PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Verwijderd
Die is niet oplaadbaarMarco schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:13:
[...]
Als je voor het design kiest kan je beter de 785 nemen.

Niet oplaadbaar, ik heb die Harmony 785, en die is toch echt oplaadbaar hoor.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
Vaag, volgens de Logitech site wel volgens de specs maar niet bij het vergelijkPierre61 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:58:
[...]
Niet oplaadbaar, ik heb die Harmony 785, en die is toch echt oplaadbaar hoor.
Ik zie toch echt 199 euro staan op de site van LogitechBlueone schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:52:
de harmony one staat nu op de logitech site voor 249 euro, hetzelfde als de 885 dus. misschien kost die in de winkel dan ook gewoon 175 tot 200 euro
net stond ie nog voor 249 nu is het idd 199enzoronald schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:06:
[...]
Ik zie toch echt 199 euro staan op de site van LogitechDat is dan de adviesprijs. Gaan nog wat tientjes af voor de winkelprijs.
Dan wacht ik nog een paar uurtjes met bestellen

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Plus het feit dat een touchscreen niet voor iedereen handig is op een afstandbediening. Zelf mag ik een AB waaraan ik gewend ben graag "blind" bedienen (op gevoel dus) en ik zou het dan lastig vinden om iedere keer op het scherm te moeten kijken of ik mijn vinger wel boven het juiste knopje houd.Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:12:
Ik zat net ook even naar de Philips SRU9600 te kijken, die heeft touchscreen. Alleen is het programmeren van de Logitech stuk fijner denk ik
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
199 euro zou een veel beter bedrag zijn dan 249
Vanavond wanneer ik thuis ben ga ik de ab aan de tand voelen!
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
In de voorwaarden staat op = op, en binnen 4 weken...
Gaat bij mij het volgende besturen:
LG 37LF65 (37" FullHD)
Yamaha HTR-6030 (5.1 DTS Receiver)
Yamaha DVD-S661 (HDMI DVD Speler)
Xbox 360 (Games & Streaming WMVHD vanaf PC)
Digi1 STB-85 (Digitale Set Top Box)
En Homecast ME-300CO Satteliet ontvanger met PVR functie.
Dan ligt er maar 1 afstandsbediening ipv 6 op tafel, en minder gezeur van mn moeder die er niet uitkomt
Verwijderd
Dit heb ik ook met mijn satelliet ontvanger. Ik gebruik een activity TELETEKST KIJKEN. In deze activiteit heb ik opgenomen dat de TV eerst naar de TV-input moet en daarna meteen weer terug naar EXT1 om vervolgens teletekst op te starten. Hierdoor wordt het teletekst geheugen gewist en heb je verse teletekst. Het schakelen naar TV input en weer terug levert wel 1 à 2 seconde een blauw beeld op en is iets trager dan meteen TT opstarten maar werkt wel goedJME schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:53:Als ik teletext kijk op de TV, dan staan er pagina's van verschillende zenders door elkaar. Het is net alsof de decoder de teletext-informatie niet bij de juiste kanalen weet te houden en alles door elkaar doorgeeft aan de TV. Zijn er mensen die dit herkennen? Het gaat om een Humax Ir-Fox C en een Panasonic TH-42PY70. Zal de vraag maar eens in het Panasonic topic stellen.
De oplossing is op zich wel simpel: gewoon de teletext-functie van de decoder gebruiken (scheelt ook meteen die suffe extra activity), maar je zou zeggen dat het toch ook gewoon goed moet kunnen gaan op de oorspronkelijke manier... toch?
Samsung LE32N71B (LCD-tv)
Pioneer VSX-915 (AVR)
Pioneer DV-470 (DVD)
Samsung digitale kabelontvanger
En nog een activity voor de laptop als ik die eraan hang
En hopelijk binnenkort een Popcornhour A-100
Ik zal mijn bevindingen natuurlijk hier posten. Heb al veel informatie uit dit en het vorige topic gehaald.
Als ik mn digitale decoder bedien via een Activitie dan kan ik alleen channel UP doen. Channel Down werkt gewoon niet.
Bedien ik de remote als Device dan werkt dit wel
Ik heb nu een nieuwe knop aangemaakt via IR learning, maar als ik nu Channel down druk dan gaat de decoder 2 zenders omlaag ipv 1.
Vraag me af of er nog een manier is om dit toch goed te krijgen???
delays. Ik neem aan dat als je ook maar echt 1x klikt dat er ook maar 1 zender verder word gezapt? Ik heb het met delays nu aardig onder controleUltraSub schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:52:
Wat irritant is aan mijn 895, is dat als ik met channel up/down zap, er regelmatig 3-5 zenders worden gezapped ipv 1. Waar zou ik dit in moeten zoeken? Delays? RF-extender?
Verwijderd
Dit moet je regelen via het aantal herhalingen van de opdracht, dit doe je via het apparaat en kies dan:UltraSub schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:52:
Wat irritant is aan mijn 895, is dat als ik met channel up/down zap, er regelmatig 3-5 zenders worden gezapped ipv 1. Waar zou ik dit in moeten zoeken? Delays? RF-extender?
