Aangezien ik het 200% met polthemol en F. Jacobse eens ben:
@madmaus, lekker scherp, leuke kleuren, maar ik mis een achtergrond. Ook vind ik het jammer dat de achterpoot is afgesneden
@F. Jacobse, Heerlijke kleuren, mooie scherpte, als ik de DOF wel erg kort. Maar dat heb je meestal als je zo'n beestje van voor erop zet.
@Cashmoney, alhoewel lekker scherp valt dit bij mij onder de categorie 'oefenen met mijn nieuwe macro-lens'. Kwa artistiekheid gaat nummer 1 nog, maar 2 en 3 doen me niets.
@Cashmoney (numero 2), hier vind ik nummer 1 echt leuk. Humor zelfs. Had het beestje nog meer naar rechts mooier gevonden denk ik, maar de pastelkleuren doen het goed hier. Nummer 2 heeft al een heel donkere achtergrond, en bij 3 is het gewoon zwart. Zelf hou ik altijd wel van kleur op de achtergrond zoals bij 5. Bij 4 ligt de DoF net teveel naar achteren.
@loewie-643-, de eerste heeft mooie kleuren, en de 2e is flets. Ook zijn beiden erg centraal, en geen macro maar close-up.
@Amstel76, De eerste vind ik mooi, al zou ik hem nog wat dichterbij willen zien. 2 en 3 zijn gewoon spinnen in een web, en dat vind ik nooit zo interessant.
@Imagine, nummer 1 is kwa scherpte en kleur top. De druppel geeft de foto evenwicht. De achtergrond is wel redelijk onrustig. 2 is net als wat ik hierboven zei gewoon een spin op een web. 3 doet me weinig doordat het onderwerp, de bes die scherp is, achter een blad wegvalt. 4 en 5 zijn me té centraal, en 5 vind ik netjes, al zou ik hem rechtsonder een stuk croppen zodat de libelle meer naar rechts komt te staan.
@madmaus, heerlijk scherp. Facetten zijn leuk, maar de omgeving vind ik niet echt mooi, en ik vraag me af wat dat is waar ie aan het 'snuffelen' is.
@fr3z, de kleuren in alle 3 de foto's zijn erg mooi. Lekker zacht. In nummer 1 is het onderwerp dan wel erg centraal, maar de bloem trekt mijn oog toch naar rechts, waardoor dit een foto is waarbij ik een centraal onderwerp wél mooi vind. 2 is dan weer té centraal, en 3 ook. Ik zou bijna het stuk blauw/grijs aan de rechterkant uitrekken zodat de bloemen meer naar links komen te staan. Zou een heel lekker rustig beeld opleveren.
En dan nu nog wat van mij. Gisteren ff wat vliegebeestjes geïrriteerd
Allen klikbaar voor groter