Astennu schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:41:
[...]
He jammerWanneer komt de "Big boost" nou ? Als die nog wel komt
Nja in ieder geval Edge Detect AA
. Dat is al een hele verbetering
Hier heb je je antwoord en je kan dan wel uitrekenen wanneer wat (nieuwe features of performance boosts) komt:Astennu schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:41:
[...]
He jammerWanneer komt de "Big boost" nou ? Als die nog wel komt
Nja in ieder geval Edge Detect AA
. Dat is al een hele verbetering
BronThe WHQL driver releases are little a few months behind the software code base due to the various levels of qualification - as you can see here, the AA features we talked about in reviews are now in the WHQL released driver. Performance improvements listed in the WHQL release notes will occur for HD 2000 series as the codebase that has been worked on comes through the qualification process.
Kortom, er zit een paar maanden tussen de drivercode waar AMD op dit moment aan werkt en de officiele WHQL releasedriver die gebaseerd is op die driver. Als AMD dus zegt dat er performanceboosts aan komen, dan is de kans zeer klein dat je dit ziet in de eerst volgende paar WHQL driverreleases vanwege de tijd die het WHQL kwalificatieproces in beslag neemt.
Het voorbeeld van Edge Detect AA is hier dus een goede. Tijdens de release van de HD2900XT noemden reviews de komst van Edge Detect AA. AMD's driverteams hadden dit toen al min of meer af, maar de driverversie waar het in zat is pas nu (3 Catalyst releases later) officieel door de WHQL kwalificatie heen gekomen.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Er is hier iemand die elke keer meer weet over HIS producten. Ik vraag me af wanneer er nou een custom 2900XT gaat komen van HIS, iemand n idee?
Er is op dit moment niks bekend over de custom cooling van HIS voor de 2900XT. Dit mede omdat op dit moment HIS in een cliche liggen met AC en de IceQ3 cooler aangepast moet worden aan de 2900XT. En tevens heeft HiS een deal gesloten met Zalman voor de HD2600 serie. HIS heeft op dit moment voor de HD2600 2 versies: Stock cooling, Zalman en AC. De zalman en de AC versies zijn de turbo versies.Cartman! schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:02:
Er is hier iemand die elke keer meer weet over HIS producten. Ik vraag me af wanneer er nou een custom 2900XT gaat komen van HIS, iemand n idee?
Dus mogelijk zal HiS afstappen van AC en met Zalman in zee gaan voor de HD2900XT.
Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
Ik hoop dat ik het CCC nog werkend krijg vandaag of morgen, want morgen komt mijn tweede HD2900XT al. Anders moet ik weer terug naar Cat 7.6 en dat doe ik liever niet.
Moet nog wat reorganisatiewerk doen in mijn PC, want het is nu één grote kabelbrei.
@Cartman: Als je een HD2900XT zoekt, kij eens bij dollarshop. Deze heeft de Jetway HD2900XT op voorraad en de prijs is best gunstig (339 euro). Verzending is ook maar 6 euro daar.
Ik ben niet werkzaam of betrokken bij dollarshop.
Moet nog wat reorganisatiewerk doen in mijn PC, want het is nu één grote kabelbrei.
@Cartman: Als je een HD2900XT zoekt, kij eens bij dollarshop. Deze heeft de Jetway HD2900XT op voorraad en de prijs is best gunstig (339 euro). Verzending is ook maar 6 euro daar.
Goud is geen geld
in de clinch liggen
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Draai 7.7 zonder problemen hier ook CCC werkt.frankknopers schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:19:
Ik hoop dat ik het CCC nog werkend krijg vandaag of morgen, want morgen komt mijn tweede HD2900XT al. Anders moet ik weer terug naar Cat 7.6 en dat doe ik liever niet.
Heb je een update gedaan of heb je eerst heel 7.6 eraf gegooid?
Ik heb hem gewoon over de 7.6 heen gezet en heb er geen problemen mee gehad.
Ik heb hier even zitten spelen met de nieuwste drivers.
12x Edge-detect AA aan gezet en de hl2 lostcoast benchmark gedraait op 1280x1024:
gemiddeld 70 fps tov 120 met 4x gewoon AA.
En toen ik gewoon ging spelen kwam ik in die kerk tot onder de 10
Als het met zo'n oud spel al niet lekker werkt hoe moet dat dan met nieuwere?
En waarom kan ik geen 2, 4 of 8x edgedetect doen?
12x Edge-detect AA aan gezet en de hl2 lostcoast benchmark gedraait op 1280x1024:
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
edit: dubbelpost, hij gaf de eerste keer een foutmelding maar het was blijkbaar toch gelukt.
[ Voor 83% gewijzigd door martijnve op 20-07-2007 19:11 ]
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Anoniem: 204528
ik heb vandaag de nieuwe computer binnen gekregen:
MSI RX2400PRO-TD256EH,DDR2, PCI Express x16, 256MB
Acer AL1916WAs,Zilver / Zwart, 19inch
AMD Athlon 64 X2,3800+ (65w), Socket AM2, OEM
Met veel plezier gooi ik de Windows XP CD erin en installeer Windows.. Niks aan de hand tot zover, windows installeerd zonder problemen maar ik merk toch al snel dat het allemaal erg langzaam gaat (scrollen over een webpagina), natuurlijk omdat ik nog drivers moet installeren voor mijn videokaart..
Bijgeleverde CD erin en installeren maar: het gevolg zijn een behoorlijk aantal blue Screens met "ati2dvag".
Na het zoeken op internet wordt aangeraden om alles te verwijderen met behulp van de ATI tool en de Radeon 2400 ook onder beeldschermadapters installatie ongedaan te doen. Dit alles gedaan waarna ik Windows weer opstart en windows hem zelf herkend..
Vervolgens krijg ik een aantal keer de ""Probeer de weergave-adapter in te stellen met een standaard VGA-stuurprogramma etc" bericht. Ik de Hyperion drivers downloaden maar deze kunnen niet installeren. Uiteindelijk met behulp van de CD-ROM de Radeon drivers geinstalleerd en ook de drivers van internet gedownload (van de ATI website).
In apparaatbeheer worden geen foutmeldingen en/of uitroeptekens gegeven. Ik krijg beelden zoals:

Nu kan ik Windows wel opnieuw installeren (staat verder toch nog weinig op de PC) maar verwacht ik tegen hetzelfde probleem aan te lopen.. Iemand nog een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Met veel plezier gooi ik de Windows XP CD erin en installeer Windows.. Niks aan de hand tot zover, windows installeerd zonder problemen maar ik merk toch al snel dat het allemaal erg langzaam gaat (scrollen over een webpagina), natuurlijk omdat ik nog drivers moet installeren voor mijn videokaart..
Bijgeleverde CD erin en installeren maar: het gevolg zijn een behoorlijk aantal blue Screens met "ati2dvag".
Na het zoeken op internet wordt aangeraden om alles te verwijderen met behulp van de ATI tool en de Radeon 2400 ook onder beeldschermadapters installatie ongedaan te doen. Dit alles gedaan waarna ik Windows weer opstart en windows hem zelf herkend..
Vervolgens krijg ik een aantal keer de ""Probeer de weergave-adapter in te stellen met een standaard VGA-stuurprogramma etc" bericht. Ik de Hyperion drivers downloaden maar deze kunnen niet installeren. Uiteindelijk met behulp van de CD-ROM de Radeon drivers geinstalleerd en ook de drivers van internet gedownload (van de ATI website).
