Verwijderd

offtopic:
Heeft Casema alleen tweakers.net open staan?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01
Garyu schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:08:
[...]

..tenzij de twee fabrikanten dus een overeenkomst hebben afgesloten voor de support. Maar dat hebben HK en Logitech niet, dus de hele discussie is eigenlijk offtopic :).
En dat is dus mijn enige punt dat ik wilde maken. Het zou erg handig zijn als Logitech de support voor de TC30 op zich neemt. Of het ooit zal gebeuren weet ik niet.
Tito129 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:23:
[...]

idd heb liever antwoord op mijn vraag:)
Ik denk dat je op dit forum de enige bent met een xbox + mce dus ik ben bang dat niemand hierop antwoord kan geven. Ik heb op mijn 360 wel alles netjes voor elkaar gekregen met power off, maar het zijn helaas 2 verschillende apparaten. De oplossing zat overigens in de software en niet in de xbox.
Vassie18 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:57:
Offtopic: Sinds de playboy actie is het niveau van dit topic gedaald en ik kan nergens meer zinvolle antwoorden terug vinden, helaas spijtig.
En ik denk dat we altijd eerst naar onszelf kijken voordat we anderen hierop aanspreken. Iedereen doet zijn best om elkaar te helpen, maar als niemand er antwoord op kan geven, tja .. wat moet je dan. GoT is niet het enige forum waar je je antwoorden kunt vinden, kijk ook eens verder.

Heb je inmiddels je antwoord gevonden op andere fora ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:13:
Ik zit nu met een vreemd iets. De harmony 525 werkt perfect met onze JVC TV en de samsung DCB-H360. Gaan beide keurig aan bij activitiet "tv kijken".
Maar onze radio/dvd speler, een JVC XV-THA9R heeft problemen met de 525.
Als ik 'm op radio instel krijg ik netjes radio. Maar wil ik een cd luisteren springt ie wel naar CD maar de 1-9 toetsen doen het niet. Als ik daar op druk gaat ie terug naar de radio ???
Nu heb ik maar een "2de" afstandbediening erbij gezet de TH-A9R en daar werkt de CD wel op.
Alleen als ik nu van CD naar RADIO ga, gaat eerst mijn systeempje uit, om dan vervolgens met radio weer te starten. Met de originele ab blijft ie wel netjes aan. Ik snap niet waarom dit niet wil met de 525.
:) Wel maar even een reactie op mijzelf zodat een ander met bovenstaand setje er mischien ook wat aan heeft.
Ik heb contact gehad met de helpdesk van Logitech en ben gebeld door een geduldige medewerker.
Samen zijn we zo'n anderhalf uur aan het stoeien geweest en nu werkt alles dus naar behoren.
Het set switcht netjes om van radio naar cd en de numerieke toetsen werken zoals het moet.
De grap zat erin dat JVC voor de bediening van de cd een andere puls meestuurd dan voor de radio.
(terwijl je dezelfde toetsen gebruikt)
De helpdeks heeft een nieuwe codetabel gemaakt voor cd/dvd bediening en daarna werkte het perfect.
Als bonus ben ik zonder te vragen nog even geholpen voor onze tv, die is nu ook optimaal ingesteld.
(schakelt nu zelf van scart 2 naar hdmi 2 als ik van dvd kijken naar tv kijken ga)
Dat _/-\o_ voor de helpdesk van logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
Ik wou net nog even wat knoppen toevoegen op me tc30, maar nu werkt de software niet, meer mensen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:46
Hmm. Sinds vandaag werkt de HK software van de TC-30 ook niet meer. Hij geeft de volgende melding.

Your Internet connection is not functioning properly.
Please click NEXT for help with this problem

Maar ik heb gewoon een internetverbinding dus ik weet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 10:49
Ik ben op zoek naar de beste optie om een htpc te besturen. Het microsoft Remote keyboard werkt superschraal. En een gewoon muis en toetsenbord vind ik ook niet handig. Ik heb wel een toetsenbord, maar die gebruik ik zelden.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een AB die ook makkelijk de pointer kan bewegen in MCE XP 2005. En waar je eventueel ( als het niet te duur is) zonder dat je tv aanstaat mp3'tjes mee kan zappen.
En als laatste eis moet ie dus via bluetooth verbonden zijn (of zo iets dergelijks), zodat ik niet hoef te mikken en overal in de kamer van nummer kan zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
.

[ Voor 99% gewijzigd door Stefke op 01-12-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Laatst online: 15:10

ralfbosz

xm create bosz -c

leonbong schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:00:
Hmm. Sinds vandaag werkt de HK software van de TC-30 ook niet meer. Hij geeft de volgende melding.

Your Internet connection is not functioning properly.
Please click NEXT for help with this problem

Maar ik heb gewoon een internetverbinding dus ik weet het ook niet.
Zelfde probleem, internet werkt natuurlijk gewoon. Was alleen van plan mijn klok op tijd te zetten (loopt half uur voor). En wat kleine onbelangrijke tweaks, wel idioot dat dit alleen via internet in te stellen is.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
ralfbosz schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:48:
[...]

Zelfde probleem, internet werkt natuurlijk gewoon. Was alleen van plan mijn klok op tijd te zetten (loopt half uur voor). En wat kleine onbelangrijke tweaks, wel idioot dat dit alleen via internet in te stellen is.
ja is wel lastig, maar wel logisch met een grote database er achter.
Maar wel klote dat het hele dag al niet werkt.
Werkt de logitech website wel? of is die ook down voor onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 12:41
Tito129 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:51:
Ik wou net nog even wat knoppen toevoegen op me tc30, maar nu werkt de software niet, meer mensen problemen?
Ja inderdaad zelfde issue en al enkele dagen. Zal HK eens een mailtje sturen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Heb noodgedwongen deze universele AB gekregen van een collega aangezien de hond de AB van m'n Samsung DVD-recorder heeft opgegeten.
De recorder werkt prima met deze AB, alleen de gekleurde toetsen onderaan niet. Aangezien ik de oude niet heb kan ik hem de toetsen ook niet leren.
Hoe kan ik nu eenvoudig toch de juiste functies aan die toetsen toekennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlooi schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:00:
Heb noodgedwongen deze universele AB gekregen van een collega aangezien de hond de AB van m'n Samsung DVD-recorder heeft opgegeten.
De recorder werkt prima met deze AB, alleen de gekleurde toetsen onderaan niet. Aangezien ik de oude niet heb kan ik hem de toetsen ook niet leren.
Hoe kan ik nu eenvoudig toch de juiste functies aan die toetsen toekennen?
Contact opnemen met Logitech support, die voegen het dan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DubbelU schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:12:
Ik ben op zoek naar de beste optie om een htpc te besturen. Het microsoft Remote keyboard werkt superschraal. En een gewoon muis en toetsenbord vind ik ook niet handig. Ik heb wel een toetsenbord, maar die gebruik ik zelden.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een AB die ook makkelijk de pointer kan bewegen in MCE XP 2005. En waar je eventueel ( als het niet te duur is) zonder dat je tv aanstaat mp3'tjes mee kan zappen.
En als laatste eis moet ie dus via bluetooth verbonden zijn (of zo iets dergelijks), zodat ik niet hoef te mikken en overal in de kamer van nummer kan zappen.
Hoezo werkt de remote keyboard schraal ?

