Ticking away, the moments that make up a dull day
Antwoord is min of meer ja, ik kan gewoon klikken op bijvoorbeeld deze computer, maar hoe ik focus verander en dan bijvoorbeeld echt C kan opklikken dat weet ik niet.Wormaap schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:58:
Misschien een stomme vraag, misschien ook niet: Kun je met zo'n Harmony nou eigenlijk ook je PC besturen? Ik ben een HTPC aan het bouwen, en het zou natuurlijk wel praktisch zijn als ik die ook kan besturen als ik zo'n remote koopIk heb al gezocht (zowel Google als de search in dit topic) maar kan geen sluitend antwoord vinden.
maar als je gewoon op en neer drukt reageert die wel in windows. Of bedoel je dat niet?
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik ben wel benieuwd of mijn Audica AVR-1 in de lijst staat.
Kan iemand met een harmony zo checken voor je. Moet die gewoon ff inloggen met de harmony ingeplugged en dan nieuw device toevoegen.Bierkameel schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:17:
Kan je ook van tevoren zien of een apparaat werkt met een Harmony afstandbediening?
Ik ben wel benieuwd of mijn Audica AVR-1 in de lijst staat.
Maar als dat niet kan, is het prima mogelijk om de toetsen zelf te leren aan de harmony hoor. Zijn echt prima dingen!
Heb zelf een 680, maar zit te denken om er een 885/895 bij te kopen voor beneden
[ Voor 19% gewijzigd door Operations op 29-12-2007 21:26 ]
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Dat kan prima (met windows iig, geen ervaring met linux). Ik gebruik het met vista media center en een ontvanger van een media cente remote. Werkt net zoals de media center remote zelf.Wormaap schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:44:
Wat ik bedoel is een Mediacenter-achtige install besturen. Films / muziek afspelen enzo. Maar als te fixen is dat Windows (of in mijn geval Linux MCE) reageert op de a/b, dan zal de rest ook wel lukken met wat uitzoekwerk
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
-Philips 32PF5331
-UPC DVR (aangesloten op EXT1)
-LG DVD Speler
-Nintendo Wii (aangesloten op EXT2)
-Marantz SR3100
Ik heb alle apparaten in de afstandsbediening geladen, echter werkt ''kijk televisie'' alleen maar. Zodra ik bijvoorbeeld op de knop ''speel op wii'' druk, dan gaat de UPC DVR op standby en blijft hij op EXT1 hangen. De wii zit aangesloten op EXT2. Ik heb er uren mee zitten klooien maar het gaat elke keer fout. Ik heb uiteraard bij activities wel aangeven dat de Wii op EXT2 zit. Hoop dat iemand mij kan helpen.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Je moet contact opnemen met de support, die is echt goed. Laatst heeft zo'n support-jongen 'live' scripts zitten aanpassen om mijn configuratie goed werkend te krijgen.Possible schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:45:
Ook ik heb de Harmony 555 aangeschaft voor 65 euro bij de BCC. Echter lukt het mij maar niet om hem te programeren. Ik maak gebruik van de volgende apparatuur:
-Philips 32PF5331
-UPC DVR (aangesloten op EXT1)
-LG DVD Speler
-Nintendo Wii (aangesloten op EXT2)
-Marantz SR3100
Ik heb alle apparaten in de afstandsbediening geladen, echter werkt ''kijk televisie'' alleen maar. Zodra ik bijvoorbeeld op de knop ''speel op wii'' druk, dan gaat de UPC DVR op standby en blijft hij op EXT1 hangen. De wii zit aangesloten op EXT2. Ik heb er uren mee zitten klooien maar het gaat elke keer fout. Ik heb uiteraard bij activities wel aangeven dat de Wii op EXT2 zit. Hoop dat iemand mij kan helpen.
Hmm op 1 of andere manier is het me toch nog gelukt nujurk738 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:05:
[...]
Je moet contact opnemen met de support, die is echt goed. Laatst heeft zo'n support-jongen 'live' scripts zitten aanpassen om mijn configuratie goed werkend te krijgen.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Jah die helpen je dan gewoon met zulke functionele dingen? Doe nu nog gewoon me tv zelf aan en dan me media center op dvd. Maar als dat allemaal met 1 knop zou kunnen straks in mijn nieuwe huis op mijn nieuwe plasma zou dat top zijn.jurk738 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:05:
[...]
Je moet contact opnemen met de support, die is echt goed. Laatst heeft zo'n support-jongen 'live' scripts zitten aanpassen om mijn configuratie goed werkend te krijgen.
Wat ik bijvoorbeeld met mijn oude philips breedbeeld tv nu niet voor elkaar kreeg was om de tv meteen naar EXT2 te laten springen als ik media center knop indruk / aanzet.
[ Voor 14% gewijzigd door Operations op 29-12-2007 23:01 ]
Als iemand zo lief zou willen zijnOperations schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:22:
[...]
Kan iemand met een harmony zo checken voor je. Moet die gewoon ff inloggen met de harmony ingeplugged en dan nieuw device toevoegen.
Het gaat om de Audica AVR-1 Receiver/DVD speler.
euhm kunje zelf ook hier tsjekken:Bierkameel schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:04:
[...]
Als iemand zo lief zou willen zijn
Het gaat om de Audica AVR-1 Receiver/DVD speler.
http://members.harmonyrem...enu&AccountType=TestDrive
maar ja hij staat in de lijst.
Maar al staat je apparaat niet in de lijst, je kunt altijd niet bekende "devices" toevoegen en hem alle knopjes van de oude AB die je nodig hebt "leren".
[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 30-12-2007 00:20 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Voor die 230 euro van die 895, kan ik 4 x een 675 of 525 halen. Anders ben ik de hele dag bang dat er iemand aan mijn AB zit
Maar die 895 is toch alleen maar mooiere, kleuren scherm, andere vorm (meer richting mijn 680) oplaadstation. batterijindicator en dat z-wave waardoor je niet meer hoeft te richten e.d.
Die simpele modellen kunnen toch ook alle device bedienen? Ze hebben toch min of meer dezelfde functies? Mis nu ook niet echt iets op mijn 680 dus alleen voor het gadget gehalte zou ik die 895 nemen. De duurzaamheid van de toetsen is toch ook nog gelijk of niet?
Zie op de afbeelding op de 525/555 trouwens geen groene MEDIA knop zitten die ik nu toch vrij regelmatig gebruik, zit die er wel?
