Dat heb ik ook op een gekalibreerde monitor (voorlopig wel een Medion tft, maar lijkt me niet dat dat het grote kleurverschil geeft). Zou het misschien komen door de glanzende laag op het lcd-schermpje, wat zo'n 'crystalbrite' effect geeft?Siparti schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:22:
De foto's zijn op m'n TFT een stuk fletser dan op mn 400D's LCD.
Het kan natuurlijk een kwestie van kallibreren zijn, maar ik denk ook dat de camera de foto's wat mooier weergeeft dan ze zijn (meer contrast).
Is dat cameraschermpje precies hoe de foto 'is' of komt die ook niet overeen?
Heb sinds vandaag een 400d met kitlens. Zeer tevreden tot op heden
Nu zoek ik hier alleen nog een goede tas bij. Zoek eigenlijk een schoudertas waarin de 400d met lens kan en oplader etc. Maar later ook nog 2 lenzen ofzo. Welke raden jullie dan aan ? Het liefst niet al te duur.
Perfect bedankt ! Deze zocht ik eigenlijk maar kon ik niet vinden.
Anoniem: 103711
ik ben overgeschakeld van een DMC-FZ50 naar de 400D en ik mis eindelijk wat kleur in mijn foto's.
De foto's die uit mijn panasonic rolden, kon ik gewoon direct afdrukken. Uit de 400D mis ik wat kleur, het is niet zo levendig.
Kan ik dit aanpassen ?
De foto's die uit mijn panasonic rolden, kon ik gewoon direct afdrukken. Uit de 400D mis ik wat kleur, het is niet zo levendig.
Kan ik dit aanpassen ?
Je profiel aanpassen
Maar dat is op zich niet zo gek, de meeste consumer/prosumers hebben nogal de neiging om lolliestokkleurtjes te produceren
Anoniem: 142127
kijk, daar zit ik nu ook mee.
kunnen mensen een bericht achterlaten over de status van de camera
als ze de firmware naar 1.1.0 aangepast hebben?
thanks
[/quote]
Nou, het valt me wel op dt het focussen sneller gaat. Maar ook weer niet schokkend sneller, maar mijn viel het wel op.
kunnen mensen een bericht achterlaten over de status van de camera
als ze de firmware naar 1.1.0 aangepast hebben?
thanks
[/quote]
Nou, het valt me wel op dt het focussen sneller gaat. Maar ook weer niet schokkend sneller, maar mijn viel het wel op.
Anoniem: 180355
Kleurverzadiging en contrast een beetje hoger instellen doet denk ik al veel (en dit zal niet altijd via pp hoeven, in-cam kun je dit ook instellen)
Ik heb dezelfde upgrade uitgevoerd, van 1.0.4 naar 1.1.0. Ik heb nog niet echt ontdekt dat ie sneller focust. Maar het kan nooit geen kwaad volgens mij om de nieuwste firmware te pakken.Anoniem: 122995 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:56:
Update is hier ook geslaagd:
1.0.4 -> 1.1.0
Lijkt wel of hij sneller focust maar misschien is dat placebo effect
Anoniem: 103711
zal ik eens doenAnoniem: 180355 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:02:
Kleurverzadiging en contrast een beetje hoger instellen doet denk ik al veel (en dit zal niet altijd via pp hoeven, in-cam kun je dit ook instellen)
thx
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 103711 op 14-07-2007 14:20 ]
Heb zelf de 70-300 met vergelijkbare lichtsterkte en ook een 400D denk ik dat ik gerust kan stellen dat die lens (voor de beginner) zonder meer voldoet. Zeker voor het gebruik in daglicht kun je best aardige resultaten behalen met die lens.Anoniem: 150166 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 00:36:
Hallo,
Ik ben sinds enkele weken ook een trotse eigenaar van een Canon EOS 400D met de standaard kitlens. Momenteel ben ik mij aan het verdiepen in alle materie rondom het digitaal fotograferen.![]()
Nu kan kan van iemand de volgende lens krijgen voor €85,- Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III (zonder USM). Mijn vraag is of dit ten eerste een goede lens is ter aanvulling voor mij als beginner en of dit een goede prijs is? Heeft er iemand verdere ervaringen met deze lens in combinatie met de 400D?
Is USM belangrijk in de praktijk?
Misschien wat veel vragen maar ik hoop dat mij iemand hierover wat meer informatie kan geven
Of USM belangrijk is??? Hangt ervan af wat je wil gaan doen met je lens. Ik heb het op de 105mm Macro en op die lens en ben er, qua snelheid en geluid tevreden over.
[ Voor 3% gewijzigd door Peatsmoke op 14-07-2007 17:15 ]
@All ik heb een vraagje over mijn net aangeschafte 70-300 IS Lens
Als ik de het glas van de lens bekijk onder een bepaalde hoek dan zie ik dan rand niet mooi egaal is maar ongeveer 1-2mm 'kartelig' cq streepje net alsof daar geen coating op zit.
In vergelijking tot al mijn andere lenzen (18-55 / 55-200/ 55 prime en 75-300 ) zijn deze mooi egaal rond.
Vraag is nu: "Is dit normaal bij dit type lens of moet ik hiermee terug naar Canon gaan"
Greetz,
Wingie
Als ik de het glas van de lens bekijk onder een bepaalde hoek dan zie ik dan rand niet mooi egaal is maar ongeveer 1-2mm 'kartelig' cq streepje net alsof daar geen coating op zit.
In vergelijking tot al mijn andere lenzen (18-55 / 55-200/ 55 prime en 75-300 ) zijn deze mooi egaal rond.
Vraag is nu: "Is dit normaal bij dit type lens of moet ik hiermee terug naar Canon gaan"
Greetz,
Wingie
Fotos zeggen soms 1000x meer dan woorden... ofwelWingie schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:45:
@All ik heb een vraagje over mijn net aangeschafte 70-300 IS Lens
Greetz,
Wingie
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
@Ronald, zal ik vanavond eff doen maar zover als ik heb kunnen waarnemen heeft het geen invloed op de plaatjes. Maar ik wil het graag voor mijn gemoed weten, want ja het is niet zo''n goedkope lens dus wil wel dat ie goed in orde is.
En heb ook geprobeerd een foto van de lens te maken, maar is nog niet gelukt krijg het glas en wat ik zie er niet goed op.
Kan btw niet echt makkelijk mee naar verkopende partij aangezien die niet in nederland zit, maar voor garantie maakt dat niet uit lenzen hebben wereldwijde garante.
En heb ook geprobeerd een foto van de lens te maken, maar is nog niet gelukt krijg het glas en wat ik zie er niet goed op.
Kan btw niet echt makkelijk mee naar verkopende partij aangezien die niet in nederland zit, maar voor garantie maakt dat niet uit lenzen hebben wereldwijde garante.
