Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 34.778 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
Extera schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:49:
Umh, heeft iemand van jullie GTA San andreas? Ik wil die misschien kopen (voor 20 euro) maar ik vraag me af of hij gaat draaien, op de compatibilty list van Sony staan 2 product codes, de 1 schijnt te werken met "kleine problemen" De ander met "grote problemen" :(

http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.htm
Ik heb de platinum edition laatst gekocht en ik been zeer tevreden. Dat wil niet zeggen dat er geen issues zijn:

Op de een of andere manier flitsen (letterlijk) soms voorbij en dan knallen ze daarbij op hun voorganger. Wel grappig om te zien maar Het kan irritant zijn om doorheen te moeten rijden. Het gebeurt gelukkig niet heel vaak en het spel is zeer goed te spelen.

Ik ben nu zelf op 3e eiland en de meeste "flits" botsingen kan ik gewoon vermijden. Voor de rest geen vastlopers of andere rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-08 12:24
PS, ik ga binnenkort naar New York, als ik er daar een koop, is die identiek aan onze versie qua techniek? ga ik hem zonder problemen kunnen gebruiken? ook voor Europese titels enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Arokh schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 19:15:
PS, ik ga binnenkort naar New York, als ik er daar een koop, is die identiek aan onze versie qua techniek? ga ik hem zonder problemen kunnen gebruiken? ook voor Europese titels enzo?
Alleen PS3 games zijn regio vrij. ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
Arokh schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 19:13:
ben het helemaal eens met de mensen die stellen dat er voroal gezeurt wordt over het pakket. als je het geen fijn pakket vindt, dan koop je hem toch gewoon niet? misschien hebben ze bij sommige winkels nog wel een losse liggen voor 599 zonder die spellen en controller, als dat beter is.
natuurlijk is het wel zo dat de prijsverhoudingen volkomen zoek zijn. het is altijd zo dat in USA de electronica goedkoper is (mede dankzij onze importheffingen om de europese consolemakers (:-() te beschermen, maar inderdaad is de 599 euro van ons wel even 826 dollar!!

dus de goedkoopste versie in EU is 826 dollar,
en de goedkoopste versie in USA is 499 dollar. (als je hem online koopt in amerika betaal je trouwens nooit tax, dus Amazon bijvoorbeeld heeft gratis levering en geen tax, dus die 499 is gewoon 499...)

dan vind ik het niet boeiend of er wel of geen spelletje of controller wordt meegeleverd, of 20GB meer opslag heeft, het verschil is gewoon 65% !!!! maar anyway, wij moeten dus ten slotte niet zeuren, maar gewoon niet kopen als wij die hoeveelhied geld er niet voor over hebben...
dus die 499 is gewoon 499... waar je niks aan hebt. als je ps2 games erop wil spelen kan je ook je ps2 gebruiken, als je dvd's der op wil kijken kan dat ook op je ps2 etc.

Dodge Avanger:

EU: $36.535 http://www.dodge.nl/web/show/id=993848
US: $19.020 http://www.dodge.com/en/avenger/index.html

Waarom blijft iedereen toch steeds verbaasd over de prijs verschillen tussen EU en US?

[ Voor 7% gewijzigd door tex5 op 13-07-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Extera schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:49:
Umh, heeft iemand van jullie GTA San andreas? Ik wil die misschien kopen (voor 20 euro) maar ik vraag me af of hij gaat draaien, op de compatibilty list van Sony staan 2 product codes, de 1 schijnt te werken met "kleine problemen" De ander met "grote problemen" :(

http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.htm
Als ik google op beide product codes dan is degene met de noticeable issues waarschijnlijk een gelocaliseerde versie en degene met de minor issues de versie die je hier in de winkel zal vinden. Maar als je de product code opschrijft en meeneemt naar de winkel kun je gewoon op het hoesje kijken, de code staat namelijk op zijkant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

PS3 60 Gig Phase-Out ‘False’ Says SCEA

Zo zie je maar weer.. die directeur van SCEE was zeker dronken tijdens het interview 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Rival24 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 19:52:
[...]

Als ik google op beide product codes dan is degene met de noticeable issues waarschijnlijk een gelocaliseerde versie en degene met de minor issues de versie die je hier in de winkel zal vinden. Maar als je de product code opschrijft en meeneemt naar de winkel kun je gewoon op het hoesje kijken, de code staat namelijk op zijkant. :)
dan zet ik ook voor de duidelijkheid er nog even bij dat ik de volgende versie heb: SLES-52541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
ok, versie 0.0.1B is uit van GOTsent, een h264 MKV convertor naar PS3 compatible mp4 format.
Alle video gaat in streaming mode, dus conversie gaat best wel heel erg snel.
(voornamelijk diskspeed limited)
er zitten waarschijnlijk nog heeel veeel bugs in, maar die kan je ook naar de bijbehorende gmail account sturen. (@gmail.com dus)
Getest met enkele films (300, AVP, children of men) en veel clips, en daar ging het goed bij..

http://sentry23.googlepages.com/home

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 12:02
Sentry23 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:41:
ok, versie 0.0.1B is uit van GOTsent, een h264 MKV convertor naar PS3 compatible mp4 format.
er zitten waarschijnlijk nog heeel veeel bugs in, maar die kan je ook naar de bijbehorende gmail account sturen. (@gmail.com dus)
Getest met enkele films (300, AVP, children of men) en veel clips, en daar ging het goed bij..

Ik heb een trailertje gekozen om te converteren. alles verder op standaart instellingen gelaten. En ik klik op convert maar er gebeurt niks. Ik doe vast iets verkeerd. Ik krijg wel even snel zo'n command boxje dervoor.

[ Voor 15% gewijzigd door rickhansen op 13-07-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
rickhansen schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:57:
[...]

Ik heb een trailertje gekozen om te converteren. alles verder op standaart instellingen gelaten. En ik klik op convert maar er gebeurt niks. Ik doe vast iets verkeerd. Ik krijg wel even snel zo'n command boxje dervoor.
ok, dat klinkt alsof de paden verkeerd staan. Heb je gecontroleerd of je de tools die hij aanroept op de juiste paden hebt ?
Owja, en de bug dus op spaties in filenames... (stom...)
In de volgende release (dit weekeind) zal ik ff een check inbouwen op de tools, en de filenames met spaties goed behandelen..

[ Voor 15% gewijzigd door Sentry23 op 13-07-2007 23:03 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 12:02
heb hem test genoemd dus geen spaties, en de locaties zijn ook goed.

Ik zie het al Mijn bestand is 1080p en dat wil niet las ik net.

[ Voor 33% gewijzigd door rickhansen op 13-07-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 11-09 20:18
vandaag even sony gebeld om mijn spellen te claimen als early adapter.
kreeg zowaar ruzie met die vrouw aan de andere kant. >:)
kijk ik in het kader van het is altijd te proberen die games en controller gratis de ik het natuurlijk.
en ik moet eerlijk zeggen het was leuk. maandag bel ik weer.
net zo lang tot ze me zat zijn (ze nemen toch binnen 2 seconden op en bellen kost mij niks.)
maandag doe ik me voor als dom persoon.
dinsdag spreek ik engels.
en woensdag ben ik van het tv programma kassa.
iemand nog frisse ideeen?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Dutchzilla schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:52:
Misschien maak je als early adopter meer kans :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
Exirion schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:08:
[...]

Misschien maak je als early adopter meer kans :+
nee ik geef graag stroom aan de telefoon vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

kijk ik in het kader van het is altijd te proberen die games en controller gratis de ik het natuurlijk.
net zo lang tot ze me zat zijn (ze nemen toch binnen 2 seconden op en bellen kost mij niks.)
Dat is hetzelfde als dat ik Sony bel om een nieuwe PSP te claimen. Want, ik als early adaptor, kocht hem met launch. Maar hij is dalijk lichter, glanzender én goedkoper! Idem voor mn DS en de Elite Xbox straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 21:04
Maar niet bijna 200 EUR goedkoper in een paar maanden tijd ...