De 675 was een verouderd model stond ergens hier in dit topic, maar vind die persoonlijk wel mooier dan de 525/555. Hij lijkt veel op de 680, die vind ik super. Waren er verder nog redenen om niet voor de verouderde 675 te gaan?
[ Voor 54% gewijzigd door Operations op 30-12-2007 01:32 ]
en tis vooral het gadget gehalt denk ik... ik twijfelde zelf tussen de 555 (die vinnik kwa kleur een mooier dan de 525) en 785... die laatste heeft iets mindere vormgeving (imho) maar wel een kleurenscherm en oplader... zo'n kleurenscherm is natuurlijk erg blits/gadget-achtig... magoed een 555 ost max 70 euro en een 785 kost 140.. oftewel 2x zoveel voor alleen een kleurenschermpje.
oplader is leuk, maar 4x per jaar die batterijen verwisselen is ook geen probleem... en je hebt anders wel weer ergens een kastje met een draadje eraan staan/liggen.
[ Voor 69% gewijzigd door Chaoss op 30-12-2007 01:41 ]
Heb je het over het signaal van de xbox360 of van de TC30 ? De eerste zou wel gaaf zijn. Ik ben dit volgens mij echter nooit in het menu tegengekomen. Van de TC30 trouwens ook niet.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:40:
Je kunt het signaal met de software versterken, wellicht hoef je dan geen vreemde houdingen meer aan te nemen.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ja dus je zit ongeveer met hetzelfde probleem, alleen vind jij vierkant mooier en ik rondChaoss schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:36:
tjah wat wel/niet mooi is is een kwestie van smaak, kvin zelf de vormgeving van de 525 en 555 VEEL mooier dan de "rondere" 800 serie. en dus ook mooier dan de oude 675 en 680 serie.
en tis vooral het gadget gehalt denk ik... ik twijfelde zelf tussen de 555 (die vinnik kwa kleur een mooier dan de 525) en 785... die laatste heeft iets mindere vormgeving (imho) maar wel een kleurenscherm en oplader... zo'n kleurenscherm is natuurlijk erg blits/gadget-achtig... magoed een 555 ost max 70 euro en een 785 kost 140.. oftewel 2x zoveel voor alleen een kleurenschermpje.
oplader is leuk, maar 4x per jaar die batterijen verwisselen is ook geen probleem... en je hebt anders wel weer ergens een kastje met een draadje eraan staan/liggen.
He ff wat anders me pa heeft een 525, als je die aanraakt op oppakt gaat het blauwe licht aan. Op mijn 680 moet ik eerste op glow drukken is dat een instelling of kan mijn 680 dat gewoon niet.
In mijn setup namelijk meer devices dan scart ingangen op mijn tv:
JVC TV (AV-28Z10EUS)
DVD - Marantz DVD (DV-4400)
AV Receiver - Marantz AV Receiver (SR5400 OSE)
Audio/Video Switch - Joytech Audio/Video Switch (AV Control Center 2)
Digital Set Top Box - Samsung Digital Set Top Box (DCB-9401R)
Game Console (With DVD) - Microsoft Game Console (With DVD) (XBox 360)
DVD Recorder - Philips DVD Recorder (DVDR-3330H)
Game Console - Nintendo Game Console (Wii)
Probleem is dat de Joytech vaak niet reageert op de commando's die via de remote verstuurd worden. Dit uit zich in niet aan- of uitgaan, niet switchen naar de goeie output. Dus ik ben constant bezig om via de help knop alle settings goed te krijgen.
Verder moet mijn tv bij gebruik van een device dat aan de joytech gekoppeld is altijd op Ext 1 staan, bij gebruik van bijv. mijn xbox moet de tv op Ext2 staan omdat de Xbox direkt op de tv aangesloten is. Om van de ene Ext (Bijv Ext1) naar de andere (bijv Ext3) te gaan zo je normaal gesproken 2 keer op de 0 van de originele afstandsbediening moeten drukken ipv dat er een hard coded knop is om direkt naar die Ext 3 te gaan. Is hier via de harmony een manier voor om wel zo'n hard coded knop aan te maken?
Die zit er niet. Als je de media knop belangrijk vindt dan zal je een 880/885 of 890/895 moeten nemen.Operations schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:08:
Zie op de afbeelding op de 525/555 trouwens geen groene MEDIA knop zitten die ik nu toch vrij regelmatig gebruik, zit die er wel?
De 555 heeft daarentegen weer wel een picture en sound mode (meerdere knoppenlayouts binnen één activity... heel handig om bijvoorbeeld even het menu van de receiver of de tv te bedienen terwijl je in een dvd of mediacenter activity zit) en die gebruik ik zelf heel veel. Jammer genoeg zitten die niet op de 880 en 890. Op de amerikaanse 895 zitten ze wel, maar de europese versie gebruikt deze knoppen voor de gekleurde txt knoppen. Mijn ideale Harmony zou dus eigenlijk de amerikaanse 895 zijn maar dan met 4 extra gekleurde txt knopjes... Misschien in de toekomst. Tot die tijd doet m'n 555 alles wat ik nodig heb.
Nou of de 675, die heeft wel een media knop. Maar bedenk me net dat ik die knop eigenlijk helemaal niet belangrijk vind. Ik heb straks een dedicated media center nu moet ik er ook nog op gamen en werken. Maar goed dan blijft dat die 525 niet zo mooi vind, en die 680 van nu de knoppen op een veel logischer plek heeft zitten. Net als de 675, voor zover ik kan zien.synthdood schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:27:
[...]
Die zit er niet. Als je de media knop belangrijk vindt dan zal je een 880/885 of 890/895 moeten nemen.
De 555 heeft daarentegen weer wel een picture en sound mode (meerdere knoppenlayouts binnen één activity... heel handig om bijvoorbeeld even het menu van de receiver of de tv te bedienen terwijl je in een dvd of mediacenter activity zit) en die gebruik ik zelf heel veel. Jammer genoeg zitten die niet op de 880 en 890. Op de amerikaanse 895 zitten ze wel, maar de europese versie gebruikt deze knoppen voor de gekleurde txt knoppen. Mijn ideale Harmony zou dus eigenlijk de amerikaanse 895 zijn maar dan met 4 extra gekleurde txt knopjes... Misschien in de toekomst. Tot die tijd doet m'n 555 alles wat ik nodig heb.
