Mja, maar ik zie het verschil niet echt tussen 1 stapje, en als je met scherpte diepte gaat werken kan het dan toch net verkeerd uitpakken.. Hoe gevoelig is zoiets?marcieking schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:38:
[...]
Het wieltje helemaal naar één kant draaien, dan steeds een stapje (of twee stapjes) terugdraaien, scherpstellen op iets, en kijken of je het scherp ziet?
Ik draai de ene kant op totdat het onscherp wordt, draai dan naar de andere kant totdat het weer onscherp wordt terwijl ik onthou hoeveel stapjes dit duurt. Het aantal stapjes deel ik door twee en draai dit aantal weer terug zodat ik precies in het midden zit van waar ik het onscherp vindt worden. Niet echt duidelijk, ik hoop dat je er toch wat aan hebt.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Als we dan toch batterij ervaringen aan het delen zijn. Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met de nep accu's van AQ4U. BIj de eerste bestelling (twee stuks) was er al 1 DOA, die is keurig vervangen door AQ4U. Na ongeveer anderhalf jaar is een van de twee accu's al overleden (opladen van een lege accu op de originele lader duurt ca. 15 minuten, daarna het teken dat de accu vol zou zijn maar in werkelijkheid is deze net zo leeg als voorheen).
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik heb zelf een accu van aq4u die het na 2,5 jaar nog steeds prima doet, maar die van m'n pa heeft het na een jaar helaas begeven.
Is toch het probleem van de goedkoper namaak-accu's, je levert wat in op het gebied van kwaliteit. Aan de andere kant zijn ze wel een factor 6 goedkoper.. Als je er niet voor je inkomsten van afhankelijk ben zijn het best leuke dingen.
Is toch het probleem van de goedkoper namaak-accu's, je levert wat in op het gebied van kwaliteit. Aan de andere kant zijn ze wel een factor 6 goedkoper.. Als je er niet voor je inkomsten van afhankelijk ben zijn het best leuke dingen.
[ Voor 12% gewijzigd door Tarin op 05-11-2008 12:26 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik heb zelf dit probleem ook, alleenzit ik op 1.5. Cylindrisch heb ik wel, maar hoeveel weet ik zo niet.Anoniem: 116571 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:35:
[Verhaal]
Nou zit ik met een vraag eigenlijk nog, ik heb zelf een afwijking van -1,25 en een kwart (0,25) cilinder op 45 graden op mijn 'focus' oog, en ik vraag me dus af of het handiger is altijd met bril op te schieten (heb geen lenzen), of het oculair in te stellen...
Zelf heb ik nu het oculair 'grof' in gesteld, en dat gaat best goed, maar ik vroeg me af of er ook een goede manier is om je oculair goed in te stellen.. Ik kon er in de manual namelijk helemaal niks over vinden.. Thnx!
Heeft iemand dé tip hiervoor? Heb hem wel redelijk scherp staan, maar zeker ben ik niet. Op Eosdigitaal zag ik een tip langs komen om scherp te stellen op bijvoorbeeld een stuk krant, pagina met tekst iig en daarop je oculair bij te stellen.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Daarom, je kunt voor het geld een paar keer zo'n nep accu aanschaffen, dus het loont op zich nog wel.
Ik heb een objectief met zo'n handige 'manual focus override' (een 17-40L) waardoor je dus zelf nog kan scherpstellen als je vindt dat de AF zijn werkt niet goed doet, zonder de lens op MF te zetten.
Echter, wanneer ik dit doe, kan ik geen foto maken omdat de camera nog wacht op een bevestiging van de AF (dat rondje aan de rechterkant van zoeker). Is hier een oplossing voor?
Echter, wanneer ik dit doe, kan ik geen foto maken omdat de camera nog wacht op een bevestiging van de AF (dat rondje aan de rechterkant van zoeker). Is hier een oplossing voor?
Eerst AF zijn werk laten doen, en daarna pas bijdraaiensOid schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:07:
Ik heb een objectief met zo'n handige 'manual focus override' (een 17-40L) waardoor je dus zelf nog kan scherpstellen als je vindt dat de AF zijn werkt niet goed doet, zonder de lens op MF te zetten.
Hmm dat werkt inderdaad, maar dan is het punt een beetje weg. Ik wil het ook gebruiken als m'n camera niet scherp kan stellen (doordat het focuspunt verkeerd zit of omdat het simpelweg te donker is) zonder het AF hulplicht van m'n flitser te gebruiken.Henk schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:14:
[...]
Eerst AF zijn werk laten doen, en daarna pas bijdraaien
Knopje naar MF is dan de cluesOid schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:22:
[...]
Hmm dat werkt inderdaad, maar dan is het punt een beetje weg. Ik wil het ook gebruiken als m'n camera niet scherp kan stellen (doordat het focuspunt verkeerd zit of omdat het simpelweg te donker is) zonder het AF hulplicht van m'n flitser te gebruiken.
Of eerst scherpstellen op iets waar je wel op kan scherpstellen en dan op je onderwerp mikken en aan de ring draaien om de focus aan te passen. Maar dat is een tikkie omslachtig 
offtopic:
Een derde, nog omslachtigere, oplossing is om over te stappen naar Nikon, waar het wel gewoon zo werkt zoals jij het zou willen, dus zodra je aan de focus ring draait wacht ie niet meer op focus bevestiging, maar kan je meteen afdrukken
Een derde, nog omslachtigere, oplossing is om over te stappen naar Nikon, waar het wel gewoon zo werkt zoals jij het zou willen, dus zodra je aan de focus ring draait wacht ie niet meer op focus bevestiging, maar kan je meteen afdrukken
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ja dat snap ik
Denk dat die oplossing in veel gevallen het snelste werkt ja. Wel tragisch dat het bij Nikon wel zo werkt overigens...Orion84 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:32:
Of eerst scherpstellen op iets waar je wel op kan scherpstellen en dan op je onderwerp mikken en aan de ring draaien om de focus aan te passen. Maar dat is een tikkie omslachtig
offtopic:
Maar goed, zo vaak gebruik ik het nou weer niet
De Dxx serie en hoger kunnen dat bij Canon ook, als je AF op de sterretjes-toets zet. Goedkoper dan de overstap naar NikonOrion84 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:32:
offtopic:
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Je bedoelt de xxD serie? Bij mij is de *-toets ingesteld op FEL btw.breinonline schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:57:
[...]
