Volgens mij moet je de PS3 1x instellen qua resolutie (720p/1080i/1080p bijv), waarna de console zelf die resolutie uitpoept bij alles wat je erin stopt.KunDun schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:54:
Ik zit er ook aan te denken de PS3 te kopen voor de Blue-ray speler.
En dan waarschijnlijk het pakket met twee games en twee controllers.
Vraag me alleen af hoe het zit met het upscalen van blue-ray en dvd's.
Moet je wat instellen voor dat upscalen, of haalt de PS3 automatisch de
best mogelijke resolutie uit je TV (plasma) als je hem aansluit via HDMI of component ?
Misschien ook leuk om dan de voordelen van de 360 te noemen tegenover de PS3:
- Sterkere games line-up op dit moment + aankomende toppers als HALO3, PGR4, Mass Effect, bioshock, Splinter Cell, Alan Wake, GeOW2?
- MS richt zich duidelijk meer op de westerse markt met veel actie games, shooters, en racers
- Veel mensen zijn het er over uit dat de controller van de 360 de beste is van het moment.
- prijs
- MS is en software bedrijf en dit vertaald zich in een uitstekend werkend dashboard en implementaie van allerlei windhoos features.
- LIVE... punt
- Veel games uit de Sony studios van hoge kwaliteit: MGS4, FF13, LAIR, Heavenly Sword, GOW3, SOCOM, Drakes Fortune, Killzone 2, White Knight Story, Folklore + dat het gat tussen de multiplatform games op PS3 vs 360 aan het dichtgroeien is.
- Sony richt zich nu ook meer op shooters net zoals MS deed + het behoud de diversiteit en originele games waar de PS2 erg goed in was.
- SIXAXIS controller behoud de sterke punten van de Dual Shock en voegt triggers en tilt functies toe. Geen batterijen of accu's nodig. Met september word de controller voorzien van een nieuwe rumble techniek.
- Bied veel hardware voor zijn prijs al is het de vraag of je dit allemaal wel wil betalen.
- Sony gaat met de (bijna) maandelijkse software updates MS achterna qua features die de 360 nu al bied.
- HOME?
- Geluidsproductie tijdens gebruik, geen geintje: dit is echt teveel voor een apparaat in je huiskamer.
- De 360 is qua bouw geen kwaliteits product. MS heeft zelf toegegeven dat alle 11,6 miljoen 360's die in de afgelopen 19 maanden zijn gebouwd vatbaar zijn voor de ring of death + je DVD's kunnen bekrassen. Er is 1,5 miljard dollar gereserveerd om de problemen te bestrijden. Je hebt gelukkig wel een extra garantie van 3 jaar op het systeem maar dit neemt niet weg dat de kwaliteit van het producte beter kan en moet.
- Meer games, hals je voor het gamesrek van de PS3 staat dat kan je niet zeggen dat je overweldigd wordt door keus. Maar we moeten niet vergeten dat het systeem nog erg jong is, en dat het gebrek aan games hard wordt ingehaald.
- de features van het PS netwerk zijn niet op het niveau van de 360, het is echter wel gratis en online gamen gaat probleemloos. Daarnaast heeft Sony grote plannen.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Je kan ook nog bij dvd instellingen kiezen of je wilt upscalen bij het afspelen van een dvd-film.zAo schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:05:
[...]
Volgens mij moet je de PS3 1x instellen qua resolutie (720p/1080i/1080p bijv), waarna de console zelf die resolutie uitpoept bij alles wat je erin stopt.
Via de automatische setup wordt er een resolutie toegewezen. Je kunt deze ook handmatig aanpassen. Ik heb 1080i. Alle 1080p films worden netjes naar 1080i gescaled en lagere resolutie materiaal wordt geupscaled.KunDun schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:54:
Ik zit er ook aan te denken de PS3 te kopen voor de Blue-ray speler.
En dan waarschijnlijk het pakket met twee games en twee controllers.
Vraag me alleen af hoe het zit met het upscalen van blue-ray en dvd's.
Moet je wat instellen voor dat upscalen, of haalt de PS3 automatisch de
best mogelijke resolutie uit je TV (plasma) als je hem aansluit via HDMI of component ?
Groetjes, FaceDown.
Ik vraag mij af of het leuk is om de voordelen(?) van de XB360 in een PS3 topic te gaan opsommen, naar mijn mening hoort dat thuis in het XB360 topic!swopdark schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:28:
Daar komt nog bij dat die "voordelen" nogal subjectief en tijdelijk van aard zijn;
De sterkere game line-up komt natuurlijk omdat de XB360 langer op de markt is dan de PS3, iets dat over een aantal maandjes volledig opgelost is. De periode in acht genomen dat deze consoles tot de huidige generatie behoren maakt dat voordeel bijna een non-argument.• Sterkere games line-up op dit moment + aankomende toppers als HALO3, PGR4, Mass Effect, bioshock, Splinter Cell, Alan Wake, GeOW2?
Het minder op de westerse markt gericht zijn van PS3 software herken ik niet, zijn en komen er geen FPS en race games op de PS3 dan? Ik zou de beperkte focus van de XB360 software eerder als een nadeel zien.• MS richt zich duidelijk meer op de westerse markt met veel actie games, shooters, en racers
Ik lees regelmatig dat de a-symmetrisch geplaatste analoge sticks op de controller van de XB360 niet prettig bedienen. Ik kan mij daar wel iets bij voorstellen, maar dit is subjectief natuurlijk.• Veel mensen zijn het er over uit dat de controller van de 360 de beste is van het moment.
De prijs... toegegeven de PS3 kost meer, maar daar krijg je dan ook een betrouwbaar werkende console voor in ruil. Je zou kunnen concluderen dat de XB360 te goedkoop is ipv de PS3 duur.• prijs
Gelukkig werkt de XMB van de PS3 ook uitstekend, dit is dus geen specifiek voordeel voor de XB360.• MS is en software bedrijf en dit vertaald zich in een uitstekend werkend dashboard en implementaie van allerlei windhoos features.
Live mag op dit moment misschien beter zijn dan PSN, maar je moet ervoor betalen!! Het is toch in en in triest dat je voor het gecombineerde gebruik van al betaalde producten (breedband,hardware en software) nog eens extra moet betalen? Dus van die punt zou ik liever een comma maken• LIVE... punt
Naar aanleiding van voorgaande vragen en afwegingen mbt de keuze 360 / PS3 (nog te maken, neigt naar de PS3) had ik nog wat praktijk vragen over het internet-multimedia-aspect wat ik toch redelijk over het hoofd had gezien:
- werkt de PS3 met wifi beveiliging WPA of moet ik terug naar WEP?
- hoe goed werkt het internet -> werken sites als uitzendingemist.nl of buienradar.nl? Bediening via joystick een beetje okay?
- kun je de PS3 ook 'echt' uitzetten? Dwz zonder data verlies of lange opstarttijden geheel uitschakelen met een schakelblok? Hoe lang duurt het opstarten vanuit het niks?
- hoe goed werkt het internet -> werken sites als uitzendingemist.nl of buienradar.nl? Bediening via joystick een beetje okay?
- kun je de PS3 ook 'echt' uitzetten? Dwz zonder data verlies of lange opstarttijden geheel uitschakelen met een schakelblok? Hoe lang duurt het opstarten vanuit het niks?
Voel me een beetje een noob, maarre... De PS3 heeft toch "Home" o.i.d.? Waar in het menu kun je dit terugvinden???
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
@Swopdark: Maar aangezien dit een playstation topic is gaan we daar natuurlijk wel ff op reageren
-Wie zegt dat mensen in het westen ook westerse games wil spelen? Ik speel net zo goed ook japanse games. Dit is geen voordeel, het echte voordeel is dat je kan kiezen welke games het beste bij jou passen, die van de 360 of van de ps3. De ps3 heeft wat mij betreft een breder aanbod. Als ik kijk naar welke ps3-games ik dit jaar wil kopen, het zijn bijna allemaal verschillende genres.
-De ps3 is voor mij een stuk goedkoper. Wireless internet zit er al op. Ik hoef niet te betalen voor online gaming. En aangezien ik minimaal 5jaar met mn ps3 doe scheelt dat me zowiezo al 5*60=300 euro. Dan ook nog de tijd die me die reparaties kosten (oke, dat is gemeen
). En ik verwacht dat de ps3 langer mee zal gaan, wat dus de gemiddelde kosten per jaar nog verder omlaag brengt. En natuurlijk nog een gratis blu-ray speler. Ps3: meer voor minder, alleen de 1e aanschafprijs is hoger.
@Dutchbaseline: Doe je ogen dicht, wacht ongeveer 3maanden, doe je ogen open, zet je ps3 aan. En dan kan je home downloaden
@Neophyte:
-Wpa werkt ook
-Die 2 sites heb ik niet getest, maar ik kan bijvoorbeeld gewoon filmpjes op youtube bekijken om maar iets te noemen.
-Ik zet soms wel eens de stroom eraf, ik merk geen verschil met opstarten en alles blijft bewaard.
-Wie zegt dat mensen in het westen ook westerse games wil spelen? Ik speel net zo goed ook japanse games. Dit is geen voordeel, het echte voordeel is dat je kan kiezen welke games het beste bij jou passen, die van de 360 of van de ps3. De ps3 heeft wat mij betreft een breder aanbod. Als ik kijk naar welke ps3-games ik dit jaar wil kopen, het zijn bijna allemaal verschillende genres.
