Ik ben benieuwd naar de demo. Gameplayfootage ziet er op zich wel lekker ok uit! Dit kan misschien wel een verrassingsaankoop worden, want was niet van plan om HS te kopen...Shiver23 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:39:
Heavenly Sword Gameplay
Helaas in het Frans, maar ziet er goed uit. Krijg wel een beetje erg God of War gevoel, maar dat hoeft natuurlijk niet slecht te zijn
gezien je naam heb jij hem mij verkocht?Grozno schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:08:
Durf te wedden dat je die bij Dimension Plus hebt gekocht
PhD i.o.
Heeft iemand de ps3 misschien aangesloten aan een hitachi pj-tx100 ? Als ik op het internet zoek vind ik een klein aantal mensen waarbij dit niet werkt. Is dit een uitzondering op de regel, of is het opgelost in een van de nieuwe firmware's van de ps3 ?
De tx100 heeft een dvi met hdcp aansluiting, ik dacht de ps3 dus aan te sluiten met een verloopstekker hdmi-dvi. Zo heb ik nu ook een hdmi dvd speler aangesloten aan deze projector. Zou het graag weten voor ik mijn zuurverdiende eurotjes aan sony geef.
Thx
De tx100 heeft een dvi met hdcp aansluiting, ik dacht de ps3 dus aan te sluiten met een verloopstekker hdmi-dvi. Zo heb ik nu ook een hdmi dvd speler aangesloten aan deze projector. Zou het graag weten voor ik mijn zuurverdiende eurotjes aan sony geef.
Thx
Die fan hoor je idd, maar dat doet mn hdd recorder-dvd player bv ook, die fan hoor ik ook bij afspelen van een dvd (alleen iets minder).lapino schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:28:
Ik krijg letterlijk de kriebels van het geluid dat mijn PS3 produceert. Bij aanzetten is die héél stil (echt enorm aangenaam) maar na 10min begint de fan toch duidelijk sneller te draaien, zelfs bij bekijken DVD of BluRay, waardoor ik tijdens films constant een geruis hoor. Zeer vervelend.
Heeft iemand anders nog dit probleem? Fan gaat overigens nooit minder snel draaien, zelfs al doe ik er een ventilator op blazen. Hij wordt eigenlijk zelfs niet echt warm, maar fan blijft duidelijk hoorbaar. En de PS3 staat héél goed geventileerd, dus niet in kast of zo.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Vind het gewoon raar dat de PS3 die ik voordien had in bruikleen toch duidelijk stiller was. Het is zeker niet storend tijdens gamen, maar in stillere momenten in een film vind ik het toch storen.
Even wat anders, over headsets. Nu ben ik een complete n00b mbt console online gaming en ik vroeg me het volgende af: die headsets zijn meestal voor 1 oor, hoor je dan nog wel game geluid daar doorheen of moet je dat op je andere oor horen? Ik bedoel: je game geluid komt uit 2 speakers, maar doordat je in 1 oor zo'n headset hebt zitten, hoor je op die kant geen game geluid of vergis ik me?
Bij de xbox 360 is het zo: in je headset hoor je aan één kant alléén de gamechat. Alle ander geluid komt gewoon uit je geluidsetje. Aangezien het headsetje niet in-ear is, of je oor afsluit (eerder gewoon zacht tegen je oor aan) en je niet constand geluid door de heatset hoort komen hoor je al het game-geluid nog makkelijk door dat oor.EfBe schreef op zondag 22 juli 2007 @ 10:07:
Even wat anders, over headsets. Nu ben ik een complete n00b mbt console online gaming en ik vroeg me het volgende af: die headsets zijn meestal voor 1 oor, hoor je dan nog wel game geluid daar doorheen of moet je dat op je andere oor horen? Ik bedoel: je game geluid komt uit 2 speakers, maar doordat je in 1 oor zo'n headset hebt zitten, hoor je op die kant geen game geluid of vergis ik me?
This space is occupied
Ah cool, dat zou wel mooi zijn, nu nog iemand die ps3 ervaringen heeftCollaborator schreef op zondag 22 juli 2007 @ 10:36:
[...]
Bij de xbox 360 is het zo: in je headset hoor je aan één kant alléén de gamechat. Alle ander geluid komt gewoon uit je geluidsetje. Aangezien het headsetje niet in-ear je of je oor afsluit (eerder gewoon zacht tegen je oor aan) en je niet constand geluid door de heatset hoort komen hoor je al het game-geluid nog makkelijk door dat oor.
Dat werkt hetzelfde als op de PS3.EfBe schreef op zondag 22 juli 2007 @ 10:51:
[...]
Ah cool, dat zou wel mooi zijn, nu nog iemand die ps3 ervaringen heeft. Ik denk erover om die warhawk + headset bundle te kopen, alleen wil ik wel weten of het wel een goede keuze is die 1-ear headsets. (ik meende nl. dat er ook headsets zijn voor beide oren)
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Ik heb zelf de Jabra BT 250v (blue-tooth) headset, deze zat bij mijn mobieltje maar blijkt ook te werken met de PS3. In het begin had deze headset nog pairing problemen, maar na een firmware update (geen idee welke) is dat opgelost.EfBe schreef op zondag 22 juli 2007 @ 10:51:
[...]
Ah cool, dat zou wel mooi zijn, nu nog iemand die ps3 ervaringen heeft. Ik denk erover om die warhawk + headset bundle te kopen, alleen wil ik wel weten of het wel een goede keuze is die 1-ear headsets. (ik meende nl. dat er ook headsets zijn voor beide oren)
Zelf krijg ik altijd last van mijn oor met die headsets/oordopjes die half in je oor zitten, dus ook met deze headset, maar dat is waarschijnlijk puur persoonlijk. Dan de ervaringen: die heb ik alleen met RFoM en dat is niet al te best! Buiten het feit dat er mensen zijn die het leuk vinden om te schreeuwen of irritante piepgeluiden te laten horen, zijn ze meestal nog onverstaanbaar ook.
Dat onverstaanbaar zijn ligt niet aan de headset zelf, want icm mijn mobieltje zijn gesprekken prima te volgen. Aan de andere kant: een Duitser die Engels probeert te spreken is altijd een vreemde ervaring
Of het nu de mensen zijn, een te lage bandbreedte of mijn vermogen om accenten te ontcijferen weet ik niet, maar ik versta er over het algemeen niets van.
Dus, mijn ervaring is niet al te groot, maar negatief tot nu toe. Ik kijk erg uit naar Warhawk en dan maar hopen dat het beter zal gaan
Anoniem: 125531
Hmmm... zo te zien maken de fans van de console toch best veel lawaai... Misschien moet ik toch op een 65nm-revisie van ps3 wachten (of beter 45nm) of voor een Xbox Elite gaan als deze bij de Europese launch 65nm-chips zal hebben.
PS3 heeft toch jammergenoeg niet al te breed aanbod aan spellen. 2 spellen die me nu aantrekken, zijn Motorstorm en Tekken5DR die je kunt downloaden. Ik ben een echte Tekken-fan (en ook wel andere fighter-games vind ik heel erg leuk) en heb deze Tekken5 ook op mijn PSP. Maar het is wel wat anders dan Tekken in HD op je HDTV...
Waarom maakt men meteen geen gooie console met een paar vette games daarbij? Het is wel een retorische vraag, want iedereen weet dat er tijd voor nodig is. Zo ging het ook in geval van de 360. Nu heeft deze console een groot aantal geweldige titels, maar nog steeds zeer slechte kwaliteit van hardware...
Misschien ga ik toch een next-gen console waarvan ik in HD kan genieten, pas in 2008 aanschaffen... (De Wii heb ik al en ga deze verkopen.... 480p graphics zijn toch niet echt next-gen te noemen)... Het is niet zo verstandig om nu in dit geweldige Sony product te investeren wat ik erg jammer vind...
PS3 heeft toch jammergenoeg niet al te breed aanbod aan spellen. 2 spellen die me nu aantrekken, zijn Motorstorm en Tekken5DR die je kunt downloaden. Ik ben een echte Tekken-fan (en ook wel andere fighter-games vind ik heel erg leuk) en heb deze Tekken5 ook op mijn PSP. Maar het is wel wat anders dan Tekken in HD op je HDTV...
