter backup omdat nog niet alles goed ingesteld is.

Om mijn post niet geheel negatief te verzanden, áls het eenmaal goed staat ingesteld, dan werkt ie wel relaxt! Je hoeft hem geeneens te mikken. Als aankomend industrieel product ontwerpen vind ik dit product wel echt iets voor de toekomst, alleen zitten er nog veels te veel haken en ogen aan om het grote publiek erin geïnteresseerd te raken. Het is de complete denkwijze die je moet veranderen. ipv Naar de juiste AB te grijpen en daarvan een knopje in te drukken, moet je nu gaan denken; "wat ga ik doen" aan de hand daarvan activeer je een activity. Het komt er op neer dat als je je AB's op een plankje zou lijmen;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/remotes_small_1_.jpg
je een knoppenpaneeltje hebt, iets voor de knoppenfreaks/veel eisende mensen, terwijl je met de logitech harmony het geheel in een moderner jasje steekt en via menuutjes en wizards te werk gaat. Zolang de hoofd en of veel gebruikte opties makkelijk te bereiken zijn heb ik er iig geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Nou ja, het is niet zo heel erg, maar mijn 'gedrag' valt niet helemaal binnen activities te vangen. Ik heb namelijk een beamer + av-receiver die ik bij 3 soorten activiteiten gebruik (satelliet kijken, analoog tv kijken en xbox spelen). Dat past precies binnen hun activiteiten idee, ik gebruik er ook maar 1 tegelijk.

Verder heb ik nog een gewone tv staan, die ik wel eens _daarnaast_ gebruikt om vlug wat te zappen of teletekst te kijken. Als ik daar een activiteit van maak past het niet binnen het concept (2 activiteiten tegelijk beoefenen), maar dat maakt me ook niet zoveel uit, omdat het een losstaand apparaat is. Dus ik heb er gewoon geen activiteit van gemaakt, maar simuleer gewoon zijn afstandsbediening bij devices. Werkt perfect, alleen zou ik zelf de ordering van mijn devices anders gemaakt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

JME schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:41:
[...]

Dat is al eerder in dit topic aan de orde geweest. Logitech geeft zelf aan dat hun afstandbedieningen "activity based" zijn en dat ze daarom maar beperkte functionaliteit voor devices leveren. Het is dus een bewuste keuze van Logitech om ons te ontmoedigen de devices functionaliteit te gebruiken. Logitech vindt dat we maar moeten leren de activities meer op waarde te schatten. Mijns inziens een enigszins arrogante instelling, maar dat schijn je je als leverancier van deze dingen te kunnen permitteren :X
Verder niets dan lof voor de Harmony's overigens 8)
Wat een waardeloze houding zeg! Ik heb een oude videorecorder, een stereotoren en een oude TV wel toegevoegd, maar die zou ik het liefste onderaan willen gooien. Dat werkt vele malen prettiger dan al ze tussen de 4 andere apparaten staan.
sewer schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:49:
Nou ja, het is niet zo heel erg, maar mijn 'gedrag' valt niet helemaal binnen activities te vangen. Ik heb namelijk een beamer + av-receiver die ik bij 3 soorten activiteiten gebruik (satelliet kijken, analoog tv kijken en xbox spelen). Dat past precies binnen hun activiteiten idee, ik gebruik er ook maar 1 tegelijk.

Daarnaast heb ik nog een gewone tv staan, die ik wel eens _daarnaast_ gebruikt om vlug wat te zappen of teletekst te kijken. Als ik daar een activiteit van maak past het niet binnen concept (2 activiteiten tegelijk beoefenen), maar dat maakt me ook niet zoveel uit, omdat het een losstaand apparaat is. Dus ik heb er gewoon geen activiteit van gemaakt, maar simuleer gewoon zijn afstandsbediening bij devices. Werkt perfect, alleen zou ik zelf de ordering van mijn devices anders gemaakt hebben...
Ik wil ook nog wel eens muziek luisteren tijdens het TV kijken, omdat alleen TV kijken me dan net wat te saai is ofzo, of omdat er net lekkere muziek gedraaid word. Tijdens een activity kun je wel devices aanklikken, en vervolgens ff snel je apparaat besturen om vervolgens weer 2x op devices te klikken en weer te belanden in je activities.

[ Voor 40% gewijzigd door jules op 24-02-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jules schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:52:
[...]

Wat een waardeloze houding zeg! Ik heb een oude videorecorder, een stereotoren en een oude TV wel toegevoegd, maar die zou ik het liefste onderaan willen gooien. Dat werkt vele malen prettiger dan al ze tussen de 4 andere apparaten staan.

[...]

Ik wil ook nog wel eens muziek luisteren tijdens het TV kijken, omdat alleen TV kijken me dan net wat te saai is ofzo, of omdat er net lekkere muziek gedraaid word. Tijdens een activity kun je wel devices aanklikken, en vervolgens ff snel je apparaat besturen om vervolgens weer 2x op devices te klikken en weer te belanden in je activities.
Als je het niet eens bent met 'het beleid' van Logitech inzake de Harmony's dan neem je ze toch niet? Er zijn zat andere (lerende) remotes die op de 'ouderwetse manier' werken........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Nou, zo ernstig is het ook weer niet, ik heb verder ook niet echt gemerkt dat ze de devices zelf bewust beperkend gemaakt hebben. Ik kan ze perfect configureren, vooral door die 8 contextgevoelige knoppen, en die meerdere pagina's waar je die knoppen kan definieren.

En ze hebben de devices ook niet verstopt achter een moeilijk menu ofzo, ze hebben er zelfs een dedicated knop voor. Alleen de sortering zou een kleine moeite zijn om toe te voegen. Ik vraag me ook af hoe die sortering berekend wordt, het is niet in de volgorde dat je de apparaten hebt toegevoegd, en ook niet alfabetisch. Sterker nog, ik durf te zweren dat nu mijn laatste upload de volgorde weer veranderd is, terwijl ik geen devices heb toegevoegd ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 25-02-2008 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

fmb schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:26:
[...]