Problemen oplossen -> (soort apparaat) reageert teveel of niet altijd op sommige opdrachten.
En dan kan je het aantal herhalingen kiezen, in jou geval moet je deze dus verlagen van b.v. 3 naar 1.
Deze tekst staat bij de tips:
Als uw apparaat te langzaam of helemaal niet reageert wanneer u op een knop van de afstandsbediening drukt, verhoogt u de waarde naar 4 of 5.
Reageert uw apparaat te snel, verlaag de waarde dan naar 2, 1 of 0.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 23:02 ]
Nee, das net het probleem. Ik klik maar 1x. De decoder zapt vervolgens 3x. Alsof je de knop te lang vast houdt zeg maar.TF schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:07:
[...]
delays. Ik neem aan dat als je ook maar echt 1x klikt dat er ook maar 1 zender verder word gezapt? Ik heb het met delays nu aardig onder controle
Herhalingen? Hmm.. zal binnenkort de software nog eens er bij pakken. Wist niet dat een signaal meerdere malen werd verstuurd. Lijkt me behoorlijk onzinnig met RF, want het signaal komt altijd aan.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:00:
[...]
Dit moet je regelen via het aantal herhalingen van de opdracht, dit doe je via het apparaat en kies dan:
Problemen oplossen -> (soort apparaat) reageert teveel of niet altijd op sommige opdrachten.
En dan kan je het aantal herhalingen kiezen, in jou geval moet je deze dus verlagen van b.v. 3 naar 1.
[...]
Toch nog een probleem, misschien is er iemand met een oplossing als het überhaupt kan wat ik wil.
Het gaat om teletekst. Er zit teletekst op zowel de TV als op de mediabox, de laatste is echter zeer gebruiksonvriendelijk (vind ik).
Ik heb nu bij de extra knoppen (op het scherm) 1 knop voor het aanzetten en 1 voor het uitzetten van teletekst, wat teletekst laat zien als een soort van pip (links het TV beeld, rechts teletekst), waarbij de teletekst van de TV komt, dus niet vanaf de mediabox.
Alles precies zoals ik het wil, maar het probleem is dat de cijfertoetsen de mediabox bedienen en niet de teletekst. Dus als ik dat beeld heb en 101 indruk, ga ik naar TV kannaal 101, niet naar tekstpagina 101. Als teletekst aanstaat zou mijn 785 dus de TV moeten aansturen, zodra teletekst uit is, weer de mediabox om te zappen. Is dit mogelijk, of is de enige oplossing een activity aanmaken, wat ik liever niet doe..
Verwijderd
Je kan onder de knop picture (of sound, wat jij wilt) afwijkende cijfer toetsen toekennen. Dus normaal werken de cijfertoetsen voor je media box en zodra je de pictureknop indrukt gelden de cijfertoetsen voor de TV.Fly-guy schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:59:
...
Alles precies zoals ik het wil, maar het probleem is dat de cijfertoetsen de mediabox bedienen en niet de teletekst. Dus als ik dat beeld heb en 101 indruk, ga ik naar TV kannaal 101, niet naar tekstpagina 101. Als teletekst aanstaat zou mijn 785 dus de TV moeten aansturen, zodra teletekst uit is, weer de mediabox om te zappen. Is dit mogelijk, of is de enige oplossing een activity aanmaken, wat ik liever niet doe..
De knoppen kan je bij de activiteit aanpassen bij: Knoppen aanpassen, vervolgens schakel je in de dropdown van activiteit naar picture. Kijk maar even, het wijst zich vanzelf
Succes!
Verwijderd
Aangezien de rest van de knoppen wel goed werken/reageren ben ik bang dat ik dit verkoot zodra de waarde omlaag gegooid wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:00:
[...]
Dit moet je regelen via het aantal herhalingen van de opdracht, dit doe je via het apparaat en kies dan:
[...]
Bij mij staat deze namelijk al op 1.
Ik kan deze wel op 0 zetten maar hoe weet de remote dat dit alleen voor de channel down knop moet zijn??(deze reageert namelijk niet goed)
Heeft de 785 dan picture en sound knoppen? Ik dacht dat alleen de 555 en de 890pro die hadden.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:28:
[...]
Je kan onder de knop picture (of sound, wat jij wilt) afwijkende cijfer toetsen toekennen. Dus normaal werken de cijfertoetsen voor je media box en zodra je de pictureknop indrukt gelden de cijfertoetsen voor de TV.
De knoppen kan je bij de activiteit aanpassen bij: Knoppen aanpassen, vervolgens schakel je in de dropdown van activiteit naar picture. Kijk maar even, het wijst zich vanzelf
Succes!
helaas heeft (mijn) 785 niet van die knoppen. Het zou makkelijk zijn als per actie kon instellen dat hij een bepaald apparaat moet bedienen en dat ook blijft doen tijdens en na die actie totdat ik die actie weer ongedaan maak.(tekst aan/uit) Maar dat zal wel te complex worden voor een AB die toch al zoveel kan. Activity maken dan maar...synthdood schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:05:
[...]
Heeft de 785 dan picture en sound knoppen? Ik dacht dat alleen de 555 en de 890pro die hadden.