Waarom maakt men meteen geen gooie console met een paar vette games daarbij? Het is wel een retorische vraag, want iedereen weet dat er tijd voor nodig is. Zo ging het ook in geval van de 360. Nu heeft deze console een groot aantal geweldige titels, maar nog steeds zeer slechte kwaliteit van hardware...
Misschien ga ik toch een next-gen console waarvan ik in HD kan genieten, pas in 2008 aanschaffen... (De Wii heb ik al en ga deze verkopen.... 480p graphics zijn toch niet echt next-gen te noemen)... Het is niet zo verstandig om nu in dit geweldige Sony product te investeren wat ik erg jammer vind...
SCEA: We'll have something on the PS3 firmware next week..
Begin volgende week weer een firmware update dus
Ik hoop dat ze deze keer ook ondersteuning inbouwen voor meerdere resoluties bij AVC High Profile (H.264/MPEG-4) films.
Begin volgende week weer een firmware update dus
De PS3 is op de Wii na de stilste console van de drie. Het 65 nm procede zal hier wienig aan veranderen. De elite maakt net zo'n pokke herrie als de normale 360 want het is vooral de drive die je het gevoel geeft naast schiphol te wonen. De berichten van luidruchtige PS3 is enorm overtrokken. het systeem maakt geluid en bij stille passages zal je het system horen, ik vind zelf dat het maximale geluid nog steeds acceptabel is en hij is nooit luidruchtiger geweest dan mijn PS2 (1e versie). Wil je lekker wachten op 65nm of zelfs 45nm? nou succes dan zien we je waarschijnlijk pas over een 1,5 jaar op zen vroegst online!Anoniem: 125531 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:01:
Hmmm... zo te zien maken de fans van de console toch best veel lawaai... Misschien moet ik toch op een 65nm-revisie van ps3 wachten (of beter 45nm) of voor een Xbox Elite gaan als deze bij de Europese launch 65nm-chips zal hebben.
Het spelaanbod groeit en groeit, staar je niet blind op de games die er nu niet zijn maar meer op de games die er wel zijn en die de komende maanden gaan komen.PS3 heeft toch jammergenoeg niet al te breed aanbod aan spellen. 2 spellen die me nu aantrekken, zijn Motorstorm en Tekken5DR die je kunt downloaden. Ik ben een echte Tekken-fan (en ook wel andere fighter-games vind ik heel erg leuk) en heb deze Tekken5 ook op mijn PSP. Maar het is wel wat anders dan Tekken in HD op je HDTV...
hoezo is dit niet verstandig?Het is niet zo verstandig om nu in dit geweldige Sony product te investeren wat ik erg jammer vind...
HD films bekijken - check
HD games spelen - check
een van de stilste consoles out there - check
goed bouw kwaliteit - check
veel waarde voor je geld - check
Komen er vette games aan? JA
Heeft de devs community de PS3 laten vallen zoals veel internetsites ons wilden laten geloven? - NEE, natuurlijk niet, don't be silly
Laat Sony de PS3 vallen - NEE
Zal Sony de PS3 over drie jaar laten vallen als een baksteen om zich te verdiepen op de PS4? - nee, ze hebben niet de instelling van MS.
Ik kan me niet bedenken waarom je de PS3 een slechte investering vind als je van games spelen houdt. Voorlopig kan je je uitstekend vermaken met Motorstorm en je Tekken 5.Daarnaast blijft het PS3 platform je de games bieden die je leuk vond op de PS2.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Das wel erg makkelijk geredeneerd. Het aanbod qua games voor de ps3 is niet geweldig.
Daar komt verandering in, daar twijfel ik geen moment aan, maar denk dat dat nog zeker tot aan het eind van het jaar duurt en ik vrees tot ver in 2008.
Dan is er nog de vraag wat je leuk vind. Ik persoonlijk speel het liefst rpgs, daarom heb ik ook de ps3 boven de xbox verkozen (japanse RPGs!). Alleen moeten de grote RPG titels nog komen. En oblivion speel ik wel op de pc.
Beat em up vind ik ook leuk, maar liever geen tekken, ik wacht wel op een DOA game voor ps3.
Uiteraard laat sony de ps3 niet vallen, al die miljoenen aan investering. Maar als je NU een breed scala aan quality games wilt en geen game PC hebt is de 360 op dit moment nog de betere keus.
Over 2 jaar verwacht ik echter dat de situatie helemaal anders is.
Daar komt verandering in, daar twijfel ik geen moment aan, maar denk dat dat nog zeker tot aan het eind van het jaar duurt en ik vrees tot ver in 2008.
Dan is er nog de vraag wat je leuk vind. Ik persoonlijk speel het liefst rpgs, daarom heb ik ook de ps3 boven de xbox verkozen (japanse RPGs!). Alleen moeten de grote RPG titels nog komen. En oblivion speel ik wel op de pc.
Beat em up vind ik ook leuk, maar liever geen tekken, ik wacht wel op een DOA game voor ps3.
Uiteraard laat sony de ps3 niet vallen, al die miljoenen aan investering. Maar als je NU een breed scala aan quality games wilt en geen game PC hebt is de 360 op dit moment nog de betere keus.
Over 2 jaar verwacht ik echter dat de situatie helemaal anders is.
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Haha... dank je wel voor je uitleg...swopdark schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:27:
De PS3 is op de Wii na de stilste console van de drie... enz...
Ik ben eerlijk gezegd ook altijd een Sony fan geweest.. Ik ben echt verliefd op hun producten... ze zijn van supergoede bouwkwaliteit. Het is ook zo met de auto's (het is ook de reden waarom ik altijd de Japanse auto's koop...Toyota, Honda...): een kleine afwijking van een of ander onderdeel van de auto komt in de VS best vaak voor - 1 afwijking op 50 goede onderdelen (zoiets was het), maar in Japan is het 1 afwijking (gewoon 0,001 van mm bijvoorbeeld) op 50.000 (of meer... ik weet het niet meer precies)
Dit verklaart veel: de manier waarop Japanners bij het maken van hun hardware te werk gaan, is heel erg precies en nauwkeurig... ze hanteren ook een ander standaard: wat voor de Amerikanen heel normaal is (kijk maar hoe snel de 360's kapot gaan), is voor Japanners echt een no done deal...
Bovendien hou ik van alles waarop een mooi logo SONY staat. Sorry, maar het is wel zo. Deze apparaten doen het altijd perfect en gaan tientallen jaren mee...
Daarom wil ik geen MS, geen Nintendo, maar SONY... Als je iets van Sony koopt, dan mag je er zeker van zijn dat je een kwalitetisproduct hebt...
Het is echter zo dat ik al de berichten van gebruikers die het over verschillende problemen met hun next-gen platformen hebben (360, ps3) een beetje afschrikwekkend vind. Waarschijnlijk is de tijd nog niet rijp en moeten we even wachten voordat de consoles volwassen worden. Men gaat in de toekomst nieuwere zuinigere chips gebruiken, de consoles zullen veel kleiner, koeler en stiller worden, er zullen steeds meer games voor uitkomen.
Natuurlijk heb ik zin om NU te gaan gamen, maar als ik nu de PS3 aanschaf, dan zal ik me altijd verwijten dat het mijn fout is, dat ik geen geduld had gehad en niet op de latere revisie had gewacht.
Wisten jullie maar hoe graag ik deze ps3 in huis wil hebben... deze zal heel mooi naast mijn Samsung glossy hd-tv staan... maar ik probeer wel verstandig te blijven en redelijk te oordelen wat op dit moment het beste is.
Hey, nog een vraagje: heeft iemand een Def Jam Icon gespeeld op zijn ps3? Is het een leuke game? ik ben dol op fight-spellen en ik vond Def Jam op GC best leuk... Maar hoe zit het met deze?
Over welke hardware problemen heb je het mbt de PS3?? Zover ik weet ligt het percentage defecten ruim onder de 1% (wat gebruikelijk is bij electronica voor de consumenten markt). De 1 of 2 personen die hier op het forum melden dat hun PS3 veel geluid maakt, zouden er verstandig aan doen om hun console om te ruilen in de winkel aangezien dat niet normaal is.Anoniem: 125531 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:05:
[...]
Het is echter zo dat ik al de berichten van gebruikers die het over verschillende problemen met hun next-gen platformen hebben (360, ps3) een beetje afschrikwekkend vind.