Dat ging over het aan- en utizetten toch?
Misschien handig om te beschrijven hoe je dit gedaan hebt voor mensen met hetzelfde probleem?
Nou ik weet het niet precies. Heb wat geklooid. Heb ergens ingesteld dat de Xbox uit moest gaan met de PowerToggle. Dat werkte niet. Maar toen ik mijn activity "Play Xbox 360" ofzo uit had gezet heb ik op de remote op HELP geklikt en na 3x vragen of de Xbox nu echt uit was ging hij echt uit... problem solved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

En weer een paar uur verder ben ik bijna klaar met het programmeren van de harmony. Nog altijd zitten er scherpe randjes aan die nog steeds weg gevijld moeten worden. Wel heb ik de sequence functie "ontdekt" en her en der gebruikt. Jammer vind ik dan weer de beperkte mogelijkheid om opties aan elkaar toe te voegen. Bij bijv het uit standby brengen van mijn tv staat deze uit zichzelf al redelijk hard. Bij DVD kijken is het dan lelijk om het mute teken continu in beeld te hebben, dus enige andere optie is door met volumedown knop te werken. Helaas maar 5 programmeerplaatsen per sequence. Puntje 2, wil je bijv in een andere activiteit eenzelfde sequence oproepen, dan mag je deze helemaal opnieuw in programmeren.
Bij mijn TV heb ik inmiddels 5 (!) pagina's met niet bestaande functies kunnen reduceren tot 2 pagina's, waarbij ik bijna alles kan bedienen. (tot in programmeren van zenders aan toe)
Verder heb ik ook ontdekt dat de Logitech Z-5400 bij volume wisselingen 2 tikjes mee pakt ipv 1. Bij een zacht volume erg storend helaas. Nog even uitvissen hoe ik dat kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Verder heb ik ook ontdekt dat de Logitech Z-5400 bij volume wisselingen 2 tikjes mee pakt ipv 1. Bij een zacht volume erg storend helaas. Nog even uitvissen hoe ik dat kan veranderen.
Had zelf ook bij een apparaat dat hij bij een aantal toetsen 3x uitvoerde als je erop klikte. Ik heb dat opgelost om bij het scherm waar je de toetsen van je originele afstandsbediening kunt leren, hier te kiezen om die toetsen 'raw' te leren.

[ Voor 28% gewijzigd door sewer op 25-02-2008 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

jules schreef op maandag 25 februari 2008 @ 04:01:
Dit kun je op 2 plaatsen veranderen:

Je kunt de speed/delay settings van je device veranderen, maar je kunt ook de troubleshoot wizzard van je device doorlopen. Er is dan ergens een optie om te melden dat het volume niet goed werkt. Je komt dat uiteindelijk bij de vraag of je volume idd te veel stappen op en neer gaat. Daar moet je dan een of ander fictief getal wijzigen en dat helpt.

Ik had het met name met 'zappen' van kanalen; hij pakte dan bij 'channel up' 2 kanalen.
Na deze wijziging was dat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

cypher21 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:27:
[...]

de vraag is redelijk duidelijk.

Lijkt erop dat je iets niet goed hebt ingesteld. Als de boel werkt bij het "device" mac-mini, dan moet je de knoppen aanpassen in de activiteit (dit kan wel, beter kijken ;) )
Even ter vermelding, ik kon altijd in activity de knoppen toevoegen door eerst de device te selecteren in een dropdown, en vervolgens de functie.

Bij de standaard knoppen kan ik nog steeds kiezen tussen de TV en de HT uit de betreffende Activity, echter bij de extra knoppen (LCD Screen) kan ik maar 1 van de 2 kiezen zo ook wanneer ik in de Sound en Picture area duik (Logitech 555 only (geloof ik)). Dit heb ik pas sinds een recente UpDate want voorheen kon ik het wel instellen, ik kijk het een weekje aan misschien dat een update het weer beschikbaar maakt en anders bel ik Logitech wel even.

PS. Mijn LCD TV had vroeger volgens Logitech een PiP functie en deze functies stonden er dan ook bij, sinds een recente UpDate echter niet meer. Het kan dus zijn dat ook bij andere bepaalde onbestaande functies ineens verdwijnen, toch best handig dacht ik zo dat ze het toch bij blijven werken per Device, zelfs nadat deze er al tussen staat.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Weer een nieuw aandachtspuntje ontdekt; gisteravond had het device lijstje een andere volgorde dan vanmorgen, voor zover ik het me kan herinneren. Past hij dit toevallig dynamisch aan?
Koffie schreef op maandag 25 februari 2008 @ 08:26:
[...]

Dit kun je op 2 plaatsen veranderen:

Je kunt de speed/delay settings van je device veranderen, maar je kunt ook de troubleshoot wizzard van je device doorlopen. Er is dan ergens een optie om te melden dat het volume niet goed werkt. Je komt dat uiteindelijk bij de vraag of je volume idd te veel stappen op en neer gaat. Daar moet je dan een of ander fictief getal wijzigen en dat helpt.

Ik had het met name met 'zappen' van kanalen; hij pakte dan bij 'channel up' 2 kanalen.
Na deze wijziging was dat over.
Komt helaas niet voor in de wizard op de remote zelf, zal hiervoor dus de installatie software weer moeten gebruiken. Overigens kan het wel kloppen dat dat de reden is, uit mijn hoofd staat hij op 100ms ingesteld. Maar dat heeft hij zelf gedaan. Weird dat Logitech niet van zichzelf weet wat hun apparaten doen :P.

Gebruiksvriendelijkheid, dat zou het product moeten uitstralen :X 't Is dat ik een doorzetter ben en ik best wel geloof in het product, want geloof graag dat de gemiddelde gebruiker het ding al lang aan de kant gegooid had...

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 25-02-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Oke, ook ik kom stapje voor stapje tot een setup waar ik echt wel blij van wordt met m'n 885. Nog een vraag...

