Heeft de tc30 eigenlijk al weer eens een software update gehad?
Bedankt voor de tip, ik heb weer wat bij geleerd 
RichieB schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:40:
Voor de activiteit waarbij je het volume van je TV uit wilt zetten kies je: Instellingen -> Instellingen bekijken -> Nee, ik wil de setup-wizard opnieuw uitvoeren om deze instellingen te wijzigen.
Loop nu door je instellingen heen totdat je bij het ingangskanaal van je TV komt. Selecteer dan: Broningang ontbreekt.
Kies dan een van de volgende methodes:
Methode 3: Selecteer deze methode als u een Samsung-tv hebt, of als u op een knop drukt om een schermmenu met broningangen op te roepen, op een andere knop drukt om tussen de ingangen te schakelen, en op een derde knop drukt om de selectie te bevestigen.
Methode 4: Selecteer deze methode als u een Toshiba-tv hebt, of als u op een knop drukt om een broningang op te roepen en op andere knoppen drukt waarmee de bijbehorende ingang wordt geselecteerd (zonder te schakelen).
Met deze methodes kan je uiteindelijk 3 commando's selecteren. Selecteer dan eerst het commando om je input te kiezen, en dan het commando om je volume uit te zetten. Het 3e commando kan je op "geen" zetten.
Dit zou moeten werken (niet zelf getest).
TV zacht:
Ik heb het op de volgende manier opgelost:
Voor de activiteit waarbij je het volume van je TV uit wilt zetten kies je: Instellingen -> Instellingen bekijken -> ja maar ik wil meer controle
dit loop je door totdat je bij scherm: Controleer de acties voor uw activiteit Tv kijken, komt.
dan kies je: Actie toevoegen voor tv. zoekt de zachter knop op en plaats deze er zo vaak bij als nodig is.
Ik heb het op de volgende manier opgelost:
Voor de activiteit waarbij je het volume van je TV uit wilt zetten kies je: Instellingen -> Instellingen bekijken -> ja maar ik wil meer controle
dit loop je door totdat je bij scherm: Controleer de acties voor uw activiteit Tv kijken, komt.
dan kies je: Actie toevoegen voor tv. zoekt de zachter knop op en plaats deze er zo vaak bij als nodig is.
Ik heb een Philips32PW9616/12 met daaraan 4 apparaten (xbox, video, dvd en settop)
Al deze apparaten zetten de tv automatisch op het goede kanaal als ik ze aanzet.
Daarom begrijp ik dus ook niet waarom de logitech 525 alsnog het juiste kanaal gaat opzoeken via x-keer de broningangknop in te drukken. Dit is volgens mij overbodig (toch?) en het lukt mij niet om dit uit te zetten.
In de logitech software moet een methode kiezen (methode 1 voor de philips) en vervolgens per apparaat een kanaal toewijzen.
Volgens mij hoeft de remote dus alleen maar het apparaat aan te zetten. Klinkt simpel, maar ik heb geen idee hoe.
Iemand enig idee??
Al deze apparaten zetten de tv automatisch op het goede kanaal als ik ze aanzet.
Daarom begrijp ik dus ook niet waarom de logitech 525 alsnog het juiste kanaal gaat opzoeken via x-keer de broningangknop in te drukken. Dit is volgens mij overbodig (toch?) en het lukt mij niet om dit uit te zetten.
In de logitech software moet een methode kiezen (methode 1 voor de philips) en vervolgens per apparaat een kanaal toewijzen.
Volgens mij hoeft de remote dus alleen maar het apparaat aan te zetten. Klinkt simpel, maar ik heb geen idee hoe.
Iemand enig idee??
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.
Verwijderd
ik heb dit (gedeeltelijk) opgelost door een extra tv toe te voegen en in die wizard op de vraag "Gebruikt u SCART-draden met dit apparaat?" Nee te antwoorden. Dat was de enige mogelijkheid om de TV te laten starten ná de digitale ontvanger. Nu geeeft ie evengoed nog even weer dat scart2 word gebruikt maar dat is slechts een milliseconde daar de TV daar al op staat. Betere oplossingen hoor ik graag!Granny schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:56:
(oplossing van harmony.multiforum.nl trouwens)
Verwijderd
Denk je dat? Dat is je Philips die dat doet door te reageren op signal van de scart.Granny schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:56:Al deze apparaten zetten de tv automatisch op het goede kanaal als ik ze aanzet.
Daar zal dan ook wel een mogelijke oplossing zitten: dit in de Philips uitzettenVerwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:45:
[...]
Denk je dat? Dat is je Philips die dat doet door te reageren op signal van de scart.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Raar, die optie "actie toevoegen" krijg ik helemaal niet. Ik zie alleen "Apparaten in gebruik" en "Verwijderen".Auke schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:51:
[...]
dan kies je: Actie toevoegen voor tv.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
InderdaadGaryu schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:49:
[...]
Daar zal dan ook wel een mogelijke oplossing zitten: dit in de Philips uitzetten.
Ik had het zelfde probleem, heb ik opgelost om te kiezen dat hij niet moet switchen naar ingang.Granny schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:56:
Ik heb een Philips32PW9616/12 met daaraan 4 apparaten (xbox, video, dvd en settop)
Iemand enig idee??
Weet zo niet waar die optie zat. Maar uit me hoofd ergens bij apperaatinstellingen tv en dan welke knop om te switchen, en dan geen knop
Bij mij gaat nu eerst me tv aan, daarna me dvd speler en me tv switch dan vanzelf de harmony verstuurd dan niks meer.
Volgens mij staat dit ook ergens in dit topic
Bedankt voor jullie tips!Tito129 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:07:
[...]
Ik had het zelfde probleem, heb ik opgelost om te kiezen dat hij niet moet switchen naar ingang.
Weet zo niet waar die optie zat. Maar uit me hoofd ergens bij apperaatinstellingen tv en dan welke knop om te switchen, en dan geen knop
Bij mij gaat nu eerst me tv aan, daarna me dvd speler en me tv switch dan vanzelf de harmony verstuurd dan niks meer.
Volgens mij staat dit ook ergens in dit topic
Ik heb ook het volgende antwoord op harmony.multiforum.nl gekregen:
>Heb je bij het toevoegen van je TV aangeven dat er via scartkabels geschakeld moet worden.
>Als je hier nee zegt slaat hij deze over.
>Controleer dit door bij de TV op probleem oplossing te klikken.
>Dan: TV wisselt automatisch enkele of alle ingangen (zoals SCART-draden, meestal in Europa >gebruikt).
>Hier moet bij jou dan Ja staan.
Vanavond maar eens proberen
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.
Klopt. Je kiest dan voor opslaan en gaat dan volgende en volgende totdat je het tegenkomtRichieB schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:54:
[...]
Raar, die optie "actie toevoegen" krijg ik helemaal niet. Ik zie alleen "Apparaten in gebruik" en "Verwijderen".
Dank je Auke! Dat had ik zonder deze informatie nooit gevonden.
Yep, de software is niet super overzichtelijk helaas.RichieB schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:20:
Dank je Auke! Dat had ik zonder deze informatie nooit gevonden.
Ik heb ook een Playboy abonnement
Hoop dat ik 'm één dezer dagen op de mat heb liggen.. Iemand ervaring met de tijd tussen bestellen en levering bij Zester?
Ontopic: Ik heb mijn tv en geluidsapparatuur een kleine 1,5 meter uit elkaar staan echter met de IR-oogjes tegenover elkaar. Als ik nu activities als TV-kijken ga maken, krijg ik dan problemen met het richten? Zo ja, is dit op te lossen zonder de apparatuur te verplaatsen?
Mocht het overigens niet duidelijk zijn, dan maak ik even een tekeningetje.
Ontopic: Ik heb mijn tv en geluidsapparatuur een kleine 1,5 meter uit elkaar staan echter met de IR-oogjes tegenover elkaar. Als ik nu activities als TV-kijken ga maken, krijg ik dan problemen met het richten? Zo ja, is dit op te lossen zonder de apparatuur te verplaatsen?
//offtopicLlewy schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:03:
Ik heb ook een Playboy abonnementHoop dat ik 'm één dezer dagen op de mat heb liggen.. Iemand ervaring met de tijd tussen bestellen en levering bij Zester?
....