Zat ook te kijken naar die harmony's. Wilde alleen tijdelijk het remote keyboard halen omdat die toch iets goedkoper is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis00
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 08:42
Na een twijfelachtige start worden mijn 555 en ik steeds meer vriendjes.
Om mezelf te dwingen alles goed in te stellen heb ik al mijn andere ab's al in de kast gelegd en met mijn Macbook op de bank ben ik hem aan het perfectioneren als iets me 'dwars' zit.

Er is nog 1 ding wat ik mezelf afvraag, waarom kan ik de knoppen 'sound' en picture' niet programmeren. Voor mijn receiver zou ik precies nog 2 knoppen nodig hebben om ze niet onder het 'schermpje' te moeten plaatsen. Maar op de één of andere manier kan bij iedere device alle knoppen behalve de 'sound' en 'picture' programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Voor de harmony 1000 Gebruikers, wij zullen zeer snel een update uitrbengen die de vastlopers zouden moeten oplossen

Voor de mensen die verbindings problemen hebben, graag even melden. Het kan zijn dat het aan onze kant ligt.

De TC30 zou hier niets mee te maken moeten hebben aangezien zij andere servers hebben (voor zover ik weet)

Dus, zijn hier gebruikers met een harmony remote waarbij de software aangeeft, kan geen verbinding maken met internet? Graag even melden, bij voorbaat dank.
Nelis00 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:39:
Na een twijfelachtige start worden mijn 555 en ik steeds meer vriendjes.
Om mezelf te dwingen alles goed in te stellen heb ik al mijn andere ab's al in de kast gelegd en met mijn Macbook op de bank ben ik hem aan het perfectioneren als iets me 'dwars' zit.

Er is nog 1 ding wat ik mezelf afvraag, waarom kan ik de knoppen 'sound' en picture' niet programmeren. Voor mijn receiver zou ik precies nog 2 knoppen nodig hebben om ze niet onder het 'schermpje' te moeten plaatsen. Maar op de één of andere manier kan bij iedere device alle knoppen behalve de 'sound' en 'picture' programmeren.

Dit zijn geen knoppen die je in kunt stellen, hier kun je wisselen tussen de Sound en Picture modus.

Hiermee bedoelen we, dat je na het drukken van Sound een hele andere reeks aan knoppen ter beschikking hebt. Kijk even bij knoppen instellingen onder je activiteiten en kies hierna voor sound of picture.

dit werkt alleen bij de harmony 555 en is tevens naast de kleur het grote verschil tussen de 525 en de 555
Garyu schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:43:
Ik zag dat er een update is verschenen, die de problemen van niet-verplaatsbare sequences op custom buttons op zou moeten lossen. Ik heb m geinstalleerd en geupdate, maar sequences staan nog steeds op pagina twee. Moet ik daar verder nog wat aan instellen om die dingen op de goeie plek te krijgen?
De sequences zijn nog relatief nieuw, nog even geduld hebben dus!

Zou je voor mij even kunnen proberen om een nieuwe (test) activiteit aan te maken en te kijken of je dit probleem dan ook hebt? Laat de normale custom buttons even leeg.

[ Voor 72% gewijzigd door Workaholic op 04-12-2007 11:13 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Ik zag dat er een update is verschenen, die de problemen van niet-verplaatsbare sequences op custom buttons op zou moeten lossen. Ik heb m geinstalleerd en geupdate, maar sequences staan nog steeds op pagina twee. Moet ik daar verder nog wat aan instellen om die dingen op de goeie plek te krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Garyu op 04-12-2007 10:43 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis00
Hiermee bedoelen we, dat je na het drukken van Sound een hele andere reeks aan knoppen ter beschikking hebt. Kijk even bij knoppen instellingen onder je activiteiten en kies hierna voor sound of picture.

dit werkt alleen bij de harmony 555 en is tevens naast de kleur het grote verschil tussen de 525 en de 555
Ah, ok, dacht dat die meer als shortcut voor bijv. een mediaserver bedoeld waren, als in MP3 en foto's zeg maar. Dus als ik het goed begrijp kun je je Harmony instellen onder 'sound' als je geluidsinstellingen voor je receiver als delay en source enz instellen en onder 'picture' als je beeldinstellingen van bijv. je DVD speler en televisie gecombineerd?

Of begrijp ik het principe verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Nelis00 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:16:
[...]

Ah, ok, dacht dat die meer als shortcut voor bijv. een mediaserver bedoeld waren, als in MP3 en foto's zeg maar. Dus als ik het goed begrijp kun je je Harmony instellen onder 'sound' als je geluidsinstellingen voor je receiver als delay en source enz instellen en onder 'picture' als je beeldinstellingen van bijv. je DVD speler en televisie gecombineerd?

Of begrijp ik het principe verkeerd?
Dat klopt inderdaad :)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Vassie18 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:44:
Is iemand al opgevallen als je een normaal apparaat toevoegt en je die in je scherm zet je in de software alles op 1,2,3,4 zet en hij ze vervolgens op je je scherm andere neerzet. hij zet 1,2 links boven en dan 3,4 rechts boven en dan 5,6 links onder en 7,8 rechts onder.
Zeg maar zo:
1,2
3,4
5,6
7,8

Vroeger liep de telling van boven naar beneden en van links naar rechts:
1,5
2,6
3,7
4,8

Iemand een oplossing hiervoor.

Gaat om de 885
Nog steeds geen tijd gehad om het op een ander forum te plaatsen maar zie dat onze logitech medewerker weer aanwezig is dus nogmaals mijn vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
drikus schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:51:
[...]
Ja inderdaad zelfde issue en al enkele dagen. Zal HK eens een mailtje sturen.. :)
Ik heb hetzelfde probleem, heb daarnet een mail naar HK gestuurd. Toch wel verontrustend dat je TC-30 zomaar opeens waardeloos kan worden omdat de service via het internet stopt; je zal maar net een nieuw apparaat gekocht hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis00
Vassie18 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:17:
[...]
Nog steeds geen tijd gehad om het op een ander forum te plaatsen maar zie dat onze logitech medewerker weer aanwezig is dus nogmaals mijn vraag..
Staan er geen blanco ruimtes bij je 'knoppen aanpassen'?
Je kan namelijk vanuit je software ook instellen dat er op
een bepaalde positie niks geprogrammeerd zit. Dan zou je ze met behulp van de pijltjes omhoog de ruimte moeten kunnen opvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Vassie18 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:17:
[...]

Dit is voor ons niet echt een probleem, maar een aanpassing geweest geweest in de software versie.

Je kunt met de laatste software versies wel de volgorde van de activiteiten wijzigen. Zo kun je toch de juiste volgorde krijgen op het LCD scherm.

