[Verzamel] Macro foto's deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste
Acties:
  • 226.356 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:39

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de tips mensen, deze foto's zijn inderdaad vanuit de hand genomen.

Volgende keer toch maar eens met statief en AV functie aan de slag :)

Moet wel zeggen dat ik het wel mee vind vallen met de onscherpte. Maar misschien heb ik daar nog wel niet genoeg oog voor als beginner zijnde. En die geringe DOF vind ik bij bijv. foto 1 wel mooi :D

[ Voor 40% gewijzigd door Polariteit op 22-02-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://th04.deviantart.com/fs41/300W/i/2009/038/6/f/Rose_by_Silenced_Dragonfly.jpg

Klik op de foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dit vind ik geen macro foto, meer een redelijk close up.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 16:08

JanvD

Portretfotograaf

op het feit na dat het idd geen macrofoto is maar een closup is het eerste wat opvalt:
er is geen mooi licht. Zo'n foto staat of valt met mooi licht, een mooi zonnetje of wat dan ook. Anders is dit misschien ook nog op te vangen door met curves te spelen.

Ikzelf denk voornamelijk dat je zo'n foto nog een keer moet maken met mooi licht. Zoek er naar en neem een foto en zie het verschil. Technisch is er niets fout, maar meer closup/macro en misschien een ander standpunt is mogelijk. Keyword: licht

edit: makro --> macro :p

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Niet online
Ok, bedankt voor de tips..
Het is letterlijk de 2e foto die ik met die camera gemaakt had, try-out dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 14:46
Geschoten met mijn pentax K10d, 50mm F1.7 (lens uit jaren 80, manual focus) @ F11, sluiterijd 1 seconde, en een 2x teleconverter. Een donker kussen eronder om een donkere achtergrond te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/vandermark-idzinga/narcis.jpg

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
vandermark schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 09:15:
Geschoten met mijn pentax K10d, 50mm F1.7 (lens uit jaren 80, manual focus) @ F11, sluiterijd 1 seconde, en een 2x teleconverter. Een donker kussen eronder om een donkere achtergrond te krijgen:

[afbeelding]
ongelooflijk dat je dat zo goed hebt gekregen met en prime f1.7 50mm en converter .
klikbaar op groot blijft de foto ook mooi scherp. chapo. :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Ik heb geen macrolens. En toch heb ik en behóórlijke macro opname weten te maken. Hoe? Gewoon, de kitlens (18-55 f/3.5-5.6) omgedraaid en toen tegen de camera gehouden. Juiste afstand tot het onderwerp (in dit geval logootjes van een 1:18 schaalmodel van een Ferrari 360 Spider) bepalen en klikken maar. Sluitertijd 1/400e en ISO 800 bleken de instellingen te moeten zijn om hem goed scherp te krijgen zonder trillingen van mijn hand (die de lens tegen de body gedrukt hield). Zie hier resultaat:

Het Ferrari logo lukte niet echt, tweede poging was dit:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3623/3362933520_95c0a2b97d.jpg

En toen het beste resultaat, het steigerende paardje:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3128/3362118005_d6406ca98b.jpg

Het logo is ongeveer 0,8cm groot in het echt, dus van een macro kan je wel spreken. :P

Al met al wel geslaagd denk ik! :) Ben benieuwd wat er hier van wordt gevonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je dan toch aan het experimenteren bent: zet je 10-22 eens omgekeerd op je 70-200, dat geeft nog veel extremere vergroting :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
RBH schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:48:
Ik heb geen macrolens. <knip> Al met al wel geslaagd denk ik! :)
Ben benieuwd wat er hier van wordt gevonden. :)
Ik heb ook geen macrolens, nou en? Probleem bij jouw omkeertrucje is, dat je niet kan diafragmeren met de kitlens los van de body. Zoek een oud FD-objectief ofzo (en een omkeerring om de zaak aan je body vast te zetten), als je zo door wilt gaan, of koop een al of niet fatsoenlijke set tussenringen. Dan kom je wellicht los van de technische problemen en ga je foto's maken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Toff schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:15:
[...]

