Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 34.634 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Rival24 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:26:
[...]

Het downloaden gaat echt supersnel, zelfs op drukke momenten tijdens de E3 en de release van The Darkness demo kon ik gewoon op volle snelheid downloaden, dat is bij Xbox Live weleens anders helaas.
Ik weet niet of je daar persoonlijke ervaringen mee hebt, of dat je het misschien van horen zeggen hebt, maar ik zelf heb nog altijd met volle snelheid kunnen downloaden. De demo van Blue Dragon bijvoorbeeld, 1.1 gig, had ik op dezelfde dag van de release in een klein half uur gedownload :), net zoals alle trailers tijdens de E3.

Zelf ben ik wel erg benieuwd naar Home en hoe dit het Sony Netwerk een extra boost gaat geven.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 11:52
steefje schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:14:
A: Het online netwerk van Sony, wat kan ik ervan verwachten? Worden er eisen gesteld aan de verbinding waarmee je inlogd zoals bij XBL, hoe is de snelheid in vergelijking met XBL ( kan je dus lagvrij gamen) Gaat het downloaden van demo's etc. een beetje snel?
Heb zelf beide staan en ben dus zeker geen Fanboy. Het online deel bij de PS3 is al stukken beter dan destijds met de PS2 maar kan zeker nog steeds niet tippen aan XBL. Door zijn gesloten karakter zit XBL veel netter ineen, alles is beter geïntegreerd.
Over in-game online kan ik nog niet zoveel zeggen wegens te weinig ervaring (met zowel 360 als PS3) maar ze lijken me gelijkwaardig.
Qua downloaden/store is XBL ook weer superieur. Er zijn een paar dingen die me enorm ergeren aan de PS3 store :
* traaaag... is web-based en die pagina's en GIFs laden echt wel traag. Ook reageert de interface soms uiterst traag. Je klikt op een icoontje, en secondenlang gebeurt er niets waardoor je de neiging hebt om nog eens te klikken. XBL is veel sneller.
* hij onthoudt niet welke files je al gedownload hebt. Is me nu al een paar keer overkomen dat ik eenzelfde trailer 2x gedownload heb. Bij XBL krijg je gewoon netjes een vinkje te zien naast de files die je al hebt.
* je moet veel te veel knoppen indrukken eer je iets gedownload krijgt (en waarom moet ik ineens START indrukken ipv X als ik wil bevestigen dat het op de harddisk is ?!). En als het betalend is, heb je nog eens een hoop knoppen erbij in te drukken om geld op je account te zetten en dan er mee te betalen. Zou veel simpeler moeten allemaal.

Qua hardware vind ik de PS3 absoluut superieur. Qua besturingssoftware (XMB vs 360 Dashboard) zijn ze aan elkaar gewaagd. Qua games heeft nu de 360 nog het voordeel omdat hij nu eenmaal al langer op de markt is en er dus meer games zijn, maar op termijn zal dat ook nagenoeg gelijk zijn. En qua online heeft de 360 toch nog het voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Dutch_Baseline schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:47:
-24Hz output voor Blu-ray via HDMI.
Houdt dat in!?
Dat zat er toch al in, dacht ik ?! Hoedanook heb je dan wel een TV nodig die 1080p/24 ondersteunt...

Wat ik wel eens gefixed zou willen zien is de afspeelvolgorde van MP3s. Als ik een CD rip op mijn Windows bak, dan ziet de PS3 de MP3s in een ogenschijnlijk willekeurige volgorde (het is niet alfabetisch en ook niet in volgorde). Is al een gekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Maximus schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:34:
[...]

zit je dan niet met het feit dat er een maximum zit aan de bandbreedte dat wlan kan doorsturen naar je PSP? Want je hebt dan een feitelijke max van 5.4mb/sec maar werkelijk zal dat 3 mb/s zijn. Ik ben dan benieuwd hoe groot de doorvoer is van een dvd of zelfs een bluray dvd.
Uiteraard zou de PS3 dan eerst het beeld downscalen naar PSP-resolutie voordat het gestreamed wordt! Het heeft idd weinig zin al die bandbreedte op te souperen met een 1080p stream als het dan toch maar op dat PSP schermpje getoond moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
HaseMike schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:52:
Als toevoeging op de uitleg hierboven over de 3:2 pulldown van ntsc, is het gelukkig voor Pal een stuk simpeler : De film wordt voor een Pal dvd gewoon een heel klein stukje sneller afgespeeld. Ipv 24 beelden per seconde wordt het 25. Je merkt, kennelijk, weinig van de dik 4,1% snellere afspeelsnelheid.
Dat klopt voor DVD, maar je vergeet blijkbaar nu wel dat er in de HD-wereld geen sprake meer is van PAL of NTSC. Dus ook in onze regionen verschijnen alle films nu dus in 24fps op BluRay. Het is de speler die er dan 60p van maakt. Kun je gemakkelijk controleren als je een BluRay film hebt. Speel die af met je PS3 en je zal op je TV zien dat je een 60Hz beeld hebt en geen 50Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-05 23:40

Rival24

I'll Be Back

uchiha tijntje schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:18:
[...]