De Dxx serie en hoger kunnen dat bij Canon ook, als je AF op de sterretjes-toets zet. Goedkoper dan de overstap naar Nikon
sOid schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:04:
[...]
Je bedoelt de xxD serie? Bij mij is de *-toets ingesteld op FEL btw.

Nu ik het nazoek op Dprview lijkt de 400D het ook te hebben: C. fn 04: Shutter button / AE lock button
0: AF/AE lock
1: AE lock/AF
2: AF/AF lock, no AE lock
3: AE/AF, no AE lock
Optie 1 zou je AF onder het * moeten geven en half indrukken van de sluiterknop geeft dan AE lock. Je kan op ieder willekeurig moment bijdraaien en afdrukken met deze optie.
[ Voor 41% gewijzigd door breinonline op 06-11-2008 18:13 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Hee bedankt, ik ga het eens nakijkenbreinonline schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:09:
[...]
dat krijg je als zo over Nikon beginnen. xxD serie ja
Nu ik het nazoek op Dprview lijkt de 400D het ook te hebben: C. fn 04: Shutter button / AE lock button
0: AF/AE lock
1: AE lock/AF
2: AF/AF lock, no AE lock
3: AE/AF, no AE lock
Optie 1 zou je AF onder het * moeten geven en half indrukken van de sluiterknop geeft dan AE lock. Je kan op ieder willekeurig moment bijdraaien en afdrukken met deze optie.
Rotschop: Ik zit met een probleempje.
Ik heb op mijn werk (het VU ziekenhuis) net een promotie gefotografeerd op RAW + L. De Raw voor thuis om te bewerken en de L (jpg) om ze direct te laten zien vanavond op het promotiefeestje. Nu wil ik ze even backuppen op een werkcomputer (windows XP). Ik heb van de Canon site de Canon RAW Codec geinstalleerd en de camera aangesloten op de computer via USB. Er is geen reader voor handen. Nu zie ik van elke foto 2 bestanden maar het zijn alletwee JPG's met dezelfde grootte. De Raw's zie ik dus niet? weet iemand hoe dit kan en hoe ik de Raws toch kan backuppen?
Ik heb op mijn werk (het VU ziekenhuis) net een promotie gefotografeerd op RAW + L. De Raw voor thuis om te bewerken en de L (jpg) om ze direct te laten zien vanavond op het promotiefeestje. Nu wil ik ze even backuppen op een werkcomputer (windows XP). Ik heb van de Canon site de Canon RAW Codec geinstalleerd en de camera aangesloten op de computer via USB. Er is geen reader voor handen. Nu zie ik van elke foto 2 bestanden maar het zijn alletwee JPG's met dezelfde grootte. De Raw's zie ik dus niet? weet iemand hoe dit kan en hoe ik de Raws toch kan backuppen?
Tijdje geleden dat ik met die RAW codec gewerkt heb, maar ik had dacht ik hetzelfde probleem (wel enkel RAW)
Volgens mij komen ze wel goed op je disk terecht als je ze overzet. Heb je't gewoon al eens geprobeerd?
Volgens mij komen ze wel goed op je disk terecht als je ze overzet. Heb je't gewoon al eens geprobeerd?
Jup al geprobeerd, ik krijg van elke foto 2 jpgtjes op de computer met dezelfde bestandsgrootte. Wel vreemd hoor, thuis werkt dit wel. Als ik advanced user of zoiets doe krijg ik gewoon alle files te zien inclusief de goede extentie en bestandsgrootte. Had ik maar een kaartlezer hierzo...Fire69 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:00:
Tijdje geleden dat ik met die RAW codec gewerkt heb, maar ik had dacht ik hetzelfde probleem (wel enkel RAW)
Heb in dit topic trouwens nog niemand gehoord over gps of geotagging. Gebruiken jullie zo'n apparaatje voor bij je EOS? Zo ja welke etc..
Da's omdat je in het verkeerde topic kijkt. 
Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's?
Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's?
Kijk hier eens. Is namelijk al een apart topic overExecutor16 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:14:
Heb in dit topic trouwens nog niemand gehoord over gps of geotagging. Gebruiken jullie zo'n apparaatje voor bij je EOS? Zo ja welke etc..
spuit 11 dus
[ Voor 2% gewijzigd door L-VIS op 30-01-2009 14:19 . Reden: spuit 11 ]
Ik heb een vraag mbt garantie.
Ik heb vorig jaar een keer een regenbuitje mogen treffen in Washington DC (lees; in 3minuten totaal doorweekt).
Daarna zat er allemaal vocht achter mijn display. Dat was met een dagje op de hoedenplank (verder ook niet meer de camera aangehad) opgelost. Helemaal weg verdampt.
Toen ik hem weer aanzette werkte alles prima. Behalve de AV+- knop, die schakelde de ISO instelling in. De rest van de vakantie heb ik dat weten te vermijden door de AV modus te gebruiken incombinatie met het scroll wiel.