Ik heb ook geen macrolens, nou en? Probleem bij jouw omkeertrucje is, dat je niet kan diafragmeren met de kitlens los van de body. Zoek een oud FD-objectief ofzo (en een omkeerring om de zaak aan je body vast te zetten), als je zo door wilt gaan, of koop een al of niet fatsoenlijke set tussenringen. Dan kom je wellicht los van de technische problemen en ga je foto's maken .
Slechte dag gehad? Laat mij eens blij zijn met het eerste goede resultaat zonder allerlei extra dingen te kopen? Hell, ik weet nog niet eens of ik hier in verder wil. En ja, ik weet dat allemaal wel, en wie zegt dat dat technische probleem een issue moet zijn? Is het hier zo moeilijk om eens een reactie te plaatsen in de trand van "Dit eerste probeersel is al goed gelukt, hier heb je wat tips, bla bla bla, en ik hoop meer werk van dit te zien!" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
RBH schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:02:
Slechte dag gehad? Laat mij eens blij zijn met het eerste goede resultaat zonder allerlei extra dingen te kopen? Hell, ik weet nog niet eens of ik hier in verder wil. En ja, ik weet dat allemaal wel, en wie zegt dat dat technische probleem een issue moet zijn? Is het hier zo moeilijk om eens een reactie te plaatsen in de trand van "Dit eerste probeersel is al goed gelukt, hier heb je wat tips, bla bla bla, en ik hoop meer werk van dit te zien!" ?
HUH? Jij leest heel iets anders als wat ik bedoel hoor! Ik zeg juist dat je, wanneer technische problemen niet van belang zijn, de volle aandacht aan de foto's zelf kan besteden. Ik geef toch tips, hoe je voor weinig geld (zonder dure macrolens) je handen vrij kan maken voor het creatieve werk? Ik heb opzettelijk niets over je resultaat gezegd, om je niet te ontmoedigen. Als je dit draadje een beetje hebt gevolgd, dan kan je weten dat ik ook allerlei macro-experimenten gedaan heb met omgekeerde (FD)-objectieven, voorzetlenzen, loupes van 1 euro etc. Eigen ervaring is, dat een los objectief tegen je body houden, gewoon niet lekker werkt. Lekker prutsen is leuk, maar met die setup beperk je jezelf gewoon enorm. Niks slechte dag hoor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Toff schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 02:39:
[...]
HUH? Jij leest heel iets anders als wat ik bedoel hoor! Ik zeg juist dat je, wanneer technische problemen niet van belang zijn, de volle aandacht aan de foto's zelf kan besteden. Ik geef toch tips, hoe je voor weinig geld (zonder dure macrolens) je handen vrij kan maken voor het creatieve werk? Ik heb opzettelijk niets over je resultaat gezegd, om je niet te ontmoedigen. Als je dit draadje een beetje hebt gevolgd, dan kan je weten dat ik ook allerlei macro-experimenten gedaan heb met omgekeerde (FD)-objectieven, voorzetlenzen, loupes van 1 euro etc. Eigen ervaring is, dat een los objectief tegen je body houden, gewoon niet lekker werkt. Lekker prutsen is leuk, maar met die setup beperk je jezelf gewoon enorm. Niks slechte dag hoor. 8)
Die reactie klinkt iig vriendelijker. Haha :P
Maargoed, iig bedankt voor de tips. Maar ik ga eerst ff lekker verder prutsen met de lens omgedraaid, daarna ga ik wel eens verder kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Toff, kwam mij ook een beetje bot over, je eerste reactie bedoel ik dan. Maar je hebt wel gelijk, met weinig tools kan je heel prettig macro doen. Een omkeerring is daar een goed voorbeeld van inderdaad.

Ik ben benieuwd, het mooiere weer zit er toch wel aan te komen, wat we in dit topic de komende tijd mogen verwachten.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de komende foto's!

Ik vraag mij trouwens af wie zoal gebruik maakt van een statief bij het maken van macrofoto's.
En vooral waarom wel of niet.
Ik ben namelijk aan het twijfelen om een geschikt statief hiervoor te kopen.

Alvast bedankt!
gr,
Pieter Ale

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik gebruik geen statief bij macro omdat dat me meer in de weg zit dan me helpt.
Gewoon zorgen voor genoeg licht voor een snelle sluitertijd zodat je uit de hand kan schieten (flitser?).
Bij extreem macro kan het misschien handig zijn, maar alleen als je geen bewegende dingen fotografeert.

Edit:
Toch nog even 2 foto's toevoegen.
Deze zijn overigens niet met mijn dSLR, maar met mijn 5 jaar oude Sanyo Xacti J4 gemaakt.
Zo zie je maar dat een simpele compact camera best leuke foto's kan maken, zelfs zonder hulpmiddelen.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/mud.starrr/100449/SANY0889/web.jpg?ver=12299861200001

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/mud.starrr/100449/SANY0878/web.jpg?ver=12299861220001

[ Voor 43% gewijzigd door Mud.Starrr op 18-03-2009 15:24 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

pieter_ale schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:02:
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de komende foto's!

Ik vraag mij trouwens af wie zoal gebruik maakt van een statief bij het maken van macrofoto's.
En vooral waarom wel of niet.
Ik ben namelijk aan het twijfelen om een geschikt statief hiervoor te kopen.

Alvast bedankt!
gr,
Pieter Ale
Ik doe de laatste 1,5 jaar ofzo geen macro meer, maar ik gebruikte nooit een statief.
Je weet van te voren niet hoe het beestje gaat zitten of uberhaupt waar...ik pakte dus de camera gewoon in de hand vast.

Iso800 pakken (geen probleem tegenwoordig met die mooie camera's) en F/16 ofzo...hopen op goede zon en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Geen statief idd...af en toe eens een eenbeen statief als het echt donker weer is. En idd iso 800 f8-f16 en je sluitertijd in de gaten houden 1/(brandpunt lens) minimaal aanhouden.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Bij gebrek aan een eenbeenstatief gebruik ik (soms) wel eens m'n driepoot, maar dan met de benen bij elkaar, bij "levende natuur". Als je echt een driepoot gebruikt, kan je de laatste scherpstelling niet doen, door je camera voor- en achteruit te bewegen (tenminste, dat blijkt voor mij vaak de meest praktische manier). Een klein beetje steun en wat extra gewicht geeft net iets meer stabiliteit, maar soms zit een statief ook gruwelijk in de weg. No pain, no gain, zal ik maar zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
  • Laatst online: 11-02-2023
Ik heb de lente in huis gehaald O+
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/10za3br.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13
Nog maar eens een keertje een fotootje dan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.interstyles.nl/got/vlieg.jpg

Ik vind vooral de pollen die aan hem kleven erg leuk :)

Oh ja : canon 350d met ef-s 60 macro.

[ Voor 10% gewijzigd door WVL_KsZeN op 21-03-2009 21:00 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

honnepon schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:44:
Ik heb de lente in huis gehaald O+
Waarom heb je gebruik gemaakt van iso 1600? Er zit zodanig veel ruis in dat het behoorlijk stoort op zo´n mooi kleurig onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Gemaakt met een Sony A900 met een zeer special objectief.
Een Sony 135mm STF (Smooth Transfer Focus) en een set tussenringen.
Door de tussenringen kan je er op een paar CM mee focussen.
Foto's zijn zo uit de camera (onbewerkt), alleen verkleind.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/mud.starrr/100576/_DSC4697/web.jpg?ver=12376665060002
Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/mud.starrr/100576/_DSC4700/web.jpg?ver=12376666370002

[ Voor 7% gewijzigd door Mud.Starrr op 21-03-2009 22:24 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 21:21:
[...]