Dit omdat mijn DVD speler is doorgelust (mbt 220v) aan mijn reciever, en vaak is mijn dvd nog bezig met : power off voordat de reciever uitgaat.
Iemand?
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Kan je hier ook de volgorde bepalen van de te gebruiken onderdelen?Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:56:
Logitech software -> problemen oplossen -> toestel reageert niet o.i.d.
Bijv. Nu start bij mij TV kijken als volgt
Tv aan -> decoder aan -> versterker aan
en wil eigenlijk
TV aan -> versterker aan -> decoder aan
Volgens mij is de omgekeerde vraag echter nooit aan bod gekomen: zijn er schakelaars/dimmers die gewoon out-of-the-box met een IR-signaal van een Harmony aan te sturen zijn?
Ik dus nu tv via mijn decoder dus druk op activity tv kijken gaat tv aan en decoder maar zoals al aangegeven is werkt teletekst vrij brak op die dingen.
Dan maak ik een nieuwe activity aan en zou dan willen dat die omschakeld naar tv en teletekst laad.
Wat ik wil is dat in in die activity kan instellen dat ik bijv. klik op 1 en hij dan naar NL1 gaat daar teletekst opstart,kies ik voor hij dan naar rtl4 gaat en daar teletekst opstart .
is dit mogelijk?
Alleen ik kan geen subpagina openen, bijvoorbeeld pag 100 heeft 5 pagina's en ik kan alleen de eerste zien. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Kan wel naar 101 enz door channel up maar als ik de knop voor het volume gebruik gaat de reciever zachter.
[ Voor 96% gewijzigd door JME op 15-01-2008 20:18 ]
Verwijderd
Lijkt me niet prettig om op de ontvangers te moeten richten.JME schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:24:
Volgens mij is de omgekeerde vraag echter nooit aan bod gekomen: zijn er schakelaars/dimmers die gewoon out-of-the-box met een IR-signaal van een Harmony aan te sturen zijn?
Ik werk hier met een nieuwe Powermid XS (dus niet XL), die is nog kleiner en werkt op batterijen zodat ik geen snoertje heb. Klik Aan, Klik Uit!
Ik heb de XL nog staan. Werkt op zich redelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:26:
[...]Lijkt me niet prettig om op de ontvangers te moeten richten.
Ik werk hier met een nieuwe Powermid XS (dus niet XL), die is nog kleiner en werkt op batterijen zodat ik geen snoertje heb. Klik Aan, Klik Uit!
Heb er wel een probleem mee:
Heb meerdere lampen op verschillende codes staan.
Ik kan alles gebruiken zolang ik maar met de originele KaKu afstandsbediening de lamp op "A1" aanzet. Dan kan ik daarna met de Harmony de rest wel bedienen. Maar waneer ik dan per ongeluk lamp "A1" uitzet, kan ik de rest ook niet meer bedienen?
Toch vreemd, niet? (als je al begrijpt wat ik bedoel)
Actie voor dvd kijken:
TV aan op EXT1
AV aan op AUX
DVD speler aan en open
Geen probleem, alleen als ik dan alles uit wil zetten gaat mijn tv niet uit.
Geprobeerd om dat op te lossen door er een aparte actie van te maken bij het afsluiten, maar dat werkt ook niet echt. Soms wel soms niet, beetje stom.
Nou krijg ik van de week mijn nieuwe LCD, Samsung LE-32R84, denk dat het daarmee een stuk makkelijker zal gaan, alleen was ik benieuwd of dit een makkelijk op te lossen probleem is, of dat mijn huidige tv te oud (15 jaar geloof ik) is om er energie in te stoppen.
[ Voor 0% gewijzigd door RZor op 16-01-2008 10:04 . Reden: Typo ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Tsja, of je nu op de schakelaar/ontvanger moet richten of op je Powermid, ik zie het verschil niet zo. Maar goed, ik zal waarschijnlijk toch wel aan de Powermid moeten als ik alles zo lees.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:26:
Lijkt me niet prettig om op de ontvangers te moeten richten.
Andere vraag dan: als ik het goed begrijp zit er in de database een apparaatkeuze waarbij de IR-signalen van de Harmony door de Powermid worden omgezet in de RF-signalen die de Klik Aan Klik Uit serie kunnen bedienen. Is dat ooit een kwestie van uitproberen geweest, of zit daar een logica achter? Kun je dan wellicht de Powermid ook zover krijgen dat ie andere RF-signalen gaat uitzenden die je dan voor andere apparaten kunt gebruiken? Ik zit te denken aan mijn DRU gashaard die met een RF-afstandbediening werkt. Zou wel errug relaxed zijn...
Verwijderd
Zeker vreemd. Ik heb wel het IR signaal 1 waarde moeten verlengen in de Logitech software, anders pakte hij soms niet. Sindsdien vlekkeloos, wil niet anders meer. Echt alle AB's de deur uitreadytoflow schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:51:
[...]
Toch vreemd, niet? (als je al begrijpt wat ik bedoel)
Je eerste vraag kan ik niet goed beantwoorden, ik heb enkel in de software de lichtmodule YCT-100 geselecteerd omdat men op fora zo aangaf dat dit werkt. Wel heb ik Logitech gemaild of men andere merken wilden aanleren om via deze IR -> Powermid -> RF constructie te laten werken, maar daar wilden ze niet aan...JME schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:59:
[...]