Bij activiteiten heb je de knop -> volgorde activiteiten aanpassen

[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 04-12-2007 17:03 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Bah de tc30 software werkt nog steeds niet.
Er is zeker met geen mogelijkheid gebruik te maken van de logitech site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tito129 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:46:
Bah de tc30 software werkt nog steeds niet.
Er is zeker met geen mogelijkheid gebruik te maken van de logitech site?
Nee, bij mijn weten is er geen manier de logitech-software te gebruiken.
Op mijn mailtje dat de software niet werkt kreeg ik een bericht terug:

"Uw mail zal zo spoedig mogelijk worden behandeld. Houdt u er s.v.p. rekening mee dat er in deze periode ongeveer drie a vier werkdagen nodig zijn om uw mail te beantwoorden.
Voor zeer dringende zaken kunt u bellen met (0184) 60 80 60
Met vriendelijke groeten, Harman Consumer Holland"

Eigenlijk vind ik dit wel zeer dringend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergeant_BoB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 07:49
ik heb een Logitech Harmony 555 angeschaft.

maar ik probeer deze t e laten werken met mijn computer via een USB to IrDA adaptor (SigmaTel STIR-4200S) maar ik kan gelijk gen activiteit aan mijn computer toevoegen zoals muziek luisteren of naar een film kijken of mijn tv kaart opstarten. of is dit helemaal niet de bedoeling van deze afstandbediening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
prijk schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:00:
[...]

......

Eigenlijk vind ik dit wel zeer dringend...
Nou waar wacht je nog op dan? Op goedkeuring alhier? Pak de telefoon en bel ze op........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Sergeant_BoB schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:38:

maar ik probeer deze t e laten werken met mijn computer via een USB to IrDA adaptor (SigmaTel STIR-4200S) maar ik kan gelijk gen activiteit aan mijn computer toevoegen zoals muziek luisteren of naar een film kijken of mijn tv kaart opstarten. of is dit helemaal niet de bedoeling van deze afstandbediening ?
Zal ook niet/nooit gaan werken. Consumenten infrarood (voor tv's/dvd's/receivers etc.) is namelijk geen IrDA. IrDA is (alleen) bedoeld voor de korte afstand en dan mn. voor bijv. mobiele telefoons en pda's etc. Kijk oook maar eens hier anders......
(wat je overigens beter eerst had kunnen doen....... :9 :P )

Ok, er zijn wel mensen die via IrDA hun computer op (redelijke) afstand bedienen, maar soepel gaat het niet.......sterk af te raden dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Sergeant_BoB schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:38:

Karjee heeft het antwoord inderdaad al gegeven, helaas gaat dit niet werken. Je zou kunnen kijken naar een Microsoft Mediacenter remote + IR/usb module. Hier zou je dan mediacenter of dergelijke mee kunnen starten.

Mocht je een activiteit willen maken die niet in onze lijst voorkomt kun je een "generieke" activiteit aan maken en deze alsnog laten doen wat jij wil. Uiteraard aan het einde even een andere naam geven.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergeant_BoB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 07:49
dus er is geen enkele manier dat ik met die harmony mijn computer kan besturen ?

of moet ik me zo een IgorPlug-USB (AVR) v3.0 aanschaffen ?

[ Voor 27% gewijzigd door Sergeant_BoB op 05-12-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Zie mijn posting hierboven.

Met een microsoft usb/ir adapter for mediacenter zou dit mogelijk zijn. Maar dan uiteraard alleen de functies binnen mediacenter.

In principe kan de harmony IR functies leren en versturen. Als jij een adapter koopt INCLUSIEF een remote die via IR werkt zou je deze kunnen overnemen en met de harmony gebruiken

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Je krijgt de 525 nu ook gratis bij een jaarabo op de Veronicagids voor 47 euro (voor de mensen die geen Playboy op de salontafel kunnen laten liggen!).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

SeatRider schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:17:
Je krijgt de 525 nu ook gratis bij een jaarabo op de Veronicagids voor 47 euro (voor de mensen die geen Playboy op de salontafel kunnen laten liggen!).
Nadeel is dat je die gids erbij krijgt. Papierbak raakt al zo vol.

Voor 15 euro meer heb je dat probleem niet. :Y)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:18:
[...]

Contact opnemen met Logitech support, die voegen het dan toe.
Heb ik gedaan. Ik moet nog ff wachten tot morgen. Dan nemen ze als het goed is contact met me op. Zou mooi zijn als het werkt. Vind het tot nu toe een goeie ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

The Zep Man schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:19:
[...]
Nadeel is dat je die gids erbij krijgt. Papierbak raakt al zo vol.

Voor 15 euro meer heb je dat probleem niet. :Y)
20 euro minder bedoel je :). Die Playboy aanbieding was 26 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Ik zat net in het topic van de nieuwe philips prestigo te kijken.
Dan mis ik bij mijn tc30 toch echt wel de zender logo's.
Die zien er wel cool uit op de prestigo.

idd de dure modellen;) die philips is ook maar 130 euro.
En ik heb idee het dat de tc30 het makkelijk kan ondersteunen. en het gewoon een software kwestie is.

[ Voor 32% gewijzigd door Tito129 op 06-12-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Tito129 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:29:
De duurdere harmony modellen kunnen ook channel logo's weergeven.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Sinds Audi-Addict weer online is..........waarom heeft Logitech ervoor gekozen om de Harmony software na afsluiten toch actief te laten blijven (system tray)?

Ik kan me niet voorstellen dat mensen de software heel vaak nodig hebben, alleen in het begin ben je natuurlijk wel even flink bezig. Maar als het éénmaal goed ingesteld staat heb je in principe de software niet eens meer nodig. Hooguit een enkele keer als je iets veranderd wilt hebben of je een nieuw apparaat aangeschaft hebt.
De software blijt dus actief en 'vreet' ook nog eens best wel wat resources (ong. 45-50 mb)........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Begint wel erg lang te duren die storing op de site van de TC30. Ze zullen hem toch niet op zwart hebben gezet omdat dit product end of life is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar hoe zet ik mijn Harmony 555 uit? Voordat ik hem geconfigureerd kreeg kreeg ik hem in een 'power saving' mode, maar nu niet meer. Pas als hij een nacht stil heeft gelegen gaat hij uit, anders hou ik altijd het Activities scherm in beeld.

Verder wil ik eigeniljk bij 1 activiteit instellen dat de remote niet van input wisselt (nu wordt telkens Front Row geopend op mijn Mac), maar dat heb ik ook nog niet kunnen vinden.

Verder wel zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Voor zover ik weet gaat ie na een uurtje of 3 in de slaapstand, automatisch. Je moet hem gewoon wat langer stil laten liggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Tito129 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:29:

idd de dure modellen;) die philips is ook maar 130 euro.
En ik heb idee het dat de tc30 het makkelijk kan ondersteunen. en het gewoon een software kwestie is.
jupz miijn 885 geeft mooi zelf ontworpen logotjes weer :P gebruik het alleen niet zoveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

Ik heb mijn zenderlogo's hier gevonden 'klik" :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
kaajee schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:53:
Sinds Audi-Addict weer online is..........waarom heeft Logitech ervoor gekozen om de Harmony software na afsluiten toch actief te laten blijven (system tray)?

Ik kan me niet voorstellen dat mensen de software heel vaak nodig hebben, alleen in het begin ben je natuurlijk wel even flink bezig. Maar als het éénmaal goed ingesteld staat heb je in principe de software niet eens meer nodig. Hooguit een enkele keer als je iets veranderd wilt hebben of je een nieuw apparaat aangeschaft hebt.
De software blijt dus actief en 'vreet' ook nog eens best wel wat resources (ong. 45-50 mb)........
De Logitech software checkt dan automatisch voor updates wanneer hij aan staat. Afsluiten kun je dus beter doen met behulp van de tray icon.