Ik ben wel blij dat de Homebrew scene nu een mogelijkheid heeft gevonden om het DDR ram van de RSX te gebruiken! welliswaar wat trager dan het XDR ram, maar toch lekker, en tevens bied het mischien nog wel verdere mogelijkheden die net zo ethisch zijn als Sony's bedrijfs ethiek. ;)

[ Voor 69% gewijzigd door coretx op 14-07-2007 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

How about... Get a life? 8)7 8)7
Mensen enerveren die er helemaal niets aan kunnen doen, grow up :N

Echt weer typisch iets voor Nederlanders of een halve week in frustratie te verspillen om een gemiste controller en wat games (die je waarschijnlijk toch niet eens wil, maar het gaat om het principe, nietwaar?, zij gratis games, dan ik ook)

Ik heb de laatste twee dagen snel eens bijgelezen, en 80% van de posts is pauperig kansloos geneuzel over dalende prijzen. Euhm? Is dit tweakers.net? Dalende elektronica prijzen, wie had dat gedacht |:( 8)7

Trouwens, vandaag op de frontpage: Scee-president David Reeves heeft aangegeven dat de Europese consument voorlopig niet op een lagere prijs voor de PS3 hoeft te rekenen. Ook de Amerikaanse prijsverlaging blijkt slechts een tijdelijke maatregel te zijn.

Ook dat hele dollar-euro verhaal is telkens zo vermoeiend. Het leven is in het algemeen goedkoper in de USA (en de lonen natuurlijk ook wel). Ga maar na en vergelijk andere elektronica items: iPod, XBOX, enz... Daar zijn de prijzen qua getal in euro zelfs hoger (ipod iets van 280 euro tegen 230 dollar, dus we komen er nog niet zo slecht vanaf). Europa is gewoon een ongunstig klimaat om zoiets te lanceren. Protectionisme, hoge belastingen, meer welvaart. Live with it. (en trouwens zeg, hoeveel betaal je hier telkens om naar de arts te gaan bvb, dat weegt niet op tegen die 100 euro die je meer betaalt voor een ps3)

De early adopters wéten wat hen te wachten staat, iedereen weet het, dat risico neem je nu eenmaal. En toch achteraf komen klagen... Bij de xbox was het anders, dat ding werd na een paar weken al fel in prijs verlaagd, de huidige ps3 staat al sinds maart te koop aan die prijs. Vind het zelfs idioot om 'compensaties' te vragen.
Diezelfde early adpoters zijn nu al een paar maand aan het genieten van hun nieuwe apparaat, die dénken zelfs niet meer aan die 100 euro.

Had een 360 gekocht als je zo voor prijs beducht bent, of blijf wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de ps3 films kan streamen van een windows shared map, uiteraard zonder het gebruik van andere programma's?

ik bedoel geen divx maar meer hd wmv en x264 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
rickhansen schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:14:

dat zou het niet moeten zijn.. ik ga nog ff verder testen ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 01:22:
[...]

How about... Get a life? 8)7 8)7
Mensen enerveren die er helemaal niets aan kunnen doen, grow up :N

Echt weer typisch iets voor Nederlanders of een halve week in frustratie te verspillen om een gemiste controller en wat games (die je waarschijnlijk toch niet eens wil, maar het gaat om het principe, nietwaar?, zij gratis games, dan ik ook)

Ik heb de laatste twee dagen snel eens bijgelezen, en 80% van de posts is pauperig kansloos geneuzel over dalende prijzen. Euhm? Is dit tweakers.net? Dalende elektronica prijzen, wie had dat gedacht |:( 8)7

Trouwens, vandaag op de frontpage: Scee-president David Reeves heeft aangegeven dat de Europese consument voorlopig niet op een lagere prijs voor de PS3 hoeft te rekenen. Ook de Amerikaanse prijsverlaging blijkt slechts een tijdelijke maatregel te zijn.

Ook dat hele dollar-euro verhaal is telkens zo vermoeiend. Het leven is in het algemeen goedkoper in de USA (en de lonen natuurlijk ook wel). Ga maar na en vergelijk andere elektronica items: iPod, XBOX, enz... Daar zijn de prijzen qua getal in euro zelfs hoger (ipod iets van 280 euro tegen 230 dollar, dus we komen er nog niet zo slecht vanaf). Europa is gewoon een ongunstig klimaat om zoiets te lanceren. Protectionisme, hoge belastingen, meer welvaart. Live with it. (en trouwens zeg, hoeveel betaal je hier telkens om naar de arts te gaan bvb, dat weegt niet op tegen die 100 euro die je meer betaalt voor een ps3)

De early adopters wéten wat hen te wachten staat, iedereen weet het, dat risico neem je nu eenmaal. En toch achteraf komen klagen... Bij de xbox was het anders, dat ding werd na een paar weken al fel in prijs verlaagd, de huidige ps3 staat al sinds maart te koop aan die prijs. Vind het zelfs idioot om 'compensaties' te vragen.
Diezelfde early adpoters zijn nu al een paar maand aan het genieten van hun nieuwe apparaat, die dénken zelfs niet meer aan die 100 euro.

Had een 360 gekocht als je zo voor prijs beducht bent, of blijf wachten.
als je had gelezen zag je dat ik het deed om te treiteren niet omdat ik zit te piekeren thuis omdat ik die 2 games en een controller misloop. ik ben niet de doorsnee nederlander die gefrustreerd thuis zit vanwege dit.
maar ik ben er wel een die heel eritant kan zijn.
en zoals ik al zij baad het niet dan schaad het niet.

heb jij er last van als ik de consumenten bond vraag om hier iets aan te doen
of kassa mail vanwege dit.

ik doe dit niet uit frustratie of boosheid. ik ben namelijk enorm blij met mijn ps3 vanaf dag 1
en hij is voor mij zijn 600 euro waard geweest.
maar ik blijf een mens en gratis dingen vinden we allemaal leuk toch.

stel dat het mij lukt om die gratis spullen alsnog te krijgen.
dan zou jij toch stiekem ook wel die 2 games en extra controller willen?

wat ik probeer te zeggen is ik wist donders goed dat zoon actie zou komen.
ik ben niet boos op sony ik ben niet gefrustreerd thuis. integendeel ik geniet van mijn leventje van mijn games. en ik geniet er ook van om afentoe een beetje te treiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
tex5 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 19:26:
Playstation 3 prijsverschil usa/eu...

Dodge Avanger:

EU: $36.535 http://www.dodge.nl/web/show/id=993848
US: $19.020 http://www.dodge.com/en/avenger/index.html

Waarom blijft iedereen toch steeds verbaasd over de prijs verschillen tussen EU en US?
Waarom vergeet iedereen toch altijd weer de belastingen bij het bekijken van prijzen tussen de usa en NL. Wij hebben hier, helaas, 19% btw de amerikaanse prijzen zijn altijd zonder "sales tax" die per staat verschillend is.

Dus eerst de btw uit de 599 halen : 599 / 119 x 100 = 503 euro. Dat zijn zo'n 680 dollar. Verschil met de usa dus ongeveer 80 dollar oftewel 59 euro. Daarvoor krijg je dan wel een stuk langer garantie dan in de usa. Nog steeds duurder maar niet absurd veel.

En wat auto's betreft is het nog veel erger in NL : eerst graag 45,2% (!!) bpm op de netto prijs, en dan nog eens 19% btw op de netto prijs. Dan nog +328 euro als het een diesel is of -1540 euro als het een benzine auto is. Daar gaan we

Duurste dodge diesel in NL = 33.900 daarin zit : 9.569 euro BPM (!) en 3.884 euro btw. Auto kost dus af fabriek zoals in de usa : 20.446 euro....

Bedenk dat je die 33.900 euro die je hier voor je autootje mag betalen, ook nog even eerst NETTO verdienen moet. Als je een beetje leuk verdient gaat er 40% naar premie's en belastingen. Je moet dus 56.500 euro verdienen om 20.446 euro aan auto te krijgen.

Betaal je blauw in nederland dus zowel voor je PS3 als voor de auto's, niet omdat ze hier duurder zijn maar vanwege een aan waanzin grenzende belastingdruk !. O ja ik woon ondertussen niet meer in Nederland, en dat doen nog 130.000 anderen per jaar die ook kunnen rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de starterspack komt wat gebeurt er dan met de normale 60gb versie? Die zal toch echt in prijs verlaagd moeten worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 08:44:
[...]
Waarom vergeet iedereen toch altijd weer de belastingen bij het bekijken van prijzen tussen de usa en NL. Wij hebben hier, helaas, 19% btw de amerikaanse prijzen zijn altijd zonder "sales tax" die per staat verschillend is.