Waarom heb je gebruik gemaakt van iso 1600? Er zit zodanig veel ruis in dat het behoorlijk stoort op zo´n mooi kleurig onderwerp.
Hmmm helemaal mijn fout :o , ik heb hem blijkbaar vergeten terug te zetten op automatisch na een vorige shoot , een les voor mij!!! Opletten hoe mijn toestel ingesteld staat :P .
Morgen ga ik even opnieuw proberen zonder 1600 iso ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 21:26
Moet dit nou bij het macro- of bij het lente topic? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/.fotos/knop.jpg

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie van jullie gebruikt er een (ring-) flitser voor macrofotografie? Ik heb een ZOOM DVD met Macrofotografie en daar was iemand die zweerde bij Ringflitsen met macrofotografie.

Ik heb 'n 100mm 2.8 op mijn 40 en vind het erg lastig om alles scherp te krijgen. Doe het uit losse hand. Vaak waait het maar helpt het als ik een ringflitser hier voor aanschaf? Ik heb een 430EX die praat bijvoorbeeld samen met een ringflitser. Kan ik zelfs van 2 kanten flitsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 17:13
Ringflitsers zijn niet goedkoop. Vooral niet die syncen met je andere flitser. Zelf heb ik gekozen voor een OC-E3 kabeltje om mijn flitser off-shoe te kunnen gebruiken. Helpt ook al veel. Het ligt natuurlijk een beetje eraan of je veel aan macro doet. Maar voor de aantallen foto's die ik maak is een ringflitser de aanschaf niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Een echte ringflitser is erg duur.
Hoewel je ze ook kunt gebruiken voor portretten zou ik het er niet zo snel voor over hebben omdat je verder erg beperkt bent.
Ik flits gewoon met een gewone flitser (of 2) van de zijkant (draadloos).
Hangt van het merk af, maar een aantal merken (Minolta/Sony in mijn geval) heeft dat standaard ingebouwd in het flitssysteem.
Anders met een kabeltje of radio-triggers aan de slag.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die MR-14 EX van Canon gaat op Ebay voor zo'n 300,- euro weg. Heb ik misschien wel over voor extreem goede macroplaten. Vind het gewoon leuk om zo'n ding te hebben, maar ik vraag me af hoe jullie (foto's hier zijn redelijk gaaf) de foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
Ik wil nog een poginkje wagen na mijn vorige "foutje"met 1600 iso ;) .
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/23ie8n6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

in dit topic gebruiken niet veel mensen een ringflitser en een paar van de besten in dit topic (in ieder geval vroegere delen van dit topic) daarvan weet ik dat ze geen ringflitser gebruiken.

- Zeker macro behoeft geen duur materiaal, maar voornamelijk skills. Simpel reflectiescherm voor een stopje extra licht
- flitser op de body zetten, maar met softbox achtig iets erop

etc etc, bedenk het maar...
Zelfs kleurfilters zou je kunnen gebruiken bij wijze van, iets waar edwin bont ook erg goed mee was (sowieso een naam om te onthouden en werk van te bekijken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Eensch met Nomad ^^. Zo'n ringflitser kan ook in de weg zitten hoor! Ik gebruik zonodig wat A4 fotokarton als reflectiescherm of om het licht van m'n flitser daar te krijgen waar ik het wil. Lekker klooien met wat goedkope halogeen bureaulampjes kan binnenshuis ook aardige resultaten opleveren (even de witbalans met de hand instellen). Als het te gemakkelijk gaat, is het voor mij niet meer leuk. Iets anders is het natuurlijk als je er je brood mee moet verdienen, dan kan je eigenlijk niet zonder ringflitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:27:
Die MR-14 EX van Canon gaat op Ebay voor zo'n 300,- euro weg. Heb ik misschien wel over voor extreem goede macroplaten. Vind het gewoon leuk om zo'n ding te hebben, maar ik vraag me af hoe jullie (foto's hier zijn redelijk gaaf) de foto's maken.
Dat is geen gekke prijs nee.
Als je het er voor over hebt zou je het kunnen doen.
Hoewel je voor dat geld ook een normale flitser kan kopen waar je meer mee kunt is een ringflitser wel een erg leuk speeltje!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Of je maakt er zelf 1 ;)
http://www.youtube.com/watch?v=5b-Jozf7CAA
http://www.youtube.com/watch?v=gfvKH68NVnc

* Gutteguttegut is er ook 1 aan het maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Gutteguttegut:

Zou je een lijstje kunnen maken van de onderdelen en waar je ze vandaan hebt gehaald?
De materialen in amerika hebben we natuurlijk niet allemaal hier in NL.
En eventueel een paar maten voor je 40D (aangezien ik die ook ga gebruiken icm met een 580EXII)
Ik zit ook al een tijdje te kijken of ik een ringflitser kan maken voor wat portretten.

Misschien is het wel leuk om er een topic voor te openen en je stappenproces te laten zien met foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud.Starrr schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:30:
[...]

Dat is geen gekke prijs nee.
Als je het er voor over hebt zou je het kunnen doen.
Hoewel je voor dat geld ook een normale flitser kan kopen waar je meer mee kunt is een ringflitser wel een erg leuk speeltje!
Ik bezit al een 430ex. Ik ga daar gewoon als ik wat meer tijd heb er wat beter in verdiepen (lees: mee spelen). Heb nu een mooi objectief maar nog te weinig tijd om echt te spelen met macro.
Die spiegelkartonnen lijken me overigens wel heel gaaf. Kopen jullie dat bij KE of Konijn?