Andere vraag dan: als ik het goed begrijp zit er in de database een apparaatkeuze waarbij de IR-signalen van de Harmony door de Powermid worden omgezet in de RF-signalen die de Klik Aan Klik Uit serie kunnen bedienen. Is dat ooit een kwestie van uitproberen geweest, of zit daar een logica achter? Kun je dan wellicht de Powermid ook zover krijgen dat ie andere RF-signalen gaat uitzenden die je dan voor andere apparaten kunt gebruiken? Ik zit te denken aan mijn DRU gashaard die met een RF-afstandbediening werkt. Zou wel errug relaxed zijn...
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 21:56 ]
de Harmony 1000 tot 22 januari 12.00 uur voor €250
[ Voor 16% gewijzigd door Auke op 21-01-2008 14:35 ]
Ik ben er erg mee in mijn nopjes...
Ik moet wel zeggen dat de software die bij de Harmony geleverd wordt niet echt gebruiksvriendelijk is. Ik heb mij een slag in de rondte gezocht naar de optie om bijvoorbeeld favo channels toe te voegen. Ik zou denken dat dat te vinden zou moeten zijn onder 'costumize buttons' voor een bepaalde activity, maar helaas, daar is het dus niet te vinden. Je kunt er wel buttons aan de remote toevoegen, maar geen labels of iets dergelijks toekennen. Heel vervelend. Wat vervolgens ook niet helpt is de manual van de applicatie. Die geeft alleen aan welke stappen globaal doorlopen moeten worden en wat mogelijk is om te doen, maar niet HOE of WAAR dat te doen.
Uiteindelijk blijkt dit te vinden onder de settings van een activity, naar mijn idee een onlogische locatie, zeker als je een optie hebt om 'buttons' te 'costumizen'.
Dat is wel een steekje dat ze laten vallen
[ Voor 67% gewijzigd door ElCondor op 21-01-2008 16:09 ]
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Wat ik gewoon niet snap is dat een TV, en een mediaspeler toch iets van deze tijd is. En ik wil mijn geluid (DTS en DD) van de mediaspeler via de Home cinema set laten lopen en het beeld naar de TV. Problemen: TV gaat niet naar het juiste kanaal, HCS gaat niet naar digital in en daarbij wil ik de TV muten. Ik heb letterlijk alles geprobeert om de TV op het juiste kanaal te krijgen.
Ik snap dat je alles zelf kunt instellen, maar daarvoor heb ik die Harmony niet gekocht, dan had ik wel een noname remote met ir learning kunnen nemen...
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Verwijderd
Software draait wel als Administrator? Doet het hier prima namelijk. Knalt wel de Aero interface uit maar die gaat na het afsluiten gewoon weer aan.TF schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:35:
Ik krijg de TC-30 software maar niet aan de praat onder Vista, reageert gewoon niet na het inloggen. Erg vervelend
Ik snap niet wat je verkeerd doet, ik heb hier alles prima draaien, kostte wel even wat geklooi, zeker van AV kanaal wisselen (hiervoor zijn namelijk een hoop opties)Caveman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:13:
Hmmm, ik blijf maar tobben met die AB (555). Wat ik erg vervelend vind is dat er kennelijk geen Home cinema sets bestaan een geen mediaspelers, waardoor je bij het instellen allerlei onzinnige vragen krijgt. Ik heb sinds de aankoop van de AB mijn apparaten ernstig gewijzigd, eigenlijk ben ik van 6 naar maar 3 apparaten gegaan. TV, Home cinema set en een mediaspeler, ik had hier al eerder wat gepost in de oude situatie en sindsdien de harmony in de kast gesmeten (letterlijk). Maar met de nieuwe situatie, dacht ik nou dit is weer een mooi moment om eens te kijken om ik hem nu wel goed krijg.... helaas niet dus.
Wat ik gewoon niet snap is dat een TV, en een mediaspeler toch iets van deze tijd is. En ik wil mijn geluid (DTS en DD) van de mediaspeler via de Home cinema set laten lopen en het beeld naar de TV. Problemen: TV gaat niet naar het juiste kanaal, HCS gaat niet naar digital in en daarbij wil ik de TV muten. Ik heb letterlijk alles geprobeert om de TV op het juiste kanaal te krijgen.
Ik snap dat je alles zelf kunt instellen, maar daarvoor heb ik die Harmony niet gekocht, dan had ik wel een noname remote met ir learning kunnen nemen...
Bel anders es met de helpdesk en leg ze de boel goed uit. Over het algemeen is de support erg goed, en als ze er niet uitkomen, schakelen ze je door naar Canada (moet je wel een beetje engels of frans kunnen natuurlijk)
Ik heb
- Toshiba 42x300p
- LG home cinema set
- xbox 360 (gebruik ik ook voor dvd's te kijken want upscaling is mooier dan de home cinema set)
- UPC DVR box
- videorecorder (jaja, nostalgisch)
Kan niet anders zeggen dan dat het super werkt, ik had die remote VEEL eerder moeten hebben
[ Voor 11% gewijzigd door cypher21 op 21-01-2008 17:58 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Verwijderd
Hmm, hier blijft aero gewoon actiefVerwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:40:
[...]