Dus eerst de btw uit de 599 halen : 599 / 119 x 100 = 503 euro. Dat zijn zo'n 680 dollar. Verschil met de usa dus ongeveer 80 dollar oftewel 59 euro. Daarvoor krijg je dan wel een stuk langer garantie dan in de usa. Nog steeds duurder maar niet absurd veel.

En wat auto's betreft is het nog veel erger in NL : eerst graag 45,2% (!!) bpm op de netto prijs, en dan nog eens 19% btw op de netto prijs. Dan nog +328 euro als het een diesel is of -1540 euro als het een benzine auto is. Daar gaan we

Duurste dodge diesel in NL = 33.900 daarin zit : 9.569 euro BPM (!) en 3.884 euro btw. Auto kost dus af fabriek zoals in de usa : 20.446 euro....

Bedenk dat je die 33.900 euro die je hier voor je autootje mag betalen, ook nog even eerst NETTO verdienen moet. Als je een beetje leuk verdient gaat er 40% naar premie's en belastingen. Je moet dus 56.500 euro verdienen om 20.446 euro aan auto te krijgen.

Betaal je blauw in nederland dus zowel voor je PS3 als voor de auto's, niet omdat ze hier duurder zijn maar vanwege een aan waanzin grenzende belastingdruk !. O ja ik woon ondertussen niet meer in Nederland, en dat doen nog 130.000 anderen per jaar die ook kunnen rekenen ;)
Mag ik even vragen waar je nu woont dan, misschien voor mij ook een optie?? Overigens is het verschil iets groter geworden vanwege de stijging van de euro t.o.v. de dollar.
actuele koers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
rickhansen schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:14:

Er zijn wat dingen veranderd in de code, zou je nog eens willen kijken wat hij doet ? (en wat er anders in de log komt te staan ?)

[ Voor 6% gewijzigd door Sentry23 op 14-07-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
HaseMike schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 08:44:
[...]

Niet om een hele economische discussie op gang te brengen maar als ik het goed begrijp vind jij dat iedereen in NL 40% van zn verdiende inkomen door de plee spoelt en daar niks voor terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjonge jongen, ik had dus mijn ps3 vorige week zaterdag (7-7-2007) gekocht bij de media markt voor 590 euro. Gister vernam ik van die actie dat je 2 spellen + extra controller erbij kreeg. Dus ik naar de MM toe, werd ik overal heen gestuurd(servicedesk,game-afdeling, kassa).

Eindconclusie was dat ik naar huis moest en mijn ps3 in de doos moest doen, boekjes alles erbij, om hem vervolgens bij de MM te ruilen. Ik kreeg een bon van de de servicedesk, ging naar de game-afdeling en pakte gwn een nieuwe ps3 doos + 2 spellen + extra controller :). Die gast moest wel een speciale factuur maken, maarjah...het was het wachten waard ;).

Nadeel is wel dat ik al demo's kwijt ben & me opnieuw moet registreren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Veel blueray films hebben het PCM 5.1 geluidsspoor. Weet iemand of de PS3 deze ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Gisteren ook een Playstation 3 met 2 spellen en een extra controller gekocht (o ja en heb er ook maar gelijk een HDMI kabeltje bijgekocht). Het beeld is echt geweldig op een Full-HD tv van Samsung.

Ik heb ook gelijk een amerikaanse account aangemaakt zodat ik de us store ook demo's en trailers kan downloaden. Hebben ze in japan nog andere demo's en kan iemand me een voorbeeld adres geven?

Nu wil ik ook nog digitaal geluid. Kan ik dan het beste een optische kabel vanuit de playstation naar de reciever doen of is het beter om de optische kabel vanuit de tv naar de reciever te doen (op deze manier heb ik een het geluid van de tv en het geluid van de playstation 3 digitaal of niet?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Jesp_J schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:37:
Ik heb ook gelijk een amerikaanse account aangemaakt zodat ik de us store ook demo's en trailers kan downloaden. Hebben ze in japan nog andere demo's en kan iemand me een voorbeeld adres geven?
Hier heb je een tutorial: http://www.japanesepsn.com/

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Thx japans typen is ook best moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
zou iemand mij eens kunnen uitleggen hoe je nou zo'n US
account aanmaakt, in een beetje in Jip en Janneke taal !!

ik krijg het niet voor elkaar :(

kan je dan ook de US en de Ned store benaderen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Jesp_J schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:37:
Nu wil ik ook nog digitaal geluid. Kan ik dan het beste een optische kabel vanuit de playstation naar de reciever doen of is het beter om de optische kabel vanuit de tv naar de reciever te doen (op deze manier heb ik een het geluid van de tv en het geluid van de playstation 3 digitaal of niet?)?
Van harte met je aankoop en veel plezier, maar dat zal zeker lukken.

Ik zou de PS3 met een optische of coax kabel verbinden met je receiver, even aangenomen dat deze die ingang(en) ook heeft. Dit geeft zonder meer het mooiste geluid....succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Tim45 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:22:
Veel blueray films hebben het PCM 5.1 geluidsspoor. Weet iemand of de PS3 deze ondersteund?
Ja. De PS3 converteert ook Dolby TrueHD en DTS-HD naar PCM. Handig als je versterker niet die nieuwe formaten ondersteunt maar wel 7.1 PCM over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
absrnd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:52:
zou iemand mij eens kunnen uitleggen hoe je nou zo'n US
account aanmaakt, in een beetje in Jip en Janneke taal !!

ik krijg het niet voor elkaar :(

kan je dan ook de US en de Ned store benaderen ??
gewoon in de xmb een nieuwe useraccount aanmaken en dan met die useraccount je registreren op psn.

Voor adres gebruik je: 90210 Beverly hills, California (of Ca) en dan voor straat mag je zelf wat invullen. en dan kan je gewoon downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Dutchzilla schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 03:13:
[...]
Als je had gelezen zag je dat ik het deed om te treiteren niet omdat ik zit te piekeren thuis omdat ik die 2 games en een controller misloop. ik ben niet de doorsnee nederlander die gefrustreerd thuis zit vanwege dit. maar ik ben er wel een die heel eritant kan zijn. en zoals ik al zij baad het niet dan schaad het niet.

ik doe dit niet uit frustratie of boosheid. ik ben namelijk enorm blij met mijn ps3 vanaf dag 1
en hij is voor mij zijn 600 euro waard geweest.
maar ik blijf een mens en gratis dingen vinden we allemaal leuk toch.
Weet je wel hoe gestoord je zo overkomt? "Ik been niet gefrustreerd of boos, maar een irritante treiteraar" ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:11

S2S

IK vind dat als je de prijs zo snel na de launch verlaagt er idd wat tegen over mag staan voor de early adapters, die juist Sony steunde door die PS3 van 599 te kopen. MS heeft dit wil gedaan toen ze ook na een paar maanden de Xbox1 prijs verlaagde, de early adapters kregen dacht ik 2 gratis games.

Beetje lame dat MS wel weet hoe het moet, maar Sony niet. Erg spijtig.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 15:23

Blaz0r

:)

Ik heb gisteren dan toch eindelijk maar een ps3 gehaald, deze aanbieding sprak mij wel aan.

Voor degene die die de ps3 op 23 maar gekocht hebben, dat hoord er nou eenmaal bij als je de eerste wil zijn. Ik heb dit ook gehad toen ik de ps2 kocht voor 1200 gulden en deze een paar maanden later in prijs zakte. Ik heb gewoon niet al te veel meer op de prijs gelet daarna. Voor degene die hem vorige week hebben gekocht, er waren geruchten genoeg over een aankondiging op de e3 dus dat weekje had je wel kunnen wachten. Maar in de meeste gevallen zal je je ps3 nog om kunnen ruilen voor het goedkopere pack :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Plaatje nieuwe firmware?
Afbeeldingslocatie: http://www.gamed.nl/messages/49352.jpg

Ingame muziek kiezen en resolutie veranderen. Mooie en handige toevoegingen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2S schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:59:
IK vind dat als je de prijs zo snel na de launch verlaagt er idd wat tegen over mag staan voor de early adapters, die juist Sony steunde door die PS3 van 599 te kopen. MS heeft dit wil gedaan toen ze ook na een paar maanden de Xbox1 prijs verlaagde, de early adapters kregen dacht ik 2 gratis games.

Het zijn adOpters, maar goed...