In apparaatbeheer worden geen foutmeldingen en/of uitroeptekens gegeven. Ik krijg beelden zoals:
Nu kan ik Windows wel opnieuw installeren (staat verder toch nog weinig op de PC) maar verwacht ik tegen hetzelfde probleem aan te lopen.. Iemand nog een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Vreemd, ik heb alles op zijn hoogst gezet. Ik draai alles perfect. FEAR, Call of Duty 2, Rainbow Six Vegas, Half-Life 2, Half-Life episode one.martijnve schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:10:
Ik heb hier even zitten spelen met de nieuwste drivers.
Omdat Edge Detect een combinatie is van dingen.martijnve schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:10:
12x CFAA = 4x MSAA + Edge Detect (of 8x MSAA + Narrow Tent)
24x CFAA = 8x MSAA + Edge Detect
De enige overgebleven optie zou dan 6x CFAA zijn als gevolg van 2x MSAA + Edge Detect, maar volgens zie je hier niet zo veel van in vergelijking tot de huidige 6x CFAA mode die 4x MSAA gebruikt met Narrow Tent of 2x MSAA met Wide Tent.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Tussen deze 2 zit geen verschil?12x CFAA = 4x MSAA + Edge Detect (of 8x MSAA + Narrow Tent)
Edge Detect geeft een betere IQ, maar werkt niet in alle gevallen. En er worden niet altijd 12 samples genomen, ondanks dat de naam dit wel doet denken. Maar de IQ is wel ongeveer te vergelijken met 12 samples.
Op deze screen zie je bijvoorbeeld goed dat 24x CFAA (8x MSAA + Edge Detect) inderdaad veel meer samples heeft dan de 16x CFAA. Maar er worden niet altijd 24 samples genomen.

Toch weer een mooie techniek der bij, ze weten der wel wat van te maken bij ATi
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Anoniem: 162692
8x MS vind ik het mooisteCJ schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:37:
[...]
Edge Detect geeft een betere IQ, maar werkt niet in alle gevallen. En er worden niet altijd 12 samples genomen, ondanks dat de naam dit wel doet denken. Maar de IQ is wel ongeveer te vergelijken met 12 samples.
Op deze screen zie je bijvoorbeeld goed dat 24x CFAA (8x MSAA + Edge Detect) inderdaad veel meer samples heeft dan de 16x CFAA. Maar er worden niet altijd 24 samples genomen.
[afbeelding]

Dus met temperal AA zou je dan eigenlijk 48x AA kunnen hebben?
Je ziet duidelijk dat er bij 8x MSAA er 8 overgangen zijn... duidelijk afgetekend.
Bij 16x en vooral bij 24x zijn de overgangen van zwart naar wit veel geleidelijker. Er zitten meer stappen tussen (dus resp 16 en 24). Hierdoor zal er veel minder AA optreden bij deze instellingen dan bij normale 8x MSAA.
Ik weet wel welke ik het mooist vind....
Je moet voor dit soort vragen je eigen topic aanmaken, zeker aangezien het hier om een Nieuwsdiscussie topic gaat, niet een problementopic.Anoniem: 204528 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:13:
ik heb vandaag de nieuwe computer binnen gekregen:
[knip]
Maar ik ben de beroerste niet.
Dus here goes:
Volgens mij lopen de drivers die je nu geinstalleerd hebt wat achter op de officiële drivers van ATi/AMD.(ik moet beter lezen..)
Je hebt kans dat er qua drivers nou wat door elkaar loopt omdat je gemixt hebt.
Doe onderstaande maar even:
Download eens de nieuwste drivers van de website:
Zie hier: http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonx-xp.html
En download dan de catalyst software suite.
Voor je het installeert, moet je even je oude driver verwijderen via je control panel.
Werkt het dan nog niet, kun je proberen je windows opnieuw te installeren en dan opnieuw deze driver van de ATi site te downloaden en te installeren. Werkt het dan nog niet, dan zal er nog wel wat mis zijn.
Controleer ook of je de drivers van je moederbord(chipset) e.d hebt geinstaleerd, deze zijn strikt noodzakelijk nl.
Succes, en vergeet niet een nieuw topic aan te maken mocht je nog met je probleem zitten
[ Voor 4% gewijzigd door Oet op 20-07-2007 23:39 . Reden: beter leren lezen.. ]
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Anoniem: 162692
omg inderdaadCJ schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:20:
[...]
Vind je dat echt?
Je ziet duidelijk dat er bij 8x MSAA er 8 overgangen zijn... duidelijk afgetekend.
Bij 16x en vooral bij 24x zijn de overgangen van zwart naar wit veel geleidelijker. Er zitten meer stappen tussen (dus resp 16 en 24). Hierdoor zal er veel minder AA optreden bij deze instellingen dan bij normale 8x MSAA.
Ik weet wel welke ik het mooist vind....
Maar ik moet tog wel ff goed kijken om het verschil tezien
Ik game met 4xAA of 8xAA

Weet iemand hier met welke kaart ik de HD2600XT het beste kan vergelijken? Ik kan geen online vergelijkings benchmarks vinden. Is deze kaart wel of niet beter dan een 1950XT of PRO?
Rebuilding knowledge database
Performance blijft best goed met die Edge detect AA. Vanavond even TDU gedaan met Cat 7.7 en de HD2900XT alvast in het vierde PCI-E slot van mijn mobo (8x link speed). Vergelijking:
1. Catalyst 7.6, PCI-E 16x, 1920x1080, Detail Max, no AA/AF, HDR enabled
FPS = 60
2. Catalyst 7.7, PCI-E 8x, 1920x1080, Detail Max, 24x CFAA (edge), 16x AF (beide via CCC), HDR enabled
FPS = 35
Met mijn tweede HD2900XT die morgen komt zou ik dus een speelbare framerate halen op full HD met de hoogste AA en AF aan
FPS = 60
2. Catalyst 7.7, PCI-E 8x, 1920x1080, Detail Max, 24x CFAA (edge), 16x AF (beide via CCC), HDR enabled
FPS = 35
Met mijn tweede HD2900XT die morgen komt zou ik dus een speelbare framerate halen op full HD met de hoogste AA en AF aan
Goud is geen geld
De HD2600XT is veel langzamer dan een X1950Pro en heel erg veel langzamer dan een X1950XT.uppie8374 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:45:
Weet iemand hier met welke kaart ik de HD2600XT het beste kan vergelijken? Ik kan geen online vergelijkings benchmarks vinden. Is deze kaart wel of niet beter dan een 1950XT of PRO?
Het enige waar de kaart 'beter' in is dan die twee kaarten is dat de HD2600XT DX10 ondersteunt en UVD heeft. Maar voor echte DX10 games zal deze kaart niet al te veel fps op je beeldscherm kunnen toveren. Voor de games van dit moment is een X1950XT de beste keuze tussen de drie door jou genoemde kaarten als het aan komt op performance.
De HD2600XT had als richt-performance de X1950GT en komt daar wel vaak bij in de buurt. Maar het gebeurt nog vaak dat zelfs een X1650XT sneller is dan een HD2600XT. Of dit met drivers nog te verhelpen is, geen idee. Er gaan geruchten dat de HD2600XT op dit moment maar 80 van de 120 streamprocessors gebruikt. Maar goed... zelfs met 120 actieve zal een X1950XT vele malen sneller zijn.
Is in de nieuwe driver de AA preformance drop gefixed? of hebben ze alleen nieuwe AA technieken toegevoegd waardoor het nog erger wordt.
Lezen is ook een kunst, het antwoord (of in ieder geval, een onderdeel daarvan) staat vlak boven je neusBulls-NL schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 00:26:
Is in de nieuwe driver de AA preformance drop gefixed? of hebben ze alleen nieuwe AA technieken toegevoegd waardoor het nog erger wordt.

http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/28432937/6
Voor de rest, wachten op Tweaktown, alhoewel ik die ook niet meer vertrouw omdat ze nogal verouderde games gebruiken, helaas!