Eenmaal thuis heb ik hem nog een reset gegeven en een firmware upgrade maar mocht niet baten. Valt zoiets onder de garantie, ook omdat hij vrij doorweekt is geweest? (heb me laten vertellen dat er een papiertje met kleurstof in de behuizing zit wat kan laten zien dat er contact geweest is met water?)
Het is niet echt heel hinderlijk, maar goed.
Ik heb vorig jaar een keer een regenbuitje mogen treffen in Washington DC (lees; in 3minuten totaal doorweekt).
Daarna zat er allemaal vocht achter mijn display. Dat was met een dagje op de hoedenplank (verder ook niet meer de camera aangehad) opgelost. Helemaal weg verdampt.
Toen ik hem weer aanzette werkte alles prima. Behalve de AV+- knop, die schakelde de ISO instelling in. De rest van de vakantie heb ik dat weten te vermijden door de AV modus te gebruiken incombinatie met het scroll wiel.
Eenmaal thuis heb ik hem nog een reset gegeven en een firmware upgrade maar mocht niet baten. Valt zoiets onder de garantie, ook omdat hij vrij doorweekt is geweest? (heb me laten vertellen dat er een papiertje met kleurstof in de behuizing zit wat kan laten zien dat er contact geweest is met water?)
Het is niet echt heel hinderlijk, maar goed.
Hier staat wat
Dat gaat niet onder de garantie vallen...
Zelfs als er geen speciaal papier in de behuizing zit, gaan ze sowieso zien dat er iets geoxideerd is door het vocht.
Zelfs als er geen speciaal papier in de behuizing zit, gaan ze sowieso zien dat er iets geoxideerd is door het vocht.
Anoniem: 72689
aangezien er nog geen deeltje 4 is gestart, stel ik mijn vraag maar even hier.
Zijn er toevallig nog meer mensen die last hebben van een hangende flitser? Ik bedoel dus: Het automatisch uitklappen van de ingebouwde flitser.
Niet dat ik deze vaak gebruik maar wanneer ik hem nodig heb, is het vrij lastig wanneer ik deze met de hand los moet trekken omdat deze blijf hangen. Wanneer hij eenmaal is uitgeklapt, heb ik er daarna geen last meer van wanneer ik de flitser weer nodig heb om uit te klappen.
Hmm was iets te voorbarig met mijn vraag. Zie dat er al iemand is geweest met het probleem. Terugbrengen onder garantie dan maar.
Zijn er toevallig nog meer mensen die last hebben van een hangende flitser? Ik bedoel dus: Het automatisch uitklappen van de ingebouwde flitser.
Niet dat ik deze vaak gebruik maar wanneer ik hem nodig heb, is het vrij lastig wanneer ik deze met de hand los moet trekken omdat deze blijf hangen. Wanneer hij eenmaal is uitgeklapt, heb ik er daarna geen last meer van wanneer ik de flitser weer nodig heb om uit te klappen.
Hmm was iets te voorbarig met mijn vraag. Zie dat er al iemand is geweest met het probleem. Terugbrengen onder garantie dan maar.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 72689 op 16-02-2009 11:06 ]
heb 't met m'n 300d gehad ooit.
door canon laten repareren onder garantie maar daarna bleef het zich voordoen.
door canon laten repareren onder garantie maar daarna bleef het zich voordoen.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Je geeft zelf het antwoord al. Als je nog garantie hebt dan zou ik 'm gewoon terugbrengen.
Heb zelf ook een 400d maar dit probleem nog nooit gehad. Maar maak ook bijna nooit gebruik van de flitser aangezien ik ook een externe flitser heb.
Heb zelf ook een 400d maar dit probleem nog nooit gehad. Maar maak ook bijna nooit gebruik van de flitser aangezien ik ook een externe flitser heb.
Daar heb ik destijds ook last van gehad. Echter had ik een externe Speedlite dus ik gebruikte de interne filtser toch nauwelijks.
Kon dat probleem van die hangende flitser niet worden opgelost door een schroefje wat losser te draaien?
Staat me iets van bij.
In elkgeval, even googlelen gaf deze mogelijke oplossing: http://www.flickr.com/groups/400d/discuss/72157603959470700/
Staat me iets van bij.
In elkgeval, even googlelen gaf deze mogelijke oplossing: http://www.flickr.com/groups/400d/discuss/72157603959470700/
Hallo mensen,
Sinds een paar uur mag ik me ook een trotse bezitten van een EOS 400D noemen
Ik heb meteen een vraagje daarover:
Weet iemand waar ik dat batterij-klepje kan kopen?
Zonder dat klepje gaat de camera namelijk niet aan.
Er zit nu zo'n (grote) accu-pack voor 2 accu's bij zodat hij WEL gewoon werkt.
Maar soms wil ik natuurlijk ook zonder die zware/grote accu-pack werken.
Dus waar zou ik eventueel zo'n klepje kunnen kopen?
Sinds een paar uur mag ik me ook een trotse bezitten van een EOS 400D noemen
Ik heb meteen een vraagje daarover:
Weet iemand waar ik dat batterij-klepje kan kopen?
Zonder dat klepje gaat de camera namelijk niet aan.
Er zit nu zo'n (grote) accu-pack voor 2 accu's bij zodat hij WEL gewoon werkt.
Maar soms wil ik natuurlijk ook zonder die zware/grote accu-pack werken.
Dus waar zou ik eventueel zo'n klepje kunnen kopen?
Klepje zit als het goed is in de grip (wat jij battery-pack) noemt, als het een origineel Canon grip is tenminste. Gewoon eraf schroeven en eruit nemen.