Is het mogelijk om bij een bepaalde activiteit het volume van een apparaat op 0 te zetten? Als ik film kijk wil ik het geluid van mijn tv op 0 zetten (geluid gaat via de amp). Maar als ik tv kijk moet het geluid juist weer via de tv (zeg, volume... eh... 5). Kan dat? Ik kan wel iets doen met Mute, maar op m'n Panasonic staat er dan altijd zo'n nasty symbooltje in beeld.

Nu wil ik vast iets wat niet kan he? ;)

Vind het wel steeds gaver, die Harmony. Het is effe tweaken, en inderdaad, die wizard-style-interface vind ik vrij omslachtig, maar toch... als het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 17:02
spaceboy schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:17:
Oke, ook ik kom stapje voor stapje tot een setup waar ik echt wel blij van wordt met m'n 885. Nog een vraag...

Is het mogelijk om bij een bepaalde activiteit het volume van een apparaat op 0 te zetten? Als ik film kijk wil ik het geluid van mijn tv op 0 zetten (geluid gaat via de amp). Maar als ik tv kijk moet het geluid juist weer via de tv (zeg, volume... eh... 5). Kan dat? Ik kan wel iets doen met Mute, maar op m'n Panasonic staat er dan altijd zo'n nasty symbooltje in beeld.

...
Je moet het op de manier oplossen zoals je het nu ook doet met de originele afstandsbediening: meerdere keren (langer) volume+ of volume- geven.

Ik heb zelf een tweetal nieuwe "raw" commando's geleerd die in meerdere stappen tegelijk het volume verlagen of verhogen. Dit doe je door zolang mogelijk de volume+ of volume- van de originele afstandsbediening ingedrukt te houden en te laten leren door de Harmony. Het luistert wel nauw, want je kan niet te lang de knop ingedrukt houden, want anders accepteert de Harmony het commando niet. Het is dus even zoeken naar wat de Harmony nog net accepteert.
Deze twee nieuwe commando's kan je vervolgens gebruiken als extra stappen bij het starten of beeindigen van een activiteit.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bah, mijn Harmony is vertraagd:

Geachte iBOOD’er,

Op maandag 18 februari 2008 heeft u bij ons de Logitech multimedia afstandsbediening Harmony 885 besteld. Helaas moeten wij u meedelen dat dit product pas in April 2008 kan worden geleverd, waarvoor onze excuses. De leverancier claimt een voorraadverschil te hebben en biedt haar excuses aan. Ter compensatie voor het wachten biedt zij voorts aan om gratis een Logitech webcam/headset t.w.v. euro 39.95 bij uw bestelling te leveren. Over de exacte leverdatum zullen we u zo snel mogelijk informeren.

Nogmaals onze welgemeende excuses voor de vertraagde levering.

Wij hopen u hiermee eerst voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice iBOOD.com

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb na 2 jaar mijn 525 ook maar eens onder het stof vandaan gehaald. Heb hem nooit in gebruik durven te nemen omdat hij absoluut niet goed functioneerde... Als mijn vrouw er niet makkelijk mee overweg kan dan zal het nooit een hit worden :X. Ik had veel problemen om mijn philips lcd goed werkend te krijgen. Zat altijd te k..tten met de inputs.

Maar vandaag ben ik een gelukkig man! Hang hem weer eens aan mijn pc en hij heeft een firmware update gehad...EN mijn tv en UPC box waren kennelijk bijgewerkt. Alles werkt nu perfect !!

Nu nog de vrouw overhalen om het nog een kans te geven _/-\o_

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Toch snap ik niet dat men er zoveel problemen mee heeft.
Ik heb een behoorlijk complexe setup in de woonkamer (plasma, externe tuner, en een AV-Receiver) en vanaf dag 1 heb ik de 885 in gebruik.
Zonder uitleg kon mijn vrouw er in 1 keer mee overweg, en ook met de software heb ik nooit problemen.
Het enige wat mij irriteerd is die lokale software, wat niets meer dan een IE wrapper met een eigen style sheet is.
Ik installeer die meuk alleen voor de drivers, en configureer mijn AB's rechtstreeks op http://members.harmonyremote.com
jules schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:26:
Komt helaas niet voor in de wizard op de remote zelf, zal hiervoor dus de installatie software weer moeten gebruiken. Overigens kan het wel kloppen dat dat de reden is, uit mijn hoofd staat hij op 100ms ingesteld. Maar dat heeft hij zelf gedaan. Weird dat Logitech niet van zichzelf weet wat hun apparaten doen :P.
device -> troubleshoot -> "Plasma responds to some commands either too many times or only occasionally."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Bertus schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:32:
Bah, mijn Harmony is vertraagd:

Geachte iBOOD’er,

Op maandag 18 februari 2008 heeft u bij ons de Logitech multimedia afstandsbediening Harmony 885 besteld. Helaas moeten wij u meedelen dat dit product pas in April 2008 kan worden geleverd, waarvoor onze excuses. De leverancier claimt een voorraadverschil te hebben en biedt haar excuses aan. Ter compensatie voor het wachten biedt zij voorts aan om gratis een Logitech webcam/headset t.w.v. euro 39.95 bij uw bestelling te leveren. Over de exacte leverdatum zullen we u zo snel mogelijk informeren.

Nogmaals onze welgemeende excuses voor de vertraagde levering.