Software draait wel als Administrator? Doet het hier prima namelijk. Knalt wel de Aero interface uit maar die gaat na het afsluiten gewoon weer aan.
Heeft iemand hier een trucje voor?
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Ik heb zelf geen MCE, maar als ik me niet vergis heeft de originele MCE afstandsbediening gewoon een SUBS knop. Die is er dan standaard ook voor de harmonyOperations schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:17:
Iemand die dit weet? via CTRL+U kan je de subs aan of uit zetten in Media center. Maar nu wil ik op mijn media center in mijn slaapkamer, het liefst geen keyboard hebben. Nu heb ik een harmony 680 die prima werkt, maar krijg het niet voor elkaar om deze AB's CTRL+U te leren.
Heeft iemand hier een trucje voor?
Uhhh nee?cypher21 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:15:
[...]
Ik heb zelf geen MCE, maar als ik me niet vergis heeft de originele MCE afstandsbediening gewoon een SUBS knop. Die is er dan standaard ook voor de harmony
http://cache.gizmodo.com/...ces/2006/11/mceremote.gif
Volgens mij via info (normaal op de MCE remote ' i ') en dan kan je daar ergens de subtiles instellen dacht ik
Verwijderd
Dat moet ik gewoon hebben! Alleen is het weer een heel opzoekwerk om te weten te komen welk model bij mij past... Ik heb het topic al zowat doorgespit maar één iets vond ik niet: Mijn tv hangt aan de muur en de versterker, xbox en wii staan vrijwel tegen de grond. Als ik de xbox wil bedienen, moet ik een beetje naar beneden richten want de salontafel staat in de weg. Wordt dat met die z-wave ir opgelost? of heb ik nagenoeg een extender nodig, want als je zo'n activity button gebruikt en meerdere apparaten moeten bvb aanspringen, moet je ze anders op rij allemaal aanwijzen?
Ja dat werkt als er een menu bij de dvd zit, vaak kan je ook alleen maar subs aan/uit doen. En dat werkt op de pc met CTRL+U.stimpyrulez schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:46:
[...]
Volgens mij via info (normaal op de MCE remote ' i ') en dan kan je daar ergens de subtiles instellen dacht ik
Als ik het goed begrijp wil je een infrarood commando versturen waar geen toets voor bestaat op de originele MCE remote control. Dat kan normaal gesproken niet.Operations schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:14:
[...]
Ja dat werkt als er een menu bij de dvd zit, vaak kan je ook alleen maar subs aan/uit doen. En dat werkt op de pc met CTRL+U.
Misschien kan je wel een niet-gebruikte toets van de originele MCE remote control dit truukje laten doen (en deze dan overnemen op de Harmony). De MCE remote receiver moet dan wel dat commando omzetten naar een ctrl-u keyboard aanslag. Daarvoor bestaan wel mogelijkheden.
Kijk hier eens naar:
http://www.byremote.com.au/Hip/mce_remote_faq.htm
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Pfff niet echt heel simpelMr_Blobby schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:20:
[...]
Als ik het goed begrijp wil je een infrarood commando versturen waar geen toets voor bestaat op de originele MCE remote control. Dat kan normaal gesproken niet.
Misschien kan je wel een niet-gebruikte toets van de originele MCE remote control dit truukje laten doen (en deze dan overnemen op de Harmony). De MCE remote receiver moet dan wel dat commando omzetten naar een ctrl-u keyboard aanslag. Daarvoor bestaan wel mogelijkheden.
Kijk hier eens naar:
http://www.byremote.com.au/Hip/mce_remote_faq.htm
of via grider, maar das ook niet altijd simpel
Dat wordt flink puzzelen... en waar het geheel mee begint, hoe sluit ik allemaal bij apparaten correct/optimaal aan?
Ik heb:
Samsung lcd tv
samsung digitale tv ontvanger
wii console
jvc dvd/hd recorder
jvc homecinemaset 5.1 set
computer bouwen lukt me prima, maar hoe bovenstaande goed/optimaal aansluiten gaat me echt de pet te boven.
momenteel:
digitale ontvanger -> scart naar tv (geluid via tv) (beter via surround set?)
wii -> component naar tv (geluid via tv) (lijkt me ook vetter via surround set)
digitale ontvanger -> analoge loop kabel -> dvd recorder
digitale ontvanger -> tv voor digitale radio (met blauw scherm:( ) -> ook via surround set
op dit moment heb ik mijn homecinema control set gewoon niet in gebruik, omdat ik geen idee heb hoe er gebruik van te maken, wat een kabelbrei / mogelijkheden...
dus voor ik met de harmony kan stoeien, wil ik eerst alles goed hebben aangesloten, iemand een idee of er voor zoiets een tutorial is te vinden?
Eén kabeltje van de homecinemaset naar de TV zou dan genoeg moeten zijn voor het beeld. Dat gaat natuurlijk alleen op als je homecinemaset dat ook aan kan, ligt nogal aan het type dat je hebt natuurlijk.