[ Voor 13% gewijzigd door Wingie op 16-07-2007 12:24 ]
Ik heb sinds een aantal dagen eindelijk ook een eos400d. Nu ben ik ook een beetje op raw formaat aan het schieten. Alleen nu vroeg ik me af wat doen jullie standaard meestal bewerken ? In Photoshop CS3 gebruik ik nu alleen de "auto" knop maar dat lijkt me ook een beetje zonde.
Alvast bedankt !
Alvast bedankt !
Er is niet echt "standaard" bewerken van raw. Wat ik meestal wel doe is contrast hoger zetten, soms exposer beetje bijstellen.clonedonkey schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:17:
Ik heb sinds een aantal dagen eindelijk ook een eos400d. Nu ben ik ook een beetje op raw formaat aan het schieten. Alleen nu vroeg ik me af wat doen jullie standaard meestal bewerken ? In Photoshop CS3 gebruik ik nu alleen de "auto" knop maar dat lijkt me ook een beetje zonde.
Alvast bedankt !
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Weet niet of het toeval is, maar net bleef de download van foto's hangen (op 181). Vandaag 1.1.0 erop gezet, toeval? Ik heb het nog niet eerder mogen meemaken sindds ik deze camera heb (begin april)
Mja, haal ik wel eens als ik weer bij Konijn ben ofzo. Ik vind dit ook gewoon lekker werken trouwens hoor, alleen kan het soms even duren ja
.
Konijn? Gewoon langs de lokale computershop rennen en zo'n ding scoren voor een tientje...
This footer is intentionally left blank
Ze zijn hier alleen allemaal vaag en duur
Nu het hier toch over cardreaders even een vraagje. Ik zag dat een cardreader van hama het beste uit een consumentenbond test was gekomen. Alleen deze kan cf I en II. Alleen mocht ik nu een keer cf III kaartjes hebben leest deze ze dan gewoon niet of alleen slomer ?
CF 3 bestaat niet eens 
En CF 1 en 2 staat interessant bij de 100000000in 1 cardreaders, maar het enige verschil is de dikte, omdat ze geen mini harddiskjes in de dunne behuizing konden stoppen.
En CF 1 en 2 staat interessant bij de 100000000in 1 cardreaders, maar het enige verschil is de dikte, omdat ze geen mini harddiskjes in de dunne behuizing konden stoppen.
Anoniem: 142127
In die cardreader van Hamma kun je bijna 99% van alle uitgebrachte memorycards lezen, ding werkt perfect. "Vroerger" een Fuji camera gehad die gebruikte Xd kaartjes... zit erop. De neef van mijn vriendin kwam hier met een Panasonic digitale camera, hij had MS kaarten ... die kon hij ook lezen.clonedonkey schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:33:
Nu het hier toch over cardreaders even een vraagje. Ik zag dat een cardreader van hama het beste uit een consumentenbond test was gekomen. Alleen deze kan cf I en II. Alleen mocht ik nu een keer cf III kaartjes hebben leest deze ze dan gewoon niet of alleen slomer ?
Hij is snel en makkelijk de gebruiken, maar heeft 1 probleem .... hij wijst zelf stationsnamen aan. Hierdoor kun je als je bij een netwerk apparte stationsnamen geeft in problemen komen. Ik heb het al een s gehad dat een vriend een paar foto's via deze cardreader over wilde zetten naar zijn werk laptop en de G: schrijf. Deze letter kwam overeen met een voor geselecterde schrijf van het netwerk van zijn werk.
met wat gepuzzel kom je daar ook uit.
Maar voor de standaard computer(gebruiker) is erg geen probleem en is het een terechte keuze als beste koop. Ik heb hem al ruim 2 jaar en nog steeds erg tevreden
Sorry voor mijn taalgebruik, het zijn zomerfeesten in Nijmegen

Gisteren eindelijk mijn camera gehaald de Canon 400D (anders zou ik het waarschijnlijk ook niet in dit topic posten).
Nu heb ik er 2 stuks lenzen bijgehaald, 1 kit lens 18-55mm en de Tamron 55-200mm en tot op heden erg tevreden over alles, gisteren lekker zitten spelen en dergelijke tot volle tevredenheid.
Nu heb ik echter 1 vraag, soms zou het makkelijk zijn om wat verder te kunnen zoomen dan de 200mm nu heb ik wat zitten rondkijken op internet en daar kom ik onderstaande tegen.
Tamron AF 2x teleconverter EOS 4 element
Maar wat doet deze lens precies, vergroot deze nu met 1,4x of 2x of is dat helemaal niet van toepassing op de lenzen die ik heb, want het lijkt mijn een goedkope manier om een keertje wat extra zoom te hebben. (of wordt er alles dan veel slechter van)
Nu heb ik er 2 stuks lenzen bijgehaald, 1 kit lens 18-55mm en de Tamron 55-200mm en tot op heden erg tevreden over alles, gisteren lekker zitten spelen en dergelijke tot volle tevredenheid.
Nu heb ik echter 1 vraag, soms zou het makkelijk zijn om wat verder te kunnen zoomen dan de 200mm nu heb ik wat zitten rondkijken op internet en daar kom ik onderstaande tegen.
Tamron AF 2x teleconverter EOS 4 element
Maar wat doet deze lens precies, vergroot deze nu met 1,4x of 2x of is dat helemaal niet van toepassing op de lenzen die ik heb, want het lijkt mijn een goedkope manier om een keertje wat extra zoom te hebben. (of wordt er alles dan veel slechter van)
Teteringen
Welke 55-200? Deze?
Teleconverters/Extenders zijn meestal leverbaar in 2 uitvoeringen, een 1.4x en een 2.0x. Bij de eerste moet je je bereik x1.4 doen (dus bv een 70-200 mm lens wordt een 98x280 mm lens, meer bereik) en je moet de lichtsterkte x1.4 doen (dus een f/4 lens wordt een f/5.6 lens, minder lichtsterk!).
Omdat het extra glas is, kost het altijd kwaliteit.
Ze passen ook niet op elke lens, die van Canon passen op slechts een beperkt aantal lenzen. Die van Sigma passen op meer lenzen, die van Tamron ken ik niet. Maar er is vast wel te vinden of die compatible is met jouw lens, als we weten welke lens je echt gekocht hebt. De basislens moet bij voorkeur zo goed mogelijk zijn, bv f/2.8 of f/4.
Misschien is dit Canon lenzen topic ook beter geschikt voor je vraag.
Teleconverters/Extenders zijn meestal leverbaar in 2 uitvoeringen, een 1.4x en een 2.0x. Bij de eerste moet je je bereik x1.4 doen (dus bv een 70-200 mm lens wordt een 98x280 mm lens, meer bereik) en je moet de lichtsterkte x1.4 doen (dus een f/4 lens wordt een f/5.6 lens, minder lichtsterk!).
Omdat het extra glas is, kost het altijd kwaliteit.
Ze passen ook niet op elke lens, die van Canon passen op slechts een beperkt aantal lenzen. Die van Sigma passen op meer lenzen, die van Tamron ken ik niet. Maar er is vast wel te vinden of die compatible is met jouw lens, als we weten welke lens je echt gekocht hebt. De basislens moet bij voorkeur zo goed mogelijk zijn, bv f/2.8 of f/4.