En nergens staat dat het common rule is om compensaties uit te delen bij prijsdalingen. Dus er 'moet' helemaal niets.

Misschien een goede tip: eenmaal je je apparaat hebt gekocht, ga dan niet meer prijzen vergelijken, het gaat nu eenmaal zo. Toen ik een mac mini had gekocht kwam er na een maand ook een betere revisie voor wel 180 euro minder. Ik heb gewoon na aankoop een paar maanden de apple store genegeerd :) Dat is beter voor je gemoedsrust.

Hopelijk dooft de prijsdiscussie een beetje uit en kan het weer over gamesaanbod gaan, wat er weer veelbelovend uitziet. Nieuw, fris, indrukwekkend. Hier lijkt sony wel te weten hoe het moet, en MS niet ;) . Sony heeft gewoon meer background en meer geschiedenis in de console markt. MS koopt zich overal in. Er straalt in elk geval weinig passie vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv

De prijsdaling van de Xbox was ook van een andere orde. Die ging na 5 weken van 480 euro naar 300 euro, zeg maar 40%. De Amerikaanse PS3-prijs ging na 6 maanden 16% omlaag. Da's al een stuk minder.

Overigens ben ik het wel met je eens dat een gebaar van Sony naar de eerste Europese PS3-kopers op zijn plaats zou zijn, maar aan de andere kant is dat ook gewoon het risico dat je loopt als early adopter. Ik had bij de aanschaf van de PS3 al ingecalculeerd dat hij in korte tijd extreem zou zakken in prijs. Aan de andere kant, we kregen ook een gratis Casino Royale erbij geleverd, dat was toch een soort beloning voor de eerste kopers.

Tja, you win some, you lose some.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill

voor de duidelijkheid: MS verlaagde de prijs niet na een paar maanden maar na een paar weken. En als ik me dat goed heriner was dat met 180 euro wat natuurlijk enorm is...

Sowieso die prijsverlaging kon je al heel lang aan zien komen en het was eigenlijk ook niet meer dan logisch dat Sony tijdens de E3 iets zou gaan veranderen. Niet wakker van liggen en gewoon van je console genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een superslimme zet van sony, nu heeft sony iedereen lekker warm gemaakt met de nieuwe games die gaan komen en gelijk de prijs verlagen.

600 euro voor de ps3 met 2 joypad en 2 games is echt een superprijs, ik ben benieuwd wat winkels gaan doen met de ps3's die daarlijk overblijven want volgens mij wordt het dan helemaal aantrekkelijk.

Ik heb toch liever alleen een ps3 voor 450 euro :), die games ken ik al en hoef ik niet, een extra controller is mooi meegenomen maar die koop je daarlijk op marktplaats voor 15 euro door deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ga je ook bij de AH klagen dat de Heineken deze week in de aanbieding is terwijl je juist vorige week een kratje gekocht hebt!? Nee natuurlijk niet.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Kan er niet een prijsverlagingstopic komen oid? Er is genoeg moois te melden vanaf de E3, maar dat verzuipt in de klaagzangen van anderen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Shiver23 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:34:
Kan er niet een prijsverlagingstopic komen oid? Er is genoeg moois te melden vanaf de E3, maar dat verzuipt in de klaagzangen van anderen.
Het gaat hier sowieso altijd alleen maar over de prijs. Eerst gezeik van mensen die liefst de PS3 voor 200 euro zouden kopen en nu gezeik van mensen die al een PS3 hebben en zich genaaid voelen omdat ie ineens goedkoper wordt :/

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Nou laten we goeie voorbeeld nemen dan :P

nieuwe versie van Home zag er echt cool uit niet? Het leek alsof alles veel "persoonlijker" was geworden. Je eigen huis met niet alleen je eigen inrichting maar ook locatie etc. Het zou geweldig zijn als ze een soort van sims tool maken waarmee je je eigen huis kan maken ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ok, laat ik dan een zeur actie starten over de achterlijkheid van sommige games die gaan uitkomen. Als lichtend voorbeeld wil ik aanhalen 'Turok'. Nu is een potje knallen op zn tijd niet verkeerd, maar ik krijg toch echt de indruk dat het intens debiele verhaaltje (crash op andere planeet en hee daar leven dino's... :/) alleen verzonnen is om de setting te rechtvaardigen waarin je tegen dino's moet vechten (wat kennelijk leuk is, voor de in explosies en andere pulp geinteresseerde gamer).

Dan bekijk je zo'n video van een on-stage gameplay demo en dan zie je een basis van de 'bad guys' en PAL daarnaast is een open en blood liggend nest van een zeer gevaarlijke dino, op nog geen 10 meter van de wachtpost. Die hebben elkaar kennelijk nog nooit ontmoet: die dino en die wachters, maar jij kunt daar gebruik van maken! Je maakt die dino kwaad en DAN INEENS valt die dino de wachters aan!.

Ik kwam niet meer bij van het lachen bij het zien van zoveel onnozels. Geloofd men nu echt dat dit soort pulp als hoogwaardige game doorkan?

En zo zijn er meerdere te bedenken: de verhaaltjes zijn zo intens slecht, wat de game bijna een hol karakter geeft want je doet dingen in de game maar het waarom is zo onduidelijk door het magere verhaaltje dat de lol er IMHO snel af gaat.

(en nu niet aankomen dat in tetris ook geen verhaal zit, ik heb het over big 3D titels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Shiver23 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:21:
Plaatje nieuwe firmware?
[afbeelding]

Misschien maar zoals als met de Firmware 2.0 verhalen. Pas als sony het uitbrengt weet je zo iets zeker ;)

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

EfBe schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:53:
Ok, laat ik dan een zeur actie starten over de achterlijkheid van sommige games die gaan uitkomen. Als lichtend voorbeeld wil ik aanhalen 'Turok'. Nu is een potje knallen op zn tijd niet verkeerd, maar ik krijg toch echt de indruk dat het intens debiele verhaaltje (crash op andere planeet en hee daar leven dino's... :/) alleen verzonnen is om de setting te rechtvaardigen waarin je tegen dino's moet vechten (wat kennelijk leuk is, voor de in explosies en andere pulp geinteresseerde gamer).

...

(en nu niet aankomen dat in tetris ook geen verhaal zit, ik heb het over big 3D titels)
Mmm wel Turok kwam uit het playstation one tijdperk, en geloof me daar waar ook een paar games met een verhaal van niets!

Wat denk je dan van Halo..aarde aangevallen door aliens, dat is verre van vernieuwend ( de combat was dertegen ). Tombraider is ook altijd een dunne schil geweest om maar de zoveelste temple in te gaan!

Wil je verhaal? GTA IV..Final Fantasty! Daar zit verhaal in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Shiver23 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:21:
Plaatje nieuwe firmware?
[afbeelding]

Als dat zo zou zijn.. hopelijk ook on the fly wisselen tussen HDMI en SPDIF audio dan.

Maar ok, games.. EchoChrome! Daar kan ik echt niet op wachten...
En hebben ze nu dus ook LocoRoco aangekodigt voor op PSN ?
Ik kan dat niet zo snel terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:38:
[...]

Het gaat hier sowieso altijd alleen maar over de prijs. Eerst gezeik van mensen die liefst de PS3 voor 200 euro zouden kopen en nu gezeik van mensen die al een PS3 hebben en zich genaaid voelen omdat ie ineens goedkoper wordt :/
Eigenlijk zou Sony zoiets moeten doen als Microsoft deed bij de prijsverlaging van de xbox1, mensen die op hun bon konden aantonen dat ze binnen een bepaalde periode de xbox1 hadden gekocht voor de oude prijs kregen een joypad en 2 games cadeau.

Deze aktie van Sony lijkt eigenlijk verdomd veel op de aktie van Microsoft toen, maarjah.

Mensen die zich genaaid voelen moeten gewoon massaal naar Sony bellen en klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gooi er maar even een nieuw Killzone 2 filmpje tegenaan:

http://www.gametrailers.com/player/22115.html (HD)

Ja, het zou idd beter zijn om Sony lastig te vallen met je klachten ipv een forum vol te spammen die Sony toch niet leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:49
Hoe goed is zo'n PS3 nou eigenlijk in het afspelen van blu-ray films, dvd films en muziek (van cd's)? Zit er ook een afstandsbediening bij? Hoe werkt die?