Pfff weet dus nu echt niet of ik een 525/555/675 moet gaan halen
[ Voor 5% gewijzigd door Operations op 30-12-2007 12:31 ]
Bijdehandje ...Chaoss schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:19:
zo na 2 negatieve reacties (hierboven) hier een positieve.
ok het kost wat tijd kwa instellen (zelfs met een laptop op schoot voor de tv)... maar jongens als het mijn vrouw lukt moet het jullie toch ook lukken?![]()

Onder OS X werkt het gewoon niet. Bekend probleem op het Logitech Forum, de helpdesk doet net of ze gek zijn en geven de firewall de schuld. Firewall en USB poorten?
Buiten het feit dat de software onder Leopard je complete OS verneukt, vind ik het niet acceptabel dat de settings niet worden onthouden en dat alles via de HELP, niet 1x, maar constant verbeterd moet worden.
Het werkt dus wel, maar niet zoals het hoort IMHO. Ik wil niet alles via de HELP knop oplossen, hij moet het na tig toch wel weten.
en het klopt ook dat het niet de bedoeling is om steeds die help knop te gebruiken... dan moetje hem toch anders instellen... wij hoefden de help knop per activiteit hoogstens 1x te gebruiken... eenmaal alle ge-fine tuned te hebben werkt het zonder de help knop
Helaas had mijn surround set het begeven en moest ik na aanschaf van nieuwe spullen een nieuwe configuratie in mijn TC30 maken.
Maar nou krijg ik het gewoon niet (meer) voor elkaar om mijn LG tv de goede input te laten kiezen.
Ik wil voor tv kijken naar hdmi1 en voor dvd kijken naar hdmi2.
Het probleem is dat mijn LG scherm een input toggle knop heeft.
Ik heb al een activiteit aangemaakt voor tv kijken en dan alle input knoppen erbij gezet maar het lijkt wel of dit wisselt ofzo!
Iemand misschien met een oplossing?
Ik zou het zeer fijn vinden hem weer lekker te kunnen gebruiken want ik ben ondertussen wel verslaafd aan 1 afstandsbediening ipv de 5 die er nu liggen!
Volgens mij kan je niet rechtstreeks een HDMI kanaal kiezen.
Verwijderd
Logitech Software -> Apparaten -> Problemen oplossen -> ~ reageert teveel of niet altijd -> verhoog de sterkte.Smarron schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:47:
[...]
Heb je het over het signaal van de xbox360 of van de TC30 ? De eerste zou wel gaaf zijn. Ik ben dit volgens mij echter nooit in het menu tegengekomen. Van de TC30 trouwens ook niet.
Hier wel, met een 47PFL9732. Ook de manier zoals jij die beschrijft overigens, maar toen ik de tv toe voegde in mijn 895, zag ik direct inputs staan in het lijstje, geprobeerd, en die werkten dus. Undocumented featureBierkameel schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:54:
Bij een Philips moet je toch eerst het input menu oproepen en dan 2 opties ofzo naar onderen en dan een enter geven?
Volgens mij kan je niet rechtstreeks een HDMI kanaal kiezen.
Verwijderd
Ouders hebben een Logitech Harmony 525 gekocht en zijn er al druk mee bezig het in te stellen en nu vragen ze aan mij om het knopje in te stellen voor de subpagina's in teletekst te bekijken. Dus dat je bijvoorbeeld pagina 100 hebt en dan 2e pagina eronder.
Kan alleen in de beschrijving noch in het programma terugvinden hoe ik dit zou moeten instellen. Heeft iemand enig idee welke code of wat voor een actie ik zou moeten doen?
Alvast bedankt...
Volgens mij kan je dan met de volume up/down knop (op je Harmony) doorgaan naar de betreffende subpagina.Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:35:
Klein vraagje, hopelijk niet te groot antwoord
Ouders hebben een Logitech Harmony 525 gekocht en zijn er al druk mee bezig het in te stellen en nu vragen ze aan mij om het knopje in te stellen voor de subpagina's in teletekst te bekijken. Dus dat je bijvoorbeeld pagina 100 hebt en dan 2e pagina eronder.
Kan alleen in de beschrijving noch in het programma terugvinden hoe ik dit zou moeten instellen. Heeft iemand enig idee welke code of wat voor een actie ik zou moeten doen?
Alvast bedankt...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Thanks, gaan we proberen, alhoewel ik niet denk dat dit het probleem oplost. De UPC-decoder staat op exact dezelfde laagte en verscholen achter de salontafel en die reageert wel op alles zonder te hoeven richten. Maar goed, ik laat het nog weten!Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 01:02:
[...]
Logitech Software -> Apparaten -> Problemen oplossen -> ~ reageert teveel of niet altijd -> verhoog de sterkte.
Sorry ik bedoel ook de cursor toetsen (tenminste op de Harmony 785)Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:18:
Vooralsnog is dat nogsteeds om ook tijdens het teleteksten het volume zachter te zetten
[ Voor 9% gewijzigd door Pierre op 01-01-2008 11:12 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En mijn Sony remote begint nu langzaam te slijten en een nieuwe is ook weer wat tientjes, dus lijkt een Harmony 555 me een slimme en zeer goed betaalbare universele remote. Even verder dit topic en zijn voorgangers goed doorlezen, database checken voor de apparaten die ik ga gebruiken en dan denk ik wel dat ergens in dit nieuwe jaar de 555 op de tafel komt te liggen
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Zover ik kan zien moet je dit wel via de website doen van veronica. Daarna meteen weer opzeggen natuurlijk om straks het volgende cadeau te kunnen krijgen
Vreemd dat als je zelf abonnee wil worden je moet kiezen tussen of de korting of een cadeau (zie http://veronica.sbs.nl/in...age=abonnee_home&site=vm2) terwijl als je iemand anders lid maakt je allebei de aanbiedingen krijgt (jij cadeau en nieuwe abonnee de korting... -> http://veronica.sbs.nl/in...page=abonnee_ama&site=vm2)Digitair schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:26:
Bij de Veronicagids kun je de Logitech Harmony 525 zelfs krijgen voor max. 25 euro; Je moet dan zelf lid zijn en iemand anders lid maken. Als je hem of haar dan 25 euro betaald (als ze het abbo niet willen) krijgen zij de gids voor niks een jaar lang en heb jij voor 25 euri deze AB.
Zover ik kan zien moet je dit wel via de website doen van veronica. Daarna meteen weer opzeggen natuurlijk om straks het volgende cadeau te kunnen krijgen
[ Voor 21% gewijzigd door Schweino op 01-01-2008 20:43 ]
Voorzichtig trapje?UltraSub schreef op maandag 31 december 2007 @ 08:59:
Heeft er ook al eens iemand getest of je bij het updaten van de extender, niet gewoon de power er in kunt laten zitten? Ga binnen nu en een paar weken al mijn apparatuur weg werken, en het stroomloos moeten maken van de extender voor een update, is een doorn in mijn oog.