Ik ben dit weekend voor de 2de keer mijn eyecup kwijtgespeeld! Dat ding zit er dus ECHT niet vast genoeg op!! 
Kost me dus al de 2de keer 10€ via ebay. En dat terwijl mijn toestel nog gewoon in garantie is...
Zou ik Canon hier even kunnen over aanspreken?
Kost me dus al de 2de keer 10€ via ebay. En dat terwijl mijn toestel nog gewoon in garantie is...
Zou ik Canon hier even kunnen over aanspreken?
Bedankt.breinonline schreef op maandag 04 mei 2009 @ 07:08:
Klepje zit als het goed is in de grip (wat jij battery-pack) noemt, als het een origineel Canon grip is tenminste. Gewoon eraf schroeven en eruit nemen.
Daar hoorde hij inderdaad te zitten.
Maar helaas zit hij daar niet!!
Dus ik ben toch écht op zoek naar zo'n "ding"
Ik zou het bij een goede fotozaak proberen, maar dat had je allang gedaan neem ik aan...
Nee, ik heb (zoals eerder aangegeven) de camera pas sinds gisteravond laat.BeQuietAndDrive schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:33:
Ik zou het bij een goede fotozaak proberen, maar dat had je allang gedaan neem ik aan...
En op maandagmorgen zijn alle winkels dicht
Maar: het is me zojuist gelukt:
Ik heb even gebeld met Canon, en die verbonden met door met een bedrijf wat hun reparaties enzo verricht:
http://www.etbass.nl/partsportal/
Klepje kost maar iets van 6 euro, maar door de verzendkosten enzo ben ik toch 20 euro kwijt...
Maar goed: het is dus wel gelukt!!
Oh, ik wist niet dat je het op maandagochtend al nodig had.
Een fotozaak heeft ze soms misschien wel liggen, dat scheelt je dan weer kosten.
Een fotozaak heeft ze soms misschien wel liggen, dat scheelt je dan weer kosten.
Probleempje bij mijn 400D.
Ik krijg geen error (helaas) maar mijn camera knipt af en toe gewoon niet.
Ook hoor ik geen Beep. Er is ook totaal niets te vinden in de camera waardoor hij opeens stopt.
Een log bestaat blijkbaar niet in de 400D en er staat al de laatste firmware op.
Iemand enig idee waar ik naar kan kijken wat het probleem zou kunnen zijn?
Ik krijg geen error (helaas) maar mijn camera knipt af en toe gewoon niet.
Ook hoor ik geen Beep. Er is ook totaal niets te vinden in de camera waardoor hij opeens stopt.
Een log bestaat blijkbaar niet in de 400D en er staat al de laatste firmware op.
Iemand enig idee waar ik naar kan kijken wat het probleem zou kunnen zijn?
A life? Where can I download it??
@Ruffian: focust je camera wel goed op het moment dat 'ie weigert? Mijn 30D drukt ook niet af als 'ie niet kan focussen.
Nu je het zegt, ja dus.MrFish schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:12:
@Ruffian: focust je camera wel goed op het moment dat 'ie weigert? Mijn 30D drukt ook niet af als 'ie niet kan focussen.
Het beepje is het scherpstellen. geen beepje is niet scherpstellen.
Blijkbaar kan je camera niet scherpstellen op dat moment.
Oplossing daarvoor is flitsen, licht aan of lagere f-waarde.
[ Voor 10% gewijzigd door job op 01-06-2009 11:21 ]
Deze camera wordt vooral gebruikt op auto-modus.job schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:21:
Het beepje is het scherpstellen. geen beepje is niet scherpstellen.
Nog een keer de firmware overheen gezet (1.1.1) en hij beept nu wel maar knipt nog niet. (soms)
[ Voor 12% gewijzigd door Ruffian op 01-06-2009 11:46 ]
Wat ik vooral raar vind is dat er geen error/melding op het scherm komt.
Wel lijkt de sluiter tijd te knipperen en heb geen idee of die dit normaal ook doet maar iets raars op het niet knippen na is er niet te zien.
Wel lijkt de sluiter tijd te knipperen en heb geen idee of die dit normaal ook doet maar iets raars op het niet knippen na is er niet te zien.
Je bedoelt het "groene blokje", waarbij je flitser automagisch omhoog komt, zo nodig? Komt je flitser omhoog (gezien je knipperde sluitertijd mogelijk te weinig licht)?Ruffian schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:24:
[...]
Deze camera wordt vooral gebruikt op auto-modus.
Nog een keer de firmware overheen gezet (1.1.1) en hij beept nu wel maar knipt nog niet. (soms)
Om wat dingen uit te sluiten, kan je eens proberen of het probleem ook voorkomt wanneer je lens in de stand MF staat, of je zet de AF-modus niet in "one-shot" (die blokkeert je toestel bij geen-fix).
Zelf heb ik ooit een 350D zowat gesloopt omdat hij niet "knipte", hetgeen veroorzaakt werd door een per ongeluk ingestelde afdrukvertraging...
Noemen ze het "groene blokje" dan geen auto modus? Op een 400D zit geen MF stand dus heb even op de rest getest en dan weer dan wel/dan niet. Er zit ook geen regelmaat in.Toff schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 01:29:
[...]
Je bedoelt het "groene blokje", waarbij je flitser automagisch omhoog komt, zo nodig? Komt je flitser omhoog (gezien je knipperde sluitertijd mogelijk te weinig licht)?
Om wat dingen uit te sluiten, kan je eens proberen of het probleem ook voorkomt wanneer je lens in de stand MF staat, of je zet de AF-modus niet in "one-shot" (die blokkeert je toestel bij geen-fix).