[ Voor 8% gewijzigd door ajhaverkamp op 17-07-2007 08:34 ]
Ik zou op een tamron 55-200 geen extender gebruiken, dit kost je nogal wat beeldkwaliteit, en met een 2x kan jouw camera niet meer autofocussen. (Autofocus werkt tot en met f5.6)
Als je graag net wat extra wil zou je eens moeten kijken naar een 70-300, die zijn er in een heleboel smaakjes afhankelijk van budget en wel of niet nodig hebben van image stabilizer (IS)
Als je graag net wat extra wil zou je eens moeten kijken naar een 70-300, die zijn er in een heleboel smaakjes afhankelijk van budget en wel of niet nodig hebben van image stabilizer (IS)
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Inderdaad die lens heb ik er bij genomen, en ik zal eens rondkijken in dat Topic, bedankt.ajhaverkamp schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:33:
Welke 55-200? Deze?
IS-functie zit dat in de lens of moet dat in de camera zitten?qless schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:40:
[ Voor 30% gewijzigd door Arie26 op 17-07-2007 11:09 ]
Teteringen
Bij Canon (en Nikon) zit dat in een aantal lenzen. Sony en Pentax hebben dat in de body zitten.
In principe is in de lens beter, heeft meer effect en je ziet het door de viewfinder. In de body geeft wel een kostenvoordeel want al je lenzen hebben er wel wat effect van.
In principe is in de lens beter, heeft meer effect en je ziet het door de viewfinder. In de body geeft wel een kostenvoordeel want al je lenzen hebben er wel wat effect van.
Ik heb gisteren ook een 400d gekocht! Een lang gekoesterde droom is werkelijkheid geworden
Heb al aardig wat plaatjes geschoten in een korte tijd! Van compact naar dslr is echt een sprong voorwaarts, vooral in snelheid met fotos maken. Het enige nadeel wat ik nu heb kunnen vinden is dat de foto's wat langzamer laden in het overzichts schermpje, daar was mijn compact toch sneller in. Maar voor de rest: Helemaal geweldig 
Nu had ik wel een vraag alleen lijkt me dat meer basis fotografie dan specifiek 400d. Ik wil bijvoorbeeld foto's maken met lange sluitertijden, hoe stel ik dit het beste in zodat ik ook nog goede belichting heb (savonds dan he) Bedankt voor het antwoord!
Nu had ik wel een vraag alleen lijkt me dat meer basis fotografie dan specifiek 400d. Ik wil bijvoorbeeld foto's maken met lange sluitertijden, hoe stel ik dit het beste in zodat ik ook nog goede belichting heb (savonds dan he) Bedankt voor het antwoord!
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Thanks ThomasW! Ik heb er veel van opgeschoten
Toch wel makkelijk als je de theorie eindelijk in de praktijk kan toepassen
Al lang voordat ik een dslr had heb ik die dingen gelezen, alleen dan mis je toch de associatie met de werkelijkheid :)! Die heb ik nu dus wel :)! Ik ga mijn best doen!
Nog maar een klein vraagje dan
Zou je nog specifieke accessoires aanraden om mee te nemen op een wandel vakantie? Ik heb nu een Lowepro Rover AW II tas gekocht. Nog meer aanvullingen?
Nog maar een klein vraagje dan
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Beetje moeilijk om daar een antwoord op te geven. Ga je kort of lang weg, bewoonde wereld of wildernis, draag je je volledige bagage zelf? Zaken waar je iig aan moet denken zijn: voldoende accus's en voldoende geheugen, eventueel een imagetank. Daarnaast kan het zijn dat je compactje meer tele aan boord had dan je nieuwe cam. Wellicht krijg je behoefte aan een telezoomobjectief, een flitser of een statief, maar wil je dat ook meesjouwen? misschien is het handig om je compactje ook mee te nemen? Kortom, meer vragen dan antwoordenMarientjuh schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:40:
Nog maar een klein vraagje danZou je nog specifieke accessoires aanraden om mee te nemen op een wandel vakantie? Ik heb nu een Lowepro Rover AW II tas gekocht. Nog meer aanvullingen?
Bedankt Toff, ik zal het 1 en ander proberen uit te leggen:
Ik ga voor 2 weken op een multi actieve vakantie naar Normandie. Het gaat hier om een groepsreis met veel wandeltochten. Ook mountainbiken, bergbeklimmen en kajakken behoren tot de activiteiten. Tevens gaan we ook het landingsstrand enzo bezoeken, musea's enz.
Zou ik hier met 1 accu per dag kunnen voldoen?
Ik heb net nog even 2 gb aan geheugen aangeschaft. Ik heb nu dus 3 gb aan meeneembaar geheugen
Een vriend van mij welke ook meegaat neemt zijn laptop mee dus in principe kan ik elke dag met een schone lei beginnen.
Ik gebruikte met mijn compact de zoom zelden, met de 400d + kitlens gebruik ik hem eigenlijk altijd
Dus missen zal ik het niet (het zoom bereik).
Externe flitsers heb ik niet en statief zal denk ik zelden mee gaan op de wandeltochten. Die heb ik meer bij me voor mooie avond shoots daar.
Al met al neem ik mee op mijn reis:
- Canon 400d + kitlens
- Canon MVX350i (videocamera)
- (Sony DSC W17 - misschien)
- Statief
- Zonnekap
- Polarisatie filter
- Laders
- 3 gb aan memory cards
- Een zwik tapes voor mijn video camera
Dit alles word dan dus vervoerd in een Lowepro Rover AW II rugtas
Goede voorbereiding of zou je zeggen, neem nog wat meer mee of dit en dit product is echt een must voor zoiets. Bedankt alvast voor jullie commentaar!
Ik ga voor 2 weken op een multi actieve vakantie naar Normandie. Het gaat hier om een groepsreis met veel wandeltochten. Ook mountainbiken, bergbeklimmen en kajakken behoren tot de activiteiten. Tevens gaan we ook het landingsstrand enzo bezoeken, musea's enz.
Zou ik hier met 1 accu per dag kunnen voldoen?
Ik heb net nog even 2 gb aan geheugen aangeschaft. Ik heb nu dus 3 gb aan meeneembaar geheugen
Ik gebruikte met mijn compact de zoom zelden, met de 400d + kitlens gebruik ik hem eigenlijk altijd
Externe flitsers heb ik niet en statief zal denk ik zelden mee gaan op de wandeltochten. Die heb ik meer bij me voor mooie avond shoots daar.
Al met al neem ik mee op mijn reis:
- Canon 400d + kitlens
- Canon MVX350i (videocamera)
- (Sony DSC W17 - misschien)
- Statief
- Zonnekap
- Polarisatie filter
- Laders
- 3 gb aan memory cards
- Een zwik tapes voor mijn video camera
Dit alles word dan dus vervoerd in een Lowepro Rover AW II rugtas
Goede voorbereiding of zou je zeggen, neem nog wat meer mee of dit en dit product is echt een must voor zoiets. Bedankt alvast voor jullie commentaar!