Wat ik al dacht heeft het niet geholpen. Dit probleem lost alleen het aantal keer versturen van het signaal op.Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 01:02:
[...]
Logitech Software -> Apparaten -> Problemen oplossen -> ~ reageert teveel of niet altijd -> verhoog de sterkte.
Het probleem met mijn 360 is dat je er bijna rechtvoor moet gaan zitten wil hij reageren.
In mijn geval zou Marmitek bijv. een oplossing zijn.
Nu zag ik in een vorig berichtje dat veronica een actie had, waarbij je als je iemand lid maakte een 525 kado kreeg.
Nu zoek ik dus iemand die al lid is van de veronica gids en die mij dus lid wil maken, zodat ik tegen een klein aardigheidje de Harmony 525 bij hem kan komen halen.
Is er iemand die dat zou willen doen ?
Graag mailen naar aex.bos@gmail.com
[ Voor 8% gewijzigd door Avvd op 02-01-2008 14:29 ]
Verwijderd
Ik heb een Samsung SMT 6010E decoder van Tele2 en overweeg een Logitech 525 universal remote control, omdat mijn Samsung TM87C universal control deze niet lijkt te ondersteunen...
Twee korte vraagjes:
- Wordt deze SMT6010E standaard ondersteund? (dus zonder in te leren)
- Zijn deze codes gelijk aan een SetTopBox (of VCR/DVD/TV/Cable) van een ander merk?
Groetjes!!!
Ik kan alleen over de TC-30 spreken, ik heb geen 785. Mijn TC-30 heeft als typenummer achterop staan “TC-30 EU” en deze heeft wel degelijk de 4 gekleurde teletext-knopjes. De toevoeging “EU” zie ik ook terug als ik mijn afstandbediening aansluit op de PC en de bijgeleverde software open. Ik heb mijn TC-30 gekocht bij RAF, terwijl op hun website www.raf.nl een plaatje staat van een TC-30 zonder teletext-knopjes (de uitvergrote versie, als je goed kijkt heeft het kleine plaatje weer wel 4 teletext-knopjes, helemaal onderaan). De versie zonder kleurknoppen zal dan wel een TC-30 US of zoiets zijn. De TC 30 kostte destijds 99 euro, waarmee ik de verhouding tussen prijs en prestatie prima vind. Inmiddels kost ie 129 euro, wat nog steeds een prima prijs is, maar waardoor de verschillende Harmonies ook weer wat interessanter worden. Helemaal als je je bedenkt dat je tegenwoordig een 525 voor 25 euro hebt bij de firma Veronica...Blueone schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:23:
ik maak nu ongeveer een anderhalfjaar gebruik van de harmony 525 maar ik zit me echt te ergeren aan al het gekraak van de afstandsbediening en de knopjes langs het schermpje moet ik hard indrukken voordat er iets gebeurd. ik zit nu te twijfelen om een 785 of en harmon kardon tc-30 te kopen. Alleen wil ik dan zeker weten of deze wel degelijker zijn dan de 525 en geen last hebben van boven genoemde problemen. En welke heeft de beste prijs/kwaliteit/functies verhouding de tc-30 of de 785. Klopt het trouwens dat de tc-30 de 4 "teletext" knopjes mist of zijn er meerdere versies van?
Dan de degelijkheid: die vind ik dik in orde. Er kraakt bij mijn exemplaar niets als je de rubber knoppen indrukt. Een aantal veelgebruikte knoppen (zappen, volume, dvd-menu) is van hard kunststof en die hoor je echt klikken als je ze indrukt. Ik kan me voorstellen dat dat kan irriteren als je er op gaat letten, maar ik vind dat ze daardoor juist extra solide aanvoelen. Wat naar mijn mening wel wat handiger had gekund, is de plaatsing/layout van de diverse knoppen. En een standaard teletext-knop (wie heeft er nou geen text op zijn tv??) was ook welkom geweest. Gelukkig is dat laatste op te lossen door zelf een knop er bij te zetten.
Verwijderd
Activiteiten instellen gaat prima. Het gaat mis als ik switch tussen 2 activiteiten. Ik heb bv een Topfield PVR van digitenne. Als ik radio luister en naar de activiteit TV kijken wil, wil de 525 de Topfield aanzetten. Deze staat dan echter reeds aan (ben immer aan het Radio Luisteren). Dus ipv van 'aan' gaat de Topfield 'uit'. Hoe zou ik dat kunnen ondervangen? Tweede activiteit aanmaken ("TV kijken als radio reeds aanstaat")?
Helpdesk al gebeld? Als ik de mensen hier moet geloven zit daar een harmony goeroe die alles kan oplossenVerwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:42:
Na dit topic doorgeworsteld te hebben, heb ik onlangs een 525 gekocht. Mooi ding, en software op de pc is ook helder. Toch kom ik er niet helemaal uit (ligt ongetwijfeld aan mij).
Activiteiten instellen gaat prima. Het gaat mis als ik switch tussen 2 activiteiten. Ik heb bv een Topfield PVR van digitenne. Als ik radio luister en naar de activiteit TV kijken wil, wil de 525 de Topfield aanzetten. Deze staat dan echter reeds aan (ben immer aan het Radio Luisteren). Dus ipv van 'aan' gaat de Topfield 'uit'. Hoe zou ik dat kunnen ondervangen? Tweede activiteit aanmaken ("TV kijken als radio reeds aanstaat")?
De knopjes naast het schermpje moet je net zo hard of net zo zacht indrukken als de rest, geen problemen hier. Maar goed, dat kan natuurlijk nog komen, ik heb hem pas enkele maanden in bezit. Geen idee hoe de TC-30 zich door de jaren heen slaat. Maar vooralsnog houdt ie zich prima!Blueone schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:05:
die klik geluidjes vind ik niet erg in tegenstelling tot het gekraak. en hoe voelen de knopjes langs het scherpje aan? moet je die ook hard indrukken of hetzelfde als de rest.
Althans, hij reageert niet meer op de toetsen. Batterijen er uit gehaald, en weer terug gestopt. Lampje gaat netjes branden... maar geen reactie op geen enkele knop.
Software ge-update via de PC... usb stekker er uit, lampje gaat branden... maar geen enkele reactie van geen enkele knop. zelfs niet de glow knop.