-De ps3 is voor mij een stuk goedkoper. Wireless internet zit er al op. Ik hoef niet te betalen voor online gaming. En aangezien ik minimaal 5jaar met mn ps3 doe scheelt dat me zowiezo al 5*60=300 euro. Dan ook nog de tijd die me die reparaties kosten (oke, dat is gemeen
@Dutchbaseline: Doe je ogen dicht, wacht ongeveer 3maanden, doe je ogen open, zet je ps3 aan. En dan kan je home downloaden
@Neophyte:
-Wpa werkt ook
-Die 2 sites heb ik niet getest, maar ik kan bijvoorbeeld gewoon filmpjes op youtube bekijken om maar iets te noemen.
-Ik zet soms wel eens de stroom eraf, ik merk geen verschil met opstarten en alles blijft bewaard.
[ Voor 16% gewijzigd door Reemster op 15-07-2007 15:52 ]
Hehehe... dacht al, waar de fock zit dat home!?-RazieL- schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:49:
[...]
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Verwijderd
Er zou deze maand een open beta uit komen, maar het gerucht gaat dat het of in augustus uit komt, of helemaal niet. Over de beta heb ik het dan he, de service zou als het goed is in oktober live moeten gaan.Dutch_Baseline schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:01:
[...]
Hehehe... dacht al, waar de fock zit dat home!?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 16:11 ]
Ik vind het wel erg overdreven (eigenlijk triest zelfs) om te stellen dat je in een ps3 topic niets ten voordelen van een andere console mag zeggen? Hij vraagt om hem te helpen bij een keuze. Dan is het toch fijn dat iemand gewoon de mogelijke voor en nadelen van een paar consoles op een rijtje wil zetten?DCFreak schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:36:
[...]
Ik vraag mij af of het leuk is om de voordelen(?) van de XB360 in een PS3 topic te gaan opsommen, naar mijn mening hoort dat thuis in het XB360 topic!
Maarjah om schijnbaar ontopic te blijven... PS3 RULLLLEEZZZ
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-07-2007 16:51 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Als je nu twijfelt of je een XBOX360 moet kopen of een PS3, kan ik daar heel kort over zijn. Mijn visie is namelijk dat de XBOX360 voor NU leuker en beter is, maar dat op langer termijn de PS3 minstens net zo goed (en ik denk zelf, beter) word.
En kwa controllers (ik heb beide consoles), de controller van de XBOX360 ligt beter in de hand en ik vind de positie van de analoge stick beter, puur omdat je die vaker gebruikt dan de vierpunt toets.
Bij de PS3 krijg ik regelmatig kramp puur omdat je zoveel knopjes moet indrukken, waarbij de trigger de grootste boosdoener is. Daarom hoop ik ook dat de rumble sixaxis een slag groter word.
Daarnaast vind ik het persoonlijk gevoel over/voor een console meespelen. Zo heb ik de eerste generatie X360's omdat het next gen was. De PS3 maakt meer bij mij los i.v.m. jeugdsentiment (i guess). Met de PS2 heb ik jaren lang plezier gehad, voor mij dus ook een no-brainer om de PS3 te halen, de vraag was alleen wanneer.
Ik zal binnenkort mijn ervaringen met de PS3 en de X360 wel eens posten.
En kwa controllers (ik heb beide consoles), de controller van de XBOX360 ligt beter in de hand en ik vind de positie van de analoge stick beter, puur omdat je die vaker gebruikt dan de vierpunt toets.
Bij de PS3 krijg ik regelmatig kramp puur omdat je zoveel knopjes moet indrukken, waarbij de trigger de grootste boosdoener is. Daarom hoop ik ook dat de rumble sixaxis een slag groter word.
Daarnaast vind ik het persoonlijk gevoel over/voor een console meespelen. Zo heb ik de eerste generatie X360's omdat het next gen was. De PS3 maakt meer bij mij los i.v.m. jeugdsentiment (i guess). Met de PS2 heb ik jaren lang plezier gehad, voor mij dus ook een no-brainer om de PS3 te halen, de vraag was alleen wanneer.
Ik zal binnenkort mijn ervaringen met de PS3 en de X360 wel eens posten.
[ Voor 24% gewijzigd door AvanCade op 15-07-2007 17:20 ]
Ik had even een vraagje over een media server,
ik heb nu TVersity aan staan en ik zat een film te kijken, maar op 1/4 deel van de film gaat hij op pauze en stopt hij. dit is zwaar frusterend omdat ik dan de film weer opnieuw moet laden en moet de server weer transcoden waardoor ik niet snel kan doorspoelen. ook ben ik nu een film aan het kopieren maar op 99% blijft hij hangen en geeft een paar minuten later dat het niet gekopieerd kan worden.
Wat kan ik nou als beste als media server gebruiken? Nero home? TVersity? of zijn er ook nog anderen/beteren?
Of hoe kan ik dit probleem oplossen?
ik heb nu TVersity aan staan en ik zat een film te kijken, maar op 1/4 deel van de film gaat hij op pauze en stopt hij. dit is zwaar frusterend omdat ik dan de film weer opnieuw moet laden en moet de server weer transcoden waardoor ik niet snel kan doorspoelen. ook ben ik nu een film aan het kopieren maar op 99% blijft hij hangen en geeft een paar minuten later dat het niet gekopieerd kan worden.
Wat kan ik nou als beste als media server gebruiken? Nero home? TVersity? of zijn er ook nog anderen/beteren?
Of hoe kan ik dit probleem oplossen?
Heb zelf de 360 een lange tijd gehad en zat me op het laatst echt af te vragen wat ik nog met dat ding moest. Het gros van de spellen wat uitkomt is of de zoveelse action/fps kloon of alweer een race game (Forza, Project Gotham.) Ik keek op de release calendar en zag gewoon voor de aankomende 6 maanden niets maar dan ook niets wat me enigszins aantrok om daar 60-70 euro tegen aan te gooien. Dat is misschien niet eens een kritiekpunt op de 360 maar op de games industrie als geheel. Niet iedereen houdt van dat soort games, zie hiervoor het succes van de Wii (die ik hier ook heb staan trouwens.)swopdark schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:28:
Misschien ook leuk om dan de voordelen van de 360 te noemen tegenover de PS3:• Veel games uit de Sony studios van hoge kwaliteit: MGS4, FF13, LAIR, Heavenly Sword, GOW3, SOCOM, Drakes Fortune, Killzone 2, White Knight Story, Folklore + dat het gat tussen de multiplatform games op PS3 vs 360 aan het dichtgroeien is.
- Sterkere games line-up op dit moment + aankomende toppers als HALO3, PGR4, Mass Effect, bioshock, Splinter Cell, Alan Wake, GeOW2?
- MS richt zich duidelijk meer op de westerse markt met veel actie games, shooters, en racers
- Veel mensen zijn het er over uit dat de controller van de 360 de beste is van het moment.
- LIVE... punt
• Sony richt zich nu ook meer op shooters net zoals MS deed + het behoud de diversiteit en originele games waar de PS2 erg goed in was.
en gaat probleemloos. Daarnaast heeft Sony grote plannen.
[/list]
Live is voor mij geen issue aangezien ik als professioneel ouwe lul het online gamen geen hol aan vind. Enige wat ik nog online had kunnen/willen spelen is Pro Evo wat weer wordt bedorven door gillende pubers of notoire valsspelers.
Veel mensen vinden de controller beter. So what, veel mensen vinden de PS2 controller beter en ik hoor bij de groep die het liefst de oude Competition Pro joystick gebruikt. Allemaal subjectief natuurlijk.
En met die laatste opmerking kun je in principe het hele fanboy gezannik over en weer de mond snoeren aangezien 90% van de "argumenten" subjectief zijn. Ga voor jezelf te rade wat voor JOU een goede console is en probeer daar van te genieten. We zijn allemaal mensen met allerhande smaken en voorkeuren en voor ieder product geldt: one mans poison is another mans wine.
"Better ask questions before you shoot"
Je moet je idd op dit moment afvragen welke spellen je persoonlijk het meeste aanspreken. Ik zou alleen op dit moment al helemaal niet een 360 kopen aangezien MS net heeft toegegeven dat alle 360's tot nu toe "kapot" zijn.
Als je een 360 zou willen kopen dan zou ik sowieso wachten totdat in de winkels modellen vinden die na Juli geproduceert zijn. Dan weet je (hopelijk ieg) zeker dat alle ontwerp fouten eruit zijn gehaald. Maarja dat kan nog maanden duren aangezien mensen nu nog steeds consoles bij de mediamarkt uit oktober 2006 kopen... en over een paar maanden komen de echte interessante titels voor de ps3 uit zoals Heavenly Sword, Lair en Ratchet and Clank. En Home is er dan natuurlijk die de online service van sony minstens gelijk trekt aan xbl.
Als je een 360 zou willen kopen dan zou ik sowieso wachten totdat in de winkels modellen vinden die na Juli geproduceert zijn. Dan weet je (hopelijk ieg) zeker dat alle ontwerp fouten eruit zijn gehaald. Maarja dat kan nog maanden duren aangezien mensen nu nog steeds consoles bij de mediamarkt uit oktober 2006 kopen... en over een paar maanden komen de echte interessante titels voor de ps3 uit zoals Heavenly Sword, Lair en Ratchet and Clank. En Home is er dan natuurlijk die de online service van sony minstens gelijk trekt aan xbl.