Ik zou toch sowieso een/twee extra accu's meenemen, die accu's kosten de kop niet. Kijk bijvoorbeeld eens op aq4u.nl.
Een extra reserve accu van aq4u is wel aan te raden. Waarschijnlijk red je het wel zonder op een dag maar meer voor de noodgevallen. Kwaliteit van imitatie is prima ik had er ook 1 bij m'n 400D (die nu te koop is) en merkte geen verschil
I served in a company of heroes.
@Maciek: Ik zie hem niet staan in V&A?
Voor mijn videocamera heb ik dezelfde accus en daar heb ik wel een reserve voor welke groter is. Maar de standaard die bij de videocamera zat is het zelfde type en mah als de Canon 400d. Dus een reserve voor de noodgevallen heb ik altijd, voor beide dus
Ik heb een tijdje een 400D en heb een probleempje met deze camera icm met een lens die ik heb.
Wanneer ik op de P-stand foto's maak krijg ik foto's die dik overbelicht zijn.
Even 2 voorbeelden (let niet op de compositie):
Foto 1 (F/11 1/320 sec, ISO 100)

en deze:
Foto2 (F/5 1/1250 sec, ISO 100)

Als ik dan aan het wieltje draai om een lager diafragma getal te nemen (grotere lensopening) dan krijg ik wel een normale foto (zie foto 2). En dit geldt het zelfde als ik hem op Av zet en dan op een lage waarde.
De foto's zijn gemaakt met een 28-300 Sigma lens. Wanneer ik foto's maak met de kitlens lijk ik het niet te hebben.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Wanneer ik op de P-stand foto's maak krijg ik foto's die dik overbelicht zijn.
Even 2 voorbeelden (let niet op de compositie):
Foto 1 (F/11 1/320 sec, ISO 100)
en deze:
Foto2 (F/5 1/1250 sec, ISO 100)
Als ik dan aan het wieltje draai om een lager diafragma getal te nemen (grotere lensopening) dan krijg ik wel een normale foto (zie foto 2). En dit geldt het zelfde als ik hem op Av zet en dan op een lage waarde.
De foto's zijn gemaakt met een 28-300 Sigma lens. Wanneer ik foto's maak met de kitlens lijk ik het niet te hebben.
Moet je niet gewoon de sluitertijd sneller zetten in situatie 1? Het valt me op dat je bij F11 een langere sluitertijd hebt. Die moet je toch korter houden omdat er door de grotere diafragma al meer licht in komt?
Het kan ook zijn dat de elektronica van de lens niet helemaal lekker werkt met de camera. Sigma is hier berucht om. Ik heb ook een 28-300 hyperzoom compact van sigma, maar die doet het wel prima,
Het kan ook zijn dat de elektronica van de lens niet helemaal lekker werkt met de camera. Sigma is hier berucht om. Ik heb ook een 28-300 hyperzoom compact van sigma, maar die doet het wel prima,
Hop,hop,hop!
Ja, de sluitertijd moet sneller, want overbelicht en sluitertijd minderen is de enige optie als gebruiker diafragma en iso heeft bepaald.basset schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:21:
Moet je niet gewoon de sluitertijd sneller zetten in situatie 1? Het valt me op dat je bij F11 een langere sluitertijd hebt. Die moet je toch korter houden omdat er door de grotere diafragma al meer licht in komt?
Nee, f/11 is niet groter dan f/5.
Geloof ik niet zo in. Ongeacht lens is het dezelfde formule. Ongeveer 2 stops kleinere diafragma (f/5.6 naar f/11 is 2 stops), dus 2 stops sluitertijd verschil. Uiteindelijk is dat ook ongeveer het verschil hier, dus is het wel vreemd dat foto 1 zo veel lichter is.Het kan ook zijn dat de elektronica van de lens niet helemaal lekker werkt met de camera. Sigma is hier berucht om. Ik heb ook een 28-300 hyperzoom compact van sigma, maar die doet het wel prima,
{signature}
@basset: F11 is een kleiner diafragma dan F5, de sluitertijd klopt dus gewoon.
@Lurge: Ik las van de week een soortgelijk probleem op eosdigitaal: http://www.eosdigitaal.nl...topic.php?p=469429#469429 Zou een probleem kunnen zijn met het niet snel genoeg sluiten van het diafragma. Iets naar beneden staat ook uitgelegd hoe je dat kan controleren.
@Lurge: Ik las van de week een soortgelijk probleem op eosdigitaal: http://www.eosdigitaal.nl...topic.php?p=469429#469429 Zou een probleem kunnen zijn met het niet snel genoeg sluiten van het diafragma. Iets naar beneden staat ook uitgelegd hoe je dat kan controleren.
Lijkt me een fout van de lichtmeting.
Heb je dit met iedere lens?
Lichtmeting gebeurd, als ik het mij niet vergist, in de body; niet de lens.
Je moet eens proberen stand m en de instellingen van de overlichte foto.
Kijk of de lichtbalans dan in het midden staat of niet (aeb meter).
Heb je dit met iedere lens?
Lichtmeting gebeurd, als ik het mij niet vergist, in de body; niet de lens.
Je moet eens proberen stand m en de instellingen van de overlichte foto.
Kijk of de lichtbalans dan in het midden staat of niet (aeb meter).
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
@cowgirl: Thanks ik had al een vermoeden dat het aan de diafragma lag maar wist niet hoe ik het moest oplossen, ik ga eens dat forum bekijken
[quote]cowgirl schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:36:
Dat heb ik nou ook met AM en PM........ ik leer het nooit.......
Dat heb ik nou ook met AM en PM........ ik leer het nooit.......
Hop,hop,hop!
Is het de compact hyperzoom Aspherical IF? (67mm schroefdraad voor filters) Die heb ik ook en werkt ieder geval prima op een EOS300 en 350. (het is die dikke lens met een speciaal lock knopje tegen het uitzakken.Lurge schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:47:
Mmhh, blijkbaar gaat mijn diafragma helemaal niet "dicht". Als ik het knopje indruk dan veranderd er niets, bij de kitlens zie ik wel verschil. Kan de lens kapot zijn? Of werkt deze lens niet samen? Het is een Sigma 28-300 Asferical IF
Als het de macro versie i weet ik het niet. Sigma staat berucht om problemen van oudere lenzen met nieuwe digitale reflexcamera's. Ze kunnen bij sigma evt wel de elektronica vervangen (kost 45 euro ex halen/brengen)
Hop,hop,hop!
Even heel voorzichtig: Ben ik nou zo gek of heeft de 400D geen functie om een CF kaart te formatten? Ik kon 'm niet vinden, en aangezien ik nog altijd te lui ben om een cardreadertje te halen heb ik 'm uiteindelijk in mn Powershot geformat. Nu zijn CF-kaartjes vrijwel altijd pre-formatted enzo, maar ik vind het een rare functie om er uit te bezuinigen?