Wij hopen u hiermee eerst voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice iBOOD.com
Ik heb de mijne binnen, maar ik krijg hem niet aan de praat icm mijn digi1 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 09:20
jules schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:47:
Als aankomend industrieel product ontwerpen vind ik dit product wel echt iets voor de toekomst, alleen zitten er nog veels te veel haken en ogen aan om het grote publiek erin geïnteresseerd te raken. H
Gebruiksvriendelijkheid, dat zou het product moeten uitstralen :X 't Is dat ik een doorzetter ben en ik best wel geloof in het product, want geloof graag dat de gemiddelde gebruiker het ding al lang aan de kant gegooid had...
Ik denk dat je gewoon hele moeilijke dingen aan het proberen bent. Mijn ouders (n00bs van 60+) zijn maar wat blij met hun 525 die moeiteloos de LCD TV, satelliet ontvanger, DVD speler en audio installatie aanstuurt. Een "normale" universele AB snapten ze wel, maar was moeilijk te bedienen ivm het switchen tussen de apparaten en ingangen. De Harmony doet precies wat ze verwachten.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Je kan ook een knop op je AB hier appart voor selecteren bv een knop die je voor andere toestellen bv niet gebruikt, zo heb ik het toch gedaan en het werkt al enige tijd prettig en toch eenvoudig :)

Mijn Logitech AB 785 vervangt momenteel 5 afstandsbedieningen :9~
spaceboy schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:17:

Vind het wel steeds gaver, die Harmony. Het is effe tweaken, en inderdaad, die wizard-style-interface vind ik vrij omslachtig, maar toch... als het werkt...

[ Voor 3% gewijzigd door Moris op 25-02-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
obsidian schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:33:
[...]

Ik heb de mijne binnen, maar ik krijg hem niet aan de praat icm mijn digi1 :/
Ik had om 0600 sochtends besteld... :( naja ik krijg er nog een cam etc bij, das ook wat waard. Tis voor mij toch maar een gadget.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb ook hetzelfde als spaceboy, de setup begint er steeds meer op te lijken zoals ik hem zou willen hebben. Wat ik overigens ook jammer vind, meerdere keren een extra knop laten terugkomen is schijnbaar niet mogelijk :?
Mr_Blobby schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:49:
[...]
Je moet het op de manier oplossen zoals je het nu ook doet met de originele afstandsbediening: meerdere keren (langer) volume+ of volume- geven.

Ik heb zelf een tweetal nieuwe "raw" commando's geleerd die in meerdere stappen tegelijk het volume verlagen of verhogen. Dit doe je door zolang mogelijk de volume+ of volume- van de originele afstandsbediening ingedrukt te houden en te laten leren door de Harmony. Het luistert wel nauw, want je kan niet te lang de knop ingedrukt houden, want anders accepteert de Harmony het commando niet. Het is dus even zoeken naar wat de Harmony nog net accepteert.
Deze twee nieuwe commando's kan je vervolgens gebruiken als extra stappen bij het starten of beeindigen van een activiteit.
Kijk, dit is nou een kekke oplossing! Zelf had ik al een sequence aangemaakt, werkt an sich ook.
Koffie schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:30:
Toch snap ik niet dat men er zoveel problemen mee heeft.
Ik heb een behoorlijk complexe setup in de woonkamer (plasma, externe tuner, en een AV-Receiver) en vanaf dag 1 heb ik de 885 in gebruik.
Zonder uitleg kon mijn vrouw er in 1 keer mee overweg, en ook met de software heb ik nooit problemen.
Het enige wat mij irriteerd is die lokale software, wat niets meer dan een IE wrapper met een eigen style sheet is.
Ik installeer die meuk alleen voor de drivers, en configureer mijn AB's rechtstreeks op http://members.harmonyremote.com
Hmz, klinkt tof! Beetje jammer alleen dat ik daar de setup opnieuw moet gaan instellen :|. Somehow pakt ie niet de setup van de "offline" software mee :?
device -> troubleshoot -> "Plasma responds to some commands either too many times or only occasionally."
is dat op de remote zelf of via de browser/logitech software?
RichieB schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:40:
Ik denk dat je gewoon hele moeilijke dingen aan het proberen bent. Mijn ouders (n00bs van 60+) zijn maar wat blij met hun 525 die moeiteloos de LCD TV, satelliet ontvanger, DVD speler en audio installatie aanstuurt. Een "normale" universele AB snapten ze wel, maar was moeilijk te bedienen ivm het switchen tussen de apparaten en ingangen. De Harmony doet precies wat ze verwachten.
Als ik alleen al kijk naar mijn TV, die had in het scherm bijna alleen maar functies staan die niet op mijn originele AB stonden en dus ook op mijn TV niet werkten. En dat 5 pagina's lang! Dát vind ik waardeloos. Ik geloof best dat het bij andere setups standaard al vele male logischer is ingedeeld en dat deze minimale tweaks nodig hebben, maar zonder die extreem veel tweaks hier is het gewoon waardeloos te noemen.
En wat heet verder moeilijk? Als ik DVD/film wil kijken, dan zijn de acties; DVD/HDD recorder aan, versterker aan, tv aan, tv op kanaal 0, 0 uit beeld halen, volume tv omlaag (x 10 ofzo), juiste ingang op versterker kiezen, (heb de DVD/hdd recorder ingesteld dat ie automatisch DVD/CD's afspeelt als je er wat in stopt of als je hem aan zet). Ondanks dat ik dit gisteravond in geprogrammeerd dacht te hebben, haalt ie op het moment bijv nog steeds niet de 0 uit beeld :|.

Moet wel zeggen dat ik sinds gisteravond de andere AB's echt nauwelijks meer nodig heb gehad, kan het gros vanaf de 885 inmiddels bedienen.
Moris schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:43:
Je kan ook een knop op je AB hier appart voor selecteren bv een knop die je voor andere toestellen bv niet gebruikt, zo heb ik het toch gedaan en het werkt al enige tijd prettig en toch eenvoudig :)

Mijn Logitech AB 785 vervangt momenteel 5 afstandsbedieningen :9~
Zo zou je het bij bijv een gemiddelde cheap ass all-in-one AB kunnen instellen, maar bij de Logitech's hebben we daar een mooi schermpje voor ;). Anders moet je weer gaan onthouden welke functie bij welk apparaat onder welke knop zit. En dat is juist niet datgene wat Logitech bedoelt heeft lijkt me.
Bertus schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:49:
[...]