Verder start de Logitech tray hier niet standaard op, je moet de software dus zelf opstarten wil je de tray icon actief maken.

Afsluiten gaat prima via de tray icon.

Bigs schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:56:
Misschien een domme vraag, maar hoe zet ik mijn Harmony 555 uit? Voordat ik hem geconfigureerd kreeg kreeg ik hem in een 'power saving' mode, maar nu niet meer. Pas als hij een nacht stil heeft gelegen gaat hij uit, anders hou ik altijd het Activities scherm in beeld.

Verder wil ik eigeniljk bij 1 activiteit instellen dat de remote niet van input wisselt (nu wordt telkens Front Row geopend op mijn Mac), maar dat heb ik ook nog niet kunnen vinden.

Verder wel zeer tevreden :)

Zoals al hierboven is gezegd, dit gaat vanzelf. Wanneer de glow aan blijft voor langer dan 30 sec dan is er wat mis met de remote.

Vaak werkt een safemode firmware upgrade anders is de sensor defect.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:20
Hallo allemaal ik ben nieuw met de Harmony series

Ik ben pas geleden verhuisd naar een nieuwe kamer en heb een nieuwe LCD tv gekocht en vind het nu wel heel irritant die verschillende afstandbedieningen.

Ik heb de volgende set-up staan:

Sony KDL40-V3000 LCD tv
Samsung 360R HDTV tuner
Logitech z-5500 speakersysteem
Playstation3 ( deze kan dmv een IR remote ook bediend worden geloof ik)
Pc met mediacenter (kan evt via IR bestuurd worden)

Nou wil ik in de toekomst mijn lampen ermee gaan bedienen en vanuit iedere ruimte zegmaar.

En ik begrijp nog net precies de werking van de RF extender die alleen mogelijk is bij de 895/1000 serie. Ik wil namelijk vanuit ander gedeelte van de kamer ook mijn logitech systeem bedienen en lampen aan en uit kunnen doen.

Mijn vader gebruikt zelf een Harmony 885 en die bevalt ook prima. Maar ik zit nu zelf te denken aan de 895 of 1000 serie. Wie helpt me uit de brand?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
knny schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:36:
Hallo allemaal ik ben nieuw met de Harmony series

Ik ben pas geleden verhuisd naar een nieuwe kamer en heb een nieuwe LCD tv gekocht en vind het nu wel heel irritant die verschillende afstandbedieningen.

Ik heb de volgende set-up staan:

Sony KDL40-V3000 LCD tv
Samsung 360R HDTV tuner
Logitech z-5500 speakersysteem
Playstation3 ( deze kan dmv een IR remote ook bediend worden geloof ik)
Pc met mediacenter (kan evt via IR bestuurd worden)

Nou wil ik in de toekomst mijn lampen ermee gaan bedienen en vanuit iedere ruimte zegmaar.

En ik begrijp nog net precies de werking van de RF extender die alleen mogelijk is bij de 895/1000 serie. Ik wil namelijk vanuit ander gedeelte van de kamer ook mijn logitech systeem bedienen en lampen aan en uit kunnen doen.

Mijn vader gebruikt zelf een Harmony 885 en die bevalt ook prima. Maar ik zit nu zelf te denken aan de 895 of 1000 serie. Wie helpt me uit de brand?

- De harmony 1000 werkt niet meer met Z-Wave
- De harmony 895 werkt wel met Z-Wave, let op dit is geen standaard RF
- De harmony 1000 en 895 werken wel met de Extender (veel groter bereik en de mogelijkheid om je apparaten te bedienen vanaf een andere kamer)
- Mocht je opzoek zijn naar een goedkope methode om jouw lampen te besturen, kijk dan even naar het systeem Klik aan Klik uit in combinatie met een JB media adapter.
- De JB media adapter werkt zelfs met de goedkoopste harmony (harmony 525)

Voor de duidelijkheid, z-wave is een bepaalde vorm van RF. Het apparaat moet dus Z-Wave ondersteunen anders gaat het dus niet werken.

Voor meer informatie zie : http://www.z-wave.com/

[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 06-12-2007 17:10 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 23:05
Ik heb net een paar dagen de Harmony 525 binnen (EUR 55,57 onder rembours, voor de koopjesjagers). Echt een superding. Basisinstellingen kostte 10 minuten, en daarna tot nu toe drie keer een half uur finetunen.

Wat ik echt briljant vind is dat hij voor mijn Samsung HT-P1200 receiver ook de aux inputs goed zet. Er zijn namelijk geen discrete IR commando's voor, alleen een switch die door 4 standen gaat. De Harmony onthoudt dus in welke stand hij staat, en geeft dan het juiste aantal switch commando's. Perfect.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
RichieB schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:25:
Ik heb net een paar dagen de Harmony 525 binnen (EUR 55,57 onder rembours, voor de koopjesjagers). Echt een superding. Basisinstellingen kostte 10 minuten, en daarna tot nu toe drie keer een half uur finetunen.

Wat ik echt briljant vind is dat hij voor mijn Samsung HT-P1200 receiver ook de aux inputs goed zet. Er zijn namelijk geen discrete IR commando's voor, alleen een switch die door 4 standen gaat. De Harmony onthoudt dus in welke stand hij staat, en geeft dan het juiste aantal switch commando's. Perfect.
Voor de koopjesjagers is er nog steeds het half-jaar Playboy abonnement incl harmony 525 voor € 27.- :9
check hier

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
Ben aan het kijken om de harmony 525 te kopen maar ik heb nog een vraagje. Is het mogelijk om de afstandbediening te gebruiken zonder de activities? Gewoon via een knopje de pvr selecteren en dan de pvr bedienen, zelfde als voor de tv en voor de home cinema set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
fredgroes schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:09:
Ben aan het kijken om de harmony 525 te kopen maar ik heb nog een vraagje. Is het mogelijk om de afstandbediening te gebruiken zonder de activities? Gewoon via een knopje de pvr selecteren en dan de pvr bedienen, zelfde als voor de tv en voor de home cinema set?
jup, er zit ook een 'devices' knop op waarbij je gewoon het apparaat kunt selecteren.

je kunt bij een activity echter ook knoppen combineren. Zo heb ik de activity tv kijken waarbij de tv op hdmi staat, kanalen wisselen gaat via de upcbox en geluid harder/zachter enzo via de versterker.
Dit is veel idealer dan constant tussen de apparaten wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
fredgroes schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:09:
Dat is zeker mogelijk, maar als jij de activities niet wilt gebruiken kun je beter een goedkopere AllinOne remote kopen.

In device mode kun je maar één apparaat tegelijkertijd bedienen, erg omslachtig! In activities kun je de volume naar je tv sturen, de channel naar je digitale decoder etc etc.

In device mode moet je de hele tijd wisselen tussen de apparaten, niet echt handig.

Activities is overigens ook erg vrouw vriendelijk. Ik heb thuis ongeveer 15 AB's voor de 4 kamers met tv's etc, nu heb ik 4 harmony remotes en daar kan me vriendin tenminste mee overweg.