Had ik niet verwacht. Als ik naar de tech specs kijk dan zie ik (o.a., kon de rest even niet meer zo snel vinden)CJ schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 00:10:
[...]
De HD2600XT is veel langzamer dan een X1950Pro en heel erg veel langzamer dan een X1950XT.
Het enige waar de kaart 'beter' in is dan die twee kaarten is dat de HD2600XT DX10 ondersteunt en UVD heeft. Maar voor echte DX10 games zal deze kaart niet al te veel fps op je beeldscherm kunnen toveren. Voor de games van dit moment is een X1950XT de beste keuze tussen de drie door jou genoemde kaarten als het aan komt op performance.
De HD2600XT had als richt-performance de X1950GT en komt daar wel vaak bij in de buurt. Maar het gebeurt nog vaak dat zelfs een X1650XT sneller is dan een HD2600XT. Of dit met drivers nog te verhelpen is, geen idee. Er gaan geruchten dat de HD2600XT op dit moment maar 80 van de 120 streamprocessors gebruikt. Maar goed... zelfs met 120 actieve zal een X1950XT vele malen sneller zijn.
1950 pro heeft een clocksnelheid van 575, ddr3 geheugen
de 2600XT heeft een clocksnelheid van 800 en ddr4 geheugen
Rebuilding knowledge database
Kan iemand mij vertellen hoe mensen met AA aan (serieus) kunnen gamen? Ik krijg vanaf 2x AA al een merkbare mouse lag, zowel op een TFT als een CRT, hoewel mijn FPS goed, boven 160fps, blijft.
En hoe zit het met custom resolutions?
Ik heb alles geprobeerd: Powerstrip, RivaTuner, Refreshforce, maar ik kan met geen mogelijkheid 1280x800@75Hz of 1440x900@75Hz met mijn 2900XT op een Samsung 226BW getoverd krijgen.
Met mijn oude Nvidia 6800GT ging dit altijd prima.
Ik heb al een feedback submittal gedaan bij ATI, maar dat negeren ze waarschijnlijk gewoon...
En hoe zit het met custom resolutions?
Ik heb alles geprobeerd: Powerstrip, RivaTuner, Refreshforce, maar ik kan met geen mogelijkheid 1280x800@75Hz of 1440x900@75Hz met mijn 2900XT op een Samsung 226BW getoverd krijgen.
Met mijn oude Nvidia 6800GT ging dit altijd prima.
Ik heb al een feedback submittal gedaan bij ATI, maar dat negeren ze waarschijnlijk gewoon...
Deze thread is niet om vragen te stellen over problemen die je hebt, zo erg is het toch niet om even een eigen topicje te openen?
Ja hallo, van 0x AA naar 24x is wel een hele grote stap plus dat hij hem ook nog op halve PCI-e snelheid laat draaien.Jejking schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 00:45:
[...]
Lezen is ook een kunst, het antwoord (of in ieder geval, een onderdeel daarvan) staat vlak boven je neus![]()
http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/28432937/6
Voor de rest, wachten op Tweaktown, alhoewel ik die ook niet meer vertrouw omdat ze nogal verouderde games gebruiken, helaas!
Ik zoek meer van deze vergelijkingen:

Kloksnelheden zeggen niet zo veel.uppie8374 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:03:
[...]
Had ik niet verwacht. Als ik naar de tech specs kijk dan zie ik (o.a., kon de rest even niet meer zo snel vinden)
1950 pro heeft een clocksnelheid van 575, ddr3 geheugen
de 2600XT heeft een clocksnelheid van 800 en ddr4 geheugen
De X1950Pro heeft een 12 ROPs, 12 Texture Units, 256-bit memory interface, full hardware AA resolve
De HD2600XT heeft maar een 4 ROPs, 8 Texture Units, 128-bit memory interface, shaderbased AA resolve
Ondanks dat de bandbreedtes elkaar niet veel ontlopen zakt de performance van de HD2600XT meer in op eyecandy modes.
Dat kloksnelheden niet zo veel zeggen is eigenlijk al tijden duidelijk. Zo had een 9700Pro maar een core kloksnelheid van 325Mhz + memspeed van 310Mhz nodig om een FX5800Ultra op 500Mhz core + 500Mhz mem te verslaan. Er spelen dus meer dingen mee dan alleen kloksnelheden.
Deze is wel interessant.. onderaan kun je op die game-titels klikken voor de testresultaten..Bulls-NL schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:20:
Ik zoek meer van deze vergelijkingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kepi_nl
Ik heb geen problemen. Ik stel vragen over mijn 2900XT kaart.Mad_MaX_101 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:19:
Deze thread is niet om vragen te stellen over problemen die je hebt, zo erg is het toch niet om even een eigen topicje te openen?
Maar, custom resolutions; waarom kan het niet met ATI?
Ik vind het echt belachelijk dat ze dat niet even in de drivers kunnen bouwen. Het is tenslotte 2007...
Hoe laat jij TDU met CCC instellingen draaien? bij mij negeert hij CCC volkomen. alleen als ik AA forseer in het spel zie ik het anders niet.frankknopers schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:47:
Performance blijft best goed met die Edge detect AA. Vanavond even TDU gedaan met Cat 7.7 en de HD2900XT alvast in het vierde PCI-E slot van mijn mobo (8x link speed). Vergelijking:
FPS = 60
FPS = 35
Dit is nou eens een "fatsoenlijke vergelijking". Gewoon de laatste WHQL drivers, same specs in hardware en laten draaien de hap. Moet zeggen ziet er niet eens zo slecht uit voor de ATirabor schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 03:37:
[...]
Deze is wel interessant.. onderaan kun je op die game-titels klikken voor de testresultaten..
"After this review, it is very likely that folks will take what they want from it. In other words, only what they want to see. Just to be clear, for the sake of this review, I do not care how hot or cool these cards run. I do not care how much power they consume. I do not care how noisy or quiet they may be. I don't care how long or short or what color or what they smell like or how pretty the boxes they came in are. Don't care about software bundles. All that crap can be done afterwards. And now you may ask yourself, "What the heck does this guy care about? ..................................................................... Price and Performance."
En nu kom aub niet aan met het verschil in de pricewatch tussen de GTS 640 en de HD2900XT is 12 euro excl. verzend, en de Nv is met AA/AF in sommige games % sneller dan de ATi. Je zult best gelijk hebben dan, maar de gemiddelde tweaker gaat echt niet voor 12 euro verschil de overstap maken van GPU aanbieder.
[ Voor 53% gewijzigd door Apoca op 21-07-2007 10:28 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Het ging ook niet per se over jou, meer over de vorige pagina. Maargoed ik denk dat je wel een probleem hebt, want die mouselag is niet normaal.Dav- schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 04:15:
[...]
Ik heb geen problemen. Ik stel vragen over mijn 2900XT kaart.
Maar, custom resolutions; waarom kan het niet met ATI?
Ik vind het echt belachelijk dat ze dat niet even in de drivers kunnen bouwen. Het is tenslotte 2007...
Frank, en, je 2e X2900XT al binnen? De mijne is onderweg, maar zal hier maandag pas zijn. Ik ben benieuwd of m'n 700W voeding genoeg is? Het zal erom spannen.
Ik vind quality adaptive AA the bomb, maar helaas nog niet erg speelbaar in zware games.
Ik vind quality adaptive AA the bomb, maar helaas nog niet erg speelbaar in zware games.
Niet op voorraad.
Ik kan onmogelijk AA van de controlcenter gebruiken bij BF2 (X1900XTX) en moet het dus ingame instellen, want dan heb ik geen AA. Als ik het van het spel en van de controlcenter instel heb ik geen AA en als ik het van het spel uitzet en van de controlcenter aan dan heb ik ook geen AAedward2 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:20:
Frank, en, je 2e X2900XT al binnen? De mijne is onderweg, maar zal hier maandag pas zijn. Ik ben benieuwd of m'n 700W voeding genoeg is? Het zal erom spannen.