Ik had om 0600 sochtends besteld... :( naja ik krijg er nog een cam etc bij, das ook wat waard. Tis voor mij toch maar een gadget.
Mijn eerste bestel poging was 's nachts, maar werd vanwege het niet beschikbaar zijn van iDeal niet geaccepteerd. Gelukkig werkte de connectie naar iDeal 's ochtends weer, uiteindelijk om een uurtje of 10-11.00u de bestelling opnieuw geplaatst en dus donderdag het ding ontvangen. Zo rap heb ik het nog niet van iBOOD gezien! Moet wel zeggen dat het enorm ruk is als je de 885 pas in april gaat krijgen, een webcam erbij is grappig, maar om er nu nog eens 6 weken op te gaan wachten :? :|. Sterkte iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 09:29

JME

zeg maar Jamie

Mr_Blobby schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:49:
Klinkt als een nette oplossing, waarbij je helaas je AB wel erg lang op je apparatuur gericht moet houden zonder een knop in te drukken. Ik heb zelf nogal eens de neiging om de AB dan weg te leggen terwijl de opstartactiviteit nog niet is afgerond. Je kunt daarom ook een knop "TV volume lager" toevoegen aan het eerste scherm met custom buttons in je "DVD kijken" activiteit. Daarmee kun je dan handmatig het TV-volume (verder) omlaag schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

jules schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 00:06:
Hmz, klinkt tof! Beetje jammer alleen dat ik daar de setup opnieuw moet gaan instellen :|. Somehow pakt ie niet de setup van de "offline" software mee :?
Er is geen offline software. Alles gaat online. Dat is een feit, live with it.
enig idee hoe groot de install base zou zijn als je dit lokaal gaat draaien, en hoe vaak je mag ghaan updaten (de lokale DB) ?.
Als ik alleen al kijk naar mijn TV, die had in het scherm bijna alleen maar functies staan die niet op mijn originele AB stonden en dus ook op mijn TV niet werkten. En dat 5 pagina's lang! Dát vind ik waardeloos. Ik geloof best dat het bij andere setups standaard al vele male logischer is ingedeeld en dat deze minimale tweaks nodig hebben, maar zonder die extreem veel tweaks hier is het gewoon waardeloos te noemen.
Fabrikanten gebruiken vaak voor een hele lijn dezelfde onderdelen. Een type die net een ander lettertje heeft kan dan vaak wel met die extra commando's overweg.
Ik heb liever 2 pagina's teveel, dan 1 pagina te weinig.
als je je AB goed instelt, zul je overigens vrijwel nooit naar 'devices' toe hoeven te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Koffie schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:05:
[...]

enig idee hoe groot de install base zou zijn als je dit lokaal gaat draaien, en hoe vaak je mag ghaan updaten (de lokale DB) ?.
Hoeft natuurlijk geen argument te zijn!
Je kan in principe natuurlijk prima zonder hele/totale Harmony database persoonlijk settings veranderen/aanpassen. Neem de volgorde oid. En buiten dat; als je éénmaal al je devices in de software/remote hebt zitten heb je in beginsel de hele database niet meer nodig. Het zijn ook alleen maar devices die in de database staan natuurlijk; niet de activities en daar wordt natuurlijk als je éénmaal al je devices hebt het meest in aangepast. Daarvoor zou je dus helemaal niet per se online hoeven zijn........

Ok, dan mis je de mogelijkheid om jouw settings/devices beschikbaar te maken voor andere gebruikers maar ten eerste is het de vraag of andere gebruikers daarom zitten te wachten en daar is ook wel iets op te verzinnen; dat de software eens per zoveel tijd even kijkt of er 'wat veranderd is' en dan vraagt om bij te werken oid.

edit:
in het vorige topic heeft een Logitech insider al eens op een rijtje gezet waarom het alleen online kan:
  • - Wij kunnen direct in profielen kijken, updates laden en support bieden
    Is waar, maar als je geen hulp nodig hebt niet nodig natuurlijk, en als je al wel hulp nodig hebt ben je snel genoeg online om het dan wel te delen. (anders kan de helpdesk je gewoon niet helpen).
  • - Instellingen worden online opgeslagen, je kunt bij elke pc via de web interface je instellingen wijzigen en aanpassen.
    Alsof dat nodig is. Als je je Harmony 1x goed hebt ingesteld heb je je settings in principe niet meer nodig. Elke PC? 1 is toch genoeg? Hoe vaak moet ja daar nou bij? In het begin wat vaker maar ik heb hun tool nu al maanden niet meer gebruikt.
  • - Instellingen worden gebackupt via onze servers en staan dus ook online.
    Ok, centrale opslag is leuk voor 'backup doeleinden', maar dat kun je natuurlijk ook prima offline/thuis.
  • - Na configuratie en wat kleine aanpassingen ben je al snel klaar met de software, we gaan er niet vanuit dat de huis en tuin keuken gebruiker hier dagelijks aan het tweaken is
    Alleen maar een argument om het offline beschikbaar te maken.
  • - Voor gebruikers met beperkte computer kennis (die binnen het 525 budget vallen) komen er meestal neit uit, met de online interface kunnen we alles inladen en voor ze regelen. Zij hoeven dan alleen maar te updaten.
    Dus heb je beide nodig; voor de mensen die een helpdesk nodig hebben: online en voor wie wil: offline.
Ik zeg dus niet dat hun online oplossing niet goed werkt maar een offline optie zou best wenselijk zijn. Al zou het alleen maar zijn vanwege het feit dat wanner Logitech tijdelijk offline is wij niets kunnen doen en wat als Logitech ineens 'stopt' met de Harmony's? Waar staan mijn settings dan?

Maar ja, zoals gezegd; het is neit anders dan online (voorlopig). Big brother is controlling ( of: can control) our remote! :P :9

[ Voor 46% gewijzigd door kaajee op 26-02-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Bertus schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:49:
[...]