[ Voor 7% gewijzigd door zerokill op 15-07-2007 17:42 ]
Dat zijn goede punten, en je kan niet zeggen dat de online functies en de games op de Xbox360 slecht zijn. Dertegen zijn die behoorlijk goed en iets voor sony om van te leren. Dertegen is de geluidsproductie en de bouwkwaliteit een groot probleem. Zelf nu nog wil niemand van MS officieel het uitvals percentage zeggen..en maar blijven hameren op het "maar de klanten die geen problemen hebben hebben een mooie ervaring" .swopdark schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:28:
...
Herinnert een beetje aan de PS2 in het begin niet? Met de DVD-rom die door de warmte kapot ging..ja zelfs sony heeft fouten gemaakt!
Ik denk dat de PS3 ook meer naar de toekomst kijkt, in die zin dat tuurlijk de Xbox360 heeft veel games uit..maar als de PS3 op stoom is kun je goed verwachten. En we hebben al gezien wat voor kwaliteit uit de PS3 te persen valt! En GTAIV op blu-ray...dat moet goed worden
There is no place like ::1
Hoe is de PS3 controller eigenlijk als je nog nooit een console hebt gehad? Ik ken alleen maar PC gaming en zelfs daar ben ik afwijkend omdat ik geen WASD gebruik, maar gewoon de vier cursortoetsen. Ik bedien het lopen en sturen in games dus rechtshandig en ik zie dat dat met de PS3 controller andersom zou gaan...
Verwijderd
Welk type hard disk past er in de ps3, voor het geval je de capaciteit wil uitbreiden, of is dit universeel?
2,5" SATAVerwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:58:
Welk type hard disk past er in de ps3, voor het geval je de capaciteit wil uitbreiden, of is dit universeel?
Hoe zit het precies met Fifa en PES. Wanneer worden de nieuwe versies ervan verwacht?
En nog een vraagje: is PES echt zoveel beter?
En nog een vraagje: is PES echt zoveel beter?
Alleen bioshock wellicht voor mij, de rest boeit me echt niet.swopdark schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:28:
[list=1]
• Sterkere games line-up op dit moment + aankomende toppers als HALO3, PGR4, Mass Effect, bioshock, Splinter Cell, Alan Wake, GeOW2?
Wat voor lagen eelt hebben die dan op hun vingers zitten als ze een paar minuten L2/R2 ingedrukt houden?• Veel mensen zijn het er over uit dat de controller van de 360 de beste is van het moment.
Wat werkt er niet aan jouw PS3's dashboard dan?• MS is en software bedrijf en dit vertaald zich in een uitstekend werkend dashboard en implementaie van allerlei windhoos features.
Geloof me, de xbox is op dit moment een molensteen om de nek van MS. Ik las laatst een opiniestuk van een analist (na aanleiding van die 1miljard $ voor reparaties/garantie) die zei dat na een miljardenverlies als MS nu al geleden heeft met de XBox een normaal bedrijf zo'n afdeling zou afstoten. (Daar zijn voorbeelden van te over dus ik kan de beste man er alleen maar gelijk in geven). MS doet dat vooralsnog niet, maar het zou me niets verbazen (zeer grote speculaasmode) dat MS dit in de nabije toekomst toch doet en dat de koper zal zijn.... EA
Volgens mij is die rumble niet zeker.En dan het anwoord van Sony op het producten en de services van MS:
[list=1]
• SIXAXIS controller behoud de sterke punten van de Dual Shock en voegt triggers en tilt functies toe. Geen batterijen of accu's nodig. Met september word de controller voorzien van een nieuwe rumble techniek.
Er zit een toegegeven design flaw in het apparaat. Dit houdt in dat IEDERE XBox360 kaduuk kan gaan door dit euvel op elk willekeurig moment. Ze repareren hem wel kostenloos, dat is dan wel iets, maar je zit echt niet op een kapot apparaat te wachten wat kapot kan gaan door een bewezen defect, want het gaat altijd kapot op het moment dat je dat juist niet wilt (nl. wanneer hij aan staatzaken welk verbeterd kunnen worden aan de 360:
- Geluidsproductie tijdens gebruik, geen geintje: dit is echt teveel voor een apparaat in je huiskamer.
- De 360 is qua bouw geen kwaliteits product. MS heeft zelf toegegeven dat alle 11,6 miljoen 360's die in de afgelopen 19 maanden zijn gebouwd vatbaar zijn voor de ring of death + je DVD's kunnen bekrassen. Er is 1,5 miljard dollar gereserveerd om de problemen te bestrijden. Je hebt gelukkig wel een extra garantie van 3 jaar op het systeem maar dit neemt niet weg dat de kwaliteit van het producte beter kan en moet.
Van mij mogen er wel meer features in de dingen die je eigenlijk niet zou verwachten, zoals music player. Ik heb nu al 3 keer de ps3 gebruikt om de foto's op iemand's simkaart te bekijken. Eerst zie je ongeloof "Waar wil je die dan op bekijken dan?", dan zie je de foto's op je tv zonder hassle... dat is gemak.zaken welk verbeterd kunnen worden aan de PS3:
- Meer games, hals je voor het gamesrek van de PS3 staat dat kan je niet zeggen dat je overweldigd wordt door keus. Maar we moeten niet vergeten dat het systeem nog erg jong is, en dat het gebrek aan games hard wordt ingehaald.
- de features van het PS netwerk zijn niet op het niveau van de 360, het is echter wel gratis en online gamen gaat probleemloos. Daarnaast heeft Sony grote plannen.
Even een resiment mp3's afspelen is leuk, maar ik wil graag playlists maken. Niet alle nummers van Dream Theater zijn namelijk even leuk
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
WPA werkt gewoon.Neophyte_NL schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:42:
Naar aanleiding van voorgaande vragen en afwegingen mbt de keuze 360 / PS3 (nog te maken, neigt naar de PS3) had ik nog wat praktijk vragen over het internet-multimedia-aspect wat ik toch redelijk over het hoofd had gezien:
Werkt verrassend goed. Je kunt makkelijk van link naar link springen, zoomen etc. Ik heb de sites die je noemt niet getest, gamefaqs.com werkt wel- hoe goed werkt het internet -> werken sites als uitzendingemist.nl of buienradar.nl? Bediening via joystick een beetje okay?
Ja, achterop zit een schakelaar net als op de ps2, die kun je gewoon gebruiken om hem helemaal uit te zetten (gebruik ik ook, nadeel is dat je controllers dan niet opladen, maar goed) Opstarten vanuit het niets is 10 seconden denk ik.- kun je de PS3 ook 'echt' uitzetten? Dwz zonder data verlies of lange opstarttijden geheel uitschakelen met een schakelblok? Hoe lang duurt het opstarten vanuit het niks?
Ach, dat is flauwekul. Of een Sixaxis fijn in je handen ligt is meer afhankelijk van hoe groot je handen zijn. Sowiezo moet je vinger verder krom bij een Sixaxis dan bij een Xbox 360 controller terwijl de kracht die je moet zetten vrijwel gelijk is.EfBe schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:02:
Wat voor lagen eelt hebben die dan op hun vingers zitten als ze een paar minuten L2/R2 ingedrukt houden?
Beide controllers hebben hun voor en nadelen en dat zal voor iedereen wel gelden. Ik vind zelf het D-pad van de Xbox 360 controller enorm brak, maar dat heb je gelukkig niet echt vaak nodig. Maar de analoge sticks zijn wel erg fijn omdat je duim er niet vanaf kan glijden. De Sixaxis controller heeft dan weer een erg fijne D-pad (als je het zo kunt noemen), maar ik krijg een lamme vinger van het lang volledig ingedrukt houden van R2 terwijl ik daar met een Dual Shock 2 geen last van had. Ik ben ook erg te spreken over de standaard USB kabel die je erbij geleverd krijgt zodat je geen dure play 'n' charge kit van 20 euro hoeft te kopen, maar aan de andere kant ben je wel genaaid als je accu in je controller het na een tijdje begeeft en je garantie is verlopen, dan ben je aangewezen op 3rd party accu's die je er zelf in mag bouwen.
Heb je hier nog een bron van?EfBe schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:02:
[...]
Wat werkt er niet aan jouw PS3's dashboard dan?. MS is een software bedrijf, maar wel een software bedrijf dat software verkoopt onder het motto 'you get what you paid for', en als je dus weinig betaalt, dan moet je niet zeuren.
Geloof me, de xbox is op dit moment een molensteen om de nek van MS. Ik las laatst een opiniestuk van een analist (na aanleiding van die 1miljard $ voor reparaties/garantie) die zei dat na een miljardenverlies als MS nu al geleden heeft met de XBox een normaal bedrijf zo'n afdeling zou afstoten. (Daar zijn voorbeelden van te over dus ik kan de beste man er alleen maar gelijk in geven). MS doet dat vooralsnog niet, maar het zou me niets verbazen (zeer grote speculaasmode) dat MS dit in de nabije toekomst toch doet en dat de koper zal zijn.... EA
Ik verwacht ieg niet dat MS zich snel terug trekt uit de console branch aangezien ze erin zijn gegaan omdat ze de ps2 als een potentiele concurent zagen voor de PC. Sony probeert de afgelopen jaren ook wel enorm om de playstation te positioneren als een alternatief voor PC.
Het feit dat je gewoon linux erop kan zetten en hem als pc kan gebruiken is al geweldig maar zelfs zonder linux kan je goed op internet surfen, foto's laten zien, muziek afspelen, films afspelen en natuurlijk spelletjes spelen. internet, fotos, muziek en film zitten natuurlijk recht in het vaarwater van PC en de HTPC.