Nou ik had vorige week gebeld met zester, en toen hadden ze hem niet meer op voorraad. En in de leveringsvoorwaarden stond dat je kans hebt dat je hem dan niet meer krijgt. Dus ben benieuwd!
(wanneer heb jij hem dan besteld)
Ben benieuwd
//offtopic
Heb hier eigenlijk nauwelijks problemen mee. Zo ongeveer richten is over het algemeen goed genoeg.Llewy schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:03:
Ik heb ook een Playboy abonnementHoop dat ik 'm één dezer dagen op de mat heb liggen.. Iemand ervaring met de tijd tussen bestellen en levering bij Zester?
Mocht het een keer niet helemaal werken, dan kan je altijd nog op de Help knop drukken, dan zet ie ontbrekende apparaten alsnog aan.
Misschien als de batterijen bijna leeg zijn? (zolang heb ik 'm nog niet..)
Verwijderd
Ik kreeg de Playboy meteen de volgende maand geleverdLlewy schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:03:
Ik heb 'm gisteren besteldstimpyrulez schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:05:
[...]
//offtopic
Nou ik had vorige week gebeld met zester, en toen hadden ze hem niet meer op voorraad. En in de leveringsvoorwaarden stond dat je kans hebt dat je hem dan niet meer krijgt. Dus ben benieuwd!
(wanneer heb jij hem dan besteld)
Ben benieuwd
//offtopic
Dat had ik dus ook, alleen als ze hem niet meer krijgen, dan mag je wat anders uitzoekenLlewy schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:25:
[...]
Ik heb 'm gisteren besteldDie Playboy interesseert me geen ruk.. Het gaat me om de afstandsbediening
![]()
en dat wou ik dus niet
Daarom juist mijn vraag, want als je pech hebt dan krijg je hem niet, en krijg je hem wel dan wil ik het ook doen
Ben vandaag gebeld door Logitech en ze konden me niet direct helpen. Probleem snapte ze niet helemaal. Nadat ik een korte toelichting had gegeven ging hij zoeken naar andere gebruikers met dezelfde dvd-r.
Net update ingeladen en ik kan gelukkig de gekleurde toetsen gebruiken.
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de support!
Net update ingeladen en ik kan gelukkig de gekleurde toetsen gebruiken.
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de support!
@Vlooi: dat is de kracht van de online database. Alles wordt centraal opgeslagen waardoor andere gebruikers van hetzelfde apparaat de knoppen kunnen gebruiken die jij hebt ingesteld/ingeleerd (en andersom). Gaat het niet direct via de web interface, dan wel via de helpdesk. Super.
Idd maar ook meteen een grooooot nadeel.........RichieB schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:43:
@Vlooi: dat is de kracht van de online database. Alles wordt centraal opgeslagen waardoor andere gebruikers van hetzelfde apparaat de knoppen kunnen gebruiken die jij hebt ingesteld/ingeleerd (en andersom). Gaat het niet direct via de web interface, dan wel via de helpdesk. Super.
Want zo veel gebruikers van een apparaat, zo veel configuraties...........
Er zijn voor verschillende apparaten vele verschillende configs binnen te halen. Ik heb dit ook al eens aangegeven bij Logitech; zij zouden uit al die mogelijkheden eigenlijk een soort default moeten kiezen. Een config die voor het betreffende apparaat gewoon in basis werkt. Users kunnen dan altijd redelijk veilig deze config kiezen en indien gewenst zelf verder gaan klooien/tweaken om hem helemaal persoonlijk (in orde te) maken. Eventueel deze dan weer uploaden om het beschikbaar te stellen voor anderen.....
Nu is het al een beetje een zooitje en het risico dat dit groter wordt ligt om de hoek........
Vrijdag 23 november heb ik ook een abonnement genomen, en de vrijdag daarna had ik de Logitech Harmony op de deurmat liggen (niet letterlijk, het pakketje was afgegeven bij de buren). Een vriend heeft maandag 26 november ook een abonnement genomen, en hij had de Harmony de zaterdag erna gekregen. Dus het duurt ongeveer een week.Llewy schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:03:
ik heb me ook maar een abbo genomen en had de remote donderdag besteld en de vrijdag erop binnen. Wat is die uitgebreid zeg. Dacht dat fix je wel ff maar nee. Misschien eens mijn zondag aan besteden.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Even een update.. Krijg een mailtje van Zester dat m'n Harmony verzonden is! Dus voor diegene die nog twijfelen.. Ze zijn (weer) op voorraad!
Als jullie opzoek zijn naar zender logo's en dergelijke dan moeten jullie hier eens kijken. Hier kan je vector logo's vandaan halen, wat als voordeel heeft dat ze prima bewerkbaar zijn in PhotoShop
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Paradigit heeft de Logitech Harmony 525 in de aanbieding voor € 59,95 en je krijgt er gratis 3 DVD's bij (welke precies weet ik niet) .. Voor de mensen die interesse hebben en geen Playboy willen ontvangen.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
beter dan de playboy en remote voor 27 eurie lijkt mij.Smarron schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:42:
Paradigit heeft de Logitech Harmony 525 in de aanbieding voor € 59,95 en je krijgt er gratis 3 DVD's bij (welke precies weet ik niet) .. Voor de mensen die interesse hebben en geen Playboy willen ontvangen.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Heb hem dus ook maar net effe besteld.kromme schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:56:
[...]
beter dan de playboy en remote voor 27 eurie lijkt mij.
Had eerst effe gebeld, en ze konden (volgens de dame aan de foon) nog gewoon geleverd worden.
En aangezien Llewy hem ook toegestuurd krijgt, dan ben ik er ook maar voor gegaan.
Heb hem al thuis liggen via Media Markt, maar die breng ik dan wel terug.
Scheelt me effe de helft, en hij zit nog in de verpakking, en je kan nu t/m 15 jan ruilen.
Alleen effe hopen dat ie voor de kerst binnen is.
Na 2 keer niet thuis te zijn geweest heb ik nu 't bericht gekregen dat ik 'm op kan halen op 't postkantoor.. Dus gewoon bestellen bij Zester zou ik zeggen
En als je de playboy niet wilt.. Dan gooi je 'm toch bij het oud papier? Levert nog geld op ook...
Hoelang heeft het geduurt dat ze hem kwamen leveren trouwens?Llewy schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:13:
Na 2 keer niet thuis te zijn geweest heb ik nu 't bericht gekregen dat ik 'm op kan halen op 't postkantoor.. Dus gewoon bestellen bij Zester zou ik zeggenEn als je de playboy niet wilt.. Dan gooi je 'm toch bij het oud papier? Levert nog geld op ook...
(dus de eerste x aan de deur)
Hoop dat ik hem anders nog voor vrijdag/zaterdag heb.
Ik wist niet dat de actie nog liep, vandaar.kromme schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:56:
[...]
beter dan de playboy en remote voor 27 eurie lijkt mij.
Ik wou vandaag nog wat knoppen op me harmony programmeren, maar het ging niet zoals ik verwachte.
Ik wou graag de knoppen mymusic en mymovies voor xbmc hebben.
Die staan standaard niet in de database.
Dus ik dacht ik pak een oude afstandbediening en leer me harmony daar 2 knoppen van.
Dan lees ik met de xbox de obc codes uit.
Maar nu ziet de xbox dus die code niet..
Van alle andere knoppen die ik indruk krijg ik netjes de code.
Maar van deze niet..
Heeft er iemand een idee hoe ik extra knoppen toevoeg aan de harmony database zodat ik die kan programmeren?
Zoals ik hier boven beschrijf is ook de manier die http://www.xboxmediacente..._Remote_for_use_with_XBMC
beschreven wordt..
Maar ik krijg het niet werkend. Iemand een suggestie?
Dus ik dacht ik pak een oude afstandbediening en leer me harmony daar 2 knoppen van.
Maar van deze niet..
Heeft er iemand een idee hoe ik extra knoppen toevoeg aan de harmony database zodat ik die kan programmeren?
Zoals ik hier boven beschrijf is ook de manier die http://www.xboxmediacente..._Remote_for_use_with_XBMC
beschreven wordt..