Het is de Sigma DL Hyperzoom 72mm filter, 28-300mm maar wel met knopje om te locken en zonder macro.basset schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:50:
[...]
Is het de compact hyperzoom Aspherical IF? (67mm schroefdraad voor filters) Die heb ik ook en werkt ieder geval prima op een EOS300 en 350. (het is die dikke lens met een speciaal lock knopje tegen het uitzakken.
Als het de macro versie i weet ik het niet. Sigma staat berucht om problemen van oudere lenzen met nieuwe digitale reflexcamera's. Ze kunnen bij sigma evt wel de elektronica vervangen (kost 45 euro ex halen/brengen)
Tja, als hij nog onder garantie valt lijkt het me simpel. Valt hij buiten de garantie zou ik gaan informeren wat een reparatie gaat kosten.
Oh, check. Heb er met meerdere mensen naar zitten zoekenLurge schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:57:
zit er wel in 2e menu van rechts en dan de onderste optie.

DL staat dat voor digitaal? Het lijkt me ieder geval een nieuwere lens dan ik heb. Dan kan die ook defect zijn.Lurge schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:01:
[...]
Het is de Sigma DL Hyperzoom 72mm filter, 28-300mm maar wel met knopje om te locken en zonder macro.
Hop,hop,hop!
Sigma Benelux B.V.Lurge schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:43:
hij is niet nieuw, en inderdaad geen garantie. Waar kan ik dat Sigma center in Nederland vinden?
Overijsselhaven 143
3433 PH Nieuwegein
Netherlands
Tel:31-30-6061070
Fax:31-30-6061284
[ Voor 21% gewijzigd door njh op 20-07-2007 10:34 . Reden: verkeerde adres :P ]
Voglens mijn is dat niet de goede maar is dat de gene die verf levertnjh schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:55:
[...]
Sigma Service Center
Wegastraat 25
2516 AN 'S-GRAVENHAGE
Nederland
Tel: +31 70 3472331

Teteringen
Zijn je diagragmabladen niet plakkerig? Dat je diafragma niet snel genoeg dicht gaat en dus nog half open staat in plaats van op f/11?Lurge schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:01:
Edit: Spuit 56

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 19-07-2007 15:50 ]
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Sigma zit hier.Lurge schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:43:
hij is niet nieuw, en inderdaad geen garantie. Waar kan ik dat Sigma center in Nederland vinden?
Anoniem: 162758
even klein vraagje
men vriendin heeft de eos400d en haar pa heeft hier nog een oudere eos 500 analoge slr met een 28-80 canon lensje op
wsl gaat deze gewoon op die 400d passen zeker? heb de lens er daarstrax is opgeplaatst en dit ging zonder problemen maar voor alle zekerheid maar niet geprobeerd een foto te nemen uit kans dat mss de spiegel tegen de lens kan klappen (lees dit soms maar bij welke lenzen dit het geval is weet ik niet dus daarom heb ik het voor de zekerheid niet geprobeerd
)
kan iemand dus blindelings zonder die lens van die eos500 te zien zeggen of je daar gewoon fototjes mee kan nemen zoals met de kitlens op de eos400d
men vriendin heeft de eos400d en haar pa heeft hier nog een oudere eos 500 analoge slr met een 28-80 canon lensje op
wsl gaat deze gewoon op die 400d passen zeker? heb de lens er daarstrax is opgeplaatst en dit ging zonder problemen maar voor alle zekerheid maar niet geprobeerd een foto te nemen uit kans dat mss de spiegel tegen de lens kan klappen (lees dit soms maar bij welke lenzen dit het geval is weet ik niet dus daarom heb ik het voor de zekerheid niet geprobeerd
kan iemand dus blindelings zonder die lens van die eos500 te zien zeggen of je daar gewoon fototjes mee kan nemen zoals met de kitlens op de eos400d
past gewoon, das een EF lens, die passen allemaal op je 400d 
maar die 28-80 was de kitlens voor de 500, zal zelfde of misschien iets minder zijn dan je eigen kitlens.
dat van die spiegel tegen de lens is zover ik weet bij enkele nikon's met de peleng fisheye.
maar die 28-80 was de kitlens voor de 500, zal zelfde of misschien iets minder zijn dan je eigen kitlens.
dat van die spiegel tegen de lens is zover ik weet bij enkele nikon's met de peleng fisheye.
Heel toevallig afgelopen week ook de 28-80 van mijn oude 500 op mijn 400d gezet... Zal vast aan mij liggen maar ik kwam minder snel tekort aan die 28-80 dan bij die 18-55...
Heb een redelijk aantal fotos genomen van de kleutermusical op mijn dochters school.. Met die 18-55 kon ik niet niet bepaalde kinderen aan de andere kant van het podium in de closeup nemen.. En de 55-200 was weer wat overdreven
Waar ik wel van baal is dat ik speciaal hiervoor een Sandisk CF kaartje 2Gb Extreme3 (20MB/sec) had gekocht en toch af en toe niet kon afdrukken omdat dat kreng nog stond weg te schrijven...
Dat snap ik toch niet echt: die kaart zou toch snel genoeg moeten zijn voor non-RAW opnames...
Kan het eraan liggen dat ik die kaart moet formateren in de camera?
Heb een redelijk aantal fotos genomen van de kleutermusical op mijn dochters school.. Met die 18-55 kon ik niet niet bepaalde kinderen aan de andere kant van het podium in de closeup nemen.. En de 55-200 was weer wat overdreven
Waar ik wel van baal is dat ik speciaal hiervoor een Sandisk CF kaartje 2Gb Extreme3 (20MB/sec) had gekocht en toch af en toe niet kon afdrukken omdat dat kreng nog stond weg te schrijven...
Dat snap ik toch niet echt: die kaart zou toch snel genoeg moeten zijn voor non-RAW opnames...
Kan het eraan liggen dat ik die kaart moet formateren in de camera?
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
De buffer kan 27 jpg's aan, lijkt me niet dat dat ding aan t wegschrijven was... of je moet je buffer vol hebben geschoten, dat is t enige moment dat je wat aan die schrijfsnelheid hebt....
Je zal eerder hebben moeten wachten op de flitser die aan het bijladen was...
Voegt een Extreme 3 überhaupt iets toe tegenover een Ultra 2 bij de 400D?
Ik gebruikte de interne flitser (ben nog aan het sparen voor een echte).. En aangezien ik redelijk dichtbij kon komen had ik gelukkig net genoeg aan dat ding... Wist niet dat dat ding een bijlaadtijd had (maar ben dan ook een redelijke noob op dit gebied)ThomasW schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:04:
De buffer kan 27 jpg's aan, lijkt me niet dat dat ding aan t wegschrijven was... of je moet je buffer vol hebben geschoten, dat is t enige moment dat je wat aan die schrijfsnelheid hebt....