In ieder geval slim om eerst alles goed aan te sluiten en dan in één keer je Harmony in te stellen, dat gaat je in ieder geval veel tijd besparen
Zonder A/V Receiver zou ik het zo aansluiten:
Beeld:
* Digitale ontvanger -> SCART -> Recorder -> SCART -> TV
* Wii -> Component (RGB) -> TV (niet composiet)
Geluid:
* Alles naar de versterker, waar mogelijk digitaal
* Dan de versterker afhankelijk van de input stereo of surround laten spelen.
[ Voor 43% gewijzigd door Garyu op 22-01-2008 17:47 ]
dingen die ik heb:
tv -> samsung le32r32bx
console -> nintento wii
(heeft een component kabel= beeld/geluid), sluit je zoiets ook aan op surround set??
digitale tv receiver -> dcb9401r
dvd/hd recorder -> jvc DR-MH300
homecinemacontrol set -> jvc RX-E11
EDIT
ben maar gaan pongelen, alle apparaten uit de kast en aansluiten maar.
PROBLEEM 1
vraag 1. oude situatie: digitale tv -> scart -> tv voor zowel beeld als geluid
in nieuwe situatie wat moet ik doen:
1. optisch audio -> surround set voor geluid en voor beeld: digitale receiver -> scart -> surround -> scart -> tv
of
2. optisch audio -> surround set voor geluid en voor beeld: digitale receiver -> scart -> tv
Ik heb het geprobeerd en moet allebei kunnen denk (had wel geen optische geluidskabel bij de hand)
PROBLEEM 2
hoe sluit ik de WII aan?
- rechtstreeks met component kabel op tv?
- component kabel naar surround set en vandaar weer met een scart naar de TV (en daar aansluiten op de 2e scart ingang?)
[ Voor 55% gewijzigd door trekker22 op 22-01-2008 18:44 ]
Oftewel: kunnen we het hier gewoon over de afstandbedieningen hebben? Het feit dat je een Harmony hebt gekocht, betekent nog niet dat je aansluitproblemen opeens on-topic zijn... Daar zijn plenty andere topics voor.
Zit er net mee te spelen, maar zie dat je bij je activity (bijv flim kijken) een knop zelf kan instellen, en hier aan kan je dan bij device "Media center PC" de "opdracht" subtitle aangeven.EdGnoj schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:05:
Subs binnen MCE kun je als ik het me goed herinner tijdens het spelen van een film wijzigen met één van de kleuren toetsen op de originele remote. Geldt ook voor zoomen e.d. Functie is niet gedocumenteerd, maar is er wel.
Top dat werkt!stimpyrulez schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:02:
[...]
Zit er net mee te spelen, maar zie dat je bij je activity (bijv flim kijken) een knop zelf kan instellen, en hier aan kan je dan bij device "Media center PC" de "opdracht" subtitle aangeven.
Tweakers Pricewatch laagste prijs: 178,57 euro
Prijs powerbuy tot nu toe (kan nog lager worden): 133,00 euro
Zelf 1 in bestelling daaro
[ Voor 5% gewijzigd door Occy74 op 24-01-2008 18:54 ]
Als je hem gisteren besteld hebt is dat niet zo vreemd...........okio schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:07:
Ben ff benieuwd, heeft iemand de harmony van de veronica gids actie reeds ontvangen? Ik wacht er nl nog steeds op...
Heb er eens ff een bij de MM in mijn handen gehad, maar die heeft beide problemen niet.
Iemand bekend met de omruilprocedures van Logitech? Kan echt niet zonder het ding
Same here, ongeveer 3 weken geleden besteld.dataSlut schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:33:
Ik wacht dr ook nog op.. hij wordt volgens de voorwaarden pas verstuurd nadat het geld is afgeschreven + dat het dan maximaal nog 4 weken kan duren..
Ik heb vorig jaar van een client een Harmony 785 gekregen, na 7 maanden ook de tilt functie kapotUltraSub schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:41:
Iemand bekend met de omruilprocedures van Logitech? Kan echt niet zonder het ding

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Logitech heeft echt goeie service, jammer dat als iedereen dat doet die service gauw afgelopen is. Dan krijgt de helpdesk in Canada opeens een betaald telefoonnummer. Wegen die porto kosten op tegen een nieuw apparaat? Als je de centen overhebt voor een Harmony (wat toch vrij prijzige a.b.'s zijn) kun je paar euro porto voor een NIEUW vervangend exemplaar ook wel betalen.Pierre61 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:09:
[...]
Ik heb vorig jaar van een client een Harmony 785 gekregen, na 7 maanden ook de tilt functie kapotEen email naar Logitech en binnen 2 weken een nieuw vervangend exemplaar in de bus. Was 1 nadeel ik moest de oude retour zenden naar Zwitserland, dat koste een hoop Euro's. Heb ik dan ook niet gedaan. Verder niets meer van Logitech gehoord. Gewoon een email sturen als ik jouw was.
Toevallig heb ik het niet over een paar euro, plus de invoerrechten die ik aan de Belastingdienst moet betalen in Zwitserland. En daar kwam nog bij dat mijn nieuwe Harmony gewoon verzonden was vanuit Nederland.Raziel schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:31:
[...]
kun je paar euro porto voor een NIEUW vervangend exemplaar ook wel betalen.