Dan zal je een remote moeten pakken die de XBOX wel kan lezen, lijkt me vooral een XBOX probleem (of XBMC eigenlijk) en niet zozeer eentje van de Harmony Remote. Maar goed, kan je niet gewoon andere fake-channel-up en fake-channel-down codes gebruiken?Tito129 schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:01:
Ik wou vandaag nog wat knoppen op me harmony programmeren, maar het ging niet zoals ik verwachte.
Maar van deze niet..
beschreven wordt..
Gebruik je één van deze configuraties voor je XBOX Remote?
* Microsoft XBox (about 55 Keys (some with equal code)/45 codes; in logitech categories: DVD, Playconsole, Playconsole with DVD, Laptop, Media Center)
* Microsoft Xbox Media Center Extender (44 Keys; in logitech categories: Laptop, Media Center)
* Microsoft H-10 (about 70 Keys/55 codes; in logitech categories: Satellite)
* Microsoft MCE-500 (70 Keys; in logitech categories: Digital Cablebox, PVR)
(je link werkte overigens niet, maar ik neem aan dat je eigenlijk http://www.xboxmediacente..._Remote_for_use_with_XBMC bedoelde)
Ja ik gebruik de bovenste, maar daar staan niet alle buttons in. Dus wou er mee.
Dus ik moet een afstandbiedining hebben die de xbox ziet dus..Hmm dat zal even zoeken worden.
Ja die site heb ik gebruikt
Dus ik moet een afstandbiedining hebben die de xbox ziet dus..Hmm dat zal even zoeken worden.
Ja die site heb ik gebruikt
ojah? kvin de informatie op de Logitech maar magertjes... bijna slecht zlefs hoe sumier de info daar is.... ik krijg nagenoeg geen indruk welke AB nou wat kan.cypher21 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:59:
[...]
Voor de verschillen, kijk ff op de logitech site, daar kun je ze vergelijken. Ik denk dat de 525 idd al voldoende is, tevens is die voor €27 te krijgen icm half jaar playboy abo (zie mijn vorige post hierboven)
enniehoe ik zoek ook een universele AB omdat ik nu 4 losse in de woonkamer heb liggen, wat ik moet aansturen:
-Sony stereotoren (relatief simpel all-in-one apparaat, wordt in toekomt vervangen door een marantz oid)
-LG dvd speler / HD recorder
-UPC mediabox
-Samsung LCD tv
tjah dan rijst de vraag welke moet ik hebben? in eerste instantie lijkt de keuze tussen de 525 en de 555 te gaan... volgens de website van logitech is er 1 verschil de 555 "Bediening van meerdere apparaten" wtf wordt daar mee bedoeld
het prijs verschil tussen de 525 en 555 is ook maar 10 euro denk dat ik dan eerder voor de 555 ga
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Als je even gezocht had op 'verschil' in dit topic, was je dit topic (nb ook een audio fan) tegengekomen (feitelijk 2 extra knoppen en de kleur)Chaoss schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:01:
[...]
ojah? kvin de informatie op de Logitech maar magertjes... bijna slecht zlefs hoe sumier de info daar is.... ik krijg nagenoeg geen indruk welke AB nou wat kan.
enniehoe ik zoek ook een universele AB omdat ik nu 4 losse in de woonkamer heb liggen, wat ik moet aansturen:
-Sony stereotoren (relatief simpel all-in-one apparaat, wordt in toekomt vervangen door een marantz oid)
-LG dvd speler / HD recorder
-UPC mediabox
-Samsung LCD tv
tjah dan rijst de vraag welke moet ik hebben? in eerste instantie lijkt de keuze tussen de 525 en de 555 te gaan... volgens de website van logitech is er 1 verschil de 555 "Bediening van meerdere apparaten" wtf wordt daar mee bedoeld![]()
het prijs verschil tussen de 525 en 555 is ook maar 10 euro denk dat ik dan eerder voor de 555 ga
En verder: ja, als je 4 devices wilt bedienen met één universele remote voldoet elke Harmony. Wel moet je anders gaan denken; namelijk in 'activiteiten' ipv in het aansturen van individuele apparaten. Maar dat moge duidelijk zijn gezien de inhoud van dit topic.
Wil je liever geen 'activities' dan moet je gewoon een programeerbare/lerende remote nemen.......(vanaf een tientje bij de supermarkten, Aldi/Lidl)
jah die activiteiten was ik inmiddles via dit topic achter gekomen, maar dat is dus ook iets wat op de Logitech site niet verder uitgediepd wordt, terwijl dat blijkbaar een van de sterkste punten van de serie is.
klinkt iig wel interessant die activiteiten, maar aan de andere kant mijn tv selecteerd al automatisch de juiste "source" als ik bv dvd speler of de mediabox aanzet. aan de andere kant ik moet wel steeds 3 apparaten appart aan/uit zetten... dus da is een activiteit wel een uitkomst.
klinkt iig wel interessant die activiteiten, maar aan de andere kant mijn tv selecteerd al automatisch de juiste "source" als ik bv dvd speler of de mediabox aanzet. aan de andere kant ik moet wel steeds 3 apparaten appart aan/uit zetten... dus da is een activiteit wel een uitkomst.
The new web release was created so the web servers could be updated with the 4.9.1 firmware for the Harmony 1000.
The new firmware addresses the following problems:
Invalid Region Error
Freezing
IR Timeout
Nieuwe firmware is vanaf nu online. Indien er vragen en of problemen zijn, stel deze dan gerust aan onze telefonische helpdesk.
[ Voor 60% gewijzigd door Workaholic op 18-12-2007 13:06 ]
Trouwens het probleem met de niet-verschuifbare sequences is opgelost, ze staan nu allemaal netjes op één pagina (vorige week al, maar vergeten te posten hier) 
Toch nog niet helemaal tevreden met de remote, met name kom ik erachter dat ik in verschillende activiteiten toch best vaak extra custom buttons moet aanleggen, waar ik niet aan gedacht had. Maarja, het is natuurlijk de vraag hoeveel daarvan bij de mensen van Harmony verbeterd kan worden
.
Toch nog niet helemaal tevreden met de remote, met name kom ik erachter dat ik in verschillende activiteiten toch best vaak extra custom buttons moet aanleggen, waar ik niet aan gedacht had. Maarja, het is natuurlijk de vraag hoeveel daarvan bij de mensen van Harmony verbeterd kan worden
[ Voor 5% gewijzigd door Garyu op 18-12-2007 13:38 ]
@Garyu, je bent niet tevreden met de "out of the box" instellingen voor jouw activiteiten. Die custom buttons kan je toch gewoon toevoegen zodat je daarna weer tevreden bent? Juist het feit dat ik ongeveer alles aan de Harmony zelf ik kan stellen maakt mij er zo tevreden mee. Dat de standaard instellingen niet optimaal zijn had ik wel verwacht.
Nouja, ik bedoel meer.. ik heb het ding nu een maand ongeveer, en ik ben nog steeds aan het instellenRichieB schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:35:
@Garyu, je bent niet tevreden met de "out of the box" instellingen voor jouw activiteiten. Die custom buttons kan je toch gewoon toevoegen zodat je daarna weer tevreden bent? Juist het feit dat ik ongeveer alles aan de Harmony zelf ik kan stellen maakt mij er zo tevreden mee. Dat de standaard instellingen niet optimaal zijn had ik wel verwacht.

Niemand die weet hoe je de harmony extra knoppen leert zonder gebruik te maken van een xbox afstandbediening?
Ik heb hem nu 4 maanden en ben nog steeds regelmatig (eens in de week ofzo) wat dingen aan het bijstellen, omdat ik dan toch dingen weer handiger wil hebben of merk dat ik bepaalde knopjes niet gebruik oid en dus verplaats naar een volgende pagina.
Ik krijg de software van de TC-30 niet aan de praat onder Vista home premium. Ik heb vernomen dat dit wel kan werken, moet ik iets speciaals doen na installatie?
Hij installeerd goed maar loopt na het updaten (Dat hij doet bij de eerste keer opstarten) vast. Ik heb rechtsonderin een HK icoon, als ik daarin kies om de software te starten komt een een grijs vlak in beeld en daar blijft het bij.
Onder XP geen probleem
Hij installeerd goed maar loopt na het updaten (Dat hij doet bij de eerste keer opstarten) vast. Ik heb rechtsonderin een HK icoon, als ik daarin kies om de software te starten komt een een grijs vlak in beeld en daar blijft het bij.