Ik weet het niet zeker maar het scheelde me maar een paar euro... Dus baat het niet schaad het niet dacht ik zo... Maar Ultra2 van Sandisk is 9MB/sec volgens mij dus dat zou normaal goed genoeg moeten zijn lijkt me...Het Fantoom schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:18:
[ Voor 24% gewijzigd door Stormtrooper op 23-07-2007 12:25 ]
Nope, 350D/400D schrijven met maximaal 6 MB/sec, dus de 9 van de ultra2 is al snel zat. Sneller is alleen handig als je dat ding vaak leegtrekt via een cardreader.Het Fantoom schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:18:
Anoniem: 105262
Niet alleen bijlaad tijd (alhoewel je toch redelijk veel foto's achter elkaar kan nemen met de flits), maar er zit ook een beveiliging tegen het over verhitten van de flitser. Je kan maar een X aantal foto's met flits achter elkaar 'bursten', daarna neemt ie gewoon steeds meer tijd om weer 'bij te laden'...Stormtrooper schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:23:
[...]
Ik gebruikte de interne flitser (ben nog aan het sparen voor een echte).. En aangezien ik redelijk dichtbij kon komen had ik gelukkig net genoeg aan dat ding... Wist niet dat dat ding een bijlaadtijd had (maar ben dan ook een redelijke noob op dit gebied)
Je kan de beveiliging opzich ook uitzetten... ik durf het alleen niet te doen... dit is alleen maar meer reden waarom ik een externe flitser wil
Helemaal duidelijk... Hoef ik in ieder geval niet te twijfelen aan dat kaartje en aan de centjes die apart gaan liggen voor een externe flitser.... Dank...Anoniem: 105262 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:22:
[...]
Niet alleen bijlaad tijd (alhoewel je toch redelijk veel foto's achter elkaar kan nemen met de flits), maar er zit ook een beveiliging tegen het over verhitten van de flitser. Je kan maar een X aantal foto's met flits achter elkaar 'bursten', daarna neemt ie gewoon steeds meer tijd om weer 'bij te laden'...
Je kan de beveiliging opzich ook uitzetten... ik durf het alleen niet te doen... dit is alleen maar meer reden waarom ik een externe flitser wil
Heb je al een idee welke flitser je wilt?Stormtrooper schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:28:
[...]
Helemaal duidelijk... Hoef ik in ieder geval niet te twijfelen aan dat kaartje en aan de centjes die apart gaan liggen voor een externe flitser.... Dank...
Nee, ben ik nog niet helemaal uit.. Ik weet dat ik dat ding nu mis, maar of ik voldoende heb aan een 430EX weet ik niet... Ik koop normaal gewoon het beste wat er dan is, maar zo'n 580 EX II vind ik best wel duur.. Zou eigenlijk eerst eens met zo'n ding willen spelen....
Gewoon naar de winkel gaan en uitproberen. Wat je ook kunt doen is dat je er een huurt. Ik heb zelf sinds kort de 430 EX en hij bevalt me prima. Voor hetgeen wat ik doe voldoet hij prima. Daarnaast is het prijsverschil met de 580 wel erg groot en overstappen kan later altijd.Stormtrooper schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:45:
[...]
Nee, ben ik nog niet helemaal uit.. Ik weet dat ik dat ding nu mis, maar of ik voldoende heb aan een 430EX weet ik niet... Ik koop normaal gewoon het beste wat er dan is, maar zo'n 580 EX II vind ik best wel duur.. Zou eigenlijk eerst eens met zo'n ding willen spelen....
Ik merkte het vooral met terugkijken van foto's. ff snel door je foto's scrollen gaat met een 120x transcend kaartje een stuk sneller. Niet noodzakelijk, wel prettig.qless schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:00:
[...]
Nope, 350D/400D schrijven met maximaal 6 MB/sec, dus de 9 van de ultra2 is al snel zat. Sneller is alleen handig als je dat ding vaak leegtrekt via een cardreader.
I served in a company of heroes.
Anoniem: 91841
[Fotoapparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen
[ Voor 77% gewijzigd door Floor-is op 25-07-2007 22:31 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Floor-is op 25-07-2007 22:31 ]
[ Voor 78% gewijzigd door Floor-is op 25-07-2007 22:31 ]
Anoniem: 44830
[ Voor 91% gewijzigd door Floor-is op 25-07-2007 22:31 ]
Beide lenzen voor die 689 erbij..?ikman schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:09:
hier in utrecht is hij 689(na -80) met 18-55 en 55-200 lenskit
De Cashback wordt overal mee geadverteerd, dus das gewoon normaal.
[ Voor 89% gewijzigd door Floor-is op 25-07-2007 22:31 ]
Ik heb er toen met de digi actie bij mediamarkt 637 voor betaald exc. cashback, dus echt goeie actie is dit niet.
(wel alleen met de 18-55 kitlens dan)
(wel alleen met de 18-55 kitlens dan)
[ Voor 14% gewijzigd door kipfel op 23-07-2007 21:45 ]
Ff langs de winkel gaan is op zich niet zo'n gek idee.. Toen ik een goede tas zocht mocht ik er ook een aantal meenemen, proberen en kopen welke ik wilde houden... Geen van allen in dat geval maar heb er wel vervolgens de Slingbag 200 gekocht... 's Kijken of ik ook zo'n flitser ff een weekendje mag proberenFonzie27 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:58:
[...]
Gewoon naar de winkel gaan en uitproberen. Wat je ook kunt doen is dat je er een huurt. Ik heb zelf sinds kort de 430 EX en hij bevalt me prima. Voor hetgeen wat ik doe voldoet hij prima. Daarnaast is het prijsverschil met de 580 wel erg groot en overstappen kan later altijd.
De Tamron lens kost maar 115,-Fonzie27 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:36:
[...]
Op zich een nette prijs voor deze set....het is een begin
Dus de MediaMarkt Utrecht is dan 4 euro goedkoper dan de MediaMarkt in Maastricht wanneer je de lens los erbij koopt.
Edit de Tamron heb je zelf al goedkoper:
pricewatch: Tamron 55-200mm f/4.0-5.6 Di II LD Macro
Maar aangezien ik in Maastricht woon, loont het niet naar Utrecht te rijden.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 91841 op 24-07-2007 12:30 ]
Is idd een minimaal vershil maar volgens mij is het niet de tamron die je erbij krijgt maar een canon, weet alleen niet of er veel kwaliteitsverschil in zit.Anoniem: 91841 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:40:
[...]
De Tamron lens kost maar 115,-
Dus de MediaMarkt Utrecht is dan 4 euro goedkoper dan de MediaMarkt in Maastricht wanneer je de lens los erbij koopt.
is wel de tamron, als ik die aanbieding eerder gezien had had ik die gekocht.
was maar 80 verschil met de de 18-55 set ik ik gekocht heb.
@hieronder
dat kan, ik heb de doos zelf niet gezien het staat alleen zo in de folder van MM
was maar 80 verschil met de de 18-55 set ik ik gekocht heb.
