Over de discussie wat nu precies macro is en wat niet: ik vind het moeilijk om er een specifieke vergroting op te plakken. Van een libel kun je heel mooie detailfoto's maken zonder naar 1:1 te moeten gaan, en de meeste vlinderfoto's zijn eigenlijk ook geen macrofoto's terwijl je soms toch dingen op plaat zet die veel mensen nog nooit van zo dichtbij gezien hebben. Het blijft dus moeilijk.
AcXeller: je hebt vooral veel last van chromatische aberraties door die close up lens. Je kunt beter een iets duurdere achromaat kopen, die geven veel betere resultaten. Ook de scherpte laat wat te wensen over.
Cashmoney: aardige vergrotingen, het kevertje is leuk maar wel wat hard belicht. Jammer dat de mieren bijna haaks op het scherptevlak staan.
Madmaus: heel mooie foto. Misschien nog wat meer ruimte laten onderaan?
Vandermark: leuk gedaan. Zo'n slakkenoogjes met beperkte DOF zijn altijd leuk en niet makkelijk om te doen. Ook je spinnetjes staan er mooi op.
Tonym83: ik vind vooral de kleurtoon heel leuk. Verder kan ik me wel volgen in de commentaar van Toff.
Gutteguttegut: leuke actieshots, zeker de eerste.
Deorgere: ik mis vooral scherpte op de juiste plaats.
3Daniel: leuk tafereel. Ik vind dat éne beeld apart nogal druk ogen, de collage kijkt aangenamer.
Omdat de natuurlijke kleuren door het diffuse licht nogal aan de fletse kant waren, heb ik het beeld eens monochroom gemaakt. Vond het eigenlijk best geslaagd. Ik zie zelfs ruimte voor een reeks van dergelijke detailfoto's in verschillende kleurtinten.
Stack van 5 foto's met telkens f/22 en 1,6 seconden sluitertijd.
Volgende detailfoto wordt er een van een waterjuffer- of libellenkopje.