Onder XP geen probleem
Office Centre heeft de 555 in de aanbieding: 39 euro, schijn je wel een 'oude afstandsbediening' mee te moeten nemen. Prijs is wel ex de BTW, dus wordt: 46 euro (scheelt toch altijd weer zo'n 15eu).
En dus op zoek naar iemand met een OC-pasje. Als je mazzel hebt laat je pashouder de BTW voor wat het is en heb je hem dus voor 39eu.......
En dus op zoek naar iemand met een OC-pasje. Als je mazzel hebt laat je pashouder de BTW voor wat het is en heb je hem dus voor 39eu.......
mjah die actie met het inruilen van een oude AB loopt overal (is blijkbaar vanuit logitech zlef) krijg je 30 euro korting op de normale vrkoopprijs.
46,50 is pretty goedkoop in de prijswatch is de goedkoopste 59,-
46,50 is pretty goedkoop in de prijswatch is de goedkoopste 59,-
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik ben aan het overwegen om de Logitech Harmony 555 aan te schaffen..
Ik heb al enkele berichten gelezen maar ik vroeg me af of je goed kon instellen welke uitgangen en welke apparaten je kunt instellen die allemaal mooi aangaan wanneer je op de activity 'Watch TV' drukt?
Zijn jullie tevreden over deze AB? Zijn er veel voordelen? Veel nadelen aan het apparaatje verbonden?
Kan de INDI HD RECEIVER erop gezet worden? Zijn er voldoende knoppen op de AB aanwezig om confortabel uw tv te besturen met 1 AB die er zo'n 4 à 5 moet vervangen?
Zouden mensen die er een hebben mij misschien een berichtje willen achterlaten.?
Thanxx!!!
Ik heb al enkele berichten gelezen maar ik vroeg me af of je goed kon instellen welke uitgangen en welke apparaten je kunt instellen die allemaal mooi aangaan wanneer je op de activity 'Watch TV' drukt?
Zijn jullie tevreden over deze AB? Zijn er veel voordelen? Veel nadelen aan het apparaatje verbonden?
Kan de INDI HD RECEIVER erop gezet worden? Zijn er voldoende knoppen op de AB aanwezig om confortabel uw tv te besturen met 1 AB die er zo'n 4 à 5 moet vervangen?
Zouden mensen die er een hebben mij misschien een berichtje willen achterlaten.?
Thanxx!!!
Ja, ja, ja, ja, ja, ja, ja, ja op al je vragen. Eén -nee- op de vraag of er nadelen zijn........Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:46:
Hallo allemaal,
Thanxx!!!
Ik zou zeggen probeer het even uit dan kan je kijken of je device werkt klikVerwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:46:
Hallo allemaal,
Thanxx!!!
Op deze site kan je kijken of de installatie die je thuis hebt voorkomt in de database van Logitech.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nou, ik heb dus wel een paar nadelen voor je... (ik merk dat dat vloeken in de kerk is in dit forum, maar het is geen wonderAB zoals de meeste hier doen voorkomen.)kaajee schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:38:
[...]
Ja, ja, ja, ja, ja, ja, ja, ja op al je vragen. Eén -nee- op de vraag of er nadelen zijn........
Na twee weken rommelen ben ik er nog steeds niet uit, en ben er zolangzamerhand erachter dat het erg veel tijd kost om hem fatsoenlijk in te stellen. In veel gevallen betekend het ook alle apparaten verwijderen en opnieuw toevoegen om een juiste volgorde te krijgen.
nadelen:
-De activiteieten kun je niet rangschikken
-Veelal spring de tv niet op het juiste kanaal bij het kiezen van een activiteit (jaja, ik heb het forum gelezen, maar als niet ingewijde heb ik er voor gekozen dat mijn apparaten SCART gebruiken en dat doen ze ook, maar als je wilt dat je TV op het goede kanaal springt dan moet je juist daarvoor NIET kiezen..)
Heb mijn TV al 3 maal opnieuw toegevoegd, iedere keer is de instelling van de knoppen anders, maar kloppen doet het nog steeds niet. (je krijgt vaak een instelling van een ander, de laatste keer had ik 20 blz !! met knopjes, zoveel zitten er niet eens op de orginele)
Zo kan ik nog wel een paar kleinigheidjes opnoemen, zoals niet programeerbare knoppen (sound en picture), het automatisch gaan branden van de AB bij het oppakken is compleet random lijkt het wel.
Owja, en het belangrijkste; ik wilde af van de AB's in mijn huis. Maar voor vrouwen is het kennelijk een vrij onlogisch ding, want mijn vrouw gebruikt nog steeds de oude AB's. Dus ipv. 1 AB heb ik er dus 1 extra.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Dan den kik dat je toch iets verkeerd doet... Ik heb het ding 1 keer ingesteld in een uurtje en het werkt nu nog prima en mijn vriendin wil absoluut niet anders meer...Caveman schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:29:
[...]
Nou, ik heb dus wel een paar nadelen voor je... (ik merk dat dat vloeken in de kerk is in dit forum, maar het is geen wonderAB zoals de meeste hier doen voorkomen.)
Na twee weken rommelen ben ik er nog steeds niet uit, en ben er zolangzamerhand erachter dat het erg veel tijd kost om hem fatsoenlijk in te stellen. In veel gevallen betekend het ook alle apparaten verwijderen en opnieuw toevoegen om een juiste volgorde te krijgen.
nadelen:
-Veelal spring de tv niet op het juiste kanaal bij het kiezen van een activiteit (jaja, ik heb het forum gelezen, maar als niet ingewijde heb ik er voor gekozen dat mijn apparaten SCART gebruiken en dat doen ze ook, maar als je wilt dat je TV op het goede kanaal springt dan moet je juist daarvoor NIET kiezen..)
Heb mijn TV al 3 maal opnieuw toegevoegd, iedere keer is de instelling van de knoppen anders, maar kloppen doet het nog steeds niet. (je krijgt vaak een instelling van een ander, de laatste keer had ik 20 blz !! met knopjes, zoveel zitten er niet eens op de orginele)
Zo kan ik nog wel een paar kleinigheidjes opnoemen, zoals niet programeerbare knoppen (sound en picture), het automatisch gaan branden van de AB bij het oppakken is compleet random lijkt het wel.
Owja, en het belangrijkste; ik wilde af van de AB's in mijn huis. Maar voor vrouwen is het kennelijk een vrij onlogisch ding, want mijn vrouw gebruikt nog steeds de oude AB's. Dus ipv. 1 AB heb ik er dus 1 extra.
Lees ff alles/meer in het vervolg: stond hier ook al.........zo staan we snel weer op de 1000 ja.......Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:02:
Zaterdag de 555 in de aanbieding bij Office centre voor 39,- EX BTW
klopt kost veel tijd. Alleen devices zijn niet te rangschikken. activities zonder problemen.Caveman schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:29:
[...]
Nou, ik heb dus wel een paar nadelen voor je... (ik merk dat dat vloeken in de kerk is in dit forum, maar het is geen wonderAB zoals de meeste hier doen voorkomen.)
zie bovennadelen:
Dan verwijder je toch gewoon wat je niet gebruikt. Het is de bedoeling dat je hem zelf instelt zoals JIJ het hebben wilt.-Veelal spring de tv niet op het juiste kanaal bij het kiezen van een activiteit (jaja, ik heb het forum gelezen, maar als niet ingewijde heb ik er voor gekozen dat mijn apparaten SCART gebruiken en dat doen ze ook, maar als je wilt dat je TV op het goede kanaal springt dan moet je juist daarvoor NIET kiezen..)
Als jij nu zorgt dat ie goed werkt, dan wil je vrouw hem vast wel gebruiken.Zo kan ik nog wel een paar kleinigheidjes opnoemen, zoals niet programeerbare knoppen (sound en picture), het automatisch gaan branden van de AB bij het oppakken is compleet random lijkt het wel.
Ten slotte. Het is zeker geen perfect apparaat. Vooral dat je devices niet kunt sorteren zie ik als een beleidsfout van Logitech. Maar het mooie is dat je bijna alles zo kunt krijgen als je zelf wilt. Maar het kost VEEL tijd en uitzoekerij. Als jij zoveel moeite hebt om het te krijgen zoals je wilt, adviseer ik je om een mailtje te sturen naar logitech (via de software). Zonodig bellen ze je nog ook. kost het je geen cent telefoonkosten.