Bemerk dat het bij alle PS3 pas gekomen is sinds de 1.80 firmware wanneer ze upscaling geïntroduceerd hebben.lapino schreef op zondag 22 juli 2007 @ 10:05:
Vind het gewoon raar dat de PS3 die ik voordien had in bruikleen toch duidelijk stiller was. Het is zeker niet storend tijdens gamen, maar in stillere momenten in een film vind ik het toch storen.
Eerst dacht ik dat het dus een gevolg was van de hogere warmteproductie van upscaling, maar zelfs zonder upscaling begint de mijne ook na ong. 10' meer lawaai te maken. Is wel bizar, lijkt of die 10' gewoon hardcoded is. Zou eens moeten timen om te zien of het altijd na exact dezelfde tijd is.
Dat gevoel heb ik ook. Ik kan begrijpen dat de ventilator begint te blazen als het systeem in een spel zwaar belast is, ik snap alleen niet waarom de PS3 ook als hij staat niks te doen in de XMB na een minuut of 10 opeens wakker wordt. Op dat moment is de PS2 een heel stuk stiller. Het is nog steeds minder dan een Xbox 360 in rust, laat staan als daarop een spel in de DVD-speler wordt gestart, dat is werkelijk een absurd lawaai. Ik vind de 360 een prima apparaat qua interface en games, alleen hebben ze bij het hardwaredesign een paar steken laten vallen.Twixie schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:44:
[...]
Bemerk dat het bij alle PS3 pas gekomen is sinds de 1.80 firmware wanneer ze upscaling geïntroduceerd hebben.
Eerst dacht ik dat het dus een gevolg was van de hogere warmteproductie van upscaling, maar zelfs zonder upscaling begint de mijne ook na ong. 10' meer lawaai te maken. Is wel bizar, lijkt of die 10' gewoon hardcoded is. Zou eens moeten timen om te zien of het altijd na exact dezelfde tijd is.
Bij mij gaat de ventilator alleen op hard wanneer ik het kastje waarin de PS3 staat gesloten hou. Laat ik dat openstaan bij gamen / film kijken, dan maakt de ventilator wel geluid maar niets iets wat ik echt opmerk.
[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 22-07-2007 15:15 ]
Zo denk ik er ook over. Als ik er echt op ga letten hoor ik de ventilator wel draaien, maar wie doet dat nou? Je gaat toch ook niet zitten opletten wanneer de ijskast aanslaat of dat de klok nog wel tikt? Het zal wel iets zijn dat per persoon verschilt ofzoWildfire schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:15:
Bij mij gaat de ventilator alleen op hard wanneer ik het kastje waarin de PS3 staat gesloten hou. Laat ik dat openstaan bij gamen / film kijken, dan maakt de ventilator wel geluid maar niets iets wat ik echt opmerk.
Ik ga misschien aan het einde van het jaar naar de USA. Is het nu met de hoge euro ten opzichte van de dollar verstandig om een ps3 uit de US mee te nemen?
Hebben jullie wel is naar jullie PC geluisterd?
Ik heb mn 360 vorige week de deur gewezen en heb de PS3 nu, en hij is echt gewoon in vergelijking met m'n PC of 360 extreem stil. Natuurlijk maak dat ding geluid, ik vind het alleen een beetje zielig om met je oor aan dat ding te hangen en elk kreuntje te bestempelen als "onacceptabel hard" of wat dan ook.
Ik ben erg tevreden iig
Ik ben erg tevreden iig
Anoniem: 148415
Niet gespeeld, maar van wat ik gezien heb lijkt het mij geen leuke game. Het tempo ligt mij te traag.Anoniem: 125531 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:50:
heeft iemand van jullie Def Jam Icon gespeeld? is het leuk of niet?
Je kan beter Tekken Dark Resurrection kopen vanaf PSN, of Virtua Fighter 5.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 148415 op 22-07-2007 17:41 ]
Dank je...Anoniem: 148415 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:40:
[...]
Niet gespeeld, maar van wat ik gezien heb lijkt het mij geen leuke game. Het tempo ligt mij te traag.
Je kan beter Tekken Dark Resurrection kopen vanaf PSN, of Virtua Fighter 5.
ik heb de demo gespeeld. Naar mijn menig waardelooste game ooit.Anoniem: 125531 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:50:
heeft iemand van jullie Def Jam Icon gespeeld? is het leuk of niet?
ola
Inderdaad, en anders moet je echt een fatsoenlijke geluidsset kopen, want ik hoor een straaljager nog niet over komen vliegen als ik mijn set aan heb staannudie schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:49:
Hebben jullie wel is naar jullie PC geluisterd?Ik heb mn 360 vorige week de deur gewezen en heb de PS3 nu, en hij is echt gewoon in vergelijking met m'n PC of 360 extreem stil. Natuurlijk maak dat ding geluid, ik vind het alleen een beetje zielig om met je oor aan dat ding te hangen en elk kreuntje te bestempelen als "onacceptabel hard" of wat dan ook.
Ik ben erg tevreden iig
Groetjes, FaceDown.
Ik denk dat het probleem vooral is dat spelcomputers 'vroeger' 0.0 geluid maakte. Tot de CD als drager kwam, toen kwamen de tikken tijdens het laden en het opspinnen van de CD. Vanaf de ps2 kregen consoles eigen actieve koeling (= herrie) en deze lijn kan je natuurlijk door trekken naar de huidige generatie consoles.nudie schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:49:
Hebben jullie wel is naar jullie PC geluisterd?Ik heb mn 360 vorige week de deur gewezen en heb de PS3 nu, en hij is echt gewoon in vergelijking met m'n PC of 360 extreem stil. Natuurlijk maak dat ding geluid, ik vind het alleen een beetje zielig om met je oor aan dat ding te hangen en elk kreuntje te bestempelen als "onacceptabel hard" of wat dan ook.
Ik ben erg tevreden iig
Mijn Xbox 360 was onacceptabel hard kwa herrie, mensen in een kamer ernaast konden er niet door slapen en ik hoorde het niet als er iemand vanaf de gang me riep als ik in de kamer stond

De Wii daarintegen. dat is voor zover ik gemerkt heb de stilste console (lezend van een optisch medium) ooit. Ik heb er wel vertrouwen in dat de Ps3 geen Xbox 360 proporties aanneemt kwa herrie
Dat kan ik hier dus echt niet doen hoorFaceDown schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:46:
[...]
Inderdaad, en anders moet je echt een fatsoenlijke geluidsset kopen, want ik hoor een straaljager nog niet over komen vliegen als ik mijn set aan heb staan
[ Voor 21% gewijzigd door Collaborator op 22-07-2007 18:20 ]
This space is occupied
Ik ben het helemaal met je eens... Ik ben ook best wel gehorig en kan me enorm ergeren aan lawaai... Als de console veel geluid maakt, dan kan ik me niet op een spel concentreren en dat is natuurlijk niet fijn...Collaborator schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:17:
[...]
Ik denk dat het probleem vooral is dat spelcomputers 'vroeger' 0.0 geluid maakte. Tot de CD als drager kwam, toen kwamen de tikken tijdens het laden en het opspinnen van de CD. Vanaf de ps2 kregen consoles eigen actieve koeling (= herrie) en deze lijn kan je natuurlijk door trekken naar de huidige generatie consoles.
Mijn Xbox 360 was onacceptabel hard kwa herrie, mensen in een kamer ernaast konden er niet door slapen en ik hoorde het niet als er iemand vanaf de gang me riep als ik in de kamer stond![]()
De Wii daarintegen. dat is voor zover ik gemerkt heb de stilste console (lezend van een optisch medium) ooit. Ik heb er wel vertrouwen in dat de Ps3 geen Xbox 360 proporties aanneemt kwa herriemaar dat kan natuurlijk altijd nog gaan tegenvallen als ik er ooit eentje in huis haal.
[...]
Dat kan ik hier dus echt niet doen hoorIk hoor de buren nog fluisteren als ik stil ben en kan alle gesprekken een verdieping lager rustig volgen. Nogal gehorig dus. Daarnaast hou ik niet zo van al te hard geluid bij games. Liever een rustig niveau zoals waarop je bv. tv kijkt. Bass doe ik ook trouwens altijd bijna helemaal uit (zie: gehorigheid
) Dus als je dan een loeiende console hebt.. nee dat is niet fjin.
Sony gaat binnenkort toch 65nm en dan 45nm chips toepassen en dat betekent stillere, kleinere en koelere consoles... Het lijkt me wel slim om een tijdje te wachten...