Zit er over te denken hem te kopen als blu-ray speler (niet om mee te gamen :$ ), omdat op dit moment dit 1 van de goedkoopste blu-ray spelers is.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorn1986 op 14-07-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 10:20
Er zit geen afstandsbediening bij, maar deze kan je wel los kopen
http://www.bartsmit.com/s...enuID=75&productID=149249

Maar je kan ook gewoon de draadloze controller gebruiken als afstandsbediening.

Het is wel jammer dat je je universele afstandsbediening niet kan gebruiken omdat bij de ps3 de communicatie via Bluetooth gaat ipv. infrarood.

Blu-ray ziet er super uit, dvd's ook (volgens velen beter dan highend spelers) ook de upscale mogelijkheid bevalt goed. Muziek cd's kan je prima afspelen en ook direct rippen naar de ps3 harddisc. Je hebt alleen geen display op de ps3, dus als je muziek wil luisteren moet je je tv aanzetten om de juiste track te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:14:
Ik gooi er maar even een nieuw Killzone 2 filmpje tegenaan:

http://www.gametrailers.com/player/22115.html (HD)

Ja, het zou idd beter zijn om Sony lastig te vallen met je klachten ipv een forum vol te spammen die Sony toch niet leest.
die had ik nog niet gezien :)

Ik moet zeggen dat het er allemaal prachtig uitziet, alleen vind ik de explosies zo tegenvallen. Weet niet wat er niet aan klopt maar het lijkt gewoon net alsof het allemaal kleine plaatjes zijn die over elkaar worden geplakt om effect van een explosie te geven. Niet echt mooi ieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Ik heb nu de playstation 3 Optisch aangesloten op de versterker (Sony HT-DDW750).

Nu lees ik hier allemaal dingen over PCM geluid. Wat is dat precies? Op de playstation kun je instellen hoe het geluid afgespeeld moet worden. hoe moet ik dat nu instellen?

het BD audio-uitvoerformaat (optisch digitaal)
Moet ik dit dan op Bitstream of Lineaire PCM zetten?

Em maakt het dan niks uit dat het beeld via HDMI naar de tv gaat en het geluid via optisch naar de versterker?

Nog een klein vraagje:
We hebben ook nog thuis een dvd speler van sony staan die via coaxiaal verbonden is met de versterker. Is het nu beter om de dvd's gewoon met deze dvd speler te blijven afspelen of kun je dat ook beter met de playstation doen omdat hij dvd beeld omzet naar hd beeld (dan hoeft de tv dat dus niet te doen? (k weet niet wat er mooier uit ziet).

Moet ik de instelling van breedbeeld DVD op Pan en scan zetten of op Letterbox?
En wat moet je bij de instellingen van DVD upscalen zetten (ik wil geen vervorming)?

ALvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor wie hierop antwoord kan geven:

Ik wil een paar games via eBay gaan kopen. Dit zijn Amerikaanse games, omdat die lekker goedkoop zijn. Nou weet ik dat de PS3 regiovrij is, maar hoe zit het als je online wilt gaan? Ben je via het spel dan bijvoorbeeld gebonden aan regio's of iets dergelijks? Of als je downloads van het spel wilt, uit welke Store kan je die dan halen (werken downloads uit de EU Store bij een US game?)

Kortom, wie heeft ervaring met het importeren van games en hoe verschillen deze met de EU versies?
Is de inhoud van de discs verder identiek...? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Blaz0r schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:10:
Maar in de meeste gevallen zal je je ps3 nog om kunnen ruilen voor het goedkopere pack :D.
Ps3 om kunnen ruilen?? Je zal max het verschil terug kunnen krijgen lijkt mij

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Laatst online: 23-12-2015
Sentry23 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:41:

Sweet! Nu aant proberen. Spelen mp4's groter dan 4GB wel af bij jou op je ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Ik heb er ook een gehaald van Bart Smit met Resistance en F1. Leuk speelgoed. Kun je ook films naar de PS3 kopieeren via het netwerk of moet dit via een USB apparaat? En kun je via een Windows media server ook de TS files met H264 codecn afspelen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
tex5 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:50:
[...]

Sweet! Nu aant proberen. Spelen mp4's groter dan 4GB wel af bij jou op je ps3?
Heb er al versie 0.03 op staan met een split button, zodat je ze na conversie direct kan splitten, al is de disk dan echt druk aan het reutelen..
Boven 4 GB werkt bij mij ook niet, maar zo valt het wel te doen.
(net een test gedaan met Silent Hill in 720P. nice.. :) )
Wel apart trouwens om te zien dat er echt veel main profile h264 bestanden zijn die allemaal level 5.1 hebben staan.
Ik mag nu alleen m'n netwerk thuis gaan bekijken waarom de wireless speed van m'n computer op 3 MB/sec capped lijkt te zijn wat net te langzaam is om soepel te kunnen spelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Sentry23 op 14-07-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

EfBe schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:53:

Dan bekijk je zo'n video van een on-stage gameplay demo en dan zie je een basis van de 'bad guys' en PAL daarnaast is een open en blood liggend nest van een zeer gevaarlijke dino, op nog geen 10 meter van de wachtpost. Die hebben elkaar kennelijk nog nooit ontmoet: die dino en die wachters, maar jij kunt daar gebruik van maken! Je maakt die dino kwaad en DAN INEENS valt die dino de wachters aan!.

Ik kwam niet meer bij van het lachen bij het zien van zoveel onnozels. Geloofd men nu echt dat dit soort pulp als hoogwaardige game doorkan?

En zo zijn er meerdere te bedenken: de verhaaltjes zijn zo intens slecht, wat de game bijna een hol karakter geeft want je doet dingen in de game maar het waarom is zo onduidelijk door het magere verhaaltje dat de lol er IMHO snel af gaat.

Turok valt me ook wel tegen. Het is ook voornamelijk knallen. Bij bijvoorbeeld King Kong was je soms zelf de prooi en moest je overleven. Dat bracht een bepaalde spanning mee en dat vond ik erg goed gedaan (zeker voor een film game). Zoiets had ik graag bij Turok gezien, maar het is idd een slap verhaaltje en hersenloos knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Sentry23 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:06:
[...]

Heb er al versie 0.03 op staan met een split button, zodat je ze na conversie direct kan splitten, al is de disk dan echt druk aan het reutelen..
Boven 4 GB werkt bij mij ook niet, maar zo valt het wel te doen.
(net een test gedaan met Silent Hill in 720P. nice.. :) )
Wel apart trouwens om te zien dat er echt veel main profile h264 bestanden zijn die allemaal level 5.1 hebben staan.
Ik mag nu alleen m'n netwerk thuis gaan bekijken waarom de wireless speed van m'n computer op 3 MB/sec capped lijkt te zijn wat net te langzaam is om soepel te kunnen spelen.
Ik ben aan het testen :) (Bad Boy's 2 720p)

edit: umh, ik krijg 3 losse bestanden? Zal ik de logfile mailen?

[ Voor 16% gewijzigd door Extera op 14-07-2007 18:19 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Extera schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:01:
[...]

Ik ben aan het testen :) (Bad Boy's 2 720p)

edit: umh, ik krijg 3 losse bestanden? Zal ik de logfile mailen?
Als je 1 mp4 bestand krijgt dan is't in ieder geval goed.
Maar als je er 3 hebt heb je waarschijnlijk de ac3, aac en h264, en gaat de merge niet goed.
Stuur de log maar op ja. naar sentry23 op gmail.com :)
Wel zo netjes om het forum niet met allemaal tests te vervuilen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sentry23 op 14-07-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
offtopic:
Naar welk e-mail adres :+

[ Voor 74% gewijzigd door Extera op 14-07-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij welke winkels kan ik de ps3 en 2 games naar keuze voor 600 euro krijgen? Want de starterspack wil ik niet

Kan dat bij de bart smit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Jesp_J schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:12:
Ik heb nu de playstation 3 Optisch aangesloten op de versterker (Sony HT-DDW750).

Nu lees ik hier allemaal dingen over PCM geluid. Wat is dat precies? Op de playstation kun je instellen hoe het geluid afgespeeld moet worden. hoe moet ik dat nu instellen?

Moet ik de instelling van breedbeeld DVD op Pan en scan zetten of op Letterbox?
En wat moet je bij de instellingen van DVD upscalen zetten (ik wil geen vervorming)?