Verwijderd
Als aanvulling op de post hierboven; je bent niet gebonden aan 1 device. Zo heb ik mijn TV twee keer onder apparaten staan, 1 met en 1 zonder de scart optie. Zo kan je kiezen welk soort je in je activiteit wilt toevoegen. Er is ook niets op tegen om dit meerdere keren te doen zodat je kan experimenteren met activiteiten en dergelijke. Zo maakte ik 3 activiteiten alleen al voor het kijken van digitale tv + geluid via optische kable naar HT installatie. Even testen welke van de 3 het beste werkt en dan de twee overbodige verwijderen. Zeker vanwege de toch wat trage programmeerinterface is dat het handigste.
Voor de mensen die moeite hebben met het installeren van de remote, bel dan gerust onze helpdesk. Het hoeft niet lang te duren, wij kunnen het namelijk voor je doen!
Het is echter wel belangrijk dat je precies aangeeft welke aansluitingen je gebruikt en hoe alles is aangesloten.
Ik heb nog een gratis harmony 525 gekregen voor kerst. Nieuw in doos, inclusief garantie, kan ik hier nog een tweaker blij mee maken? Ik heb er al 4 dus een 5de is een beetje overbodig ;-). Gaarne mail of pm.
Verwijderd
Hellow..
Ik Had nog een vraagje over de 'Logitech Harmony 555'. Overal lees ik dat deze AB 5000 fabrikanten ondersteunt en 175000 IR apparaten en het heeft ook een learn functie. Maar nu was mijn vraag of je alle knoppen zelf moest toekennen of niet? Als je het apparaat invoegt via usb stelt die zich dan volledig zelf in of moet je alles alleen doen? Als het zelf werkt dan denk ik mij volgende week eentje aan te schaffen.
Kan iemand mij daarmee helpen?
Thx!
Ik Had nog een vraagje over de 'Logitech Harmony 555'. Overal lees ik dat deze AB 5000 fabrikanten ondersteunt en 175000 IR apparaten en het heeft ook een learn functie. Maar nu was mijn vraag of je alle knoppen zelf moest toekennen of niet? Als je het apparaat invoegt via usb stelt die zich dan volledig zelf in of moet je alles alleen doen? Als het zelf werkt dan denk ik mij volgende week eentje aan te schaffen.
Thx!
Wellicht even beginnen met je te verdiepen in het onderwerp: Logitech Harmony door dit topic (en de voorgaande) gewoon even te lezen........Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:41:
Hellow..
Thx!![]()
![]()
Wanneer je in de configuratie de types van jouw apparaten aangeeft dan krijg je automatisch alle functies van die apparaten (en vaak zelfs nog meer dan op de originele AB zitten!). Die zullen echter niet altijd onder een knop zitten die jij handig vind dus moet je wel even wat tijd steken in het 'handig' inrichten van de Harmony. Het 'inleren' heb je in de praktijk zelden nodig. Standaard worden zowat alle mogelijke functies in het schermpje gezet, waardoor je soms door een heleboel pagina's moet bladeren. Dat is okay in device-mode (daar wil je tenslotte alle mogelijke functies beschikbaar hebben, ook functies die je bijna nooit nodig hebt) maar in activity mode wil je eigenlijk alleen de meest gebruikte functies in het scherm hebben en dan het liefst de meest gebruikte functies op de eerste pagina. Dat kan Logitech niet voor jou bepalen en zal je toch echt zelf moeten doen, maar dit is nou juist de charme van een Harmony, je bent enorm flexibel in het inrichten van de afstandbediening.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:41:
Hellow..
Thx!![]()
![]()
Zet al je twijfels opzij en koop zo'n ding. Je wil echt nooit meer terug!
wat vraag je ervoor? ik zoek eigenlijk een 555, maargoed misschien ist het overwegen waard.Audi-Addict schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:32:
Ik heb nog een gratis harmony 525 gekregen voor kerst. Nieuw in doos, inclusief garantie, kan ik hier nog een tweaker blij mee maken? Ik heb er al 4 dus een 5de is een beetje overbodig ;-). Gaarne mail of pm.
Nou vandaag de 525 binnen via de playboy.
Effe in gepakt, om hem straks weer uit te pakken!
En dan kan ik er mooi effe mee aan het spelen!
Effe in gepakt, om hem straks weer uit te pakken!
En dan kan ik er mooi effe mee aan het spelen!
Verwijderd
Ah ok thanx! Ja zo van die dingen, zoals voorkeur van activities nzo wist ik dat je dat alleen kon instellen of zelf 'moest' instellen maar ik vroeg me af van de learn functie waar ik een zeer duidelijk antwoord op gekregen heb! Ik denk dat ik het maar zal overwegen want al die afstandsbedieningen vind ik maar niets.. maar ik heb zo'n indi hd receiver en een avswitch45 (hdmi-switcher) en sony hd tv. Werkt alles goed als je de tv aan laat gaan op av4 en de switch op uitgang bv. 1 en dan de indi hd receiver aan? zijn er geen haperingen of dingen wat echt niet werkt met de harmony 555?synthdood schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:22:
[...]
Wanneer je in de configuratie de types van jouw apparaten aangeeft dan krijg je automatisch alle functies van die apparaten (en vaak zelfs nog meer dan op de originele AB zitten!). Die zullen echter niet altijd onder een knop zitten die jij handig vind dus moet je wel even wat tijd steken in het 'handig' inrichten van de Harmony. Het 'inleren' heb je in de praktijk zelden nodig. Standaard worden zowat alle mogelijke functies in het schermpje gezet, waardoor je soms door een heleboel pagina's moet bladeren. Dat is okay in device-mode (daar wil je tenslotte alle mogelijke functies beschikbaar hebben, ook functies die je bijna nooit nodig hebt) maar in activity mode wil je eigenlijk alleen de meest gebruikte functies in het scherm hebben en dan het liefst de meest gebruikte functies op de eerste pagina. Dat kan Logitech niet voor jou bepalen en zal je toch echt zelf moeten doen, maar dit is nou juist de charme van een Harmony, je bent enorm flexibel in het inrichten van de afstandbediening.
Zet al je twijfels opzij en koop zo'n ding. Je wil echt nooit meer terug!
Thx!
Nadat mijn 885 weer eens op het parket gestuiterd was werkte het display niet meer. dan heb je er dus niet veel meer aan.
Ik heb hem nu vervangen door een Harmony 1000, wat een vet ding is dat. Het mooie is dat je alleen maar de benodigde kloppen op het scherm ziet, scheelt dus een hoop zoekwerk naar de juiste knop.
Vooral vrouw en dochter zijn hier erg blij mee.
Je kunt het ze namelijk niet makkelijk genoeg maken met al die moderne apparatuur tegenwoordig :d
Koste trouwens 299 in antwerpen.
Ik heb hem nu vervangen door een Harmony 1000, wat een vet ding is dat. Het mooie is dat je alleen maar de benodigde kloppen op het scherm ziet, scheelt dus een hoop zoekwerk naar de juiste knop.
Vooral vrouw en dochter zijn hier erg blij mee.
Je kunt het ze namelijk niet makkelijk genoeg maken met al die moderne apparatuur tegenwoordig :d
Koste trouwens 299 in antwerpen.
Non taken
Lijkt me sterk. Alleen de 895 komt standaard met RF extender. De 1000 kan het wel aan, maar krijgt de extender er niet standaard bij. Los kopen dus.
Hoef ik daarmee dan niet meer op de apparatuur te richten? Dat valt namelijk zwaar tegen t.o.v de 885. Ineens heb ik weer last van de salontafel die er voor staat. erg irritant.
Stom, ik zie het al op de logitech site. hmm, er moet dus weer geld bij zo te zien. Daarmee heb ik dan wel een relaxte ab.
Stom, ik zie het al op de logitech site. hmm, er moet dus weer geld bij zo te zien. Daarmee heb ik dan wel een relaxte ab.