@hieronder
dat kan, ik heb de doos zelf niet gezien het staat alleen zo in de folder van MM
[ Voor 25% gewijzigd door ikman op 24-07-2007 12:08 ]
Dan is het een andere set als die hier bij een fotospeciaalzaak staat, daar krijg je nl weer de Canon erbij.
[ Voor 84% gewijzigd door Floor-is op 25-07-2007 22:32 ]
Ik heb een probleem met mijn eos 400d, hij geeft zeer hoge (1000+) sluitertijden weer en ik krijg heel donkere foto's lens wisselen maak niet uit, en op de autostand doet hij het ook, alleen op de M stand kan ik fatsoenlijk foto's maken, het is in eens gekomen, en ik heb al van alles nagekeken maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb hem in een fotozaak gekocht ver uit de buurt, dus ik hoop dat ik het zelf op kan lossen.
iemand een iedee? foto's posten heeft weinig zin want ze zijn erg donker, als iemand ze wil zien hoor ik het wel dan post ik ze.
iemand een iedee? foto's posten heeft weinig zin want ze zijn erg donker, als iemand ze wil zien hoor ik het wel dan post ik ze.
Dell Latitude E7450
misschien een foto posten met de originele efix info erbij/erin?
[ Voor 4% gewijzigd door lucas81 op 24-07-2007 20:17 ]
Toevallig settings veranderd of een update gedaan van je firmware? Ik weet niet of je een fotozaak in de buurt hebt anders kun je daar eens navragen over die sluitertijden.Peentje schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:46:
Ik heb een probleem met mijn eos 400d, hij geeft zeer hoge (1000+) sluitertijden weer en ik krijg heel donkere foto's lens wisselen maak niet uit, en op de autostand doet hij het ook, alleen op de M stand kan ik fatsoenlijk foto's maken, het is in eens gekomen, en ik heb al van alles nagekeken maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb hem in een fotozaak gekocht ver uit de buurt, dus ik hoop dat ik het zelf op kan lossen.
Als de foto egaal zwart is, mag je hem houden
Maar de exif kan wel eens interessant zijn, op M kun je wel een goed belichte foto nemen, dus plaats die (met exif) om omstandigheden te zien en plaats de exif van een mislukte, ongeveer tegelijkertijd genomen, foto eens?
Zat te denken dat je wellicht de belichtingscompensatie per ongeluk op -2 EV gezet hebt, maar dat de auto stand zou dan geen problemen op moeten leveren...
Zat te denken dat je wellicht de belichtingscompensatie per ongeluk op -2 EV gezet hebt, maar dat de auto stand zou dan geen problemen op moeten leveren...
Hierbij de foto's de eerste (1651) is genomen met op de M stand 1/50 en 2.8, de tweede (1652) op Av met een f2.8 en een sluitertijd van 1/1250 hij is heel donker maar als je goed kijkt zie je nog wat, als het overdag is zie je wel wat meer maar het houd zeker niet over.Anoniem: 180355 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:12:
Als de foto egaal zwart is, mag je hem houdenMaar de exif kan wel eens interessant zijn, op M kun je wel een goed belichte foto nemen, dus plaats die (met exif) om omstandigheden te zien en plaats de exif van een mislukte, ongeveer tegelijkertijd genomen, foto eens?
Met de instellingen heb ik al heel wat zitten klooien maar ik krijg het maar niet goed, als ik dicht in de vieuwfinder kijk zie ik bij het focussen onder en boven een rode reflectie, ik kan me niet herrinneren dat ik dat eerder had maar misschien ga ik me nu van alles inbeelden natuurlijk.
Tevens zit er een rammeltje in de camera, maar die zou ook van het meganiek van de flitser kunnen zijn, maarja op zo'n moment zoek je in alles wat.
Heb zelf met vrijwel alle instellingen foto's genomen maar hij blijft hoge sluitertijden geven, ik vermoed dat het probleem hem in de belichting zit, maar ik weet het ook niet precies.
Als de tweede foto niet duidelijk genoeg is kan ik morgen wel een andere maken (bij daglicht) dan zie je nog enigzindswat.
foto_1_IMG_1651.JPG
foto_2_IMG_1652.JPG
foto's zijn op zelfde punt genomen.
File name: IMG_1651.JPG
File size: 2819314 bytes (3888x2592, 2.2bpp, 11x)
EXIF Summary: 1/50s f/2.8 ISO200 31mm
Camera-Specific Properties:
Equipment Make: Canon
Camera Model: Canon EOS 400D DIGITAL
Lens Size: 18.00 - 50.00 mm
Firmware Version: Firmware 1.0.4
Owner Name: unknown
Serial Number: 0560112446
Image-Specific Properties:
Image Orientation: Top, Left-Hand
Horizontal Resolution: 72 dpi
Vertical Resolution: 72 dpi
Image Created: 2007:07:24 21:56:20
Exposure Time: 1/50 sec
F-Number: f/2.8
Exposure Program: Manual
ISO Speed Rating: 200
Lens Aperture: f/2.8
Exposure Bias: 0 EV
Flash: No Flash, Compulsory
Focal Length: 31.00 mm
Color Space Information: sRGB
Image Width: 3888
Image Height: 2592
Rendering: Normal
Exposure Mode: Manual
Scene Capture Type: Standard
Exposure Mode: Manual
Focus Type: Auto
Metering Mode: Evaluative
Sharpness: Unknown
Saturation: Normal
Contrast: Normal
Shooting Mode: Manual
Image Size: Large
Focus Mode: One-Shot
Drive Mode: Single
Flash Mode: Off
Compression Setting: Fine
Macro Mode: Normal
Subject Distance: 2.550 m
White Balance: Auto
Exposure Compensation: 3
Sensor ISO Speed: 192
Camera Actuations: -1603862480
Color Matrix: 33
Other Properties:
Resolution Unit: i
Chrominance Comp Positioning: Co-Sited
Exif IFD Pointer: 196
Compression Scheme: JPEG Compression (Thumbnail)
Offset to JPEG SOI: 6132
Bytes of JPEG Data: 3701
Exif Version: 2.21
Image Generated: 2007:07:24 21:56:20
Image Digitized: 2007:07:24 21:56:20
Meaning of Each Comp: Unknown
Shutter Speed: 1/50 sec
Metering Mode: Pattern
Focal Plane Horiz Resolution: 4433 dpi
Focal Plane Vert Resolution: 4453 dpi
Focal Plane Res Unit: i
Base Zoom Resolution: 0
Zoomed Resolution: 0
ISO Speed Rating: Unknown
Digital Zoom: None
Self-Timer Length: 0 sec
Canon Tag1 Length: 92
Flash Bias: 0.00 EV
Sequence Number: 0
Canon Tag4 Length: 68
Image Type: Canon EOS 400D DIGITAL
Actuation Counter: 48
Actuation Multiplier: 41063
Canon Tag93 Length: 34
Color Temperature: 5200 K
Canon TagA0 Length: 28