Er was geen enkele aanleiding voor hem om te sterven... was gewoon midden tussen het zappen door dat hij spontaan stopte.
Meer mensen ervaring mee?
Ik ben benieuwd.
P.s. Hij is nog in de aanbieding bij Handyman voor 49,95 euries.
[ Voor 5% gewijzigd door DKoenders op 02-01-2008 21:08 ]
Eerst aan de lader er toen aan het instellen geslagen.
Alles werkte naar behoren, todat...
ik de update functie van de afstandsbediening probeerde Lcd ging op zwart en de verbinding met de laptop was verbroken. remote reageerde nergenws meer op.
toen terug in de lader gedaan geen reactie.
Komt dit meer voor, en is er een oplossing.
edit : heb inmiddels omgeruild voor een nieuw exemplaar
[ Voor 7% gewijzigd door Sr_Ogel op 03-01-2008 18:41 ]
Wat was het geval? Ik heb een kabeldecoder en een TV. Mijn activity voor TV kijken is zodanig ingesteld, dat ik de cijfers en de zapknoppen van de decoder gebruik en het volume van de TV. Omdat de teletext-functie van de TV sneller is dan die van de decoder, wil ik de teletext van de TV gebruiken. Dat betekent dat ik een extra activity voor teletext nodig heb, omdat anders de afstandbediening de cijfers van de decoder blijft gebruiken. Die extra activity vind ik onhandig, het liefst zou ik rechtstreeks vanuit de activity "TV kijken" de activity "Teletext gebruiken" willen kunnen starten, bijvoorbeeld door onder de custom buttons een activity te hangen. Dat blijkt helaas niet mogelijk te zijn.
Tot zover de situatie van de vorige keer. Maar nu blijkt dat ik noodgedwongen voor een andere oplossing moet kiezen. De combinatie van decoder en TV lijkt namelijk problemen te geven. Als ik teletext kijk op de TV, dan staan er pagina's van verschillende zenders door elkaar. Het is net alsof de decoder de teletext-informatie niet bij de juiste kanalen weet te houden en alles door elkaar doorgeeft aan de TV. Zijn er mensen die dit herkennen? Het gaat om een Humax Ir-Fox C en een Panasonic TH-42PY70. Zal de vraag maar eens in het Panasonic topic stellen.
De oplossing is op zich wel simpel: gewoon de teletext-functie van de decoder gebruiken (scheelt ook meteen die suffe extra activity
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Helaas heb ik dat af en toe ook met mijn schotelontvanger en tv. Ik heb er geen oplossing voor kunnen vinden. Ik zou ook teletekst van de schotelontvanger kunnen gebruiken, maar die is absoluut niet handig. (p.s. totaal andere merken dan die jij noemt.)JME schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:53:
Tot zover de situatie van de vorige keer. Maar nu blijkt dat ik noodgedwongen voor een andere oplossing moet kiezen. De combinatie van decoder en TV lijkt namelijk problemen te geven. Als ik teletext kijk op de TV, dan staan er pagina's van verschillende zenders door elkaar. Het is net alsof de decoder de teletext-informatie niet bij de juiste kanalen weet te houden en alles door elkaar doorgeeft aan de TV. Zijn er mensen die dit herkennen?
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Garyu op 04-01-2008 11:19 ]
Je moet inderdaad eerst op "Activities" drukken voordat je een activity kan starten. Zo lastig is dat toch niet? Scheelt maar 1 druk als je een activity onder een custom button zou kunnen hangen.JME schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:53:
Die extra activity vind ik onhandig, het liefst zou ik rechtstreeks vanuit de activity "TV kijken" de activity "Teletext gebruiken" willen kunnen starten, bijvoorbeeld door onder de custom buttons een activity te hangen. Dat blijkt helaas niet mogelijk te zijn.
M'n vader heeft hetzelfde probleem (die heeft ook een Panasonic TV), lijkt mij een probleem van de teletekst cache van de Panasonic. Ik heb het opgelost door een "Wis teletekst" knop te maken. Deze knop switched naar de TV input (ruis, want niet aangesloten) en dan weer terug naar de input van de ontvanger. De teletekst cache wordt dan gewist.De combinatie van decoder en TV lijkt namelijk problemen te geven. Als ik teletext kijk op de TV, dan staan er pagina's van verschillende zenders door elkaar. Het is net alsof de decoder de teletext-informatie niet bij de juiste kanalen weet te houden en alles door elkaar doorgeeft aan de TV. Zijn er mensen die dit herkennen? Het gaat om een Humax Ir-Fox C en een Panasonic TH-42PY70.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Laten we alsjeblieft niet nog een keer die discussie opstarten, die hebben we de vorige keer al gehad. Wat ik vind (dat is een mening) zegt niets over hoe het is. Over meningen kun je nou eenmaal verschillen en ik vind het bovenstaande omslachtig. Jij blijkbaar niet. Daar ging de vraag echter niet over.RichieB schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:18:
Je moet inderdaad eerst op "Activities" drukken voordat je een activity kan starten. Zo lastig is dat toch niet? Scheelt maar 1 druk als je een activity onder een custom button zou kunnen hangen.
Dat klinkt als een logische verklaring! Heeft je pa een recent model of speelt dit verschijnsel al langer bij Panasonic? Je zou haast zeggen dat ze er dan bekend mee moeten zijn.RichieB schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:18:
M'n vader heeft hetzelfde probleem (die heeft ook een Panasonic TV), lijkt mij een probleem van de teletekst cache van de Panasonic. Ik heb het opgelost door een "Wis teletekst" knop te maken. Deze knop switched naar de TV input (ruis, want niet aangesloten) en dan weer terug naar de input van de ontvanger. De teletekst cache wordt dan gewist.
Overigens vind ik de genoemde workaround wel wat omslachtig

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Een ding wil ik echter anders. Mn MCE remote werkt nu ook en ik heb Mediaportal erop gezet. Op zich een prima systeem, ware het niet dat mijn PC geen echte dedicated mediacentre is. Komt er dus op neer dat het dan meestal sneller is om ff in verkenner een filmpje aan te klikken en/of een sloot dingen in VLC (of welke player dan ook) in de playlist te zetten en dan te gaan kijken. Toch zou het dan wel handig zijn als de meest basic dingen op de remote ook werken (play, pause, stop, next, previous,enfin, you get the point).
Nu heb ik daarvoor eerst Girder geinstalleerd en bekeken, en ik raak niet snel in paniek van programma's en hun interface en opties, maar in Girder is het maar wat aankloten en het wil niet echt.