[ Voor 11% gewijzigd door Pierre op 25-01-2008 14:52 ]
Thanks! Ik ga contact met ze opnemen...Pierre61 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:09:
[...]
Ik heb vorig jaar van een client een Harmony 785 gekregen, na 7 maanden ook de tilt functie kapotEen email naar Logitech en binnen 2 weken een nieuw vervangend exemplaar in de bus. Was 1 nadeel ik moest de oude retour zenden naar Zwitserland, dat koste een hoop Euro's. Heb ik dan ook niet gedaan. Verder niets meer van Logitech gehoord. Gewoon een email sturen als ik jouw was.
Heb hem ook iets meer dan 3 weken geleden besteld...2 jan ofzo...Schweino schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:49:
[...]
Same here, ongeveer 3 weken geleden besteld.
Wachten we nog even af, altijd scherp blijven met te mooi om waar te zijn aanbiedingen
IK moet zeggen alles werkt goed, alleen vind ik de AB een beetje goedkoop aanvoelen, geldt dat ook voor de andere versies ??
Maar nu even een vraagje over de werking ?
Ik klik op DVD kijken dan wordt alles netjes ingeschakeld op een bepaalde volgorde, nu wil ik eigenlijk alleen dat het geluid van mijn tv op mute komt tijdens het aanzetten, maar ik zou werkelijk niet weten hoe ik dat voor elkaar krijg ?
Teteringen
Oh sorry, dan heb je helemaal gelijk ....Pierre61 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:50:
[...]
Toevallig heb ik het niet over een paar euro, plus de invoerrechten die ik aan de Belastingdienst moet betalen in Zwitserland. En daar kwam nog bij dat mijn nieuwe Harmony gewoon verzonden was vanuit Nederland.

Ik had ook een 525, vond die ook wat goedkoop aanvoelen maar de werking, het idee er achter vond ik prima. Heb daarna een 885 gekocht die een stuk degelijker en serieuzer overkomt. Ga een keer naar een MediaMarkt en kijk zelf eens hoe je de duurdere types vindt.Arie26 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 08:11:
Ik heb sinds gisteren een de AB 525 te leen van mijn buurjongen.
IK moet zeggen alles werkt goed, alleen vind ik de AB een beetje goedkoop aanvoelen, geldt dat ook voor de andere versies ??
Die software zit soms wat onlogisch in elkaar, je moet echt *overal* een keertje kijken voor je weet wat er allemaal kan. Voor jouw probleem moet je het denk ik hier zoeken:Ik klik op DVD kijken dan wordt alles netjes ingeschakeld op een bepaalde volgorde, nu wil ik eigenlijk alleen dat het geluid van mijn tv op mute komt tijdens het aanzetten, maar ik zou werkelijk niet weten hoe ik dat voor elkaar krijg ?
- Ga naar het activities scherm;
- Naast 'Watch a DVD', klik op settings;
- klik 'review the settings for this activity;
- dan 'Yes, but I want to add more control of options and devices for this Activity';
- daarna save, paar keer next en uiteindelijk:
- "Add action for .... when the Activity starts"
- en dan een mute-commando voor de TV invullen of zo.
Verwijderd
Stand is nu € 113,-Occy74 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:53:
Momenteel een powerbuy (inkoopactie) gaande voor de Harmony One dus wie er 1 wil moet hier zijn: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70012.0
Tweakers Pricewatch laagste prijs: 178,57 euro
Prijs powerbuy tot nu toe (kan nog lager worden): 133,00 euro
Zelf 1 in bestelling daaro
toch wel erg aantrekkelijk
Is het de bedoeling datje gewoon maar wat basis functies gebruikt van elk apparaat?
Dus geen menu instellingen maken, geen 5.1 luidspreker instellingen veranderen enz enz...?
Hoe uitgebreid moet ik me dat voorstellen?
Verwijderd
Hetzelfde heb ik ook gehad alleen hoef je normaal gesproken ALLEEN het batterijklepje op te sturen en dat kan je gewoon in een enveloppe doen.Pierre61 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:09:
[...]
Dat jij invoerrechten moest betalen lijkt mij al helemaal niet goed, dan heb je het niet op de juiste wijze gedaan, dat soort (reparatie-)zendingen is normaal vrij van rechten.
Verwijderd
Maar goed, on-topic, ik zit al tijden te twijfelen om een universele AB te kopen. Heb momenteel namelijk 4 van die krengen op de bank liggen en het is toch redelijk irritant om steeds te switchen (vooral geluid harder/zachter en volgende zender). Zit te denken om die Harmony One te kopen, maar ben bang dat het toch niet zo lekker werkt en dat ik toch af en toe een andere remote erbij moet halen... Zou beetje zonde van het geld zijn dan.
Apparatuur dat die moet aansturen;
Panasonic 42PV70
UPC Mediabox
Philips Home Cinema set (voor surround geluid en dvd)
HTPC via MCE receiver
Helaas ondersteunt die geen bluetooth voor de PS3.. dat zou pas gaaf zijn
Verwijderd
Heb ik op mijn werk ook last van met de MX1000. Kwestie van even de contactpunten bevochtigen en dan doet ie het primaVerwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 00:29:
Hmm ik heb dat probleem mn muis van Logitech, dat de contactpunten niet goed sluiten. Kost me vele pogingen om ervoor te zorgen dat die toch gaat opladen...