Ik heb sterke handen, want ik heb nooit ergens last vanRival24 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:28:
[...]Ach, dat is flauwekul. Of een Sixaxis fijn in je handen ligt is meer afhankelijk van hoe groot je handen zijn. Sowiezo moet je vinger verder krom bij een Sixaxis dan bij een Xbox 360 controller terwijl de kracht die je moet zetten vrijwel gelijk is.
Werkt idd, alleen heb je er nog niet zoveel aan. Tis wachten tot je ingame de xmb kan bereiken en dan kan surfen. En een zoekfuncite in de browser zou dan ook wel fijn zijn.EfBe schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:05:
Werkt verrassend goed. Je kunt makkelijk van link naar link springen, zoomen etc. Ik heb de sites die je noemt niet getest, gamefaqs.com werkt wel
Verwijderd
*"Dit is volgens mij een heel correcte en belangrijke analyse!"zerokill schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:54:
[...]
internet, fotos, muziek en film zitten natuurlijk recht in het vaarwater van PC en de HTPC.*
Precies, en omdat je er gewoon een toetsenbord kan op aansluiten kan je makkelijk typen. Mailtje sturen via online app is dus geen probleem. En van zodra meer apps serverside worden (zelfs tekstwerkers, maar ook agenda's, enz...) zou er in de woonkamer wel eens heel goed kunnen gewerkt worden met een standaard ps3 (zonder linux zelfs). Gewoon via de web interface.
Natuurlijk zal het nooit een pc kunnen vervangen, maar als woonkamer pc komt het aardig in de buurt. Alle multimedia die je waar wil, plus toegang tot www. En vaak willen mensen 's avonds niet meer dan dat meer doen. Internet om reservaties te bekijken, info op te zoeken, blogs lezen, mailtje, weerbericht, nieuws, enz... Zet er linux op en the sky is the limit. Alle standaard apps zijn dan gewoon mogelijk. (niet 3d accelerated, maar hoeveel pc's hebben dat nu werkelijk nodig voor de standaard 2D toepassingen)
Ik zie vaker dat mensen wel eens 'pc-moe' worden. De hele hype is er zowat vanaf, en het gebruik van de pc bolt terug naar standaard gebruik. De grote verwachtingen van gebruiksvriendelijke alleskunners voor het grote publiek zijn nooit echt ingelost. De ps3 kan hier wel eens verandering in brengen. Zorgeloos op een mooi apparaat in de woonkamer van je multimedia genieten. Als dit goed aangepakt wordt, en de consument op de hoogte gebracht wordt van de mogelijkheden, kan dit wel eens heel succesvol worden. Ernaast natuurlijk nog de games en de leuke 'minigames' (alla wii) voor de ouders (rub a duck, flow, dingetjes die je gemakkelijk eens een kwartiertje kan doen)
Bij de 360 heb je nooit echt een volwaardige oplossing, omdat het apparaat slecht front end is. Ergens moet er nog steeds een pc aanhangen, en dat terwijl de 360 krachtig genoeg is om stand alone taken over te nemen. MS wil natuurlijk windows verkopen, en geen 'goedkope pc met verlies' voor 300 euro. Sony heeft dat probleem niet en kan helemaal gaan voor de stand alone toepassingen
Tsja het jammere is eigenlijk dat sony zijn eigen succes eigenlijk hun ultieme tegenstander hebben bezorgt. MS zal zich niet terug trekken ook al blijft xbox divisie een miljarden verlies en als sony niet oppast dan worden ze eruit gedrukt. Sony had tot nu toe geen concurent met zulke diepe zakken.
Exclusives kopen heeft onder MS een nieuwe betekenis gekregen. Ipv een contract afsluiten om een spel alleen op de 360 te brengen koopt MS gewoon de hele studio op. Heb het al een paar keer voorbij zien komen (al kan ik even geen voorbeeld noemen)
^_^ haha-RazieL- schreef op zondag 15 juli 2007 @ 02:18:
[...]
Congratulations, you have been assimilated
[afbeelding]
Wat betreft je tv. Het verschilt voor iedereen, maar voor mezelf vond ik een hd-tv (720p) een must. Ik vond het verschil erg groot. Ten minste, ik heb 't verschil alleen bij de 360 gezien, maar voor de ps3 geldt hetzelfde.
Met de tv komt het wel goed, zal mijn ouders overtuigen om een HD-Tv te kopen : )
Trouwens, de voornaamste reden waarom ik voor een PS3 ga komt door het feit dat het niet om te bouwen is. Mijn vorige console, de xbox, had ik omgebouwd en sindsdien heb ik van geen enkel spel meer kunnen genieten. Je download tientallen spellen waarvan je geen een speelt. De 360 is nu ook makkelijk om te bouwen en ik ben bang dat ik de verleiding niet kan weerstaan. Ik zal nu alleen maar games kopen die ook echt het geld waard zijn. Zo ontstaat er ook een goede balans, niet te veel achter de PS3 zitten en toch genieten van de games.
Ha, zeker recentelijk Motorstorm gespeeld? Dat is het enige spel waar ik kramp in de vingers van krijg. Ik vind daarom de Xbox 360-controller ook het fijnst, die ligt stevig in de vingers.Rival24 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:28:
[...]
Ach, dat is flauwekul. Of een Sixaxis fijn in je handen ligt is meer afhankelijk van hoe groot je handen zijn. Sowiezo moet je vinger verder krom bij een Sixaxis dan bij een Xbox 360 controller terwijl de kracht die je moet zetten vrijwel gelijk is.
Beide controllers hebben hun voor en nadelen en dat zal voor iedereen wel gelden. Ik vind zelf het D-pad van de Xbox 360 controller enorm brak, maar dat heb je gelukkig niet echt vaak nodig. Maar de analoge sticks zijn wel erg fijn omdat je duim er niet vanaf kan glijden. De Sixaxis controller heeft dan weer een erg fijne D-pad (als je het zo kunt noemen), maar ik krijg een lamme vinger van het lang volledig ingedrukt houden van R2 terwijl ik daar met een Dual Shock 2 geen last van had.
Dit in tegenstelling tot Sony...?zerokill schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:32:
[...]
Tsja het jammere is eigenlijk dat sony zijn eigen succes eigenlijk hun ultieme tegenstander hebben bezorgt. MS zal zich niet terug trekken ook al blijft xbox divisie een miljarden verlies en als sony niet oppast dan worden ze eruit gedrukt. Sony had tot nu toe geen concurent met zulke diepe zakken.
Exclusives kopen heeft onder MS een nieuwe betekenis gekregen. Ipv een contract afsluiten om een spel alleen op de 360 te brengen koopt MS gewoon de hele studio op. Heb het al een paar keer voorbij zien komen (al kan ik even geen voorbeeld noemen)
* Incognito Entertainment – Twisted Metal: Black, Warhawk
* Naughty Dog – Jak series
* SCE Bend Studio (formerly Eidetic) – Syphon Filter series
* SCE Foster City Studio (includes 989 Studios) – Rise to Honour
* SCE San Diego Studio (includes 989 Sports & Red Zone Interactive) – The Mark of Kri, NBA '07
* SCE Santa Monica Studio – God of War, Kinetica
* Sony Online Entertainment LLC. – EverQuest
* Zipper Interactive – SOCOM: U.S. Navy SEALs series
Sony Computer Entertainment Europe Ltd.
* Guerrilla Games – Killzone series
* SCE London Studio (includes Team SOHO & Camden) – The Getaway series, SingStar
* SCE Studio Cambridge (formerly Millennium Interactive) – MediEvil series, Primal
* SCE Studio Liverpool (formerly Psygnosis) – Wipeout series, F1 series
Sony Computer Entertainment Korea Inc.
* SCE Korea – EyeToy: EduKids, GloRace: Phantastic Carnival
Verwijderd
Hulde voor deze attitudemavi schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:57:
[...]
Je download tientallen spellen waarvan je geen een speelt. De 360 is nu ook makkelijk om te bouwen en ik ben bang dat ik de verleiding niet kan weerstaan. Ik zal nu alleen maar games kopen die ook echt het geld waard zijn. Zo ontstaat er ook een goede balans, niet te veel achter de PS3 zitten en toch genieten van de games.
Sinds ik zelf gewoon m'n pc spellen koop, geniet ik er ook veel meer van. Je kan er minder kopen, dus je bent minder lang doelloos aan het gamen, en je verplicht jezelf van er degelijk mee te spelen. Als je gewoon alles kan downloaden heb je er idd geen plezier meer in. En dat hoeft in het geval van de pc niet duur te zijn. Ik heb de laatste weken heel wat pareltjes uit de budgetvakken gevist (5-15euro), meer dan genoeg games hier dus... (zoveel tijd heb ik toch nooit)
Over controllers gesproken... er is mogelijk een foto gevonden van de nieuwe Sixaxis rumble controller, en wel op de officiele site van Lucartsart nieuwe Star Wars-game voor de PS3

Dat begint toch wel op de Xbox-controller te lijken...
---
Hm, je moet Kotaku niet altijd vertrouwen. Volgens postings op Neogaf is dit een fake.

---
Hm, je moet Kotaku niet altijd vertrouwen. Volgens postings op Neogaf is dit een fake.
[ Voor 13% gewijzigd door ymmv op 16-07-2007 00:20 ]
Als dat de nieuwe wordt dan sla ik er nog wat in van de oude.... Vind dat het D-pad links in het groot moet blijven en die analog sticks gewoon naast elkaar. Zelf denk ik eigenlijk dat de foto fake is en Sony bij de 'standaard oude instelling' blijft.ymmv schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:16:
Over controllers gesproken... er is mogelijk een foto gevonden van de nieuwe Sixaxis rumble controller, en wel op de officiele site van Lucartsart nieuwe Star Wars-game voor de PS3
[afbeelding]
---
Helemaal omdat ze niet eens de moeite hebben genomen het dieper liggende "kruis" weg te werken bij de analoge stick, en er geen bij te soepen bij de d-pad.