Ik ga nu eens googlen op 'edwin bont' om me wat verder te oriënteren.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

pauldegroot schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:44:
Gutteguttegut:

Zou je een lijstje kunnen maken van de onderdelen en waar je ze vandaan hebt gehaald?
De materialen in amerika hebben we natuurlijk niet allemaal hier in NL.
En eventueel een paar maten voor je 40D (aangezien ik die ook ga gebruiken icm met een 580EXII)
Ik zit ook al een tijdje te kijken of ik een ringflitser kan maken voor wat portretten.

Misschien is het wel leuk om er een topic voor te openen en je stappenproces te laten zien met foto's!
Hier ben ik al mee bezig, ik ga proberen hm nog meer "low budget" te maken.
Als ik klaar ben zet ik alles op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Je bent een engel, werkelijk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Gutteguttegut schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:05:
Of je maakt er zelf 1 ;)
* Gutteguttegut is er ook 1 aan het maken...
Nou, dat ziet er echt nog niet verkeerd uit!
Als ik de tijd heb ga ik dit ook nog wel een keer doen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mud.Starrr schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:51:
[...]Nou, dat ziet er echt nog niet verkeerd uit!
Als ik de tijd heb ga ik dit ook nog wel een keer doen.
Ik maak hm wel iets anders, kleiner en met een "onderdeel" van de Action ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
Gisteren gespeeld met macro's. Opspattent water, fruit en bloemen. Zie hier het resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3458/3388994163_f5ed633a1e.jpg
groter
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3602/3388550926_66de76c0df.jpg?v=0
groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 21:45
Wow,

Wat was je "setup" als ik vragen mag?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Die 2e is mooi (ook al is het geen macro ;)).
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe je dit precies gedaan hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Gutteguttegut op 27-03-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3547/3389885616_3b9fee2700.jpg

Zwart vel papier als background. Onderkant aan de tafel getaped, en bovenkant aan de muur. Ondergrond een handdoek (4 stuks nodig gehad). Li en Re een SB-600 getriggerd door de built in flash van de Nikon D90.

Lens was een 105mm macro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Noxa schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:29:
[afbeelding]

Zwart vel papier als background. Onderkant aan de tafel getaped, en bovenkant aan de muur. Ondergrond een handdoek (4 stuks nodig gehad). Li en Re een SB-600 getriggerd door de built in flash van de Nikon D90.

Lens was een 105mm macro.
Je vergeet een hulpje die het schijfje in het glas wilde gooien of je afstandsbediening van je camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Floris-K schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:03:
[...]

Je vergeet een hulpje die het schijfje in het glas wilde gooien of je afstandsbediening van je camera ;)
Schande hoe kan ik die vergeten! Idd we hebben om en om op de sluiterknop gedrukt of een schijfje fruit laten vallen. Moeilijk om de timing goed te hebben (burst werkt niet met built in als commander). Maar ook erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik heb sinds een weekje of 2 ook een setje $9 DX extension tubes voor op m'n 350d, dus ben een nieuweling op het gebied van macro's schieten maar vind het wel ontzettend leuk. Ik ben zelf nogal into horloges en absoluut geen natuurmens, dus in plaats van beestjes zijn m'n eerste pogingen voornamelijk mechanisch van aard. Eerste foto's waar ik een beetje tevreden over ben (klik voor Flickr en groter):

1. Gravering op de achterkant van een Stowa Antea horloge
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3578/3390809166_44bf74d95d.jpg

2. Mechanisch handopwind uurwerk type 6497
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3453/3389999521_62fc3bc779.jpg

3. Detail wijzerplaat Alpha chronograaf
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3449/3390807480_2910429e9e.jpg

4. Detail wijzerplaat Millionsmart tourbillon
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3635/3370468477_807fa61629.jpg

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mooie foto's!
Welke lens heb je op je extension tube gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Gutteguttegut schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:46:
Mooie foto's!
Welke lens heb je op je extension tube gezet?
Thanks! 50mm f/1.8, maar aangezien ik de diafragma knijp naar ergens tussen de 12 en 22 doe ik het daar niet echt om... m'n 'normale' lens is de 17-85 IS USM maar ik krijg daar met geen mogelijkheid iets degelijk gefocust als ik 'm op de tubes zet.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele fijne platen. Ik vind ze echt heel erg mooi.

Voor de finishing touch zou ik op foto 1 rechts onderin het randje er af soepen en op foto 4 rechts boven in.

Edit: oja, en de wijzers volgende keer even goed zetten op foto 4. Bij foto 3 heb je het wel gedaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik vind het inderdaad mooie platen, maar nummertje springt er toch wel uit voor mij. Zo gedetailleerd! Ik vind niet vaak een uurwerk mooi, maar dit is gewoon een kunstwerk! Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Thanks!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:53:
Edit: oja, en de wijzers volgende keer even goed zetten op foto 4. Bij foto 3 heb je het wel gedaan.
Ik had ze eerst goed gezet, maar aangezien de tijd gewoon liep was het al snel geen 10:10 meer :). Had ik kunnen voorkomen door de kroon in de zetstand te laten (bij foto 3 idd wel gedaan), maar achteraf vind ik het ook mooier dat de wijzers niet door de power reserve heen lopen.
TranceSetter schreef op zondag 29 maart 2009 @ 00:09:
nummertje springt er toch wel uit voor mij.
Ben nu toch wel heel benieuwd welke foto je precies bedoelde :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Acolyte57 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:29:
Ben nu toch wel heel benieuwd welke foto je precies bedoelde :>
Haha, niet handig idd. Bedoelde nummertje 2 (twee) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 16-09 13:39
Acolyte57 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:29:
Ik heb sinds een weekje of 2 ook een setje $9 DX extension tubes voor op m'n 350d, dus ben een nieuweling op het gebied van macro's schieten maar vind het wel ontzettend leuk. Ik ben zelf nogal into horloges en absoluut geen natuurmens, dus in plaats van beestjes zijn m'n eerste pogingen voornamelijk mechanisch van aard. Eerste foto's waar ik een beetje tevreden over ben (klik voor Flickr en groter):