In september ga ik naar Engeland voor mijn verdere studie en als ik in 2008 terugkom dan koop ik er zeker eentje met 65nm technologie... MMMMM...
Waarom heb je geen sony tv?Anoniem: 125531 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:05:
[...]
Bovendien hou ik van alles waarop een mooi logo SONY staat. Sorry, maar het is wel zo. Deze apparaten doen het altijd perfect en gaan tientallen jaren mee...
Daarom wil ik geen MS, geen Nintendo, maar SONY... Als je iets van Sony koopt, dan mag je er zeker van zijn dat je een kwalitetisproduct hebt...
Wisten jullie maar hoe graag ik deze ps3 in huis wil hebben... deze zal heel mooi naast mijn Samsung glossy hd-tv staan... maar ik probeer wel verstandig te blijven en redelijk te oordelen wat op dit moment het beste is.
Alles wat Def Jam: Fight For New York (de voorganger op de ps2) goed maakte ontbreekt ongeveer in deze game. De rauwe harde gevechten en de brute finishing-moves zijn vervangen voor saaie gevechten en vreemde omgevingen die je tegenstander onrealistisch ver laten vliegen bij het minste geringste. Ik heb de game niet eens gespeeld (de us-demo laat elke eu ps3 vastlopen), maar ik kan je zo vertellen dat het geen aanrader is. En dat vind ik jammer, want het vorige deel was erg gaaf.[b][message=28438062,noline]Hey, nog een vraagje: heeft iemand een Def Jam Icon gespeeld op zijn ps3? Is het een leuke game? ik ben dol op fight-spellen en ik vond Def Jam op GC best leuk... Maar hoe zit het met deze?
Als een arme student had ik jammergenoeg niet voldoende geld om een mooie BRAVIA van Sony te halen...-RazieL- schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:28:
[...]
Waarom heb je geen sony tv?![]()
[...]
Alles wat Def Jam: Fight For New York (de voorganger op de ps2) goed maakte ontbreekt ongeveer in deze game. De rauwe harde gevechten en de brute finishing-moves zijn vervangen voor saaie gevechten en vreemde omgevingen die je tegenstander onrealistisch ver laten vliegen bij het minste geringste. Ik heb de game niet eens gespeeld (de us-demo laat elke eu ps3 vastlopen), maar ik kan je zo vertellen dat het geen aanrader is. En dat vind ik jammer, want het vorige deel was erg gaaf.
Def Jam schijnt dus een crap te zijn... Maar het spel ziet er wel goed uit... Dan moet ik een paar andere games uitzoeken ... Bedankt...
Gisteren eindelijk de PS3 gekocht. Kreeg er 2 games bij plus een extra controller. Even Moterstorm geprobeerd maar merkte dat de knop linksonder, ronde knop waar je mee stuurd , ineens niks meer deed. Ligt dit aan het feit dat de controller eerst opgeladen moet worden of is er iets anders aan de hand? iemand een idee?
Heb je soms motioncontrol aanstaan om mee te sturen? Of is het niet specifiek bij Motorstorm en in het algemeen? Want dan kan die evt stuk zijn.
PSN: Shiver23
Ik kan een hoop stront nemen en er goud en glitters over sprayen. Voila het ziet er mooi uit, maar het blijft stront! Def Jam is niet mijn game..nooit gespeelt. En wat ik in reviews lees en ervan heb gezien is het niets voor mij.Anoniem: 125531 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:00:
[...]
Als een arme student had ik jammergenoeg niet voldoende geld om een mooie BRAVIA van Sony te halen...misschien in de toekomst zal ik het me wel kunnen veroorloven....
Def Jam schijnt dus een crap te zijn... Maar het spel ziet er wel goed uit... Dan moet ik een paar andere games uitzoeken ... Bedankt...
Nee, de reviews zijn er niet blij maar, let wel op reviews zeggen niet alles
There is no place like ::1
Tim45 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:10:
Gisteren eindelijk de PS3 gekocht. Kreeg er 2 games bij plus een extra controller. Even Moterstorm geprobeerd maar merkte dat de knop linksonder, ronde knop waar je mee stuurd , ineens niks meer deed. Ligt dit aan het feit dat de controller eerst opgeladen moet worden of is er iets anders aan de hand? iemand een idee?
Heb ik vanmiddag gedaan, denk een half uurtje maar dat was misschien te kort, want toen deed die knop ook niks. De andere knoppen werkten overigens wel.
Mss toch maar op de start-knop drukken en dan de motion/sensor uitzetten
Is wel het handigst... ik kan niet zeggen dat het echt lekker stuurt met die bewegingssensor. Maar goed, ik moet zelf nog wennen aan een controller dus wat is mijn mening nou waard-RazieL- schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:07:
Mss toch maar op de start-knop drukken en dan de motion/sensor uitzetten
Kantel je controller eens naar links en rechts.Tim45 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:15:
Waar kan ik dan nog meer mee sturen? de pijltjes misschien?
Eerste keer laden "oplaadbare" batterijen vaak maar voor 50% op. Hoe vaker je de controller gebruikt en oplaad hoe langer hij meegaat! Ik kan nu ongeveer 6 tot 7 uur halen en ze zouden meer dan 10 kunnen halen!Tim45 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:48:
Heb ik vanmiddag gedaan, denk een half uurtje maar dat was misschien te kort, want toen deed die knop ook niks. De andere knoppen werkten overigens wel.
Binnenkort komen er twee echt goede games aan voor zowel de PS3 als de Xbox360. Assasin's Creed en GTA4. Beide games wil ik graag hebben alleen ik twijfel voor welk van de 2 platforms ik ze zal kopen.
Wat betreft GTA4 boeit mij de xbox exclusive content niet omdat je daar toch voor moet betalen wat ik niet ga doen. Dus wat is verstandiger qua uiterlijk etc?
Wat betreft GTA4 boeit mij de xbox exclusive content niet omdat je daar toch voor moet betalen wat ik niet ga doen. Dus wat is verstandiger qua uiterlijk etc?
PhD i.o.
Zie net bij SonyStyle.com de PS3 voor $ 499,- en "Get 5 free Blu-ray Disc™ movies". Zou erg mooi zijn aangezien ik de PS3 als Blu-Ray speler wil gaan gebruiken, is - 100 dollar en/of 5 gratis films actie ook geldig in Nederland ?
Bij mij doen de analoge sticks het ook nietTim45 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:56:
Maar is het dan niet vreemd dat net die ene knop het niet doet en alle andere wel?

Maar dat komt omdat ik deze pad aangepast heb om normaal Street Fighter te kunnen spelen
@Tim45
Doet de linker stick het ook niet in de XMB (het menu van de PS3)? Als het daar ook niet werkt dan is hij waarschijnlijk kapot
Anoniem: 169123
BELANGRIJK

MCV got a chance to interview the SCEE boss David Reeves. He said the “E3 was a phoney war”. The real war will begin at Leipzig next month, August 23 - 26. A few things that stood out for me in the interview are:
“Massively enhancing the appeal of both the PlayStation 3 and PSP.”
“We will be doing things no-one has seen yet for both PS3 and PSP.”
Wonder what it could be, here are a few of my thoughts:

MCV got a chance to interview the SCEE boss David Reeves. He said the “E3 was a phoney war”. The real war will begin at Leipzig next month, August 23 - 26. A few things that stood out for me in the interview are:
“Massively enhancing the appeal of both the PlayStation 3 and PSP.”
“We will be doing things no-one has seen yet for both PS3 and PSP.”
Wonder what it could be, here are a few of my thoughts:
- They reveal the full list of all the PS3 games out by the end of the year.
- PlayStation Store on the PSP finally.
- Updates to remote play.
- A big Firmware upgrade for PS3 & PSP.
- Movie and Music on the PS Store.
- More Home info that we have never seen before.
- Video-on-demand service
- Freeview TV features
Anoniem: 40806
Nope en die blu ray actie komt (voorlopig) ook niet, is voor alle blu ray spelers in amerika 5 free blu ray movies.Armo schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:20:
Zie net bij SonyStyle.com de PS3 voor $ 499,- en "Get 5 free Blu-ray Disc™ movies". Zou erg mooi zijn aangezien ik de PS3 als Blu-Ray speler wil gaan gebruiken, is - 100 dollar en/of 5 gratis films actie ook geldig in Nederland ?