Geldt dit ook voor een stuurtje? Kan elk willekeurig stuur op de PS3 aangesloten worden?swampy schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:41:
[...]
Het mooie komt nu, je kan elke toetsenbord gebruiken! Je steekt gewoon de USB aansluiting in de PS3 en voila! Een werkend toetstenbord, zelfde geld voor een muis! Nu zal de muis in games minder bruikbaar zijn ( hoewel, wie weet ) maar ja kan dus af met elke goedkope of dure set naar eigen keuze.
Ja sommige toetsenborden worden verkocht "voor de ps3" maar dat is marketing! Want elk USB gebaseerd toetsenbord en muis doet het!
Is gewoon een DS2. Bij deze foto zit nog steeds dat knopje met lichtje eronder ipv een Home-button.ymmv schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:16:
[afbeelding]
---
Gewoon een slordige photoshop dus
PSN id: NL_SToRM
Iemand met ervaring hiermee? Als nieuwe consolegamer wennen aan console bediening?Wildfire schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:44:
Hoe is de PS3 controller eigenlijk als je nog nooit een console hebt gehad? Ik ken alleen maar PC gaming en zelfs daar ben ik afwijkend omdat ik geen WASD gebruik, maar gewoon de vier cursortoetsen. Ik bedien het lopen en sturen in games dus rechtshandig en ik zie dat dat met de PS3 controller andersom zou gaan...
Speel je weleens spellen met de toetsen A, W, D en S? Probeer dit eens. Persoonlijk vind ik het er veel op lijken.Wildfire schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:01:
[...]
Iemand met ervaring hiermee? Als nieuwe consolegamer wennen aan console bediening?
Het zal misschien even wennen zijn omdat de positie van de knoppen anders is, maar als je gewend bent om een flink aantal knoppen te gebruiken voor games verwacht ik niet dat je het er heel moeilijk mee zult hebben.Wildfire schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:01:
[...]
Iemand met ervaring hiermee? Als nieuwe consolegamer wennen aan console bediening?
Wat ik bijv. wel merk is dat mensen die gewend zijn om games met een cursor en 1 of 2 aktieknoppen te gebruiken (t/m 16bit tijdperk of handhelds) veel meer moeite hebben aan de 'ingewikkelde' besturing van huidige spellen, omdat je veel meer knoppen moet onthouden. Maar dat lijkt me bij jou niet zo van toepassing.
En hier eindelijk een beetje duidelijkheid omtrent de 60GB-versie in de VS:
Ik denk dat wanneer de 60Gb uitverkocht is de 80Gb misschien wel de prijs van de 60Gb gaat krijgen (met of zonder Motorstorm).SCEA vindt alle uitspraken zelf ook wat verwarrend worden, Kaz Hirai, Dave Karakker en David Reeves hebben namelijk allemaal gelijk ondanks het feit dat ze elkaar lijken tegen te spreken. PR Manager Dave Karakker heeft nu alles een laatste keer verduidelijkt. De 60 Gb versie wordt niet meer geproduceerd, maar SCEA beschikt over een ruime voorraad. Men verwacht dat men nog genoeg 60 Gb PlayStation 3s heeft om het einde van het jaar te halen. Tot die tijd worden er geen 60 Gb PlayStation 3s meer gemaakt voor de Amerikaanse markt zodat men, eens de versie uitgeput is, kan kijken wat het effect is op de markt om dan een beslissing te nemen. Op deze manier slaagt het bedrijf er ook in om de oudere consoles de deur uit te krijgen en als men de productie opnieuw opstart, is de kostprijs weer verder gezakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 16-07-2007 11:09 ]
PSN: Shiver23
Ze hebben sowieso meer dan genoeg voorraad als de berichten kloppen dat ze tot nu toe 6-7 miljoen PS3's hebben geshipped... dat betekent dat er nog minstens 2 miljoen verkocht kunnen worden voordat voorraad echt aan het opraken is.
Zoals ik al schreef, ik ben geen WASD-gamer. Nooit geweest ook. Maar goed, de PS3 gaat vandaag verzonden worden zo te zien dus vanaf morgen zal ik het zelf kunnen proberen. Ik ben verder gewoon benieuwd of er 'cursortoetsen-gamers' zijn en wat die van hun eerste console-bediening vonden. Of ben ik als cursortoets-gamer een echte zeldzaamheid?zAo schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:06:
[...]
Speel je weleens spellen met de toetsen A, W, D en S? Probeer dit eens. Persoonlijk vind ik het er veel op lijken.
Ja je bent een zeldzaamheid 
De PS3 is ook mijn eerste console (als je een msx2 niet meeteld).
Maar ik heb met de meeste games geen problemen. Maar ik heb wel moeite met de Restance FOM demo. FPS spellen met een controller vind ik echt een ramp.
Maar ik heb met de meeste games geen problemen. Maar ik heb wel moeite met de Restance FOM demo. FPS spellen met een controller vind ik echt een ramp.
Hehe, ja FPS spellen blijven voor mij ook een ramp, ik probeer er al aan te wennen sinds de Dreamcast (daarna op de xbox, gamecube, ps2) en ook nu op de ps3 breng ik het er meestal nog steeds niet levend vanaf. Misschien ben ik gewoon een beetje motorisch gestoord?SiErRa schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:34:
Van alle redenen vind ik dit toch wel de meest dommemavi schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:57:
[...]
^_^ haha
Met de tv komt het wel goed, zal mijn ouders overtuigen om een HD-Tv te kopen : )
Trouwens, de voornaamste reden waarom ik voor een PS3 ga komt door het feit dat het niet om te bouwen is. Mijn vorige console, de xbox, had ik omgebouwd en sindsdien heb ik van geen enkel spel meer kunnen genieten. Je download tientallen spellen waarvan je geen een speelt. De 360 is nu ook makkelijk om te bouwen en ik ben bang dat ik de verleiding niet kan weerstaan. Ik zal nu alleen maar games kopen die ook echt het geld waard zijn. Zo ontstaat er ook een goede balans, niet te veel achter de PS3 zitten en toch genieten van de games.
Ik speel(de) FPS-en op de PC ook altijd met cursorkeys en de del/pgdn sectie ipv wasd etc. en had echt grote moeite met RFOM, zeker het 1e level. Wel 100 keer opnieuw begonnen. Maar op een gegeven moment klikt er iets en dan lukt het prima. Je beweegt je dan nog wel als een n00b door die levels, dus on-line zou ik niet 1 2 3 proberenSiErRa schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:34:
PS3 wordt gekraakt, dat is zeker. Maar feit is dat het op dit moment niet mogelijk is. En met de 360 zou ik sowieso niet online gaan, heb geen zin om 50 euro per jaar te betalen terwijl het met de PS3 gratis kan.DarkShadow schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:11:
[...]
Van alle redenen vind ik dit toch wel de meest domme. Je kan er trouwens wel vanuit gaan dat de PS3 vroeg of laat ook gekraakt wordt. Trouwens, met de xbox360 kan je niet meer op live als je een omgebouwde console hebt. Dat zuigt hard.
Eindelijk mijn 360 de deur gewezen
Vandaag verkocht voor een aardig bedrag zodat ik 1 augustus het starterpakket voor 599 in huis kan halen. Het enige waar ik me zorgen over maak is dat er opeens in november ofzo DualShock SixAxis op de markt komen en ik nieuwe controllers kan aanschaffen. Want de Sixaxis controller heeft geen mogelijkheid voor een rumble-pack in de toekomst toch, zitten geen aansluitingen voor toch?
Daarnaast heb ik heel wat DVDs met daar op de root gewoon wat DiVX/XViD Series gebrand (ala 350mb) vaak met .srt ondertiteling. Speelt de PS3 deze eigenlijk af? Kon het niet vinden via Google/TS.
Alvast bedankt en ik zal hier vaak genoeg nog wel te vinden zijn in de toekomst
360 is leuk, maar ik begin nu al enorm te twijfelen aan zijn kracht, DVD is gewoon niet toereikend voor de toekomst. Daarnaast heb ik alles van Sony dus een PS3 hoort daar eigenlijk gewoon bij.
Can't wait in ieder geval
ps. Ik neem aan dat hij voor 1aug nergens te vinden is?
Daarnaast heb ik heel wat DVDs met daar op de root gewoon wat DiVX/XViD Series gebrand (ala 350mb) vaak met .srt ondertiteling. Speelt de PS3 deze eigenlijk af? Kon het niet vinden via Google/TS.
Alvast bedankt en ik zal hier vaak genoeg nog wel te vinden zijn in de toekomst
360 is leuk, maar ik begin nu al enorm te twijfelen aan zijn kracht, DVD is gewoon niet toereikend voor de toekomst. Daarnaast heb ik alles van Sony dus een PS3 hoort daar eigenlijk gewoon bij.
[ Voor 3% gewijzigd door nudie op 16-07-2007 14:33 ]
Verwijderd
Vraag me af of ie wel gekraakt gaat worden. En zowiezo áls het al gebeurt, moet je zeker blijven draaien op oudere software versies, want Sony update die PS3 sofware zowat maadelijks lijkt het wel.
http://www.dixons.nl/De_o...+Man.7090025/default.aspxnudie schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:32:
Eindelijk mijn 360 de deur gewezenVandaag verkocht voor een aardig bedrag zodat ik 1 augustus het starterpakket voor 599 in huis kan halen. Het enige waar ik me zorgen over maak is dat er opeens in november ofzo DualShock SixAxis op de markt komen en ik nieuwe controllers kan aanschaffen. Want de Sixaxis controller heeft geen mogelijkheid voor een rumble-pack in de toekomst toch, zitten geen aansluitingen voor toch?