Zelf heb ik ooit een 350D zowat gesloopt omdat hij niet "knipte", hetgeen veroorzaakt werd door een per ongeluk ingestelde afdrukvertraging...
Manual focus zit ook niet op de body maar op de lens
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Woeps, maar dit had ik dus al uitgetest (voel ik me niet helemaal dom)madmaus schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:14:
Manual focus zit ook niet op de body maar op de lens
Edit: Het Flitser-gebruiksklaar en Focus-bevestigingslampje gaan uit als ik wil knippen en hij doet het niet.
[ Voor 19% gewijzigd door Ruffian op 02-06-2009 11:19 ]
Ja, maar er zijn ook mensen die de "P"-stand al auto noemen en feitelijk zijn Tv en Av ook automatisch. Het gaat er even om dat we het probleem isoleren.Ruffian schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:58:
[...]
Noemen ze het "groene blokje" dan geen auto modus?
[quote]Het Flitser-gebruiksklaar en Focus-bevestigingslampje gaan uit als ik wil knippen en hij doet het niet.[quote]. Dan is de vraag, of de flitser wel omhoog komt. Zo niet, probeer dit dan met de hand te bewerkstelligen door op het knopje te drukken. Soms blijft de flitser mechanisch hangen, vandaar.
Als er totaal geen regelmaat in te ontdekken valt in de instellingen en/of situaties, dan zal er wel iets los zitten in je camera ofzo. Hopelijk heb je nog garantie?
Nope geen garantie maar ik stuur hem naar Canon.
Heb voor de reserve nog een 1000D liggen dus kan nog wel even voorruit.
Ik heb ook totaal geen idee hoelang zoiets kan duren.
De flitser blijft altijd hangen dus die zet ik altijd met de hand al open.
Ik heb besloten toch mijn EOS 400D weg te doen. Alleen heb ik absoluut geen idee wat ik er nog voor kan vragen. Moet ik dan echt naar de ouderdom van de camera kijken of telt ook mee hoeveel foto's er mee heb geschoten?
Zou eerst even goed in dit topic kijken voor je spullen gaat wegbrengen of opsturenRuffian schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:07:
Nope geen garantie maar ik stuur hem naar Canon.
Zo, maar even een oud topic kicken
Heb dus een 400d. Nu zit ik te overwegen om voor deze camera een batterijgrip en een afstandsbediening aan te gaan schaffen. Nu zie ik voor wat betreft de grip bij shops vooral grips waarbij staat aangegeven dat ze geschikt zijn voor de 450d en 500d. kan ik er dan van uit gaan dat deze ook met een 400d werken? of kan ik daar niet van uitgaan en is het toch raadzamer om ff naar zo'n shop te gaan en te testen? (zitten niet echt in de buurt helaas
En zijn deze grips in de toekomst ook uitwisselbaar naar een hoger model van de canons? Denk aan 40/50d?
Heb dus een 400d. Nu zit ik te overwegen om voor deze camera een batterijgrip en een afstandsbediening aan te gaan schaffen. Nu zie ik voor wat betreft de grip bij shops vooral grips waarbij staat aangegeven dat ze geschikt zijn voor de 450d en 500d. kan ik er dan van uit gaan dat deze ook met een 400d werken? of kan ik daar niet van uitgaan en is het toch raadzamer om ff naar zo'n shop te gaan en te testen? (zitten niet echt in de buurt helaas
En zijn deze grips in de toekomst ook uitwisselbaar naar een hoger model van de canons? Denk aan 40/50d?
[ Voor 12% gewijzigd door Polariteit op 08-12-2009 08:00 ]
Nee, helaas, voor de 400d heb je een BG-E3 grip nodig. Voor een x0d met uitzondering van de 10d heb je een BG-E2(N) nodig dus zal je die weer opnieuw moeten aanschaffen.
Zo een grip voor je 400d zal vast nog wel te krijgen zijn op bijvoorbeeld marktplaats.
Zo een grip voor je 400d zal vast nog wel te krijgen zijn op bijvoorbeeld marktplaats.
Anoniem: 22659
De vraag is alleen of je voor een paar tientjes minder niet beter een echte grip kunt kopen. Alle namaak grips die ik in mijn handen heb gehad, voelen veel meer plastic/zweterig aan dan de originele.
Op Marktplaats staan wel wat originele grips.
Als je niet bang bent voor een beetje risico kan je ook een 350D/400D met grip kopen, en de camera weer verkopen. Als je dat een beetje slim aanpakt kan je de grip weleens zeer goedkoop/gratis krijgen.
Als je niet bang bent voor een beetje risico kan je ook een 350D/400D met grip kopen, en de camera weer verkopen. Als je dat een beetje slim aanpakt kan je de grip weleens zeer goedkoop/gratis krijgen.
Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13
dank voor de reacties mensen. Ik weet nu iig waar ik op moet letten, en ga ff op zoek naar de specifieke grip voor de 400d. nieuw heeft wel mijn voorkeur, dus marktplaats laat ik nog even links liggen
Net ff online gekeken bij Ingram Micro (distributeur alhoewel niet officieel voor Canon) en die bieden ze nog aan (dus nieuw)... Heb zelf die grip ook en dat bevalt me heel goed, zeker met een 2e accu erin...marceltuit schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:34:
dank voor de reacties mensen. Ik weet nu iig waar ik op moet letten, en ga ff op zoek naar de specifieke grip voor de 400d. nieuw heeft wel mijn voorkeur, dus marktplaats laat ik nog even links liggen
Iemand al ervaring met de Speedlite 270X op de 400D?
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Nee, maar als je serieus wilt flitsen dan moet je eigenlijk de 270EX overslaan. Je kan alleen omhoog bouncen, als je je camera in portrait-stand draait dan kan je niet meer via het plafond bouncen, erg onhandig.Stormtrooper schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:42:
[...]