Ik moet ook wachten ... het zal mijn eerste harmony worden dus ik kan nog wel even zonder zoals ik al jaren doe ... op de service kan ik eerlijk gezegd ook weinig aanmerken want je krijgt iets voor je wacht tijd. Jammer genoeg dingen die mij helemaal niets boeien ... ik ben geen pubermeisjes van 13 die een webcam nodig heeft om haar aankomende borstjes te tonen aan het www ...

Ik hoop hem toch nog iets sneller dan april in de bus te hebben als ik de positieve reacties hier zo lees.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
De online interface is een beetje irritant als je voor de eerste keer alles erin zet. De 2 meest irritante dingen voor mij zijn:
- Voor 1 apparaat had ie 12 pagina's met custom buttons toegevoegd, dat heb ik tot 2 terug gebracht. Als je dan items van pagina 10 op pagina 1 wilt hebben, dan moet je per item zo'n 80 keer op een pijltje omhoog klikken en ook nog tussentijds scrollen. Het zou handig zijn dat, nadat je alle functies die niet werken/je niet nodig hebt hebt verwijderd, er een knop was geweest om alle overige items aan elkaar te laten sluiten vanaf de eerste pagina.
- Als je merkt dat iets niet werkt, dan verander je de funtie van je knopje en upload je het naar de remote. Dat uploaden duurt erg lang, hij uploadt gewoon alles ipv de wijzigingen (ook logisch omdat de communicatie tussen de pc en de afstandsbediening volgens mij volledig éénrichting is).

Maar goed, dat is alleen in het begin als je voor al je devices/aktiviteiten je custom buttons enzo goed wilt krijgen. Voor de acties die je af en toe daarna doet (een enkele button wijzigen ofzo) voldoet het prima.

[ Voor 11% gewijzigd door sewer op 26-02-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
UltraSub schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:15:
Hmm, inmiddels alweer een week geleden een call aangemaakt, en ik denk dat ik wel een nieuwe 895 krijg (tilt sensor gaar, slecht functionerende knoppen en laadt slecht), maar ik zou na een paar dagen wat horen. Tot nu toe nog steeds niets gehoord.. Is dat normaal?
Nee, das dus niet normaal. Krijg ik gisteravond een mailtje van support dat ze mijn call gesloten hebben. Ze hadden meer dan 120 uur niets van mij gehoord 8)7
Yeah right. Ik krijg alle mail op mijn telefoon, en reageer dus meteen. Had de call al geupdate na 5 minuten, waarna ik een mail kreeg van support dat de boel doorgezet was naar Canada, en dat die binnen 3 dagen contact met me zouden opnemen. Dat gebeurd dus vervolgens niet, en dan gooien ze de call dicht.. :X
* UltraSub not amused.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Koffie schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:05:
[...]

Ik snap dat alles online draait en vind het somewhere ook deels slim, maar da's een andere discussie. Punt is dat ik via de browser weer helemaal opnieuw mag beginnen met de setup, die word niet meegenomen vanuit de applicatie/wrapper van Logitech zelf, terwijl ik wél dezelfde login code gebruik 8)7.
Fabrikanten gebruiken vaak voor een hele lijn dezelfde onderdelen. Een type die net een ander lettertje heeft kan dan vaak wel met die extra commando's overweg.
Ik heb liever 2 pagina's teveel, dan 1 pagina te weinig.
als je je AB goed instelt, zul je overigens vrijwel nooit naar 'devices' toe hoeven te gaan.
Snap ik allemaal heel goed, maar om nu 5 pagina's aan onzinnige functies te hebben die _niet_ werken (pip meuk wat m'n tv toch niet ondersteund etc) terwijl de functies die ik er in wil hebben er niet in staan vind ik wel onzinnig. Letterlijk 5 pagina's weggeklikt 8)7
sewer schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:32:
De online interface is een beetje irritant als je voor de eerste keer alles erin zet. De 2 meest irritante dingen voor mij zijn:
- Voor 1 apparaat had ie 12 pagina's met custom buttons toegevoegd, dat heb ik tot 2 terug gebracht. Als je dan items van pagina 10 op pagina 1 wilt hebben, dan moet je per item zo'n 80 keer op een pijltje omhoog klikken en ook nog tussentijds scrollen. Het zou handig zijn dat, nadat je alle functies die niet werken/je niet nodig hebt hebt verwijderd, er een knop was geweest om alle overige items aan elkaar te laten sluiten vanaf de eerste pagina.
- Als je merkt dat iets niet werkt, dan verander je de funtie van je knopje en upload je het naar de remote. Dat uploaden duurt erg lang, hij uploadt gewoon alles ipv de wijzigingen (ook logisch omdat de communicatie tussen de pc en de afstandsbediening volgens mij volledig éénrichting is).

Maar goed, dat is alleen in het begin als je voor al je devices/aktiviteiten je custom buttons enzo goed wilt krijgen. Voor de acties die je af en toe daarna doet (een enkele button wijzigen ofzo) voldoet het prima.
Pfff, ik heb nog wel meer tips voor ze, skip die wizards voor de meer ervaren gebruikers modus. kopieer modus voor activities die gedeeltelijk overlappen; PVR/DVD/CD kijken/luisteren modussen, ik zet ze nu liever bij elkaar onder 1 activity, behandel het liever als apparaat an sich vanuit een activity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Begin hem inmiddels steeds meer te waarderen. Op dit moment weer even kort bezig met enkele knoppen te updaten. De basis instellingen (bijv intervallen tussen signalen en hoe apparaten opstarten) zijn allemaal wel goed, nu die extra functionaliteiten in het LCD scherm nog finetunen.

Wat me vandaag overigens opviel, tijdens een sequence/reeks opdrachten die je net hebt geactiveerd, kun je gerust van een ander apparaat nog een andere opdracht tussendoor sturen. Hij timed het dan dusdanig dat er niet 2 opdrachten tegelijkertijd gestuurd worden maar ombeurten. Voorheen bediende ik wel eens 2 AB's tegelijkertijd en dan deed helemaal niks het :+.