[ Voor 26% gewijzigd door Bornin op 25-12-2007 10:10 ]
Non taken
Wordt het uiteindelijk wel een hele dure remote (oplossing), weer 66eu erbij........bornin7ty2 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 09:59:
Hoef ik daarmee dan niet meer op de apparatuur te richten? Dat valt namelijk zwaar tegen t.o.v de 885. Ineens heb ik weer last van de salontafel die er voor staat. erg irritant.
(Mij veel te veel geld)
Mjah, maar dan werkt het wel mooi.kaajee schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:40:
[...]
Wordt het uiteindelijk wel een hele dure remote (oplossing), weer 66eu erbij........![]()
(Mij veel te veel geld)
Non taken
Verwijderd
Had je bij je 885 wel een extender dan? Wellicht kun je die gebruiken?bornin7ty2 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 09:59:
Bij de 885 kan geen extender. Alleen de 895 en de 1000 kunnen werken met de extender.
En ja, het werkt fokking relaxed. Ik zou nooit meer zonder RF willen nu.
/edit
Had hier voor dus een 885, en heb die verkocht, om meteen daarna een 895 met RF aan te kunnen schaffen, dus ik merk het verschil
/edit
Had hier voor dus een 885, en heb die verkocht, om meteen daarna een 895 met RF aan te kunnen schaffen, dus ik merk het verschil
[ Voor 30% gewijzigd door UltraSub op 25-12-2007 15:07 ]
Is het ook mogelijk apparaten te verwijderen? Ik heb nu een keer die testdrive bekeken, maar kan daar geen apparaten verwijderen....
Kan dat wel in de echte software?
Kan dat wel in de echte software?
Verwijderd
Dus hoef je geen nieuwe RF extender te kopen toch?UltraSub schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:06:
Bij de 885 kan geen extender. Alleen de 895 en de 1000 kunnen werken met de extender.
/edit
nahhhhh nu word ie helemaal mooi.
Gister de 525 gekregen, vandaag mooi mee bezig, en het werkt goed.
Na een paar wijzigingen effe getest, en toen terug bij de PC.
Staat er of ik te vreden was met het resultaat.
Heb dus gewoon ja geklikt, krijg ik een error.
Inhoud kan niet weergegeven worden.
Klik op 'Next' om verder te gaan.
Ik klik op volgende en er gebeurd dan gewoon niks!
Nou software opnieuw geinstalleerd, en werkt het weer, kan ik niet inloggen met mijn oude account?
Moet ik een nieuwe maken?? Ik wil gewoon de oude gebruiken.
Kan dat niet?
En wat kan ik aan die error doen? Heb al de java cache geleegd, maar dat mocht niet baten!
Gister de 525 gekregen, vandaag mooi mee bezig, en het werkt goed.
Na een paar wijzigingen effe getest, en toen terug bij de PC.
Staat er of ik te vreden was met het resultaat.
Heb dus gewoon ja geklikt, krijg ik een error.
Inhoud kan niet weergegeven worden.
Klik op 'Next' om verder te gaan.
Ik klik op volgende en er gebeurd dan gewoon niks!
Nou software opnieuw geinstalleerd, en werkt het weer, kan ik niet inloggen met mijn oude account?
Moet ik een nieuwe maken?? Ik wil gewoon de oude gebruiken.
Kan dat niet?
En wat kan ik aan die error doen? Heb al de java cache geleegd, maar dat mocht niet baten!
[ Voor 4% gewijzigd door stimpyrulez op 25-12-2007 21:32 ]
Zijn er nog ergens 525's die goedkoop te krijgen zijn? Ik wil er 1 voor mijn schoonvader en heb weinig
"trek"
in een half jaar playboy...
En denk dat het voor zijn huwelijk ook beter is om die er NIET bij te doen
"trek"
En denk dat het voor zijn huwelijk ook beter is om die er NIET bij te doen
[ Voor 22% gewijzigd door Sander op 26-12-2007 07:39 ]
Geldt die playboy actie dan nog? Ik heb 'em nergens kunnen vinden namelijk....
@sander: bestel de playboy voor jezelf en geeft de Harmony weg aan je schoonpa
@sander: bestel de playboy voor jezelf en geeft de Harmony weg aan je schoonpa
Of samen met de veronicagids.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Hoe dan via de software van harmony?Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 02:06:
Jawel hoor, je kunt gewoon met je oude account inloggen.
Als ik het opnieuw installeer kan ik alleen kiezen uit een nieuw account maken.
Heb het nu wel anders voor elkaar gekregen.
Eerst hier ingelogt
toen via web je harmony proberen bij te werken.
Toen was ik via de harmony software ineens weer ingelogt via mijn eigen account, en tevens gelijk van die foutmelding af!
Ik niet nee, zoals ik al zei, de 895 komt met extender, voor de 1000 moet je die los er bij kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 18:48:
[...]
Dus hoef je geen nieuwe RF extender te kopen toch?
Dat was voor mij een reden om de 1000 te laten liggen, want dan wordt die nog een stuk duurder. Daarnaast het gemis van hard buttons op de 1000.
Verwijderd
Playboy actie was ik net te laat voor. En de Veronicagids heb ik al
Hallo, sinds mijn ouders Telenet digitale TV hebben, zitten ze nogal te klooien met hun afstandsbedieningen, tot hun grote ergernis (vooral ma dan die er gewoon niet meer aan uitraakt).
Ik overweeg nu om hen een Harmony 555 cadeau te doen. Maar aangezien mijn pa niet echt een tweaker is, heb ik toch nog enkele vragen :
* is de software om hem te programmeren in het Nederlands ?
* kan je in de display de teksten in het Nederlands krijgen ?
* hoe snel kan je met de default profielen (oid) al een werkende setup krijgen ?
Ik wil namelijk vermijden dat ik dan ook nog eens zelf uren tijd zal mogen spenderen om hun AB te programmeren
.
PS: heb zelf een Philips Pronto, dus weet hoeveel werk het programmeren wel niet kan zijn. De Harmony's schijnen wel iets gemakkelijker te zijn, maar zijn dan ook wel een pak minder flexibel als de Pronto...
Ik overweeg nu om hen een Harmony 555 cadeau te doen. Maar aangezien mijn pa niet echt een tweaker is, heb ik toch nog enkele vragen :
* hoe snel kan je met de default profielen (oid) al een werkende setup krijgen ?
Ik wil namelijk vermijden dat ik dan ook nog eens zelf uren tijd zal mogen spenderen om hun AB te programmeren
PS: heb zelf een Philips Pronto, dus weet hoeveel werk het programmeren wel niet kan zijn. De Harmony's schijnen wel iets gemakkelijker te zijn, maar zijn dan ook wel een pak minder flexibel als de Pronto...
[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 26-12-2007 14:23 ]
Dat ding snapt iedereen ook je ouders, op al je vragen kan ik Ja antwoorden voor je, hier kan je een testdrive doen, je kan even kijken op deze site of de apparaten die je ouders hebben in de database voorkomen.Twixie schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:14:
Hallo, sinds mijn ouders Telenet digitale TV hebben, zitten ze nogal te klooien met hun afstandsbedieningen, tot hun grote ergernis (vooral ma dan die er gewoon niet meer aan uitraakt).
Ik wil namelijk vermijden dat ik dan ook nog eens zelf uren tijd zal mogen spenderen om hun AB te programmeren.
En als je er niet uitkomt de helpdesk van Logitech is super (vind ik tenminste
[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 26-12-2007 14:40 ]
Heb die testdrive eens gedaan en lijkt inderdaad zeer gemakkelijk... maar wel in het Engels. Heb dan eens opnieuw ingelogd in het Nederlands, maar krijg de testdrive niet meer voor mekaar. Hij lijkt te hebben onthouden dat ik hem al helemaal doorlopen ben...Pierre61 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:38:
[...]
Dat ding snapt iedereen ook je ouders, op al je vragen kan ik Ja antwoorden voor je, hier kan je een testdrive doen, je kan even kijken op deze site of de apparaten die je ouders hebben in de database voorkomen.
Ik neem aan dat er ook nog client software is om verder te tweaken ? Want met die wizard alleen is het aantal mogelijkheden toch wel zeer beperkt. Wat als ik bvb nog 2 activiteiten 'Speel PS3' en 'Speel XBox360' wil toevoegen ? (Ben nu effen aan mijn eigen situatie aan het denken, mijn ouders hebben geen consoles
Verwijderd
Hallo iedereen,
Ik was op zoek naar een logitech harmony 555 maar in de winkels profiteren ze nogal wat (nl. deze afstandsbedieningen zijn nogal duur) Nu was mijn vraag of er geen sites waren waar de logitech harmony 555 of eventueel andere goedkoper is/zijn. Behalve Office centre, die ligt te ver van mij af? Kan iemand mij daarmee helpen?