Ik moet dus op application controlled zetten en van het spel aan wat resulteerd in geen Temporal AA en geen Adaptive AA.
Kan de 2900XT wel AA van de control panel gebruiken in BF2?
Met mn vorige 7800GTX kon het namelijk wel, daar was het juist andersom dat je het van de controlcenter aan moest hebben en van het spel uit.
Maar dan had ik wel transparent AA en dat was best mooi op het hekwerk, ik vind het jammer dat ik het nu niet kan gebruiken bij BF2.
Klopt, heb ik ook met die game. Maar kan je echt niet enkel adaptive AA aan laten staan in CCC zodat, BF2 toch kiest voor adaptive? Heb dat eigenlijk nog niet zelf gechecked.Bulls-NL schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:05:
[...]
Ik kan onmogelijk AA van de controlcenter gebruiken bij BF2 (X1900XTX) en moet het dus ingame instellen, want dan heb ik geen AA. Als ik het van het spel en van de controlcenter instel heb ik geen AA en als ik het van het spel uitzet en van de controlcenter aan dan heb ik ook geen AA
Ik moet dus op application controlled zetten en van het spel aan wat resulteerd in geen Temporal AA en geen Adaptive AA.
Kan de 2900XT wel AA van de control panel gebruiken in BF2?
Met mn vorige 7800GTX kon het namelijk wel, daar was het juist andersom dat je het van de controlcenter aan moest hebben en van het spel uit.
Maar dan had ik wel transparent AA en dat was best mooi op het hekwerk, ik vind het jammer dat ik het nu niet kan gebruiken bij BF2.
Niet op voorraad.
On a Windows Vista-based computer that has multiple graphics cards (GPUs), the computer does not use the secondary GPU
hotfix CF for Vista
weet niet of het al gepost is.
hotfix CF for Vista
Dat heb ik al getest en ik zie geen verschil met aan uit of quality. Ik ga het nog maar een keer checkenedward2 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:39:
[...]
Klopt, heb ik ook met die game. Maar kan je echt niet enkel adaptive AA aan laten staan in CCC zodat, BF2 toch kiest voor adaptive? Heb dat eigenlijk nog niet zelf gechecked.
Ik hoop dat hij dan ook niet de preformance lost terwijl het geen effect heeft.
edit:
Het werk wel, alleen ik ga van 60 fps naar 30 op zowel preformance als quality.
Dan maar uit laten, die paar kartels vallen ook wel mee..
[ Voor 28% gewijzigd door Bulls op 21-07-2007 13:35 ]
Nog niet gepost, bedanktThe Source schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:10:
On a Windows Vista-based computer that has multiple graphics cards (GPUs), the computer does not use the secondary GPU
hotfix CF for Vista
@ CJ: je avatar is broken, je plaatje enzo, of wil je zeggen dat je overgestapt bent op zo'n mooi kruisje
Anoniem: 219166
bij die link waar de GTS 640mb en de 2900xt vergeleken werden met de laatste drivers..
daar scoren ze toch ongeveer wel gelijk, meestal een lichte voorsprong voor de GTS.
MAAR als ik die screen van lost coast bekijk
OMG de GTS is zoveel mooier en de ATI is echt belabberd, geen details.
daar scoren ze toch ongeveer wel gelijk, meestal een lichte voorsprong voor de GTS.
MAAR als ik die screen van lost coast bekijk
Lijkt me een driver probleem voor de HD2900 in die game, heb een dergelijk beeld nooit met de X1900 gehad zover ik weet.
@ Bulls-NL:
Op PCI-E 8x en met Cat 7.7 haalt mijn HD2900XT nog hogere scores dan op PCI-E 16x met Cat 7.6. Zowel in situaties met als situaties zonder AA & AF. Dit kan komen door twee dingen:
1. De HD2900XT heeft genoeg bandbreedte aan een PCI-E 8x slot.
2. Catalyst 7.7 geeft _veel_ betere performance dan 7.6.
@Krizzie:
Instellingen in CCC van catalyst 7.7:
- Anti aliasing = 24x CFAA (edge detect)
- adaptive AA = disabled
- Asinotropic Filtering = 16x
- Catalyst A.I. = Advanced
- More settings = Triple Buffering aan, en die twee daarboven aan.
Instellingen in TDU:
- HDR = enabled
- Anti aliasing = off / 0x
- Detail level = high
En dan werkt het blijkbaar, want de framerate daalt t.o.v. alleen AF aan. Ook zien de bomen en de wegen er veel mooier uit.
@Edward2:
Kan elk moment gebracht worden door een van mijn collega's.
Op PCI-E 8x en met Cat 7.7 haalt mijn HD2900XT nog hogere scores dan op PCI-E 16x met Cat 7.6. Zowel in situaties met als situaties zonder AA & AF. Dit kan komen door twee dingen:
1. De HD2900XT heeft genoeg bandbreedte aan een PCI-E 8x slot.
2. Catalyst 7.7 geeft _veel_ betere performance dan 7.6.
@Krizzie:
Instellingen in CCC van catalyst 7.7:
- Anti aliasing = 24x CFAA (edge detect)
- adaptive AA = disabled
- Asinotropic Filtering = 16x
- Catalyst A.I. = Advanced
- More settings = Triple Buffering aan, en die twee daarboven aan.
Instellingen in TDU:
- HDR = enabled
- Anti aliasing = off / 0x
- Detail level = high
En dan werkt het blijkbaar, want de framerate daalt t.o.v. alleen AF aan. Ook zien de bomen en de wegen er veel mooier uit.
@Edward2:
Kan elk moment gebracht worden door een van mijn collega's.
Goud is geen geld
Slechts heel even online geweest maar via cache nog te zien
Gemini 2600XT Preview

Gemini 2600XT Preview

http://64.233.183.104/sea...=1&gl=de&client=firefox-aStill, this card has an obvious advantage – there is no need of a CrossFire certified motherboard (which are generally expensive) with two PCI-E x16 slots. The expected price of this card on the European market is somewhere between 150 and 200 €, and if this turns out to be true (and it probably will), this card could prove to be the ultimate Best Buy...
[ Voor 45% gewijzigd door Joepi op 21-07-2007 14:58 ]
Hm ik zie daar twee PCI-e connectors.. Ook een stroomzuiper?
Kan je dan ook 2 van die kaarten in crossfire zetten? Stroomgebruik zal wel meevallen denk ik. een gewone 2600 heeft ook alleen voeding van het moederbord
Het is een engineering board. Die zijn vaak groter en hebben vaak extra stroomconnectoren just-in-case. Een enkele HD2600XT heeft geen aparte stroomvoorziening nodig, dus zullen 2 HD2600XTs in CrossFire niet opeens 2 stroomvoorzieningen nodig hebben.BlackWolf666 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:14:
Hm ik zie daar twee PCI-e connectors.. Ook een stroomzuiper?
Is dat zo? Want intern werkt zo'n dual kaart toch met CF techniek. Dus zou het chipset dit moeten supporten niet? en kun je dit via de CF drivers ook disableen (use only 1 vga)?Still, this card has an obvious advantage – there is no need of a CrossFire certified motherboard (which are generally expensive) with two PCI-E x16 slots
Zo dat nieuwe edge-detect is echt geweldig, net eens ff alles in de CCC open gezet. F.E.A.R. ziet der mega uit dan
Dat dacht ik eerst ook dat de chipset CF moest ondersteunen. Maar ik denk dat een chipset die minimaal 1 fysieke 16xPCIe slot heeft op 16x snelheid voldoende is. Maakt de PLX bridgechip het niet overbodig om een CF mobo te gebruiken? Die houdt toch de chipset van het moederbord min of meer voor de gek?The Source schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:37:
[...]