Wanneer ze een dvd wilt kijken, drukt ze op dvd kijken.. de tv gaat aan, de versterker gaat aan, de juiste ingangen worden gekozen, de lampen gaan uit, de tv volume gaat op mute en de versterker gaat naar dts (wanneer mogelijk).

En zo kan ik nog wel even door gaan..

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hmm.. Mijn 895 heeft bij lange na niet zo'n gevoelige bewegingssensor als mijn vorige 885. Moet vaak serieus heftige bewegingen maken om hem te laten reageren. Meer mensen met dit 'probleem'?

/edit
Overigens vond ik activities pas echt vrouwvriendelijk worden na mijn switch naar de 895 met RF extender. Meestal ging het mis bij mijn vriendin als er ergens een IR in een macro werd gemist. Ze kwam er dan meestal wel uit met de Help knop, maar toch is RF véél relaxter (mag ook wel voor d meerprijs :X )

[ Voor 45% gewijzigd door UltraSub op 06-12-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
UltraSub schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:41:
Hmm.. Mijn 895 heeft bij lange na niet zo'n gevoelige bewegingssensor als mijn vorige 885. Moet vaak serieus heftige bewegingen maken om hem te laten reageren. Meer mensen met dit 'probleem'?

/edit
Overigens vond ik activities pas echt vrouwvriendelijk worden na mijn switch naar de 895 met RF extender. Meestal ging het mis bij mijn vriendin als er ergens een IR in een macro werd gemist. Ze kwam er dan meestal wel uit met de Help knop, maar toch is RF véél relaxter (mag ook wel voor d meerprijs :X )
Dat is ook het enige waar ik mij aan erger, dat ik te snel hem niet meer richt.
Zat me ondertussen af te vragen of mijn philips afstanbediening daar ook last van had of dat die rf gebruitk..
Maar de tc30 software werkt weer. Dus kan weer instellingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis00
Ik heb een klein probleem...
Mijn Harmony kan namelijk meer opslaan dan mijn eigen brein...
Geen idee meer welke functies ik onder welke knoppen heb verstopt.

Is het geen idee om via de software een soort 'spiekbriefje' te kunnen printen waarop je de functies kan zien die je onder elke knop/activiteit hebt geprogrammeerd? Nu moet ik steeds terug naar de software om het te kunnen zien.

Gewoon de layout van je eigen type Harmony met daarop meteen de functies op de knoppen geprogrammeerd?

Of ben ik de enige die het niet meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Dat vergeten van welke knop wat was had ik ook met m'n oude AllInOne. Nu zet ik de functies gewoon in het scherm. Daar is het tenslotte voor. :) Ik scroll liever door een paar van die schermpjes heen dan dat ik steeds op de verkeerde knop loop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Tito129 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:53:
Maar de tc30 software werkt weer. Dus kan weer instellingen doen.
Had het zelf niet gecontroleerd, maar enig idee waarom de software het niet deed ?

Ik ga vanavond of morgen weer eens lekker zitten om te finetunen. Elke keer denk ik dat hij 100% goed is ingesteld en dan kom ik er toch weer achter dat bepaalde instellingen net weer anders moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

JME

zeg maar Jamie

Audi-Addict schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:44:
In device mode kun je maar één apparaat tegelijkertijd bedienen, erg omslachtig! In activities kun je de volume naar je tv sturen, de channel naar je digitale decoder etc etc.
Dat kan in principe ook in device mode. Je hernoemt dan je decoder tot TV, en je leert 'm handmatig de volumetoetsen van de TV aan. Extra knop voor aan/uit van beide apparaten in het schermpje zetten en klaar ben je. Toegegeven, het verdient niet meteen de schoonheidsprijs en het wordt wat lastig bijhouden, maar het werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
JME schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 07:45:
[...]

Dat kan in principe ook in device mode. Je hernoemt dan je decoder tot TV, en je leert 'm handmatig de volumetoetsen van de TV aan. Extra knop voor aan/uit van beide apparaten in het schermpje zetten en klaar ben je. Toegegeven, het verdient niet meteen de schoonheidsprijs en het wordt wat lastig bijhouden, maar het werkt wel :)
Tsja, maar waarom zou je dat doen als je de goede apparaten hebt, en gebruik kunt maken van activities :S
Tuurlijk KAN het, maar het is omslachtig en niet handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Ik zit ook te kijken naar een harmony afstandsbediening.

Wat ik wil is mijn TV, versterker, en mediacanter aansturen. Straks wil ik dan ook bijv. digitale ontvanger er mee kunnen aansturen.
Alleen welke kan ik dan het beste nemen?
volgens mij is de 525 al voldoende, maar wat is dan de meerwaarde van een 555?

Tevens nog wel even een vraag?
Kan je ook iets inbouwen/programmeren, zodat de afstandsbediening "weet" of iets aanstaat/ uitstaat?

Bijv. heb de radio aan staan, en wil DVD gaan kijken. Dan moet de versterker naar ander kanaal, en TV aan en DVD aan. Bij dit voorbeeld stond de reciever al aan, en die moet dan dus aan blijven.

Maar als alles al uit stond, dan wil je juist dat de reciever ook aan springt.

Kan dat, en anders dus ook vise versa? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
stimpyrulez schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:53:
Ik zit ook te kijken naar een harmony afstandsbediening.

Wat ik wil is mijn TV, versterker, en mediacanter aansturen. Straks wil ik dan ook bijv. digitale ontvanger er mee kunnen aansturen.
Alleen welke kan ik dan het beste nemen?
volgens mij is de 525 al voldoende, maar wat is dan de meerwaarde van een 555?

Kan je ook iets inbouwen/programmeren, zodat de afstandsbediening "weet" of iets aanstaat/ uitstaat?

Bijv. heb de radio aan staan, en wil DVD gaan kijken. Dan moet de versterker naar ander kanaal, en TV aan en DVD aan. Bij dit voorbeeld stond de reciever al aan, en die moet dan dus aan blijven.

Voor de verschillen, kijk ff op de logitech site, daar kun je ze vergelijken. Ik denk dat de 525 idd al voldoende is, tevens is die voor €27 te krijgen icm half jaar playboy abo (zie mijn vorige post hierboven)

De AB zelf onthoudt welke apparaten aan zijn, en tijdens het wisselen van activities schakelt de AB niet-gebruikte apparaten uit , en apparaten die nodig zijn aan!
Dit kun je manipuleren via de software, maar ik moet zeggen dat de standaard functionaliteit SUPER werkt!

[ Voor 1% gewijzigd door cypher21 op 07-12-2007 10:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
cypher21 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:59:
[...]

Voor de verschillen, kijk ff op de logitech site, daar kun je ze vergelijken. Ik denk dat de 525 idd al voldoende is, tevens is die voor €27 te krijgen icm half jaar playboy abo (zie mijn vorige post hierboven)

De AB zelf onthoudt welke apparaten aan zijn, en tijdens het wisselen van activities schakelt de AB niet-gebruikte apparaten uit , en apparaten die nodig zijn aan!
Dit kun je manipuleren via de software, maar ik moet zeggen dat de standaard functionaliteit SUPER werkt!
Ja ik zag die link van jou, alleen stond er zolang de voorraad is. En ja, aangezien de normale aktie af is gelopen, ben ik eigenlijk wel bang dat ze die niet meer hebben.