ALvast heel erg bedankt.
Eeeh..veel vragen, wat zal ik zeggen je moet zelf proberen wat je mooier vindt. Let wel op dat met een PAL televisie je toch geen HD kwaliteit krijgt dus dat upscalen weinig zin heeft!

Voor BD media, well het zal gedownsampelt worden naar PAL kwaliteit en natuurlijk..stereo behalve als je de PS3 aansluit op een geluids systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
SiErRa schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:31:
Er zit geen afstandsbediening bij, maar deze kan je wel los kopen
http://www.bartsmit.com/s...enuID=75&productID=149249

Maar je kan ook gewoon de draadloze controller gebruiken als afstandsbediening.

Het is wel jammer dat je je universele afstandsbediening niet kan gebruiken omdat bij de ps3 de communicatie via Bluetooth gaat ipv. infrarood.

Blu-ray ziet er super uit, dvd's ook (volgens velen beter dan highend spelers) ook de upscale mogelijkheid bevalt goed. Muziek cd's kan je prima afspelen en ook direct rippen naar de ps3 harddisc. Je hebt alleen geen display op de ps3, dus als je muziek wil luisteren moet je je tv aanzetten om de juiste track te kiezen.
bedankt voor je uitleg, nog een paar vraagjes:

als je dan eenmaal een PS3 met zo'n mooie afstandsbediening er bij hebt; moet je daar dan nog iets voor instellen of reageert hij dan direct? Is zo'n afstandsbediening enkel voor het benaderen van een blu-ray film of kan je er ook dvd's mee benaderen? Leest de PS3 ook gebrande (film)dvd's?

En ik las een keer een nieuwsartikel op tweakers.net over blu-ray schijfjes die rare ''spikkels'' hadden op de lees-kant, is daar al wat meer over bekend? Is dat een issue van de PS3 of is dat een issue van de schijfjes?

En hoe zit het met het afspelen van blu-ray schijfjes die bijvoorbeeld 1080P zijn als mijn televisie alleen een HDMI signaal van 720P of 1080i ondersteund? Kan de PS3 het dan ''downscalen'' van 1080P naar 1080i/720P?

EDIT: nog 1 vraagje dan ;) : de huidige beveiliging van de blu-ray schijfjes blijft zo? Of komt er later een andere beveiliging voor de schijfjes waardoor ze mogelijk niet meer af te spelen zijn op een PS3?

[ Voor 18% gewijzigd door Jorn1986 op 14-07-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Jorn1986 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:14:
[...]

als je dan eenmaal een PS3 met zo'n mooie afstandsbediening er bij hebt; moet je daar dan nog iets voor instellen of reageert hij dan direct? Is zo'n afstandsbediening enkel voor het benaderen van een blu-ray film of kan je er ook dvd's mee benaderen? Leest de PS3 ook gebrande (film)dvd's?
Ik heb zo'n ding niet, maar kan me niet voorstellen dat hij niet werkt met een dvd film :9
En ik las een keer een nieuwsartikel op tweakers.net over blu-ray schijfjes die rare ''spikkels'' hadden op de lees-kant, is daar al wat meer over bekend? Is dat een issue van de PS3 of is dat een issue van de schijfjes?
Dat is een issue van de schijfjes zelf
En hoe zit het met het afspelen van blu-ray schijfjes die bijvoorbeeld 1080P zijn als mijn televisie alleen een HDMI signaal van 720P of 1080i ondersteund? Kan de PS3 het dan ''downscalen'' van 1080P naar 1080i/720P?
Jep, dat kan hij, en dvd's upscalen gaan ook prima
EDIT: nog 1 vraagje dan ;) : de huidige beveiliging van de blu-ray schijfjes blijft zo? Of komt er later een andere beveiliging voor de schijfjes waardoor ze mogelijk niet meer af te spelen zijn op een PS3?
Lijkt me niet, anders gaan heel veel mensen dat ding bij Sony door het raam gooien.
Zoiets kunnen ze niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Thanks! nu weet ik weer genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 11-09 19:57

Appie

F1RST Racing

Je sync de bluetooth remote met de ps3 (zoals je voor elk bluetooth apparaat moet doen. DIt is eenmalig). Hierna werkt hij net als een normale remote (en tevens als ps 3 controller..) en dus ook als diendanig tijdens films etc.

Werkt perfect imo.

[ Voor 15% gewijzigd door Appie op 14-07-2007 19:59 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Appie schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:59:
Je sync de bluetooth remote met de ps3 (zoals je voor elk bluetooth apparaat moet doen. DIt is eenmalig). Hierna werkt hij net als een normale remote (en tevens als ps 3 controller..) en dus ook als diendanig tijdens films etc.

Werkt perfect imo.
En je hoeft niet eens te richten :D (ze hebben die remote wel zo gemaakt dat het lijkt alsof het wel moet)
De ps3 controller werkt voor mij goed genoeg :)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
[...]

Dat was met 1 enkele persing van 1 enkele titel. Er is niks aan de hand met Blu-Ray dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 15:26
Ik ben ook van plan om binnenkort een nieuwe console te kopen maar twijfel tussen een PS3 en een x360. Ik neig naar de PS3 omdat de HDD makkelijk te vervangen is en omdat het bluray gebruikt. Maar de prijs, de hoeveelheid games(ik weet dat dit binnenkort veranderd) en het feit dat er bijna geen verschil is in de graphics vergeleken met een 360 doen mij twijfelen. Mijn vraag is, wat heeft jullie overgehaald om toch voor een PS3 te gaan? zijn het de exclusieve games? de controller? of toch iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Nog 1 vraagje dan... de PS3 kan CD's (muziek) afspelen, kan het ook vanaf een CD een DivX of een XviD decoderen en afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
mavi schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 22:12:
Ik ben ook van plan om binnenkort een nieuwe console te kopen maar twijfel tussen een PS3 en een x360. Ik neig naar de PS3 omdat de HDD makkelijk te vervangen is en omdat het bluray gebruikt. Maar de prijs, de hoeveelheid games(ik weet dat dit binnenkort veranderd) en het feit dat er bijna geen verschil is in de graphics vergeleken met een 360 doen mij twijfelen. Mijn vraag is, wat heeft jullie overgehaald om toch voor een PS3 te gaan? zijn het de exclusieve games? de controller? of toch iets anders?
Voordat mensen mijn post gaan quoten om de Xbox360 te verdedigen; Dit zijn mijn redenen en mening waarom ik een ps3 heb gekocht ipv een Xbox360, dus ik wil niets of niemand bashen hier. Als iemand anders om bepaalde redenen liever een Xbox360 zou aanschaffen snap ik dat ook, leuke console, super online, veel leuke games :)

Ik heb zelf een tijd zitten afwegen en vergelijken, maar uiteindelijk toch voor de PS3 gekozen ipv de X360 omdat:
-Blue ray films kunnen kijken mooi meegenomen is als je toch al een HDTV hebt staan
-Wireless internet out of the box (360 niet dacht ik?)
-Gratis online
-HDD zelf idd te vervangen is, kan altijd handig zijn :)
-De 360 heeft een nogal hoge failure rate, dat compenseren ze enigzins met langere garantie, maar ik heb persoonlijk gewoon liever dat alles heel blijft, dus niet hoeven opsturen etc.
-Ik vind de controller fijner
-HDMI support
Het is alleen nog enigzins wachten op meer goede games, maargoed, die komen wel :) verder zijn een heleboel titels toch multiplatform en ontlopen de graphics elkaar niet veel. De ps3 is dan wel iets duurder, maar bovenstaande punten maakten voor mij het prijsverschil meer dan goed.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, het zijn beide leuke speeltjes en je krijgt imho bij beiden ook echt waar voor je geld, je moet gewoon even goed kijken naar waar je hem allemaal voor wilt gaan gebruiken en het belangrijkste; welke games vind je het leukst. Graphics blijven toch altijd ondergeschikt aan fun vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

My turn:

-Allereerst de games, ik hou toch erg van games als mgs4, ff13 en bv games van naughty dog etc. Ook verschijnen op de ps meer originele titels. De ps2 had games als shadow of the colossus en okami en zulke games verwacht ik ook voor de ps3 (denk aan little big planet).
-Verder verwacht ik dat de console langer mee kan gaan (duurzaamheid, grafisch) en ook langer mee zal gaan (kijk hoelang de ps1 en ps2 mee gaan, vergeleken met de xbox1).
-Ps3 heeft standaard een harde schijf, games kunnen daar gebruik van maken itt de 360.
-Blu-ray speler. Niet direct voor de films, die zijn nu ook nogal duur maar wel prachtig. Maar stel je voor dat de ps2 een cd-speler had gehad ipv een dvd-speler.
-Wireless internet
-Hdmi
-Digital in (weet niet zeker of de 360 dit heeft).
-Het oplaadsysteem van de controller en de motion sensor.
-Online is gratis. Ik ben niet zo'n online gamer en heb geen zin ervoor te betalen. Maar ik wil wel online komen en wie weet komt er een game die ik veel online zal spelen. Zoals op de pc met cs(s) het geval is.
-360 is te snel uitgebracht om de concurrentie voor te zijn, wat resulteert in veel kapotte xbox'en. Bovendien vind ik dat "next-gen" nu pas echt gaat beginnen (voor alle consoles en pc) als je kijkt naar alle prachtige games die eraan komen.