Is dat zo? Want intern werkt zo'n dual kaart toch met CF techniek. Dus zou het chipset dit moeten supporten niet? en kun je dit via de CF drivers ook disableen (use only 1 vga)?
Is er nog iets bekend over het gebruik maken van de HD 2xxx serie in combinatie met X1xxx serie? Wanneer zal daar de support voor komen? Of komt het überhaupt nog? Dan heb ik het zowel over het renderen van het beeld als physicsberekeningen.
Renderen van beeld in een HD2x + X1K combo kan je vergeten. De architecturen verschillen te veel van elkaar. Dat tweede is mogelijk wanneer er software is die het ondersteunt.BlackWolf666 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:50:
Is er nog iets bekend over het gebruik maken van de HD 2xxx serie in combinatie met X1xxx serie? Wanneer zal daar de support voor komen? Of komt het überhaupt nog? Dan heb ik het zowel over het renderen van het beeld als physicsberekeningen.
offtopic:
Ik krijg net een interessant aanbod voor m'n neus. Nou ja, niet helemaal offtopic want het heeft o.a. met GPUs te maken. Binnenkort wellicht meer info want ik moet er eerst goed over nadenken.
Ik krijg net een interessant aanbod voor m'n neus. Nou ja, niet helemaal offtopic want het heeft o.a. met GPUs te maken. Binnenkort wellicht meer info want ik moet er eerst goed over nadenken.
Die PLX chip doet imho niets anders dan de PCI-E lanes routen en voor de gek houden. Mocht het zo zijn dat met de PLX chip ook CF mogelijk is op niet CF chipsets dan zou het nogal voor de hand liggen dat ATI deze PLX chip op de ATI VGA kaarten met CF mogelijkheden gaat inbakken. Enige dat nu CF succes / adaptie grotendeels in weg staat is natuulijk piepkleine marktaandeel van RD480 en RD580 chipset. Dus dan zou dit makkelijk omzeilt kunnen worden.CJ schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:47:
[...]
Dat dacht ik eerst ook dat de chipset CF moest ondersteunen. Maar ik denk dat een chipset die minimaal 1 fysieke 16xPCIe slot heeft op 16x snelheid voldoende is. Maakt de PLX bridgechip het niet overbodig om een CF mobo te gebruiken? Die houdt toch de chipset van het moederbord min of meer voor de gek?
Ik denk nog steeds dat het mainboard chipset CF moet supporten.
Hoe groot is het marktaandeel van i965, i975 en P35 chipsets? Als dat een beetje loopt is er eigenlijk weinig dat het succes van CF in de weg kan staan.The Source schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:58:
[...]
Die PLX chip doet imho niets anders dan de PCI-E lanes routen en voor de gek houden. Mocht het zo zijn dat met de PLX chip ook CF mogelijk is op niet CF chipsets dan zou het nogal voor de hand liggen dat ATI deze PLX chip op de ATI VGA kaarten met CF mogelijkheden gaat inbakken. Enige dat nu CF succes / adaptie grotendeels in weg staat is natuulijk piepkleine marktaandeel van RD480 en RD580 chipset. Dus dan zou dit makkelijk omzeilt kunnen worden.
Ik denk nog steeds dat het mainboard chipset CF moet supporten.
Overigens ondersteunen de laatste ATI chipsets ook de GF7950GX2 en die ondersteunen dan weer geen SLI. Dus zou het omgekeerd niet kunnen dat AMD een manier heeft gevonden om Gemini op allerlei chipsets te laten draaien zoals nForce chipsets net zoals de GF7950GX2 op ATI chipsets werkt?
Dat moet beetje genuanceerd worden. Niet alle revisies van de 965 support CF. Als je de juiste revisie hebt dan moet je ook nog over een mainboard beschikken met 2x PCI-E sloten (niet voor de dual kaart waar we hier over spreken wellicht), en dan ben je nog steeds gelimiteerd tot 2x PCI-E x8. Voor 2600XT en lager is x8 genoeg, voor 2900, etc is dat een bottleneck. 975x nagenoeg zelfde verhaal alhoewel alle revisies CF supporten. P35 nagenoeg zelfde verhaal met opmerking dat ik meen dat er problemen met CF driver support van Intel was... dat hier nog een driver update voor uit zou komen. Echter weet ik geen details en ben 2 weken op vakantie geweest.CJ schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:01:
[...]
Hoe groot is het marktaandeel van i965, i975 en P35 chipsets? Als dat een beetje loopt is er eigenlijk weinig dat het succes van CF in de weg kan staan.
Overigens over chipsets gesproken. Asrock heeft een paar weken geleden ook (naast Abit) een deal gesloten voor het RS600 chipset (ATI INTEL UMA chipset). Persoonlijk verwacht ik er niet veel van, ze zullen wel veel meer volume kunnen doen dan Abit, maar prijspunt brengt het op hetzelfe niveau met Intel 945GC en G965. Ervaring leert dat volume dan bij Intel komt te liggen. Als ATI (en dit geldt overigens ook voor nVIdia die nog met Intel UMA chipset op markt komt later dit jaar) het prijspunt onder dit niveau kan brengen dan kunnen ze SiS en Via leuk uit de markt stoten.
Bottleneck? Mijn 3Dmark 06 score is bijna 11.000 met een HD2900XT op stock speeds in het PCI-E 8x slot. Ook in TDU zie ik even goede performance op 8x link.The Source schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:15:
[...]
....gelimiteerd tot 2x PCI-E x8. Voor 2600XT en lager is x8 genoeg, voor 2900, etc is dat een bottleneck.
Goud is geen geld
Volgens mij ben ik de enige die een HD2400 Pro besteld heeft
(MSi Passive Low Profile)...
Kandeeltje schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:26:
Volgens mij ben ik de enige die een HD2400 Pro besteld heeft(MSi Passive Low Profile)...
Ik heb vaak dat Anti-Aliassing en Anisotrophic filtering niet werken als ik ze forceer in het CCC. Ik heb uiteraard 'Use application settings' uitgevinkt maar toch werkt het soms niet. (Zoals bij de World in Conflict Beta, Battlefield 2 soms, en een hele hoop andere spellen die ik niet ga opnoemen
Ik heb een HD2900XT met Catalyst 7.7.
Verder draai ik Vista X64 en Windows XP SP2. (x86)
Zit ik wat fout te doen offe?
[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 21-07-2007 20:38 ]
Heel simpel jij haalt met een 2900 op PCI-E x8 niet het maximale eruit, met PCI-E x16 zou het hoger zijn.frankknopers schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:04:
[...]
Bottleneck? Mijn 3Dmark 06 score is bijna 11.000 met een HD2900XT op stock speeds in het PCI-E 8x slot. Ook in TDU zie ik even goede performance op 8x link.
Als sommige spellen, niet AA ondersteunen, via de CCC, dan moet je de AA in de CCC uitdoen. Dus wel application settings aanvinkenMensionXL schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:36:
[...]
Kan?
Ik heb vaak dat Anti-Aliassing en Anisotrophic filtering niet werken als ik ze forceer in het CCC. Ik heb uiteraard 'Use application settings' uitgevinkt maar toch werkt het soms niet. (Zoals bij de World in Conflict Beta, Battlefield 2 soms, en een hele hoop andere spellen die ik niet ga opnoemen)
Ik heb een HD2900XT met Catalyst 7.7.
Verder draai ik Vista X64 en Windows XP SP2. (x86)
Zit ik wat fout te doen offe?