1. Gravering op de achterkant van een Stowa Antea horloge
[afbeelding]

2. Mechanisch handopwind uurwerk type 6497
[afbeelding]

3. Detail wijzerplaat Alpha chronograaf
[afbeelding]

4. Detail wijzerplaat Millionsmart tourbillon
[afbeelding]
Geweldige schoten! Is eens wat anders dan de vele natuur macro's die je hier ziet (die ook best mooi zijn ;) ). Ik denk dat ik binnenkort toch echt een macro lens ga kopen, twijfel alleen nog tussen een 90 mm of een 100mm (eerste een Tamron, de andere een Canon).

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nummer 2 is inderdaad erg fraai. Alleen jammer dat ie net een tikkeltje flets is (doordat je door een glasplaatje heenschiet gok ik?). Als je de de donkere delen van de foto nog wat donkerder maakt (curve in PS, blacks in Lightroom) is ie helemaal af denk ik :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Orion84 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:58:
Nummer 2 is inderdaad erg fraai. Alleen jammer dat ie net een tikkeltje flets is (doordat je door een glasplaatje heenschiet gok ik?).
Klopt, achteraf bedacht ik me dat ik 'm ook open had kunnen schroeven om direct de foto te kunnen nemen maar had eigenlijk verwacht dat het glas niet zoveel uit zou maken... Tjah, daarvoor moet ik toch maar eens een pola filter voor de 50mm regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

Soepstengel schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:44:
[...]

Geweldige schoten! Is eens wat anders dan de vele natuur macro's die je hier ziet (die ook best mooi zijn ;) ). Ik denk dat ik binnenkort toch echt een macro lens ga kopen, twijfel alleen nog tussen een 90 mm of een 100mm (eerste een Tamron, de andere een Canon).
Vergeet ook de 100mm Tokina niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik heb ook de tokina, en hij bevalt mij super! ;)

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hier nog een zeer tevreden Tokina gebruiker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
vergeet ook de cosina 100 macro niet! is lekker goedkoop en ideaal om te kijken of macro wat voor je is. ze staan sporadisch weleens op marktplaats.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Ik heb inmiddels in het Canon mount topic gevraagd om tips voor een macro lens ;) Denk niet dat het de bedoeling is dat we hier een lens discussie gaan houden, post liever foto's!

Foto van een chrysanthemum als ik het goed begrepen heb ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3367/3410513138_76e5d841ac.jpg

Stats:
EOS 400D
18-55mm EF-s USM met Macro filter van B&W (dacht x5 maar weet niet zeker)
Veel nabewerking in PS vanwege de slechte kwaliteit door de macro filter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Niet online
Soepstengel schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 00:10:
Ik heb inmiddels in het Canon mount topic gevraagd om tips voor een macro lens ;) Denk niet dat het de bedoeling is dat we hier een lens discussie gaan houden, post liever foto's!

Foto van een chrysanthemum als ik het goed begrepen heb ;)
[afbeelding]

Stats:
EOS 400D
18-55mm EF-s USM met Macro filter van B&W (dacht x5 maar weet niet zeker)
Veel nabewerking in PS vanwege de slechte kwaliteit door de macro filter...
Onder wat voor licht is het gefotografeerd? Ik vind hem namelijk erg donker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Nelicquele schreef op zondag 05 april 2009 @ 01:36:
[...]

Onder wat voor licht is het gefotografeerd? Ik vind hem namelijk erg donker..
Hij is met onder flits licht gefotografeerd. Hier ziet hij er best wel licht uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 10:11
Overgeschakeld van de D70 naar een D90... Wat een wereld van verschil! Voor macrofotografie is het echt een gigantische stap vooruit op alle vlakken. Een van m'n eerste macrofoto's met de nieuwe camera:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3644/3415055526_190b218f81.jpg

f/10, 1/15, ISO1600 :)

Met m'n D70 was dit nooit gelukt. Véél te weinig licht en veel te veel wind :)
Voor de grap ook eens een kort filmpje gemaakt van een ander vliegje.

[ Voor 11% gewijzigd door FLuKee op 06-04-2009 09:14 . Reden: link naar filmpje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:44

Ankh

|true

FLuKee schreef op maandag 06 april 2009 @ 08:24:
Overgeschakeld van de D70 naar een D90... Wat een wereld van verschil! Voor macrofotografie is het echt een gigantische stap vooruit op alle vlakken. Een van m'n eerste macrofoto's met de nieuwe camera:

[afbeelding]

Wat voor lens heb je hier voor gebruikt? Erg mooie foto namelijk! :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 10:11
Dank je, ik gebruik een sigma 180mm. De reden waarom heb ik hier beschreven.