Alvast bedankt en ik zal hier vaak genoeg nog wel te vinden zijn in de toekomst![]()
volgens mij is deze "starters pack" al overal te krijgen.
Iig bij de Bart Smit waar je kunt kiezen uit 5 games
* Kez heeft er sinds vrijdag ook eentje
* Kez heeft er sinds vrijdag ook eentje
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Hahahaha! Nou als dat geen fake is! Als er iets heilig is voor sony games is het de positie van de de pookjes! De controller is schijnbaar ( als je ernaar kijkt ) weinig verandert over de tijd en ze zien er al 12 jaar hetzelfde uit.ymmv schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:16:
[afbeelding]
---
Hell zelfs de Banaan is er niet doorheen gedrukt omdat de potentiele klanter er niets in zagen!
Elke die werkte op de PS2 zou moeten werken op de PS3!E®nst schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:30:
[...]
Geldt dit ook voor een stuurtje? Kan elk willekeurig stuur op de PS3 aangesloten worden?
Dat is enorm fake. Je ziet nog steeds die plusvorm waar de d-pad eerst zat. En bovendien is er totaal geen reden om de d-pad en de stick om te wisselen, dat zullen ze nooit doen.swampy schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:52:
[...]
Hahahaha! Nou als dat geen fake is! Als er iets heilig is voor sony games is het de positie van de de pookjes! De controller is schijnbaar ( als je ernaar kijkt ) weinig verandert over de tijd en ze zien er al 12 jaar hetzelfde uit.
Hell zelfs de Banaan is er niet doorheen gedrukt omdat de potentiele klanter er niets in zagen!
Never change a winning team! Blij dat ze voor wat de Sixaxis nu is gekozen hebben. Ik heb een playstation2, playstation een en een Playstation 3 en als je de drie controllers naast elkaar houdt zie je bijna geen verschil. Hulde daar!-RazieL- schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:10:
[...]
Dat is enorm fake. Je ziet nog steeds die plusvorm waar de d-pad eerst zat. En bovendien is er totaal geen reden om de d-pad en de stick om te wisselen, dat zullen ze nooit doen.
Ik heb een vraagje over het upscalen naar Full HD. Hoe ervaren jullie de kwaliteit hiervan?
Playstation 2 spellen upscalen naar Full HD = .....................
DVD films upscalen naar Full HD = ....................
En wat zijn jullie instellingen?
Alvast bedankt voor de info.
Vanavond laat ik wel weten wat mijn bevindingen zijn.
toch vind ik de indeling van de xbox360 controller veel fijner werken, bij de ps controller zitten de analoge pookjes gewoon te dicht op elkaar voor mij.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Playstation 2 spellen kunnen wat blokkerig worden, maar bij DVD films ziet het er echt heel erg goed uitJesp_J schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:19:
Ik heb een vraagje over het upscalen naar Full HD. Hoe ervaren jullie de kwaliteit hiervan?
Nou ik heb hem net gehaald bij de Dixons met Motorstorm, Ressitance en een extra controller voor 599 :d Meteen maar remote erbij gehaald, optische kabel en hdmi kabel en hadsikidee! 
Heerlijk systeem, kheb al een Sony KDL32V2000, PSP en een Sony 6.1 HiFi set dus het staat allemaal erg netjes
MOet alleen nog sleutelen aan de upscale opties. Ook vroeg ik mij af of hij nou wel/niet DiVX/XViD kan afspelen? Tot dusver doen al mijn DVDtjes met gebrande 350mb series het dus niet.
Heerlijk systeem, kheb al een Sony KDL32V2000, PSP en een Sony 6.1 HiFi set dus het staat allemaal erg netjes
MOet alleen nog sleutelen aan de upscale opties. Ook vroeg ik mij af of hij nou wel/niet DiVX/XViD kan afspelen? Tot dusver doen al mijn DVDtjes met gebrande 350mb series het dus niet.
Divx/Xvid moet je opzetten naar MP4 ( is hetzelfde maar toch blijkbaar anders ). Dan kan met software van Red Kawa, dan moet je dus op je pc alles eerst omzetten. Of je kan het proberen via media speler software te streamen...dat heb ik nog niet werkend gekregen!nudie schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:17:
Nou ik heb hem net gehaald bij de Dixons met Motorstorm, Ressitance en een extra controller voor 599 :d Meteen maar remote erbij gehaald, optische kabel en hdmi kabel en hadsikidee!
En als je Linux installeert, werkt het dan wel? Iemand ervaringen hiermee?swampy schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:17:
[...]
Divx/Xvid moet je opzetten naar MP4 ( is hetzelfde maar toch blijkbaar anders ). Dan kan met software van Red Kawa, dan moet je dus op je pc alles eerst omzetten. Of je kan het proberen via media speler software te streamen...dat heb ik nog niet werkend gekregen!
Zou het zo kunnen zijn dat Sony met een soort add-on komt voor de sixaxis controller? Er zit een USB aansluiting op willicht dat hier een systeempje op geklikt kan worden? Misschien nog vetter zou een soort polsbandje oid zijn welke je dus via een kabeltje in de USB duwt waardoor je rumble niet meer door je controller (zóó 2006
) maar door je onderarm gaat?!
Hmm op zich ben ik wel benieuwd naar de nieuwe touch-sense techniek. jammer dat je er hoogst waarschijnlijk een nieuwe controller voor moet kopen maar daar had ik tijdens de eerste dual shock voor de PS ook geen moeite mee. Had Sony gewacht met de PS3 doordat ze nog geen settlement met Immersion hadden dat hadden we nu nog geen PS3 gehad met alle MS monopoly gevolgen van dien.
90 miljoen dollar is een hoop geld om even een onenigheidje bij te leggen.
Hmm op zich ben ik wel benieuwd naar de nieuwe touch-sense techniek. jammer dat je er hoogst waarschijnlijk een nieuwe controller voor moet kopen maar daar had ik tijdens de eerste dual shock voor de PS ook geen moeite mee. Had Sony gewacht met de PS3 doordat ze nog geen settlement met Immersion hadden dat hadden we nu nog geen PS3 gehad met alle MS monopoly gevolgen van dien.
90 miljoen dollar is een hoop geld om even een onenigheidje bij te leggen.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Verwijderd
Kan je nou kiezen welke games je er bij krijgt? Ik las van een aantal mensen hier dat zij hun spellen wel gekozen heb. Ik ben zelf naar de dixons, bartsmit en de intertoys gegaan. En alleen bij de bart smit kon ik tussen 5 gare games kiezen (motorstorm, resistance, genji, f1 en nog een andere)
Maar ik hoor dus dat er wel mensen zijn die gewoon uit een heel assortiment hebben gekozen
Maar ik hoor dus dat er wel mensen zijn die gewoon uit een heel assortiment hebben gekozen
Ik ben naar 7 winkels geweest: de meeste kon ik uit de 5 Sony spellen kiezen, bij de overige zat ik gebonden aan Resistance & Motorstorm.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:05:
Kan je nou kiezen welke games je er bij krijgt? Ik las van een aantal mensen hier dat zij hun spellen wel gekozen heb. Ik ben zelf naar de dixons, bartsmit en de intertoys gegaan. En alleen bij de bart smit kon ik tussen 5 gare games kiezen (motorstorm, resistance, genji, f1 en nog een andere)
Ik ben net nog naar de Mediamarkt in Alphen a/d Rijn geweest. Het voorstel om in plaats van die 2 spellen, 1 ander spel mee te nemen ging niet door. Het blijft voor mij een principe kwestie, dus ik heb de doos terug in het rek gezet
Edit: Als iemand een winkel weet waar je Oblivion erbij kan nemen
[ Voor 3% gewijzigd door zAo op 16-07-2007 21:18 ]
Officieel was er dacht ik geen keuze, maar zou het per land verschillen welke games erbij kwamen... Wij zouden volgens mij motorstorm en resistance krijgen.. (correct me if I'm wrong)Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:05:
Verwijderd
Ok nou dan gaat het aanschaffen van een nieuwe playstation niet door. Dat is jammer. Voor mij en voor sony. In plaats dat ze nou een prijsverlaging hadden of een 20gig versie. Sjongejonge
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 21:18 ]
USB is een master/slave systeem en voor wat jij bedoelt moet een apparaat een master (ook wel host genoemd) kunnen zijn. De kans dat de Sony controller dat kan acht ik minimaal. Hij kan alleen aan een apparaat geknoopt worden dat wel host is.swopdark schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:02:
Zou het zo kunnen zijn dat Sony met een soort add-on komt voor de sixaxis controller? Er zit een USB aansluiting op willicht dat hier een systeempje op geklikt kan worden?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Draai hier Yellow Dog Linux, en gebruik dat voor al mijn DiVX video's tot 720p (1280x720).mavi schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:49:
[...]
En als je Linux installeert, werkt het dan wel? Iemand ervaringen hiermee?
Hogere resoluties trekt hij niet meer vanwege de "sandbox" waarin Linux draait op de PS3. (er is dus geen video hardware acceleratie)
Gisteren nog Transformers gekeken op de PS3......