Nou, die PCI-E 8x bottleneck valt reuze mee hoor. Hier een benchmark met de HD2900XT in het PCI-E 16x slot van mijn mobo.The Source schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:23:
[...]
Heel simpel jij haalt met een 2900 op PCI-E x8 niet het maximale eruit, met PCI-E x16 zou het hoger zijn.
Hardware:
Asus P5W64WS / E6600 @ 3.15GHz (9x350) / 2x1GB 875MHz (CL4-4-4-12) / Jetway HD2900XT
Software:
WinXP SP2 NL / DirectX 9.0c / ATi Catalyst 8.37.4.3-070510a / 3DMark05
En met de HD2900XT in het PCI-E 8x slot, de CPU op 3333MHz en met de nieuwste Cat 7.7 kom ik uit op een 3Dmark score van 10900. Dat is maar 100 punten minder.
Videokaart is vandaag helaas niet gekomen, maargoed. Dan krijg ik hem maandag wel en dat is voor mij een vrije dag.
Goud is geen geld
Drie foutjes in Splinter Cell Double Agent, met driver 7.7.
De eerste fout, hier loop ik al een tijdje mee rond, al sinds 7.6.

Dit komt alleen maar voor, wanneer ik de ge-upgrade versie van de nachtkijker tot mijn beschik heb. Dus niet de klasieke groene kleur. Daar zie ik alles wel goed door in de scoop.
Denk dat het een driver foutje, die nog niet is opgelost.
Foutje twee:
Wanneer ik de nachtkijker gebruik, en de muis (snel) heen en weer beweeg, dan zie ik bijvoorbeeld, 2x Sam Fisher er nog doorzichtig heen komen. Het lijkt wel of er een kleine vertraging in zit. Heel vreemd.
Dit had ik voorheen niet.
Foutje drie dan maar: Wannneer ik de AA in de CCC forceer, dan doet de AA in het spel niet. Met 7.5 geen problemen mee. Sinds 7.6 & 7.7, wordt dit niet meer ondersteund, ook nog steeds niet opgelost. Had toch liever en en gehad. Zowel CCC als ingame
.
Zal het support team maar eens wat feedback geven.
De eerste fout, hier loop ik al een tijdje mee rond, al sinds 7.6.

Dit komt alleen maar voor, wanneer ik de ge-upgrade versie van de nachtkijker tot mijn beschik heb. Dus niet de klasieke groene kleur. Daar zie ik alles wel goed door in de scoop.
Denk dat het een driver foutje, die nog niet is opgelost.
Foutje twee:
Wanneer ik de nachtkijker gebruik, en de muis (snel) heen en weer beweeg, dan zie ik bijvoorbeeld, 2x Sam Fisher er nog doorzichtig heen komen. Het lijkt wel of er een kleine vertraging in zit. Heel vreemd.
Dit had ik voorheen niet.
Foutje drie dan maar: Wannneer ik de AA in de CCC forceer, dan doet de AA in het spel niet. Met 7.5 geen problemen mee. Sinds 7.6 & 7.7, wordt dit niet meer ondersteund, ook nog steeds niet opgelost. Had toch liever en en gehad. Zowel CCC als ingame
Zal het support team maar eens wat feedback geven.
Je zegt je baan bij AMDATI op en gaat voor nVidia werkenCJ schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:55:
[...]
offtopic:
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Je zou eerder denken hij krijgt een baan bij AMD/ATI.
Valt mee maar wel degelijk aanwezig, zie ook http://www.tomshardware.c...aling_analysis/index.htmlfrankknopers schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:53:
[...]
Nou, die PCI-E 8x bottleneck valt reuze mee hoor. Hier een benchmark met de HD2900XT in het PCI-E 16x slot van mijn mobo.
En ik denk dat des te sneller de kaarten worden, des te hoger de resoluties, des te hoger de impact van een gelimiteerde bus.The benchmark results make pretty clear that chipsets and motherboards need to be capable of supporting all graphics cards at the full x16 PCI Express speed. If you run high performance graphics cards on inadequate interfaces such as PCI Express x8, you give away performance.
Daarom hebben ze toch die bridges?
Dat klopt niet helemaal. Als je een mobo hebt met 965 of P35 en deze heeft 2x full size PCIe sloten en je zou er CF op gebruiken, dan werkt het niet in 2x 8xPCIe modus. De eerste blijft op 16x PCIe snelheid lopen, terwijl de tweede gelimiteerd is tot 4x PCIe.The Source schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:15:
[...]
Dat moet beetje genuanceerd worden. Niet alle revisies van de 965 support CF. Als je de juiste revisie hebt dan moet je ook nog over een mainboard beschikken met 2x PCI-E sloten (niet voor de dual kaart waar we hier over spreken wellicht), en dan ben je nog steeds gelimiteerd tot 2x PCI-E x8.
Zie ook de recente recensie op Anandtech waar ze de 975 (wel 2x 8xPCIe) vergelijken met de P35. http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2990
Komt er ook een 2400pro met twee keer dvi en passief?
Er was ergens een tabel waar ze allemaal op stonden, maar die kan ik niet meer vinden.
Er was ergens een tabel waar ze allemaal op stonden, maar die kan ik niet meer vinden.
God morks in wysterious ways.
Gaat de goede kant op zo.. waar zijn ze in 's hemelsnaam mee bezig bij ATi? Performance hit met AA is ook nog steeds dramatisch.This is one of the worst driver sets we have seen in some time. Not only did performance go nowhere on our lineup of games, but Company of Heroes actually took a small step backwards.
[ Voor 8% gewijzigd door Mitt3nz op 22-07-2007 15:38 ]
Ik denk dat ze alle aandacht, aan de nieuwe features hebben besteed. Zoals de AA Edge-detect en Avivo.Mitt3nz schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:36:
[...]
Gaat de goede kant op zo.. waar zijn ze in 's hemelsnaam mee bezig bij ATi? Performance hit met AA is ook nog steeds dramatisch.
Komt wel goed, ze hebben in 7.6 al wat goeds gedaan met de fanspeed, en ik denk dat de 7.7 dirver meer op algehele stabiliteit gericht is, iets waar ik niks over te klagen heb/had. Toch lijkt World of Warcraft met de 7.7 drivers beter te lopen, en dat is een game die ik het vaakst speelMitt3nz schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:36:
[...]
Gaat de goede kant op zo.. waar zijn ze in 's hemelsnaam mee bezig bij ATi? Performance hit met AA is ook nog steeds dramatisch.
Het driver team moet gewoon leren om de shaders wat effectiever in te zetten voor AA, iets wat ik verwacht in de 7.8 / 7.9 drivers. en als straks de games uit komen die goed gebruik maken van shader-based AA, dan gaat de AA performance omhoog als een raket.
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
K misschien geen speed bump, maar de driver is toch echt niet slechter dan de 7.6 volgens mij.
Meldingen van de driver die niet meer reageert zit er nog steeds in.

Nog nooit gehad, evenmin screencorruption, blue screens of andere ongemakken. Wel gefixt voor mij is LiveTv fullscreen met MCE. Met 7.6 spontane reset, met 7.7 weer perfect in orde. Nog niet op orde is hardware acceleration in powerdvd, maar is niet rampzalig werkt zonder ook perfect.Krizzie schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:01:
Meldingen van de driver die niet meer reageert zit er nog steeds in.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Volgens mij is-ie ook niet slechter. Ik hoor van verschillende kanten dat bv CrossFire performance aardig omhoog is gegaan en ook gevallen waarin een HD2900XT langzamer was dan een X1950XTX komen minder vaak voor.Apoca schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:05:
K misschien geen speed bump, maar de driver is toch echt niet slechter dan de 7.6 volgens mij.
De test-suite van Tweaktown geeft maar een beperkt beeld.