Weet je over die "exclusives" ...ik zou er NIETS van weten! Echt niet..wat kun je nou verwachten van een GTA IV exclusive...hell wat kun je verwachten van GTA IV zelf? Zoveel is onduidelijk dat niemand daar veel mee kan.Maximus schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:12:
Binnenkort komen er twee echt goede games aan voor zowel de PS3 als de Xbox360. Assasin's Creed en GTA4. Beide games wil ik graag hebben alleen ik twijfel voor welk van de 2 platforms ik ze zal kopen.
let wel dat blu-ray waarschijnlijk het makkelijker maakt voor rockstar om op een disk de hele stad en alle dingen kwijt te kunnen..op top kwaliteit! Wie weet hoe dat met de Xbox360 moet..een 3DVD uitgave? Een uitgave waar bij ze op de hardware spul MOETEN installeren om het draaiend te krijgen ( wat bij xbox360 moeilijker gaat )
Wie weet..niemand weet dat behalve rockstar! Dus helaas geen antwoord hier!
Ik heb een mailtje gestuurd naar mijn gamestoko of ze gta4 van xbox360 om willen zetten naar ps3 en gelijk maar assasin's creed voor de ps3 er bij doen
PhD i.o.
ALS batterijen zwak worden dan werkt iets tegenwoordig vaak half, in de zin dat het niet zomaar stops of dat je echt kan aanwijzen van "en nu moet ik opladen".Tim45 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:56:
Maar is het dan niet vreemd dat net die ene knop het niet doet en alle andere wel?
Mijn muis die 6 dagen op een set batterijen van 2700MaH doet die is vaak rond de laatste resten energie voor 2-3 uur raar aan het doen.
Tuurlijk als het probleem aanhoudt met de controller na 2 dagen dan is het aan te raden de controller te ruilen!
Anoniem: 169123
Is the PS3 Really Harder to Develop for?
+ Posted by Dave Karraker // Sr. Director, Corporate Communications
Our friends over at GamePro.com have written an interesting article on a topic I get asked about all the time — Is the PS3 harder to develop for than other systems? I gave them some feedback on this and the reporter, Blake Snow, does a nice job of presenting a well-rounded story. For this piece, I spoke to our PD group and asked them for input on this question and thought you might be interested in reading their full reply:
This is an interesting question and hidden within the question is an enormously complex subject! If the game starts life on PS3, then man-hours per feature or costs related to asset production are comparable with industry norms. For that, you can include Xbox 360 and high-end PC games, and exclude PS2 and Wii. However, since PS3’s Cell processor allows MORE features - better physics, more complex graphical processing, lighting or sound, etc. — there is inevitably going to be more cost in supporting those extra features. It’s not that PS3 is harder to write for, it’s just that you can do more with it.
Middleware tools like Havok and other specialist graphics tools are now customized to exploit Cell’s SPUs. These mean that developers don’t have to reinvent those particular wheels themselves. Also, PlayStation Edge does some very difficult and performance-critical aspects of the graphics pipeline on the SPUs: geometry processing, animation, compression - delivering performance unachievable on other systems. This is available for free to all developers from SCE. So, given that PS3 can draw more on screen, the assets required to fill that capacity go up, too. This can, but not always, require more people - however depending on the game, much of that extra content can be produced automatically - procedurally in software, not by hand. Compared to PS2, the SPUs are much easier to code for. In PS2 we had some custom chips called VU0 and VU1 which were powerful, but tricky to write for. The SPUs use a more standard programming language.
Now, it’s not without challenges:
1) SPUs are not ‘normal’ processors like the PPU. There is a trade-off between performance and versatility. A Ferrari is not the best car for a visit to Home Depot…
2) If you are porting:
If your game starts on Xbox 360 you will have to re-engineer aspects of the game to run properly on PS3. This means additional effort. Some developers have been complaining about this but I don’t believe we can solve that. Xbox 360 is a different machine with good, but lower powered hardware in a different architecture. Developers have to view them as two different machines not as a common platform.
3) If your game has heavy online use:
XBL provides more and better standard libraries for online gaming to developers. For the same features on PS3, developers have to do some extra work. We’re catching up, but there is a difference.
BTW: Glad you guys and gals are enjoying the new blog!
+ Posted by Dave Karraker // Sr. Director, Corporate Communications
Our friends over at GamePro.com have written an interesting article on a topic I get asked about all the time — Is the PS3 harder to develop for than other systems? I gave them some feedback on this and the reporter, Blake Snow, does a nice job of presenting a well-rounded story. For this piece, I spoke to our PD group and asked them for input on this question and thought you might be interested in reading their full reply:
This is an interesting question and hidden within the question is an enormously complex subject! If the game starts life on PS3, then man-hours per feature or costs related to asset production are comparable with industry norms. For that, you can include Xbox 360 and high-end PC games, and exclude PS2 and Wii. However, since PS3’s Cell processor allows MORE features - better physics, more complex graphical processing, lighting or sound, etc. — there is inevitably going to be more cost in supporting those extra features. It’s not that PS3 is harder to write for, it’s just that you can do more with it.
Middleware tools like Havok and other specialist graphics tools are now customized to exploit Cell’s SPUs. These mean that developers don’t have to reinvent those particular wheels themselves. Also, PlayStation Edge does some very difficult and performance-critical aspects of the graphics pipeline on the SPUs: geometry processing, animation, compression - delivering performance unachievable on other systems. This is available for free to all developers from SCE. So, given that PS3 can draw more on screen, the assets required to fill that capacity go up, too. This can, but not always, require more people - however depending on the game, much of that extra content can be produced automatically - procedurally in software, not by hand. Compared to PS2, the SPUs are much easier to code for. In PS2 we had some custom chips called VU0 and VU1 which were powerful, but tricky to write for. The SPUs use a more standard programming language.
Now, it’s not without challenges:
1) SPUs are not ‘normal’ processors like the PPU. There is a trade-off between performance and versatility. A Ferrari is not the best car for a visit to Home Depot…
2) If you are porting:
If your game starts on Xbox 360 you will have to re-engineer aspects of the game to run properly on PS3. This means additional effort. Some developers have been complaining about this but I don’t believe we can solve that. Xbox 360 is a different machine with good, but lower powered hardware in a different architecture. Developers have to view them as two different machines not as a common platform.
3) If your game has heavy online use:
XBL provides more and better standard libraries for online gaming to developers. For the same features on PS3, developers have to do some extra work. We’re catching up, but there is a difference.
BTW: Glad you guys and gals are enjoying the new blog!
swampy schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:56:
[...]
ALS batterijen zwak worden dan werkt iets tegenwoordig vaak half, in de zin dat het niet zomaar stops of dat je echt kan aanwijzen van "en nu moet ik opladen".

Volgens mij doet de PS3 het controller wel of niet. Dat een knop het niet doet is gewoon vreemd en heeft volgens mij ook niets hiermee te maken. (De PS3 geeft overigens ook netjes aan als de stroom bijna op is). Of je controller is stuk. Of je hebt motion sensing aanstaan in Motorstorm zonder dat je het doorhebt. Motionsensing kun je in de instellingen uitzetten. Als het dan nog niet werkt moet je even terug voor een andere Sixaxis.
Waarom probeer je de tweede controller gewoon niet even uit, dan weet je vermoedelijk waar de oorzaak ligt.Tim45 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:10:
Gisteren eindelijk de PS3 gekocht. Kreeg er 2 games bij plus een extra controller.
PSN-id: Chrasher
Heb de controller even goed opgeladen maar zag idd dat de motionsensor aanstond. Die eenmaal uitgezet werkte hij weer prima. Dank allemaal voor het meedenken
Anoniem: 174443
Weet niet of het hier al bekend is , maar bij Bart Smit is de PS3 nu 599 + 2 spellen + extra controller..
Mooie aanbieding, daar waar ik nog 599 betaalde 1,5 maand geleden
Een van de reviews van The Transformer game heeft het erover gehad hoe de game motion sensing gebruikte, verrot! Niet in elke game werkt het even top en motorstorm kan misschien wel Motion Sensing gebruiken maar echt lekker is het niet.Tim45 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:26:
Heb de controller even goed opgeladen maar zag idd dat de motionsensor aanstond. Die eenmaal uitgezet werkte hij weer prima. Dank allemaal voor het meedenken
Onhandig wordt het bij een game zoals The Godfather voor de PS3, waarbij de motion detection toegevoegd zijn. In zo'n manier dat je missies die je op de PS2 makkelijk kon op de PS3 veel moeilijker moet doen!