Kort samengevat: De games, het beleid en het apparaat zelf spreken mij meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Dan ik ook maar:

De games- En dan vooral Gran Turismo, heb deel 3, concept, prologue, 4, HD concept, allemaal grijs gespeelt, en ben dat ook van plan met de toekomstige delen. En daar kan geen PGR of Forza tegen op 8) Natuurlijk komen er nog meer geweldige games uit, zie ook mijn post een paar posts terug.

De looks, de ps3 staat gewoon mooier dan de xbox 360,

Blu-ray, jup mn vader heeft 200 euro meebetaald omdat er een blu-ray speler in zit :)

ps2, Zo kon ik nog al mn oude ps2 games nog spelen op mn ps3, op zich wel handig, en ik ben een beetje gewend aan kruisje rondje vierkantje en driehoekje :+
Mischien wel een beetje een sony fanboy O-) (heb overigens een poos geleden nog overwogen om een 360 te kopen, toch maar niet gedaan, en op de ps3 gewacht omdat 2 consoles te veel van het goede zou zijn)

De controller vind ik fijner en hij is oplaadbaar
(ik heb echt een hekel aan batterijen, bij mij moet alles een accu hebben :+ ), en die motion sensing is natuurlijk lachen voor de non-gamers. Rub a Duck FTW 8)

Het is een echt mediasysteem, heb al mn favoriete muziek dr op gezet, en is dus altijd bij de hand, fftjes internetten kan ook (mede dankzij de wireless functie)
Ik game zelf weinig online, en zou daar ook niet apart voor willen betalen, maar omdat het gratis is speel ik wel eens online, tjah moet mn skillz toch aan iemand laten zien 8) :P

Verder blijkt de 360, vaak kapot te gaan en lawaaierig te zijn, kan voor sommigen een groot nadeel zijn.

Uitendelijk had ik goeie ervaringen met de ps2 en de games daarvan, en denk dat ik dat met de ps3 ook gaat gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

[...]

Tuurlijk, wel standaard formaten en..het kan niet elke Divx aan ( je moet ze eerst omzetten ) maar dvd's en de standaard video formaten geen probleem. Je moet eerst even de afstandbediening registeren op de PS3 waar je het op gebruikt. Hoe je dat doet zit bij het boekje, het neemt dan "bleutooth nokje" 7 in. En hij zal altijd er op reageren. Een beetje zoals je alle bluetooth spullen erop aansluit!
Dat was een film, en een bepaalde serie..betekent gewoon dat er in de fabriek een probleem was met het stabiel houden van de stoffen voor de media. Gelukkig zijn die allemaal vervangen onder garantie! En mijn games bijvoorbeeld doen het allemaal nog wel dus nee het is geen on overkombaar probleem!
Weet ik niet zeker :)
De PS3 is up te daten en zal ALS het nog niet de sterker beveiligde BD-roms aankan via een software update het wel draaien! Dus nee ..vergeet niet..sony heeft veel ingezet op blu-ray dus dat zal het wel doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik heb altijd sony spul gehad, en tja op de PS3 kon je nog je PS2 games doen. Toch wel het minimale wat ik verwacht. Tuurlijk heb ik getwijfeld over de xbox360, maar ja..om 2 keer een spel te kopen omdat beide systemen zo verschillend zijn. En ik speel niet zo heel veel op mijn PS3 dus als ik die tijd nog moet opdelen tussen xbox360 en PS3.

Nee, ik vertrouw sony hiermee..tuurlijk ze hebben fouten gemaakt etc.. maar dit is bekende grond voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vier laatste posts geven prima alle pluspunten weer waarom hier gekozen wordt voor een ps3 ipv een 360.

Als je aan datzelfde profiel voldoet lijkt het mij een no-brainer.

(heb zelf nog geen ps3 voor alle duidelijkheid)

Belangrijk vind ik zelf
• de uitgebreide mediamogelijkheden. (mp3 op de harde schijf zetten en zo).
• internetmogelijkheid (browser)
• standaard wifi (maakt de xbox meteen heel wat minder interessant, want dat ding kost daar 80 euro. Zeker met de recente promo van ps3+twee games)
• Standaard hard disk, zowel vanuit het standpunt van de ontwikkelaar die erop kan rekenen, als van de gebruiker voor wat betreft mediagebruik. En zelf gemakkelijk te swappen voor een ander model, na bvb een drietal jaar. Ideaal toch
• als je niet veel online speelt, en weinig affiniteit hebt met al dat 'buddy gedoe' maar wel af en toe eens online een spelletje wil spelen: vooralsnog gratis op de ps3
• Belangrijkste voor mij: de controller. Zoals hierboven ook al aangegeven, als ps2 gamer ben je gewoon gewend aan die layout. Zelf vind ik ook de symmetrische layout een stuk aangenamer. Als de 360 nu gewoon de twee analoge sticks symmetrisch onder de duimen had geplaatst, zouden ze mij zelfs doen twijfelen ten opzichte van een ps3. Enkel en alleen daarvoor! (ik=ps fan). Ik kan echt NIET wennen aan die linkerstick die zo ver omhoog staat. En de 4 punts D-pad is gewoon van een heel andere kwaliteit bij de ps3. Vier aparte toetsjes >>> ronde schijf. (en de ronde d pad heeft vaak een verkeerde input, net zoals bij m'n cheape trustmaster pc gamepad)
• Design: de xbox ziet eruit als één of ander teletubbie console, terwijl je met de ps3 een mooi ontworpen stukje high end hifi apparatuur in huis haalt die helemaal niet misstaat naast een mooie tv

(• Niet voor iedereen van toepassing: experimenteren met linux on ps3, (en maak er meteen een heuse entertainment based pc van in de zitkamer)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Voor mij waren het de volgende redenen om voor de PS3 te kiezen ipv XB360;

- De naar mijn mening betere capaciteiten van de PS3, zowel qua hardware (CELL/RSX) als opslag medium (BLU-RAY). Verder de aanwezigheid van wi-fi, hdmi.

- Slechte kwaliteit van de XB360, wie wil nou het grote risico lopen van een defecte console en/of bekraste game dvd's?

- Gratis online. Ik zal nooit en te nimmer betalen om online te mogen gamen nadat ik al heb moeten betalen voor een breedband abbonement, het hardware platform en de software.

- Uitgebreide keuze wat verschillende en nieuwe spelsoorten betreft, initiatieven zoals Little Big Planet kunnen op mijn respect rekenen (alhoewel de meeste spellen die ik wil hebben nog niet uit zijn).

Zodra de XB360 een normaal betrouwbaar product is ga ik opnieuw erover nadenken om het aan te schaffen, maar dat zal dan voor offline gaming zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 15:26
Hartelijk dan voor de reacties.

Een PS3 is idd niet duurder dan een 360 als je de 360 uitbreidt met de functionaliteiten die de PS3 standaard biedt. Enige waar ik me zorgen om maak is de controller. Ik had eerst een xbox met de s controller en deze zat goed in mijn handen en heb zelf nooit een Playstation gehad dus weet niet hoe goed de controller hiervan is. Maar het went zeker wel.

Over twee weken zal ik er eentje gaan halen, jullie hebben me gewoon overgehaald :9~

Oh en weten jullie hoe de graphics op een ouderwetse crt tv eruit zien? heb zelf namelijk nog geen HDTV :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry als deze vraag nogal noob overkomt, maar ik lees hier dus dat de PS3 standaard van een internetbrowser is voorzien? Ik kan dus gewoon lekker vanaf de luie bank internetten? Zo ja, wanneer verschijnt er dan een toetsenbord voor en natuurlijk ook de muis?