Dus ja, hoe kom je daar achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
stimpyrulez schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:17:
[...]

Ja ik zag die link van jou, alleen stond er zolang de voorraad is. En ja, aangezien de normale aktie af is gelopen, ben ik eigenlijk wel bang dat ze die niet meer hebben.

Dus ja, hoe kom je daar achter?
Geen idee, een vriend van me heeft em iig op mijn aanraden vorige week vrijdag besteld, en hij kreeg de AB eergister binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
cypher21 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:20:
[...]

Geen idee, een vriend van me heeft em iig op mijn aanraden vorige week vrijdag besteld, en hij kreeg de AB eergister binnen
zelfde linkje? (shop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ja, via zester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Zo kwam ik bij toeval gisteren achter iets handigs. Als je met een activity bezig bent, en je schakelt tijdelijk over naar een bepaald device, kun je terugkeren naar de activity door 2x op Activities te drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
SeatRider schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:48:
Zo kwam ik bij toeval gisteren achter iets handigs. Als je met een activity bezig bent, en je schakelt tijdelijk over naar een bepaald device, kun je terugkeren naar de activity door 2x op Activities te drukken :)
Klopt ja, daar kwam ik laatst ook achter, handige functie die volgens mij nergens gedocumenteerd staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

SeatRider schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:48:
Check :).

Ook: ben je een activiteit aan het doen (bijv. TV kijken), dan zie je standaard je TV buttons. Druk je dan op Activities dan zie je je lijst van activities. Wil je nu terug naar je TV buttons, dan druk je nog een keer op Activities en je bent weer terug bij je TV buttons. Een soort "Esc" knop dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
stimpyrulez schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:53:
...............

Mits je alles en alleen bedient met de Harmony!!!

Als je natuurlijk een device (bijv. versterker) handmatig met de knop op het apparaat aan (of uit) gezet hebt, dan weet de Harmony dit vanzelfsprekend niet......

(daar gaat het bij mij nl. nog al eens 'mis'; heeft iemand handmatig te tv 'hard' uitgezet op het tv toestel zelf en dan denkt de Harmony natuurlijk dat de TV nog gewoon aanstaat, de tv is niet via hem (de harmony) uitgezet nl.) Helk knop biedt dan uitkomst......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

JME

zeg maar Jamie

cypher21 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:28:
Tsja, maar waarom zou je dat doen als je de goede apparaten hebt, en gebruik kunt maken van activities :S
Tuurlijk KAN het, maar het is omslachtig en niet handig
Ik probeerde slechts het antwoord dat fredgroes had gekregen wat te nuanceren. Hij kreeg als antwoord dat het niet mogelijk is om via Devices meerdere apparaten tegelijk te bedienen, terwijl het antwoord in mijn ogen "ja, mits" had moeten zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door JME op 07-12-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Nou heb effe met zester gebeld, en ze hadden ze niet meer op voorraad |:(
En de telefooniste kon me dus niet garanderen dat je hem dan wel kreeg.

Mooi balen, dacht anders heb ik een mooi kerst cadeau :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een jb media controller die de RF lampen weer aanstuurt via de 525.
Werkt best leuk. Maar.. als ik 'm via devices wil bedienen staat de 1on button een heel end verder. De lijst begint bij 10on. Is dat nu ook te veranderen zodat de lijst begint bij 1on of moet/kan de helpdesk dat doen? Ik kan natuurlijk mijn ontvangers ook hoger zetten, maar het gaat mij erom of je ook bij die instellingen kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Heb net de logitech harmony 555 voor sinterklaas gekregen, was er best enthosiast over. Maar na een dag rommelen met de software en de nodige apparaten toegevoegd te hebben is mijn enthosiasme wat verdwenen. Het leek me zo'n handige afstandsbediening, maar ik gebruik nog steeds de orginele die bij mijn aparatuur zat. Ik vind de software niet echt gebruiksvriendelijk, bv de instellingen van mijn TV kloppen niet (heb er allemaal knoppen bij die ik helemaal niet heb, zoals ambilight ect ect) Na wat uit proberen klopt er helemaal niets meer van, en moest ik weer opnieuw beginnen. Ik had het idee dat als je een aparaat toevoegde dat het in 1 keer zou kloppen, zeker als het in de database zit. De tv uitzetten is ook niet eenvoudig, daar moet je 2 knoppen voor gebruiken, de knoppen sound en picture kloppen niet en het wijzigen van de acpect ratio gaat niet soepel... Ik moet hier allemaal meerdere knoppen voor gebruiken en met originele ab maar 1.
Het aantal ingangen van mijn tv klopt ook niet dus tot nu toe zijn de pogingen om activiteiten in te voeren nog niet echt van de grond gekomen. Ik ben wel een scherm tegengekomen waarin ik de ingangen kan wijzigen, maar per ongelijk op "vorig" geklikt waarbij ik in het updaten van de ab kwam (?) en weer opnieuw moest beginnen. Misschien moet ik er meer op chimpansee niveau naar kijken, maar echt logisch vind ik het niet.
Daarbij komt dat ik mijn pc boven heb staan en mijn TV beneden, dus ff vlug uitproberen resulteert in veel op en neer lopen.
Ik had echt hoge verwachtingen van de ab, maar die zijn tot nu toe niet uitgekomen en het vrouwvriendelijke wat eerder genoemd werd klopt ook niet. Nl. mijn vrouw is een echte digibeet (niet blond en kan gewoon lezen) en kreeg de TV niet eens aan en na de moeilijkheids graad wat opgevoerd te hebben door er een 2e apparaat aan toe te voegen werd al gauw de originele ab erbij gepakt. Ik ga er nog wel een keer goed voor zitten, en installeer de software wel op mijn laptop zodat ik het meteen kan uitproberen. Maar zoals het nu lijkt moet ik gewoon de IR codes van de TV leren aan de logitech en de simpele dingen die ik zou willen zoals een combi van knoppen uit bv. twee apparaten zelf moeten leren door de oude ab's. Hiervoor had ik de logitech niet hoeven kopen lijkt het wel. Dus al met al denk ik dat ie over een week ligt bij andere "leuke" gadgets die ik nooit meer gebruik.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@Caveman: ik zou gewoon de helpdesk bellen. Jouw verhaal klinkt alsof je TV niet goed in de database staat. Bij mij ging alles vlekkeloos, maar ik lees ook overal lovende verhalen over de Harmony helpdesk. Je hebt gelijk dat je dit geklungel niet mag verwachten bij het instellen van een Harmony. Dus bel ze even voordat je het opgeeft. Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
Heb vandaag toch de stap gewaagt en de harmony 525 bij media markt gekocht (49 euro trouwens) en binnen het uur is alles goed ingesteld en kan zelfs nu het nut van de activities inzien en ik heb ze ook al gebruikt.

Ben zeer tevreden en er kunnen nu 3 afstandbedingen de kast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
fredgroes schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:11:
Heb vandaag toch de stap gewaagt en de harmony 525 bij media markt gekocht (49 euro trouwens) en binnen het uur is alles goed ingesteld en kan zelfs nu het nut van de activities inzien en ik heb ze ook al gebruikt.

