Sir_Hendro schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:49:
Vanmiddag had ik dus de Logitech Harmony 555 gehaald. Werkt echt super alleen mijn tv heeft zeg maar zo een source knop waar je 1000x op moet drukken voor hij bij de juiste bron is aangekomen. Hierdoor kan mijn tv dus niet in 1x klaar staan met de Harmony met verder gaat alles top. Momenteel ben ik nog even aan het kijken hoe ik mijn HD DVD speler helemaal puik bediend krijg want die is ook zojuist geleverd

Ik heb ook zo'n TV welke gewoon niet met de Harmony te bedienen valt. Dit ligt niet aan de harmony, maar aan de makers van de TV.
Ik moet namelijk als volgt een input kiezen:
- Mode (lijst met inputs komt op OSD)
- omhoog/omlaag voor kiezen
- enter om juiste input te kiezen
In principe kun je dit wel in de harmony instellen, echter weet hij never nooit wat de laatst gekozen input is - laat staan wanneer hij de volgende dag aangaat (hij komt in principe nl. op in de laatst gekozen input).
Ik heb dat als volgt opgelost: ik doe maar 2 dingen met de TV, Digitaal TV kijken of DVD kijken via de ingebouwde DVD speler.
In de input lijst is de alleronderste DVD en de een na laatste SCART (daar hangt mijn digitale decoder aan).
Nu heb ik het dus zo ingesteld dat ik er ten alle tijde vanuit ga dat hij opkomt in de DVD stand (laatste optie in de input list).
Wanneer ik de activity 'DVD kijken' kies, doet hij niets met de inputs - hij staat nl. al op DVD. Wanner ik kies voot 'TV Kijken' dan zet hij de decoder aan, en daarna de TV. Vervolgens drukt hij op mode, 1x up en dan op enter.
Tevens heb ik het zo ingesteld dat als ik de activity 'TV Kijken' verlaat, hij eerst op mode drukt, dan 1x down (naar DVD) dan op enter en daarna de TV uit.
Deze methode is niet foolproof, en werkt ook niet fijn als je van DVD naar TV gaat (wat ik zelf nooit doe) maar voor mijn simpele slaapkamer setup werkt hij prima.
Sinds kort ben ik ook de trotse bezitter van een Harmony 1000, deze is voor de HT in aanbouw. Ik heb er nog maar heel even mee kunnen spelen.
Voor de woonkamer heb ik een 885 - voor mij zou het dus een uitkomts zijn als je nou eens meer dan 1 Harmony onder 1 account zou kunnen beheren.
Er is wel 1 ding wat mij van het hart moet : de helpdesk is idd prima echter ben ik behoorlijk teleurgesteld in het feit dat je het claimen van garantie op je hardware op je buik kunt schrijven zodra ze ontdekken dat je het apparaat 2e hands hebt gekocht.
Zo is mijn 525 2e hands (AB was pas paar dagen oud) en zou men in de eerste instantie mijn AB gaan omwisselen (problemen met een hardbutton naast de LCD) maar weigert men dit vervolgens omdat hij 2e hands is
Ja, er staat ergens in hun AV dat garantie niet overdraagbaar is, maar tot op heden heb ik daar nog steeds geen grondige reden voor kunnen bedenken (een grondige reden is dus voor mij niet 'het staat in hun AV' of 'de garantie is een overeenkomst tussen koper en Logitech' stort het apparaat spontaan in nadat deze verpatst is ofzo ?).
Verder ben ik zeer content met mijn Harmonytjes (al baal ik er enorm van dat moition sensor in de 525 niet zo werkt als de 885).
Tijd voor een nieuwe sig..