Mijn vraag: heeft iemand een wat simpeler alternatief voor dit 'probleem'?
Edit:
na wat verder gezocht te hebben zie ik een zeer bruikbaar proggie: http://www.byremote.com.au/HIP/
niet zo uitgebreid als Grider, maar doet precies wat ik wil. En erg makkelijk te configureren, was zo gepiept (bij veel applicaties is het zelfs al allemaal geconfigged, helemaal relaxed
[ Voor 12% gewijzigd door LuNaTiC op 05-01-2008 01:31 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Misschien hebben andere mensen ook wat aan deze info, vandaar dit schopjeSgimi schreef op zondag 30 december 2007 @ 10:13:
Is er hier ook iemand met een Joytech AV Control Center 2 die bedient wordt met een Harmony? Ik heb zelf de 885 maar ondervind constant problemen met het bedienen van dit Joytech apparaat. Punt is dat ik dat Control Center echt nodig heb om alle aansluitingen op mijn TV te kunnen realiseren.
In mijn setup namelijk meer devices dan scart ingangen op mijn tv:
JVC TV (AV-28Z10EUS)
DVD - Marantz DVD (DV-4400)
AV Receiver - Marantz AV Receiver (SR5400 OSE)
Audio/Video Switch - Joytech Audio/Video Switch (AV Control Center 2)
Digital Set Top Box - Samsung Digital Set Top Box (DCB-9401R)
Game Console (With DVD) - Microsoft Game Console (With DVD) (XBox 360)
DVD Recorder - Philips DVD Recorder (DVDR-3330H)
Game Console - Nintendo Game Console (Wii)
Probleem is dat de Joytech vaak niet reageert op de commando's die via de remote verstuurd worden. Dit uit zich in niet aan- of uitgaan, niet switchen naar de goeie output. Dus ik ben constant bezig om via de help knop alle settings goed te krijgen.
Verder moet mijn tv bij gebruik van een device dat aan de joytech gekoppeld is altijd op Ext 1 staan, bij gebruik van bijv. mijn xbox moet de tv op Ext2 staan omdat de Xbox direkt op de tv aangesloten is. Om van de ene Ext (Bijv Ext1) naar de andere (bijv Ext3) te gaan zo je normaal gesproken 2 keer op de 0 van de originele afstandsbediening moeten drukken ipv dat er een hard coded knop is om direkt naar die Ext 3 te gaan. Is hier via de harmony een manier voor om wel zo'n hard coded knop aan te maken?
Na wat gepuzzel ben ik er achter gekomen dat zodra mijn tv aanstaat de bediening van mijn Joytech scart switch verstoord wordt. Blijkbaar zitten beide devices dan op een zelfde golflengte of zo? Ik heb het probleem redelijk opgelost door de opstartvolgorde van de tv en de joytech te veranderen en de timing van de Joytech aan te passen (lekker timen met de stopwatch erbij om de opstarttijd vast te stellen enzo...

Waar ik voorheen om de haverklap op de 'Help' knop zat te raggen heb ik hem nu niet meer nodig
Mischien een hele domme vraag, maar in mijn lokale electronica winkel kon ik geen duidelijk antwoord krijgen. Ik vroeg namelijk of ik met een universele AB ook mijn dvd recorder kon bedienen. toen zei de beste man dat dat niet zomaar ging omdat een DVD recorder nogal wat andere knoppen nodig heeft, en dat het waarschijnlijk met geen enkele universele AB kon.
Hoe zit dat met deze logitech remotes? bijvoorbeeld de 555, kan die dat? Of moet ik dan een duurder model hebben? het gaat hier om een Samsung DVD HR-753.
Alvast bedankt
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Verwijderd
Anyway, elke knop die je kunt verzinnen is met elke Harmony na te bootsen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 23:53 ]
Je kan ook MediaPortal MPTray installeren en hem als een "gewone" media center remote gebruiken;Alleen dan heb je weer dat je niet je eigen programmas kan gebruiken.LuNaTiC schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:15:
<knipper de knip>
Edit:
na wat verder gezocht te hebben zie ik een zeer bruikbaar proggie: http://www.byremote.com.au/HIP/
niet zo uitgebreid als Grider, maar doet precies wat ik wil. En erg makkelijk te configureren, was zo gepiept (bij veel applicaties is het zelfs al allemaal geconfigged, helemaal relaxed)
[ Voor 47% gewijzigd door TeGek op 06-01-2008 00:08 ]
PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.
Ik heb mijn Harmony 525 prima werkend met een DVD+HDD-recorder, gewoon een kwestie van een activity aanmaken om DVD op te nemen en een aparte activity om DVD te kijken, geen probleem hoor.Visgek24 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:44:
Hai,
Mischien een hele domme vraag, maar in mijn lokale electronica winkel kon ik geen duidelijk antwoord krijgen. Ik vroeg namelijk of ik met een universele AB ook mijn dvd recorder kon bedienen. toen zei de beste man dat dat niet zomaar ging omdat een DVD recorder nogal wat andere knoppen nodig heeft, en dat het waarschijnlijk met geen enkele universele AB kon.
Hoe zit dat met deze logitech remotes? bijvoorbeeld de 555, kan die dat? Of moet ik dan een duurder model hebben? het gaat hier om een Samsung DVD HR-753.
Alvast bedankt
Ik heb zelfs alles voor m'n DVD/HDD recorder gewoon in één activity zitten. Op een Harmony heb je sowieso al een guide, info, menu en cursor knoppen waarmee je bijna alles al kan doen. Wat je extra nodig hebt aan functies stop je gewoon in het schermpje en deel je zo in dat de door jou meest gebruikte functies netjes bij elkaar zitten.Garyu schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:20:
[...]
Ik heb mijn Harmony 525 prima werkend met een DVD+HDD-recorder, gewoon een kwestie van een activity aanmaken om DVD op te nemen en een aparte activity om DVD te kijken, geen probleem hoor.
Er zijn echt heel weinig apparaten waar een Harmony het niet mee doet, dus zoals ik laatsts ook al tegen iemand anders zei: Gewoon kopen!
Het is wel best mogelijk dat de eerste keer de indeling van de knoppen nog niet optimaal is. Besteed even wat tijd om alles handig in te delen. Je moet er niet van uit gaan dat de standaard indeling die Logitech heeft gemaakt ook altijd de handigste is. Als je, na wat fine tunen, de knoppenindeling naar wens hebt dan is een Harmony waarschijnlijk zelfs handiger dan de originele AB.