Na installatie moet je wel VLC of Mplayer handmatig installeren, want die staan niet op de DVD-ISO. Met een beetje zoekwerk op Google of GOT is daar wel uit te komen.
Had zelf nog niet met Linux gewerkt voor de PS3, maar ben al aardig wat wijzer geworden nu.
Een externe USB-disk voor de Video's is aan te raden onder Linux.
Andere manier om DiVX te kijken op de PS3 is streamen vanaf de PC met bijv. Tversity die dan realtime de DiVX codeerd naar een voor de PS3 leesbaar formaat (met de juiste codecs op de PC). Kwaliteit hiervan vind ik iets minder dan het origineel bekijken via Linux, vooral voor HD materiaal.
PSN-id: Chrasher
Een prijsverlaging kost Sony natuurlijk meer dan dat ze er een paar (oude) games bij doen (tegen kostprijs in principe), dus als ze een prijsverlaging hadden gedaan, dan was het toch niet veel meer dan een paar tientjes geweest. (ze willen natuurlijk ook niet te veel verlies maken)Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:17:
Ok nou dan gaat het aanschaffen van een nieuwe playstation niet door. Dat is jammer. Voor mij en voor sony. In plaats dat ze nou een prijsverlaging hadden of een 20gig versie. Sjongejonge
Overigens vind ik Motorstorm alles behalve een slechte game, resistance is niet helemaal mijn genre, maar ook niet verschrikkelijk. Maargoed, als je beide games niets vind en ook geen extra controller wil, ja dan kan ik me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent.
Verwijderd
Motorstorm en Resistance zijn van die 5 spellen wel veruit de beste, hetzelfde geld als je kijkt naar de spellen die op het moment verkrijgbaar zijn. Geloof niet dat er al een spel is dat op eenzelfde niveau beoordeeld wordt door de verschillende gamesites. Natuurlijk moet je er wel van houden. Ben voorheen nooit weg geweest van shooters op de console (heb een PS2 en Gamecube gehad). Maar ik vind Resistance toch zeer vermakelijk, al helemaal in co-opVerwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:05:

heel mooie post, zo zie je maar weer dat dat domme fanboy gedoe ook anders kanswopdark schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:28:
Misschien ook leuk om dan de voordelen van de 360 te noemen tegenover de PS3:En dan het anwoord van Sony op het producten en de services van MS:
- prijs
- MS is en software bedrijf en dit vertaald zich in een uitstekend werkend dashboard en implementaie van allerlei windhoos features.
- LIVE... punt
zaken welk verbeterd kunnen worden aan de 360:
- Veel games uit de Sony studios van hoge kwaliteit: MGS4, FF13, LAIR, Heavenly Sword, GOW3, SOCOM, Drakes Fortune, Killzone 2, White Knight Story, Folklore + dat het gat tussen de multiplatform games op PS3 vs 360 aan het dichtgroeien is.
- Sony richt zich nu ook meer op shooters net zoals MS deed + het behoud de diversiteit en originele games waar de PS2 erg goed in was.
- SIXAXIS controller behoud de sterke punten van de Dual Shock en voegt triggers en tilt functies toe. Geen batterijen of accu's nodig. Met september word de controller voorzien van een nieuwe rumble techniek.
- Bied veel hardware voor zijn prijs al is het de vraag of je dit allemaal wel wil betalen.
- Sony gaat met de (bijna) maandelijkse software updates MS achterna qua features die de 360 nu al bied.
- HOME?
zaken welk verbeterd kunnen worden aan de PS3:
Om de argumenten die je daar noemt ga ik zeker een PS3 kopen.
Referent aan wat? Mmm The Elders Scroll: Oblivion is inderdaad er voor de PC, Xbox360 en de PS3. De PC heeft als voordeel dat je zelf heel veel mods kan installeren maar als je het Oblivion topic leest dan ben je als ocnsole eigenaar daar niet echt thuis met al dat gezeik over OoO en Omod modificatie managers. Zowel de playstation 3 als de xbox360 hebben gelimiteerde ondersteuning voor modificaties, aka wat het netwerk te bieden heeft.
Minder gezeik dus met tooltjes enzovoort, en gewoon de game spelen zoals hij er is. En geloof me het ziet er heel mooi uit ( ook al is het maar 720p ), het is een leuke game als je van RP-ing houdt en het is vooral open...dat klopt het is Open, je kan al direct overal komen! Je moet wel door opdrachten te doen het vertrouwen winnen van bepaalde characters voor meer opdrachten maar a la.
Hey probeer het eens zou ik zeggen, lees eens een review ervan!
Ah dat is wel gaaf. Heb zelf nog geen HD stuff dus dat je het (nog)niet kan afspelen vind ik niet zo erg. Ik ga zelf voor debian met KDE, ben benieuwd of het me zal lukken.Chrasher schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:30:
[...]
Draai hier Yellow Dog Linux, en gebruik dat voor al mijn DiVX video's tot 720p (1280x720).
Hogere resoluties trekt hij niet meer vanwege de "sandbox" waarin Linux draait op de PS3. (er is dus geen video hardware acceleratie)
Gisteren nog Transformers gekeken op de PS3......![]()
Na installatie moet je wel VLC of Mplayer handmatig installeren, want die staan niet op de DVD-ISO. Met een beetje zoekwerk op Google of GOT is daar wel uit te komen.
Had zelf nog niet met Linux gewerkt voor de PS3, maar ben al aardig wat wijzer geworden nu.
Een externe USB-disk voor de Video's is aan te raden onder Linux.
Andere manier om DiVX te kijken op de PS3 is streamen vanaf de PC met bijv. Tversity die dan realtime de DiVX codeerd naar een voor de PS3 leesbaar formaat (met de juiste codecs op de PC). Kwaliteit hiervan vind ik iets minder dan het origineel bekijken via Linux, vooral voor HD materiaal.
Nog een vraagje, hoe wordt je hdd ingedeeld als je Linux installeert? worden je savegames wel bewaard en kan je linux zonder problemen ook weer verwijderen?
Hoe kan ik nu dvd's upscalen?
Ik zie dit niet in het menu staan namelijk.
PS3 is aangesloten met HDMI op een Panasonic plasma
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Verwijderd
Ja sorry, was me even ontglipt, hetzelfde geldt een beetje voor Fear. Maar beide heb ik op de pc gespeeld, en vond Oblivion maar niks. Maar de laatste 2 jaar heb ik vooral World of Warcraft gespeeld, waar ik nu al een maandje of 2 mee gestopt ben omdat ik het wel gezien had.
Verwijderd
Morgen wordt er in Japan een Sony Press Event gegeven, dus hopelijk komt er nog wat meer interessante info naar buiten.
Er zal iig een MGS4 demo getoond worden, dus voor mij is dat iets om naar uit te kijken
De demo is wel playable, maar alleen als je Hideo Kojima heet
Hij zal het dus gaan demonstreren.
Er zal iig een MGS4 demo getoond worden, dus voor mij is dat iets om naar uit te kijken
Bij instellingen, dan kies je BD/DVD-instellingen en dan kun je kiezen voor DVD-upscalen.Kez schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:46:
Hoe kan ik nu dvd's upscalen?
RTFM. Dit staat allemaal uitgebreid uitgelegd bij Yellog Dow Linux, en hoe je spullen kunt backuppen legt Sony perfect uit.mavi schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:33:
Nog een vraagje, hoe wordt je hdd ingedeeld als je Linux installeert? worden je savegames wel bewaard en kan je linux zonder problemen ook weer verwijderen?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Nou ik wou een playstation 3 echt op dit moment alleen voor 2 games en dat is virtuafighter 5 en ninja gaiden sigma.
Het probleem met motorstorm en resistance. Het zijn net de twee genres die ik het minst leuk vind. Sowieso hou ik niet zo van racers. En bovendien zijn ze niet eens exceptioneel goed zoals bijvoorbeeld ik noem maar wat goldeneye 64 of ja wat voor andere racer kan je noemen. En dit zijn echt typische games die over 1-2 jaar gewoon echt overbodig zijn. Het zijn geen killer apps maar gewoon degelijke games.
Resistance zou ik misschien nog willen. Maarja ik heb gewoon veel liever VF5, Ninja Gaiden, Oblivion, VT3 of binnenkort the Darkness
Het probleem met motorstorm en resistance. Het zijn net de twee genres die ik het minst leuk vind. Sowieso hou ik niet zo van racers. En bovendien zijn ze niet eens exceptioneel goed zoals bijvoorbeeld ik noem maar wat goldeneye 64 of ja wat voor andere racer kan je noemen. En dit zijn echt typische games die over 1-2 jaar gewoon echt overbodig zijn. Het zijn geen killer apps maar gewoon degelijke games.
Resistance zou ik misschien nog willen. Maarja ik heb gewoon veel liever VF5, Ninja Gaiden, Oblivion, VT3 of binnenkort the Darkness
goldeneye 64 was echt de vetste racegame ooit jaVerwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 06:17:
En bovendien zijn ze niet eens exceptioneel goed zoals bijvoorbeeld ik noem maar wat goldeneye 64 of ja wat voor andere racer kan je noemen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
LOLPhusebox schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:18:
[...]
goldeneye 64 was echt de vetste racegame ooit ja![]()
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
26 juli heavenly sword demo in de EU store! Met een beetje geluk dus al einde van deze week in de US store. Ben heel benieuwd hoe het speelt.
Cewl....dat schiet op!Shiver23 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:09:
26 juli heavenly sword demo in de EU store! Met een beetje geluk dus al einde van deze week in de US store. Ben heel benieuwd hoe het speelt.