Motion sensing, ja als het goed geintegreerd wordt zoals het vijand van je afschudden in Resistance/COD3 of het bewegen van je bokser zoals in de boksgame! Het is echt een handig functie zolang ze het maar goed programeren
Zelfde met mobieltjes, nu nog 250 euro ( als je niet 2 jaar vast aan een abo wilt zitten ), straks voor 75 bij een prepaid pakket!Anoniem: 174443 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:37:
Weet niet of het hier al bekend is , maar bij Bart Smit is de PS3 nu 599 + 2 spellen + extra controller..
Het verstandigste is om even te wachten tot de games uit zijn en er reviews zijn van beide versies.Maximus schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:12:
Tot nu toe is nog altijd gebleken dat multiplatform games iets beter draaien op de 360 dan op de PS3. Ik neem aan dat vooral bij GTA4 al heel snel reviews opduiken die beide versies vergelijken, dus daar zou ik gewoon even op wachten.
Ik geloof er trouwens niet in dat Assasins Creed dit jaar nog op de markt komt. Denk eerder dat dit Q1 2008 gaat worden. Ubisoft staat er niet om bekend zaken te rushen, en de E3 trailer zag er toch niet echt uit als een product dat bijna af was.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Komt vandaag de demo van Heavenly Sword niet???
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Die komt inderdaad vandaag niet. Donderdag is de prognose.Dutch_Baseline schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:58:
Komt vandaag de demo van Heavenly Sword niet???
Hebben we vandaag niet de MGS4 presentatie bij Konami?
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
alles van wat je tot nu toe hebt gezien is van de xbox360, dat zegt ook wel wat denk ik. Tot nu toe zien de meeste multiconsole games er op de 360 beter uit. Maar dat heeft er natuurlijk mee te maken met dat het meestal voor de 360 is ontwikkeld.swampy schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:37:
[...]
Weet je over die "exclusives" ...ik zou er NIETS van weten! Echt niet..wat kun je nou verwachten van een GTA IV exclusive...hell wat kun je verwachten van GTA IV zelf? Zoveel is onduidelijk dat niemand daar veel mee kan.
let wel dat blu-ray waarschijnlijk het makkelijker maakt voor rockstar om op een disk de hele stad en alle dingen kwijt te kunnen..op top kwaliteit! Wie weet hoe dat met de Xbox360 moet..een 3DVD uitgave? Een uitgave waar bij ze op de hardware spul MOETEN installeren om het draaiend te krijgen ( wat bij xbox360 moeilijker gaat )
Wie weet..niemand weet dat behalve rockstar! Dus helaas geen antwoord hier!
Valt een beetje tegen, nu maar hopen dat we volgende maand een grote update krijgen...Firmware 1.90 beschikbaar gesteld in Japan
Een update voor het PlayStation 3 besturingsysteem is beschikbaar gesteld in Japan, namelijk Firmware 1.90. Aan alle speculatie komt dus een einde, vandaag kunnen we het over feiten hebben. Hieronder vind je alle veranderingen ten opzichte van voorgaande versies op een rijtje.
-Er is nu de mogelijkheid om games te herschikken op de XMB.
-Het optie menu bevat nu een instelling op diskc uit te werpen.
-Je kan nu driehoekje drukken op games/CDs/films uit te werpen.
-XMB achtergronden zijn aan te passen.
-Je kan nu mappen klassificeren.
-Emoticons zijn toegevoegd
-CD output is aan te passen naar 44.1/88.2/176.4kHz.
-24Hz output voor Blu-ray via HDMI.
-Je kan nu tijdens het gamen video instellingen aanpassen.
-‘Bit Mapping’ in de ‘Muziek instellingen’.
-AVCHD bestanden opslaan via een Memory Stick.
-Tijdens het spelen van een PS1 of PS2 game zijn de upscale instellingen te veranderen.
-Je kan nu favorieten toevoegen.
-De webbrowser heeft een veilgheidsupdate gekregen.
-Avatars bewegen tijdens audio visuele chat.
PSN id: NL_SToRM
-XMB achtergronden zijn aan te passen.
DAt vind ik een mooie s'nachts is hij bij mij altijd helemaal zwart en lelijk....
DAt vind ik een mooie s'nachts is hij bij mij altijd helemaal zwart en lelijk....
BUH
Hoe snel is de verwachting dat deze update voor de PS3 ook beschikbaar komt/wordt voor Europa? Metname die achtergronden is erg fijn, ik vind dat zwarte 3x niets.
Ik zou opzich ook wel een mogelijkheid willen zien dat je van je friends de games kan zien die zij hebben en wat zij op het moment spelen. A la de xbox360 en live zeg maar.
Ik zou opzich ook wel een mogelijkheid willen zien dat je van je friends de games kan zien die zij hebben en wat zij op het moment spelen. A la de xbox360 en live zeg maar.
PhD i.o.
Deze update zou morgen beschikbaar moeten zijn voor ons.
dat zou heel mooi zijn, heeft Sony ook een optie dat je mogelijke verbeterpunten kunt indienen? Misschien even gaan denken aan een lijstjeRival24 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:28:
Deze update zou morgen beschikbaar moeten zijn voor ons.
PhD i.o.
Mja, ik denk dat ze het zelf ook wel weten. Bijvoorbeeld ingame access to xmb, dat is iets waar ik echt nog op zit te wachten.
Ik zit eigenlijk nog steeds te wachten op het kunnen streamen van DVD/Blu-ray met Remote Play. Kan in eindelijk lekker op toilet filmpie verder kijken...
stp - PSN ID: stp_4
Het probleem is niet zozeer voor games maar wel voor films. Films hebben nu eenmaal ook stille/intieme momenten, en dan wil je niet ineens een ventilator horen blazen (of een straaljager horen voorbij komen). Da's overigens de reden waarom ik de klok weggehaald heb uit mijn woonkamer. Ik werd gek van het getik tijdens stille passages.FaceDown schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:46:
[...]
Inderdaad, en anders moet je echt een fatsoenlijke geluidsset kopen, want ik hoor een straaljager nog niet over komen vliegen als ik mijn set aan heb staan
zit je dan niet met het feit dat er een maximum zit aan de bandbreedte dat wlan kan doorsturen naar je PSP? Want je hebt dan een feitelijke max van 5.4mb/sec maar werkelijk zal dat 3 mb/s zijn. Ik ben dan benieuwd hoe groot de doorvoer is van een dvd of zelfs een bluray dvd.stp_4 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:49:
Ik zit eigenlijk nog steeds te wachten op het kunnen streamen van DVD/Blu-ray met Remote Play. Kan in eindelijk lekker op toilet filmpie verder kijken...
PhD i.o.
Wat ze op het moment spelen kun je al zien heMaximus schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:18:
PSN id: NL_SToRM
ah oke,SToRM666 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:44:
[...]
Wat ze op het moment spelen kun je al zien he
mijn excuus is dat ik de ps3 heb sinds zaterdag
Maar de rest blijft overeind
PhD i.o.
Houdt dat in!?
Houdt dat in!?
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
De hele manier hoe remote play gaat is nu al met een h264 stream vanaf de PS3. het maakt dus verder niet uit wat het bron-materiaal voor bit-rates heeft. 10 Mbit is voor de resolutie van de PSP al MEER dan genoeg.Maximus schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:34:
[...]
zit je dan niet met het feit dat er een maximum zit aan de bandbreedte dat wlan kan doorsturen naar je PSP? Want je hebt dan een feitelijke max van 5.4mb/sec maar werkelijk zal dat 3 mb/s zijn. Ik ben dan benieuwd hoe groot de doorvoer is van een dvd of zelfs een bluray dvd.
en iets anders:
The following content will be uploaded onto the Euro PSN store on Thursday 26th July:
PS One games:
- Crash 2
- Spyro 2
- Medievil
- Wipeout 2097
PS3 Demos:
- Heavenly Sword
PS3 Trailers:
- Ratchet and Clank: Tools of Destruction
- GT5 Prologue
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Sommige BluRay films zijn op 24 hertz opgenomen en als je TV het ondersteunt is het handig ze dus ook op 24Hz af te kunnen spelen. Maar zat deze optie al niet in de huidige firmware? Ik heb 24hz BluRay output toch echt zien staan in de opties.Dutch_Baseline schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:47:
Houdt dat in!?