Blijf het bijv ook geniaal vinden dat ik hem niet hoef te richten op de verschillende apparaten. Het signaal is sterk genoeg dat het via het plafond/muren weerkaatst word

[ Voor 11% gewijzigd door jules op 27-02-2008 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Hoi allen. Ik heb vandaag een 525 aangeschaft (voor 47,50!!! bij de Paradigit). Nou vraag ik me nog een aantal dingen af. Ik heb nu bijv. een Philips TV en binnenkort een Sony Home Cinema Set met HDD recorder. Is het dan mogelijk om in één apparaat instelling de volumeknoppen te laten gebruiken voor de versterker (de Sony) en de rest gewoon "normaal" voor de TV.
De HCS wordt namelijk aangesloten op de TV en dan is het handig om de volumeknoppen te programmeren voor de Sony en de overige dingen gewoon voor de TV.

Master_A

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Amiet01 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:49:
Hoi allen. Ik heb vandaag een 525 aangeschaft (voor 47,50!!! bij de Paradigit). Nou vraag ik me nog een aantal dingen af. Ik heb nu bijv. een Philips TV en binnenkort een Sony Home Cinema Set met HDD recorder. Is het dan mogelijk om in één apparaat instelling de volumeknoppen te laten gebruiken voor de versterker (de Sony) en de rest gewoon "normaal" voor de TV.
De HCS wordt namelijk aangesloten op de TV en dan is het handig om de volumeknoppen te programmeren voor de Sony en de overige dingen gewoon voor de TV.
Jups, dat zijn juist de voordelen van zo'n AB.

Je kan meerdere apparaten aansturen, zonder dat je van "device" hoeft te switchen.
bijv. bij mij thuis

Activity TV kijken:
- TV gaat automatisch aan
- versterker gaat aan, op juiste kanaal.
- Decoder gaat aan.

De volume knoppen sturen de versterker aan.
de pagina omhoog/omlaag knoppen sturen de decoder aan.

de andere knoppen kan je zelf instellen.
bijv.

guide = tv gids decoder
rood = DSP veranderen op mijn versterker

Vorodeel is de "device" button. Als je deze indrukt zie je al je apparaten, en kan je er 1 selecteren.
Als je dit hebt gedaan, kan je bij alle buttons die normaal op de AB van het betreffende apparaat ziiten

• Lordsauron
Woee ik heb zojuist een Harmony One gehaald wat een gaaf ding zeg.
echter wat vaagjes. ik ben al een hele tijd aan het spelen met die "wizzard" nou vind ik hem niet echt gebruikers vriendelijk(had nog liever een script achtige programmeer taal gehad maar ja;)).
Nu heb ik een Pansonic th-42py70 en de one kan hem goed bedienen, allen 2 imputs gaan op de een of andere manier niet.
Hij kan perfect naar hdmi 1 en hdmi 2 zetten als rechtstreeks IR signaal.
echter is het op de een of andere manier niet mogelijk om via IR signaal scart 1 / 2 te schakelen.
(ik heb zo een gare humax digitaal tv ding dat via scart loopt ( 8)7 |:( :X ).)
Als ik dus op activiteit "playstation 3" druk schakelt alles mooi over. maar als ik dan terug wil naar tv schakeld alles over maar blijft mijn tv op hdmi 1 staan.

nu heb ik al in de device mode van de AB op de touch screen al die knopjes geprobeerd welke dan die av1 / av2 zou zijn maar het lijkt of hij er niet tussen zit.
de AB kent wel input video 1 maar mijn tv geageerd hier niet op(lampje op tv knippert wel)
iemand een idee?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik zou ook graag willen dat je bepaalde stappen gewoon over kan slaan. Ik zie bijv heel veel commando's binnenkomen bij mijn TV die dan allemaal rare dingen gaat doen. Ik wil dat de AB hem alleen aanzet en verder niks doet, geen input kiezen, want dat doet de TV automatisch. Maar ik kan die dingen gewoon niet weghalen of wel?

• TF

TF

bla bla

obsidian schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:27:
Ik zou ook graag willen dat je bepaalde stappen gewoon over kan slaan. Ik zie bijv heel veel commando's binnenkomen bij mijn TV die dan allemaal rare dingen gaat doen. Ik wil dat de AB hem alleen aanzet en verder niks doet, geen input kiezen, want dat doet de TV automatisch. Maar ik kan die dingen gewoon niet weghalen of wel?
vast wel. Ik heb er echter voor gekozen om mijn tv niet automatisch te laten schakelen ofwel de HDMI besturing uit zetten. Weet niet of dit met scart ook kan.

• Garyu
  • Laatst online: 13-09 21:36

Garyu

WW

Je kan toch kiezen voor "I don't need to set an input for this device" of iets dergelijks?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:10
Nieuwe dagactie @ 1dayfly:

Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.nl/admin/ProductPictures/logitech_harmony-555_large.jpg

Doordat het inclusief verzendkosten is, is hij weer net wat aantrekkelijker dan de goedkoopste uit de PW. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 11:53
Al iemand ervaring met de Logitech Harmony One? Ik ben nu namelijk in het bezit van de Harmony 525, maar ben er nog steeds niet tevreden over. En dan heb ik het over gebruiksgemak.

Neem bijvoorbeeld de volume/kanaal toetsen (en het OK knop gedeelte). Die zijn van hard plastic en drukken soms erg lastig in...

Mijn vraag is hoe de toesten van de Harmony One zijn... Zijn dat allemaal van die zachte rubberen toetsen? Want als dat zo is dan ga ik binnenkort ook een Harmony One aanschaffen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• RedHead
  • Laatst online: 02-09 23:59
EdGnoj schreef op maandag 11 februari 2008 @ 00:01:
Koffie, het door jouw beschreven probleem heb ik bij mijn Philips tv destijds opgelost door de vertragingstijd van het opstarten van de tv te verdubbelen. (weet zo even niet meer hoe die functie precies heet) Bij mij was het probleem dat de scart haar overschakelingssignaal al gegeven had voordat de tv volledig was opgestart. Door deze vertragingstijd (drastisch) te verlengen komt dit signaal later op de scartingang, waardoor de tv iedere keer na het opstarten in de scartweergave komt. Als je na het aangaan van de tv je scartuitgang als vaste waarde hebt, is het omschakelen naar een andere ingang een fluitje van een cent.