Qua vergroting/scherpte/detail kun je dit met elke macrolens, het is vooral de achtergrond die rustig blijft dankzij de 180mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashMoney
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10-2024
Deze zijn genomen uit de 'losse' hand zonder flitser. Aardig gelukt dacht ik zo...?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3542/3417860526_4fb9f357fb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3639/3417049985_9ba7f43149.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

FLuKee schreef op maandag 06 april 2009 @ 08:24:

[afbeelding]

Voor de grap ook eens een kort filmpje gemaakt van een ander vliegje.
Wow!
Ik dacht dat ik filmstand niet belangrijk vond, maar dit is toch wel erg gaaf.
Heb je gratis een goede videocamera bij je SLR.
Als mijn A900 dit had gehad had ik er denk ik toch wel gebruik van gemaakt als ik de kwaliteit zo zie.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Mud.Starrr schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:13:
Ik dacht dat ik filmstand niet belangrijk vond, maar dit is toch wel erg gaaf.
Zodra ik het geld ervoor heb wordt mijn 350d ingewisseld voor een 500d, en dat is voor een niet al te klein gedeelte ook te danken aan de 720p 30fps HD video stand ;) ik was er vroeger ook nooit zo van, maar sinds ik de beelden uit de 5d mk2 heb gezien ben ik om.

kan ik die afschuwelijke JVC MiniDV cam van 14 jaar geleden ook weggooien

[ Voor 9% gewijzigd door Acolyte57 op 06-04-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3377/3429551962_67e32e27dc.jpg

40D + 1.4TC, 50/1.8 en 25mm extension tube.

Volgens de specs van de EF25 zou de vergroting met een 1.4TC uitkomen op 1:0.95. net niet de magische 1:1. Moet je de 1.6 cropfactor ook nog meenemen in deze berekening?
Ik heb de foto ook nog iets gecropped om de compositie iets te verbeteren.

[ Voor 56% gewijzigd door vandijk op 11-04-2009 19:35 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandijk schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:07:
[afbeelding]

De schadelijke aziatische variant. Het geeft een scherp resultaat met zoveel spul erop. Daarmee haal je net de 1:1 (met deze foto in ieder geval als je niet gecropped hebt). Het beestje zelf is niet echt een mooi exemplaar.

Mijn bijdrage:

Rode fluweel mijt
1.4TC
Afbeeldingslocatie: http://www.pwiv.nl/GOT/MACRO/IMG_6068_r0.png

1.4TC + 2x25mm ext. tube
Afbeeldingslocatie: http://www.pwiv.nl/GOT/MACRO/IMG_6089_r0.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pwiv.nl/GOT/MACRO/IMG_6022_e1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pwiv.nl/GOT/MACRO/IMG_6035_e0_e0.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pwiv.nl/GOT/MACRO/IMG_6052_e1_r0.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pwiv.nl/GOT/MACRO/IMG_6052_e2_r0.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pwiv.nl/GOT/MACRO/IMG_6049_r0.png

Edit
Moet je de 1.6 cropfactor ook nog meenemen in deze berekening?
Nee, de 1.6 crop doet niet mee. De vergrotingsfactor heeft te maken met hoe groot je onderwerp op de sensor geprojecteerd wordt. Als je een 40mm sensor hebt (lengte) dan heb je een 1:1 vergroting als je onderwerp ook 40 mm is en exact op de hele sensor geprojecteerd wordt. Op een 22.2 mm sensor zou je onderwerp dus 22.2 mm lang moeten zijn om beeldvullend op de sensor geprojecteerd te worden bij een 1:1 vergroting.

Bij 2:1 is de lengte van je onderwerp dus 11.1 mm om beeldvullend te zijn. Een beestje met een lengte van 11.1 mm zal op een sensor van 22.2 mm voor de helft beeldvullend zijn bij een 1:1 vergroting.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:53

Infinchible

Woef!

@ Imagine:
Je hebt de mijt er wel scherp op, alleen ik vind het allemaal wat te druk. Het is allemaal natuurlijk erg klein, maar de zandkorrels vind ik toch redelijk irritant. De tweede foto heeft trouwens zwarte puntjes erop zitten, deze zou je nog weg kunnen clonen.
3, 4, 6 en 7 vind ik niet heel bijzonder, gewoon foto's van bloemen. 5 vind ik denk ik nog de beste van je foto's. Lekkere kleurtjes, rustige achtergrond. Alleen jammer van het donkere deel onderin.

@vandijk:
Leuke foto, DOF is goed gekozen, scherp genoeg! Alleen jammer van de reflectie van het (flits?)licht.
Toch zie ik ze liever op een natuurlijk ondergrond, maar hier komt hij wel lekker uit!

Van mij een vliegje, DOF is express erg klein gehouden. Ik vond hem wel lekker soft zo.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2s65y7n.jpg

Geschoten met een EOS 350D en een Sigma 150mm Macro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Grappig, ik heb laatst ook wat zitten experimenteren met de 1.4TC icm de EF25II. Als je de EF25II als eerste op een objectief zet, kan je daarna de extender gebruiken, ook wanneer het objectief eigenlijk niet geschikt is voor gebruik icm de 1.4TC. Door de krappe opening lukt dit weer niet met mijn (imi, "Danuba") set tussenringen. Rechtvaardigt de aankoop van die dure 25mm tussenring nog niet helemaal, maar grappig is het wel, bv in combinatie met een EF85F/1.8.

@ Infinchible: Je kan het wel opzettelijk gedaan hebben (wat moet je anders, gezien de exif?) maar ik vind het niet echt geslaagd zo. Misschien als het allemaal wat dichterbij geweest was, maar nu zou ik toch liever wat meer scherpte zien in de vlieg zelf

[ Voor 17% gewijzigd door Toff op 11-04-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:53

Infinchible

Woef!

Toff schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:37:
[...]
@ Infinchible: Je kan het wel opzettelijk gedaan hebben (wat moet je anders, gezien de exif?) maar ik vind het niet echt geslaagd zo. Misschien als het allemaal wat dichterbij geweest was, maar nu zou ik toch liever wat meer scherpte zien in de vlieg zelf
Misschien dat je deze iets beter vind, heb ik alleen wel moeten flitsen, dus het zachte is er wel helemaal vanaf.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/vpw40i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Die laatste vind ik persoonlijk al wat beter ja!