Iemand al ervaring met de Speedlite 270X op de 400D?
Daar heb je een goed punt. Ik zit al een tijdje te denken aan een externe flitser maar vind de 580 gewoon te duur. De 430 zou dus toch een betere keuze zijn....breinonline schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:47:
[...]
Nee, maar als je serieus wilt flitsen dan moet je eigenlijk de 270EX overslaan. Je kan alleen omhoog bouncen, als je je camera in portrait-stand draait dan kan je niet meer via het plafond bouncen, erg onhandig.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Ik zou voor de 430EX gaan ja, voor vrijwel iedereen is die prima
Iemand toevallig enig idee of het met de 400d mogelijk is te zien hoeveel foto's ermee genomen zijn? kan het helaas nergens vinden, maar ben er wel benieuwd naar
Volgens mij niet nee.marceltuit schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:49:
Iemand toevallig enig idee of het met de 400d mogelijk is te zien hoeveel foto's ermee genomen zijn? kan het helaas nergens vinden, maar ben er wel benieuwd naar
Bij Nikon kan je dat geloof ik in de Exif ergens terug vinden, bij canon is dat niet te zien.
Je moet dus op goed vertrouwen afgaan als je hem 2e hands aan wilt schaffen.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Hier kan je het vinden, het is juist wel mogelijk dit te achterhalen via de laatst genomen RAW foto.marceltuit schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:49:
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Anoniem: 95166
Als de bestandsnummering op continue staat, dan staat het rechtboven bij het bekijken van een genomen foto, in playback mode. Echter zijn dit alleen het aantal foto's sinds die instelling. Maar het is een goede indicatie.
Ik ben over de 9999 gegaan met mijn 400D. Nu is hij dus gewoon in een andere folder vanaf 0001 herbegonnen. 
Probleem is dat ik mijn foto's niet hernoem, dus nu zit ik met dubbele namen.
Nu moet ik dus voor al mijn foto's een 1'tje zetten zodat het bvb. _MG10001.CR2 wordt...
Wat een gedoe.
Nu moet ik dus voor al mijn foto's een 1'tje zetten zodat het bvb. _MG10001.CR2 wordt...
Wat een gedoe.

ook helaas werkt de gegeven methode met de bitreader niet voor de 400d.
ik heb ook een tijd lang gezocht naar een methode, maar dit gewoon maar opgegeven. het kan wel, bij het canon-servicecentre schijnen ze het te kunnen achterhalen.
net nog even geprobeerd: iedere file geeft op de aangewezen hexpositie 00 90 terug
. wat dus 9 is...
ik heb ook een tijd lang gezocht naar een methode, maar dit gewoon maar opgegeven. het kan wel, bij het canon-servicecentre schijnen ze het te kunnen achterhalen.
net nog even geprobeerd: iedere file geeft op de aangewezen hexpositie 00 90 terug
Probleem wat Fire69 beschrijft heb ik dus ook, hij begint gewoon met maken van nieuwe foldertjes 
@LockedFor: werkt dit ook indien hij over de 9999 heen gaat
Vanavond maar eens kijken als ik het ding bij de hand heb.
@LockedFor: werkt dit ook indien hij over de 9999 heen gaat
Ik had ook al geprobeerd een _MG10000.CR2 op de CF te zetten, in de hoop dat hij zou van daar verder tellen, maar hij ziet de file gewoon niet staan. Stomme 8-karakter-limiet!
Zet je dan alle foto's in 1 grote map? Dus meer dan 9999????Fire69 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:26:
Ik ben over de 9999 gegaan met mijn 400D. Nu is hij dus gewoon in een andere folder vanaf 0001 herbegonnen.
Wat een gedoe.
Ik zet ze over met de Canon ZoomBrowser, dan worden steeds in een folder gezet die de datum als naam heeft. Foto's die ik op internet zet, hernoem ik met een tooltje, zodat de datum en tijd in de bestandsnaam komen. Hier ben ik ooit mee begonnen omdat ik soms met 2 bodies schieten en die hadden af en toe de teller ook weer gelijk staan. Dan hebben de foto's op internet in ieder geval wel een unieke naam. Het overzetten van de foto's naar de PC met de Canon software geeft dan nog wel wat problemen.
Door het hernoemen met dat tooltje, staan ze bij dus ook altijd goed gesorteerd.
This footer is intentionally left blank
Nee, ik zet alles in aparte folders. Maar bvb. algemene foto's van mijn kinderen komen in 1 folder, en dan heb je dus al snel dubbele bestandsnamen... 
Ik gebruik nu gewoon Bulk Rename Utility om overal een 1'tje tussen te duwen.

Ik gebruik nu gewoon Bulk Rename Utility om overal een 1'tje tussen te duwen.
Anoniem: 95166
Mogelijk niet. Die van mij staat ergens in de 4000 dus dat duurt nog wel even voor ik dat zelf kan ondervinden.marceltuit schreef op maandag 28 juni 2010 @ 07:01:
@LockedFor: werkt dit ook indien hij over de 9999 heen gaatVanavond maar eens kijken als ik het ding bij de hand heb.
even gecheckt, en er staat 101-0892. Waarbij 0892 dus waarschijnlijk het volgnummer is.
Ik vermoed dat die 101 eerst 100 geweest is, voordat hij over de 9999 heenging, dus als ik het goed heb is mijn aantal foto's 9999+892...