Ik hoop dat mijn uitleg voldoende duidelijk is.
Hoe stel je deze vertragingstijd in op de Phlips TV? Daar ik dit probleem ook heb. Het is wel al een oudere TV (denk > 5 jr oud).

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat stel je niet in op je TV, maar in de device settings van je TV in je harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Garyu schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:47:
Je kan toch kiezen voor "I don't need to set an input for this device" of iets dergelijks?
Ik ben het niet tegengekomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me onlangs een 885 aangeschaft, alles vlot geinstalleerd maar zit met een knuddeprobleem waar ik geen antwoord op vind...Hoe kan ik direct naar posten boven de 9 gaan, dus 10 en meer, zonder altijd CH+ te moeten drukken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Hoe moet je dat op de oude afstandsbediening doen? Het verschilt per apparaat hoe je getallen boven de 9 moet doorgeven, bij sommige door eerst een speciale toets in te drukken, bij andere moet je binnen een bepaalde tijdsframe de cijfers intoetsen.

In de software kun je deze modus aangeven (speciale toets, 2 cijfers, meerdere cijfers en nog een optie). Maar dat moet je apparaat natuurlijk wel ondersteunen...

[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 29-02-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Mijn activiteiten werken nu als een zonnetje. Ik vind alleen dat de Harmony 525 best wel traag is. Als ik namelijk op de originele AB van de tv snel twee keer achter elkaar druk, dan gaat hij meteen twee zenders verder. De tv kan die snelheid dus wel registreren. Als ik dat dan even snel probeer te doen met de Harmony, gaat de tv maar één kanaal verder. De intertoetsvertraging staat op 100 ms (minimum). Is er misschien een andere instelling waarmee het sneller gaat?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

100ms is niet het minimum, je kan toch ook 0 invoeren ?
Feit blijft wel idd dat de Harmony trager is dan originele AB's, zelfs als je alles op het meest snelle zet.

[ Voor 50% gewijzigd door Koffie op 29-02-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
Koffie schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:29:
100ms is niet het minimum, je kan toch ook 0 invoeren ?
Feit blijft wel idd dat de Harmony trager is dan originele AB's, zelfs als je alles op het meest snelle zet.
ja, en dit stoort me met name bij mijn mediacenter remote. Ik gebruik daar dus liever de originele afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Laatst online: 28-06 11:38
Heb de 525 en tijdens de activiteit tv kijken schakelt mijn samsung PS-50CHDX een keer of 5 tussen de picture modes.Dus tussen movie mode,dynamic,normal etc,Komt dan op normal mode uit terwijl dit movie mode moet zijn.
Kan ik dit zo programeren dat ie dit in een keer goed doet?Dus met tv kijken in de movie mode en tijdens de activiteit gamen naar dynamic schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:43
Ik heb sinds een paar dagen ook een Harmony 885. Bij het programmeren liep ik echter tegen een probleem. Ik heb de activities allemaal aangemaakt, maar zodra ik alles probeer te uploaden naar de afstandsbediening, krijg ik een melding dat ik de firmware moet updaten.
Als ik dat probeer, krijg ik weer een melding dat ik al de laatste versie heb.

Heeft iemand dit probleem ook gehad? Ik heb op Internet nog niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 09:20
@maikel: gewoon de Harmony helpdesk bellen. Dat is gratis en werkt veel sneller dan hier een vraag stellen. Ze kunnen namelijk met je meekijken en zien wat het probleem is.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Amiet01 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:19:
Mijn activiteiten werken nu als een zonnetje. Ik vind alleen dat de Harmony 525 best wel traag is. Als ik namelijk op de originele AB van de tv snel twee keer achter elkaar druk, dan gaat hij meteen twee zenders verder. De tv kan die snelheid dus wel registreren. Als ik dat dan even snel probeer te doen met de Harmony, gaat de tv maar één kanaal verder. De intertoetsvertraging staat op 100 ms (minimum). Is er misschien een andere instelling waarmee het sneller gaat?
Er zit net wat meer vertraging in bij het indrukken dan bij de standaard AB's. Maar moet zeggen dat ik, mits goed ingesteld, mijn apparatuur beter vind reageren op de logitech dan de originele AB's. Waarom? Omdat ik soms de knoppen te snel indruk waardoor de TV/MediaPlayer, DVD recorder etc niet snel genoeg reageert. De Logitech onthoud wat ik heb ingedrukt en geeft dit in de snelheid door wat de TV/MediaPlayer, DVD recorder etc wél aan kan.
Bluto schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:13:
Heb de 525 en tijdens de activiteit tv kijken schakelt mijn samsung PS-50CHDX een keer of 5 tussen de picture modes.Dus tussen movie mode,dynamic,normal etc,Komt dan op normal mode uit terwijl dit movie mode moet zijn.
Kan ik dit zo programeren dat ie dit in een keer goed doet?Dus met tv kijken in de movie mode en tijdens de activiteit gamen naar dynamic schakelen.
Kan zijn dat je er nog een modus tussen moet stoppen in je Logitech of dat je vertraging niet goed staat ingesteld.

Ondanks de shitload aan aanloop problemen, ben ik nu aardig happy met mijn 885. Zitten nog steeds enkele scherpe randjes aan, dingen die net wat beter gefinetuned moeten worden. Maar ik geniet iig in volle teugen. 1 AB nog maar op tafel en de rest lekker de kast in :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo een beetje begrepen dat een scart aansluiting wat een vijand is van de AB's van Harmony.
Maar je kan veel problemen oplossen op een online forum van harmony voor Nederland en België
KLIK HIER voor het Harmony-Forum.
Pagina: 1 ... 12 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.