Ik weet niet of je daar persoonlijke ervaringen mee hebt, of dat je het misschien van horen zeggen hebt, maar ik zelf heb nog altijd met volle snelheid kunnen downloaden. De demo van Blue Dragon bijvoorbeeld, 1.1 gig, had ik op dezelfde dag van de release in een klein half uur gedownload :), net zoals alle trailers tijdens de E3.

Zelf ben ik wel erg benieuwd naar Home en hoe dit het Sony Netwerk een extra boost gaat geven.
Inderdaad persoonlijke ervaring, ik heb beide consoles staan. De download snelheid wisselt nogal eens op Xbox Live in tegenstelling tot de Playstation Store waar ik tot nu toe alles op volle snelheid heb gedownload. Het downloaden van de demo van DiRT op de 360 duurde bijvoorbeeld tergend lang, maar dat zijn ook maar momentopnamen. Je krijgt voor die 4 euro per maand wel een perfect geïntegreerd systeem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:15

Fuelke

Forza Ferrari

* Fuelke wil Twixie toch even op het gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif knop wijzen, waarmee je oorspronkelijk bericht makkelijk kan aanpassen, zonder steeds opnieuw te moeten posten ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148415

Eerste shots van het Sony Premiere event van vorige week (dus niet de 20th Metal Gear Anniversary party)

Afbeeldingslocatie: http://www.meristation.com/EPORTAL_IMGS/GENERAL/articulos/Julio2007-PasaporteJaponPlayStationPremiere/IMG2-cw46a4aea32fd01/inicio.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.meristation.com/EPORTAL_IMGS/GENERAL/articulos/Julio2007-PasaporteJaponPlayStationPremiere/IMG2-cw46a4aea334788/octocam.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.meristation.com/EPORTAL_IMGS/GENERAL/articulos/Julio2007-PasaporteJaponPlayStationPremiere/IMG2-cw46a4aea338e40/cacheo.JPG

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Ziet er cool uit, zou je die nog willen posten in het nieuwe topic?

Hier dan maar verder?
Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 7

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Rival24 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:11:
[...]

Inderdaad persoonlijke ervaring, ik heb beide consoles staan. De download snelheid wisselt nogal eens op Xbox Live in tegenstelling tot de Playstation Store waar ik tot nu toe alles op volle snelheid heb gedownload. Het downloaden van de demo van DiRT op de 360 duurde bijvoorbeeld tergend lang, maar dat zijn ook maar momentopnamen. Je krijgt voor die 4 euro per maand wel een perfect geïntegreerd systeem terug.
Downloaden van de ps store gaat hier ook altijd op volle snelheid. ik vind alleen dat de store zelf nogal sloom is. Maar da's niet zo'n ramp, ik weet toch al van tevoren wat ik wil downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Twixie schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:23:
[...]

Dat zat er toch al in, dacht ik ?! Hoedanook heb je dan wel een TV nodig die 1080p/24 ondersteunt...
Mooi voor alle mensen die een Samsung M86/87 LCD hebben.
Tot nu toe hadden alleen mensen met de nieuwste firmware voor hun M86/87 1080p@24Hz.
Dit omdat de oude firmware de PS3 niet liet weten 24Hz te ondersteunen en dus terugschakelde naar 60Hz. Nu je de PS3 kunt forcen 24Hz te laten afspelen, is dit probleem uit de wereld en kan je dus ook blu-ray in 24Hz afspelen zonder "judder".

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 10:06
Wildfire schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:36:
[...]

Omdat in de film/TV-wereld nou eenmaal met hertz wordt gewerkt.
Das BS.

Het komt gewoon omdat 90% van de mensen wel de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Bronnen van beeldmateriaal worden al sinds jaar en dag met beelden per seconden beschreven. Zowel bij filmmateriaal als ook bij computer gegenereerde beelden.

Bij de weergave apperatuur praat men wel over Hz en KHz.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe een TV die 24fps gaat weergeven.
In de bioscoop worden die 24 frames dmv van een "vlinder" (= een soort ventilator) 2x weergegeven om zo een rustiger beeld te krijgen. Maar als je voor in de zaal zit dan zijn ook die 48 frames te weinig om een rustig beeld te geven. Op de eerste rij een film kijken is dan ook erg vermoeiend voor je ogen.

Gaat een LCD hem dan met 96Hz weergeven? En hoe zit het met de lamp van de LCD, die geeft toch gewoon 50hz. Dus je kan er wel 24fps materiaal in stoppen, maar hoe gaat de tv er mee om?

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 09:35
Ff een heads up voor de mensen die de MGS4 presentatie willen meelezen op een blog: http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3161443

(1.30 AM PST is 10.30 AM hier)

(het is NU bezig, en hier is de link direct naar de blog)
http://www.1up.com/do/blo...1481&publicUserId=5855318

[ Voor 27% gewijzigd door Sentry23 op 24-07-2007 10:47 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Arx schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:20:
Ziet er cool uit, zou je die nog willen posten in het nieuwe topic?

Hier dan maar verder?
Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 7
Dusch.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.