Thx!
Ik was op zoek naar een logitech harmony 555 maar in de winkels profiteren ze nogal wat (nl. deze afstandsbedieningen zijn nogal duur) Nu was mijn vraag of er geen sites waren waar de logitech harmony 555 of eventueel andere goedkoper is/zijn. Behalve Office centre, die ligt te ver van mij af? Kan iemand mij daarmee helpen?
Thx!
Wat dacht je van de pricewatch? Welke overigens ook netjes in de openingspost vermeld staat, maar goed ..
pricewatch: Logitech Harmony Remote 555
pricewatch: Logitech Harmony Remote 555
Gebruikt er hier iemand ook zo'n infrarood ding waarmee je alle apparatuur in de kast zou kunnen wegwerken. Is het wat? Of begin je je op slot te irriteren dat je niet meer precies ziet wat er gebeurd?
Ik bedoel dus icm met bijv deze marmitek

[ Voor 20% gewijzigd door TF op 28-12-2007 10:23 ]
Ik stond ook ronduit versteld van de enorme prijsverschillen. Vooral Pixmania lijkt ongelooflijk goedkoop te zijn met die toestelletjes, tot 50% van de RRP.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:04:
Hier: X10 en de Logitech Harmony serie gebruiken ze ook een Marmitek, maar dan een andere.TF schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:19:
Gebruikt er hier iemand ook zo'n infrarood ding waarmee je alle apparatuur in de kast zou kunnen wegwerken. Is het wat? Of begin je je op slot te irriteren dat je niet meer precies ziet wat er gebeurd?
[afbeelding]
Het principe moet gewoon goed werken en inderdaad ideaal zodat je je kastjes kunt sluiten. Ik zit er zelf nu ook aan te denken, omdat ik een grote salontafel heb en kleine audiomeubeltjes. Vooral de xbox360 heeft een zeer slecht infrarood signaal en daarbij moet ik altijd vreemde houdingen aannemen om een film te besturen. Die zou wel baat hebben bij een Marmitek. De UPC-decoder heeft daar weer geen last van.
Ik heb gisteren een 555 besteld bij Pixmania, 69 euro. Belachelijk goedkoop als je naar andere sites/winkels kijkt (er zijn er die bijna het dubbele durven te vragen).Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:04:
Hallo iedereen,
Thx!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik gebruik dezeTF schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:19:
[afbeelding]

kost 30 Euro en werkt prima. Er zitten echter standaard maar 2 ledjes bij, je kunt max. 4 ledjes gebruiken.
Nadeel is dat de stekkers aan de zijkant zitten. Had beter achterop gekund om ze goed weg te werken.
http://www.marmitek.nl/nl...hp?subgroep=3&product=304
[ Voor 4% gewijzigd door Auke op 28-12-2007 12:37 ]
Verwijderd
Je kunt het signaal met de software versterken, wellicht hoef je dan geen vreemde houdingen meer aan te nemen.Smarron schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:06:
[...]
Hier: X10 en de Logitech Harmony serie gebruiken ze ook een Marmitek, maar dan een andere.
Het principe moet gewoon goed werken en inderdaad ideaal zodat je je kastjes kunt sluiten. Ik zit er zelf nu ook aan te denken, omdat ik een grote salontafel heb en kleine audiomeubeltjes. Vooral de xbox360 heeft een zeer slecht infrarood signaal en daarbij moet ik altijd vreemde houdingen aannemen om een film te besturen. Die zou wel baat hebben bij een Marmitek. De UPC-decoder heeft daar weer geen last van.
Ik heb mn 525 al maanden niet meer gebruikt, omdat mn display aanblijft. Maar ik lees nu dat een fail-safe firmware zou kúnnen helpen..straks 's even proberen, het is zonde om het ding niet te gebruiken
M'n zwager had voor kerst voor m'n vader en mij een Harmony 525 kado gegeven. Aangezien we kerst bij m'n ouders vierden, meteen uitproberen natuurlijk. M'n vader zweert al jaren bij alles wat Apple is, dus de software diende onder OS X (Leopard) geinstalleerd te worden, windows komt daar niet in huis.
Resultaat; software installeert niet goed, apparaat wordt aan de USB niet herkend en de spotlight is verdwenen. Daarnaast werkte drag en drop niet meer. Software herinstalleren werkte ook niet meer; er waren geen permissies meer om te installeren. (ondanks wachtwoord opgeven)
Oplossing: file permissies repareren en de software via de terminal moven naar de trash.
Gekeken op Logitech support forum; dit is een bekend probleem
Op de site staat gesupport vanaf OS X 10.2 ... jaja. Ga je Logitech support mailen, komen ze ermee aan om de FW uit te zetten.
M'n broek zakt af, ik heb m'n vader maar geadviseerd om dat ding in te ruilen want dit gaat nergens over natuurlijk.
Dan mijn poging. Ik ga het niet eens proberen onder OS X en installeer het onder XP. Geen probleem gelukkig. Alleen dan begint de ellende. Alles staat goed geconfigureerd, dus tijd om te testen.
Ik heb een UPC mediabox met HDD, 360, samsung LCD tv, Harman Kardon versterker en DVD speler.
TV werkt goed, teletekst doet echt helemaal niks. Switchen tussen 360 en tv geeft geen geluid, opgelost met de HELP op de AB zelf, daarna naar DVD; geen beeld, met de HELP op de AB zelf opgelost, daarna naar de radio. DVD speler blijft aan (niet zo ingesteld) en radio werkt, niet met de HELP op te lossen. Uiteindelijk werkte alleen de TV/versterker/UPC doos feilloos, de rest alleen via de HELP.
So far so good, zou je denken, maar nee. Hij onthoudt echt geen enkele setting en bij elke switch werkt er wel iets niet. Ook stoort het me mateloos dat het omschakelen zo ontzettend traag gaat.
Al met al ben ik hier zo'n drie uur mee bezig geweest en dat vind ik teveel. Wat een bagger product. Zelflerend vermogen van het apparaat is erg slecht.
Ook deze gaat terug naar de winkel
Resultaat; software installeert niet goed, apparaat wordt aan de USB niet herkend en de spotlight is verdwenen. Daarnaast werkte drag en drop niet meer. Software herinstalleren werkte ook niet meer; er waren geen permissies meer om te installeren. (ondanks wachtwoord opgeven)
Oplossing: file permissies repareren en de software via de terminal moven naar de trash.
Gekeken op Logitech support forum; dit is een bekend probleem
M'n broek zakt af, ik heb m'n vader maar geadviseerd om dat ding in te ruilen want dit gaat nergens over natuurlijk.
Dan mijn poging. Ik ga het niet eens proberen onder OS X en installeer het onder XP. Geen probleem gelukkig. Alleen dan begint de ellende. Alles staat goed geconfigureerd, dus tijd om te testen.
Ik heb een UPC mediabox met HDD, 360, samsung LCD tv, Harman Kardon versterker en DVD speler.
TV werkt goed, teletekst doet echt helemaal niks. Switchen tussen 360 en tv geeft geen geluid, opgelost met de HELP op de AB zelf, daarna naar DVD; geen beeld, met de HELP op de AB zelf opgelost, daarna naar de radio. DVD speler blijft aan (niet zo ingesteld) en radio werkt, niet met de HELP op te lossen. Uiteindelijk werkte alleen de TV/versterker/UPC doos feilloos, de rest alleen via de HELP.
So far so good, zou je denken, maar nee. Hij onthoudt echt geen enkele setting en bij elke switch werkt er wel iets niet. Ook stoort het me mateloos dat het omschakelen zo ontzettend traag gaat.
Al met al ben ik hier zo'n drie uur mee bezig geweest en dat vind ik teveel. Wat een bagger product. Zelflerend vermogen van het apparaat is erg slecht.
Ook deze gaat terug naar de winkel
Verwijderd
Ik heb al dagen gespeeld mijn harmony 525 en vraag me af waarom iedereen zo roemt over dit ding. heb ik als enige dan weer een onmogelijke combinatie van apparatuur?...lijkt me niet.