Inmiddels is er een Engineer aan de Slag gegaan om een oplossing te bedenken voor het probleem.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 00:29:Helaas ondersteunt die geen bluetooth voor de PS3.. dat zou pas gaaf zijn
PlayStation 3 Compatibility
Het was natuurlijk al mogelijk om via USB een PS2 IR Remote aan te sluiten (Via een Converter van PS-Controller Aansluiting naar USB) echter was de functionaliteit op dat moment beperkt. Zo kon je het apparaat niet On Demand inschakelen wat voor ons als Harmony Gebruikers natuurlijk niet heel lekker gaat werken.
Vervolgens kwam er een versie die op bovenstaande manier werkt, het betrof de PS3IR+PWR echter had deze een draad verbonden naar de Aan/Uit knop van de PS3 die als het ware het Indrukken Simuleerde. Deze heeft helaas ook de zelfde beperkingen als bovenstaande.
We zijn nu echter weer een tijdje verder en inmiddels is er de IR4PS3, deze maakt gebruik van de Originele PS3 Remote die werkt via BlueTooth. Men heeft hier echter een IR-Module aan toegevoegd waardoor de Originele PS3 Remote als Receiver gaat werken. Door de toegevoegde modules ontvangt hij het signaal, zet dit vervolgens om naar voor hem bekende toetsen en stuurt deze vervolgens door naar de PS3 via BlueTooth. Hierdoor kun je gebruik maken van alle functies.
Nadeel is echter dat het in elkaar zetten van deze "Receiver" nogal wat tijd vergde van de Engineer en hij dit liever niet door wilde berekenen in de prijs, vandaar dat de IR4PS3 niet langer gemaakt wordt en men bezig is met zijn opvolger de IR4PS3 2.0.
Meer informatie over de IR4PS3 vind je in deze link
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Ik moest de complete AB retour zenden (aangezien ik ook geen aankoopbon had, dit omdat het een relatie geschenk was) en Zwitserland is een non EU land.Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:39:
[...]
Hetzelfde heb ik ook gehad alleen hoef je normaal gesproken ALLEEN het batterijklepje op te sturen en dat kan je gewoon in een enveloppe doen.
Dat jij invoerrechten moest betalen lijkt mij al helemaal niet goed, dan heb je het niet op de juiste wijze gedaan, dat soort (reparatie-)zendingen is normaal vrij van rechten.
Verwijderd
Maar de verzender betaalt toch nooit de invoerrechten, dit moet betaalt worden bij ontvangst in het land. Als ik iets uit China laat komen waarvoor rechten betaalt moeten worden dan krijg ik de rekening van de Douane, niet de Chinese verzender.Pierre61 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:00:
[...]
Ik moest de complete AB retour zenden (aangezien ik ook geen aankoopbon had, dit omdat het een relatie geschenk was) en Zwitserland is een non EU land.
Een aankoopbon is nooit een vereiste naar mijn weten bij Logitech, zij kunnen precies zien wanneer een afstandsbediening voor het eerst in gebruik is genomen in de database, vanaf dat moment begint de garantie te lopen.
Ik denk dat jij pech hebt gehad met de onwetendheid van het personeel op het postkantoor
Verwijderd
1. Er zaten al 4 batterijen in me remote en nog 4 nieuwe in de verpakking
2. Er zit geen rubber dopje op mijn usb poort.
3. Het lijkt net of er een laagje olie op het platstic van mijn display zit (beetje verkleuring net als op een zeepbel)
Hebben meer mensen dit met de harmony 555 ?
Klopt, dit hebben ze allemaal omdat ze dan in de winkel als "demo" gebruikt kunnen worden, de batterijen die er al in zitten, gaan iig niet lang mee, die kun je net zo goed meteen weggooien. (ehh, voor de linkse rakkers: in de batterijenbak gooien natuurlijk)Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:01:
Gisteren mij Harmony 555 ontvangen en het volgende viel mij op:
1. Er zaten al 4 batterijen in me remote en nog 4 nieuwe in de verpakking
2. Er zit geen rubber dopje op mijn usb poort.
3. Het lijkt net of er een laagje olie op het platstic van mijn display zit (beetje verkleuring net als op een zeepbel)
Hebben meer mensen dit met de harmony 555 ?
Ik heb zelf de 525, en daar zit iig ook geen "dopje" op de usb poort.
Verwijderd
Oke, bedankt voor je reactiecypher21 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:07:
[...]
Klopt, dit hebben ze allemaal omdat ze dan in de winkel als "demo" gebruikt kunnen worden, de batterijen die er al in zitten, gaan iig niet lang mee, die kun je net zo goed meteen weggooien. (ehh, voor de linkse rakkers: in de batterijenbak gooien natuurlijk)
Ik heb zelf de 525, en daar zit iig ook geen "dopje" op de usb poort.
Heb jij dat olie/zeepbel kleuren effect ook
Ik heb er overigens geen last van bij alledaagse handelingen, weet niet hoe erg het bij jou is.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Dit topic is gesloten.