Mooi zo, weer een tevreden Harmony fan erbij :-) Activities zijn in feite de sleutel waarom een Harmony zo handig is. Het verbaast me dat zoveel mensen moeite hebben om dat in te zien.

Dat gezegd hebbende: Het verbaast me evenzeer dat de device-mode vaak zo aan de kant wordt geschoven, vooral door Logitech zelf. Zodra iemand een vraag heeft over device-mode wordt standaard geantwoord dat je niet moet zeuren en de activities moet gebruiken. Dat gaat echter niet altijd op. Het komt vaak genoeg voor dat je iets specialistisch wilt wat je niet standaard in een activity hebt zitten en dan is de device-mode een uitkomst. Wat ook vaak over het hoofd wordt gezien is dat de device-mode onmisbaar is waneer je twee dingen tegelijk wilt doen. Bijvoorbeeld: Mijn vriendin luistert naar de radio en ik wil tegelijkertijd even iets instellen in m'n MediaCenter. Als ik op dat moment de mediacenter activity zou gebruiken dan gaat de radio uit en dat wil ik niet. Via de device-mode kan ik gewoon even, los van de radio, m'n mediacenter bedienen zonder de radio-activity in de weg te zitten.

Ik zou het dan ook erg prettig vinden als ik de devices in het display kon sorteren, zodat de devices die ik het meest nodig heb op het eerste scherm komen te staan, maar ja, ik vrees dat Logitech daar anders over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
synthdood schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:32:
[...]

Mooi zo, weer een tevreden Harmony fan erbij :-) Activities zijn in feite de sleutel waarom een hanrmony zo handig is. Het verbaast me dat zoveel mensen moeite hebben om dat in te zien.

Dat gezegd hebbende: Het verbaast me evenzeer dat de device-mode vaak zo aan de kant wordt geschoven, vooral door Logitech zelf. Zodra iemand een vraag heeft over device-mode wordt standaard geantwoord dat je niet moet zeuren en de activities moet gebruiken. Dat gaat echter niet altijd op. Het komt vaak genoeg voor dat je iets specialistisch wilt wat je niet standaard in een activity hebt zitten en dan is de device-mode een uitkomst. Wat ook vaak over het hoofd wordt gezien is dat de device-mode onmisbaar is waneer je twee dingen tegelijk wilt doen. Bijvoorbeeld: Mijn vriendin luistert naar de radio en ik wil tegelijkertijd even iets instellen in m'n MediaCenter. Als ik op dat moment de mediacenter activity zou gebruiken dan gaat de radio uit en dat wil ik niet. Via de device-mode kan ik gewoon even, los van de radio, m'n mediacenter bedienen zonder de radio-activity in de weg te zitten.

Ik zou het dan ook erg prettig vinden als ik de devices in het display kon sorteren, zodat de devices die ik het meest nodig heb op het eerste scherm komen te staan, maar ja, ik vrees dat Logitech daar anders over denkt.
Ik ben het helemaal met je eens. Gisteren was ik muziek aan het luisteren via een mp3speler aangesloten op de versterker. Maar ik wou direct ook even teletekst bekijken. Dan heb je device nodig. Dus logitech moet daar zeker aandacht voor houden en het sorteren van devices in het display inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
fredgroes schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:11:

Nou goed advies, heb hem vandaag ook maar gekocht bij de MM. Alleen nu nog effe wachten tot het kerst is geweest. (krijg hem namelijk van mijn vriendin)

Weet iemand trouwens nog waar ik die link kan vinden welke apparaten ze allemaal ondersteunen?
Heb deze ooit eens ergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Auke schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:04:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Gisteren was ik muziek aan het luisteren via een mp3speler aangesloten op de versterker. Maar ik wou direct ook even teletekst bekijken. Dan heb je device nodig. Dus logitech moet daar zeker aandacht voor houden en het sorteren van devices in het display inschakelen.
Dat heb ik inderdaad ook. Voor het overgrote deel werken activities prima, maar ook als ik bijv. het menu van de TV gebruik, pak ik de device mode, anders krijg ik het menu van UPC en dat wil ik juist niet.
stimpyrulez schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:21:
[...]

Nou goed advies, heb hem vandaag ook maar gekocht bij de MM. Alleen nu nog effe wachten tot het kerst is geweest. (krijg hem namelijk van mijn vriendin)

Weet iemand trouwens nog waar ik die link kan vinden welke apparaten ze allemaal ondersteunen?
Heb deze ooit eens ergens gezien.
In de openingspost. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
Smarron schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:37:
[...]
Dat heb ik inderdaad ook. Voor het overgrote deel werken activities prima, maar ook als ik bijv. het menu van de TV gebruik, pak ik de device mode, anders krijg ik het menu van UPC en dat wil ik juist niet.
[...]
Ik heb precies dezelfde situatie, maar dat is precies waar de sound en picture knoppen op een 555 goed van pas komen. Standaard bedien je het UPC menu, druk je op picture dan bedien je het menu van de TV, druk je op Sound dan bedien je het menu van de receiver... perfect! Ik zit met smart te wachten tot de 880/890 ook een sound en picture knop krijgen (misschien nieuwe modellen in 2008?) want koop ik die. Er bestaat overigens wel een 890-pro die dit heeft, maar die heeft dan weer geen teletext knoppen en dat ding is nog duurder dan de toch al prijzige 890 en bovendien alleen in de USA te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

RichieB schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:35:
@Caveman: ik zou gewoon de helpdesk bellen. Jouw verhaal klinkt alsof je TV niet goed in de database staat. Bij mij ging alles vlekkeloos, maar ik lees ook overal lovende verhalen over de Harmony helpdesk. Je hebt gelijk dat je dit geklungel niet mag verwachten bij het instellen van een Harmony. Dus bel ze even voordat je het opgeeft. Suc6.
Inderdaad dat was precies het probleem, mijn TV was niet goed ingesteld (ondanks dat ik het juiste type nummer had ingevuld) Nadat ik de juiste TV te pakken had, gaat alles een stuk beter. Mijn enthosiasme is langzaam aan het terugkeren.

Een minpunt blijf ik wel vinden dat je niet gewoon uit een lijst met typenummers kunt kiezen. Als ik het nummer volledig intoest krijg ik de verkeerde TV, als ik maar een gedeelte invul kan ik kiezen uit een lijstje met het gedeeltelijk ingevulde nummer en krijg ik wel de juiste TV. Ondanks dat het nummer wel hetzelfde eruit ziet :? Hetzelfde geld voor mijn "cheap-ass" dvd-speler, volledig invullen leidt tot het niet herkennen van de speler en gedeeltelijk invullen vind die hem wel. Naja, het werkt nu tenminste.

/edit, btw thx RichieB :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de knoppen van de Harmony 555 aanpassen met de remote software maar ik kom sinds afgelopen vrijdagavond 7 december niet meer op hun site. Ik krijg de foutmelding "The connection was refused when attempting to contact members2.harmonyremote.com" Firewall heb ik voor de zekerheid uitgezet maar ook dat helpt niet.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:27:
Ik wil de knoppen van de Harmony 555 aanpassen met de remote software maar ik kom sinds afgelopen vrijdagavond 7 december niet meer op hun site. Ik krijg de foutmelding "The connection was refused when attempting to contact members2.harmonyremote.com" Firewall heb ik voor de zekerheid uitgezet maar ook dat helpt niet.
Hebben meer mensen hier last van?
Dat heb ik ook.
Heb ik eindelijk een afstandsbediening waarmee ik m'n remote wat commando's kan leren, ligt die site eruit. Beetje jammer.