en de tweede
File name: IMG_1652.JPG
File size: 1500146 bytes (3888x2592, 1.2bpp, 20x)
EXIF Summary: 1/1250s f/2.8 ISO200 18mm
Camera-Specific Properties:
Equipment Make: Canon
Camera Model: Canon EOS 400D DIGITAL
Lens Size: 18.00 - 50.00 mm
Firmware Version: Firmware 1.0.4
Owner Name: unknown
Serial Number: 0560112446
Image-Specific Properties:
Image Orientation: Top, Left-Hand
Image Created: 2007:07:24 21:57:30
Exposure Time: 1/1250 sec
F-Number: f/2.8
Exposure Program: Aperture Priority
ISO Speed Rating: 200
Lens Aperture: f/2.8
Exposure Bias: 0 EV
Flash: No Flash, Compulsory
Focal Length: 18.00 mm
Color Space Information: sRGB
Image Width: 3888
Image Height: 2592
Rendering: Normal
Exposure Mode: Auto
Scene Capture Type: Standard
Exposure Mode: Av-Priority
Focus Type: Auto
Sharpness: Unknown
Saturation: Normal
Contrast: Normal
Image Size: Large
Focus Mode: One-Shot
Drive Mode: Single
Flash Mode: Off
Compression Setting: Fine
Macro Mode: Normal
Subject Distance: 2.190 m
Sensor ISO Speed: 192
Camera Actuations: -1603862464
Color Matrix: 33
Other Properties:
Chrominance Comp Positioning: Co-Sited
Exif IFD Pointer: 196
Compression Scheme: JPEG Compression (Thumbnail)
Offset to JPEG SOI: 6132
Bytes of JPEG Data: 1144
Exif Version: 2.21
Image Generated: 2007:07:24 21:57:30
Image Digitized: 2007:07:24 21:57:30
Meaning of Each Comp: Unknown
Shutter Speed: 1/1250 sec
Focal Plane Horiz Resolution: 4433 dpi
Focal Plane Vert Resolution: 4453 dpi
Focal Plane Res Unit: i
Base Zoom Resolution: 0
Zoomed Resolution: 0
ISO Speed Rating: Unknown
Digital Zoom: None
Self-Timer Length: 0 sec
Canon Tag1 Length: 92
Flash Bias: 0.00 EV
Sequence Number: 0
Canon Tag4 Length: 68
Image Type: Canon EOS 400D DIGITAL
Actuation Counter: 64
Actuation Multiplier: 41063
Canon Tag93 Length: 34
Color Temperature: 5200 K
Canon TagA0 Length: 28
[ Voor 6% gewijzigd door Peentje op 24-07-2007 22:34 . Reden: textueel ]
Dell Latitude E7450
Peentje
rare van het verhaal is dat je exif een Aperture (diafragma) van 2.8 laat zien. En die zit niet in je 18-200 3.5-6.3 van Sigma. Aangenomen dat je de foto's met je Sigma hebt genomen.
Ik denk dat er wat fout zit in de communicatie met de lens. Dus even je lens eraf en even checken of je contactpuntjes wel schoon zijn. Anders even een reset naar fabriekswaarden. (te vinden in je handleiding hoe te doen)
rare van het verhaal is dat je exif een Aperture (diafragma) van 2.8 laat zien. En die zit niet in je 18-200 3.5-6.3 van Sigma. Aangenomen dat je de foto's met je Sigma hebt genomen.
Ik denk dat er wat fout zit in de communicatie met de lens. Dus even je lens eraf en even checken of je contactpuntjes wel schoon zijn. Anders even een reset naar fabriekswaarden. (te vinden in je handleiding hoe te doen)
In de exif:
Dus geen 18-200 lijkt me, of inderdaad een communicatiefout.Lens Size: 18.00 - 50.00 mm
Weet eerlijk gezegd niet wat ik me hier bij voor moet stellen...Exposure Bias: 0 EV
...
...
Henkert vraagt om een exif... en kan er vervolgens geen wijs meer uitExposure Program: Aperture Priority
...

excuseer ik heb sinds kort een sigma 15-50 2.8 maar ik heb mijn sig nog niet aangepast.Anoniem: 180355 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:05:
In de exif:
[...]
Dus geen 18-200 lijkt me, of inderdaad een communicatiefout.
[...]
Weet eerlijk gezegd niet wat ik me hier bij voor moet stellen...
[...]
[...]
Henkert vraagt om een exif... en kan er vervolgens geen wijs meer uit
maar met de 18-200 deed hij net zo vaag.
Dell Latitude E7450
Uit mijn hoofd gezegd zit de firmware versie op 1.0.05 als het goed is, ik zie dat je nog een oude firmware erin hebt zetten, probeer hem eens te updaten en probeer het dan nog eens. En wat ook al eerder is vermeld, even de lens eraf halen en de contactpuntjes even schoonmaken.Peentje schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:23:
[...]
excuseer ik heb sinds kort een sigma 15-50 2.8 maar ik heb mijn sig nog niet aangepast.
maar met de 18-200 deed hij net zo vaag.
En ik zie niks over die tamron lens. Als je die cashback achteraf krijgt is het wel een goeie deal toch in Utrecht? Ik ga er vandaag nog naar toe.Bizzarro schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:33:
http://www.mediamarkt.nl/1/aanbiedingen/store_flash/47/
Vandaag de folder van MM rotterdam centrum (alexandrium?) binnengehad, daar staat ie in voor €599,-. Ik kan nergens iets vinden over "na aftrek van cashback" of iets in die trant, staat ook geen sterretje bij de prijs.
Er staat overigens wel een sterretje bij de folder van Rotterdam (Alexandrium) Dat de 599 na aftrek is van de cashback. In Utrecht niet, dus ik heb hoop (dat ze anders een dikke fout gaan maken). Al denk ik dat ik al weet wat het antwoord is.
[ Voor 19% gewijzigd door hattorihanzo op 25-07-2007 08:54 ]
Als je foto's in de M-stand neemt, stel je zelf en diafragma en sluitertijd in. Het is dan niet raar dat je foto's heel donker kunnen worden. Je zou dat hoogstens met een flitser kunnen oplossen als die voldoende licht kan leveren om de belichting op 0 EV te krijgen. Ook zouden je foto's op de M-stand volledig overbelicht uit de camera kunnen komen. Het is de bedoeling dat de fotograaf dan alles regelt en de camera gewoon braaf luistert en niet zelf nadenkt.Peentje schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:29:
[...]
Hierbij de foto's de eerste (1651) is genomen met op de M stand 1/50 en 2.8, de tweede (1652) op Av met een f2.8 en een sluitertijd van 1/1250 hij is heel donker maar als je goed kijkt zie je nog wat, als het overdag is zie je wel wat meer maar het houd zeker niet over.
Je zou ook in je zoeker moeten zien dat het toestel aangeeft dat de belichting niet oke is.
Maak een foto in bv de A-stand en post deze eens. Overdag buiten, diafragma op 5.6 of zo en dan de camera de rest laten bepalen. Kijken hoe dat eruit ziet.