Hier nog een bij van mij :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3559/3435023588_549f936f72.jpg?v=0

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:21

DataGhost

iPL dev

Buitenkansje gisteren... ik wilde al een hele tijd een macro maken van een insect, het probleem is echter dat ze zo verdomd beweeglijk zijn, wat niet zo handig is voor mijn setup. Gisteren zat deze vlieg me dus een beetje te pesten door alsmaar niet weg te willen dus ik gaf 'm een mep en hij bewoog niet meer :) Gelukkig en vreemd genoeg was 'ie nog helemaal heel dus heb ik snel mijn camera gepakt. Het heeft eventjes geduurd maar dan heb je ook wat:

Afbeeldingslocatie: http://stack.dataghost.com/pics/20090412/IMG_5609.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Holy crap :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

@Dataghost, wat heb je daar voor gebruikt.

twee van gisteren
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3615/3435282920_c2a66485b4_t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3357/3434486727_93bebff400_t.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door ikman op 12-04-2009 19:54 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
Volgens EXIF data - 70/2.8. Maar ik gok dat hij nog één lens gebruikte om zo'n zoom te behalen. Misschien 50mm omgedraaid op dat andere lens? Of denk ik nou te ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
DataGhost schreef op zondag 12 april 2009 @ 18:31:
Buitenkansje gisteren... ik wilde al een hele tijd een macro maken van een insect, het probleem is echter dat ze zo verdomd beweeglijk zijn, wat niet zo handig is voor mijn setup. Gisteren zat deze vlieg me dus een beetje te pesten door alsmaar niet weg te willen dus ik gaf 'm een mep en hij bewoog niet meer :) Gelukkig en vreemd genoeg was 'ie nog helemaal heel dus heb ik snel mijn camera gepakt. Het heeft eventjes geduurd maar dan heb je ook wat:

[afbeelding]
Christ. Dit is dus de reden dat ik niet vaak in macro-topics kom. De rillingen lopen me serieus over het lijf :+ Heb ik met spinnen nog erger tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Oja, vergeten :+ 70-200 met omgekeerde 17-85 op 17mm :) 4:1 dus ongeveer. Ik heb ook nog wel pics op 12:1 maar daar is een vlieg eigenlijk al te groot voor. Helaas wel f/2.8 en dus krappe DoF omdat anders de beeldcirkel ook kleiner wordt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Afgelopen vrijdag de volgende foto gemaakt (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3545/3435265643_15fd970e70.jpg

Heb er toen veel meer gemaakt maar de crappy kwaliteit van mijn lens heeft er voor gezorgd dat ik 85% van de gemaakt foto's weg kon gooien... (groene rand om witte bladeren). Wordt dus echt tijd voor een nieuwe lens :)

Vindt het onderwerp zelf wel erg geslaagd, ik heb alleen mijn twijfels over de onderkant. Croppen wil niet echt lukken omdat ik dan automatisch dingen weg ga gooien die ik eigenlijk niet wil weg gooien. Wat vinden jullie?

edit: Jammer dat de EXIF data weg is...
EOS 400D
Tamron 70-300
300 mm
F/11
ISO 400
1/60 shutter speed

[ Voor 7% gewijzigd door Soepstengel op 13-04-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

DataGhost schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:26:
Oja, vergeten :+ 70-200 met omgekeerde 17-85 op 17mm :)
Dat klinkt als een vrij massieve combinatie :) heb je pics van de setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 22:18

Ethirty

Who...me?

Ben ook wel benieuwd ja, hoe zit dat aan elkaar? Ik heb ook 2 van die lenzen hier :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Uhhh... :$ :+

Afbeeldingslocatie: http://stack.dataghost.com/pics/macro/IMG_5324-2.jpg

70-200 rustend op het doosje van m'n 67-77mm stepupring (of een lens-bodydop), dan m'n 17-85 met 67-77mm ring er tegenaan gelegd op een lensdop en eventueel extra verhoging, stukje ducktape om het vast te houden en klaar :+ Ik heb het nog niet aangedurfd de lenzen echt aan elkaar vast te maken met schroefdraad maar volgens mij is dat toch niet zo nuttig. Op 12:1 hoef je je onderwerp maar 1 mm naar links of rechts te verschuiven om 'm alweer uit het beeld kwijt te zijn. Diezelfde verplaatsing naar voor of achter levert met veel geluk een OOF shot op maar hoogstwaarschijnlijk zie je gewoon helemaal niks. Dit ligt verder stabiel genoeg, vooral omdat m'n 70-200 intern zoomt :) Verder zit je dus al gauw tegen sluitertijden van een halve seconde of langer te kijken, als je de 70-200 op 200mm zet verlies je ook nog eens een stop of 2, 3, 4, wie weet... het beeld wordt in live view in ieder geval flink donker :+

Edit: ohja en een 40D met grip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 22:18

Ethirty

Who...me?

Nu snap ik waarom je die vlieg een mep heb gegeven, daar gaat ie nooit op wachten :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 09:44
guys, ik heb een eos 450d, icm een groothoek en telelens. echter ben ik de laatste tijden steeds meer interesse gaan tonen naar macro fotografie, dus wil ik een goede macro oplossing.

Budget: 300 euro (of ietsje meer)

Mogelijkheden: macro lens, extenders, tussenringen enz enz..