GT5 Prologue trailerSentry23 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:48:
[...]
De hele manier hoe remote play gaat is nu al met een h264 stream vanaf de PS3. het maakt dus verder niet uit wat het bron-materiaal voor bit-rates heeft. 10 Mbit is voor de resolutie van de PSP al MEER dan genoeg.
en iets anders:
The following content will be uploaded onto the Euro PSN store on Thursday 26th July:
PS One games:
- Crash 2
- Spyro 2
- Medievil
- Wipeout 2097
PS3 Demos:
- Heavenly Sword![]()
PS3 Trailers:
- Ratchet and Clank: Tools of Destruction
- GT5 Prologue
Heavenly Sword demo ook maar eens checken dan.
PhD i.o.
Wat is daar het voordeel van dan?Wildfire schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:49:
[...]
Sommige BluRay films zijn op 24 hertz opgenomen en als je TV het ondersteunt is het handig ze dus ook op 24Hz af te kunnen spelen. Maar zat deze optie al niet in de huidige firmware? Ik heb 24hz BluRay output toch echt zien staan in de opties.
Ik naam dat het dezelfde trailer is als die al in de amerikaanse store staat. Dus als je niet kunt wachten kun je hem daar al downloaden.
En die 24hz optie is nu automatisch of uit. Ik neem aan dat ze de optie hebben toegevoegd dat je het kunt forceren, omdat nogal wat tv's (die het wel ondersteunen) niet goed overweg konden met de automatische optie.
Voordeel van de 24hz optie is dat het beeld niet geconverteerd hoeft te worden naar 60hz (met nare 3:2 pulldown). Het beeld is dan dus frame voor frame trouw aan het origineel.
En die 24hz optie is nu automatisch of uit. Ik neem aan dat ze de optie hebben toegevoegd dat je het kunt forceren, omdat nogal wat tv's (die het wel ondersteunen) niet goed overweg konden met de automatische optie.
Voordeel van de 24hz optie is dat het beeld niet geconverteerd hoeft te worden naar 60hz (met nare 3:2 pulldown). Het beeld is dan dus frame voor frame trouw aan het origineel.
[ Voor 20% gewijzigd door Shiver23 op 23-07-2007 13:54 ]
Nee, morgen.Arx schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:42:
Hebben we vandaag niet de MGS4 presentatie bij Konami?
Kan nou al niet wachten op het gebrek aan info wat we gaan krijgen
Als het goed is zou het event ergens online gestreamed worden, maar waar weet ik niet...
Edit: Die GT5 Prologue trailer staat al sinds vorige week op het Amerikaanse PSN, 2 trailers zelfs. Dus mocht je niet kunnen wachten, kan je daar nu terecht
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 148415 op 23-07-2007 14:14 ]
Anoniem: 130184
Waarom noemen ze het 24hz als volgens mij iedereen over 24fps praat? Ik zeg toch ook niet dat ik in quake 3 gemiddeld 81hz draai bijvoorbeeld?
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 130184 op 23-07-2007 14:34 ]
Omdat in de film/TV-wereld nou eenmaal met hertz wordt gewerkt.Anoniem: 130184 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:33:
Waarom noemen ze het 24hz als volgens mij iedereen over 24fps praat? Ik zeg toch ook niet dat ik in quake 3 gemiddeld 81hz draai bijvoorbeeld?
Sommige films? Allle! 24fps is nl de standaard in de filmwered. Die 24 beelden per seconden worden via een paar trucs geschikt gemaakt voor 50hz of 60hz. Op 60hz LCD TVs is dat de befaamde 3:2 pulldown. Dat zorgt voor een schokkerig effect bij langzame pans, dat verdwijnt als je Blu-Ray-speler die 24fps als een 24hz, 48Hz of 72hz-signaal naar een LCD-monitor kan sturen.Wildfire schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:49:
[...]
Sommige BluRay films zijn op 24 hertz opgenomen en als je TV het ondersteunt is het handig ze dus ook op 24Hz af te kunnen spelen. Maar zat deze optie al niet in de huidige firmware? Ik heb 24hz BluRay output toch echt zien staan in de opties.
Als toevoeging op de uitleg hierboven over de 3:2 pulldown van ntsc, is het gelukkig voor Pal een stuk simpeler : De film wordt voor een Pal dvd gewoon een heel klein stukje sneller afgespeeld. Ipv 24 beelden per seconde wordt het 25. Je merkt, kennelijk, weinig van de dik 4,1% snellere afspeelsnelheid.
Ik zit er serieus over na te denken om binnenkort een PS3 aan te schaffen. Ik heb alleen een paar vragen waar ik momenteel niet direct een antwoord op kan vinden en wellicht vinden jullie het leuk om een Xbox-gamer over te halen een PS3 te halen.
A: Het online netwerk van Sony, wat kan ik ervan verwachten? Worden er eisen gesteld aan de verbinding waarmee je inlogd zoals bij XBL, hoe is de snelheid in vergelijking met XBL ( kan je dus lagvrij gamen) Gaat het downloaden van demo's etc. een beetje snel?
B: Is het eenvoudig om alle soorten filmformaten te streamen vanaf de pc naar de PS3? Dit vond ik persoonlijk een groot minpunt op de 360, werkte zeer omslachtig en lang niet alle formaten werden ondersteund. Ik heb nogal wat hd materiaal op mn hdd staan en dat wil ik kunnen streamen naar de PS3, dit is voor mij een doorslaggevende factor om wel of niet een PS3 aan te schaffen.
Weet iemand een keten waar je de ps3 kan halen voor 499 zonder extra poespas, die games bij het pakket hoef ik namelijk niet.
Hopelijk krijg ik objectieve antwoorden van niet fan-boys
A: Het online netwerk van Sony, wat kan ik ervan verwachten? Worden er eisen gesteld aan de verbinding waarmee je inlogd zoals bij XBL, hoe is de snelheid in vergelijking met XBL ( kan je dus lagvrij gamen) Gaat het downloaden van demo's etc. een beetje snel?
B: Is het eenvoudig om alle soorten filmformaten te streamen vanaf de pc naar de PS3? Dit vond ik persoonlijk een groot minpunt op de 360, werkte zeer omslachtig en lang niet alle formaten werden ondersteund. Ik heb nogal wat hd materiaal op mn hdd staan en dat wil ik kunnen streamen naar de PS3, dit is voor mij een doorslaggevende factor om wel of niet een PS3 aan te schaffen.
Weet iemand een keten waar je de ps3 kan halen voor 499 zonder extra poespas, die games bij het pakket hoef ik namelijk niet.
PSN ID Binloading_nl
A: Het onlne netwerk werkt op zich prima allemaal, het is nog niet perfect geintegreerd bij alle spellen zoals op een Xbox 360, (overal en altijd voice chatten met wie dan ook in je friendslist bijv.) maar wie weet wat de toekomst nog brengt in de vorm van updates. Het downloaden gaat echt supersnel, zelfs op drukke momenten tijdens de E3 en de release van The Darkness demo kon ik gewoon op volle snelheid downloaden, dat is bij Xbox Live weleens anders helaas.steefje schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:14:
Ik zit er serieus over na te denken om binnenkort een PS3 aan te schaffen. Ik heb alleen een paar vragen waar ik momenteel niet direct een antwoord op kan vinden en wellicht vinden jullie het leuk om een Xbox-gamer over te halen een PS3 te halen.
[...]
B: Hiervoor geldt hetzelfde als bij de Xbox 360, PS3 biedt slecht ondersteuning voor een paar formaten.
Ik weet niet of je daar persoonlijke ervaringen mee hebt, of dat je het misschien van horen zeggen hebt, maar ik zelf heb nog altijd met volle snelheid kunnen downloaden. De demo van Blue Dragon bijvoorbeeld, 1.1 gig, had ik op dezelfde dag van de release in een klein half uur gedownloadRival24 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:26:
[...]
Het downloaden gaat echt supersnel, zelfs op drukke momenten tijdens de E3 en de release van The Darkness demo kon ik gewoon op volle snelheid downloaden, dat is bij Xbox Live weleens anders helaas.
Zelf ben ik wel erg benieuwd naar Home en hoe dit het Sony Netwerk een extra boost gaat geven.