Zie hier meer naar uit dan Devil May Cry....
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik heb Ninja Gaiden: SIGMA ook en hoewel het geen verkeerd spel is, vind ik dat het spel de PS3 geen eer aan doet qua GFX. De levels ogen extreem " clean" wat in schril contrast staat met de levendige omgeving van bijvoorbeeld God of War 1 en 2. Ik heb het spel nu zo'n 2 uur gespeeld en kan me eigenlijk niet voorstellen waarom deze game ooit zo'n hoog cijfer heeft gescoord en nu weer krijgt op de PS3. Toegegeven: sommige levels ogen beter als anderen maar als je naar de motoren en of paarden kijken die je aanvallen dan wordt je weer herinnerd aan het feit dat het een last-gen port is.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 06:17:
Nou ik wou een playstation 3 echt op dit moment alleen voor 2 games en dat is virtuafighter 5 en ninja gaiden sigma.
Mijn tip aan jou: Koop lekker God of War 1 of 2 voor je PS3 als je een beter spel zoekt in dezelfde catogorie.
Of gewoon wachten op Heavenly Swordswopdark schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:14:
Mijn tip aan jou: Koop lekker God of War 1 of 2 voor je PS3 als je een beter spel zoekt in dezelfde catogorie.
Ik heb diverse taal-opties,bioscoop omzetting,breedbeeld dvd,video uitvoer bd/dvd,audio uitvoer bd/dvd en bd audiouitvoerformaat.SToRM666 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:35:
[...]
Bij instellingen, dan kies je BD/DVD-instellingen en dan kun je kiezen voor DVD-upscalen.
Zie nergens iets over upscalen staan
Het staat er toch echtKez schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:44:
[...]
Ik heb diverse taal-opties,bioscoop omzetting,breedbeeld dvd,video uitvoer bd/dvd,audio uitvoer bd/dvd en bd audiouitvoerformaat.
http://manuals.playstatio...ngs/index_bdsettings.html
Zoals het in de manual staat moet het ook in je ps3 XMB staan, dus ga naar settings > BD/DVD settings > DVD upscaler
Welke firmware versie heb je? Je moet wel de nieuwste hebben voor upscaling.Kez schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:44:
[...]
Ik heb diverse taal-opties,bioscoop omzetting,breedbeeld dvd,video uitvoer bd/dvd,audio uitvoer bd/dvd en bd audiouitvoerformaat.
ik was helemaal vergeten om het upscalen aan te zetten, ik dacht dat die het vanzelf deed, maar staat nu aan. Thanx for the reminder. Ik begin de ps3 dagelijks meer te waarderen moet ik zeggen.nioz schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:02:
[...]
Het staat er toch echt
http://manuals.playstatio...ngs/index_bdsettings.html
Zoals het in de manual staat moet het ook in je ps3 XMB staan, dus ga naar settings > BD/DVD settings > DVD upscaler
ola
Staat er echt niet 

Komende vrijdag hangt de PS3 pas aan het internet dus dan zal het wel verholpen zijn.
Dacht dat upscalen er out of the box opstond

Ah,dat zal het zijnShiver23 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:12:
[...]
Welke firmware versie heb je? Je moet wel de nieuwste hebben voor upscaling.
Komende vrijdag hangt de PS3 pas aan het internet dus dan zal het wel verholpen zijn.
[ Voor 64% gewijzigd door Kez op 17-07-2007 11:23 ]
Vanaf 1.80 zit er 'pas' upscaling in de firmware. Je kunt hem ook via internet op je PC downloaden en dan via USB-stick updaten.Kez schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:22:
Staat er echt niet
[afbeelding]
[...]
Ah,dat zal het zijn
http://nl.playstation.com.../item60710/Nu-downloaden/
Cool,thanks
Hmmm....bij mij staat die DVD-upscale functie nu op volledig scherm, maar wat is eigenlijk het verschil met double scale? Welke geeft het beste resultaat?
Ik kwam er zelf niet helemaal uit, maar voor zover ik weet wordt bij full screen upscale het beeld ook gestretched, zodat je geen zwartje balkjes hebt. Double scale scaled het beeld van de DVD volgens mij gewoon naar een 2x zo groot formaat en 'normaal upscalen' scaled naar je output resolutie met behoud van verhoudingen (dus incl. zwarte balkjes)SToRM666 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:15:
Hmmm....bij mij staat die DVD-upscale functie nu op volledig scherm, maar wat is eigenlijk het verschil met double scale? Welke geeft het beste resultaat?
Kans zit er goed in dat ik een en ander verkeerd gelezen of begrepen heb, omdat ik er zelf ook niet al te veel over kon vinden, dus als iemand anders weet hoe het zit hoor ik het graag
Ik denk dat je zelf even moet kijken welke optie het beste werkt, ik denk dat het nogal afhankelijk is van de kwaliteit van de DVD zelf en je TV.
[ Voor 3% gewijzigd door nioz op 17-07-2007 12:50 ]
Oblivious is leuk, maar ik vind het nadeel dat je er lang achter moet zitten iedere keer en die tijd heb ik niet meer. Mijn sessies duurt maar 1 uurtje.
offtopic:
[semi-ot]Voor mensen die Resistance niets vinden maar Oblivious wel wat lijkt, PM mij even. Ik vind Oblivious te veel uitzoek werk en ik heb geen Resistance. Ik wil wel r**len. Je moet wel in de buurt van Den Haag wonen.[/semi-ot]
[semi-ot]Voor mensen die Resistance niets vinden maar Oblivious wel wat lijkt, PM mij even. Ik vind Oblivious te veel uitzoek werk en ik heb geen Resistance. Ik wil wel r**len. Je moet wel in de buurt van Den Haag wonen.[/semi-ot]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Kun je me mailen op thijs.adriaans (at) gmail.com ? Ik heb wel interesse in een ruil.Arx schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:51:
Oblivious is leuk, maar ik vind het nadeel dat je er lang achter moet zitten iedere keer en die tijd heb ik niet meer. Mijn sessies duurt maar 1 uurtje.
offtopic:
Groetjes, FaceDown.
Denk niet dat Ninja Gaiden goed wordt beoordeeld om zijn graphics. Heb zowel GoW en NG (xbox) uitgespeeld en het gevechtsysteem zelf is voor de hardcore speler toch wel wat uitgebreider en uitdagender bij NG. GoW is inderdaad sfeervoller, maar het vechten zelf is duidelijk wat simpeler uitgewerkt (maar wel spectaculairder). GoW is meer cinematisch, NG complexer (op een goede manier). Beide zijn mij even lief, maar NG duurt wat langer om te waarderen.swopdark schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:14:
[...]
Ik heb Ninja Gaiden: SIGMA ook en hoewel het geen verkeerd spel is, vind ik dat het spel de PS3 geen eer aan doet qua GFX. De levels ogen extreem " clean" wat in schril contrast staat met de levendige omgeving van bijvoorbeeld God of War 1 en 2. Ik heb het spel nu zo'n 2 uur gespeeld en kan me eigenlijk niet voorstellen waarom deze game ooit zo'n hoog cijfer heeft gescoord en nu weer krijgt op de PS3. Toegegeven: sommige levels ogen beter als anderen maar als je naar de motoren en of paarden kijken die je aanvallen dan wordt je weer herinnerd aan het feit dat het een last-gen port is.
Wat doet dat upscalen nou precies? Gisteren effe geprobeerd bij Blood Diamond dvd, enige dat volgens mij gebeurd is dat het beeld wat groter wordt!?SToRM666 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:35:
[...]
Bij instellingen, dan kies je BD/DVD-instellingen en dan kun je kiezen voor DVD-upscalen.
Verwijderd
hey ps3-people,
Kan iemand van jullie me vertellen hoe het met de geluidsproductie van je ps3 zit? Ik hoor namelijk tegenstrijdige verhalen: bij de een is de console erg stil, bij de andere maken de fans best veel lawaai. Valt het wel mee als je games speelt?
En wordt de console heet? misschien is het slim om een tijdje te wachten en dan de ps3 met 65nm chips aan te schaffen, want ik vind het heel jammer dat je ps3 bijna evenveel energie verbruikt als de volwaardige pc (en het maakt niet uit wat je doet: dvd'tje kijken, game spelen)?
Graag je mening
Kan iemand van jullie me vertellen hoe het met de geluidsproductie van je ps3 zit? Ik hoor namelijk tegenstrijdige verhalen: bij de een is de console erg stil, bij de andere maken de fans best veel lawaai. Valt het wel mee als je games speelt?
En wordt de console heet? misschien is het slim om een tijdje te wachten en dan de ps3 met 65nm chips aan te schaffen, want ik vind het heel jammer dat je ps3 bijna evenveel energie verbruikt als de volwaardige pc (en het maakt niet uit wat je doet: dvd'tje kijken, game spelen)?
Graag je mening
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 14:46 ]
Volgens mij sla je de iinfo over de Xbox360 en de PS3 doorheen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:44:
hey ps3-people,
Graag je mening
1. De PS3 is stil. De Xbox360 is lawaaierig
2. De Xbox360 wordt te heet. De PS3 heeft volgens mij geen hitteproblemen.
3. De Xbox360 gaat met 65nm chips geproduceerd worden. De PS3 wordt lekker verder geproduceerd zoals ie nu ook geproduceerd wordt. Het spannendste wat met de PS3 gebeurd is dat ze de harde schijf vergroten van 60GB naar 80GB of dat ze in Amerika de PS2 emultiechip eruit slopen.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Dit topic is gesloten.