Heeft iemand al een idee of de 1GB versie van de HD2900XT al in ons Kikkerlandje uitkomt?
Ben namelijk een week op LAN geweest, maar mooi dat ik nog niks van Diamond heb gehoord
.
Dus of er moet binnenkort een 1GB versie komen of ik koop deze week lekker 2x de 512MB.
Ben namelijk een week op LAN geweest, maar mooi dat ik nog niks van Diamond heb gehoord
Dus of er moet binnenkort een 1GB versie komen of ik koop deze week lekker 2x de 512MB.
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Inderdaad, van deze problemen heb ik ook last gehad, nog nooit gezien zelfs. had wel wat crashes tijdens multitasken vanuit World of Warcraft in 7.5, of 7.6, maar die zijn al lang opgelost en ondertussen game ik vrolijk verderwinwiz schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:21:
[...]
Nog nooit gehad, evenmin screencorruption, blue screens of andere ongemakken. Wel gefixt voor mij is LiveTv fullscreen met MCE. Met 7.6 spontane reset, met 7.7 weer perfect in orde. Nog niet op orde is hardware acceleration in powerdvd, maar is niet rampzalig werkt zonder ook perfect.
LoL, das wel erg binnenkortN0taFAma schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:40:
Heeft iemand al een idee of de 1GB versie van de HD2900XT al in ons Kikkerlandje uitkomt?
Ben namelijk een week op LAN geweest, maar mooi dat ik nog niks van Diamond heb gehoord.
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Hoop is zo'n prachtig iets...Visgek24 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:56:
Komt wel goed
[...]
Het driver team moet gewoon leren om de shaders wat effectiever in te zetten voor AA, iets wat ik verwacht in de 7.8 / 7.9 drivers. en als straks de games uit komen die goed gebruik maken van shader-based AA, dan gaat de AA performance omhoog als een raket.
[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 23-07-2007 08:56 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Cheetah schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:04:
Hoop is zo'n prachtig iets...

Mensen, ik ben het gedoe in dit topic ondertussen MEER dan zat 
Cheetah's manier van posten heeft hem uiteindelijk een OW opgeleverd. Ik geef hem die met tegenzin omdat hij *wel* zijn posts structureel onderbouwt, niet doet aan basic vraagjes, geen slowchat begizt, (muv het gedoe rond uitstel R600 an sich) niet zeurt over levertijden bij bepaalde winkels of op andere manieren offtopic gaat - waar genoeg andere mensen hier zich wel aan bezondigen. Hij heeft z'n OW gekregen wegens z'n sfeerverziekende poststijl waarin hij teveel op de man speelt en te aggressief overkomt en daarmee doorgegaan is ondanks duidelijke aanwijzingen van mijn kant. De rest van jullie maken je gelukkig daar niet zo aan schuldig, maar bij deze het duidelijke verzoek om wat aan de rest te doen.
Dit topic staat op de lijst van topics die ter discussie staan in het kader van Invulling en behandeling Grote Topics aangepast - momenteel is het twijfelgeval, aan jullie de uitdaging om die twijfel weg te nemen
Overigens nog een opmerking over Cheetah:
Ik heb hem ten zeerste aangeraden om niet meer in dit topic te posten, aangezien ik het vertrouwen er niet in heb dat hij zich hier in kan houden. *MAAR* het is geheel aan hem of hij daar gehoor aan geeft. Mocht hij hier wel posten en dat fatsoenlijk doen (dus niet op de man spelen, niet aggressief en drammerig posten e.d.), dan wil ik geen nare posts ivm z'n verleden hier. Mensen die oud zeer oprakelen en daarmee zelf op de man spelen riskeren consequenties
Cheetah's manier van posten heeft hem uiteindelijk een OW opgeleverd. Ik geef hem die met tegenzin omdat hij *wel* zijn posts structureel onderbouwt, niet doet aan basic vraagjes, geen slowchat begizt, (muv het gedoe rond uitstel R600 an sich) niet zeurt over levertijden bij bepaalde winkels of op andere manieren offtopic gaat - waar genoeg andere mensen hier zich wel aan bezondigen. Hij heeft z'n OW gekregen wegens z'n sfeerverziekende poststijl waarin hij teveel op de man speelt en te aggressief overkomt en daarmee doorgegaan is ondanks duidelijke aanwijzingen van mijn kant. De rest van jullie maken je gelukkig daar niet zo aan schuldig, maar bij deze het duidelijke verzoek om wat aan de rest te doen.
Dit topic staat op de lijst van topics die ter discussie staan in het kader van Invulling en behandeling Grote Topics aangepast - momenteel is het twijfelgeval, aan jullie de uitdaging om die twijfel weg te nemen
Overigens nog een opmerking over Cheetah:
Ik heb hem ten zeerste aangeraden om niet meer in dit topic te posten, aangezien ik het vertrouwen er niet in heb dat hij zich hier in kan houden. *MAAR* het is geheel aan hem of hij daar gehoor aan geeft. Mocht hij hier wel posten en dat fatsoenlijk doen (dus niet op de man spelen, niet aggressief en drammerig posten e.d.), dan wil ik geen nare posts ivm z'n verleden hier. Mensen die oud zeer oprakelen en daarmee zelf op de man spelen riskeren consequenties
Oslik blyat! Oslik!
Toch weer vooruitgang gezien met de 7.7, ik haal nu 13590 3dmarks met mn 2900XT en E6600 op 3.6ghz. (gain van 601 punten)
Ook loopt FarCry een stuk sneller, het leek eerst trager als met mn X1900, maar het is nu toch duidelijk sneller geworden. Straks thuis even LP proberen, die liep nog bagger met de 7.6.
Voor de rest zijn alle kleine issues die ik in het begin had er wel uit afg. releases, hoewel ik zelf nooit VPU recovers en artifacts in de browser heb gehad.
Ook loopt FarCry een stuk sneller, het leek eerst trager als met mn X1900, maar het is nu toch duidelijk sneller geworden. Straks thuis even LP proberen, die liep nog bagger met de 7.6.
Voor de rest zijn alle kleine issues die ik in het begin had er wel uit afg. releases, hoewel ik zelf nooit VPU recovers en artifacts in de browser heb gehad.
[ Voor 31% gewijzigd door Pubbert op 23-07-2007 09:37 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Hoe kom jij aan die hoge scores joh, is dit nu echt te danken aan je CPU-overclock, en/of heb je de X2900XT op 900 mhz lopen?Thund3r schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:24:
Toch weer vooruitgang gezien met de 7.7, ik haal nu 13590 3dmarks met mn 2900XT en E6600 op 3.6ghz. (gain van 601 punten)
Hopelijk arriveert morgen m'n 2e X2900XT, heb er al vrij voor genomen.
Weet iemand of EATM nog terug gaat komen in de toekomst?
Niet op voorraad.
Voor 13k met een dual core op 3.6 zal de core inderdaad richting de 900mhz zitten, nette score! Plus 600 marks enkel door driver in 3D06 is veel. Ik heb alleen in 2005 vergeleken en nauwelijks een verschil hier:
3D05:
7.6 = 24.113
7.7 = 24.180
3D05:
7.6 = 24.113
7.7 = 24.180
De Core heb ik op 885mhz en het geheugen op 1070mhz.edward2 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:07:
[...]
Hoe kom jij aan die hoge scores joh, is dit nu echt te danken aan je CPU-overclock, en/of heb je de X2900XT op 900 mhz lopen?
Hopelijk arriveert morgen m'n 2e X2900XT, heb er al vrij voor genomen.