Gamertag: VAS taijyn
Heb zelf beide staan en ben dus zeker geen Fanboy. Het online deel bij de PS3 is al stukken beter dan destijds met de PS2 maar kan zeker nog steeds niet tippen aan XBL. Door zijn gesloten karakter zit XBL veel netter ineen, alles is beter geïntegreerd.steefje schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:14:
Over in-game online kan ik nog niet zoveel zeggen wegens te weinig ervaring (met zowel 360 als PS3) maar ze lijken me gelijkwaardig.
Qua downloaden/store is XBL ook weer superieur. Er zijn een paar dingen die me enorm ergeren aan de PS3 store :
* traaaag... is web-based en die pagina's en GIFs laden echt wel traag. Ook reageert de interface soms uiterst traag. Je klikt op een icoontje, en secondenlang gebeurt er niets waardoor je de neiging hebt om nog eens te klikken. XBL is veel sneller.
* hij onthoudt niet welke files je al gedownload hebt. Is me nu al een paar keer overkomen dat ik eenzelfde trailer 2x gedownload heb. Bij XBL krijg je gewoon netjes een vinkje te zien naast de files die je al hebt.
* je moet veel te veel knoppen indrukken eer je iets gedownload krijgt (en waarom moet ik ineens START indrukken ipv X als ik wil bevestigen dat het op de harddisk is ?!). En als het betalend is, heb je nog eens een hoop knoppen erbij in te drukken om geld op je account te zetten en dan er mee te betalen. Zou veel simpeler moeten allemaal.
Qua hardware vind ik de PS3 absoluut superieur. Qua besturingssoftware (XMB vs 360 Dashboard) zijn ze aan elkaar gewaagd. Qua games heeft nu de 360 nog het voordeel omdat hij nu eenmaal al langer op de markt is en er dus meer games zijn, maar op termijn zal dat ook nagenoeg gelijk zijn. En qua online heeft de 360 toch nog het voordeel.
Dat zat er toch al in, dacht ik ?! Hoedanook heb je dan wel een TV nodig die 1080p/24 ondersteunt...Dutch_Baseline schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:47:
Houdt dat in!?
Wat ik wel eens gefixed zou willen zien is de afspeelvolgorde van MP3s. Als ik een CD rip op mijn Windows bak, dan ziet de PS3 de MP3s in een ogenschijnlijk willekeurige volgorde (het is niet alfabetisch en ook niet in volgorde). Is al een gekend probleem.
Uiteraard zou de PS3 dan eerst het beeld downscalen naar PSP-resolutie voordat het gestreamed wordt! Het heeft idd weinig zin al die bandbreedte op te souperen met een 1080p stream als het dan toch maar op dat PSP schermpje getoond moet worden.Maximus schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:34:
[...]
zit je dan niet met het feit dat er een maximum zit aan de bandbreedte dat wlan kan doorsturen naar je PSP? Want je hebt dan een feitelijke max van 5.4mb/sec maar werkelijk zal dat 3 mb/s zijn. Ik ben dan benieuwd hoe groot de doorvoer is van een dvd of zelfs een bluray dvd.
Dat klopt voor DVD, maar je vergeet blijkbaar nu wel dat er in de HD-wereld geen sprake meer is van PAL of NTSC. Dus ook in onze regionen verschijnen alle films nu dus in 24fps op BluRay. Het is de speler die er dan 60p van maakt. Kun je gemakkelijk controleren als je een BluRay film hebt. Speel die af met je PS3 en je zal op je TV zien dat je een 60Hz beeld hebt en geen 50Hz.HaseMike schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:52:
Als toevoeging op de uitleg hierboven over de 3:2 pulldown van ntsc, is het gelukkig voor Pal een stuk simpeler : De film wordt voor een Pal dvd gewoon een heel klein stukje sneller afgespeeld. Ipv 24 beelden per seconde wordt het 25. Je merkt, kennelijk, weinig van de dik 4,1% snellere afspeelsnelheid.
Inderdaad persoonlijke ervaring, ik heb beide consoles staan. De download snelheid wisselt nogal eens op Xbox Live in tegenstelling tot de Playstation Store waar ik tot nu toe alles op volle snelheid heb gedownload. Het downloaden van de demo van DiRT op de 360 duurde bijvoorbeeld tergend lang, maar dat zijn ook maar momentopnamen. Je krijgt voor die 4 euro per maand wel een perfect geïntegreerd systeem terug.uchiha tijntje schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:18:
[...]
Ik weet niet of je daar persoonlijke ervaringen mee hebt, of dat je het misschien van horen zeggen hebt, maar ik zelf heb nog altijd met volle snelheid kunnen downloaden. De demo van Blue Dragon bijvoorbeeld, 1.1 gig, had ik op dezelfde dag van de release in een klein half uur gedownload, net zoals alle trailers tijdens de E3.
Zelf ben ik wel erg benieuwd naar Home en hoe dit het Sony Netwerk een extra boost gaat geven.
* Fuelke wil Twixie toch even op het gebruik van de
knop wijzen, waarmee je oorspronkelijk bericht makkelijk kan aanpassen, zonder steeds opnieuw te moeten posten

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Eerste shots van het Sony Premiere event van vorige week (dus niet de 20th Metal Gear Anniversary party)

Ziet er cool uit, zou je die nog willen posten in het nieuwe topic?
Hier dan maar verder?
Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 7
Hier dan maar verder?
Downloaden van de ps store gaat hier ook altijd op volle snelheid. ik vind alleen dat de store zelf nogal sloom is. Maar da's niet zo'n ramp, ik weet toch al van tevoren wat ik wil downen.Rival24 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:11:
[...]
Inderdaad persoonlijke ervaring, ik heb beide consoles staan. De download snelheid wisselt nogal eens op Xbox Live in tegenstelling tot de Playstation Store waar ik tot nu toe alles op volle snelheid heb gedownload. Het downloaden van de demo van DiRT op de 360 duurde bijvoorbeeld tergend lang, maar dat zijn ook maar momentopnamen. Je krijgt voor die 4 euro per maand wel een perfect geïntegreerd systeem terug.
Mooi voor alle mensen die een Samsung M86/87 LCD hebben.Twixie schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:23:
[...]
Dat zat er toch al in, dacht ik ?! Hoedanook heb je dan wel een TV nodig die 1080p/24 ondersteunt...
Tot nu toe hadden alleen mensen met de nieuwste firmware voor hun M86/87 1080p@24Hz.
Dit omdat de oude firmware de PS3 niet liet weten 24Hz te ondersteunen en dus terugschakelde naar 60Hz. Nu je de PS3 kunt forcen 24Hz te laten afspelen, is dit probleem uit de wereld en kan je dus ook blu-ray in 24Hz afspelen zonder "judder".
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Das BS.Wildfire schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:36:
[...]
Omdat in de film/TV-wereld nou eenmaal met hertz wordt gewerkt.
Het komt gewoon omdat 90% van de mensen wel de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Bronnen van beeldmateriaal worden al sinds jaar en dag met beelden per seconden beschreven. Zowel bij filmmateriaal als ook bij computer gegenereerde beelden.
Bij de weergave apperatuur praat men wel over Hz en KHz.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe een TV die 24fps gaat weergeven.
In de bioscoop worden die 24 frames dmv van een "vlinder" (= een soort ventilator) 2x weergegeven om zo een rustiger beeld te krijgen. Maar als je voor in de zaal zit dan zijn ook die 48 frames te weinig om een rustig beeld te geven. Op de eerste rij een film kijken is dan ook erg vermoeiend voor je ogen.
Gaat een LCD hem dan met 96Hz weergeven? En hoe zit het met de lamp van de LCD, die geeft toch gewoon 50hz. Dus je kan er wel 24fps materiaal in stoppen, maar hoe gaat de tv er mee om?
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Ff een heads up voor de mensen die de MGS4 presentatie willen meelezen op een blog: http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3161443
(1.30 AM PST is 10.30 AM hier)
(het is NU bezig, en hier is de link direct naar de blog)
http://www.1up.com/do/blo...1481&publicUserId=5855318
(1.30 AM PST is 10.30 AM hier)
(het is NU bezig, en hier is de link direct naar de blog)
http://www.1up.com/do/blo...1481&publicUserId=5855318
[ Voor 27% gewijzigd door Sentry23 op 24-07-2007 10:47 ]
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Dusch.Arx schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:20:
Ziet er cool uit, zou je die nog willen posten in het nieuwe topic?
Hier dan maar verder?
Dit topic is gesloten.