Zou namelijk ook wel fijn zijn voor UT3 :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:28:
Sorry als deze vraag nogal noob overkomt, maar ik lees hier dus dat de PS3 standaard van een internetbrowser is voorzien? Ik kan dus gewoon lekker vanaf de luie bank internetten? Zo ja, wanneer verschijnt er dan een toetsenbord voor en natuurlijk ook de muis?

Zou namelijk ook wel fijn zijn voor UT3 :9
Er zit standaard een browser op ja, raadt wel aan een HDtelevisie te hebben :P 640x480 kijkt zo moeilijk!

Het mooie komt nu, je kan elke toetsenbord gebruiken! Je steekt gewoon de USB aansluiting in de PS3 en voila! Een werkend toetstenbord, zelfde geld voor een muis! Nu zal de muis in games minder bruikbaar zijn ( hoewel, wie weet ) maar ja kan dus af met elke goedkope of dure set naar eigen keuze.
Ja sommige toetsenborden worden verkocht "voor de ps3" maar dat is marketing! Want elk USB gebaseerd toetsenbord en muis doet het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy shit man! Dat is echt wel goed niews zeg, heb al wel een HDTV dus dat zit wel goed :9
Thx man, pff ja klinkt gek maar ook dit is voor mij toch écht wel een hele goede reden om een PS3 aan te schaffen hoor, naast natuurlijk alle genoemde dingen die hierboven genoemd zijn.

Nou, dan stel ik mijn pc upgrade nog maar eventjes uit en haal ik aankomende week de PS3 :9

Thx voor je reply :)

Ow ja heb ik nog een vraagje: de bijgeleverde HDMI kabel van Sony, is dat een beetje wat of raden jullie een ander ( duurder ) merk aan?

Edit: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=231307

Is ook wel erg leuk om te lezen, gaat over Cell ;) :9

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:46:
Ow ja heb ik nog een vraagje: de bijgeleverde HDMI kabel van Sony, is dat een beetje wat of raden jullie een ander ( duurder ) merk aan?
Sony levert geen HDMI kabel bij de PS3. Op die manier hoef je er niet voor te betalen als je het niet nodig hebt, en heb je alle vrijheid om zelf een merk te kiezen (met bijbehorende prijs) als je wel zo'n kabel nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:17
Sony HDMI kabel is ok, maar je kunt net zo goed een andere (veel goedkopere) kabel aanschaffen. Je zult absoluut geen verschil zien in beeldkwaliteit omdat alles digitaal over het kabeltje wordt verzonden.

Hier bijvoorbeeld

[ Voor 4% gewijzigd door bassie91 op 15-07-2007 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

mavi schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:26:Over twee weken zal ik er eentje gaan halen, jullie hebben me gewoon overgehaald :9~

Oh en weten jullie hoe de graphics op een ouderwetse crt tv eruit zien? heb zelf namelijk nog geen HDTV :'(
Congratulations, you have been assimilated
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/Area51/Nebula/4156/infirmary/xeno/borg/assimilation.jpg

Wat betreft je tv. Het verschilt voor iedereen, maar voor mezelf vond ik een hd-tv (720p) een must. Ik vond het verschil erg groot. Ten minste, ik heb 't verschil alleen bij de 360 gezien, maar voor de ps3 geldt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

mavi schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:26:
Ik het m'n ps3 eerst op een CRT TV aangesloten, en had toen al echt zo iets van WOW (motorstorm), en toen ik hem op de 42"Plasma aansloot had ik nog een WOW moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Nog een vraag dan (ja ik blijf maar bezig... :$):

kan de PS3 een 5.1 signaal van Dolby Digital, THX en DTS decoderen? En als je een PS3 dan met een HDMI kabel aansluit op een LCD-TV, hoe kan je dan een home cinema set het geluid laten weergeven in plaats van de televisie zelf? Zowel (dubbel) aansluiten op de PS3 én de TV en bij de home cinema set tussen input kiezen of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 11:10
Jorn1986 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 09:44:
Nog een vraag dan (ja ik blijf maar bezig... :$):

kan de PS3 een 5.1 signaal van Dolby Digital, THX en DTS decoderen? En als je een PS3 dan met een HDMI kabel aansluit op een LCD-TV, hoe kan je dan een home cinema set het geluid laten weergeven in plaats van de televisie zelf? Zowel (dubbel) aansluiten op de PS3 én de TV en bij de home cinema set tussen input kiezen of anders?
As ik me niet vergis IS THX toch gewoon een standaard in DTS codering en verschilt de codering van het signaal zelf niet. In dat geval is het gewoon ja. De PS3 kan zelfs via HDMI DTS-HD uitsturen.

Verder kun je je PS3 op je tv én hcs aansluiten. Ik heb mijn ps3 met HDMI op mijn plasma en optisch richting mijn versterker en werkt top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 10:20
Nee de PS3 decodeerd zelf niet, hij geeft het alleen door aan je receiver.

Er zit ook een optische digitale uitgang op, deze kan je op je receiver aansluiten en in de menu's kan je kiezen welke output je wil gebruiken.

Je kan als je een hele recente receiver hebt ook de hdmi kabel hierop aansluiten en vanaf de receiver 1 voor het beeld naar je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:16:
Vraagje voor wie hierop antwoord kan geven:

Ik wil een paar games via eBay gaan kopen. Dit zijn Amerikaanse games, omdat die lekker goedkoop zijn. Nou weet ik dat de PS3 regiovrij is, maar hoe zit het als je online wilt gaan? Ben je via het spel dan bijvoorbeeld gebonden aan regio's of iets dergelijks? Of als je downloads van het spel wilt, uit welke Store kan je die dan halen (werken downloads uit de EU Store bij een US game?)

Kortom, wie heeft ervaring met het importeren van games en hoe verschillen deze met de EU versies?
Is de inhoud van de discs verder identiek...? Thanks.
Iemand die mijn vraag misschien nog kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
mavi schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:26:
Hartelijk dan voor de reacties.

Een PS3 is idd niet duurder dan een 360 als je de 360 uitbreidt met de functionaliteiten die de PS3 standaard biedt. Enige waar ik me zorgen om maak is de controller. Ik had eerst een xbox met de s controller en deze zat goed in mijn handen en heb zelf nooit een Playstation gehad dus weet niet hoe goed de controller hiervan is. Maar het went zeker wel.
Iedere keer dat ik met een xbox controller heb gegamed had ik daarna last van m'n vingers, vooral de L2/R2 knoppen (die 'triggers') zeg maar, die zijn killing.. Bij de PS2/3 zijn ze gelukkig normaal en krijg je niet zere vingers wanneer je die knop een tijdlang ingedrukt moet houden.
Zeer goed (game zelf op een trinitron crt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Laatst online: 06-08 11:01
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:05:
[...]

Zover ik weet moet het geen probleem leveren.

Ikzelf heb zowel de Xbox360 als de PS3, en moet zeggen, beide bevallen me prima. Zelf zit ik meer achter de Xbox omdat daar een bredere games aanbod is. De PS3 heb ik gekocht als wanahave (moet ik eerlijk toegeven toch...). Blu-ray mooi meegenomen, en voor als Media Center PC is de PS3 veel slikker (ziet er grafisch mooier uit).

Vooralsnog als er een game uitkomt voor beide consoles neig ik naar de 360, maar voor games zoals Metal Gear Solid, heb je gewoon een PS3 nodig :) :) :)

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:05:
[...]

Ik heb zelf rfom gekocht, asian version.
Is gewoon in het nederlands (menu) , online ook geen problemen eerst gewoon europa servers en nu world servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok guys thx wat betreft de antwoorden mbt de HDMI kabel. Dan ga ik wel even langs mijn plaatselijke electronica winkel om er eentje aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik zit er ook aan te denken de PS3 te kopen voor de Blue-ray speler.
En dan waarschijnlijk het pakket met twee games en twee controllers.
Vraag me alleen af hoe het zit met het upscalen van blue-ray en dvd's.
Moet je wat instellen voor dat upscalen, of haalt de PS3 automatisch de
best mogelijke resolutie uit je TV (plasma) als je hem aansluit via HDMI of component ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt voor de info m00n en da-buddha! :)
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.