Ik vermoed dat die 101 eerst 100 geweest is, voordat hij over de 9999 heenging, dus als ik het goed heb is mijn aantal foto's 9999+892...
ach ja maakt in principe niet zo heel veel uit, is iig een manier om te achterhalen hoeveel platen er geschoten zijn. Het ding heeft altijd op doorlopend nummeren gestaan, dus zal wel kloppen ongeveer.
Iemand trouwens enig idee wat voor prijs je voor een 400d + kitlens kan vangen op de 2e hands markt?
Iemand trouwens enig idee wat voor prijs je voor een 400d + kitlens kan vangen op de 2e hands markt?
Hangt van meerdere factoren af. Hoe oud is hij? hoe veel foto's heb je er mee geschoten? Hoe ben je er mee omgegaan? Ik zou gewoon eens rondkijken wat er op het internet voor tweedehands camera's gevraagd word.marceltuit schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:13:
ach ja maakt in principe niet zo heel veel uit, is iig een manier om te achterhalen hoeveel platen er geschoten zijn. Het ding heeft altijd op doorlopend nummeren gestaan, dus zal wel kloppen ongeveer.
Ik ben op zoek naar een andere oplader voor de accu(s) van mijn 400D. Ik heb gewoon de std. 230Volt versie, maar ik wil er eigenlijk eentje die op zwakstroom oplaadt.
Ik wil eigenlijk een (klein) zonnepaneeltje nemen en deze gebruiken om de accu van mijn 400D op te laden. Weet iemand van het bestaan van een andere oplader voor dit type accu's?
Ik wil eigenlijk een (klein) zonnepaneeltje nemen en deze gebruiken om de accu van mijn 400D op te laden. Weet iemand van het bestaan van een andere oplader voor dit type accu's?
Google roeleert: http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=126454kaajee schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:04:
Ik ben op zoek naar een andere oplader voor de accu(s) van mijn 400D. Ik heb gewoon de std. 230Volt versie, maar ik wil er eigenlijk eentje die op zwakstroom oplaadt.
Even wat afstoffen hier. Zijn er mensen die het voor elkaar hebben gekregen om bij hun foto's GPS data te krijgen. Dit is graag wat wil, maar tot nu toe moet ik met m'n iPhone klikken en dan vervolgens in iPhone de data synchroniseren.
Bedankt!
Bedankt!
Ik gebruik daarvoor een gps-logger.
Die zet zijn data in een gpx-file. Die laad ik in in Geosetter en die zet dan de gps-coördinaten in mijn foto's (of in de xmp-file in mijn geval... )
Die zet zijn data in een gpx-file. Die laad ik in in Geosetter en die zet dan de gps-coördinaten in mijn foto's (of in de xmp-file in mijn geval... )
Om je echte aantal clicks uit te lezen gebruik je Magic Lantern. En waarschijnlijk gebruik je dan nog meer zeer handige dingen die in die firmware zitten.
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
ML draait helemaal niet op de 400D... Alleen 50D, 500D, 550D, 60D en 5DMKII draait Magic Lantern.
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Trouwens, wat heeft je antwoord met zijn vraag te maken? 
Hij vraagt wie er GPS-data bij zijn foto's zet...
Hij vraagt wie er GPS-data bij zijn foto's zet...
Is er geen CF-kaart of iets anders dat het direct toevoegt? Hebben de nieuwe modellen 600D enzo dit inmiddels wel?
Ik vind alleen CF-kaarten met een enorm aanhangsel wat voor GPS moet zorgen, niet echt handig als het klepje ook nog dicht moet. Voor zover ik weet hebben van de dSLR's alleen een aantal Sony's een GPS ontvanger ingebouwd zitten. Nikon heeft een GPS unit die je op de flitsschoen kan zetten, misschien heeft Canon ook zoiets.
voor de 400D is er wel wat anders:MadMan schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:49:
Om je echte aantal clicks uit te lezen gebruik je Magic Lantern. En waarschijnlijk gebruik je dan nog meer zeer handige dingen die in die firmware zitten.
http://code.google.com/p/400plus/
In principe ML capaciteiten; uiteraard geen video.
Wel dingen als bracketing volledig customizable, auto-iso, aantal clicks, hoge iso's en veel meer.
Gebruik het al een jaar ofzo; helemaal super; maakt van je 400D een 40D met extra's
Ditto; GeoTagPhotos uit de appstore; heeft ook gratis Apple en Windows tools die dus bij thuiskomst je gpx direct over je RAW / JPG uitstort. Pas na die actie ga je verder met het importeren van je foto's in iPhoto / MsPaint of in mijn geval Aperture ;-)Fire69 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:27:
Ik gebruik daarvoor een gps-logger.
Het is omslachtig; en je moet niet vergeten in je smartphone de GPS tracker aan te zetten als je gaat schieten; ook de extra conversie voordat je de photos gaat verwerken is een extra handeling.. maar dan krijg je wel direct leuk te zien in "places" etc waar je uitgehangen hebt....
OMG, held!!!! Ik heb in het begin dat ik mijn 400D had zitten zoeken achter zoiets, maar de hoop uiteindelijk opgegeven!Seven_of_Nine schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:35:
[...]
voor de 400D is er wel wat anders:
http://code.google.com/p/400plus/
In principe ML capaciteiten; uiteraard geen video.
Wel dingen als bracketing volledig customizable, auto-iso, aantal clicks, hoge iso's en veel meer.
Gebruik het al een jaar ofzo; helemaal super; maakt van je 400D een 40D met extra's
Eindelijk Auto-mode in RAW, nu kan mijn vrouw eindelijk ook met mijn toestel werken!
Know tha feeling... ;-)Fire69 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:37:
[...]
Eindelijk Auto-mode in RAW, nu kan mijn vrouw eindelijk ook met mijn toestel werken!