Wat is volgens jullie een goede optie?
Ik zelf zat te denken aan de canon 60mm EF-S f2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
wh00pz schreef op maandag 13 april 2009 @ 01:22:
guys, ik heb een eos 450d, icm een groothoek en telelens. echter ben ik de laatste tijden steeds meer interesse gaan tonen naar macro fotografie, dus wil ik een goede macro oplossing.

Budget: 300 euro (of ietsje meer)

Mogelijkheden: macro lens, extenders, tussenringen enz enz..

Wat is volgens jullie een goede optie?
Ik zelf zat te denken aan de canon 60mm EF-S f2.8
Dit is een verzameltopic voor macro foto's, niet echt de plek om te vragen welke lens je het beste kan gaan kopen.

Het grote Canonmount-objectieven-topic V11.0
Zoek op Soepstengel en je zult een post van mij vinden met ongeveer dezelfde vraag. Mocht je nog geen antwoord hebben kunnen vinden dan kan je die vraag daar nog eens stellen ;) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@Dataghost, die vlieg had zijn oog wel eens ff kunnen poetsen :Y) Is wel érg dichtbij zo :*)

Nog twee van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3307/3437322499_2fb3e6dc12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3392/3437322295_a1669861ed.jpg

Beide klikbaar voor groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben ook ff bezig geweest in de tuin..

Klikbaar !
Afbeeldingslocatie: http://www.raaltenoord.nl/foto/photo.php?file=/Macro/_thm/thm_IMG_6253.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.raaltenoord.nl/foto/photo.php?file=/Macro/_thm/thm_IMG_6242.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.raaltenoord.nl/foto/photo.php?file=/Macro/_thm/thm_IMG_6256.JPG

ISO: 100 Exposure: 1/60 s Aperture: f/13.0 Focal length: 90 mm

[ Voor 5% gewijzigd door Aapie op 15-04-2009 17:35 . Reden: Info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

TranceSetter schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:28:
@Dataghost, die vlieg had zijn oog wel eens ff kunnen poetsen :Y) Is wel érg dichtbij zo :*)

Nog twee van mij:

[afbeelding]

[afbeelding]

Beide klikbaar voor groter :)
2e is erg mooi.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Niet online
DataGhost schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:34:
Uhhh... :$ :+

[afbeelding]

70-200 rustend op het doosje van m'n 67-77mm stepupring (of een lens-bodydop), dan m'n 17-85 met 67-77mm ring er tegenaan gelegd op een lensdop en eventueel extra verhoging, stukje ducktape om het vast te houden en klaar :+ Ik heb het nog niet aangedurfd de lenzen echt aan elkaar vast te maken met schroefdraad maar volgens mij is dat toch niet zo nuttig. Op 12:1 hoef je je onderwerp maar 1 mm naar links of rechts te verschuiven om 'm alweer uit het beeld kwijt te zijn. Diezelfde verplaatsing naar voor of achter levert met veel geluk een OOF shot op maar hoogstwaarschijnlijk zie je gewoon helemaal niks. Dit ligt verder stabiel genoeg, vooral omdat m'n 70-200 intern zoomt :) Verder zit je dus al gauw tegen sluitertijden van een halve seconde of langer te kijken, als je de 70-200 op 200mm zet verlies je ook nog eens een stop of 2, 3, 4, wie weet... het beeld wordt in live view in ieder geval flink donker :+

Edit: ohja en een 40D met grip :+
Één woord: wauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb geen dure camera, maar ik heb met een een geleende goedkope camera(Fuji FinePix S5800 S800) toch wat plaatjes weten te schieten in Parijs die ik niet slecht vind, gezien mijn 0 ervaring met fotografie:

Shutter speed 1/950 f/3.5
Afbeeldingslocatie: http://www.xgbeatz.com/images/DSCF1792th.png
Shutter speed 1/390 f/3.5
Afbeeldingslocatie: http://www.xgbeatz.com/images/DSCF1819th.png

Wat vinden jullie van mijn eerste plaatjes(kleine nabewerking in Photoshop, ruis en curves)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Laatst online: 10-09 14:22
Heb sinds gisteren een Nikon D60 + 18-55mm Nikkor lens. Ben een beetje aan het oefenen, dit zijn één van de eerste foto's. :) (alles auto).

Klein bakje met een paar plantjes en een vogeltje. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/k.schievink/fotos/foto1.png

Boomstronkje van een bonzai boompje

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/k.schievink/fotos/foto2.png

Mijn 2 ratjes vinden het maar een eng ding. :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/k.schievink/fotos/foto3.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/k.schievink/fotos/foto4.png

Ik denk dat de foto's nog wel beter kunnen dan ze nu zijn. Ook heb ik niks bewerkt.
Graag feedback!

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar ik vind dit alles behalve macro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
cross-posten wordt niet gewaardeerd :)

[ Voor 81% gewijzigd door ThunderNet op 22-04-2009 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

3 stuks uit de tuin

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3590/3452094823_1bdf522e48_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3553/3452906568_6409e11586_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3651/3452089907_e20d1e3677_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ikman, op zich mooie foto's, maar ik mis een achtergrond. Heb je ze alledrie geflitst? Want dan komt dat nog wel eens voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

ja zijn geflitst maar de achtergrond was ook aan de donker kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Deorgere: Inderdaad absoluut geen makro, maar die ratjes, dat zijn wel ontzettend leuke modellen! Zou je eigelijk een aparte case mee moeten maken.

@ ikman: Ik krijg een beetje een tuinboekengevoel als ik jouw foto's zie. De bloempjes staan er op, oké, maar het oogt nogal plat. Verder kan een reflectiescherm oid geen kwaad, zeker wanneer je flitst. De slagschaduwen van de meeldraden op je witte bloempjes is me iets te heftig.

[ Voor 48% gewijzigd door Toff op 18-04-2009 20:47 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.