Inputs die niet juist worden gezet - delays tot wel 12 seconden is mij te dol.
Telefonische helpdeks waar ik eerst 10 min in de wacht sta en later gewoon een bezet toon krijg geven mij de indruk dat het allemaal niet zo geweldig is als men hier soms weergeeft.
Ik heb ook meer het gevoel een Remote Control erbij te hebben dan dat ik nu alles ineen heb.
ben nu weer opnieuw begonnen met alleen tv en digitale Samsung Cable ontvanger
( Mijn panasonic EMR-EH67 en SC-PT850 Homecinema er even uitgelaten want die leveren de meeste problemen ) hier mijn basis opstelling en problemen:
( ik ben zelfs een log aan t maken over het "gemak" wat ik allemaal tegenkom... gaat binnenkort richting Logitech )
==
Tv – Panansonic TH-42PV70F
Cable receiver – Samsung DCB-B270R
Als ik de activiteitinstellingen configureer op:
Settop box is aan
TV is aan
Settopbox op TV
TV op AV1
Dan gaat bij activeren eerst de TV aan en dat duurt het 6 sec voor de Tv aan staat
En 12 seconden voordat de settopbox aanstaat en beeld geeft.
Probleem 1) de volgorde is anders dan activiteiten weergeeft ( zou eerst settopbox aan moeten zetten)
Probleem 2) 12 seconden is veel te lang voor gebruikersgemak.
Wie heeft tips om deze basis opstelling bruikbaar te maken?
Inputs die niet juist worden gezet - delays tot wel 12 seconden is mij te dol.
Telefonische helpdeks waar ik eerst 10 min in de wacht sta en later gewoon een bezet toon krijg geven mij de indruk dat het allemaal niet zo geweldig is als men hier soms weergeeft.
Ik heb ook meer het gevoel een Remote Control erbij te hebben dan dat ik nu alles ineen heb.
ben nu weer opnieuw begonnen met alleen tv en digitale Samsung Cable ontvanger
( Mijn panasonic EMR-EH67 en SC-PT850 Homecinema er even uitgelaten want die leveren de meeste problemen ) hier mijn basis opstelling en problemen:
( ik ben zelfs een log aan t maken over het "gemak" wat ik allemaal tegenkom... gaat binnenkort richting Logitech )
==
Tv – Panansonic TH-42PV70F
Cable receiver – Samsung DCB-B270R
Als ik de activiteitinstellingen configureer op:
Settop box is aan
TV is aan
Settopbox op TV
TV op AV1
Dan gaat bij activeren eerst de TV aan en dat duurt het 6 sec voor de Tv aan staat
En 12 seconden voordat de settopbox aanstaat en beeld geeft.
Probleem 1) de volgorde is anders dan activiteiten weergeeft ( zou eerst settopbox aan moeten zetten)
Probleem 2) 12 seconden is veel te lang voor gebruikersgemak.
Wie heeft tips om deze basis opstelling bruikbaar te maken?
Verwijderd
Dat is al vaker in dit topic en op harmony.multiforum.nl voorbij gekomen. Doordat de TV is toegevoegd met de SCART verbinding als configuratie zal de TV altijd als eerste aangaan voor de overige apparaten. Door een (extra) TV/apparaat zonder Scart toe te voegen kan je de opstartvolgorde en delay wel aanpassen.
Wat wel irritant is dat elke activiteit ervan uitgaat dat een apparaat in uit-stand staat terwijl bij normaal gebruik dit juist niet zo is; dan ga jevanuit de tv activiteit naar de dvd activiteit of tv+surroundsound. Je kan geen apparaat bedienen (mi) dat niet in de activiteit is opgenomen en dat is behoorlijk storend
Wat wel irritant is dat elke activiteit ervan uitgaat dat een apparaat in uit-stand staat terwijl bij normaal gebruik dit juist niet zo is; dan ga jevanuit de tv activiteit naar de dvd activiteit of tv+surroundsound. Je kan geen apparaat bedienen (mi) dat niet in de activiteit is opgenomen en dat is behoorlijk storend
zo na 2 negatieve reacties (hierboven) hier een positieve.
Vrijdag een Harmony 555 gekocht, thuis gekomen wou mijn vrouw het direct proberen, dus software installeren, nog een update binnenhalen en de configuratie kon beginnen, de volgende apparatuur ingevoerd:
Samsung LCD,
UPC mediabox,
LG HDD en DVD speler.
Sony midi hifiset (wordt gebruikt voor geluid van tv en cd's)
Vervolgens een aantal activiteiten aangemaakt:
- TV kijken (hifi, tv, decoder aan, tv en hifi op juiste source)
- HDD kijken (hifi, tv, LG aan, tv en hifi op juiste source, de LG gaat naar de HDD modus en laat de afpseellijst zien)
- DVD kijken (hifi, tv, LG aan, tv en hifi op juiste source, de LG gaat naar DVD modus)
- Game spelen (hifi, tv aan, tv op juiste source, wii moet handmatig aangezet worden...)
- CD luisteren (hifi aan, cd input)
- Radio luisteren (hifi aan, radio input
- Teletekst kijken (tv aan, teletekst aan
- Tv opnemen (tv en LG aan, tv op juiste source, LG naar opname lijst)
Bovengenoemde activiteiten werken prima, het klopt idd dat er hier en daar wat gepseled moest worden met delay's maar dat komt omdat de DVD/HDD speler vrij traag opstart... dit is geen verloren tijd want dat is tijd die we normaal ook zitten te wachten.
Het overschakelen van de ene naar de andere activiteit werkt ook prima! als we bv "alles" hebben aangezet met de "tv kijken" activiteit en dan "DVD kijken" selecteren dan gaat de upc mediabox uit en de DVD speler aan.
ok het kost wat tijd kwa instellen (zelfs met een laptop op schoot voor de tv)... maar jongens als het mijn vrouw lukt moet het jullie toch ook lukken?
Kortom geweldig product!! instellen is hier en daar wat wazig maar tis een kwestie van proberen! de functie om IR signalen van de "oude" remotes over te nemen werkt ook perfect! kortom tis 70 euro wel besteed
Vrijdag een Harmony 555 gekocht, thuis gekomen wou mijn vrouw het direct proberen, dus software installeren, nog een update binnenhalen en de configuratie kon beginnen, de volgende apparatuur ingevoerd:
Samsung LCD,
UPC mediabox,
LG HDD en DVD speler.
Sony midi hifiset (wordt gebruikt voor geluid van tv en cd's)
Vervolgens een aantal activiteiten aangemaakt:
- TV kijken (hifi, tv, decoder aan, tv en hifi op juiste source)
- HDD kijken (hifi, tv, LG aan, tv en hifi op juiste source, de LG gaat naar de HDD modus en laat de afpseellijst zien)
- DVD kijken (hifi, tv, LG aan, tv en hifi op juiste source, de LG gaat naar DVD modus)
- Game spelen (hifi, tv aan, tv op juiste source, wii moet handmatig aangezet worden...)
- CD luisteren (hifi aan, cd input)
- Radio luisteren (hifi aan, radio input
- Teletekst kijken (tv aan, teletekst aan
- Tv opnemen (tv en LG aan, tv op juiste source, LG naar opname lijst)
Bovengenoemde activiteiten werken prima, het klopt idd dat er hier en daar wat gepseled moest worden met delay's maar dat komt omdat de DVD/HDD speler vrij traag opstart... dit is geen verloren tijd want dat is tijd die we normaal ook zitten te wachten.
Het overschakelen van de ene naar de andere activiteit werkt ook prima! als we bv "alles" hebben aangezet met de "tv kijken" activiteit en dan "DVD kijken" selecteren dan gaat de upc mediabox uit en de DVD speler aan.
ok het kost wat tijd kwa instellen (zelfs met een laptop op schoot voor de tv)... maar jongens als het mijn vrouw lukt moet het jullie toch ook lukken?

Kortom geweldig product!! instellen is hier en daar wat wazig maar tis een kwestie van proberen! de functie om IR signalen van de "oude" remotes over te nemen werkt ook perfect! kortom tis 70 euro wel besteed
[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 29-12-2007 17:25 ]
Dit topic is gesloten.