Ook heb ik nog niets gehoord van de helpdesk.
Morgen nog maar een bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 12:41
Zag gister wel een melding met de TC3O dat er downtime zal zijn dit weekend. Even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
De harmonyremote.com had van de week wel wat problemen, maar ik kwam er gisteravond (en nu) gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
ben nu zo enthousiast geworden van de harmony 525 dat ik er over nadenk om de afstandbedieningen in de slaapkamer ook te vervangen door een 525. Alleen heb ik een vraagje over het beheren van 2 afstandsbedieningen in de software van logitech. Moet je voor de 2de afstandbediening een nieuwe account maken om je apparaten te beheren of kan je meerdere afstandbediening in 1 account beheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
2de account meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Ik heb vrijdag mijn Logitech 785 mogen ontvangen.

Het programeren heeft me een hele dag gekost om alle apparaten/macro's aan de praat te krijgen :(
Eens het programeren voorbij is, dan komt de kracht en het plezier van de AB naar boven.

Kortom: ik ben blij met de Logitecht 785 en zijn mogelijkheden :9~

Klein minpuntje: Mijn display (LCD) zit een klein, klein beetje scheef in de afstandsbediening :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Een dag maar? Ik ben 3 dagen bezig geweest. Maar heb nu wel 6 activities die allemaal precies doen wat ik wil :)

Wel jammer dat je niet nog iets meer kunt tweaken aan de instelling, zoals het toevoegen van commando's bij het inschakelen van een activity enzo, of zoals ik hierboven al zei het weglaten van de input keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Zo, net even drie 525s gehaald voor de rest van de familie bij de Media Markt. Gelukkig doen ze daar niet zo moeilijk want de Logitech actie is "Bij inlevering van uw oude afstandsbediening krijgt u nu 30 euro korting op de aanschaf van een logitech harmony 525 universele afstandsbediening." En ik had er niet een bij me natuurlijk. Er stond ook een URL bij van de actie (ben benieuwd tot hoe lang hij loopt), maar die kan ik nu nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Bigs schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:07:
Wel jammer dat je niet nog iets meer kunt tweaken aan de instelling, zoals het toevoegen van commando's bij het inschakelen van een activity enzo
Dat kan wel. Ik had dit nodig omdat teletekst bij mij met een irritante pop-up komt waarin ik alleen maar Dutch kan kiezen, en ik dus meteen op "OK" wil klikken. Bij de activity "Watch Text" heb ik gezegd dat ik meerdere commando's nodig heb voor het aanzetten van teletekst. Daarna kon ik netjes meerdere commando's selecteren. Ik neem aan dat dat ook zo gaat voor TV (input selecteren) en andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Wanneer ik op de knop activities druk vb "DVD kijken" is het dan mogelijk om het geluid v/d Tv op minimaal te zetten.

Zodat ik het geluid niet steeds stiller/uit hoef te zetten, omdat het geluid toch over de A/V reciever gaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Moris schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:12:
Wanneer ik op de knop activities druk vb "DVD kijken" is het dan mogelijk om het geluid v/d Tv op minimaal te zetten.

Zodat ik het geluid niet steeds stiller/uit hoef te zetten, omdat het geluid toch over de A/V reciever gaat :?
Hmm daar zit ik dus ook mee, als ik DVD wil kijken dan wil ik graag het geluid van mijn TV uit hebben, ik kan natuurlijk "Mute" indrukken maar dan zie ik een speakertje in beeld met een streep er door, dat zou ik liever niet in beeld willen. Heeft iemand dit ook al eens gehad en opgelost.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat is een functie van je tv. Hoef je niet te zoeken in de AB.
Ik kijk hier gewoon alles via de receiver, en heb het volume van de tv standaard gewoon helemaal uit. Gewoon op zijn laagst dus. Je kunt of 100x volume down programmeren dus, of je kijkt alles via de receiver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Moris schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:12:

Auke in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Oke dat snap ik, maar waar kiep ik die 5 commando's in de software van de AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik heb het even door gelezen, helaas zie ik niet hoe ik het "geluid verminderen" er tussen moet zetten :?
De knop "Volume" heb ik in Raw aangemaakt en wat nu :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Voor de activiteit waarbij je het volume van je TV uit wilt zetten kies je: Instellingen -> Instellingen bekijken -> Nee, ik wil de setup-wizard opnieuw uitvoeren om deze instellingen te wijzigen.
Loop nu door je instellingen heen totdat je bij het ingangskanaal van je TV komt. Selecteer dan: Broningang ontbreekt.
Kies dan een van de volgende methodes:

Methode 3: Selecteer deze methode als u een Samsung-tv hebt, of als u op een knop drukt om een schermmenu met broningangen op te roepen, op een andere knop drukt om tussen de ingangen te schakelen, en op een derde knop drukt om de selectie te bevestigen.

Methode 4: Selecteer deze methode als u een Toshiba-tv hebt, of als u op een knop drukt om een broningang op te roepen en op andere knoppen drukt waarmee de bijbehorende ingang wordt geselecteerd (zonder te schakelen).

Met deze methodes kan je uiteindelijk 3 commando's selecteren. Selecteer dan eerst het commando om je input te kiezen, en dan het commando om je volume uit te zetten. Het 3e commando kan je op "geen" zetten.

Dit zou moeten werken (niet zelf getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Das toch niet zo moeilijk?
Je past gewoon de betreffene activity aan. En dan voeg je daar gewoon extra commando's toe. Je selecteert als device je tv, en als command volume down. En zo voeg je nog 10 acties toe (desnoods 50, whatever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:44:
Je past gewoon de betreffene activity aan. En dan voeg je daar gewoon extra commando's toe. Je selecteert als device je tv, en als command volume down. En zo voeg je nog 10 acties toe (desnoods 50, whatever).
Ja, maar dan duurt het inschakelen van de actie zo lang.. ook niet echt praktisch.

Wat ik heb gedaan: bij mijn watch DVD actie heb ik een knop toegevoegd om de TV zachter te zetten (op de 2e pagina). Mocht het TV volume nog aanstaan kan ik gewoon ff die knop duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
UltraSub schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:44:
Je past gewoon de betreffene activity aan. En dan voeg je daar gewoon extra commando's toe.
Euh "gewoon"? Misschien kijk ik er heel erg overheen, maar ik zie niet hoe je gemakkelijk extra commando's kan toevoegen aan het starten van een activity. Wel hoe het heel ingewikkeld kan (zie boven).

[ Voor 8% gewijzigd door RichieB op 09-12-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:07:Wel jammer dat je niet nog iets meer kunt tweaken aan de instelling, zoals het toevoegen van commando's bij het inschakelen van een activity enzo, of zoals ik hierboven al zei het weglaten van de input keuze.
Dit kan wel. Nee, ik kan je nu niet vertellen hoe, heb de software niet bij de hand.
Pagina: 1 ... 7 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.