Verwijderd
Haha inderdaadsynthdood schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:41:
[...]
Als je, na wat fine tunen, de knoppenindeling naar wens hebt dan is een Harmony waarschijnlijk zelfs handiger dan de originele AB.

Meer info vind je op : http://www.hifi.nl/nieuws...oduceert_Harmony_One.html
mooi ding!enzoronald schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:00:
Vanaf februari komt er eindelijk een nieuwe toevoeging in de Harmony familie : De Harmony One. Beetje een mix tussen de Harmony 1000 en de andere types. Dus met touchscreen, maar ook met 'gewone' knoppen.
[afbeelding]
alleen: De Harmony One is naar verwachting vanaf begin februari 2008 verkrijgbaar voor de winkeladviesprijs van 249,99 euro.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik heb hier een Hifi setje van Philips staan (fw-p75) die zou ik graag uit willen zetten met de harmony. Het probleem is alleen dat het ding twee soorten uit kent
Uit met een hoogst irritant licht gevend klokje en de 'eco' mode dan gaat echt alles uit op 1 klein rood ledje na. Alleen om in die eco mode te komen moet ik de uitknop van de afstandsbediening een aantal seconden vasthouden. is dit ook op een of andere manier in te stellen op de harmony.
Ik ga mijn nieuwe tv aan een elektrische muurbeugel hangen.
Deze elektrische muurbeugel heeft zelf ook een AB en om de beugel in werking te zetten moet je het knopje ingedrukt blijven houden.
Dit waarschijnlijk omdat er een relais word omgezet (je hoort het klikken) als je loslaat stopt de aktie direct.
Wat ik dus zou willen dmv een activity (Macro) met één klik op de AB de tv aanzetten en de beugel in de juiste hoek (66graden) krijgen.
Is dit mogenlijk ??

Moet in theorie gewoon mogelijk zijn.......wordt alleen een beetje experimenteren/testen hoe lang (hoveel klikjes) nodig zijn om die 66 graden te halen.......Frixel schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:47:
Pffffttwee topics doorgeworsteld op zoek naar de juiste AB voor mij.
Want wat voor mij het belangrijkste is en waar ik geen antwoord in de twee topics heb kunnen vinden het volgende:
Ik ga mijn nieuwe tv aan een elektrische muurbeugel hangel.
Deze elektrische muurbeugel heeft zelf ook een AB en om de beugel in werking te zetten moet je het knopje ingedrukt blijven houden.![]()
Dit waarschijnlijk omdat er een relais word omgezet (je hoort het klikken) als je loslaat stopt de aktie direct.
Wat ik dus zou willen dmv een activity (Macro) met één klik op de AB de tv aanzetten en de beugel in de juiste hoek (66graden) krijgen.
Is dit mogenlijk ??![]()
Moet je even een nieuwe button aanleren in RAW mode; vanuit de FAQ:alexkroeze schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:19:
Heb de 785 nu paar dagen in gebruik en tot nu toe bevalt het prima.
Ik heb hier een Hifi setje van Philips staan (fw-p75) die zou ik graag uit willen zetten met de harmony. Het probleem is alleen dat het ding twee soorten uit kent
Uit met een hoogst irritant licht gevend klokje en de 'eco' mode dan gaat echt alles uit op 1 klein rood ledje na. Alleen om in die eco mode te komen moet ik de uitknop van de afstandsbediening een aantal seconden vasthouden. is dit ook op een of andere manier in te stellen op de harmony.
My Device won’t recognize the commands I have taught to the remote. How do I teach it in RAW format?
To teach commands in Raw Format:
1. Click the Devices tab on your home page.
2. Click Learn IR in the appropriate device category.
3. Click Custom at the bottom of the page. The page will reload.
4. Select the boxes for commands you would like to teach (if you click the box next to the column heading, Selected, all commands will automatically be checked).
5. Click Learn Selected Commands as Raw.
6. After you have learned the commands and you have made all the changes you wish to make, click Update Remote to add the changes to your account.
Note: When teaching commands, press the button on the original remote for as long as is required to control the device. The commands will be learned with the exact format that is sent by the original remote.
If you are having problems teaching commands in Raw, complete the following steps:
1. Verify you are pointing the original remote to the bottom of the other remote and are holding the remotes 2-4 inches apart.
2. Minimize the amount of light that could interfere with the learning process by covering the distance between the remotes. Block our sunlight, or turn off the lights.
3. Check that the original remote has working batteries. If the batteries are low, the signal coming from your original remote may be too weak for the remote to detect.
4. Be sure to hold down the button on the original remote for at lease 1-2 seconds, otherwise the signal may be too short for the remote to detect.
5. If you continue to experience problems, try positioning the remotes 2 inches apart and then try again, slightly increasing the distance each time (2.5 inches, 3 inches, etc.)
6. Vary the angle at which the original remote is pointing at the bottom of the remote.
7. Ensure the device’s original remote is sending infrared (IR) commands.
Note: The original remote is sending RF or UHF commands if it controls the device from another room or through a wall.
FAQID=838
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Waar staat de Canon EOS 400D dan in de Logitech database? Ik kan em zo 123 niet vinden.....(onder welke categorie enzo).........DKoenders schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:07:
Sinds een kleine week ook een 525 aangeschaft en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Met de initieele setup kon ik al mijn apperatuur al bedienen. Het Fine-tune kost wat meer tijd, maar dat vind ik geen probleem. Toch heb ik 1 apparaat wat niet reageerd en dat is een Canon EOS 400D. Ik weet het het ligt niet erg voor de hand, maar aangezien de Logitech Software hem wel kent dacht ik waarom niet. Natuurlijk heb ik geen orginele AB zodat ik hem ook niet kan inleren. Is er iemand die al wel een Canon digitale spiegel refelex camera (300D, 350D of 400D) kan bedienen met zijn of haar Harmony???
Ik ben benieuwd.
P.s. Hij is nog in de aanbieding bij Handyman voor 49,95 euries.
EDIT: laat maar, reeds gevonden: staat onder 'Thuisapparatuur'
[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 06-01-2008 23:29 ]
Misschien dat je de knoppen om hem te gebruiken even moet inleren, en dan kan je ze misschien zelf aan een knop hangen. Tevens kan je ook aan 1 knop een kleine "macro" hangen van meerdere buttons. Dus als je de ingeleerde knop dan meerdere keren achter elkaar herhaald, werkt het misschien wel.Frixel schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:47:
Pffffttwee topics doorgeworsteld op zoek naar de juiste AB voor mij.