Het geheugen kan nog hoger (heb er nu zo'n apparte heatsinks op gemonteerd) maar het lijkt vrij weinig uit te maken voor de score. (van 1070 naar 1110mhz was mss 5 3dmark puntjes winst
[ Voor 17% gewijzigd door Pubbert op 23-07-2007 10:37 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ik vind het jammer dat de nieuwe drivers nog geen verbetering zijn bij het spel waar ik mijn X1950 GT speciaal voor gekocht heb, Armed Assault. Nog steeds moet ik het spel met alle graphics op 'low' spelen en de schaduwen, AA en AF uit. Op de forums van ArmA is ook duidelijk dat er eigenlijk alleen maar problemen zijn met ATi kaarten zijn.
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi
Ja EATM gaat zeker komen. De IQ en performancewinst is in veel gevallen gewoon zeer goed en vaak beter dan de huidige Quality AAA. Er waren echter wat kleine issues die opgelost dienden te worden. En ATi zou ATi niet zijn als ze geen manier vonden om die issues op te lossen. Voorlopig kan je het activeren met third party tools. Het duurde ook even voordat Edge Detect in de drivers werd geactiveerd, net zoals het even duurde voordat de Chuck patch geintegreerd werd. EATM komt dus wel.edward2 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:07:
[...]
Armed Assault is zo opzich al een mega zware game voor de pc, weet niet wat je voor de rest voor hardware hebt. Maar ik denk niet dat alleen de ATi drivers bij dit spel kunnen zorgen voor een fatsoenlijk gameplay.FRidh schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:12:
Ik vind het jammer dat de nieuwe drivers nog geen verbetering zijn bij het spel waar ik mijn X1950 GT speciaal voor gekocht heb, Armed Assault.
Kijk nou eens wat ik vind : http://www.pixmania-pro.n...n-hd-2900xt-1-gb-hdm.html
Een 1GB versie met DDR3 geheugen op 1650 Mhz
Ze zijn niet duur, maar ik vraag me af of dit niet gewoon DDR4 moet zijn op 2200Mhz?
Een 1GB versie met DDR3 geheugen op 1650 Mhz

Ze zijn niet duur, maar ik vraag me af of dit niet gewoon DDR4 moet zijn op 2200Mhz?
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Dat is mooi, want dit is mi één van de meest welkome features mbt AA. Helaas crashen de games momenteel met cat. 7.7 en EATM forceren via ATT. Maar EATM en sharpenBIAS vind ik de bomb.CJ schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:15:
[...]
Ja EATM gaat zeker komen. De IQ en performancewinst is in veel gevallen gewoon zeer goed en vaak beter dan de huidige Quality AAA. Er waren echter wat kleine issues die opgelost dienden te worden. En ATi zou ATi niet zijn als ze geen manier vonden om die issues op te lossen. Voorlopig kan je het activeren met third party tools. Het duurde ook even voordat Edge Detect in de drivers werd geactiveerd, net zoals het even duurde voordat de Chuck patch geintegreerd werd. EATM komt dus wel.
Niet op voorraad.
Is wel ex btw en ex verzend. Kost het je uiteindelijk nog bijna 500 euro..N0taFAma schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:29:
Kijk nou eens wat ik vind : http://www.pixmania-pro.n...n-hd-2900xt-1-gb-hdm.html
Een 1GB versie met DDR3 geheugen op 1650 Mhz![]()
Ik bestel het gewoon via een bedrijf, dan betaal je geen btw 
Hmm, ik ken geen bedrijven die dat willen doen.
Ik ga gewoon 2x de 512MB halen nu, ik ben het een beetje zat met dat moeilijke bestellen.
Hmm, ik ken geen bedrijven die dat willen doen.
Ik ga gewoon 2x de 512MB halen nu, ik ben het een beetje zat met dat moeilijke bestellen.
[ Voor 52% gewijzigd door zzzzz op 23-07-2007 11:45 ]
Ben al een tijdje uit de PC wereld, voornamelijk alleen nog mijn 360 voor games en mijn xbox 1 voor Mdeiacenter doeleinden.
PC staat boven puur te verdoen als downloadmachine en internet browser.
Nu wil ik de PC naar de woonkamer halen als vervanger van mijn xbox1, dus als HTPC.
Ik lees hier en op andere plekken dat de 2400 een goede HTPC kaart is. Ik wil hd content afspelen (720P h.264). Wat ik ervan begrijp is dat de 2400/2600 de cpu ontlasten bij het afspelen van eerder genoemde content. Maar is mijn CPU zwaar genoeg.
Ik heb een Asus A8R-MVP met een Opteron 148 en 2GB mem.
Kan ik met mijn huidige config en de 2400 HD kijken en luisteren via HDMI? geluid en beeld gaan via de receiver. Marantz SR-4001
PC staat boven puur te verdoen als downloadmachine en internet browser.
Nu wil ik de PC naar de woonkamer halen als vervanger van mijn xbox1, dus als HTPC.
Ik lees hier en op andere plekken dat de 2400 een goede HTPC kaart is. Ik wil hd content afspelen (720P h.264). Wat ik ervan begrijp is dat de 2400/2600 de cpu ontlasten bij het afspelen van eerder genoemde content. Maar is mijn CPU zwaar genoeg.
Ik heb een Asus A8R-MVP met een Opteron 148 en 2GB mem.
Kan ik met mijn huidige config en de 2400 HD kijken en luisteren via HDMI? geluid en beeld gaan via de receiver. Marantz SR-4001
[ Voor 81% gewijzigd door Hoodlum77 op 23-07-2007 13:21 ]
Net mijn MSi HD2400 Pro Passive Low Profile geinstalled op Vista 32 Bits.
Mijn ervaringen tot nu toe? KUTKAART! Waarom?
Meneer flipt volledig bij het afspelen van MPEG2, meneer speelt de 1e 15 seconde vol met artifacts af (weet niet of het artifacts zijn, maar van die strepen, vlekjes etc. zoals je ook in oude films ziet) en daarna loopt ie erop vast.
Driver: 7.7 Catalyst
Ik ben nu Vista opnieuw aan het installen want het kan ook daar aan gelegen hebben, mijn CPU draaide nonstop 50% vanwege een 'idle process' van Vista... lijkt me toch niet geheel de bedoeling...?
Als ik klaar ben met installen zal ik even laten weten hoe het verlopen is.
p.s.: valt er ergens in de software van ATi aan te geven wat je WEL of NIET hardwarematig wil laten ondersteunen door de kaart, zodat ik ook zeker weet dat bijv. de MPEG2 streams via de CPU/KAART loopt?
UPDATE: De kaart flipt nog steeds bij het afspelen van MPEG2 streams (televisie opnames van een Hauppage MCE 150 kaart), weer de artifacts en vervolgens de vastloper.
Mijn ervaringen tot nu toe? KUTKAART! Waarom?
Meneer flipt volledig bij het afspelen van MPEG2, meneer speelt de 1e 15 seconde vol met artifacts af (weet niet of het artifacts zijn, maar van die strepen, vlekjes etc. zoals je ook in oude films ziet) en daarna loopt ie erop vast.
Driver: 7.7 Catalyst
Ik ben nu Vista opnieuw aan het installen want het kan ook daar aan gelegen hebben, mijn CPU draaide nonstop 50% vanwege een 'idle process' van Vista... lijkt me toch niet geheel de bedoeling...?
Als ik klaar ben met installen zal ik even laten weten hoe het verlopen is.
p.s.: valt er ergens in de software van ATi aan te geven wat je WEL of NIET hardwarematig wil laten ondersteunen door de kaart, zodat ik ook zeker weet dat bijv. de MPEG2 streams via de CPU/KAART loopt?
UPDATE: De kaart flipt nog steeds bij het afspelen van MPEG2 streams (televisie opnames van een Hauppage MCE 150 kaart), weer de artifacts en vervolgens de vastloper.
[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 23-07-2007 16:01 ]
Dit topic is gesloten.