Succes met de flash, enne check de site elke 2-3 maanden ofzo; dit is een actief project met toch nog wel eens wat updates. De 400D is toch niet super achterhaald op deze manier hoor!
Heb nog niet te tijd gehad om de flash te doen, maar heb wel even zitten lezen hoe het in zijn werk gaat.
Ik vind het wel wat vervelend dat je je geheugenkaartje op een bepaalde manier moet formatteren...
Het zit namelijk zo, ik heb net een weekje geleden van DealExtreme een CF-naar-SD-adaptertje aangeschaft.
Dat lijkt heel goed te werken, maar ik vraag me nu af of ik dat SD-kaartje ook op die manier ga kunnen formatteren...
En kan je het daarna nog ongedaan maken?
Ik vind het wel wat vervelend dat je je geheugenkaartje op een bepaalde manier moet formatteren...
Het zit namelijk zo, ik heb net een weekje geleden van DealExtreme een CF-naar-SD-adaptertje aangeschaft.
Dat lijkt heel goed te werken, maar ik vraag me nu af of ik dat SD-kaartje ook op die manier ga kunnen formatteren...
Excuus, ik volgde de threat een beetje laat.Fire69 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:04:
Heb nog niet te tijd gehad om de flash te doen, maar heb wel even zitten lezen hoe het in zijn werk gaat.
Dat gemekker met die format's; no issue at all.
Ik heb die EOSCARD util losgelaten op mijn 2 Sandisk CF Ultra III cards en prima.
( http://chdk.wikia.com/wiki/EOScard )
Hij kan ook native SD-cards aan trouwens zie ik; voor jou denk ik handig.
Daarna even de autoexec.bin in de root smijten; kaartje in de camera en aan zetten.
( letten dat blauwe ledje oplicht en dan ben je all-set )
Overigens een format op een (re)write-able medium ( flash / HDD / floppy ) is altijd opnieuw te doen; je kaart komt niet in de stress hoor ;- )
Ik ben ondertussen al een uur of 2 aan het experimenteren 
De raw in Auto-mode heb ik al gevonden, da's al super!
AutoISO ook!
Die format is inderdaad ook geen probleem, je kan het gewoon terug ongedaan maken moest het nodig zijn...
Enige 'nadeel' is dat het opstarten een secondje langer duurt.
De raw in Auto-mode heb ik al gevonden, da's al super!
AutoISO ook!
Die format is inderdaad ook geen probleem, je kan het gewoon terug ongedaan maken moest het nodig zijn...
Enige 'nadeel' is dat het opstarten een secondje langer duurt.
supercool, dit weekend zeker eens terug aan de slag met dit toestel
bedankt !
bedankt !
Ik krijg regelmatig een 'err 02, problem with memorycard'.
Waarschijnlijk zal dat wel aan die CF->SD-adapter liggen, maar ik ga toch maar eens testen zonder 400plus ook.
Het lijkt alsof mijn batterij veel minder lang meegaat nu, met de originele batterij heb ik gisteren maar 75 foto's kunnen maken voordat ik ze moest vervangen...
Waarschijnlijk zal dat wel aan die CF->SD-adapter liggen, maar ik ga toch maar eens testen zonder 400plus ook.
Het lijkt alsof mijn batterij veel minder lang meegaat nu, met de originele batterij heb ik gisteren maar 75 foto's kunnen maken voordat ik ze moest vervangen...
Ik heb met de afgelopen ijs periode geen issues gehad.Fire69 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:05:
Ik krijg regelmatig een 'err 02, problem with memorycard'.
Non-stop ( no charge ) rustig weer 260 clicks kunnen maken.
( ik wissel trouwens tussen de nitfy 50, poor-mans 70-200 f4 en de good old 17-85 IS/USM frequent geen idee of de lens powerconsumptie positief of negatief bevorderd (denk het wel) )
Mijn 400D geniet de orginele accu = no issues
Al een flinke poos gebruik ik gewoon SanDisk extreme CF kaartjes ( 4Gb ) ik wissel vaak tussen deze 2
( in mijn workflow wordt vrijwel direct na maken opnames 's avond de CF leeg gehaald en dat ik altijd op pad ga met 2 blanco kaartjes )
Ook is de laatste 400plus build (stable) erop gekomen; eigenlijk gebruik ik hem meer voor de autofocus punten variatie ( spotmetering ) best geinig. Alles komt altijd in RAW + large JPG op de CF
Ik gebruik vaak de P stand, Tv eigenlijk alleen als ik achter de kiddo's aan moet, full manual forget it ;-) ( lazy! )
JPG's gaan in archief -> RAW gaat na toevoeging GPS coordinaten in EXIF Aperture in
Ik hoor wat je zegt qua ervaringen maar voor mij ben ik er best happy mee.
Anoniem: 67691
Op mijn kitlens zitten een paar waterspetters, maar door de coating lijken het wat olievlekjes. Nu wil ik die coating niet beschadigen maar ook geen 50 euro voor schoonmaakspul kopen. Kan ik dat met gewoon water en een brillendoekje licht poetsen of is er iets anders in het keukenkastje bruikbaar?
Brillendoekje voldoet, althans dat gebruik ik hier altijd. Coating is echt sterker dan dat mensen denken, zolang je geen schoonmaakmiddelen of papier gebruikt gaat het goed
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Anoniem: 67691
Wat doet die coating eigenlijk? Ik neem aan geen UV filtering enzo want die zet je er los opFrancis schreef op zondag 04 maart 2012 @ 10:03:
Brillendoekje voldoet, althans dat gebruik ik hier altijd. Coating is echt sterker dan dat mensen denken, zolang je geen schoonmaakmiddelen of papier gebruikt gaat het goed