Want wat voor mij het belangrijkste is en waar ik geen antwoord in de twee topics heb kunnen vinden het volgende:
Ik ga mijn nieuwe tv aan een elektrische muurbeugel hangel.
Deze elektrische muurbeugel heeft zelf ook een AB en om de beugel in werking te zetten moet je het knopje ingedrukt blijven houden.![]()
Is dit mogenlijk ??![]()
Verwijderd
Mooi ding! Wel jammer dat Logitech niet met dit apparaat allround RF ondersteundenzoronald schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:00:
Vanaf februari komt er eindelijk een nieuwe toevoeging in de Harmony familie : De Harmony One. Beetje een mix tussen de Harmony 1000 en de andere types. Dus met touchscreen, maar ook met 'gewone' knoppen.
[afbeelding]
[ Voor 29% gewijzigd door Garyu op 07-01-2008 13:00 ]
Heb sinds kort een harmony 525. Apparaat bevalt me wel op 1 ding na:
Het reageert wat traag. Ik kan met de afstand bediening niet ineens zappen naar zenders die 2 getallen bevatten. Dus als ik hoger als zender 9 wil, kan ik dat alleen met de normale channel + knop doen.
Iemand een idee om dit op te lossen??
Timings voor je device omlaag gooien. Staan standaard vaak wat hoog.Apocalyptus schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:10:
Hallo mensen,
Heb sinds kort een harmony 525. Apparaat bevalt me wel op 1 ding na:
Het reageert wat traag. Ik kan met de afstand bediening niet ineens zappen naar zenders die 2 getallen bevatten. Dus als ik hoger als zender 9 wil, kan ik dat alleen met de normale channel + knop doen.
Iemand een idee om dit op te lossen??
Nederlands is makkelijker als je denkt
Heb de 555 inmidels in bezit en ben ermee aan het klooien.Moet in theorie gewoon mogelijk zijn.......wordt alleen een beetje experimenteren/testen hoe lang (hoveel klikjes) nodig zijn om die 66 graden te halen.......
Ik heb de electrische muurbeugel nu wel werkend, ik bedoel dan dat ie reageert op de AB maar waar kan ik de aantal "klikjes" instellen
Had ik inmiddels ook al uitgevonden. Kon het in eerste instantie niet vinden waar ik het kon instellen. Het is opgelost.SeatRider schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:23:
[...]
Timings voor je device omlaag gooien. Staan standaard vaak wat hoog.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Idd wat plastic-ig, maar wel robust genoeg.Bor de Wollef schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:47:
Wat vinden jullie van de knoppen van de 525 en 555? Ik heb laatst een harmony in verpakking in mijn handen gehad en ik moet zeggen dat het geheel er nogal plastic uit ziet (als in krakend, niet robuust). Helaas zat de harmony nog in de blisterverpakking waardoor ik het niet goed kon testen. Iemand die hier iets over wil en kan zeggen?
Verwijderd
Deze moet je handmatig aan je activiteit toevoegen. Waarschijnlijk meerdere keren dezelfde button omdat je 66° wilt draaien.Frixel schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:38:
[...]
Heb de 555 inmidels in bezit en ben ermee aan het klooien.
Ik heb de electrische muurbeugel nu wel werkend, ik bedoel dan dat ie reageert op de AB maar waar kan ik de aantal "klikjes" instellen
En dat doe je dan door een "reeks" toe te voegen?Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:32:
[...]
Deze moet je handmatig aan je activiteit toevoegen. Waarschijnlijk meerdere keren dezelfde button omdat je 66° wilt draaien.
Verwijderd
Ben erover ook zo'n ding te halen, ik kom om in de AB'en
Hmm, hier kom ik niet uit.
Als ik een reeks aanmaak gaat wel het aktiviteiten lampje een paar keer knipperen op de AB naar er gebeurt niets.
Kan je niet in RAW (weet niet wat het precies inhoud) leren en dan bijv de knop van de originele AB 10 sec indrukken zodat de 555 deze aktie precies zo uitvoert?Heb het geprobeert maar dat wil niet lukken...
Dit is echt de beste klantenservice die ik ooit heb meengemaakt.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
Alleen, bestel ik nu een 525 van € 60 of voor € 124 een 885 met veel meer opties en een beter design
Ik haat dilemma's
Verwijderd
je kiest dan de 885 denk ik...... Hoe moeten wij dat nu weten wat je kiest....:DVerwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:07:
Damnit, ik beslis sneller dan het licht.
Alleen, bestel ik nu een 525 van € 60 of voor € 124 een 885 met veel meer opties en een beter design
Ik haat dilemma's
Mijn Harmony 525 is een keer tegen de muur gevlogen (don't ask), en hij doet het nog steeds. Wel zit het infraroodstukje een klein beetje scheef. Ik weet niet of ie zo'n ervaring nog een keer zou willen meemaken, maar hij heeft het dus wel overleefd.Bor de Wollef schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:47:
Wat vinden jullie van de knoppen van de 525 en 555? Ik heb laatst een harmony in verpakking in mijn handen gehad en ik moet zeggen dat het geheel er nogal plastic uit ziet (als in krakend, niet robuust). Helaas zat de harmony nog in de blisterverpakking waardoor ik het niet goed kon testen. Iemand die hier iets over wil en kan zeggen?
Verder vind ik dit ook het grootste minpunt van de Harmonies. Zelfs de 1000 voelt nogal goedkoop aan vind ik, en alle goedkopere versies hebben dat nog sterker. Vooral de 885, door zijn grote hoeveelheid hard-plastic-klik-knoppen. De zachte knoppen vind ik veel fijner om te bedienen, maar als Logitech daar nog wat meer aandacht aan zou besteden..
Verwijderd
Door het advies wat je me gaat geven!Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 07:44:
[...]
je kiest dan de 885 denk ik...... Hoe moeten wij dat nu weten wat je kiest....:D
Ik zat net ook even naar de Philips SRU9600 te kijken, die heeft touchscreen. Alleen is het programmeren van de Logitech stuk fijner denk ik
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 10:13 ]
Als je voor het design kiest kan je beter de 785 nemen.Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:07:
Damnit, ik beslis sneller dan het licht.
Ik haat dilemma's
Zou er ook een Harmony "two" komen? Met een groter schermpje (8 zones i.p.v. 6) en nog wat extra knoppen voor teletext en sound, picture modes?Blueone schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:18:
of de harmony one die over een maand uit komt.
Dit topic is gesloten.