m277755 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:33:
Je mag wel een keer ophouden met je speculatie over wat techland met AMD bekokstoofd heeft. AMD heeft de distributierechten gekocht, waarschijnlijk omdat ze ingeschat hebben dat als ze deze benchmark aan iedereen sturen het goede reclame zou zijn. Er is geen reden om te denken dat AMD ook maar iets heeft aan laten passen aan de bench.
Oh ok, dus als AMD de
exclusieve distributierechten van die benchmark niet had opgekocht, dan hadden we nooit de pracht van de CoJ DX10 benchmark (die allang in producie was) gezien?
Die aankoop van AMD was dus absoluut noodzakelijk voor de verspreiding ervan.
Het is daarbij gewoon puur toeval dat nV performancewise benadeeld wordt en AMD bevoordeeld wordt in de final versie van de benchmark die op de markt kwam. Het is ook vanwege die groothartige reden dat de versies van de benchmark met hardware AA - zoals dat oorspronkelijk gepland was - absoluut niet meer verstrekt mochten worden, zelfs niet ter referentie aan bekende en betrouwbare reviewsites als Tomshardware

Ik had het nog nooit in dat licht bekeken zeg...
Zonder gekheid: puur het distribueren van een benchmark is geen reclame voor je kaart. Het maakt niets uit of AMD of Techland distribueert, de pers gaat de bench toch gebruiken.
Hoe je kaart
presteert in die benchmark
ten opzichte van de concurrentie is echter wel reclame. Ik denk inderdaad dat AMD goede reclame voor de 2900 wilde maken. Daarbij was dus van belang hoe de 2900
presteert in CoJ t.o.v. de 8800's... AMD legt vervolgens een flinke zak geld op tafel voor CoJ... 1 + 1 = ??...

Klopt, maar hij vroeg hoe lang het geduurd heeft voordat het probleem verholpen was op de 8800 kaarten. Hoe lang heeft het geduurt voor de 2900?
Welk onderdeel van '
het probleem lag niet bij de 8800 of 2900 kaarten maar bij de game zelf' is onduidelijk? ATi noch nV zijn er om problemen met de codering van een specifieke game in hun drivers op te lossen. Dat is de omgekeerde weg.
Bovendien, om toch op je vraag in te gaan, kun je ook vragen: hoe kan het dat bij de 2900 't probleem dat 6 maanden eerder al voor een rel had gezorgd nog niet in de driver verholpen was?
Zoals aangegeven ben ik echter van mening dat spelproducenten de problemen met hun spellen moeten oplossen, en niet videokaartproducenten... als de drivers alles volgens DX specs doen en de game niet is het een prob van de gamedev's.
Krizzie schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:07:
Mijn kast is sowieso de stilste niet (Zie sig) en dat vind ik ook helemaal niet erg. Als jij een dood stille pc gewend bent dan is het idd een stofzuiger, maar ik ben 5 12cm fans op 12v gewend en dan valt het reuze mee.

En daar komt ie dus nog bovenuit ook..!?

Als ik eerder al niet zeker was dan was ik 't nu wel. 3x 12cm @5V zonder CPU-fan hier...

Visgek24 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:58:
Dit soort posts bedoelen een hoop mensen dus. op de man spelen, en met zand gooien. waar ben je nou mee bezig? Deze post heeft 0,0 nieuwswaarde, en het is een directe flame naar CJ toe, totaal onzinnig en niet nuttig.
CJ is een ATI aanhanger net zoals
Tja, dat is gewoon een simpele optelsom hoor.
Over dingen in de startpost met 0,0 nieuwswaarde die ook nog eens misleidend zijn kan ik me toch wel even wat drukker maken dan over een post met vermeend 0,0 nieuwswaarde. De TS is een startpunt en per topic wederkerend iets... een gewone post is er 1 van de 500, in slechts 1 topic. Priorities plz.
Cheetah een NVIDIA aanhanger is. laat iedereen in hun waarde , svp.
Ik ben 'aanhanger' (als je dat label eraan wilt hangen) van wie mij de beste kaart voor mijn centen geeft.
Toevallig is dat deze ronde nVidia ja. Vorige ronde (X1900XTX) was het ATi, de ronde daarvoor (7800GTX TOP) weer nVidia, de ronde daarvoor (X800 & X850 XT PE) ATi, en verreweg de meeste ronden daarvoor ATi. De 2900 is de enige ATi high-end kaart sinds de allereerste Radeon (!!) die ik nooit heb aangeschaft, en nooit zal aanschaffen, en met reden.
Ik hoop dat we de volgende ronde weer de performance, met name met IQ, stabiliteit en stilte krijgen die we van het vroegere ATi gewend waren. nV bied nu de high-end kaarten aan die precies de eigenschappen hebben waarvoor ik ATi kocht in het verleden... en ik word in mijn koopgedrag niet (meer) gehinderd door enige vorm van 'merkenloyaliteit'
'Niet meer' omdat ik in het verleden een defacto voorkeur voor AMD had. Heb ik nu niet per definitie meer, maar dat maakt me nog geen Intel aanhanger
Verschil hier is dat ik nV niet door dik en dun loop te verdedigen, ook als het hopeloos is, dat ik geen schimmige 'benchmarks' (kuch) in startposts plaats om nV er beter uit te laten komen, en dat ik geen directe lijntjes met de nV PR heb, laat staan dat ik als hun spreekbuis fungeer.
Dat een plaatje - van ongedefinieerde bron, met - als het al echt is - ongedefinieerde drivers, op pre-productie-hardware, van een game in alpha of beta status - dat CJ van een of andere AMD PR man toegespeelt krijgt hier maanden in de startpost moet prijken als bewijs van de 'superioriteit' van de 2900 in DX10 zegt al meer dan zat... en dan met name i.c.m. CJ's duidelijke mening over Fudzilla en the Inq (en zelfs Dailytech). Ben dan nog niet eens begonnen over de rest van die startpost... het verhaal rond UVD en de 2900 bijvoorbeeld is hier ook uitgebreid besproken (en op Anandtech, en op...). Bewonder de versie daarvan in de TS maar 's.
Ik ben blij 't dat niet om
mijn geloofwaardigheid gaat, laat me 't zo zeggen
Maargoed voor *sommigen* in dit topic is dat verschil niet zo duidelijk... kan... iets met voorkeuren

'Niet positief over 2900' staat hier meteen gelijk aan 'nV aanhanger'... maargoed ik ben in goed gezelschap: [H]ardOCP is me al voorgegaan, wellicht DriverHeaven (of all places) ook al, en vermoedelijk diverse andere reviewsites ook. Wie ben ik dan nog he?
[
Voor 106% gewijzigd door
Cheetah op 16-07-2007 01:01
]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz